Missä kaikki absolutisti&savuttomat miehet on?

Miestä_etsimässä_

Tuntuu, että suomi24:n treffit sovelluksessa ei ole ketään absolutistia. Missä te kaikki alle 30 v absolutistit olette jotka ei polta?

27

441

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorten juominen on vähentynyt, ei loppunut. Suuri valtaosa tuon ikäisistä miehistä juo kohtuudella.

      Toisaalta suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan ovat alkoholisteja, joilla ainakin toistaiseksi on riittänyt tahdonvoima toipumiseksi sairaudestaan.

      Monet ovat sitä mieltä, että täysin absolutisti, joka ei koskaan ei ole juonut lainkaan, on vähän "epäilyttävä". Monet heistä toki ovatkin esimerkiksi uskonnollisia fundamentalisteja, joiden seurassa ollaan sitten omalla vastuulla.

      • Miestä_etsimässä_

        Eli, jos ei juo niin ihmisessä on silloin jotakin vikaa?

        Aika karu ajattelutapa, kun huomioi sen faktan ettei ihminen kuitenkaan tarvi alkoholia elääkseen ja ite en ole koko 27 vuotisen elämäni aikana koskenut kertaakaan koko myrkkyyn. Ja ei en ole uskonnollinen ihminen vaan vannoutunut ateisti.


      • NäinhänSeMenee
        Miestä_etsimässä_ kirjoitti:

        Eli, jos ei juo niin ihmisessä on silloin jotakin vikaa?

        Aika karu ajattelutapa, kun huomioi sen faktan ettei ihminen kuitenkaan tarvi alkoholia elääkseen ja ite en ole koko 27 vuotisen elämäni aikana koskenut kertaakaan koko myrkkyyn. Ja ei en ole uskonnollinen ihminen vaan vannoutunut ateisti.

        Olen törmännyt tähän useinkin, että kun et juo niin olet outo. Tai se lopettanut alkoholisti!

        Olen siis absolutisti, kuten miehenikin, ja olemme yli 5kymppisiä.
        Emme ole uskonnollisia eikä juomattomuuteemme ole mitään "oikeaa" syytä.
        Kummallekaan ei vain ole viina koskaan maistunut ja ainakin vielä olemme keksineet rahoillemmekin parempaa käyttöä!

        Aikuiset lapsemmekin käyttävät alkoholia varsin kohtuullisesti. Onneksi!


      • AitoSinkkumies

        "Toisaalta suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan ovat alkoholisteja, joilla ainakin toistaiseksi on riittänyt tahdonvoima toipumiseksi sairaudestaan."

        Kirjoitatko nyt omasta puolestasi? Tuskin tiedät muiden juomisesta tai juomattomuudesta tuon taivaallista, kunhan lässytät niitänäitä.

        Itsellä ei ole ollut koskaan mitään tarvetta vetää perjantaikännejä, ja suhde alkoholiin ei aiheuta minkäänlaisia patoutumia. Mitään tarvetta saati pakkoa humalahakuiselle juomiselle ei ole, ja ilman alkoholia pystyy olemaan hyvin kuukausikaupalla. Ennen kaikkea, ei tarvitse kysyä keltään lupaa omaa juomattomuuteen/alkoholin käyttöön.


      • Anonyymi

        Ei niin, että jos et juo, niin sussa on jotaki outoo. Vaan jos olet absolutisti, niin sussa on jotaki outoo. Absolutisti tekee numeron siitä, ettei juo. Absolutisti koetaan usein vähän hankalaksi tyypiksi, sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä. On paljon ihmisiä, jotka ei juo tai juo todella vähän ja harvoin. He eivät kuitenkaan usein kutsu itseään absolutisteiksi.

        Ite esim. juon todella vähän ja harvoin. Monena vuonna on mennyt niin, että lasi skumppaa uutena vuotena ja toinen vappuna ja koska inhoan skumpan makua, niin siitäkin lasista juon vain sen kilistelykulauksen. Monta vuotta on mennyt niinkin, että olen kilistellyt holittomilla. Tämä koska niitä on ollut valmiiksi varattuina. En alkais koskaan vaatimaan itselleni toista juomaa. Tämä vuosi oli erilainen, kun join jopa 2 lasillista viiniä ystävien kanssa, kun oli tosi syytä juhlia.


      • Anonyymi

        "Toisaalta suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan ovat alkoholisteja, joilla ainakin toistaiseksi on riittänyt tahdonvoima toipumiseksi sairaudestaan."

        Olen 55-vuotias ja tuon väitteen voi omalla kohdalla kohdalla osoittaa paikkansa pitämättömäksi jo sillä perusteella, kun käyn säännöllisesti lenkillä, juoksen yli 5000 km vuodessa ja maraton menee aikaan 2.40 - 2.50.

        Meillä on juoksuryhmä, joka käy vuosittain Tukholman maratonilla ja ryhmän jäsenet ovat sanoneet minusta, " ei uskoisi kuinka kova juoksija on ja viinaa vetää kuin pesusieni." Tämä paluumatkalla juoksun jälkeen.

        En siis mikään absolutisti ole, mutta hyvässä seurassa alkoholijuomatkin maistuvat. Yksin kotona ollessa siinä kokee seuran puutetta eikä siinä ole mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan ovat alkoholisteja, joilla ainakin toistaiseksi on riittänyt tahdonvoima toipumiseksi sairaudestaan."

        Olen 55-vuotias ja tuon väitteen voi omalla kohdalla kohdalla osoittaa paikkansa pitämättömäksi jo sillä perusteella, kun käyn säännöllisesti lenkillä, juoksen yli 5000 km vuodessa ja maraton menee aikaan 2.40 - 2.50.

        Meillä on juoksuryhmä, joka käy vuosittain Tukholman maratonilla ja ryhmän jäsenet ovat sanoneet minusta, " ei uskoisi kuinka kova juoksija on ja viinaa vetää kuin pesusieni." Tämä paluumatkalla juoksun jälkeen.

        En siis mikään absolutisti ole, mutta hyvässä seurassa alkoholijuomatkin maistuvat. Yksin kotona ollessa siinä kokee seuran puutetta eikä siinä ole mieltä.

        Mitä kohtaa virkkeen osasta "...eivät juo lainkaan..." et ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, että jos et juo, niin sussa on jotaki outoo. Vaan jos olet absolutisti, niin sussa on jotaki outoo. Absolutisti tekee numeron siitä, ettei juo. Absolutisti koetaan usein vähän hankalaksi tyypiksi, sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä. On paljon ihmisiä, jotka ei juo tai juo todella vähän ja harvoin. He eivät kuitenkaan usein kutsu itseään absolutisteiksi.

        Ite esim. juon todella vähän ja harvoin. Monena vuonna on mennyt niin, että lasi skumppaa uutena vuotena ja toinen vappuna ja koska inhoan skumpan makua, niin siitäkin lasista juon vain sen kilistelykulauksen. Monta vuotta on mennyt niinkin, että olen kilistellyt holittomilla. Tämä koska niitä on ollut valmiiksi varattuina. En alkais koskaan vaatimaan itselleni toista juomaa. Tämä vuosi oli erilainen, kun join jopa 2 lasillista viiniä ystävien kanssa, kun oli tosi syytä juhlia.

        Paskan marjat. Ne alkoholia litkivät tekevät itse numeron siitä, että joku ei sitä juo, kuten itsekin teet, käyttämällä sanaa "absolutisti". Itselläni on ikää 40 vuotta, enkä ole koskaan ollut humalassa, koska en juo alkoholipitoisia juomia. En ole kumminkaan mikään vitun absolutisti. Ne muut vain juovat laimennettua myrkkyä saadakseen nuppia sekaisin. En ole absolutisti myöskään heroiinin, taikka minkään muunkaan huumausaineen suhteen. Niitä käyttävillä on vain ongelma. Sana absolutisti antaa ymmärtää, että olisi muka normaalimpaa käyttää myrkkyjä, jotka lamauttavat keskushermoston kuin olla käyttämättä niitä.

        Se, että itsekin juot paskanmakuisia aineita miellyttääksesi muita, kertoo siitä, että niitä aineita litkivät ovat se ongelma, jotka tekevät sen numeron.

        "Absolutisti koetaan usein vähän hankalaksi tyypiksi, sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä."

        Tuohon tyyliin. Miksi vitussa kenenkään pitäisi leikkiä juovansa yhtikäs mitään? Miksi vitussa joku joka ei niin tee, koetaan hankalaksi tyypiksi? Ne vitun kilistelijät ovat niitä hankalia tyyppejä, ja sinä olet vain myynyt itsesi juomalla jotain, jonka makua inhoat, saadaksesi muiden hyväksynnän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan marjat. Ne alkoholia litkivät tekevät itse numeron siitä, että joku ei sitä juo, kuten itsekin teet, käyttämällä sanaa "absolutisti". Itselläni on ikää 40 vuotta, enkä ole koskaan ollut humalassa, koska en juo alkoholipitoisia juomia. En ole kumminkaan mikään vitun absolutisti. Ne muut vain juovat laimennettua myrkkyä saadakseen nuppia sekaisin. En ole absolutisti myöskään heroiinin, taikka minkään muunkaan huumausaineen suhteen. Niitä käyttävillä on vain ongelma. Sana absolutisti antaa ymmärtää, että olisi muka normaalimpaa käyttää myrkkyjä, jotka lamauttavat keskushermoston kuin olla käyttämättä niitä.

        Se, että itsekin juot paskanmakuisia aineita miellyttääksesi muita, kertoo siitä, että niitä aineita litkivät ovat se ongelma, jotka tekevät sen numeron.

        "Absolutisti koetaan usein vähän hankalaksi tyypiksi, sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä."

        Tuohon tyyliin. Miksi vitussa kenenkään pitäisi leikkiä juovansa yhtikäs mitään? Miksi vitussa joku joka ei niin tee, koetaan hankalaksi tyypiksi? Ne vitun kilistelijät ovat niitä hankalia tyyppejä, ja sinä olet vain myynyt itsesi juomalla jotain, jonka makua inhoat, saadaksesi muiden hyväksynnän.

        No siinäpä vaikuttaa olevan juuri sellainen vaikea ja hankala tyyppi!

        Juuri teidänlaisista on puhe ollut. Moni myös kutsuu itse itseään "absolutistiksi" ja toki muut samaa sanaa tällöin käyttää.

        Tuntuu pipo/vanne kiristävän päänuppia selvästi kun vedetään het itseensä ja otatatte pulttia! :D
        Parempi pysyä todellakin kaukana moisista nipottajista. Aina joutuu varomaan sanojaan irl sellaisten seurassa ja jos tälläinen ns absolutisti on eksynyt juhlaseurueeseen, mukavaan illanviettoon jossa on myös kohtuudella alkoholia tarjolla, toki muutakin aina.. Niin en muista yhtäkään kertaa etteikö se yks tai useampi "nipottaja" ole parhaansa mukaan päivitellyt ja pahimmillaan pilannut muidenkin hyvät fiilikset räkytyksellään, murjottamalla sekä arvostellen jo yhdenkin annoksen juoneita. :/

        Ainiin.. Minähän olen itse ottanut enemmän kuin 3 annosta -17. Vaan en koe ongelmaksi muiden ottamista.. eikä ole kireellä pääkään. ;)


    • AitoSinkku45

      Kotona, harrastuksissa, milloin missäkin. Eipä ole kauheasti kiinnostusta Suomi 24:n tai vastaavien foorumeiden karjamarkkinoita kohtaan. Kun on aikanaan touhua nähnyt, ei kauheasti kiinnosta juosta "treffeillä"

    • AitoSinkku45

      "Toisaalta suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan ovat alkoholisteja, joilla ainakin toistaiseksi on riittänyt tahdonvoima toipumiseksi sairaudestaan"

      Kirjoitatko nyt omasta puolestasi vai jauhatko paskaa lämpimikseen? Onhan se joillekin ihmisille tietysti täysin käsittämätöntä ymmärtää, että jokaosella ihmisellä on täysi vapaus itse päättää omasta juomisesta ja tupakoimisesta ilman, että tarvitsee kysyä lupaa keneltäkään muulta. Itse en polta (koskaan) ja alkoholin suhteen olen melkein absolutisti, joka tarkoittaa sitä, ettei ole mitään pakonomaista tarvetta vetää joka perjantaisia kalsarikännejä. Hyvin pystyy olemaan ilman alkoholia vaikka kuukausia, eikä se vaikuta juomakäyttäytymiseen mitenkään. Kaikille ihmisille alkoholi kun ei yksinkertaisesti ole se koko elämää hallitseva asia.

    • Somerotar

      Raittiutta ei arvosteta. Ennen vanhaan koulussa annettiin raittiuskasvatusta ja nyt sille nauretaan. Mitä hyvää päihteissä on! Jos joku hoippuu kadulla päihdehöyryissä, kukaan "kohtuukäyttäjä" ei mene ojentamaan auttavaa kättään.

      Ajan henki on, juo viinaa ja vedä huumeita ja menesty ja naura heikoimmillesi, jos itse onnistut jotenkuten pyörimään omassa marsun pyörässäsi.


      Vanhana aivojesi pehmettyä voitkin sanoa: Seurustelen vain rikkaiden ja menestyneitten kanssa.

    • jokumies83

      Aikoinaan oli ilmoitus useaankin otteeseen näin raittiina, mutta todettuani tilanteen ettei ole "kysyntää" siis yhtäkään niin poistuin vähin äänin. Mutta eipä sitä enää ollakaan alle 30v, vaan ikää jo tullut useampi vuosi päälle. No s24 treffeihin en enää mene.

    • Absoluuttisen.varma

      Eihän täällä kukaan ole absolutisti, on turha vaatiakkaan . Ei aloittajakaan ole absolutisti ole!! jos ruvetaan syitä hakemaan tarkasti mitä kysyjä haluaa absolutistilta.

    • onabso

      juominen ja kalja(olut)on ihanturha keksintö, ruokajuoman sillon tällöin ymmärrän minä joka pärjään vedellä.

    • juomaton

      Jep. pitää paikkaansa... kaikki muijat jotka on sanonu arvostavansa, on myöhemmin vittuuntuneet kun en juo.

    • Anonyymi

      aika uskomatonta. muijia tämä maa päällään kantaa.

    • Anonyymi

      Älkää nyt saatana viittikkö, aloittaja on kerrakin järkevä olispa tuollaisia ennemmäkin. Itse olen absolutisti, en ole 11 vuoteen juonnut, koska se on perseestä. Kukaan järkevä ei juo, täällä palstalla tuntuu olevan pelkkiä juoppoja ja sairaita tyyppejä. T: Absolutistinen mies mansesta.

    • Anonyymi

      Mitä jos olenkin 31. ;/ en sitten käy vai?

    • 35 taitaa olla liian vanha, ei siinä, enkä ole edes täys absolutisti, maistan jos on joku erityinen päivä ja vähän parempaa laatua. Pingotus ja ahdasmielisyys on perseestä. Liialla ahdasmielisyydellä on vaikea löytää uusia tuttavuuksia ja helppo menettää ne vanhatkin.

    • Anonyymi

      Eipä niitä absolutistimiehiä varmaan paljoa ole, paitsi sitten niitä lestadiolaisia. Ja niistä mä en ainakaan ole yhtään kiinnostunut, kun ne on niin ahdasmielisiä ja hakevat kodin-, lapsenteko- ja lypsykonetta naisen sijaan. Tai mä en muita oo ainakaan täällä suomi24:ssa kohdannut. Enkä kyllä missään muuallakaan, luulen.
      Enpä tiedä tai absolutisteja muutenkaan monta, itseni lisäksi kaksi muuta naista.

    • Anonyymi

      miksi ihmeessä abso miehet on haitta naiselle? voihan sitä rakastella tai vaikka lenkkeillä baarissa tuttujjen tapaamisen sijaan. vain kahden - siin unelmani

    • Anonyymi

      Ei niin, että jos et juo, niin sussa on jotaki outoo. Vaan jos olet absolutisti, niin sussa on jotaki outoo. Absolutisti tekee numeron siitä, ettei juo. Absolutisti koetaan usein vähän hankalaksi tyypiksi, sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä. On paljon ihmisiä, jotka ei juo tai juo todella vähän ja harvoin. He eivät kuitenkaan usein kutsu itseään absolutisteiksi.

      Ite esim. juon todella vähän ja harvoin. Monena vuonna on mennyt niin, että lasi skumppaa uutena vuotena ja toinen vappuna ja koska inhoan skumpan makua, niin siitäkin lasista juon vain sen kilistelykulauksen. Monta vuotta on mennyt niinkin, että olen kilistellyt holittomilla. Tämä koska niitä on ollut valmiiksi varattuina. En alkais koskaan vaatimaan itselleni toista juomaa. Tämä vuosi oli erilainen, kun join jopa 2 lasillista viiniä ystävien kanssa, kun oli tosi syytä juhlia.

    • Olen jo reilusti yli 30v joten out of strike range, mutta lopetin päihteiden ym käytön aikoja sitten. Ei sovi oikein yhteen jos haluaa terveemmäksi ja terveemmäksi. Ihmisillä on usein joku ajatus että terveys on sitä kun ei ole syöpää tms, mulle se on sitä kun voit paremmin ja paremmin. Siihen ei sovi alkoholi ym kuin joskus harvoin.

      En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi kokonaan pidättäytyä jostain. Olen siis ollut teininä absolutismin kannalla huumeiden suhteen mutta näin vanhempana kun elämää on tullut elettyä niin en nää järkeä siinä. Koukkuun kun voi jäädä vaikka veroilmoituksen täyttöön tai mihin vaan. Ongelma on aina jossain muualla kuin siinä mihin jäät koukkuun. Ja ainakin kannabiksen vaikutuksen alaisena seksi voi olla helvetin hyvää, paino sanalla VOI OLLA.

    • Anonyymi

      Satuinpa vahingossa tähän ketjuun ja luin erittäin kiinnostuneena näitä viestejä. En yleensä tänne kirjoittele, mutta nyt on ihan pakko päästää vähän sanallisia paineita ulos.
      Aloittaja kysyi, missä ovat kaikki alle 30-vuotiaat absolutistit, jotka eivät polta. Itse olen 46-v. (en siis kuulu tuohon etsintäkuulutuksen kohderyhmään enkä kai saisi siksi täällä edes avautua) mies, absolutisti ja tupakoimaton. Olen pohtinut samaa naisten suhteen: missä kaikki absolutistit luuraavat? Kapakoissa tuskin, ja mistäpä niitä muualta uskaltaisi nykyisinä aikoina enää kysellä, ettei tulisi ahdistelusyytettä.
      Ja sori vaan kaikki nyt, mutta minä vähän nyt valitan ja kitisen ja urputan ja mitä niitä verbejä onkaan…
      Jossakin viestissä tuolla alkupäässä mainittiin kohtuukäyttö. Mitä se on? Pelkkää höpöhöpöä. Yksi on mielestään kohtuukäyttäjä, kun ei kieltäydy samppanjalasillisesta juhlissa. Toinen on mielestään kohtuukäyttäjä, kun vetää vain yhden kossupullon kahdesti viikossa. Minä olen kerran pettynyt erääseen nuorehkoon naishenkilöön, joka ilmaisi kiinnostuksensa parisuhteeseen kanssani ja ilmoitti olevansa kohtuukäyttäjä sitä kysyessäni. Ensimmäisen parisuhteenne aikaisen kännin vedettyään kävi niin pahasuiseksi ja riitaa haastavaksi, että krapulasta selvittyään hän pääsi kanssani keskustelemaan siitä, mitä minä odotan parisuhteelta. Joo kyllä, olen tiukkapipo! Mutta bänksit tein. Minä en pilaa yhtään päivää elämästäni riitelemällä humalaisen kanssa, jos sen vain suinkin pystyn välttämään.
      Samassa viestissä sanottiin myös, että suurin osa keski-iän ylittäneistä miehistä, jotka eivät juo lainkaan, ovat alkoholisteja, jotka eivät pysty toipumaan alkoholismistaan. Varmasti näin on. Onneksi kirjoittaja sanoikin, että suurin osa, ei kaikki. Olen ollut absolutisti koko ikäni.
      Mihin muuten perustuu tuo ajatus, että ellei ole juonut koskaan, on ”epäilyttävä”? Joku voisi kertoa, mitä epäilyttävää siinä on. Minä vain opin jo lapsena vihaamaan humalaisia heidän aiheuttamiensa häiriöiden ja pelkotilojen vuoksi. Viha on vuosien mittaan vain kasvanut – enää humalaiset eivät pelota, pelkästään ärsyttävät. Ja mitä taas uskonnollisuuteen tulee, niin minä olen täys-ateisti. Varsinkaan en lestadiolainen, mitenkään heitä morkkaamatta, mutta jossakin viestissä hekin tulivat mainituksi. Näitä kahta asiaa näköjään ihmettelee muutama muukin tässä ketjussa.
      Yhdessä viestissä sanottiin, että absolutisti tekee numeron siitä, ettei juo. Mikä sitten on ”numeron tekemistä”? Ko. viestissä sanottiin, että absolutisti ei voi ottaa lasia käteensä ja edes teeskentelevänsä juovansa siitä. Miksi pitäisi? Onko se numeron tekemistä? Jos on, niin sitten se minun kohdallani pitää paikkansa. En ota lasia käteeni, ellen tiedä, että lasissa on jotakin alkoholitonta. Mutta koskaan en ole sitä suureen ääneen julistanut, enkä koskaan ole missään juhlissa käynyt muille saarnaamaan, että näpit irti myrkystä. Se olisi minun mielestäni numeron tekemistä.
      Samassa viestissä sanottiin, että absolutisti koetaan hankalaksi. Onko se A:n vika? Homot, mamut ja sivarit saavat vapaasti olla sellaisia kuin ovat, mutta A on hankala.
      Eräässä viestissä mainittiin, että naiset arvostavat raitista, mutta eivät pidä absolutistista. Tästäkin on minulla omakohtainen kokemus. Eräs toinen nuorehko naisihminen myös osoitteli kiinnostusta minua kohtaan, käytiinpä jopa illallisellakin ravintolassa. Hän ihmetteli, kun tilasin pelkkää jäävettä hänen tilatessaan viiniä. Selitin olevani absolutisti. Sen illan jälkeen kaikenlaiset kiinnostuksenosoitukset päättyivät kuin seinään.
      Joitakin absoluuttisuus ihmetyttää. Mikähän siinäkin on? Eihän kukaan kummeksu sitäkään, etten harrasta homoseksiä (vai?). Jos päättäisin lopettaa ulkomaan matkailun kokonaan ja keskittyä vain kotimaan nähtävyyksiin lomillani, polttaisiko siitä joku päreensä? Tuskinpa vain. Tai jos lopettaisin lihansyönnin, tai loton teon, tai myisin auton pois ja ryhtyisin käyttämään julkisia kulkuvälineitä ja polkupyörää.
      Mutta olepas absolutisti! Se on muutamille kuin punainen vaate härälle. Absolutistina oleminen on turhaa pingottamista, ahdasmielisyyttä, nipottamista. Jopa silloin, kun sitä aatetta ei tyrkytä muille. Jopa silloin, kun sitä ei kukaan muu edes huomaa, ennen kuin sen kysyttäessä kertoo.
      Mikä kumma siinä on?

    • Anonyymi

      Kommunismi, absolutismi, ateismi, okkultismi ja mitä näitä nyt onkaan... Kaikenmaailmat ismit ja aatteet on perseestä. Kuten edellinen kirjoittaja juuri todistaa, on absolutisti yhtä vitun rasittava saarnaaja kuin vaikkapa kunnon kommari. Vaikka kone päässä kaatuisikin niin tulostin senkun jatkaa jatkaa... Kuka tuollaisia jaksaa? Ei kukaan. Jaa miksi? Tällaisiin ismeihin sortuneet henkisesti heikot yksilöt ovat alttiita erilaisten uskonlahkojen vaikutuksille. Ei ole ihmisen elämää sydän syrjällään odotella mihin itsemurhalahkoon kumppani seuraavaksi keksii liittyä. Ja järkipuhe ei tehoa. Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Ei "-ismeissä" mitään pahaa ole, jos ne ohjaavat positiivisella tavalla ihmisen käyttäytymistä. Eri asia sitten, jos "-ismistä" alkaa olla todellista vahinkoa muille tai sitä asiaa ryhdytään kannattamaan tai ajamaan vain sen vuoksi, että ollaan sitten joku "-isti" ja se on hienoa ja mahtavaa. Minä olen absolutisti siksi, etten halua myrkyttää itseäni, en sen vuoksi, että olisin sitten jokin "-isti".

        Mutta asiaan.

        Sanot, että absolutisti on "vitun rasittava saarnaaja", ja että minä tuossa edellisessä tekstissäni sen todistan. No, omasta mielestäni minä tuota tekstiä kirjoittaessani halusin vain perustella oman (ja ehkä muutaman muunkin abson) näkökulman tähän valintaan silloin, kun se ei johdu alkoholismista, uskonnosta, sairauksista tai jostakin muusta syystä, mikä pakottaa absoksi, vaan pelkästään valinnasta. Samalla halusin myös puolustaa meitä absoja näiltä jatkuvilta, ja mielestäni perusteettomilta, hyökkäyksiltä valintaamme kohtaan. Jos se pääsi lipsahtamaan saarnaamiseksi, niin sori siitä.

        En minäkään saarnaamisesta nimittäin pidä. Kyllä minua ottaa kupoliin, kun joku ilmastonmuutoksesta huolestunut tulee vaatimaan minulta lentomatkustamisen lopettamista ja keskittymistä kotimaan matkailuun. Tai kun kasvisruokaintoilija tulee käskemään lopettamaan lihansyönnin. Tai kun suvaitsevaisuusaktivisti alkaa vaatia, että minun pitäisi hyväksyä vaikkapa "tasa-arvoinen avioliittolaki". Varmasti melko suuri osa absoista on saarnaajia, mutta onhan näitä eri tapoja osoittaa mieltään muitakin. Esimerkiksi tämä pride-kulke on minusta "vitun rasittava" tapahtuma.

        Epäilemättä tämä tällainen saarnaaminen, mitä minäkin tässä jo toista kertaa sorrun tekemään, on "vitun rasittavaa" niille, joita absolutismi syystä tai toisesta ärsyttää, ellei muuten niin sen saarnaamisen vuoksi. Mutta arvatkaapa, montako kertaa minua on ärsyttänyt teidän ns. "kohtuukäyttäjien" tai vähän enemmänkin käyttävien puheet? Jo pelkästään tästä ketjusta pari esimerkkiä: "Vaan jos olet absolutisti, niin sussa on jotaki outoo." Näin saa edelleen sanoa, mutta jos minä erehdyn sanomaan ääneen tuon saman lauseen, mutta vaihdan "absolutistin" paikalle "homon", niin kylläpä saan monet ihmiset kiehumaan. Nytkin joku tätä lukeva poltti päreensä jo pelkästään tästä teoreettisesta pohdinnasta. Ja "sekun ei voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä" - miksi ihmeessä pitäisi teeskennellä? Meneekö oikeasti jonkun juhlailta pilalle siitä, että minä ohitan sen samppanjalasitarjottimen siinä oven suussa? Kukahan tässä on ahdasmielinen?

        Entä sitten lauseet tyyliin "no ota nyt sinäkin yhden kerran tuosta, pidä sinäkin kerrankin hauskaa". Kuvitteletteko te, että tuollainen ei ole minusta rasittavaa?

        Sinä edellisen tekstin kirjoittaja kysyt, kuka meitä jaksaa, ja vastaat itse, ei kukaan. Vähemmistössähän me ollaan, totta. Mutta silti minä vastaan: aika moni. Minulla on paljon ystäviä, usko tai älä. Eivätkä he kaikki edes ole absoja. Minäpäs kysyn sinulta: arvaapas, jaksanko minä humalaisia. Minä en tunne yhtään ihmistä, joka muuttuisi hauskemmaksi juotuaan alkoholia, määrällä ei ole väliä. Jotkut pystyvät juomaan muutaman lasillisen ja pysyvät ennallaan, mutta ei heistäkään millään tavalla hauskempaa seuraa sillä tule. Suurin osa muuttuu enemmän tai vähemmän rasittavaksi viimeistään sen muutaman lasillisen jälkeen. Ne, jotka eivät ala jossakin vaiheessa haastamaan riitaa tai inttämään jostakin mitättömästä asiasta, ne alkavat kertoilla juttuja, jotka ovat kovinkin hauskoja - omasta mielestään. Ja nauraa räkättävät päälle. No ei siinä mitään, hauskaa saa ja pitääkin olla, mutta kun ne jutut eivät oikeasti naurata. Selvänä niitä ei kertoisi kukaan. Ja kyllä, myös selvänä voi olla hauska. Itse olen nauranut katketakseni noin viidenkymmenen henkilön työyhteisöni illanvietossa työtovereideni mehevimmille lohkaisuille. Ja kaikki oltiin vesiselvinä, koska tämän illanvieton "juhlakalu" oli myös abso.

        Ja lopuksi: en ole absolutisti, koska olisin henkisesti heikko ja siksi "-ismiin" sortunut. Enkä ole altis minkäänlaisen uskonlahkon vaikutuksille. En kuulu edes kirkkoon.

        Sori vaan, kun taas saarnasin. Lupaan, etten kirjoita enää tähän ketjuun. Korostan vielä, että tarkoitukseni ei ole yrittää kieltää teitä "kohtuukäyttäjiä" alkoholin käytöstä tai käännyttää teitä absoiksi. Halusin vain perustella, miksi olen tämän valinnan tehnyt ja miksi minua ärsyttää se, että te "kohtuukäyttäjät" yritätte päinvastoin käännyttää minua. Absolutistit saarnaavat - hyvä on, pitää varmasti paikkansa, ja voi olla hyvinkin merkittävä syy siihen, etteivät absot helpolla saa puolisoa, joskaan tämän ketjun aloittaneeseen kysymykseen sekään ei vielä vastaa. Mutta onko se syy myös siihen, että meitä pidetään outoina, kun emme "voi edes ottaa käteensä sitä lasia ja leikkiä juovansa,sitä", kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin, ja kaikkiin muihin esille tulleisiin seikkoihin? En usko. Siinä on jotakin muutakin taustalla. Enkä vieläkään ole saanut vastausta, mitä se on.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe