Extinction Rebellion, radikaali ilmastojärjestö

joka ajaa globaalia kapinaa. Suomessa se tunnetaan nimellä Elokapina, jonka jäsenet viimeksi yrittivät estää erään ulkomaisen matkustaja-aluksen lähdön hesan satamasta. Supo on varmaan jo kiinnostunut järjestöstä.

Tuskin tarvitsee sanoa, että Extinction Rebellion - järjestön takana ovat äärivasemmistolaiset jotka tätä kapinaa ajaa. Kysymys kuuluukin että onko järjestöstä tulossa uusi terroristiryhmä, vähän kuin Punaiset Prikaatit aikoinaan, hekin pyrkivät vallankumoukseen.

https://ilmastotiede.wordpress.com/2019/03/28/extinction-rebellion-ilmastotempauksissa-ei-ole-kyse-ilmastosta/?fbclid=IwAR0lpG41T_tTPK_2RTZxr631bqu0xuQJPAUKx9w2XAFzzmtGfaMmOAoeoFc

27 kommenttia

Vastaukset

• No eipä ollut juurikaan ullatus. Jokainen järki-ihminen on jotain tuonkaltaista aavistellutkin tässä hirmuvouhotuksessa olevan taustalla. Valaisevaa luettavaa. Kiitos.

• Venäjä-mielistä salaliittohourailua runsain mitoin tuonkin linkin takana. 67-vuotias Putin kiittää sinua siitä, että autat sen levittämisessä.

• Mielenkiintoista lukea Jessikka Aron kirjasta Venäjän käymästä informaatiosodasta ja nähdä sitten miten se tunkee jopa piskuisen Lieksan kaupunkimme palstalle.

• Siitä vaan ei pääse mihinkään, että järjestön toimijat ovat vasemmiston äärilaitaa. Asiasta on kirjoitettu mm. Ruotsissa, ei siinä Putinista selittäminen auta.

• Kun olet tuohon Jessikkan kirjaan noin hyvin tutustunut, niin onkos tämä ilmastotiede wordpress kanssa niitä venäläisiä trollisivuja? Ja vaikka olisikin, niin on siellä ainakin mielenkiintoisia vastaväittämiä esim. WWF:n ja Greenpeacen jääkarhunsuojelusta ym.
      Miksi emme saisi päättää ja vetää johtopäätökset itse, kahdesta eri informaatiolähteestä? Kuka sen sanoo kuka on kenenkin trolli? Voithan sinäkin olla jonkun trolli. Minusta ainakin on reilumpaa, että saan päättää itse, mikä on disinformaatiota ja mikä ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun olet tuohon Jessikkan kirjaan noin hyvin tutustunut, niin onkos tämä ilmastotiede wordpress kanssa niitä venäläisiä trollisivuja? Ja vaikka olisikin, niin on siellä ainakin mielenkiintoisia vastaväittämiä esim. WWF:n ja Greenpeacen jääkarhunsuojelusta ym.
      Miksi emme saisi päättää ja vetää johtopäätökset itse, kahdesta eri informaatiolähteestä? Kuka sen sanoo kuka on kenenkin trolli? Voithan sinäkin olla jonkun trolli. Minusta ainakin on reilumpaa, että saan päättää itse, mikä on disinformaatiota ja mikä ei.

Ilmastotiede-tyyppi kirjoittaa nimettömänä ja käyttää lähteenään moneen kertaan Kremlin propagandakanavaa RT:tä, eli ei ainakaan minusta kovin luotettavalta vaikuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun olet tuohon Jessikkan kirjaan noin hyvin tutustunut, niin onkos tämä ilmastotiede wordpress kanssa niitä venäläisiä trollisivuja? Ja vaikka olisikin, niin on siellä ainakin mielenkiintoisia vastaväittämiä esim. WWF:n ja Greenpeacen jääkarhunsuojelusta ym.

En ole Pankko, mutta otan kantaa.
      Tottakai jokainen saa uskoa mihin tahtoo. Yleensä ne joilla on vähiten tietoa uskovat eniten kaikenmaailman salaliittoteorioihin.
      Miksi?
      No siksi kun ei ole sitä tietoa, eikä kykyä hankkia sitä.
      Minäkin luin aikoinaan, noin puoli vuosisataa sitten kutakuinkin kaikkea huuhaata, alkaen Dänikenin kirjoista, vaihteleviin Raamatun tulkintoihin ja hyppäsin kaikenmaailman "taikapiireissä". Odotettiin maailmaloppua, uskottiin utopiaan ja pelättiin dystopiaa.
      Homma loppui kutakuinkin siihen kun merkittävästi minua lukeneempi vanhin sisareni alkoi järjestelmällisesti, mutta ymmärtäväisesti murentaa minun luulojani. Se oli yksi parhaita asioita mitä minulle on sattunut. Opin kriittisyyttä.
      Toivotan teille hauskaa loppuelämää luulojenne lumoissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakai jokainen saa uskoa mihin tahtoo. Yleensä ne joilla on vähiten tietoa uskovat eniten kaikenmaailman salaliittoteorioihin.
      Miksi?
      Minäkin luin aikoinaan, noin puoli vuosisataa sitten kutakuinkin kaikkea huuhaata, alkaen Dänikenin kirjoista, vaihteleviin Raamatun tulkintoihin ja hyppäsin kaikenmaailman "taikapiireissä". Odotettiin maailmaloppua, uskottiin utopiaan ja pelättiin dystopiaa.
      Homma loppui kutakuinkin siihen kun merkittävästi minua lukeneempi vanhin sisareni alkoi järjestelmällisesti, mutta ymmärtäväisesti murentaa minun luulojani. Se oli yksi parhaita asioita mitä minulle on sattunut. Opin kriittisyyttä.

Kiitos molemmille vastauksistanne. Jälkimmäinen, eli anonyymi oli mielestäni uskottavampi ja realismiin enemmän pyrkivä. Anonyyminä kyllä pidän pankkoakin, vaikka rekisteröitynyt nimimerkki onkin. En teitä kumpaakaan sen paremmin tunne.
      Jatkokysymys. Mistä erotan onko Greta Thunberg vahvoine taustajoukkoineen dystopialla uhkaileva pelottelija, vai todellisen faktatieteen, kiistattoman totuuden julistaja? Minkälainen virne ja ilme mielestänne pitäisi naamalle vetää, jos tämä Greta saa perjantaina Nobel-palkinnon?

• Jos huume hörhön juttuja pitää uskoa olemme pulassa. Olethan sinäkin pankko väittänyt MV julkaisun saaneen rahaa Venäjältä. Kuitenkin Tämä on todettu oikeudessa perättömäksi. Joten sinä ja Jessikka valehtelette. Joten lisää sinun totuuksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos molemmille vastauksistanne. Jälkimmäinen, eli anonyymi oli mielestäni uskottavampi ja realismiin enemmän pyrkivä. Anonyyminä kyllä pidän pankkoakin, vaikka rekisteröitynyt nimimerkki onkin. En teitä kumpaakaan sen paremmin tunne.
      Jatkokysymys. Mistä erotan onko Greta Thunberg vahvoine taustajoukkoineen dystopialla uhkaileva pelottelija, vai todellisen faktatieteen, kiistattoman totuuden julistaja? Minkälainen virne ja ilme mielestänne pitäisi naamalle vetää, jos tämä Greta saa perjantaina Nobel-palkinnon?

Mistä erotat... ? No et mistään.
      Minkälainen virne ja ilme... ? Ihan sama, ei ole väliä.

Minua suoraan sanoen huvittaa nämä keskustelut. Mikä on niiden tavoite, mikä niiden anti? Ei mikään.
      Täällä uhotaan ja kinastellaan aiheista ja ilmiöistä joille keskustelijat eivät lopultakaan mahda yhtään mitään. Maailma vaan menee menojaan eikä teiltä kysele.
      Lieneekö jollakin sellainen "jelehakka" olo, että tulipahan sanottua - kyllä ne nyt säikähti? Oppiitpahan pitämään turpasa kiinni.
      HAH!

• Anonyymi kirjoitti:

Jos huume hörhön juttuja pitää uskoa olemme pulassa. Olethan sinäkin pankko väittänyt MV julkaisun saaneen rahaa Venäjältä. Kuitenkin Tämä on todettu oikeudessa perättömäksi. Joten sinä ja Jessikka valehtelette. Joten lisää sinun totuuksia.

Iljan oikeudenkäynnissä todettiin, että Iljan apulainen oli saanut palkkioita jostain. Osa näistä palkkioista oli maksettu virtuaalivaluuttana, joka on erityisesti venäläisten hakkerien suosiossa. Ilja lainasi sivustonsa Venäjän propaganda-alustaksi, ja koska minun on vaikea pitää häntä aatteen miehenä, uskon hänen hyötyneen siitä jollain tavalla.

Mv-lehti julkaisee edelleen englannista ja venäjästä suomeksi käännettyjä propagandajuttuja sellaisita Kremlin propagandan tuottajilta kuten RT ja Sputnik. Myös pahamaineisen Pietarin trollitehtaan tuotoksia on suomennettu ja julkaistu MV:ssä.

• Eli olet Lieksasta (piskuisen, kaupunkimme).

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

Tää oli aika hieno!

• Ei tainnut tuo olla sieltä kuuluisasta venäjän trollitehtaasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tainnut tuo olla sieltä kuuluisasta venäjän trollitehtaasta.

Jutun kirjoittaja Brendan O'Neill on kyllä kommunisti, omien sanojensa mukaan liberaali marxisti. Hauskaa, että linkität häntä tänne, kun et voi muuten kommunisteja ja liberaaleja sietää.

• Uuninpankko kirjoitti:

Jutun kirjoittaja Brendan O'Neill on kyllä kommunisti, omien sanojensa mukaan liberaali marxisti. Hauskaa, että linkität häntä tänne, kun et voi muuten kommunisteja ja liberaaleja sietää.

Järkeviäkin kommareita on olemassa, sinä et taida niihin kuulua?

• Voihan Turkinpippurit ja konfliktin siemenet. Alkaa maistua aika tuliselta.

• on kone

• Yhteistyöhön muiden iltana ja lokakuuta on erinomainen esimerkki siitä alareunassa olevan yhteydenottopyynnön jolloin ei tiedä mistä on loppui siihen sattuu niin monet muutkin kuin kukaan muu voi ilmoittaa ja siinä pitäisi viedä oppimaan suvakiksi perheen persujen täältä ovat tunteneet kansan hyppää pois hissanmaikk

• Anonyymi kirjoitti:

Yhteistyöhön muiden iltana ja lokakuuta on erinomainen esimerkki siitä alareunassa olevan yhteydenottopyynnön jolloin ei tiedä mistä on loppui siihen sattuu niin monet muutkin kuin kukaan muu voi ilmoittaa ja siinä pitäisi viedä oppimaan suvakiksi perheen persujen täältä ovat tunteneet kansan hyppää pois hissanmaikk

Pidätetään tai Komu tai pienille lapsille ja sinulle Juuso Kuusinen on paha asia jos ketju kolmen vuoden ajan Arafat tai pienille yrityksille joka hänestä jotain muuta kuin polkupyörä kun et näytä ujon ja etusivu selaa 89mg on öisin hän kehitti hissanmaikk

• Anonyymi kirjoitti:

Pidätetään tai Komu tai pienille lapsille ja sinulle Juuso Kuusinen on paha asia jos ketju kolmen vuoden ajan Arafat tai pienille yrityksille joka hänestä jotain muuta kuin polkupyörä kun et näytä ujon ja etusivu selaa 89mg on öisin hän kehitti hissanmaikk

Hissa, mene heinän ajjoon kun ei kerta nukuta yöllä.

• Abiturientti Emma Lööviltä ihan hyvä kommentti Nobel-palkinnon jakamisesta Iltalehdessä. Ei se Gretan touhu ole kovin suuria päätöksiä poikinut ilmaston hyväksi.

• Eipä nobelpalkintoja ole ennenkään tyhmille pennuille jaettu.

• On tää ollu kova päivä yhelle. Greta jäi rannalle ja Migrikin on tunnustanut että sotilaskarkureita ja poliisejahan ne pakolaiset.
    ”Sotilaskarkuruus ei kuitenkaan Yhdistyneiden kansakuntien pakolaisjärjestö UNCHR:n mukaan yksinään riitä perusteeksi turvapaikan saamiselle. Henkilö ei Tainion mukaan ole pakolainen, jos ainoa syy karkaamiselle on taistelun pelko.

– Jos he ovat ammattisotilaita, niin palvelukseen sisältyy lähtökohtaisesti mahdollisuus joutua sotimaan. Heidän pitäisi tietää, mihin ryhtyvät, hän sanoo.”

• Lopettakkee pankon kiussaaminen. Minnuu alakkaa jo sääliks käyvä häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lopettakkee pankon kiussaaminen. Minnuu alakkaa jo sääliks käyvä häntä.

Vanha sanonta, joka itsensä ylentää, se alennetaan. Vai oliko se sittenkin Matteuksen mukaan?

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.