Kysely lapsuudenkokemuksista vanhemman masennukseen liittyen

Muistatko vanhempasi olleen lapsuudessasi alakuloinen, vetäytyvä tai itkuinen? Oletko kokenut vanhempasi masennuksen lapsuudessasi tai nuoruudessasi?

Hei!

Olen sosiaalipsykologian opiskelija Itä-Suomen yliopistosta ja olen tekemässä pro gradu -tutkielmaa liittyen lapsuudenkokemuksiin vanhemman masennuksesta. Tutkielman tarkoituksena on lisätä tietoa ja ymmärrystä siitä, millainen kokemus vanhemman masennus on lapsuudessa. Tavoitteena on myös tarkastella, millaisia merkityksiä vanhemman masennukselle annetaan myöhemmin aikuisuudessa.

Jos olet lapsuudessasi kokenut vanhempasi olleen masentunut, olet yli 18-vuotias ja haluat jakaa kokemuksesi, kyselyyni pääsee vastaamaan alla olevan linkin kautta. Kyselyyn vastaamiseen menee noin 10-15 minuuttia, mutta voit käyttää niin lyhyen tai pitkän ajan kuin haluat. Tiedon lisääminen vanhemman masennuksen kokemisesta lapsuudessa on tärkeää ja juuri sinun vastauksesi on tutkimukselle arvokas.

Vastaaminen on täysin anonyymia ja käsittelen vastauksia luottamuksellisesti ja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. Aineisto suojataan niin, että minun ja mahdollisesti tutkielman ohjaajien ja tarkastajien lisäksi kukaan muu ei pääse sitä tarkastelemaan. Tutkielman olisi tarkoitus valmistua vuoden 2020 keväällä ja sen valmistuttua kerätty aineisto hävitetään. Tutkielman ohjaajana toimii Vilma Hänninen Itä-Suomen yliopistosta.

https://elomake.uef.fi/lomakkeet/22901/lomake.html

Kyselyyn on mahdollista vastata 5.7.2019 saakka.

Paljon kiitoksia vastaamisesta!

Anni Töysä, Itä-Suomen yliopisto, Yhteiskuntatieteiden laitos
Lisätietoja tutkimuksesta: annitoy@student.uef.fi

(julkaistu ylläpidon luvalla)

2

<50

Vastaukset

• VIelä ehdit vastaamaan kyselyyni. Juuri sinun kokemuksesi on tutkimukselle tärkeä!

Kiitos!

• Vielä ehdit vastaamaan kyselyyni. Juuri sinun kokemuksesi on tutkimukselle tärkeä!

Kiitos!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.