Vapaa-ajattelijain elämän tarkoituksesta

Vapaa-ajattelijain Liiton tavoitteissa sanotaan:
"Elämälle ei tarvitse luoda yliluonnollista tarkoitusta. Hyvä elämä on toimimista itsensä, oman yhteisönsä ja koko ihmiskunnan parhaaksi."

Kuulostaa melko mukiinmenevältä ellei tietäisi mitään Vapaa-ajattelijoiden kielteisestä asenteesta kristinuskoon.
Ensinnäkin jää miettimään sitä, miten Vapaa-ajattelijat määrittelevät yliluonnollisen tarkoituksen elämälle? Elämä kun itsessään on jo yliluonnollinen.
"Hyvä elämä itsensä ja muiden parhaaksi" puolestaan on juuri sitä, mitä kristinusko opettaa ja juuri kristinuskon opetuksia Vapaa-ajattelijoiden mielestä ei tarvita.

"Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. (Room.15:2)

"Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol.3:14)

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnollisest

      Elämä on luonnollinen, luontoon kuuluva ilmiö.

    • Olisi kiva tietää, mikä Vapaa-ajattelijoiden mielestä Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissa on sellaista, mikä ei heitä tyydytä, niin että pitää vastustaa uskonnon opetusta kouluissa ja päiväkodeissa?
      Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus.

      • antivaparinnumero.666

        "Keskeisimpiä teemojahan Jeesuksen ja apostolien elämänohjeissahan on rakkaus ja anteeksiantamus."

        Mihänä raamattua olet lukenut? Otetaan muutama lainaus:

        Matt. 10:34
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        Matt. 10:35
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

        Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

        Matt. 10:38
        ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        Matt. 12:30
        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

        Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Näitä paikkoja voisi laittaa lisää sivukaupalla. Sinulla on epäilemättä "henkilökohtainen" mielikuvitussuhde raamatun henkilöön, josta et tiedä yhtään mitään.


    • Taas odottelen vastausta siinä ihanneyhteiskunta-ketjussa... Mark5, käytäisiinkö joku keskustelu loppuun?

    • Meingott

      Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki mitä sanotaan elämän tarkoitukseksi, itse luodut ja kuvitellut, ovat epätotta ja satua, mielikuvituksen tuotetta ja tyhjän puhetta. Tarkoituksia tai merkityksiä ei ole, joten siitä ei voi enempää edes sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe