Ubuntunn parempi resoluutio?

Onko edes teoriassa mahdollista saada ubuntuun korkeamman tason resoluutiota kuin 320×200? Kun kuvat näyttävät sillai epämääräisiltä ja työpöydälleen mahtuu vain yksi kuvake? Olen kokeillut saada ajureita parempia mutta aina epäonnistuu.
Ilmoita

13 Vastausta

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Minulla sama juttu. Tein sitten kuvakkeista yhden pikselin kokoisia niin mahtuupi enemmän ruudulle.
4 VASTAUSTA:
Windows 10 on windows maailman häpeäpilkku. Vähän päästä paljastuu jokin tökerö vika joka rikkoo oheislaitteita tai itse tietokoneen. Ollut jo pitkään maailman reikäisin käyttöjärjestelmä. Varmasti jossakin päin maailmaa suunnitellaan Win10 levityskieltoa, koska se pilaa koko Windows yhteisön maineen laskemalla levitykseen versioita, jotka on, ja pysyy, maailman haavoittuvuustilastojen kärjessä koko ajan, eikä asialle tehdä yhtään mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Windows 10 on windows maailman häpeäpilkku. Vähän päästä paljastuu jokin tökerö vika joka rikkoo oheislaitteita tai itse tietokoneen. Ollut jo pitkään maailman reikäisin käyttöjärjestelmä. Varmasti jossakin päin maailmaa suunnitellaan Win10 levityskieltoa, koska se pilaa koko Windows yhteisön maineen laskemalla levitykseen versioita, jotka on, ja pysyy, maailman haavoittuvuustilastojen kärjessä koko ajan, eikä asialle tehdä yhtään mitään.
Itseasiassa Debian linux johtaa reikästatistiikassa ja Windows 10 tulee vasta sijalla 23. ( lähde: https://www.cvedetails.com/top-50-products.php)

Mitä itse reikiin tulee, niin on vaikea tuntematta alla olevaa arkkitehtuuria sanoa kuka tekee mitäkin väärin. Nämä tietoturva-aukot eivät johdu niinkään käyttöjärjestelmän suunnitteluvirheestä vaan arkkitehtuurista, jonka päälle ne ovat rakennettu.

Kyseinen arkkitehtuuri kantaa nimeä Intel 8088, joka yltyi vuosien saatossa standardiksi. Kyseinen standardi käsittää muunmuassa sen miten prosessori käsittelee muistialueita sekä ylipäätään sen millä komennoilla prosessori käsittelee laskutoimituksia.

Mikä tahansa käyttöjärjestelmä on yhtä altis näille haavoittuvuuksille ja sen näkee selvästi myös yllä olevan linkin kautta löytyvistä tilastoista.

Tavan tallaajalle on vaikea avata sitä miten kompleksisia laitteita tietokoneet ovat mikäli niiden päälle rakennettu ohjelmisto lasketaan mukaan komponentiksi.

Surulla seuraan miten asioista tietämättömät tällä palstalla jakelevat mielipiteitään siitä mitä Windowsin tulisi olla verrattuna muihin käyttöjärjestelmiin. Usein Microsoftia syytetään ongelmista, jotka todellisuudessa johtuvat tuotetta käyttävän henkilön omasta osaamattomuudesta sekä piittaamattomuudesta.

Toivoa saattaa, että tuleville sukupolville opetetaan tietokoneista myös se miten ne pinnan alta toimivat, ettei tätä briljanttia pakkaa jota vuosikymmenet rakennettiin jotta sinäkin pystyt kirjoittamaan infantiilia sontaa nettiin, mene rikkomaan ne jotka asioista vähiten tietävät.
devnull kirjoitti:
Itseasiassa Debian linux johtaa reikästatistiikassa ja Windows 10 tulee vasta sijalla 23. ( lähde: https://www.cvedetails.com/top-50-products.php)

Mitä itse reikiin tulee, niin on vaikea tuntematta alla olevaa arkkitehtuuria sanoa kuka tekee mitäkin väärin. Nämä tietoturva-aukot eivät johdu niinkään käyttöjärjestelmän suunnitteluvirheestä vaan arkkitehtuurista, jonka päälle ne ovat rakennettu.

Kyseinen arkkitehtuuri kantaa nimeä Intel 8088, joka yltyi vuosien saatossa standardiksi. Kyseinen standardi käsittää muunmuassa sen miten prosessori käsittelee muistialueita sekä ylipäätään sen millä komennoilla prosessori käsittelee laskutoimituksia.

Mikä tahansa käyttöjärjestelmä on yhtä altis näille haavoittuvuuksille ja sen näkee selvästi myös yllä olevan linkin kautta löytyvistä tilastoista.

Tavan tallaajalle on vaikea avata sitä miten kompleksisia laitteita tietokoneet ovat mikäli niiden päälle rakennettu ohjelmisto lasketaan mukaan komponentiksi.

Surulla seuraan miten asioista tietämättömät tällä palstalla jakelevat mielipiteitään siitä mitä Windowsin tulisi olla verrattuna muihin käyttöjärjestelmiin. Usein Microsoftia syytetään ongelmista, jotka todellisuudessa johtuvat tuotetta käyttävän henkilön omasta osaamattomuudesta sekä piittaamattomuudesta.

Toivoa saattaa, että tuleville sukupolville opetetaan tietokoneista myös se miten ne pinnan alta toimivat, ettei tätä briljanttia pakkaa jota vuosikymmenet rakennettiin jotta sinäkin pystyt kirjoittamaan infantiilia sontaa nettiin, mene rikkomaan ne jotka asioista vähiten tietävät.
Jaa täällä tuo perusduunari oli selitellyt niitä 8088-juttujaan ja kytkenyt sen noihin anekdoottitodisteluihinsa tietoturvasta.

Oikeasti asiaan perehtyneet tuppaavat olemaan tuosta tilastoasiasta vähän eri mieltä: https://blog.rapid7.com/2018/04/30/cve-100k-by-the-numbers/
jaa toi valjeita levitelevä trolli tääläkin.
Unohtakaa sen valheet
+Lisää kommentti
Tyhmä trollaus, mulla on ubuntuss 2 kpl 4K resoluutio.
1 VASTAUS:
Kun siittä tuli ongelma

Windows 10 ääni ongelmat
Windows 10 Wlan ongelmat
Windows 10 tulostin ongelmat
Windows 10 näyttöresoluuttio ongelmat
Windows 10 levyasema ongelmat
Windows 10 päivitys ongelmat
Windows 10 vakoiluongelma
Windows 10 yms ongelmat..…

Mo!, en olisi ikinä vonut kuvitella että tekniikka vie minulta hengen mutta Microsoftin SUPERVIRUS Win 10 on tekemässä sitä...

En ole sairastanut korkeaa verenpainetta mutta ennen munuaiskivileikkaustani se todettiin...Ja sen voi ajoittaa siihen ajankohtaan kuin kyseinen SUPERVIRUS Win 10 pakkoasentui koneelleni...

Oireet joita en paljon tiedostanut olivat *aatanallinen päänsärky josta ajattelin että se nyt varmaan menee ohi...Mutta ei se mene ennen kuin voin käyttää konettani ilman rukouksia ennen kuin käynnistän koneen ja myöhemmin kuin yritän sitä käyttää ilman että silmäni vuotavat verta silkasta *itutuksesta...

Olen aamulla heti kuin herään valmiiksi *ittuuntunut kuin olen aukaisemassa ex i5 Delliäni (SUPERVIRUS tuhosi muistikamman) eli nykyään jouduun seilaamaan yhdellä toimivalla muistikammalla (KIITOS Bill Gates) kuin odotan mikä koneessa tänään menee *ituiksi...

Olen todella *ittuuntunut kuin raahaudun sänkyyn ja kiitän "luojaa" että en näe sitä SUPERVIRUKSEN raiskaamaa konettani seuraavaan 8 tuntiin...

Pitääkö meidän oikeasti hyväksyä tällaista ihmiset kysyn vaan...Kyseinen Microsoft on siinä mielessä vielä raukkamaisempi kuin Apple koska heihin ei saa otettua yhteyttä jos haluaa kertoa epäkohdista...

Kuin avaan SUPERVRUKSEN saastuttaman koneeni huomaan että tilissäni on jotain häikkää, menen asetuksiin ja iloisesti ilmestyy teksti laita meille palautetta...se on yhtä tyhjän kanssa koska olen ilmeisesti suututtanut jonkun, joten tämä ei koske minua...

Edellisessä viestissäni vaadin saada tietää mistä voin hakea korvauksia SUPERVIRUKSEN hajoittamasta muistikammasta, kuulostanko jotenkin kohtuuttomalta...Haluan vain käyttää konettani ja se on mahdotonta koska SUPERVIRUS Win 10 hajoitti koneeni...PS Jos ei tullut ihan selväksi niin SUPERVIRUS on Win 10...
+Lisää kommentti
Linuxeille ei saa kunnollisia ajureita:
"Laitevalmistajat vihaavat Linuxia. tsenäinen kommentoija Artem S. Tashkinov löysi mielestään selityksen Linuxin epäonnistumiselle. Hänen mukaansa Linux ei välttämättä koskaan tule yleistymään suuremmassa mittakaavassa. Tashkinov kuitenkin muistuttaa, että laitevalmistajat vieroksuvat Linux-ytimen tukemista hallinnan puutteen vuoksi. Lisäksi kernelin eri rajapinnat hajoavat hänen mukaansa yhtenään.

Tashkinovin mukaan myös yhteisön luomat avoimen lähdekoodin laiteajurit kärsivät jatkuvista regressioista, ja eräät valmistajat eivät koskaan tarjoa kattavaa dokumentaatiota omasta raudastaan."
1 VASTAUS:
Internethaku maintusta herrasta paljastaa:

"Artem S. Taskinov is an Internet kook who likes to make rather extraordinary claims about operating systems and software without providing extraordinary evidence. Unsurprisingly, he has no qualifications and no demonstrated achievements on the fields of information security, computer science or statistics."
+Lisää kommentti
Erehdyin kokeilemaan ubuntua. Tässä lopputulos:
"Uusi Ubuntu 17.10 saattaa rikkoa Lenovon valmistaman tietokoneen bios-järjestelmän (Basic Input-Output System). Toistaiseksi ei ole tiedossa, mistä ongelma johtuu, mutta joidenkin käyttäjien mukaan heidän tietokoneensa bios on vioittunut Ubuntun asennuksen seurauksena.

Ongelma ilmenee siten, että Ubuntun asentamisen jälkeen tietokoneen bios ei enää suostu tallentamaan käyttäjän tekemiä asetuksia, kuten käynnistysjärjestyksen muutosta. Usein käynnistysjärjestystä täytyy muuttaa, kun tietokone halutaan käynnistää esimerkiksi ulkoiselta usb-muistitikulta tai vaikkapa optiselta levyltä.

Canonical kertoo työskentelevänsä parhaillaan korjauksen parissa, mutta sen julkaisuajankohdasta ei ole vielä varmuutta.

Asia on niin vakava, että Canonical suunnittelee jopa jäädyttävänsä Ubuntu-lataukset siihen asti, kunnes asia saadaan ratkaistua."
2 VASTAUSTA:
Aloit kokeilla jotain ikivanhaa testiversiota? Miksi?
Nokian kännykkäänkö tunkin ubuntun? jos tollaisia resoja?
+Lisää kommentti
Ubuntun käyttäjät on hankalassa asemassa kun järjestelmä ei osaa asentaa näytönresoluutiota oikein, ja kun vielä päivittäminenkin vain pahentaa tilannetta: https://www.tivi.fi/uutiset/hienosti-meni-canonical-uusi-paivitys-rikkoi-ubuntun/48832183-84a3-3eac-a6fe-82e5838a99ad
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ubuntunn parempi resoluutio?

Onko edes teoriassa mahdollista saada ubuntuun korkeamman tason resoluutiota kuin 320×200? Kun kuvat näyttävät sillai epämääräisiltä ja työpöydälleen mahtuu vain yksi kuvake? Olen kokeillut saada ajureita parempia mutta aina epäonnistuu.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta