Toyotan uudet hybridit kuluttavat maantiellä vähemmän...

Anonyymi

....kuin taajama-ajossa. Tämä on myös todettavissa mm. uuden Corollan, uuden Camryn ja Priuksen koeajojen lukemista.

Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi jossa suuri 2.0 moottori:

Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

Camry 2,5-litran moottorilla:

Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20A lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia. Niissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset ja siten myös päästöt. Tämä on luettavissa autohinnastoista.

54

219

    Vastaukset

    • Jos inahdatkin siellä vielä yhdenkin valheen Toyotasta. Se ammutaan alas vähintään kymmenellä totuuden kertovalla ketjulla. Pysy hiljaa.

      • Mutta kun se tojon hybridi on kallis ei muille kilpailijoille pärjää kuin korkeintaan kulutuksessa jossa ei koskaan maksa hintaansa takas ja kaikissa muissa testi osioissa tulee takkiin rajusti ..näin se vaan on..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se tojon hybridi on kallis ei muille kilpailijoille pärjää kuin korkeintaan kulutuksessa jossa ei koskaan maksa hintaansa takas ja kaikissa muissa testi osioissa tulee takkiin rajusti ..näin se vaan on..

        ...häviää jopa kaksi kymmenesosa pistettä ja nekin mielipidekysymyksissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...häviää jopa kaksi kymmenesosa pistettä ja nekin mielipidekysymyksissä.

        Hybridi hävisi juuri mitattavissa asioissa, paitsi polttoaineen kulutuksessa.


    • Sutkit jätkät eli Volkswagenin automyyjät hokee tällaista paskaa:

      "Paljon ajavalle diesel"
      "Hybridi kuluttaa maantiellä ja säästää vähän kaupungissa"

      Viimeisen kymmenen vuoden aikana kumpikaan myytti ei ole pitänyt paikkaansa.

    • Aloituksessa on taas yksi asia saanut oikean totuuden.

      OIKEA TOTUUS:

      Toyotan hybridi säästää maantiellä enemmän kuin taajamassa.

      • Kyllä tuollaiset lukemat ovat tuhlausta, ei säästöä.
        Kaasuautolla ja sähköautolla pääsee kaksi kertaa tai viisi kertaa halvemmalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollaiset lukemat ovat tuhlausta, ei säästöä.
        Kaasuautolla ja sähköautolla pääsee kaksi kertaa tai viisi kertaa halvemmalla.

        Tässä ei ole nyt niistä puhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollaiset lukemat ovat tuhlausta, ei säästöä.
        Kaasuautolla ja sähköautolla pääsee kaksi kertaa tai viisi kertaa halvemmalla.

        Ei pääse, valehtelet ja yrität johtaa harhaan !


    • Noin suurella moottorilla varustetuissa autoissa kuin nuo Camry ja Corolla on noin uskomattoman pieni kulutus kuin tuossa ketjun aloituksessa on kerrottu. Ohhoh!

      • Voihan moottori suuri olla mutta suhteessa tehoton.


    • Melua on ainakin enemmän kuin kilpailijoissa, Corolla Sedan 72/75 dB 120 km/h (TM 11/2019)

      • Moottori-lehti kirjoittaa 10.4.2019 Corollan loeajon jälkeen:

        Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.


    • Ketjun aloituksessa onmuita autonvalmistajia suuresti jätkyttävä totuus.
      Sekin on nyt sitten toisin kuin enitset valheet.

    • Uusi aika. Uusi totuus. Toyota on sekä maantiellä että taajamassa taloudellinen.

      • Uusi aika on alkanut Skoda Scala kulutti AutoBild 15/ 2019 mukaan testi keskimäärin 5.8 litraa ja maantiekulutus 4.6 litraa ei paha totta vieköön.


    • Vanhanaikaista on ajaa pelkästään bensalla niinkuin tojo.
      Paljon halvemmalla pääsee sähköllä tai kaasulla. Niitäpä ei tojolla ole.

      • Hävettäisi ajaa Tojolla. On sitten rimpula auto. Ajan länsiautolla, niissä on ajo-ominaisuudetkin.


    • Jos ne Tojon hybridit kuluttavat niin vähän, niin voisinko pyytää, että ajatte maanteillä samaa nopeutta kuin muutkin eikä 10 km/h vähemmän.

      • Tuollainen nopeuden järkyttävä nosto merkitsee ainakin 0,7 litran kulutuksen nousua, ei käy.


    • Eikö 2 litran moottori ole jo liian suuri nykyautoon .... 2,5 litran moottorista nyt puhumattakaan ?

      Nykyään autojen moottoreissa suositaan 0,9 -- 1,2 litran turbomoottoreita.

      • Olen vanhan kansan automies. Mielestäni autossa pitää olla vähintään 3 litran 6-sylinterinen moottori, jotta tunelma on oikea. Kyllähän nämä oikeat autot sitten bensaakin vievät, mutta oikeasta ajotunnelmasta pitää tietysti maksaa.


    • Aloituksessa on oikeaa tietoa Toyotan hybridien kulutuksesta.

    • Tämäkin vanha myytti, että hybridi kuluttaa maantiellä saman kun mikä tahansa polttomoottoriauto on näköjään nyt kumottu kuten myös se, että diesel olisi edullinen paljon ajavalle. Dieselit hirveät vuotuiset maksut vievät edun mennessään.

      • Kyllä jokainen osaa valmistaa pienellä kulkevan auton, mutta kun ihmiset haluavat muutakin, kuten kiihtyvyyttä ja letkeyttä väännön jne. muodossa ja siksi diesel on paras paljon ajavalle.
        Toyotalla ajetaan vähiten ja silti heille on tärkeää pieni kulutus. Ihmettelen vaan mitä siinä säästää, kuulostaa lähinnä huonolta selittelyltä kun ollaan pettyneitä autoon joka tuli hankittua. Melu, surkeat ajo-ominaisuudet ja epämukavuus on mielestäni syitä miksi Toyotaa ei kannata edes harkita. Ja se ruostuminen, hihii.


      • Autolla ajaminen ei koskaan ole halpaa, (eikä tule koskaan olemaan) kustannukset jakautuu eri energiamuotoa käyttävillä ajoneuvoilla eri tavalla, siihen vaikuttaa mielestäni ainakin nämä seikat: hankintahinta - energian (bensiini/diesel/kaasu/sähkö) hinta - käytön verotus - ajetut kilometrit vuodessa (diesel), eli tässä muutamia seikkoja, verotus taitaa olla määrittävin tekijä tulevaisuudessa, mitä autonkäyttö kullekin tulee maksamaan, elikkäs, jos sinulla on auto ja haluat/tarvitset sitä välttämättä, niin maksat ja kärsit, valtio haluaa aina omansa, vaikka kaikki vaihtaisivat huomenna maailman pelastamisen nimissä täyssähkö autoon, niin verotulot pitää pysyä "tarpeellisella" tasolla valtion tuloihin nähden, elikkäs suossa ollaan joka tapauksessa, edes "ilmainen auringosta saatava energia" ei verotusta tule poistamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokainen osaa valmistaa pienellä kulkevan auton, mutta kun ihmiset haluavat muutakin, kuten kiihtyvyyttä ja letkeyttä väännön jne. muodossa ja siksi diesel on paras paljon ajavalle.
        Toyotalla ajetaan vähiten ja silti heille on tärkeää pieni kulutus. Ihmettelen vaan mitä siinä säästää, kuulostaa lähinnä huonolta selittelyltä kun ollaan pettyneitä autoon joka tuli hankittua. Melu, surkeat ajo-ominaisuudet ja epämukavuus on mielestäni syitä miksi Toyotaa ei kannata edes harkita. Ja se ruostuminen, hihii.

        Tojotassa on vieläpä niin ohkaset pellit että ruoste syö läpi reijän parissa vuuessa. Kattokaapa kaks vuotista tohjotaa niin pitsi helmat on siinnä.


    • Kulutuslukemista ei tarvitse väitellä. Ne voi lukea tämän ketjun aloituksesta.

      • No ihan sama mitä auo kuluttaa jos autolla ajaa 5-12tkm vuodassa, kuten Toyotalla yleensä.
        Mutta sitä en ymmärrä kuinka joku haluaa auton joka pilaa selän, kuulon ja hermot, kuten Toyota. Ja piru kun se ruostuukin parissa kolmessa vuodessa surkeaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ihan sama mitä auo kuluttaa jos autolla ajaa 5-12tkm vuodassa, kuten Toyotalla yleensä.
        Mutta sitä en ymmärrä kuinka joku haluaa auton joka pilaa selän, kuulon ja hermot, kuten Toyota. Ja piru kun se ruostuukin parissa kolmessa vuodessa surkeaksi.

        Älä valehtele. Taidat olla vähän yksinkertainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Taidat olla vähän yksinkertainen.

        Tojoloodalla ajetaan 14, ei 25 tkm vuodessa.


    • Vaikka oma diesel imee aikalailla 7l/100km ei tulisi mieleenkään Toyotaa alle laittaa. Autossa muitakin ominaisuuksia kuin kulutus ja sen 40-50tkm vuodessa taittaa jollain ihan muilla merkeillä.

      • Tarkoitatko vikoja niillä ominaisuuksilla. Tietyissä preemiumeissa, eli pajaseisojissa kuulemma viat on omistajien mielestä niitä ominaisuuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko vikoja niillä ominaisuuksilla. Tietyissä preemiumeissa, eli pajaseisojissa kuulemma viat on omistajien mielestä niitä ominaisuuksia.

        Myönnetään että pitänyt viimeisen 10 vuoden aikana käyttää korjattavana yhdestä autosta ilmapussin ja toisesta ahtoputki. Ei Toyotassa näitä ongelmia toki olisi ollut toki normi huoltojakin puolta vähemmän.


    • Uskomattoman pienet on kulutukset vaikka autoissa on noin suuret moottorit.

      • > Uskomattoman pienet on kulutukset vaikka autoissa on noin suuret moottorit.

        Uskomattoman laiskat moottorit tohjoloodissa. Ja väännöttömät - kaasua painettaessa pitää sitten kuunnella moottorin ulinaa.

        Sekä corollaattorissa että VHS kopiomaasturissa 2,0 l vaparimopokoneen parina on vanhanaikainen NiMH akku tavaratilaan sijoitettuna. Tavaratilaa reilut 300 l eli pikkuautojen tasoa. Toki se on hyvin linjassa autojen kantavuuden kanssa - nämähän on tarkoitettu eläkeläispariskunnille terveisten kuljetukseen.

        1,8 l pannulla tavaratilaa on enemmän, mutta kiihtyvyys mitataan kalenterilla.


    • Toisaalla taas Toyotaa pilkkava trolli valehtelee.

    • Uuden Toyotan pstajalle on näemmä tärkeintä että auto kuluttaa hieman vähemmän bensaa kuin jotkut muut autot. Bensan kulutuksen eroa ei Toyotalla saa kuitenkaan kurottua kiinnj, sillä Toyota maksaa useita tuhansia euroja enemmän kuin paremmat kilpailijat ja Toyota on kuitenkin kaikista meluisin ja epämukavin, puhumatta se ruosteherkkyydestä. Toyotalla ajetaan myös kaikkein vähiten ja jo pelkästään se ja kalliimmat huollot tappaa ja tuhoaa Toyotasedän "säästöt".

      • Useille ihmisille on tärkeää, että hybridi-Tojota kuluttaa vähemmän kuin tavalliset autot. Minulla on kaksi autoa, joten reissuun lähtiessäni voin valita, kummalla ajopelillä lähden matkaan. Viime kuukausien aikana olen lähtenyt ajoon aina Tojotalla, koska se on paljon taloudellisempi.

        Ajelin eilenkin pahassa loskakelissä 220 km maantielenkin hybridi-Tojotallani, koska kävin tervehtimässä yhtä sukulaismiestä. Koko reissulla kulutus oli oli kokonaista 9,7 l. Jos olisin ajanut saman reissun isommalla saksalaisella autollani, niin bensaa olisi mennyt 18,5 l. Säästö oli maantieajossakin niin huomattava, että kotiin palattuani oli helppo hymyillä.

        Taidan laittaa saksalaisen bensarosvon kohta seisontaan, sillä varsinkin kaupunkiajossa se on erittäin epätaloudellinen. Se vie kaupungissa bensaa peräti 15 l/100 km, kun hybridi-Tojota vie vastaavassa ajossa vain 4,5 - 5 l/100 km. Jarrutusenergian talteenotolla on siis suuri merkitys.

        Hybridi-Tojota edustaa edelleen autotekniikan ehdotonta huippua, vaikka sen ensiesittelystä on kulunut jo yli 20 vuotta. Muut tehtaat vasta haaveilevat näin hienosta ja toimivasta hybriditekniikasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useille ihmisille on tärkeää, että hybridi-Tojota kuluttaa vähemmän kuin tavalliset autot. Minulla on kaksi autoa, joten reissuun lähtiessäni voin valita, kummalla ajopelillä lähden matkaan. Viime kuukausien aikana olen lähtenyt ajoon aina Tojotalla, koska se on paljon taloudellisempi.

        Ajelin eilenkin pahassa loskakelissä 220 km maantielenkin hybridi-Tojotallani, koska kävin tervehtimässä yhtä sukulaismiestä. Koko reissulla kulutus oli oli kokonaista 9,7 l. Jos olisin ajanut saman reissun isommalla saksalaisella autollani, niin bensaa olisi mennyt 18,5 l. Säästö oli maantieajossakin niin huomattava, että kotiin palattuani oli helppo hymyillä.

        Taidan laittaa saksalaisen bensarosvon kohta seisontaan, sillä varsinkin kaupunkiajossa se on erittäin epätaloudellinen. Se vie kaupungissa bensaa peräti 15 l/100 km, kun hybridi-Tojota vie vastaavassa ajossa vain 4,5 - 5 l/100 km. Jarrutusenergian talteenotolla on siis suuri merkitys.

        Hybridi-Tojota edustaa edelleen autotekniikan ehdotonta huippua, vaikka sen ensiesittelystä on kulunut jo yli 20 vuotta. Muut tehtaat vasta haaveilevat näin hienosta ja toimivasta hybriditekniikasta.

        > Ajelin eilenkin pahassa loskakelissä 220 km maantielenkin hybridi-Tojotallani

        Oi sitä tuskaa... maantieajoa loskakelissa itäautolla. Toisaalta tässä on hyväkin puoli - pelottaa niin, ettei ole pelkoa rattiin nukahtamisesta! Nimim. kokemusta on.

        BTW itse ajelen keskimäärin 2 l/100 km bensankulutuksella. Mutta autoni ei olekaan vanhanaikainen ja laiska latauskelvoton hypetys.


    • "Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia. Niissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset ja siten myös päästöt."

      Tämä on valhe. Kaasuautot ja ladattavat hybridit ovat tojon hybrideja parempia tässä suhteessa. Ssmoin biodieselillä kulkevat autot.
      Tojo on jäänyt 90-luvulle ja niin on jäänyt näköjään teron ymmärryskin. Kyvytön oppimaan uutta ja hokee vanhentuneita adioita totuutena.

      • Ajelkaa sitten edes rajoituksen mukaisia nopeuksia, jos kulutus on niin pieni. Toyotalla voi ajella huoletta mittarinopeutta 7-8 km/h yli rajoituksen.


    • Toyotafanit hehkuttavat aina pientä kaupunkikulutusta, vaikka Suomessa ei ole kuin pari isompaa kaupunkia. Useimmista kaupungeista ajaa läpi reilussa 5 minuutissa.

    • Tässäkin on aloitus, jossa on hyvää luettavaa.

    • Siinä sitä on Toyotaa pilkkaavalle trollille hybridihuijausta kerrakseen.

    • Muinoin täällä Toyotaa pilkkaava trolli huusi koko ajan kuinka Toyotan hybridi ei säästä maantieajossa ollenkaan ja kaikkialla vaan vedottiin saksalaisessa pirtumonitorissa oleviin saksalaiseen tapaan valheellisiin kulutuksiin.

      Aloituksen kulutuslukemat kertovat aivan toista kuin trollin valheet.

      Kyllä on aika muuttunut.

      • Näin on ja tästä sen näkee jos linkki vaan toimii niin miten itselataava hybrid Toyota kulkee pelkällä sähköllä vaan bensamoottorin tullessa välillä apuun. Jotkut yksinkertaisimmat juntit ei vaan ymmärrä mitä hybrid ja itselataava tarkoittaa. https://youtu.be/5QNw1n5JLLw


    • Nyt on Skoda-myymälöissä tuliset paikat. Näkyy täällä tämän päivän hirveänä ja perustettomana Toyotan pilkkaamisena.

    • Toyota kykenee tietysti kehittämään perinteisiä polttomottoreitakin niin että niissä on kaikkein korkein energiatehokkuus, koska se on tuonut markkinoille menestyviä aivan yydenlaisia autoja kuten hybridit ja vetyauton.

      Pitkälle kehitetyn hybridijärjestelmän ja energiatehokkaiden mottorien yhteistyönä syntyy huippupieni kulutus.

      • Eihän 5 l/100 km ole enää mikään huippupieni. Tavallisetkin autot pääsevät jo lähelle tuota - tai siis oikeat autot. Pokemon itäautot kun ovat vähän semmoisia puolisokeille ja -kuuroille papoille tarkoitettuja mopoauton esiasteita.

        Lataushybrisit ja kaasuautot vetelee sitten 1-3 l/100 km kulutuksia eli päästöt puolet pienempiä kuin kehityksen kelkasta kaikin puolin tippuneilla latauskelvottomilla hypetyksillä.


    • Kyllä kaupunkiliikentesä 13 litraa on liikaa ei kai se mikää 8 kone oo TOHJO TOYO
      LELUX

    • Mikset sinä nyt riehu että hybridistä ei ole mitään hyötyä maantiellä. Riehu nyt, niin saadaan kerottua tätä totuutta koko kansalle. Riehu.

    • Painavat hybridit ja ladattavat autot kuluttavat tiestöä enemmän kuin tavisautot, joten niille pitää säätää korkea ajoneuvovero.

      • Hybridit ovat kevyempiä, koska niistä puuttuu valtavasti tavisautossa olevia raskaita osia keten esim. kytkin.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin: Meillä on kaksi ongelmaa keskusta ja vihreät

      Hallituksella oli tiukka tammikuu, Marin kiteytti jo omilleen: ”Meillä on kaksi ongelmaa: keskusta ja vihreät” https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b
      Maailman menoa
      146
      4430
    2. Sara Siepin "työt" ?

      Sieppi on lomalla noin kolmen viikon välein. Koska hän tekee töitä ? Mitä työtä? Miten voi siis olla koko ajan lomamatkoilla, ja ei mitää las palmas h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1158
    3. 2/3 suomalaisista tyytyväisiä Marinin hallitukseen

      Hallitus etenee hallitusohjelmassaan kuin juna – suomalaiset tykkäävät. https://yle.fi/uutiset/3-11220404
      Maailman menoa
      203
      643