Oletko ollut palkattomassa työssä?

Anonyymi

Niin aika moni tekee palkatta töitä. tekisitkö itse ja oletko ollut vai oletko ammattilainen ja haluat työstä palkkaa etkä suostu ilmaiseksi?

33

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainahan siellä pitää joskus käydä että työkkäri pysyy tyytyväisenä. saahan siitä 200e xtraa per kk. Töihin en suostu menemään. Mieluummin yhteiskunnan rahoilla elän.

      Hartain tavoitteenani on tuhota tämä huoranvittujen ja pillunnuolijoiden maa. Ja parhaiten se onnistuu kun me aisurit emme mene töihin. Varsinkaan mihinään matalapalkkaisiin paskatöihin.

      t.työtönaisuri40w

    • Anonyymi

      On niitä muitakin harrastuksia kuin työnteko.

    • Anonyymi

      Olen ollut useamman kerran, n. 10 vuotta sitten. Aika turhaa, mutta saa siitä nyt ruokarahaa sentään.

    • Anonyymi

      Olisin halunnut mennä mutta olen niin ruma ettei naiset ota minua töihin.

    • Kyllä, tein työharjoittelut (useampi kuukausi) palkattomana.

    • Kaikki vapaaehtoistyö on palkatonta

      • Anonyymi

        Varsinkin täällä ;)


      • Kaskenpolttaja
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin täällä ;)

        Kaikkialla vapaaehtoistyö on palkatonta. Tai siis siitä ei saa palkkaan verrattavaa korvausta.
        Mitä mahdat tarkoittaa vapaaehtoistyöllä täällä?


    • Kotitöitä.

    • Anonyymi

      päivää varoitan näyttäydyn tämän kerran olen bill aave missisipin puuvilla pellolta jonne kuolin niin älä tee orjantöitä kuten minä tein ja työnantaja ampui minut pellolle muuten vain

    • Anonyymi

      Naiset ei arvosta jos mies tekee töitä ilman palkkaa ja miehen mahikset saada naista huononee.

    • Anonyymi

      En ole, enkä mene. Lopetin palkkatyöt kun työkaveritytöt ei antaneet mulle pillua ja Kelan tädille sanoin etten halua tehdä työtä kun en saa. Leikatkoon vaan toimeentulotuen minimiin mutta mihinkään työhommiin en enää rupea, palkalla tai ilman.

    • Anonyymi

      Tämän tästä, vähän pakkokin välillä olla jotta asiat sujuu kuten pitäisikin.
      Mulla on oma yritys, joten kuvittelen ainakin ulosmittaavani omat saatavani; sitt joskus myöhemmin.
      Tällä hetkellä olen kyllä lähes ylivelkaantunut. Avasin toisenkin toimipisteen eikä se ole tuottanut muuta kuin tappiota.

      Tosin nyt on vasta toinen toimintaviikko menossa. Kokin ja apulaisen palkka vuokra toimitiloista, sähköstä ja ruuan raaka-aineet; haukkaavat enemmän mitä myynti tulot.
      Avajaispäivän tulot 12:sta ruokailijasta... tänään 31 ruokailijaa.
      Mulla vähintään vuoden vuokrasopimus... optiolla. Tais olla virhe... tai sitt ei.
      Illanjatkoja kaikille.

    • Olin mä joskus jollain työmarkkinatuella talkkarin hommissa. Ja ihan oli mukava, kun ei tarvinnut kotona maata.

      Myöhemmin sitten kun olin tehnyt tuossa hommassa töitä tavallaan ilmaiseksi, pääsin sinne töihin suoraan. Tiesivät, että teen töitä kunnolla, vaikka palkkaakaan en saanut. Toisaalta tuollainen olisikin monelle työntarjoajalle hyvä, että näkisi miten kukakin suhtautuu työntekemiseen. Onko se vaan työpaikalle ilmaantumista, vai työn tekemistä.

      • Anonyymi

        Mä puolestani olen työllistänyt kaksi n.s "alkoholisoitunutta miestä" ja palkannut kummatkin vakituisella työsuhteella oleviksi työntekijöiksi.
        Eikä mulla ole ollut mitään huomauttamista heidän työn teostaan!

        Työttömänä ollessaan kaljoitelleet sekä ryypiskelleet jos heillä on ollut siihen mahdollisuutta. Tekemisen puutteessa/masentuneina.

        Työkkäri jopa maksoi mulle siitä, ett otin työhön; työkokeiluun "Juntusen"
        Niillä työkkärin rahoilla ostin äijälle vaatteet ylle ja hommasimme paremman vuokra-asunnon... omakotitalon piharakennuksesta.
        Juntunen kolasi pihapolut ja hiekoitti ne talvella, vanhoille vuokran antajilleen ja vuokra oli tosi kohtuullinen.

        Toinen hyljeksitty on mulla nyt kokkina ja pysyy jos mun firma pysyn pystyssä.
        Hankkinut ammattitaitonsa rahtilaivassa kokkina, eikä sormi mene suuhun vaikeammassakaan työtehtävässä.


      • Itsekin tein hetken ilmaiseksi työtä. Aluksi olin freelancer-toimittaja, mutta sitten kyllästyin siihen, että jouduin osin työttömänä jatkuvasti ilmoittamaan tuloni työpäiviltä työvoimatoimistoon. Työkkäri maksoi viikkoja myöhässä työttömyyskorvaukset. Freelancer-keikasta en saanut edes 100 euroa per-keikka, kun en tehnyt juttuja isoihin lehtiin. Lopulta olin ilmaiseksi freelancer, jotta saisin työkokemusta ja toimittajan työ oli kivaa. Auton saatoin ottaa lainaksi lehdeltä, jos tarvitsi matkustaa jutuntekomatkalla. Bensiinin maksoi lehti. Minä en saanut mitään muuta kuin iloa siitä, että taas oli juttuni sanomalehdessä nimen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä puolestani olen työllistänyt kaksi n.s "alkoholisoitunutta miestä" ja palkannut kummatkin vakituisella työsuhteella oleviksi työntekijöiksi.
        Eikä mulla ole ollut mitään huomauttamista heidän työn teostaan!

        Työttömänä ollessaan kaljoitelleet sekä ryypiskelleet jos heillä on ollut siihen mahdollisuutta. Tekemisen puutteessa/masentuneina.

        Työkkäri jopa maksoi mulle siitä, ett otin työhön; työkokeiluun "Juntusen"
        Niillä työkkärin rahoilla ostin äijälle vaatteet ylle ja hommasimme paremman vuokra-asunnon... omakotitalon piharakennuksesta.
        Juntunen kolasi pihapolut ja hiekoitti ne talvella, vanhoille vuokran antajilleen ja vuokra oli tosi kohtuullinen.

        Toinen hyljeksitty on mulla nyt kokkina ja pysyy jos mun firma pysyn pystyssä.
        Hankkinut ammattitaitonsa rahtilaivassa kokkina, eikä sormi mene suuhun vaikeammassakaan työtehtävässä.

        No sut taas tunnistaa. :oD

        Kyllä työntekijässä ja työntekijässä on eroa. :o)

        Minusta on selvää, että työstä pitää palkkaakin saada, mutta on se niinkin, että sen eteen pitää ensin jotain tehdäkin. Ja en tiedä mikä nykyään on rantautunut monen ihmisen mieleen, mutta se työntekeminen on rasittava ja ahdistava osuus työsuhteessa. :oD

        Työntekijästä tekijän tekee se miten se työn tekee, ei se miten siihen pystyy.... Minusta monella olisi tässäkin asennepuolella korjattavaa... Mutta helpompi vaan kai sanoa, ettei kelpaa töihin tai sitten että pitäisi heti olla kunnon palkka tai ei taivu millekkään. :oD


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Itsekin tein hetken ilmaiseksi työtä. Aluksi olin freelancer-toimittaja, mutta sitten kyllästyin siihen, että jouduin osin työttömänä jatkuvasti ilmoittamaan tuloni työpäiviltä työvoimatoimistoon. Työkkäri maksoi viikkoja myöhässä työttömyyskorvaukset. Freelancer-keikasta en saanut edes 100 euroa per-keikka, kun en tehnyt juttuja isoihin lehtiin. Lopulta olin ilmaiseksi freelancer, jotta saisin työkokemusta ja toimittajan työ oli kivaa. Auton saatoin ottaa lainaksi lehdeltä, jos tarvitsi matkustaa jutuntekomatkalla. Bensiinin maksoi lehti. Minä en saanut mitään muuta kuin iloa siitä, että taas oli juttuni sanomalehdessä nimen kanssa.

        No mutta se saattaa poikia muuta... ei sitä ikinä tiedä? :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No sut taas tunnistaa. :oD

        Kyllä työntekijässä ja työntekijässä on eroa. :o)

        Minusta on selvää, että työstä pitää palkkaakin saada, mutta on se niinkin, että sen eteen pitää ensin jotain tehdäkin. Ja en tiedä mikä nykyään on rantautunut monen ihmisen mieleen, mutta se työntekeminen on rasittava ja ahdistava osuus työsuhteessa. :oD

        Työntekijästä tekijän tekee se miten se työn tekee, ei se miten siihen pystyy.... Minusta monella olisi tässäkin asennepuolella korjattavaa... Mutta helpompi vaan kai sanoa, ettei kelpaa töihin tai sitten että pitäisi heti olla kunnon palkka tai ei taivu millekkään. :oD

        " No sut taas tunnistaa. :oD"

        Tahallani jätän jälkiä jotka voi helposti tunnistaa minuksi; vaikka anonyymina kirjoittaisinkin. Aihe vaan oli sellainen ett halusin oman mielipiteenikin ilmaista, se ilmaistyö saattaa kannattaa joillakin ihmisillä, ei kaikille kuitenkaan sovi.
        Riippuu myös siitä; onko esim. perhe elätettävänä.
        Mä henk.koht. en tekisi ilmaistyötä, jos olisi muitakin elätettäviä itseni lisäksi.

        Kyllä silloin kitkuttelisin eteenpäin jotenkin muutoin, tilapäistöillä, työttömyyskorvauksella ja kausiluontoisella marjanpoiminnalla, sienestyksellä, maanviljelijän pelloilla työskennellen, herneitä tai kurkkuja ym. poimimalla.

        Naisten kimppakämpässä asumalla säästää myös. Suuret asunnot ei kovin usein ole kysyttyjä vuokra-asuntoja... joten sellaisen löytäminen ja vuokraaminen onnistuu hyvin. Kokemusta on; ja asuminen porukalla... tulee paljon halvemmaksi kuin yksin asuminen.

        ex


      • Anonyymi kirjoitti:

        " No sut taas tunnistaa. :oD"

        Tahallani jätän jälkiä jotka voi helposti tunnistaa minuksi; vaikka anonyymina kirjoittaisinkin. Aihe vaan oli sellainen ett halusin oman mielipiteenikin ilmaista, se ilmaistyö saattaa kannattaa joillakin ihmisillä, ei kaikille kuitenkaan sovi.
        Riippuu myös siitä; onko esim. perhe elätettävänä.
        Mä henk.koht. en tekisi ilmaistyötä, jos olisi muitakin elätettäviä itseni lisäksi.

        Kyllä silloin kitkuttelisin eteenpäin jotenkin muutoin, tilapäistöillä, työttömyyskorvauksella ja kausiluontoisella marjanpoiminnalla, sienestyksellä, maanviljelijän pelloilla työskennellen, herneitä tai kurkkuja ym. poimimalla.

        Naisten kimppakämpässä asumalla säästää myös. Suuret asunnot ei kovin usein ole kysyttyjä vuokra-asuntoja... joten sellaisen löytäminen ja vuokraaminen onnistuu hyvin. Kokemusta on; ja asuminen porukalla... tulee paljon halvemmaksi kuin yksin asuminen.

        ex

        Mä oon sitä mieltä, että kun sulta ideat loppuu, helvetti on jäätynyt ja on maailmanloppu. Sit ei ole mitään enää tehtävissä. Se on slut ja luukut kiinni. 😂


    • Anonyymi

      Kotona teen paljon palkatonta työtä. Esimerkiksi lasten hoitamisesta joku saa rahallista palkkaa, sitä en itse ole koskaan saanut. Naiset sanovat haluavansa lapsia. Ei sinun tarvitse hoitaa, kyllä minä hoidan...ja vitut.
      Vaimot ovat olleet kovia kokkaamaan ja olen joutunut siivoamaan heidän keittiösotkujaan, senkin olen tehnyt ilmaiseksi. Joskus vittuuntunut sotkuista niin paljon etten ole seksiä heille antanut viikkoihin. Helkkarin sottapytyt!

      Heh heh!

      AsianVierestä

      • Mä en jotenkin osaa rinnastaa oman kodin ylläpitoa ja perheestä huolehtimista työksi. Teen sen jokatapauksessa palkatta, koska välitän miltä kotini näyttää ja miten perheeni voi siellä kodissaan. :)

        Jotenkin ajattelen, että työ on jotakin muuta, mikä hyödyttää jotakin tahoa ja työnantajaa. Mutta oma perhe ei jotenkin käy työstä, vaikka lapsillakin on työllistävä vaikutus. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mä en jotenkin osaa rinnastaa oman kodin ylläpitoa ja perheestä huolehtimista työksi. Teen sen jokatapauksessa palkatta, koska välitän miltä kotini näyttää ja miten perheeni voi siellä kodissaan. :)

        Jotenkin ajattelen, että työ on jotakin muuta, mikä hyödyttää jotakin tahoa ja työnantajaa. Mutta oma perhe ei jotenkin käy työstä, vaikka lapsillakin on työllistävä vaikutus. :D

        Miehilläkin on joskus työllistävä vaikutus... unohdin mainita. :)

        Mut jotenkinsa mietin työn semmoiseksi, mikä on omasta ajastaan ja vaikka perheen ajasta pois antamista joidenkin muiden taloudelliseksi hyödyksi.

        Vapaaehtoistyökin, onhan se työtä mutta tavallaan kun teet sitä sydämelläsi, niin koen sen välittämiseksi eli rinnastan jonkin verran niihin omiin ihmisiin, joiden puoelsta olet myös valmis tekemään vaikket ikinä saisi siitä mitään korvausta. :)

        Työtähän sekin on, mutta jotenkin punnitsen asioita sen arvon pohjalta, haluatko hyötyä ja saako joku siitä taloudellista hyötyä. Missä oikeastaan kulkee työn ja auttamisen raja....

        Saat hyvän mielen hyvästä mielestä ja auttamisen ilosta.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Miehilläkin on joskus työllistävä vaikutus... unohdin mainita. :)

        Mut jotenkinsa mietin työn semmoiseksi, mikä on omasta ajastaan ja vaikka perheen ajasta pois antamista joidenkin muiden taloudelliseksi hyödyksi.

        Vapaaehtoistyökin, onhan se työtä mutta tavallaan kun teet sitä sydämelläsi, niin koen sen välittämiseksi eli rinnastan jonkin verran niihin omiin ihmisiin, joiden puoelsta olet myös valmis tekemään vaikket ikinä saisi siitä mitään korvausta. :)

        Työtähän sekin on, mutta jotenkin punnitsen asioita sen arvon pohjalta, haluatko hyötyä ja saako joku siitä taloudellista hyötyä. Missä oikeastaan kulkee työn ja auttamisen raja....

        Saat hyvän mielen hyvästä mielestä ja auttamisen ilosta.

        Vaan lähden huomenna töihin kyllä ihan puhtaasti rahan takia. Että saan rahaa tehdystä työstäni, jos en saisi en tekisi mitään kyseisessä paikassa pelkästä hyvää hyvyydestäni. :)


        Tartten palkan perheelleni ja siksi ei auta kun nousta 5 ja pukea työrynttyyt ylle, tarttua moppiin ja siivouskoneeseen ja painaa päivä jos toinenkin.. :D


    • Anonyymi

      Vain hölmö raataa töissä kun ei ikinä tule vaimoa saamaan.

      • Anonyymi

        Mitä helevettiä,,, :))) Eihän sitä vaimoa tarvitse työntekoa varten vastuksilleen hommata.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt ja teen palkatonta järjestö- ja vapaaehtoistyötä. Osa järjestö -ja yhteiskunnallisista töistä on palkallista.

    • Talkoohommissa kavereille ja muutamille urheiluseuroille.

    • Joo, periaatteessa. Työharjoittelussa mistä ei saanut oikeaa palkkaa, mutta työttömyystukea kyllä. Ja joskus myös sen 9 euron kulukorvauksen. Työkokeilussa yms.


      Eli vastikkeellistahan tuo kyllä on ja lasken sen tavallaan palkaksi. Plus saanut itselleni sen hyödyn mitä ammattiin opiskelu hyödyttää, jalkaa oven väliin ko. paikoissa ja tehnyt työlläni itseäni tutuksi, saanut työkokemusta ja näkemystä alaan. Eli on se palvellut minua oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Viimeks kesäkuussa olin töissä 17 euroa sain tunnissa. 9 euroa päivässä on todella naurettava, en edes keittäisi kahvia sillä palkalla.

    • Ei voi sanoa, että olisin ollut varsinaisesti palkattomassa työssä.

      Kerran menin erääseen duuniin ensialkuun lyhyeksi aikaa palkattomana harjoittelijana 9 euroa päivässä palkalla.

      Työnantaja oli kuitenkin tyytyväinen panokseeni joten päättikin sittenkin maksaa minulle palkan tuolta harjoitteluajalta siinä vaiheessa kun teki kanssani oikean palkallisen työsopimuksen.

      Jouduin kyllä aikanaan maksamaan Kelalle takaisin harjoitteluaikana saamani työmarkkinatuet.

    • Anonyymi

      Suoranaisesti töissä en ole ollut ilmaiseksi, toki työkkärissä ovat yrittäneet "kuntouttavaa" työtoimintaa ehdottaa mutta siihen olen sanonut että minä en ole sairas joten en mitään kuntoutuksia tarvitse.

      Mutta esimerkiksi jossain ns. koulutuksessa olen 9 egen kulukorvauksella tehnyt töitä, mutta nekin esimerkiksi koululaitoksen tiloissa koska en tuolla rahalla kenellekään voittoa lähde tekemään.

    • Anonyymi

      Siinä on se tarkoitus että yrittäjä saa ilmaisen työntekijän ja tekee voittoa työttömän kustannuksella. Sitä käytetään surutta hyväksi ja työtön luulee että jos on ahkera niin se palkataan yritykseen vaikka ei todellakaan palkkaa. Itsekkin luulin niin, raksahommia ja kaikkea tein pari vuotta ja jäii paska vitutus sen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2884
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      536
      2733
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1885
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1867
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      302
      1698
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1352
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1144
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe