elisa kysyy

Naapureiden kiusaamisen sijasta päätin poiketa palstalla ja suorittaa epäluotettavaa kvalitatiivista tutkimusta muutamasta askarruttavasta asiasta:

1. Grilli kuumaksi. Kasvisruokaa. Mitä suosittelisit?

2. Jos olet kutsunut kaverit saunomaan, mikä olisi mieluinen tuliainen?

3. Ruokaa pitäisi laittaa ylihuomennakin. Voi halvatun kuustoista. Ideoita?

4. Paras autovaha?

Kiitokset osallistumistasi. Välttämättä en pääse vastailemaan.

71

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Grilli kuumaksi. Kasvisruokaa. Mitä suosittelisit?

      En ainakaan maissia, joskus yhden kaverin piti saada ja niitä piti sitten vähän väkisin syödä.

      Vihannesvartaat toiminee, nuo näytti kuvahaussa hyviltä:

      https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/317068/Vartaat uuniin/grilliin/

      Täytetyt paprikat (soijatäytteellä):

      https://www.papupata.com/taytetyt-paprikat-meksikolaisittain/


      2. Jos olet kutsunut kaverit saunomaan, mikä olisi mieluinen tuliainen?

      Olutta koska en itse kuitenkaan itse ole ostanut sitä. No eihän mulla oo saunaa mutta oluet kelpaa silti.

      3. Ruokaa pitäisi laittaa ylihuomennakin. Voi halvatun kuustoista. Ideoita?

      Ostaapi reiluisti noihin grillattaviin matskua niin jos jää yli niistä voi sitten pyöräyttää vaikka wokin tai tehdä vaikka jonkinlaista kesäkeittoa, voi koulumuisto korjaantua tai sitten tekee kalakeittoa.

      4. Paras autovaha?

      On pinnoite, helppo levittää eikä tarvii hinkata:

      https://www.motonet.fi/fi/tuote/602605/Korrek-PRO-TFC-Kestopinnoite-350-ml

      • Yleensä teen nuo paprikat jauhelihatäytteellä (ja tomaattikuorilla). Ihan mielettömän hyviä. Kala- ja kesäkeitto on hyviä, tykkään. Varrasohjeessa pitää olla varovainen noitten sipulien kanssa. Mulla palaa aina.

        Joo, olutta pitää kuulemma ainakin viedä. Joku ylläripylläri mulla oli mielessä vielä lisäksi.

        Tosi hyvä vinkki tuo pinnoite. Vähentää vahausaikaa huomattavasti eikä tarvii olla niin monia eri aineita. Kiitos Ritsku!


      • elisakettu kirjoitti:

        Yleensä teen nuo paprikat jauhelihatäytteellä (ja tomaattikuorilla). Ihan mielettömän hyviä. Kala- ja kesäkeitto on hyviä, tykkään. Varrasohjeessa pitää olla varovainen noitten sipulien kanssa. Mulla palaa aina.

        Joo, olutta pitää kuulemma ainakin viedä. Joku ylläripylläri mulla oli mielessä vielä lisäksi.

        Tosi hyvä vinkki tuo pinnoite. Vähentää vahausaikaa huomattavasti eikä tarvii olla niin monia eri aineita. Kiitos Ritsku!

        Niin mutta nythän sä kysyit kasvisjuttua, siksi mainitsin soijan mutta minäkin varmaan jauhelihasta tekisin mutta varmaan tuollanen mausteinen soijallakin tehtynä toimis. Vois varmaan myös käyttää jotain pihvitomaatteja jos joku ei paprikasta tykkää tai ihan perunoita täyttää. Joo, sipulit on herkkiä, toimiskohan jos pyöräyttäs folioon ja sitten vartaaseen ja syödessä vaan sen folion kuoris pois?

        No yllääripyllärinä sitten pari pulloa tummaa olutta, tai kuoharia :)

        Joo, ite laiton tuota pari kuukautta sitten ja ainakin on rosi helppo, ei tarvii kun levittää ja sitten vaan huuhtelee auton. Ite laiton mutsin autoon samalla (1 pullo riittää kahteen käsittelyyn) ja alle tuntiin meni pesuineen muistaakseni koko homma. Niin ja tuon motonetin ohjeessa mainitun "viimeistele pyyhkimällä pinnat kevyesti Korrek-mikrokuituliinalla" jätin pois kun ei sitä tarvinnu, näytti ihan hyvältä vedellä huuhtasun jälkeen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin mutta nythän sä kysyit kasvisjuttua, siksi mainitsin soijan mutta minäkin varmaan jauhelihasta tekisin mutta varmaan tuollanen mausteinen soijallakin tehtynä toimis. Vois varmaan myös käyttää jotain pihvitomaatteja jos joku ei paprikasta tykkää tai ihan perunoita täyttää. Joo, sipulit on herkkiä, toimiskohan jos pyöräyttäs folioon ja sitten vartaaseen ja syödessä vaan sen folion kuoris pois?

        No yllääripyllärinä sitten pari pulloa tummaa olutta, tai kuoharia :)

        Joo, ite laiton tuota pari kuukautta sitten ja ainakin on rosi helppo, ei tarvii kun levittää ja sitten vaan huuhtelee auton. Ite laiton mutsin autoon samalla (1 pullo riittää kahteen käsittelyyn) ja alle tuntiin meni pesuineen muistaakseni koko homma. Niin ja tuon motonetin ohjeessa mainitun "viimeistele pyyhkimällä pinnat kevyesti Korrek-mikrokuituliinalla" jätin pois kun ei sitä tarvinnu, näytti ihan hyvältä vedellä huuhtasun jälkeen.

        Soijarouheet on ihan okei. Ja niitä taitaa olla valmiiksi maustettunakin nykyisin (en oikein ole hyvä maustamaan soijasapuskaa). Pihvitomaatit tulee edullisemmaksi sesonkiaikaan ja jotenkin poltan sen paprikankin helpommin.

        Guinnessia tai Murphya tölkit iliman muuta. Joo, ja kyllä siinä kuoharikin menis :)

        Katoin sitä pikkupulloa ja mietinkin riittoisuutta. Ihan kohtuuhintainen aine lopulta. Kuulosti ällistyttävän helpolta. Itte vahasin viimeksi hardvaxilla ja kyllä siinä oli pahuksenmoinen homma.


      • elisakettu kirjoitti:

        Soijarouheet on ihan okei. Ja niitä taitaa olla valmiiksi maustettunakin nykyisin (en oikein ole hyvä maustamaan soijasapuskaa). Pihvitomaatit tulee edullisemmaksi sesonkiaikaan ja jotenkin poltan sen paprikankin helpommin.

        Guinnessia tai Murphya tölkit iliman muuta. Joo, ja kyllä siinä kuoharikin menis :)

        Katoin sitä pikkupulloa ja mietinkin riittoisuutta. Ihan kohtuuhintainen aine lopulta. Kuulosti ällistyttävän helpolta. Itte vahasin viimeksi hardvaxilla ja kyllä siinä oli pahuksenmoinen homma.

        Joo, itekin joskus kokeillu soijanakkeja maistaa (v..u mitä p..aa) ja sitten tuota rouhetta joka yllättävän hyvin toimi ainakin mausteisen wokin seassa, ois voinu luulla jauhelihaks ihan hyvin. periaatteessahan grilliin voi tuupata mitä vaan. riippuen miten vegaani siellä on niin kalahan toimii ja perunat jne, varmaan jos kalan kaa käyttää folioo ei sotkeennu grilli sitten. Ookko munakoisoo kokeillu?, esmes toi vois toimii:

        https://www.soppa365.fi/reseptit/grillaus/grillattu-feta-ja-munakoiso

        Joo, riittää kun tuo ihan ohutta lirua ja vaikka vähän kalliimpaa kuin vaha ei kuitenkaan hirveesti ja homman helppoudessa tulee hintaero takas.

        Jaa tuolla:

        https://www.kicks.fi/andrea/ihonhoito/vartalonhoito/ihokarvanpoisto/brazilian-hard-wax?gclid=EAIaIQobChMI9LOW_JCV3AIVx6QYCh2Z2wM3EAAYASAAEgKnbPD_BwE

        ei ihme että teetti tötitä mutta ainaki irtokarvat pelleistä sitten lähti :D


      • Ai nam!!🤤 Hyvät reseptit. 👍

        Jos joskus voitan päävoiton lotossa tai jackpotissa, palkkaan sut kesäkokiksi ja autonvahaajaksi. Lupaan maksaa kunnollisen palkan. ☺️

        Lisäksi lohta grilliin niille, jotka kalaa tykkää syödä. Nami.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ai nam!!🤤 Hyvät reseptit. 👍

        Jos joskus voitan päävoiton lotossa tai jackpotissa, palkkaan sut kesäkokiksi ja autonvahaajaksi. Lupaan maksaa kunnollisen palkan. ☺️

        Lisäksi lohta grilliin niille, jotka kalaa tykkää syödä. Nami.

        Kiits :) Joo, lohi toimii toki aina ja kaikille jos ihan vegaani paikalla niin hänelle ei ehkä muut varmaan tykkää mutta jos joku ei haluu syödä sit ehkä jos pidättäytyy niin häntä ei harmita, pitää sit vaan miettii että antaako yksilön edun mennä ryhmän edun edelle, Tuli muuten yks vielä mieleen kun joskus mutsi sano että he oli ihan pienenä nauriita paistaneet nuotiossa niin nuo tuommosetkin nyytit vois toimia grillattuna eikä oo vaikee tehdä:

        https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/266836/Nauriit Uunissa/


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, itekin joskus kokeillu soijanakkeja maistaa (v..u mitä p..aa) ja sitten tuota rouhetta joka yllättävän hyvin toimi ainakin mausteisen wokin seassa, ois voinu luulla jauhelihaks ihan hyvin. periaatteessahan grilliin voi tuupata mitä vaan. riippuen miten vegaani siellä on niin kalahan toimii ja perunat jne, varmaan jos kalan kaa käyttää folioo ei sotkeennu grilli sitten. Ookko munakoisoo kokeillu?, esmes toi vois toimii:

        https://www.soppa365.fi/reseptit/grillaus/grillattu-feta-ja-munakoiso

        Joo, riittää kun tuo ihan ohutta lirua ja vaikka vähän kalliimpaa kuin vaha ei kuitenkaan hirveesti ja homman helppoudessa tulee hintaero takas.

        Jaa tuolla:

        https://www.kicks.fi/andrea/ihonhoito/vartalonhoito/ihokarvanpoisto/brazilian-hard-wax?gclid=EAIaIQobChMI9LOW_JCV3AIVx6QYCh2Z2wM3EAAYASAAEgKnbPD_BwE

        ei ihme että teetti tötitä mutta ainaki irtokarvat pelleistä sitten lähti :D

        Kalaa ja perunaa ilman muuta. Ja ne paistonauriit oli hyvä vinkki, mutta kun en tiedä paikan grilliaussysteemeitä. Itte oon joskus paistanut niitä eränuotiolla, mutta unohtui hiillokseen niin ei ollut kuin tyhjä folio jälellä.

        Joten ei mikään ihme ookkaan, kun vahauskin meni pieleen :-D


    • Grilli kuumaksi. Kasvisruokaa. Mitä suosittelisit?
      Sisareni kerran maissitähkejä grillillä. Ne ovat kovia grillaan..🤔 osittain en osaa sanoa kun en tämmöisellä kerrostalo elämässä nauttimaan grillauksesta.

      Täh oon kutsunut ja sit mieluinen tuominen?

      Tarvisiko erikoista voi voi voi. Tuota tuota. Hernesoppaa varmaan tämmöisille keskiluokan tekijöille harvinainen ja sinappia ja sumppit.


      Äääää kuoria itsensä en tiedä parhaasta mitään miehiset kysymykset.

      • Kerrostaloelämöitsijälle voi toimia joku retkeilykohteet, tuolta ainaki saa haettuu:

        http://www.luontoon.fi/retkikohteet;jsessionid=5231AE32246F19E7156489CC127545AF

        Noissä kyllä useinkaan ei varmaan grillaus mahdollisuutta mutta nuotiopaikoja kuitenkin löytyy niin ainakin makkaranpaisto onnistuu kun monasti on valmiina puut nuotiopaikoilla. Teidän pitäs vaan sitten löytää sellanen missä pääsee autolla liki kun ei kovion pienet lapset varmaan kovin kauas jaksa kävellä mutta jos ette oo käyny niin vois olla ihan hyvä ruokaretki jos sopiva paikka löytyy läheltä.


      • Kerran käyty kun oli vain kolme lasta 2km kinttupolkua polkasemassa ja rattaat mies kantoi mukana🔥

        Viime kesänä piti harjoitella mutta eihän siitä tulliut sit mitään. Liian raskas henkisesti.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kerrostaloelämöitsijälle voi toimia joku retkeilykohteet, tuolta ainaki saa haettuu:

        http://www.luontoon.fi/retkikohteet;jsessionid=5231AE32246F19E7156489CC127545AF

        Noissä kyllä useinkaan ei varmaan grillaus mahdollisuutta mutta nuotiopaikoja kuitenkin löytyy niin ainakin makkaranpaisto onnistuu kun monasti on valmiina puut nuotiopaikoilla. Teidän pitäs vaan sitten löytää sellanen missä pääsee autolla liki kun ei kovion pienet lapset varmaan kovin kauas jaksa kävellä mutta jos ette oo käyny niin vois olla ihan hyvä ruokaretki jos sopiva paikka löytyy läheltä.

        Kyllä on suunnitteilla eiköhän sit kun isompia kun osa kantaa osan myös.💕🌸💕🌸💕🌸
        Tänään esikoinen otti kolmivuotiaan reppuselkään kun puistosta tultiin. Viimeksi grillasi lapset vaahtokarkkeja mutta se olikin huvipuistolla sellainen mahdollisuus kun kokoakin katsottiin. Enhän minä nyt sitä muistanut kun itse ei tehnyt mitään sen eteen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on suunnitteilla eiköhän sit kun isompia kun osa kantaa osan myös.💕🌸💕🌸💕🌸
        Tänään esikoinen otti kolmivuotiaan reppuselkään kun puistosta tultiin. Viimeksi grillasi lapset vaahtokarkkeja mutta se olikin huvipuistolla sellainen mahdollisuus kun kokoakin katsottiin. Enhän minä nyt sitä muistanut kun itse ei tehnyt mitään sen eteen.

        Siis kokkoa katsottiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kerrostaloelämöitsijälle voi toimia joku retkeilykohteet, tuolta ainaki saa haettuu:

        http://www.luontoon.fi/retkikohteet;jsessionid=5231AE32246F19E7156489CC127545AF

        Noissä kyllä useinkaan ei varmaan grillaus mahdollisuutta mutta nuotiopaikoja kuitenkin löytyy niin ainakin makkaranpaisto onnistuu kun monasti on valmiina puut nuotiopaikoilla. Teidän pitäs vaan sitten löytää sellanen missä pääsee autolla liki kun ei kovion pienet lapset varmaan kovin kauas jaksa kävellä mutta jos ette oo käyny niin vois olla ihan hyvä ruokaretki jos sopiva paikka löytyy läheltä.

        Tai voiko sitä grillaukses sanoa kun nuotissa sitä kärvistelivät. Ei meillä ole kuin kotona pikku grilli sähkökäyttöinen ja panimot menee hyvin.😍
        Enhän minä sitäkään taas muistanut johtunee kun puuttuu se oikea grilli.🤔


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kerrostaloelämöitsijälle voi toimia joku retkeilykohteet, tuolta ainaki saa haettuu:

        http://www.luontoon.fi/retkikohteet;jsessionid=5231AE32246F19E7156489CC127545AF

        Noissä kyllä useinkaan ei varmaan grillaus mahdollisuutta mutta nuotiopaikoja kuitenkin löytyy niin ainakin makkaranpaisto onnistuu kun monasti on valmiina puut nuotiopaikoilla. Teidän pitäs vaan sitten löytää sellanen missä pääsee autolla liki kun ei kovion pienet lapset varmaan kovin kauas jaksa kävellä mutta jos ette oo käyny niin vois olla ihan hyvä ruokaretki jos sopiva paikka löytyy läheltä.

        Täytyy vaan saada enemmän aikaa vihaan noita pudotus kuoppia kun liikaa vaatimuksia itsellään


      • valtakunta kirjoitti:

        Tai voiko sitä grillaukses sanoa kun nuotissa sitä kärvistelivät. Ei meillä ole kuin kotona pikku grilli sähkökäyttöinen ja panimot menee hyvin.😍
        Enhän minä sitäkään taas muistanut johtunee kun puuttuu se oikea grilli.🤔

        No pääasia että jotain saa syötävää ja on mukavaa. Veljen porukat kävi tänä kesänä jossain puistossa ja onkohan niillä jotain reilun kolme-neljä vuotias nuorin, yllättävän hyvin oli kuulemma jaksaneet paarustaa.Mutta grillihommaan jos vaan makkaraa grillaa toimii nuo kertakäyttögrillitkin, pari pakettia makkaraa paistuu hyvin:

        https://www.tokmanni.fi/kertakayttogrilli-27x22x5cm-6438114905548.html

        Kuumenee vaan pohjasta melkolailla niin ihan metsässä ei voi käyttää, mieluiten silleen että on vesi vieressä ja varmasti palamaton alusta.


      • Juu, maissit on hyviä. Varaan ainakin niitä. Hernekeitto oli hyvä idea ja mulla on niitä jo valmiina, eikun likoomaan. Ja hyvä hommien välissä kun ei tarvii kuin lämmitellä.

        Mulla on tapana viedä aina syömistä ja joku tuliainen kun kutsuttu jonnekin. Varsinkin jos siellä viivytään useimpiakin päiviä.

        Tuo mitä Harmaaritari ehdotteli sulle luontopoluista niin yritä toteuttaa jos suinkin jaksat. Lapset oppii luonnossa liikkumisen pieninä ja sillä voi olla vaikutuksensa myöhempään. Nuotiopaikoilla, laavuilla yms on rento ja tasavertainen tunnelma ja ympärillä on aina juttuja mitä opetella, kasvillisuutta, lintuja, hyönteisiä jne.

        Kiitos Valtis.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No pääasia että jotain saa syötävää ja on mukavaa. Veljen porukat kävi tänä kesänä jossain puistossa ja onkohan niillä jotain reilun kolme-neljä vuotias nuorin, yllättävän hyvin oli kuulemma jaksaneet paarustaa.Mutta grillihommaan jos vaan makkaraa grillaa toimii nuo kertakäyttögrillitkin, pari pakettia makkaraa paistuu hyvin:

        https://www.tokmanni.fi/kertakayttogrilli-27x22x5cm-6438114905548.html

        Kuumenee vaan pohjasta melkolailla niin ihan metsässä ei voi käyttää, mieluiten silleen että on vesi vieressä ja varmasti palamaton alusta.

        Kuinka iso perhe😍


      • elisakettu kirjoitti:

        Juu, maissit on hyviä. Varaan ainakin niitä. Hernekeitto oli hyvä idea ja mulla on niitä jo valmiina, eikun likoomaan. Ja hyvä hommien välissä kun ei tarvii kuin lämmitellä.

        Mulla on tapana viedä aina syömistä ja joku tuliainen kun kutsuttu jonnekin. Varsinkin jos siellä viivytään useimpiakin päiviä.

        Tuo mitä Harmaaritari ehdotteli sulle luontopoluista niin yritä toteuttaa jos suinkin jaksat. Lapset oppii luonnossa liikkumisen pieninä ja sillä voi olla vaikutuksensa myöhempään. Nuotiopaikoilla, laavuilla yms on rento ja tasavertainen tunnelma ja ympärillä on aina juttuja mitä opetella, kasvillisuutta, lintuja, hyönteisiä jne.

        Kiitos Valtis.

        Kyllä minulle on tärkeää että oppivat tuo 3vuotias kun ei puhu niin tulee yllättäviä asioita. Olla että ensi kesän juttu jos on hyvät ilmat ihan se nuorille patikoiminen hyvä juttu kun ei se oikein itse vielä kykene.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuinka iso perhe😍

        On niillä pari tyttöö ja pari poikaa, tytöt yli 10v. ja pojat alle, sen tarkemmin en osaa ihan varmaks sanoo :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        On niillä pari tyttöö ja pari poikaa, tytöt yli 10v. ja pojat alle, sen tarkemmin en osaa ihan varmaks sanoo :D

        No nehän tytöt sitten jo isoja kun mun esikoinen poikakin on vasta 11v niin apua pienten kanssa ja pystyy pitää sylissä rauhotellee ja nuorimmainen jo erittäin omatoiminen.
        Mutta meidän 5vuotias on aikas omatoiminen jo.😁


      • valtakunta kirjoitti:

        No nehän tytöt sitten jo isoja kun mun esikoinen poikakin on vasta 11v niin apua pienten kanssa ja pystyy pitää sylissä rauhotellee ja nuorimmainen jo erittäin omatoiminen.
        Mutta meidän 5vuotias on aikas omatoiminen jo.😁

        3 vuotias ei sit vielä ole vaikka erittäin taitava ja 5kk syö tissiä täysin riippuvainen käsilaukkuna olosta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Juu, maissit on hyviä. Varaan ainakin niitä. Hernekeitto oli hyvä idea ja mulla on niitä jo valmiina, eikun likoomaan. Ja hyvä hommien välissä kun ei tarvii kuin lämmitellä.

        Mulla on tapana viedä aina syömistä ja joku tuliainen kun kutsuttu jonnekin. Varsinkin jos siellä viivytään useimpiakin päiviä.

        Tuo mitä Harmaaritari ehdotteli sulle luontopoluista niin yritä toteuttaa jos suinkin jaksat. Lapset oppii luonnossa liikkumisen pieninä ja sillä voi olla vaikutuksensa myöhempään. Nuotiopaikoilla, laavuilla yms on rento ja tasavertainen tunnelma ja ympärillä on aina juttuja mitä opetella, kasvillisuutta, lintuja, hyönteisiä jne.

        Kiitos Valtis.

        Hyvä että apua oli, nyt tuli ihan kamala olo riittääkö ne varmasti.ihan koen syyllisyyttä sun pitää varmaa jotain lisäksi vielä pistää
        https://www.k-ruoka.fi/grillaus/grillausreseptit

        😍


      • valtakunta kirjoitti:

        3 vuotias ei sit vielä ole vaikka erittäin taitava ja 5kk syö tissiä täysin riippuvainen käsilaukkuna olosta.

        Juu, 5kk:ta ei oikeen vielä hirveesti voi viiä metsiköihin varmaan mutta mutta eiköhän toi sekin siitä kasva, meette sitten kun kohtuudella pääsee kaikki.


      • elisakettu kirjoitti:

        Juu, maissit on hyviä. Varaan ainakin niitä. Hernekeitto oli hyvä idea ja mulla on niitä jo valmiina, eikun likoomaan. Ja hyvä hommien välissä kun ei tarvii kuin lämmitellä.

        Mulla on tapana viedä aina syömistä ja joku tuliainen kun kutsuttu jonnekin. Varsinkin jos siellä viivytään useimpiakin päiviä.

        Tuo mitä Harmaaritari ehdotteli sulle luontopoluista niin yritä toteuttaa jos suinkin jaksat. Lapset oppii luonnossa liikkumisen pieninä ja sillä voi olla vaikutuksensa myöhempään. Nuotiopaikoilla, laavuilla yms on rento ja tasavertainen tunnelma ja ympärillä on aina juttuja mitä opetella, kasvillisuutta, lintuja, hyönteisiä jne.

        Kiitos Valtis.

        https://www.k-ruoka.fi/reseptit/grillikasviscalzone

        Tässä oli kyllä kunnon päläys.🔥



      • valtakunta kirjoitti:

        Varmaan hankala kun katsoi ohjetta joo ei taida minusta hirveästi apua.

        Minusta toi oli tosi hyvä eikä hirveen vaikee jos tekee noi kasviukset grillissä ja pohjat ottaa valmiina vaikka tollasia:

        https://www.santamariaworld.com/fi/tuotteet/tortilla-original-medium/

        Muuten tekee vaan tuon ohjeen mukaan ja lopuks sitten vähän vaan valmista nyyttiä grillissä lämmittään niin tulis varmaan ihan ok. Ite ehkä tekisinkin just noitä jos pitää olla ehdottoman vegaania kun tulis kuitenkin ihan tukeva eväs ja jos helpolla haluu päästä ja grillikasviksiakin kun saa myös pakasteena niin helppo soveltaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta toi oli tosi hyvä eikä hirveen vaikee jos tekee noi kasviukset grillissä ja pohjat ottaa valmiina vaikka tollasia:

        https://www.santamariaworld.com/fi/tuotteet/tortilla-original-medium/

        Muuten tekee vaan tuon ohjeen mukaan ja lopuks sitten vähän vaan valmista nyyttiä grillissä lämmittään niin tulis varmaan ihan ok. Ite ehkä tekisinkin just noitä jos pitää olla ehdottoman vegaania kun tulis kuitenkin ihan tukeva eväs ja jos helpolla haluu päästä ja grillikasviksiakin kun saa myös pakasteena niin helppo soveltaa.

        Kerkesin itsekin tortilloja miettiä mutta kerkesit kun unohdin niiden nimen😔 olin jo antaa olla😔. lisäksi ne voi myös leikata kasvikset valmiiksi tiiviiseen kippoihin.😁

        Tein eilen 30 minuutissa pelillisen pitsaa kun oli ainekset yhteen pellilliseen mutta sai syötyä kiireessä ja lähettiin huvipuistoon illaksi.
        Siis
        aamupäivän oli kiireinen. Neuvola, sekä pikaisesti kävin kaupassa pikkuisten kanssa ja kyläilin äidillä sekä käytiin leikkipihalla siinä samalla ja sain seuraa äitiltä olin noin 4tuntia siellä ja sit väsäsin pellillisen pitsan 30minuutissa joo en odotellut että kamalasti nousee odottelin että uuni on tarpeeksi kuuma, ei kukaan valitellut kun olivat jo nälkäisiä.

        Yleensä otetaan paprikat pois pitsasta mutta nekin maistui hyvälle.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta toi oli tosi hyvä eikä hirveen vaikee jos tekee noi kasviukset grillissä ja pohjat ottaa valmiina vaikka tollasia:

        https://www.santamariaworld.com/fi/tuotteet/tortilla-original-medium/

        Muuten tekee vaan tuon ohjeen mukaan ja lopuks sitten vähän vaan valmista nyyttiä grillissä lämmittään niin tulis varmaan ihan ok. Ite ehkä tekisinkin just noitä jos pitää olla ehdottoman vegaania kun tulis kuitenkin ihan tukeva eväs ja jos helpolla haluu päästä ja grillikasviksiakin kun saa myös pakasteena niin helppo soveltaa.

        Siis lapset ottaa ne paprikat mutta nyt maistu kun oli niin nälkä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kerkesin itsekin tortilloja miettiä mutta kerkesit kun unohdin niiden nimen😔 olin jo antaa olla😔. lisäksi ne voi myös leikata kasvikset valmiiksi tiiviiseen kippoihin.😁

        Tein eilen 30 minuutissa pelillisen pitsaa kun oli ainekset yhteen pellilliseen mutta sai syötyä kiireessä ja lähettiin huvipuistoon illaksi.
        Siis
        aamupäivän oli kiireinen. Neuvola, sekä pikaisesti kävin kaupassa pikkuisten kanssa ja kyläilin äidillä sekä käytiin leikkipihalla siinä samalla ja sain seuraa äitiltä olin noin 4tuntia siellä ja sit väsäsin pellillisen pitsan 30minuutissa joo en odotellut että kamalasti nousee odottelin että uuni on tarpeeksi kuuma, ei kukaan valitellut kun olivat jo nälkäisiä.

        Yleensä otetaan paprikat pois pitsasta mutta nekin maistui hyvälle.

        Ju, eihän sen niin justiin aina tarvii olla kunhan maistuu :) Nuo tortillat on vissiin lapsiperheelle siitä hyviä että ne kelpaa kaikille, ainaki veli joskus sano että niitä on aika useinkin niillä kun kaikki syö nirsoilematta, ainaki jossain välissä oli vissiin silleen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Varmaan hankala kun katsoi ohjetta joo ei taida minusta hirveästi apua.

        Netti on pullollaan hyviä ohjeita mutta kuuntelen mielellään kokemuksia.

        Mahtava löytö tuo calzone. En tee niitä tällä kertaa, mutta seuraavalla kerralla kotona. Siinä on hiilareitakin mukana, niin jaksaa touhuta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ju, eihän sen niin justiin aina tarvii olla kunhan maistuu :) Nuo tortillat on vissiin lapsiperheelle siitä hyviä että ne kelpaa kaikille, ainaki veli joskus sano että niitä on aika useinkin niillä kun kaikki syö nirsoilematta, ainaki jossain välissä oli vissiin silleen.

        Ei me niitä olla syöty kuin kerta tai kaksi.😅


    • 1. Hkoon blåå!
      2. Vapaudu vankilasta-kortti
      3. Mäkkäri
      4. Autofiksarin hinkkaama.

      Ole hyvä ja piis!

      • Kerron sulle salaisuuden. Tykkään kyllä hk:n blååsta ja sitä tuli vasta syötyä. Mutta nyt tarvitaan erityisesti vegaanille mieleistä. Ja jotain sapuskaa tässä nyt on syötävä muinakin päivinä. Ja kun aikaa ole jäänyt kauheasti kokkailemiseen, on tullut tehtyä useita ruokia kerralla ja popsittu niitä sitten pitkin viikkoa. Mutta noi yllämainitut keitot oli hyvä vinkki. Joskus pääsee unohtumaan jotkut jutut ja ruuan jatkuva suunnittelu ottaa aivoon.

        Mäkkäri? Ei täällä mitään mäkkäreitä ole lähimaillakaan :)

        Mä en vie autoani fiksaamoon. Olen itse tarkempi. Mutta hieman kypsytteli viimeksi kun hinkkasin kotteroa sen kolme tuntia ja pesun yms juttujen jälkeen.

        Kiitos Diksu.


      • eroja
        elisakettu kirjoitti:

        Kerron sulle salaisuuden. Tykkään kyllä hk:n blååsta ja sitä tuli vasta syötyä. Mutta nyt tarvitaan erityisesti vegaanille mieleistä. Ja jotain sapuskaa tässä nyt on syötävä muinakin päivinä. Ja kun aikaa ole jäänyt kauheasti kokkailemiseen, on tullut tehtyä useita ruokia kerralla ja popsittu niitä sitten pitkin viikkoa. Mutta noi yllämainitut keitot oli hyvä vinkki. Joskus pääsee unohtumaan jotkut jutut ja ruuan jatkuva suunnittelu ottaa aivoon.

        Mäkkäri? Ei täällä mitään mäkkäreitä ole lähimaillakaan :)

        Mä en vie autoani fiksaamoon. Olen itse tarkempi. Mutta hieman kypsytteli viimeksi kun hinkkasin kotteroa sen kolme tuntia ja pesun yms juttujen jälkeen.

        Kiitos Diksu.

        Siis vegaanille vai vegetaristille?


      • eroja kirjoitti:

        Siis vegaanille vai vegetaristille?

        Töppäsin ja jäinpäs nalkkiin! Lakto-ovo-vegetaristi on lähinnä, mutta ei täytä ihan sitäkään määritelmää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Töppäsin ja jäinpäs nalkkiin! Lakto-ovo-vegetaristi on lähinnä, mutta ei täytä ihan sitäkään määritelmää.

        No kasvissosekeittoo joskus itse änkäsin syödä ja ihan hyvää oli, kun sinne täräytti pottua, kunnolla suolaa ja kuohukermaa sekaan, mutta kun on tottunut vähän vähille kasvispöperöille, niin tälleen ulkosalla kannattaa jatkaa ihan sen jälkeen oleskelua.

        Mä itseasiassa ostin viimeks autovahan just fiksarilta. Ihan törkeen helppo levittää neliskanttisella kostutellu sienellä ja sit se saa kuivaa siihen pintaan vaikka päivän.

        Mä laittasin kanasuikaleita reippaasti paistumaan, vähän soijaa, mausteita ja tietenkin voita vähän. Ruskistus, levy pienelle ja kuohukermaa, koskenlaskijaa ja jasminiriisiä lisukkeeks. Salaattiin puolikkaita kirsikkatommyjä, avomaan kurkkuja, ja vatunvatunvattuja. Viiniks vaikka zensa. Eiköhän näläkä lähe ja suukin tykkää.


      • Dissident kirjoitti:

        No kasvissosekeittoo joskus itse änkäsin syödä ja ihan hyvää oli, kun sinne täräytti pottua, kunnolla suolaa ja kuohukermaa sekaan, mutta kun on tottunut vähän vähille kasvispöperöille, niin tälleen ulkosalla kannattaa jatkaa ihan sen jälkeen oleskelua.

        Mä itseasiassa ostin viimeks autovahan just fiksarilta. Ihan törkeen helppo levittää neliskanttisella kostutellu sienellä ja sit se saa kuivaa siihen pintaan vaikka päivän.

        Mä laittasin kanasuikaleita reippaasti paistumaan, vähän soijaa, mausteita ja tietenkin voita vähän. Ruskistus, levy pienelle ja kuohukermaa, koskenlaskijaa ja jasminiriisiä lisukkeeks. Salaattiin puolikkaita kirsikkatommyjä, avomaan kurkkuja, ja vatunvatunvattuja. Viiniks vaikka zensa. Eiköhän näläkä lähe ja suukin tykkää.

        Tosin tipuin kakkoskokiksi hiljakkoin... että kiikun kantapäitten varassa kädet seläntakana ja koitan pitää katseen ruuassa, enkä kokin istumalihaksistossa.


      • Dissident kirjoitti:

        Tosin tipuin kakkoskokiksi hiljakkoin... että kiikun kantapäitten varassa kädet seläntakana ja koitan pitää katseen ruuassa, enkä kokin istumalihaksistossa.

        Taas oot toiminu päinvaston kun julistat :) Liberaaleista aatteista huolimatta toimit kuin perinteisten arvojen mies, annat naisen touhuta keittiöhommat?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Taas oot toiminu päinvaston kun julistat :) Liberaaleista aatteista huolimatta toimit kuin perinteisten arvojen mies, annat naisen touhuta keittiöhommat?

        Ammattikokki vie paikan... ei voi mitään...


      • Dissident kirjoitti:

        Ammattikokki vie paikan... ei voi mitään...

        Kyllä sun liberaalina 2000-luvun miehenä pitäis puolustaa oikeuttas keittiöhommiin, laitat ammattikokin vaihtamaan autoos vetoakselit sílläaikaa kun kokkaat :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä sun liberaalina 2000-luvun miehenä pitäis puolustaa oikeuttas keittiöhommiin, laitat ammattikokin vaihtamaan autoos vetoakselit sílläaikaa kun kokkaat :D

        Saapi kokata. Ja vetoakselitkin kunnossa. Tosiliberaalina voin katsella hääräävän kokin takamusta ja vaan taputella sitä.

        Saattaa kuules kääntyä pihvit äkkiä uunivuokaan ja pitkälle kypsennykselle viinitilkan kera hyvinvälleen...

        Kakkoskokkia vetästään alaleuasta makkariin ja muutkin kuin essu lentää nurkkaan...

        Heh


      • Dissident kirjoitti:

        Saapi kokata. Ja vetoakselitkin kunnossa. Tosiliberaalina voin katsella hääräävän kokin takamusta ja vaan taputella sitä.

        Saattaa kuules kääntyä pihvit äkkiä uunivuokaan ja pitkälle kypsennykselle viinitilkan kera hyvinvälleen...

        Kakkoskokkia vetästään alaleuasta makkariin ja muutkin kuin essu lentää nurkkaan...

        Heh

        Heh heh, kyllä sulla vielä hymy hyytyy kun oot niitä liberaalijuttujas viljelly ja kehunu kuinka mieskin voi laittaa ruokaa jne, Kohta se menee silleen että "Aina pittää laittaa ruokaa, töissä laittaa aamusta iltaan ja kotia kun pääsee niin pittää sullekii herralle alakaa vaan laittamaan ja persettä vaan vahataan ja jäkä jäkän jäkä...."

        Joo, kyllä vähän huono on ennuste nyt :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heh heh, kyllä sulla vielä hymy hyytyy kun oot niitä liberaalijuttujas viljelly ja kehunu kuinka mieskin voi laittaa ruokaa jne, Kohta se menee silleen että "Aina pittää laittaa ruokaa, töissä laittaa aamusta iltaan ja kotia kun pääsee niin pittää sullekii herralle alakaa vaan laittamaan ja persettä vaan vahataan ja jäkä jäkän jäkä...."

        Joo, kyllä vähän huono on ennuste nyt :D

        Jäkän jäkä vaan...

        Hehheh...


      • Dissident kirjoitti:

        Jäkän jäkä vaan...

        Hehheh...

        Niinpä, heh heh, nauti ny jallituksestas kun vielä voit mutta kyllä se morsian kohta varmaan hoksaa millasen seksitisen sian se on viekkuunsa ottanu, henkisistä arvoista ja ihmisyydestä on höpöttäny mutta p..se se vaan on joka kiinnostaa ja se että saa naisen alistettua hellan ääreen :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä, heh heh, nauti ny jallituksestas kun vielä voit mutta kyllä se morsian kohta varmaan hoksaa millasen seksitisen sian se on viekkuunsa ottanu, henkisistä arvoista ja ihmisyydestä on höpöttäny mutta p..se se vaan on joka kiinnostaa ja se että saa naisen alistettua hellan ääreen :D

        Vai niin...

        On sulla jutut...


      • Dissident kirjoitti:

        Vai niin...

        On sulla jutut...

        Ei kun sullahan ne on kun oot menny liiottelemaan :D Oisit vaan esiintyny alusta lähtiin ihan normiseksistisenä sikana niin kun me kaikki perinteisen linjan miehet ei ongelmia tulis :D


      • Dissident kirjoitti:

        No kasvissosekeittoo joskus itse änkäsin syödä ja ihan hyvää oli, kun sinne täräytti pottua, kunnolla suolaa ja kuohukermaa sekaan, mutta kun on tottunut vähän vähille kasvispöperöille, niin tälleen ulkosalla kannattaa jatkaa ihan sen jälkeen oleskelua.

        Mä itseasiassa ostin viimeks autovahan just fiksarilta. Ihan törkeen helppo levittää neliskanttisella kostutellu sienellä ja sit se saa kuivaa siihen pintaan vaikka päivän.

        Mä laittasin kanasuikaleita reippaasti paistumaan, vähän soijaa, mausteita ja tietenkin voita vähän. Ruskistus, levy pienelle ja kuohukermaa, koskenlaskijaa ja jasminiriisiä lisukkeeks. Salaattiin puolikkaita kirsikkatommyjä, avomaan kurkkuja, ja vatunvatunvattuja. Viiniks vaikka zensa. Eiköhän näläkä lähe ja suukin tykkää.

        Dissillä on pullat oikein mukavasti uunissa :) Pie vaan huoli siitä pyllykästä äläkä kuuntele Ritskun höpinöitä :)

        Kasvissosekeitto on ihanaa. Tosin siihen on tullut koskenlaskijaa sujautettua. Kanaa ja muuta lihaa yritän vähentää, mutta nyt kesäaikaan on mennyt enempi. Nää kasvisateriaehdotelmat tulee omaankiin käyttöön. Lihan korvaan soijalla jo osittain.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kun sullahan ne on kun oot menny liiottelemaan :D Oisit vaan esiintyny alusta lähtiin ihan normiseksistisenä sikana niin kun me kaikki perinteisen linjan miehet ei ongelmia tulis :D

        Ei jaksa vääntää ja kääntää nyt..

        Ihan poikki. Piti vielä katsoo, kun Ranska voitti. Taitavia sällejä siellä. Mietin, missä belladonnat on, mutta ruåttihan puotti ne karsinnoissa.

        Vois olla Englanti ja Ranska loppuottelussa. Englanti jos häviää sen, varmaan huligaanit polttaa mennessään Hesan tomuks... ootko miettinyt? Kauheita kuulapää jänniksiä äkäpäissään tulee Venäjältä..

        Ei auta... unille on painuttava. Huomenna taas töitä 12 tuntia...

        Öitä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Dissillä on pullat oikein mukavasti uunissa :) Pie vaan huoli siitä pyllykästä äläkä kuuntele Ritskun höpinöitä :)

        Kasvissosekeitto on ihanaa. Tosin siihen on tullut koskenlaskijaa sujautettua. Kanaa ja muuta lihaa yritän vähentää, mutta nyt kesäaikaan on mennyt enempi. Nää kasvisateriaehdotelmat tulee omaankiin käyttöön. Lihan korvaan soijalla jo osittain.

        No kun oiskin kuunnellut minun ohjeita, miten perinteinen 50-lukulainen herrasmies toimii ei ois mitään ongelmia, pyllykkä olis ja pysyin mutta kun on menny höpisemään kaikenlaisia 2000-luvun hapatuksia niin siinä saattaa tulla isoja ristiriitaisuuksia sitten käytännön kanssa. No koetan yrittää ohjailla toveria oikeille urille niin ehkä tilanne vielä korjaantuu :D


      • Dissident kirjoitti:

        Ei jaksa vääntää ja kääntää nyt..

        Ihan poikki. Piti vielä katsoo, kun Ranska voitti. Taitavia sällejä siellä. Mietin, missä belladonnat on, mutta ruåttihan puotti ne karsinnoissa.

        Vois olla Englanti ja Ranska loppuottelussa. Englanti jos häviää sen, varmaan huligaanit polttaa mennessään Hesan tomuks... ootko miettinyt? Kauheita kuulapää jänniksiä äkäpäissään tulee Venäjältä..

        Ei auta... unille on painuttava. Huomenna taas töitä 12 tuntia...

        Öitä.

        Ite oikeestaan näkisin mielelään kroatian loppuottelussa. Alunperin toivoin että englanti pääsis pitkälle mutta ny kun ne on jo päässy ois kroatian vuoro voittaa jo ne.

        Juu öitä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Dissillä on pullat oikein mukavasti uunissa :) Pie vaan huoli siitä pyllykästä äläkä kuuntele Ritskun höpinöitä :)

        Kasvissosekeitto on ihanaa. Tosin siihen on tullut koskenlaskijaa sujautettua. Kanaa ja muuta lihaa yritän vähentää, mutta nyt kesäaikaan on mennyt enempi. Nää kasvisateriaehdotelmat tulee omaankiin käyttöön. Lihan korvaan soijalla jo osittain.

        Mikäs viherpipertäjä sinusta on tulossa? Minäkin joskus koitin kasvisruokia, mutta ei ainakaan mun pakille käynyt, tai kai se olis aikansa kun ois niitä nassuttanut, alkanut siihen tottumaan, mutta harva kasvispöperö nyt niin hyvälle maistui, että olis ollut mitään mieltä.

        No Harmiksen pikkuvejättelyt tiedetään, meillä onkin aina pienoinen väännönpoikanen yhdistettynä pilkkeeseen silmäkulmassa ja se on helkatin hyvä. Niin sen pitääkin olla.

        Vielä kun jaksais kymmenisen päivää odotella, alkais pikkuinen lomapätkä tähän väliin. Pitäis 40 vuotis kekkerit järjestää ja muuten kyllä ihan vaan huilailla. Tosin on tässä kaikenlaista hommaakin, mutta niinhän niitä on aina, tuntuu, ettei niitä ainakaan tekemällä saa ikinä tehtyä, kun toisesta päästä tulee jo lisää.

        Hyvää kesää ja ilmeisen lomaa, Ellu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ite oikeestaan näkisin mielelään kroatian loppuottelussa. Alunperin toivoin että englanti pääsis pitkälle mutta ny kun ne on jo päässy ois kroatian vuoro voittaa jo ne.

        Juu öitä.

        No Kroatia on kyllä pelannut hyvin. Jotenkin vaan veikkaan, että Englanti taitaa tuon hoitaa. Mutta sitten jos ei ihmeitä tapahdu, Ranska vie pytyn kyllä kotiin. Toisaalta varmaan ei se pytty Enkuissakaan huonoa tekis... On ne vouhkannut niin monesti sen perään...


      • Hyvät arvostelut oli tuote saanut.

        Tuli mieleen näistä auton yms käsittelyaineista, että ne muistuttaa aika pitkälti naisten ehostuskaappia.


    • 1. Jotain Kasviksia.. (Päätä Ite ja/tai KG).

      2. KamuKameli

      3. Jotain Syötävää.. (Päätä Ite ja/tai KG).

      4. Joku Hyvä.. (Päätä Ite ja/tai KG).

      .. Olipas helppoja.. ;D

      • kamukameli

        Olet hassu. :)


      • kamukameli kirjoitti:

        Olet hassu. :)

        .. Enpäs.. Vuan Toisinaan Vain "hieman" HöpöNassu.. =)

        .. Ja Kyllä se nyt Vuan Tärkeämpi se KamuKameli, kuin joku Pirskatin Tuliainen.. Tai noh, Se on ainaskin MunMieliPidee.. ;P


      • Herra Husky on jälleen kerran oikeassa ; )


      • elisakettu kirjoitti:

        Herra Husky on jälleen kerran oikeassa ; )

        .. KatsojanSilmisä.. Tämä(kin) asia.. ;D

        .. Sulla on siis Mun Simmut.. Ainaskin TäsAsias.. =)


    • 1. Soijamakkaroita voi grillata (kai) niinkuin makkaroita.

      2. Olutta ja saunavasta.

      3. Jos olet kasvissyöjä, niin kai se voi olla kesäkeitto.

      3. Kysy joltain muulta.

      • Jälkimmäinen kolmonen on nelonen.


      • Pitääpä vilkaista kauppojen tarjontaa. Joskus olen noita soijamakkaroita syönyt, mutta en pitänyt niistä.

        Vasta oli kiva idea. Siellä ei nimittäin kasva koivuja.


      • elisakettu kirjoitti:

        Pitääpä vilkaista kauppojen tarjontaa. Joskus olen noita soijamakkaroita syönyt, mutta en pitänyt niistä.

        Vasta oli kiva idea. Siellä ei nimittäin kasva koivuja.

        En ole ikinä maistanut soijamakkaroita, mutta olen grillannut niitä kasvissyöjille grilliaterioilla. Kyllä ne on aina menneet.

        Mulle on pieni mysteerio miksi kasvissyöjille pitää tehdä tuotteita jotka jäljittelevät aitoja lihatuotteita, kuten esim. kasvispyörykät ja nuo soijamakkarat. Tyttäreni rippijuhlissa tarjottiin kasvispyöryköitä, ja pakko sanoa että ne meni alas vain viinillä huuhtoen.


      • Ananias kirjoitti:

        En ole ikinä maistanut soijamakkaroita, mutta olen grillannut niitä kasvissyöjille grilliaterioilla. Kyllä ne on aina menneet.

        Mulle on pieni mysteerio miksi kasvissyöjille pitää tehdä tuotteita jotka jäljittelevät aitoja lihatuotteita, kuten esim. kasvispyörykät ja nuo soijamakkarat. Tyttäreni rippijuhlissa tarjottiin kasvispyöryköitä, ja pakko sanoa että ne meni alas vain viinillä huuhtoen.

        Itse tykkään kasvispihveistä. Mun mielestä jotkut kasviruuat pilataan yli- tai alimaistamisella. Ja sillä, että niitä kypsennetään liikaa.

        No onneksi juhlissa oli viiniä. Muutenhan juhlat olisivat menneet piloille.


      • elisakettu kirjoitti:

        Itse tykkään kasvispihveistä. Mun mielestä jotkut kasviruuat pilataan yli- tai alimaistamisella. Ja sillä, että niitä kypsennetään liikaa.

        No onneksi juhlissa oli viiniä. Muutenhan juhlat olisivat menneet piloille.

        Liioittelin viininjuontiani, join vain lasin shampanjaa ja lasin valkkaria. Juhlat oli oikein kivat, tapasin samalla ihmisiä joita en ollut nähnyt sitten avioeron.

        Tarjoilut oli kokonaisuutena ihan ok, pitopalvelu hoiti. Kalaa ja kanaa oli tarjolla, vain punainen liha puuttui. Luulen että kasvispyörykätkin olivat kasvissyöjien mieleen, mutta lihansyöjän suuhun nuo eivät tuntuneet priimalta.


      • kyllä_me_täällä_tiedetää
        Ananias kirjoitti:

        Liioittelin viininjuontiani, join vain lasin shampanjaa ja lasin valkkaria. Juhlat oli oikein kivat, tapasin samalla ihmisiä joita en ollut nähnyt sitten avioeron.

        Tarjoilut oli kokonaisuutena ihan ok, pitopalvelu hoiti. Kalaa ja kanaa oli tarjolla, vain punainen liha puuttui. Luulen että kasvispyörykätkin olivat kasvissyöjien mieleen, mutta lihansyöjän suuhun nuo eivät tuntuneet priimalta.

        Älä peru puheitasi. Viiniä oli litroittain.


      • kyllä_me_täällä_tiedetää kirjoitti:

        Älä peru puheitasi. Viiniä oli litroittain.

        Viiniä oli tarjolla litroittain, mutta tyttären rippijuhlissa ei vain ole soveliasta alkaa juomaan kaksin käsin.


      • kyllä_me_täällä_tiedetää
        Ananias kirjoitti:

        Viiniä oli tarjolla litroittain, mutta tyttären rippijuhlissa ei vain ole soveliasta alkaa juomaan kaksin käsin.

        Miten kävi?


    • sikkatomaatteja, pikkumaisseja ja kesäkurpitsaa, tai kasvishampurilainen

      2. Pullo kirkasta ja kesäkukkia ..

      3. Uusia perunoita ja valkokastiketta, jossa keitetty muna

      4. Tummeli?

      • Ensin ei pystynyt millään vastaamaan ja sitten kun se vastaus lähti, niin se jätti alkuosan pois.

        1.  Bataateista tulee hyviä grillattuina. Kaupan kasvispyöryköitä voi laittaa vartaaseen, mukaan kir....jne

        🤗


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe