Uskon, että Jumala on luonut minut sekä koko luomakunnan, antanut minulle ruumiin ja sielun, silmät, korvat ja kaikki jäsenet, järjen ja kaikki aistit sekä pitää niitä jatkuvasti yllä. Hän antaa myös vaatteet ja kengät, ruoan ja juoman, kodin ja konnun, vaimon ja lapset, pellon, karjan sekä kaiken omaisuuden. Hän suo minulle joka päivä runsaasti ruumiin ravintoa ja kaikkia elämän tarpeita, suojelee kaikilta vaaroilta, turvaa ja varjelee kaikesta pahasta. Kaiken tämän hän tekee yksinomaan isällisestä, jumalallisesta hyvyydestään ja laupeudestaan, vaikka en sitä lainkaan ansaitse enkä ole sen arvoinen. Tästä kaikesta minun on häntä kiitettävä ja ylistettävä ja tämän vuoksi häntä palveltava ja toteltava.
Uskon, että Jeesus Kristus, Isästä ikuisuudessa syntynyt tosi Jumala ja neitsyt Mariasta syntynyt tosi ihminen, on minun Herrani. Hän on lunastanut minut, kadotetun ja tuomitun ihmisen, ostanut omakseen ja voitollaan vapauttanut kaikista synneistä, kuolemasta ja Perkeleen vallasta, ei kullalla eikä hopealla, vaan pyhällä, kalliilla verellään ja syyttömällä kärsimisellään ja kuolemallaan. Hän lunasti minut, jotta tulisin hänen omakseen, eläisin kuuliaisena hänen valtakunnassaan ja palvelisin häntä ikuisessa vanhurskaudessa, viattomuudessa ja autuudessa, niin kuin hän itsekin kuolleista nousseena hallitsee iankaikkisesti.
Uskon, etten voi omasta järjestäni enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen, vaan että Pyhä Henki on kutsunut minut evankeliumin välityksellä, valaissut minut lahjoillaan, pyhittänyt ja säilyttänyt minut oikeassa uskossa. Samalla tavalla hän maailmassa kutsuu, kokoaa, valaisee, pyhittää ja Jeesuksen Kristuksen yhteydessä varjelee koko kristikunnan ainoassa oikeassa uskossa. Tässä kristikunnassa hän joka päivä antaa minulle ja jokaiselle uskovalle rajattomasti kaikki synnit anteeksi, herättää minut ja kaikki kuolleet viimeisenä päivänä sekä lahjoittaa minulle ja kaikille uskoville iankaikkisen elämän Kristuksessa.
Uskontunnustus
10
164
Vastaukset
- hyrinääpiisaa
Ei meitä ole luotu. Vain kaksi ensimmäistä ihmistä, olivat luodut. Me jokainen olemme miehen ja naisen yhdynnän tuloksia, siinä kaikki. Jotakin johdonmukaisuuttakin olisi hyvä ilmaista, silloin tällöin. Uskon tunnustus on yhtä
"tyhjän kanssa". Pelkkää turhaa hyrinää, kuin ruumiille veisaaminen. Muotomenot
ovat aika hupaisia, jopa naurettavia. Uskon omaksuminen olisi paljon helpompaa jos ei olisi niin kovin paljon "sivumausteita keksitty", muka hartauden saavuttamiseksi. Se kaikki tekee kaikista uskonnoista iljettävän vastenmielisiä.Luotu ei ole muuta kuin lunta ja paskaa.
Hiivasieni ja ihminen ovat serkuksia, eikä siitä pääse uskonharhainenkaan irti.
- KTuomariUSA
Sinulla on jo nyt ruumis, minulla KEHO.
- helpottiko
No, nyt olet uskosi tunnustanut.
- Kunhankysyn
Hän suo minulle joka päivä runsaasti ruumiin ravintoa ja kaikkia elämän tarpeita, suojelee kaikilta vaaroilta, turvaa ja varjelee kaikesta pahasta. Kaiken tämän hän tekee yksinomaan isällisestä...
_On paljon ihmisiä,joille ei suoda mitään näistä. Miksi näin??- Entinenjt
Tätä minäkin olen aina ihmetellyt, todistajatkaan eivät osanneet antaa uskottavaa selitystä.
- Käytätietoa
Uskoo vaan uskotaan mutta ei toimeen panna, riivaajatkin usko.
Ainoa regimentti on Jeesus, taivaan ja maan Herra, aina sama ja iankaikkisesti. Maallinen regimetti on on kuin paska ruokalautasella, siitä vaan, - siitä se auttuuden muuri syntyy pahaa maailmaa vastaan?
Kuka tekee taivaalisen Isän tahon? Sisäisen sielun muutos, siis olemuksellinen,- ontologinen. Älä siis juntturoi Herraa vastaan. Minua on pitkään mietityttänyt, että onko ummetus minkä olennon luoma ja miksi. Nimittäin sanotaan, että YHWH-setä on kaiken luonut ja hän on myös kaikkitietävä. Minä en ainakaan keksi ummetukselle mitään järkevää ja tarpeellista syytä. Ainoa on, että ummetuksen purkautuessa tulee oikein kivasti suolikaasua. Onko raamatussa tai jt kirjallisuudessa jokin kohta, joka toisi selvyyttä asiaan. Vai kenties ainoa syy on tuo mainitsemani asia.
- Älä.pidättele
Se on sinun itsesi luoma toimintahäiriö. Syö monipuolisemmin ja mene kakille silloin kun tarve tulee, äläkä pidättele.
Älä.pidättele kirjoitti:
Se on sinun itsesi luoma toimintahäiriö. Syö monipuolisemmin ja mene kakille silloin kun tarve tulee, äläkä pidättele.
Ilmeisesti onnistuin ruokavaliossa. Kävin juuri kakalla, ja tuli komea, kauniin värinen pötkäle oikein liukkaasti. Tuoksu oli kohdallaan ja kohtuullisesti pyllykaasuakin suotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v129159Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh5482963Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola3142016Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku391976Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3111657- 811355
- 731173
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen731011Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p29987- 47946