Ovatko palstalaiset nörttejä?

onkonörttejä

No nörttejähän on monenlaisia mutta tarkoitan sellaisia fiksuja nörttejä jotka osaavat vaikka ohjelmointia ja elektroniikkaa, eivätkä vain hakata jotain pleikkaria.

30

397

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä ohjelmoin paremmin kuin 90% palstalaisista, tinaan elektroniikkarekkulat paremmin kuin 80% palstalaisista, mutta pleikkarin pelaamisessa olen ihan keskiverto. Koska kuitenkin juuri pelaamalla voi nykymaailmassa rikastua ja se on eUrheiluna kunnioitettava jo harrastuksena, yritän kehittyä juuri siinä. Ohjelmoikoon intialaiset ja tinatkoon kiinalaiset.

      • eituuhintaa

        No se että e"urheilussa" rikastuu on yhtä epätodennäköistä kuin missään oikeassakaan urheilussa, tai varmaan vielä epätodennäköisempää kun nykyään pelaajia on varmastikin enemmän kuin urheilijoita.


      • eituuhintaa kirjoitti:

        No se että e"urheilussa" rikastuu on yhtä epätodennäköistä kuin missään oikeassakaan urheilussa, tai varmaan vielä epätodennäköisempää kun nykyään pelaajia on varmastikin enemmän kuin urheilijoita.

        Epätodennäköistähän se on enkä mä niin ole perso rahallekaan. Rikastukoot keitä asia kiehtoo. Mutta yhtä kaikki eSports on trendikästä ja asiasta ovat innostuneet kaiken maailman ennen vakavasti otettavat instanssit ja Hjallis Harkimo. Ja niin kuin kaikessa urheilussa olympiahengen mukaan: Tärkeintä ei ole voitto vaan yrittäminen ja jalo eKilpa. Citius, Altius, Fortius! Koko maailman nuoriso, tarttukaa pleikkariin!


      • eituuhintaa
        scrg kirjoitti:

        Epätodennäköistähän se on enkä mä niin ole perso rahallekaan. Rikastukoot keitä asia kiehtoo. Mutta yhtä kaikki eSports on trendikästä ja asiasta ovat innostuneet kaiken maailman ennen vakavasti otettavat instanssit ja Hjallis Harkimo. Ja niin kuin kaikessa urheilussa olympiahengen mukaan: Tärkeintä ei ole voitto vaan yrittäminen ja jalo eKilpa. Citius, Altius, Fortius! Koko maailman nuoriso, tarttukaa pleikkariin!

        Joo toki siinä pyörii isot rahat ja moni sellainen jolla ei olisi urheilussa mitään saumaa voi yrittää tosissaankin. Mutta se että pelaamista tai esimerkiksi shakkia sanotaan "urheiluksi" on typerää, parempi termi olisi kilpailu.


      • eituuhintaa kirjoitti:

        Joo toki siinä pyörii isot rahat ja moni sellainen jolla ei olisi urheilussa mitään saumaa voi yrittää tosissaankin. Mutta se että pelaamista tai esimerkiksi shakkia sanotaan "urheiluksi" on typerää, parempi termi olisi kilpailu.

        Urheilussa (tai eUrheilussa) pyörivän rahan kanssa on hyvä miettiä mistä se on peräisin. Se voi tulla kyseisen lajin harrastajilta itseltään tai sitten ulkopuolelta jonkinlaisen vaihdantalogiikan kautta. Joku esim. saa tuotteelleen näkyvyyttä ja ostajia urheilijoiden tai eUrheilijoiden kautta. Mulla on käsitys, että eSportsin puolella raha on ainakin vielä hyvin suurelta osin harrastajilta peräisin.


      • JossainMuualla

        Haa!

        Minulla oli kunnia nähdä eUrheilijoita tankkaamassa suoritustaan varten.

        Nuoret urhomme olivat ahmimassa pitsaa eUrheilu tallin takit päällä ja vaikuttivat pulleammilta kuin minä (en ole laiha).

        Täytyyhän sitä kerätä massaa suoritusta varten.

        Teki mieleni pyytää lupa kuvan ottamiseen julkaisulupineen, mutta sain sisäinen trollini kuriin ja järjestykseen.


      • EiOleEi
        JossainMuualla kirjoitti:

        Haa!

        Minulla oli kunnia nähdä eUrheilijoita tankkaamassa suoritustaan varten.

        Nuoret urhomme olivat ahmimassa pitsaa eUrheilu tallin takit päällä ja vaikuttivat pulleammilta kuin minä (en ole laiha).

        Täytyyhän sitä kerätä massaa suoritusta varten.

        Teki mieleni pyytää lupa kuvan ottamiseen julkaisulupineen, mutta sain sisäinen trollini kuriin ja järjestykseen.

        Kutsutaankohan syöntikilpailuitakin urheiluksi.


    • pitkätukka-68

      Eka koulutukseni on radio- ja tv-asentaja. Osaan myös ohjelmoida (itseoppinut).
      Olenkohan koskaan edes pelannut pleikkaa...

      Yhtään tietokonettakaan en ole valmiina ostanut. Nykyinen on aika hieno viritelmä.

    • Osaan käyttää tablettia ja älykännyä.

      • Levozin

        Persemäki tarvtsisi jotain älytabletteja


      • Levozin kirjoitti:

        Persemäki tarvtsisi jotain älytabletteja

        Juuri jotain tabletteja kaikki palstalaiset aina käyttää. Finasterixeja tms.


      • pitkätukka-68
        scrg kirjoitti:

        Juuri jotain tabletteja kaikki palstalaiset aina käyttää. Finasterixeja tms.

        Ainoa tabletti jota käytän säännöllisesti on tää ZTE. Ibumaxia menee epäsäännöllisesti.


      • Nekin.nestemuodossa
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ainoa tabletti jota käytän säännöllisesti on tää ZTE. Ibumaxia menee epäsäännöllisesti.

        Sulla sitä onkin perin terveelliset elämäntavat. Olet luonnontuotteiden kuten hiivan ja sokerin ystävä.


      • pitkätukka-68
        Nekin.nestemuodossa kirjoitti:

        Sulla sitä onkin perin terveelliset elämäntavat. Olet luonnontuotteiden kuten hiivan ja sokerin ystävä.

        Ja tupakan, joka on tietenkin peräisin intiaaneilta :)


    • flowersreally

      Riippuu varmaan nörtin määritelmästä.

    • juujoo

      Juu osaan, ja on alan koulutus.

    • rasvakoura

      Minä ja tietotekniikka soveltuu yhtä hyvin yhteen kuin sika ja otsatukka...eli en ole nörtti.

    • kuka.on.kakkonen

      Minkkilaukku on palstan paras ohjelmointihommissa.

    • nestor.j

      Mulla on Nokia 5110 vuosimallia -98, ja pelittää edelleen hyvin, paitsi pakkasella näppylät ei toimi jos jäähtyy. Vuoden 2006 jokin nokiamallia välillä, aika piankin turposi akku. Yritin litistää sitä vasaralla, mutta ei sen jälkeen lataantunut, joten palasin hyväksi koettuun.
      Tablettia oon tunnustellut ja pitänyt kädessäkin, sanoivat että sillä on jo hankala soittaa.
      Onkohan älykännykkä kehitetty niin, ettei sillä juuri voi soittaa? Liittyykö nörtti-sana siihen, että sellainen pystyy soittamaan vaikka nykykännykällä, jos kovempi tarvis on.

      • pitkätukka-68

        Ainakaan mun tabletilla ei voi soittaa eikä vastaanottaa puheluita. Tekstiviestit toimii.


    • Minä en osaa, kun auttavasti näpytellä tekstiä ja hakea sanoilla aiheita. Olen siis todella tyhmä mitä tulee atk osaamiseen.

      • Mutta siksihän mulla on mun mies, se osaa...ja on noissa hommissa fiksumpi.


      • pitkätukka-68
        mazy kirjoitti:

        Mutta siksihän mulla on mun mies, se osaa...ja on noissa hommissa fiksumpi.

        Ekan kerran (joskus ysärillä) kun kasailin tietokonetta, tartti pyytää silloiselta tyttöystävältäni apua. Nykyisin en apuja tarvi.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ekan kerran (joskus ysärillä) kun kasailin tietokonetta, tartti pyytää silloiselta tyttöystävältäni apua. Nykyisin en apuja tarvi.

        Juu, kyllähän naisetkin on eteviä noissa. Siksees minä vaan yksilönä olen ulkona, kun lumiukko.☺️

        Itellä on atk tullut tutuksi vasta 2003, niin että kotikäytössä ottanut käyttöön. Sitä ennen vain amiksessa joskus tarvinut muutamia tunteja.

        Eikä ollut esim. yläasteella mitään hinkua tutustua atk:hon. Joitakin tunteja jo silloin annettiin valinnaisina, ketkä sattui valitsemaan. Mä valitsin perinteisen konekirjoituksen. 😋

        Nykyään nuo jo pikkupenskat osaa atk jutut tuosta vaan. 👍

        Omatkin lapset on isän opissa omaksuneet paljon tietoa ja taitoa, mitä mä en pystyisi koskaan opettamaan kellekkään.


      • mazy kirjoitti:

        Juu, kyllähän naisetkin on eteviä noissa. Siksees minä vaan yksilönä olen ulkona, kun lumiukko.☺️

        Itellä on atk tullut tutuksi vasta 2003, niin että kotikäytössä ottanut käyttöön. Sitä ennen vain amiksessa joskus tarvinut muutamia tunteja.

        Eikä ollut esim. yläasteella mitään hinkua tutustua atk:hon. Joitakin tunteja jo silloin annettiin valinnaisina, ketkä sattui valitsemaan. Mä valitsin perinteisen konekirjoituksen. 😋

        Nykyään nuo jo pikkupenskat osaa atk jutut tuosta vaan. 👍

        Omatkin lapset on isän opissa omaksuneet paljon tietoa ja taitoa, mitä mä en pystyisi koskaan opettamaan kellekkään.

        "Juu, kyllähän naisetkin on eteviä noissa. "

        Valtaosa naisista on täysin kädettömiä tai yhtä lumiukkoja kuin sinäkin. Todisteita näkyy tälläkin palstalla.

        "Nykyään nuo jo pikkupenskat osaa atk jutut tuosta vaan. 👍 "

        Millä perusteella osaat arvioida mitä ja kuinka hyvin ne osaa? Mulla kun on vahvasti sellainen tuntuma, että esim. vanhemmat helposti yliarvioivat nuorten taitoja.


      • scrg kirjoitti:

        "Juu, kyllähän naisetkin on eteviä noissa. "

        Valtaosa naisista on täysin kädettömiä tai yhtä lumiukkoja kuin sinäkin. Todisteita näkyy tälläkin palstalla.

        "Nykyään nuo jo pikkupenskat osaa atk jutut tuosta vaan. 👍 "

        Millä perusteella osaat arvioida mitä ja kuinka hyvin ne osaa? Mulla kun on vahvasti sellainen tuntuma, että esim. vanhemmat helposti yliarvioivat nuorten taitoja.

        "Valtaosa naisista on täysin kädettömiä tai yhtä lumiukkoja kuin sinäkin. Todisteita näkyy tälläkin palstalla."
        -
        No ainakn moni on etevämpi, kun minä ihan irl nähty. Suit sait sukkelaan hoituu...☺️

        "Millä perusteella osaat arvioida mitä ja kuinka hyvin ne osaa? Mulla kun on vahvasti sellainen tuntuma, että esim. vanhemmat helposti yliarvioivat nuorten taitoja."

        - Jälleen vertaan itteeni ja ala-asteella näkyy koodaukset olevan arkipäivää, mitä meillä nelikymppisillä olus ei ollut edes unelmissa vielä tuolloin..

        Mun lapset on leikki-ikäisenä jo mua fiksumpia, löytyy valikot ja sieltä aiheet vaikkei osaa ees lukea. Samoin noi pleikat yms. kaikk toiminnot menee kattomatta namikoita...onhan sekin jo enemmän mitä mä osaan! Isäntä on sitä nörtti sukupolvea, joka kasvoi pelien ja tietokoneiden vieressä...ettei ne multa ainakaan opi mitään näistä.😄


      • mazy kirjoitti:

        "Valtaosa naisista on täysin kädettömiä tai yhtä lumiukkoja kuin sinäkin. Todisteita näkyy tälläkin palstalla."
        -
        No ainakn moni on etevämpi, kun minä ihan irl nähty. Suit sait sukkelaan hoituu...☺️

        "Millä perusteella osaat arvioida mitä ja kuinka hyvin ne osaa? Mulla kun on vahvasti sellainen tuntuma, että esim. vanhemmat helposti yliarvioivat nuorten taitoja."

        - Jälleen vertaan itteeni ja ala-asteella näkyy koodaukset olevan arkipäivää, mitä meillä nelikymppisillä olus ei ollut edes unelmissa vielä tuolloin..

        Mun lapset on leikki-ikäisenä jo mua fiksumpia, löytyy valikot ja sieltä aiheet vaikkei osaa ees lukea. Samoin noi pleikat yms. kaikk toiminnot menee kattomatta namikoita...onhan sekin jo enemmän mitä mä osaan! Isäntä on sitä nörtti sukupolvea, joka kasvoi pelien ja tietokoneiden vieressä...ettei ne multa ainakaan opi mitään näistä.😄

        "Jälleen vertaan itteeni ja ala-asteella näkyy koodaukset olevan arkipäivää, mitä meillä nelikymppisillä olus ei ollut edes unelmissa vielä tuolloin."

        Mä luulen, että juuri tämän päivän nelikymppisissä on huomattavan paljon niitä, joilla on tietotekniikan perusteet varsin hyvin hallussa. 30 vuoden takaisilla kotilaitteilla voi ensisijaisesti pelailla ja seuraava askel melkein olikin ohjelmointi.

        "Mun lapset on leikki-ikäisenä jo mua fiksumpia, löytyy valikot ja sieltä aiheet vaikkei osaa ees lukea. "

        Juuri tuota tarkoitan. Lapsi osaa tehdä triviaaleja asioita valmiilla sovelluksilla ymmärtämättä yhtään mitä tapahtuu. Asioita, joita simpanssikin oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, jos saa banaanin palkinnoksi onnistumisesta. Sitten kun joku asia ei toimikaan ollaan täysin kädettömiä. Ennen kuin lapset osaa sujuvasti lukea ja laskea, ne ei oikeasti voi osata "atk-juttuja".


      • scrg kirjoitti:

        "Jälleen vertaan itteeni ja ala-asteella näkyy koodaukset olevan arkipäivää, mitä meillä nelikymppisillä olus ei ollut edes unelmissa vielä tuolloin."

        Mä luulen, että juuri tämän päivän nelikymppisissä on huomattavan paljon niitä, joilla on tietotekniikan perusteet varsin hyvin hallussa. 30 vuoden takaisilla kotilaitteilla voi ensisijaisesti pelailla ja seuraava askel melkein olikin ohjelmointi.

        "Mun lapset on leikki-ikäisenä jo mua fiksumpia, löytyy valikot ja sieltä aiheet vaikkei osaa ees lukea. "

        Juuri tuota tarkoitan. Lapsi osaa tehdä triviaaleja asioita valmiilla sovelluksilla ymmärtämättä yhtään mitä tapahtuu. Asioita, joita simpanssikin oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, jos saa banaanin palkinnoksi onnistumisesta. Sitten kun joku asia ei toimikaan ollaan täysin kädettömiä. Ennen kuin lapset osaa sujuvasti lukea ja laskea, ne ei oikeasti voi osata "atk-juttuja".

        "Juuri tuota tarkoitan. Lapsi osaa tehdä triviaaleja asioita valmiilla sovelluksilla ymmärtämättä yhtään mitä tapahtuu. Asioita, joita simpanssikin oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, jos saa banaanin palkinnoksi onnistumisesta. Sitten kun joku asia ei toimikaan ollaan täysin kädettömiä. Ennen kuin lapset osaa sujuvasti lukea ja laskea, ne ei oikeasti voi osata "atk-juttuja""

        - Nojoo, totta. Itte en taas ymmärrä lukemaani, enkä osaa aina laskeakaan joten simpanssina jatkettava.😄


    • Kyllä nämä laitteet vasaraa tottelevat.

      • nestor.j

        "Kyllä nämä laitteet vasaraa tottelevat."

        Ylempänä kirjoitin eilen
        "Yritin litistää sitä vasaralla, mutta ei sen jälkeen lataantunut.."

        Miten tuon vasaroinnin ottaa (kyse turvonneesta akusta), litistyihän se, paksuussuunnassa ihan kirjaimellisestikin, mutta... niin ja mulle outo ilmiö tietenkin, tuollainen akun turpoaminen

        Luulen edelleen ja oikeasti, että esim.Nokia klassikko 3310 alkuperäinen on kirpputoreilla kysytty vieläkin. onko se sitten valmistajan moka, jos tekee niin hyvän että kestää ainakin viisinkertaisen ajan kuin tämän päivän mallit, ja lisäksi sillä voi soittaa vaikka liikenteen metelissä, luurista kuulee senkin, mitä sanotaan, ei pelkkää taustakohinaa. Selkeä kapula minkä käyttämiseen ei tarvitse olla perin pohjin nörtti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe