Kävin työvoimatoimistossa

Kaisanoasaa

Koska olivat minut sinne kutsuneet. Mielenkiintoinen paikka se työvoimatoimisto. Siellähän oli heti vanha kurppa vastassa joka kutsui toimistoonsa juttelemaan ja alkoi kyselemään mun työhistoriaa muun muassa. Sitten se selitti että tää on kartoituskäynti ja alkoi selvittää ammattitaitoani työnhakemisiin. Pistin kurpalle jauhot suuhun ja sanoin ettei ole ammattitaitoa ja että osaan kyllä käyttää tietokonetta ja hakea töitä mutta en ole hakenut.
Siihen se ei mitään sanonut vaan tulosti 5 paperia jossa oli työpaikkoja ja kertoi että niihin pitää hakea. 1 työpaikka sijaitsi toisella puolee suomee joku muuttotyöntekijä, kaksi työpaikkaa oli kaupasta hyllyttäjä ja pullonpalautuskoneen hoitajana ja kaksi jotain maalaushommaa. No tulin kotiin ja pistin netissä duunit hakuun ettei tule karenssia ja laitin jokaiseen hakemukseen etten ole kiinnostunut kyseisistä töistä ja että työkkäri käski hakemaan. Nyt sitten odotan innolla että saanko duunia vai en.
Kurppa muuten kyseli että onko minulla perhettä ja siihen vastasin ettei ole koskaan ollut naista eikä tule olemaan perhettä. Sanoin myös että naisettomuus masentaa ja annoin ymmärtää etten ole menossa töihin sen takia.

15

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulisi sinua edes hieman ilahduttavan, että maailmasta löytyy edes yksi nainen, joka kutsuu sinut luokseen: työkkärin täti!

      • ne5gdfbg67

        No mutta kun se on kurppa, niin sitä ei lasketa.


    • Onneksi olkoon! Hyllyttäjän paikka on teidän!

      Mulla oli tähän sopiva linkkikin, mutta en osaa käyttää tätä atk-laitetta.

    • Kaisanoasaa

      Oli siellä toimistossa toinenkin kurppa. Joku harjoittelija joka kuunteli masentuneen näköisenä. Mutta nyt taas ei tarvii vuoteen käydä työkkärissä, iloitsen siitä.

    • vastuutuleeväkisin

      Hyvä että voit vielä noin tehdä. Se on sinulle hyvä juttu nyt.

      Toisaalta toivon, että kaltaisesi tyyppien päivärahat saataisiin lakkautettua ja joutuisit toimeentulosi puolesta tekemään jotain radikaalimpia toimenpiteitä, jossa ottaisit elämästäsi enemmän vastuuta itse. Raju olisi varmaan totuus, mutta jokaiselle on annettu mahdollisuus muodostaa elämästään mielekäs, joten ennemmin tai myöhemmin se sinullekin valkenee.

      Mutta aikapitkälle nykyään Suomessa vaan pääsee loisimalla....se vaikeuttaa loisijaa ja loisimisen kustantajien elämää.... kestämätön rakenne.... Eiköhän se aikanaan jotenkin poksahda.

      • täälläsaaollarauhassa

        Et vissiin tykkää että täällä voi elää rauhassa ja turvallisesti, suosittelen matkailua sellaisiin mestoihin missä ei ole sosiaaliturvaa niin ehkä sinullekin voisi jotain valeta.


      • SoliterniuM1977

        Hyvä vaan, että valtio pitää huolen kansalaisistaan. Maksan mieluusti veroja, koska valtio käyttää osan niistä tällä tavoin. Hyvä Suomi ja kiitos Suomi! Vielä itse viihdyn työssä, koska siellä on sosiaalinen elämäni.


    • työtönmies-

      Mitä siellä töissä on sellaista että sinne pitää mennä? Saatteko paljonkin naisia kun käytte töissä. Saatteko arvostusta siitä naisilta? Monet käy töissä mutta ovat olleet kymmeniä vuosia sinkkuna.

      • olikouuttatietoa

        Parahin atm32, töissä käymisestä maksetaan palkkaa eli rahaa. Ei ne sieltä mitään naisia anna mukaan.


    • ajattelinvaan

      En ymmärrä miksi ihmiset käy työvoimatoimistossa. Onko ne palkanneet koskaan ketään töihin. Minä olen ainakin hakenut töitä yrityksistä suoraan kuten raksafirmoista. Lähetän raksafirmaan sähköpostia ja kysyn että onko töitä, kirjoitan myös tietoja mitä osaan ei sen tarvii olla kovin pitkä kirje mutta tekee vaikutuksen ainakin. Työvoimatoimiston saisi räjäyttää paskaksi, siitä ei ole mitään hyötyä työn saamisessa.

    • Raha-on-kemia

      Kuulostaa maailman tylsimmältä työltä se hyllyttäjä kaupassa ja tuskin siitä maksetaan kovin paljoa. Mielummin sitä makoilee vaan kotona. Remppahommat ja maalaus olisi mukavaa hommaa koska siinä näkee ammattitaitoa ja saa itse duunailla aika pitkälti yksin. Olen jokusen kymmenen taloa maalannut ja remppaillut. mutta nykyään on aika vähän saatavilla remppahommia tai sitten niihin palkataan vain ulkomaalaisia koska niille ei tarvii matkaa kunnon palkkaa. Ei sitä alle kahden tonnin mitään jaksa tehdä.

    • Tämä-selvä

      Työkkärissä on vain rumia naisia joten ei sinne kannata mennä. Olen käynyt työkkärissä varmaan kaks kerta 10 vuoden aikana. Työkkäristä saa vain palkatonta työtä eikä ne mummot osaa siellä muuta kuin vittuilla.

    • säälistäjä
    • Yksimuidenpuolella

      Veikkaanpa etteivät sosiaaliset tai muutkaan taitosi riittäisi noin vaativiin tehtäviin. On sulla hienot asenteet ja upea elämä. Onnittelen.

    • MitäJärkeä

      Vain typerys jaksaa käydä käydä töissä jos ei saa naista itselleen kumminkaan.
      Illat istuu yksinään kotona, että pääsee aamulla paskaduuniin.
      Jännämiehet vie naiset eikä hikoile duunissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe