Erikoisesti näinä päivinä uskonnollinen ihminen huutaa sanan vapautta vaatien. Mutta, harvassa on ihmiset, jotka edes ymmärtävät mitä ja miksi on rakennettu mielikuva; Sanan vapaus.
Niin, soisin kaikkien ihmisten - jos aikaa olisi ja motiivia - tutkia alkumetreiltä lähtien ihmisen kehtystä kun ihminen alkaa muodostaa sanoja. Miksi ihmiselle on tärkeä tekijä omata sanojen muodostaminen ja niiden käyttäminen eri tilanteissa. Tässä asiassa minulla on vahva kotikenttä etu ajatellen tämän alueen tutkimista - sanojen vaikutusta.
Se on totta, jos ihminen ei jostain syystä voi tuoda - osaa - sanojaan sanotuksi. Puhehäiriöön liittyen tai vaikkapa sanan vapauden estymiseen kuin kommunistisissa maissa. Ensiksikin tällä on erittäin suuri vaikutus ihmisen mielen/alitajuntaan kuin myös koko mielenalueelle. Samoin ihmisen sanan ilmaisemisella on erikoisen ratkaiseva merkitys ihmisen elinympäristön kehittymiseen. Todella valtava vaikutus koko puhumisen / sanan vapaudella tai sen estymisellä.
Mutta, tälläkin kolikolla on toinenkin puoli. Ihmisen aikomat lausumisen sanat kuin myös jo lausutut vaikuttavat ......r-a-t-k-a-i-s-e-v-a-s-t-i........... ihmisen mieleen ja kuin myös kehitykseen. Ihan hyvittaa - ajatellen itseäni ja tiedostaessani alueen. Tänä päivänä minulla ei ole mitään ongelmia puhumisen / sanojen muodostamisen alueella kuin aikoiaan. Alueen tuntien ja sen vaikutuksen "nahoissani". Tänä päivänä taas ongelma liityy santttuihin sanoihin ja niiden vaikutukseen itseeni ja ympäristöön. Väitämpä - molemmat alueet tuntien niin lausutuilla sanoilla on valtava merkitys ihmiseen itseensä. Juuri tämä tekijä liittyy ihmisen ahdistavuuteen kuin myös stressitasoon. Aiotut sanomisen sanat kuin sanotut. Sairauksien aktivoitumisiin. Väittänet, ettei sinuun vaikuta mitä arkena sanailet. Todelllisuus vain on, ettet alitajuntaasi voi pettää. Se oireiluttaa sanottujsen sanojen merkityksillä näkyen tunne / stressitasossa. Vapauden - tunteen - menetyksenä.
Juuri tuohon sanojen lausumiseen liittyen - JUMALAN tuntien luomansa ihmisen - JUMALA Raamatusa opastaa opettamalla juuri tästä alueesta. Ihminen joutuu jopa tilille jokaisesta turhasta / kieleteisestä lausutustaan sanasta. JUMALA näyttää turhan sanan kielteisen vaikutuksen ihmiselle.
Niin, ajatellen ihmisen mielenterveyttä. Iloisuutta / onnellisuutta tuntien, niin Raamattu on niin ihmeellinen kirjanen, miten se ohjaa ihmisen sanomista / alitajuntaa siten, miten se vapauttaa ihmistä alitajuisista "solmuista" ristiriidoista. Ohjaa ihmisen ajattelua kuin myös sanomisia.
Vaikka Suomessa on erittäin korkea tasoinen sanomisen / sanan vapaus, niin - käytä sitä harkiten. Tämä sanan vapaus maassamme ei ole sama kuin mitä JUMALA opastaa Raamatussa. Raamatussa tämä vapaus on erittäin rajallista / JUMALAN tahdon toteuttaminen, koska JUMALA tiedostaa turmeltueen ihmisen heikkouden ja sanojen vaikutuksen ihmisessä.
Taas maallinen laki sanan vapaudesta ei. Ei huomioi kolikon toista puolta liittyen vastuuseen ja sanojen vaikutukseen.
"Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa." Gal 5
Sanan - Vapaus
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oikein taisit suunnilleen kommentoida vaikka en jaksanut tuota alkuevoluutiota kovin tarkasti lukea.
Mutta on siis myös sanan vastuu.
Ja on myös vääryydentuomarit ja pahuutta palvova yhteiskunta. Sen näkee siitä mitä asioita keksivät ruveta syyttämään vihapuheeksi. Siihenhän ei valita esim. terroristien harrastamaa tappamiskäskyä. Vaan siihen tuomittavaksi valitaan Jumalan Sanasta valitut sanat eli oikeammin Suomen oikeuslaitos käy nyt tuomitsemaan itse Jumalaa enkä usko että siinä käy hyvin.- Anonyymi
Et ymmärtänyt kirjoitukseni sisältöä. Todellisuus on, miten JUMALA tietää tasan tarkkaan mitä turmeltuneen ihmisen olemus pitää sisällään ja juuri tähän liittyen JUMALA ilmoittaa Raamatussa aivoituksensa mikä on tälle ihmiselle parasta - ajatella - puhua - rakentaa asenteita / mielikuvia ja siten ohjaa koko ihmisen käyttäytmistä. Tämä selkeentyy ihmiselle kun ihminen puolueettomasti tutkii ihmisen olemusta ja erikoisesti ihmisessä olevaa turmeltuneisuuden ilmentymistä.
Mutta, punainen lanka onkin omaako ihminen uskon JUMALAN aivoituksiiin vaiko vain tiedollisuuden. Tällä on suuri eri kuin yö ja päivä.
Ei enempää, mutta Raamatusta löytyy selkeä opetus, joka KIELTÄÄ esim. tämän Päivi Räsäsen ajattelun ja käyttäytymisen. No, se onkin uskon asia mitä on ilmoitettu.
Ei Jeesukseen uskova saa Raamatulla meuhkata miten lihallisuuden mielentilassaan lystää. Kuten aloituksessa totesin, niin Raamattu suitsee Jeesukseen uskovaa / opetusta voimakkaammin kuin maamme sanan vapauslaki. Esim. Kieltää täysin uskovan ihmisen puuttumasta jumalattomien - maailman ihmisten arkeen ja elämään. Taas JUMALA tahtoo kuten Jeesuskin opetti, niin tulee käsitellä ihmisen turmeltuneisuuden tilaa - kollektiivisesti - ei kohdisten ihmisryhmää vastaan kuten Päivi syylistyy tekemään.
Niin, milloinkahan joku ottaa asiakseen tuoda julki, miten SUOMESSA avoimesti pilkataan JUMALAN Sanaa kuin myös Päivi Räsänenkin tekee. Tästä ei puhuta halaistua sanaa.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärtänyt kirjoitukseni sisältöä. Todellisuus on, miten JUMALA tietää tasan tarkkaan mitä turmeltuneen ihmisen olemus pitää sisällään ja juuri tähän liittyen JUMALA ilmoittaa Raamatussa aivoituksensa mikä on tälle ihmiselle parasta - ajatella - puhua - rakentaa asenteita / mielikuvia ja siten ohjaa koko ihmisen käyttäytmistä. Tämä selkeentyy ihmiselle kun ihminen puolueettomasti tutkii ihmisen olemusta ja erikoisesti ihmisessä olevaa turmeltuneisuuden ilmentymistä.
Mutta, punainen lanka onkin omaako ihminen uskon JUMALAN aivoituksiiin vaiko vain tiedollisuuden. Tällä on suuri eri kuin yö ja päivä.
Ei enempää, mutta Raamatusta löytyy selkeä opetus, joka KIELTÄÄ esim. tämän Päivi Räsäsen ajattelun ja käyttäytymisen. No, se onkin uskon asia mitä on ilmoitettu.
Ei Jeesukseen uskova saa Raamatulla meuhkata miten lihallisuuden mielentilassaan lystää. Kuten aloituksessa totesin, niin Raamattu suitsee Jeesukseen uskovaa / opetusta voimakkaammin kuin maamme sanan vapauslaki. Esim. Kieltää täysin uskovan ihmisen puuttumasta jumalattomien - maailman ihmisten arkeen ja elämään. Taas JUMALA tahtoo kuten Jeesuskin opetti, niin tulee käsitellä ihmisen turmeltuneisuuden tilaa - kollektiivisesti - ei kohdisten ihmisryhmää vastaan kuten Päivi syylistyy tekemään.
Niin, milloinkahan joku ottaa asiakseen tuoda julki, miten SUOMESSA avoimesti pilkataan JUMALAN Sanaa kuin myös Päivi Räsänenkin tekee. Tästä ei puhuta halaistua sanaa.
m.lAhaa, no tavallaan ymmärrän mitä haluat sanoa. Itse en nimittäin ole tuosta homouden vastustamisesta kauhean innostunut enkä ole siksi kauheasti Päivin tekemisiä seurannut.
Mutta oletko itse varma, että ymmärrät oikein hänen motiivinsa? Ei hän nimittäin tainnut homoja vastustaa vaan kertoi pelkästään homouden olevan syntiä ja siksi sille ei esim. voi pyytää Jumalan siunausta kirkossa. Koska eihän Jumala kuitenkaan siunaa syntiä vaikka siunausta pyydettäisiinkin.
Toiseksi luulen, että uskovat ovat erityisesti huolissaan homoudesta koska se avaa oven kaikelle muullekin irstaudelle kuten nyt on nähty. Suomalainen TV-ohjelmisto on täynnä kaikenlaista pervoutta. Ja kuten osattiin ennustaa ei se jäänyt siihenkään vaan ruvettiin aivopesemään LAPSIA koulussa, että voivat itse valita sukupuolensa josta ala-aste ikäiset vasta pelkäämään ryhtyivätkin, että "enkö saakaan olla tyttö jos olen tyttö"! Monet koulut kielsivät myös puhumasta tytöistä ja pojista. Onko sairaampaa sovellusta avioliittolaista???
Tuon uuden avioliittolain seuraukset eivät siis rajoittuneet pelkästään homoliittojen siunaamiseen vaan levisivät salaman nopeasti kaikkeen moraaliin yhteiskunnassa.
Uskovat osaavat lukea myös Raamatusta kertomuksen Sodomasta, joka nimenomaan on esimerkki siitä milloin kaupunki saa päälleen tulikiviä taivaasta. Eihän sielläkään homous jäänyt "yksityisasiaksi" vaan halusivat joukolla raiskata jopa enkelit. Eli sen seurauksena pahuus nousee taivaaseen asti ja tuomio on sen mukainen.
Tämä ei aivan samalaisena vielä ole ilmentynyt yhteiskunnassa mutta on sen verran samaa että kyseiset avioliittolain kannattajat suvaitsevat terroristeja ja heidän harrastamaansa lasten raiskaamista. Tämä ilmenee siitä aggressiivisesta innosta, jolla heidän karkottamistaan maasta vastustetaan ja innosta, jolla heikäläisiä halutaan lisää Suomeen.
Luulen siis, että syvimmiltään uskovat jotka tuohon yhteiskunnan rappioon ryhtyvät kovaäänisesti puuttumaan pelkäävät nimenomaan myös oman kotinsa puolesta. Pommit eivät nimittäin kovin valitse kenen talon päälle ne putoaa.
Jos halua siis, että uskovat eivät puutu yhteiskunnan pahuuksiin niin vaadit heiltä aikamoista kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä lähimmäisen kärsimyksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, no tavallaan ymmärrän mitä haluat sanoa. Itse en nimittäin ole tuosta homouden vastustamisesta kauhean innostunut enkä ole siksi kauheasti Päivin tekemisiä seurannut.
Mutta oletko itse varma, että ymmärrät oikein hänen motiivinsa? Ei hän nimittäin tainnut homoja vastustaa vaan kertoi pelkästään homouden olevan syntiä ja siksi sille ei esim. voi pyytää Jumalan siunausta kirkossa. Koska eihän Jumala kuitenkaan siunaa syntiä vaikka siunausta pyydettäisiinkin.
Toiseksi luulen, että uskovat ovat erityisesti huolissaan homoudesta koska se avaa oven kaikelle muullekin irstaudelle kuten nyt on nähty. Suomalainen TV-ohjelmisto on täynnä kaikenlaista pervoutta. Ja kuten osattiin ennustaa ei se jäänyt siihenkään vaan ruvettiin aivopesemään LAPSIA koulussa, että voivat itse valita sukupuolensa josta ala-aste ikäiset vasta pelkäämään ryhtyivätkin, että "enkö saakaan olla tyttö jos olen tyttö"! Monet koulut kielsivät myös puhumasta tytöistä ja pojista. Onko sairaampaa sovellusta avioliittolaista???
Tuon uuden avioliittolain seuraukset eivät siis rajoittuneet pelkästään homoliittojen siunaamiseen vaan levisivät salaman nopeasti kaikkeen moraaliin yhteiskunnassa.
Uskovat osaavat lukea myös Raamatusta kertomuksen Sodomasta, joka nimenomaan on esimerkki siitä milloin kaupunki saa päälleen tulikiviä taivaasta. Eihän sielläkään homous jäänyt "yksityisasiaksi" vaan halusivat joukolla raiskata jopa enkelit. Eli sen seurauksena pahuus nousee taivaaseen asti ja tuomio on sen mukainen.
Tämä ei aivan samalaisena vielä ole ilmentynyt yhteiskunnassa mutta on sen verran samaa että kyseiset avioliittolain kannattajat suvaitsevat terroristeja ja heidän harrastamaansa lasten raiskaamista. Tämä ilmenee siitä aggressiivisesta innosta, jolla heidän karkottamistaan maasta vastustetaan ja innosta, jolla heikäläisiä halutaan lisää Suomeen.
Luulen siis, että syvimmiltään uskovat jotka tuohon yhteiskunnan rappioon ryhtyvät kovaäänisesti puuttumaan pelkäävät nimenomaan myös oman kotinsa puolesta. Pommit eivät nimittäin kovin valitse kenen talon päälle ne putoaa.
Jos halua siis, että uskovat eivät puutu yhteiskunnan pahuuksiin niin vaadit heiltä aikamoista kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä lähimmäisen kärsimyksiin."Jos halua siis, että uskovat eivät puutu yhteiskunnan pahuuksiin niin vaadit heiltä aikamoista kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä lähimmäisen kärsimyksiin."
VT:a lukiessa huomaa, että Jumala pitää oikeudenmukaisuutta ja tasavertaisuutta yhteiskunnassa tärkeänä asiana. Profeettojan mukaan Israelin kokemat rangaistuksetkin liittyivät siihen, että he olivat sortaneet leskiä, orpoja ja muukalaisia. Yhteiskunnalliseen epäoikeudenmukaisuuteen puuttuminen on siis Jumalan mielen mukaista.
Mutta yksittäisen ihmisen elämään puuttuminen on eri asia. Jumala näki hyväksi luoda ihmisen ajattelevaksi ja päätöksentekoon kykeneväksi ja samalla ihminen on myös vastuussa teoistaan. Tätä on kunnioitettava. Jumalan mielen mukaista elämää ei voi pakottaa ulkoapäin. Moralismi on hyödytön harrastus, sillä mielenmuutos on mahdollinen vain elävässä yhteydessä Jumalaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.lÄlkää ottako julkisuuden nimiä saarnoihinne mukaan
- Anonyymi
Toki oikeampi tapa vastustaa pahaa olisi aktiivisemmin evankelioida jolloin ihmiset itse osaisivat vapaammin valita hyvyyden eikä pahuutta.
Vain Jumalahan voi ihmisen sydämen muuttaa niin että hän haluaa itse mieluummin sen hyvyyden kuin pahuuden. Synnin orja kun ei osaa valita muuta kuin synnin.- Anonyymi
Aktiivisesta evankelioinnistakaan ei ole hyötyä, ellei Jumala jo kutsu ihmistä. Kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä häntä vedä. Tyrkytykseksi koetun evankelioinnin vaikutus on päinvastainen. Jos taas ihminen on etsivällä paikalla, niin Jumala pystyy johtamaan hänet oikeaan paikkaan ja oikeiden ihmisten pariin. Suurin osa ihmisistä löytää uskon juuri niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktiivisesta evankelioinnistakaan ei ole hyötyä, ellei Jumala jo kutsu ihmistä. Kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä häntä vedä. Tyrkytykseksi koetun evankelioinnin vaikutus on päinvastainen. Jos taas ihminen on etsivällä paikalla, niin Jumala pystyy johtamaan hänet oikeaan paikkaan ja oikeiden ihmisten pariin. Suurin osa ihmisistä löytää uskon juuri niin.
Niin, ehkä mekin olis joskus kuultu evankeliumi jos Paavali olisi ajatellut noin ?
Jäänyt vain sohvalle makaamaan ja miettinyt että kyllä ne tulee tänne jos haluavat pelastua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ehkä mekin olis joskus kuultu evankeliumi jos Paavali olisi ajatellut noin ?
Jäänyt vain sohvalle makaamaan ja miettinyt että kyllä ne tulee tänne jos haluavat pelastua.En usko tyrkyttämiseen, koska en itse kuuntelisi sellaista minuuttiakaan. Paavali kehotti uskovia elämään niin, että uskomattomat sanoittakin voitettaisiin. Elämä on vahvempi todistus, kuin paljot pulinat. Jos hyvin käy, niin joku saattaa tulla vaikka kysymään mikä sinun salaisuutesi on. Ja silloin voi kertoa. Kokemukseni mukaan PH myös johdattaa sellaisten henkilöiden luokse, jotka ovat avoimia kuulemaan sanaa. Se on paljon tehokkaampi tapa evankelioida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko tyrkyttämiseen, koska en itse kuuntelisi sellaista minuuttiakaan. Paavali kehotti uskovia elämään niin, että uskomattomat sanoittakin voitettaisiin. Elämä on vahvempi todistus, kuin paljot pulinat. Jos hyvin käy, niin joku saattaa tulla vaikka kysymään mikä sinun salaisuutesi on. Ja silloin voi kertoa. Kokemukseni mukaan PH myös johdattaa sellaisten henkilöiden luokse, jotka ovat avoimia kuulemaan sanaa. Se on paljon tehokkaampi tapa evankelioida.
Oikeammin siellä lukee että naiset elää niin että sitä katsellessa ihmiset kiinnostuvat Jumalan seuraamisesta. Mutta miehille Jeesus antoi tehtäväksi "menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa".
Ymmärrän kyllä että "tyrkyttäminen" ja "saarnaaminen" ovat eri asia.
Sitä paitsi voisitko itse olla hiljaa jos tietäisit varmasti että joka päivä tuhannet kuolevat niin että ovat matkalla ikuiseen kadotukseen. Kirjoituksestasi päätellen, et siis usko ihmisen turmeltuneisuuden tilaan? Ihisellä olisi ikään kuin mahdollisuus itse päättää tahtotilassaan tehdäkkö hyvää vaiko pahaa.
Niin, eikö Jeesus juuri opettanut tästä alueesta tarkoin eli ihminen on orjan asemassa / synnin orjuudessa. Kuten ihmisen kehitys j asen tuoma käyttäytyminen on todisteena, niin ihminen luontaisesti kasvaa toista ihmistä vastaan. Ainoastaan tiedollisuus heikentää tätä tilaa.
Kaikkein merkittävin todiste ihmisen turmeltuneisuuden tilasta on Kommunismi eli juuri tähän turmeltuisuuden tilaan liittyen kommunismi ei koskaan voi toteutua ihmislajin keskellä. Minkään sukupolven aikana. Kommunnismi vaatii jo teoriatasolla hyvän tekemistä toiselle ihmiselle ja tämä ei taatusti onnistu. Onnistuu vain pahuuden tekeminen ja siksi koko ihmislaji / maailma onkin pahuuden vallassa.
Tästä tilasta JUMALA aivoitti pelastaa ihmsen - pelastaa koko maailman Raamatun opetusta lainaten. Jeesuksen syntien sovituksen kautta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeammin siellä lukee että naiset elää niin että sitä katsellessa ihmiset kiinnostuvat Jumalan seuraamisesta. Mutta miehille Jeesus antoi tehtäväksi "menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa".
Ymmärrän kyllä että "tyrkyttäminen" ja "saarnaaminen" ovat eri asia.
Sitä paitsi voisitko itse olla hiljaa jos tietäisit varmasti että joka päivä tuhannet kuolevat niin että ovat matkalla ikuiseen kadotukseen.>>Sitä paitsi voisitko itse olla hiljaa jos tietäisit varmasti että joka päivä tuhannet kuolevat niin että ovat matkalla ikuiseen kadotukseen.<<
Meinaatko aikuisen oikeesti, miten ihmisen pelastumiseen liittyy ihmisen suunnitelmat. Eikö koko ajattelutapasi ole todisteena siitä, ettei JUMALA olekkaan kaikkivaltias? Jos tutkit / näet ihmisen luontaisen kehityksen kuin myös maailman tapahtumat pahuuksineen, niin miten kohdallasi on enää omata JUMALAN tahdon mukaista mielentilaa. Iloisuutta ja tyytyväisyyttä.
Ymmärrätkö. Kun / jos näkisit JUMALAN kaikkivaltiuuden ja erikoisesti omaisit näkökyvyn miten JUMALA aivoitti pelastaa KOKO maailman - ihmislajinsa, niin tämän näkökyvyn omaamana ihminen voi toteuttaa tämän stressitasoa alentavan ja terveyttä vaalivan mielentilan;
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7ja JUMALAN rauha, joka on kaikkea YMMÄRRYSTÄ ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa; Fil 4
Kerroppa avoimesti. Jos uskottelet uskonnollisuuden opettamaan ihmisen kiduttamiseen helvetin tulessa, niin miten voit ILOITA Herrassa. Aivan sama mielikuva, jos jokin ihminen iloitsisi Hitlerin kaasukammioiden tapahtumista.
No, onneksi ihmiset saavat tässä ajassa pähkäillä ja kehitellä eri uskontoja, koska näillä ei muuteta piiruakaan mitä kaikkivaltias JUMALA aivoitti luomakuntansa pelastamiseen.
Aivan loppu tilanne on erittäin kaunista tiedostaa;
JA KAIKKIEN LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu,
ja Karitsalle
y-l-i-s-t-y-s ......ja.... k-u-n-n-i-a.... ja...... k-i-r-k-k-a-u-s.. ja valta
aina ja iankaikkisesti!"
Tuota hetkeä ennen on JOKAINEN ihminen ihmislajista tekee parannuksen ja on myös tehnyt parannuksen / kokenut mielenmuutoksen.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla ON TEHTÄVÄ parannus.
31Sillä hän on ....säätänyt.... päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista. Ap. 17
m.l
- Anonyymi
Jaak.1:2 Biblia (1776) Minun rakkaat veljeni, pitäkäät se sulana riemuna, kuin te moninaisiin kiusauksiin lankeatte.
- Anonyymi
Poliitikko voi tavoitella mediajulkisuutta, esim. ratsastamalla tällä homoasian vastustamisella. Raamattu on jo kirjoitettu valmiiksi satoja vuosia sitten, ja sitä saa vapaasti lukea. Mutta täytyykö sitä sananvapauden nimessä sitten ängetä joka tuuttiin, ja joka paikkaan. Onhan Raamatussa, että älkää heittäkö helmiä sioille, älä nuhtele pilkkaajaa (eli uskomatonta?). Toisaalta sanotaan, Pyhä henki näyttää todeksi maailmalle - siis maailmalle - synnin, vanhurskauden ja tuomion. Onko tässä sitten ristiriita? Vai niinkö, että uskovan ei tarvitse toimia totuuden torvena, vaan Pyhä henki järjestää sen saarnansa heille muuten? Käytännön reaalitodellisuuden kokemuksina, rangaistuksina Jumalalta, eikä joltain maalliselta tuomioistuimelta, joka ei osaa oikein tuomita?
Sananlaskut:
9:7 Joka pilkkaajaa ojentaa, saa itsellensä häpeän, ja häpeäpilkun se, joka jumalatonta nuhtelee.
9:8 Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa.
21:11 Kun pilkkaajaa rangaistaan, viisastuu yksinkertainen; ja kun viisasta neuvotaan, ottaa hän sen opiksensa.
Matteuksen evankeliumi:
7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Johanneksen evankeliumi:
16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: - Anonyymi
Sananvapauden tulisi olla itsestään selvyys jokaiselle.
- Anonyymi
Onhan meillä sananvapaus muttei se tarkoita sitä että Raamatulla perustellaan omia halveksivia lausuntoja vaikkapa homoista. Se on oman henkilökohtaisen minän julkituomista päättäjältä.
- Anonyymi
Sananvapautta ei ole ilman sananvastuuta. Ja sen vuoksi laki rajoittaa sananvapautta 14 eri kohdassa.
Ajatellen koko ihmislajia - eri maita, niin sananvapaus tulisi olla itsestään selvyys ajatellen ihmisen elinympäristön kehittymistäkin. Mitä laaja-alaisempi sananvapaus - sitä kehittyneempi elinympäristö ja sitä vähemmän ihmisten sairastavuutta jne.....
Joakinen nähnee jo kertomattakin, miten maissa, joissa ei ole sananvapautta, niin koko elinympäristö on kehittymätöntä. Suuria ongelmia ja voimakas hallinta.
Onneksi meillä onkin hyvä sananvapaus. Mutta, taas sananvapaus ei tarkoita sitä, että ihminen voi sanoillaan tehdä mitä tahansa. Väitämpä miten meillä tätä sanavapautta ei osata käyttää hyväkseen vaan tätä vaputta viranomaiset ja laki on jo suitsettava / rajoitettava. Miksikö? Siksi, koska ihmisillä ei ole ymmärrystä nähdä vastuuta - vaikutusta sananvautta käyttäessään.
Esim. sanavapauden nimissä maamme voidaan ohjata sekasortoon ja halllitsemattomaan tilaan. Ohata sananvapautta väärin käyttäen ihmisiä toisiaan vastaan. Tai miten uskonnolliset ihmiset / päiviräsäset käyttävät sananvapautta väärin käyttäessään Raamatun ilmoituksia - jumalattomien - ihmisten - käyttäytymiseen muutosta vaatien. Jos ihminen ottaa Raamatun esille ja viittaa mielikuvissaan Raamatuun, niin tämän saman ihmisen tulee huomioida myös mitä Raamattu opettaa hänen teoistaan / käyttäytymisestään.
Kuten tiedämmekin, niin Raamattu on erikoisen hyvä kirja ihmisten käyttäytymistä ja ajatuksia arvositelemisessa. Raamattu kuvaa erityisen hyvin ihmisen turmeltuneisuutta ja mitä ihminen pitää sisällään.
Siis. Avoin ja keskusteleva - suuri sananvapaus ihmisen elinympäristössä on peruslähtökohta hyvälle ihmisen elinympäristölle, mutta tähän hyvään samalla kuuluu myös ihmisen vastuun ..... ymmärtäminen ...... ja sen ottaminen sanomisissaan. Muutoin vastuuttomuus johtaa päinvastaiseen elinympäristöön eli sekasortoon ja ihmisen epävarmuuden tilaan. Ohjautuminen siihen ja tähän ohjautumista viranomaiset nykyään pyrkivät estämään esim. Päivi Räsäseen liittyen.
Niin, ihminen voi sanoillaan saadaa aikaan paljon hyvää, mutta myös valtavasti pahaa. Vaikka sonomisiinsa liittyisi Raamatun tekstejä.- Anonyymi
markkulievonen kirjoitti:
Ajatellen koko ihmislajia - eri maita, niin sananvapaus tulisi olla itsestään selvyys ajatellen ihmisen elinympäristön kehittymistäkin. Mitä laaja-alaisempi sananvapaus - sitä kehittyneempi elinympäristö ja sitä vähemmän ihmisten sairastavuutta jne.....
Joakinen nähnee jo kertomattakin, miten maissa, joissa ei ole sananvapautta, niin koko elinympäristö on kehittymätöntä. Suuria ongelmia ja voimakas hallinta.
Onneksi meillä onkin hyvä sananvapaus. Mutta, taas sananvapaus ei tarkoita sitä, että ihminen voi sanoillaan tehdä mitä tahansa. Väitämpä miten meillä tätä sanavapautta ei osata käyttää hyväkseen vaan tätä vaputta viranomaiset ja laki on jo suitsettava / rajoitettava. Miksikö? Siksi, koska ihmisillä ei ole ymmärrystä nähdä vastuuta - vaikutusta sananvautta käyttäessään.
Esim. sanavapauden nimissä maamme voidaan ohjata sekasortoon ja halllitsemattomaan tilaan. Ohata sananvapautta väärin käyttäen ihmisiä toisiaan vastaan. Tai miten uskonnolliset ihmiset / päiviräsäset käyttävät sananvapautta väärin käyttäessään Raamatun ilmoituksia - jumalattomien - ihmisten - käyttäytymiseen muutosta vaatien. Jos ihminen ottaa Raamatun esille ja viittaa mielikuvissaan Raamatuun, niin tämän saman ihmisen tulee huomioida myös mitä Raamattu opettaa hänen teoistaan / käyttäytymisestään.
Kuten tiedämmekin, niin Raamattu on erikoisen hyvä kirja ihmisten käyttäytymistä ja ajatuksia arvositelemisessa. Raamattu kuvaa erityisen hyvin ihmisen turmeltuneisuutta ja mitä ihminen pitää sisällään.
Siis. Avoin ja keskusteleva - suuri sananvapaus ihmisen elinympäristössä on peruslähtökohta hyvälle ihmisen elinympäristölle, mutta tähän hyvään samalla kuuluu myös ihmisen vastuun ..... ymmärtäminen ...... ja sen ottaminen sanomisissaan. Muutoin vastuuttomuus johtaa päinvastaiseen elinympäristöön eli sekasortoon ja ihmisen epävarmuuden tilaan. Ohjautuminen siihen ja tähän ohjautumista viranomaiset nykyään pyrkivät estämään esim. Päivi Räsäseen liittyen.
Niin, ihminen voi sanoillaan saadaa aikaan paljon hyvää, mutta myös valtavasti pahaa. Vaikka sonomisiinsa liittyisi Raamatun tekstejä.Paavalin kirjeeseen viitaten, nainen ei osallistuko opettamiseen
Kukaan uskovaisuudessa kokematon ei saa alkaa opettaa, harvoin tai vielä enemmän harvoin hän saa Jumalalta, joka on Henki, niin HÄNELTÄ PROFETIAN
- Anonyymi
Hes.16:49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. 1Moos.13:13.
Hyvä raamatunlause. Nää uskovat sortuvat itsekkyyteen kun tulkitsevat juurikin ns.homoasiassa eriävän mielipiteen heidän mielipiteensä kieltämisenä. Kaikkien pitäisi yksiselitteisesti tuomita homot,jotta sananvapaus toteutuisi.
Aloittaja liittää sananvapauden omaan lapsuuden änkytykseen.
- Anonyymi
Suomessa ei ole sananvapautta. Se on todistettavissa Päivi Räsäsen tapauksessa.
- Anonyymi
Jos ajatellaan laaja-alaisia käsitteitä mistä Jeessus opetti ja puhui kansalle kuin myös opetuslapsilleen.
Kerroppa. Mitä opetusta / puheitaan Jeesuksen ei annettaisi puhua tänä aikana, jos Jeesus vaeltaisi keskuudessamme / Suomessa. Siis viranomaiset kieltäsivät Jeesuksen toimintaa.
Ajatellen maamme sananvapautta - tasoa - niin mistä aiheesta viranomaiset kieltäsivät Jeesuksen puhumasta?
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajatellaan laaja-alaisia käsitteitä mistä Jeessus opetti ja puhui kansalle kuin myös opetuslapsilleen.
Kerroppa. Mitä opetusta / puheitaan Jeesuksen ei annettaisi puhua tänä aikana, jos Jeesus vaeltaisi keskuudessamme / Suomessa. Siis viranomaiset kieltäsivät Jeesuksen toimintaa.
Ajatellen maamme sananvapautta - tasoa - niin mistä aiheesta viranomaiset kieltäsivät Jeesuksen puhumasta?
m.lNyt tarvittaisiin tämänkaltaisia julistajia,kuin tässä linkissä. https://www.youtube.com/watch?v=_xMHkS6_i74
Anonyymi kirjoitti:
m.lAika hyvin sananvapaus toteutuu mutta kyllä olisi poliisi ja ambulanssi paikalla jos Jeesus siis nykyaikana kaataisi myyjien ja rahanvaihtajien pöydät jossain hell.seurakunnassa.päinvastoin,jos ihmeitä alkaisi tulla niin siellä olis varmasti kaikki Suomen toimittajat ja paparazzit paikalla.
- Anonyymi
Et tee oikein, jos kerrot julistuksen tapaan sinun nimesi, että sillä nimelläkö sinut muistettaisiin väkevänä Herran käskyjen ja muiden saarnojen antajana
- Anonyymi
Lähettäkää amerikan herroille vanhusten rahoja kavaltajat amerikkaan.
- Anonyymi
Parasta saarnaa kuullaan lyhyesti, eikä pitkästi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351536Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2911515Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281509Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2361086- 73953
- 56889
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60705- 47696
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25659- 118625