Itänaapurissamme 20 vuotta asiallista ja tasokasta johtamista

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/30d35099-3feb-46ee-ae8c-7a1f65902cb6

Muistan hyvin kuinka terveysongelmista ja kärsivä enemmän tai vähemmän juoppo Jeltsin toimi Venäjän presidenttinä Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen ja hänen seuraajaksi nousi hieman tuntematon Putin.

Täytyy sanoa että mies on hoitanut tehtävänsä erinomaisesti 👍 Valanut uskoa ja yhteishenkeä kansalle, ottanut siipiensä suojaan Itä-Ukrainan ja Krimin venäläisvähemmistön, pitänyt hyvää dialogia esim. Niinistön kanssa (yksi harvoista EU-maiden pressoista), vahvistanut maansa sotilaallista valmiutta NATO:n varalta jne.

Puhumattakaan käsittämättömistä suorituksista jääkiekkokaukalossa, komiosta tiikerien kaadoista, kalasaaliista yms.

Hattu. Päästä.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota tuota, miten on mahdollista, että 27 vuotias peris muistaa Jeltsinin HYVIN ???

      Varmaan 6 vuotiaana ollutkin erittäin hyvät valmiudet seurata Venäjän tapahtumia??

      • Anonyymi

        Tämä on sitä palstan mielikuvitushahmojen kavalkadin paskapuhetta. Ei sen kummempaa!


      • Eihän Peris ole tähän keskusteluun edes osallistunut, niin miksi ihmeessä häntä tänne nyt ollaan mukaan vetämässä?

        Kyllä varmasti yli neljäkymppinen Make muistaa oikein hyvin Jeltsinin ja hatarasti myös varmaan jopa itse Leonid Breznevin.

        Pääskyvuoren Jorma onkin jo sitä ikäpolvea, että hän muistaa varmasti myös jopa Vietnamin sodan ajat.


      • Niin enpä mä liity tähän aloitukseen muuten, kuin että olen Maken kanssa samaa mieltä ja pidän hänen laatimaa aloitusta kaikinpuolin asiallisena ja hyvätasoisena kaikkien näiden incel, ätmi, ytmi, "naiset ei anna yhyy" -juttujen keskellä.

        Tosin tiesin kyllä lapsuudessa, että Venäjän presidentti on Jeltsin ja muistan kun Putin astui valtaan, mutta olen itse oppinut arvostamaan häntä vasta aikuisempana.


      • Anonyymi

        Tuo "sarkasmi" on senverran vaikea "taiteenlaji", että se menee helposti yli hilseen. Huomaatkos avauksen loppun! Tai maltoitko lukea koko tekstin?

        "... vahvistanut maansa sotilaallista valmiutta NATO:n varalta jne.
        Puhumattakaan käsittämättömistä suorituksista jääkiekkokaukalossa, komiosta tiikerien kaadoista, kalasaaliista yms."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        ... ja siellä ilmiötä selitetään: " Autisteilla ja henkilöillä, jotka kärsivät aivovaurioista, on usein vaikeuksia ymmärtää sarkasmia."


      • peris234 kirjoitti:

        Niin enpä mä liity tähän aloitukseen muuten, kuin että olen Maken kanssa samaa mieltä ja pidän hänen laatimaa aloitusta kaikinpuolin asiallisena ja hyvätasoisena kaikkien näiden incel, ätmi, ytmi, "naiset ei anna yhyy" -juttujen keskellä.

        Tosin tiesin kyllä lapsuudessa, että Venäjän presidentti on Jeltsin ja muistan kun Putin astui valtaan, mutta olen itse oppinut arvostamaan häntä vasta aikuisempana.

        No niimpä just. Sitä mäkin ajattelin, että ethän sä liity mitenkään tähän Maken aloittamaan kirjoitukseen, kun et ollut vielä tuolloin ehtinyt edes koko aihetta kommentoimaan. Ainahan näitä politiikaan liittyviä aiheita tällä palstalla paljon mieluummin lukee, kun mitä niitä ätmien samoja iänikuisia incel-juttuja.

        Muistan itsekin hyvin Jeltsinin, joka oli aikoinaan Venäjän presidenttinä. En ole itse varsinaisesti Putinin kannattaja, mutta ymmärrän kyllä hyvin sen, että miksi hänellä on Venäjällä myös ihan oikeasti suuri kansansuosio.

        Oon lukenut monia aiheeseen liittyviä kirjoja ja muitakin uutisia, joissa kansa luottaa enemmän Putinin vakaaseen hallintoon, jossa tavan kansalaisillakin menee suhteellisen hyvin ja jopa valtavan hyvin verrattuna johonkin 90-luvun alkupuolen sekasortoiseen Venäjään verrattuna, jolloin maassa oli työttömyyttä, huonot taloudelliset ajat ja jatkuva epävarmuus omasta tulevaisuudesta.


      • DarkFear kirjoitti:

        Eihän Peris ole tähän keskusteluun edes osallistunut, niin miksi ihmeessä häntä tänne nyt ollaan mukaan vetämässä?

        Kyllä varmasti yli neljäkymppinen Make muistaa oikein hyvin Jeltsinin ja hatarasti myös varmaan jopa itse Leonid Breznevin.

        Pääskyvuoren Jorma onkin jo sitä ikäpolvea, että hän muistaa varmasti myös jopa Vietnamin sodan ajat.

        Putinin saavutuksia toisaalta pitää verrata sitä taustaa vasten, että itänaapurissamme on aina löydetty piikkipaikalle vallan erinomaisia veikkoja.

        Partaradikaali Vileenin perustaman vasemmistoliiton jälkeen mm. seuraavat herrat
        http://m.hikipedia.info/wiki/Josif_Stalin
        https://hikipedia.info/wiki/Lavrenti_Berija
        innokkaasti järjestivät ihan tavallisille ihmisille ilmaisia virkistysmatkoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ...viitaten kintaalla asioista asianosaisiakin paremmin perilläolevien tahojen oma-aloitteisesti,vapaaehtoisesti ja kenenkään pyytämättä esittämiin lausuntoihin, kirjoitelmiin ja muihin julistuksiin rohkenen henkiläkohtaisena viestinä ilman omakohtaista kokemusta ehdottaa aloittajalle,sympatisoijille ja muille hännystelijöille lähempää aistinvaraista tutustumista siihen osaan kotimaista kasvillisuutta jonka vielä tuotannollisessa toiminnassa oleva nautakarja on toissa- päivänä ravinnokseen nauttinut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe