Lastensuojelun murhaamia

Lastensuojelun murhaamia

Eli tässäpä tarinaa lastensuojelun mielettömyydestä sekä siellä olevista täysin epäpätevistä
ihmisistä jotka omaa egoa pönkittääkseen ovat valmiita aiheuttamaan koko elämän mittaiset
seuraukset niin aikuisille kuin varsinkin vielä kehityttyville lapsille joilla oma käsityskyky ei ole
vielä kehittynyt.,

Olen tällä hetkellä jo 48-vuotias mies. Olin 35-vuotias kun vaimoni kuoli äkillisesti ja
jäin silloin 4-vuotiaiden kaksostyttärieni yksinhuoltajaksi yhdessä hetkessä.
Yhdessä silmänräpäyksessä olin elämässäni yksin ja samalla hetkellä yksin
vastuussa pienistä lapsistani.

Saimme elämästä kuitenkin kiinni ja pikkuhiljaa lapseni ajatteli että Äiti hoitaa heitä
taivaassa ja minä maanpäällä. Vuodet kuluivat, lapset kehittyivät ja kasvoivat ja
vuosien aikana jouduin vastailemaan monenlaisiin kysymyksiin kuten mitä tapahtuu
kun tytöstä kasvaa nainen jne. Lapsiperheenlääkäri kirja oli kovassa käytössä tuolloin.
Tyttäreni harrastivat paljon ja aina kun kiinnostuivat jostain, pyrin sen myöskin järjestämään.
Kävivät tanssimassa jo 3-vuotiaana, siitä sitten balettiin josta taitoluisteluun. Toinen tyttäristäni
ei tykännyt luistelusta niin paljoa joten hän kävi kokeilemassa jopa potkunyrkkeilyä sekä jalkapalloa.
Eli illat menivät aikalailla siten että kuskasin lapsiani ympäri oulun seutua harrastuksissa.
Asuimme isossa omakotitalossa hyvällä alueella.

Onneksi pysyin koko ajan kohtuu hyvissä töissä niin minun oli myös taloudellisesti mahdollista
järjestää tälläisia.
Ulkomaan matkojakin teimme kaikkiaan 5 kpl, legolandia, rhodos, turkki... ja muumimaailmassakin
käytiin. Ja levillä useita kertoja.

Kunnes rysähti.

Teini-ikä ja minun pitkään jatkunut stressi ja yksinäisyys. Yhtäkkiä minulla todettiin
jopa akuutti anemia, niin väsyneeksi tulin. Viimeisenä oli yhden seurustelusuhteen loppuminen jo
heti alkuunsa kun kiukkuiset lapsenivat halusivat kostaa minulle koska olin komentanut heitä siivoamaan.

Tämän jälkeen soitin perheneuvolaan että nyt minusta alkaa voimat loppua. Murrosikäiset lapseni
eivät sitä sulattaneet ja soittivat lastensuojeluun kostoksi. Ja niinhän siinä kävi että kun tulin salilta
kotiin, oli siellä kaksi ventovierasta ihmistä keittiön pöydässä.
Ja ensinmäinen merkintä lastensuojelurekisteriin.

Tämä oli lopun alku.

Elämä lasteni kanssa meni todella vaikeaksi ja tein paljon virheitä. Lastensuojelu tapaamiset
olivat poikkeuksestta tilaisuuksia missä minua moitittiin ja haukuttiin kerta toisen jälkeen.
Rupesin tuomaan jo sukulaisiani ja vanhempianikin niihin paikalle jotta hekin kuulisivat samat
toistuvat moitteet.
Heti ensinmäisellä tapaamisella lastensuojeluviranomainen Mirjami Ruotsalainen sanoi minulle:"
MEITÄ EI SINUN HYVINVOINTI KIINNOSTAA OLLENKAAN!"

Tämän jälkeen vielä teini-ikäisiä lapsiani on ollut helppo aivopestä ja ohjata heidän ajatuksiaan siitä että
heillä olisi paremmin jossain muualla ja näin on myös kaikessä härskeydessään myös käynyt.
Nyt olemme siinä tilanteessa että en enää näe lapsiani, kaksostyttäreni ovat erotettu toisistaan ja toinen
on sijoitettu koulukotiin ja toinen kaukovainion kerrostaloon. Heidän ennen niin tiiviit yhteydet sukulaisiin
ovat katkenneet osittain kokonaan ja kumpikaan ei voi henkisesti hyvin.

Kukaan tai mikään taho ei kuitenkaan kanna tästä vastuuta vaan tuo Mirjami Ruotsalainen on vaan
kaikessa hiljaisuudessa siirretty pois tehtävistään mutta meidän elämän mittainen vahinko on jo tapahtunut.
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta

Ehkä lapsesi herää joskus siitä mitä ovat tehneet tai sitten eivät. He kun itse ovat lastensuojelun ottaneet "koston"välineeksi. Itse kasvoin suht onnellisena yh isäni kanssa eikä siinä ollut mitään ongelmaa, että olin tyttö. Paitsi äidilleni, hän teki ihme lastensuojeluilmoituksia väittäen isääni hyväksikäyttäjäksi. Istuin sitten hämmentyneenä sossutädin luona ja totesin et kivan jutun on äiti taas keksinyt. Se jäi siihen. Mutta olen kuitenkin kiitollinen, että joku kysyi minulta miten asiat ovat. Tsemppiä!
Ilmianna
Jaa
Googlailin ja sain selvile että olet Oulusta. Kaukovainio on Oulun joku kylä?
Mielestäni tarinasi ontuu, sillä unohdat kaikessa tuossa viestistäsi suorastaan ylitsepursuavaisessa subjektiivisuudessasi ja yksinäisyyden hämärtämässä maailmassasi, että lapsenvalvojan toimi on toimi jossa ajatellaan lapsen parasta. Siksipä tuo mainitsemasi Merja Ruotsinlapa on sanonutkin sinulle että sinun hyvin-vointisi ei merkitse (vaan lapsen hyvin-vointi)

Koeta hankkia vaikka elämä itsellesi ja oikein valoista kevättä sinule!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Siihen katkesi nimimerkki 'Tiina888' nasevasti jatkama viesti niinkuin kananlento. Samalla tavalla käy kaikille vieraannuttaja
"äideille- ja luonnehäiriöisille viranomaisille", jotka
suunnittelette vieraannutetuista isästä- ja hänen suvustaan tuollaisia. Vieraannuttaja "lastenvalvojan"- oikeasti äidin lapsen tarkoitushakuisten vieraannuttaja "valvojan toimi" on institutti
ja pyhä lehmä. Hän ajattelee vain ja ainostaa lapsen tuhoamista- ja tappamista "viranomais-" menettelyssä yhteistyössä vieraan-nuttaja äidin kanssa; perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista mm. luonnehäiriöisenä Raision kaupungin viranomaisena. . Joo eli tehdään taas lisää valituksia, tulee siten suomen valtiolle kalliiksi, noin 5,7 miljoo naa jo palanut ja loppua ei näy- tuomari sitten kopioi Raision kaupungin perättömän selvitystyön, lausuman taas lapsen olosuhteista sanasta sanaan "riippumattoman tuomioistuimen" omaksi ratkaisuksi, päätökseksi ilman ainuttakaan perustetta luonnehäiriöisenä "viranomaisena" vainotessaan lasta- ja lapsen oikeuksia tuomioistuimen sairaassa "menettelyssä"- te sairaat vieraannuttaja äidit, "lastensuojeluviranomaiset" lapsenne nauraa teille ja teidän sekoilulleen, kun omia lapsianne silmiinne kusette! Ei mene läpi!!! Sairasta!!! Narsistista käyttäytymistä-
Tiina Tuokon Tiina-
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jopas on vuodatusta aikuiselta mieheltä..
Eikö murha kösitteenä ole pikkuisen liian dramaattinen vai oletko joku dramaqueen?

Lastenvalvojat obat koulutuksensa puolesta lasten asioiden asiantuntijoita eli sinulla heittää pahasti mielesi järkytykaen lisäksi häränpyllyä. Kannattaa hakea jotkin oikeat lääkkeet jotta saat elämästäsi kiinni. Iloa ja valoa kevääseen 2018 sinulle elämäsi pilannut. Koeta miettiä vaikka että kaikella on tarkoituksensa, vaikka meöko hankala tuosta tekstistäsi sellaista löytää...voithan olla esimerkkinä muille että ei näin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tiina888 kirjoitti:
Jopas on vuodatusta aikuiselta mieheltä..
Eikö murha kösitteenä ole pikkuisen liian dramaattinen vai oletko joku dramaqueen?

Lastenvalvojat obat koulutuksensa puolesta lasten asioiden asiantuntijoita eli sinulla heittää pahasti mielesi järkytykaen lisäksi häränpyllyä. Kannattaa hakea jotkin oikeat lääkkeet jotta saat elämästäsi kiinni. Iloa ja valoa kevääseen 2018 sinulle elämäsi pilannut. Koeta miettiä vaikka että kaikella on tarkoituksensa, vaikka meöko hankala tuosta tekstistäsi sellaista löytää...voithan olla esimerkkinä muille että ei näin?
Unohtuiko lapsen etu- ja oikeudet, ihmisoikeudet, perustuslaki, lainsäädäntö- ja ylläpidolta sananvapaus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hae jotain apua! Varmaan kuntasi mielenterveysyksikkö voisi parhaiten auttaa. Ei ihmekään, ettet voi olla lastesi kanssa. Minä yksinhuoltajaäitinä voin ylpeästi sanoa, että onneksi maassamme toimii laki joka lasten puolella. Se varmasti nyppii ja vedät melko ison herneen nenääsi. Kohdallasi voisi melkein mielummin puhua melonista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ehkä voisit myös miettiä ulosantiasi, koska palstan sheriffi joutuu poistamaan viestisi sääntöjen vastaisena?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Unohtuiko lapsen etu- ja oikeudet, ihmisoikeudet, perustuslaki, lainsäädäntö tarkoitushakuisena sosiaalitoimen/ "lastensuojelun, lastenvalvojan" järjestämänä "yksinhuoltajana" perättömin "viranomais-" selvityksin, lausumin mm. lapsen olosuhteista- ja ylläpidolta sananvapaus. Hanki elämä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oletko varma että hän taivaassa?
Ilmianna
Jaa
Niin ehkä entisen vaimosi elämä oli pelkkää helvettiä ja hän nyt taivaassa?
Ilmianna
Jaa
Raision itkijämies taas vauhdissa. Äijä munannut elämänsä ja akka jättänyt ja nyt kaikki kovasti vituttaa, kun lastensuojeluviranomainen yrittää auttaa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Raision itkijänanen taas vauhdissa. Akka munannut elämänsä
ja äijä jättänyt ja nyt kaikki kovasti vituttaa, kun lastensuojeluviranomainen yrittää vieraannuttaa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Et ole ainoa joka murrosikäisen kanssa on joutunut vastaavaan tilanteeseen. Ikävä kyllä lasten vanhempia ei osata tukea kasvatustehtävässään kuten kuuluisi vaan lapset sijoitetaan pois kotoa. Onneksi sosiaalityöntekijä on teidän tapauksessanne kuitenkin siirretty pois tehtävistään. Aina ei näinkään ole vaikka virheitä olisi tehty.
On huono että julkisuudessa perhe ja vanhemmat leimataan aina huonoiksi tai lapsi erityisen hankalaksi jopa persoonallisuushäiriöiseksi vaikka kyse on vain murrosiästä joka toisilla on rankempi.

Vastaavia tarinoita on paljon mutta niitä jotka niihin uskovat on vähemmän. Ehkä se luo ihmisille turvaa ajatella että lapsia ei Suomessa sijoiteta ilman syytä. Tosin sama ajattelu myös luo mahdollisuuksia että näin voi toimia kun asiaa ei tunnusteta julkisesti.

Kyllä moni vain pientä väliaikaista apua tarvinnut on törmännyt siihen että perheestä aletaan etsiä vikoja ja ikävä kyllä niitä jopa keksitään. Osa on saanut todistettua väärät syytökset perättömiksi jolloin lastensuojelu ei enää halua olla missään tekemissä perheen kanssa. Virallisesti vääriä syytöksiä ja päätöksiä ei vain haluta tunnustaa eikä korjata vaikka perhe jätetäänkin rauhaan. Tällöin näin toimivat saavat jatkaa uuden perheen kohdalla samaa toimintatapaa. Se on valitettavaa koska perheet jotka apua pyytävät usein aluksi luottavat lastensuojeluun.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lastensuojelun murhaamia

Lastensuojelun murhaamia

Eli tässäpä tarinaa lastensuojelun mielettömyydestä sekä siellä olevista täysin epäpätevistä
ihmisistä jotka omaa egoa pönkittääkseen ovat valmiita aiheuttamaan koko elämän mittaiset
seuraukset niin aikuisille kuin varsinkin vielä kehityttyville lapsille joilla oma käsityskyky ei ole
vielä kehittynyt.,

Olen tällä hetkellä jo 48-vuotias mies. Olin 35-vuotias kun vaimoni kuoli äkillisesti ja
jäin silloin 4-vuotiaiden kaksostyttärieni yksinhuoltajaksi yhdessä hetkessä.
Yhdessä silmänräpäyksessä olin elämässäni yksin ja samalla hetkellä yksin
vastuussa pienistä lapsistani.

Saimme elämästä kuitenkin kiinni ja pikkuhiljaa lapseni ajatteli että Äiti hoitaa heitä
taivaassa ja minä maanpäällä. Vuodet kuluivat, lapset kehittyivät ja kasvoivat ja
vuosien aikana jouduin vastailemaan monenlaisiin kysymyksiin kuten mitä tapahtuu
kun tytöstä kasvaa nainen jne. Lapsiperheenlääkäri kirja oli kovassa käytössä tuolloin.
Tyttäreni harrastivat paljon ja aina kun kiinnostuivat jostain, pyrin sen myöskin järjestämään.
Kävivät tanssimassa jo 3-vuotiaana, siitä sitten balettiin josta taitoluisteluun. Toinen tyttäristäni
ei tykännyt luistelusta niin paljoa joten hän kävi kokeilemassa jopa potkunyrkkeilyä sekä jalkapalloa.
Eli illat menivät aikalailla siten että kuskasin lapsiani ympäri oulun seutua harrastuksissa.
Asuimme isossa omakotitalossa hyvällä alueella.

Onneksi pysyin koko ajan kohtuu hyvissä töissä niin minun oli myös taloudellisesti mahdollista
järjestää tälläisia.
Ulkomaan matkojakin teimme kaikkiaan 5 kpl, legolandia, rhodos, turkki... ja muumimaailmassakin
käytiin. Ja levillä useita kertoja.

Kunnes rysähti.

Teini-ikä ja minun pitkään jatkunut stressi ja yksinäisyys. Yhtäkkiä minulla todettiin
jopa akuutti anemia, niin väsyneeksi tulin. Viimeisenä oli yhden seurustelusuhteen loppuminen jo
heti alkuunsa kun kiukkuiset lapsenivat halusivat kostaa minulle koska olin komentanut heitä siivoamaan.

Tämän jälkeen soitin perheneuvolaan että nyt minusta alkaa voimat loppua. Murrosikäiset lapseni
eivät sitä sulattaneet ja soittivat lastensuojeluun kostoksi. Ja niinhän siinä kävi että kun tulin salilta
kotiin, oli siellä kaksi ventovierasta ihmistä keittiön pöydässä.
Ja ensinmäinen merkintä lastensuojelurekisteriin.

Tämä oli lopun alku.

Elämä lasteni kanssa meni todella vaikeaksi ja tein paljon virheitä. Lastensuojelu tapaamiset
olivat poikkeuksestta tilaisuuksia missä minua moitittiin ja haukuttiin kerta toisen jälkeen.
Rupesin tuomaan jo sukulaisiani ja vanhempianikin niihin paikalle jotta hekin kuulisivat samat
toistuvat moitteet.
Heti ensinmäisellä tapaamisella lastensuojeluviranomainen Mirjami Ruotsalainen sanoi minulle:"
MEITÄ EI SINUN HYVINVOINTI KIINNOSTAA OLLENKAAN!"

Tämän jälkeen vielä teini-ikäisiä lapsiani on ollut helppo aivopestä ja ohjata heidän ajatuksiaan siitä että
heillä olisi paremmin jossain muualla ja näin on myös kaikessä härskeydessään myös käynyt.
Nyt olemme siinä tilanteessa että en enää näe lapsiani, kaksostyttäreni ovat erotettu toisistaan ja toinen
on sijoitettu koulukotiin ja toinen kaukovainion kerrostaloon. Heidän ennen niin tiiviit yhteydet sukulaisiin
ovat katkenneet osittain kokonaan ja kumpikaan ei voi henkisesti hyvin.

Kukaan tai mikään taho ei kuitenkaan kanna tästä vastuuta vaan tuo Mirjami Ruotsalainen on vaan
kaikessa hiljaisuudessa siirretty pois tehtävistään mutta meidän elämän mittainen vahinko on jo tapahtunut.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta