Kaikki tiet'vät, että Jumala on olemassa.

Kaikki ihmiset tietävät, ett Jumala on olemassa (Room.1:18-20).
Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa. Tällaisia ihmisiä on maailmassa vähän alle 2 %. Heitä kutsutaan ateisteiksi.

Koska kaikki ihmiset tietävät, että Jumala on olemassa, kenellekään ei tarvitse antaa mitään todistetta Jumalasta. Jumala on jo antanut kaikille ihmisille itsestään jo niin paljon tietoa, ettei kukaan rehellinen ihminen voi väittää, että Jumalaa ei ole olemassa.

Todisteiden pyytäminen Jumalasta on vain ateistien ovela juoni, jolla he pyrkivät kääntämään keskustelun pois heille kiusallisesta kysymyksestä, joka kuuluu: Miksi kiellät Jumalan olemassaolon, vaikka tiedät, että Hän on olemassa?
Siitä kysymyksestä pitäisi keskustella eikä mistään todisteista.

43

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta.

      Älä seuraa väärää profeettaa.

      • "Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta."

        Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta."

        Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.

        ”Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.”

        Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille.

        2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

        Vai tämä, jossa hän sanoo Abrahamille olevansa Jahve?

        7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra[Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

        Tämähän tarkoittaa sitä, että Herra valehtelee toisessa jakeista ja Raamattu ei ole totta. Tuskin Herraakaan on olemassa näiden valheiden jälkeen.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.”

        Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille.

        2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

        Vai tämä, jossa hän sanoo Abrahamille olevansa Jahve?

        7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra[Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

        Tämähän tarkoittaa sitä, että Herra valehtelee toisessa jakeista ja Raamattu ei ole totta. Tuskin Herraakaan on olemassa näiden valheiden jälkeen.

        Muinaisjuutalaiset vähän sekoilivat. Yksi kirjoitti yhtä ja toinen toista, ja kuten historiasta tiedämme, läpi meni silti. Antiikin aikaanhan kaikki kirjoitettu oli tavattoman arvokasta eikä siinä pikku ristiriitoihin takerruttu. Tuskin kukaan tuli edes ajatelleeksi, että noita juttuja luetaan vielä 2500 vuoden päästä – sekä sokeasti uskoen että myös hyvin kriittisesti.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta."

        Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.

        Olet väärässä. Sen ei pitäisi olla yllätys edes sinulle itsellesi, kosk et ole Jumala vaan pelkkä kuolevainen.

        Hae apua nettiriippuvuutesi ja pakko-oireisiisi.


      • EiPisteitä
        Mark5 kirjoitti:

        "Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta."

        Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.

        "Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa."

        Ei, se on ihmisen sanaa.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.”

        Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille.

        2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

        Vai tämä, jossa hän sanoo Abrahamille olevansa Jahve?

        7 Herra sanoi Abramille: "Minä olen Herra[Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan."

        Tämähän tarkoittaa sitä, että Herra valehtelee toisessa jakeista ja Raamattu ei ole totta. Tuskin Herraakaan on olemassa näiden valheiden jälkeen.

        "Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille."

        Oikein ymmärrettynä, kumpikin on totta, eivätkä ole ristiriidassa keskenään. Tämä on käsitelty aikaisemmin jo useamman kerran aikaisemmin.
        Miksi yrität kääntää keskustelun sivuraiteille? Vastaa aloituksessani olevaan kysymykseen. Miksi kiellät Jumalan olemassa olon, vaikka tiedät, että Hän on olemassa?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille."

        Oikein ymmärrettynä, kumpikin on totta, eivätkä ole ristiriidassa keskenään. Tämä on käsitelty aikaisemmin jo useamman kerran aikaisemmin.
        Miksi yrität kääntää keskustelun sivuraiteille? Vastaa aloituksessani olevaan kysymykseen. Miksi kiellät Jumalan olemassa olon, vaikka tiedät, että Hän on olemassa?

        ”Miksi yrität kääntää keskustelun sivuraiteille? Vastaa aloituksessani olevaan kysymykseen. Miksi kiellät Jumalan olemassa olon, vaikka tiedät, että Hän on olemassa?”

        Olen asian ytimessä, Raamattu ja Jumalan puheet ovat ristiriitaisia niin, ette sinä kykene niitä selittämään. Jumalaa ei ole edes olemassa vai tarvitseeko muka kaikkivaltiaan luojan valehdella?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kumpi näistä Raamatun jakeista on totta? Tämä, jossa Herra kertoo, ettei ole paljastanut Jahve-nimeään Abrahamille."

        Oikein ymmärrettynä, kumpikin on totta, eivätkä ole ristiriidassa keskenään. Tämä on käsitelty aikaisemmin jo useamman kerran aikaisemmin.
        Miksi yrität kääntää keskustelun sivuraiteille? Vastaa aloituksessani olevaan kysymykseen. Miksi kiellät Jumalan olemassa olon, vaikka tiedät, että Hän on olemassa?

        Asian pihvi on juuri siinä, että ristiriitainen Raamattu *todistaa* ettei Raamatun jumalaa ole olemassa. Aloituksessasi oli vain yksi esimerkki tällaisesta räikeästä ristiriidasta, Munuaistutkija esitti toisen. Esimerkkejä on kymmeniä lisää.

        Termisi "oikein ymmärretty" viittaa jonkinlaiseen Orwellilaiseen kaksoisajatteluun. On surullista jos valtio moiseen pakottaa (viittaus 1984:ään), vielä surullisempaa jos ihminen itsensä siihen ajaa omin voimin. Jälkimmäinen ei toki ihan niin tuhoisaa suuressa mittakaavassa.

        Paranemisia.


      • Kalju_Pitkätukka
        Mark5 kirjoitti:

        "Jos Raamatussa lukee noin, Raamattu on väärässä. Raamatussa myös lukee, ettei profeettoihin voi luottaa, jos ne ovat väärässä. Ramattu on siis väärä profeetta."

        Raamattu on aina oikeassa, koska se on Jumalan sanaa.

        Mistä tiedät, että Raamattu on Jumslan sanaa?


    • Toki, RA-Jumala on olemassa, sitähän sinä sanoi jo jippii.fi:n forumeilla.
      Muistan, "älä ikinä pakana Kiellä Matavaa RA:ta ,ettei se sadepäivään maata , saata"
      Sanoit jo runoillen silloin!

    • ”Jumala on jo antanut kaikille ihmisille itsestään jo niin paljon tietoa, ettei kukaan rehellinen ihminen voi väittää, että Jumalaa ei ole olemassa.”

      Sinä olet niin tyhmä, että uskot ihmisten kirjoittamia tarinoita Jumalan tarinoiksi. Suurin osa ymmärtää, että kaikki ne tarinat ovat kirjoittaneet samanlaiset tyhjäpäät kuin sinä. He ovat kirjoittaneet ne, sitten väittäneet, että ne ovat Jumalasta, koska aina löytyy Mark5-idiootteja, jotka uskovat asian olevan niin.

      Kun sinulla ei ole todisteita, joudut valehtelemaan.

      • "Sinä olet niin tyhmä, että uskot ihmisten kirjoittamia tarinoita Jumalan tarinoiksi. Suurin osa ymmärtää, että kaikki ne tarinat ovat kirjoittaneet samanlaiset tyhjäpäät kuin sinä. He ovat kirjoittaneet ne, sitten väittäneet, että ne ovat Jumalasta, koska aina löytyy Mark5-idiootteja, jotka uskovat asian olevan niin."

        Ihmiset kirjoittivat sen, minkä saivat Jumalalta, siksi Raamattu on totuus. Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Sinä olet niin tyhmä, että uskot ihmisten kirjoittamia tarinoita Jumalan tarinoiksi. Suurin osa ymmärtää, että kaikki ne tarinat ovat kirjoittaneet samanlaiset tyhjäpäät kuin sinä. He ovat kirjoittaneet ne, sitten väittäneet, että ne ovat Jumalasta, koska aina löytyy Mark5-idiootteja, jotka uskovat asian olevan niin."

        Ihmiset kirjoittivat sen, minkä saivat Jumalalta, siksi Raamattu on totuus. Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi.

        Niin juuri kirjoitin, joku on kirjoittanut tarinan ja sanonut, että se on Jumalalta ja sinä uskot sen.

        Sinähän et tiedä miltä voisi Jumalan voima tuntua. Sinä vain uskot sen kusetuksen kutisevan niin kuin Jumalan voima kutisisi.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Sinä olet niin tyhmä, että uskot ihmisten kirjoittamia tarinoita Jumalan tarinoiksi. Suurin osa ymmärtää, että kaikki ne tarinat ovat kirjoittaneet samanlaiset tyhjäpäät kuin sinä. He ovat kirjoittaneet ne, sitten väittäneet, että ne ovat Jumalasta, koska aina löytyy Mark5-idiootteja, jotka uskovat asian olevan niin."

        Ihmiset kirjoittivat sen, minkä saivat Jumalalta, siksi Raamattu on totuus. Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi.

        >Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi.

        Eipä ollut minkäänlaista voimaa ainakaan niissä Raamatuissa, jotka salakuljetettin Neuvostoliittoon ja takavarikoitiin siellä valtiolle. Yksikään miliisi ei polttanut näppejään, vaan ihan tavallisia, haluttaessa hyvin syttyviä kirjoja olivat.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Sinä olet niin tyhmä, että uskot ihmisten kirjoittamia tarinoita Jumalan tarinoiksi. Suurin osa ymmärtää, että kaikki ne tarinat ovat kirjoittaneet samanlaiset tyhjäpäät kuin sinä. He ovat kirjoittaneet ne, sitten väittäneet, että ne ovat Jumalasta, koska aina löytyy Mark5-idiootteja, jotka uskovat asian olevan niin."

        Ihmiset kirjoittivat sen, minkä saivat Jumalalta, siksi Raamattu on totuus. Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi.

        "Siinä on myös yliluonnollinen Jumalan voima, joka todistaa sen Jumalan sanaksi."

        Et itsekään tunnista tuota"voimaa" ellet tiedä että kirja on Raamattu. Sen olet itse myöntänyt.


      • "Kun sinulla ei ole todisteita, joudut valehtelemaan"

        Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti juuri siksi, että hänellä on todisteet Jumalasta. Tästä syystä hän yrittää paeta Jumalaa kieltämällä Hänen olemassaolonsa, jotta ei tarvitsisi alistua Hänen auktoriteettinsa alle.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kun sinulla ei ole todisteita, joudut valehtelemaan"

        Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti juuri siksi, että hänellä on todisteet Jumalasta. Tästä syystä hän yrittää paeta Jumalaa kieltämällä Hänen olemassaolonsa, jotta ei tarvitsisi alistua Hänen auktoriteettinsa alle.

        Kukaan ei ole esittämättä todisteita, jos hänellä ne todisteet. Jos ei esitä, niin silloin hänellä ei ole todisteita.

        Jos ihminen kuvittelee, että hänellä on jotain mitä hänellä ei ole, niin hän kärsii harhoista.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kun sinulla ei ole todisteita, joudut valehtelemaan"

        Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti juuri siksi, että hänellä on todisteet Jumalasta. Tästä syystä hän yrittää paeta Jumalaa kieltämällä Hänen olemassaolonsa, jotta ei tarvitsisi alistua Hänen auktoriteettinsa alle.

        >>Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti juuri siksi, että hänellä on todisteet Jumalasta. Tästä syystä hän yrittää paeta Jumalaa kieltämällä Hänen olemassaolonsa, jotta ei tarvitsisi alistua Hänen auktoriteettinsa alle.<<

        Uskovainen on uskovainen siksi, ettei hänellä ole mitään todisteita siitä, mihin hän sanoo uskovansa. Hän vaan uskoo mitä nyt sitten uskookin.

        Jos hänellä olisi todisteet, hän tietenkin esittäisi ne, ja häntä saatettaisiin jopa sanoa tietäväiseksi.


    • Kaikki tietävät että jumalaa ei ole olemassa. On silti joukko ihmisiä jotka vastoin järkeä väittävät jumalan olevan olemassa. Syy tähän on aivojen mielihyvämekanismissa. Usko jumalaan ja taivaassa odottavaan ikuiseen palkintoon syöttää heidän aivoihinsa mielihyvähormonia, jonka saamiseksi he ovat valmiit valehtelemaan muille ja ennen kaikkea itselleen.

      • Mark5:n saamat rukousvastaukset ovat vain hänen aivojensa mielihyväkeskuksen aktivoitumista.


      • marathustra kirjoitti:

        Mark5:n saamat rukousvastaukset ovat vain hänen aivojensa mielihyväkeskuksen aktivoitumista.

        "Mark5:n saamat rukousvastaukset ovat vain hänen aivojensa mielihyväkeskuksen aktivoitumista."

        Ellei Jumalaa olisi, ei olisi maailmankaikkeuden luojaa. Silloin ei olisi maailmankaikkeutta, ei ihmistä, ei mitään aivoja, elämää, eikä mitään olemassaoloa.
        Ateistikin on olemassa ainoastaan siksi, että on olemassa Jumala, joka rakkaudessaan sallii ateistinkin olla olemassa ja esittää mielipiteitään. Näin kaikki todistaa Jumalan olemassaolosta ja kumoaa ateismin.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Mark5:n saamat rukousvastaukset ovat vain hänen aivojensa mielihyväkeskuksen aktivoitumista."

        Ellei Jumalaa olisi, ei olisi maailmankaikkeuden luojaa. Silloin ei olisi maailmankaikkeutta, ei ihmistä, ei mitään aivoja, elämää, eikä mitään olemassaoloa.
        Ateistikin on olemassa ainoastaan siksi, että on olemassa Jumala, joka rakkaudessaan sallii ateistinkin olla olemassa ja esittää mielipiteitään. Näin kaikki todistaa Jumalan olemassaolosta ja kumoaa ateismin.

        Jos sinulla ei olisi aivoja, niin et kokisi harhoja.


    • TakaisinMaahan

      Mihin väitteesi perustuu? Samaan musta tuntuu kun jumalasi?

      Uskonnottomuus Suomessa: Vuonna 2017 Suomessa uskontokuntiin kuulumattomia oli 26,3 prosenttia väestöstä eli noin 1 451 000 henkilöä.[1] Uskonnottomien etu-, oikeusturva- ja kulttuurijärjestönä on Suomessa toiminut Vapaa-ajattelijain liitto ja muita järjestöjä.[2] Vuonna 2007 tehdyssä kansainvälisessä kyselyssä Suomessa 28 prosenttia vastanneista sanoi, ettei usko jumalan olemassaoloon.[3].
      -Wikipedia

      Sana ateismi on vielä vaikea monelle, koska uskonto on tehnyt siitä absurdin. Agnostikkona varmasti löytyy paljon enemmän ihmisiä vaikka ovat oikeasti aateistisia agnostikkona. Joten kannattaa ottaa heidät mukaan laskuihin.

      Ateismi uskonnon mukaan on absoluuttinen totuus, jossa jumalaa ei ole ja silloin tuo pari prosenttia on tarkka arvio. Normaali ateisti on avoin vastaanottamaan todisteita jumalasta. Toisin kun keskiverto kristitty jumalaa vastaan.

      • "Ateismi uskonnon mukaan on absoluuttinen totuus, jossa jumalaa ei ole ja silloin tuo pari prosenttia on tarkka arvio. Normaali ateisti on avoin vastaanottamaan todisteita jumalasta. Toisin kun keskiverto kristitty jumalaa vastaan. "

        Ateisti on henkilö, joka jo etukäteen on mielessään päättänyt ettei hän usko mihinkään todisteisiin Jumalasta, joita hänelle esitetään. Siksi todisteiden esittäminen heille on turhaa. Siksi heidän pitää ensin potkaista ateistinen maailmankatsomus itsestään pellolle. Vasta silloin he ovat avoimia vastaanottamaan todisteita Jumalasta.
        Vaikka todellisuudessa heillä on aina ollut todisteet Jumalasta, mutta he ovat tarkoituksellisesti ummistaneet silmänsä niiltä, jotta saisivat tekosyyn olla uskomatta Jumalan olemassaoloon ja tekosyyn kieltäytyä alistamasta itseään Hänen auktoriteettinsa alle. Kyse on Jumalfobiasta.


    • EiPisteitä

      "Kaikki ihmiset tietävät, ett Jumala on olemassa (Room.1:18-20)."

      Paavalin ylimielinen mielipide, joka ei pidä paikkaansa.

      • Mark5

        "Paavalin ylimielinen mielipide, joka ei pidä paikkaansa. 2

        Paavalin harvinaisen oikeaan osunut mielipide, joka on käytännössä havaittavissa mm. siinä, että kaikki kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla palvoneet yliluonnollista Jumalaa jossain muodossa. Tietoisuus Jumalan olemassa olosta on sisään rakennettu jokaiseen ihmiseen jo luomisessa.
        Siksi tieto Jumalasta on itsestään selvyys kaikille normaaleille ja terveellisesti ajatteleville rehellisille ihmisille. Siihen ei tarvita mitään tieteellisiä todisteita.


    • Mark.luuvitonen

      Jos Jumala olisi olemassa, hän kykenisi vaivatta vakuuttamaan ihmiset siitä ihan itse. Mutta koska niin ei ole, sinun ressukan pitää alituiseen yrittää valehdella. Ihmisten piti kirjoittaa jopa Jumalan sanakin hänen puolestaan, koska hän ei olemattomana siihen itse kyennyt.

      • "Jos Jumala olisi olemassa, hän kykenisi vaivatta vakuuttamaan ihmiset siitä ihan itse. Mutta koska niin ei ole, sinun ressukan pitää alituiseen yrittää valehdella. Ihmisten piti kirjoittaa jopa Jumalan sanakin hänen puolestaan, koska hän ei olemattomana siihen itse kyennyt."

        Niin hän pystyykin ja on sen tehnytkin. Siksi kaikki ateistitkin tietävät sisimmässään, että Jumala on olemassa.
        Ateismi on juuri todiste Jumalan olemassaolosta. Jos Jumalaa ei olisi olemassa, kenelläkään ei olisi tarvetta olla ateisti. Ateisti on olemassa olevan Jumalan kieltäjä

        Ateistille ja uskovalle on yhteistä se, että kummatkin tietävät, että Jumala on olemassa.
        Ero on vain siinä, että uskova tunnustaa sen, mutta ateisti kieltää sen.


      • Mark.luuvitonen
        Mark5 kirjoitti:

        "Jos Jumala olisi olemassa, hän kykenisi vaivatta vakuuttamaan ihmiset siitä ihan itse. Mutta koska niin ei ole, sinun ressukan pitää alituiseen yrittää valehdella. Ihmisten piti kirjoittaa jopa Jumalan sanakin hänen puolestaan, koska hän ei olemattomana siihen itse kyennyt."

        Niin hän pystyykin ja on sen tehnytkin. Siksi kaikki ateistitkin tietävät sisimmässään, että Jumala on olemassa.
        Ateismi on juuri todiste Jumalan olemassaolosta. Jos Jumalaa ei olisi olemassa, kenelläkään ei olisi tarvetta olla ateisti. Ateisti on olemassa olevan Jumalan kieltäjä

        Ateistille ja uskovalle on yhteistä se, että kummatkin tietävät, että Jumala on olemassa.
        Ero on vain siinä, että uskova tunnustaa sen, mutta ateisti kieltää sen.

        Olet väärässä. Mitään Jumalaa ei ole olemassa, ja minä tiedän sen. Jumala on vain sinun lapsellinen väitteesi. Sinä saat varmasti pankistakin lainaa ilman vakuuksia, koska väität konttorissa, että on sinulla vakuudet, koska tiedät niin olevan.


    • Siinäpä.se

      Ihminen on keksinyt historiansa aikana jumalansa ilman todisteita, samoin möröt kummitukset ainoa on todettu on joulupukki, saunatontusta en varma.

      • "Ihminen on keksinyt historiansa aikana jumalansa ilman todisteita, samoin möröt kummitukset ainoa on todettu on joulupukki, saunatontusta en varma. "

        Väitteesi kuuluu samaan kategoriaan sellaisten väitteiden kanssa kuin että leipä on keksinyt leipurin, taidemaalaus on keksinyt taidemaalarin, kuvapatsas on keksinyt kuvanveistäjän, kirja on keksinyt kirjailijan tai lapset ovat keksineet vanhempansa.


      • Mark.luuvitonen
        Mark5 kirjoitti:

        "Ihminen on keksinyt historiansa aikana jumalansa ilman todisteita, samoin möröt kummitukset ainoa on todettu on joulupukki, saunatontusta en varma. "

        Väitteesi kuuluu samaan kategoriaan sellaisten väitteiden kanssa kuin että leipä on keksinyt leipurin, taidemaalaus on keksinyt taidemaalarin, kuvapatsas on keksinyt kuvanveistäjän, kirja on keksinyt kirjailijan tai lapset ovat keksineet vanhempansa.

        Nerolla on äly. Sinä et siis ole nero, koska älysi on yhtä kadoksissa kuin Jumalakin. Leipurin voi aina taluttaa esiin. Taluta sinä se Jumala. Muuta et tarvitse menettääksesi valehtelijan maineen.


    • wind-

      Lähestytään sellaisia aikoja, että jokaisen ateistin on huolella mietittävä jättääkö oman egonsa
      ja ateismin lautasen ulkopuolelle. Alkaa tapahtumaan...maailmalla on suljettu vuorokauden aikana useita observatorioita. Raamatulliset näyt eivät ole leikin laskun asia.

      • ihmettelenvaan

        Näyt ovat aina ihmisen näkyjä, ihmisen mielikuvituksen ja alitajunnan tuotteita. Luonnon mullistukset, jotka tänäkin päivänä ravistelevat maailmaa, ja niiden taustalla on ihmisten teot ja tekemättä jättämiset. Jos "maailmanloppu" tulee, kyllä se on ihmisen tekoja sekin, nninkuin taloudellinen romahdus tai luonnon lopullinen pilaantuminen. Ei siinä mitään jumalaa tarvita selittämään.


      • tuulta.riittää

        Sulje sinä se koneesi ja painu lukemaan Raamatusta jänniä seikkailuja puhuvista käärmeistä ja aaseista.


    • jumalaeilöydykirkosta

      "Mark5", tämähän nyt on sinulta valhe.

    • räyhräyh2

      Oikein hienoa toimintaa, Mark5! Olet varmasti saanut taas muutaman ihmisen ärtyneemmäksi kristittyjä kohtaan, olet saanut korostettua hyvin uskonnottomuuden ja ateismin älyllistä ylivoimaa teihin nähden. Hieno juttu.
      Olet taas ansainnut virtuaalisen rapsutuksen korvan takaa, niin kuin hyvä koira ainakin. Kas tästä saat: Raps raps. Hyvä poika!

    • fgdbofbghe

      Voihan Mark, miten niin Tietävät? Eihän kirkkokaan väitä että sillä on mitään tietoa jummesta. Jummen olemassaoloonhan vain Uskotaan, Luullaan, Kuvitelaan.

      Ja nyt se paha kysymys (ainakin sinulle): Miksi puhutaan Uskosta...

      • Mark5 on ylittänyt sen rajan. Nyt hän t i e t ä ä. Ja kun hän tietää, hän lapsenmielellään kuvittelee, että kaikki muutkin ”tietävät”.


      • No Hän ei koskaan kumonnut RA:n olemassaoloakaan,

        ps Aurinkosta päivää teillekin!


    • BlueDevil

      Raamattu on satukirja, jumalasi on fiktiivinen hahmo ja ateistejakin on 7 prosenttia maailman väestöstä jaluku kasvaa koko ajan nopeasti. Joten miksi käännät keskustelun siitä sinulle kiusallisesta asiasta, ettei jumalastasi ole todisteita?

    • Uskonpohjatontyhmyys

      Paljon kiitoksia nimimerkkini perusteellisesta todistamisesta, Mark5.
      Ainoa asia minkä olet täällä koskaan todistanut, mutta sen sitten sitäkin
      useammin ja perusteellisemmin. Loistavaa työtä tervejärkisen ateismin
      puolesta ja olet niin tyhmä ettet koskaan tajua edes sitä, tietenkään.

      On todella säälittävää, miten kaltaisesi jälkeenjäänyt idiootti yrittää epätoivoisesti
      kääntää keskustelun pois sinulle niin kiusallisesta kysymyksestä, eli siitä faktasta
      ettei sinulla koskaan ole esittää mitään todisteita väitteillesi. Ei niin yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe