Toyota maksaa valtavat sanktiot ruostumisesta

Toyotan ruostetuhnut taas vaikeuksissa; pickupit ja SUV:t ruostuu jo muutamassa vuodessa niin pahasti, että niiden rakenteellinen lujuus heikkenee merkittävästi. Toyota joutuu maksamaan korvauksia 3,4 miljardia dollaria.

The proposed settlement covers about 1.5 million Tacoma compact pickups, Tundra full-size pickups and Sequoia SUVs alleged to have received inadequate rust protection that could lead to corrosion serious enough to jeopardize their structural integrity, according to court papers.

www.reuters.com/article/us-toyota-settlement/toyota-to-settle-u-s-truck-rust-lawsuit-for-up-to-3-4-billion-idUSKBN1370PE
Ilmianna
Jaa

176 Vastausta


Ongelma koskee 1,5 miljoonaa Toyotaa ja niiden korjausurakka on vasta alussa.

Härskeintä tässä on se että Toyota maksatti korjaukset pitkään asiakkaillaan kunnes joukkokanne ja oikeuden päätös pakotti Toyotan ottamaan sen vastuun mikä sille kuuluu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Japsien rehellisyyttä taas, aivan kuten Kobe Steel skandaali.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huijausteräkset kirjoitti:
Japsien rehellisyyttä taas, aivan kuten Kobe Steel skandaali.
Pitäisi ymmärtää ettei tojotalla voi ajaa ulkosalla, ainakaan sadesäällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voi jos omistaa hitsauslaitteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki Toyotat ruostuu, tästä olemme saaneet lukea lukuisista kestotesteistä ja vertailuista joissa on tutkittu tehtaiden käsittelyt eri merkkien osalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näin se juuri on. Ei ole mikään yllätys, että juuri riisikippojen valmistaja joutuu korvaamaan miljardien edestä ruostevaurioita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miksi toi yökastelijapoju vastaa aloitukseensa 2 eri nimimerkillä.....????? ei ole vielä järkevää selitystä tuolle käyttäytymiselleen keksinyt.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä se vatipää trolli taas änisee? Onko liian faktapitoista keskustelua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojokahju on raivonnut oikein tosissaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1,5 miljoonaa autoa ja yhden korjaamiseen menee 4 hengen porukalta 4 tuntia tehokasta työaikaa eli yhteensä 24 miljoonaa työtuntia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Korjaamoille paljon töitä näistä, siksi tietyssä mielessä hyvä auto talouden kannalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Täällä ei näköjään saanut kertoa, että tuo 3,4 mrd taalan korjausarvio oli laskettu oletuksella, että vain 15% rungoista joudutaan vaihtamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saattaa tulla valtava paukku ruostuvista koslista tunnetulle merkille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruoste on riisikipon tunnetuin ominaisuus.
Ilmianna
Jaa
Koska alkaa korvaustenmaksu Euroopassa kun nuo perkeleet ruostuvat jo parissa kolmessa vuodessa huonoon kuntoon. Liittimien kuoret katoaa luonnon kiertoon ja myös jarrukilvet parin vuoden aikana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse aiheutettu tragedia, ei korvauksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruosteista joulua kaikille Toyotasta kärsiville!
Ilmianna
Jaa
Ruosteen kemiallinen merkki on Toyota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja paskan kemiallinen merkki on Citroen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Japanin ruostepippanoista kärsivien pitäisi saada yhteiskunnalta jonkinlaista tukea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
YHTEISKUNNAN HEIKOIMPIA EI SAISI JÄTTÄÄ YKSIN TOJOTANSA KANSSA
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ompelu koneen valmistajan TOYOTUS PAINAJAINEN RUOSTE RAUTA SYÖ
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Riisarit ovat aina mädäntyneet kovasti, eikä asia tule koskaan muuttumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaan ei maksa suomessa! Suomessa tojoharrastaja vaan kiroilee sisäänpäin ja hitsaa itse ja omalla rahalla, yleensä vuosittain. Jos naapuri kysyy, niin sanoo vaan "ei ole koskaan vikaa ollut".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Näinhän se on. Jos nyt joka ruostetutkimuksessa ja joka kestotestissä asiaan on tartuttu, niin kuitataan se VW-konsernin juoniksi. Nehän ne kulkee makselemassa lahjuksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taitaa naapuri omiataa hitlerin koston joka ob tämän tästä telakalla kun ei ne pelaa ja saksalaisen perseennuoliaa harmittaa kun naapurin japsi pelaa. Näin se mened, on ko luonnonlaki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ravenlored kirjoitti:
Taitaa naapuri omiataa hitlerin koston joka ob tämän tästä telakalla kun ei ne pelaa ja saksalaisen perseennuoliaa harmittaa kun naapurin japsi pelaa. Näin se mened, on ko luonnonlaki.
Tojopappa sai raivarin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ruostuuse kirjoitti:
Tojopappa sai raivarin.
:) taisi osua arkaan paikkaan, naapurin japsiautoilia ostaa 500€ arvoiseen autoonsa osia 50€ edestä vuodessa, senverran maksaa sinulle audin korjaamolla oven avaaminen.. :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ravenlored kirjoitti:
:) taisi osua arkaan paikkaan, naapurin japsiautoilia ostaa 500€ arvoiseen autoonsa osia 50€ edestä vuodessa, senverran maksaa sinulle audin korjaamolla oven avaaminen.. :D
Tojopappa päivystää täällä näköjään. 500€ on aika paljon pyydetty ruosteisesta tojotasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

1
Ilmianna
Jaa
Toyota-johtajat ovat lähes miljoonien ajoneuvojen paljastamisen takia painajaisena, ja haarat eivät ole vielä selvät. Historiallisesti tämän suuruusluokan muistutukset ovat edelleen kauaskantoisia ja pitkällisiä ajan kuluessa. Uusien tietojen päivinä on ensisijainen huolenaihe, joka koskee kaasupolkimen järjestelmien korjaamista tai niiden korvaamista kokonaan asiakkaiden palauttamiseksi tielle. Olemme nyt siirtyneet siitä, mitä on ajateltu olevan suhteellisen helppo korjata lattiamatto ongelman myös kaasupoljin ongelma.

Toyota ilmoitti lopettaneensa joidenkin parhaiden autojensa tuotannon ja myynnin keskittymään palautettujen ajoneuvojen korjauksiin. Monet vihainen asiakkaat haluavat vastauksia. Raportit osoittivat, että tiedonsiirto on vaikeaa, ja tällaisen kommunikaatiomassan käsitteleminen on ylikuormitettu. Laajemmasta näkökulmasta lähteistä sanotaan, että yhtiön markkinat ovat laskeneet 18 prosenttia eli 28,2 miljardia dollaria. Lattiamattoihin liittyy noin 4,2 miljoonaa ajoneuvoa ja noin 2,3 miljoonaa kaasupoljinta. Joihinkin malleihin sovelletaan molempia.
Toyota "tahattomalla kiihdytyksellä" on tapettu 89
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinänsä oikeaa asiaa, mutta olisit voinut samalla vaivalla laittaa alkuperäisen tekstin linkin kuin tuon kökön konekäännöksen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jenkkien kuluttajansuoja on sellainen, että itseaiheutettu ongelma maksatetaan valmistajalla. Niin tässäkin tapauksessa. Ei noissa ole vikaa, käyttäjässä on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Juu, niinkun Applen puhelimet, joissa vika on aina käyttäjässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotaa ei saisi käyttää ulkotiloissa, varsinkaan märällä kelillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pitäisitietää kirjoitti:
Toyotaa ei saisi käyttää ulkotiloissa, varsinkaan märällä kelillä.
Penttiä ei oikein nukuta. Ei minuakaan jos olisin Pentin asemassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan "viat" pitää aina etsiä jostain amerikasta asti kun ei oikein lähempää löydy. Väliä sillä mistä ne VW-petoksen lieventäväksi mielletyt oljenkorret löytyvät, pääasia, että niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa. Tosiasia kuitenkin taitaa olla että vain VW ainoana on se suuri konna ja rikollinen jolle ei löydy huijarikilpailijaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eihän nämä tojon ongelmat kuitenkaan katoa tuollaisella huomionpoiskääntöyrityksellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotan palsta, Toyotan ongelmat, älä koita kääntää asiaa toiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riisikipot ruostuu, se on aina ollut niin.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kauheata sensuuria pukkaa!
Ilmianna
Jaa
Nahka Tukka myynti piällikkö repii hanuristaan korvauksia noituu ett kaikke piti teherä kun kusettaa asiakkaita heti aamusta alkaen vanhainkodissa joutuu paska huussin tyhjennnykseen
Ilmianna
Jaa
Rapsuttelin tiskiharjalla hiekat pois akseleista ja lautasilta. Silikonia nivelkumiin ja suihkemassaa pari purkkia. Lisäksi massaa pensselillä sen mihin mahtui ja yletti. Ei näy ruosteita missään.
Ilmianna
Jaa
Japsien rungot maalataan niin huonosti, että ruostuminen on vain ajan kysymys. Ensin runkopalkit ruostuu vain pinnasta ja sitten, jos on otolliset olosuhteet, niin menee palkit korjauskelvottomiksi.
Sinänsä outoa, koska kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään, vertaa asuntovaunut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halpuuttamisen_mestari kirjoitti:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
Aika outoa on kun ei siltikään VW kelpaa entiseen malliin vaikka on niin sinkitty. Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys. Skodakin jo pyyhkäisi ohi. Nyt kyllä harmittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halpuuttamisen_mestari kirjoitti:
".. kunnolla sinkitty runko ei menisi auton elinaikana miksikkään,"
Ei niin, mutta se maksaisi muutaman jenin enemmän kuin vain pohjamaalattu runko ja lisäisi Toyotan elinikää joka on taas valmistajan kannalta huono asia. Toyota kokeilee rajoja halpuuttamisessa, mutta meni jenkeissä liian pitkälle ja sai kunnolla korvilleen.
Tavallisten henkilöautojen kohdalla Euroopassa halpuuttaminen näkyy korin sisäpuolisten onteloiden, kuten palkkien ja koteloiden sisäpuolisen suojauksen lähes täydellisenä puuttumisena. Suojaa on vain sen verran kuin pohjamaalikylvyssä on jäänyt. Ilmankos Avensisten ja Auristen koteloiden ja ovien sisäpinnoilta löytyy alkavaa ruostumista jo muutaman kuukauden ikäisistä autoista, kuten Tuulilasin vertailussa todettiin. Vastaavaa ei Volkswagen-konsernin autoissa ole nähty sitten vuoden 1978, jolloin otettiin käyttöön patentoitu kuumavahasuojaus.
KUka uskoo jotakin Tuulilasin juttua? Nehän tehdään niin, että tarkoitus saada euroautojen myyntiä paremmaksi. On varmaan kuvia käsitelty...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Konserni.huijaa kirjoitti:
Aika outoa on kun ei siltikään VW kelpaa entiseen malliin vaikka on niin sinkitty. Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys. Skodakin jo pyyhkäisi ohi. Nyt kyllä harmittaa.
"Katastrofaalisesti laskee jo myynninkin kehitys."

Sillekö näyttää tojolasien läpi? Konserni on tehnyt ennätystuloksen jo kahtena vuonna peräkkäin. Viime vuonna 10,7 miljoonaa vamistettua autoa, jolla mentiin Toyota Groupin ohi useita satojatuhansia autoja. Volkswagen-konserni ei valmista autoja varastoon, siitä kertoo pitkät, jopa 9 kuukauden toimitusajat. https://tekniikanmaailma.fi/uutta-autoa-voi-joutua-odottamaan-jopa-9-kuukautta-nain-pitkat-ovat-eri-merkkien-toimitusajat/

"KUka uskoo jotakin Tuulilasin juttua? Nehän tehdään niin, että tarkoitus saada euroautojen myyntiä paremmaksi. On varmaan kuvia käsitelty..."

Vainoharhaiselle Sala.Liittolle sanoisin, että jos Tuulilasi alkaisi suosia eurooppalaisia valmistajia suurimman rahoittajansa, Toyotan kustannuksella, se olisi lehden loppu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
A-lehdet kustantaa Tuulilasin, ottakaapas selvää, ketkä ovat omistajat. Meinaan, tästä on ennenkin keskusteltu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vaino.Harhailija kirjoitti:
A-lehdet kustantaa Tuulilasin, ottakaapas selvää, ketkä ovat omistajat. Meinaan, tästä on ennenkin keskusteltu.
Toyotan ruosteongelmat ovat kuitenkin totta, kuten miljardikorvauksista voimme päätellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojotrolli ei edelleenkään ymmärrä; ei muuta tojon ruosteongelmia miksikään nuo VW:n ongelmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Aloittaja höpöttää jostain "sanktioista, tietämättä edes, mitä sanktio tarkoittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sanktio on rangaistus, siis esimerkiksi rahallinen korvaus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
et-itse-tiedä-mitään kirjoitti:
Sanktio on rangaistus, siis esimerkiksi rahallinen korvaus.
Sanktioista puheenollen, mikäs on Volkswagen-konsernin sanktiosaldo tällä hetkellä? Joko 50 miljardia on mennyt rikki? Ei ihme että tuotekehitys on jäissä ja puhuvat vain jostain kaukaisista sähköautosuunnitelmista.. Suunnittelemista siinä onkin kun E-Golfin toimintamatka talvipakkasella jää 150 km:iin. Mikä on kun kaikki menee päin persettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ikävää että muuten kohtuu kestävä auto on niin kova ruostumaan. Epämukaviahan nuo ovat ja rumia, ja moottorit hengettömiä. Mutta toyotallakin pääsee pisteestä a pisteeseen b, useimmiten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
tuossa alla taas poistettu tojokahjun raivopaska
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
"Sanktio on rangaistus, siis esimerkiksi rahallinen korvaus."

Metsään meni ja lujaa. Arvasit väärin kun et tiennyt, vai onko sinusta korvaus ja rangaistus sama asia?
VW. Otti huijauksesta amerikaasa kumpaakin korvausta ja sanktiota eli rangaistusta huijauksesta. Korvausta maksaa röttelöinnistä kärsineille miljardeja taaloja jonka lisäksi viranomaiset sanktioi eli rankaisee miljardeilla taaloilla. Että näin !
Toyota ainoastaan vastuullisesti ja rehellisesti korvaa jotain amerikkalaisten itsensä valmistamia runkopalkkeja uusilla. Siinä se on se ero.
Sanktio tulee volkkarille tarkoituksellisesta ja suunnitellusta petoksesta. MOT. Minusta aika noloa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Vittusen mikä vänkääjäpelle olet. Kai nyt nuo korvaukset on se rangaistus. Ja sanktio on tosiaan tässä asiayhteydessä ihan oikein.

Miten helvetissä VW asiaan liittyy (vaikka onhan se melkein yhtä paska merkki kuin tojota)?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
perfonoijbu kirjoitti:
Vittusen mikä vänkääjäpelle olet. Kai nyt nuo korvaukset on se rangaistus. Ja sanktio on tosiaan tässä asiayhteydessä ihan oikein.

Miten helvetissä VW asiaan liittyy (vaikka onhan se melkein yhtä paska merkki kuin tojota)?!
Vakuutusyhtiökin maksaa korvauksen. Onko se jokin rangaistus, vai sanktio? Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää asioita kun tuli koulussa nukuttua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vänkääjäpelle kirjoitti:
Vakuutusyhtiökin maksaa korvauksen. Onko se jokin rangaistus, vai sanktio? Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää asioita kun tuli koulussa nukuttua?
Onko nyt kyse vakuutusyhtiöstä? Vakuutusyhtiö ei yleensä ole aiheuttanut toiminnallaan sitä vahinkoa jonka se korvaa. Mietipä nyt aluksi sitä idiootti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olet_hiukan_tyhmä kirjoitti:
Onko nyt kyse vakuutusyhtiöstä? Vakuutusyhtiö ei yleensä ole aiheuttanut toiminnallaan sitä vahinkoa jonka se korvaa. Mietipä nyt aluksi sitä idiootti.
Ei ole vakuutusyhtiö ainoa mikä korvaa,eikä ole Toyota vakuutusyhtiö, mutta korvaa silti jos on korvattavaa. Korvausvelvollisuus syntyy jos on tuottanut vahinkoa. Rankaistuksen ja sanktion langettaa viranomainen ja oikeuslaitos rikoksesta, niinkuin vikavaagenillekin petoksesta ja petos on rikos. Et tainnut ymmärtää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihan huippu fima.
Ilmianna
Jaa
Huh huh. En tiennytkään että Toyotalla on vielä nykyäänkin näin pahoja ruosteongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Totta se on, näin on taas käynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Mitä tojotrolli taas sekoilee? Omia mölinöitäsi täältä poistellaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaihdoin ruosteisen skodani vähä päästöiseen luotettavaan toyotaan.

Valitettavasti,se on vain skoda laatua.
Tätä mieltä autoilijat valitettavasti ovat.

Skodan heikko laatu ilmenee monin tavoin.
Tässä muutama esimerkki.

Superbissani on maalipinta kulunut yllättävän nopeasti huonoon kuntoon. Lokakuusta alkaen ajettu n. 20.000 km ja niissä kohdissa, joihin kohdistuu pientäkään kosketusta, pinta on erittäin naarmuinen ja himmeä. Tällaisia kohtia ovat mm.

- ovien alla oleva helmapelti (erityisesti kuskin kohdalla, josta sattumalta kuljetaan eniten)
- ovenkahvojen ympäristö
- takaluukun avauskohta.

Lisäksi, auton pesustakin on jo näillä aika- ja km-lukemilla jäänyt pintaan jälkiä

Väri siis vakio-sininen (ei metalliväri).

Onko Skodassa erityisen ohut maali- ja lakkapinta? Vaimon entisessä Superbissa oli samaa vikaa, eli maalipinta meni todella epäsiistiin kuntoon. Enpä muista että muissa merkeissä olisi ollut yhtä huono tilanne.

Vs: Maalipinnan kuluminen

Myös omassani olen huomannut vastaavaa ja värinä on Rosso Brunello. Olen vahauttanut auton 2 kertaa vuodessa ja auto on nyt 1,5 vuotta vanha. Lisäksi täällä pyyhkäisi eilen raekuuro josta jäi kiveniksymä jälkiä niin konepeltiin kuin kattoonkin, sipä toinen auto ollut moksiskaan tuosta raekuurosta. Joten minäkin alan olemaan sitä mieltä, että Skodaan tai ainakin Superbin maali ei ole kunnolista tai sitä ei ole kunnolla raaskittu käyttää >:(
Nyt uudet skodat ruoste pilkuillakin varustettu.
Ovet lahoo vaihtokuntoon parissa vuodessa.
Vaihtavatko liisinki lintoihin uudet lasitkin joka vuosi,tahtovat olla heikkolaatuisia.naarmuutuvat ja himmenevät yhtä nopeasti kuin itäpulkan
Ruoste kuplainen appelsiini pintainen maalikin

Liikenneturvallisuuden kannalta myönteistä oli, että lasipriimus Toyota oli viime vuonna myös Suomen myydyin eli eniten ensirekisteröity henkilöauto. Huolestuttavaa taas on, että lasisurkimus Skoda oli Suomen kolmanneksi myydyin öljyn poltin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Holisti, annan sinulle hyvän neuvon provo varten. Uskottavuuden kannalta tarinan tulisi perustu realismiin ja osittain tunnettuun fakta tietoon, mutta taas menit ja ammuit niin pahasti yli ihan kaikessa, että tuo lähinnä naurattaa ja samalla herää sääli sinua kohtaan. Olet jo vuosia täyspäiväisesti provoillut täällä ja läsnäolosi noin 18h. per vuorokausi, olisi jo pitänyt opettaa sinua paremmaksi trolliksi, muta ei taida sinusta sellaista hyvää tulla. Joten pysy lyhyissä ja yksinkertaisissa asioissa ja laita niitä linkkejäsi ahkeraan ja päivitä tai kasvata sitä Toyotan 45 kohdan unelmalistaustasi jossain vaiheessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pystytköParempaan kirjoitti:
Holisti, annan sinulle hyvän neuvon provo varten. Uskottavuuden kannalta tarinan tulisi perustu realismiin ja osittain tunnettuun fakta tietoon, mutta taas menit ja ammuit niin pahasti yli ihan kaikessa, että tuo lähinnä naurattaa ja samalla herää sääli sinua kohtaan. Olet jo vuosia täyspäiväisesti provoillut täällä ja läsnäolosi noin 18h. per vuorokausi, olisi jo pitänyt opettaa sinua paremmaksi trolliksi, muta ei taida sinusta sellaista hyvää tulla. Joten pysy lyhyissä ja yksinkertaisissa asioissa ja laita niitä linkkejäsi ahkeraan ja päivitä tai kasvata sitä Toyotan 45 kohdan unelmalistaustasi jossain vaiheessa.
Sekin on noloa että syyttää muita omista sairaista tavoistaan, esim. 18 tunnin päivystyksestä täällä tai aamuyöllä klo 3-5 välillä kirjoittelemisesta. SINÄ olet se joka täällä noin sekoilee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? Sama meininki täällä ruostumisen suhteen, vai olemmeko alamainen kansa joka tyytyy ruostuneeseen autoon ja laittaa sen kiertoon, vai maksaako itse uuteen autoon 15oo,- suojauksen, että sitä uskaltaa pitää visi vuotta ilman pelkoa katastrofista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? "
Tyhmillä lapsilla on tyhmien lapsien jorinat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päässäköruostuu kirjoitti:
"Koska tuo jenkkilän korvaus ja korjaus määräys saadaan Eurooppaan? "
Tyhmillä lapsilla on tyhmien lapsien jorinat.
Tojon korvaukset vetää vertoja VW:lle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tämä video kertoo eurooppalaisten autojen tason... mm. hitlerin viimeisen vitsauksen...

https://www.youtube.com/watch?v=cLCizaQCWqI
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eurooppalaiset voittaa itäromut aina.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
myös-sodassa kirjoitti:
Eurooppalaiset voittaa itäromut aina.
Näin se vaan on tojokahju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten japsit kehtaa vuodesta toiseen rakennella noita rumia ruostekotteroita?
1
Ilmianna
Jaa
Japsien tekeleet ovat aina olleet kovia ruostumaan. Tosin tämä on jo ennätyksellistä, että runkokin ruostuu muutamassa vuodessa pilalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Minulla on taas paskat vaipoissa mutta on siihen aihettakin. Kärähdin nimittäin kirjoittelustani muille foorumeille ja tyylini oli ilmeisesti helppo tunnistaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
P.e.n.t.t.i kirjoitti:
Minulla on taas paskat vaipoissa mutta on siihen aihettakin. Kärähdin nimittäin kirjoittelustani muille foorumeille ja tyylini oli ilmeisesti helppo tunnistaa.
Ja sitten vielä ostit sen Toyotan joka ruostuu ihan silmissä. Sääliksi käy melkein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei voi ruostu edes Jenkeissä, ei se muuten pärjäisi meidän katsastustilastossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tojotat siis todellakin ruostuu jopa jenkeissä piloille aivan hetkessä, vaikka olosuhteet siellä ovat suurelta osin Suomea helpommat. Kuten aloituksessa viitattu uutinenkin vastaanpanemattomasti meille kertoo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tojon_ruoste_on_fakta kirjoitti:
Tojotat siis todellakin ruostuu jopa jenkeissä piloille aivan hetkessä, vaikka olosuhteet siellä ovat suurelta osin Suomea helpommat. Kuten aloituksessa viitattu uutinenkin vastaanpanemattomasti meille kertoo.
Nämä ovat vain faktoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä sää ny meluat?Kyll maar Toyota paras auto o.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
On muuten mikä on, mutta hanakka on ruostumaan.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kansanautosentereihin kriisipalaveria tulossa? Apua ainakin tarvittaisiin. Oljenkorsista alkaa olla huutava pula.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tojotan ruostuminen on vain fakta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaan koittaa se kevät Toyotallekin, pieni helpotus oli etteivät ottaneet Toyotaa TM:n talviitestiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ehti ruostua murusiksi ennen kuin pääsi testialueelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä yli 22v vanha tojota, ei ruostetta eikä vikoja yhdessäkään katsastuksessa, että sillai
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Joopa, mulla taasen on 1.500.000 ajettu ja 30 vuotta vanha Nissani johon ei ole tarvinnut vielä edes huoltoa tehdä. Yhden polttimon olen vaihtanut, ja kerran käynyt tankilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kyllähän se tietysti vituttaa kun on mennyt omilla rahoilla ostamaan Toyotan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kultisti sai tähänkin kohtaan raivarin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
22 v. Toyota olikin sitä laatua mistä auto tuli tunnetuksi. Tokihan ilman kunnon suojauksia rustuu nekin mutta tekniikka oli parasta A ryhmää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
guality kirjoitti:
22 v. Toyota olikin sitä laatua mistä auto tuli tunnetuksi. Tokihan ilman kunnon suojauksia rustuu nekin mutta tekniikka oli parasta A ryhmää.
22 vuotta ei mikään riisari kestä ellei siihen hitsata uutta peltiä jatkuvasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se nyt vaan on fakta että Toyotat ruostuvat, siitä kertovat niin testit, omistajien kokemukset kuin nämä miljardien korvauksetkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Ei taida toyota inttämälläkään ruostua. Ei näkynyt olevan katsastustilastossa ruostuminen hylkäyksen syy ainakaan toyotassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota.rules kirjoitti:
Ei taida toyota inttämälläkään ruostua. Ei näkynyt olevan katsastustilastossa ruostuminen hylkäyksen syy ainakaan toyotassa.
Kyllä Toyotat menee hylkyyn juuri mm. ruostumisen takia, mutta ei se näy vielä muutaman vuoden vanhoissa. Kotelot ovat suojaamatta ja alustakin mätänee. Kun Tuulilasi-lehti testasi uusien autojen ruosteenestokäsittelyjä, niin havaittiin että kahdeksantoista suosikkimallin erot suojauksen tasossa olivat lehden mukaan ”järkyttäviä” ja ”masentavia”. Ylivoimaisesti surkeinpiin esityksiin pääsivät Toyota Avensis ja Auris sekä Nissan Qashqai.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
riisarit_ruostuu kirjoitti:
Kyllä Toyotat menee hylkyyn juuri mm. ruostumisen takia, mutta ei se näy vielä muutaman vuoden vanhoissa. Kotelot ovat suojaamatta ja alustakin mätänee. Kun Tuulilasi-lehti testasi uusien autojen ruosteenestokäsittelyjä, niin havaittiin että kahdeksantoista suosikkimallin erot suojauksen tasossa olivat lehden mukaan ”järkyttäviä” ja ”masentavia”. Ylivoimaisesti surkeinpiin esityksiin pääsivät Toyota Avensis ja Auris sekä Nissan Qashqai.
Eikös sen pitänyt ruostua nopeasti? Omani ainakin on kuusivuotiaana täysin ruosteeton. Onko yksittäistapaus? Edellisellä ajoin 300 tuhatta, eikä sekään ehtinyt ruostua. Olen pettynyt kun siitä sai vaihdossakin vielä enemmän kuin olisin osannut pyytää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
brändiykkönen kirjoitti:
Eikös sen pitänyt ruostua nopeasti? Omani ainakin on kuusivuotiaana täysin ruosteeton. Onko yksittäistapaus? Edellisellä ajoin 300 tuhatta, eikä sekään ehtinyt ruostua. Olen pettynyt kun siitä sai vaihdossakin vielä enemmän kuin olisin osannut pyytää.
Katoppas se pohja läpi uudestaan, on nimittäin tojoissa suojaamaton. Ei ne ruosteet päällepäin vielä näy. Ja tuo nyt on ihan ratkiriemukas läpändeeros, että ruosteeton 300.000 ajettu tojota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
...1.500.000 ajettu ja 30 vuotta...
Joo varmasti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo, ja ainoastaan kerran joutunu tankkaamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruostuneisuus on katsastuksessa hylkäämisen syy. Onko Toyotassa kun ei ainakaan tilastossa mainita. Naapurilla Avensis viime vuosituhannen lopulta ainakin on täysin ruosteeton ja nytkin meni katsastuksesta ekayrittämällä leimaan 350.000 mittarissa, eikä konetta ole avattu kertaakaan. En oikein ymmärrrä tollaista trollin toivotonta inttämistä mikä ei perustu minnekkään. Kyllä se korroosio pitäisi katukuvassa silloin näkyä jos sitä olisi trollin väittämässä laajuudessa. Hirveä riekkuminen jostain jenkkien lava-autojen runkojen ruostumisesta on siellä Atlantin takana jonka jenkit ovat ihan itse aiheuttaneet. Tietääkseni ei ainuttakaan ole tuotu Suomeen. Kaikki Volkkarin ongelmat sensijaan löytyvät täältä kotosuomestakin ja niitähän riittää jo isoisältä pojanpojalle asti. En nyt ala niitä luettelemaan. Media on tehnyt sen jo monen monta kertaa että sokea reetakin jo tietää. Kaikeksi vakuudeksi vielä AutoBildin laatu ja luotettavuusraporteissa merkin sijoitus on suorastaan häpeällinen. Voiko alemmaksi enää vajota?
Eikä siinä vielä kaikki. Huijasi ja kusetti niinkuin aatu aikanaan. Sitä soppaa selvitettäessä hälytyskellot ovat soineet jo aika kovaa.
Ilmianna
Jaa
Karmeita ruostuvia muovikippanoita suomalainen perusmasokisti rakastaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tuulipuvussa on ihanaa ahtautua ruosteiseen tojotaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Mikäs hullu sinä oikein olet? Kuka hemmetin Pentti sinua kiusaa näissä hallusinaatioissasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikös nää jenkeissä runko ruoste tojot oo ihan siellä tehtyjä??Eli usa laatua ihan kirjaimellisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sama missä on valmistettu, mutta tojon laatua on, siis tojotan laaduntarkkailua. Ei ole erillistä jenkki tojotaa, on vain se yksi ja sama ruostuva tojota. Ameriikassa vaan joutuu vastuuseen näistä jutuista, kuten VW saastuttajat jne.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Karmeita ruostepesiä nuo riisilintat ovat aina olleet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Kyllä Toyotat menee hylkyyn juuri mm. ruostumisen takia, mutta ei se näy vielä muutaman vuoden vanhoissa"
Outoa kun niitten piti ruostua jo uutena puhki? Milloin mun vanha ave aloittaa ruostumisen kun ei vielä ole havaintoa. Katsastajakaan ei huomauttanut. Kehui alustaa vain siistiksi ja hyväkuntoiseksi Naapurin skodaan jo ovet vaihdettiin, kun vesi alkoi ovista vuotamaan ulos? En tiedä kuka maksoi. Saranat kai oli kuluneet? Eihän ne ruostu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Skodalla ja Toyotalla on kyllä tiukka kilpa siitä kumpi on ruosteen kuningas. Skodalla on hienosti keksitty nuo vedellä täyttyvät ovet, mutta Toyotan pelti on muuten nopeammin ruosteessa (ei juurikaan suojattu).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tojotalla jos meinaa 200 tkm ajaa niin saa jo hitsata ihan tosissaan. Katsastusmies tökkii reikiä pohjaan joka käynnillä jo suomalaisittain keski-ikäisissä tojoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kas tojotrollilla meni kuppi nurin ja tuloksena painokelvotonta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Faktat on faktoja, eli Toyotat ruostuu ja Toyota maksaa.
Ilmianna
Jaa
Kumma, kun muiden autojen vikoja saa hakea mistä maasta hyvänsä, mutta tojon vikoja vain suomesta, jos täältäkään.
Olette kaheleita koko porukka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Näinhän se menee. Toyota-kultti on Suomessa vahva, ei varmaan missään muussa länsimaassa ole samanlaista lapsenuskoista palvontaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota_jumalat kirjoitti:
Näinhän se menee. Toyota-kultti on Suomessa vahva, ei varmaan missään muussa länsimaassa ole samanlaista lapsenuskoista palvontaa.
Maine ei synny tyhjästä, oli se sitten hyvä tai huono. Toyotalla maine on parasta A-ryhmää mutta kuinkas on Vw-konsernin kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota_rules_forever kirjoitti:
Maine ei synny tyhjästä, oli se sitten hyvä tai huono. Toyotalla maine on parasta A-ryhmää mutta kuinkas on Vw-konsernin kanssa.
Toyotalla on maine helposti ruostuvana merkkinä, eikä se maine tosiaan ole syntynt tyhjästä. Kuten tuo aloituksessa oleva miljardikovauksista kertova uutinenkin kiistatta osoittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei suojaa autoja ruostumiselta mitenkään, ei sovi Suomen olosuhteisiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Miksi kukaan ostaisi ruostesuojattoman auton näihin olosuhteisiin? Tojota-kultistien keskuudessa ei järjellä lie väliä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"inadequate rust protection"

Siis ruostesuoja puuttuu. Miksi tämän firman tuotteita ostetaan suomen oloihin, en ymmärrä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nämä ruostetojotat pitäisi kieltää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sinulla on yksinkertaisia asioita joita et ymmärrä? Jos jotain ylimääräistä suojausta haluaa, niin sehän järjestyy muutamalla satasella ! Ja vaikka ei mitään ylimääräistä suojausta teettäisikään niin arvo säilyy kuitenkin parhaiten. Mikä sinun ongelma on , kun sulla ei sitä Toyotaa koskaan ole ollutkaan? Mulla on ollut kaiken merkkisiä autoja ja monta Toyotaakin. En kyllä ole ropoakaan sijoittanut niiden suojaamiseen enkä paikkaamiseen. Nytkin on kuusivuotias menossa eikä mitään ruostetta ole missään havaittavissa. Kansa kyllä osaa päättää automerkkinsä ilman sinun typeriä neuvojasikin ja sekös apinaa harmitaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ruostekippanan omistajan säälittävä purkaus. Tojo "säilyttää arvonsa" koska riittävän moni reppana on valmis maksamaan puolilahonneesta tojoloodasta ylihintaa. Mikään ei ole niin tyhmä kuin tuulipukuapina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näköjään tojolahkolainen saa toistuvia raivonpurkauksia. Mikään ei satuta niin kuin totuus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuostakin on taas yksi tojohullun raivopaskannus poistettu!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Näinhän se menee. Toyota-kultti on Suomessa vahva, ei varmaan missään muussa länsimaassa ole samanlaista lapsenuskoista palvontaa."
Piskuisessa ameriikassa joitakin kappaleit myydään satunnaisesti, kun VW huijaa eikä kommariskodaa huolita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ameriikassa myydään kyllä, mutta ruostuvat niissäkin oloissa jo muutamassa vuodessa niin pahasti, että tojoloodien rakenteellinen turvallisuus kärsii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auto josta puuttuu tehtaan tekemä ruostesuojaus! Suomessa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Muutenkin talviautona huono, herkkä japanialainen elektroniikka ei toimi Suomen olosuhteissa oikein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Noista Toyotan pickupeista muuteen ruostuu runko niin pahasti että se katkeaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Asiasta löytyy lystikkäitä videoita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä sää ny meluatOl iha hiljaa vaa ?Kyll maar Tojota paras auto o.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Paras o ruostumaan tojota maar.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suomessa on rekisterissä yli 355000 Toyotaa.
Tästä yli 150000 Toyota Corollaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Niistä suurin osa on jo ruostunut pois.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Viimeiset laatu-Corollat tehtiin 90-luvulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Karmean raivarin sai tojotrolli taas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sitä se penttikiima ja ruosteraivo teettää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onpa yllätys että juuri ruosteongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Toyota maksaa miljardien korvaukset ruostumisesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
justafact kirjoitti:
Toyota maksaa miljardien korvaukset ruostumisesta.
Volkswagen-konsernin päästöhuijauksen kulut nousevat yli 100 MILJARDIN eli sataantuhanteen miljoonaan. Se on aika paljon rahaa vaikka konserni tekeekin muutaman miljardin voittoa vuodessa. Todella paska rako silti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Suhteellisuusteoria kirjoitti:
Volkswagen-konsernin päästöhuijauksen kulut nousevat yli 100 MILJARDIN eli sataantuhanteen miljoonaan. Se on aika paljon rahaa vaikka konserni tekeekin muutaman miljardin voittoa vuodessa. Todella paska rako silti.
Toyotalla on ruosteongelmia aina vaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin ruoste-ongelma, mutta entäs ne dieselit?. Kyllä meno on sitä luokkaa että merkki vaihtui!.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vaihtaminen kannattaa, ei enää ruostemurheita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota ei pääse ruosteesta eroon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
14 vuotta vanha Tojo alla ja paremmassa kunnossa koriltaan kuin moni, moni uudempi "oikea" euroopassa valmistettu kulkine. Saa kait sitä vaikka koivuklapinki ruostumaan jos haluaa, vitun dillet jos ei osaa autoistaan huolehtia asianmukaisesti, niin turha alkaa vänisemään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eioppiojaankaada kirjoitti:
14 vuotta vanha Tojo alla ja paremmassa kunnossa koriltaan kuin moni, moni uudempi "oikea" euroopassa valmistettu kulkine. Saa kait sitä vaikka koivuklapinki ruostumaan jos haluaa, vitun dillet jos ei osaa autoistaan huolehtia asianmukaisesti, niin turha alkaa vänisemään.
Älä viiti tojoiivana lässyttää asioista mistä et mitään tiedä (länsiautot). Kai nyt tojonkin saa kestämään kun tarpeeksi hitsaa, mutta se on ihan testienkin mukaan sieltä ruostuvimmasta päästä autoja. Noi riisikipot on niin nähty, ja kori niissä ruostuu puhki jo alta kymmenvuotiaissa ilman kalliita ja toistuvia käsittelyjä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eläselitä kirjoitti:
Älä viiti tojoiivana lässyttää asioista mistä et mitään tiedä (länsiautot). Kai nyt tojonkin saa kestämään kun tarpeeksi hitsaa, mutta se on ihan testienkin mukaan sieltä ruostuvimmasta päästä autoja. Noi riisikipot on niin nähty, ja kori niissä ruostuu puhki jo alta kymmenvuotiaissa ilman kalliita ja toistuvia käsittelyjä.
No tojo saattaa muutaman vuoden kestää JOS tehdään kallis ruosteenestokäsittely uutena, ja sen jälkeen vuosittain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
toyotan ruostuminen on fakta, lukekaa uunot tuo uutinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tässähän se on dinside.no/motor/volkswagen-har-hatt-store-rustproblemer/60959820 tästä sitten lisää lukemaan ekstrabladet.dk/biler/se-listen-disse-biler-ruster-mest/6574379 uutista uutisen perään. Faktauunolle vaikka mitä listoja mitkä ruostuu ja mitkä eivät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pääsiäislukemista kirjoitti:
Tässähän se on dinside.no/motor/volkswagen-har-hatt-store-rustproblemer/60959820 tästä sitten lisää lukemaan ekstrabladet.dk/biler/se-listen-disse-biler-ruster-mest/6574379 uutista uutisen perään. Faktauunolle vaikka mitä listoja mitkä ruostuu ja mitkä eivät.
Toyotalla on ruosteongelmia, etkö sekopää osannut lukea aloitusta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sekopäätojoman kirjoitti:
Toyotalla on ruosteongelmia, etkö sekopää osannut lukea aloitusta?
Etkö itse osaa lukea, tuossa jälkimäisessä linkissä etenkin on sinulle se mikä ruostuu ja se mikä ei ruostu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sekopäälle kirjoitti:
Etkö itse osaa lukea, tuossa jälkimäisessä linkissä etenkin on sinulle se mikä ruostuu ja se mikä ei ruostu.
Tojo maksaa miljardien korvaukset ruostumisesta. Etkö osaa lukea?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Matikainen tutkimaan korroosioita toyotoissa....insinääri kyn ön....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jaa Marjo Matikainen? On dippainssi kyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo siis merkkiä vaihtamalla oli alkuun ajatus päästä eroon moottorimurheista, mutta hyvähän se on tietää että myös ruoste murheet jää siinä samalla taakse!.

