mitä mieltä olette tästä

olenko.väärässä

eli tavataan ja kummankin sinkkuasunnossa kyläillään vuorotellen ja kun muutto yhteen niin kumpikin luopuu omasta vuokra asunnosta ja etsitään yhteinen vuokra asunto tai jos kummallakin esim osake kämpät niin kun yhteen muutetaan niin kumpikin myy omansa ja ostetaan yhteinen esim omakotitalo mutta itse en menisi yhteen jos naisella on oma asunto ja itsellä vuokra asunto ja muutetaan naisen asuntoon no kaikki silloin maksetaan yhdessä mutta en kuuntelisi sitä montaa kertaa jos nainen sanoo tämä on hänen kotinsa ei sinun vaan sanoisin pidä kämppäsi ja lähtisin lätkimään minusta ei silloin kannata edes muuttaa yhteen tai aloittaa edes seurustelua olenko aivan väärässä ja sama juttu toisin päin eli mies omistaa ja nainen ei

22

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avomiess

      Nykyään asuntoja ei myydä niin nopeesti. Ei kannata edes ostaa asuntoa ellei tienaa 4000kk vähintään .

    • Tuollainen on typerää ajattelua...Jos toisella on hyvä asunto, niin ei sitä mihinkään myydä.
      Esim. kun minulla on oma asunto, niin ei tulisi mieleneenkään ostaa mitään kiinteästi asennettavaa juttua tähän asuntoon naisen kanssa puoliksi, vaan ilman muuta talonomistaja maksaa kaiken. Mitään ei kannata ostaa puokkiin tuollaisessa tilanteessa.
      Pääsääntö on se, että älä koskaan sido itseäsi kehenkään taloudellisesti.. Käy sitten mahdollinen erotilanne huomattavasti helpommin kun kaikki tietävät mitä omistavat.

    • Vuokrakämppänä lienee menis se kumman kämppä paremmin molempia palvelee. Jos yhdessä haluaa asua, taikka jos ei kumpikaan halua toistensa kämppiin kaitpa se on viisasta sitten hommata "uus" yhteinen koti.

      Miksi miehen pitäs omistaa ja nainen ei saisi? Nykyään jo kauan on naisilla ollut yhtäläiset mahdollisuudet ostaa oma asunto. Joko takaajilla tai säästöillä tai sekäettä. Tai joku jopa käteisellä.

      Minusta on hiukka ummehtunut ajatus, ettei nainen voisi pitää itsestään huolta ja omistaa siinä missä mieskin. Ennen oli hienoa, jos onnistui naimaan miehen joka kykeni hommaamaan kodit ja elämän kustantamaan.

      Nykyään on hienompaa kyetä itse, eikä varttua jonkun tekevän puolesta hankinnat ja järjestämään lokoisat olot.

      • kummankin.koti

        niin aluksi voi mennä mutta parempi hankkia uus yhteinen koti niin se on yhdessä hankittu totta kai nainen saa omistaa minusta on sama kumpi omistaa mutta onko hankkinut yksin sinkkuaikana tai toisen kanssa ja eronnut niin sekin on yksi syy mutta tärkein ei se ole yhdessä hankittu yhteinen koti eli se ei ole koskaan toisen koti esim olisimme pari ja sinulla oma asunto ja muuttaisin sinne niin en tuntisi koskaan kodikseni sitä samoin toisin päin mutta kun yhdessä etsitään uusi yhteinen koti jossa kumpikin viihtyy tai kumpikin haluaa juuri sen kodin minkä etsitty niin se on kmmankin koti ja siitä yhdessä tehdään oma koti ja eikä ole toisen hankkima vaan yhdessä hankittu


      • kummankin.koti kirjoitti:

        niin aluksi voi mennä mutta parempi hankkia uus yhteinen koti niin se on yhdessä hankittu totta kai nainen saa omistaa minusta on sama kumpi omistaa mutta onko hankkinut yksin sinkkuaikana tai toisen kanssa ja eronnut niin sekin on yksi syy mutta tärkein ei se ole yhdessä hankittu yhteinen koti eli se ei ole koskaan toisen koti esim olisimme pari ja sinulla oma asunto ja muuttaisin sinne niin en tuntisi koskaan kodikseni sitä samoin toisin päin mutta kun yhdessä etsitään uusi yhteinen koti jossa kumpikin viihtyy tai kumpikin haluaa juuri sen kodin minkä etsitty niin se on kmmankin koti ja siitä yhdessä tehdään oma koti ja eikä ole toisen hankkima vaan yhdessä hankittu

        Hmm, se on varmaan siitäkin kiinni miten kodin ajattelee ja mielessään mieltää ja muodostaa. Jollekin koti on pyhä paikka ja asia, jollekin vain paikka jossa käydä kääntymässä.

        Ja ehkä joku toisen historia entisen kumppanin kotina voisi minuakin hiukan mietityttää. Esim. exäni kanssa jos joku nainen joskus muuttas minun vanhaan taloon, jonka ex lunasti itselleen. Se voisi naisesta tuntua keljulle, että se oli ensin hänen exän koti ja sitten vielä meidän koti tai sitten ei, se olisi heille silti yhteinen alku ja miehen koti, jonne asettua.


        Siellä näkyy minun kädenjälki aina. Sille ei minkään voi...mutta sopeutua voi.
        Se on niin riippuvaista ajattelumallista..


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hmm, se on varmaan siitäkin kiinni miten kodin ajattelee ja mielessään mieltää ja muodostaa. Jollekin koti on pyhä paikka ja asia, jollekin vain paikka jossa käydä kääntymässä.

        Ja ehkä joku toisen historia entisen kumppanin kotina voisi minuakin hiukan mietityttää. Esim. exäni kanssa jos joku nainen joskus muuttas minun vanhaan taloon, jonka ex lunasti itselleen. Se voisi naisesta tuntua keljulle, että se oli ensin hänen exän koti ja sitten vielä meidän koti tai sitten ei, se olisi heille silti yhteinen alku ja miehen koti, jonne asettua.


        Siellä näkyy minun kädenjälki aina. Sille ei minkään voi...mutta sopeutua voi.
        Se on niin riippuvaista ajattelumallista..

        Minusta olis mukavaa, jos exä saisikn jonkun kivan naisen ittelleen ja yhdessä pitäs sitä tölliä pystyssä. Se on hienolla rinteellä, järven vieressä. Komiaksi tehty puutarhatontti ja isosti tilaa.

        Ylä- ja alakerta...olis ipanoillekin tilaa. 😃


      • koti.on.pyhä
        LadyZorro kirjoitti:

        Minusta olis mukavaa, jos exä saisikn jonkun kivan naisen ittelleen ja yhdessä pitäs sitä tölliä pystyssä. Se on hienolla rinteellä, järven vieressä. Komiaksi tehty puutarhatontti ja isosti tilaa.

        Ylä- ja alakerta...olis ipanoillekin tilaa. 😃

        toivotaan niin että exäsi löytää hyvän naisen ja rakkauden mutta ei sitä voi edes vaatia toiselta eli muutat toisen naisen tekemään kotiin vaan sinun kuuluu tehdä se koti ei muut naiset eli on parempi hankkia se uusi yhdessä hankittu koti vaikka vuokrakoti niin ei velassa tarvitse elää ja olla velka vanki


      • koti.on.pyhä kirjoitti:

        toivotaan niin että exäsi löytää hyvän naisen ja rakkauden mutta ei sitä voi edes vaatia toiselta eli muutat toisen naisen tekemään kotiin vaan sinun kuuluu tehdä se koti ei muut naiset eli on parempi hankkia se uusi yhdessä hankittu koti vaikka vuokrakoti niin ei velassa tarvitse elää ja olla velka vanki

        Niin tai näin, kyllä siitä hyvän tilin tekee, jos myykin. Hän ei taida viihtyä siellä yksinään, ehkäpä joku ulkoilma ihminen joka tykkää puutarhan pidosta ja järvimaisemasta sinnekin kotiutuisi.

        Luulis nelikymppisissä olevan vielä semmosiakin olevan, jotka maalla viihtyy. Kun ei maatila kumminkaan ole, töissä voi käydä muuallakin. Kulkuyhteydet kumminkin Hesaan yms. junallakin liki.


      • kotona.hyvä.olla
        LadyZorro kirjoitti:

        Niin tai näin, kyllä siitä hyvän tilin tekee, jos myykin. Hän ei taida viihtyä siellä yksinään, ehkäpä joku ulkoilma ihminen joka tykkää puutarhan pidosta ja järvimaisemasta sinnekin kotiutuisi.

        Luulis nelikymppisissä olevan vielä semmosiakin olevan, jotka maalla viihtyy. Kun ei maatila kumminkaan ole, töissä voi käydä muuallakin. Kulkuyhteydet kumminkin Hesaan yms. junallakin liki.

        jos ei viihdy niin sitten kannattaa myydä pois ja etsiä koti jossa viihtyy kamalaa jos kotona ei viihdy


      • kotona.hyvä.olla kirjoitti:

        jos ei viihdy niin sitten kannattaa myydä pois ja etsiä koti jossa viihtyy kamalaa jos kotona ei viihdy

        Niinpä, mutta se on hänen asiansa. Ehkä hän odottelee sitä oikeaa naista, jolle tarjota pesän. 😛

        Hyvät yöt!


      • nuku.hyvin
        LadyZorro kirjoitti:

        Niinpä, mutta se on hänen asiansa. Ehkä hän odottelee sitä oikeaa naista, jolle tarjota pesän. 😛

        Hyvät yöt!

        hyvää yötä


    • lempeä_herätys

      Et voi ilmeisesti ymmärtää, miltä tuntuu pyytää joku asumaan luoksesi. Myöntävän vastauksen saaminen on yksi parhaita hetkiä elämässä. Silloin on aivan samantekevää, kuka asunnon omistaa. Jos rakastat toista, sinulle ei tule koskaan edes mieleen muistutella hänelle, kenen nimi jossain paperissa on. Se on yhteinen koti ja sillä sopuli.

      Jos suhde ei muista syistä toimi, sitä ei pelasteta yhteisellä asunnolla. Myöskään sinun taloudellista itsetuntoasi ei pelasteta yhteisellä asunnolla.

      Sinä liität rahan rakkauteen tavalla, joka ei koske kaikkia. Voit toki tehdä niin mutta älä oleta, että kaikki ajattelisivat samalla tavalla.

      • nyt.en.ymmärtänyt

        nyt en ymmärtänyt miten liitän rahan rakkauteen minun rakkauttani ei voi ostaa eikä lahjoa niin jos tuleva naiseni on köyhä kuin kirkon rotta ja sillä ei ole mitään rakastan häntä silti niin en sen takia rakastu jos toinen omistaa jotakin esim asunnon tilillä rahaa ja saisin uuden auton saisin kaikkea niin jos rakastan köyhää niin hänet otan ja rakkauteni on pyytteetöntä samaa toivon naiseltani ja jos en rakastu niin en muuta yhteen eikä etsitä yhteistä asuntoa vaan erotaan ja jos toimii niin haluan naiseni kanssa etsiä yhteisen kodin jossa kumpikin viihtyy ja jos naiseni muuttaa kotiini niin tämä on minun poikamies kotini ei yhdessä hankittu kotija vai mitä ajat takaa


      • lempeä_herätys
        nyt.en.ymmärtänyt kirjoitti:

        nyt en ymmärtänyt miten liitän rahan rakkauteen minun rakkauttani ei voi ostaa eikä lahjoa niin jos tuleva naiseni on köyhä kuin kirkon rotta ja sillä ei ole mitään rakastan häntä silti niin en sen takia rakastu jos toinen omistaa jotakin esim asunnon tilillä rahaa ja saisin uuden auton saisin kaikkea niin jos rakastan köyhää niin hänet otan ja rakkauteni on pyytteetöntä samaa toivon naiseltani ja jos en rakastu niin en muuta yhteen eikä etsitä yhteistä asuntoa vaan erotaan ja jos toimii niin haluan naiseni kanssa etsiä yhteisen kodin jossa kumpikin viihtyy ja jos naiseni muuttaa kotiini niin tämä on minun poikamies kotini ei yhdessä hankittu kotija vai mitä ajat takaa

        Ajan takaa sitä, että molempien tarpeet täytyy pystyä tyydyttämään, mutta minulle ei ole niin kovin tärkeää, kumpi osallistuu tarpeiden tyydyttämiseen enemmän.


    • Raha-on-kemia

      Toisen kannattaa laittaa asunto vuokralle jotta saa rahaa. 5-10 vuottakin kun on vuokralla niin tienaa hyvät rahat kun asuntoja ei laman aikana kannata myydä.

    • rasti_seinälle

      Mitä ihmettä. Välimerkitön ei mainitse " kirjoituksessaan" Tinderiä!

    • Miehestä tehdään maatilan isäntä. Tai sitten muutetaan kaksistaan erämökkiin tai kahteen eri mökkiin, kenties samaan pitäjään. Siitäpä voi alkaa valkata.

      Mä en mihinkään kaupunkikomeroon lähde kökkimään. Kiipeäisin seinille niissä neliöissä. Ja mihin poni pantais?

    • trollikka

      Voihan oman asunnon aina laittaa vuokralle, jos se ei molemmille sovi asunnoksi. Periaatteessa vaikka molempienkin asunnot voisi vuokrata... määräaikaisina vieraille, vaikka aina vain vuodeksi kerrallaan, ainakin Turussa. Tämä on yliopisto kaupunki ja opiskelijat valloittavat kaikki mahdolliset vuokrahuoneistot, suurimmat kimppakämpiksikin. Voihan sitä vuokrata asunnon itse miehen kanssa, niin on ainakin tasavertaisessa suhteessa sen asunnon suhteen.

      Kumpikaan ei maksa toisen avopuolison omistusasuntoa; kumpikin maksaa aivan vieraan ihmisen iloksi vuokraa siitä asunnosta jossa asuvat! Kumpikin maksaa oman vesimaksunsa ja sähkölasku puolitetaan, tietenkin. TV-luvastakaan ei tule kinaa... koska kumpikin maksaa sen nykyään verona valtiolle. Ja maksulliset kanavat maksaa se kumpi tilasikin!

      Tässä mä pohdin ett pitäisikö mun tekemä kaalisalaattikin punnita ja laskea salaatille hinta, jos mieskin sitä syö uunilenkin kanssa. HK:n sinisen lenkin nyt on äkkiä laskenut: mitä puolet siitä kustantaa! Mutt kaalisalaatti... se on arvioiden aikast vaikeaa... raaka-aineet ja työhön kulutettu aikakin... niin on varmaan parempi ett molemmat pysyvät omissa salaateissaan. Vai mitä?

      Hyvää yötä, hyvät ekonomit!

      • öitä

        hyvää yötä ja kauniita unia


      • Kannattaa huomioida sekin, että kaalin kilokinto on aina muuttuva tekijä :)


    • vuokraaja

      Minun oma asunto on vuokrattu 680 eurolla. Ollut jo 4 vuotta.

    • Vähän vaikea kysymys tässä. Niinkuin yksilöllisesti.''Kun meillä on useampi paikka, missä oleskellaan ja kumpikaan maksaa tavallaan oman vastuualueensa. Niin mitä sitten? Jääkö siinä kukaan sitten häviölle?

      Ehkä.

      Emme itse ajattele noin. Raha on rahaa, kenelläkään ei ole omaisuutta ja kaikki tehdään vain siksi että se on joko kivaa tai se on tulevaisuutta katsottuna kannattavaa.

      Selvennnyksenä: kumpikin maksaa omat viulunsa "omasta asunnosta", mitä se sitten tarkoittaakin. Ja kumpikin oleskelee niissä. Ja kaikki on "meidän".

      No problem.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe