Kun narsisti ei jätä rauhaan

Kainuu89

Olen katkaissut kaikki yhteydet häneen jo pari-kolme vuotta sitten. Silti hän tuntuu olevan kiinnostunut elämästäni ja penkoo asioitani sekä haukkuu minua ihmisille mitä ihmeellisemmillä ja sairaimmilla tarinoilla. Miten saan hänet jättämään minut rauhaan? Paikkakunnan vaihto ei ole optio tämänhetkisessä elämäntilanteessa. Hän ei pyri ottamaan yhteyttä suoraan minuun, vaan lähinnä läheisiini. Tiedän hänestä aika likaisia juttuja, ja epäilen, että hänen tarkoituksensa on lähinnä mustata maineeni jotta uskottavuuteni kärsisi siltä varalta, että avaisin suuni.
Olemme samaa sukupuolta eikä tässä ole mitään parisuhde sotkuja taustalla. Haluaisin lähinnä jatkaa elämääni ilman hänen aiheuttamiaan ongelmia.

11

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläReagoi

      Epäilen että joudut vain kovettamaan luontos ja olemaan välittämättä. Myös siitä, että osalle ihmisistä mustamaalaus menee täydestä.
      Ja pahallehan se tuntuu. Seuraus voi olla myös se, että osaan ystävistä tai läheisistä katkeaa välit.
      Törmäsin joulun alla taas itse samaan ilmiöön, enkä tiedä kyllä muuta tapaa toimia.

      • Kainuu89

        On niin vaikeaa olla välittämättä pilkallisista katseista ja ylimielisyydestä! Koen omien sosiaalisten ympyröitteni kutistuneen huomattavasti tämän myötä, kun en tiedä kehen luottaa ja keneen ei. Suljin myös sosiaalisen median tilini häiriköinnin vuoksi. Hän on soitellut työpaikallenikin, kertonut minun saaneen potkut edellisestä työstäni varastelun vuoksi joka ei pidä paikkaansa. Tämä on ihan hullua!
        Niin hän on sukulaiseni, suuttui minulle tulenpalavasti asiasta, jonka hän itse aiheutti ja minä olin siinäkin se kärsivä osapuoli.


      • Eeeppp
        Kainuu89 kirjoitti:

        On niin vaikeaa olla välittämättä pilkallisista katseista ja ylimielisyydestä! Koen omien sosiaalisten ympyröitteni kutistuneen huomattavasti tämän myötä, kun en tiedä kehen luottaa ja keneen ei. Suljin myös sosiaalisen median tilini häiriköinnin vuoksi. Hän on soitellut työpaikallenikin, kertonut minun saaneen potkut edellisestä työstäni varastelun vuoksi joka ei pidä paikkaansa. Tämä on ihan hullua!
        Niin hän on sukulaiseni, suuttui minulle tulenpalavasti asiasta, jonka hän itse aiheutti ja minä olin siinäkin se kärsivä osapuoli.

        Narsistia vastaan pystyy hyökkäämään nokkeluudella ja älyllä mutta se vaatii vahvuutta olla tämän hallinnan ulkopuolella. Narsisti menee lukkoon häntä vahvemmista ihmisistä joihin hänen touhut ei tehoa.


      • ÄläReagoi
        Eeeppp kirjoitti:

        Narsistia vastaan pystyy hyökkäämään nokkeluudella ja älyllä mutta se vaatii vahvuutta olla tämän hallinnan ulkopuolella. Narsisti menee lukkoon häntä vahvemmista ihmisistä joihin hänen touhut ei tehoa.

        En valitettavasti usko, että tuo on totta todellisen narsistin suhteen. Ei se mene mistään lukkoon. Koventaa vain otteitaan.


      • Ihmispetoja

        Narsistin voi saada ahdistettua nurkkaan hetkellisesti mutta hän on raakamainen saalistaja joka ei jätä asiaa siihen. Hän hakee jatkuvasti mahdollisuutta iskeä ja juuri siksi ainoa keino on olla reagoimatta ja pysyä hänestä erossa vaikka olisi oma isä tai äiti. Siinä missä normaali ihminen ei analysoi muita sen syvällisemmin narsisti tarkkailee uhriaan jatkuvasti tavalla joka ei muille tule edes mieleen. Hän voi keksiä valheita vielä päälle ja kääntää tapahtumat oman mielen mukaiseksi.

        Jos hänen kanssa on tekemisissä eikä reagoi sekin jo lisää hänen angstia joten hän tekee kaikkensa että saa aiheutettua jonkin reaktion.


    • Adfghj

      Ei kaikki ketkä ottavat eron jälkeen yhteyttä suuttuneina, täynnä vihaa, ole narsisteja. Vihantunteet ovat täysin inhimillisiä kun ero tulee. Ne voivat myös ajaa tyhmiin, katkeriin tekoihin. Sen koen narsismiksi heti, jos eron jälkeen toinen ignooraa toisen ja tämän tunteet täysin. Se että toista ei olisi koskaan ikäänkuin ollutkaan..

      • ÄläReagoi

        Aloittajan mukaan ei ollut parisuhdejuttu?


      • Adfhh
        ÄläReagoi kirjoitti:

        Aloittajan mukaan ei ollut parisuhdejuttu?

        No onko noilla tuossa mielessä paljon eroa? Ehkä hieman juu mutta..


      • ÄläReagoi
        Adfhh kirjoitti:

        No onko noilla tuossa mielessä paljon eroa? Ehkä hieman juu mutta..

        Mielestäni todella paljon on eroa.
        Uskon että tälle palstalle yrittävät kirjoittaa myös todelliset narsismin uhrit.
        Reagoimattomuus on todella vaikeaa ja luultavasti muuttaa sinua ihmisenä. Mutta järjellä ajateltuna: mitä muuta voit tehdä
        :(


    • Semmosiane

      Et mitenkään. Itsellä on omat vanhemmat pahan luokan narsisteja jotka yrittävät hakea mahdollisuuksia kostoon kaikesta siitä että taistelin itseni vapaaksi. He keksivät juttuja omasta päästä joilla kuvittelee voivansa nujertaa minut. Raivostuu entisestään kun osoitan heidät väärässä olevaksi.

      Täytyy olla henkisesti vahva eikä antaa hänen vaikuttaa itseensä. Yleensä toisista pahoja juoruja levittävät saavat maineen kyseisenä ihmisenä johon ei voi luottaa. Jos alat levittämään hänestä juttuja pelaat hänen peliä jossa hän on mestari ja tuhlaat vain elämääsi. Keskustele läheistesi kanssa jotka tietävät missä mennään eivätkä reagoi häneen.

    • Fgjkkl

      Ole vahva. Jatka elämääsi. Riittävällä maalaisjärjellä varustetut ihmiset eivät usko pahoja puheita, vaan näkevät niiden läpi. Jos reagoit, narsisti saa mitä haluaa eli lisää vettä myllynsä, kun hän näkee, että pahoitit mielesi. Narsisti kostavat, kun hänen hovinsa jäsen irrottaa itsensä hänen otteestaan eikä suostu enää manipuloitavaksi eikä narsisti saa hänestä enää sitä hyötyä, jota hän haluaa. Olit vahva ja päättäväinen, kun osoitti omat rajasi ja otit etäisyyttä. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe