Toyotan hybridien kulutus on käsittämättömän pieni

Anonyymi

Toyotan hybridit voittavat sekä kulutuksessa että suorituskyvyssä:

1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

3. Camry 2,5-litran moottorilla:

Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

4. Prius Hybrid ja C-HR

Tekniikan Maailman testi.

Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

5. RAV4

TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

203

494

    Vastaukset

    • Todella käsittämättömät ja uskomattoman pienet lukemat.

      • Volkswagen konsernin pienten moottorien eli pikkuturbojen kulutus näkyy olevan pienimmillään 6,2 i/100 km. Pieniä rimpulamottoreita ja suuri kulutus ja suuret päästöt kuten myös WLTP-päästömittauslukemat osoittavat.


      • Pitäisikö maksaa noin 39000 euroa ( Corolla TS 2.0 varustein) alemman keskiluokan autosta, että pääsee säästämään noin 1,5 litraa kulutuksessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö maksaa noin 39000 euroa ( Corolla TS 2.0 varustein) alemman keskiluokan autosta, että pääsee säästämään noin 1,5 litraa kulutuksessa?

        Ensin mainitussa vertailussa maantieajon kulutus Octavialla oli vain 0,5 litraa enemmän, eli vuositasolla suuruusluokkana noin satasen säästöstä kyse. Tuo säästö häviää Corollan selvästi suurempiin huoltokuluihin. Lisäksi Octavian suorityskyky oli parempi, vaikka Corollassa on (ainakin paperilla) 30 hevosvoimaa enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin mainitussa vertailussa maantieajon kulutus Octavialla oli vain 0,5 litraa enemmän, eli vuositasolla suuruusluokkana noin satasen säästöstä kyse. Tuo säästö häviää Corollan selvästi suurempiin huoltokuluihin. Lisäksi Octavian suorityskyky oli parempi, vaikka Corollassa on (ainakin paperilla) 30 hevosvoimaa enemmän.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Kyllä jo 300000 km matkalla Corolla tienaa hieman hintaeroaan mutta melua se ei korvaa koskaan.


      • Todella käsittämättömän idiootteja aloituksia tojohomolta!


    • Voisihan tuota Rollaa verrata vaikka Octavian kaasuautoon, kuinka silloin Teron alahuuli väpättää?
      Onko kulutus oikeasti merkittävä asia jos ostaa uuden auton ja ajaa sillä sen Toyotasedän keskiarvon verran, eli 5-12tkm vuodessa? Toyotan huoltaminen on kalliimpaa ja sen hankintahinta on tuhansia euroja kalliimpaa vaikka auto on kaikessa huonompi.

      • Osta sinä vaan se kaasuskeida, ja etsi sen jälkeen niitä tankkausasemia!.....


      • Miksi sitä siihen pitää verrata. Vertaa Helkama-mopoasi polkuoyörään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä siihen pitää verrata. Vertaa Helkama-mopoasi polkuoyörään.

        Säälittävä kommentti mutta pysy vahvana Tojouskossa, se palkitaan viimeisenä päivänä, ehkä luullaksesi.


      • Oktaavilla kun ajaa pääsee kaasu kuskin takalistosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta sinä vaan se kaasuskeida, ja etsi sen jälkeen niitä tankkausasemia!.....

        Kävin VM-09 dieselskeidallani katsastelemassa suomalaisia kaasutankkausasemia. Ei löytynyt!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta sinä vaan se kaasuskeida, ja etsi sen jälkeen niitä tankkausasemia!.....

        Kaasua myydään täällä missä ihmiset asuvat kyllä. Jos lähtee sinne selkoseen voi ajaa bensalla. Tajusitko ?


      • Kuka lopetti kaasuautojen kehittämisen?


    • Tuo Corollan koeajo, josta aloittaja mainitsee on tänään 10.1.2020 ilmestyneessä Moottri-lehdessä nro 1/2010. Siinä on pari vertailussa Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active 2.0 ja Mazda 3 Hatchback 2.0.

      Toyota voittaa vertailun kirkkaasti. Lehden kommentteja Toyotasta:

      "Innovatiivisuutta totisesti Mazdalla tarvitaankin, sillä vastassa on on talouspuolen tunnettu luu, Toyota."

      "Mazdan yritys kehittää polttomoottoria tuntuu hieman tavanomaiselta, kun vastaan asettuu täysimittainen hybridiauto. Toyotan voimalinja on huipputaloudellinen, ja kestää miellyttävyydessään verailun tuntuvasti kalliimpiinkin autoihin."

      Uusi Corolla sen sijaan yllättää positiivisesti. Se nousee tasapainoisten ominaisuuksiensa ansiosta pitkästä aikaa luokkansa parahimpien autojen tasolle."

      Uusi Corolla vertailussa olleena tehokkaimpana hybridiversiona on auto, johon varmasti voisi olla tyytyväinen. Se on mukava, tehokas ja pieniruokainen.

      Voimalinja mittelö päätttyy suorituskykyyn, ja täälläkin Toyota nakuttaa erittäin alhaisesta kulutuksesta huolimatta selvästi parempia lukemia.

      Mazdan moottorista ei löytynytkään mitään uutta ja innovatiivista, vaan moottori oli yhtä vanhanaikainen, paljon kuluttava ja suuripäästöinen kuin Volkswagen-konsernin pikkuturbot. Mazda kulutus oli kaupunkiajossa 7,4 l/100 km ja maantieajossa 5,3 i/100 km.

      Kaikki kolme koeajajaa valitsivat Corollan. Kolmannelle oli pitänyt Mazdaan vaihtaa jouset, iskunvaimentimet ja manuaalivaihteisto niin olisi valinnut Mazdan.

      • Minä ottasin taas vaikka 10 v vanhan 5-sarjan Bemarin mieluummin, iso kutosdiesel pieksee tuommoiset katiskat 6-0 kaikessa.


    • Mie kokkeilin pikalenkin uuvella Corolla farkulla ja mies sain sen syömään 11-12 litraa kun poljin talla pohjassa koko ajan. Mie sanon et on se syöppöjuoppo kaara!

    • Omasta näkökulmasta katsottuna tuo hybridi ei säästä mitään moottoritienopeudessa n 110 km/ h. Kulutus aika tarkkaan 8 l/100 km. Ajettu normaalissa talvikelussää +3 c lämpötilassa. Tasaista ajoa 2 hengen kuormalla. Autona RAV4 hybrid 2018.
      Väitän että vastaavan kokoisella bensa-autolka pääsee samaan.

      • Sinähän sen tiedät eikä autoinsinöörit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät eikä autoinsinöörit.

        Tojopappa tietää, että pitkät villahousut ja Tojo on parhaat, kesälläkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät eikä autoinsinöörit.

        Minä rahattomana trollina tiedän netissä kyllä kaiken paremmin, kuin jotkut autoinsinöörit ympäri maailman, jotka tekevät jopa TÖITÄ leipänsä eteen!.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä rahattomana trollina tiedän netissä kyllä kaiken paremmin, kuin jotkut autoinsinöörit ympäri maailman, jotka tekevät jopa TÖITÄ leipänsä eteen!.....

        Noinko meni ihon alle. Aja se Tojopaska paaliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät eikä autoinsinöörit.

        Niin tiedänkin. Tiedän todellisen kulutuksen, en vain teoreettista.
        Kokemusta monesta vastaavankokoisesta autosta ilman hybridapuja.


      • Ravillani hybridi AVD vm.2019.kesäkuun alusta tammikuun puoliväliin.Mittarissa 13000km ,kulutus 5,9.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ravillani hybridi AVD vm.2019.kesäkuun alusta tammikuun puoliväliin.Mittarissa 13000km ,kulutus 5,9.

        Vielä ei ole ollut kunnon pakkasia kuin vasta kolmena päivänä helmikuun lopussa.
        Kulutus nousi heti litralla kun pitää saada kaikkiin lämpöä.


    • Jos arvostaa pientä kulutusta niin tojon tekniikka on täysin jälkeenjäänyttä. Tojoa halvemmalla pääsee kaasuautolla, ladattavalla hybridillä ja sähköautolla. Myös biodieselillä on pienemmät päästöt. Tojolla on tarjolla ainoastaan bensalla käyviä fossiilipolttimia.

    • Tojo on juuttunut 90-luvun bensatekniikkaan kun muilla on tarjota sähköautoja. Mikä maksaa tajuta kuinka jäljessä tojo on?

      • Suurin hätä on Suomen Tojottajilla.


      • Toyotat ovat teknisesti kaikkein kehittyneimpiä autoja, kuten alta linkistä ilmenee. Siksi niissä on polttomoottoriautojen pienimmät kulutukset ja päästöt. Niissä on myös uudet kaikkein energiatehokkaimmat moottorit ja jo neljännen sukupolven kehittyneet hybridijärjestelmät. Kaikki uusinta tekniikaa. Muut autonvalmistajat vasta tavaavat sanaa hybridi. Perättömät väitteet eivät tätä totuutta kaada:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16155823/uusinta-teknisesti-kehittyneinta-ja-kestavinta-hybriditekniikkaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ovat teknisesti kaikkein kehittyneimpiä autoja, kuten alta linkistä ilmenee. Siksi niissä on polttomoottoriautojen pienimmät kulutukset ja päästöt. Niissä on myös uudet kaikkein energiatehokkaimmat moottorit ja jo neljännen sukupolven kehittyneet hybridijärjestelmät. Kaikki uusinta tekniikaa. Muut autonvalmistajat vasta tavaavat sanaa hybridi. Perättömät väitteet eivät tätä totuutta kaada:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16155823/uusinta-teknisesti-kehittyneinta-ja-kestavinta-hybriditekniikkaa

        Katsotaan asiaa uudelleen vaikka vuonna 2021. Kuka haluaa uuden mukahybridin.


    • " Siksi niissä on polttomoottoriautojen pienimmät kulutukset ja päästöt."

      Tojo on täysin jälkeenjäänyt samoin kuin nämä tojoterot. Pelkästään polttomoottoreita valmistavat ovat luusereita. Tojo ei ole ymmärtänyt tehdä ladattavia autoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luetkos tästä. Ainut joka ei ole jälkeenjäänyt. Toyotan autoissa on kaikkein pienimmät päästöt:

        https://www.apu.fi/artikkelit/huima-arvio-ainoastaan-kolme-automerkkia-selviamassa-eun-tiukentuvista-paastorajoista-ilman

        Pienet päästot paperilla, vaan ei käytännössä.

        Oma kirjanpitoni vajaan vuoden ajalta näyttää keskikulutuksen olleen 2,1 l/100 km. Vaikka moottoritietäkin tulee kohtuu usein tahkottua, eikä suinkaan rajoitus -10 kuten kaikki tollolootat tänään.

        Tosin tämänpäiväisen hidastelun pääsyy taisi olla liukas keli. Kun sekä kuskin ajotaito (tai ylipäätään ymmärrys autoista) että auton ajo-ominaisuudet ovat vajavaiset, on syytäkin ajaa hitaasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pienet päästot paperilla, vaan ei käytännössä.

        Oma kirjanpitoni vajaan vuoden ajalta näyttää keskikulutuksen olleen 2,1 l/100 km. Vaikka moottoritietäkin tulee kohtuu usein tahkottua, eikä suinkaan rajoitus -10 kuten kaikki tollolootat tänään.

        Tosin tämänpäiväisen hidastelun pääsyy taisi olla liukas keli. Kun sekä kuskin ajotaito (tai ylipäätään ymmärrys autoista) että auton ajo-ominaisuudet ovat vajavaiset, on syytäkin ajaa hitaasti.

        Aloitus osoittaa, että ne päästöt ovat pienet ja kulutus pieni myös arjen olosuhteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus osoittaa, että ne päästöt ovat pienet ja kulutus pieni myös arjen olosuhteissa.

        Hypetyksen päästöt ovat isot.

        Jos todellinen kulutus on 6 l/100 km, niin todellinen CO2 päästö on 13 kg/100. Eli 130 g/km, kun bensiinin päästökertoimena käytetään 2180 g/l (lähde: ilmastolaskuri).

        Lataushybridit voivat päästä 1-2 l/100 km kulutukseen. Jos sähkö kuluu bensan lisäksi vaikkapa 18 kWh/100, niin siitä tulee 158 g/kWh = 28 g/km ja käytetystä bensasta 22-44 g/km. Päästöt ovat 50-72 g/km - käytännössä puolet pienemmät kuin lastauskelvottomalla hypetyksellä.

        Biokaasullakin saa päästöt reilusti alemmas, esim omat ajoni viimeisten 15 tkm matkalta keskimäärin 2 l/100 bensaa ja 3,2 kg kaasua = 44 g/km ilmastopaneelin spekseillä, joiden mukaan biokaasun CO2 päästö on 0. Ei nyt ihan taida paikkaansa pitää sekään, koska valmistukseenkin kuluu energiaan. WWF näyttää käyttävän 750,6 g/kg, minkä mukaan laskettuna päästöt 44+24 = 68 g/km.

        Fossiilisen hypeyksen pitäisi pärjätä 2,8 l/100 km kulutuksessa tuottaakseen yhtä pienet CO2 päästöt kuin em. vaihtoehdot. Ei eipä ole edes tollolootan reilusti kotiin päin vetämät normikulutukset noin pieniä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hypetyksen päästöt ovat isot.

        Jos todellinen kulutus on 6 l/100 km, niin todellinen CO2 päästö on 13 kg/100. Eli 130 g/km, kun bensiinin päästökertoimena käytetään 2180 g/l (lähde: ilmastolaskuri).

        Lataushybridit voivat päästä 1-2 l/100 km kulutukseen. Jos sähkö kuluu bensan lisäksi vaikkapa 18 kWh/100, niin siitä tulee 158 g/kWh = 28 g/km ja käytetystä bensasta 22-44 g/km. Päästöt ovat 50-72 g/km - käytännössä puolet pienemmät kuin lastauskelvottomalla hypetyksellä.

        Biokaasullakin saa päästöt reilusti alemmas, esim omat ajoni viimeisten 15 tkm matkalta keskimäärin 2 l/100 bensaa ja 3,2 kg kaasua = 44 g/km ilmastopaneelin spekseillä, joiden mukaan biokaasun CO2 päästö on 0. Ei nyt ihan taida paikkaansa pitää sekään, koska valmistukseenkin kuluu energiaan. WWF näyttää käyttävän 750,6 g/kg, minkä mukaan laskettuna päästöt 44+24 = 68 g/km.

        Fossiilisen hypeyksen pitäisi pärjätä 2,8 l/100 km kulutuksessa tuottaakseen yhtä pienet CO2 päästöt kuin em. vaihtoehdot. Ei eipä ole edes tollolootan reilusti kotiin päin vetämät normikulutukset noin pieniä!

        Mainostamallasi kaasuautolla on käytännössä yksi valmistaja Euroopassa. Sekin laittoi rukkaset naulaan. Tekniikan kehittäminen lopetettiin olemattoman kysynnän vuoksi.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e


    • Uskomattoman pienet polttomottorien kulutukset ja päästöarvot, vaikka moottorit ovat suuria ja tehokkaita. En löytänyt noita Toyotan hybridien päästöarvoja pienempiä päästöarvoja muilta valmistajilta

      Uskomattoman pienet WLTP-päästömittausarvot. Vanhat NEDC-arvot vielä alhaisemmat:

      Toyota C-HR 109
      Toyota Corolla 103-121
      Toyota RAV4 158
      Toyota Prius 99
      Toyota Prius Plug-in 29
      Toyota AYGO 113

      Saksalaiskonsernin pikkurboilla päästöarvot ovat todella paljon suuremmat:

      • > Uskomattoman pienet WLTP-päästömittausarvot. Vanhat NEDC-arvot vielä alhaisemmat:

        Jep, ja kuten HS uutisoi aikanaan - todellinen kulutus ja CO2 päästö on 50 % NEDC normikulutusta suurempi. Eli jossain 150 g/km tienoilla mennään.


    • Kulutus on pieni eli jopa 2.5 litran moottorilla ja päästöt pienet. Polttomoottoriautojen pienimmät päästöt ja kulutukset.

    • Onpa Toyotalla uskomattoman pienet päästöt ja kulutukset. Nyt täytyy ottaa auton ostamiselle jatkoaika ja tutkia lisää.

    • Eipä tule halvaksi itselataavalla ajaminen. IS oli laskuri ja ihan tavallinen bensa tulee halvemmaksi. Terppa vaan haluaa maksaa liikaa.

    • Katsoin MB S Plug in hybrid 350 cdi:n ja MB E 350 Plug in hybrid autojen viralliset päästöt. Kulutus 2.8 litraa ja 2.1 litraa satasella. Myyntihinnat vain 140 000 euroa ja 95 000 euroa. Hmmm. Ehkä kulutus on halvempaa kun ostaa vanhan käytetyn auton. Ja ei siinä kyydissä niin suurta eroa ole. Ostaa hinnanerotuksella esimerkiksi 120 ulkomaanmatkaa tai uuden hienon kesämökin tai pari Saimaan rannalta tai kaksion Keravalta.

    • Tesla, ei mitään tohotinta.

    • Corolla 2.0 Hybrid TS: ADAC 130 km/h kulutus 7,3 l/100 km. Ecotest 5,3 l/100 km.

      • Älä valehtele.




      • > 130 km/h kulutus 7,3 l/100 km

        Joten todellinen CO2 päästö on vaivaiset 157 g/km


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        VHS hypetys HS koeajossa. PKS ruuhkissa keskikulutus 7,6 l/100 km. Syyksi selitettiin kylmää säätä, vaikka koko talven (joulukuu...helmikuu) keskilämpötila on ollut plussan puolella. Kunnon talvikeleillä menisi varman 8 litraa rikki.

        7,6 l/100 km = 178 g/km.


    • Onhan se, kun ajetaan muita hitaammin. Tänä aamunakin Kehä 1:llä Yaris Hybrid körötteli 60 nopeutta ja vielä vasenta kaistaa 80 alueella. Edessä tyhjää tilaa ja muiden piti koukkailla oikelta ohi. Miksi se on aina Toyota?

      • Nuo aloituksess kulutusta testanneet eivät ole ajaneet muita hitaammin. Äläkä valehtele.


      • Minä ajan Kehä I päivittäin, enkä ole koskaan nähnyt siellä Toyotaa tien tukkona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan Kehä I päivittäin, enkä ole koskaan nähnyt siellä Toyotaa tien tukkona.

        Et tietenkään, koska jono on takanasi!


    • Ne onkin HINURIN LAVALLA TOYOT MEINAAN

      • Buuuhahahhaaaa viikon vitsin vetäisit, Toyota muka hinurin lavalla, täysin käsittämätön olisi se näky, ei meinasn tuu sellaista vastaan. Saksalaisia sensiaan on nähty lavalla joka päivä buuhahhahhaaaaaaaaaaaaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Buuuhahahhaaaa viikon vitsin vetäisit, Toyota muka hinurin lavalla, täysin käsittämätön olisi se näky, ei meinasn tuu sellaista vastaan. Saksalaisia sensiaan on nähty lavalla joka päivä buuhahhahhaaaaaaaaaaaaa.

        Posti kulkee näköjään nykyisin hinurien lavalla Volkkareissa. Se siitä saa kun valitsee halvimman tarjouksen. Joka päivä yksi Postin Volkaari näkyy olevan hinurin lavalla. Erikoista!


    • Toyotan on kaikkein vähiten hinattu auto. Tämäkin asia on tutkittu.

    • Kansaa ostaa Toyotia, koska kaikki tietävät että se on hinnaltaan edullinen, luotettava ja myös käyttökuluiltaan edullinen auto.

    • Toyotaa pilkkaavalla trollilla näkyy olevan aivan hirveä tuska, hätä, vapina ja tärinä. Miksi ihmeessä moinen. Uskomatonta!

      • Myötähäpeästä Leluotan ostajia kohtaan.


      • Nyt on hyvä aika julkaista viimevuoden valmistajakohtaisia tilastoja viimevuodelta. Ei tarvitse arvailla mikä valmistaja on suurin Suomessa tai Euroopan tasolla.
        On hyvä myös tarkastella mikä on aasialaisten valmistajien keulilla Euroopassa.
        Kun postaa tilastotietoa eikä mutua tai tojon mainosmateriaalia niin pysytään asian ytimessä. Numeroita, ei mussutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hyvä aika julkaista viimevuoden valmistajakohtaisia tilastoja viimevuodelta. Ei tarvitse arvailla mikä valmistaja on suurin Suomessa tai Euroopan tasolla.
        On hyvä myös tarkastella mikä on aasialaisten valmistajien keulilla Euroopassa.
        Kun postaa tilastotietoa eikä mutua tai tojon mainosmateriaalia niin pysytään asian ytimessä. Numeroita, ei mussutusta.

        Hyundai + Kia myi enemmän kuin Toyota +Lexus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyundai + Kia myi enemmän kuin Toyota +Lexus.

        Näinhän se on ollut pidemmän aikaa että Euroopassa Hyundai on valmistajana suurempi kuin Toyota.


    • Tesla.

    • Kuinka ihmeessä Toyotan hybrideillä voi saavuttaa noin pienet päästöt ja kulutukset kuin tuossa aloituksen koeajoissa on saavutettu?

      • Muualla maailmassa näköjään löytyy koeajoissa vieläkin pienempiä lukemia.


    • Pittääpä käydä hyrpiuditojotallani tankilla niin näkkee paljonko fossiilitekniikka nielee pentsiiniä. Autollanihan on jo ajettu kokonaiset 400 km!

      • Ai kauheeta, 394 km ja 17.23 litraa talvikelillä. Kyllä tää hyrpiudi vaan syö!😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai kauheeta, 394 km ja 17.23 litraa talvikelillä. Kyllä tää hyrpiudi vaan syö!😉

        Golf GTE vm. 2018.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Golf GTE vm. 2018.

        Noup, Corolla Hybrid, vm-2020


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai kauheeta, 394 km ja 17.23 litraa talvikelillä. Kyllä tää hyrpiudi vaan syö!😉

        Mittarivirhe pois, niin matkaa on tiellä ollut 367 km. 7 km satasella on toyotan mittarivirhe. Eli 100 km matka taittuu 4,7 litralla bensiiniä.

        Hieman on kehitystä ollut. 83-corolla 1.3 kulki mulla aikoinaan 5,5:llä.


    • Moottori-lehden koeajo Rav4 Hybrid.
      "WLTP-keskikulutus, 5,7 litraa sadalla, on kohtuuhyvä tämän kokoiselle nelivedolle. Koeajossa kaupungissa kulutus kuitenkin huiteli yli kymmenessä litrassa, eikä moottoritiellä päästy alle kahdeksan litran."

      • MOOTTORI-LEHTI

        Koeajo: pihi, silti mukava – Toyota RAV42.5 Hybrid AWD-i Premium

        ”Toyota RAV4 -katumaasturin huippuversio ei nuukaile varustuksellaan vaan kulutuksellaan.”

        ”Hyvää: tilat, mukavuus, hiljaisuus, kulutus, vaivattomuus.”

        ” Jos koeajon aluksi RAV4 tekee vaikutuksen tiloillaan ja mukavuudellaan, myös jälkimaku on miellyttävä. Pääkaupunkiseudulla ajetun koeajon keskikulutus jää hämmästyttävän alhaiseksi. Tehokas ja kookas nelivetomaasturi kulutti bensiiniä vain 5,2 l/100 km, ja havaintoa tukevat myös keväisen parivertailumme etuvetohybridillä saavuttamamme mittaustulokset.”

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MOOTTORI-LEHTI

        Koeajo: pihi, silti mukava – Toyota RAV42.5 Hybrid AWD-i Premium

        ”Toyota RAV4 -katumaasturin huippuversio ei nuukaile varustuksellaan vaan kulutuksellaan.”

        ”Hyvää: tilat, mukavuus, hiljaisuus, kulutus, vaivattomuus.”

        ” Jos koeajon aluksi RAV4 tekee vaikutuksen tiloillaan ja mukavuudellaan, myös jälkimaku on miellyttävä. Pääkaupunkiseudulla ajetun koeajon keskikulutus jää hämmästyttävän alhaiseksi. Tehokas ja kookas nelivetomaasturi kulutti bensiiniä vain 5,2 l/100 km, ja havaintoa tukevat myös keväisen parivertailumme etuvetohybridillä saavuttamamme mittaustulokset.”

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

        5,3 l/100 km = 115,5 g CO2 ajokilometriä kohti
        6,9 l/100 km = 150,0 g CO2 ajokilometriä kohti

        No, sehän on tiedetty kautta aikain, että hypetysten todelliset päästöt ovat 30-50 % lupauksia isommat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        5,3 l/100 km = 115,5 g CO2 ajokilometriä kohti
        6,9 l/100 km = 150,0 g CO2 ajokilometriä kohti

        No, sehän on tiedetty kautta aikain, että hypetysten todelliset päästöt ovat 30-50 % lupauksia isommat.

        Mitä saatanan lupauksia. Nuo ovat EU-viranomaisten mittaamat lukemat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä saatanan lupauksia. Nuo ovat EU-viranomaisten mittaamat lukemat.

        > Nuo ovat EU-viranomaisten mittaamat lukemat.

        Ei ole viranomaisten mittaamia, vaan tollolootan huijauslukemia. Etenkin näillä vanhemmilla NEDC normikulutuksilla ei ollut enää viimeisinä vuosina mitään tekoa todellisten kulutusten kanssa. Valmistajat oppivat huijaamaan....

        - kulutus mitataan aina dynamometrissä, käyttäen valmistajan ilmoittamia vastuskertoimia.... ja niiden kanssahan sai sitten kikkailla ihan vapaasti; ilmavastusta mitattaessa teipattiin ovien saumat ja poistettiin sivupeilit, renkaat pumpattiin melkein räjähdyspisteeseen ym. koska testimenettelyssä ei nimenomaisesti moisia temppuja kielletty

        - dynamometrissä ajettava testilenkki ei vastannut todellista ajoa, kiihdytykset tehtiin hyyvin varovasti ja ennalta määrätyillä vaihteilla (joten vaihteiston välityksiä optimoitiin testiin... reaalimaailman kustannuksella)

        - ajovalot ja ilmastointilaitteet olivat testissä pois päältä, akku etukäteen tappiin asti ladattuna, joten ei näistäkään tullut moottorille kuormaa

        - testi tehtiin suht lämpimässä, pakkanen lisää kulutusta auttamatta (mm. suurempi ilmanvastus, koska ilman tiheys kasvaa lämpötilan laskiessa)

        Lopputulos: todellisessa elämässä polttoainetta kuluu 30-50 % normikulutuslukemia enemmän. Myös ja erityisesti hypetysautoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MOOTTORI-LEHTI

        Koeajo: pihi, silti mukava – Toyota RAV42.5 Hybrid AWD-i Premium

        ”Toyota RAV4 -katumaasturin huippuversio ei nuukaile varustuksellaan vaan kulutuksellaan.”

        ”Hyvää: tilat, mukavuus, hiljaisuus, kulutus, vaivattomuus.”

        ” Jos koeajon aluksi RAV4 tekee vaikutuksen tiloillaan ja mukavuudellaan, myös jälkimaku on miellyttävä. Pääkaupunkiseudulla ajetun koeajon keskikulutus jää hämmästyttävän alhaiseksi. Tehokas ja kookas nelivetomaasturi kulutti bensiiniä vain 5,2 l/100 km, ja havaintoa tukevat myös keväisen parivertailumme etuvetohybridillä saavuttamamme mittaustulokset.”

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

        Ajettu moottoritiellä, joo, mutta mitä nopeutta?
        On han eri asia jos ajaa 90 tai 120 km/h nopeutta.


    • Tojo on onnistunut tekemään vähäruokaisen bensakoneen.

      Itselataava Hybridi sinällään on ihan turha ominaisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan se itselataava hybridijärjestelmä pudottaa sitä bensiinin kulutusta eniten. Suuri merkitys on myös sillä, että Toyotissa on uudet energiatehokkaat moottorit.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2

        Eniten bensankulutusta pudottaa ajamalla kaasulla tai sähköllä. Silloin bensaa menee nolla litraa. Ympäristö ja lompakko kiittää.
        Kaasulla ajaa niin puolet halvemmalla kuin höpöhybridillä. Sähköllä matka on 4-5 kertaa halvemmalla.
        On vanhanaikaista laskea bensankulutusta kun halvempiakin käyttövoimia tarjolla.
        Siis muilla on, ei tojolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan se itselataava hybridijärjestelmä pudottaa sitä bensiinin kulutusta eniten. Suuri merkitys on myös sillä, että Toyotissa on uudet energiatehokkaat moottorit.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2

        Eipä pidä paikkaansa.

        Esim. Uudet Yarikset joista on bensakone hybridillä ja ilman, niin erot kulutusluvuissa ovat lähinnä kosmeettisia ja saavutettu optimiolosuhteissa täysillä akuilla.

        Oikeasti se itselataus ei säästä kuin ihan minimaalisesti ja vain tietyssä ajossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan se itselataava hybridijärjestelmä pudottaa sitä bensiinin kulutusta eniten. Suuri merkitys on myös sillä, että Toyotissa on uudet energiatehokkaat moottorit.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2

        > Nimenomaan se itselataava hybridijärjestelmä pudottaa sitä bensiinin kulutusta eniten.

        Itsesaastuttava hypetys pienentää kulutusta ehkä kolmanneksen. Täyssähköauto 100 % ja myös lataushybrideillä voi kaupunki/työmatka-ajon kulutus olla pyöreä nolla.

        Kaasuauto tiputtaa maakaasullakin ajellen CO2 päästöä neljänneksen (eli päästöt samaa luokkaa kuin itsesaastuttavalla hybridillä). Biokaasulla päästöt tippuvat paljon reilummin - helposti puolet pienemmäksi kuin itsesaastuttavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eniten bensankulutusta pudottaa ajamalla kaasulla tai sähköllä. Silloin bensaa menee nolla litraa. Ympäristö ja lompakko kiittää.
        Kaasulla ajaa niin puolet halvemmalla kuin höpöhybridillä. Sähköllä matka on 4-5 kertaa halvemmalla.
        On vanhanaikaista laskea bensankulutusta kun halvempiakin käyttövoimia tarjolla.
        Siis muilla on, ei tojolla.

        Kaasu sopii köyhille jotka käyvät tankkaamassa sitä 30 km etäisyydellä. Se vasta järkevää puuhaa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaasu sopii köyhille jotka käyvät tankkaamassa sitä 30 km etäisyydellä. Se vasta järkevää puuhaa on.

        Peräkammarin pojatko siellä taas huutelee? Tottakai järkevin autovalinta on sammakonnaamainen tohjo silloin, kun elämä rahoitetaan töyttömyyskorvauksilla.

        Pääkaupunkiseudulla on 10 kaasuasemaa ja niitä on muissakin suurimmissa kaupungeissa + muutamia valtaväylien varrella. Ei tarvi hirveästi metsästää, kun 1 on ihan työpaikan vieressä ja toinen osuu mökkimatkalla käyttämälleni reitille. Tosin täysi kaasutankillinen riittää edestakaiseenkin matkaan.

        Vaikka ajeltua on tullut myös sellaisilla seuduilla, missä kaasua ei ole tarjolla, niin vajaan vuoden keskikulutus on silti ollut 2 l/100 km ja päästöt sen ansiosta 47 g/km. Eli yli puolet pienemmät päästöt kuin itsesaastuttavalla hypetyksellä. Puhumattakaan sitten tyylistä tai suorituskyvystä.... tingelitangeli pokemonautoa en kykenisi ostamaan, vaikka olisikin se ympäristöystävällisin vaihtoehto. Mitä kehityksen kelkasta tippunut itsesaastuttaja ei tosiaan ole.


    • Suuret moottorit ja kovat suoritusarvot, mutta kulutukset ja päästöt ovat huippupienet.

    • Melu ja vetely urissa sekä alttius tuulenpuuskille pitää nopeudet matalina eikä markettiin nyt ole muutenkaan kiire eläleläisillä.

    • Minu niin vapisutttaa tämä aloitus.

    • Tolloloota VHS HS autoliitteen esittelyssä 1.2.2020.

      Tollolootan lupaama kulutus 5,6 l/100

      Koeajon kulutus 7,6 l/100.

      Tollolootalta on aikaisempien näyttöjen perusteella lupa odottaa 30-50 % ylityksiä luvattuihin kulutuksiin verratuna eikä tolloloota pettänyt tälläkään kertaa.

      • Mitä helvettiä sinä valehtelet??

        Kyseessä on Toyota C-HR 2.0 Hybrid Limited Launch Edition mallin koeajo. Juuri tuossa koeajossa lukee mm:

        "Talvista moottoritietä paahtaessa kulutus jää yllättävänkin pieneksi, vain 4,8 litraan."

        "Toisaalta vastaavan tehoisella bensamoottorilla kulutus olisi vastaavissa olosuhteissa lähempänä yhdeksää litraa. Lopulta Toyotan keskikulutus jää 5,54 litraan satasella, joka on hyvin lähellä ilmoitettua ja näille tehoille (iso moottori) erittäin hyvä lukema."

        Tuo on hetkellinen kylmänä ajoon lähdön lukema ja sinä työnnät sen tänne valheena.

        Lopputoteamus: Kulutus: 5,3–5,6 l/100 km (wltp yhdistetty), koeajolla 5,5 l/100 km

        TÄMÄKIN OSOITTAA MINKÄLAINEN VALEHTELIJA ON TOYOTAA PILKKAVA TROLLI.

        KULUTS 5,5L/100 KM ON USKOMATTOMAN PIENI KAHDEN LITRAN MOOTTORILLE.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sinä valehtelet??

        Kyseessä on Toyota C-HR 2.0 Hybrid Limited Launch Edition mallin koeajo. Juuri tuossa koeajossa lukee mm:

        "Talvista moottoritietä paahtaessa kulutus jää yllättävänkin pieneksi, vain 4,8 litraan."

        "Toisaalta vastaavan tehoisella bensamoottorilla kulutus olisi vastaavissa olosuhteissa lähempänä yhdeksää litraa. Lopulta Toyotan keskikulutus jää 5,54 litraan satasella, joka on hyvin lähellä ilmoitettua ja näille tehoille (iso moottori) erittäin hyvä lukema."

        Tuo on hetkellinen kylmänä ajoon lähdön lukema ja sinä työnnät sen tänne valheena.

        Lopputoteamus: Kulutus: 5,3–5,6 l/100 km (wltp yhdistetty), koeajolla 5,5 l/100 km

        TÄMÄKIN OSOITTAA MINKÄLAINEN VALEHTELIJA ON TOYOTAA PILKKAVA TROLLI.

        KULUTS 5,5L/100 KM ON USKOMATTOMAN PIENI KAHDEN LITRAN MOOTTORILLE.

        > "Talvista moottoritietä paahtaessa kulutus jää yllättävänkin pieneksi, vain 4,8 litraan."

        Niin, tasanopeutta körötelleen maantiellä. Mutku normaalissa työmatkaliikenteessä meni 7,6 litraa, niin ei ole paljoa kehumista.

        Oma autoni menee maantieajossa alle 2 l kulutuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sinä valehtelet??

        Kyseessä on Toyota C-HR 2.0 Hybrid Limited Launch Edition mallin koeajo. Juuri tuossa koeajossa lukee mm:

        "Talvista moottoritietä paahtaessa kulutus jää yllättävänkin pieneksi, vain 4,8 litraan."

        "Toisaalta vastaavan tehoisella bensamoottorilla kulutus olisi vastaavissa olosuhteissa lähempänä yhdeksää litraa. Lopulta Toyotan keskikulutus jää 5,54 litraan satasella, joka on hyvin lähellä ilmoitettua ja näille tehoille (iso moottori) erittäin hyvä lukema."

        Tuo on hetkellinen kylmänä ajoon lähdön lukema ja sinä työnnät sen tänne valheena.

        Lopputoteamus: Kulutus: 5,3–5,6 l/100 km (wltp yhdistetty), koeajolla 5,5 l/100 km

        TÄMÄKIN OSOITTAA MINKÄLAINEN VALEHTELIJA ON TOYOTAA PILKKAVA TROLLI.

        KULUTS 5,5L/100 KM ON USKOMATTOMAN PIENI KAHDEN LITRAN MOOTTORILLE.

        > KULUTS 5,5L/100 KM ON USKOMATTOMAN PIENI KAHDEN LITRAN MOOTTORILLE.

        Myös suorituskykyk on uskomattoman heikko 2 litran moottorille. Kulutus ei ole -HS koeajssa VHS kuluttu 7,6 l/100 km pääkaupunkiseudun liikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > "Talvista moottoritietä paahtaessa kulutus jää yllättävänkin pieneksi, vain 4,8 litraan."

        Niin, tasanopeutta körötelleen maantiellä. Mutku normaalissa työmatkaliikenteessä meni 7,6 litraa, niin ei ole paljoa kehumista.

        Oma autoni menee maantieajossa alle 2 l kulutuksella.

        Tuo on suurin luku, minä olet ikinä löytänyt mistään mediasta. Käytät sitä regferenssinä kaikissa keskusteluissa. Omaa kokemusta sinulla ei ole arvostelemastasi ajoneuvosta joten levität vain muiden arveluttavia tietoja. Minä tiedän sen todellisen jokapäiväisen keskikulutuksen, koska ko. ajoneuvo on jokapäiväisessä käytössä perheessä. Ei olisi, jos sinun ilmoittamat lukemat olisivat totta.

        Tässä vastaava muiden tietoihin perustuva kulutuslukema. Välinpitämätön suhari voi päästä hyvin kohtuullisiin kulutuslukemiin. Ilman töpselissä seisottamista.

        https://tekniikanmaailma.fi/taksikuski-kanariansaarilla-ajoi-hyvin-tempoilevalla-ajotyylilla-kun-katsoin-auton-naytolta-keskikulutusta-yllatyin-suuresti/

        Päätä ketä sinä uskot. Niitä, jotka eivät itse omista kyseitä ajoneuvoa HS vai TM toimittajaa. Minä uskon sitä, minkä itse koen joka päivä. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.


    • Toyotien kulutukset ovat todella pieniä ja siksi niiden päästötkin ovat polttomoottoriautoissa kaikkein alhaisimmat.

      • Hybridi-Tojotien pieni kulutus ja autojen suuri haluttavuus aiheuttavat vähän harmia Tokiossa. Kassalipas täyttyi siellä yllättäen, joten piti vauhdissa ottaa uusi isompi kassalipas käyttöön. Lippaanvaihtoa ei voitu tehdä pörssikeinottelijoilta salaa, joten tehtaan oli pakko antaa myös positiivinen tulosvaroitus. Ei tästä mitään haittaa tavallisille autonostajille ole, joten voitte nauttia edelleen mukavasta autoilusta hybridi-Tojotalla.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16235007/liian-aanekasta-kilinaa


    • Kesällä meni sadalla 3,5 litraa normaalissa ajossa, sähköhybridillä meinatenkin.

    • Joskus hävettää maksaa näin pienestä kulutuksesta tankkaustilanteessa, terveisin Hybridi Toyotan omistaja.

      • " Joskus hävettää maksaa näin pienestä kulutuksesta tankkaustilanteessa, terveisin Hybridi Toyotan omistaja. "

        Esitit hyvän pointin. Kun ajelin isolla saksalaisella autolla kaupunkiajoa, niin tankkauksen jälkeen saattoi silloin ihan tasavertaisesti keskustella muiden miehekkäiden miesten kanssa. Koska auto kulutti kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, niin tankkauslasku oli aina miehekkäissä lukemissa.

        Kun nyt käyn tankkaamassa hybridi-Tojotani, niin toimenpide täytyy suorittaa melkein salaa, sillä muuten mopopojat tulevat liian tuttavallisesti väittelemään siitä, kumman ajopeli vie enennän bensaa. Näiden keskustelujen jälkeen olen monesti todennut, että rajut poikaset onnistuvat kuluttamaan 50 cm3 PV-Suzukeillaan kaupunkiajossa peräti 5 l/100 km, mutta minun pitää häpeillen tunnustaa, että Tojotan 1800 cm3 Atkinson-moottori pystyy polttamaan vain 4,5 l/100 km. Kovin köyhäksi tässä alkaa tuntea iltsensä, kun hybridi-Tojotaa käy tankkaamassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Joskus hävettää maksaa näin pienestä kulutuksesta tankkaustilanteessa, terveisin Hybridi Toyotan omistaja. "

        Esitit hyvän pointin. Kun ajelin isolla saksalaisella autolla kaupunkiajoa, niin tankkauksen jälkeen saattoi silloin ihan tasavertaisesti keskustella muiden miehekkäiden miesten kanssa. Koska auto kulutti kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, niin tankkauslasku oli aina miehekkäissä lukemissa.

        Kun nyt käyn tankkaamassa hybridi-Tojotani, niin toimenpide täytyy suorittaa melkein salaa, sillä muuten mopopojat tulevat liian tuttavallisesti väittelemään siitä, kumman ajopeli vie enennän bensaa. Näiden keskustelujen jälkeen olen monesti todennut, että rajut poikaset onnistuvat kuluttamaan 50 cm3 PV-Suzukeillaan kaupunkiajossa peräti 5 l/100 km, mutta minun pitää häpeillen tunnustaa, että Tojotan 1800 cm3 Atkinson-moottori pystyy polttamaan vain 4,5 l/100 km. Kovin köyhäksi tässä alkaa tuntea iltsensä, kun hybridi-Tojotaa käy tankkaamassa.

        Minä aina yritän ajaa tankin lähes tyhjäksi ja menen vasta sitten huoltoasemalle etteivät ihmettele miksi se aina noin vähän tankkaa. Ihmettelevät kyllä sittenkin.


    • Uskomattoman pieni kulutus tuossa Camryssä tuonkin aloituksessa mainitun TM:n koeajon mukaan. Kuluts 4,8 l ja 6.0 l.

    • Uskomattomat pienet kulutukset ovat levinneet kaiken kansan tietoisuuteen.

    • Toyota kykenee tietysti kehittämään perinteisiä polttomottoreitakin niin että niissä on kaikkein korkein energiatehokkuus, koska se on tuonut markkinoille menestyviä aivan yydenlaisia autoja kuten hybridit ja vetyauton.

      Pitkälle kehitetyn hybridijärjestelmän ja energiatehokkaiden mottorien yhteistyönä syntyy huippupieni kulutus.

    • Vai on siinä noissa aloituksen testeissä muka palanut paljon ja sataprosenttisesti fossiilista polttoainetta. Vai on palanut ja muka paljon.

      Vai kulkee ne 100 prosenttisesti fossiilisella polttoaineella. Koeta nyt ymmärtää kuinka pieniä nuo aloituksen luvut ovat. Pikkuturboilla ne ovat vähintään 7 litraa. Totuus paljastui kun WLTP-päästömittaustapa otettiin käyttöön, huijauspikkuturboista, joitka olivat yksi saksalaiskonsernin huijausohjelma.

      • Vuonna 2008 Volkswagen-konserni teki päätöksen, että laatua heikennetään ja USA 3 %:n markkinaosuus yritetään nostaa päästöhuijausohjelmistoilla samalle tasolle kuin Toyotalla eli 14 %:iin. Nyt on kaikki heidän omissa housuissaan.


      • 7 l sataselle on parempi kuin hypetyksen 7,6.

        Sitäpaitsi moderneimmat turbokoneet menee maantiellä jo alta 6:n ja työmatka-ajossa alle 7:n.

        Ei ole tojolootat eikä terot pysyneet kehityksen kelkassa mukana.


    • Johan on pient kulutukst Toyotan hybrideissä. Selkeinä todistettuina lukuina.

    • Vai olisi se pitänyt vielä talviautovertailussakin mitata tuon Corollan kulutus. Se on mitattu jo sata kertaa maailman lehdistöissä. Kulutus on aina sekä maantie- että kaupunkiajossa 4 -5 litran välillä/100 km. KÄSITTÄMÄTTÖMÄN pieni.

      • Vai että vielä talviautotestissäkin. Eikö nuo mittaukset jo riitä?


    • Nuo aloitukset todella pienet lukemat olivat uutta minulle. Autoliikkeissä kuulee kaiken maailman valheita. Pitäisi aina itse tutkia asia. Lehtien koeajot kertovat paljon.

      • Kiakin on kuulemma valmisteettu Mersun osista. On ne hurjia juttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiakin on kuulemma valmisteettu Mersun osista. On ne hurjia juttuja.

        Hehhh heee tollolloota kun on tienpäällä niin tuntuu että onko siellä hautajaissaattue vai mikä kun nopeus on valtatiellä ja taajamassa sama 40 kymppiä eihän silloin voi kulutuskaan olla suuri.

        T.köffff


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehhh heee tollolloota kun on tienpäällä niin tuntuu että onko siellä hautajaissaattue vai mikä kun nopeus on valtatiellä ja taajamassa sama 40 kymppiä eihän silloin voi kulutuskaan olla suuri.

        T.köffff

        ...anteeksi, tämä minun mieleterveys.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...anteeksi, tämä minun mieleterveys.....

        Tojo- ja muillakin uskovaisilla mielenterveysongelmat ovat yleisiä.

        Ilkeämpi voisi tietysti kysyä, kumpi oli ensin...


    • Jumalauta kuinka upea auto. Ja polttoaineen kulutuskin noin pieni. Huomenna mennään Toyota-kauppaan.

      • Täällä Toyota-liikkeessä on heti aamusta kaikki Toyota-myyjät varattuna. Onneksi on vapaapäivä ja tämä läppäri mukana niin saan ajan kulumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Toyota-liikkeessä on heti aamusta kaikki Toyota-myyjät varattuna. Onneksi on vapaapäivä ja tämä läppäri mukana niin saan ajan kulumaan.

        Nyt on hieno 2.0 Corollan farmari tilattuna.


    • Hiottaa.

    • "vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h"
      Miten tuollaisiin keskinopeuksiin nopeuksiin pääsee ja missäpäin Suomea?

    • Ei ole mielestäni mitenkään pieni. Tänään kun oli pakkasta vajaa 10 astetta, niin jo pomppasi n 20 km työmatkan keskikulutus litralla. Oli siis hieman yli 7 l/100 km.
      Kuitenkin auto oli ollut lämmityksessä lähes 2 tuntia.
      En kehtaisi kehua että kulkee vähällä.

    • 8.9 litraa menee pakaasesa ei mitenkään pieni oo lasit jääsä Yariis hydronic

    • Siinä on Toyotaa pilkkaavan trollin valheita edellä oikein liuta.

      • Ei ole valhe. Laita vaikka sähköpostiosoite niin lähetän sinulle huomenna kuvan kulutus-näytöstä.


    • Kulutuslukemat ovat uskomattoman pienet, mutta kaikkilla maailmassa samanlaiset, joten uskottava minun on.

    • Melkein viis litraa keskikulutus hybridi corollassa!!! 4,27l/100km, syöppö on!


      • On ne syöppöjä. Kulttavat 80 km:n rajoituksella 3,9 l /100 km.


    • Röhönauru pääsi tankatessani Hybrid-Corollan. Aivan mitätön kulutus verrattuna aikaisempaan fossiilipikkuturpooni.

    • Hybridiskodalla kun ajaa niin tankkaus tehdään pääasiassa kotona ja työpaikalta saa ilmaista sähköä. Kotisähköllä ajaminen on viisi kertaa höpöhybridiä halvempaa ja duunisähköllä ajaa ilmaiseksi.

      • Tyypillinen skoodakuski, sosialismimaan tavalla varastaa työnantajaltaan. Miten lie kiertänyt sähkömittarin kotonaan. Aikamoinen urpo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen skoodakuski, sosialismimaan tavalla varastaa työnantajaltaan. Miten lie kiertänyt sähkömittarin kotonaan. Aikamoinen urpo.

        Taitaa teroa vituttaa kun joku on duunissa fiksussa firmassa joka ajattelee ympäristöä.


      • Sähköetu työpaikalla on 30€/kk. Ei siis ilmaista kun verottaja puuttuu siihenkin.
        Jos jätät ilmoittamatta tämän, voi verottaja kätköistä vähän reilummin ja saat syytteen veropetoksesta?


    • Kaasuautolla ajaa puolet halvemmalla kuin höpöhybridillä.

      • Polkuautolla ajaa puolet halvemmalla kuin höpökaasulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polkuautolla ajaa puolet halvemmalla kuin höpökaasulla.

        Lisäksi polkuautolla pääsee lujempaa kuin itsesaastuttavalla hypetyksellä.

        Vaparimopokoneen ulinaa kun ei jaksa kuunnella, itäautoilla ajavat lähtevät liikennevaloista kuin purkka tukasta.


    • Totuus ei ole mielipidekysymys. Totuudelle ei ole vaihtoehtoisia näkemyksiä. Totuus näkyy aloituksessa kerrottujen koeajojen kulutusmittauksista.

      • Ei noilla arvoilla pärjää 2020 taloudellisuuskisassa. Kaasuautot, sähköautot ja lataushybridit pitävät kärkisijat ja tojolle jää seniiliosaston mestaruus.
        Ja matka-ajossa Prius ei pärjännyt edes TSI Leonille taloudellisuusajoissa.


    • Batteri tojosa akut kalliita vai onks ne niitä Biltema mallii

      • Skodassa on veivi.


    • Ihmisten käsityskyky ja asioiden mieltäminen on niin erilainen. Joku haaveilee 600 euron kansalaispalkasta, joku Toyotasta.

      • Se kuinka paljon maksaa 100km milläkin autolla ei riipu ihmisen käsityskyvystä tai mieltämisistä. Se on mitattavissa oleva fakta.
        Tojon höpöhybridin 100km maksaa 7-9 euroa ja sähköllä sama matka maksaa 1,5-2,2 euroa. Miten kuskin käsityskyky voisi muuttaa tätä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kuinka paljon maksaa 100km milläkin autolla ei riipu ihmisen käsityskyvystä tai mieltämisistä. Se on mitattavissa oleva fakta.
        Tojon höpöhybridin 100km maksaa 7-9 euroa ja sähköllä sama matka maksaa 1,5-2,2 euroa. Miten kuskin käsityskyky voisi muuttaa tätä?

        Millä autolla pääset parilla eurolla 100 km? Uuden sähköauton kustannukset voivat olla yli 1 €/km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä autolla pääset parilla eurolla 100 km? Uuden sähköauton kustannukset voivat olla yli 1 €/km.

        Kotona Espoossa ladatulla yösähköllä eGolfilla 100km maksaa alle kaksi Euroa.


    • Ecomoodilla Corollan 1.8 hybridin keskikulutus on ollut koko ajan 4,7 l, eikä ole muuttunut sitten viime marraskuun.
      Sitä ennen keskikulutus oli 4.6 l , joten lämpimämpiä kelejä toivoen..
      Tolla ecomoodillakin muut jää aina jalkoihin, joten normi-, tai sporttiasetusta en ole tarvinnut vielä lainkaan ja tuskin edes tarvitsen, kun muut käsivaihteiset nynnivät edessä.

    • Kunnon sähköauto maksaa paut 40-50 tonnia - eikö niin?

      Kun olet ajanut sillä 6-7 vuotta, paljonko on vaihtoarvo?
      Kuka ostaa yli 7 vuotiaan sähköauton samalla hinnalla kuin hybridin?

      Sähköautot jää silloin kauppaan, kun akku alkaa vetelemään viimeisiään.

      • Kyllä 10-15 vuoden päästä nuo tojon fossiilipolttimet ovat niitä vaikeasti myytäviä. Korkeat käyttömaksut ja ajokiellot isojen kaupunkien keskustoissa tekevät polttiksista paarioita.


    • Toyota on haluttu käytetty auto 10-15 vuoden kuluttua. Varsinkin hybridit menevät hyvin kaupaksi. Toyotan hybriditekniikka on pitkäikäinen ja kehittymätön sähköinfra lupaa pitkää käyttöaikaa itselataaville hybrideille.
      Monen Toyotan elämä jatkuu yhä kolmansissa maissa parinkymmenen vuoden kuluttua.

      • Tojon höpöhybridit ovat myyntikiellossa kehittyneissä maissa 15 vuoden päästä ja kukaan ei halua ostaa täysbensa-autoa. Käyttömaksut niille ovat sitä luokkaa että vaikka tojon ottaisi ilmaiseksi niin ajaminen tulisi silti törkeän kalliiksi. Fossiilipolttimien lähtölaskenta on käynnissä.


      • Vain tyhmä kuvittelee, että fossiilista käyttävä itselataava auto on hyvä sijoitus ja sen arvo säilyy hyvin.


    • Corolla 2,0 litran koneella. Keskikulutus 6,5 l/100 km. Pelkkää lyhyttä kaupunkiajoa. Kylmäkäynnistys ja 8 km. Sitten moottori jäähtyy taas kylmäksi ja sama uudestaan.

      • Aikoinaan minulla oli Corolla farmari 1.6 VM 2002. Keskikulutus lyhyehköllä työmatkoilla oli 6.3 l / 100 km.
        Siihen nähden uudella hybridillä ei säästä mitään. Tietysti kulku on parempaa kun on enemmän tehoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan minulla oli Corolla farmari 1.6 VM 2002. Keskikulutus lyhyehköllä työmatkoilla oli 6.3 l / 100 km.
        Siihen nähden uudella hybridillä ei säästä mitään. Tietysti kulku on parempaa kun on enemmän tehoa.

        Minä ajelen päivittäin pääosin Kehä 1:llä 2 x 33 km lenkin. Keskikulutus näin leutona talvena 5,8-6,3 liikennetilanteesta ja itäpään liikennevaloista riippuen. 1,6 litrainen 115 kW bensaturbo, 2 henkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajelen päivittäin pääosin Kehä 1:llä 2 x 33 km lenkin. Keskikulutus näin leutona talvena 5,8-6,3 liikennetilanteesta ja itäpään liikennevaloista riippuen. 1,6 litrainen 115 kW bensaturbo, 2 henkeä.

        Merkki ja malli, niin voi verrata?


    • "Monen Toyotan elämä jatkuu yhä kolmansissa maissa parinkymmenen vuoden kuluttua."

      Tuollainen hybridihärpäke on aivan liian monimutkainen kehitysmaiden kyläseppien korjattavaksi. Ei niitä huolita sinne kun ne kielletään täällä.

      • höpöhöpö juttu apukkaa, toijotat viedään suomesta ja euroopasta afrikkaan jossa heimopääliköt tekevät parit woodoo temput ja toijotat kulkevat btaas, suoimen pullamössöpoijaat eivät osaa korjata mitään, osia vaaan vaihdetaan ja arvotaan onnistukio.


    • Hybrit eivät ole rakenteeltaan monimutkaisia.

      • Jos hybridit eivät ole monimutkaisia niin miksi tojon kehitystiimiltä meni yli vuosi saada Priusin prototyyppi liikkumaan 100 metriä.
        Oliko ne täysin ääliöitä vai miksi homma otti niin kauan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos hybridit eivät ole monimutkaisia niin miksi tojon kehitystiimiltä meni yli vuosi saada Priusin prototyyppi liikkumaan 100 metriä.
        Oliko ne täysin ääliöitä vai miksi homma otti niin kauan?

        Siihen meni oikeasti 3 vuotta.


    • Turpeela toimiva TOYO hybriidi poistaa helsingin energia ongelman hiilet jää
      GRILLEIHIN SAAKOS MUUTEN KESÄLLÄ GRILLATA TULEE HIILIJALANJÄLKIÄ

    • Siinä ne on aloituksessa kovat lukemat. Niitä on aivan turha yrittää todistaa vääriksi ja noita pienempiä ei löydy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun laitetaan Toyotan hybridi ja TSI Suomessa samalle reitille samana päivänä niin TSI vie vähemmän.

        https://www.autoliitto.fi/paikallisosastot/lahden-seudun-osasto/vesijarven-auto-ecorun-2019

        Tässä viralliset tulokset jossa Prius konttaa TSIn edessä.

        Aika kovat lukemat.

        Priuskuski oli vielä yrittänyt viimeisenä vetonaan tankata 98E5 bensaa. Siinähän on enintään 5 % etanolia, kun 95E10:ssä sitä voi olla max. 10 %. Etanolissa on vähemmän energiaa per litra, joten E98 bensaa pitäisi kulua prosentti tjsp. vähemmän JOS E95:ssä on maksimimäärä etanolia seassa.

        Oli tätä samaa kikkaa moni muukin käyttänyt, mutta pohjat oli tahkottu halvalla 95E:llä.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Koeajoista löytyvät oikeat kulutuslukemat. Koeajossa tuonkin TSI:n taajamakulutus on 7l/100 km.

        Ja VHS höpötyksen taajamakulutus oli HS koeajossa 7,6 l/100 km.


    • Joku on pelkistänyt kovat totuudet aloitukseen.

    • Suuret moottoritilavuudet, mutta kulutus on kaikkein pienin. Kun ajetaan sama matka esim. 100 km hybridillä ja sama matka samanlaisella moottorilla ilman hybridiä ja lasketaan prosentuaalinen erotus polttoaineen kulutuksessa, niin kyllähän siinä tuppaa tuloksena olemaan, että jopa puolet matkasta sähköllä.

    • Lisäksi pikkuturpomoottorin käyttöikä on siinä 80000- 120 000km, sekin hyvällä tuurilla.

    • Luotko Toyotaa pilkkaava trolli huolellisesti tuon aloitustekstin ja paina nuo pienet Tekniikan Maailman vahvistamat kulutukset mieleesi.

    • Bensakauppias lopetti tervehtimisen vaihdettuani Toyotan itselataavaan Hybridiin.

      • Bensankulutus on pudonnut niin rajusti viime vunna, että sitä tietoa ei saa kullemma julkaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bensankulutus on pudonnut niin rajusti viime vunna, että sitä tietoa ei saa kullemma julkaista.

        Öljytuotteiden kulutuksen putoamisesta on käsketty olla hiljaa.


      • Millä muulla kuin bensalla lataat höpöhybridiä? Olet edelleen täysin bensakauppiaan armoilla.

        Ladattavat autot kulkevat viisi kertaa halvemmalla sähköllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä muulla kuin bensalla lataat höpöhybridiä? Olet edelleen täysin bensakauppiaan armoilla.

        Ladattavat autot kulkevat viisi kertaa halvemmalla sähköllä.

        Ei riitä 20 m jatkojohto vai?


    • Siinä aloituksessa se on totuus Toyotien pienestä kulutuksesta. Koeajojen todistamina.

      • 90-luvulla kova sana.
        2020 täysin menneen maailman juttuja. Nyt auto kulkee kaasulla tai ladatulla sähköllä.


    • Nopeusmittarit valehteli 30 % öljyä mennyt sika paljon corolasa kyll kaasu on
      halpaa puolet bensasta

    • Toyotalla on kaikkein uusimmat ja enegiatehokkaimmat moottorit ja jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä. Siksi Toyotan hybrideissä on kaikkein pienin kulutus.

      • Jo pelkästään se että puhuu auton bensankulutuksesta kertoo että ollaan tekemisessä vanhentuneen ja kuolevan tekniikan kanssa.
        Tojon tekniikka on jo tuomionsa saanut ja odottaa death rowssa tuomion täytäntöönpanoa.
        Tik Tok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkästään se että puhuu auton bensankulutuksesta kertoo että ollaan tekemisessä vanhentuneen ja kuolevan tekniikan kanssa.
        Tojon tekniikka on jo tuomionsa saanut ja odottaa death rowssa tuomion täytäntöönpanoa.
        Tik Tok.

        Mites Skoda, jonka pellin alta puuttuu se sähkömottori kokonaan. Toyotan hybrideissä se sentään on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites Skoda, jonka pellin alta puuttuu se sähkömottori kokonaan. Toyotan hybrideissä se sentään on.

        Skodalla on ladattavia hybridejä. Tuollainen 90-lukulainen latauskelvoton hybridi on täysi pellepeli.


    • Skodalla on myös täyssähkö-auto eli Skoda on monta vuotta Toyotaa edellä.

    • Jos vielä joku suostuisi niitä Skootan hypriittejä ja sähköautoja ostamaan niin voisi niitä henkseleitä paukutella

    • Totta on, Tojotan pienki kulutus, ja myös totta on puuttuva suorituskyky.

    • Katsopas ne suorituskykylukemat uudelleen. Nykyään kylläkin autonostajalle kaikkein tärkein arvo on päästöarvo.

      • Ja päästöarvoissa tojo on 90-luvun kamaa. Ei ladattavia tai nollapäästöisiä autoja. VW on valovuosia edellä tojoa.


      • No kyllä se suorityskyky aika vaatimatonta on. 180 hevosvoiman Corolla 2.0 0-100 km/h kiihtyvyys 8,8 sekuntia. Riittää varmasti normikäyttöön, mutta huomioiden auton kokoluokka ja ilmoitettu teho suorityskyky on vaisu. Puhumattakaan saman mallin 1.8 -litraisesta versiosta, josta jo koeajossa todettiin että pakettiautotkin kiihtyvät samaan tahtiin. Taajama-ajossa toki pärjää kummallakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se suorityskyky aika vaatimatonta on. 180 hevosvoiman Corolla 2.0 0-100 km/h kiihtyvyys 8,8 sekuntia. Riittää varmasti normikäyttöön, mutta huomioiden auton kokoluokka ja ilmoitettu teho suorityskyky on vaisu. Puhumattakaan saman mallin 1.8 -litraisesta versiosta, josta jo koeajossa todettiin että pakettiautotkin kiihtyvät samaan tahtiin. Taajama-ajossa toki pärjää kummallakin.

        Valehtelit pakettiautojutun. Älä valehtele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelit pakettiautojutun. Älä valehtele.

        Lähde: TM 11/2019 koeajo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähde: TM 11/2019 koeajo.

        TM:"Suorituskyky on numeroiden valossa keskivertoa vaisumpi. Yli kymmenen sekuntia paikaltaan sataseen on arvo, johon monet pakettiautotkin nykyään yltävät. Mutta taajama-ajossa helppokäyttöisyys on suoristuskykyä tai ainakin suoritusta parantava asia. "


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se suorityskyky aika vaatimatonta on. 180 hevosvoiman Corolla 2.0 0-100 km/h kiihtyvyys 8,8 sekuntia. Riittää varmasti normikäyttöön, mutta huomioiden auton kokoluokka ja ilmoitettu teho suorityskyky on vaisu. Puhumattakaan saman mallin 1.8 -litraisesta versiosta, josta jo koeajossa todettiin että pakettiautotkin kiihtyvät samaan tahtiin. Taajama-ajossa toki pärjää kummallakin.

        Tuolla kiihtyvyydellä Corilla olisi 50m leveän tien toisella puolella ennen minun A4sta missä 190hp diesel ja luvattu kiihtyvyys jossain 7.4 tuntumassa.

        Nimittäin kestää hyvinkin pitkään ennen kuin auto suostuu lähtemään liikkeelle. TÄmä johtu jonkin veran vaihteistost ja suurimmaksi osaksi kovasta turboviiveestä.

        Jos autot olisi hölkkävauhtia liikkeellä niin Audi jäisi vielä enemmän koska tällöin vaihto/moottori ei tee hetkeen yhtään mitään ja sen jälkeen kun tekee niin odotellaan taas ahtojen syntyä.

        Sen mitä itse ole käynyt kokeilemasa Corilla 2L versiota niin paljon terhakampi se on kuin oma Audi.
        On aivan eri asia mikä on auton kiihtyvyys kun jarrua vasten launch control systeemillä lähdetään kuin se että siirretään jalka jarrulta kaasulle.
        Kumpaa tapaa liikenteessä aikuiset ihmiset käyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla kiihtyvyydellä Corilla olisi 50m leveän tien toisella puolella ennen minun A4sta missä 190hp diesel ja luvattu kiihtyvyys jossain 7.4 tuntumassa.

        Nimittäin kestää hyvinkin pitkään ennen kuin auto suostuu lähtemään liikkeelle. TÄmä johtu jonkin veran vaihteistost ja suurimmaksi osaksi kovasta turboviiveestä.

        Jos autot olisi hölkkävauhtia liikkeellä niin Audi jäisi vielä enemmän koska tällöin vaihto/moottori ei tee hetkeen yhtään mitään ja sen jälkeen kun tekee niin odotellaan taas ahtojen syntyä.

        Sen mitä itse ole käynyt kokeilemasa Corilla 2L versiota niin paljon terhakampi se on kuin oma Audi.
        On aivan eri asia mikä on auton kiihtyvyys kun jarrua vasten launch control systeemillä lähdetään kuin se että siirretään jalka jarrulta kaasulle.
        Kumpaa tapaa liikenteessä aikuiset ihmiset käyttää?

        Aika heikko vedätys. Nimenomaan tollolootalla oli noita viiveitä. Joskus tuli ihmetelyä pappa-anjovisten perseilyä liikenteessä. Piti oikein googlettaa, että millainen tykki oli kyseessä. No, 10 s molemmin puolin oli kiihtyvyys automaattivaihteisena. Tero toki myönsivät, että syynä oli tolkuttoman pitkäksi välitetyt 1 ja 2 vaihteet, mitkä sen kiihtyvyyden tappoivat, vaikka pellin alla tunnetusti erinomainen D4D mahtidiesel ;-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikko vedätys. Nimenomaan tollolootalla oli noita viiveitä. Joskus tuli ihmetelyä pappa-anjovisten perseilyä liikenteessä. Piti oikein googlettaa, että millainen tykki oli kyseessä. No, 10 s molemmin puolin oli kiihtyvyys automaattivaihteisena. Tero toki myönsivät, että syynä oli tolkuttoman pitkäksi välitetyt 1 ja 2 vaihteet, mitkä sen kiihtyvyyden tappoivat, vaikka pellin alla tunnetusti erinomainen D4D mahtidiesel ;-D

        Aiempi elämä korvautua kaukaa Googlella saapuvilla viesteillä, joissa avaruuden viisaat ja valtavaa energiaa vaivattomasti käyttävät olennot lähettävät reittiohjeita ja komentoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikko vedätys. Nimenomaan tollolootalla oli noita viiveitä. Joskus tuli ihmetelyä pappa-anjovisten perseilyä liikenteessä. Piti oikein googlettaa, että millainen tykki oli kyseessä. No, 10 s molemmin puolin oli kiihtyvyys automaattivaihteisena. Tero toki myönsivät, että syynä oli tolkuttoman pitkäksi välitetyt 1 ja 2 vaihteet, mitkä sen kiihtyvyyden tappoivat, vaikka pellin alla tunnetusti erinomainen D4D mahtidiesel ;-D

        viiveetön on cvt ecvt. viimeinen ja viiveellinen on dsg,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelit pakettiautojutun. Älä valehtele.

        miten JOKU aikuinen MIES välittää 0-100kmh. ettekö käsitä että niitä tehoja ei HKI_ OULU välillä tarvii montakaan minuuttia! vain kiihdytykseen. kun ajan pimeellä niin yksin melkein saa ajella ohittamatta. käsittämöntä no maksaa siitä pienestä osasta autoa. vai onko nyt vain niin että itsetuntoon ottaa? jos sitä kiihtyvyyttä tarvii niin valoista taajamassa on hyvä ehtiä pois ja siihen riittää priuksenkin teho. jokainen auto pääsee vauhtiin parilla sekunnilla ole merkitystä tuolla missä pari autoa perässä kehä 3n ulkopuolella


      • Anonyymi kirjoitti:

        viiveetön on cvt ecvt. viimeinen ja viiveellinen on dsg,

        Eli samanlainen kuminauhaveto kuin moposkoottereissa ja mopoautoissa.

        Miellyttää sekä mopopoikia että pappoja, joilta pian otetaan kortti pois. Voi totutella ennakoivasti mopoautolla ajoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten JOKU aikuinen MIES välittää 0-100kmh. ettekö käsitä että niitä tehoja ei HKI_ OULU välillä tarvii montakaan minuuttia! vain kiihdytykseen. kun ajan pimeellä niin yksin melkein saa ajella ohittamatta. käsittämöntä no maksaa siitä pienestä osasta autoa. vai onko nyt vain niin että itsetuntoon ottaa? jos sitä kiihtyvyyttä tarvii niin valoista taajamassa on hyvä ehtiä pois ja siihen riittää priuksenkin teho. jokainen auto pääsee vauhtiin parilla sekunnilla ole merkitystä tuolla missä pari autoa perässä kehä 3n ulkopuolella

        Siitä puhe, mistä puute. Hyvin näkyy sinullakin puhetta riittävän eli arkaan paikkaan osui.


    • Maailmalta löytyy koeajoja, joissa noiden Toyotin kulutus on vieläkin pienempi kuin tuossa aloituksessa.

      • Spritmonitorin sivuilla voi ihailla pieniä Toyotan hybridien kulutuksia ja kauhistella fossiilipikkuturpojen suuria kulutuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Spritmonitorin sivuilla voi ihailla pieniä Toyotan hybridien kulutuksia ja kauhistella fossiilipikkuturpojen suuria kulutuksia.

        Googlella voi ihastella tollolootan hienosti toimivaa ilmastointia
        https://www.youtube.com/watch?v=049jNhE84iQ


    • lisäksi jotossa ei ole wolkkarin kansantauteja ....

    • Mikä on Tojopapan nopeus ja suorituskyky?

    • On se tuo kulutus uskomattoman pieni. Noihin lukemiin ei kykene yksikään toinen hybridi.

    • Toyota osaa hybridit, maailman suurin autotuottaja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      403
      11838
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8726
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      452
      4490