Kuinka paljon EOK ja Pitkänen vedättivät euroja

Anonyymi

Huuhaa lupauksillaan WC sponsoreilta vielä loppu tyhjennyksessä?Vieläkö sponssit maksavat EOK:n jäsenmaksua?

73

762

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huvittava säie.

1. Avaus on nimimerkki "Valuuttakauppias" aka "Moktar Gubta":n tekemä ei-sinisellä nikillä eli rekkaamattomalla nikillä. Kyseinen multinikki on tosin vannonut ja vakuuttanut, että hän kirjoittaa vain yhdellä ja ainoalla sinisellä nimimerkillä.
      2. Avaaja eli multinikki vastaa itse itselleen sinisellä nimimerkillä "Valuuttakauppias".
      3. Avaaja eli multinikki vastaa "Valuuttakauppiaalle" eli itse itselleen nimimerkillä "Moktar Gubta".

Ei kai tähän muuta tarvinne sanoa. Ihmettelen tosin edelleen suuresti niitä, jotka jaksoivat vuosikausia uskoa kyseisen multinikin satuihin. Hänet on nähty, ja hänelle itselleen tärkeitä asioita on vain kolme: minä, minä ja minä itse.

• Anonyymi

Denialismi on mytomaanikon oireilussa myös hallitseva elementti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Sininen nilkki ? Ei vaan nilkit yrittää pitää kussetetut rahat itsellään, mutta Suomen oikeuslaitos ulosvetäjän avulla kärräsi kolhoosiämpärissä rahat takaisin oikeille omistajille ja pätkän sanoin, yhteys rahoihin saatiin takaisin.

• Anonyymi

Aivan.

• Pennitön uneksija/ 1. säkeistö kokonaisuudessaan:

Ei ole mulla markkoja taskussa,
      mutta siitä viis´ mä välitän,
      kas rikkaus maan,
      ei konsanaan
      voi näyttää meille tietä Thaikkulaan.
      Ja, niinhän sitä kerrotaan kaskussa,
      että pipsit ne syöntä rasittaa
      ja Hanski se pitää kaikki laskussa,
      miten paljon teitä kusettaa.

Mukavia lauluiltoja.

• Anonyymi

"Ei kai tähän muuta tarvinne sanoa. Ihmettelen tosin edelleen suuresti niitä, jotka jaksoivat vuosikausia uskoa kyseisen multinikin satuihin. Hänet on nähty, ja hänelle itselleen tärkeitä asioita on vain kolme: minä, minä ja minä itse."

Ei tarvitse sanoa, ei.

• Voimmehan me laulaa vaikka kahdestaankin. Tein toisenkin säkeistön. Yritämmekö nyt yhdessä?
        Kas elämä on vähän sitä sorttia,
        että ei se aina hymyile.
        Niin pipsinen on tie,
        mi klubihin vie
        ja toisille se tuntematon lie.
        Niin moni panttas' viimeisen paitansa
        ja markat klubiin suttasi,
        Vaan miten nyt on hänen laitansa,
        kun Hanski kaiken nusaisi?
        Laulu keventää synkkää mieltäsi, tule vaan reippaasti mukaan. ;)

• Anonyymi

"Huvittava säie."

Niin on. MG yrittää päteä itsekseen.

• Anonyymi

Onneton tunariksikin on. :(
        Ihan kahdella auktoriteettipainotteisella nikillään. Voi sentään.

• Anonyymi

laulumies on parasta laatua, minä oon ite kuullu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

laulumies on parasta laatua, minä oon ite kuullu

Kun vetää samaan aikaan useampaa roolia, kompastuu omaan nokkeluuteensa. Ja ei huolta, kuvankaappaukset tulevat ilostuttamaan lukijoita vastaisuusessakin jos poisto iskee.
        Ei pysty sitten kieltämään kepulointiaan.
        Hyvää Uutta Vuotta myös BrynolfMG : lle.
        Joka kuuseen kurkottaa.../ ahneella on...
        Jne.etc. MOT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun vetää samaan aikaan useampaa roolia, kompastuu omaan nokkeluuteensa. Ja ei huolta, kuvankaappaukset tulevat ilostuttamaan lukijoita vastaisuusessakin jos poisto iskee.
        Ei pysty sitten kieltämään kepulointiaan.
        Hyvää Uutta Vuotta myös BrynolfMG : lle.
        Joka kuuseen kurkottaa.../ ahneella on...
        Jne.etc. MOT.

Vastaisuudessakin siis, vt. tekolingvistin iloksi korjaus.

• Anonyymi

Heh. ValkkuMG leikkii maahanmuuttopalstalla silakkaa. # silakka
      Härski silliksikin.

• Anonyymi

Sitä saa mitä tilaa. Ja vallankin sai, nyt pää punaisena neiti-etsiväänsä ja Einari/Trölliänsä kiljuen parkuu, että itse uudelleen määrittämänsä piin likiarvo olikin oikein?
        500 irtonikkiä saldonsa.

• Jopas täällä nyt ollaan mörkkinä. Kohta on uusi vuosi ja uudet kujeet, mutta tämän palstan mörköorkesteri ei suostu luikauttamaan edes pientä yhteislaulua.

Älkääpä nyt. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Tyhmän rahat nusaistaan huijauksessa, mutta sekin on vain elämää.

Suuta messingille nyt, pää pystyyn ja reippain mielin kohti uusia kusetuksia. ;)

• Anonyymi

"Suuta messingille nyt, pää pystyyn ja reippain mielin kohti uusia kusetuksia."

Heh...! Ihan kun oltaisiin kuultu täsmälleen tuo sama virsi nimimerkin "Rautalankakauppias" suusta vuosi sitten, viisi vuotta sitten ja tasan kymmenen vuotta sitten. Eipä muistu mieleen aikaa, jolloin MG olisi keksinyt jotakin uutta. Hän jatkaa Pöljän suljetulta asemalta keräämillään tarinoillaan.

"Taannoin ollut puhetta, että winclub/wincapitaan huijattiin erityisen paljon Pohjanmaan h-e-l-l-u-n-t-a-l-a-i-s-i-a? Arvatenkin syvä usko johonkin yliluonnolliseen luo hyvän maaperän myös verkostohuijauksille. Minuakin eräs yllämainittua tahoa lähellä oleva pyysi mukaan ja puhelu päättyi sanoihin "ettet sitten ihmettele mistä ne miljoonat ovat tulleet"."

Mikä on miljoonain kohtalo nyt? MG kertoi, että tyhmien ja ahneiden rikollinen marssi ryysyistä rikkauksiin on päättymässä, koska marssisaappaan pohjat eivät kestäneet merivettä. MG kertoi, että varat palautetaan niiden todellisille omistajille maaliskuussa tänä vuonna, eikä se mitenkään hänen mukaansa voi olla oikein tai kohtuullista eikä edes oikeudenmukaista. Niin kummallinen on MG:n näkemys maailmaan, niin kummallinen.

"Huvittava säie."

Kyllä.

"1. Avaus on nimimerkki "Valuuttakauppias" aka "Moktar Gubta":n tekemä ei-sinisellä nikillä eli rekkaamattomalla nikillä. Kyseinen multinikki on tosin vannonut ja vakuuttanut, että hän kirjoittaa vain yhdellä ja ainoalla sinisellä nimimerkillä.
        2. Avaaja eli multinikki vastaa itse itselleen sinisellä nimimerkillä "Valuuttakauppias".
        3. Avaaja eli multinikki vastaa "Valuuttakauppiaalle" eli itse itselleen nimimerkillä "Moktar Gubta"."

Tuo MG on osoittautunut olevansa satusetänä lähes Topeliuksen veroinen että myös täydellinen vastakohta: kirjoitus ei ole hyvää ja sujuvaa mutta todenperäisyyttä niissä on toki saman verran. Kun Topelius korosti ahkeruuden ja avuliaisuuden hyveitä, ja hänen tarinoidensa lapset kuvaavat reippauden ja ulkoilmaelämän ihanteita, MG tahtoo korostaa kiusaamista opettamisen välikappaleena, kiusaaminen on hyve, ja avuliaisuus on hyvästä, jos se kohdistuu asiosaiseen itseensä. MG ei arvosta tarinoissaan reippautta, vaan kostoa, mutta MG kyllä tykkää kalastaa ulkoilmassa.

Topeliuksen tarinoissa yhdistyvät vilkas mielikuvitus, laaja oppineisuus, mystisyys ja lämmin kristillisyys. MG:n tarinoissa yhdistyvät vilkas mielikuvitus, oppineisuuden puute, pahansuopuuden läpinäkyvyys sekä kostonhimo. MG:stä tulee mieleen Grimmin veljesten paha noita.

MG:n sadut ovat vain satuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Moktar korjaa Valkkua eli itse itseään: "Korjaan vielä itse itseäni."

MG tekee itse avauksen anonyyminä, jatkaa Valkkuna ja korjaa itse itseään Moktarina.

Omituisten otusten kerho: puheenjohtajana vain ja ainoastaan sinisellä nikillä AINA kirjoittava Brynolf Ruokalaji, miljoonien nikkien mies. Hiihaa...!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moktar korjaa Valkkua eli itse itseään: "Korjaan vielä itse itseäni."

MG tekee itse avauksen anonyyminä, jatkaa Valkkuna ja korjaa itse itseään Moktarina.

Omituisten otusten kerho: puheenjohtajana vain ja ainoastaan sinisellä nikillä AINA kirjoittava Brynolf Ruokalaji, miljoonien nikkien mies. Hiihaa...!

Hänestä saisi kelvon elokuvan aiheen; "Kielipuoli trolli piin likiarvon uudelleen määrittäjänä sekä multinikkeilyn sietämätön keveys tuhannen keksityn ammattinsa huippuosaajuudessa, maahanmuuttopalstan änkyräpäisenä autistisena nillittäjänä."
        Pikku-Torstina korkkipyssy olallaan hurskastelemassa ilmastomuutoksesta. hieroen käsiään kaivososakkeidensa tuotosta innoissaan.

• Anonyymi

Tuhatnikkisen tekemä avaus ei täyttänyt alkuperäistä tarvettaan, jonka tuhatnikkinen itse oli asettanut. Sen sijaan avaus täytti tietyn tarpeen, joka taas päästi meidät kaikki lähemmäs totuutta itse avauksen tekijästä - tuhatnikkisestä.

Miten kukaan on voinut ottaa häntä tosissaan joskus? Miten kukaan voisi ottaa häntä tosissaan nyt?

|| Olet sanonut kymmeniä kertoja, ettei minun kaltaiseni tyhjätasku tomppeli, jolla ei ole kuin tuulenhuuhtomat kalossit, pääse ikinä tuollaiseen hienoon seuraan. Sanoit jo vuonna 2012, että helpompi on kamelin päästä neulansilmän läpi, kuin minun kaltaiseni varattoman työläispojan päästä klubin jäseneksi. ||

Tuhanikkisen logiikka pitää kuin kuuma naula vastakirnutussa voissa.

Klubin jäsenet ovat siis yhtä aikaa tyhmiä, ahneita ja varattomia taparikollisia, joiden kotipaikka on yleisesti Lieksan takana. Aviosääty on aikamiespoika ja luokittelu on alempi työväenluokka. Mitä tuo "Lieksan takana" sitten tarkoittaakaan, tuhanikkinen on todella pettynyt yhteiskuntajärjestykseen, joka palauttaa varoja tyhmille ja ahneille harvaan asuttujen seutujen vähäpojille. Tuhanikkistä on edelleen jäänyt askarruttamaan se, miten tyhmyys, ahneus ja varat saadaan liittymään toisiinsa, koska tuhanikkinen tiesi senkin, että minulle ei lainaa myönnetty klubiin liittymistä varten...?!

|| Topeliuksen tarinoissa yhdistyvät vilkas mielikuvitus, laaja oppineisuus, mystisyys ja lämmin kristillisyys. MG:n tarinoissa yhdistyvät vilkas mielikuvitus, oppineisuuden puute, pahansuopuuden läpinäkyvyys sekä kostonhimo. MG:stä tulee mieleen Grimmin veljesten paha noita. ||

Kun Topeliusta ja tuhanikkistä vertaa, yhteistä on sanojen lukumäärä. Muutoin on sama kuin vertaisi Nuasjärveä ja Atlanttia toisiinsa eli vettä molemmissa.

Mitä tuhanikkinen olisikaan saanut aikaiseksi, kun vain olisi osannut kohdistaa kaiken ylenmääräisen aikansa, tarmonsa, halveksuntansa, katkeruutensa ja vihamieliset tuntemuksensa oikein. Kymmeniä tuhansia haaskattuja tunteja ja miljoonia haaskattuja sanoja, eikä jäljelle tuhanikkisestä jäänyt kuin kalpean harmaa muisto - muistikuva valehtelevasta ja vain harvoin totta puhuvasta vanhasta miehestä, jonka ohi elämä ajoi, ja kovaa, ja jonka muut ihmiset lopulta jyräsivät.

• Anonyymi

"Kun luontaisen sairas itsekkyytesi ja VAIN itsesi hauskana pitämät asiat yhdistettiin mummosi toteuttamiin viheliäisen ankariin, kivuliaan epäreiluihin ja puhtaasti kokeellisiin kasvatusmenetelmiin, syntyi kaltaisesi eriskummallinen sekasikiö. Sinuun jos osattaisiin tieteellisin keinoin yhdistää oikein kunnon annos inhimillisyyttä, reiluutta, empaattisuutta ja sympaattisuutta, voisit olla kuin kuka tahansa muu ihminen. Tiede ei kuitenkaan ole vielä niin pitkällä."

Voidaan toisaalta ajatella niinkin, että epäonniset geenit ja epäonnistuneet kasvatusmenetelmät ovat saaneet tuhatnikkisen kanssa aikaan jotakin oikein kummallista: jos vika on korvien välissä, vian ei tarvitse olla iso. Luonto käyttäytyy välillä merkillisellä tavalla. Tuhatnikkinen on DNA:ltaan varmasti yli 33-%:sesti ihminen, vaikka asiaa voi hyvinkin myös epäillä.

"En ole ollut kylän akkojen naurettavana."

Valehtelet; kyllä sinulle ovat kaikki, sukupuolesta riippumatta, nauraneet. Ja syynkin tiedät.

"Vouti hakee autot ja asunnot valtion hoteisiin.... Onhan se aika mukavaa muistella, mitä minä en ole saanut aikaiseksi. Ihan naurattaa vieläkin."

Kerro vielä, tuhatnikkinen, omia tuntemuksiasi nyt siitä, kun valtio palauttaa tyhmille ja ahneille taparikollisille rikoksesta pois kerättyjä autoja ja asuntoja. Olisiko sinullakin aika vierailla Lieksan takana tarkastamassa, miten noin surkeat lakimuutokset vaikuttavat köyhien vähäpoikien elämään. Olisihan se kovasti uusimuotoista ajatella, että seinäjokisten varoilla hyvitettäisiin Lieksan vähäpoikien marssia ryysystä rikkauksiin! Mutta niin uusimuotoinen vain on Suomen laki, että se suojaa jopa tyhmiä ja ahneita vähäpoikia nerokkailta IT-miehiltä. Ihan naurattaa vieläkin tuollaiset lakimuutokset!

Sinä niin kovasti toivoit - puhtaasti opetus- tai kiusaamistarkoituksessa - että valtio pitää kaikki varat, muutama sata pahinta rosvoa saa vankeusrangaistuksen ja puolentuhatta muuta rosvoa saa yhteiskuntapalvelua ja sakkoa. Ihan naurattaa vieläkin tuollaiset toiveet. Väitit, että sinulla on rikkautesi ja älykkyytesi vuoksi suhteita vähän kaikkialle. Ei taida olla, vaan valehtelit senkin.

• Anonyymi

"Tuhatnikkisen tekemä avaus ei täyttänyt alkuperäistä tarvettaan, jonka tuhatnikkinen itse oli asettanut. Sen sijaan avaus täytti tietyn tarpeen, joka taas päästi meidät kaikki lähemmäs totuutta itse avauksen tekijästä - tuhatnikkisestä."

Tuhanikkinen kertoi suurella kaiholla aina olleensa RUK:ssa sen fiksuimpia oppilaita, ainoa jota ei kovassa vauhdissa pyörryttänyt Haminan keskustan ympyriäisillä kaduilla ja lopultakin olleensa Puolustusvoimain innostavimpia kasvattajia. Tuhanikkinen sai kaikki nuoret sotilaat tekemään oman mielensä mukaisesti. Tuhatnikkinen asetti tarpeen ja tavoitteen, jonka muut toteuttivat aivan hänen tahtonsa mukaisesti ja ohjesäännön mukaisesti.

Taisi olla valhetta kaikki tuokin. Tuhanikkinen ei nytkään kyennyt tekemään yhtä niin innostavaa avausta, jossa kukaan olisi sanonut sanaakaan hänen toiveensa mukaisesti. Aika on ajanut ohi tuosta dinosauruksesta.

• Sääli, että et halunnut lähteä kalalle. Reissu oli hieno, vaikka kaloja ei tullutkaan. Nuotiolla paistettu makkara, ruisleipää ja siihen vielä nuotiolla keitetty kahvi päälle maistuivat taivaallisilta herkuilta viluisen koleassa säässä.

Olet näemmä käynyt välimerkkikaupassa ja ostanut laatikollisen ylimääräisiä rivinvaihtoja. Käyhän se noinkin.

Jos joskus vielä haluat kömpiä ylös tuosta itsesäälin ja kurjuuden suosta, kerrothan aikeestasi myös minulle. ;)

• Anonyymi

"Sääli, että et halunnut lähteä kalalle."

Köyhätpä olivat evääsi noille tuloille ja tuolle koulutukselle: vältän viimeiseen asti käristettyä makkaraa tietoisena sen terveysvaikutuksista, ruis ei sovi vatsalleni ja olen enemmänkin teen ystävä. Tarinasi Nuasjärven kuhista, ankeriaista ja muista raskasmetallien myrkyttämistä kaloista sinun haavissasi ovat tarinoita vain. Minulla on omat epäilyni myös siitä, että sinä mitenkään voisit saada edes nuotiota syttymään.

Ja ennen kaikkea, jos lähtisinkin (joskus vastenmielisesti) kalaan tuhlaamaan vähää vapaa-aikaani, seura olisi tunnetusti erinomaisen tärkeää. Luuletko oikeasti, että saduissakaan kastematoa pistetään ketun kanssa ongelle? Ei, ei pistetä, ja siihen on syynsä. Parempi mennä yksin kuin möykkäävän kiusaajan kanssa, ja sellainenhan sinä olet. Osa kaloistahan on tunnetusti hyväkuuloisia, kuten myös osa ihmisistä.

"Olet näemmä käynyt välimerkkikaupassa ja ostanut laatikollisen ylimääräisiä rivinvaihtoja."

Sanasi olivat suomea, mutta kuvaamasi luokkaero välillämme tekee asiasi minulle täysin ymmärtämättömäksi. Kirjoita minulle niin kuin kirjoittaisit kenelle tahansa työväenluokan tyhmälle ja ahneelle vähäpojalle; sellaiselle jolla rahat eivät ole riittäneet hienoon herra- ja rouvaseuraan, seuraan jossa tuomioistuinrovastit ja entiset pankinjohtajat temmeltävät kaltaistesi rikkaiden älykköjen ja suurten kaivosyhtiöiden ympäristöjohtajien rinnalla. Kirjoita kuin kirjoittaisit kirjettä osoitteeseen, jossa postinumero johtaa Lieksan taakse - niissä kirjeissä eivät vertauskuvasi auta.

"Jos joskus vielä haluat kömpiä ylös tuosta itsesäälin ja kurjuuden suosta, kerrothan aikeestasi myös minulle."

Varmuudella en kerro. Lupaan kuitenkin ensimmäisenä kertoa sinulle, kun saan ensimmäisen tuhat euroani säästetyksi ja amiksen pääsykoekirjat avatuiksi. Parhaat terveiseni sinulle sinne norsunluutorniin ja kireitä ja pitkiä siimoja, elleivät valheesi riitä.

Ps. Kerrot varmasti seuraavaksi, kun olit arvostetussa sotilasseurassa Turkissa metsästämässä villisikoja. En jää suurellakaan innolla odottamaan uusia valheitasi, mutta sinuahan ei niissä voi estää edes maailmanloppu.

• Olen havaitsevinani sinussa paranemisen ensi oraita. Vitsien vääntäminen, vaikka vielä kovin horjuvien ja kovin puujalkaisten, on edistymisen merkki. Kirjoita lisää, avaudu ongelmistasi. Jakamalla taakkasi kevenee. Minäkin lupaan osaltani kantaa sinun rensseleitä pienen matkaa.

"Köyhätpä olivat evääsi..."
      Oikea kalamies tai erämies pakkaa reppuun vain suolaa, kahvia, ruisleivän ja tulitikkuja kuikannahkaiseen pussukkaan. Muu särvin tulee luonnosta; kalat vedestä ja liha metsästä. Citypellet saattavat kantaa muutakin, täysin turhaa tavaraa mukaan.

"...sinä mitenkään voisit saada edes nuotiota syttymään."
      Alokasaikana meillä oli intissä muutaman kerran ryhmien väliset kisa siitä, mikä porukka pistää nopeiten teltan pystyyn ja kamiinaan tulet. Kapiainen otti aikaa ja kisa päättyi siihen, kun kaminan torvesta tuprusi selkeästi savu. Vaatimattomasti voin kertoa, että olin aina voittaneessa ryhmässä.

"..kireitä ja pitkiä siimoja.."
      Kiitos, tämä oli kovin ystävällistä. Itämainen kohteliaisuus toivottaa vihamiehelle kireää narua ja sopivan pitkää pudotusta. Minusta on mukavaa, että pysyit vain kalastusaiheisissa kohteliaisuuksissa.

On niin mukavaa, kun on kirjeenvaihtotoveri palstalla. Kirjoitellaan taas. ;)

• Anonyymi

"On niin mukavaa, kun on kirjeenvaihtotoveri palstalla."

Onhan tuokin mukavuus sitten todella yksipuolista. Sinun ei saa kuitenkaan antaa täällä vapaasti remmeltää, joten kaikkia on siedettävä, jopa sinua.

"Minäkin lupaan osaltani kantaa sinun rensseleitä pienen matkaa."

Turhia lupauksia, taas. Jos jollakin olisikin repussa liikaa painoa, lupaat sinä antaa omasikin kantoon. Näin ainakin toimit menneisyydessä Winkkarin jäsenten kanssa eli kiusaamalla yritit saada tahtosi läpi. Sehän ei tietenkään viime kädessä onnistunut, vaan kaikki näkivät lävitsesi.

Vieläkin naurattaa toiveesi, lupauksesi ja tulkintasi laista, oikeudesta ja rangaistuksista. Harvoin, jos koskaan, kukaan epäonnistuu toivomuksissaan niin pahasti kuin sinä, vaikka olet kertonut olevasi todella varakas ja hyvin älykäs. Onneksi maassamme vallitsee oikeus ja kohtuus sekä laki ja järjestys. Siis ihan sinusta ja kaltaisistasi huolimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

"On niin mukavaa, kun on kirjeenvaihtotoveri palstalla."

Onhan tuokin mukavuus sitten todella yksipuolista. Sinun ei saa kuitenkaan antaa täällä vapaasti remmeltää, joten kaikkia on siedettävä, jopa sinua.

"Minäkin lupaan osaltani kantaa sinun rensseleitä pienen matkaa."

Turhia lupauksia, taas. Jos jollakin olisikin repussa liikaa painoa, lupaat sinä antaa omasikin kantoon. Näin ainakin toimit menneisyydessä Winkkarin jäsenten kanssa eli kiusaamalla yritit saada tahtosi läpi. Sehän ei tietenkään viime kädessä onnistunut, vaan kaikki näkivät lävitsesi.

Vieläkin naurattaa toiveesi, lupauksesi ja tulkintasi laista, oikeudesta ja rangaistuksista. Harvoin, jos koskaan, kukaan epäonnistuu toivomuksissaan niin pahasti kuin sinä, vaikka olet kertonut olevasi todella varakas ja hyvin älykäs. Onneksi maassamme vallitsee oikeus ja kohtuus sekä laki ja järjestys. Siis ihan sinusta ja kaltaisistasi huolimatta.

Hyvinhän tämä sujuu. Puhumalla ne pelot pienenevät ja möröt kaikkoavat mielen perukoilta. Jaettu taakka on kevyempi kantaa.

Kirjoita lisää, ystävä kallis. ;)

• Anonyymi
        Valuuttakauppias kirjoitti:

Hyvinhän tämä sujuu. Puhumalla ne pelot pienenevät ja möröt kaikkoavat mielen perukoilta. Jaettu taakka on kevyempi kantaa.

Kirjoita lisää, ystävä kallis. ;)

"Jaettu taakka on kevyempi kantaa."

Kirjoitinko huonosti, siis epäselvästi?

Juurihan edellä kerroin, että jos jollakin ahneella ja tyhmällä vähäpojalla on hyvinkin raskas reppu, niin mielelläsi sinä annat myös omasi hänen kannettavakseen. Näin olet antanut meidän muiden ymmärtää jo yli vuosikymmenen ajan, älykäs ja rikas valittu kun olet.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jaettu taakka on kevyempi kantaa."

Kirjoitinko huonosti, siis epäselvästi?

Juurihan edellä kerroin, että jos jollakin ahneella ja tyhmällä vähäpojalla on hyvinkin raskas reppu, niin mielelläsi sinä annat myös omasi hänen kannettavakseen. Näin olet antanut meidän muiden ymmärtää jo yli vuosikymmenen ajan, älykäs ja rikas valittu kun olet.

Hyvin sinä kirjoitat, ystävä hyvä. Jatka vain samaan tyyliin.

Ei ole tärkeää, mitä sinä kirjoitat tai puhut. Tärkeää on, että sinulla on lähimmäinen - ystävä- joka kuulee ja kuuntelee. Puhumalla paha kaikkoaa ja mieli tervehtyy. ;)

• Anonyymi

Hyvin sinä kirjoitat, ystävä hyvä. Jatka vain samaan tyyliin.

Ei ole tärkeää, mitä sinä kirjoitat tai puhut. Tärkeää on, että sinulla on lähimmäinen - ystävä- joka kuulee ja kuuntelee. Puhumalla paha kaikkoaa ja mieli tervehtyy. ;)

"Tärkeää on, että sinulla on lähimmäinen - ystävä- joka kuulee ja kuuntelee. "

Ymmärränkö oikein, että sinä pidät itseäsi minun lähimmäisenäni ja kuuntelevana ystävänä? Kamalaa huttua - nauretaanhan yhdessä. :)

Mieluummin kaadan päälleni kattilasta kiehuvaa siirappia kuin hyväksyisin sinut "kuuntelevaksi ystäväksi". Pidän sinua sellaisena pikkuisena ja vähän harmillisena sielun vihollisena, jota on kuitenkin pyrittävä pitämään kurissa sillä tavoin, että mahdollisimman vähän kykenet remmeltämään vähäpoikien keskuudessa. Aina kun löytyy joku, joka voisi ottaa tarinasi tosissaan.

Onneksi tähän saakka kaikki ovat lopulta nähneet lävitsesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tärkeää on, että sinulla on lähimmäinen - ystävä- joka kuulee ja kuuntelee. "

Ymmärränkö oikein, että sinä pidät itseäsi minun lähimmäisenäni ja kuuntelevana ystävänä? Kamalaa huttua - nauretaanhan yhdessä. :)

Mieluummin kaadan päälleni kattilasta kiehuvaa siirappia kuin hyväksyisin sinut "kuuntelevaksi ystäväksi". Pidän sinua sellaisena pikkuisena ja vähän harmillisena sielun vihollisena, jota on kuitenkin pyrittävä pitämään kurissa sillä tavoin, että mahdollisimman vähän kykenet remmeltämään vähäpoikien keskuudessa. Aina kun löytyy joku, joka voisi ottaa tarinasi tosissaan.

Onneksi tähän saakka kaikki ovat lopulta nähneet lävitsesi.

Ps. Tähän olettamaan päädyin siis puhtaasti siitä syystä, että pyrit aina keskusteluihin "ystäni Tröllin" kanssa.

"Ystäni" lienee siis suomeksi ystäväni, siis samalla tavoin kuin tuhatnikkisen tunnettu "pyramipeli" on suomeksi pyramidipeli. Tuhatnikkisemme on hieman sanasokea välillä.

• Eino Leino oli oikeassa: " Kas, tuiskussa yhteen kun yhtyvi kaks, käy kulkukin helpommaks."

Huomasit sen varmaan itsekin. Askel pitenee, suksi luistaa, ryhti oikenee, elämä ei olekaan aivan niin synkkää soosia kuin eilen vielä uskoit.

Kiitos kun jaksat kirjoittaa, kallis ystävä.

• Anonyymi

Ei kahta ilman kolmatta, ei kaksiota ilman kolmiota eikä pariairokaksikkoa ilman pariairokolmikkoa.

//

Näin tämän kerran kolmikkomme kertoo tällä kertaa ystävyydestä ja uskosta:

Eino Leino oli oikeassa: " Kas, tuiskussa yhteen kun yhtyvi kaks, käy kulkukin helpommaks."

Zacharias Topeliuskin oli oikeassa: "On kaksi voimaa, jotka voivat siirtää vuoria: satu ja usko!"

Ja lopuksi myös kolmikon tuhatnikkinen jää historiaan kauniilla sanoillaan: "On tolkuton ajatus, että pelin aloittaja, toimeenpanija olisi ainoa syyllinen ja muut rahankiilto silmissä rikokseen osallistujat olisivat sitten viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle."

//

Jaksanhan minä kirjoittaa, kun on jotakin näin kaunista, mitä kopioida. Ja suksikin luistaa paljon paremmin, kun maahan saadaan lunta, huomasinhan minä senkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kahta ilman kolmatta, ei kaksiota ilman kolmiota eikä pariairokaksikkoa ilman pariairokolmikkoa.

//

Näin tämän kerran kolmikkomme kertoo tällä kertaa ystävyydestä ja uskosta:

Eino Leino oli oikeassa: " Kas, tuiskussa yhteen kun yhtyvi kaks, käy kulkukin helpommaks."

Zacharias Topeliuskin oli oikeassa: "On kaksi voimaa, jotka voivat siirtää vuoria: satu ja usko!"

Ja lopuksi myös kolmikon tuhatnikkinen jää historiaan kauniilla sanoillaan: "On tolkuton ajatus, että pelin aloittaja, toimeenpanija olisi ainoa syyllinen ja muut rahankiilto silmissä rikokseen osallistujat olisivat sitten viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle."

//

Jaksanhan minä kirjoittaa, kun on jotakin näin kaunista, mitä kopioida. Ja suksikin luistaa paljon paremmin, kun maahan saadaan lunta, huomasinhan minä senkin.

Hyvin tämä menee, jatka vaan kirjoittamistasi.

Minä kyllä kuulen ja kuuntelen sinua. Minä olen ystävä, joka ei petä eikä jätä. Toisin oli Hanski, jonka sinä kerroit pelkkää kristillistä lähimmäisenrakkauttaan jakavan klubipaikkoja ja siten silkkaa rahaa rajaseudun köyhille.

Jos tämä edistyy näin hyvin, niin pianpa koittaa aamu, jolloin voit julistaa E. Leinon sanoin:
        En enää pelkää. Yö on haihtunut,
        ei mua enää hullun houreet vaivaa

• Anonyymi

Minä kyllä kuulen ja kuuntelen sinua. Minä olen ystävä, joka ei petä eikä jätä. Toisin oli Hanski, jonka sinä kerroit pelkkää kristillistä lähimmäisenrakkauttaan jakavan klubipaikkoja ja siten silkkaa rahaa rajaseudun köyhille.

Jos tämä edistyy näin hyvin, niin pianpa koittaa aamu, jolloin voit julistaa E. Leinon sanoin:

"Minä olen ystävä, joka ei petä eikä jätä."

Et ole.

Sinä olet sellainen itsekäs pikkunilkki, omien puheittesi mukaan tosin hyvin rikas ja todella älykäs. Tämä foorumi on hyvin kummallinen paikka osoittaa älykkyytensä ja rikkautensa, mutta olethan täällä (taas) omien puheittesi mukaan opettamassa köyhiä ja ahneita vähäpoikia - ihan vain Luojan armosta.

Eino Leinon sanoihin on hyvä antaa vastineeksi tuhatnikkisen kaunis toive: "On tolkuton ajatus, että rikokseen osallistujat rahankiilto silmissä olisivat viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle."

Mitäpä tuollaiseen kauniiseen ja kanssasisaret ja -veljet huomioon ottavaan toiveeseen olisi lisättävää. Paitsi se, että eipä toteutunut tuokaan toive, kuten eivät toteutuneet toiveet vankilavisiiteistäkään.

• Anonyymi

Kun ei oma ulosanti riitä, otetaan aina Eino Leino tueksi, näin se trolli pinkoo pakoon Moktarinakin.

• Anonyymi

|| Sinä, ystäväni Trölli, olet viime päivinä antanut taikon heilua kiitettävällä ripeydellä. ||

Olen taas kirjoittanut epäselvästi ja siten huonosti..... En mitenkään voi olla ystäväsi, vaikka sitä haluaisit; sinä olet sanonut olevasi todella älykäs ja hyvin rikas ja minä olen vain köyhä, tyhmä ja ahne vähäpoika. Näin olet sanasta sanaan kertonut.

Ja toiseksi, vastaan talikolla vain siihen, mitä itse traktorilla liete- ja virtsalevitin perässäsi levität.

|| Huiski menemään vaan ja kohta on sinunkin sontakuormasi levitetty palstalle tulevan kasvun lannoitteeksi. ||

Totta kai. Lupaan vastata (aina) kun esität puhtaasti asiattomia väitteitä, toisin sanoan aina kun kirjoitat.

Eino Leinolle kilpailija aka tuhanikkinen sanoo näin: "On tolkuton ajatus, että rikokseen osallistujat rahankiilto silmissä olisivat viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle."

Kauniita sanoja molemmilla.

• Hyvinhän tämä meidän tandempyöräilymme sujuu; sinä poljet, minä ohjaan, kuten laulussa vaan.

Älä kuitenkaan liialti turvaudu tuohon copy/paste-touhuun. Tarkoitus on, että sinä yrität ajatella ja myös analysoida itseäsi samalla kun mätät sontakuormaasi palstalle. Jokainen talikon pisto, jonka sinä tuhlaat noihin sisällyksettömiin copy/paste-teksteihin, on pois varsinaisen sontakuorman tyhjennyksestä.

Aikanaan sitten tulee päivä, että kuormasi on tyhjä ja on aika luutia viimeiset kikkareet kärryiltä alas. Päivä paistaa, polle syö heinää ja mielesi on taas kevyt. ;)

• Anonyymi

Hyvinhän tämä meidän tandempyöräilymme sujuu; sinä poljet, minä ohjaan, kuten laulussa vaan.

Älä kuitenkaan liialti turvaudu tuohon copy/paste-touhuun. Tarkoitus on, että sinä yrität ajatella ja myös analysoida itseäsi samalla kun mätät sontakuormaasi palstalle. Jokainen talikon pisto, jonka sinä tuhlaat noihin sisällyksettömiin copy/paste-teksteihin, on pois varsinaisen sontakuorman tyhjennyksestä.

Aikanaan sitten tulee päivä, että kuormasi on tyhjä ja on aika luutia viimeiset kikkareet kärryiltä alas. Päivä paistaa, polle syö heinää ja mielesi on taas kevyt. ;)

Turhaa länkytystä eli palataanpa asialinjalle. Tuhatnikkinen kysyy avauksessa: "Vieläkö sponssit maksavat EOK:n jäsenmaksua?"

Lehdessä oli - olisiko ollut kolme vuotta sitten - kirjoitus, jossa kerrottiin EOK:n arvostetun ja tarmokkaan voimahahmon menehtyneen aivan liian aikaisin eli 61-vuotiaana. Tämä oli suuri menetys koko suomalaiselle yhteiskunnalle, ja samalla valitettavasti loppui koko merkittävän ihmisoikeusyhdistyksen toiminta.

Koska yhdistyksellä ei ole enää toimintaa ja pankkitiliä, sponssien jäsenmaksutkaan eivät mene perille. Jos sponssi haluaisikin maksaa jo toimintansa lopettaneelle yhdistykselle jäsenmaksua, pankki estää maksun perillemenon. Maksu pitää lähettää postissa rahalähetyksenä, ei tavallisessa kirjekuoressa, sillä sitä Posti ei salli. Tai sitten maksu pitää viedä itse perille.

Kuten tuhanikkinen on meille muille opettanut, sponssilla ei enää nykyisin ole - kaksinkertaisten rikoshyötyjen palautusten vuoksi eli ensin tunkille ja sitten valtiolle - varaa maksaa mitään kenellekään. Sen sijaan tyhmyyttä on tuhatnikkisen mukaan vaikka muille jakaa eli jäsenmaksut luultavasti olisi, jos siis rahoja olisi, pikkukolikkoina ja jopa pikkuseteleinä kirjekuorissa Rovaniemellä. Tai vaihtoehtoisesti kolikoita yritetään itse viedä kuka mistäkin Suomen kolkasta Rovaniemelle.

• Anonyymi

>>> Lehdessä oli - olisiko ollut kolme vuotta sitten - kirjoitus, jossa kerrottiin EOK:n arvostetun ja tarmokkaan voimahahmon menehtyneen aivan liian aikaisin eli 61-vuotiaana. Tämä oli suuri menetys koko suomalaiselle yhteiskunnalle, ja samalla valitettavasti loppui koko merkittävän ihmisoikeusyhdistyksen toiminta.

Valitettavasti näin tämä meni. EOK:lla ja sen toiminnajohtajalla olisi ollut vielä paljon annettavaa ja opetettavaa meille kaikille hyvyydessä ja pyyteettömyydessä. Tämä järjestö oli täällä pyörivän nar-sis-ti-sen tuhatnikkisen täydellinen vastakohta.

• Anonyymi

On hyvä muistella hyvän työn tekijää:

"Mielestämme rikostutkinta on ollut kyvytöntä ja siinä esiintyy ammattitaidottomuutta. Kaiken lisäksi tutkinta on kestänyt liian kauan. On mennyt jo kaksi vuotta eikä mitään ole kuulunut esitutkinnasta. Tapauksen vuoksi on esiintynyt jopa itsemurhia ja konkursseja. Krp saa ottaa tästä vastuun".

Näin jylisi Eurooppalaisen oikeusturvan keskusliiton EOK:n toiminnanjohtaja Jarmo Juntunen kolmituntisessa tiedotustilaisuudessa. Juntusen johtamaan järjestöön on tullut WinCapitasta yli 1 000 jäsentä. "WinCapitan jäsenistö kokee, että rikostutkinnan seurauksena on vaarana, että valtio pyrkii anastamaan sijoittajien rahat."

EOK ja Juntunen teki hienoa työtä painostaessaan viranomaista nopeuttamaan toimintaansa ja jopa muuttamaan olemassa olevaa rikoslakia sekä estäessään valtiota anastamasta sijoittajien rahoja. EOK oli ainoa yhdistys tai vastaava julkinen taho, joka uskalsi mediassa arvostella silloisia käytäntöjä.

• Anonyymi

>>> EOK ja Juntunen teki hienoa työtä painostaessaan viranomaista nopeuttamaan toimintaansa ja jopa muuttamaan olemassa olevaa rikoslakia sekä estäessään valtiota anastamasta sijoittajien rahoja. EOK oli ainoa yhdistys tai vastaava julkinen taho, joka uskalsi mediassa arvostella silloisia käytäntöjä.

Erinomaista työtä, EOK - tuhanikkisen on turha tehdä pilkkaavia avauksia.

• Enkös minä varoittanut? Copypasten pukkaaminen vastauksena on väistöreaktio, jolla välttelet itsellesi kipeiden asioiden käsittelyä. Kuten jo kerroin, sontakuormasi tyhjenee vain rehellisesti talikoimalla.

On sitten sinun asiasi päättää, haluatko ylipäätään parantua. Moni klubilainen haluaa paranemisen sijaan rypeä itsesäälissä, muistella kärsimiään vääryyksiä ja itkeä menneitä virtuaalirahojaan.

Kuten evakoille luovutettu Karjala klubi on monelle klubilaiselle se kadotettu onnen maa. Silloin oli tilillä virtuaalirahaa niin ettei kakalle taipunut. Piispat ja hovioikeusneuvokset nostivat kättä kuin parhaalle tuttavalle ja se vattumainen Osuuspankin pikkujohtaja Rytkönen sai haistaa ison persikan.

Kannattaa kuitenkin pohtia, onko haaveissa horiseminen sen arvoista, että siihen kannattaa käyttää koko loppuelämä?

• Anonyymi

"Kuten tuhanikkinen on meille muille opettanut, sponssilla ei enää nykyisin ole - kaksinkertaisten rikoshyötyjen palautusten vuoksi eli ensin tunkille ja sitten valtiolle - varaa maksaa mitään kenellekään."

Miten meni tuo "kaksinkertaisuus" yksinkertaisella; ihan siis noin vaan tuhatnikkisen omasta mielestä?

"Erinomaista työtä, EOK - tuhanikkisen on turha tehdä pilkkaavia avauksia."

Tuhatnikkinenkin tekee vain työtään. Ei hyvää työtä, ei arvokasta, ei edes antoisaa, mutta jonkun on tehtävä punanenäisenkin työt. Muutoin maailmankaikkeudessa olisi iso aukko.

• Anonyymi

Valkku on kertonut olevansa erittäin fiksu ja rikas.

• Anonyymi

"Tuhatnikkinenkin tekee vain työtään. Ei hyvää työtä, ei arvokasta, ei edes antoisaa, mutta jonkun on tehtävä punanenäisenkin työt. Muutoin maailmankaikkeudessa olisi iso aukko."

Maailma tarvitsee esikuv.... ei, vaan siis sirkustelttoja, vaikkakin Pöljän suljetun aseman vieressä teltta vasta odottaa ensimmäisiä vieraitaan. Mainokset on vielä lähettämättä, kertoi meille Moktar. Aika kuitenkin sujuu mukavasti teltan reikiä paikatessa, ja sekä reikiä että aikaa Moktarilla on enemmän kuin runsaasti.

• Anonyymi

"Valkku on kertonut olevansa erittäin fiksu ja rikas."

Tuskin on kumpaakaan, mutta ainakin hän on pahantahtoinen, toivoo siis ympäristöönsä kaikkea pahaa.

Tuhatnikkinen avautui toiveistaan: "On tolkuton ajatus, että pelin aloittaja, toimeenpanija olisi ainoa syyllinen ja muut rahankiilto silmissä rikokseen osallistujat olisivat sitten viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle."

AA Pitkänen (EOK) ja tuhatnikkinen olivat tutkineet asiaa molemmat ilmeisen tarkasti. Ihmettelen suuresti, miksi tuhatnikkinen haukkuu EOK:ta vaikka mielipiteet olivat osittain aivan samat. Molemmat olivat väärässä.

• Anonyymi

|| Tuhatnikkinen avautui toiveistaan: "On tolkuton ajatus, että pelin aloittaja, toimeenpanija olisi ainoa syyllinen ja muut rahankiilto silmissä rikokseen osallistujat olisivat sitten viattomia rikoksen uhreja. Sanottakoon selvästi, että joka ahneuttaan ja tyhmyyttään sijoittaa rahaa pyramidipeliin, menettäköön sijoittamansa rahansa sekä autonsa ynnä kesämökkinsä valtiolle." ||

Oli siinä tuhannikkisellä kaunis ajatus ja toive, sellainen toiveajatus: varat pois rikoksen uhreilta ja kaikki raha yhteiseen kassaan. Yhteisestä kassasta voidaan sitten palkata opettajia, sairaanhoitajia, lääkäreitä, verovirkailijoita ja tiemestareita. Paikataan reikäiset tiet priimalla bitumilla ja vaihdetaan kanslian vuotava katto, ettei tule homevauriota.

Olen vakuuttunut - tai arvaan - että valtion ja yhteisen hyvän vuoksi tuhanikkinen toivoi kaikkia mahdollisia varoja valtiolle. On se hieno mies, omien puheidensa mukaan todella rikas ja erittäin älykäs.

|| AA Pitkänen (EOK) ja tuhatnikkinen olivat tutkineet asiaa molemmat ilmeisen tarkasti. Ihmettelen suuresti, miksi tuhatnikkinen haukkuu EOK:ta vaikka mielipiteet olivat osittain aivan samat. Molemmat olivat väärässä. ||

On se merkillistä, että tuhatnikkinen ei halua eikä voi tunnustaa olleensa EOK:n arvostetun asianajajan kanssa 100 % samaa mieltä. AA kertoi, että varoja ei voida palauttaa, kun ei tiedetä, kenelle ja miten. Tuhatnikkinenkään ei tiennyt, vaikka on lukenut mies, mutta halusi varat valtion erityiseen asfaltinpaikkauskassaan. Turha siis on välittää rikoksen tyhmistä ja ahneista uhreista, sillä valtion yhteinen hyvä menee kaiken ohi!

Valtiovarainministeri noin kauniisti ajattelevasta, omien puheidensa mukaan todella rikkaasta ja erittäin älykkäästä miehestä pitäisi tehdä. Tunnetuista syistä oikeusministeriksi tuhatnikkinen ei kelpaa.

Terveisiä vaan Pöljän suljetulle asemalle! Oletko saanut jo sirkuksen mainokset paikalliseen paperiversioon näkyville ja kuivat sahajauhot lattialle?

• Anonyymi

Tuhanikkiseltä jäi kysymättä, miltä nyt tuntuu, kun valtio alkaa palauttaa rikoksen uhreille varoja? Reilu kuukausi on aikaa. Kirpaiseeko noin rikasta ja älykästä miestä - omien puheittesi mukaan - pahastikin? Nauretaan yhdessä...?

• Anonyymi

Moktar-rassukan kannattaisi deletoida MG-provokaattorinikkinsä ja pysyä ainoastaan tällä palstalla. Vähiten tuhoa tekisi niin.
      Nysverönä kuitenkin multinikkeilee narsistisuudessaan kun ei 12h riitä päivässä muuhun.

• Anonyymi

Kysymys: "Tuhanikkiseltä jäi kysymättä, miltä nyt tuntuu, kun valtio alkaa palauttaa rikoksen uhreille varoja?"

Tuhatnikkinen: "Vastenmielinen kysymys. En vastaa."

Ei tuhanikkinen tietenkään vastaa, sillä asia kirpaisee syvältä niinkin rikasta ja älykästä miestä - omien puheidensa mukaan. Mutta tuhanikkinen kuitenkin oli samaa mieltä asiasta kuin ihan oikea asianajaja, ja se on paljon se.

• Anonyymi

|| Tuhatnikkinen: "Vastenmielinen kysymys. En vastaa." ||

Tuhanikkinen ei olisi halunnut, että rikoksen uhreille palautetaan varoja neron tekemästä rikoksesta. Valtion olisi pitänyt saada pitää varat, ja käyttää ne asfalttitöihin ja sairaanhoitoon. Kaunis ajatus yhteisestä omistuksesta ja yhteisestä hyvästä.

Tuhatnikkisen toinen kaunis ajatus oli myös se, että kun muutamat sadat ahneimmat ja tyhmimmät Winkkarin rikolliset eivät mahdu kerralla Suomen vankiloihin, ylijäävälle osuudelle voitaisiin järjestää yhteiskuntapalvelusta. Nämä henkilöt olisivat voineet toimia asfaltinpaikkaustöissä sekä sairaaloiden ylläpito- ja siivoustöissä.

Yhteisen omistuksen ja yhteisen hyvän edistäjä #1; tuhatnikkinen.

|| Ei tuhanikkinen tietenkään vastaa, sillä asia kirpaisee syvältä niinkin rikasta ja älykästä miestä - omien puheidensa mukaan. Mutta tuhanikkinen kuitenkin oli samaa mieltä asiasta kuin ihan oikea asianajaja, ja se on paljon se. ||

Sekä EOK:lla että tuhanikkisellä oli sama kaunis ajatus, mutta eri syistä. EOK halusi varat todellisuudessa takaisin rikoksen uhreille, mutta tuhatnikkinen halusi rahat pois tyhmiltä ja ahneilta opetustarkoituksessa.

Miltä nyt, tuhatnikkinen, tuntuu kun aika alkaa lähestyä? Taitaa tuntua tosi pahalta, kun oikeus lopulta voittaa.

• Anonyymi

"Kerro lisää tuosta bensarahakolehdissa tapahtuneesta kärystä vai keksitkö sen omasta päästäsi, siis tapasi mukaan?"

Nimimerkit Ada Flink, Cluso ja Valuuttakauppias - tehokolmikko - yrittivät saada juristin kiinni bensarahoista, mutta huonolla menestyksellä. Mitään rikosta ei tietenkään ollut tapahtunut, ja tehokolmikolle naurettiin.

Tuhatnikkinen siis keksi tapansa mukaisesti tarinan päästään.

• "...tehokolmikolle naurettiin."
        Ei se minusta nauramiselta näyttänyt. Ilkka itse puhui suu vinossa ja ääni väpättäen - hyvä että ei itkua vääntänyt - kun kertoi bensarahakolehdin päätyneen viranomaisten tutkintaan. ;)

• Anonyymi

valkku on saanut neniinsä niin maahanmuuttopalstalla kuin tälläkin nillityskanavallaan
      Ja sama meno jatkuu.
      On se kiero.

• Anonyymi

||Tuhanikkiseltä jäi kysymättä, miltä nyt tuntuu, kun valtio alkaa palauttaa rikoksen uhreille varoja? Reilu kuukausi on aikaa. Kirpaiseeko noin rikasta ja älykästä miestä - omien puheittesi mukaan - pahastikin? Nauretaan yhdessä...? ||

Tuhatnikkinen kyllä vastasi, mutta vastaus on jo poistettujen vastausten listassa: ""Vastenmielinen kysymys. En vastaa." Harmittaahan se varmasti, kun tuhatnikkisen sukulaisetkin saavat rahansa takaisin ja vain harva joutui valtion ruokintaan.

Tuhatnikkinen on itse kertonut olevansa todella rikas ja erittäin älykäs. On todella kummallista, että ei edes hänen kaltaisensa "tosi nerokas kroisos" ole saanut estettyä oikeuden ja kohtuuden toteutumista asiassa...! Tuhanikkinen yritti parhaansa mukaan saada kaikki Winkkarin varat valtiolle, siis kaikki, ja muutamat sadat tyhmimmät ja ahneimmat jäsenet vankeuteen ja yhteiskuntapalveluun. Ei onnistunut, ei lähellekään onnistunut.

Tästä voimme oppia, että ei edes tuhatnikkisen todella isolla rahamäärällä ja ihan tosi korkealla älykkyysosamäärällä (= ehkä Hanskin kaltainen) ei saa kaikkea. Tuhatnikkinen ei saanut hartaimpia toiveitaan läpi, vaan oikeus ja kohtuus toteutui. Rahalla ja suurilla luuloilla ei siis saa kaikkea tässä maassa. Tuhatnikkinen asuu väärässä maassa.

||"...tehokolmikolle naurettiin."||

Kyllä. Nimimerkki Ada Flink, Valuuttakauppias ja Cluso747 joutuivat hyvin noloon asemaan, kun yksi tai useampi kolmikosta käynnisti esitutkinnan, mutta bensakolehtiraha kuivui kasaan viranomaisten käsissä jo ensimmäisellä viikolla. "No voi hyvät hyssendaalit sentään, Ada yritti neuvoa parhaansa mukaan, mutta eiväthän nämä kovakorvaiset businessmiehet osanneet taaskaan kuunnella Adan hyvää tarkoittavia neuvoja", vastasi asiaan tuhatnikkinen.

Tehokolmikko pomppi raivosta tasajalkaa, kun media julkaisi muutaman viikon kuluttua artikkelin: "Poliisi on lopettanut esitutkinnan sijoitusklubi Wincapitan puolustusrintamaryhmän oikeudellista asiamiestä koskevan rahankeräysrikosepäilyn. Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen tutkinnanjohtajan mukaan tutkinnassa ei ilmennyt mitään laitonta."

Kaikki tehokolmikon saamat tiedot menivät eteenpäin ase- ja arpajaishallinnon johdolle, luultavasti myös suoraan KRP:lle. Minkähän vuoksi tuhatnikkinen halusi asian tutkintaan lainkaan, koska kuitenkin oli arvostetun juristin kanssa hyvinkin usein samaa mieltä; rahat valtiolle, sillä ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa. Näin siis tuhatnikkinen kopioi arvostettua juristia foorumilla.

||On se kiero.||

Niin on. Jos ajatellaan korkkiruuvia, tuhatnikkinen on kierompi, mutta kelpaisiko DNA-ketju vertauskuvaksi? Siinä kieroutta jatkuu yhden ihmisen solujen osalta Maasta Kuuhun edestakaisin.

• Anonyymi

Tuhatnikkinen siis keksi tapansa mukaisesti tarinan bensakolehdin kohtalosta omasta päästään.

• Anonyymi

"Minkähän vuoksi tuhatnikkinen halusi asian tutkintaan lainkaan, koska kuitenkin oli arvostetun juristin kanssa hyvinkin usein samaa mieltä; rahat valtiolle, sillä ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa. Näin siis tuhatnikkinen kopioi arvostettua juristia foorumilla."

Tuo on kummallista. Tuhatnikkinen oli juristin kanssa samaa mieltä siitä, että rikoksen varat on menevä valtiolle. Juristi pelkäsi asiaa sen vuoksi, että ei ollut hänen mukaansa olemassa muuta tapaa ja tuhanikkinen toivomuksena ja puhtaasti opetustarkoituksessa. Vaikka syyt olivatkin erilaiset, lopputulos olisi sama.

Vaikka lopputulos molemmilla olisikin ollut sama, tuhatnikkinen vastusti EOK:n jäsenmaksua. Miksi tuhanikkinen heittäytyi juristin kanssa poikkiteloin, en mitenkään ymmärrä.

• Anonyymi

Onko salosen Esmerk hyvä pulju?

• Anonyymi

|| Voinko tulkita asiaa itsenäisesti jopa niinkin pitkälle - vai ylitulkitsenko -, että olet iloinen siitä, että oikeus ja kohtuus voitti ja voittaa Winkkari-asiassa? Tarkoitan siis sitä, että vankilaan, yhteiskuntapalveluun ja sakoille joutui vain yksi kourallinen jäseniä - satojen ja tuhansien toivomiesi sijaan - ja että rikoksen uhreille palautetaan heille törkeässä rikoksessa anastetut varat. ||

Jos ymmärsin viestisi oikein, sinä olet tyytyväinen, joskaan et ehkä iloinen, siihen tilanteeseen, että vain langetetut tuomiot kärsitään ja Winkkarin varat palautetaan rikoksen uhreille. Hienoa, että olet ymmärtänyt teesit oikeus ja kohtuus vihdoinkin.

Kovan kuoresi alla sykkii lopultakin läpimätä ja siten todella pehmeä sydän!

|| Sinä solkkaat tuosta vankilasta sen verran usein, että asia taitaa olla kovinkin arka. Ihanko oikeasti pelkäsit joutuvasi vankilaan? ||

Olet ymmärtänyt tapasi mukaan väärin; minähän vain solkkaan ja toistan sinun sanojasi. Sinun toivelistassa oli pitkät vankilarangaistukset Winkkarin jäsenille. Ja tietenkin autot, kesämökit ja rahat valtiolle.

|| Vanhat traumat haihtuvat hyräilyhoidoilla.||

Tokkopa vain pääset eroon traumoistasi vain hyräilemällä, sen verran syvässä ovat mummosi oppien jäljet selkänahassasi. Hyräile toki, jos siltä tuntuu, mutta minä en tuollaiseen pelleilyyn viitsisi lähteä mukaan, vaikka omien puheittesi mukaan oletkin uskomattoman älykäs ja todella rikas. Oletko kenties rikastunut laulamalla, hyräilemällä, mutta vaikka kehutkin itse omaa älyäsi, sillä et varmuudella ole rikastunut.

• "...minä en tuollaiseen pelleilyyn viitsisi lähteä mukaan,"
        Älä nyt kainostele. Menithän sinä mukaan Winkkariinkin ja vieläpä lauleskelit mennessäsi, kun luulit löytäneesi hyvänkin hillotolpan.

Onhan minullakin oma voimahyräilyni. Sitä ei vaan saa paljastaa muille. Tee sinäkin omaisi ja hyräile menemään. On siitä vähintäänkin yhtä suuri apu kuin Petterin mainostamasta hypnoosihoidosta.

Mukavaa, että pystyt taas kommunikoimaan. Oli hieman huolissani tuosta copypaste-tulvasta. ;)

• Anonyymi

"...minä en tuollaiseen pelleilyyn viitsisi lähteä mukaan,"
        Älä nyt kainostele. Menithän sinä mukaan Winkkariinkin ja vieläpä lauleskelit mennessäsi, kun luulit löytäneesi hyvänkin hillotolpan.

Onhan minullakin oma voimahyräilyni. Sitä ei vaan saa paljastaa muille. Tee sinäkin omaisi ja hyräile menemään. On siitä vähintäänkin yhtä suuri apu kuin Petterin mainostamasta hypnoosihoidosta.

Mukavaa, että pystyt taas kommunikoimaan. Oli hieman huolissani tuosta copypaste-tulvasta. ;)

Lainaus: "Jos ymmärsin viestisi oikein, sinä olet tyytyväinen, joskaan et ehkä iloinen, siihen tilanteeseen, että vain langetetut tuomiot kärsitään ja Winkkarin varat palautetaan rikoksen uhreille. Hienoa, että olet ymmärtänyt teesit oikeus ja kohtuus vihdoinkin."

Tuhannikkinen ei voi muuta kuin tyytyä kohtaloonsa ja unohtaa kauniit toiveensa. Ei auta vaikka on äärimmäisen älykäs ja erinomaisen rikas.

"Menithän sinä mukaan Winkkariinkin ja vieläpä lauleskelit mennessäsi, kun luulit löytäneesi hyvänkin hillotolpan."

Älä sotke minua itseesi ja sukulaismieheesi.

"Onhan minullakin oma voimahyräilyni."

Minä oikeasti luulen, että sinulla on pissat housuissa, hyräilyistäsi en ole niin varma.

• Anonyymi kirjoitti:

Lainaus: "Jos ymmärsin viestisi oikein, sinä olet tyytyväinen, joskaan et ehkä iloinen, siihen tilanteeseen, että vain langetetut tuomiot kärsitään ja Winkkarin varat palautetaan rikoksen uhreille. Hienoa, että olet ymmärtänyt teesit oikeus ja kohtuus vihdoinkin."

Tuhannikkinen ei voi muuta kuin tyytyä kohtaloonsa ja unohtaa kauniit toiveensa. Ei auta vaikka on äärimmäisen älykäs ja erinomaisen rikas.

"Menithän sinä mukaan Winkkariinkin ja vieläpä lauleskelit mennessäsi, kun luulit löytäneesi hyvänkin hillotolpan."

Älä sotke minua itseesi ja sukulaismieheesi.

"Onhan minullakin oma voimahyräilyni."

Minä oikeasti luulen, että sinulla on pissat housuissa, hyräilyistäsi en ole niin varma.

Hyvin tämä sujuu. Miksi halusit avautua siitä, että on pissat housuissa? Onko se tunne sinulle tärkeä?

Kirjoita lisää. Siten se sinunkin sontakuormasi kevenee. ;)

• Anonyymi

"...minä en tuollaiseen pelleilyyn viitsisi lähteä mukaan,"

Hyreksien hymyssä suin, uuteen aamuun trollaavaan...

• Anonyymi kirjoitti:

Hyreksien hymyssä suin, uuteen aamuun trollaavaan...

"Hyreksien hymyssä suin..."
        Olet sentään oppinut kaunista äidinkieltämme minulta. Tässä alkusointu tekee lauseesta kauniisti sointuvan. ;)

• Anonyymi

Hyvin tämä sujuu. Miksi halusit avautua siitä, että on pissat housuissa? Onko se tunne sinulle tärkeä?

Kirjoita lisää. Siten se sinunkin sontakuormasi kevenee. ;)

Näin kertoo historia toiveista, jotka eivät sitten toteutuneetkaan: "...koska Wincapitan päätekijät on tuomittu törkeästä petoksesta, tässä touhussa mukana olleet ovat sitten syyllistyneet samaa rikokseen."

Tuo tunne oli sinulle todella tärkeä, ja siitä halusit avautua.

• Anonyymi

"Tuhannikkinen ei voi muuta kuin tyytyä kohtaloonsa ja unohtaa kauniit toiveensa. Ei auta vaikka on äärimmäisen älykäs ja erinomaisen rikas."

Tuhanikkinen on äärimmäisen älykäs vain omasta mielestään, ja hän on ilmeisesti saanut satumaiset rikkautensa hyräilemällä. Kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että tuhatnikkinen on nar-sis-ti-nen-t-rol-li.

Varat palautetaan rikoksen uhreille tuhatnikkisen muunlaisista toiveista huolimatta. Rangaistuksiakaan ei jaettu kuin yhden käden sormilla. Edellisiä voidaan kuvata oikeudeksi ja kohtuudeksi, tuhatnikkinen kutsuu asiaa veriseksi vääryydeksi.

• Anonyymi

Tuhatnikkinen ei osaa kirjoittaa. Siksi hän mielellään kommentit pois niksuttaa.
        Osakkeillaan Talvivaaran kaivoksien retosteli, nyt ilmastosta sutkina huolissaan. On se lieromaista.
        Parin palstan kukkona kiekua koettaa, ei vaan osaa. ;)

• Anonyymi

|| Kun talo palaa, muija lähtee lätkimään tai vanhemmat testamenttaavat perämetsän Jehovan todistajille, isku on kova. Onnettomuuden sattuessa ihminen yleensä luutii pölyn olkapäiltään ja kasaa elämänsä rakennuspuut uudestaan. ||

|| Puhumalla ne pelot pienenevät ja möröt kaikkoavat mielen perukoilta. Jaettu taakka on kevyempi kantaa. ||

On ilo lukea, kun näkee Valuuttakauppiaan kehittymisen kirjoittajana ja ihmisenä. Hänen silkka pahansuopaisuutensa on vaihtunut puhtaaseen hyvyyteen.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sydäntä lämmittävää huomata, että MGValuuttakauppias on tällä palstalla yhtä "rakastettu" kuin maahanmuuttopalstalla.
        Ettei vaan olisi ihan oma vikansa?

Kyllä se vielä hampaansa hävittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se vielä hampaansa hävittää.

Mitkä hampaat? Ei ole mitään enää. Ikenet imuun.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitkä hampaat? Ei ole mitään enää. Ikenet imuun.

Onneksi sioitit Onecoiniin, peittääksesi Wincapitan tappiot.

Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martina, Jasser ja kaik neljä tytärtä Järvisydämessä

Sinne se Jasseri kiitää pitkin baanaa. Esko oli niin kiva, että antoi autonsa hälle. Noin toimii fiksu, avarakatseinen ex.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      3076
    2. Sairas Pride-Helsinki: Naiseksi pukeutunut mies lukee satuja lapsille kirjastossa

Mies joka haluaa esiintyä naisena ihan vakavasti, ei ole normaali. Eikä tää nyt liity mitenkään mihinkään uskovaisuuteen. Eikä ole normaalia, että n
      Maailman menoa
      240
      795
    3. Stefu ei ole tänäkään viikonloppuna tyttärensä kanssa

Onneksi tytöllä on hieno äiti joka kasvattaa ja huolehtii rakastavasti ja vastuullisesti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      795
    4. En minä alussa sua pitänyt kauniina

Mutta nyt olet silmissäni maailman ihanin nainen. En edes käsitä, mitä tapahtui. Pikkuhiljaa muutuit silmissäni haluttavimmaksi naiseksi koko maailmas
      Tunteet
      76
      789
    5. Sofia ei ole Järvisydämessä

Kaunis ja laadukas lomanviettopaikka mutta valitettavasti Sofia ei löytänyt maksajaa lomalle. Mummotunneliin on tänäänkin tyydyttävä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      779
    6. Militantti pride -liike tarvitsee ulkoisia viholliskuvia

Välistä kaltaiseni tavalliset hiljaiset ihmiset joudumme suu auki ihmettelemään pride- liikkeen agressiivista mellastamista. Oma seksuaalista suuntaut
      Luterilaisuus
      359
      732
    7. Mummoja un sulla näköjään

Olet siirtynyt mummoihin
      Ikävä
      80
      722
    8. 46
      718
    9. Voisitko mies kirjoittaa

Jotain kivaa ja siten että tunnistaisin itseni varmasti? Ei ilkeilyjä..
      Ikävä
      36
      689
    Aihe