Kerro minulle Jumalan rakkaudesta

L_S

Sanotaan, että Jumala rakastaa enemmän kuin ihminen voisi ja että Jumalan rakkaus on pyyteetön.
Kerro kokemuksia pyyteettömästä Jumalan rakkaudesta sinua kohtaan, omin sanoin. Tähän kohtaan toivoisin, jotain enemmän kuin tyypillinen, Jeesus kuoli ristillä puolestasi, sen tiedän jo.
Miten Jumalan rakkaus sinua kohtaan ja huolenpito, on ilmennyt elämäsi haasteissa.

102

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sano.ei.jumalalle

      Suurinta rakkautta oli varmaankin paljastaa itsensä niin, että ymmärsin Jumalan olevan massamurhaaja ja mustasukkainen sadisti ja jätin hänet elämästäni pois.

      • qwmet87

        >>>jätin hänet elämästäni pois.<<<

        Ajatteletko, että jäit paitsioon, ettet saanut ketään
        toista tilalle. Totuus on se, ettei kukaan ole paitsiossa
        ilman seuraa. Sinä elät joko Jumalan kanssa tai sen
        toisen kanssa. Ja valinta on sinun joka valinta on tehtävä
        tämän elämän aikana. Et sitten ikuisuudessa voi syyttää
        ketään toista valinnastasi ja joudut/tai saat viettää
        ikuisuuden valitsemassasi seurassa. Jokainen siis valitsee
        itse ikuisuuden viettopaikan. Jeesus Kristus on mennyt
        valmistamaan sinullekin kotia Jumalan luokse. Jääkö se
        asunto tyhjäksi? Ei jää. Joku toinen saa sen jos sinä sen
        hylkäät ja missä sinä sitten olet?

        Yritä pärjätä sen seuran kanssa jonka olet valinnut.


      • L_S

        En tiedä mitä sanoa, en tiedä mitä ajatella asiasta.

        Haluaisin olla välitetty ja rakastettu, Jumalan taholta.


      • L_S

        Vastasin edellisellä viestillä ensimmäiselle vastaajalle.


      • Sano.ei.jumalalle
        qwmet87 kirjoitti:

        >>>jätin hänet elämästäni pois.<<<

        Ajatteletko, että jäit paitsioon, ettet saanut ketään
        toista tilalle. Totuus on se, ettei kukaan ole paitsiossa
        ilman seuraa. Sinä elät joko Jumalan kanssa tai sen
        toisen kanssa. Ja valinta on sinun joka valinta on tehtävä
        tämän elämän aikana. Et sitten ikuisuudessa voi syyttää
        ketään toista valinnastasi ja joudut/tai saat viettää
        ikuisuuden valitsemassasi seurassa. Jokainen siis valitsee
        itse ikuisuuden viettopaikan. Jeesus Kristus on mennyt
        valmistamaan sinullekin kotia Jumalan luokse. Jääkö se
        asunto tyhjäksi? Ei jää. Joku toinen saa sen jos sinä sen
        hylkäät ja missä sinä sitten olet?

        Yritä pärjätä sen seuran kanssa jonka olet valinnut.

        Luuletko, että haluaisin viettää ikuisuuden murhaavan sadistin kanssa? Kristityissä on kyllä jotakin todella sairasta.


      • qwmet87
        Sano.ei.jumalalle kirjoitti:

        Luuletko, että haluaisin viettää ikuisuuden murhaavan sadistin kanssa? Kristityissä on kyllä jotakin todella sairasta.

        Olet valinnut juuri sen massamurhaajan seuran.
        Mutta sitä se ei sinulle kerron ennen kuin se on
        sinulle liian myöhäistä.


      • vvvv7
        Sano.ei.jumalalle kirjoitti:

        Luuletko, että haluaisin viettää ikuisuuden murhaavan sadistin kanssa? Kristityissä on kyllä jotakin todella sairasta.

        Tuolla vauhdilla sinä kyllä joudut viettämään ikuisuuden murhaavan sadistin kanssa.


      • Sano.ei.jumalalle
        vvvv7 kirjoitti:

        Tuolla vauhdilla sinä kyllä joudut viettämään ikuisuuden murhaavan sadistin kanssa.

        Ai niinkö? Ihanko totta? Eikö juuri Saatana ole se kaveri, joka vapautti ihmiset tyrannijumalan orjuudesta? Miksi uskot Jumalan olevan hyvä? Miksi et näe, että Jumala on todellinen pahuus?

        https://youtu.be/C9AOuedvOnI


      • hilå
        Sano.ei.jumalalle kirjoitti:

        Ai niinkö? Ihanko totta? Eikö juuri Saatana ole se kaveri, joka vapautti ihmiset tyrannijumalan orjuudesta? Miksi uskot Jumalan olevan hyvä? Miksi et näe, että Jumala on todellinen pahuus?

        https://youtu.be/C9AOuedvOnI

        Milloin Saatana on vapauttanut sinut tyrannijumalan orjuudesta? Sinä et vaikuta kovin vapautuneelta.


      • Sano.ei.jumalalle
        hilå kirjoitti:

        Milloin Saatana on vapauttanut sinut tyrannijumalan orjuudesta? Sinä et vaikuta kovin vapautuneelta.

        Saatanan mysteerit eivät avaudu kaikille enkä tiedä, kuinka mielekästä on yrittää avata niitä sellaisille, jotka eivät näe edes Jumalan moraalittomia tekoja. Kaikki ei myöskään luonnollisesti ole sitä, miltä ulkoisesti näyttää.


    • Samaatietä

      Vastoin pyyntöäsi, teen poikkeuksen ja siteraan raamattua.

      Ja kuin he siis söneet olivat, sanoi Jeesus Simon Pietarille ; simon Joonaan poika, rakastatko minua enempi, kuin nämät?
      Hän sanoi; Jaa Herra sinä tiedät, että minä sinua rakastan.
      Sanoi Hän hänelle ; Kaitse minun lampaitani.

      Hän sanoi taas toisen kerran hänelle; Simon, Jonan poika, rakastatko minua?
      Hän vastasi; Jaa Herra, sinä tiedät, että minä sinua rakastan.
      Sanoi Hän hänelle; Kaitse minun lampaitani.

      Hän sanoi kolmannen kerran hänelle ; Simon Jonan poika! Rakastatko minua?
      Pietari tuli murheelliseksi, kun Hän kolmannen kerran sanoi hänelle, rakastatko minua?
      Ja hän sanoi Hänelle;
      HERRA ,SINÄ TIEDÄT KAIKKI. SINÄ TIEDÄT, ETTÄ MINÄ RAKASTAN SINUA.
      Jeesus sanoi hänelle ; Ruoki minun lampaitani.

      • L_S

        Ehkä Hän olisi voinut rakastaa myös minua, edes vähäsen. En tarkoita Simon Jonan poikaa tällä. Olisi riittänyt, että edes minuakin olisi voitu rakastaa, edes vähäsen. Jumala olisi voinut mutta ei halunnut.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ehkä Hän olisi voinut rakastaa myös minua, edes vähäsen. En tarkoita Simon Jonan poikaa tällä. Olisi riittänyt, että edes minuakin olisi voitu rakastaa, edes vähäsen. Jumala olisi voinut mutta ei halunnut.

        Tuossa Hän kysyykin; rakastatko SINÄ minua ?
        Senhän me tiedämme, että Hän rakastaa meitä, mutta Hän nyt kysyy sinulta. minulta, meiltä rakastammeko me Häntä?
        Ei Hän muuta kysy.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Tuossa Hän kysyykin; rakastatko SINÄ minua ?
        Senhän me tiedämme, että Hän rakastaa meitä, mutta Hän nyt kysyy sinulta. minulta, meiltä rakastammeko me Häntä?
        Ei Hän muuta kysy.

        Ja Pietari oli jääräpäinenkin ja silloinkin, kun kielsi kolme kertaa Jeesuksen ja Jeesus tieso noin käyvän ja silti Jeesus ei sano, etteikö Pietari rakastaisi Häntä.

        Jeesus KAIKESTA HUOLIMATTA rakasti Pietaria, vaikka tiesi tämän luonteen ja sanoi, sinun nimessäsi rakennetaan kirkkoja. Niin Hän lupasi Pietarille.

        Hän rakastaa myös sinua ja kysyykin, rakastatko sinä minua?
        Ei koskaan tarvitse epäillä Jumalan rakkautta.


      • Lutherilainen.krisu
        L_S kirjoitti:

        Ehkä Hän olisi voinut rakastaa myös minua, edes vähäsen. En tarkoita Simon Jonan poikaa tällä. Olisi riittänyt, että edes minuakin olisi voitu rakastaa, edes vähäsen. Jumala olisi voinut mutta ei halunnut.

        Ymmärrän tuntemuksesi. Itsellänikin ollut myös samankaltaisia ajatuksia, koska olen joutunut elämässäni erittäin mittavien julmuuksien kohteeksi. Sitä ajattelee, että elämään kyllä kuuluvat myös vastoinkäymiset ja pahuudenkin kokeminen, mutta jokin raja näilläkin. On ollut henkilökohtaisessa elämässäni asioita jotka ovat olleet liian kestämättömiä. Olisi Jumala voinut edes nämä estää.

        Olen tässä kohdin rehellinen, enkä halua ylikehuskella Jumalaa vaan sanon tämän ajatukseni ja tuskani suoraan. "Kärsimysten malja on jo ylivuotanut."

        On kuitenkin ollut tilanteita, että esim. suuressa hengenhädässä, lähellä kuolemaa, Jumala on myös lähettänyt enkelinsä pelastamaan itseni ja näitäkin tapahtumia on ollut lukuisia. Todella merkillisiä tilanteita. Myös Jeesus Itse tullut apuun ja neuvonut minut pois näistä tilanteista. Näistä annan kiitoksen ja kunnian Jumalalle.

        Kuitenkin, joidenkin, etenkin vapaidensuuntien, mielestäni ylihengellisten laulujen laulaminen ei minulta onnistu. Uskon rehellisyyteen ja totuuteen. Jumalan puolesta ei tarvitse valehdella.

        Vanhat luterilaiset virret lohduttavatkin enemmän, niissä kun uskovaisen elämää ei maalailla ylisanoilla, vaan päinvastoin: kerrotaan tästä murheenlaaksostamme. Niitä kuunnellessa kaikki koettu pahakin saa jonkinlaisen selityksensä ja virret lohduttavat.

        Siionin virsi - Minä vaivainen oon, mato matkamies maan
        https://www.youtube.com/watch?v=nU_ugesWPow

        Pohjalainen uskontunnustus:
        https://www.youtube.com/watch?v=2FPTJX-EMvk
        *


      • L_S

        Rakastanko.....minulla on ehkä vihaa ja katkeruutta Häntä kohtaan.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Rakastanko.....minulla on ehkä vihaa ja katkeruutta Häntä kohtaan.

        Onko elämässäsi tapahtunut, jokin syvempi traumaattinen tapahtuma, jossa olisit tullut syrjäytetyksi tai ylijyrätyksi täysin?
        Joka olisi aiheuttanut suuren pettymyksen tunteen ja vienyt luottamuksesi?


      • L_S

        En tiedä.


    • bbbg

      >>>Jeesus KAIKESTA HUOLIMATTA rakasti Pietaria, vaikka tiesi tämän luonteen ja sanoi, sinun nimessäsi rakennetaan kirkkoja. Niin Hän lupasi Pietarille. <<<

      Ei kyllä sanonut.

      • Samaatietä

        Mitä ei sanout?


      • bbbg
        Samaatietä kirjoitti:

        Mitä ei sanout?

        sinun nimessäsi rakennetaan kirkkoja


      • Eri.sanat
        bbbg kirjoitti:

        sinun nimessäsi rakennetaan kirkkoja

        Älä hämmästy, Samaatietä. Tämä ed. kirjoittaja on ilm. helluntailainen / muu vapaamuurareiden vapaasuuntainen. Heillä on ihan eri käsitys kuin kristityillä siitä, mitä Jeesus on sanonut ja puhunut.

        Nämä ryhtyvät opettajiksi ja aivan kirkkain silmin valehtelevat. Kristittyjen Raamatun alkukielet kuitenkin käyttävät sanoja, joista toinen on käännetty sanaksi "kirkko" ja toinen "seurakunta", mutta hellareilla on tapana julistaa vain osittaisia raamatunjakeita ja niiden tulkintoja, jättäen heidän oppeihinsa sopimattomat sanat pois.

        Ihmettelen, ettei tässä "wikipediassa" mainita sanallakaan toista sanaa, jota käytetään, joka on käännetty sanaksi "seurakunta" ja tulin vilkaisseeksi ketkä ovat tämän selityksen wikipedialle antaneet ja Petri Paavolahan siellä on ollut faktoja sekoittelemassa. Vuoden 1992 KR meni sekaisin kun siihen sivistyneiden teologien lisäksi päästettiin mukaan vaatimaan omia tulkintojaan nimenomaan helluntailaisia, kuten Valtter Luoto. Tiedän, että tuo toinen käännössana on olemassa mutta kaikenlaiset, nämä sanaeroavuudet kätkeä haluavat, etualalle tunkevat paavolat sun muut, ovat onnistuneet sen netissä omien höpinöidensä sijasta piilottamaan.

        Itse en lue tuota sudeksi mennyttä käännöstä, vaan pysyn aiemmassa, KR 33/38:ssa jota laatimassa ja kääntämässä alkukieliin olivat perehtyneet teologit, sanamuotoa kauniiksi asettelijoina suomalaiset, korkean tason kirjailijat.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Seurakunta
        .


      • Korjaus
        Eri.sanat kirjoitti:

        Älä hämmästy, Samaatietä. Tämä ed. kirjoittaja on ilm. helluntailainen / muu vapaamuurareiden vapaasuuntainen. Heillä on ihan eri käsitys kuin kristityillä siitä, mitä Jeesus on sanonut ja puhunut.

        Nämä ryhtyvät opettajiksi ja aivan kirkkain silmin valehtelevat. Kristittyjen Raamatun alkukielet kuitenkin käyttävät sanoja, joista toinen on käännetty sanaksi "kirkko" ja toinen "seurakunta", mutta hellareilla on tapana julistaa vain osittaisia raamatunjakeita ja niiden tulkintoja, jättäen heidän oppeihinsa sopimattomat sanat pois.

        Ihmettelen, ettei tässä "wikipediassa" mainita sanallakaan toista sanaa, jota käytetään, joka on käännetty sanaksi "seurakunta" ja tulin vilkaisseeksi ketkä ovat tämän selityksen wikipedialle antaneet ja Petri Paavolahan siellä on ollut faktoja sekoittelemassa. Vuoden 1992 KR meni sekaisin kun siihen sivistyneiden teologien lisäksi päästettiin mukaan vaatimaan omia tulkintojaan nimenomaan helluntailaisia, kuten Valtter Luoto. Tiedän, että tuo toinen käännössana on olemassa mutta kaikenlaiset, nämä sanaeroavuudet kätkeä haluavat, etualalle tunkevat paavolat sun muut, ovat onnistuneet sen netissä omien höpinöidensä sijasta piilottamaan.

        Itse en lue tuota sudeksi mennyttä käännöstä, vaan pysyn aiemmassa, KR 33/38:ssa jota laatimassa ja kääntämässä alkukieliin olivat perehtyneet teologit, sanamuotoa kauniiksi asettelijoina suomalaiset, korkean tason kirjailijat.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Seurakunta
        .

        Korjaus:
        "Itse en lue tuota sudeksi mennyttä käännöstä, vaan pysyn aiemmassa, KR 33/38:ssa jota laatimassa ja alkukielistä kääntämässä olivat alkukieliä tuntevat asiaan perehtyneet teologit..."


      • Samaatietä
        Korjaus kirjoitti:

        Korjaus:
        "Itse en lue tuota sudeksi mennyttä käännöstä, vaan pysyn aiemmassa, KR 33/38:ssa jota laatimassa ja alkukielistä kääntämässä olivat alkukieliä tuntevat asiaan perehtyneet teologit..."

        Hämmästynyt olen jo sen verran kaikesta ollut jo kauan, että siksi pidättäydyn pitkälti Jeesuksen sovitustyössä, enkä puutu teologisiin kysymyksiin.


      • Taivasikävää
        Samaatietä kirjoitti:

        Hämmästynyt olen jo sen verran kaikesta ollut jo kauan, että siksi pidättäydyn pitkälti Jeesuksen sovitustyössä, enkä puutu teologisiin kysymyksiin.

        Itselleni teologia on tärkeä, sillä siinä on kysymys tarkasta Jumalan sanan tutkimisesta, faktoista.

        Jeesuksen sovitustyön ymmärtäminen on tärkeintä, mutta samalla myös alkuperäisen Jumalan sanan tietäminen ja tunteminen.

        Meikäläinen, tavallinen kristitty, ei kaikkia teologian hienouksia tunne, mutta avartaahan eri asioiden tarkempi tietäminen ymmärrystä myös evankeliumiin.

        Juutalaisuuden teologia sisältää monenlaista mystiikkaa, Jumalasta lähtöistä ja sitten myös ei-niin-Jumalasta-lähtöistä. Juutalaiset sanovat Raamatun eri tulkintakerroksia olevan, jos oikein muistan 72 tai 74.

        Uskoontullut kristitty yleensä aika pian löytää sieltä muutamat kerrostumat, mutta jo yli viidenkin kerrostuman havaitseminen olisi nk. "suoritus"!

        Myös Itse Pyhä Henki ohjaa ymmärtämään näitä asioita, mutta omiin mielikuviinsa ei pidä aina luottaa, joskus "Pyhäksi Hengeksi" luulemansa "ääni" onkin vain omaa sielullisuutta. Mutta uskovaisen tuleekin olla nöyrä ja vaatimaton nimenomaan omien hengenlahjojensa suhteen. Pyhä Henki toimii, kun toimii, mutta joskus sitä saattaakin olla myös vain oma, innokas Lihansa äänessä...

        Esim. Ilmestyskirjan alussa oleva kuvaus Jeesuksesta, samaten koko Jumalan Taivaan kuvaus vaatii myös teologista tietoa, mitä kaikkea kuvaukset kertovat / symboloivat ja todistavat. Kuulemma tuo "leveä, kultainen vyö, rinnan yli" kuvaa korkeinta majesteettisuutta, on kuninkaiden tunnus, tuollaisenaan jopa Kuninkaiden Kuninkaan. Muuan "teologiaa lukenut" ev.l.pappi kertoi. (Hän kertoi käyneensä Taivaassa ja nähneensä omin silmin saman. Nyt hän jo muutoinkin on siellä. Lähtenyt viimeiselle reissulleen.) Tietenkin jo pelkkä kertomus sinällään antaa juhlallisen kuvan ajasta ja paikasta:

        Ilm. 1: 8-16
        8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

        9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
        12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.

        Uudestisyntymättömät eli jumalattomat eivät havaitse siinä / siellä yhtäkään kerrosta ja kutsuvatkin Raamattua "sekavaksi kirjaksi". Sekava se ei ole, vaan jopa yli 70 kertaisesti looginen! Kirjoitan "siellä", en yksin "siinä". Sillä Raamattua ymmärtävä ja siitä, siellä ja siinä elävä ikäänkuin on astunut Raamatun sisään. Siksi Maailma ei voikaan meitä ymmärtää.
        *


      • Samaatietä
        Taivasikävää kirjoitti:

        Itselleni teologia on tärkeä, sillä siinä on kysymys tarkasta Jumalan sanan tutkimisesta, faktoista.

        Jeesuksen sovitustyön ymmärtäminen on tärkeintä, mutta samalla myös alkuperäisen Jumalan sanan tietäminen ja tunteminen.

        Meikäläinen, tavallinen kristitty, ei kaikkia teologian hienouksia tunne, mutta avartaahan eri asioiden tarkempi tietäminen ymmärrystä myös evankeliumiin.

        Juutalaisuuden teologia sisältää monenlaista mystiikkaa, Jumalasta lähtöistä ja sitten myös ei-niin-Jumalasta-lähtöistä. Juutalaiset sanovat Raamatun eri tulkintakerroksia olevan, jos oikein muistan 72 tai 74.

        Uskoontullut kristitty yleensä aika pian löytää sieltä muutamat kerrostumat, mutta jo yli viidenkin kerrostuman havaitseminen olisi nk. "suoritus"!

        Myös Itse Pyhä Henki ohjaa ymmärtämään näitä asioita, mutta omiin mielikuviinsa ei pidä aina luottaa, joskus "Pyhäksi Hengeksi" luulemansa "ääni" onkin vain omaa sielullisuutta. Mutta uskovaisen tuleekin olla nöyrä ja vaatimaton nimenomaan omien hengenlahjojensa suhteen. Pyhä Henki toimii, kun toimii, mutta joskus sitä saattaakin olla myös vain oma, innokas Lihansa äänessä...

        Esim. Ilmestyskirjan alussa oleva kuvaus Jeesuksesta, samaten koko Jumalan Taivaan kuvaus vaatii myös teologista tietoa, mitä kaikkea kuvaukset kertovat / symboloivat ja todistavat. Kuulemma tuo "leveä, kultainen vyö, rinnan yli" kuvaa korkeinta majesteettisuutta, on kuninkaiden tunnus, tuollaisenaan jopa Kuninkaiden Kuninkaan. Muuan "teologiaa lukenut" ev.l.pappi kertoi. (Hän kertoi käyneensä Taivaassa ja nähneensä omin silmin saman. Nyt hän jo muutoinkin on siellä. Lähtenyt viimeiselle reissulleen.) Tietenkin jo pelkkä kertomus sinällään antaa juhlallisen kuvan ajasta ja paikasta:

        Ilm. 1: 8-16
        8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

        9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
        12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.

        Uudestisyntymättömät eli jumalattomat eivät havaitse siinä / siellä yhtäkään kerrosta ja kutsuvatkin Raamattua "sekavaksi kirjaksi". Sekava se ei ole, vaan jopa yli 70 kertaisesti looginen! Kirjoitan "siellä", en yksin "siinä". Sillä Raamattua ymmärtävä ja siitä, siellä ja siinä elävä ikäänkuin on astunut Raamatun sisään. Siksi Maailma ei voikaan meitä ymmärtää.
        *

        Totta raamattu elää. Sieltä löytyy kerrostumia ihan valtavasti.
        Se on aivan ihmeellinen kirja.
        Sieltä löytyy sitä enemmän, mitä sitä tutkii.

        Jumala varmasti tietää ja näkee mikä kellekkin on parasta ja ohjaa sen mukaan ihmistä.


      • Oma_kokemus
        Samaatietä kirjoitti:

        Totta raamattu elää. Sieltä löytyy kerrostumia ihan valtavasti.
        Se on aivan ihmeellinen kirja.
        Sieltä löytyy sitä enemmän, mitä sitä tutkii.

        Jumala varmasti tietää ja näkee mikä kellekkin on parasta ja ohjaa sen mukaan ihmistä.

        Juu. Me olemme erilaisia jo pelkästään uskoltamme.

        Oma uskoni on perustaltaan jollain tavoin "ateistinen", eli uskon vahvasti, että jos jotain on olemassa, kuten Jumala, Hänestä täytyy löytyä faktaa ja jotain tietoa. Muutoinhan Hän ei voisi tuomita ihmisiä. Hän siis nk. "on löydettävissä".

        Mutta se tieto ja fakta, sen ei tarvitse olla "tieteellistä", tässä poikkean nk. ateisteista. Uskon ja itseasiassa tiedänkin näiden uskonasioiden todenperäisyyden, niistä on minulla itselläni todisteet ja elän tässä uskonmaailmassa jatkuvasti, myös maallisessa "lihassani", tätä en kiistä, sillä se olisi järjetöntä, eikä olisi totta. Koska esim. tiedän olevani syntinen, en tätä kiistä. Valheilla tuppaa olemaan lyhyet jäljet. Vain faktat ovat yhtäpitävät totuuden kanssa. Raamatun lisäksi löydän faktani myös teologiasta, mihin minun tulee uskoni perustaa. Huuhaahan vai tosiasioihin?

        Jos joku nyt haluaa uskoa, pyrin perustelemaan "tietoni" Jumalasta siten, että myös sellainen, rehellinen etsijä, joka haluaisi tuntea Jumalan, myös voisi hyötyä omasta uskostani, tiedostani ja kokemuksistani. Saisi perusteluja, jotka hänen kuitenkin on itse itselleen, yhteydessä Jumalaan, toteennäytettävä.

        Aiemmin, helluntailaisena, sain kyllä kuullakseni monenlaista, ristiriitaista väittämää Jumalasta ja Jeesuksesta ja koska olin herkkäuskoinen, sallin syyttää itseäni siitä, etten pärjännyt "uskossa" kuten he, korkeasti pyhittyneet.

        Uskonnollinen stressi, täyden totuuden löytämättömyys Jumalasta, alemmuudentunto näihin korkeasti pyhittyneisiin synnittömiin, monien muiden väkivaltaisten elämänkokemusten kautta ajoi itseni alkoholismiin, jossain määrin joihinkin huumeisiinkin. Sitten, kun alamäki oli ollut reipas, alkoholistihuoltolan sängyllä kattoa tuijotellen, tajusin hengellisessä tilassani olevan jotain pahasti pielessä.

        Mietin, mikä oli mennyt pieleen. Minähän olin yrittänyt parhaani. Ja ensi kertaa päätin, että nyt ei syy kyllä ollut minussa, sanokoot hellarit mitä sanovat. Syy täytyi olla heissä itsessä ja heidän väärässä opissaan. He aiheuttivat aina pahan olon itsessäni, koskaan en kelvannut. Aina syytettiin. Niinpä päätin erota heistä ja etsiä oikean uskon.

        Kun huoltolasta päästyäni, sittemmin majoituin haisevaan, nuhjuiseen naisten asuntolaan, se oli sosiaalinen pohjanoteeraukseni. Otin itseäni niskasta kiinni ja kävelin kadun yli luterilaisen kirkon kirkkoherranvirastoon ja ilmoitin haluavani liittyä. Alamäki loppui siihen. Alkoi ylämäki: rauhallinen mieli, raittius, sosiaalinen nousu siistimmän asuntolan kautta yksiöön ja siitä sitten, muutaman vuoden päästä, vieläkin paremmille sijoille.

        Tämä kertomus on päinvastainen kuin joidenkin luterilaisten juoppojen, jotka helluntailaisuus pelasti. Minulle kävi tasan päinvastoin.


      • Samaatietä
        Oma_kokemus kirjoitti:

        Juu. Me olemme erilaisia jo pelkästään uskoltamme.

        Oma uskoni on perustaltaan jollain tavoin "ateistinen", eli uskon vahvasti, että jos jotain on olemassa, kuten Jumala, Hänestä täytyy löytyä faktaa ja jotain tietoa. Muutoinhan Hän ei voisi tuomita ihmisiä. Hän siis nk. "on löydettävissä".

        Mutta se tieto ja fakta, sen ei tarvitse olla "tieteellistä", tässä poikkean nk. ateisteista. Uskon ja itseasiassa tiedänkin näiden uskonasioiden todenperäisyyden, niistä on minulla itselläni todisteet ja elän tässä uskonmaailmassa jatkuvasti, myös maallisessa "lihassani", tätä en kiistä, sillä se olisi järjetöntä, eikä olisi totta. Koska esim. tiedän olevani syntinen, en tätä kiistä. Valheilla tuppaa olemaan lyhyet jäljet. Vain faktat ovat yhtäpitävät totuuden kanssa. Raamatun lisäksi löydän faktani myös teologiasta, mihin minun tulee uskoni perustaa. Huuhaahan vai tosiasioihin?

        Jos joku nyt haluaa uskoa, pyrin perustelemaan "tietoni" Jumalasta siten, että myös sellainen, rehellinen etsijä, joka haluaisi tuntea Jumalan, myös voisi hyötyä omasta uskostani, tiedostani ja kokemuksistani. Saisi perusteluja, jotka hänen kuitenkin on itse itselleen, yhteydessä Jumalaan, toteennäytettävä.

        Aiemmin, helluntailaisena, sain kyllä kuullakseni monenlaista, ristiriitaista väittämää Jumalasta ja Jeesuksesta ja koska olin herkkäuskoinen, sallin syyttää itseäni siitä, etten pärjännyt "uskossa" kuten he, korkeasti pyhittyneet.

        Uskonnollinen stressi, täyden totuuden löytämättömyys Jumalasta, alemmuudentunto näihin korkeasti pyhittyneisiin synnittömiin, monien muiden väkivaltaisten elämänkokemusten kautta ajoi itseni alkoholismiin, jossain määrin joihinkin huumeisiinkin. Sitten, kun alamäki oli ollut reipas, alkoholistihuoltolan sängyllä kattoa tuijotellen, tajusin hengellisessä tilassani olevan jotain pahasti pielessä.

        Mietin, mikä oli mennyt pieleen. Minähän olin yrittänyt parhaani. Ja ensi kertaa päätin, että nyt ei syy kyllä ollut minussa, sanokoot hellarit mitä sanovat. Syy täytyi olla heissä itsessä ja heidän väärässä opissaan. He aiheuttivat aina pahan olon itsessäni, koskaan en kelvannut. Aina syytettiin. Niinpä päätin erota heistä ja etsiä oikean uskon.

        Kun huoltolasta päästyäni, sittemmin majoituin haisevaan, nuhjuiseen naisten asuntolaan, se oli sosiaalinen pohjanoteeraukseni. Otin itseäni niskasta kiinni ja kävelin kadun yli luterilaisen kirkon kirkkoherranvirastoon ja ilmoitin haluavani liittyä. Alamäki loppui siihen. Alkoi ylämäki: rauhallinen mieli, raittius, sosiaalinen nousu siistimmän asuntolan kautta yksiöön ja siitä sitten, muutaman vuoden päästä, vieläkin paremmille sijoille.

        Tämä kertomus on päinvastainen kuin joidenkin luterilaisten juoppojen, jotka helluntailaisuus pelasti. Minulle kävi tasan päinvastoin.

        Niin, toisille alkoholisteille helluntailaisuus on ollut pelastus.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta alkoholismista.
        Mutta kuulostaa tosi hyvältä tuo, että teit ratkaisun raitistumisestasi

        Uteliaisuuttani ja suoruuttani kysyn, millaisia sellaisia factoja sinulla on esittää uskosta osattomalle, että ne tulisiat perustelluiksi saumattomasti?

        Minulla taas paljon pienemmät kuviot. Huolehtiminen perheeni evankelioimisesta ja heidän uskossa tukeminen.


      • YksinKristuksenKautta
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin, toisille alkoholisteille helluntailaisuus on ollut pelastus.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta alkoholismista.
        Mutta kuulostaa tosi hyvältä tuo, että teit ratkaisun raitistumisestasi

        Uteliaisuuttani ja suoruuttani kysyn, millaisia sellaisia factoja sinulla on esittää uskosta osattomalle, että ne tulisiat perustelluiksi saumattomasti?

        Minulla taas paljon pienemmät kuviot. Huolehtiminen perheeni evankelioimisesta ja heidän uskossa tukeminen.

        Minähän kaiken aikaa kirjoitan ja tuon esiin niitä oman elämäni faktoja ja kirjoitin, että "...perusteluja, jotka hänen kuitenkin on itse itselleen, yhteydessä Jumalaan, toteennäytettävä."

        Eli: minä ja sinä ja monet muut, me kirjoitamme uskostamme, tämä on meidän perusteluamme. Kunkin on kuitenkin itse käännyttävä Jumalan puoleen ja itse rukoiltava, itse keskusteltava Jumalan kanssa. Lukemalla etenkin Raamatun Uuden testamentin kirjeitä, saa ohjeita tässä uskonelämässään.

        Kaikki usko on henkilökohtaista, tapahtuu Jumalan ja kunkin ihmisyksilön välillä. Kirkko eli seurakunta on yhteisö joka palvelee Jumalaa, opettaa, saarnaa, tarjoaa sakramentit sekä kristittyjen yhteyden. Uskon tulee kuitenkin kaikenaikaa olla kunkin itsensä ja Jumalan välillä vahva, sillä kirkko ei usko puolestamme, vaikka tällaistakin jotkut väittävät. Kirkkoon kuuluminen itsessään, yksinään ei pelasta, joskin kirkon kautta voi löytää pelastuksen.

        Kirkon piispojen metkuiluista johtuen olen eronnut itse Suomen ev.lut.kirkosta mutta luterilainen uskoni sinänsä ei ole kadonnut. Eli: perustan uskoni luterilaiselle vanhurskauttamisopille. Luterilaisia kirkkoja ja yhteisöjä on muitankin kuin yksin tämä (Suomen ev.lut.kirkko), joka meillä täällä Pohjolassa vahvimmin vaikuttaa .


      • Samaatietä
        YksinKristuksenKautta kirjoitti:

        Minähän kaiken aikaa kirjoitan ja tuon esiin niitä oman elämäni faktoja ja kirjoitin, että "...perusteluja, jotka hänen kuitenkin on itse itselleen, yhteydessä Jumalaan, toteennäytettävä."

        Eli: minä ja sinä ja monet muut, me kirjoitamme uskostamme, tämä on meidän perusteluamme. Kunkin on kuitenkin itse käännyttävä Jumalan puoleen ja itse rukoiltava, itse keskusteltava Jumalan kanssa. Lukemalla etenkin Raamatun Uuden testamentin kirjeitä, saa ohjeita tässä uskonelämässään.

        Kaikki usko on henkilökohtaista, tapahtuu Jumalan ja kunkin ihmisyksilön välillä. Kirkko eli seurakunta on yhteisö joka palvelee Jumalaa, opettaa, saarnaa, tarjoaa sakramentit sekä kristittyjen yhteyden. Uskon tulee kuitenkin kaikenaikaa olla kunkin itsensä ja Jumalan välillä vahva, sillä kirkko ei usko puolestamme, vaikka tällaistakin jotkut väittävät. Kirkkoon kuuluminen itsessään, yksinään ei pelasta, joskin kirkon kautta voi löytää pelastuksen.

        Kirkon piispojen metkuiluista johtuen olen eronnut itse Suomen ev.lut.kirkosta mutta luterilainen uskoni sinänsä ei ole kadonnut. Eli: perustan uskoni luterilaiselle vanhurskauttamisopille. Luterilaisia kirkkoja ja yhteisöjä on muitankin kuin yksin tämä (Suomen ev.lut.kirkko), joka meillä täällä Pohjolassa vahvimmin vaikuttaa .

        Totta, ihminen itse on jo todistus sinällään. Uskovainen ihminen.
        Juu, muitakin kirkkoja on.

        Tuosta tuli mieleen maailmojen kirkko Israelissa.
        Se vois olla silmiä avaava kokemus 😃


    • kaksi_ropoa

      Jeesus sanoi Pietarille: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Jeesus on se kallio, jolle Hän lupasi rakentaa seurakuntansa.
      Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme?

    • Jumala osoitti minua kohtaan rakkautta kun paransi minun vaikean sairauden ja teki siitä tosi julkisen täällä päin. Tein pahaa syntiä mutta Hän tuli vastaan ja näytti armonsa parantamalla juuri silloin.

      • Ettei vain ollut maallisella terveydenhuollolla mitään tekemistä asian kanssa?


    • bbbg

      Matt 16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
      16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."
      16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
      16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
      16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
      16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

      Pietarin nimi tarkoittaa kalliota mutta tässä ei Jeesus kuitenkaan viitannut (ainoastaan) Pietarin nimeen vaan tuohon tunnustukseen, jonka Pietari antoi Jeesukselle. Pietarihan sanoi:"Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.". Kristillinen kirkko on rakennettu tämän tosiasian varaan, ei voi toisaalta olla kristillistä kirkkoa, joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi.

      Jeesus harrasti tässä pientä sanaleikkiä.

      • Samaatietä

        Viittasin tähän aikaisemmassa viestissä. Kirjoitin sen ihan väsyneenä. Nauroin tuolle viestilleni, että mikähän ajatus minulla on ollut, kun noin olen kirjoittanut, kuten yllä kirjoitin.

        Olikoha Pietari Rooman piispa loppuaikoinaan? Onkohan tuosta päästy tarkkaan selvyyteen?
        Tuo olisi niin mielenkiintoinen juttu koko Pietari. Hänhän oli vähän sellainen tulisielu. Sivalsi sotilaan korvankin miekallaan, jonka Jeesus sitten paransi.
        Jeesus ohjeisti vain, että joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu. Ajatella, miten Pietari oli sillain kiivas ja silti rakasti Jumalaa.

        Ihmisenluonne tulee tuossa hyvin esiin. Ja kun Jeesus käveli vetten päällä ja Pietari käveli häntä vastaan, uskon hiipuessa alkoi vajota ja Jeesus nosti hänet ylös. Missä on uskosi kysyen.
        Me emme ole täydellisiä.Meillä on lupa olla vajavaisia.

        Miten oon kirjoittanut, että lupasi kirkon.


      • KatolinenKaksoiskotka
        Samaatietä kirjoitti:

        Viittasin tähän aikaisemmassa viestissä. Kirjoitin sen ihan väsyneenä. Nauroin tuolle viestilleni, että mikähän ajatus minulla on ollut, kun noin olen kirjoittanut, kuten yllä kirjoitin.

        Olikoha Pietari Rooman piispa loppuaikoinaan? Onkohan tuosta päästy tarkkaan selvyyteen?
        Tuo olisi niin mielenkiintoinen juttu koko Pietari. Hänhän oli vähän sellainen tulisielu. Sivalsi sotilaan korvankin miekallaan, jonka Jeesus sitten paransi.
        Jeesus ohjeisti vain, että joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu. Ajatella, miten Pietari oli sillain kiivas ja silti rakasti Jumalaa.

        Ihmisenluonne tulee tuossa hyvin esiin. Ja kun Jeesus käveli vetten päällä ja Pietari käveli häntä vastaan, uskon hiipuessa alkoi vajota ja Jeesus nosti hänet ylös. Missä on uskosi kysyen.
        Me emme ole täydellisiä.Meillä on lupa olla vajavaisia.

        Miten oon kirjoittanut, että lupasi kirkon.

        Pietari oli Rooman piispa ja hänen jäännöksensä tiettävästi lepäävät Pietarinkirkon alapuolisissa katakombeissa.

        Vatikaanikukkula oli ammoinen roomalainen teloituspaikka, jossa Rooman kirkon ensimmäinen piispa, pyhä Pietari ristiinnaulittiin, omasta pyynnöstään pää alaspäin. Hän ei katsonut arvolliseksi tulla naulituksi pää ylöspäin, kuten Kristus.

        Risti sijaitsi sillä paikalla, jossa nyt sijaitsee se piippu, joka mm. pölläyttää savut, kun uusi paavi (=Rooman piispa) on valittu. Tälle kristittyjen teloituspaikalle, kristittyjen marttyyrien salaisen kirkon / seurakunnan katakombien päälle rakentui sittemmin Pietarin kirkko ja syntyi Vatikaanivaltio.

        Kristittyjen ensimmäinen kirkko, Rooman katakombit olivat valtava, useiden kilometrien mittainen luolajärjestelmä, myös kristittyjen hautausmaa, joissa kulki ruoka ja vesihuolto ym, oli pakopaikkoja, ym.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rooman_katakombit

        Alkuperäisimmän kristinuskon, katolisen uskon on säilyttänyt, ei suinkaan room.katolinen kirkko, vaan ortodoksinen kirkko.

        Venäjän Kaksoiskotka (näitä on vuosisatojen aikana ollut erilaisia) kuvaa jakaantunutta Katolista kirkkoa: toinen tipu katsoo kohti länttä, Roomaa, toinen taas kohti itää, Bysanttia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_vaakuna#/media/File:Lesser_Coat_of_Arms_of_Russian_Empire.svg
        .


      • KaksoiskotkanSiipienAlla
        KatolinenKaksoiskotka kirjoitti:

        Pietari oli Rooman piispa ja hänen jäännöksensä tiettävästi lepäävät Pietarinkirkon alapuolisissa katakombeissa.

        Vatikaanikukkula oli ammoinen roomalainen teloituspaikka, jossa Rooman kirkon ensimmäinen piispa, pyhä Pietari ristiinnaulittiin, omasta pyynnöstään pää alaspäin. Hän ei katsonut arvolliseksi tulla naulituksi pää ylöspäin, kuten Kristus.

        Risti sijaitsi sillä paikalla, jossa nyt sijaitsee se piippu, joka mm. pölläyttää savut, kun uusi paavi (=Rooman piispa) on valittu. Tälle kristittyjen teloituspaikalle, kristittyjen marttyyrien salaisen kirkon / seurakunnan katakombien päälle rakentui sittemmin Pietarin kirkko ja syntyi Vatikaanivaltio.

        Kristittyjen ensimmäinen kirkko, Rooman katakombit olivat valtava, useiden kilometrien mittainen luolajärjestelmä, myös kristittyjen hautausmaa, joissa kulki ruoka ja vesihuolto ym, oli pakopaikkoja, ym.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rooman_katakombit

        Alkuperäisimmän kristinuskon, katolisen uskon on säilyttänyt, ei suinkaan room.katolinen kirkko, vaan ortodoksinen kirkko.

        Venäjän Kaksoiskotka (näitä on vuosisatojen aikana ollut erilaisia) kuvaa jakaantunutta Katolista kirkkoa: toinen tipu katsoo kohti länttä, Roomaa, toinen taas kohti itää, Bysanttia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_vaakuna#/media/File:Lesser_Coat_of_Arms_of_Russian_Empire.svg
        .

        Jaaha. Sitä Jenkkilandian google taas aloitti sensuurinsa. Linkki ei toimi.

        Mutta hakusanalla "Venäjän kaksoiskotka" kyllä löytyy näitä eri kaksoiskotkia.

        Yritin tuohon linkittää sen kaksoiskotkan kuvan, joka oli viimeisin Venäjän imperiumin kaksoiskotka, vuoteen 1917 asti.

        Kaksoiskotka-tunnuksia on ollut muillakin valloilla, mutta nyt on kysymys, eli kirjoitukseni koskee nimenomaan Venäjän Kaksoiskotkaa.

        Entäs tämä linkki? Toimiiko? Anna nny Trump tään toimia! Pliiissss!
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_vaakuna
        .


      • Ei.männy.läpi.tääkää
        KaksoiskotkanSiipienAlla kirjoitti:

        Jaaha. Sitä Jenkkilandian google taas aloitti sensuurinsa. Linkki ei toimi.

        Mutta hakusanalla "Venäjän kaksoiskotka" kyllä löytyy näitä eri kaksoiskotkia.

        Yritin tuohon linkittää sen kaksoiskotkan kuvan, joka oli viimeisin Venäjän imperiumin kaksoiskotka, vuoteen 1917 asti.

        Kaksoiskotka-tunnuksia on ollut muillakin valloilla, mutta nyt on kysymys, eli kirjoitukseni koskee nimenomaan Venäjän Kaksoiskotkaa.

        Entäs tämä linkki? Toimiiko? Anna nny Trump tään toimia! Pliiissss!
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_vaakuna
        .

        On tää guugle ja ruotsalainen "Suomi24" hauska.

        No, etsivä löytää.


      • Sensuuria.vastaan
        Ei.männy.läpi.tääkää kirjoitti:

        On tää guugle ja ruotsalainen "Suomi24" hauska.

        No, etsivä löytää.

        Trumpin ja Kalle Kustaan kiusaksikin laitan tän. Kuvassa Venäjän imperiumin tunnus, Kakoiskotka. Taustalla soi pari tsaarien ajoilta peräisin olevaa marssia.

        Selkä suoraksi ja kuunnellaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=wrNUnUMSQk4
        .


    • markku.lievonen

      Niin, eikös se JUMALAN hyvyys ole tekijä, joka säväyttää ihmistä. Ei peloittelu tms.

      4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että ...........Jumalan............ hyvyys........... vetää ...............sinua........ parannukseen?

      Lyhyesti todeten. JUMALA antaa ymmärryksen nähdä turmeltuneessa tilassa olevan ihmisen ongelmiensa syyt ja opetuksen / lääkkeen ratkaisemiseen. Ihmisen mielenaadusta /elämän ilosta on siis kysymys. Turvallisuuden tunteen omaksumisesta.

      Jos vielä pilkotaan tuota asiaa, niin punainen lanka / yksityiskohta liittyy käsitteeseen kuolema. Tuo tekijä on vaivannut ihmistä koko olemassaolon aikana ja tulee vaivaamaan. Mitä tapahtuu kuolemassa itselle ja muille ihmisille ja tämän vastaus on erittän mullistava / uskon kautta. Ihmisen alitajunta saa aivan uuden tekijän huomioida asioita näkyen myös ihmisen fyysisessä alueessa.

      Kyse on siis lahjaksi saadusta uudesta mielentilasta. Ajattelutapa mieliiuvineen,- jonka miellän suureksi JUMALAN rakkaudeksi ihmistä kohtaan.

    • agftyasdfuigidf

      Jumala rakastaa minua ihan oikeesti vaikka kopioinkin graduuni sisällön muilta koska halusin niin kovasti ola maisteri. Eikö rakastakin. Rakastaahan. Eikö muka rakasta? Rakastaapas. Paskajumala!

      • reeetiii

        Oliko Huhtasaari uskossa sen gradun tekemisen aikana. Ainakaan hän ei ollut perussuomalaisten jäsen.


      • NoNoLaura

        Luultavasti oli uskossa, koska ei varmasti ollut tiedossa!


    • huolenpitoa

      Minulla on yleensä vanhoja autoja. Ne menevät rikki. Useamman kerran olen hämmästynyt, kuinka Jumala on silti osoittanut hyvyytensä.
      Kerran huomasin parin kymmenen kilometrin päässä kotoa että vaihteita ei saanut vaihdettua. Ajoin muistaakseni kakkosella koko matkan kotini lähistöllä olevaan verstaaseen. Auto tuli sisään ilman ongelmia, mutta sitten ei enää päässyt minnekään.
      Toisen kerran katkesi pakoputki sadan metrin päässä samasta verstaassa, jolloin kuului kova melu. En edes pysäyttänyt autoa, vaan ajoin suoraan verstaaseen.
      Kerran huomasin liian myöhään että bensiini oli loppu. Ajoin varovasti huoltoasemalle. Kymmenen metriä ennen pumppua auto pysähtyi.

      Kun auto sitten hajosi lopulta, se tapahtui kotona,, moottori meni lopullisesti rikki. Samana päivänä oli saman merkkinen auto, sama väri, sama runko, myytävänä kotikaupungissani. Hyvin vähän ajettu. Ostin sen ja nyt voin ottaa edellisestä varaosia tarvittaessa. Sitäpaitsi toimii hyvin.

      Joku toinen sanoisi että kaikki oli sarttumaa. Uskovaiselle ei mikään ole sattumaa, vaan merkki Jumalan huolenpidosta.

    • tttykkki

      Kerran minun autooni tuli ongelma keskellä harvaan asuttua taipaletta, minun piti pysäyttää se. Huomasin, että siihen tarvitaan vara-osa, muuten ei matka jatku. Auto oli vanha ja harvinainen, epäilin, että siihen ei olisi varaosia edes autotarvikeliikkeissä.

      Sitten huomasin, että tien toisella puolella mäntymetsän takana häämötti isohko halli. Kävin lukemassa tienviitan, joka osoitti sinne. Siinä luki "Hajoittamo". Menin sinne ja kysyin, olisiko heillä sellaisia autoja, joka minulla oli, siellä hajotettuna. Olihan siellä ja sain sen osan. Matka pääsi jatkumaan. Se auto ei olisi osannut hajota paremmassa paikassa. Kiitos Herralle!

    • Samaatietä

      Rakkauteen liittyvä kokemus..L.S.lle olen kertonut näkyni Jeesuksesta, kun hän tarttui käsiini ja tunsin sen valtavan rakkauden, mutta Hän sanoi pyytäkää synit anteeksi.

      Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Ei voi palvella kahtaa herraa.
      Ihminen itse valitsee, mutta tuo ei tarkoita rakkaudettomuutta Jumalan puolelta, vaan ihmisen puolelta.
      Ihminen rakastaa enemmän maailmaa, kuin Jumalaa.

      Kerran mietin suihkuun mennessä rakkaus kysymystä. Ajattelin, voiko Jeesus oikeasti rakastaa minua, vaikka olen ajatuksineni ja tekoineni usein enemmän tai vähemmän kaukana Jumalansanasta.
      Olin melko synkissä mietteissäni.
      Päähäni tuli yhtäkkiä hassu ajatus, mietin etten kyllä usko, ennenkuin sydän ilmestyy tuohon ikkunaan😂
      En yleensä ajattele tuollaisia niin ehdin siinä jo ajatella että mitä hulluja minäkin oikein tuollaisia...
      Niin siinä samassaikkunan huuruun piirtyy sydän.

      Varmaan joku ihminen sen oli piirtänyt ja se tuli huurussa näkyviin, mutta purskahdin nauruun ja ajattelin, ettää Jumalalla on hyvä huumorintaju 😁

      • L_S

        Minulla liittyy enemmän painajaisiin tuollainen, menin sanomaan eräälle kuinka olin rapannut takalasia autosta sisäpuolelta, koska se jää oli autossa myös sisällä....kuulemma rikoin lämmitysanturit sillä...olen tieten niin blondi, en ollut osannut sellaisia ajatella... Varmaan loukkaannuin silloin siitä ja ehkä sanoin jollekin ulkopuolisellekin siitä, että olin mennyt loukkaantumaan sanojaan...näin näyn jossa joku kirjoitti takalasiin jotain mitä en tiedä....Sitten tuli kohta siinä taas hetki että lasit oli huurussa tai jäässä, säikähdin...kuskin paikalla oli jäässä tai huurussa lasi, muualta sulat, kuskin kohdalle oli hymynaama piirretty. Sille on varmasti luonnollinen selitys jota en selvittänyt, mutta kaikki se yhdessä oli enemmänkin ahdistavaa, eikä tuntunut Jumalan rakkaudelta.


      • L_S

        Saatan muistaa sillä tavoin väärin, et ehkä muualta oli poistettu lumet ja oli jätetty kuskin ikkunan kohdalle lumet ja hymy naama eli ihan niin pelottava juttu ei ehkä ollut että lasi olisi muualta sulatettu.. Mutta muistaakseni se oli jäässä siitä kohtaa lasi sitten kun sitä taa ei ollut lumesta siivottu, sen hymynaaman vuoksi...niin sehän niin voi käydä lasille että ei jäädy samoin jos ei ole lumikerros päällä. Kaiken yhtäaikainen ilmeneminen....sai asian tuntumaan pelottavalta ja se näky jossa joku kirjoitti oli "tummanpuhuva".


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Saatan muistaa sillä tavoin väärin, et ehkä muualta oli poistettu lumet ja oli jätetty kuskin ikkunan kohdalle lumet ja hymy naama eli ihan niin pelottava juttu ei ehkä ollut että lasi olisi muualta sulatettu.. Mutta muistaakseni se oli jäässä siitä kohtaa lasi sitten kun sitä taa ei ollut lumesta siivottu, sen hymynaaman vuoksi...niin sehän niin voi käydä lasille että ei jäädy samoin jos ei ole lumikerros päällä. Kaiken yhtäaikainen ilmeneminen....sai asian tuntumaan pelottavalta ja se näky jossa joku kirjoitti oli "tummanpuhuva".

        Mistähän lie johtunee. Juu, takalasissa on se lämmitys. Minkä sitä vahingolle vi, mutta kyllähän se jonkun aikaa ärsyttää, kun mennyt kämmimään.
        Minkin oon useammankin kerran vahingossa aiheuttanut jotain haittaa tai just tavaroiden rikkoontumisia, vaikka oon tarkoittanut hyvää
        voi että se sitten harmittaa jonku aikaa!!!!


      • L_S

        En minä niitä antureita oikeasti rikkonut sillä...sanoja vain sanoi minun niin tekevän sillä kun rappasin autonlasia sisältä, ja minua sapetti vietävästi ja loukkaannuin...koska sanoin asian"onnellisena blondina" puolivahingossa....no se oli pikkujuttu sinänsä, pointti kaikessa oli Jumalan luonne, koen Hänet rankaisijana, Hän vihastui minuun koska puhuin pahaa toisesta ihmisestä enkä niellyt "sappeani", ja kaiken kaikkiaan ymmärrän Jumalan vihan, koska tein väärin puhumalla pahaa lähimmäisestä.

        Jumala vaan ei ole koskaan tehnyt mitään rakastavaa, minun tulee vain katua syntymääni.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        En minä niitä antureita oikeasti rikkonut sillä...sanoja vain sanoi minun niin tekevän sillä kun rappasin autonlasia sisältä, ja minua sapetti vietävästi ja loukkaannuin...koska sanoin asian"onnellisena blondina" puolivahingossa....no se oli pikkujuttu sinänsä, pointti kaikessa oli Jumalan luonne, koen Hänet rankaisijana, Hän vihastui minuun koska puhuin pahaa toisesta ihmisestä enkä niellyt "sappeani", ja kaiken kaikkiaan ymmärrän Jumalan vihan, koska tein väärin puhumalla pahaa lähimmäisestä.

        Jumala vaan ei ole koskaan tehnyt mitään rakastavaa, minun tulee vain katua syntymääni.

        Niin no en osannut ajatella tuota Jumalan vihan osoituksena. Itselleni ei olisi tullut tuo mieleen vastaavassa tapauksessa.

        Kyllähän Jumala voi ojentaa toisinaan rakkaudessaan, jos uskovainen on menossa hakoteille.

        Mistähän tuo negatiivinen asenteesi itseäsi kohtaan juontaa? Osaatko sanoa.


      • L_S

        En tiedä.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin no en osannut ajatella tuota Jumalan vihan osoituksena. Itselleni ei olisi tullut tuo mieleen vastaavassa tapauksessa.

        Kyllähän Jumala voi ojentaa toisinaan rakkaudessaan, jos uskovainen on menossa hakoteille.

        Mistähän tuo negatiivinen asenteesi itseäsi kohtaan juontaa? Osaatko sanoa.

        Sanoit, ettei olisi tullut Jumalan viha mieleen... ajatteletko, että kyseisen tapahtumaketjun, olisi voinut nähdä jotenkin positiivisemmassa valossa? kyse on siis ollut minun kokemastani jonkinlaisesta... että olen itse kokenut jonkin tai kokenut kokevani jonkin trauman ja sen kautta, asioissa on muotoutunut pelottavia tapahtumaketjuja tapahtumaketjujen jälkeen...

        Pidätkö "näkyjen näkemistä" hyvänä vai huonona asiana? Minua on lähinnä pelottanut monet asiat. Minulla oli muutama vuosi sitten, paljon tuon kaltaisia asioita että asiat yhdistyivät ja ne pelottivat minua, ne asiat tai enemmänkin ehkä ahdistivat... paljon liittyy myös palstaan sen kautta asioita...myös täältä tuli ärsykkeitä joista saattoi tulla samalla tavalla tapahtumaketjuja.


      • L_S

        Voiko olla, että joku toinen ei olisi nähnyt asioilla olevan yhteyttä keskenään?


        Kerron palsta esimerkin... tällä palstalla kirjoitettiin jotain, ehkä verrattiin uskoa satuihin tai jotain kirjoituksella, mutta siinä oli jotenkin otettu, "ulkomaiset kirjoittajat" - lause, ilmeisesti jotenkin että uskovana kirjoittelemme "elämämme satua" tai jotain ja siinä oli annettu mukamas koko juttu ulkomaalaisten käsiin, stoori heidän kirjoitettavakseen. Okei luin sen palstalta.

        Seuraavana päivänä soitti naishenkilö, en muista esittelikö nimeään edes ja kysyi jostain lasten kirjakerhosta tai jostain... hän vain kysyi, onko minulla lapsia ja montako, sanoin varmaan jotenkin vain, että en tilaa mitään... sitten hän kysyi onko tämä tuttu asia mitä hän "kauppasi", muistaakseni sanoin että on ollut joskus--- hän kysyi että oliko se vielä Suomalaisten kirjoittajien aikaan vai joko silloin oli jo ulkomaiset kirjoittajat. Sanoin kait etten muista ja se loppui siihen koko puhelu ja oli tosi outo puhelinmyyjä. Kirjoitan nämä nyt muistikuvista ja lauseet eivät ole täsmällisesti ehkä sitä...
        Se oli pelottava jälleen... koska koin jollaintasolla... niin, enpä sano mitään... joku ei olisi nähnyt mitään yhteyttä edes asioilla...


      • ggbtggfffffffff
        L_S kirjoitti:

        En minä niitä antureita oikeasti rikkonut sillä...sanoja vain sanoi minun niin tekevän sillä kun rappasin autonlasia sisältä, ja minua sapetti vietävästi ja loukkaannuin...koska sanoin asian"onnellisena blondina" puolivahingossa....no se oli pikkujuttu sinänsä, pointti kaikessa oli Jumalan luonne, koen Hänet rankaisijana, Hän vihastui minuun koska puhuin pahaa toisesta ihmisestä enkä niellyt "sappeani", ja kaiken kaikkiaan ymmärrän Jumalan vihan, koska tein väärin puhumalla pahaa lähimmäisestä.

        Jumala vaan ei ole koskaan tehnyt mitään rakastavaa, minun tulee vain katua syntymääni.

        Jumala ei toimi niin, että hän kostaisi uskovaisille heidän syntejään. Jumala voi kyllä kostaa tahallisen pahuuden mutta eihän uskovaiset tee tahallista pahuutta vai tekeekö.

        Syntien kohdalla Jumala antaa opetusta, miksi se synti on paha asia, sitten Jumala voi kurittaa hieman, jos pysyy synneissään, mutta Jumala kurittaa kohtuusella ja rakkaudella ajatellen koko ajan lapsensa parasta. Raamattu sanoo, että Jumala kurittaa meitä iankaikkisuutta varten.

        Synnit on tietysti pyydettävä anteeksi, se osoittaa, että ihminen on ymmärtänyt tehneensä syntiä ja katuu sitä. Jumala kyllä antaa anteeksi, eikä muistele enää niitä syntejä.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Voiko olla, että joku toinen ei olisi nähnyt asioilla olevan yhteyttä keskenään?


        Kerron palsta esimerkin... tällä palstalla kirjoitettiin jotain, ehkä verrattiin uskoa satuihin tai jotain kirjoituksella, mutta siinä oli jotenkin otettu, "ulkomaiset kirjoittajat" - lause, ilmeisesti jotenkin että uskovana kirjoittelemme "elämämme satua" tai jotain ja siinä oli annettu mukamas koko juttu ulkomaalaisten käsiin, stoori heidän kirjoitettavakseen. Okei luin sen palstalta.

        Seuraavana päivänä soitti naishenkilö, en muista esittelikö nimeään edes ja kysyi jostain lasten kirjakerhosta tai jostain... hän vain kysyi, onko minulla lapsia ja montako, sanoin varmaan jotenkin vain, että en tilaa mitään... sitten hän kysyi onko tämä tuttu asia mitä hän "kauppasi", muistaakseni sanoin että on ollut joskus--- hän kysyi että oliko se vielä Suomalaisten kirjoittajien aikaan vai joko silloin oli jo ulkomaiset kirjoittajat. Sanoin kait etten muista ja se loppui siihen koko puhelu ja oli tosi outo puhelinmyyjä. Kirjoitan nämä nyt muistikuvista ja lauseet eivät ole täsmällisesti ehkä sitä...
        Se oli pelottava jälleen... koska koin jollaintasolla... niin, enpä sano mitään... joku ei olisi nähnyt mitään yhteyttä edes asioilla...

        >>Voiko olla, että joku toinen ei olisi nähnyt asioilla olevan yhteyttä keskenään?<<

        Periaatteesa kaikki asiat, jotka liittyvät JUMALAAN ja johdatukseen on uskon asioita. Itse olen täysin vakuuttunut miten ihmistä ohjataan. Sivullisile jokin kokemus / asia voi olla merkityksetön, mutta taas kokijalle erittäin tärkeä.
        Aikoinaan 90-luvun alussa vaimoni näki unen, jossa helluntaipuolueen kokouksessa soitettiin Säkkijärven polkkaa ja Väliaikainen jenkka ja monia muita asioita. Tästä unen näkemisestä muistaakseni meni vajaa vuosi, niin todella erään ihmisen syntymäpäivillä kuvattiin päivänsankarin luonnetta soittamalla juuri nämä sävelmät. Tällä kokemuksella oli erittin suuri merkitys meille,- ei välttämättä ulkopuolisille.

        Niin, olemme kokeneet ihmeellistä asioiden ohjausta koko uskossa olomme ajan aina auton vaihtamisesta rakentamisiin. Samoin työpaikalla. Lähivuosina olen huomannut pitkään erään ilmiön,- jonka tosin voi selittää luonnolliseksi asiaksikin. Niin, kun pohdin jokun asian syvällisesti ja tuon sen esille jollain foorumilla, niin parin päivän päästä siitä kirjoitellaan mediassa / lehdissä. Itse ilmiön koen JUMALAN kautta tulevan rauhan / varmuuden saamisena ja vaikutuksena, mutta toisaalta voi olla myös toimittajin kirjoitusten seuraamisesta. No, samapa tuo.


      • L_S

        En usko että toimittajat seuraavat näitä kirjoituksia, ei ainakaan helluntailaisuus palstaa....
        vasteita voi tulla vaikka nettilehdestä ja on niitä tullut minullekin, mutta keräänkö niitä huomaamatta itse, siis se sama juttuhan olisi jossain, vaikka ei kirjoittaisi tänne sitä ennen.

        Ehkä ne kertovat Jumalasta... mutta hyödyttääkö ne, jos ne eivät siunaa mitenkään.

        Ehkä Hänessä on sekä hyvyys ja pahuus, kaikkiolevaisuus.


      • L_S
        ggbtggfffffffff kirjoitti:

        Jumala ei toimi niin, että hän kostaisi uskovaisille heidän syntejään. Jumala voi kyllä kostaa tahallisen pahuuden mutta eihän uskovaiset tee tahallista pahuutta vai tekeekö.

        Syntien kohdalla Jumala antaa opetusta, miksi se synti on paha asia, sitten Jumala voi kurittaa hieman, jos pysyy synneissään, mutta Jumala kurittaa kohtuusella ja rakkaudella ajatellen koko ajan lapsensa parasta. Raamattu sanoo, että Jumala kurittaa meitä iankaikkisuutta varten.

        Synnit on tietysti pyydettävä anteeksi, se osoittaa, että ihminen on ymmärtänyt tehneensä syntiä ja katuu sitä. Jumala kyllä antaa anteeksi, eikä muistele enää niitä syntejä.

        Jumalan sanotaan raamatussa... muistaakseni kostavan isien pahat teot jopa jälkipolville, kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Eli raamattu kertoo Jumalan olevan koston Jumala.


      • Laki.ja.armo
        L_S kirjoitti:

        Jumalan sanotaan raamatussa... muistaakseni kostavan isien pahat teot jopa jälkipolville, kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Eli raamattu kertoo Jumalan olevan koston Jumala.

        2.Moos. 34: 1-7
        1 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.
        2 Ole siis huomenaamuksi valmis; ja nouse huomenaamuna Siinain vuorelle ja seiso siellä minua vastassa vuoren huipulla.
        3 Mutta älköön kukaan nousko sinne sinun kanssasi, älköönkä ketään näkykö koko vuorella; lampaitakaan ja karjaa älköön käykö laitumella vuoren vaiheilla."
        4 Ja Mooses veisti kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja varhain seuraavana aamuna Mooses nousi Siinain vuorelle, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja otti ne kaksi kivitaulua käteensä.

        5 Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
        6 Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
        7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

        4.Moos. 14: 17-23
        17 Osoittautukoon nyt sinun suuri voimasi, Herra, niinkuin olet puhunut sanoen:
        18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
        19 Anna siis anteeksi tämän kansan pahat teot suuressa armossasi, niinkuin sinä ennenkin olet anteeksi antanut tälle kansalle, Egyptistä tänne saakka."

        20 Ja Herra vastasi: "Minä annan anteeksi, niinkuin sinä olet anonut.
        21 Mutta niin totta kuin minä elän, ja niin totta kuin Herran kirkkaus on täyttävä kaiken maan:
        22 ei kukaan niistä miehistä, jotka ovat nähneet minun kirkkauteni ja minun tunnustekoni, jotka minä olen tehnyt Egyptissä ja tässä erämaassa, mutta kuitenkin nyt jo kymmenen kertaa ovat minua kiusanneet eivätkä ole kuulleet minun ääntäni,
        23 ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.
        *

        Näissä teksteissä en näe nimenomaista "koston Jumalaa", vaan rehellisen ja oikeudenmukaisen Jumalan. Hän ajaa myös uhrien asiaa, Hän kostaa pahuuden. Olisi uhreja kohtaan väärin olla tuomitsematta pahuutta. Mutta samalla näkyy Hänen armollisuutensa "tuhansille", Hän Itse antaa teot anteeksi. Mutta oikeuden on silti tapahduttava.

        Tosin tämä on nk. Vanhan testamentin oppia ja on osattava erottaa toisistaan VT ja UT, sillä UT:n puolella Jumala, Jeesuksessa, uhrasi Itse Itsensä meidän syntiemme sovitukseksi. Täysi armo koskee nyt syntejään katuvia ja jatkuvassa parannuksen hengessä eläviä kristittyjä, Jeesusta syntiensä sovittajaksi tunnustavia.
        *


    • Leenakarunen
      • Samaatietä

        Hienoa, että uskot Jumalaan


    • yllätys

      Olen tuntenut että kuntoani tulisi kohentaa. mielessäni oli sellainen vempele jossa jalat nousee ja laskee jonkinlaisten lautojen päällä samalla kun pidetään kiinni kepeistä jotka myös liikkuu. Olin joskus kokeillut sellaista, mutta en edes pyytänyt Jumalalta sitä, kun tuntui turhalta rahan tuhlaukselta.
      Tänään kävin eräässä tavaratalossa. Ihastuin kun näin tuon vempeleen , ja hinta oli alle kolmasosa normaalista. Poistomyynnissä kai.

      Ostin sen . Pitää vain kasata vempele. Ehkä joskus opin sen nimenkin. Olen kiitollinen siitä .

      Taivaallinen Isämme tietää mitä me tarvitsemme.

      • Peppenjugen

        Crosstrainer. Jeesus oli kovin jätkä siinä lajissa.


      • kaikenlaisia

        "Vempele". Hi-hii...


    • Kaisupeltonen
    • L_S

      Tälle päivälle musiikkia; Scandinavian Music Group - Suurin rakkaus.

    • L_S

      capiche, kerro minulle vielä, miten Jumala ilmoitti sinulle uusista työpaikoista ja johdatti? Sinulla varmasti riittäisi kerrottavaa. Mietin tässä pitäisikö sittenkin, vielä yrittää hakea opiskelemaan. En odota Jumalan järjestävän paikkoja johonkin, vaan mietin, onko toivoa yrittää enemmän, vai masennunko jos epäonnistun...

      Haluaisin kuulla... se antaisi toivoa kuitenkin.

      Mitä samaatietä nimmarin päivään kuuluu? ratkesiko murheet parhainpäin?

      • markku.lievonen

        Pyrkimällä aktiivisuuteen, niin ihmiselle se tuoa aina positiivisuutta arkeen. Yleisesti voi sanoa, miten erikoisesti tänä aikana työpaikkoja on saatavilla, mutta ammattikoulutus on välttämätöntä.

        Vaikka puhutaan paljon työttömyydestä, niin sittenkin tähän asiaan liittyy ihmisen passiivisuus ja jopa itsekkyys. Monasti ei haluta kouluttautua kuin mitä mieluusti tahtoo ja taas tämä ajattelu tahtoineen ei työllistä. Siis tulisi luopua toiveammatistaan ja kauluttautua ammatiin, jolla on työpaikkkoja avoina / tarjolla.
        Vai onko tuo masentuneisuus ja syynä ihmisen passivisuuteen. Pohdin siis yleisellä tasolla,- en henkilöiden.


      • markku.lievonen

        Ajatellen tätä aikaa ja ihmisen mielentilaa ja aktiivisuutta, niin tämä nettiaika ohjaa ihmisen täysin kykenemättömään tilaan. Passivoittaa ihmistä ja vauhdilla ja erikoisesti fyysisesti lihaksiensa käyttämättömyyys sairastuttaa ihmisen kehon ja mielen.
        Puhumattakaan maamme yhteiskuta vaikutuksesta kilpailukykyineen. Itse en ihmettee yhtään miksi maamme yritysie tuottavuus / kilpailukyky on heikentynyt.

        Niin, todellisuus on miten ihminen elää arkeaan sen kautta mille on antanut aikansa. Monelle ihmiselle netti / älypuhelin on pää ajaviejä. Todellisuudessa koukuttamisesta / riippuvuudesta on kysymys,- joka on täysin uusi ongelma koko ihmislajilla.


      • L_S

        Tiedän ettet voi tarkoittaa minua, vaan puhut yleisesti, et henkilöiden... olen kuitenkin, vaikka olen kertonutkin jossain kiusaamisen jopa vaikuttaneen joskus koulunkäyntien lopettamiseen, ainakin pariin ammattiin lukenut ja muutamissa keskeyttänyt opinnot, yrittämisestä ei ainakaan voi moittia.... olen kouluttautuneempi kuin moni muu täällä varmaan, jos ne lasketaan opintopisteillä tämä asia, ne ei vaan elätä, se on totta. Olen kyllä tällä hetkellä työelämässä, mutta haluaisin ehkä työstä jotain, ja kyllä itsekkäästi myös itselleni, koska se vaikuttaa monitahoisesti jaksamiseen... haluan kuitenkin jaksaa työelämässä ja elämässä eläkeikään saakka :D pidän tälläkin hetkellä työssäni monista asioista, mutta siinä on asioita, miksi mietin alan vaihtoa.


      • L_S
        markku.lievonen kirjoitti:

        Ajatellen tätä aikaa ja ihmisen mielentilaa ja aktiivisuutta, niin tämä nettiaika ohjaa ihmisen täysin kykenemättömään tilaan. Passivoittaa ihmistä ja vauhdilla ja erikoisesti fyysisesti lihaksiensa käyttämättömyyys sairastuttaa ihmisen kehon ja mielen.
        Puhumattakaan maamme yhteiskuta vaikutuksesta kilpailukykyineen. Itse en ihmettee yhtään miksi maamme yritysie tuottavuus / kilpailukyky on heikentynyt.

        Niin, todellisuus on miten ihminen elää arkeaan sen kautta mille on antanut aikansa. Monelle ihmiselle netti / älypuhelin on pää ajaviejä. Todellisuudessa koukuttamisesta / riippuvuudesta on kysymys,- joka on täysin uusi ongelma koko ihmislajilla.

        Tämä vie paljon aikaa, netti ja poden siitä paljon syyllisyyttäkin... mutta luultavasti etsin yhteyttä uskoviin tämän kautta ja siinä on osatotuus, en netissä surffailisi varmaan muuten ilman tätä hengellistä puolta, en kokisi mielenkiintoiseksi muuta pelailla koneilla.


      • L_S

        Eli onko Hengellisyys väärällä tavalla koukuttavaa? Minulla ei olisi minkäänlaista hengellisyyttä elämässäni ilman tätä puolta, tuon sen tänne ja siksi kait olen "koukuttunut" … eli usko on ehkä riippuvuus? vai? ;) En ole päässyt uskosta eroon ehkä osittain näiden palstajuttujen kauttakin... ehkä olisin pystynyt irrottautumaan... ilman tätäkin palstaa ja täällä olevia uskovia... eli olet oikeassa... riippuvuus, onko se negaatio? Toki Jumala on ulkopuolella nettimaailman, siis kaikkialla oleva... tämän voi ymmärtää väärin mistä kirjoitan... en tiedä miksi se on mennyt tällä tavoin... koen suunnatonta yksinäisyyttä kuitenkin, ilman muita uskovia elämässä.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Eli onko Hengellisyys väärällä tavalla koukuttavaa? Minulla ei olisi minkäänlaista hengellisyyttä elämässäni ilman tätä puolta, tuon sen tänne ja siksi kait olen "koukuttunut" … eli usko on ehkä riippuvuus? vai? ;) En ole päässyt uskosta eroon ehkä osittain näiden palstajuttujen kauttakin... ehkä olisin pystynyt irrottautumaan... ilman tätäkin palstaa ja täällä olevia uskovia... eli olet oikeassa... riippuvuus, onko se negaatio? Toki Jumala on ulkopuolella nettimaailman, siis kaikkialla oleva... tämän voi ymmärtää väärin mistä kirjoitan... en tiedä miksi se on mennyt tällä tavoin... koen suunnatonta yksinäisyyttä kuitenkin, ilman muita uskovia elämässä.

        >>> en tiedä miksi se on mennyt tällä tavoin... koen suunnatonta yksinäisyyttä kuitenkin, ilman muita uskovia elämässä.<<<

        Niin, vaitettavaa kuin asia onkin, niin ihminen ei voi kasvaa pois yksinisyydestään netin kautta. Tavallaan sama asia kuin eläisi netin välityksellä aviopuoliso suhdetta. Toki netin avulla ihminen saa paljon tietoa yksinäisyyteen liittyvistä asioista. Netti tavallaan toimii asioiden haalimisena ja haalitut asiat tulisi laittaa käytännön tasolle. Kehoitusta ja kannustusta asian korjaamiseen.

        Niin, itse suosittelisin sinulle etsimään ihmisen ta paikan, jossa käsitellä tilannettasi. Ammattiapu voi aluksi olla hyvä lähtökohta selkeyttää tilannetta.
        Mutta, kaikkein tehokkain keino olisi löytää paikkakunnaltasi uskovie ihmisten seuraa. Ihmisten, jotka ymmärtävät yksinäisyydestä kärsivää ihmistä. Tärkeintä tässä on asian kohtaaminen ja erikoisesti toisen ihmisen läsnäoleva seura.
        Nimittäin yksinäisyys liityy erittäin läheisesti toiseen ihmiseen / vuorovaikutukseen. Sillan / yhteyden saamisen ongelmaan.

        Niin, yksinoleminen on eri asia kuin yksinäisyyden tunne. Niin, ymmärrän, miten yksinäisyyden tunteen poteminen ihmisessä on erittäin yleinen tila tänä aikana. Moni ei kestä yksinäisyyden tunnetta ja pyrkii kompensoimaan tätä monin eri tavoin.


      • L_S

        Minua ei kiinnosta uskonnolliset puolueet, niissä olevat ihmiset, ei heidän turhat kokoontumiset, en tarvitse psykologia.
        Viestisihän ei pitänyt olla henkilöitettyjä, nyt koen, etten tarvitse sinun neuvojasi enää, kiitosta vaan. Koetat olla liiankin pätevä itsessäsi.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta uskonnolliset puolueet, niissä olevat ihmiset, ei heidän turhat kokoontumiset, en tarvitse psykologia.
        Viestisihän ei pitänyt olla henkilöitettyjä, nyt koen, etten tarvitse sinun neuvojasi enää, kiitosta vaan. Koetat olla liiankin pätevä itsessäsi.

        Juuri tuon reagoimisesi halusin tietää eli missä tilassa olet. Niin, ja huomaavan sen itsekkin mistä yksinäisyyden tunne / tunteesi kumpuaa.

        Jos oikein tarkkoja ollaan, niin ihminen on kuin siili. Sisällä yksin , koska toinen ei saa lähestyä sisimpään.
        Painnostaminen löytää itsensä pahentaa vielä tilannetta eli ei tämän enempää.


      • L_S

        Mitä sinä nyt sitten huomasit reagoimiseni kautta?

        Olen pahoillani jos loukkasin... mutta ihan oikeasti, en osaa kuvitella, voin pahoin niissä kokoontumisissa, ne eivät saavuta rauhan tilaa ja ihmiset... minä joskus uskoin niihin, että niissä olisi läsnä.... aivopesua, jossa en kasvanut parempaan päin ja pinnallista, en kokenut sitä mitä olen saanut joidenkin uskovien läsnäollessa kokea, silti nämäkin joiden läsnälossa koin Jumalan rakkautta, olivat siis vajavaisia, olen loukannut heitä ja he minua, mutta ainakin siinä oli ja on ollut jotain aitoa.

        Psykologille meno loukkaa, koska tämä liittyy minun Jumalasuhteeseeni, eivät psykologi ymmärtäisi auttaa... he katsoisivat esim. näkyjä sen kautta, että.... minä kuitenkin näen niissä myös Jumalan johdatusta, ja en ole sairas sillä tavoin tiedätkös... täällä palstalla on ihminen joka aina puhui psykooseista, psykoosipotilas, se näkyisi myös arkielämässä niin että ulkopuolinen havaitsisi... siis että näkee ihmisen kasvokkain... mutta jos tänne kirjoittaa asioita, ne voisi näyttää kummallisilta... ja psykologikin ehkä näkisi ne erikoisina, ei Jumalasta lähtöisin olevina, jos niisät kertoisi … ja seurakuntiinkaan niistä ei voi mennä kertomaan... sillä he näkisivät asiat niin kuin se joka aina puhuu niistä psykoosipotilaista täällä.

        Joten kerro mitä näet tässä siilissä, piikikkäässä.


      • L_S

        Kerro... joudut nyt kuitenkin selittämään, mitä koet näkeväsi?
        henkisesti sairaan ihmisenkö? mistä asiasta vetäydyn kuoreeni? missä asiassa painostaminen pahentaa tilannetta? Sinä aloitit psykologisoimaan tilannetta, kerro nyt mitä näet niin selkeäsit ja minkä haluat minun näkevän?

        Huomioi, että olet velvollinen vastamaan... koska vihjailu ei ole sopivaa käytöstä.


      • L_S

        Hei köökipsykölööki… anteeksi :) mutta se on mielestäsi kielto ja torjuntavaihe... arvasinko oikein ajatuksesi, jonka heitit palstalle, kuin "huomaamattasi"... ?

        En oikeastaan välttämättä tarvitse psykölöögejä neuvomaan Jumalasuhteessani... mutta jos opastaisit, minne neuvoisit(jokin yksittäinen seurakunta jossain paikkakunnalla x, ei vaan nyt tule kyseeseen), hakemaan terapeuttista apua, jos sinun pitäisi saada toinen tuntemaan, olevansa turvassa, ettei leimaudu.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Hei köökipsykölööki… anteeksi :) mutta se on mielestäsi kielto ja torjuntavaihe... arvasinko oikein ajatuksesi, jonka heitit palstalle, kuin "huomaamattasi"... ?

        En oikeastaan välttämättä tarvitse psykölöögejä neuvomaan Jumalasuhteessani... mutta jos opastaisit, minne neuvoisit(jokin yksittäinen seurakunta jossain paikkakunnalla x, ei vaan nyt tule kyseeseen), hakemaan terapeuttista apua, jos sinun pitäisi saada toinen tuntemaan, olevansa turvassa, ettei leimaudu.

        Kommenttini lie mielestäsi jo myöhässä piiiiiiiitkälle venyneen työpäiväni johdosta.

        Juuri tämä asenteesi ihmetyttää edelleen.

        >>Minua ei kiinnosta uskonnolliset puolueet, niissä olevat ihmiset, ei heidän turhat kokoontumiset, en tarvitse psykologia.<<

        Juuri tuo ristiriitainen asenteesi ihmisiin on kuin siilin piikit eli kukaan ei mahdollistu tulemaan lähellesi. Ei tavan ihmiset,- ei ammattiauttajat jne.....

        Ymmärrän erittäin hyvin, jos yksinäisyydestä kärsivä ihminen on vuodepotilas / vanhus tai niin arka, ettei mahdollistu lähestymään ihmisiä. Aloittamaan kasvamisen kautta kasvaa pois yksinäisyyden tunteesta.

        Neuvoni aina on jokaiselle sama. Lähestykää muita ihmisiä kohden. On täysin väärin tässä tilanteessa puhua helluntaipuolueesta / sen opeista, jos mistakaan. Puolueet oppeineen on aivan eri käsite kuin ihminen. Koskaan en ole kirjoittanut miten esim. helluntalaisia tulisi karttaa tai olla erillään,- vaan puolueesta oppeineen.

        Tuohon liittyen etsi todella paikkakunnaltasi uskovien ihmisten kokoontumistilat ja mene sinne tai yksittäinen uskova ihminen. Terapia apukin on hyväksi. Tärkein asia on, että lähdet liikkeelle.

        Tuosta asenteesta hieman. Ihmiselle,- yksinäisyyden tunteen poissaolon takaamiseksi on erittäin tärkeää oppia huomioimaan toisia ihmisiä. Esim. itse lenkillä käydessä tervehdin jokaisen vastaan tulijan ja usein jään juttusille. samoin missä liikunkin. Näin eläen toteutan Jeesuksen opettaman ahtaanportin opetuksen;

        2. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.


      • L_S

        Heh, millaisena möllykänä minua oikein pidät :D ettenkö tervehtisi tai juttelisi ihmisille, en toki jokaista vastaantulijaa jututtele, en niin seurallinen ole :)

        Kun vastaat täällä, et pysty huomioimaan sitä, että omakin vastauksesi perustuu meilikuviin... en osaa ajatella meneväni paikkaa, jossa en voinut hyvin... siis seurakuntaan.... siinä vaiheessa kun ihmiset alkaa puhumaan kielillä kuin apinat vai mitä lie se onkin... ja se on siunattua... niin minä otan kyllä jalat alleni enkä odota saavani apuaja sieltä suunnalta, mutta kehota sinä vaan menemään... kiitos ei.... ja minun piikeissäni on se vika?


      • L_S

        Se on hassua miten ihmiset luulevat tietävänsä toisen tilanteet... en sano mitään muuta kuin että minua pidetään helposti lähestyttävänä... ja sinä näet täällä ne piikit, kun en ole innostunut ehdottamistasi jutuista ja odotankin Jumalan auttavan, sen sijaan, että juoksisin päättömänä.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Se on hassua miten ihmiset luulevat tietävänsä toisen tilanteet... en sano mitään muuta kuin että minua pidetään helposti lähestyttävänä... ja sinä näet täällä ne piikit, kun en ole innostunut ehdottamistasi jutuista ja odotankin Jumalan auttavan, sen sijaan, että juoksisin päättömänä.

        Miten ihmeessä koit yksinäisyyden tunetta, jos olet sosiaalinen ja ihmiset heposti lähestyvät sinua.? Ainakin täällä päin yksinäisyydestä kärsivät ihmiset kertovat ihmiskontaktien vaikeellisuudesta.
        Todellisuus vain on, miten JUMALA toimii ja auttaa toisen ihmisen KAUTTA. Niin, olemuksensa mukaisesti. Juuri tuohon saumaan liittyykin karu todellisuus. Mitä ihminen kylvää sit myös niittää. Siis kylvämistä tulisi tarkata ja muuttaa. Niin, JUMALA kyllä auttaa,- mutta erittäin yllättävällä tavalla eli muuttaa ihmisen mielikuvia ja aseneita toista ihmistä kohtaan ja siten löytämään itsensä. Mielenmuutoksesta on kysymys ajatellen yksinäisyyden tunteen poistumista. JUMALA todella toimii toisen ihmisen KAUTTA.


        6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.


        >> en osaa ajatella meneväni paikkaa, jossa en voinut hyvin... siis seurakuntaan.... siinä vaiheessa kun ihmiset alkaa puhumaan kielillä kuin apinat<<

        Eiköhän tuo mielikuvasi asenteineen ilemennä ongelmaasi jo riittävästi. Vaikken tarjoittanutkaan kokousissa käymistä,- vaan ihmisten tapaamista ja keskustelemista. JUMALASSAKIN on se vika,- ettei se auta sinua suoraan, vaan toisten ihmisten kautta.

        Niin, jos ihminen ajattelee ja asennoituu ihmisisten olevan sietä missä päivä ei paista, niin yksinäisyytt tulee riittämään ja kauan.Todella niittämisestä on kysymys.


      • L_S

        Se ei ollut pilkkaa, se apinajuttu, en ajatellut, että joku voi lukea sen sellaisena, siis oikeasti olen kuullut seurakunnissa apinan kaltaista... jotain.. se ei ollut pilkkaa, ja se on hassua, että sinä kovasti tiedät olevasi omasta mielestäsi oikeassa, etkä edes huomaa, että et oikeasti ymmärrä mitään.
        Niin en ole yksin, en ole missään vaiheessa väittänyt olevani yksin...

        Se että sanot asenteessani olevan vikaa, ilmentää mielestäni sinun ongelmaasi, että katsot minua yläpuolelta ja luulet tietäväsi.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Se ei ollut pilkkaa, se apinajuttu, en ajatellut, että joku voi lukea sen sellaisena, siis oikeasti olen kuullut seurakunnissa apinan kaltaista... jotain.. se ei ollut pilkkaa, ja se on hassua, että sinä kovasti tiedät olevasi omasta mielestäsi oikeassa, etkä edes huomaa, että et oikeasti ymmärrä mitään.
        Niin en ole yksin, en ole missään vaiheessa väittänyt olevani yksin...

        Se että sanot asenteessani olevan vikaa, ilmentää mielestäni sinun ongelmaasi, että katsot minua yläpuolelta ja luulet tietäväsi.

        Niin, sinullahan on asiat hyvin ja iloitaan siitä. Jostain sain vain mielikuvan, että kärsit suunnatonta yksinäisyyttä. Yksinäisyys, joka reagoitaa aina minua kun kuulen sen sanan.


      • L_S

        Markku, minusta sinä jollain tavalla asennoidut koko ajan minuun ennakkoasenteellisesti, mitä et itse suostu huomaamaan.

        Minua loukkaa se, että kirjoitat minulle, että niitän pahaa, koska olen nähnyt apinatouhussa jotain mistä en ole pitänyt, ei se ole ainoa asia tietenkään....

        Minäkin Markkuseni olen se ihminen, eikä sinun tarvitsisi nähdä minua niin negatiivisesti... miksi se niitto ei osuisi myös sinuun? Voisit olla ymmärtäväisempi.


      • L_S
        markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, sinullahan on asiat hyvin ja iloitaan siitä. Jostain sain vain mielikuvan, että kärsit suunnatonta yksinäisyyttä. Yksinäisyys, joka reagoitaa aina minua kun kuulen sen sanan.

        Niin pottuilehan vielä siinä... ;)
        yksinäisyyttä voi kokea vaikka ei olisi yksin... minulla ei ole todellista juttuseuraa, ei hengellisiä kontakteja, ei sielunystäviä... tottakai puhun päivittäin ihmisten kanssa ja koen samanmielisyyttäkin tietyllä tapaa moniin ihmisiin...


      • L_S

        Ehkä minun olisi pitänyt ymmärtää seurakuntaa enemmän... ja vika oli minussa... koen, että siellä oli ongelmia... valta-asetelmia, ei omanikäistä seuraa, valmiita klikkejä... se ei ollut minun paikkani muutenkaan... koen seurakunnat, että niissä on ihmissuhteita, kuten missä tahansa voisi olla... mutta ne eivät ole sen enempää kuin voisi saada mistä tahansa muualta.


      • markku.lievonen

        Jos aidosti koet tämän keskustelun kielteisenä ja vähääkään ahdistavana, niin rakentavampaa on päätellä aiheen käsittely tähän.
        Viesteistäsi päätellen et koe voimattomuttakaan /elämän haluttomuutta tms.


      • L_S

        En tällä hetkellä juuri nyt kirjoittaessani koe niin.

        Luulet etten ole miettinyt psykologille menoa, ja jopa miettinyt tarvitsenko lääkitystä, että olisin onnellisempi ja kykenisin tuntemaan onnea ja selviytyisin kaikista elämänhaasteista tasapainoisesti. Tottakai olen miettinyt monia vaihtoehtoja, ne pelottavat... olen tähän asti pyrkinyt etsimään apua Jumalalta.


      • L_S

        Voithan sinä perääntyä ja lopettaa keskustelun, ihan milloin vain.
        Ihmisen kohtaaminen on vaikeaa, hänen omana itsenään, hän ei aina osaakaan tai kuulosta siltä kuin olisi mukava ja avulias ja kiltti... eikös ;)


      • L_S

        Olen toisaalta kyllästynyt asetelmaan, jossa olisin aina uhri ja autettava.Haluan ja toivon, että minut voitaisiin nähdä uskovien taholta tasavertaisena ihmisenä... no, minua ei koskaan ole kohdeltu kovinkaan heikkona ja särkyvänä astiana uskovien taholta... arvostus olisi ollut ok... tietenkin sanot, että arvostusta saa kun sitä antaa, se niittäminen... en saisi vaikka arvostusta antaisin, en ole tottunut siihen, että kukaan sanoisi, minulle jotain kaunista ja hyvää... ja jos sanoo, paljastuu se valheeksi.


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        En tällä hetkellä juuri nyt kirjoittaessani koe niin.

        Luulet etten ole miettinyt psykologille menoa, ja jopa miettinyt tarvitsenko lääkitystä, että olisin onnellisempi ja kykenisin tuntemaan onnea ja selviytyisin kaikista elämänhaasteista tasapainoisesti. Tottakai olen miettinyt monia vaihtoehtoja, ne pelottavat... olen tähän asti pyrkinyt etsimään apua Jumalalta.

        >>>Tottakai olen miettinyt monia vaihtoehtoja, ne pelottavat... olen tähän asti pyrkinyt etsimään apua Jumalalta.<<<

        Ihmiselle on erittäin hyvä tilanne kun huomioi JUMALAN ja sieltä tulevan avun ja johdatukksen. Mutta, ihmiset ajattelevat erittän paljon eri tavalla miten JUMALA auttaa ja johdattaa.

        Asian viereen. Muutama päivä sitten oli keskustelua puolison etsinnästä eli on halu ja toive löytää puoliso. Tämä tietenkin tulisi tapahtua JUMALAN tahdon mukaisesti. No, vastapuoli antoi vahvan mielikuvan, miten JUMALA johdattaa hänelle puolison itse mitään siihen osallistumalla. Siis ikään kuin nainen olisi pitänyt tulla koputtamaan ovelle ja sanoa: Sinäkö olet vaimoa vailla?

        Niin, itse en näe ollenkaan näin JUMALAN johdatusta ja auttamista ongelmassa. Näen, miten ihmisen tulee alkaa toimia. Siis olla tosissaan. Sekin on täysin ihmeellinen asia tänä aikana, miten molemmilla sukupuolilla on aivan sama ongelma. "Herra ei ole johdattanut". Arvostellaan vielä,- ettei koko maassa ole sopivaa puolisoa. Melkoista naisten aliarvioimista ja samoin naisten taholta miehiä kohtaan.

        Ihmissuhteita ajatellen, niin yleistäen voin sanoa,- ettei ole viisasta vaatia toiselta ihmiseltä virheettömyyttä tai odottaa yli odotusten. Ajattelen, miten kaikki ihmiset tulisi hyväksyä sellaisenaan. Muutoin on yksin kuin nallikalliolla. (Täällä päin sanonta) Pätee erikoisesti puolison etsinnässä kuin myös lähisuhteissa.

        Eli tuolla esimerkillä halusin tuoda esille, miten erilailla näemme toistemme näkemykset JUMALAN auttamisesta. JUMALALTA apu voi tulla vaikka psykiatrin kautta. Ihmisen ei tulisi laittaa kaavoja tai rajoitksia miten JUMALA johdattaa ja kasvattaa. JUMALA voi puhua ja auttaa tavalla, jos toisella.


      • L_S

        Mietin tuossa hetki sitten, ennen kuin vastasit... että jos ketjua katsoisi... kuvastaisiko se suurta Jumalan rakkautta. Jotenkin... koen viestisi ikävä kyllä ylhäältä alaspäin annetuilta, se tuo esiin vain minun virheellisyyteni. Silti uskon sinun tarkoittavan hyvää pohjimmiltasi ja sinulla on halu auttaa.


      • L_S

        Olette mielestäni epäonnistuneet siinä, miten kertoa Jumalan rakkaudesta, tässä ketjussa.
        Eli Jumala ei voinut koskaan auttaa, vaikka sitä odotin, psykiatri on oikea osoite Markku Lievosen mielestä, ongelma se on siinä, että sieltä saa avun muutkin ja ei tähän taida liittyä apu Jumalalta mitenkään vaan psykiatrin ammattiosaaminen.

        No, miten pitäisi lähteä liikkeelle, miten? mt -toimistoonko yhteyttä? Osaat varmaan neuvoa eteenpäin, kun kerran tähän suuntaan olet vihjaillut.

        Olen tällä hetkellä äärimmäisen surullinen, kaikesta.


      • L_S

        Sitä ihmettelen, miten joku minua näkemättä ja tuntematta... kehtaa... ja itse on tietysti terveyden perikuva niin mieleltään kuin ruumiiltaan... Markku_Lievonen nimimerkki, olet syyllistänyt itse minua ja koettanut hienovaraisesti ohjata ajattelemaan, että minussa on se vika, yksistään minussa. Et ole yhtään kannustanut, tukenut... vain manipuloinut hienovaraisesti kohti sitä, että näkisin ja ajattelisin itseni äärimmäisen sairaana...


      • markku.lievonen
        L_S kirjoitti:

        Sitä ihmettelen, miten joku minua näkemättä ja tuntematta... kehtaa... ja itse on tietysti terveyden perikuva niin mieleltään kuin ruumiiltaan... Markku_Lievonen nimimerkki, olet syyllistänyt itse minua ja koettanut hienovaraisesti ohjata ajattelemaan, että minussa on se vika, yksistään minussa. Et ole yhtään kannustanut, tukenut... vain manipuloinut hienovaraisesti kohti sitä, että näkisin ja ajattelisin itseni äärimmäisen sairaana...

        No, viestiesi sisällön perusteellahan tässä pohditaan tilannetta. Eli jos ihminen kirjoittaa kokevasa yksinisyyttä, niin lie sitten todelllisuutta ja tästä lähtökohdasta pohdin tilannetta.

        Ihminen kaikkialla kokee yksinäisyyden samalla tavalla ja siten ohjeistuskin on kaikille saman, jos mielii kasvaa pois yksinäisyydestä. Tietysti miksi tämä tunne tulee ihmiseen, niin vaihelee suuresti.
        Niin, syyllistämisestä ei liene kysyys missään muodossa. Halusin vain tuoda esille, miten muutosta on turha odottaa ulkopuolelta eli muuttamalla ympäristöä. Tämä ei onnistu, vaan muutos tulee kokea ihmisen itse.

        Niin, jos tarkkoja ollaan, niin kyse ei yksinäisyyden tunteen kokemisessa ole ns sairaudesta,- vaan aivan muusta. Erittäin yleinen tila ihmisessä tänä aikana. Sekin olisi pohtimisen aihe, mikä yhteys yksinäisyyden tunteella on masentuneisuuteen.

        Kerroppa näkemyksesi. Mitkä asiat ajattelet vaikutavan siihen, ettet kokisi yksinäisyyttä. Miten ihmisten tulisi muuttua ja toimia yksinöisyyden tunteesi poistamisessa. Miten ympäristön tulisi toimia, jos itse et halua toimintaa?


      • L_S

        Tottakai haluan toimintaa, minun tulisi kokea, tyytyväisyyttä... se lähtisi mm. siitä, että kokisin tekeväni asioita, jotka koen mielekkäinä, en tarkoita että se olisi synonyymi helpolle.. mutta pääsisin tasapainoon arjen tavoitteiden, työtavoitteiden ja oman ajan käytön suhteen. Lisäksi toiminta ihmissuhteissa, mielikuvana olisi tottakai aktiivinen toimija, eikä passiivinen... etsin balanssia, samalla etsin haasteita, mutta toisaalta haasteiden pitää olla mielekkäitä, ei kuormittavia sillä tavoin, että se heikentäisi muuten toimintakykyä.


      • L_S

        En voi muuttaa toisten ihmisten toimintaa... ihmissuhteet eivät, niitä ei voi pakottaa... vaikka itse haluaisin ystävyyttä, toinen voi olla kuoressa ja toisinpäin. Tietysti voin olla ihmisille aina iloinen itseni, se ei ole silti tuonut syvällisempiä ystävyyksiä mielentasolla, niin paljon kuten olisin toivonut.


      • L_S

        Toisaalta yleensä tunteiden näyttäminen reaalielämässä, voi syventää tunnetta, että välitetään myös muiden taholta, kun uskaltaa avautua, eikä olla kuoressa... ;) eli tunteiden näyttäminen on sallittua, ei vain aina hymyillä... ihmissuhteet ovat taiteenlaji, ja moni varmasti pitäisi minua sosiaalisena... he eivät vain tiedä, miten heikoilla tunnen olevan sisäisesti ja kuinka paljon voimavaroja... ei se silti ole esitystä millään tavalla, olla kelpaava... vain syö voimavarat.


      • L_S

        Minä annan varmaan ristiriitaisia syötteitä, olemme monimutkaisia järjestelmiä...
        minä varmasti olen iloinen ihan luontaisesti hymyilen, siksi on vaikea ajatella kenenkään … että voisin kokea ehkä masentuneisuutta samanaikaisesti... en peitä sitä tieten tahtoen, minun luontainen ominaisuuteni on hymyillä...


    • Vähimmäiskurja

      Rakkaus ei tee lähimmäiselle
      mitään pahaa. Näin rakkaus
      toteuttaa koko lain.

    • raaka_totuus

      Ei ole jumalaa, joten ei sieltä suunnasta mitään tule. Vaikka olisi niin ei se välittäisi ihmisestä sen enempää kuin laboranttiapulainen pieleen menneen bakteeriviljelmän yksittäisestä bakteerista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe