Taksimafia a'la Maahanmuuttajat

Anonyymi

Maahanmuuttaja 'Taksi' - kuvun alla useat heistä harrastavat ihan yleistä Mafia toimintaa monilla alueilla.
Uhkailuja ns.oikeita taksinkuljettajia kohtaan joilta on ennen lakimuutosta vaadittu koulutus ja puhtaat tiedot ennen kuin edes taksikurssille pääsivät.
Halooo????
Koulutuspakko takaisin
Kamerakännykät toimintaan
Asiakkaat...Herätkää jo
Trafi kela poliisi verottaja odottaa.

79

3440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoittaja on taloudellisessa ahdingossa oleva vanhanliiton isäntä joka ei pärjää kilpailussa. Uudet vievät asiakkaat ja laskupinot kasvaa. Hyvä uudistus.

      • Anonyymi

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Milläpä ne taksamittarit saataisiin toimimaan oikein villeillä?


      • Anonyymi

        Kirjoittaja on vakavarainen yritäjä jolla on monta alaista eikä harjoita harmaantalouden ylläpitoa.
        Tiedoksi sinulle joka selkeästi sitä harjoitat.
        Tsemppiä ..
        Kohta verottaja muistaa sinuakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Ota yhteys Trafiin ja Verottajaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille

        Kyllä tulee muuten jäämään ja sen jälkeen kyyti onkin varsin kylmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille

        Juuri näin. Nähty on. Näinhän viimeaikainen julkkistaksikuski/kaupunginvaltuutettu on tehnyt. Sekin vaihtoi vaan Turusta Helsinkiin kun käry kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja on vakavarainen yritäjä jolla on monta alaista eikä harjoita harmaantalouden ylläpitoa.
        Tiedoksi sinulle joka selkeästi sitä harjoitat.
        Tsemppiä ..
        Kohta verottaja muistaa sinuakin..

        Maksatko "alaisillesi" kunnon palkkaa vai maksatko provisiota ja näin siirrät riskin työnteon kannattavuudesta kuljettajalle? Ja jos sulla on olevinaan kaikki niin hyvin niin miksi sun pitää itkeä täällä?


      • Anonyymi

        Ei ainakaan minulta nämä uudet yrittäjät ole vieneet yhtään kyytiä, päinvastoin minä olen vieny niiltä , asiakkaat poimivat jonon hänniltä auton ja kuljettajan mihin uskaltaa mennä ja voi luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan minulta nämä uudet yrittäjät ole vieneet yhtään kyytiä, päinvastoin minä olen vieny niiltä , asiakkaat poimivat jonon hänniltä auton ja kuljettajan mihin uskaltaa mennä ja voi luottaa.

        Mene katsomaan esimerkiksi asema-aukiolle. Asiakkaat ottavat koko ajan sieltä villejä takseja ja nämä asiakkaat olisivat ennen tulleet kaikki perinteisille takseille. Väitätkö, että nämä tuhannet asiakkaat kuukausitasolla ei ole vaikuttaneet sinuun mitenkään? Jos näin on niin Bernerhän oli oikeassa, että alalla oli vaikka kuinka paljon piilokysyntää, kun perinteisten taksien asiakasmäärät ovat samoja, mutta kuitenkin uusille yrittäjille riittää asiakkaita.

        Ja eiköhän se ole viimeaikoina nähty ihan mediassa kuinka luotettavia perinteiset taksit ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan esimerkiksi asema-aukiolle. Asiakkaat ottavat koko ajan sieltä villejä takseja ja nämä asiakkaat olisivat ennen tulleet kaikki perinteisille takseille. Väitätkö, että nämä tuhannet asiakkaat kuukausitasolla ei ole vaikuttaneet sinuun mitenkään? Jos näin on niin Bernerhän oli oikeassa, että alalla oli vaikka kuinka paljon piilokysyntää, kun perinteisten taksien asiakasmäärät ovat samoja, mutta kuitenkin uusille yrittäjille riittää asiakkaita.

        Ja eiköhän se ole viimeaikoina nähty ihan mediassa kuinka luotettavia perinteiset taksit ovat.

        Ei sinne asema-aukiolle (hki) uskalla LT:autolla uskalla mennä eikä sinne mahdukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan esimerkiksi asema-aukiolle. Asiakkaat ottavat koko ajan sieltä villejä takseja ja nämä asiakkaat olisivat ennen tulleet kaikki perinteisille takseille. Väitätkö, että nämä tuhannet asiakkaat kuukausitasolla ei ole vaikuttaneet sinuun mitenkään? Jos näin on niin Bernerhän oli oikeassa, että alalla oli vaikka kuinka paljon piilokysyntää, kun perinteisten taksien asiakasmäärät ovat samoja, mutta kuitenkin uusille yrittäjille riittää asiakkaita.

        Ja eiköhän se ole viimeaikoina nähty ihan mediassa kuinka luotettavia perinteiset taksit ovat.

        Asema aukio voi olla ihan miten tahansa, se ei merkitse mitään kuljettajalle joka osaa työn ja on todella kokenut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan esimerkiksi asema-aukiolle. Asiakkaat ottavat koko ajan sieltä villejä takseja ja nämä asiakkaat olisivat ennen tulleet kaikki perinteisille takseille. Väitätkö, että nämä tuhannet asiakkaat kuukausitasolla ei ole vaikuttaneet sinuun mitenkään? Jos näin on niin Bernerhän oli oikeassa, että alalla oli vaikka kuinka paljon piilokysyntää, kun perinteisten taksien asiakasmäärät ovat samoja, mutta kuitenkin uusille yrittäjille riittää asiakkaita.

        Ja eiköhän se ole viimeaikoina nähty ihan mediassa kuinka luotettavia perinteiset taksit ovat.

        Asiakkailla ei ole juuri muuta mahdollisuutta kun villit tukkii kaikki paikat, eihän sinne yksinkertaisesti mahdu muita, ainakaan ,jos ei halua olla yhtä röyhkeä kuin nää jotka jonottaa keskellä katua siinä Vaakunan edessä.
        Usein, kun TH autolla jättää asiakkaan siihen basaarin keskelle, tulee joku välittömästi kyytiin kun huomaa perinteisen taksin. Mistähän johtuu..?


      • Anonyymi

        Onko mafiatakseilla mielestäsi oikeus uhkailla väkivallalla kilpailijat pois tietyiltä tolpilta? Sekö on olevinaan normaalia kilpailua? Olet harvinaisen korruptoitunut tapaus.

        Jos näin on niin ehkä muiden taksikuskien pitäisi hankkia ampuma-aseet ja alkaa vastaamaan uhkailuun/kilpailuun kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Itseasiassa vain esimerkiksi Yangon teknologian avulla voidaan kitkeä harmaata taloutta.... taksamittarithan voivat aina olla käpelöityjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja on vakavarainen yritäjä jolla on monta alaista eikä harjoita harmaantalouden ylläpitoa.
        Tiedoksi sinulle joka selkeästi sitä harjoitat.
        Tsemppiä ..
        Kohta verottaja muistaa sinuakin..

        LOL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Ei ole pois kortistosta. Ne on nyt pimeinä yrittäjinä JA kortistossa. Sori.


      • Anonyymi

        Kokeile vaan..jos saisit hanuria soittaa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan esimerkiksi asema-aukiolle. Asiakkaat ottavat koko ajan sieltä villejä takseja ja nämä asiakkaat olisivat ennen tulleet kaikki perinteisille takseille. Väitätkö, että nämä tuhannet asiakkaat kuukausitasolla ei ole vaikuttaneet sinuun mitenkään? Jos näin on niin Bernerhän oli oikeassa, että alalla oli vaikka kuinka paljon piilokysyntää, kun perinteisten taksien asiakasmäärät ovat samoja, mutta kuitenkin uusille yrittäjille riittää asiakkaita.

        Ja eiköhän se ole viimeaikoina nähty ihan mediassa kuinka luotettavia perinteiset taksit ovat.

        kuka tää Berner on, joka tietää kuka on vanhanliiton taksari , vai uudenliiton mamu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan minulta nämä uudet yrittäjät ole vieneet yhtään kyytiä, päinvastoin minä olen vieny niiltä , asiakkaat poimivat jonon hänniltä auton ja kuljettajan mihin uskaltaa mennä ja voi luottaa.

        Samanlaisia kokemuksia......menen asema-aukion tolpalle LT autolla......ei tartte kauan varttuu, niin joku koputtaa ikkunaan, olenko vapaa......monet Espoon Vantaan kaupunkikortti kyydit ajettu sieltä, jonosta lähdetty....asiakkaat kertovat kusetuksista joita villit taksit tehneet... Eivät kuseta toista kertaa


      • Anonyymi

        Mä oon vaan taksirenki, en oo koskaan ollut isäntä, enkä varsinkaan köyhä. Tehnyt rehellisesti töitä, ajanut maantiellä eri maissa yli 50v. ja joitakin miljoonia km.

        Jos se sattuu, niin voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja on vakavarainen yritäjä jolla on monta alaista eikä harjoita harmaantalouden ylläpitoa.
        Tiedoksi sinulle joka selkeästi sitä harjoitat.
        Tsemppiä ..
        Kohta verottaja muistaa sinuakin..

        Kirjoittaja on vakavarainen yritäjä jolla on monta alaista eikä harjoita ..
        Sulla on pikkupoikia ..:)) alaisena..vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne asema-aukiolle (hki) uskalla LT:autolla uskalla mennä eikä sinne mahdukaan

        Ei sinne asema-aukiolle (hki) uskalla LT:autolla uskalla mennä eikä sinne mahdukaan

        Mitä ihmettä... pitää voida neek..xxxx sekaan mennä.
        Onko he Bernerin Neek.xxx vai ketä..
        Mulla on taksissa aina avittavaa,jolloin ongelman saa pois..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka tää Berner on, joka tietää kuka on vanhanliiton taksari , vai uudenliiton mamu?

        berner on se joka antoi sinulle perustaa oma taksi vanhan liiton miehet alkoi ajamaan taksia 80 luvun alussa. ja ovat ajaneet taksia 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Pitäisi edes vaatia jonkinlainen ajokoe ja mahdollinen autokortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille

        Maahanmuuttajien ajotaito on todella huono luulevat ajavansa aavikolla. Talvella ei parane lähteä ollenkaan kun eivät ole ennen lumella ajaneet. Pelottelevat asiakkaita liukkaalla kelillä. Miks ihmeessä näihin ei saa kuria. Rasismi vaan leviää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille

        Kuka uskaltaa husun kyytiin lähteä eivät jymmärrä edes liikennemerkkejä luulevat olevansa aavikolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan saatu mamut pois kortistosta. Tuntuu vaan siltä, että hinnat on mitä sattuu. Vaatikaa edes taksamittarit pakollisiksi.

        Miksi mamut ei elä kunnolla. Itsensä ovat häpäisseet. En yhtään arvosta mamuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuu niii
        Husut edelleen kortistossa ja nauttii päiväkorvauksia työttömyydessään
        Yango eikä yyberille töitä tekevät ei jää edes kiinni siitä mitä touhuaa
        Loppulasku tulee kaikille yhteisesti mutta kukaan ei nää metsää puilta
        Kivat kaikille

        Husut on aina otsikoissa. Miks ovat huijareita. Ja yksi husu istuu eduskunnassa. Voi vittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asema aukio voi olla ihan miten tahansa, se ei merkitse mitään kuljettajalle joka osaa työn ja on todella kokenut .

        Asemaaukio on nykyisin afrikkaa


    • Anonyymi

      Mafiameininkiä näyttää olevan lähinnä näillä menneen ajan kartellitaksareilla.

      Menneen ajan kuski kävi uuden kimppuun Olympiaterminaalilla:

      "Taksien puskaradion mukaan toinen taksi opetti toista asettumaan jonoon sillä tavalla kun se on ollut Helsingissä tapana ainakin Olympiavuodesta 1952 lähtien."

      Taitaa olla Taksi Helsinki kyseessä tässäkin tapauksessa.

      • Anonyymi

        Ko.hlö oli kyllä ensimmäisten joukossa joka kannatti vapsutusta muttei siedä asiakkaiden ahdistelua eikä oikean työnteon ja verovelvoitteista laistamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko.hlö oli kyllä ensimmäisten joukossa joka kannatti vapsutusta muttei siedä asiakkaiden ahdistelua eikä oikean työnteon ja verovelvoitteista laistamista

        Joo, nää menneen ajan ahdistelijakuskit pitää saada aisoihin


      • Anonyymi

        Kyseessä oli ilmeisesti sitä hiljaista tietoa, jota toinen osapuoli oli haluton ottamaan vastaan. Kyllä se kulttuuri siitä hakee muotonsa, vaikka mailanisku kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä oli ilmeisesti sitä hiljaista tietoa, jota toinen osapuoli oli haluton ottamaan vastaan. Kyllä se kulttuuri siitä hakee muotonsa, vaikka mailanisku kerrallaan.

        Tai sitten menneen ajan kuski ei vaan tajua, että kartelli on mennyttä ja asiakas voi valita ihan minkä taksin haluaa - eikä sitä mihin kartelli on määrännyt "jo vuoden 52 olympialaisista lähtien".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten menneen ajan kuski ei vaan tajua, että kartelli on mennyttä ja asiakas voi valita ihan minkä taksin haluaa - eikä sitä mihin kartelli on määrännyt "jo vuoden 52 olympialaisista lähtien".

        Seuraavassa kartellin määritelmä:

        Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla. Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota.

        Ne lukijoista, joilla on ajatteluun tarvittavat välineet, ymmärtävät, ettei taksiliikennöinti ole Suomessa milloinkaan ollut sovitettavissa kartellin määritelmään.

        ”Vanhan”, s.o. 30.6.2018 saakka voimassa olleen taksiliikennettä säädelleen lain voimassaollessa taksien maksimihinnat määräsi valtioneuvosto ja vain se. Taksien määrät päättivät Ely-keskukset eikä esim. Taksiliitto.

        Se, mihin ”menneen ajan” taksari on saattanut puuttua, on se etuilu taksijonossa tai muu perseily, jota etenkin n.s. villit harjoittavat, kun eivät meillä vakiintuneita, kollegoita kunnioittavia käytöstapoja useinkaan noudata.

        Asiakkaalla on ollut oikeus valita jonosta taksi niin aiemman kuin nykyisen taksiliikennettä säätelevän lain aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa kartellin määritelmä:

        Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla. Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota.

        Ne lukijoista, joilla on ajatteluun tarvittavat välineet, ymmärtävät, ettei taksiliikennöinti ole Suomessa milloinkaan ollut sovitettavissa kartellin määritelmään.

        ”Vanhan”, s.o. 30.6.2018 saakka voimassa olleen taksiliikennettä säädelleen lain voimassaollessa taksien maksimihinnat määräsi valtioneuvosto ja vain se. Taksien määrät päättivät Ely-keskukset eikä esim. Taksiliitto.

        Se, mihin ”menneen ajan” taksari on saattanut puuttua, on se etuilu taksijonossa tai muu perseily, jota etenkin n.s. villit harjoittavat, kun eivät meillä vakiintuneita, kollegoita kunnioittavia käytöstapoja useinkaan noudata.

        Asiakkaalla on ollut oikeus valita jonosta taksi niin aiemman kuin nykyisen taksiliikennettä säätelevän lain aikana.

        Avataanpa tota sun kirjoitusta vähän.

        "Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla."

        Ennen uutta lakia taksit kuuluivat alueellisiin taksikeskuksiin, joissa autoilijat ovat omistajina (eli siis yrittäjien yhteenliittymä). Muutaman vuosi takaperin oli vielä hyvin tarkkaan määritelty milloin mikäkin auto sai olla ajossa. Jos auto oli "vuoron" ulkopuolella ajossa, annettiin siitä sanktioita. Tällä tavalla rajoitettiin kartelliin (yhteenliittymään) kuuluvan yrittäjän vapautta harjoittaa liiketoimintaa. Sen sijaan, että esimerkiksi Helsinkiin olisi perustettu useita pienempiä välityskeskuksia jotka kilpailevat keskenään, kaikki Helsingin taksit kuuluivat Taksi Helsingin välitykseen. Taksi Helsingin toimesta myös puututtiin siihen jos joku otti asiakkaan liian läheltä tolppaa tai vaikka tolpan viidenneltä sijalta. Näistäkin toimista jaettiin sanktioita. Eli välityskeskus piti huolen, että kartelliin kuuluvat autot eivät todellisuudessa harjoittaneet täydellistä kilpailua keskenään. Taksi Helsingillä välitysyhtiönä oli monopoliin verrattavissa oleva asema markkinoilla Helsingin alueella. Esimerkiksi Lähitaksin autot eivät saaneet ajaa vaikka Kämpin tolpalle sijalle 3, muuten soiteltiin Lähitaksin tarkastajille ja itkettiin niiden auton toimista.

        "Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota."

        Hinnaksi Helsingissä jäädytettiin valtioneuvoston enimmäistaksa vaikka laki ei kieltänyt sen alittamista. Se oli tosiaan vain enimmäistaksa mitä ei saanut ylittää. Hyödykkeiden tarjontaa säänneltiin esimerkiksi juuri ajovuorolistojen avulla. Tämä sääntely tehtiin Taksi Helsingin toimesta ja sitä ei todellakaan määrännyt mikään viranomainen. Helsingin alueella taksiliikenne ei todellakaan toiminut täydellisen kilpailun piirissä, vaan kilpailua rajoitettiin välitysyhtiön (autoilijoiden yhteenliittymän) toimesta. Yksi tämän kartellin suurimmista kärsijöistä oli valtio, joka kilpailun puuttumisen vuoksi joutui maksamaan Kela kyydeistä lain määrittämän enimmäishinnan.

        Osaltaan kartellin syntyyn vaikutti alan sääntely, mutta suurempi vaikutus oli autoilijoiden yhteenliittymän/välitysyhtiön päätöksillä. Nyt kun sääntelyä on purettu niin alalle tulleen kilpailun johdosta esimerkiksi Kela-kyytien hinnat ovat laskeneet selvästi. Tämä tuo valtiolle jo miljoonien eurojen säästöt. Myös yksittäinen kuluttaja voi halutessaan kilpailuttaa palvelun ja saada selvää säästöä vanhaan toimintamalliin nähden.

        "Asiakkaalla on ollut oikeus valita jonosta taksi niin aiemman kuin nykyisen taksiliikennettä säätelevän lain aikana."

        On ollut joo oikeus valita, mutta siitä tuli sanktioita kuljettajalle/autoilijalle jos suostui ottamaan kyytiin. Kartelli on nimenomaan oikea termi kuvaamaan taksiliikennettä Suomessa ennen alan sääntelyn purkamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avataanpa tota sun kirjoitusta vähän.

        "Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla."

        Ennen uutta lakia taksit kuuluivat alueellisiin taksikeskuksiin, joissa autoilijat ovat omistajina (eli siis yrittäjien yhteenliittymä). Muutaman vuosi takaperin oli vielä hyvin tarkkaan määritelty milloin mikäkin auto sai olla ajossa. Jos auto oli "vuoron" ulkopuolella ajossa, annettiin siitä sanktioita. Tällä tavalla rajoitettiin kartelliin (yhteenliittymään) kuuluvan yrittäjän vapautta harjoittaa liiketoimintaa. Sen sijaan, että esimerkiksi Helsinkiin olisi perustettu useita pienempiä välityskeskuksia jotka kilpailevat keskenään, kaikki Helsingin taksit kuuluivat Taksi Helsingin välitykseen. Taksi Helsingin toimesta myös puututtiin siihen jos joku otti asiakkaan liian läheltä tolppaa tai vaikka tolpan viidenneltä sijalta. Näistäkin toimista jaettiin sanktioita. Eli välityskeskus piti huolen, että kartelliin kuuluvat autot eivät todellisuudessa harjoittaneet täydellistä kilpailua keskenään. Taksi Helsingillä välitysyhtiönä oli monopoliin verrattavissa oleva asema markkinoilla Helsingin alueella. Esimerkiksi Lähitaksin autot eivät saaneet ajaa vaikka Kämpin tolpalle sijalle 3, muuten soiteltiin Lähitaksin tarkastajille ja itkettiin niiden auton toimista.

        "Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota."

        Hinnaksi Helsingissä jäädytettiin valtioneuvoston enimmäistaksa vaikka laki ei kieltänyt sen alittamista. Se oli tosiaan vain enimmäistaksa mitä ei saanut ylittää. Hyödykkeiden tarjontaa säänneltiin esimerkiksi juuri ajovuorolistojen avulla. Tämä sääntely tehtiin Taksi Helsingin toimesta ja sitä ei todellakaan määrännyt mikään viranomainen. Helsingin alueella taksiliikenne ei todellakaan toiminut täydellisen kilpailun piirissä, vaan kilpailua rajoitettiin välitysyhtiön (autoilijoiden yhteenliittymän) toimesta. Yksi tämän kartellin suurimmista kärsijöistä oli valtio, joka kilpailun puuttumisen vuoksi joutui maksamaan Kela kyydeistä lain määrittämän enimmäishinnan.

        Osaltaan kartellin syntyyn vaikutti alan sääntely, mutta suurempi vaikutus oli autoilijoiden yhteenliittymän/välitysyhtiön päätöksillä. Nyt kun sääntelyä on purettu niin alalle tulleen kilpailun johdosta esimerkiksi Kela-kyytien hinnat ovat laskeneet selvästi. Tämä tuo valtiolle jo miljoonien eurojen säästöt. Myös yksittäinen kuluttaja voi halutessaan kilpailuttaa palvelun ja saada selvää säästöä vanhaan toimintamalliin nähden.

        "Asiakkaalla on ollut oikeus valita jonosta taksi niin aiemman kuin nykyisen taksiliikennettä säätelevän lain aikana."

        On ollut joo oikeus valita, mutta siitä tuli sanktioita kuljettajalle/autoilijalle jos suostui ottamaan kyytiin. Kartelli on nimenomaan oikea termi kuvaamaan taksiliikennettä Suomessa ennen alan sääntelyn purkamista.

        Kiitos vaivannäöstänne, mitä pitkä vastauksenne on vaatinut. Vaikka nykyinen laki liikennepaveluista on ollut voimassa 1.7.2018 alkaen, tällä saitilla merkillisen paljon katsotaan taustapeiliin eli vanhan lain aikaisiin käytäntöihin taksialalla.

        Jos taksialalla olisi ollut Suomessa ”kartelli” vanhan lain aikana, johan ”kartellista” olisi viranomaisen toimesta ajat sitten annettu lainvoimainen tuomio ”kartelliin” osalliselle. Ja koska näin ei ole tapahtunut, pitäisi olla kaikille selvää, että edellytykset tuomiolle asiassa ”kartellista” eivät ole täyttyneet. Toki mainittuja rajoituksia oli vanhan lain aikana nykytilannetta enemmän.

        Koskaan en ole törmännyt sanktioiden antoon taksille siitä johtuen, että asiakas on valinnut vanhan lain aikana tolpalla muun kuin jonossa ensimmäisen taksin. Onkin syytä epäillä, että ed. kommentin laatija ei ole taksia milloinkaan kuljettanut, vaan on jostain syystä päätynyt nojatuolifilosofon asemasta käsin tälle sivulle trollailemaan. Jäljet viittaavat ”ViidenTähdenAl” nimimerkkiä käyttäneeseen henkilöön. Jos näin on, olen syyllistynyt trollin ruokkimiseen, mistä tällä sivulla syystä on varoitettu. Pahoitteluni muille sivun lukijoille, jos näin kävi.

        Vanhan lain aikana noudatettiin periaatetta, että asiakkaalla on oikeus valita taksinsa. Ja taksilla asiakkaansa - ilman sanktioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaivannäöstänne, mitä pitkä vastauksenne on vaatinut. Vaikka nykyinen laki liikennepaveluista on ollut voimassa 1.7.2018 alkaen, tällä saitilla merkillisen paljon katsotaan taustapeiliin eli vanhan lain aikaisiin käytäntöihin taksialalla.

        Jos taksialalla olisi ollut Suomessa ”kartelli” vanhan lain aikana, johan ”kartellista” olisi viranomaisen toimesta ajat sitten annettu lainvoimainen tuomio ”kartelliin” osalliselle. Ja koska näin ei ole tapahtunut, pitäisi olla kaikille selvää, että edellytykset tuomiolle asiassa ”kartellista” eivät ole täyttyneet. Toki mainittuja rajoituksia oli vanhan lain aikana nykytilannetta enemmän.

        Koskaan en ole törmännyt sanktioiden antoon taksille siitä johtuen, että asiakas on valinnut vanhan lain aikana tolpalla muun kuin jonossa ensimmäisen taksin. Onkin syytä epäillä, että ed. kommentin laatija ei ole taksia milloinkaan kuljettanut, vaan on jostain syystä päätynyt nojatuolifilosofon asemasta käsin tälle sivulle trollailemaan. Jäljet viittaavat ”ViidenTähdenAl” nimimerkkiä käyttäneeseen henkilöön. Jos näin on, olen syyllistynyt trollin ruokkimiseen, mistä tällä sivulla syystä on varoitettu. Pahoitteluni muille sivun lukijoille, jos näin kävi.

        Vanhan lain aikana noudatettiin periaatetta, että asiakkaalla on oikeus valita taksinsa. Ja taksilla asiakkaansa - ilman sanktioita.

        Näköjään et ole tietoinen, mutta kaikki kartellit eivät ole laittomia vaan on olemassa myös laillisia kartelleita. Ja eikös HTD purkanut ajovuorolistan suurelta osin siitä syystä, että viranomainen puuttui yrittämisen vapauden rajoittamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avataanpa tota sun kirjoitusta vähän.

        "Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla."

        Ennen uutta lakia taksit kuuluivat alueellisiin taksikeskuksiin, joissa autoilijat ovat omistajina (eli siis yrittäjien yhteenliittymä). Muutaman vuosi takaperin oli vielä hyvin tarkkaan määritelty milloin mikäkin auto sai olla ajossa. Jos auto oli "vuoron" ulkopuolella ajossa, annettiin siitä sanktioita. Tällä tavalla rajoitettiin kartelliin (yhteenliittymään) kuuluvan yrittäjän vapautta harjoittaa liiketoimintaa. Sen sijaan, että esimerkiksi Helsinkiin olisi perustettu useita pienempiä välityskeskuksia jotka kilpailevat keskenään, kaikki Helsingin taksit kuuluivat Taksi Helsingin välitykseen. Taksi Helsingin toimesta myös puututtiin siihen jos joku otti asiakkaan liian läheltä tolppaa tai vaikka tolpan viidenneltä sijalta. Näistäkin toimista jaettiin sanktioita. Eli välityskeskus piti huolen, että kartelliin kuuluvat autot eivät todellisuudessa harjoittaneet täydellistä kilpailua keskenään. Taksi Helsingillä välitysyhtiönä oli monopoliin verrattavissa oleva asema markkinoilla Helsingin alueella. Esimerkiksi Lähitaksin autot eivät saaneet ajaa vaikka Kämpin tolpalle sijalle 3, muuten soiteltiin Lähitaksin tarkastajille ja itkettiin niiden auton toimista.

        "Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta. Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota."

        Hinnaksi Helsingissä jäädytettiin valtioneuvoston enimmäistaksa vaikka laki ei kieltänyt sen alittamista. Se oli tosiaan vain enimmäistaksa mitä ei saanut ylittää. Hyödykkeiden tarjontaa säänneltiin esimerkiksi juuri ajovuorolistojen avulla. Tämä sääntely tehtiin Taksi Helsingin toimesta ja sitä ei todellakaan määrännyt mikään viranomainen. Helsingin alueella taksiliikenne ei todellakaan toiminut täydellisen kilpailun piirissä, vaan kilpailua rajoitettiin välitysyhtiön (autoilijoiden yhteenliittymän) toimesta. Yksi tämän kartellin suurimmista kärsijöistä oli valtio, joka kilpailun puuttumisen vuoksi joutui maksamaan Kela kyydeistä lain määrittämän enimmäishinnan.

        Osaltaan kartellin syntyyn vaikutti alan sääntely, mutta suurempi vaikutus oli autoilijoiden yhteenliittymän/välitysyhtiön päätöksillä. Nyt kun sääntelyä on purettu niin alalle tulleen kilpailun johdosta esimerkiksi Kela-kyytien hinnat ovat laskeneet selvästi. Tämä tuo valtiolle jo miljoonien eurojen säästöt. Myös yksittäinen kuluttaja voi halutessaan kilpailuttaa palvelun ja saada selvää säästöä vanhaan toimintamalliin nähden.

        "Asiakkaalla on ollut oikeus valita jonosta taksi niin aiemman kuin nykyisen taksiliikennettä säätelevän lain aikana."

        On ollut joo oikeus valita, mutta siitä tuli sanktioita kuljettajalle/autoilijalle jos suostui ottamaan kyytiin. Kartelli on nimenomaan oikea termi kuvaamaan taksiliikennettä Suomessa ennen alan sääntelyn purkamista.

        Tähän loppu osaan kirjoituksesta pitää sanoa että jos ennen nyky lakiakin as otti auton jonon välistä siitä EI tullut sanktioita , ainoastaan edessä olevat voivat jotain sanoa ja yleensä as ohjattiin ensimmäiseen autoon , mutta jos as halusi auton välistä siinä ei ollu mitään sanktioitavaa.


      • Anonyymi

        Vanhan ajan taksikuskit ovat vanhoja pernoja, joita ketuttaa se kun nykyään tavallisilla ihmisillä on mahdollista rakentaa uraa taksinkuljettajana taksiluvan ostettuaan. Onhan se niin hirveää kun nykyään muillakin kun porvareilla on varaa matkustaa taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan ajan taksikuskit ovat vanhoja pernoja, joita ketuttaa se kun nykyään tavallisilla ihmisillä on mahdollista rakentaa uraa taksinkuljettajana taksiluvan ostettuaan. Onhan se niin hirveää kun nykyään muillakin kun porvareilla on varaa matkustaa taksilla.

        En kehtais olla taksikuski.


    • Anonyymi

      Eniten ongelmia tuottavat pääkaupunkiseudulla virolais/venäläiset kuljettajat, joku gerry erityisesti vedättää asiakkaita huolella.

      • Anonyymi

        Suomalaisilla on eniten ongelmia, johan aloittajakin sen kertoi.


      • Anonyymi

        Suomalaisilla taksifirmoilla on vain puhelinnumero mistä tilata sellainen nyplääminen ei ole enää tätä vuosituhatta, voi teitä lapsukaiset sivistäkää itseänne käykää ulkomailla.


      • Anonyymi

        Pääasia, että on valkoihoinen kuljettaja. Tällöin on varmaa, että löytyy ns yhteinen kieli ja taksi osaa ajaa haluttuun osoitteeseen. Lisäksi taksin hinta tiedetään ennen liikkeellelähtöä.


    • Anonyymi

      Ongelmat ratkeaa, kun kukaan ei käytä mutistaksia. Kuskailkoot sukulaisia ilmaiseksi Itikseen.

      • Anonyymi

        Menneen ajan taksareiden kartellit tosiaan olivat laillisia, valitettavasti - ilmeisesti kartellikuskit kyyditsivät lainsäätäjiä vähän liikaa. Onneksi niistä on vihdoin päästy eroon.

        Menneen ajan kuskeille tämä vaan näyttää olevan iso ongelma, kun kerran käyvät uusien kimppuun. Kartellimafiameininkiä.


    • Anonyymi

      Ööööö.... Oletko tutustunut Suomen lakiin? Esimerkiksi kaikki Yangon sovellusta käyttävät taksinkuljettajat ovat käyneet samat taksiluvat kuin kaikki Taksi Helsingin ja Kajonin kuskit.

      • Anonyymi

        Käyneet samat taksiluvat?
        Ja miksi rinnastat kajonin taksi helsinkiin?
        Eiköhän taksi helsinki ja lähitaksi ole vertailtavissa toisiinsa. Kajon on näitä pipipali välityksiä.

        Siis Yber ja Kajon kuskeilla on trafilta saatu taksinkuljettajan lupakortti.
        Taksi helsingin ja lähitaksin kuljettajilta vaaditaan kuljettajakurssit, joilla saa th.n tai lt.n kuljettajakortin.
        Mm data ja mittarkoulutus, paikallistuntemuskokeet ynms.
        Yber ja kajon kuski ei ole näistä kuullutkaan, eikä niitä heidän mukaansa tarvitse, koska he ovat kaikin tavoin parempia kuljettajia kuin nuo kaksi vanhanliiton brändifirmaa.

        Yberi on vielä asteen Kajonia alapuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyneet samat taksiluvat?
        Ja miksi rinnastat kajonin taksi helsinkiin?
        Eiköhän taksi helsinki ja lähitaksi ole vertailtavissa toisiinsa. Kajon on näitä pipipali välityksiä.

        Siis Yber ja Kajon kuskeilla on trafilta saatu taksinkuljettajan lupakortti.
        Taksi helsingin ja lähitaksin kuljettajilta vaaditaan kuljettajakurssit, joilla saa th.n tai lt.n kuljettajakortin.
        Mm data ja mittarkoulutus, paikallistuntemuskokeet ynms.
        Yber ja kajon kuski ei ole näistä kuullutkaan, eikä niitä heidän mukaansa tarvitse, koska he ovat kaikin tavoin parempia kuljettajia kuin nuo kaksi vanhanliiton brändifirmaa.

        Yberi on vielä asteen Kajonia alapuolella.

        Silti Uber uskaltaa näyttää asiakkaille kuljettajan arviot toisin kuin nämä kaksi suurta ketkä häpeävät kuljettajiensa huonoja arvioita ja siksi piilottelevat niitä. Ja Uber on laadukkaamman palvelun lisäksi huomattavasti halvempi.


    • Anonyymi

      Vanhoina "hyvinä aikoina" ei ennen muinoin tarvinnut kuin kävellä hakemaan poliisilta lupa ilman mitään taksikursseja. Ne on nykyään näitä 70-kymppisiä eläkeläisiä jotka ajaa ilman mitään koulutusta.

      Vaikka en pois suljekkaan maahanmuuttajia niin se pahin mafia löytyy kyllä suomalaisista perusjunteista.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä kaukaa esimerkkisi hait, mutta kyllä Helsingissä taksinkuljettajan ajolupaa varten piti jo 80- luvun alussa käydä nk. katukuulustelussa, joka nimestään huolimatta oli aika kattava koe pitäen sisällään lainsäädäntöä, taksamittarin käyttöä , virkapukuohjesääntöä (!) sekä paikallistutemusta. Kursseja ei tosiaan ollut, eli kaikki tieto piti itse hankkia.
        En myöskään oikein ymmärrä, mikä tästä eläkeläiskuskien joukosta tekee mafian, mutta ehkä en vaan ymmärrä koko mafia sanaa ..


      • Anonyymi

        Hölöhölö, oot vaan kateelliinen. Jo 1970-luvulta saakka on ollut tuo taksikurssi jossa oli tärkeimpänä tuo katukuulustelu missä kadut alku-loppu missä kaupungin/kunnan alueella (kysymyksiä 100kpl-virhemarginaali 10%) , reittikysymykset, taksamittarisäädökset, muut lakisäädökset, vähimpänä virkapukusäädös. Yhdistykset piti ne kuulustelut mutta virkavalta ne ajoluvat myönsi. Ne jotka ei käyneet muuta kuin nimismiehen kuulustelulussa ei enään juuri liikenteessä ole. Nykyeläkeläiset taksareina ovat kaikki olleet/läpäisseet em. taksikurssit. Koittakaapas samaan nykypojat ja tytöt. Aika paljon oli reputtaneita silloinkin, nyt olis vielä enemmän. Teillä ei ole mitään-ai niin, onhan teillä navigaattorit....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölöhölö, oot vaan kateelliinen. Jo 1970-luvulta saakka on ollut tuo taksikurssi jossa oli tärkeimpänä tuo katukuulustelu missä kadut alku-loppu missä kaupungin/kunnan alueella (kysymyksiä 100kpl-virhemarginaali 10%) , reittikysymykset, taksamittarisäädökset, muut lakisäädökset, vähimpänä virkapukusäädös. Yhdistykset piti ne kuulustelut mutta virkavalta ne ajoluvat myönsi. Ne jotka ei käyneet muuta kuin nimismiehen kuulustelulussa ei enään juuri liikenteessä ole. Nykyeläkeläiset taksareina ovat kaikki olleet/läpäisseet em. taksikurssit. Koittakaapas samaan nykypojat ja tytöt. Aika paljon oli reputtaneita silloinkin, nyt olis vielä enemmän. Teillä ei ole mitään-ai niin, onhan teillä navigaattorit....

        Terveisin yli 70-kymppinen jo vuonna 1969 aloittanut taksivanhus? Tiedän kyllä että kehäkolmosen ulkopuolella ei ollut mitään kursseja ennen vanhaan. Poliisilta vain hakemaan...
        Eihän ne vanhukset edes tiedä mitään nykyajan taksi käytännöistä jotka oli jo ennen vapautusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä kaukaa esimerkkisi hait, mutta kyllä Helsingissä taksinkuljettajan ajolupaa varten piti jo 80- luvun alussa käydä nk. katukuulustelussa, joka nimestään huolimatta oli aika kattava koe pitäen sisällään lainsäädäntöä, taksamittarin käyttöä , virkapukuohjesääntöä (!) sekä paikallistutemusta. Kursseja ei tosiaan ollut, eli kaikki tieto piti itse hankkia.
        En myöskään oikein ymmärrä, mikä tästä eläkeläiskuskien joukosta tekee mafian, mutta ehkä en vaan ymmärrä koko mafia sanaa ..

        Mafiaan sisältyy myös nuorempia, mutta 70- tai 60-luvulla ei mitään varsinaista kurssia ollut.


    • Anonyymi

      Miten saa tilattua taksin, jossa on varmasti suomalainen kuljettaja?

      • Anonyymi

        Ei mitenkään. Uuden ajan iikollit eli persupunaniskat kävelkööt.


      • Anonyymi

        Kuulemma todennäköisyys on suuri kun pyydät tilauskeskukselta ruosinkielen taitavaa kuljettajaa. Uberilla ja Boltilla ei ehkä toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma todennäköisyys on suuri kun pyydät tilauskeskukselta ruosinkielen taitavaa kuljettajaa. Uberilla ja Boltilla ei ehkä toimi.

        Eli pitää soittaa keskukseen ja maksaa 3€ per puhelu? Ja voin luvata, että suomisikaniskat pääkaupunkiseudulla ei puhu ruotsia. Mutta ei taida tilauskeskuksia se kiinnostaa. Attribuutin saa ilman kielitaitoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitää soittaa keskukseen ja maksaa 3€ per puhelu? Ja voin luvata, että suomisikaniskat pääkaupunkiseudulla ei puhu ruotsia. Mutta ei taida tilauskeskuksia se kiinnostaa. Attribuutin saa ilman kielitaitoakin.

        Hur kan du veta det?
        Jag är nästan 69 år gammal taxichafför och finskspråkig, men talar också svenska, engelska
        och tyska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur kan du veta det?
        Jag är nästan 69 år gammal taxichafför och finskspråkig, men talar också svenska, engelska
        och tyska.

        Han bara tror, men det är ju klart. Som en gammal tant sa för åratal sedan: "Finnarna är ju tölpar".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur kan du veta det?
        Jag är nästan 69 år gammal taxichafför och finskspråkig, men talar också svenska, engelska
        och tyska.

        Han bara tror, men det är ju klart. Som en gammal tant sa för åratal sedan: "Finnarna är ju tölpar".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hur kan du veta det?
        Jag är nästan 69 år gammal taxichafför och finskspråkig, men talar också svenska, engelska
        och tyska.

        Jos olisit maksanu eläkkeet kunnolla niin ei tarvitsisi enää ajella ton ikäsenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit maksanu eläkkeet kunnolla niin ei tarvitsisi enää ajella ton ikäsenä.

        Harrastukset pitää virkeänä, eläke hengissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit maksanu eläkkeet kunnolla niin ei tarvitsisi enää ajella ton ikäsenä.

        kuule sinä jos olisit yrittäjä tekisit samoin millä pystyt maksamaan 25% työtulostasi elekettä omasta palkastasi ota laskin käteen niin mikä sun bruttopalkka niin siitä 25 % niin palautat elolle noin 30 vuotta kun sitten 29vuoden kohdalla kun olet ollut yrittäjä 29 vuotta kuolet ikäsi 61,5 vuotta 2,5 vuoden päästä olisit alkannu saamaan takasin mitkä 29 vuotta maksoit palkastasi 25 % ja palkat verot 22 % päälle.


      • Anonyymi

        Ei uskalla enää tilata taksia kotiovelle. Musta mies huomasi että mummo asuu yksin niin seuraavan kerran kun mummo lähti ajelulle niin asunto tyhjennettiin. Kyllä joku pitää vahtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma todennäköisyys on suuri kun pyydät tilauskeskukselta ruosinkielen taitavaa kuljettajaa. Uberilla ja Boltilla ei ehkä toimi.

        Milloin berner antaa lausunnon uudesta taksiliikenteestä. Ei uskalla tilata taksia keskuksen kautta kun ei tiedä minkä värinen tulee ja vahtivat asuuko mummo yksin. Kovin kyselevät ketä mummon kanssa asuu


    • Anonyymi

      Taksimafia a'la Maahanmuuttajat

      Kuka haluaa ajaa,kun jeppe ei osaa?
      Meillä jos jeppe ei osaa..ei sillä oo ajoja..

    • Anonyymi

      Mun vaimo meni hki-vantaalta keskustaan ,jonkun Virolaisen ferrari kuljettajan kyydis.
      Ajo sikana ja vaaratilainteita tuli.
      Perkele,kun olisin ite ollut,niin takaraivoon ois Raivo Ruusna saanu nyrkistä.
      Mitä sekunda ryssä voittaa ralliajolla ja vaarantaa asiakkaiden turvallisuuden.
      Tällästä paskaa on Helsingin taksissa !!

      • Anonyymi

        Onneksi sentään se kuskin takaraivon mottaaminen parantaa liikenneturvallisuutta, pysähtyyhän liike lähimpään lyhtypylvääseen.


    • Anonyymi

      HELSINGIN ASEMA-AUKION TAKSIT

      Helsingin Asema-aukiolla basaarimainen meininki menee päivä päivältä huonommaksi. Aamusta iltaan ko. alueella eräänlainen, jos sallitte ilmaisun "rikollisporukkaa" muistuttava ryhmä varaa eri jonoista/kaistoilta itselleen ja kavereilleen ETUKÄTEEN jonopaikan, mikä ei missään tapauksessa ollut Helsingin Kaupungin tarkoitus kun taksialueelle maalattiin muutama viikko sitten neljä uutta ja itsenäistä taksijonoa/kaistaa, johon jokaiseen pitäisi ajaa sille viimeiselle vapaana olevalle paikalle kun sellainen vapautuu.

      Tällä hetkellä ja päivittäin tämä heikkoa suomen kieltä osaava ryhmä on tavallaan "vallannut" Asema-aukion ja he organisoidusti jakavat jonotuspaikat etukäteen oman mielensä mukaisesti ja vastoin mm. poliisin antamia ohjeita. Tämä ryhmä myös jalkautuu porukalla autoistaan ja liikuttelevat omia sekä kavereidensa autoja eri jonoissa niin, että perinteiset brändiautot eivät pääse etenemään jonojen perältä, koska jonojen keulapaikoille kiilataan sivusta tai viistosti edestä peruuttaen ryhmän itsensä organisoimalla tavalla. Toisinaan tullaan seisomaan jonon hännillä olevien perinteisten brändiautojen keulan eteen, jotta auton liikuttaminen jonossa eteenpäin on täysin mahdotonta.

      Miten tämä on mahdollista ?!?

      Siksi, koska jatkuvaa valvontaa ei viranomaisten puolelta ole. Mikäli poliisi sattuu kiireiltään tulemaan paikalle, niin toiminta rauhoittuu hetkeksi, mutta käynnistyy heti kun virkavalta poistuu paikalta. On täysin absurdia kuvitella, että Asema-aukiolla aamusta iltaan päivystävä amatööreistä muodostuva ryhmä noudattaisi annettuja ohjeita ja sääntöjä ilman viranomaisten jatkuvaa valvontaa tai läsnäoloa. Ehkäpä juuri tästä syystä Helsingin sataman Länsiterminaali 2. sekä Katajanokan terminaali kilpailutettiin sekä puomitettiin, jolloin varsinaisella taksiasemalla häiriöt loppuivat ja ne siirtyivät muualle?

      Asema-aukion neljällä uudella kaistalla oli varmasti tarkoitus, että eri yhtiöiden autoja olisi tasaisesti näkyvillä ja tarjolla asiakkaille, jotka lähestyvät taksiaseman keulamerkin tuntumaan kävellen? Nyt tämä organisoitu ryhmä pyrkii kaikin tavoin estämään vapaan kilpailun sijoittamalla omat autonsa jonojen kärkipaikoille kiilaten ja samalla pitäen ne perinteiset tunnetut bränditaksit kaukana jonojen takana. He tietävät hyvin, että useat helsingissä liikkuvat asiakkaat valitsevat mielellään sen tutun ns. brändiauton, jos sellainen on näkyvillä ja tarjolla.

      Maksaisitko SINÄ 25-50 euroa alle kilometrin pituisesta taksimatkasta, joka suoritetaan parhaat päivänsä nähneellä kolhitulla taxilla, jossa kuljettajana on suomen kieltä osaamaton henkilö ja jolla ei ole edes kohtuullista paikallistuntemusta Helsingistä, eli kyydit ajetaan navigaattori päällä, kun muuten ei löydetä perille? ..En minäkään. Varsinkin kun vastaavan kyydin saa noin 12 eurolla kokeneen ja ammattinsa osaavan kyydissä ja palvelun saa huom! myös suomen kielellä.

      Valitettavasti täältä edelleen löytyy niitä asiakkaita, jotka menevät hieman hiprakassa tai muusta syystä siihen taksijonon ensimmäiseen autoon ja luultavasti täysin tietämättömänä siitä, että veloitus voi olla ko. autossa kaksi-kolme-neljä-viisikertaa kovempi kuin siellä taaempana jonossa olevassa tunnetussa brändiautossa.
      Ehkä joillekin asiakkaille tulee vielä ylimääräisenä yllätyksenä sellainenkin mahdollinen vaihtoehto, että perillä maksuksi kelpaa ainoastaan käteinen ja virallista kuittia, josta näkyy ALV-erittelyt ja muut vaaditut tiedot ei "tällä kertaa" saa, koska kuljettajan kertoman mukaan printteri sekä maksupääte meni juuri hetki sitten rikki..

      Toivottavasti eri mediayhtiöiden edustajat jalkautuvat Helsingin Asema-aukiolle erityisesti pe/la iltaisin ja raportoivat näistä ikävistä epäkohdista, sillä pikaista muutosta tarvitaan.

    • Anonyymi

      yllätys? Kiitos Berner

    • Anonyymi

      Maahanmuuttaja oli mummolta veloittanut taksimatkan ja sanonut kaksikymmentä euroa palveluraha. Näin mummoja huijataan. En mene maahanmuuttajan kyytiin valkka kuinka uhittelevat luulevat hallitsevan kaiken

      • Anonyymi

        Itse käytän pelkästään Uberia ja Yangoa niin ei tule yllätyksiä matkan hinnan suhteen. Vapautuksesta on jo useampi vuosi ja osa kuluttajista on edelleen ihan hukassa asian suhteen.


      • Anonyymi

        Suomalainen kuski ja autossa taksamittari niitä käytän muut kierrän kaukaa.Kerran kusetettu riitti minulle.


      • Anonyymi

        Tuohan meni ihan oikein. Ammattitaidossa vikaa, jos ei kuski ymmärrä ottaa pitkätukkaisilta rahat pois aina, kun on otettavissa.
        Ja rahasta pitää osata antaa väärin takaisin. :)


    • Anonyymi

      Voi vittu kun mamut terrosisoivat meidän maassa. Eivätkä osaa hävitä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe