Paavali hyväksyi valheen käytön

Anonyymi

Paavali ei pysynyt totuudessa, vaan hyväksyi valehtelemisen asiansa ajamiseksi kirjeissään. Siksi Paavalin " kirjeisiin" kannattaa suhtautua varauksellisesti ja lukea oikeita "kirjoituksia" eli Vanhaa Testamenttia ja Psalmeja.

Room. 3:7
"Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?"

Lisäksi Paavaliin tuli Jumalan lähettämä demonihenki, joka hallitsi ja kiusasi häntä lopun elämän ajan. Pyhä Henki poistui ja Saatanan enkeli otti vallan Paavalin elämässä sen loppuun asti. Näin sanoo Raamattu.




7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavali puolustaa valehteluaan

      7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.


        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi opetella vaikka kysmymään kun ei itse ymmärrä Raamatun sisältöä, ennekuin alkaa siitä kovin paljoa julistamaan totuuksiaan.

      Eli aloituksesi on ihan satasella hölmöä tekstiä.

    • Kukapa ei hairahtuisi totuudesta. Olen jonkun verran tutustunut kristittyihin eikä heidän joukossaan ole ehkä yhtäkään, joka täyttä totta aina latelisi. Ei minua sureta tässä suhteessa apostoli Paavalin sanat, vaan mietin Efesolaiskirjeen kehotusta puhua aina totta toisilleen. Kristityt eivät yllä tuossa totuuden puhumisessa toisilleen tosiaankaan islamin, juutalaisten, hindujen tai filosofien tasolle, mutta Rakkaus peittää kaiken...... ja Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti eikä etsi omaa etuaan. Ja joka tahtoo pelastaa elämänsä kadottaa sen...... jne.

      Totuus on vielä vajaata ja Ylin totuus ja Absoluuttinen totuus yms. on meille vielä heikosti tunnettua. Johanneksen kirjeessä Kristus itse joutuu alistumaan Isän käsiin sanoen : Sinä itse olet todellisuus! Miten muuten on asian laita kun 1998 Isä sanoi saatanalle: Mene ja eksytä joka ikinen maailman asukas taikuteen ja velhouteen keinoja säästämättä ja kaihtamatta mitään. Nyt kun tänä päivänä niin on tapahtunut miten voisivatkaan maailman asukkaat puolustautua Isän edessä jos ovat langenneet taikuuteen ja noituuteen. Kuinka he voisivat puhua täyttä totta. Osottautukoon jokainen kieli valehtelijaksi, mutta olkoon Jumala yksin totinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe