Metsänomistajat huomioikaa tämä jos alueellenne suunnitellaan tuulivoimaa

Anonyymi

Ottakaa yhteys maakuntanne ELY keskukseen, siellä on nimetyt henkilöt jotka tarkastavat, sekä ostavat valtiolle sekä metsiä että suo alueita hiilinieluiksi ja luonnonsuojelualueeksi. Positiivisena erona yksityiseen kauppaan esim. metsäyhtiölle on se, että näistä kaupoista ei tehdä minkäänlaisia vähennyksiä esim. lahojen puiden suhteen, koska kaikki metsä jää koskemattomana pystyyn.

Metsästä tai suoalueesta maksetaan markkinahinta ja kaupasta ei tarvitse maksaa mitään veroa.

Metsänomistajalla on myös mahdollisuus myydä pelkkä metsä mutta pitää metsänpohja itsellään omistuksessa.

Kaupan toteutuminen vaatii ainoastaan muutamien kriteerien täyttymisen, esim. ei ojia ja metsän tulisi olla mahdollisimman luonnontilassa.

Hyviä kauppoja!

5

187

Vastaukset

• Hakekaa äkkiä metsäkiinteistöillenne kiinnitykset, vaikka että niitä tarttekkaa, nimittäänsä tuulivoimayhtiö tarttee ittelleen kiinnitykset kun hakee rahooottajaa voimalaitosalueelle rakentamiselle.

Jos siellä onki monta mettänomistajaa jolla on jo omat kiinnitykset haettuna, niin tuulivoimayhtiö joutuu pyytämähä mettänomistajalta allekiriootusta ns. etusija järjestys sopimukseen, jos mettänomistaja ei sitä sitte anna, niin ei saa tuulivoima yhtiö rahootusta rahoottajalta olleskaa.

että näin.

• Minkälainen kiinnitys kelpaa? Riitääkö pulttaus kallioon kiinni?

• Miksi moista pelleilyä ? minä ainakin vuokraan myllyn paikan jos tulevat kysymään ihan mukavaa vuokraa maksavat

• Mä oon jo Sepon kans hakenut kultavaltaukselle lainhuudon.Saapahan Lasse oikein persujen kärestä.Kepu 7% Sebbo 27%

• POP pankin tuulikaapis on paffiloorallinen kiinnityksiä, niitä saa hakia siältä ja lyörä lekalla mettäs maaha.
      Mä kävin hakemas 3 kappaletta, ei vie tuulimyllärit mun mettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Omakotiasujien ahdinko syvenee.

190.000 kotia lämmittää vielä talonsa öljyllä mutta hallitus kaavailee korottavnsa lämmitysöljyn hintaa veroilla. Kokonaispäästöistä vain 2 % tulee ko
      Maailman menoa
      297
      9384
    2. Ministeri Ohisalo haihattelee kreikka pakolaisilla, kun Suomessa...

..on ihmisilllä hätä. Kun illalla menee ns. "piritorille" Helsingin sörnäisissä ,oli siellä pultsaria ja narkomaania, nuorta juoppoa jne. samassa on m
      Maailman menoa
      292
      8591
    3. Kauanko Maisan avioliitto kestää?

Vuosi vaiko kaksi, mitä veikkaat? Ensi vuonna ero, tämä on veikkaukseni.
      267
      5237
    4. Tappo porissa

Torstaina siis tapettu kohukaunotar
      Pori
      47
      1729
    5. Kuvaile kaipaamasi

henkilön seksuaalista energiaa:
      Ikävä
      76
      499