Toyota maksaa valtavat sanktiot ruostumisesta

Toyotan ruostetuhnut taas vaikeuksissa; pickupit ja SUV:t ruostuu jo muutamassa vuodessa niin pahasti, että niiden rakenteellinen lujuus heikkenee merkittävästi. Toyota joutuu maksamaan korvauksia 3,4 miljardia dollaria.

The proposed settlement covers about 1.5 million Tacoma compact pickups, Tundra full-size pickups and Sequoia SUVs alleged to have received inadequate rust protection that could lead to corrosion serious enough to jeopardize their structural integrity, according to court papers.

www.reuters.com/article/us-toyota-settlement/toyota-to-settle-u-s-truck-rust-lawsuit-for-up-to-3-4-billion-idUSKBN1370PE
Ilmianna
Jaa

77 Vastausta


Ongelma koskee 1,5 miljoonaa Toyotaa ja niiden korjausurakka on vasta alussa.

Härskeintä tässä on se että Toyota maksatti korjaukset pitkään asiakkaillaan kunnes joukkokanne ja oikeuden päätös pakotti Toyotan ottamaan sen vastuun mikä sille kuuluu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Japsien rehellisyyttä taas, aivan kuten Kobe Steel skandaali.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki Toyotat ruostuu, tästä olemme saaneet lukea lukuisista kestotesteistä ja vertailuista joissa on tutkittu tehtaiden käsittelyt eri merkkien osalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näin se juuri on. Ei ole mikään yllätys, että juuri riisikippojen valmistaja joutuu korvaamaan miljardien edestä ruostevaurioita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miksi toi yökastelijapoju vastaa aloitukseensa 2 eri nimimerkillä.....????? ei ole vielä järkevää selitystä tuolle käyttäytymiselleen keksinyt.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä se vatipää trolli taas änisee? Onko liian faktapitoista keskustelua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1,5 miljoonaa autoa ja yhden korjaamiseen menee 4 hengen porukalta 4 tuntia tehokasta työaikaa eli yhteensä 24 miljoonaa työtuntia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Korjaamoille paljon töitä näistä, siksi tietyssä mielessä hyvä auto talouden kannalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Täällä ei näköjään saanut kertoa, että tuo 3,4 mrd taalan korjausarvio oli laskettu oletuksella, että vain 15% rungoista joudutaan vaihtamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saattaa tulla valtava paukku ruostuvista koslista tunnetulle merkille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruoste on riisikipon tunnetuin ominaisuus.
Ilmianna
Jaa
Koska alkaa korvaustenmaksu Euroopassa kun nuo perkeleet ruostuvat jo parissa kolmessa vuodessa huonoon kuntoon. Liittimien kuoret katoaa luonnon kiertoon ja myös jarrukilvet parin vuoden aikana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse aiheutettu tragedia, ei korvauksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruosteista joulua kaikille Toyotasta kärsiville!
Ilmianna
Jaa
Ruosteen kemiallinen merkki on Toyota.
Ilmianna
Jaa
Japanin ruostepippanoista kärsivien pitäisi saada yhteiskunnalta jonkinlaista tukea.
Ilmianna
Jaa
Ompelu koneen valmistajan TOYOTUS PAINAJAINEN RUOSTE RAUTA SYÖ
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Riisarit ovat aina mädäntyneet kovasti, eikä asia tule koskaan muuttumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaan ei maksa suomessa! Suomessa tojoharrastaja vaan kiroilee sisäänpäin ja hitsaa itse ja omalla rahalla, yleensä vuosittain. Jos naapuri kysyy, niin sanoo vaan "ei ole koskaan vikaa ollut".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Näinhän se on. Jos nyt joka ruostetutkimuksessa ja joka kestotestissä asiaan on tartuttu, niin kuitataan se VW-konsernin juoniksi. Nehän ne kulkee makselemassa lahjuksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taitaa naapuri omiataa hitlerin koston joka ob tämän tästä telakalla kun ei ne pelaa ja saksalaisen perseennuoliaa harmittaa kun naapurin japsi pelaa. Näin se mened, on ko luonnonlaki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

1
Ilmianna
Jaa
Toyota-johtajat ovat lähes miljoonien ajoneuvojen paljastamisen takia painajaisena, ja haarat eivät ole vielä selvät. Historiallisesti tämän suuruusluokan muistutukset ovat edelleen kauaskantoisia ja pitkällisiä ajan kuluessa. Uusien tietojen päivinä on ensisijainen huolenaihe, joka koskee kaasupolkimen järjestelmien korjaamista tai niiden korvaamista kokonaan asiakkaiden palauttamiseksi tielle. Olemme nyt siirtyneet siitä, mitä on ajateltu olevan suhteellisen helppo korjata lattiamatto ongelman myös kaasupoljin ongelma.

Toyota ilmoitti lopettaneensa joidenkin parhaiden autojensa tuotannon ja myynnin keskittymään palautettujen ajoneuvojen korjauksiin. Monet vihainen asiakkaat haluavat vastauksia. Raportit osoittivat, että tiedonsiirto on vaikeaa, ja tällaisen kommunikaatiomassan käsitteleminen on ylikuormitettu. Laajemmasta näkökulmasta lähteistä sanotaan, että yhtiön markkinat ovat laskeneet 18 prosenttia eli 28,2 miljardia dollaria. Lattiamattoihin liittyy noin 4,2 miljoonaa ajoneuvoa ja noin 2,3 miljoonaa kaasupoljinta. Joihinkin malleihin sovelletaan molempia.
Toyota "tahattomalla kiihdytyksellä" on tapettu 89
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinänsä oikeaa asiaa, mutta olisit voinut samalla vaivalla laittaa alkuperäisen tekstin linkin kuin tuon kökön konekäännöksen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jenkkien kuluttajansuoja on sellainen, että itseaiheutettu ongelma maksatetaan valmistajalla. Niin tässäkin tapauksessa. Ei noissa ole vikaa, käyttäjässä on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juu, niinkun Applen puhelimet, joissa vika on aina käyttäjässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan "viat" pitää aina etsiä jostain amerikasta asti kun ei oikein lähempää löydy. Väliä sillä mistä ne VW-petoksen lieventäväksi mielletyt oljenkorret löytyvät, pääasia, että niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa. Tosiasia kuitenkin taitaa olla että vain VW ainoana on se suuri konna ja rikollinen jolle ei löydy huijarikilpailijaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eihän nämä tojon ongelmat kuitenkaan katoa tuollaisella huomionpoiskääntöyrityksellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotan palsta, Toyotan ongelmat, älä koita kääntää asiaa toiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riisikipot ruostuu, se on aina ollut niin.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kauheata sensuuria pukkaa!
Ilmianna
Jaa
Nahka Tukka myynti piällikkö repii hanuristaan korvauksia noituu ett kaikke piti teherä kun kusettaa asiakkaita heti aamusta alkaen vanhainkodissa joutuu paska huussin tyhjennnykseen
Ilmianna
Jaa
Rapsuttelin tiskiharjalla hiekat pois akseleista ja lautasilta. Silikonia nivelkumiin ja suihkemassaa pari purkkia. Lisäksi massaa pensselillä sen mihin mahtui ja yletti. Ei näy ruosteita missään.
Ilmianna
Jaa
Japsien rungot maalataan niin huonosti, että ruostuminen on vain ajan kysymys. Ensin runkopalkit ruostuu vain pinnasta ja sitten, jos on otolliset olosuhteet, niin menee palkit korjauskelvottomiksi.
Sinänsä outoa, koska kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään, vertaa asuntovaunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halpuuttamisen_mestari kirjoitti:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
Aika outoa on kun ei siltikään VW kelpaa entiseen malliin vaikka on niin sinkitty. Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys. Skodakin jo pyyhkäisi ohi. Nyt kyllä harmittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halpuuttamisen_mestari kirjoitti:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
KUka uskoo jotakin Tuulilasin juttua? Nehän tehdään niin, että tarkoitus saada euroautojen myyntiä paremmaksi. On varmaan kuvia käsitelty...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Konserni.huijaa kirjoitti:
Aika outoa on kun ei siltikään VW kelpaa entiseen malliin vaikka on niin sinkitty. Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys. Skodakin jo pyyhkäisi ohi. Nyt kyllä harmittaa.
"Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys."

Sillekö näyttää tojolasien läpi? Konserni on tehnyt ennätystuloksen jo kahtena vuonna peräkkäin. Viime vuonna 10,7 miljoonaa vamistettua autoa, jolla mentiin Toyota Groupin ohi useita satojatuhansia autoja. Volkswagen-konserni ei valmista autoja varastoon, siitä kertoo pitkät, jopa 9 kuukauden toimitusajat. https://tekniikanmaailma.fi/uutta-autoa-voi-joutua-odottamaan-jopa-9-kuukautta-nain-pitkat-ovat-eri-merkkien-toimitusajat/

"KUka uskoo jotakin Tuulilasin juttua? Nehän tehdään niin, että tarkoitus saada euroautojen myyntiä paremmaksi. On varmaan kuvia käsitelty..."

Vainoharhaiselle Sala.Liittolle sanoisin, että jos Tuulilasi alkaisi suosia eurooppalaisia valmistajia suurimman rahoittajansa, Toyotan kustannuksella, se olisi lehden loppu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
A-lehdet kustantaa Tuulilasin, ottakaapas selvää, ketkä ovat omistajat. Meinaan, tästä on ennenkin keskusteltu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Aloittaja höpöttää jostain "sanktioista, tietämättä edes, mitä sanktio tarkoittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sanktio on rangaistus, siis esimerkiksi rahallinen korvaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ikävää että muuten kohtuu kestävä auto on niin kova ruostumaan. Epämukaviahan nuo ovat ja rumia, ja moottorit hengettömiä. Mutta toyotallakin pääsee pisteestä a pisteeseen b, useimmiten.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
"Sanktio on rangaistus, siis esimerkiksi rahallinen korvaus."

Metsään meni ja lujaa. Arvasit väärin kun et tiennyt, vai onko sinusta korvaus ja rangaistus sama asia?
VW. Otti huijauksesta amerikaasa kumpaakin korvausta ja sanktiota eli rangaistusta huijauksesta. Korvausta maksaa röttelöinnistä kärsineille miljardeja taaloja jonka lisäksi viranomaiset sanktioi eli rankaisee miljardeilla taaloilla. Että näin !
Toyota ainoastaan vastuullisesti ja rehellisesti korvaa jotain amerikkalaisten itsensä valmistamia runkopalkkeja uusilla. Siinä se on se ero.
Sanktio tulee volkkarille tarkoituksellisesta ja suunnitellusta petoksesta. MOT. Minusta aika noloa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Vittusen mikä vänkääjäpelle olet. Kai nyt nuo korvaukset on se rangaistus. Ja sanktio on tosiaan tässä asiayhteydessä ihan oikein.

Miten helvetissä VW asiaan liittyy (vaikka onhan se melkein yhtä paska merkki kuin tojota)?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
perfonoijbu kirjoitti:
Vittusen mikä vänkääjäpelle olet. Kai nyt nuo korvaukset on se rangaistus. Ja sanktio on tosiaan tässä asiayhteydessä ihan oikein.

Miten helvetissä VW asiaan liittyy (vaikka onhan se melkein yhtä paska merkki kuin tojota)?!
Vakuutusyhtiökin maksaa korvauksen. Onko se jokin rangaistus, vai sanktio? Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää asioita kun tuli koulussa nukuttua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vänkääjäpelle kirjoitti:
Vakuutusyhtiökin maksaa korvauksen. Onko se jokin rangaistus, vai sanktio? Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää asioita kun tuli koulussa nukuttua?
Onko nyt kyse vakuutusyhtiöstä? Vakuutusyhtiö ei yleensä ole aiheuttanut toiminnallaan sitä vahinkoa jonka se korvaa. Mietipä nyt aluksi sitä idiootti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olet_hiukan_tyhmä kirjoitti:
Onko nyt kyse vakuutusyhtiöstä? Vakuutusyhtiö ei yleensä ole aiheuttanut toiminnallaan sitä vahinkoa jonka se korvaa. Mietipä nyt aluksi sitä idiootti.
Ei ole vakuutusyhtiö ainoa mikä korvaa,eikä ole Toyota vakuutusyhtiö, mutta korvaa silti jos on korvattavaa. Korvausvelvollisuus syntyy jos on tuottanut vahinkoa. Rankaistuksen ja sanktion langettaa viranomainen ja oikeuslaitos rikoksesta, niinkuin vikavaagenillekin petoksesta ja petos on rikos. Et tainnut ymmärtää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihan huippu fima.
Ilmianna
Jaa
Huh huh. En tiennytkään että Toyotalla on vielä nykyäänkin näin pahoja ruosteongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Totta se on, näin on taas käynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaihdoin ruosteisen skodani vähä päästöiseen luotettavaan toyotaan.

Valitettavasti,se on vain skoda laatua.
Tätä mieltä autoilijat valitettavasti ovat.

Skodan heikko laatu ilmenee monin tavoin.
Tässä muutama esimerkki.

Superbissani on maalipinta kulunut yllättävän nopeasti huonoon kuntoon. Lokakuusta alkaen ajettu n. 20.000 km ja niissä kohdissa, joihin kohdistuu pientäkään kosketusta, pinta on erittäin naarmuinen ja himmeä. Tällaisia kohtia ovat mm.

- ovien alla oleva helmapelti (erityisesti kuskin kohdalla, josta sattumalta kuljetaan eniten)
- ovenkahvojen ympäristö
- takaluukun avauskohta.

Lisäksi, auton pesustakin on jo näillä aika- ja km-lukemilla jäänyt pintaan jälkiä

Väri siis vakio-sininen (ei metalliväri).

Onko Skodassa erityisen ohut maali- ja lakkapinta? Vaimon entisessä Superbissa oli samaa vikaa, eli maalipinta meni todella epäsiistiin kuntoon. Enpä muista että muissa merkeissä olisi ollut yhtä huono tilanne.

Vs: Maalipinnan kuluminen

Myös omassani olen huomannut vastaavaa ja värinä on Rosso Brunello. Olen vahauttanut auton 2 kertaa vuodessa ja auto on nyt 1,5 vuotta vanha. Lisäksi täällä pyyhkäisi eilen raekuuro josta jäi kiveniksymä jälkiä niin konepeltiin kuin kattoonkin, sipä toinen auto ollut moksiskaan tuosta raekuurosta. Joten minäkin alan olemaan sitä mieltä, että Skodaan tai ainakin Superbin maali ei ole kunnolista tai sitä ei ole kunnolla raaskittu käyttää >:(
Nyt uudet skodat ruoste pilkuillakin varustettu.
Ovet lahoo vaihtokuntoon parissa vuodessa.
Vaihtavatko liisinki lintoihin uudet lasitkin joka vuosi,tahtovat olla heikkolaatuisia.naarmuutuvat ja himmenevät yhtä nopeasti kuin itäpulkan
Ruoste kuplainen appelsiini pintainen maalikin

Liikenneturvallisuuden kannalta myönteistä oli, että lasipriimus Toyota oli viime vuonna myös Suomen myydyin eli eniten ensirekisteröity henkilöauto. Huolestuttavaa taas on, että lasisurkimus Skoda oli Suomen kolmanneksi myydyin öljyn poltin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Holisti, annan sinulle hyvän neuvon provo varten. Uskottavuuden kannalta tarinan tulisi perustu realismiin ja osittain tunnettuun fakta tietoon, mutta taas menit ja ammuit niin pahasti yli ihan kaikessa, että tuo lähinnä naurattaa ja samalla herää sääli sinua kohtaan. Olet jo vuosia täyspäiväisesti provoillut täällä ja läsnäolosi noin 18h. per vuorokausi, olisi jo pitänyt opettaa sinua paremmaksi trolliksi, muta ei taida sinusta sellaista hyvää tulla. Joten pysy lyhyissä ja yksinkertaisissa asioissa ja laita niitä linkkejäsi ahkeraan ja päivitä tai kasvata sitä Toyotan 45 kohdan unelmalistaustasi jossain vaiheessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? Sama meininki täällä ruostumisen suhteen, vai olemmeko alamainen kansa joka tyytyy ruostuneeseen autoon ja laittaa sen kiertoon, vai maksaako itse uuteen autoon 15oo,- suojauksen, että sitä uskaltaa pitää visi vuotta ilman pelkoa katastrofista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? "
Tyhmillä lapsilla on tyhmien lapsien jorinat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päässäköruostuu kirjoitti:
"Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? "
Tyhmillä lapsilla on tyhmien lapsien jorinat.
Tojon korvaukset vetää vertoja VW:lle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen sairas, pahasti. Päässä pärisee energiajuoma ja ajatukset harhailee miten sattuu. Tulis kuolema ja korjais. En jaksa enää. Ja päässä soi:

https://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kauheinta on se ruostuva toyota, minkä menit ostamaan omalla rahalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämä video kertoo eurooppalaisten autojen tason... mm. hitlerin viimeisen vitsauksen...

https://www.youtube.com/watch?v=cLCizaQCWqI
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eurooppalaiset voittaa itäromut aina.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten japsit kehtaa vuodesta toiseen rakennella noita rumia ruostekotteroita?
Ilmianna
Jaa
Japsien tekeleet ovat aina olleet kovia ruostumaan. Tosin tämä on jo ennätyksellistä, että runkokin ruostuu muutamassa vuodessa pilalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minulla on taas paskat vaipoissa mutta on siihen aihettakin. Kärähdin nimittäin kirjoittelustani muille foorumeille ja tyylini oli ilmeisesti helppo tunnistaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
P.e.n.t.t.i kirjoitti:
Minulla on taas paskat vaipoissa mutta on siihen aihettakin. Kärähdin nimittäin kirjoittelustani muille foorumeille ja tyylini oli ilmeisesti helppo tunnistaa.
Ja sitten vielä ostit sen Toyotan joka ruostuu ihan silmissä. Sääliksi käy melkein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei voi ruostu edes Jenkeissä, ei se muuten pärjäisi meidän katsastustilastossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tojotat siis todellakin ruostuu jopa jenkeissä piloille aivan hetkessä, vaikka olosuhteet siellä ovat suurelta osin Suomea helpommat. Kuten aloituksessa viitattu uutinenkin vastaanpanemattomasti meille kertoo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä sää ny meluat?Kyll maar Toyota paras auto o.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
On muuten mikä on, mutta hanakka on ruostumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kansanautosentereihin kriisipalaveria tulossa? Apua ainakin tarvittaisiin. Oljenkorsista alkaa olla huutava pula.
Ilmianna
Jaa
Vaan koittaa se kevät Toyotallekin, pieni helpotus oli etteivät ottaneet Toyotaa TM:n talviitestiin.
Ilmianna
Jaa
Täällä yli 22v vanha tojota, ei ruostetta eikä vikoja yhdessäkään katsastuksessa, että sillai
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joopa, mulla taasen on 1.500.000 ajettu ja 30 vuotta vanha Nissani johon ei ole tarvinnut vielä edes huoltoa tehdä. Yhden polttimon olen vaihtanut, ja kerran käynyt tankilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kyllähän se tietysti vituttaa kun on mennyt omilla rahoilla ostamaan Toyotan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se nyt vaan on fakta että Toyotat ruostuvat, siitä kertovat niin testit, omistajien kokemukset kuin nämä miljardien korvauksetkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ei taida toyota inttämälläkään ruostua. Ei näkynyt olevan katsastustilastossa ruostuminen hylkäyksen syy ainakaan toyotassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota.rules kirjoitti:
Ei taida toyota inttämälläkään ruostua. Ei näkynyt olevan katsastustilastossa ruostuminen hylkäyksen syy ainakaan toyotassa.
Kyllä Toyotat menee hylkyyn juuri mm. ruostumisen takia, mutta ei se näy vielä muutaman vuoden vanhoissa. Kotelot ovat suojaamatta ja alustakin mätänee. Kun Tuulilasi-lehti testasi uusien autojen ruosteenestokäsittelyjä, niin havaittiin että kahdeksantoista suosikkimallin erot suojauksen tasossa olivat lehden mukaan ”järkyttäviä” ja ”masentavia”. Ylivoimaisesti surkeinpiin esityksiin pääsivät Toyota Avensis ja Auris sekä Nissan Qashqai.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
riisarit_ruostuu kirjoitti:
Kyllä Toyotat menee hylkyyn juuri mm. ruostumisen takia, mutta ei se näy vielä muutaman vuoden vanhoissa. Kotelot ovat suojaamatta ja alustakin mätänee. Kun Tuulilasi-lehti testasi uusien autojen ruosteenestokäsittelyjä, niin havaittiin että kahdeksantoista suosikkimallin erot suojauksen tasossa olivat lehden mukaan ”järkyttäviä” ja ”masentavia”. Ylivoimaisesti surkeinpiin esityksiin pääsivät Toyota Avensis ja Auris sekä Nissan Qashqai.
Eikös sen pitänyt ruostua nopeasti? Omani ainakin on kuusivuotiaana täysin ruosteeton. Onko yksittäistapaus? Edellisellä ajoin 300 tuhatta, eikä sekään ehtinyt ruostua. Olen pettynyt kun siitä sai vaihdossakin vielä enemmän kuin olisin osannut pyytää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
...1.500.000 ajettu ja 30 vuotta...
Joo varmasti
Ilmianna
Jaa
Ruostuneisuus on katsastuksessa hylkäämisen syy. Onko Toyotassa kun ei ainakaan tilastossa mainita. Naapurilla Avensis viime vuosituhannen lopulta ainakin on täysin ruosteeton ja nytkin meni katsastuksesta ekayrittämällä leimaan 350.000 mittarissa, eikä konetta ole avattu kertaakaan. En oikein ymmärrrä tollaista trollin toivotonta inttämistä mikä ei perustu minnekkään. Kyllä se korroosio pitäisi katukuvassa silloin näkyä jos sitä olisi trollin väittämässä laajuudessa. Hirveä riekkuminen jostain jenkkien lava-autojen runkojen ruostumisesta on siellä Atlantin takana jonka jenkit ovat ihan itse aiheuttaneet. Tietääkseni ei ainuttakaan ole tuotu Suomeen. Kaikki Volkkarin ongelmat sensijaan löytyvät täältä kotosuomestakin ja niitähän riittää jo isoisältä pojanpojalle asti. En nyt ala niitä luettelemaan. Media on tehnyt sen jo monen monta kertaa että sokea reetakin jo tietää. Kaikeksi vakuudeksi vielä AutoBildin laatu ja luotettavuusraporteissa merkin sijoitus on suorastaan häpeällinen. Voiko alemmaksi enää vajota?
Eikä siinä vielä kaikki. Huijasi ja kusetti niinkuin aatu aikanaan. Sitä soppaa selvitettäessä hälytyskellot ovat soineet jo aika kovaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota maksaa valtavat sanktiot ruostumisesta

Toyotan ruostetuhnut taas vaikeuksissa; pickupit ja SUV:t ruostuu jo muutamassa vuodessa niin pahasti, että niiden rakenteellinen lujuus heikkenee merkittävästi. Toyota joutuu maksamaan korvauksia 3,4 miljardia dollaria.

The proposed settlement covers about 1.5 million Tacoma compact pickups, Tundra full-size pickups and Sequoia SUVs alleged to have received inadequate rust protection that could lead to corrosion serious enough to jeopardize their structural integrity, according to court papers.

www.reuters.com/article/us-toyota-settlement/toyota-to-settle-u-s-truck-rust-lawsuit-for-up-to-3-4-billion-idUSKBN1370PE

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta