Jaetaan kokemuksia samaan sukupuoleen ihastumisista

Kiinnostaaa

Vaikka on tuntenut olevansa hetero..

15

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hänonuskomaton

      Kai se oli rakkautta ensisilmäyksellä ku syksyllä 2017 hänet ensi kertaa tapasin. Vieläkin päivittäin mielessä vaikkei olla aikoihin tavattu ja ikävä on hirmuinen. Olen tiennyt kyllä olen bi ja että saatan ihastua kunpaan sukupuoleen tahansa mutta kyllä nämä tunteet silti ällikällä löi. ;) Hän on rakas nyt ja aina, sielunkumppanini <3

      • kaunismieli

        Kumpa ihastukseni ajattelisi minustakin noin kauniisti <3 :) kaikesta huolimatta olen kiitollinen hänen ystävyydestään :) <3. toivottavasti saat kerrottua rakkaallesi tunteesi :)


    • Outofthebox

      Ei sitä ikinä tiedä missä iässä ihastuminen samaan sukupuoleen tapahtuu. Mitä myöhemmässä iässä, niin sitä enemmän se yllättää.

      Ihastuminen on aina aivomyrsky, ja sitä se varsinkin on kun ensimmäistä kertaa ihastuu kunnolla samaan sukupuoleen, kun joutuu miettimään asiaa niin paljon laajemmin ja monimutkaisemmin kuin "tavallisessa" heteroihastuksessa.

      Asia varmasti edellyttää jonkinlaisen prosessoinnin itsensä kanssa. Sen jälkeen kun myöntää itselleen ja tiedostaa että voi ihastua myös samaan sukupuoleen, niin kannattaa ehdottomasti vain nauttia uusista tuntemuksista, sillä onhan ihastuminen aina positiivinen asia ja ihanaa :) Ja ei se samaan sukupuoleen ihastuminen loppujen lopuksi sen ihmeellisempää ole kuin vastakkaiseen sukupuoleen.

      Toivottavasti saat vastakaikua tunteillesi <3

    • kohtalokatalin

      Aina on ihan yhtä lesbolta tuntunut :(

    • Hankalaa

      Haasteellista on kun vastapuolesta ei välttämällä millään näe tai saa ongittua tietoa, että mihin suuntaan on.

      • Eiooyksinkertaista

        Sepä se. Vaikka ei silläkään aina merkitystä ole. Moni itseään heterona aina pitänyt on ihastunut ensimmäistä kertaa samaan sukupuoleen..


    • Yksi_kokemus

      Itselleni ihastuminen saman sukupuolen edustajaan tuli täysin yllätyksenä. Jälkikäteen ajatellen taisin ihastua ensinäkemältä, mutta en ymmärtänyt tunteitani heti. Ajattelin vain arvostavani ja ihailevani toista ihmisenä. Ja sitten muutaman kuukauden kuluttua yhtäkkiä silmäni vain aukesivat ja ymmärrettyäni tilanteen jotenkin jähmetyin. Oli hyvin hankala olla ja vaikea hyväksyä asiaa. Uskon vahvasti näiden tunteiden olevan yksipuolisia, se tekee asiasta jotenkin erityisen vaikeaa omassa mielessäni. Tuntuu, että koko ajan pitää olla varpaillaan, ettei näytä ulospäin mitään ja kuitenkin ajattelee, että toinen vaistoaa ja kiusaantuu. Kun ymmärsin tunteeni, yritin heti ottaa etäisyyttä. Sisimmässäni kuohuu, kun hän on lähettyvillä. Tunnen iloa kun näen hänet, mutta samaan aikaa olen melkein kauhuissani. Paljon on pitänyt pohtia asioita myös yleisemmällä tasolla ja vähitellen olen hyväksynyt asian ja sitä kautta olokin alkanut helpottamaan. Yleisemmällä tasolla osaan jopa iloita asiasta, niin yllättävää kuin se onkin ollut. Kuitenkin ihastukseni suhteen olo on hankala, kun toinen tietämättään kuohuttaa edelleenkin tunteitani. Toivoisin tunteideni olevan neutraalimpia häntä kohtaan, sillä ihmisenä jotenkin ihan mielettömän upea ja olisi mukava kyetä keskustelemaan/olemaan seurassa normaalisti.

      • never_say_never

        Ei kai niitä tuntemuksia kannata ihan täysin peitellä? Jos niitä hienovaraisesti osoitat, niin varmasti nopeasti huomaat kiusaantuuko toinen. Useinhan voi käydä myös niin, että vaikka tunteet olisi aluksi yksipuolisia, mutta jos toinen huomaa sinun kiinnostuksen, voi hänelläkin sen myötä kiinnostus herätä.

        Mutta tietenkin pääasia, että itse olet tuntemustesi kanssa sinut, jo oman mielenrauhan takia. Ihastumisessa on jo itsessään riittävästi myllerystä.

        Ja ei kannata tavallaan etukäteen päättää, että tunteet ovat yksipuolisia, tai hän ei voisi ikinä kiinnostus sinustusta tms, sillä yleensä oletukset on vain oletuksia. Ei ikinä voi tietää....ellei ota selvää.


      • Toinenkokemus

        Olen jotenkin samanlaisessa tilanteessa vaikka en ihan ensimmäistä kertaa samaan sukupuoleen ihastu...

        Ensin ajattelin myös vain ihailevani ja arvostavani häntä, ja pidin hänen tyylistään, siis ulkoisesta ja sisäisestä vaikken häntä paremmin tuntenutkaan. Hakeuduin sitten hänen juttusilleen aina jos tilaisuus vain tuli jotenkin luontevasti. Ja ajan myötä huomasin, että hän on vain ihanampi ja ihanampi, ja aloin jo odottaa hänen kohtaamistaan. Sisäinen kuohunta on todella voimakasta kun vain ajattelenkin häntä, saati jos hän on lähellä. Välillä pelkään hän että hän vaistoaa tämän minusta, välillä taas toivon että hän huomaa ja tajuaa sen.

        Uskon myös tunteiden olevan yksipuolisia, mutta se ei näytä mitenkään vaikuttavan omiin tunteiisiini...
        Voi olla että hän on ihminen, ketä vielä 20 vuoden kuluttua ajattelen lämmöllä, mutta samalla katuen sitä, etten ikinä hänelle tunteistani kertonut. Tai jsitten ajattelen häntä 20 vuoden kuluttua lämmöllä, ja samalla ylpeänä itsessäni siitä, että olin kuitenkin rohkea.


    • epämiellyttävää

      jostain syystä naiset ihastuvat minuun, vaikka olen 100 % hetero nainen. Olen ajatellut sen johtuvan urheilullisesta vartalostani, koska en koskaan ole osoittanut näitä naisia kohtaan mitään kiinnostuksen eleitä. Toisinaan jos huomaan jonkun kiinnostuneen katseen luon tähän kylmimmän ilmeeni mitä osaan ja toivon sen kylmettävän toisen tuntemukset.
      Minun täytyy nyt tätä kirjoittaessani myöntää, että tämä ei ole helppoa, kun sitä tapahtuu päivittäin. Joskus tuntuu, että uuvun, vaikken edes ole millään lailla asiaan osallinen. Tämä väsyttää kun sitä jatkuu päivästä toiseen, missä vain liikunkin.Niin töissä kuin vapaa-ajallakin ja tuntuu että nuo henkilöiden ihastumiset estää minua luomaan kyseisiin henkilöihin ns normaaleja suhteita.

    • tavallinenhetero

      Ei ole mitään mielenkiintoa ollut koskaan samaan sukupuoleen.
      Se on semmoista tervettä ja normaalia mun elämä.
      Vastakkaiseen sukupuoleen kyllä ihanstuu väkisinkin.

      • Anonyymi

        Voi ihanaa miten terve ja normaali olet.
        Olisinpa itsekin.


    • Ihastumisessa ei tarvitse olla mitään seksuaalista tai ainakin se voidaan pitää siitä irrallisena. Monet miehet ihailevat toisiaan, eikä ihailu kohdistu välttämättä toisen miehen "komeuteen" taikka seksuaaliseen "vetovoimaan". Mies saattaa olla toisen miehen mielestä ihastuttava huumorintajunsa taikka ystävällisen ja huomaavaisen luonteensa vuoksi. Toinen mies saattaa myös olla ihastuttava pelkästään valloittavan hymynsä taikka hellyyttävän katseensa vuoksi. Olipa se ihastuttava piirre mikä hyvänsä, saa se yleensä aikaiseksi, että kyseisen henkilön seurassa viihtyy ja haluaa olla.

      Maailmalla ilmiötä kutsutaan man crush: ksi, eikä sille ole suomenkielistä vastinetta. Voinemme kutsua sitä tässä vaikkapa miehastumiseksi, eli miehen ihastumiseksi toiseen mieheen ilman romantiikkaa taikka seksuaalisen kanssakäymisen kaipuuta ihastuksensa kanssa.

      • Anonyymi

        Totta tuokin. Uusiin ystäviinkin voi aluksi "ihastua" tai ihailemiinsa ihmisiin, tai vaikka johonkin hyvään ruokaan.

        Uskoisin, että täsä kuitenkin tarkoitettiin ihan romanttista ihastumista samaan sukupuoleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuokin. Uusiin ystäviinkin voi aluksi "ihastua" tai ihailemiinsa ihmisiin, tai vaikka johonkin hyvään ruokaan.

        Uskoisin, että täsä kuitenkin tarkoitettiin ihan romanttista ihastumista samaan sukupuoleen.

        Miehastuminen ja ihastuminen ovat jossain määrin samoja asioita, vaikka tiettyjä ratkaisevia eroja käyttäytymisessä tietysti on. Monesti nimittäin tuttavuudet tulevat yhteisten harrastusten taikka intressien myötä, ja kehittyvät hyvänpäivän tuttavuuksiksi. Miesten välinen läheinen ystävyys saattaa ja usein pohjautuukin samoihin asioihin kuin tuttavuuksien syntymisen tapauksessa. Pitkäaikaiseen ystävyyteen liittyy kuitenkin keskinäisiä kiintymyksen tunteita, joita voitaisiin nimittää lojaalisuudeksi, mutta ne pitävät sisällään kuitenkin jotain pelkän lojaalisuuden ylitse ulottuvia vaikutuksia. Itse asiassa pitkäaikaiset ja keskenään kiintyneet ystävät muistuttavat pitkään yhdessä ollutta avioparia. Tämä voi tarkoittaa sitä, että avioparit, jotka alkavat yhdessäolonsa seksuaalisessa huumassa, päätyvät niiden tunteiden hiipuessa syvään ja kauaskantoiseen ystävyyteen. Tästä syvästä ja kauaskantoisesta ystävyydestä voitaisiin siten käyttää nimitystä rakkaus, jota myös uskolliset ystävät pitkän yhdessäolon jälkeen kokisivat keskinäisessä suhteessaan.

        Kirjallisuudessa tällaisia syviä ja kauaskantoisia ystävyyssuhteita on ollut esimerkiksi Holmesilla ja Watsonilla sekä Sormusten Herrassa Frodolla ja Samilla. He käyttäytyvät toisiinsa nähden pitkälti samalla tavalla kuin pitkään yhdessä olleet avioparit, paitsi etteivät harrasta seksiä. No, ehkä he muistuttavat pitkään yhdessä olleita aviopareja senkin suhteen.

        Ihmisten kiintymyksen ja keskinäisen välittämisen tunteet eivät ole sidottuja seksuaalisen tyydytyksen kokemiseen. Toki sellaisessa suhteessa helposti myös seksuaalisia halujakin toteutetaan yhdessä, mutta se ei kuitenkaan ole mikään edellytys yhteenkuuluvuuden kokemiseksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe