Metsänomistajat huomioikaa tämä jos alueellenne suunnitellaan tuulivoimaa

Anonyymi

Ottakaa yhteys maakuntanne ELY keskukseen, siellä on nimetyt henkilöt jotka tarkastavat, sekä ostavat valtiolle sekä metsiä että suo alueita hiilinieluiksi ja luonnonsuojelualueeksi. Positiivisena erona yksityiseen kauppaan esim. metsäyhtiölle on se, että näistä kaupoista ei tehdä minkäänlaisia vähennyksiä esim. lahojen puiden suhteen, koska kaikki metsä jää koskemattomana pystyyn.

Metsästä tai suoalueesta maksetaan markkinahinta ja kaupasta ei tarvitse maksaa mitään veroa.

Metsänomistajalla on myös mahdollisuus myydä pelkkä metsä mutta pitää metsänpohja itsellään omistuksessa.

Kaupan toteutuminen vaatii ainoastaan muutamien kriteerien täyttymisen, esim. ei ojia ja metsän tulisi olla mahdollisimman luonnontilassa.

Hyviä kauppoja!

6

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hakekaa äkkiä metsäkiinteistöillenne kiinnitykset, vaikka että niitä tarttekkaa, nimittäänsä tuulivoimayhtiö tarttee ittelleen kiinnitykset kun hakee rahooottajaa voimalaitosalueelle rakentamiselle.

Jos siellä onki monta mettänomistajaa jolla on jo omat kiinnitykset haettuna, niin tuulivoimayhtiö joutuu pyytämähä mettänomistajalta allekiriootusta ns. etusija järjestys sopimukseen, jos mettänomistaja ei sitä sitte anna, niin ei saa tuulivoima yhtiö rahootusta rahoottajalta olleskaa.

että näin.

• Anonyymi

Minkälainen kiinnitys kelpaa? Riitääkö pulttaus kallioon kiinni?

• Anonyymi

Miksi moista pelleilyä ? minä ainakin vuokraan myllyn paikan jos tulevat kysymään ihan mukavaa vuokraa maksavat

• Anonyymi

Mä oon jo Sepon kans hakenut kultavaltaukselle lainhuudon.Saapahan Lasse oikein persujen kärestä.Kepu 7% Sebbo 27%

• Anonyymi

POP pankin tuulikaapis on paffiloorallinen kiinnityksiä, niitä saa hakia siältä ja lyörä lekalla mettäs maaha.
      Mä kävin hakemas 3 kappaletta, ei vie tuulimyllärit mun mettiä.

• Anonyymi

Ei hyvä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      748
    3. 47
      654
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      623
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      623
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      611
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      567
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37