Sanan- ja uskonnonvapauden tila Suomessa on hälyyttävä - ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa poljetaan

Anonyymi

Olen järkyttyneenä seurannut tiedotusvälineistä Päivi Räsäsen ajojahtia. Nyt olen todella huolissani sanan- ja uskonnonvapaudesta Suomessa. Miten voi olla mahdollista että yhtäkkiä huomaan eläväni yhteiskunnassa jossa kansalaisten perus ihmisoikeudet kuten sanan- ja uskonnonvapaus on viety. Onko tämä pahaa unta vai onko Suomesta tulossa DDR:n ja Pohjois Korean kaltainen totalitaarinen diktatuuri?
Kaikissa kommunistisissa diktatuureissa ensimmäiseksi ihmisiltä vietiin sananvapaus. Kun se oli viety ja oppositio oli näin hiljennetty ryhdyttiin rajoittamaan muitakin ihmisoikeuksia yksi kerrallaan. Pohjois Koreassa tämä on viety äärimmäisyyksiin kuten tiedämme. Sitäkö haluamme Suomeen? Tämä on ensimmäinen askel.

Aivan turha on Suomessa itkeä sananvapauden tilasta Venäjällä tai Kiinassa. Täällä tilanne ei ole näköjään yhtään parempi. Jos rohkenet olla toisinajattelija niin joudut valtaapitävien vainon kohteeksi ja saat syytteen. Toivon todella että oikeus voittaa ja Päivi todetaan syyttömäksi. On aivan käsittämätöntä että Suomessa virallisesti äänestämällä valittu kansanedustaja saa syytteen kun puolustaa näkemyksiä joiden perusteella hän on tullut valituksi eduskuntaan. Kaiken lisäksi kyse on perus ihmisoikeuksista eli sanan- ja uskonnonvapaudesta. Päivi ei todellakaan ole herjannut homoja eikä kiihottanut ketään heitä vastaan. Tämän tietää jokainen. Kyse on "väärän mielipiteen omaavan" opposition edustajan poliittisesta vainosta jonka nyt valtaan päässyt taho on masinoinut. Nyt pitäisi jokaisen demokratiaan ja oikeusvaltioon uskovan nousta barrikaadeille. Uskonnon- ja sananvapaudet ovat luovuttamattomia perus ihmisoikeuksia kuten YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus, artikla 18 ja 19 julistavat.

18. artikla. Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja.

19. artikla. Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

11

<50

Vastaukset

• Totta, Suomessa toisinajattelijat joutuvat valtaapitävien vainon kohteeksi. Välillä tuntuu että syyksi riittää jo se että toisinaan ajattelee.....

• Vihreitä ja ärkopopeeläisiä voi maalittaa, mutta muita ei.
      Olen ymmärtänyt.
      Toki myös SDP:n kannattajia ja muita ns. pehmeiden arvojen liberaaleja.

Tässä kohdin on kummallista että persuja saa haukkua rauhassa ja kummunisteja vasta pitääkin pilkata.

• Näin on kyllä ollaan niin takapjula kui n joku kehitysmaa olen tallentanut monta esimerkkiä js julksien ne kun tiedä että loppu on lähellä taisitten jälkipolvi julkaisee

• Saapa nähdä kunnioittaako ylläpito YK:n ihmisoikeuksien julistuksen 19 artiklaa (sananvapaudesta), vai poistetaanko tämä keskustelu valtaapitäviin tahoihin kohdistuvana "vihapuheena".

• Aivan ja herää kysymys kuka on Jumala? Tosin Toimi Kankaaniemi kävi ilmeisesti Päivin punkassa ja molemmat nukkui hyvin saaneenna?

• Asiallinen keskustelu ei sinulta näköjään onnistu. Kun et pysty asiallisesti argumentoimalla vastaan väittämään, niin ryhdyt välittömästi viljelemään valheita ja halventamaan Päiviä joka on jo sinun ja sinunlaistesi julkisen vainon kohteena. Häntä saa kohdella kuten saastaa, onhan hänellä "väärä mielipide".

Aloittaja nosti esiin todella tärkeän kysymyksen perus ihmisoikeuksista Suomessa. Sanan- ja uskonnonvapaus ovat luovuttamattomia ihmisoikeuksia. Toivottavasti tästä pystytään asiallisesti keskustelemaan.

• Seuraavat vaalit ovat meille elintärkeät. Jokaisen joka uskoo sananvapauteen ja muihin perus ihmisoikeuksiin tulee valita tarkkaan puolue jota äänestää. Nyt vallan saaneet tahot pyrkivät hiljentämään kaikki jotka uskaltavat esittää krittiikkiä heidän politiikkaansa ja "uudistuksia" vastaan. On todella epätodellinen olo, miten tähän on oikein tultu?

• Vaalit ei ratkaise mitään koska puoluesidonnaist ovat ehdokkaina 50v työuran aikana olen kerännyt esimerkkejä jossa pätevämpi on syrjäytetty koskasjäsenkirja oli parmpi pätevyys.
      Erään näin valitun johtajan sain erotettua kun laitoin hänen lähettämänsä sähköpostin vslitsijoille vastaus oli ei voi olla totta sanoin katsokaa kuka on lähettäjä ja piilotin viestin ei tullut vasalituksi

• Kummalliseksi on mennyt. Itse bi-mies enkä ymmärrä miksi vain setan ja vähemmistökiihkoilijoiden mielipiteet sallitaan. Maahanmuutostakaan ei sallita minkäänlaista järkevää keskustelua, heti on rasisti jos arvostelee. Sitäkin kummalisempaa, että samat vähemmistöt puolustelee muslimeja henkeen ja vereen vaikka ovat itse niiden ensimmäisiä uhreja. Ei ev-lut kirkko vähemmistöjä vainoa.

• Ja Hesari jatkaa linjallaan julkaisemalla niin toimitettuja juttuja kuin mielipidekirjoituksiakin, joissa sanan- ja uskonnonvapaus nähdään alisteisina jollekin muulle ja rajaa vedetään aina vain tiukemmalle. Ja kommentointi on rajattu niin, että kommentoida voi ainoastaan omalla nimellä. Asemani vuoksi en kuitenkaan voi tätä tehdä. Se voisi merkitä työuran loppua. Sellaiseksi on mennyt tilanne täällä Suomessa vuonna 2019!

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.