ken leikkiin lä'htee, se leikin kestää

että.annetaan.mennä

"Poliisiasialla" uhkaili muutama päivä siteen eräs palstan kestonikki toista palstalaista. Oli nimittäin närkästynyt tämän kirjoituksista, joka taas oli närkästynyt hänen kirjoituksistaan.

Kun kerran on tullut tänne esiintymään, niin silloin on hyväksyttävä kaikki se, mitä tälle palstalle tuotetaan. Näyttö kun ei mene rikki esitetyistä näkemyksistä, millaisia ne ovatkin.

Joku peräänkuuluttaa sopua ja hyväntahtoisuutta palstalle. Niitä on peräänkuulutettu koko ajan, kun tämänkin kirjoittaja on täällä esiintynyt. Koskaan tuo toive ei ole täysin toteutunut.

Hattuilu on ja tulee olemaan olennainen osa tätä palstaa.

Jos ei tätä leikkiä kestä, ei kannata tulla leikkiin, ei kannata tulla ruikuttelemaan palstalle ja joutua säälittelyn kohteeksi.

Sitä vastoin me muut - annetaan palaa! Se on menoa!

Vuoden tunnuslause olkoon: ken leikkiin lä'htee, se leikin kestää

207

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämeen_hiras

      Kuten vanhassa tutussa rallissa todetaan : heikot sortuu elon tiellä

    • Väliäkö.sillä

      Ei nää keskustelut ole mitenkään korkea tasoisia,

    • Tosi kuin vesi !😀

      Kun osallistujien otos koostuu kuin läpileikkaus kadunmiehista/ja naisista, maaseutujen lähiöistä, ja tuppukylien kasvateista, voiko tällä istumisella odottaa proffatason keskustelijoita ?

      Kas' arvostelijoita on täälläkin paljon,...tekijöistä vaan on puute!

      Se siitä, ***ottakaa tai jättäkää***, mutta jatkaako turhautuneita vaatimuksia, ehhei,...
      Silloin kun haluaa keskustella, aihepiirejä löytyy useita, tai lukeako vaativampaa,.... hankkii alan tietolähteitä!
      Helppoa kun sen osaa!

      • ylpeästi.maalainen

        Maaseudun syrjäkylistä on paljon lähtenyt professoritasolle päätyneitä, omassakin suvussa. On lääkäreitä, opettajia, pappeja , yrittäjiä. Tuppukyliksi nimittelet, ei uskoisi vanhan ihmisen suusta tuollaista, mutta tuo paljastaa oman tasosi. Mitähän tarkoitat kadunmiehillä ja naisilla, kas kun et katunaisiksi nimittänyt. Miten tuollainen hienostorouva (ainakin omasta mielestään, etkös vähän aikaa sitten lehmänpaskaa lapioinut) alentuu tänne tuppukyläläisten joukkoon ? Ai onhan täällä nyt yksi vertaisesi eturivieedla.


      • sini.sirkku-ek
        ylpeästi.maalainen kirjoitti:

        Maaseudun syrjäkylistä on paljon lähtenyt professoritasolle päätyneitä, omassakin suvussa. On lääkäreitä, opettajia, pappeja , yrittäjiä. Tuppukyliksi nimittelet, ei uskoisi vanhan ihmisen suusta tuollaista, mutta tuo paljastaa oman tasosi. Mitähän tarkoitat kadunmiehillä ja naisilla, kas kun et katunaisiksi nimittänyt. Miten tuollainen hienostorouva (ainakin omasta mielestään, etkös vähän aikaa sitten lehmänpaskaa lapioinut) alentuu tänne tuppukyläläisten joukkoon ? Ai onhan täällä nyt yksi vertaisesi eturivieedla.

        Jaa'a johan on hapan-naama ottanut kärsäänsä 😋)) tuppukylä sanasta. Kuvaava sanahan se, juuri tyyppisi reagoinnista! hih!

        Väännä nyt miten ahtaassa mielessäsi haluat, minulle yks'lysti tässä leikissä!


      • sini.sirkku-ek
        ylpeästi.maalainen kirjoitti:

        Maaseudun syrjäkylistä on paljon lähtenyt professoritasolle päätyneitä, omassakin suvussa. On lääkäreitä, opettajia, pappeja , yrittäjiä. Tuppukyliksi nimittelet, ei uskoisi vanhan ihmisen suusta tuollaista, mutta tuo paljastaa oman tasosi. Mitähän tarkoitat kadunmiehillä ja naisilla, kas kun et katunaisiksi nimittänyt. Miten tuollainen hienostorouva (ainakin omasta mielestään, etkös vähän aikaa sitten lehmänpaskaa lapioinut) alentuu tänne tuppukyläläisten joukkoon ? Ai onhan täällä nyt yksi vertaisesi eturivieedla.

        Unohtui mainita,... kyllä Uusmaalaisilla tiloilla isäntä hoiti nuo raskaat lapioinnit,...

        PS. Mikähän tuossa tuppukylä sanonnassa noin ärsytti ? Ei minua maininta kivikylä, ole loukannut!

        Pysähtyneisyydessään autioituneet kylät kyllä on tuppukyliä. 😊


      • iteväännät
        sini.sirkku-ek kirjoitti:

        Jaa'a johan on hapan-naama ottanut kärsäänsä 😋)) tuppukylä sanasta. Kuvaava sanahan se, juuri tyyppisi reagoinnista! hih!

        Väännä nyt miten ahtaassa mielessäsi haluat, minulle yks'lysti tässä leikissä!

        Itse siinä väännät. Sama se miksi maaseutua kutsut, mutta sanoitkin että tuppukylistä ei voi odottaa proffatason keskustelijoita. Kyllä sieltä vaan voi odottaa siinä missä jostain Hesan lähiöstä. Ei niissäkään paljon kulttuuri eikä työteliäisyys kuki. Maaseudulla sentään tehdään jotain elannon eteen, vaikka viljellään pottua ja asutaan omassa mökissä ilman asumistukia. Monet taiteilijatkin asuu maalla saaden inspiraatiota.


      • sini.sirkku-ek
        iteväännät kirjoitti:

        Itse siinä väännät. Sama se miksi maaseutua kutsut, mutta sanoitkin että tuppukylistä ei voi odottaa proffatason keskustelijoita. Kyllä sieltä vaan voi odottaa siinä missä jostain Hesan lähiöstä. Ei niissäkään paljon kulttuuri eikä työteliäisyys kuki. Maaseudulla sentään tehdään jotain elannon eteen, vaikka viljellään pottua ja asutaan omassa mökissä ilman asumistukia. Monet taiteilijatkin asuu maalla saaden inspiraatiota.

        Älähän sinä retale valehtele sanomaani. Omiasi työnnät kuin paiseen purkua sohaisusta!
        Lueppa nyt uudelleen, jos se nuppiparka tajuaisi miten laajasti huomioin koko rahvaan skaalan.
        Ja rahvas tarkoittaa KANSAA!


      • noinhan.asia.on

        Soonä pn yksi, joka ei kestänyt leikkiä


      • kukaoikeinvalehtelee
        sini.sirkku-ek kirjoitti:

        Älähän sinä retale valehtele sanomaani. Omiasi työnnät kuin paiseen purkua sohaisusta!
        Lueppa nyt uudelleen, jos se nuppiparka tajuaisi miten laajasti huomioin koko rahvaan skaalan.
        Ja rahvas tarkoittaa KANSAA!

        ja kansako on mielestäsi roskaväkeä?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rahvas
        "Rahvas eli säädyttömät oli väestöryhmä, jonka edustajia Suomessa oli 1800- luvulta 1900-luvun alkuun, jolloin Suomi irtautui Venäjän keisarikunnasta,selvennä noin 70 prosenttia koko maan väestöstä. Säädyttömät eivät kuuluneet mihinkään neljästä säädystä, jotka olivat aateli, papisto, porvaristo ja talonpojat. Säädyttömillä ei ollut edustusta Suomen suuriruhtinaskunnan valtiopäivillä.

        Rahvas oli yleisesti käytettynä nimityksenä väestön alaluokalle 1500-luvulta lähtien. Sääty-yhteiskunnan alkaessa murtua 1800-luvulla muutti myös rahvaan määritelmä merkitystä, ja sillä alettiin tarkoittaa ennemmin eräänlaista roskaväkeä.[1] "


      • Kansakoulun.käynyt
        ylpeästi.maalainen kirjoitti:

        Maaseudun syrjäkylistä on paljon lähtenyt professoritasolle päätyneitä, omassakin suvussa. On lääkäreitä, opettajia, pappeja , yrittäjiä. Tuppukyliksi nimittelet, ei uskoisi vanhan ihmisen suusta tuollaista, mutta tuo paljastaa oman tasosi. Mitähän tarkoitat kadunmiehillä ja naisilla, kas kun et katunaisiksi nimittänyt. Miten tuollainen hienostorouva (ainakin omasta mielestään, etkös vähän aikaa sitten lehmänpaskaa lapioinut) alentuu tänne tuppukyläläisten joukkoon ? Ai onhan täällä nyt yksi vertaisesi eturivieedla.

        Kirjoittavatko korkeasti koulutetut sukulaisesi mielipiteitään tällä palstalla? Ihailtavaa, että pystyvät salaamaan tietotaitonsa niin hyvin.
        Ihan kadehdittavaa!


      • Kansakoulun.käynyt kirjoitti:

        Kirjoittavatko korkeasti koulutetut sukulaisesi mielipiteitään tällä palstalla? Ihailtavaa, että pystyvät salaamaan tietotaitonsa niin hyvin.
        Ihan kadehdittavaa!

        Salaviisaita!
        Tietävät enemmän kuin kertovat. Kertovat kansantajuisesti pääpiirteet. Ymmärtävät, että tietäminen on hauskaa.
        Ei ole toisten pakko tuntea itseään ihan seinältä reväistyksi.
        Todella fiksuilta voi kysyä, jos ei tiedä. Ei ole pelkoa ylimielisestä vastauksesta.
        Aikanaan työyhteisössäni oli henkilö, jonka ÅO oli takuulla Mensan luokkaa. Me pidimme hänestä kovasti, ja murhe oli suuri, kun hän siirtyi vaativampaan tehtävään.


    • ettet.häpeä

      että aloittajalle ei vielä riittänyt ne jo aloitetut muihin kirjoittajiin kohdistuneet vittuilut.
      saahan tähän taas laittaa uusia mukaan...

      Ei saa ruorikoskea enää riitelemään, niin ottaa muut silmätikukseen.

      niinhän.se.oli

      • naurettava-alotus-jällee

        Alottaja onki pikkusielu, teeskentelijä, typerys ,
        sama akka joka mankuu kaikesta, heh, joapa oikeinkirjoituksista, hah,

        nyt koittaa sovitella sanojaan niin että viesti menisi perille,

        ja se on tämä
        " olette paska sakkia kaikki mua vituttaa "


      • no.annetaan.mennä
        naurettava-alotus-jällee kirjoitti:

        Alottaja onki pikkusielu, teeskentelijä, typerys ,
        sama akka joka mankuu kaikesta, heh, joapa oikeinkirjoituksista, hah,

        nyt koittaa sovitella sanojaan niin että viesti menisi perille,

        ja se on tämä
        " olette paska sakkia kaikki mua vituttaa "

        Näkee että viesti on onnistuneesti mennyt perille.
        On kirjoittajalla ollut näköjään vaikeuksia oikeinkirjoituksessakin, kouluja käymätön kun on.


    • ilo.se.on.leikkikin

      Ohhoh, aloitus on tosi hyvä ja oikea. Jos ei suhtautuminen aloituksen sanomaan, ole muuta kuin mitä joidenkin vastaukset kertoo, ymmärtää jokainen järki-ihminen missä vika piilee!

      • kaikki-sen-ymmärtää

        vika piilee sinussa, hah


      • hih
        kaikki-sen-ymmärtää kirjoitti:

        vika piilee sinussa, hah

        Juu,"minulla on kyky", suostua, kunhan hyvätuulisuus säilyy!
        ei edes tarvitse "bråka så myky"!


    • 3...27

      Aloitus on hyvin asiallinen.
      Leuhkija saa täällä vihat päälleen, olipa leuhkimisen aiheena varakkuus tai onnistunut miessuhde.

      • että.kehnosti.sille.kävi

        Joku taaas ei kestä väittelyä, kuten ruorik..ki.


    • aloittajan.mustiahetkiä

      Aloittajan mustia hetkiä tämäkin aloitus, eikä ainoa!

      Tämä sirkkunen se osaa.
      Nuolee amaakin sinisellä ja mustalla aloittaa ketjun jonka alussa heti viittaa aman viestiin.
      Onhan tämä täällä jo tuttua.
      Pyrkii palstan suosikiksi, aloittaa riitelyketjuja ja yrittää saada pitkiä ketjuja aikaan. On kateellinen ama / rituliinille joka kerää vastauksia ketjuihinsa teekentelemättä hienoa kuten tämä sirkkunen.

      Ei mennyt tämäkään joulu etteikä olisi miesvainajansa, moneskohan niistä, sukulaiseen joka on ihan hienoa sukua!!! Yrittää päästä onneton piireihin.
      Äitinsäkin häpesi (Pihlajakoskella) syntymäpaikkaansa, että ihan äidinmaidossa on imenyt sirkkunen tuon mahtailunhalun, kun on niin alhaalta lähtenyt!

      Ei monta vastausta saa ketjuihinsa, jo tunnetaan tuo tyypin tavat. Aloitti tyhjästä taas aman alasampumisen ja ama uskoo pilmarin olevan senkin takana.

      Ama, ei pilmarilla ollut mitäänm poppoota, kaikki hänen monet nikkinsä vaan ja olihan niitä mustiakin. Ei hän täällä kummittele, ne on nuo akat!

      • noinhan.asia.on

        Hyvin sanottu.. Tuollaista lisää. Totuus esille!


      • tppukylästähuomenta

        Nuolee näkyvästi noita jotka tuli tänne halveksimaan suomalaisia takarivin taunoja ja tyynejä. On se itsetunto nollilla kun pitää rehdit suomalaiset maalaisihmiset lytätä . Ollaan niin taiteijaakin , nuo kaksi ”kirjailijaa” on nyt otettu seurapiiriin. Ja muut onkin retaleita, jos uskaltaa huomauttaa tuosta tuppukyläläisten mollauksesta. Ulkomailla on tuo seurapiiri ollut, yksi vallan sotalapsena Ruotsissa ja yksi käynyt kyläilyllä ihan Hollannissa asti..


      • noinhan.asia.on

        Nuo "rehdit suomalaiset maalaisihmiset", nuo tuppukyläläiset sitten osaavatkin kinastella.
        Eivät liene paljoa olleet ulkomaillakaan.


      • Erimielinen

        Ulkomailla käynti nyt ei kenestäkään mitään tee. Useimmiten siellä käydään juopottelemassa, sivistymässä ja opettelemassa uutta käy vain aniharva.


      • noinhan.se.on
        noinhan.asia.on kirjoitti:

        Nuo "rehdit suomalaiset maalaisihmiset", nuo tuppukyläläiset sitten osaavatkin kinastella.
        Eivät liene paljoa olleet ulkomaillakaan.

        Noinhan se "kuallu mies" on taas noussut haudastaan kummittelemaan, vai mitä toveri pilmari?


      • ei.ilman.sitä
        Erimielinen kirjoitti:

        Ulkomailla käynti nyt ei kenestäkään mitään tee. Useimmiten siellä käydään juopottelemassa, sivistymässä ja opettelemassa uutta käy vain aniharva.

        Sitä paitsi hyvin tiedetään, missä tarkoituksessa vielä käydään Afrikan rannikoilla ja Thaimaassa.


      • Hoitelevainomasi

        Mitä se kenellekään kuuluu?


    • buenas.dias

      Tällaiseksiko sitä tulee kun 70 täyttää ?
      Ei se anna mitään erikoislupaa olla ilkeä.
      Lapsellisuudelle ei mitään voi. Aivot alkaa rapistua rapistumistaan,
      itsekritiikki ei pelaa enää, luulee olevan luvallista loukata toisia,
      mutta oman itsensähän siinä loukkaaja vain munaa.

      • sikalastaröh-röh

        Kenen ilkeilystä puhut oikein ulkomaan kielisellä nikillä ? Pahinta ilkeilyä on nämä tavallisten ihmisten yläpuolelle asettuvat, jotka vain ylväästi heittelee helmiä sioille. Mutta täällä halveksimansa rahvaan parissa vaam pitää roikkua ja päivänsä kuluttaa, mikseivät häivy ?


    • Ohhoh, on huudahtettava aamu hämmästystään! Minäkö muka tehnyt tämän ketjun aloitteen ???

      Ja vielä viitatakseni Rituliiniin hämäysmielessä ? Anna mun kaikki kieroilut kestää 😋)) joskin pidän oikeana aloituksen sanomaa leikin kestämisestä !

      Toinen täysin virheellinen käsitys liittyy ketjujen pituuksiin,..ei mikään ole tylsempää kuin venytetyt ketjut, joihin vastattaan jo toistoja, kun ei uusia aloituksia ole tarjolla!

      En kaikessa jaa ollenkaan Rituliinin mielipiteitä, mutta en hänen, enkä kenenkään toisenkaan päänmenoksi noin katalasti toimisi, heh heh !

      • tuulistahuomenta

        Tuo aloittaja on vain arvailua, mutta muu asia muutaman ylimielisyydestä on valitettava tosiasia. Se on varmman tärkein syy, ettei tavalliset rakariviläiset eikä edes keskitien kulkijat aloituksia tee, eivät paljon muutenkaan täällä viihdy.


      • että.minähän.sen.tein
        tuulistahuomenta kirjoitti:

        Tuo aloittaja on vain arvailua, mutta muu asia muutaman ylimielisyydestä on valitettava tosiasia. Se on varmman tärkein syy, ettei tavalliset rakariviläiset eikä edes keskitien kulkijat aloituksia tee, eivät paljon muutenkaan täällä viihdy.

        Moni haluaisi. että häntä pidettäisiin tämän ketjun aloittajana.


    • Jäin vielä miettimään miksi täällä kaikkien pitäisi olla samanalaisia, ilman poikkeuksia, kun elämä ympärillämme koostuu niin monelaisista ihmisitä ?

      Miten se täällä olisi niin vaikeaa hyväksyä eri elämänmuotoja ,.. niin avioliittojen, työn kuin muun seurustelun muodossa.

      Se, että ihmiset puhuvat elämästään, pitäisi minusta nähdä normaalina,.. jokaiselle osallistujalle luvallisena, oman elämänmuotonsa kertojana.

      Siinä osallistujien aikaansaamia ajatuksia, jotka tosin on jo haalistuneet, uusien Suomensukuisten innovaatioiden vallatessa kiinnostuksen kohteen., heippa!

      • jooojoooooo

        Saahan niistä kertoa, mutta ei luulla olevansa muita parempi. Kyse ei ole siitä mitä kertoo vaan miten kertoo.


      • Omamoka

        Kaikilla ihmisillä on oma tapansa sisäistää asiat ja aiheet ja aivan samoin niitten ulostaminen on persoonakohtainen kymysys. Hänellä on oikeus ilmaisuunsa, koska onhan sinullakin ikävästä asenteestasi huolimatta.


    • Paloma.se

      Lukijan omalla vastuulla miten haluaa tulkita lukemaansa, ellei sitten halua uskoa siihen että kirjoittajan oma tarkoitus ja motivaatio on se minkä hän itse esittää. Tuli mieleen J.R.R. Tolkienin esipuhe kirjassa Taru sormusten herrasta, ensimmäinen osa, jossa hän sanoi että on suuri epäkohteliaisuus ja vääryys alkaa mennä arvailemaan vielä elossa olevien kirjoittajien motiiveja jos hän on ne itse selvästi ilmaissut.
      Täällä tosin jokainen stadin friidu ja takametsän tauno, suonlaidan siiri ja takahikiän tellervo ja kaikki muutkin (hyvät. pahat ja rumat) luulevat ja kuvittelevat tietävänsä paremmin tai sitten vain kuhan sohivat pimeään ja toivovat joskus osuvansa selityksissään kuka on kuka, kuka tietää, kuka ei kuka tarkoittaa mitäkin, kuka kehuskelee, kuka on ylpeä, kuka on tyhmä, kuka on mitäkin ja milloinkin. Pääasia on aina että Juuri MINÄ olen oikeassa ja tiedän ja tunnen sinun motiivisi paremmin kuin sinä itse. Njaa, ja näytelmä jatkuu, varjokabinetti kiekuu ja päänäyttelijät käyvät välillä vaihtamassa rooliasujaan.

      • Paloma.se

        Ja ettei totuus unohtuisi ja ennen kuin tekstin tulkitsijat ja kirjoittajan motiivien tarkastelijat alkavat kiittämättömän työnsä voinkin sitten etukäteen jo kertoa että tarkoitukseni oli kirjoittaa 'kärjistetty, sarkastinen, ironinen kannanotto joka ei välttämättä peilaa kirjoittajan omaa asennetta kanssaihmisiinsä"
        Tämä ns. vastuuvapauslauseke on mielestäni paikallaan tässä.
        (Toim. huom. nimimerkki Paloma.se ei erottele ihmisiä karsinoihin syntymäperän, ulkonäön, koulutuksen, ammatin tai arvon perusteella. En myöskään usko muuhun ihmisten eriarvoisuuteen kuin sen minkä on itse teoillaan aiheuttanut. )


      • tunnistinheti

        tarkoittanet tällä itseäsi ja korppista?
        "Täällä tosin jokainen stadin friidu ja takametsän tauno, suonlaidan siiri ja takahikiän tellervo ja kaikki muutkin (hyvät. pahat ja rumat) luulevat ja kuvittelevat tietävänsä paremmin tai sitten vain kuhan sohivat pimeään ja toivovat joskus osuvansa selityksissään kuka on kuka, kuka tietää, kuka ei kuka tarkoittaa mitäkin, kuka kehuskelee, kuka on ylpeä, kuka on tyhmä, kuka on mitäkin ja milloinkin. Pääasia on aina että Juuri MINÄ olen oikeassa ja tiedän ja tunnen sinun motiivisi paremmin kuin sinä itse."


      • mepallottomat
        tunnistinheti kirjoitti:

        tarkoittanet tällä itseäsi ja korppista?
        "Täällä tosin jokainen stadin friidu ja takametsän tauno, suonlaidan siiri ja takahikiän tellervo ja kaikki muutkin (hyvät. pahat ja rumat) luulevat ja kuvittelevat tietävänsä paremmin tai sitten vain kuhan sohivat pimeään ja toivovat joskus osuvansa selityksissään kuka on kuka, kuka tietää, kuka ei kuka tarkoittaa mitäkin, kuka kehuskelee, kuka on ylpeä, kuka on tyhmä, kuka on mitäkin ja milloinkin. Pääasia on aina että Juuri MINÄ olen oikeassa ja tiedän ja tunnen sinun motiivisi paremmin kuin sinä itse."

        Etkö tajua, että joillakin on se kristallipallo, meillä takarivin tallukoilla sellaista ei ole.


      • tunnistinheti
        mepallottomat kirjoitti:

        Etkö tajua, että joillakin on se kristallipallo, meillä takarivin tallukoilla sellaista ei ole.

        niin, siksi he ehkä tietävät kuka olen, vaikken ole ja että mielipiteeni ei yleensä ole oikea, vaikka onkin omani


      • anna.mun.kaikki.kestää
        tunnistinheti kirjoitti:

        tarkoittanet tällä itseäsi ja korppista?
        "Täällä tosin jokainen stadin friidu ja takametsän tauno, suonlaidan siiri ja takahikiän tellervo ja kaikki muutkin (hyvät. pahat ja rumat) luulevat ja kuvittelevat tietävänsä paremmin tai sitten vain kuhan sohivat pimeään ja toivovat joskus osuvansa selityksissään kuka on kuka, kuka tietää, kuka ei kuka tarkoittaa mitäkin, kuka kehuskelee, kuka on ylpeä, kuka on tyhmä, kuka on mitäkin ja milloinkin. Pääasia on aina että Juuri MINÄ olen oikeassa ja tiedän ja tunnen sinun motiivisi paremmin kuin sinä itse."

        Ei, kun hän tarkoitti tällä itseään:

        "että on suuri epäkohteliaisuus ja vääryys alkaa mennä arvailemaan vielä elossa olevien kirjoittajien motiiveja jos hän on ne itse selvästi ilmaissut."

        Nääs Paloma pitää itseään vielä elossa olevana kirjailijana ja kuuluvansa siihen joukkoon jota J.R.R. Tolkien tarkoitti ;))))


      • Eipä siinä tarvitse paljon arvailuja ja kristallipalloa, että tietää kuka paloma on, kun on itsensä (ja perheensä) esitellyt tänne nimeltään.


      • Paloma.se
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä siinä tarvitse paljon arvailuja ja kristallipalloa, että tietää kuka paloma on, kun on itsensä (ja perheensä) esitellyt tänne nimeltään.

        Yksi asia on pystyä ottamaan selvää (mikä on helppoa koska olen julkaissut omaelämänkerran jossa nimet ovat kohdallaan mitä tulee perheenjäseniin) ja koska blogiini on ollut linkki profiilissani monen vuoden aikana. Se on jopa lapsellisen helppoa. Et ole mikään erityisen taitava salapoliisi.
        Toinen asia on tuoda palstalle (SEN OLET TEHNYT EDELLEENKIN SINÄ, EN MINÄ) tietoja toisesta palstalaisesta ja ilkeästi hihitellen levittää niitä . Et ole ikinä ottanut vastuuta omasta pahanteostasi vaan yrität sitä väkisin ängetä takaisin uhrisi niskoille. Olet kuin raiskaaja joka puolustautuu sanomalla mutta kun sillä naisella oli niin lyhyt hame…


      • no.noin.se.on

        Ilkeästi hihitellen levittänyt tietoja toisesta palstalaisesta; mitäs pahaa siinä on?
        Kyllä kuka tahansa saa ilkeästi hihitellä, hih-hih-hih-hiii!


      • mä-ite
        no.noin.se.on kirjoitti:

        Ilkeästi hihitellen levittänyt tietoja toisesta palstalaisesta; mitäs pahaa siinä on?
        Kyllä kuka tahansa saa ilkeästi hihitellä, hih-hih-hih-hiii!

        Voi taivaan vallat, miten on saanut nauraa lukiessa! Repäisevää tekstiä on, jatkakaa samaan suoraan tyyliin vaan.

        Ei hymistely ja lipomisvastineet kauan miellytä......hah haahhhaaa
        kiitos!


    • ei.anneta.periksi

      Tähän ketjuun tulee se, joka haluaa näyttää, että kantti lestää. Joillakin näkyy ottavan tiukille...

    • hupinsa.kullakin

      Anteeksi mistä täällä taistellaan ???
      Siitä, kuka on jääräpäisin ?
      Sitä kunniaa en haluaisi.
      Se kertoo kalkkeutuneesta ja joustamattomasta ajattelusta.

    • ei.auta.itkukaan

      Kyllähään täällä ihmisiä luokitellaan. Jos jonkun kirjoittelusta paljastuu,että asianomainen asuu kunnan tai kaupungin vuokratalossa yksin - on siis suhteellisen varaton - eikä omaa lähisukua, hän kyllä joutuu armottomasti sivuraiteille. Ei hänen kirjoittelustaan kukaan kiinnostunut ole. Edes ruikuttelu ei paljoa auta.

      • hupinsa.kullakin

        Anteeksi, voitko selkosuomentaa mitä tarkoitat ?
        Köyhyys ei tee ihmisestä huonompaa.
        Olosuhteet voivat olla huonot, mutta ei se tee ihmisestä huonoa.

        Varallisuuuten katsomatta erilaisia ihmisiä on kaikenlaisissa yhteiskunnan osissa.
        Tyhmiä ja ilkeitä on kaikissa yhteiskuntaluokissa kuten viisaita ja kilttejäkin.
        Ettekö voi täällä hyväksyä ketään sellaisenaan ?
        Pitääkö ottaa joku hampaisiin että itse tuntisi olevansa hyvä ihminen ?

        Täällähän on lähes koulukiusaamisen tapaista,
        sillä erotuksella, että kaikki kiusaa ja nälvii toisiaan ?
        Ei pääse perille kuka ketä eikä haluakaan, mutta lopettakaa nyt jo
        hyvät ihmiset !
        Riita poikki ja kättä päälle, eikös joo ?

        Mihin se joulunsanoma unohtui näin äkkiä:
        Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto !


      • ei.innosta
        hupinsa.kullakin kirjoitti:

        Anteeksi, voitko selkosuomentaa mitä tarkoitat ?
        Köyhyys ei tee ihmisestä huonompaa.
        Olosuhteet voivat olla huonot, mutta ei se tee ihmisestä huonoa.

        Varallisuuuten katsomatta erilaisia ihmisiä on kaikenlaisissa yhteiskunnan osissa.
        Tyhmiä ja ilkeitä on kaikissa yhteiskuntaluokissa kuten viisaita ja kilttejäkin.
        Ettekö voi täällä hyväksyä ketään sellaisenaan ?
        Pitääkö ottaa joku hampaisiin että itse tuntisi olevansa hyvä ihminen ?

        Täällähän on lähes koulukiusaamisen tapaista,
        sillä erotuksella, että kaikki kiusaa ja nälvii toisiaan ?
        Ei pääse perille kuka ketä eikä haluakaan, mutta lopettakaa nyt jo
        hyvät ihmiset !
        Riita poikki ja kättä päälle, eikös joo ?

        Mihin se joulunsanoma unohtui näin äkkiä:
        Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto !

        Hyväntahtoista hölmöyttä.


    • LerssiLeevi

      Olen köyhä että silleen.

    • np.ko

      Joku edellä kirjoitti, ettei täällä "saisi luulla olevansa muita parempi".
      Johan on rajoitus! Ihminen saa luulla mitä tahansa.

      • buah

        Nii-in. Milläs hulluutta kieltämään ?


      • ei.täällä.ole
        buah kirjoitti:

        Nii-in. Milläs hulluutta kieltämään ?

        Juuri niin
        Se pitää palstaa yllä.


      • luullajakuulla

        Saa luulla, eihän sitä kieltää voi. Mutta siitä saa kyllä kuulla palstalla lopun ikäänsä. Eturiviin tunkenut saa olla yksin, muilla on mukavampaa tekemistä.


    • noinhan.siinä.käu

      Jos otan pari ryyppyä, tunnen olevani palstalla kirjailijalahjakkuus.

    • Todella hyvä aloitus ja paikkansapitävä!
      Olin pari päivää sähköttömänä,joten en päässyt itseäni ilmaisemaan,mutta kiitos sinä olet tehnyt sen puolestani.
      Ama kiittää,hoitakaa homma kotiin,minä menen sairastamaan flunssaa

      • että.annetaan.mennä

        Tuollaisia rakentavia ja oivaltavia puheenvuoroja saisi täällä olla useammin.
        Kyllä siinä varjoon jäävät kaiken maailman tellukat, kristiinat, palomat ja jotkut muut


      • ne-kolme-vuotta

        rituliinille kysymys?
        Koska olet ollut poissa pallstoilta 3-vuotta? Selasin historiikkisi ja en huomannut sitä katkosta, joten ole nyt kerrankin rehellinen tuolla omalla nikilläsi ja kerro se kaikille tuliko jokin valhe kuitenkin?

        Ainahan sitä voi valheita kertoa omalla nikilläänkin ja haukkua puskat, jotka mukamas vainoavat sinua, mutta erimieltä ei saa olla sinun mielipiteidesi kanssa koskaan, koska sitten onkin rakkikoira, joka on kiinni sinun lahkeessasi, mukamas.

        Juupa juu, me olemme sitä ja me olemme tätä, joista sinun kirjoituksesi yleensä alkaa, mutta erimieltä ei sitten suvaita, koska mehän olemme sitä´sun tätä.


      • ne-kolme-vuotta kirjoitti:

        rituliinille kysymys?
        Koska olet ollut poissa pallstoilta 3-vuotta? Selasin historiikkisi ja en huomannut sitä katkosta, joten ole nyt kerrankin rehellinen tuolla omalla nikilläsi ja kerro se kaikille tuliko jokin valhe kuitenkin?

        Ainahan sitä voi valheita kertoa omalla nikilläänkin ja haukkua puskat, jotka mukamas vainoavat sinua, mutta erimieltä ei saa olla sinun mielipiteidesi kanssa koskaan, koska sitten onkin rakkikoira, joka on kiinni sinun lahkeessasi, mukamas.

        Juupa juu, me olemme sitä ja me olemme tätä, joista sinun kirjoituksesi yleensä alkaa, mutta erimieltä ei sitten suvaita, koska mehän olemme sitä´sun tätä.

        Ei minun tarvitse valheita kertoa?
        Olen tietenkin otettu,että minun elämäni seuranta on noinkin totaallista.
        Olellessani mieheni omaishoitaja,kirjoittelin,sen ajan mitä luppoaikaa jäi todella omaishoitajiin.
        Tämä palsta oli samanlaisessa käymistilassa myös silloin?
        Minusta on ykspaskanhailee,miten palsta nykyisin voi,sen voin kyllä sanoa,ettei todellakaan hyvin.

        Kerrohan nyt aivan ymärrettävästi,että mikä on sinun henkilökohtainen ongelmasi,toi jatkuva roikkuminen kannoillani ja jokaiseen pilkkuvirheeseen puuttuminen ei ole enää tervettä?
        Olitko aikoinaan koulukiusaaja,siitä ongelmasta olemme tänään saaneet mediatietoa?
        Ymmärrän kyllä mielenkiinnon normaaleja eriäviä mielipiteitä kohtaan,mutta toi jatkuva roikkuminen kirjoitelmissani,ei edusta hyvää journalismia?

        Kaikella kunnioituksella ama


      • no.ei.roiku
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ei minun tarvitse valheita kertoa?
        Olen tietenkin otettu,että minun elämäni seuranta on noinkin totaallista.
        Olellessani mieheni omaishoitaja,kirjoittelin,sen ajan mitä luppoaikaa jäi todella omaishoitajiin.
        Tämä palsta oli samanlaisessa käymistilassa myös silloin?
        Minusta on ykspaskanhailee,miten palsta nykyisin voi,sen voin kyllä sanoa,ettei todellakaan hyvin.

        Kerrohan nyt aivan ymärrettävästi,että mikä on sinun henkilökohtainen ongelmasi,toi jatkuva roikkuminen kannoillani ja jokaiseen pilkkuvirheeseen puuttuminen ei ole enää tervettä?
        Olitko aikoinaan koulukiusaaja,siitä ongelmasta olemme tänään saaneet mediatietoa?
        Ymmärrän kyllä mielenkiinnon normaaleja eriäviä mielipiteitä kohtaan,mutta toi jatkuva roikkuminen kirjoitelmissani,ei edusta hyvää journalismia?

        Kaikella kunnioituksella ama

        Kukahan kannoillasi viitsii roikkua - enää? Turhia luuloja!


    • bessie-----

      Leikkivertauksessa pysytellen; eikös samaa leikkiä leikkivien pitäisi leikkiä samoilla säännöillä? Yhdessä leikkimisestä (sitähän tämä on) jos ja kun puhumme, niin leikkiinhän lähtijähän jo lähtökohtaisesti luottaa leikkikavereihinsa ja reiluun peliin ja lähtee mukaan leikistä saatavan mielihyvän ja vuorovaikutusmahdollisuuden takia.

      "Kun kerran on tullut tänne esiintymään, niin silloin on hyväksyttävä kaikki se, mitä tälle palstalle tuotetaan. Näyttö kun ei mene rikki esitetyistä näkemyksistä, millaisia ne ovatkin."
      Esiintymään?! Hohhoijaa taas...
      Mitä minä nyt mielestäsi teen? Esiinnyn? Leikin? Pyrin mukaan leikkiin? Kirjoitan mielipiteeni? Vittuilen?

      "Jos ei tätä leikkiä kestä, ei kannata tulla leikkiin, ei kannata tulla ruikuttelemaan palstalle ja joutua säälittelyn kohteeksi."
      Ne, jotka eivät tätä leikkiä kestä, ovat jo varmaan jääneet leikistä pois? Noinkohan sinulla on riittämiin ymmärrystä tunnistamaan ja erottamaan milloin on kysymys "ruikuttelusta" tai "esiintymisestä"? Et vaikuta kovinkaan hyväntahtoiselta, joten pidän mahdollisena sitä, että luet kanssakirjoittajien kommentteja omien ennakkoluulojesi ja päähänpinttymiesi kapeassa ja kelmeässä valossa. Minä en ole nähnyt ruikuttelua.

      "Vuoden tunnuslause olkoon: ken leikkiin lä'htee, se leikin kestää"
      Vakituisesti samaa nimimerkkiä käyttävät ilmeisestikin ovat kestäneet tähänkin asti. Piileskelijöiden ja useampaa nimimerkkiä käyttävien kestämisiä onkin vaikeampi arvioida, ei silti että kiinnostaisikaan. Järki sanoo, että raukkamaiset kiusaajat ja pikkusieluiset suuriegoiset eivät kestä edes kanssaan eri mieltä olemista, saati sepustustensa todenperäisyyden kyseenalaistamista tai omaan toimintaansa kohdistuvaa arvostelua.

      Huono tunnuslause, ei sovi ei niin yhtään yleisen keskustelupalstan motoksi. 60 ikäiset ovat (joitakin vinksahtaneita ja persoonallisuushäiriöisiä lukuun ottamatta) jo oppineet leikkimään leikkien sääntöjä noudattaen, ehdotus on tyhmä, ei loppuun asti ajateltu.

      • no.siellähän.se.oli

        Palstan käytäntö on osoittanut, että ehdotettu tunnuslause sopii erinomaisesti tålle palstalle.

        Tällä leikillä ei ole sääntöjä, vaan jokainen toimii oman harkintansa mukaan ja oman tuntumansa perustalta.

        Kirjoittajan Bessie -----esitys on esimerkki siitä, miten joku palstalainen tarkastelee ylhåältä päin katsellen muita kirjoittajia jonkinlaisena massana.

        Vaikuttaa siltä, että kyseinen kirjoittaja, tosin eri nikillä, mainitaan tämän ketjun 3.1.2019 klo 13:15 päivätyssä puheenvuorossa.


      • amataasvoimaantunut
        no.siellähän.se.oli kirjoitti:

        Palstan käytäntö on osoittanut, että ehdotettu tunnuslause sopii erinomaisesti tålle palstalle.

        Tällä leikillä ei ole sääntöjä, vaan jokainen toimii oman harkintansa mukaan ja oman tuntumansa perustalta.

        Kirjoittajan Bessie -----esitys on esimerkki siitä, miten joku palstalainen tarkastelee ylhåältä päin katsellen muita kirjoittajia jonkinlaisena massana.

        Vaikuttaa siltä, että kyseinen kirjoittaja, tosin eri nikillä, mainitaan tämän ketjun 3.1.2019 klo 13:15 päivätyssä puheenvuorossa.

        Jotenkin ketjuilu kulki rataa,jota ketjut yleensä!
        Henkinentyhjiö tekee meistä kirjoittajista keskustelutaidottomia,alamme toistaa liikaa omia toimintojamme,näin myös minä ama.

        Minä näen vain oman toimintani luullen,että myös kaikki kirjoittajat ja lukijat näkevät samasta perfektiivistä elämän etenemisen.
        Olin 17 h vailla sähköä pisimmänjakson ja jotenkin kajahti täällä korvessa flunssaisena,ettei tätä maailmaa ole vielä rakennettu aivan valmiiksi?
        Haavoittuvuus tällä keskustelupalstalla on pikkujuttu,kun mitä se voisi olla kriisitilanteessa ja en todellakaan tarkoita hirmumyrskyjä...ama


      • noinhan.asia.on
        amataasvoimaantunut kirjoitti:

        Jotenkin ketjuilu kulki rataa,jota ketjut yleensä!
        Henkinentyhjiö tekee meistä kirjoittajista keskustelutaidottomia,alamme toistaa liikaa omia toimintojamme,näin myös minä ama.

        Minä näen vain oman toimintani luullen,että myös kaikki kirjoittajat ja lukijat näkevät samasta perfektiivistä elämän etenemisen.
        Olin 17 h vailla sähköä pisimmänjakson ja jotenkin kajahti täällä korvessa flunssaisena,ettei tätä maailmaa ole vielä rakennettu aivan valmiiksi?
        Haavoittuvuus tällä keskustelupalstalla on pikkujuttu,kun mitä se voisi olla kriisitilanteessa ja en todellakaan tarkoita hirmumyrskyjä...ama

        Tämä ketjuhan ei ole lainkaan henkistä tyhjiötä.
        Ketjua ovat olleet niin monet lahjakkaat nikit täyttämässä.
        Lahjakkuuksien joukosta on myös erottautunut yksi todellinen uraa luonut kirjailija.


      • amaputospuusta

        Onko sinua Bessie,kuka lienetkin huoriteltu palstalla?
        Minua ja Ullamirjamia aikoinaan huoriteltiin.

        Tämä pojanmaalainen älykkö,joka lataa palstalle raamatunlauseita ja senjälkeen toiselta koneeltaan ,että kaikki vähäuskoiset joutais helvetintuleen,että tätä tämä kahvikuppiseurue todella pitää sisällään,se siitä.

        Vihapuheet leimasi Presidentimme Uudenvuodenpuheessaan,tosin vain eri kansallisuuksiin kohdistuvia,ei siis meitä sivistyneitä suomalaisia,joita tälläkin palstalla haukumme avoimesti.
        Aivansama,jos tämä meno ja loukkaukset ovat teille puskajusseille elinehto,niin pitäkää palstanne,minä pärjään kyllä


      • ei.hassumpaa.puskistove
        amaputospuusta kirjoitti:

        Onko sinua Bessie,kuka lienetkin huoriteltu palstalla?
        Minua ja Ullamirjamia aikoinaan huoriteltiin.

        Tämä pojanmaalainen älykkö,joka lataa palstalle raamatunlauseita ja senjälkeen toiselta koneeltaan ,että kaikki vähäuskoiset joutais helvetintuleen,että tätä tämä kahvikuppiseurue todella pitää sisällään,se siitä.

        Vihapuheet leimasi Presidentimme Uudenvuodenpuheessaan,tosin vain eri kansallisuuksiin kohdistuvia,ei siis meitä sivistyneitä suomalaisia,joita tälläkin palstalla haukumme avoimesti.
        Aivansama,jos tämä meno ja loukkaukset ovat teille puskajusseille elinehto,niin pitäkää palstanne,minä pärjään kyllä

        Me puskikset juuri pidämme yllä palstaa. Kunnia palstan säilymisestä kuuluu meille!


    • Todella siitä leikinkestämisestä me ei aina tiedetä taustoja?
      Me voidaan jyrätä mielipiteitä alas poliittisen mielipiteen vuoksi,
      Me voidaan nähdä asioita omasta näkövinkkelistämme eritavoilla,joka normaalia
      kanssakäymistä,mutta kun aloitetaan nimitellä dementikoksi,vailla lääketieteellistä
      näyttöä,niin kuljetaan aika lähellä kunnianlokkausta,joka rikos

    • Minä avoimella nicilläni kirjoittava ama/rituliini38 olin kolme vuotta pois palstalta,eikä taso lainkaan noussut ,mitä minä nyt olen tehnyt väärin,että olen jatkuvanalasajon alla?
      Minä koen rehellisyyden voimella nicilläni,minä koen että jos mielipiteitä täytyy laukoa puskasta,ne ovat selkäänpuukotuksia.
      Vihollista lähestytään edestäpäin,siis minua voi lähestyä avoimella nicillä,sen kokisin tasapuolisena hyökkäyksenä ama

      • ei.väkisten

        Joa palsta ei tällaisenaan miellytä, niin olisi hyvä luopua siitä..


      • pysy.ama.palstalla
        ei.väkisten kirjoitti:

        Joa palsta ei tällaisenaan miellytä, niin olisi hyvä luopua siitä..

        Ei ole palstan miellyttävyydestä, vaan palstalaisten epämiellyttävyydestä!

        Tajuatko?
        Niillä on erittäin iso ero!

        Kukaan ei ole oikeutettu halveksimaan ja määrittämään kenenkään palstallesopivuutta, vieä vähemmän tekemään taudinmäärityksiä.
        Täällä ilmeisesti joku olettaa olevansa oikeutettu ihan kaikkeen., taitaa olla enemmän kuin yksi kirjoittajista siinä luulossa, että kaikkien on toteltava mitä määräyksiä on toteltava ja mit' sairauksia on muiden sairastettava.

        Erehdyt!
        Moni pysyy täällä, vaikka palstalla liikkuu epämiellyttäviäkin viestittelijöitä.
        Anna tulla, sinulla on niihin vihaviesteihisikin oikeus, mutta älä kiellä sitä oikeutta muilta.


      • ei.väkisten kirjoitti:

        Joa palsta ei tällaisenaan miellytä, niin olisi hyvä luopua siitä..

        Palstan miellyttävyys,mitä ei.väkisten tolla räkäisyllään antaa ymmärtää??
        Noi alatalipan mielipiteet eivät tunnu tasokkaan keskustelijan mielipiteiltä.
        Ne tuntuvat nettiriippuvaisen räkäisyiltä,joiden elämä on keskittynyt vain ja ainoastaan kulkea lukemassa palstoja ja oma mielipide ei ole edes keskustelua??

        Tottakai ymmärrän erilaiset mielipitteet,mutta jäsennettyinä ne toisivat palstalle draivia.
        Siis avan aikuistenoikeesti,kertokaa aivan avoimesti,että toi mielipide ei ole sitä,kuinka tota asiaa käsittelisin.
        Keskustelutaito puuttu täysin tältä palstalta.

        Huomaan kyllä tänne moni nuori omasta mielestään fiksusti käyttäytyvä,heittää pari kolme sanaa ja he jäävät odottelemaan,kuinkahan toi oma kommenttini kantaa?
        Meillä on avoin palsta,te tietoviisaat voitte ladata niitä aivan omia aloituksianne,minkätähden roikutte aman mielipiteiden varassa?


      • ei.arvosta.ikätoverei
        pysy.ama.palstalla kirjoitti:

        Ei ole palstan miellyttävyydestä, vaan palstalaisten epämiellyttävyydestä!

        Tajuatko?
        Niillä on erittäin iso ero!

        Kukaan ei ole oikeutettu halveksimaan ja määrittämään kenenkään palstallesopivuutta, vieä vähemmän tekemään taudinmäärityksiä.
        Täällä ilmeisesti joku olettaa olevansa oikeutettu ihan kaikkeen., taitaa olla enemmän kuin yksi kirjoittajista siinä luulossa, että kaikkien on toteltava mitä määräyksiä on toteltava ja mit' sairauksia on muiden sairastettava.

        Erehdyt!
        Moni pysyy täällä, vaikka palstalla liikkuu epämiellyttäviäkin viestittelijöitä.
        Anna tulla, sinulla on niihin vihaviesteihisikin oikeus, mutta älä kiellä sitä oikeutta muilta.

        Siinähän tulo oikein laintuntija!
        Purkaus ei ole sen arvoinen, että siihen kannattaisi ottaa kantaa.
        "Ei ole palstan miellyttävyydestä, vaan palstalaisten epämiellyttävyydestä!"

        Kirjoittaja ilmaisee siinä ajatuksen, ettei hänelle ole tärkeää, millainen palsta on, vaan miten epämiellyttäviä palstalaiset ovat. Aika erikoinen näkökanta!

        Kun täällä esiinnytään nikeillä ja tuntemattomina, on siinä aika haasteellinen tehtävä, kun ryhtyy määrittelemään itse kunkin henkilön epämiellyttävyyden tasoa!

        Miksi nähdä palstan kirjoittajat, tavalliset vanhuusiässä olevat ihmiset, jotka ilokseen tänne kirjoittelevat näkemyksiään, noin ikävässä valossa?


      • joku.joukosta
        ei.arvosta.ikätoverei kirjoitti:

        Siinähän tulo oikein laintuntija!
        Purkaus ei ole sen arvoinen, että siihen kannattaisi ottaa kantaa.
        "Ei ole palstan miellyttävyydestä, vaan palstalaisten epämiellyttävyydestä!"

        Kirjoittaja ilmaisee siinä ajatuksen, ettei hänelle ole tärkeää, millainen palsta on, vaan miten epämiellyttäviä palstalaiset ovat. Aika erikoinen näkökanta!

        Kun täällä esiinnytään nikeillä ja tuntemattomina, on siinä aika haasteellinen tehtävä, kun ryhtyy määrittelemään itse kunkin henkilön epämiellyttävyyden tasoa!

        Miksi nähdä palstan kirjoittajat, tavalliset vanhuusiässä olevat ihmiset, jotka ilokseen tänne kirjoittelevat näkemyksiään, noin ikävässä valossa?

        Ehkä tarkentuu ajatus.
        (""Joa palsta ei tällaisenaan miellytä, niin olisi hyvä luopua siitä.."")

        -Ei ole palstan miellyttävyydestä, vaan palstalaisten epämiellyttävyydestä!-
        Jos ei palsta miellytä, voi mennä pois, selvää pässinlihaa!

        Mutta jos palsta miellyttää, mutta palstalaiset ei; sekin selvää pässinlihaa!

        Kehumista ei ole kummassakaan!
        Korokkelle ei ole aihetta nostaa sinua eikä minua!
        Nimenomaan, palsta on nykyisellään kuin nyrkkeilykehä. Kokeillaan kenen nenä vuotaa ensiksi!
        Kirjoittajat tekevät palstan, ei olisi luettavaa eikä kommentoitavaa ellet sinäkin olisi arvokkaalla mielipiteelläsi taas mukana!

        Älä huomioi minun mielipidettäni, pitä vain omasi, sillähän tullaan autuaiksi ja opitaan!


    • rumaapeliä

      P juuri vihaviestitteli jakamalla mielenterveyslähetteitä hoitoon. Sillä tavallako tullaan palstan johtohenkilöksi . Onko hän myös tuo joka liitää lokkijoonaksena vaiko toinen siivekäs ? Rumat on keinot. Täällä ei sitäpaitsi tarvita johtoa , ei ole edes luotsia. Nuo tekevät myös jakoa etu ja takariviin ja tuppukylään ja maailmanmatkaajiin.

      • taas-ko

        Eikö tarvita sanot ?
        Kaltaisesikö olisi kyvykäs arvioimaan mitä palsta tarvitsee ?
        Ethän sinä, eikä kukaan muukaan, voi estää kenenkään johtokärkeen nousua, se kun tapahtuu luonnostaan joka ryhmittymässä.

        Paljonkos täälläkin on näkynyt vuosien saatossa kirjoittajia, joiden auktoriteetti tai mielipiteet on pitäneet palstaa ryhdissään.
        Sellainen seuloontuu ihan itsestään, ei siitä tarvitse rumaa peliä panettelemalla tehdä !


      • älävalehtele

        Mitä panettelua? Se hoitoon ohjaus on täällä kaikkien nähtävissä. Ja omalla nikillään kirjoitettu. Et sentään voi sitä tosiasiaa kieltää. Ainahan onniitä joille palsta on koko elämä, palstänäkyvyts moraalia ja elämää suurempia. Omapahan on surkeutensa.


      • xxxoxxx
        älävalehtele kirjoitti:

        Mitä panettelua? Se hoitoon ohjaus on täällä kaikkien nähtävissä. Ja omalla nikillään kirjoitettu. Et sentään voi sitä tosiasiaa kieltää. Ainahan onniitä joille palsta on koko elämä, palstänäkyvyts moraalia ja elämää suurempia. Omapahan on surkeutensa.

        Minkäs tuuli tervaskannoille voi, mutta menehän nyt
        rauhoittumaan, ja mieti mitä itse suustasi syydät
        kiivastuessasi.

        Eiköhän kaikki ala olla sitä mieltä, ettei ole hyvä tehdä kärjistyneitä johtopäätelmiä turhan takia.
        Joskus tuntuisi hyvältä puhdistaa pöytä,,,,,,, ja levittää puhdas liina jatkoa ajatellen.


    • tässäpanettelua

      Ohjaaja se on hoitoon ohjaajakin. Kyllä se kykyjä vaatii tehdä mielenterveys diagnoosia tosta vaan. Tuollainen kyky ilman muuta palstan johtoon !

      Paloma.se

      4.1.2019 12:23
      Att ansvaret följer friheten skulle vara en självklarhet, men här är det inte så. Utan registrering kan man inte förvänta att detta skulle ske.
      Jag har inte den typen av personligheten som trivs i anonymiteten utan ansvar och kommer så småningom återvända med min Paloma-nick i någon form, fast troligen utan Colombia-connection :)
      Edelleenkin, olen sitä mieltä että riippuu täysin millä mielellä ollaan liikkeellä näillä palstoilla, mihin tarkoitukseen palstaa käytetään, joka määrää oman suhtautumisemme muihin ja kirjoittamiseen täällä yleensäkin. Lauma ei ole minun juttuni, mutta yhteisöllisyys on. On mielestäni vahinko että tätä palstaa käytetään myös oman pahanolon purkamiseen, terapeuttisena välineenä ja mielenterveysongelmallisten/luonnehäiriöisten leikkikenttänä. Menkää ihmeessä hoitoon, ottakaa yhteyttä lääkäriin/mielenterveytenne hoitohenkilökuntaan jos ette pysty osaa ottamaan normaaleihin aikuisten välisiin keskusteluihin hyväksytyillä, yhteisillä pelisäännöillä.

    • Paloma.se

      On helppo kopioida ja vetää esiin kommentteja ja mielipiteitä jotka ovat otettu pois asiayhteydestään ja käyttää niitä aseina muita kirjoittajia vastaan kun haluaa lietsoa jotain lynkkausmielentilaa. Jotain mahdollista oireilua?
      Kommenttini liittyi keskusteluun vanhenevien ihmisten psyykisistä vaikeuksista ja lääkityksistä. Ei se ollut mikään irrallinen "panettelu". Kuinka moni palstalaisista syö mielialalääkkeitä ja kuinka moni tunnustaa sen? Ainakin SSRI- lääkitys masennukseen on tavallista; siinä on myös sivuvaikutuksena aggressiivisuus.
      Äitini dosetista löysin myös puolikkaan serotoniinvahvistajaa ja keskusteltuani lääkärin kanssa se jätettiin sittemmin tarpeettomana pois. Äitini oli ollut aina iloinen ja pirteä vanhus jonka terveyden ja iloisuuden tuhosi sittemmin alzheimer. En ole tietenkään sitä vastaan että masennusta. hoidetaan SSRI-lääkityksellä, mutta mielessäni on syntynyt epäily että onkohan e joskus hieman tarpeetonta ja yliampuvaa syöttää vanhuksille mielialalääkkeitä, elleivät he oikeastaan niitä tarvitse (parempi lääke olisi ehkä kävely ulkona luonnossa tai juttutuokio perheenjäsenen kanssa, päivittäinen hetki rakkaan harrastuksen seurassa jne. äitini kävi laulamassa senioreiden kuorossa pitkään, siihen saakka kun hänet lukittiin dementiakodin seinien sisäpuolelle.) Toinen pilleri josta keskustelimme ja puolitimme sen sitten yhteisestä toivomuksesta oli äidin unilääke, tai "nukahtamislääke" joksi hän sitä kutsui. Äidillä ei ollut nukahtamisvaikeuksia. Hän tiesi sen itsekin, mutta otti pillerin kuitenkin "varmuuden vuoksi".

      Siskoni joka on lääkäri hoitaa juuri geriatrian piiriin kuuluvia potilaita ja vaikka hän ei luonnollisestikaan voi kommentoida potilaitaan niin noin yleistäen hän on vahvistanut sen että "moderniin lääketieteeseen" kuuluu vanhusten mielenterveyden hoitaminen ja että mielialanlääkitys on usein mukana kuvassa ennaltaehkäisevänäkin.

      Siis jos me edes yrittäisimme toteuttaa palstamme uutta ohjenuoraa "Leinon reseptiä onneen) olemalla ihmisiä toisillemme, niin silloin tämä aloitus on todella sieltä syvältä ja sitäpaitsi huonosti muotoiltu: pitäisi olla: "Se joka leikkiin lähtee saa leikin kestää" . Voi olla totta joissakin tilanteissa, mutta yleensä sillä tarkoitetaan riskin ottamista, vaaratilanteisiin itsensä altistamista, ei sosiaalista kommunikointia.

      • Paloma.se

        Lisään tähän vain otteen nyt jo vanhasta artikkelista joka kyllä koskee nuorison mielialanlääkkeiden käyttöä, mutta siinä on paljon mitä voi soveltaa muihinkin ikäluokkiin.

        "Hänen mukaansa mielialalääkkeiden syönnin sivuvaikutuksena itsemurhakäyttäytyminen voi lisääntyä, samoin aggressiivisuus. Potilaalla voi myös ilmetä uppiniskaista ja vastahakoista käytöstä.
        - Sivuvaikutus on silloin vaarallinen, jos nuori on jo aluksi raivon partaalla ja tulee lääkityksen vuoksi ehkä vielä vihaisemmaksi. Mikäli hän ottaa siihen vielä alkoholia tai jotain huumetta, ja jos hän vielä saa sopivasti ampuma-aseen käsiinsä, voi tulla tosi surullisia tapahtumia, toteaa Sipilä.
        Puoli miljoonaa suomalaista syö pillereitä masennukseen. Suurin osa niistä on serotoniinin vahvistajia, niin sanottuja SSRI-lääkkeitä, joiden sivuvaikutuksista varoitetaan lääkeoppaissa. "

        https://yle.fi/uutiset/3-6173100


      • suksisanonkomihin

        Tuossahan se asiayhteys näkyy, koko kommentti luettavissa ja samoin koko ketju ! Ihan turha selitellä. Etsitäänkö se kohta, jossa haukuit kaikki aiheellisesti kritiikkiä antavat pohjasakaksi. Kaipa se kuuluu maailmannaisen brändiisi ja siihen oman tien kulkemiseen mitä mainostat. Kulje vaan omaa tietäsi niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, sitä toivoo moni.


      • Paloma.se
        suksisanonkomihin kirjoitti:

        Tuossahan se asiayhteys näkyy, koko kommentti luettavissa ja samoin koko ketju ! Ihan turha selitellä. Etsitäänkö se kohta, jossa haukuit kaikki aiheellisesti kritiikkiä antavat pohjasakaksi. Kaipa se kuuluu maailmannaisen brändiisi ja siihen oman tien kulkemiseen mitä mainostat. Kulje vaan omaa tietäsi niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, sitä toivoo moni.

        Kuinka monena sinä itsesi näet?
        (Sori, en voinut vastustaa kiusausta)


      • noinhan.asia.on
        suksisanonkomihin kirjoitti:

        Tuossahan se asiayhteys näkyy, koko kommentti luettavissa ja samoin koko ketju ! Ihan turha selitellä. Etsitäänkö se kohta, jossa haukuit kaikki aiheellisesti kritiikkiä antavat pohjasakaksi. Kaipa se kuuluu maailmannaisen brändiisi ja siihen oman tien kulkemiseen mitä mainostat. Kulje vaan omaa tietäsi niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, sitä toivoo moni.

        "Kulje vaan omaa tietäsi niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, sitä toivoo moni."
        Kuninkaallisetkin käyttivät aikoinaan itsestään ylväästi me-muotoa.


      • järkipäähän
        Paloma.se kirjoitti:

        Lisään tähän vain otteen nyt jo vanhasta artikkelista joka kyllä koskee nuorison mielialanlääkkeiden käyttöä, mutta siinä on paljon mitä voi soveltaa muihinkin ikäluokkiin.

        "Hänen mukaansa mielialalääkkeiden syönnin sivuvaikutuksena itsemurhakäyttäytyminen voi lisääntyä, samoin aggressiivisuus. Potilaalla voi myös ilmetä uppiniskaista ja vastahakoista käytöstä.
        - Sivuvaikutus on silloin vaarallinen, jos nuori on jo aluksi raivon partaalla ja tulee lääkityksen vuoksi ehkä vielä vihaisemmaksi. Mikäli hän ottaa siihen vielä alkoholia tai jotain huumetta, ja jos hän vielä saa sopivasti ampuma-aseen käsiinsä, voi tulla tosi surullisia tapahtumia, toteaa Sipilä.
        Puoli miljoonaa suomalaista syö pillereitä masennukseen. Suurin osa niistä on serotoniinin vahvistajia, niin sanottuja SSRI-lääkkeitä, joiden sivuvaikutuksista varoitetaan lääkeoppaissa. "

        https://yle.fi/uutiset/3-6173100

        Eiks sisko voi ite kirjoittaa ettei Paloman tartte hänen puolestaan vastata.
        Outoa on kun lapset ja lastenlapset ja koko suku vedetään tänne mikä on mukamas vanhusten keskustelupalsta. Ilkeitä ootte´´


      • yhäpahenee
        järkipäähän kirjoitti:

        Eiks sisko voi ite kirjoittaa ettei Paloman tartte hänen puolestaan vastata.
        Outoa on kun lapset ja lastenlapset ja koko suku vedetään tänne mikä on mukamas vanhusten keskustelupalsta. Ilkeitä ootte´´

        P yrittää nyt vaan lakaista maton alle niitä kauheita asioita, joita on täällä laukonut muista kirjoittajista. Vai muka irrotettu asiayhteydestä nuo P:n solvaukset ! Ei tuota nyt olisi tuon selvemmin ilmaista, että jos ei frouvan tyylistä kirjoittaa muista halveksien tykkää, on mielenterveyshoidon tarpeessa. Aina vaan pahenee , kyllähän sitä on melkein lääkäri itsekkin, kun sisko on lääkäri, niin pätevä että parista lauseesta tuomitsee hoitoon. Ja äiti(vainaanko)) tosiaan vetää mukaan.


      • Sain mielialalääkitystä kun poikamme sairastui ja menehtyi sairauteen.
        Kai ne silloin olivat paikallaan, juuri ja juuri kestin hautajaiset ym lääkityksestä huolimatta.
        Panin merkille että SSRI-lääkitys tekee ikään kuin sivusta katsojaksi. Vaikuttivat nukkumiseen, piti ottaa lisäksi unilääke.
        En pitänyt lääkkeen vaikutuksesta vaikka pahimman aikaa olivatkin tarpeeseen.
        Jätin lääkkeen pois ihan kerralla, ei niihin riippuvuutta tule. Surutyö tuli kunnolla vasta lääkityksen loputtua.
        En ole lopettamisen jälkeen tarvinnut unilääkkeitäkään.
        Ainoa lääkitys on Burana silloin tällöin.


    • Hallaahon.äänestäjä44
      • ihnaaaaa

        Ihanaa että te sielunkumppanit olette löytäneet toisenne !


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Ihanaa että te sielunkumppanit olette löytäneet toisenne ! "

      Kyllä mutta olen vielä kovempi pala ja etkä onttona pärjää minulle
      vertauksesi pippurista oli hyvä klishee mutta ontto

    • stopseis

      Tämä on ihan kauhea ketju.
      Eräät ihmiset vajoavat todella alas.
      Sen on pakko olla geriatrista sairautta.
      Ryhdistäytykää nyt normaaleiksi ihmisiksi,
      tämä ketju on 80% ala-arvoista tekstiä.

      • onneksi.sentään

        Onneksi on lääkäri siskoineen paikalla, määrätköön hoitoa vaan tähänkin sairauteen !


      • ei.kestä.joku

        Tällaisia ketjuja toivoisi tänne enemmän.
        On jännitteitä, kiistellään. Katsotaan kenen kantti kestää.
        Heikot sortuvat. Nimhän on elämässä muutenkin.


      • stopseis
        ei.kestä.joku kirjoitti:

        Tällaisia ketjuja toivoisi tänne enemmän.
        On jännitteitä, kiistellään. Katsotaan kenen kantti kestää.
        Heikot sortuvat. Nimhän on elämässä muutenkin.

        Mitä iloa saa toisen nitistämisestä ?
        Miksi haluaa olla häijy toiselle ?
        Haukkumis- ja nitistämiskilpailu ?!
        Loppuelämällä voisi jotain viisaampaakin tehdä.
        Jos olisi sitä viisautta...


      • ketkäeräät

        Ketkä eräät vajoavat ? Nekö jotka mielisairaiksi leimataan ? Sekö ns pohjasakka ?


      • stopseis
        ketkäeräät kirjoitti:

        Ketkä eräät vajoavat ? Nekö jotka mielisairaiksi leimataan ? Sekö ns pohjasakka ?

        Ihan itse olette leimanneet itsenne !
        Ei sairaus tee kenestäkään pohjasakkaa.
        Eikä geriatriselle sairaudelle voi mitään, se etenee ja tulee pahemmaksi.
        Etenemistä voi lääkityksellä vähän hidastaa.


    • stopseis

      Menkää vastaanotolle ! Kyllä lääkäri jotain voi tehdä !
      Jos ette itse voi tulla asiallisiksi ja ystävällisiksi ihmisiksi taas.
      Kai joskus ootte ollut sentään ?

      • no.siltä.näyttää

        Kyseinen nikki ehdottaa siis, että mikäli kirjoittaa tänne, pitää mennä lääkärin vastaanotolle.
        Sen jälkeen tulisi "asiialliseksi ja ystävälliseksi ihmiseksi".
        Röhönaurun arvoinen ehdotus: byä-häh-hähhäh-hääää!


      • stopseis
        no.siltä.näyttää kirjoitti:

        Kyseinen nikki ehdottaa siis, että mikäli kirjoittaa tänne, pitää mennä lääkärin vastaanotolle.
        Sen jälkeen tulisi "asiialliseksi ja ystävälliseksi ihmiseksi".
        Röhönaurun arvoinen ehdotus: byä-häh-hähhäh-hääää!

        Lääkitys voisi auttaa.


    • että.meneekin.lujaa

      Turhaa on ruveta ruikuttamaan, kun tähän seurapiiriin tullut ja kertonut yksityisiä asioitaan.
      Riittää kun mainitsee puolella sanalla miesystävän olemassa olosta. Pian tulee palstalle kirjoitus: leuhkii miesystävällään.
      Palsta on armoton. Sääli on sairautta.
      Siitä huolimatta tai ehkä sen takia palsta on näin suosittu.
      Palstalla menee erinomaisesti!

      • hyshys-

        Entä jos on ihan onnistunut naimisiin pääsemään ja ukkonsa pitämään , sitä ei ainakaan uskalla mainita. Onhan se niin väärin että joillakin on käytettävissä kahdet tulot , ukolla yleensä paljon isommat. Ja entäs se muu ilo ja hyöty mitä ukosta on, sillä on hieno autokinja se osaa vaikka mitä.


      • no.siltä.näyttä
        hyshys- kirjoitti:

        Entä jos on ihan onnistunut naimisiin pääsemään ja ukkonsa pitämään , sitä ei ainakaan uskalla mainita. Onhan se niin väärin että joillakin on käytettävissä kahdet tulot , ukolla yleensä paljon isommat. Ja entäs se muu ilo ja hyöty mitä ukosta on, sillä on hieno autokinja se osaa vaikka mitä.

        Hyvä havainto, joskin uskalletusti sanottu tällä palstalla.
        Ei ole kaukana totuudesta väite, että miehet keskustelun kohteina ovat palstan riesa.


      • että.muka.leuhkii
        hyshys- kirjoitti:

        Entä jos on ihan onnistunut naimisiin pääsemään ja ukkonsa pitämään , sitä ei ainakaan uskalla mainita. Onhan se niin väärin että joillakin on käytettävissä kahdet tulot , ukolla yleensä paljon isommat. Ja entäs se muu ilo ja hyöty mitä ukosta on, sillä on hieno autokinja se osaa vaikka mitä.

        Voi myös miestä tai miesystävää hyväksi käyttäen ärsyttää joukkoa, mikä ei ole täällä lainkaan epätavallista. Voi ylistää hänen viisauttaan, monipuolisuuttaan ja saavutuksiaan sekä hänen tulojaan.
        Voi myös kertoa, mten hänen kanssaan on mukava toimia mm.matkustella.
        Tästä hyvä esimerkki. Taannoin muuan hyvin tunnettu palstalainen kertoi miesystävän kanssa tekemästään ulkomaanmatkasta erääseen Euroopan maahan. Siitä seurasi palstalla todellinen kateuden tsunami. Että viitsiikin mokoma leuhkia!
        Kirjoittajalla itsellään on mahtanut olla tavattoman hauskaa noita purkauksia lukiessaan.


      • selvääkateutta
        että.muka.leuhkii kirjoitti:

        Voi myös miestä tai miesystävää hyväksi käyttäen ärsyttää joukkoa, mikä ei ole täällä lainkaan epätavallista. Voi ylistää hänen viisauttaan, monipuolisuuttaan ja saavutuksiaan sekä hänen tulojaan.
        Voi myös kertoa, mten hänen kanssaan on mukava toimia mm.matkustella.
        Tästä hyvä esimerkki. Taannoin muuan hyvin tunnettu palstalainen kertoi miesystävän kanssa tekemästään ulkomaanmatkasta erääseen Euroopan maahan. Siitä seurasi palstalla todellinen kateuden tsunami. Että viitsiikin mokoma leuhkia!
        Kirjoittajalla itsellään on mahtanut olla tavattoman hauskaa noita purkauksia lukiessaan.

        Niin, onhan se tosi harvinaista että pääsee johonkin Euroopan maahan matkustamaan, vieläpä miesystävän seurassa. Kateutta se tietysti on, jos naureskelee tuollaisen tapahtuman tarkalle esittelylle yleisellä palstalla. Selvää kateutta eikä mitään huvittuneisuutta jonkun innosta päästä ihan ulkomaille. Kateus on tietysti syvin tunne kaikessa. Jopa jos ukko ottaa ja lähtee nuoremman mukaan, ollaan kateellisia että nyt sitten voi akka ottaa ja lähteä vanhemman kelkkaan. Pitäähän taspainon säilyä . Kyllä se niin on, että aina kateutta herättää jos joku jonnekkin tai jostakin pääsee, joko ukostaan tai akastaan tai vallan ulkomaille.


      • että.lujaa.menee.kun.kad
        selvääkateutta kirjoitti:

        Niin, onhan se tosi harvinaista että pääsee johonkin Euroopan maahan matkustamaan, vieläpä miesystävän seurassa. Kateutta se tietysti on, jos naureskelee tuollaisen tapahtuman tarkalle esittelylle yleisellä palstalla. Selvää kateutta eikä mitään huvittuneisuutta jonkun innosta päästä ihan ulkomaille. Kateus on tietysti syvin tunne kaikessa. Jopa jos ukko ottaa ja lähtee nuoremman mukaan, ollaan kateellisia että nyt sitten voi akka ottaa ja lähteä vanhemman kelkkaan. Pitäähän taspainon säilyä . Kyllä se niin on, että aina kateutta herättää jos joku jonnekkin tai jostakin pääsee, joko ukostaan tai akastaan tai vallan ulkomaille.

        On huomattava, että kadehtiminen on eräs ihailun muoto.
        Ei ole siis mitään alentavaa joutua kateuden kohteeksi.


      • omiatulkintojasi
        että.lujaa.menee.kun.kad kirjoitti:

        On huomattava, että kadehtiminen on eräs ihailun muoto.
        Ei ole siis mitään alentavaa joutua kateuden kohteeksi.

        Onko täällä joku joskus sanonut kadehtivansa jotain toista ? Se on kyllä omaa tulkintaa, jos toista sanoo kateelliseksi. Ivallisuutta kyllä on hyvinkin paljon, mutta se on eri asia.


      • ei.täällä.ivata
        omiatulkintojasi kirjoitti:

        Onko täällä joku joskus sanonut kadehtivansa jotain toista ? Se on kyllä omaa tulkintaa, jos toista sanoo kateelliseksi. Ivallisuutta kyllä on hyvinkin paljon, mutta se on eri asia.

        Ivallisuuttako? Mistä syystä? Ketä kohtaan?
        Kerrassaan outo väite. Ei sitä tämän kirjoittaja ole todennut täällä kertaakaan.


      • juu-juuuu
        ei.täällä.ivata kirjoitti:

        Ivallisuuttako? Mistä syystä? Ketä kohtaan?
        Kerrassaan outo väite. Ei sitä tämän kirjoittaja ole todennut täällä kertaakaan.

        Juu, ei ivata vaan sanotaan totuuksia.


      • ei.täällä.ivata
        juu-juuuu kirjoitti:

        Juu, ei ivata vaan sanotaan totuuksia.

        Se pitää paikkansa aika usein.


      • reissumies.3
        selvääkateutta kirjoitti:

        Niin, onhan se tosi harvinaista että pääsee johonkin Euroopan maahan matkustamaan, vieläpä miesystävän seurassa. Kateutta se tietysti on, jos naureskelee tuollaisen tapahtuman tarkalle esittelylle yleisellä palstalla. Selvää kateutta eikä mitään huvittuneisuutta jonkun innosta päästä ihan ulkomaille. Kateus on tietysti syvin tunne kaikessa. Jopa jos ukko ottaa ja lähtee nuoremman mukaan, ollaan kateellisia että nyt sitten voi akka ottaa ja lähteä vanhemman kelkkaan. Pitäähän taspainon säilyä . Kyllä se niin on, että aina kateutta herättää jos joku jonnekkin tai jostakin pääsee, joko ukostaan tai akastaan tai vallan ulkomaille.

        Mitä harvinaista on päästä Euroopan maahan matkustelemaan ?

        Bermudallakin on niin helppoa ja tavallista risteillä, ettei Euroopassa käymisessä ole mitään erikoista.
        Joka vuosi käyn eri paikoissa. Yhdellä pitkällä reissulla ja useammalla lyhyellä ns. pitkä viikonloppureissulla tai jollakin viikon matkalla.. Emme tunge itseämme kaikkein kalleimpiin maihin, kun ne jättää laskuista pois, muut on Suomea halvempia syödä ja majoittua.
        Monet maat ovat mielenkiintoisempiakin kuin tavanomainen Pariisi, Lontootai Rooma kohteena, jotka on kalliita.

        Eläkeläisen kun on mahdollista matkustaa sesongin ulkopuolella, kun ei ole turistiruuhkia,
        on mukavampaa kulejskella ja matkoja saa edullisesti. Lennot ei maksa juuri kotimaan junalippua enemmän nykyään.
        Herkuttelu viineineen on erittäin edullista monessa Euroopan maassa.
        Suomi on kallis maa.
        Halvemmaksi tulee " lomailu" ulkomailla.

        On se kiva eläkeläisenkin joskus päästä lomalle iänikuisista arkikuvioistaan.
        Jos terveyden puolesta voi lähteä.
        Kohta loppuvat omat matkailumme juuri siksi.


    • Niin todella aloittaja,nyt kun sähkötkin palailevat ja järki samantien.
      Oliko Ruorikoski palstan parasta antia,johon kohdistit alasajosi aiemmin?
      Hän siis oli uhka menestyneille aloituksillesi,joita jouduit itse kuljettamaan?

      Noin alas nähtävästi täytyy palstalla mennä,päästäkseen huipulle?

      • kuka-uhkaili

        Kukas näin kirjoitti? Ettei vain aloitus koskenutkin sinua?

        "Nyt kyllä menet nimittelyasteikolla jo niin lähelle kunnianloukkausta,että sinuna tarkkailisin postia ja haasteellisuus ei ole aina hyve"


      • kuka-uhkaili kirjoitti:

        Kukas näin kirjoitti? Ettei vain aloitus koskenutkin sinua?

        "Nyt kyllä menet nimittelyasteikolla jo niin lähelle kunnianloukkausta,että sinuna tarkkailisin postia ja haasteellisuus ei ole aina hyve"

        Todella selkäänpuukotus koski juuri minua!
        Aloittaja olisi todella voinut avoimesti kertoa ja kysyä,että onko päreet kainalossasi palaneet lopuun ja olisiko uusien hankintaaika ama?

        No se ensimmäinen päivä hirressäkin ,kuulemani mukaan vaikein?
        Roviollapoltto nykyisin ei käytännössä enää mahdollista,mutta henkinen roviolla käristys näkyy keräävän hiilloksen kohentajia todella kiitettävästi?

        Kertokaa hyvät lähimmäiset,missä teillä todella tuntuu hyvältä,kun puskasta kärvennätte,kun alennatte,kun olette valmiita kivittämään lähimmäisenne?


      • noinhan.asia.on

        Epäilemättä nikki ruorik...ki on parasta, mitä palsta on pystymyt tarjoamaan joulukuun 2017 jälkeen


    • noinhan.asia.on

      Koska " kuallu miäs" pilmari uskaltaa kirjoittaa tutuimmalla nikillään tänne? Nuo lääkäriin menokehotukset tuntuvat tutuilta, vai miten asia oikein on?

      • läpinäkyvää

        Kun itse on umpikujassa oman palstakäytöksensä takia, alkaa suositella muita hoitoon ja muistuttaa lääkkeitten otosta. Sekö on sitä oman tien kulkemista ja korkeuksissa liitoa?


      • Noinhan.se.koetaan

        Nuo lääkäriinmeno kommentit osoittavat varsin selvästi, ettei kehoittaja kestä leikkiä.


    • että.annetaan.mennä

      Nyt on jo marssitetty näyttämölle pilm...ri ja ruorik...ki.
      Itse kukin alkaa ryhmittyä oman ihanteensa taakse. Tunnelmaa kohotetaan vastapuolta ivaavin huudoin. Yhteenotto on väistämätön.

    • tapelkaa.lapset

      Pitäähän lasten ja lapsellisten saada kokeilla kenen kantti kestää!

      Antaa mennä kun on alamäki muutenkin.
      Saahan Allers tuloja kun riitelette, mutta vetäkää nyt kerran kunnolla kuonoon, niin nähdään kenen nenä kestää!

    • Niin aloittajalle kiitos vielä kerran!
      Toi esiintyminen,kuin teatteriareenalla kalskahti jotenkin kaukaahaetulta?
      Olisit aivan avoimesti voinut heittää haasteen,että mitä se ama siellä aukoo päätään.

      Toi selkäänpuukotus on niin totaalista,niin akkamaista,niin raukkamaista,kun puskasta huuhuillaan ja olaan olevinaan niin miestä,tai naista?

      Mikä siinä todella on niin vaikeaa,olla rehellisesti omallanicillään kirjoittava?

      • ei.vieraita.nikkejä

        Meikäläinen kirjoittaa aina omalla nikillään.
        Tosin noita omia nikkejä on useita.


      • ketjunkuljetus

        "Toi selkäänpuukotus on niin totaalista,niin akkamaista,niin raukkamaista,kun puskasta huuhuillaan ja olaan olevinaan niin miestä,tai naista?"

        Kuinkas monta puukoniskua itse isket haukkumisiesi puskien selkään? Sinun tehtäväsi ei myöskään ole uusien sääntöjen laatiminen tänne palstalle, sillä vaihtuvia nimmareita on lupa käyttää, ainakin toistaiseksi, ilman sinun lupaasi.


    • mitäs pensasrusakko oikein uhoilee rohkeudellaan?

      • miten.on

        Onko korpikirjailija ottanut uuden nikin korpiseutu. Sopisi paremmin, koska hän ei ole mikään kirjailija .


    • että.ottaa.niitä.päähän

      Otsakehan tarkoittaa sitä, että kun jotakin tekee ja siitä taas seuraa jotakin, niin ne seuraamukset on kestettävä,
      Tähän palstaanhan tuo ei aivan sovi. Täällä nimittäin voi hattuilla niin paljon kuin haluttaa ja ärsyttää tyhmempiään. Nämä nousevat sitten nyrkit pystyssä sanalliseen kapinaan luoden tekstiä, jossa on lukuisia oikeinkirjoitusvirheitä.
      Voi tehdä kiusaa niille. Ei yksinkertaisesti tule - vaikka voisi alentuvasti laskea leikkiä noista kirjoitusvirheistä - palstalle. Jos tulee sinne, ei jätä käynnistään mitään merkkiä.
      Voi myöhemmin tulla palstalle ja kirjoitella sinne rauhassa, aivan kuin ei olisi lukenut niiden purkauksia lainkaan.
      Kyllä niitä sitten ottaa päähän!

      • anna-leena-ankeinen

        "että.ottaa.niitä.päähän "
        Eipä näytä kovin kypsän ja tasapainoisen ihmisen kirjoittamalta viestisi.
        "Haluttaa ärsyttää tyhmempiään", noin pienetkö on ilosi?
        Itse en ole lainkaan varma siitä kuka se tyhmä on.


      • ihmettelen.arvoita
        anna-leena-ankeinen kirjoitti:

        "että.ottaa.niitä.päähän "
        Eipä näytä kovin kypsän ja tasapainoisen ihmisen kirjoittamalta viestisi.
        "Haluttaa ärsyttää tyhmempiään", noin pienetkö on ilosi?
        Itse en ole lainkaan varma siitä kuka se tyhmä on.

        Ettet ole varma siitä kuka tyhmin?
        Onko palstan tietotoimisto sinun mielipiteessäsi, vai miksi sinun pitäisi tietää kuka on tyhmin?
        Enkä ole ihan varma kykenetkö edes tekemään sellaista päätelmää.


      • anna-leena-ankeinen
        ihmettelen.arvoita kirjoitti:

        Ettet ole varma siitä kuka tyhmin?
        Onko palstan tietotoimisto sinun mielipiteessäsi, vai miksi sinun pitäisi tietää kuka on tyhmin?
        Enkä ole ihan varma kykenetkö edes tekemään sellaista päätelmää.

        Tyhmä on mielestäni ihminen joka yrittää loistaa kertomalla kuinka tyhmiä muut ovat häneen itseensä verrattuna.
        Kyllä ihmiset huomaavat viisautesi jos siihen on aihetta, ilman että pitää itse nostaa kissan häntä.


      • oletankea
        anna-leena-ankeinen kirjoitti:

        Tyhmä on mielestäni ihminen joka yrittää loistaa kertomalla kuinka tyhmiä muut ovat häneen itseensä verrattuna.
        Kyllä ihmiset huomaavat viisautesi jos siihen on aihetta, ilman että pitää itse nostaa kissan häntä.

        Sinusta sitä ei edes huomaa!


      • anna-leena-ankeinen
        oletankea kirjoitti:

        Sinusta sitä ei edes huomaa!

        Kai sitten kuvittelet muiden huomaavan oman neroutesi ?
        En ole huomannut muuta kuin ilkeyttä jota et pysty hillitsemään.


      • putosiko
        anna-leena-ankeinen kirjoitti:

        Tyhmä on mielestäni ihminen joka yrittää loistaa kertomalla kuinka tyhmiä muut ovat häneen itseensä verrattuna.
        Kyllä ihmiset huomaavat viisautesi jos siihen on aihetta, ilman että pitää itse nostaa kissan häntä.

        Mihin se itseään eturivin älyköksi mainostanut katosi ? Sitä harmitti niin kamalasti kun kukaan muu sitä ei huomannut. Putosiko lokki puskiin ?


    • vanha.tukkijätkä

      Ketjun avaajalle näyttää leikki olleen liian rajua.Ensinantaa ymmärtää olevansa suuntaa antava, sitten itkee, kun huomaa muiden totelleen hänen kehoitistaan. Mieleen tulevat politiikasta tutuksu tulleet samat -- en minä sitä niin tarkoittanut

      • Olipa hyvä markkinarako,sinun iänikuisen kannoillani roikkuvan puskiksen aloitukselle?
        Vai oliko?
        Jollei ketjusi kulje,niin synkää yksinpuhelua,kun heittää kehiin,nii johan aukeavat toistenkin kirjoittelijoiden ajatuskanavat ja eikun lisää bensaa hiillokseen?
        Odottelen taxia,että pääsen täältä tunniksi ihmistenilmoille?
        Siinähän teille taas jatkojalostusta aman tiukkapipoisuudesta?
        Kaikella kunniotuksella aloitusta kohtaan ama


    • Ikävääluettavaa

      Ketju edustaa päivän kuuminta keskustelun aihetta sosiaalisen median tilaa kovaa vauhtia rappeutuvassa sivistysvaltiossamme.

      Alaikäisiä kiusataan, kiristetään hyväksikäytetään.

      Mutta, mitä tekevät mummit ja paapat?

      Samaa.

      • Eimummo-kaan

        Älä yleistå.


      • mummon.puoliso

        Paapa, miksi sitten aloitat usein tämän sisältöisiä aloituksia ?


      • Sekoilelisää

        Keltä hemmetiltä kysyt? "Ei mummokaan" ei tarkoita että olisi paappa. Enkä ole ikinä aloittanut yhtäkään ketjua.


      • mummon.puoliso
        Sekoilelisää kirjoitti:

        Keltä hemmetiltä kysyt? "Ei mummokaan" ei tarkoita että olisi paappa. Enkä ole ikinä aloittanut yhtäkään ketjua.

        Minulla on tallella lapsenuskoni.


      • No.en.minäkään
        Sekoilelisää kirjoitti:

        Keltä hemmetiltä kysyt? "Ei mummokaan" ei tarkoita että olisi paappa. Enkä ole ikinä aloittanut yhtäkään ketjua.

        En käsitä, mitä tekemistä kenelläkään on täällä, jos ei ikinä ole avannut yhtäkään ketjua, ja keskusteluun osallistumiset ovat tämän ketjun luokkaa!

        Kuka täällä viihtyy?


      • Omamoka

        Viihdythän sinäkin ... näköjään.


    • Puuttuuko elämästä todella draivi?
      Onko tyhjyys ja tietokonenäppäimet ainoita joille voit antaa tietyn alistuksen?
      Ainoat joita voit hallita?
      Luin aloituksesi,joka kulki ajottain omilla kuljetuksillasi.

      Sen sanon aivan suoraan,jollei aloitukseni kulje,niin alas en mene,että alkaisin itse kuljettamaan ketjua.

      Toivottavasti tämä ketjun jatkuvuus tuo itsetuntoosi niitä lisäpisteitä,tavallaan boonuspisteitä,joilla voit edetä elämässäsi,aivan sydämestäni sitä toivoen ama

      • että.johan.sen.huomaa

        "... niin alas en mene,että alkaisin itse kuljettamaan ketjua."
        Ei kannata yrittää höynäyttää lukijakuntaa. Ei onnistu.


    • huvinsakullakin

      Tunnut olevan palstan pahimpia riidankylväjiä!

      • että.kärsimystä

        Nuo "riidankylväjät" ovat tosi asiassa joukkoa, jotka myötävaikuttavat eniten ketjujen rakentamiseen.

        Samoin siihen vaikuttavat muka "selkäänpuukotetut" marttyyreiksi itsensä kokevat kirjoittajat.

        Voi hyvällä syyllä kysyä, miksi tuollainen kirjoittaja sitten tulee tällaiseen ympäristöön. Mikä pakko tänne vetää, jos täällä liikkuminen on epämiellyttävää, jopa kärsimystä?


      • tiiät.sie

        Syvenny hetkeksi miettimään, miksi omenasi ei putoa muualle kuin puusi alle.


      • siinäpä-riehukoon

        Eikös sitä sanota, että omena ei kauas puusta putoa. Joku voi kyllä käydä sen varastamassakin!D

        Olen minäkin ihmetellyt, miksi selkään puukotettu täällä uhkailee, jopa oikeuskäynneillä ja itse rieruu (pilkka) kirveensä kanssa puskia hakkaamassa, huomaamatta, että puskista on jo kasvanut järeää tukkimetsää.


      • no.kaikkea.täällä
        siinäpä-riehukoon kirjoitti:

        Eikös sitä sanota, että omena ei kauas puusta putoa. Joku voi kyllä käydä sen varastamassakin!D

        Olen minäkin ihmetellyt, miksi selkään puukotettu täällä uhkailee, jopa oikeuskäynneillä ja itse rieruu (pilkka) kirveensä kanssa puskia hakkaamassa, huomaamatta, että puskista on jo kasvanut järeää tukkimetsää.

        Väitteet selkäänpuukottamisesta palstalla ovat silkkaa mielikuvituksen tuotetta ja yhtä hölötystä.

        Sananmukaisesti enempää kuin kuvaannollisestikaan täällä ei ole ketään puukotettu selkään.


    • mummon.puoliso

      Missähän viipyvät aloittajan terveesti järkevämmät aloitukset?

      • rantasaunassa-pian

        Ja sinunko viesti edellyttäisi lisää keskusteluja? Taidat kaivata vain riitasointuja palstalle?

        Sitäpaitsi, eihän aloittaja luvannutkaan tehdä järkevimpiä aloituksia, vaan ilmaisi toisen kirjoittajan viesteistä, joissa poliisilla (oli niitä parikin) jo uhattiin, koska häntä oli selkään puukotettu täällä, eikä oltu samaa mieltä hänen kanssaan.


      • huomaavaista.sanoisin
        rantasaunassa-pian kirjoitti:

        Ja sinunko viesti edellyttäisi lisää keskusteluja? Taidat kaivata vain riitasointuja palstalle?

        Sitäpaitsi, eihän aloittaja luvannutkaan tehdä järkevimpiä aloituksia, vaan ilmaisi toisen kirjoittajan viesteistä, joissa poliisilla (oli niitä parikin) jo uhattiin, koska häntä oli selkään puukotettu täällä, eikä oltu samaa mieltä hänen kanssaan.

        Sinunko pitää jankuttaa tuollisesta asiasta? Sehän on todettu jo aikaisemmin. Tuntuu vain, että haluat kääntää veistä haavassa. Eli käsittelet tehokkaasti selkään pistämääsi puukkoa.


      • että.varoen.teräaseita
        huomaavaista.sanoisin kirjoitti:

        Sinunko pitää jankuttaa tuollisesta asiasta? Sehän on todettu jo aikaisemmin. Tuntuu vain, että haluat kääntää veistä haavassa. Eli käsittelet tehokkaasti selkään pistämääsi puukkoa.

        Kääntää veistä haavassa ja vielä käsittelee "tehokkaasti" selkään pistettyä puukkoa. Pakko on käyttää molempia käsiä.
        On siinä toisella sietämistä kerrakseen! Kyllä tuollaiseen tilanteeseen joutumista pikemminkin on vältettävä.


      • mummon.puoliso

        tälläisilläkö mukavitseillä halut pitentää ketjua,, huvinsa jopa huomaavaisuuden kehuja.


      • no.vähän.siihen.viittaa
        mummon.puoliso kirjoitti:

        tälläisilläkö mukavitseillä halut pitentää ketjua,, huvinsa jopa huomaavaisuuden kehuja.

        Juuri tuollaisilla vitseillä ketjut pitenevät, hohhohhohoh.hoooo.
        Nikki mummon.puoliso on useilla nikeillä sysännyt eteenpäin tätäkin ketjua. Kunhan ei vain olisikin kunniakkaasti peräti ketjun aloittaja..


      • mummon.puoliso

        Vihdoin alan ymmärtää sairautesi vakavuuden, osana siitä pakkomielle lyhyiden ketjujen välttäminen


      • hämeen_hiras
        mummon.puoliso kirjoitti:

        Vihdoin alan ymmärtää sairautesi vakavuuden, osana siitä pakkomielle lyhyiden ketjujen välttäminen

        Pitkä ketjuhan on tietysti kunniaksi kenelle tahansa aloittajalle. Hän toteaa esittäneensä ajatuksia, jotka ovat saaneet kirjoittajat liikkeelle.


    • digidigidigi

      Hulluille on kunniaksi kun hulluus jatkuu ?

      • no.kokenuthan.sen.tietää

        Taitaa siinä olla enemmänkin omaa kokemusta asiasta.


      • kokemuksesi
        no.kokenuthan.sen.tietää kirjoitti:

        Taitaa siinä olla enemmänkin omaa kokemusta asiasta.

        Voit täydentää tietoasi asiasta lukemalla tietolähteestä omakanta.fi


      • ei.kiinnosta.pätkääkään
        kokemuksesi kirjoitti:

        Voit täydentää tietoasi asiasta lukemalla tietolähteestä omakanta.fi

        Omakantasi ei kiinnosta niin pätkääkään.


    • ei.se.hauskaa.ole

      Otsakkeen sanoma koskee yleensäkin kaikkia, jotka hakeutuvat tai toiminnallaan joutuvat julkisuuden valokeilaan.

      Hyvinä esimerkkeinä tästä kirjailijat, taiteilijat ja ennen kaikkea poliitikot. Vähän sen rinnalla ovat ne arvostelut , joita annamme toisistamme edes tuntematta heitä. Kaikissa tapauksissa joutuu kuitenkin kestämään seuraukset julkisuudestaan, millaista se sitten onkin.

      Pääosahan tälle palstalle kirjoitetusta ei hetkauta ketään. On yhdentekevää, onko niitä täällä vai ei. Pitkiä, yli kymmenen rivin juttuja aniharva lukee edes loppuun. Yhtä vähän kiinnostavat huuhaa-tarinat, jos niissä ei ole mitään huvittavaa.

      • onmuitakin

        Ainakaan sinun juttusi ei ketään kiinnosta, pelkkää moittivaa sanapuppua. Mutta on täällä hyvin ja kiinnostavasti kirjoittavia onneksi muutamia.


      • ei.ole.syytä.väittää.ett
        onmuitakin kirjoitti:

        Ainakaan sinun juttusi ei ketään kiinnosta, pelkkää moittivaa sanapuppua. Mutta on täällä hyvin ja kiinnostavasti kirjoittavia onneksi muutamia.

        Meikäläisen jutut vasta kiinnostavatkin! Jopa sellainen tunnettu kirjoittaja, joka tässä yhteydessä käyttää nikkiä "onmuitakin", lukee niitä hartaasti ja vaivautuu ottamaan niihin kantaa.


    • ehkä.samat-kiinostaa

      Keitä ne kiinnostavasti kirjoittavat ovat mielestäsi, mainitse edes muutama, kun puskasta kerran kirjoitat!

      • Ei-rek

        Puskasta sinäkin kirjoitat, mikset itse mainitse, sano edes oma rekattu nikkisi. Varmasti pidät itseäsi kiinnostavana ja hyvänä kirjoittajana.


    • Minulla ei ole niinsanottua puskarirjoittelua vastaan mitään negatiivistä sanottavaa .
      Jos aloitetaan mielenkiintoisella aiheella ja kuljetetaan ketjua asiallisesti.
      Toisten ja varsinkin nicillisten molaaminen ja jo aloituksessa,varmaankaan keneltäkään tuskin jäi pimentoon,että kenen päätä halusit mestauspölkylle?

      Olet juuri niitä joiden elämä on keskittynyt vain ja ainoastaan elämään netinkautta.
      Olet katkeroitunut ihminen,koska näät sen toisen ihmisen uhkana?

      Kerroppa nyt aivan aikuistenoikeesti,mitä minä olen vienyt sinun imgostasi,että jatkuvasti roikut kannoillani ja alasajat mielipiteitäni??
      Peukutat itseäsi niiltä useilta koneilta,joilla sinulla eri nicci?
      Älä anna auringon laskea vihasi yli toivoo ama

      • oliko-positiivistäkään

        "Minä koen rehellisyyden voimella nicilläni,minä koen että jos mielipiteitä täytyy laukoa puskasta,ne ovat selkäänpuukotuksia.
        Vihollista lähestytään edestäpäin,siis minua voi lähestyä avoimella nicillä,sen kokisin tasapuolisena hyökkäyksenä ama"

        Entäs jos ei ole rekattua nikkiä ja ne "laukoo silti", niin ne vain mielestäsi puukottaa sinua selkään? Mietippäs sitä, että niitä onkin useita, jotka sinua laukoo eri "puska nikeillä", ei vain se yksi, jonka kuvittelet sinun lahkeesa roikkuvan?

        Käytä nyt sitä kuuluisaa järkeäsi, kunnes itse puhut itsesi pussiin vain yhdestä, koska niitä on useita varmasti.


      • oliko-positiivistäkään kirjoitti:

        "Minä koen rehellisyyden voimella nicilläni,minä koen että jos mielipiteitä täytyy laukoa puskasta,ne ovat selkäänpuukotuksia.
        Vihollista lähestytään edestäpäin,siis minua voi lähestyä avoimella nicillä,sen kokisin tasapuolisena hyökkäyksenä ama"

        Entäs jos ei ole rekattua nikkiä ja ne "laukoo silti", niin ne vain mielestäsi puukottaa sinua selkään? Mietippäs sitä, että niitä onkin useita, jotka sinua laukoo eri "puska nikeillä", ei vain se yksi, jonka kuvittelet sinun lahkeesa roikkuvan?

        Käytä nyt sitä kuuluisaa järkeäsi, kunnes itse puhut itsesi pussiin vain yhdestä, koska niitä on useita varmasti.

        Kiitos oliko -positiivistäkään !
        Jotenkin tunnut niin tutulta,toi kirjoitustapasi kertoo enemmän,kuin tuhat sanaa?
        Viihdy hyvin palstalla ! Kyllä kaikesta näkee,että koet tilanahtautta.
        Minä en koe!

        Ajatuksesi alkavat kiertämään kehää,näet jokaisessa kirjoituksessa,jokaisessa mielipiteessä hyökkäyksen sinua kohtaan,eihän se näin mene?
        Meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseemme !

        Sinä takerrut nyt lillukanvarsiin,kun haet syytä toisesta mielipiteestä pahaanoloosi?
        Hyvä lähimmäinen,kerro kuinka sinulla elämä etenee,toimiiko vatsa,älä kommentoi toisten mielipiteitä


    • lämmöllä-

      Ama, olet ihan ok ja elät verevästi aitoa elämää. Mutta täällä on tosiaan näitä nettiriippuvaisia, jotka saa jotain surkeita kiksejä surkeaan elämäänsä toisia kohti hyökkäilemällä. Ne on vain surkeaa räpiköintiä, älä ota niitä selkään puukotuksina. Ne kertoo vain hyökkäilijän omasta surkeudesta ja kateudesta parempiosaisia kohtaan. Sinäkin olet parempiosainen, kun osaat olla onnellinen ja elää täyttä elämää, kaikista elämän kolhuista huolimatta.

    • Kiitos lämmöllä- !

      No nykyinen elämäni tuskin lohkaisee kanssaihmisten,siis kirjoittelijoiden elämästä pois siivuakaan?
      Minä olen oman elämäni seppä,niinkuin aikoinaan sanonta kuului?
      En elä sosiaalistentukien varassa,en edes hakenut leskeneläkettä,kun sen hakemiseen olisi vaadittu vinopino tositteita.

      Jos olen niinsanotusti,omillanitoimeentuleva,niin joskus vain tuntuu,että olen syönyt toistenkin eväät??

      • plimplom

        Ei leskeneläkkeen hakeminen ole vaikeaa. Minulla ratkesi ilman yhtään paperia, käynti Kelalla riitti.


      • noinhan.asia.lienee
        plimplom kirjoitti:

        Ei leskeneläkkeen hakeminen ole vaikeaa. Minulla ratkesi ilman yhtään paperia, käynti Kelalla riitti.

        Ei kai se kuitenkaan kenelle tahansa onnistu. Asianomaisen pitänee olla leski.


    • Makriina.ei.kirj

      "Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että elämänohje todistaa oikeaksi hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä."
      Lähde: Puppugeneraattori

      Leikkimielisin kestoterveisin

      • no.on.monta.kestoa

        Tuo kesto- sopiikin täällä moneen sanaan alkuosaksi.
        On kestonikki, kestohattuilija, kestoaihe, kestoruikuttaja, kestopäällepäsmäri, kestoaloittaja, kestopakkomielle, kestojatkaja, kestohöppänä, kestoihailija jne,


      • Voi hitsinhitsi Makriina.ei kirj !
        Puppugeneraattori oli kyllä sana,joka hyväilee yksinäistä sydäntäni kaksinkertaisesti !
        Aivan uskomaton sanamuoto,kiitos Makriina2 päivän pelastuksesta


      • ihanaa-ihanaa
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi hitsinhitsi Makriina.ei kirj !
        Puppugeneraattori oli kyllä sana,joka hyväilee yksinäistä sydäntäni kaksinkertaisesti !
        Aivan uskomaton sanamuoto,kiitos Makriina2 päivän pelastuksesta

        Tätä on puppugeneratio;
        "leikillisesti paljon pötypuheen tuottaja."?

        Voi rituliini! Ompa ihanaa, että omaksut tuollaisen sanonnan itsestäsi?


      • ihanaa-ihanaa kirjoitti:

        Tätä on puppugeneratio;
        "leikillisesti paljon pötypuheen tuottaja."?

        Voi rituliini! Ompa ihanaa, että omaksut tuollaisen sanonnan itsestäsi?

        Äläs nyt. Ei sitä kukaan saa itselleen omia, sillä se on ihan aito sivusto netissä. Joskus siitä saa suuren lohdun, kun elämä jyrää.


      • no.siltä.näyttää
        ihanaa-ihanaa kirjoitti:

        Tätä on puppugeneratio;
        "leikillisesti paljon pötypuheen tuottaja."?

        Voi rituliini! Ompa ihanaa, että omaksut tuollaisen sanonnan itsestäsi?

        Tuo on kyllä oikein nuolemista.


    • Sinulle ihanaa-ihanaa !
      Älä nyt pullaasi tukehdu,korput jää sinulta syömättä??
      Yleensä kirjoitan täyttä asiaa,joka yritetään omaksi hyödyksi ymmärtää väärin,siis kääntäen verrannoillisesti?
      No mitäpä sinun ihanaa-ihanaa päiväsi pitää sisällään muuta,kuin pysyä niinsanotusti "hengessämukana" tällä palstalla?

      • ei.vain.hengessä

        Ei ole pelkästään "hengessä mukana".


    • no.kyllä.kysyä.voi

      "Yleensä kirjoitan täyttä asiaa,joka yritetään omaksi hyödyksi ymmärtää väärin,siis kääntäen verrannoillisesti?"

      Miksi sitten kirjoittaa sellaista?

    • no.siltä.näyttää

      Taisivat eväät loppua ketjun vetäjältä. Hiljeni myös mummon.puoliso lukuisine nikkeineen.

    • no.jo.on.rehellinen

      Sietää painaa mieleen erään edellä esiintyneen kirjoittajan vilpitön tunnustus: " mielipiteeni ei yleensä ole oikea, vaikka onkin omani".

      Ettei olisi turhankin vaatimaton.

    • minävoitin

      Tämän ketjun aloittaja saa keksiä kyllä paljon lisää .
      Aihe taitaa ollakkin jo loppuunkäsitelty
      Ja minä olen tainnut olla tähän saakka ainoa , kun taakseppäin memme historiassa -Jonka keskustelut saavutti sen viidensadan rajan !
      - Moni muistaa juuri Ne kala sääksi sivut jota Ullamirjami piti !
      Jo sillon oli näitä jotka vinoili Lintujen pesätouhujen kirjoittelustakin -- minäpä en antanut periksi --tuli 500 vastausta täyteen ja sillon se oli sen sivun loppu ! Niin --- että tämä ei ole vielä kun alkua siihen verrattuna !

    • noin.on.asianlaita

      Niitä sivujahan täydensi päivittäin vä'liin jopa pari henkilöä useilla eri nikeillä. Ajan mittaan saattoi tulla vastaan 500 "puheenvuoron" raja.
      Kyllähän palstalla on ollut viime vuosina ketjuja , jotka monen kirjoittajan avustuksella ovat tavoittaneet 500 AIDON puheenvuoron raja.
      Mieleen tulevat ensinnä Lorenan (vai Loreena?) moraalipohjainen ketju ja toinen ketju, jossa käsiteltiin erikseen asumista ja olemista avo-/aviopuolisoiden elämässä, molemmat ketjut hyvin puhuttelevia.
      Kirjoittajan " minävoitin" uhoilu ja kerskuminen on siten täysin pohjaa vailla. Tuollainen aihe ei missään tapauksessa muutenkaan keräisi normaalisti 500 kirjoitusta. Kyllä siinä on itselle pitänyt vastata satoja kertoja.

      • Sääksien katselijahan se siellä kirjoitti, kuinka paljon oli tullut taas uusia viestejä, huomaamatta, että itse itselleen kirjoitteli.

        Mutta laskekaapa Skillanin avaama Kahvipirtti, joka voi edelleen hyvin ja mikäli olisi aina odoteltu sitä 500 täyttymistä, niin paljon niitäkin olisi.

        Kahvipirttiä availlaan uudestaan sen vuoksi, että kaikilla on mukavaa kerrottavaa "pitkät pötkyt", joten on sitten hankala selata viestien loppuun, joten uusi Pirtti on aina tervetullut.

        Tosin, onhan sitä yritetty sabotoida joillain uusilla avauksilla, jotka ovat kuin kananlentoja ja päättömänä!D

        Huomattavaa on myös se, että siellä ei uhoilla poliiseilla ja ne pienet särö äänetkin ohitetaan melko kivuttomasti. Turhaa sinne on tulla riitaa haastamaan, koska se on juuri otsikossa mainittu; "Leppoisa" juttu tuokio kahvikupposten äärellä, vaikka onhan siellä runsas tarjoilu myös , puhumattakaan "nurkkakaapin antimista"!

        Taidankin heti mennä sinne kaffeelle, kunhan Skillan herää ensin, sillä nyt tarvitsen sitä juttelu seuraa eniten tällä hetkellä elämääni.


      • kyllästyttää.tuo.omahyvä
        Kristiina23 kirjoitti:

        Sääksien katselijahan se siellä kirjoitti, kuinka paljon oli tullut taas uusia viestejä, huomaamatta, että itse itselleen kirjoitteli.

        Mutta laskekaapa Skillanin avaama Kahvipirtti, joka voi edelleen hyvin ja mikäli olisi aina odoteltu sitä 500 täyttymistä, niin paljon niitäkin olisi.

        Kahvipirttiä availlaan uudestaan sen vuoksi, että kaikilla on mukavaa kerrottavaa "pitkät pötkyt", joten on sitten hankala selata viestien loppuun, joten uusi Pirtti on aina tervetullut.

        Tosin, onhan sitä yritetty sabotoida joillain uusilla avauksilla, jotka ovat kuin kananlentoja ja päättömänä!D

        Huomattavaa on myös se, että siellä ei uhoilla poliiseilla ja ne pienet särö äänetkin ohitetaan melko kivuttomasti. Turhaa sinne on tulla riitaa haastamaan, koska se on juuri otsikossa mainittu; "Leppoisa" juttu tuokio kahvikupposten äärellä, vaikka onhan siellä runsas tarjoilu myös , puhumattakaan "nurkkakaapin antimista"!

        Taidankin heti mennä sinne kaffeelle, kunhan Skillan herää ensin, sillä nyt tarvitsen sitä juttelu seuraa eniten tällä hetkellä elämääni.

        Mikä hemmetin vimma sinulla on puuttua ihan jokaiseen asiaan?
        Kun kerran pirtissä on hyvä seuraa ja siellä keskustellaan, miksi tulet tänne muiden juttuja puntaroimaan ja arvostelemaan, kuka vastaa ja kuka ei.
        Pirtissäkään ei ole monta nimimerkkiä ollut näinä vuosian, samat naamat muutta nikkejä ja ketään muita siellä ei sitten usein edes poikkea, joten tuo " itse vastaa itselleen" saisi jäädä jo pois suustasi.

        Pysy pirtissä, niin ei kukaan vastaa itselleen ja sinutkin hyväksytään , mutta ei siellä ole sinullakaan tapana laskea montako viestiä on yksi ja sama kirjoittanut.
        Laskeppas huviksesi, kun sinulla on aikaa!


      • kyllästyttää.tuo.omahyvä kirjoitti:

        Mikä hemmetin vimma sinulla on puuttua ihan jokaiseen asiaan?
        Kun kerran pirtissä on hyvä seuraa ja siellä keskustellaan, miksi tulet tänne muiden juttuja puntaroimaan ja arvostelemaan, kuka vastaa ja kuka ei.
        Pirtissäkään ei ole monta nimimerkkiä ollut näinä vuosian, samat naamat muutta nikkejä ja ketään muita siellä ei sitten usein edes poikkea, joten tuo " itse vastaa itselleen" saisi jäädä jo pois suustasi.

        Pysy pirtissä, niin ei kukaan vastaa itselleen ja sinutkin hyväksytään , mutta ei siellä ole sinullakaan tapana laskea montako viestiä on yksi ja sama kirjoittanut.
        Laskeppas huviksesi, kun sinulla on aikaa!

        "Mikä hemmetin vimma sinulla on puuttua ihan jokaiseen asiaan?"

        Olenkohan todellakaan puuttunut ihan jokaiseen asiaan? Kysympähän vain?

        Ja, onhan minulla aikaa, mitäpä muuta, kuin istua persetanassa tietsikan ääressä ja käydä jos jonkunkin reisiin kiinni puremaan, tai ainakin roikkumaan heidän lahkeissaan.

        Mitä tulee tuohon UM-kirjoituksiin, niin kyllä hän itse vastaili itselleen ja sitten oli hyvillään, kuinka monta viestiä hän oli saanut kokoon, joka kaikista toisista oli sitä huvittavinta, että, kun itselleen vastaa, niin niitähän kertyy.

        Onko se omahyväisyyttä, että osallistun toisiinkin keskusteluihin Kahvipirtin lisäksi, jossa en ole ollut kovinkaan monta vuotta mukana.

        Haluatko itse tyrmätä minun kirjoitukset katkeruudella, että en saisi vaikka puskasta kirjoitella tänne mielipiteitäni?

        Johan pomppas! Sinun määräyksestä en lopeta kirjoittamista, vaikka kuinka se "kusettais/v-i" sinua, johon voin vain todeta, kuten se entinen mies, kun poliisi kehoitti häntä lopettamaan ku..semisen yleisellä paikalla ja sanoi, että pistä se kalusi piiloon, johon asianomainen sanoi, että kaluni pistän piiloon, mutta ku...semista en lopeta.

        Hyvää loppuelämää sinullekin, joka ei todeudu ilman minun kirjoituksiani, vaikka Jumalaa rukoilisit.


      • hämmästynyt
        Kristiina23 kirjoitti:

        Sääksien katselijahan se siellä kirjoitti, kuinka paljon oli tullut taas uusia viestejä, huomaamatta, että itse itselleen kirjoitteli.

        Mutta laskekaapa Skillanin avaama Kahvipirtti, joka voi edelleen hyvin ja mikäli olisi aina odoteltu sitä 500 täyttymistä, niin paljon niitäkin olisi.

        Kahvipirttiä availlaan uudestaan sen vuoksi, että kaikilla on mukavaa kerrottavaa "pitkät pötkyt", joten on sitten hankala selata viestien loppuun, joten uusi Pirtti on aina tervetullut.

        Tosin, onhan sitä yritetty sabotoida joillain uusilla avauksilla, jotka ovat kuin kananlentoja ja päättömänä!D

        Huomattavaa on myös se, että siellä ei uhoilla poliiseilla ja ne pienet särö äänetkin ohitetaan melko kivuttomasti. Turhaa sinne on tulla riitaa haastamaan, koska se on juuri otsikossa mainittu; "Leppoisa" juttu tuokio kahvikupposten äärellä, vaikka onhan siellä runsas tarjoilu myös , puhumattakaan "nurkkakaapin antimista"!

        Taidankin heti mennä sinne kaffeelle, kunhan Skillan herää ensin, sillä nyt tarvitsen sitä juttelu seuraa eniten tällä hetkellä elämääni.

        Luulisi sinulla kristiina23 olevan nyt muutakin murhetta kuin kyylätä ketjujen kirjoittajia. Ei se ulkopuolisen mielestä ollut mukavaa luettavaa mitä pari päivää sitten ilmoitit vaan todella järkyttävää . Eikö ne ole ihan vieraita ihmisiä sinulle siellä pirtissäkin kirjoittavat ?


      • tuttukaava

        Jos kehuskelee pettämisellään ja saa siihen kritiikkiä ja sitten kritiikin kuittaa kateudeksi, on pitkä iljettävä ketju tuloksena. Sama kaava muissakin ylipitkissä ketjuissa. Ensin joku tulee leuhkimaan jollain mikä ei ole leuhkimisen arvoista, muut sanoo oman kantansa, aloittaja heittää kateuskortin ja sitä rataa. Marttyyri poistuu puskaan ja ilkeilee sieltä.


      • hämmästynyt kirjoitti:

        Luulisi sinulla kristiina23 olevan nyt muutakin murhetta kuin kyylätä ketjujen kirjoittajia. Ei se ulkopuolisen mielestä ollut mukavaa luettavaa mitä pari päivää sitten ilmoitit vaan todella järkyttävää . Eikö ne ole ihan vieraita ihmisiä sinulle siellä pirtissäkin kirjoittavat ?

        " Eikö ne ole ihan vieraita ihmisiä sinulle siellä pirtissäkin kirjoittavat ?"

        Näihän se on nähtävissä, mutta kuitenkin he ovat tulleet tutuiksi ja heille voi myös murheensa heittää ilman pilkaa.


      • no.noin.se.on
        tuttukaava kirjoitti:

        Jos kehuskelee pettämisellään ja saa siihen kritiikkiä ja sitten kritiikin kuittaa kateudeksi, on pitkä iljettävä ketju tuloksena. Sama kaava muissakin ylipitkissä ketjuissa. Ensin joku tulee leuhkimaan jollain mikä ei ole leuhkimisen arvoista, muut sanoo oman kantansa, aloittaja heittää kateuskortin ja sitä rataa. Marttyyri poistuu puskaan ja ilkeilee sieltä.

        Kateellisuus on täällä niin yleistä. Onhan eräs ihailun muoto.


      • pysy.nyt.nahoissasi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Mikä hemmetin vimma sinulla on puuttua ihan jokaiseen asiaan?"

        Olenkohan todellakaan puuttunut ihan jokaiseen asiaan? Kysympähän vain?

        Ja, onhan minulla aikaa, mitäpä muuta, kuin istua persetanassa tietsikan ääressä ja käydä jos jonkunkin reisiin kiinni puremaan, tai ainakin roikkumaan heidän lahkeissaan.

        Mitä tulee tuohon UM-kirjoituksiin, niin kyllä hän itse vastaili itselleen ja sitten oli hyvillään, kuinka monta viestiä hän oli saanut kokoon, joka kaikista toisista oli sitä huvittavinta, että, kun itselleen vastaa, niin niitähän kertyy.

        Onko se omahyväisyyttä, että osallistun toisiinkin keskusteluihin Kahvipirtin lisäksi, jossa en ole ollut kovinkaan monta vuotta mukana.

        Haluatko itse tyrmätä minun kirjoitukset katkeruudella, että en saisi vaikka puskasta kirjoitella tänne mielipiteitäni?

        Johan pomppas! Sinun määräyksestä en lopeta kirjoittamista, vaikka kuinka se "kusettais/v-i" sinua, johon voin vain todeta, kuten se entinen mies, kun poliisi kehoitti häntä lopettamaan ku..semisen yleisellä paikalla ja sanoi, että pistä se kalusi piiloon, johon asianomainen sanoi, että kaluni pistän piiloon, mutta ku...semista en lopeta.

        Hyvää loppuelämää sinullekin, joka ei todeudu ilman minun kirjoituksiani, vaikka Jumalaa rukoilisit.

        Sinua nyt ei kukaan " ole määrännyt lopettamaan " on sanottu, että lopeta muiden arvosteleminen, mutta siihen sinä et kykene. Perusluonne kun on nähty, muissa on aina vikaa, ei Sinussa.

        Ole omahyväinen, mutta anna Um ;lle rauha. Hän on liian arvokas saalis sinun nypittäväksesi!
        Hän tekeekin, ei vain puhu!

        Paljonko nurkkakaappi tyhjentyisi vierailuistasi, jos se olisi olemassa. " "Mielikuvahulluuskin on jippiijuttu sekin!"


      • ei.se.pysty
        pysy.nyt.nahoissasi kirjoitti:

        Sinua nyt ei kukaan " ole määrännyt lopettamaan " on sanottu, että lopeta muiden arvosteleminen, mutta siihen sinä et kykene. Perusluonne kun on nähty, muissa on aina vikaa, ei Sinussa.

        Ole omahyväinen, mutta anna Um ;lle rauha. Hän on liian arvokas saalis sinun nypittäväksesi!
        Hän tekeekin, ei vain puhu!

        Paljonko nurkkakaappi tyhjentyisi vierailuistasi, jos se olisi olemassa. " "Mielikuvahulluuskin on jippiijuttu sekin!"

        On pakko tehdä johtopäätös, että nikeillä "pysy.nyt.nahoissasi" ja "tuttukaava" kirjoittava kadehtii suunnattomasti niitä, jotka ovat omalla rakentavalla toiminnallaan palstalla vaikuttaneet voimakkaasti palstan elinvoimaisuuteen .
        Harmittelee kun ei pysty läheskään samaan. Saa sitten aikaan tuollaisia kirjoituksia.


      • ohikulkija.huomasi
        ei.se.pysty kirjoitti:

        On pakko tehdä johtopäätös, että nikeillä "pysy.nyt.nahoissasi" ja "tuttukaava" kirjoittava kadehtii suunnattomasti niitä, jotka ovat omalla rakentavalla toiminnallaan palstalla vaikuttaneet voimakkaasti palstan elinvoimaisuuteen .
        Harmittelee kun ei pysty läheskään samaan. Saa sitten aikaan tuollaisia kirjoituksia.

        Asia ei koske minua, sattuu silmiini viestistäsi lauseet:
        __kirjoittava kadehtii suunnattomasti niitä, jotka ovat omalla rakentavalla toiminnallaan palstalla vaikuttaneet voimakkaasti palstan elinvoimaisuuteen .
        Harmittelee kun ei pysty läheskään samaan. Saa sitten aikaan tuollaisia kirjoituksia. _____

        Mitä sinä teit palstan hyväksi saadaksesi valtuudet sanoa noin omahyväisesti?Muuten, mistä sinä voit tietää kuka on kirjoittanut mitäkin?
        Taidat olla se palstan kuuluisa "selvänäkijä" joka tietää ja osaa kaiken!


      • että.niin
        ohikulkija.huomasi kirjoitti:

        Asia ei koske minua, sattuu silmiini viestistäsi lauseet:
        __kirjoittava kadehtii suunnattomasti niitä, jotka ovat omalla rakentavalla toiminnallaan palstalla vaikuttaneet voimakkaasti palstan elinvoimaisuuteen .
        Harmittelee kun ei pysty läheskään samaan. Saa sitten aikaan tuollaisia kirjoituksia. _____

        Mitä sinä teit palstan hyväksi saadaksesi valtuudet sanoa noin omahyväisesti?Muuten, mistä sinä voit tietää kuka on kirjoittanut mitäkin?
        Taidat olla se palstan kuuluisa "selvänäkijä" joka tietää ja osaa kaiken!

        Tuntuu dementikon toimelta oman sanoman toistaminen kuten aloittaja on tässä ja monessa muussakin aloitteessaan tehnyt. Ei tajua omaa tilaansa.


      • no.herää.kysymys
        että.niin kirjoitti:

        Tuntuu dementikon toimelta oman sanoman toistaminen kuten aloittaja on tässä ja monessa muussakin aloitteessaan tehnyt. Ei tajua omaa tilaansa.

        Miten tähän oman tilan tajuaminen kuuluu?


      • noinhan.siinä.on.käynyt

        Näkee että moni nikki ei pysty vastaamaan sille esitettyihin kysymyksiin. Ei siis kestänyt leikkiä.


      • että.niin

        Sinähän tässä olet "väärin ymmärtänyt" toisten mielipiteet ja kuvittelet, että leikitään sinun
        sairaiden aivojesi kehittämillä säännöillä.


      • Anonyymi
        että.niin kirjoitti:

        Sinähän tässä olet "väärin ymmärtänyt" toisten mielipiteet ja kuvittelet, että leikitään sinun
        sairaiden aivojesi kehittämillä säännöillä.

        Leikitty ketjussa on vauhdikkaasti, nauraakin sai lähes joka rivillä!
        Ainoastaan toivoa voi, ettei kiukuspäissään pamauttaisi kukaan se asiattomuuksia toisen niskaan, edellisen tapaan.

        Kokonaisuudessaan ketju on silti riemastuttava, ote ikäpalstan elivoimaisista kirjoittajista.


    • Anonyymi

      Niin joo, kyllä oli taas niin ihana loma Sumba-saarella, jossa tanssivat mangrove-puut ottivat meidät vastaan kuin vanhat tutut. Olemme aina rakastaneet halofyyttejä ja niiden keskellä uimista
      mikään ei sitä voita, ei tavanomaiset kohteemme Pariisi, Madrid, Lontoo, Wien ...
      Rakasramme kyllä myös Wienin ilmapiiriä, sen linnan kongressin tunnelmaa, sen intrigeistä kumpuavaa lumoa ja Habsburgien loistoa,
      johon olemme matkoillamme tottuneet, ikään kuin kuuluisimme itsekin tähän Euroopan eliittiin

      Yleensä Sumballa otamme Manu Pata´u -aterian kanssa kanaa ja kookosmaitoa ja banaanitäyttö Ka Pu Pantunnu on aivan välttämättömyys, kun näin pitkälle on tultu. Hyviä Bokosawu Nyale -paikkoja on vaikea löytää nykyisin, mutta me
      tiedämme erään ekslusiivisen, jossa vihreät ja punaiset merimadot nyale ovat todella tuoreita on aivan kuin ne olisi meitä varten äsken pyydystetty. Tajoilijat tuntevat jo meidät ja panevat parastaan, väki säilyy, kun siellä maksetaan hyvät palkat ja kävijät ovat varakkaampia. Kerta kaikkiaan hintansa väärtti sähköinen loma ja olihan sillä hintaakin sähköauton verran. Lopuksi syötän kaikki kuvamme sukulaistemme face-tileille viikon aikana. Vaikka väkisin

    • Anonyymi

      Kuka jaksaa aina näitä vanhoja juttuja haeskella ja esiin tuoda.

    • Anonyymi

      Aloituksesta on pari vuotta. Nykyään nettikirjoittelusta voi joutua poliisikuulusteluun
      ja syytteeseen ja on joutunutkin.
      Lue HS juttu nettikirjoittelusta. 11.7.2021
      Kun valtakunnan syyttäjä nostaa syytteen, hän yleensä voittaa jutun.

      • Anonyymi

        Aivan. Ne pyrkivät siihen kuin Venäjällä että nettikirjoittelijat viedään vuosiksi linnaan ja sen jälkeen teloitukset käyttöön pKorean malliin nettikirjoittajille

        Pravda on silloin ainoa lehti Stadissa muut kopioivat sitä


      • Anonyymi

        Oikein hyvä, että loukkaaviin ja herjaaviin kirjoituksiin voi puuttua.
        Joillakin se on kroonista - kuten valheitten levittelykin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvä, että loukkaaviin ja herjaaviin kirjoituksiin voi puuttua.
        Joillakin se on kroonista - kuten valheitten levittelykin.

        Erittäin hyvä
        Suomalaisiin kohdistuva rasismi ja luterilaisiin ei ole rangaistavaa
        mutta muslimeihin ja heidän puuhiinsa on

        Näin se menee. Kuuluisin on Halla-aho joka sai tuomion siitä, että muutti sanan suomalainen Kaleva-kepulehden artikkelissa sanaksi somalialainen

        Historian kirjan mukaan

        H[alla-aho]:lla esittää yhden vertailukohdan, eli Kaleva.plus-lehden pääkirjoituksesta 20.5.2008 löytämänsä yhden lauseen. Sen mukaan humalassa (oikeastaan "päissään") tappaminen on "suomalaisten kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre." Kalevan pääkirjoituksesta kanneltiin Julkisen Sanan Neuvostoon (JSN), joka ei ottanut kantelua asiallisesti tutkittavaksi. Kirjoituksesta tehtiin myös rikosilmoitus, mutta sen johdosta ei käynnistetty esitutkintaa.


    • Anonyymi

      Mielipiteet on mielipiteitä eivätkä mitään käräjätupa juttuja. Silloin vois puol Suomea kutsua leivättömän pöydän ääreen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe