Haluaisin itselleni ison hiilijalanjäljen

Haluaisin niin kovasti, että hiilijalanjälkeni olisi isompi. Kun olen köyhä luuseri niin hiilijalanjälkeni on pieni ja mitätön. Jos hiilijalanjälkeni olisi oikein iso niin olisin rikas ja menestyvä. Iso hiilijalanjälki tarkoittaa isoa ja hyvää elämää. Nyt kuitenkin köyhien elämää halutaan kutistaa entisestään. Kaikki asiat, mitkä tekevät elämästä elämisen arvoista halutaan tehdä niin kalliiksi, että köyhällä ei niihin ole varaa. Minua se ottaa raskaasti päähän. Haluaisin elää hyvän elämän ja jättää tähän maailmaan oikein mahtavan hiilijalanjäljen.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun kengän koko on 37, ei kovin iso jalan jälki mutta mulle sopiva. Yllensä on kurainen jälki.

    • Anonyymi

      Kyllä se luuseriltakin lähtee iso hiilijalanjälki. Kyttää halpislentoja, jotka maksaa alle 10€ ja lentelet niillä pitkin maailmaa, syö luomuruokaa ja laske lämmintä harakoille asunnostasi, tee ilmaisia laivamatkoja Tallinnaan tai Tukholmaan, niin johan on hiilijalanjälkeä sinullakin.

      Tuolta voit katsella, että millä saat sitä hiilijalanjälkeä isommaksi https://www.sitra.fi/artikkelit/keskivertosuomalaisen-hiilijalanjalki/

    • Tehokkain keino köyhän tuottaa mahdollisimman suuri hiilijalanjälki on tehdä lapsia. Hakkaa maasturit, ulkomaanlennot ja lemmikkikoirat mennen tullen.

      • Anonyymi

        Mitäs hiilijalanjälkeä lapsista tulee? Kyllä se suuri hiilijalanjälki saadaan juuri ulkomaanlennoilla, laivamatkoilla, lemmikkikoirilla, sähkölämmityksillä ym. turhalla.
        Testaa tuolla, että miten on, ellet usko http://elamantapatesti.sitra.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs hiilijalanjälkeä lapsista tulee? Kyllä se suuri hiilijalanjälki saadaan juuri ulkomaanlennoilla, laivamatkoilla, lemmikkikoirilla, sähkölämmityksillä ym. turhalla.
        Testaa tuolla, että miten on, ellet usko http://elamantapatesti.sitra.fi/

        Varsinkin nämä meidän tuhlari poliitikot, ja mepit!!!! Ei kyllä muistu hiilijalanjälki mitenkään mieleen heillä mutta kansa kun pörrää niin jo on kauheeta! Paskat minä mistään minäkään välitä kun ei nuo muutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin nämä meidän tuhlari poliitikot, ja mepit!!!! Ei kyllä muistu hiilijalanjälki mitenkään mieleen heillä mutta kansa kun pörrää niin jo on kauheeta! Paskat minä mistään minäkään välitä kun ei nuo muutkaan.

        Miksi ajattelet noin rajoittuneesti? Kyllä meillä on kelpo poliitikkoja. Muutamaa näkyvää poikkeusta lukuunottamatta. Parempia toimittajia kyllä voisi olla... Kaikki on niin itsestäänselvää ja arvattavaa mitä he kirjoittavat. Telkkarista piti Ruben Stillerin lähteä (viimeinen hyvä toimittaja), koska hän esitti oikeita kysymyksiä, ja pohti oikeita asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin nämä meidän tuhlari poliitikot, ja mepit!!!! Ei kyllä muistu hiilijalanjälki mitenkään mieleen heillä mutta kansa kun pörrää niin jo on kauheeta! Paskat minä mistään minäkään välitä kun ei nuo muutkaan.

        Ja miten muuten niitä politikkojen tehtäviä hoidetaan, jos ei niitä hoidettaisi??? Ja ei kaikki politikot tuhlaa yhteisiä varojamme, hyvin moni lentää todella halvoilla lentolipuilla, että tilintarkastajat suorastaan ihmettelevät, että mistä muutamat löytävätkin niin halvat lennot. Osa politikoista maksaa myös ihan itse matkansa. Lue vaikka Pertti J. Rosilan kirjasta ; Arkadianmäen kirstun vartija, ketkä tuhlaa ja ketkä ei, löytyy lainaan kirjastoista lue ja yllätyt! https://www.tammi.fi/kirja/pertti-j.-rosila/arkadianmaen-kirstunvartija/9789513198497


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten muuten niitä politikkojen tehtäviä hoidetaan, jos ei niitä hoidettaisi??? Ja ei kaikki politikot tuhlaa yhteisiä varojamme, hyvin moni lentää todella halvoilla lentolipuilla, että tilintarkastajat suorastaan ihmettelevät, että mistä muutamat löytävätkin niin halvat lennot. Osa politikoista maksaa myös ihan itse matkansa. Lue vaikka Pertti J. Rosilan kirjasta ; Arkadianmäen kirstun vartija, ketkä tuhlaa ja ketkä ei, löytyy lainaan kirjastoista lue ja yllätyt! https://www.tammi.fi/kirja/pertti-j.-rosila/arkadianmaen-kirstunvartija/9789513198497

        Kyllä on näitä sinisilmäisiä ihmisiä paljon. Varmaa on että ette ainkaan uutisia lue ettekä ole kiinostuneita suomen asiista ja poliitikkojen toimista, kun uskotte ja näette vaan pintaa ja luulette sen olevn koko totuus.

        Kannattaa syventyä asioihin sillon ymmärtää heidän virheensä sillä muutahan ne ei teekkään kuin virheitä, kansalta vaatii muutosa mutta itse tekee miten lystää. Täysin turhia tyyppejä.


    • Anonyymi

      Itselläni on pieni hiilijalanjälki, ja elän hyvää elämää ei-rikkaana.
      Kirjoituksesi on typerä provo.

      • Minun aivoni yksinkertaisesti kieltäytyvät toimimasta noin. Tunnustan karut tosiasiat. Pidän tiukasti kiinni siitä, että minua ei kuseteta, se on minulle harvoja ylpeydenaiheita. Olen nyt 75 ja ihan kohtuu hyvässä kunnossa. Kroppa on ikään nähden kunnossa ja samoin pää. En anna depikselle valtaa. En ole ryypännyt enkä piikittänyt itseäni. Liikun, melon kajakilla, patikoin, hiihdän ja pyöräilen, kaikki halpoja huveja. Ihminen on sopeutuvainen otus, siinä suhteessa olen ihan normaali ihminen. Kusettaa en kuitenkaan anna itseäni, siinä suhteessa olen vähän poikkeava ihminen.


    • Anonyymi

      Hyvää elämää voi elää kasvattamatta hiilijalanjälkeä. Turha kuluttaminen on ällöä (elin juppiajan, se ei tehnyt ihmiselle hyvää). En edes ehdi kuluttaa. Aamulla töihin, harrastamaan liikuntaa, sitten nukkumaan. Olen pienikokoinen, ruokaa ei mene paljon, yksinkertaista laatua mietin. Lihapullat ja nakit menee silloin tällöin, mutta panostan kasvisruokaan.

      Olen pannut merkille, että käytännössä "vähän hiilijalanjälkeä" tarkoittaa "hyvää pitkää elämää".

    • Anonyymi

      Kyllä sitä kaikilla pitää olla iso hiilijalanjälki. Olen sitä mieltä.
      Muuten ei ole mieltä. Kunnollinen koko pitää olla.
      Jos kenkä on 40 niin ainakin 80 pitäisi olla jälki, että puolet lisää saisi olla.
      Onhan se nyt tärkeää historiankin kannalta että jäljet näkyy kunnolla.
      Pitää ostaa vissii grillihiiliä ja kävellä niiden päällä ja piereskellä samalla?!

    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele miksi olet köyhä luuseri... mutta parempi niin.

    • Anonyymi

      Aloituksessa käy ilmi 3 hyvin tyypillistä asiaa tämän palstan köyhille:
      Pohjaton itsekkyys yhdistettynä synnynnäiseen tyhmyyteen ja täydelliseen tietämättömyyteen.

      "Iso hiilijalanjälki tarkoittaa isoa ja hyvää elämää. Kaikki asiat, mitkä tekevät elämästä elämisen arvoista halutaan tehdä niin kalliiksi, että köyhällä ei niihin ole varaa."

      Aloittaja ei ymmärrä eikä tiedä, että hänellä on suomalaisena itse asiassa suuri etuoikeus nauttia monesta sellaisesta ilmaisesta asiasta , joita tullaan ihan ulkomailta asti tänne turisteina ihmettelemään ja ihastelemaan: puhdas luonto, rauha, hiljaisuus, 4 erilaista vuodenaikaa, valon vaihtelut, luonnosta saatava ruoka sekä yhteiskuntarauha, jota Venäjän trollit yrittävät tälläkin palstalla sabotoida.

      "Haluaisin elää hyvän elämän ja jättää tähän maailmaan oikein mahtavan hiilijalanjäljen."

      Aloittajan pohjaton itsekkyys tiivistyy tuohon lauseeseen. Asenne on sellainen, että "Mulle, mulle ja muista viis". Tuollaisella asenteella ei ole rakennettu hyvinvointiyhteiskuntaa. Tuollainen asenne kuuluu Venäjän trolleille ja heidän kannattajilleen.

      • Anonyymi

        Sairas itsekkyys on tosiaan - sairaus. Ei ole aloittajalla kaikki muumit laaksossa. Toive olla ekoterroristi. Ei vain ole varaa siihen, jees hyvä hyvä.


    • Anonyymi

      Iso kengänkoko syntymälahjana, mutta hiilijalanjälki pieni.
      Exä sanoi: hänen isänsä paasasi jos samat jalanjäljet kulkisit kuin hän.
      Mitä varten minun tarvitsisisi?

      Kierrätystä menty, turhaa kulutusta vältetty.
      Enemmänkin voisi kierrättää, jollei ihmiset pistäisi hanttiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe