Filosofin pohdintoja naisesta

näinpuhuiSartre

"Nainen on ennen kaikkea aukko. Naisen sukuelin on kuin kaikki muutkin aukot, anomus olemassa olosta. Nainen itse anoo vierasta lihaa, jotta se muuttaisi hänen olemisensa täydeksi penetroimalla ja hajoittamalla hänet. Nainen aavistaa asemansa anomuksena juuri siksi, että on ontto."
Jean-Paul Sartre

63

528

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aukko-ihminen

      Mies on umpielin.

      • jormamelleri

        Mies on jorma


    • tasaneikäy

      Sartre pääsi helposti täyttämään naisten aukkoja, vaikka oli lyhyt ja ruma mies.

    • roskaa.puhuu

      Filosofia on kakkaa

      • kakkafilosofi

        Kakasta voi tehdä filosofiaa


    • niimpä.niin

      Tyypillistä miehille, että yrittävät omia seksifantasioitaan julistaa "suurina totuuksina". Kai heillä on tarve ne tällätavoin saada niille hyväksyntää häpeän sijaan.

      • sydänriekaleinyritänedel

        Tyypillistä sun kaltasille katkerille naisille jotka valitettavasti lisääntyy yleistää, tietämättä ja ajattelematta maalaisjärjellä, sen hyvänkin miehen haukkuvat koska eivät kestä olla väärässä, itkevät kun ei löydy ku huonoja miehiä mutta ennen ku suostuvat myöntään joko sen että ovat liian nirsoja tai liian helposti manipuloitavia ja siksi ajautuvat huonoon suhteeseen peräjälkeen eivät tule löytämään hyvää miestä. Minä en ainakaan ota naista joka ei hyväksy mua omana ittenäni vikoineen ja hyvine puolineen, suhteessa kyllä teen kaiken naisen eteen ja sen eteen että suhde on terve ja jossa ongelmat ratkaistaan yhteis pelillä sekä keskustellaan suoraan ja paljon ja sen että ei puutu romantiikkaa seksiä eikä läheisyyttä.

        En kuitenkaan yleistä vaikka käyny huono tuuri viimeaikoina ja sun kaltasia tullu vastaan ja saanut senkin jälkeen todella ilkeää ja halventavaa käytöstä niskaani koska todistanut että nainen oli väärässä ja oliasi saanut hyvän miehen musta, täydellinen en ole mutta en myöskään tossukka vässykkä joka ottaa kaiken paskan niskaan vain siksi että nainen kyseessä tai että epätoivosesti otan kenet tahansa, pitää kohata kemiat molemminpuolin ja ihan normaali suomalaista naista etsin joka on oma ittensä ja sinut ittensä kans, harmi että huomannut että vielä tässäkin kolmenkympin paremmalla puolella sellaset 30-40 vuotiaat naiset on osa ollut tosi lapsellisia ja osalla sitten vaikuttanu huono itsetunto ja kertoneet kuinka aiemmat miehet vähätelleet ym ja itse olen yritäny kaikkeni että lähetään treffeille ja kehunut maasta taivaaseen ihan rehellisesti kun yksikn seksikkään vartalon omaava hyvä luonteinen nainen vaan vähätteli itteään, samalla ois ollu kiinnostunu mutta ei kelvannu kun yritin ehottaa kahvittelua, urheilua yhdessä tai ihan koti-iltaa että laitan ruoat ja teen olonsa hyväksi, seksiin kyllä kelpasin että ois voinu sanoa suoraan jos etti vaan seksiä.

        Itse mietin aina miltä toisesta tuntuis ennen ku toimin, olen tosi tunteellinen mies mutta käytän aina järkeä asioissa enkä mee täysin tunteella, omiin vaistoihini aina luottanut ja sillä olen selvinnyt paljolta pahalta.

        Kaikesta huolimatta yritän edelleen luottaa vaikka saanu puukkoa ilman syytä selkään, ja uskon että sinunkin kaltasista yleistäjistä löytyy se ihana ja hyvä nainen joka vaan ehkä katkeruuttaan käyttäytyy miten käyttäytyy, vähän niinku suojamuuriksi sellasen luonut.


      • lisäyksiäblaablaa

        Ja lisäyksenä, en allekirjota tuon idiootti ukon käsitystä naisista.
        Arvostan ja kunnioitan naisia, moni sanonut että naiset on mun heikkous mutta ei se ole, ei ole mitään pahaa että nautin siitä että suomessa on niin kauniita naisia, ja monesti pyrin auttaan ihan auttamisen ilosta koska löytyy empatiaakin sekä yleensä pyrin hymyileen vastaantulijoille mikä ei ole flirtttiä eikä auttamisessa ole taka-ajatuksia.
        Tottakait pidän myös seksistä paljon mikä ei kans ole väärin, sinkkuna saa harrastaa seksiä jos se naisille sopii, ei se tee pukkia musta, kuitenkin eniten kaipaan parisuhteen seksiä koska se on parasta kun tuntee toisensa j aon henkinen yhteys.


      • niimpä.niin
        lisäyksiäblaablaa kirjoitti:

        Ja lisäyksenä, en allekirjota tuon idiootti ukon käsitystä naisista.
        Arvostan ja kunnioitan naisia, moni sanonut että naiset on mun heikkous mutta ei se ole, ei ole mitään pahaa että nautin siitä että suomessa on niin kauniita naisia, ja monesti pyrin auttaan ihan auttamisen ilosta koska löytyy empatiaakin sekä yleensä pyrin hymyileen vastaantulijoille mikä ei ole flirtttiä eikä auttamisessa ole taka-ajatuksia.
        Tottakait pidän myös seksistä paljon mikä ei kans ole väärin, sinkkuna saa harrastaa seksiä jos se naisille sopii, ei se tee pukkia musta, kuitenkin eniten kaipaan parisuhteen seksiä koska se on parasta kun tuntee toisensa j aon henkinen yhteys.

        No sorry. En tarkoittanut kaikkia miehiä.


      • systeemiteoria_
        lisäyksiäblaablaa kirjoitti:

        Ja lisäyksenä, en allekirjota tuon idiootti ukon käsitystä naisista.
        Arvostan ja kunnioitan naisia, moni sanonut että naiset on mun heikkous mutta ei se ole, ei ole mitään pahaa että nautin siitä että suomessa on niin kauniita naisia, ja monesti pyrin auttaan ihan auttamisen ilosta koska löytyy empatiaakin sekä yleensä pyrin hymyileen vastaantulijoille mikä ei ole flirtttiä eikä auttamisessa ole taka-ajatuksia.
        Tottakait pidän myös seksistä paljon mikä ei kans ole väärin, sinkkuna saa harrastaa seksiä jos se naisille sopii, ei se tee pukkia musta, kuitenkin eniten kaipaan parisuhteen seksiä koska se on parasta kun tuntee toisensa j aon henkinen yhteys.

        Sartre ei ollut idiootti. Kysy vaikka Saarisen Esalta.


      • 765
        systeemiteoria_ kirjoitti:

        Sartre ei ollut idiootti. Kysy vaikka Saarisen Esalta.

        Ehkä ei, mutta oman kikkelinsä palvoja näyttäis olleen, ja se aina laskee kunnioitusta miestä kohtaan.


      • Anonyymi
        765 kirjoitti:

        Ehkä ei, mutta oman kikkelinsä palvoja näyttäis olleen, ja se aina laskee kunnioitusta miestä kohtaan.

        Vasemmistolaisissa ateistipiireissä Jean-Paul Sartrea kunnioitettiin aikoinaan suuresti.


    • nih_ni

      Vitun filosofi!

    • pannaan.pannaan

      Sartre oli panomies

    • 654445

      Kun filosofi sanoo, että nainen on aukko, se on suurta ajattelua.
      Kun ätmi saanoo, että nainen on reikä, se on kamalaa nimittelyä.

      • 765

        Kenen mielestä noin? Ätmien itsensä? Ytmien/ketmien?

        Naisten mielestä olette samantasoisia paskiaisia molemmat.


    • dos.nus

      Viisaustieteilijä on viisaus!

    • homoko

      Sartre oli homo!

      • oletväärässä

        Ei muuten ollut. Oli pukki, jolla riitti nuoria ja kauniita naisia jonoksi asti elämänsä loppuun saakka


    • Teknodonna

      Nainen on linnunradan ontologinen idea.

      - Teknodonna -

      (Platonin tähtioppilas)

      • Teknodonna

        Linnunradan, kuten minkä tahansa galaksin ydin, on sen massa. Koruommelta muistuttava tähtisikermä pimeän ytimen ympärillä on sokeassa kulmassa suhteessa meihin.

        Me emme yksinkertaisesti näe, missä me olemme.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Linnunradan, kuten minkä tahansa galaksin ydin, on sen massa. Koruommelta muistuttava tähtisikermä pimeän ytimen ympärillä on sokeassa kulmassa suhteessa meihin.

        Me emme yksinkertaisesti näe, missä me olemme.

        (Hihitystä)

        Mjoo

        No siis mulla on Mensan spettari, jossa lukee 149 ( ).

        Alaviitteena on kuitenkin miinus, sillä olen nainen.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        No siis mulla on Mensan spettari, jossa lukee 149 ( ).

        Alaviitteena on kuitenkin miinus, sillä olen nainen.

        (Hihitystä)

        Neroilla ja hulluilla on hieman samanlaiset huvit ja mieltymykset.

        (Naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=VDQKjBrZ4rU


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Neroilla ja hulluilla on hieman samanlaiset huvit ja mieltymykset.

        (Naurua)

        https://www.youtube.com/watch?v=VDQKjBrZ4rU

        Luovuus sinänsä ei ketään järjellistä kiinnosta.

        Kaikki on jo. On vain avattava silmät, silmänsä, tai silmittömästi.

        (Hihitystä)


    • yleistietoa

      Tuo on yleistä tietoa, ei filosofiaa

      • reikäeioletuttu

        Ätmi, joka ei ole päässyt sormella koittamaan, ei välttämättä tiedä millainen reikä sieltä naisen hasrovälistä löytyy


      • kulkiessa
        reikäeioletuttu kirjoitti:

        Ätmi, joka ei ole päässyt sormella koittamaan, ei välttämättä tiedä millainen reikä sieltä naisen hasrovälistä löytyy

        Olis voinut vilkaista maailmaan tullessaan.


    • Naisen astiavertaus minkä mies haluaa täyttää on löytänyt uuden tulkintansa.

      • Teknodonna

        Mjoo

        Mielestäni haluttaessa korostaa miehuuden moninaisia ulottuvuuksia, niin tulisi pyrkiä visualisoimaan omat filosofiset muuttujansa ne helpoiksi havaita. Esimerkiksi mies tyhjän saviruukun kanssa latte macchiatolla Esplanadilla olisi filosofinen pommi, sillä kukaan nyt ei ole niin hölmö, että olettaisi saviruukun maksavan.

        (Naurua)


      • EdesUnissa

        En jotenkin tunnista Sartrea tuosta aloituksen filosofioinnista. Siinähän selkeästi pyritään sanomaan että nainen olisi automaattisesti jotakin. Sartren ominaispiirre oli kyseenalaistaa onko mikään lopulta mitään, ja ihmiskuva oli sellainen että ihminen on juuri sitä miksi itsensä tekee. Tuo aloituksen filosofiointi on mielestäni vastoin näitä Sartren kahta perusteesiä.

        Olisiko mahdollista että aloittaja on lainannut lauseen jostakin Sartren kaunokirjallisesta teoksesta eikä suinkaan filosofisista pohdinnoista ?


    • Aivosiovatontot

      Mitä se haittaa että "nainen on aukko" jos mieähen aivoissa on syvä kaivo; pimeää ja tyhjää, vain pohjalla vähän nestettä.

      • naisestaeiinssiksi

        Kyllä. Naisilla on älyvajetta


      • Puhupukille

        Jos naisesta ei ole insinööriksi, se johtuu vain siitä, että heidän aivonsa eivät ole nuppineulan kokoiset - silloin kun ne ovat turvoksissa.


      • dingdongdong
        naisestaeiinssiksi kirjoitti:

        Kyllä. Naisilla on älyvajetta

        Palstapojilla sitä puutetta päänupissa tuntuu olevan


    • pysykääaukostapois

      Sieltä samasta aukosta ootte kaikki tulleet tähän maailmaan ja ennen sitä on joku paska äijä ähkiny mutsinne päällä ja tuupannu sitä aukkoa, mutsi on varmaan kirkunu nautinnosta ja sit itkeny raivosta kun on tuollaisen paska-aivon vielä synnyttäny!

      • Teknodonna

        Mjaa

        Kolmella rivillä saatiin koko pyhä perhe vedettyä lokaan.

        Oikeastaan mua ei tässä ihmetytä muu kuin tuo raivosta itkeminen. Itse harvoin raivoan, ja vielä harvemmin itken, mutta näiden kahden äärimmäisen tunteen yhdistäminen on jollain tasolla jo täysin käsittämätön temppu.

        Esimerkiksi viimeksi raivosin eilen aamulla, ja itkin joskus puoliltapäivin. Huomaatko, että siinä on monen tunnin väli?

        (Naurua)


    • Eijunalauta

      Onko aloittaja samalta vuosituhannelta kuin hänkin jota siteeraa?

      • luultavasti_

        On, jos on yli 18-vuotoas


    • Revisiitä

      "Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä."

      • ettäniin

        Sartre pani feministejä


      • Mitämuutajäänytväliin

        Mutta siitähän kirjan nimessä tuskin on kyse.


    • pappa.ei.osaa

      Sartre ei pystynyt edes omaa naistaan tyydyttämään. Simone de Beauvoir sai parempaa seksiä 18 vuotta nuoremmalta rakastajaltaan.

      • ihannormaalia

        Kun nainen vanhenee, mies menettää kiinnostuksen tämän aukkoa kohtaan


      • Mitämuutajäänytväliin

        Simonen rakastaja ei siis ollut samaa mieltä koska oli Simonea - huom! hän on nainen - 18 vuotta nuorempi.


      • papalle.reikää

        Mutta Sartrepa iski parikymppisen opiskelijatytön


    • 12121212121212

      Pitkälti noin. Ja mitä kauniimpi nainen, sitä suurempi aukko on täytettävänä ja sitä enemmän halukkaita täyttäjiä löytyy.

      Naiset eivät ole koskaan olleet rakentajia ja visionäärejä. Naiset itse paljastavat luonteensa kuvaamalla elämää "matkaksi" jonka aikana koetaan asioita. Miehen tehtävänä on oppia aikaansaavaksi ja hankkia resursseja/statusta, joiden avulla hän kykenee täyttämään isomman aukon. Nainen, huolimatta näennäisestä vaatimuksesta tasa-arvosta, ei halua olla suhteessa enemmän saavuttava, vahvempi tai rohkeampi osapuoli.

      Vaikka kehittyneemmät aivokerrokset kertovat naiselle hänen olevan lähes yhtä kyvykäs kuin miehet, vaistot kertovat hänen olevan aukko joka on täyttänyt tehtävänsä vasta saatuaan mahdollisimman vahvan alfamiehen putoamaan kuoppaan.

      • nainen.ei.käytä.järkeä

        Ja juuri tuolla vaistollaan nainen toimii, ei järjellään kutrn mies.


      • Teknodonna
        nainen.ei.käytä.järkeä kirjoitti:

        Ja juuri tuolla vaistollaan nainen toimii, ei järjellään kutrn mies.

        Vaistotoimintaa

        Kuukautisten iskiessä ikävät kyntensä naiseen, hänen on täytettävä aukkonsa jollain muulla kuin miehellä. Juuri tässä kohtaa naisen vaistot kertovat, että mies on korvattavissa järjellisellä tupolla tiukkaan pakattua vanua.

        (Naurua)


      • EdesUnissa
        Teknodonna kirjoitti:

        Vaistotoimintaa

        Kuukautisten iskiessä ikävät kyntensä naiseen, hänen on täytettävä aukkonsa jollain muulla kuin miehellä. Juuri tässä kohtaa naisen vaistot kertovat, että mies on korvattavissa järjellisellä tupolla tiukkaan pakattua vanua.

        (Naurua)

        Outs !


    • reiänilot

      Reikäfilosofiaa

    • kaisanoasaa

      Parasta naisessa on reikä.

      • mikäniistä

        Mikä niistä?


      • nysäpippeli_ätmi
        mikäniistä kirjoitti:

        Mikä niistä?

        Nenänreikä. Kaikki muut ovat liian väljiä.


    • viisaustiede

      Sartre oli viisas

    • outoa_meininkiä

      Sartre oli vitsi!

    • tyhmä_

      Varsinaista viisaustiedettä

    • kaunista.ajattelua

      Syvällistä

    • niinseonjuu

      Kauniisti sanottu.

    • Anonyymi

      Sartrekin oli melkoinen hankamäki

    • Anonyymi

      "Totuutta ei pidä etsiä miehistä vaan asioista"

      -Plato-

      Hankareikää ei voi siis pitää asiantuntijana.

    • Anonyymi

      Tänään oli Hesarissa juttua, että Sartre oli paska sängyssä.

      • Anonyymi

        Niin monet supliikkimiehet ovat.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe