Päivä jahvelle!

Niin.jahvehan on ihan raamatullinen juttu.
Nautimme alkoholia parhaan ystäväni kanssa.sitten pettymyksekseni sinne tuli hänen siskonsa jonka tiesin Jehovan todistajaksi.
Otin itse uskonasiat puheeksi.halusin puhua hänen uskostaan.
Sitten hän soitti minulle."milloin"minulle sopisi,ja olenko juonut.no en ole.ehdotin sunnuntai kokousta.eli tänään.hän kertoi että naiset pukeutuvat sinne hameeseen..
Mutta minun ei tarvitse koska en ole jehovantodistaja.
Se on kaikkein eniten halveksuttu uskonlahko.kuitenkin he puhuvat jumalan miellyttämisestä.
Raamatussahan on kohta että ei isä anna lapselleen kiveä jos hän pyytää ruokaa.
Menen etsimään sinne totuutta.mieheni kuolemasta on tänään tasan 7 kuukautta.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s-seutulainen

      Tiedustelepa siellä vartiotorniseuralaisten kokouksessa huutavatko he avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä, onko heidän luja uskonsa, luottamuksensa ja turvansa Jeesuksessa Kristuksessa - onko Jeesus Kristus heille KAIKKENA KAIKESSA!?

      • Aurorasarisus

        Juu kyllä kysyn mitä Jeesus heille on.


      • kukinvastaaitsestään

        Ei heiltä tarvitse mitään tiedustella. Heidät on koulutettu valehtelemaan kuten muslimitkin. Olen itse jo kauan sitten käräyttänyt heidät ovellani monenlaisesta petoksesta.

        Kun sinne menee, he eivät enää jätä rauhaan, heidän toimintansa on jopa rikollista, uskonnonuhreissa on paljon heidänkin uhrejaan. Itse laitoin joskus oveeni kieltotarran mainosten lisäksi: "ei jehovantodistajia!" Loppui se kotirauhanhäirintä.


    • todistajaksihameessa

      No, heipä hei sitten! Tämä valinta on sinun.

      • Aurorasarisus

        😃oliko tuo vitsi?


      • s-seutulainen
        Aurorasarisus kirjoitti:

        😃oliko tuo vitsi?

        Jehovan todistajista ei vitsailun aihetta löydy.
        He ovat äärimmäisen vakavasti otettava asia.
        He ovat EKSYTTÄJIÄ, joita tulee kertakaikkiaan varoa ja karttaa!


      • Aurorasarisus
        s-seutulainen kirjoitti:

        Jehovan todistajista ei vitsailun aihetta löydy.
        He ovat äärimmäisen vakavasti otettava asia.
        He ovat EKSYTTÄJIÄ, joita tulee kertakaikkiaan varoa ja karttaa!

        No musta tuntui inhottavalta kun lauluissa ja puheissa he sanovat meitä muita"pahoiksi"..mieheni nauratti minua ajamalla niitä pois ovenpielistämme roikkumasta..voihan se vaikuttaa pahalta heidän näkökulmastaan.


    • L_S

      Päivää, Aurorasarisus :)

      Mitä kuuluu? Vieläkö sitä aikuislukiota käyt?

      • Aurorasarisus

        Moi. Lukuaikaa ois ollut tämän vuoden lokakuuhun,mutta mulla se jäi ruotsin kielestä kiinni.
        Nykyisin siivoilen..vain.eipä voi paljon meriiteillä porskutella.
        Kiva kun muistit.mitä sinulle kuuluu..muuta kuin että samaatietän kanssa jutskailet palstalla paljon?


      • L_S

        Eikö nykyään ole pidempi aika suorittaa kirjoituksia? Hajauttavat niitä kirjoituksia pitkällekin aikavälille? Onko se sitten siitä kokonaan kiinni? Ei sinun tarvitsekaan meriiteillä "porskutella", mietin vain miten ne opinnot, kun joskus palstalla kirjoitit... jos olet siis itse tyytyväinen. En minäkään millään meriiteillä porskuttele... enkä oikeastaan koe olevani ihmisenäkään sellainen, jolle se status toisi lisäarvoa... toki pidemmälle lukeneilla, ehkä on... toisenlaiset mahdollisuudet usein vaikuttaa omaan työhönsä?

        Joo, jutskailen samaatietä nimmarin kanssa... jutskailisit sinäkin mukana ketjuissa enemmän, olisi kiva... sinulla olisi varmaan paljon hyviä näkökantoja, uskonnoista ja niiden epäkohdista... mitä olen ymmärtänyt aiempien viestien perusteella, että on kokemuspohjaa ymmärtää myös niitä uskontojen haittapuoliakin... osaisit ehkä silleen rakentavasti sanoa asioita... ilman jostain ylhäältäpäin paahamista.


      • s-seutulainen
        L_S kirjoitti:

        Eikö nykyään ole pidempi aika suorittaa kirjoituksia? Hajauttavat niitä kirjoituksia pitkällekin aikavälille? Onko se sitten siitä kokonaan kiinni? Ei sinun tarvitsekaan meriiteillä "porskutella", mietin vain miten ne opinnot, kun joskus palstalla kirjoitit... jos olet siis itse tyytyväinen. En minäkään millään meriiteillä porskuttele... enkä oikeastaan koe olevani ihmisenäkään sellainen, jolle se status toisi lisäarvoa... toki pidemmälle lukeneilla, ehkä on... toisenlaiset mahdollisuudet usein vaikuttaa omaan työhönsä?

        Joo, jutskailen samaatietä nimmarin kanssa... jutskailisit sinäkin mukana ketjuissa enemmän, olisi kiva... sinulla olisi varmaan paljon hyviä näkökantoja, uskonnoista ja niiden epäkohdista... mitä olen ymmärtänyt aiempien viestien perusteella, että on kokemuspohjaa ymmärtää myös niitä uskontojen haittapuoliakin... osaisit ehkä silleen rakentavasti sanoa asioita... ilman jostain ylhäältäpäin paahamista.

        Huomio L_S, aloituksen aiheena oli vartiotorniseuralaisten kokouksesta totuuden etsiminen!
        Ei uuden rupatteluketjun aikaan saaminen - tyystin asian vierestä.
        Kuulumisia kysellessäkin on mahdollista pitäytyä aiheessa.


      • L_S
        s-seutulainen kirjoitti:

        Huomio L_S, aloituksen aiheena oli vartiotorniseuralaisten kokouksesta totuuden etsiminen!
        Ei uuden rupatteluketjun aikaan saaminen - tyystin asian vierestä.
        Kuulumisia kysellessäkin on mahdollista pitäytyä aiheessa.

        Et sinä voi määrätä mitä kirjoitan ja minne.

        Haluan kysellä aurorasarisukselta kuulumisia, silloin niitä voin kysellä tässä ketjussa ja juuri sillä tavalla kuin haluan ja tahdon.

        Todellako sinun elämäsi kaatuu siihen, että kirjoitan tänne millaisena kirjoitan? En voi muuttua toiseksi sinun näkemystesi mukaan tai jonkun toisen.. silloin kun siihen ryhtyy, ei ole koskaan kelpaava, edes enää itselleen.


      • L_S

        Sitä paitsi, se asia on tuotu uskovien toimesta jo esille, että kirjoitustyylistäni ei pidetä lainkaan, joten se olisi riitänyt yhteen ketjuun. Aion nimittäin vastedeskin toimia, kuten koen parhaaksi toimia.


      • s-seutulainen
        L_S kirjoitti:

        Et sinä voi määrätä mitä kirjoitan ja minne.

        Haluan kysellä aurorasarisukselta kuulumisia, silloin niitä voin kysellä tässä ketjussa ja juuri sillä tavalla kuin haluan ja tahdon.

        Todellako sinun elämäsi kaatuu siihen, että kirjoitan tänne millaisena kirjoitan? En voi muuttua toiseksi sinun näkemystesi mukaan tai jonkun toisen.. silloin kun siihen ryhtyy, ei ole koskaan kelpaava, edes enää itselleen.

        Minusta aloituksen aihe on kiinnostava ja antaa hyvän syyn sen tiimoilla pysyttäytymiseen.
        Eikä vähiten siksi, että jehovantodistajat ovat eksyttäjiä, joita tulee karttaa.


      • L_S

        Ei se estä sinua kommentoimasta. Jos kommenttisi ovat mielenkiintoisia, saat niihin varmasti myös hyviä vastauksia.

        Halusin kysellä aurorasarisuksen kuulumisia.. hänessä on jotain aitoa lähimmäisyyttä ja halusin käyttää hetken hänen kohtaamiseensa, minulle se kohtaaminen on myös sitä, että ollaan kiinnostuneita toisen elämästä(ei tarkoita uteliaisuutta), mitä kuuluu ja onhan kaikki hyvin... ja se oli minulle se tärkeä asia ja kiinnostava asia, juurikin se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe