Muoviton maaliskuu

23

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no_condom

      Minä pitäisin enemmän kumittomasta maaliskuusta

    • "Käytä roskapusseina esimerkiksi vessapaperin käärepusseja"

      Tuosta vinkistä otan vaarin, tai muorin.

      • 5666544

        Itse ole aina käyttänyt isompia muovipakkauksia roskapusseina. Kaupasta en ota muovipussia koskaan vaan käytän kangaskassia.


      • 5666544 kirjoitti:

        Itse ole aina käyttänyt isompia muovipakkauksia roskapusseina. Kaupasta en ota muovipussia koskaan vaan käytän kangaskassia.

        Mitä sä käytät roskapusseina?


    • Wandula

      En voi, koskapa olen jo tehnyt sen mitä kohtuullisin ponnistuksin voi tehdä. En osta mikromuovia sisältäviä tuotteita (joskin niiden merkintä on huonoa, olisi hyvä markkinointivaltti). Kaupasta ostan muovikassin vain äärimmäisessä hätätilassa. Mutta muovin kanssa on elettävä jos syödä haluaa.

    • tuleenvaan

      Ainakin täällä Helsingissä Oulunkylässä pistän kaikki jätteet reiluun kaupasta ostettuun muovipussiin, koska tiedän että jäte menee polttoon. Jätteet poltetaan kehä kolmosen ja Porvoon moottoritien kulmassa olevassa laitoksessa. Ei tarvi ihmetellä.

    • Niksi_Pekka

      En osta mitään muoviin käärittynä, vaan irtotavarana. Ostokseni pakkaan Pirkka-sukkahousuihin.

      Jätettä ei jää meriin huuhdottavaksi koska poltan kaiken takassa.

      • Tämähän ei itse asiaan mitenkään liity, mutta kysyn silti että jos ostaa prostituoidun sukkahousuissa, niin onko se muoviin pakattua vai irtotavaraa?



    • Ei mulla ole mitään motiivia lisätä tai vähentää muovijätteen määrää. Mutta jos maailman feng shui vaatii taspainottavaa osallistumistani, niin voin tilata aasialaisesta nettikaupasta jotain valmista muoviroskaa ja ripotella sitä ympäriinsä. Luonto kaipaa koristelua siinä kuin joulukuusi.

    • globp

      Aina sitä tulee kiinnittäneeksi huomiota muovipakkauksiin, on ne vaan niin jotenkin törkeitä. Ei se vaan ole saanut aikaan toimintaa sisäistä soimausta ja tyhjää taivastelua lukuunottamatta. Muovikasseja sentään ostan harvemmin.

    • .. Itse olen pyrkinyt toimimaan Muovien kanssakin Fiksusti&Maalaisjärjellä.. Ei siis mitään Fanaattista Panikoimista&Stressaamista, mutta kuitenkin niin, että pyrin toimillani PääSääntöisesti MiniMoimaan MuoviJätteen määrän jne.. ;P

      .. Mut joo.. Nykyään on noita SomeSopuleita jne., niin varmaan tälläiset Tempaukset on ihan Jees.. ;D

    • vaikeaeläämuovittomana

      Jos vihreät tai ituhipit pitää jotain kampanjoita en ainakaan ole mukana siinä touhussa koska meidän ideologia ei muutoinkaan täsmää. Jos vastaavan muovittoman kampanjan nostaa esille joku normaali tai järkevä taho olen ilmanmuuta mukana. Olen kyllä huolissani luonnosta ja haluan tehdä voitavani mutta jos siinä on vähääkään viherhippiäisiä takana lisään takuulla muovin kulutusta.
      Nykyään kun ihan kaikki pakataan muutenkin muoviin tietää se ainakin sitä että öljypulaa ei ole näköpiirissä lähi vuosikymmeninä.
      Muutoin sellusta valmistetut maatuvat tuotteethan korvaisi helposti pakkausmateriaaleina liki kaikki esim ruokien muovikääreet ja pakkaukset jos sitä haluttaisiin aidosti käyttää öljyn sijaan.

      • turhaa.vouhotusta

        Kyllä nytkin jo tehdään sellusta muovinkorvikkeita.

        Aika harva ihminen tietää, että vaikkapa kolmileipien muoviselta näyttävä pakkaus on tosiasiassa maissikuidusta tehtyä maatuvaa ainetta. Samaten kaikenlaiset pakkausten ikkunat yms. eivät ole muovia vaikka ehkä ihmisten silmiin sellaiselta näyttävät.

        Samaa miltä kanssasi viherpiiertäjistä. Naurettavaa sakkia, jotka eivät oikeasti elä kuten opettavat, kun touhuja tarkastellaan lähemmin.

        Suomen muovitilanne ei ole mitenkään paha, koska jätehuolto toimii ehkä parhaiten maailmassa. Muovit menee polttoon tai kiertoon, kaatopaikoille ei kuskata enää mitään. Ja mitä tulee mikromuoveihin, niin eipä taida löytyä enää suomalaisia yrityksiä, jotka niitä käyttäisivät. Lumenekin luopui muiden mukana moisesta hulluudesta.

        Olen sitä mieltä, että muoviongelmat ovat muualla maailmassa. Hoitaisivat hommansa! Mutt kun ei...


    • No eipä tule kyllä mietittyä. Työt kun alkaa taas, menee elämiseen tehoja niin paljon, että ei ahdista yhtään joku kuikka sixbakin muovit kaulassa...

      Onneks on perjantai...

    • flowersreally

      Nää on just näitä. Duunatako omat hygieniatuotteet vai duunatako muovittomia pakkausmateriaaleja?

      • .. Noh, Eikö Järkevin olisi TruuNata molempia siinä Suhteessa, mikä antaa parhaimman LoppuTuloksen.. ;P


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Eikö Järkevin olisi TruuNata molempia siinä Suhteessa, mikä antaa parhaimman LoppuTuloksen.. ;P

        Valintoja ovat kaikki vain.


      • flowersreally kirjoitti:

        Valintoja ovat kaikki vain.

        .. Niistä(kin) se Elämä on Tehty.. ;P


    • minkätähden

      Enköhän ole kokemattomana nelikymppisenä ole säästänyt sen 10 000 kondomia maapallon valtameristä, ettei minun tällaisista kampanjoista.

      • ätmitonympäristöystäväll

        Sä puhut kumista ja täällä puhutaan muovista. No tosiaan 10 000 käärepaperiakin vähemmän on paljon. Natural rubberia saa pumpattua kumipuista paljon.
        Sitävastoin olet työllistänyt metsäteollisuutta ilmeisen paljon koska hanskaan hakkaaminen kuluttaa aimoannoksen serlaa vuositasolla eli voidaan sanoa että ruma naiseton ätmi on huomattavasti ympäristöystävällisempi. Mällipaperi maatuu muutamassa kuukaudessa.


    • Pakko myöntää, ettei ostopäätöksiin ole vaikuttanut muoviin käytetty määrä. Sitähän tulee käsittämätön määrä pelkässä päivittäistaloudessa.

      Kaikki poistuva lajitellaan/kierrätetään melko tarkkaan.

    • inga___

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe