Vesikannut huoltoasemilla

Huolzikka

Onko kukaan keksinyt mitään järkevää käyttöä noille kastelukannuille? Jäähdyttimeen lisätään jäähdytysnestettä ja pissapoikaan lasinpesunestettä, joten en näe noilla mitään roolia. En ole koskaan nähnyt kenenkää käyttävän noita kannuja.

29

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgrrgrs

      Sillä voi pestä ikkunat ja valot. Ei auton omilla pyyhkijäillä/suihkuilla saa koko tuulilasia, valoja saatika muita ikkunoita puhtaaksi. Haittaa se näkyvyyttä ja muutenkin ärsyttävää jos tuulilasin reunat liassa ja samoin sivulasit. Tai valot ei valaise kunnolla kun likaisia.

      • sgrrgrs

        Esim nyt kesällä olen jopa pari kertaa viikossa puhdistanut tuulilasin ja valot ötököistä, ne ei meinaa edes pyyhkimillä lähteä eikä pyyhkimet ulotu koko lasiin. Itse teen tämän kotona mutta vaikka pidemmällä matkalla hyvä jos huoltoasemallakin voi tehdä.


      • sankojakannu

        Yleensä on sanko ja varrellinen sieni lasien ja valojen pesua varten, kastelukannu olisi hyvä olla jos on tiivistetta ja tarvitsee vettä lisätä. Pesunesteitä voi laimentaa kesällä, mutta luulisi silloin pesutehon heikentyvän, pitäisi käyttää kesäpesuainetta missä enemmän pesuainetta alkoholin sijaan, mutta yleensä tulee käytettyä samaa.


      • Alkohuuli
        sankojakannu kirjoitti:

        Yleensä on sanko ja varrellinen sieni lasien ja valojen pesua varten, kastelukannu olisi hyvä olla jos on tiivistetta ja tarvitsee vettä lisätä. Pesunesteitä voi laimentaa kesällä, mutta luulisi silloin pesutehon heikentyvän, pitäisi käyttää kesäpesuainetta missä enemmän pesuainetta alkoholin sijaan, mutta yleensä tulee käytettyä samaa.

        eli alkoholia tulee käytettyä ympäri vuoden... heh heh...


      • sdgferg

        Mulla ei kypäräs oo pissapoikaa eikä pyyhkimiä.
        Pakko pestä ötökät parikertaa päiväs.


    • Blender

      Jäähdyttimeen ei lisätä mitään, paisuntasäiliöön lisätään jäähdytysnestettä ja vettä, pissapoikaan lasinpesunestettä ja vettä.
      Äläkä tule sanomaan että saahan niitä valmiiksi sekoitettuna.
      Ainakin valmiiksi sekoitetut lasinpesunesteet on ihan anuxesta.

    • vähännestettäjoukkoon

      Täytän pissapojan niillä..

    • sdfkskdfjkdkflsjklew

      ne on kukankastelukannuja naisille että matkan aikanakin voivat poiketa huoltoasemalle kastelemaan kukat.

    • teukkakyyrölästä

      Ja kun tämmösiä kysytään , alkaa maailma oleen valmis....

    • OlipaDorkaKysymys

      Kesällä pissapojassa menee hyvin pelkkä vesi. Jos nyt ihan väkisin haluaa voi sinne lorauttaa pikkasen lasinpesunestettä.

      • kokemusta.on

        Mukana voi olla pieni pullo astianpesuainetta, mistä voi lorauttaa 3 vuodenaikaa ainetta pesunestesäiliöön ja sitten siitä kastelukannusta vettä säiliö täyteen.
        Tämä keino on toiminut hyvin jo runsaat 40 vuotta, vaikka Esson baarin takapöydässä väitetään, että letkut sulaa ja pumput hajoaa. Mutta ne onkin pehmentäneet aivonsa keskikuralla.


      • O-D-K
        kokemusta.on kirjoitti:

        Mukana voi olla pieni pullo astianpesuainetta, mistä voi lorauttaa 3 vuodenaikaa ainetta pesunestesäiliöön ja sitten siitä kastelukannusta vettä säiliö täyteen.
        Tämä keino on toiminut hyvin jo runsaat 40 vuotta, vaikka Esson baarin takapöydässä väitetään, että letkut sulaa ja pumput hajoaa. Mutta ne onkin pehmentäneet aivonsa keskikuralla.

        Juurikin näin. Itse lähinnä olen pessyt autoni Fairylla tai oikeastaan olen laittanut veden sekaan mitä nyt kulloinkin olen hyllyistä tai siivouskaapista löytynyt. Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.


      • lkskjfdsklfkdslfl
        O-D-K kirjoitti:

        Juurikin näin. Itse lähinnä olen pessyt autoni Fairylla tai oikeastaan olen laittanut veden sekaan mitä nyt kulloinkin olen hyllyistä tai siivouskaapista löytynyt. Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.

        Olenkin ihmetellyt miten vanhemmissa, keskenään samanlaisissa autoissa voi maalipinta olla joissakin kuin uusi ja toisissa se on täysin pilalla, lakka lohkeilee irti, maali kesii irti, yms.
        Jos ei ole autonpesuainetta autonpesuun niin parempi jättää pesemättä. Joku vessanpuhdistusaine ei varmasti sovellu autonpesuaineeksi, aikaa myöten tekee varmasti tuhoa jos ei välittömästi mitään näykään.


      • O-D-K kirjoitti:

        Juurikin näin. Itse lähinnä olen pessyt autoni Fairylla tai oikeastaan olen laittanut veden sekaan mitä nyt kulloinkin olen hyllyistä tai siivouskaapista löytynyt. Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.

        > Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.

        Se on kai sitten sitä autoshampoota...


      • sun-light
        O-D-K kirjoitti:

        Juurikin näin. Itse lähinnä olen pessyt autoni Fairylla tai oikeastaan olen laittanut veden sekaan mitä nyt kulloinkin olen hyllyistä tai siivouskaapista löytynyt. Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.

        Näyttää olleen hakuammunnalla tehtyjä virhevalintoja vai oletko Lasol-kätyri ?
        Nimenomaan Fairya ei pidä käyttää, sillä se on liian hyvää ja liian vaahtoavaa. En myöskään käyttäisi Hellä Mietosta tai tolua auton lasinpesuihin, vaan halpa astis on se oikea valinta.
        Sen sijaan esim. Farecla (hiontavaha) on oikein hyvää ja sillä saa vanhankin auton haalistuneen maalipinnan kuin uudeksi.


      • O-D-K
        lkskjfdsklfkdslfl kirjoitti:

        Olenkin ihmetellyt miten vanhemmissa, keskenään samanlaisissa autoissa voi maalipinta olla joissakin kuin uusi ja toisissa se on täysin pilalla, lakka lohkeilee irti, maali kesii irti, yms.
        Jos ei ole autonpesuainetta autonpesuun niin parempi jättää pesemättä. Joku vessanpuhdistusaine ei varmasti sovellu autonpesuaineeksi, aikaa myöten tekee varmasti tuhoa jos ei välittömästi mitään näykään.

        Ho, ho ho... Siinähän sitten ihmettelet ;) Yleensä ne ihmettelee ja yleensä ne on niitä joita pissitetään, jotka ei asioista mitään tiedä.


      • diippaadai
        O-D-K kirjoitti:

        Juurikin näin. Itse lähinnä olen pessyt autoni Fairylla tai oikeastaan olen laittanut veden sekaan mitä nyt kulloinkin olen hyllyistä tai siivouskaapista löytynyt. Hiustenpesuaine mm. toimii varsin hyvin.

        Paikallisella asemalla oli fairy pullo josta sai muutaman tipan laittaa pesuveden sekaan, siis pissapoikaan.


      • ei.fairya.usko.jo
        diippaadai kirjoitti:

        Paikallisella asemalla oli fairy pullo josta sai muutaman tipan laittaa pesuveden sekaan, siis pissapoikaan.

        Fairy laskee veden pintajännitystä ja vesi pääsee maalipinnan huokosiin ja vie vahankin mennessään jättäen maalipinnan säiden armoille. Maalipinnan huokosissa vesi jäätyy ja kohta alkaa maalipinta lohkeilla irti...


    • kuormaaasit

      Tärkeä kannu. Käytän läpi vuoden. Nesteet tiivisteinä. Kuka hölmö laimennettua pitää kontissa?

      • milloin.hyllyssä

        Milloin keksitään instant lasinpesuneste. Vain lusikallinen tai pikku pussillinen muruja pesunestesäiliöön ja vettä perään, niin syntyy kerrassaan oivallista pesunestettä ja riistäjä-Lasolin valmistaja laskee alleen.


    • vesi-haihtuu-

      Eikö se niin ollut, että jäähdytinneste ei haidu, vaan vesi. Jos ei ole vuotoja, niin jäähdyttimeen lisätään pelkästään vettä.

      • aivovuoto

        Ei se ollut niin. Etkä taida tajuta miksi se ei ollut, eikä ole niin.


    • Tarpeellinenkannu

      Mää lisään vanhaan harrasteautooni vettä paisuntasäiliöön kun vesipumppu vuotaa. Tosin ei paljoa vuoda vaan joskus jos lyhyen matkan ajaa, niin ajon jälkeen tekee pienen lätäkln joskus. Viimeksi ajoin 100 km matkan ja kun ajoin parkkiin ei vettä juurikaan vuotanut. Täytyy kuiteskin ostaa ja vaihtaa uusi vesipumppu ennen talvea. Kotoa laitan jos tarvii vettä mutta hyvä jos huoltsikallakin on. Ja minä ainakin laitan huoltsikan kannulla pissapoikaan vettä.

    • Greisii

      Hevoset juotetaan ämpäristä, joo on ne turhia.

      • short-life

        Mut volkkareihin saa kaataa ämpärillä öljyä, mitä ne juo ihan rutosti.


      • soft.touch.plastics

        jaa että hevosessakin ämpärimuovia mukana, en minä sitten voi sellaisella kulkea...


      • vege-pete
        soft.touch.plastics kirjoitti:

        jaa että hevosessakin ämpärimuovia mukana, en minä sitten voi sellaisella kulkea...

        Joo, hevosen liha on täynnä muovimuruja. Ei kannata syödä metukkaa.


    • TyperäKansa

      Pissapoikaan pitää laittaa liuotinta kesällä, sillä se ottaa itikat pois lasista. Suomalainen kuitenkin lyö rööriin liuottimia talvella, vaikka suola/loska lähtisi paremmin pelkällä vedellä. Oikea annos talvella on Lason 1/3 ja loput vettä, estää jäätymisen. Ja sitähän ei suomalainen ymmärrä.

      • sun-light

        Mutta suomalainen ymmärtää sen, että honkkarista ja Tokmannilta saa kympillä 3 viiden litran kannua lasinpesulitkua. Ne voi kaataa sellaisenaan säiliöön tekemättä mitään koctaileja .
        Ja ovat halpoja kuin saippua ja putsaavat hyvin lasin. Mullakin menee koko kannu kerralla,
        Näitä siis talvella, mutta kesällä toimii halpa astis ja lisäksi ilmainen vesi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe