Ottakaa yhteys maakuntanne ELY keskukseen, siellä on nimetyt henkilöt jotka tarkastavat, sekä ostavat valtiolle sekä metsiä että suo alueita hiilinieluiksi ja luonnonsuojelualueeksi. Positiivisena erona yksityiseen kauppaan esim. metsäyhtiölle on se, että näistä kaupoista ei tehdä minkäänlaisia vähennyksiä esim. lahojen puiden suhteen, koska kaikki metsä jää koskemattomana pystyyn.
Metsästä tai suoalueesta maksetaan markkinahinta ja kaupasta ei tarvitse maksaa mitään veroa.
Metsänomistajalla on myös mahdollisuus myydä pelkkä metsä mutta pitää metsänpohja itsellään omistuksessa.
Kaupan toteutuminen vaatii ainoastaan muutamien kriteerien täyttymisen, esim. ei ojia ja metsän tulisi olla mahdollisimman luonnontilassa.
Hyviä kauppoja!
Metsänomistajat huomioikaa tämä jos alueellenne suunnitellaan tuulivoimaa
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hakekaa äkkiä metsäkiinteistöillenne kiinnitykset, vaikka että niitä tarttekkaa, nimittäänsä tuulivoimayhtiö tarttee ittelleen kiinnitykset kun hakee rahooottajaa voimalaitosalueelle rakentamiselle.
Jos siellä onki monta mettänomistajaa jolla on jo omat kiinnitykset haettuna, niin tuulivoimayhtiö joutuu pyytämähä mettänomistajalta allekiriootusta ns. etusija järjestys sopimukseen, jos mettänomistaja ei sitä sitte anna, niin ei saa tuulivoima yhtiö rahootusta rahoottajalta olleskaa.
että näin.- Anonyymi
Minkälainen kiinnitys kelpaa? Riitääkö pulttaus kallioon kiinni?
- Anonyymi
Miksi moista pelleilyä ? minä ainakin vuokraan myllyn paikan jos tulevat kysymään ihan mukavaa vuokraa maksavat
- Anonyymi
Mä oon jo Sepon kans hakenut kultavaltaukselle lainhuudon.Saapahan Lasse oikein persujen kärestä.Kepu 7% Sebbo 27%
- Anonyymi
POP pankin tuulikaapis on paffiloorallinen kiinnityksiä, niitä saa hakia siältä ja lyörä lekalla mettäs maaha.
Mä kävin hakemas 3 kappaletta, ei vie tuulimyllärit mun mettiä. - Anonyymi
Ei hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2264186Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️343675Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi363609Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.1303586Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k253531- 163497
Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1133366Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.202964Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2582531Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!192525