Toojota oli joskus laatuauto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No kyllähän tojot ovat olleet legendaarisia ruostumisen suhteen jokaisella vuosikymmenellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ruostetojotat kirjoitti:
No kyllähän tojot ovat olleet legendaarisia ruostumisen suhteen jokaisella vuosikymmenellä.
Katkeaminen on ihan uutta kuitenkin. Vai onko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Korjaukset maksaa runkojen valmistaja tai sen vakuutusyhtiö. Jenkeissä katsotaan tuollaiset asiat aina oikeudessa. "

Aika hienoa käytöstä Toyotalta kun asiakkaiden piti haastaa Toyota oikeuteen. Toyota yritti ensin maksattaa korjaukset asiakkailla. Aina on väitetty että Toyota kohtelee asiakkaita reilusti. Ei minusta kovin reilua yrittää vältellä korjausvelvotteita tuolla tavalla.
Mikseivät korjanneet heti autoja kun kyseessä oli selkeästi valmistusvirhe? Miksi asiakkaiden piti hakea oikeutta tuomarilta saakka?
Ja mitä tulee laskun maksajaan niin valmistaja vastaa aina kaikista alihankkijoistaan. Jos rungot ovat menneet läpi Toyotan vastaanottotarkastuksesta niin alihankkijan velvollisuudet loppuvat siihen. Voi olla että alihankkijalle ei tule koskaan enää uutta tilausta, mutta laskun korjauksista maksaa Toyota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Aikamoista huijarointia tosiaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Samalla Toyotan myynti sakkaa niin Euroopassa, Yhdysvalloissa kuin Kiinassakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tuulipukukansan suosikki on vaikeuksissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
wojb kirjoitti:
Tuulipukukansan suosikki on vaikeuksissa.
WEFP KNWÅ EFBPÖLKM
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Näin se vaan menee tojokahju.
Ilmianna
Jaa
En ole aiemmin kuullut että mistään nykyautosta voisi runko ruostua katki. Toyota on todellakin edelläkävijä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Toyota mätänee kuin silakka kesähelteellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyseiset autot on valmistettu Toyotan Usan tehtailla, niin jotta amerikkalaista laatua!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eipä näytä tojon Turkin tehdaskaan tuottavan juurikaan parempaa. C-HR:n tuulilasit halkeilevat ja bensatankkeja joudutaan vaihtamaan jo uutena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Penik kirjoitti:
Kyseiset autot on valmistettu Toyotan Usan tehtailla, niin jotta amerikkalaista laatua!!
Toyotan tehdas on Toyotan tehdas. Jossa laadunvalvonta ja prosessit ovat Toyotan määräämiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kebabexpress kirjoitti:
Eipä näytä tojon Turkin tehdaskaan tuottavan juurikaan parempaa. C-HR:n tuulilasit halkeilevat ja bensatankkeja joudutaan vaihtamaan jo uutena.
Turkkilainen tojota jää kyllä ostamatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Avensis 1,8 vm 2000 ajettu 347000 km. Ei ruostetta ja vielähän tuo kulkeekin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Älä ny viitti valehdella. Ruostetta löytyy aivan varmasti, ja oletpa joutunut käyttämään hitsattavana että menee katsastuksesta läpi.

T: nimim. kokemusta riisareista löytyy
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska Toyota alkaa korjaamaan tai maksamaan korvauksia täällä näistä reikiintyvistä autoistaan?
Kyllä tehtaan suojauksen pitäisi turvata ettei auto lahoaisi alle viiden vuoden ikää. Perkele!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nämä Toyotien ruosteongelmat jäävät Suomessa kuluttajien itsensä maksettavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei tunnu loppua näkyvän näille ruosteuutisille.
Kuinka helppo tehtaalle olisi ruiskuttaa kotelovaha ja pohjaan massaus ja helmoihin kiveniskumassa, mutta kun se maksaa ja tulos kärsii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toyota on pahempi huijari kuin VW. Päästöhuijaus ei ole yhtä vaarallinen asiakkaalle kuin katki ruostuva runko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan muutama malli ruostunut 3,4 miljardin edestä.
Ilmianna
Jaa
Ruostuvia romuja MOT
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota maksaa valtavat sanktiot ruostumisesta

Toyotan ruostetuhnut taas vaikeuksissa; pickupit ja SUV:t ruostuu jo muutamassa vuodessa niin pahasti, että niiden rakenteellinen lujuus heikkenee merkittävästi. Toyota joutuu maksamaan korvauksia 3,4 miljardia dollaria.

The proposed settlement covers about 1.5 million Tacoma compact pickups, Tundra full-size pickups and Sequoia SUVs alleged to have received inadequate rust protection that could lead to corrosion serious enough to jeopardize their structural integrity, according to court papers.

www.reuters.com/article/us-toyota-settlement/toyota-to-settle-u-s-truck-rust-lawsuit-for-up-to-3-4-billion-idUSKBN1370PE

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta