Olen aina inhonnut kavereita. En halua myöskään

LonerButNotLonely

Jakaa ajatuksiani. Se tuntuu vievän niiltä kaiken voiman!

Sen takia viihdynkin mieluiten yksin! Nuorena tosin koin sen ahdistavaksi ettei minulla ollut enkä halunnut kavereita! Inhosin kun tekemällä tehden lähdin jonkun tutun luokse "pakkososialisoitumaan" kun se oli niin normoa! Nykyään tajuan että on ok olla yksinäinen susi!

9

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollaistahan se on olla nykyajan uupunut. Kuka prkl ei sitä olisi?

      Tosin ei pidä ihmetellä sitäkään, ettei kohta kukaan halua "jakaa" sinunkaan "ajatuksiasi".

      Toisetkin haluavat olla "yksin".

    • Yksinäinensusii

      Jaat samoja periaatteita kuin minä, mulla ei oo alakoulun jälkeen ollu ainuttakaan kaveria. On hienoa sanoa voivansa pärjätä yksin.

      • 101prosHetero

        Kaverit. Ne on homoille


    • kavereille.jyrkkä.ei
    • voivoi

      Ei ole kadehdittavaa sunkaan elämäsi

      • niin.no

        No ei kai sitä kadehtia tarvitsekaan, mutta ei myöskään sääliä, jos hän kerran itse on ihan tyytyväinen.


    • Mikäpä siinä. Ja kun sait kerrottua tuon ilman katkeruutta, niin uskon että olet ihan aidosti ratkaisuusi tyytyväinen.

      Tulee sitä itselleenkin välillä fiilis, että tekis mieli mennä jonnekin puunkoloon asumaan... Vaikka huuhkajan naapuriksi..sitten vaan huhuiltaisiin öisin vierekkäisiltä oksilta kilpaa.

    • Kaisanoasaa

      Ruma ätmi joutuuu elää yksin vaikka ei haluaisikaan-

    • EriLajia

      Yksinäisyys on toki subjektiivista, mutta tämä artikkeli kuvaa hyvin miten erilaisia ihmisten kokemukset voivat olla, kun palstalla on ihmetelty demiseksuaalejakin ettei sellaisia voi olla, jollainen myös olen.

      https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/yksinainen-siru-22-julkaisi-riipaisevat-kuvat-mussa-on-pakko-olla-jotain-vikaa-kun-seurani-ei-kelpaa/7023960

      Uskon kyllä, että tuo nainen on yksinäinen, jos sellaiseksi itsensä kokee, vaikka poikaystäväkin löytyy. Itse olen ollut kaveriton yläasteelta asti, enkä ole koskaan ollut minkäänlaisessa suhteessa ja ikääkin yli neljäkymmentä. En silti varsinaisesti koe yksinäisyyttä, vaikka yksinhän minä olen ihan kirjaimellisesti.

      Yläasteella minua kiusattiin mm. fyysisesti pahoinpitelemällä. Tässä vaiheessa koko koulu kääntyi minua vastaan, ja täysin tuntemattomat ylempiluokkalaiset saattoivat huutaa minulle käytävällä solvauksia. Piti vaan uskaltautua kouluun seiskaluokkalaisena, vaikka tiesi että päätä isommat ysiluokkalaiset olivat henkisesti samassa jengissä kiusaajien kanssa.

      Lukiossa minua eristettiin niin, etten päässyt ryhmätöissä ryhmiin. Ruokapöytään ja penkille pääsin, jos tulin muiden jäljessä, mutta jos satuin istuutumaan ensin, jäin yksin pöytääni. Armeijassakin osa on aina vanhoja tuttuja, jotka jatkoivat samaa pilkan tekoa opettaen sen myös uusille tuttavuuksille. Opiskellessa en enää viitsinyt hakeutua muiden seuraan.

      Nykyisessä työpaikassa työpariksi tietenkin sattui työpaikkakiusaaja, joka yritti kaikkensa savustaakseen minut ulos ensimmäisestä työpäivästä lähtien. Tilanne oli myös sikäli hankala, että hän oli ainoa joka pystyi opettamaan työtehtävät, ja samaan aikaan hän sabotoi työtäni aiheuttaen asiakkaille ja työnantajalle vahinkoa, ja harjoitti kaikenlaista henkistä väkivaltaa. Työtehtävä on myös sellainen, että sen oppimiseen menee vuosia. Onneksi hän sai lopulta itse potkut.

      Toki nämä tyypit ovat aina osanneet pyytää lainaa, kun tarvitsevat rahaa, mutta miksi he eivät pyydä lainaa oikeilta ystäviltään, vaan siltä ketä osoittavat teoillaan vihaavansa. Ehkä he tulkitsevat minut hyväksikäytettäväksi hölmöksi, ja ystävällisyyden heikkoudeksi. Toki olen myös sen huomannut, että monesti ihmisiltä puuttuu vastuuntunto, kun itselläni se on jopa ylikorostunut. Voisiko se olla piirre joka voi aiheuttaa muissa vihamielisyyttä.

      Esimerkiksi tälle entiselle työkaverilleni, ei ollut ongelma aiheuttaa asiakkaalle ja työantajalle tuhannen euron vahinkoa, jos pystyi sillä tekemään kiusaa minulle. Minulle taas ajatuskin, että aiheuttaisin tahallani sellaista vahinkoa asiakkaille, on täysin mahdotonta hyväksyä.

      Yhä enemmän olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset ovat vain biologisesti samaa lajia. Henkisesti toiset eroavat kuin hyeenat ja leijonat. Vaistoamme eron intuitiivisesti ja varsinkin hyeenat hyökkäävät heti kun siihen tulee tilaisuus. On siis turha kaivata hyväksyntää ja ystävyyttä hyeenoilta. Hyeenoille hierarkia, valta ja asema laumassa on kaikki kaikessa. Minulle riittää varsin pitkälle, ettei minua näykitä tai yritetä purra niskasta. Olen aina tehnyt omat hommani käskemättä sisäisen motivaationi ja vastuuntuntoni avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe