"Vapaa-ajattelun uhrit kokoontuvat"

(Jos ei tiedä kuka on Kimmo, ei tämä avaus varmaankaan aukea.)

Ateistit.fi:n uusin uutinen kertoo miten "vapaa-ajattelun uhrit kokoontuvat". Näyttää olevan oikein joka kuun viimeinen maanantai varattu. Kai tästä pitäisi olla surullinen, mutta nyt ei oikeasti voi kuin nauraa ääneen.

http://ateistit.fi/uutiset/uuti200124.html

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "nyt ei oikeasti voi kuin nauraa ääneen"

      Niinhän ne muutkin kiusaajat tekevät. Naureskelevat kiusattunsa tuskille ja huonolle voinnille. Ääneen nauraminen kertoo enemmän sinusta kuin kenestäkään muusta.

      • Eikö tämä sinusta sopisi Putouksen sketsiksi? "Snif. Halusin lähteä pois, mutta puheenjohtaja sanoi että jos eroan niin joudun taivaaseen. Minua oli pienestä pitäen aivopesty siihen, että kuumille hiilille ei pääse jos ei joka vuosi maksa vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua. Tieni on ollut pitkä, nyt viimein..."


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Eikö tämä sinusta sopisi Putouksen sketsiksi? "Snif. Halusin lähteä pois, mutta puheenjohtaja sanoi että jos eroan niin joudun taivaaseen. Minua oli pienestä pitäen aivopesty siihen, että kuumille hiilille ei pääse jos ei joka vuosi maksa vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua. Tieni on ollut pitkä, nyt viimein..."

        Ei. Ei sovi. Kuinka paljon täytetekstiä minun tulee kirjoittaa lyhyeen ja ytimekkääseen vastaukseeni: EI, jottei HAL5000 poista viestiäni. Riittääkö tämä, HAL?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Eikö tämä sinusta sopisi Putouksen sketsiksi? "Snif. Halusin lähteä pois, mutta puheenjohtaja sanoi että jos eroan niin joudun taivaaseen. Minua oli pienestä pitäen aivopesty siihen, että kuumille hiilille ei pääse jos ei joka vuosi maksa vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua. Tieni on ollut pitkä, nyt viimein..."

        Järjestäisiköhän UUT tukiryhmän Kimmon kiusaamisen uhreille? Siitä on sentään näyttöä ihan sairastumisten muodossa. Kimmo vai uhriutuu, koska hän ei päässyt kalifiksi kalifin paikalle.


    • Anonyymi

      Kyseinen Kimmo on vuosia nimitellyt vapaa-ajattelijoita Vajareiksi ja vajaa-ajattelijoiksi... Hän on saanut oikeuden tuomion kunnianloukkauksesta Vapaa-ajattelijain liiton silloista pääsihteeria Juha Kukkosta kohtaan. Eh halua mainita henkilöön käyvää herjanimittelyään. Kimmo erotttiin toimistonhoitajan tehtävästä, koska ei käy että organisaation ainoa palkattu hennkilö loukkaa liiton luottamustoimisia johtohenkilöitä julkisuudessa toistuvasti.

      Nosta ajoista on kuitenkin jo vaikka kuinka kauan, varmaan ainakin yli 15 vuotta vai 20. Sitä paitsi kyseinen Kimmo on edelleen erään vapaa-ajattelijayhdistyksen jäsen, ja hän myös seuraa liiton Vapaa Ajattelija -lehteä poikkeuksellisen inniokkaasti..

      • Tuo on totta. Mutta silti, nyt tämä on oikeasti mennyt (tragi?)komedian puolelle. Jos va-liitto olisi vähän tunnetumpi, tästä saisi ihan oikean Putous-sketsin.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Tuo on totta. Mutta silti, nyt tämä on oikeasti mennyt (tragi?)komedian puolelle. Jos va-liitto olisi vähän tunnetumpi, tästä saisi ihan oikean Putous-sketsin.

        Olennaista on UUT:n tilaisuuden luonteen vääristely.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olennaista on UUT:n tilaisuuden luonteen vääristely.

        Sekin. Ei tuohon varmaan mikään rikoslain pykälä sovellu, mutta silti jotenkin törkeää UUT:ta kohtaan.

        Toisaalta enpä ylläty. Olen käyttänyt PATin tekstejä esimerkkinä, kun olen kertonut lapsilleni millaista käytöstä en ainakaan siedä. Valikoitu puolitotuus on pahempi kuin valhe.


    • Anonyymi

      Tsiihiihiii, kyseessä on kaikista taustoista tuleville yhteinen tapahtuma, kuten joku vihjaili toisessa aloituksessa. Eli Sundström on antanut yksipuolista tietoa asiasta, mikä on huono juttu. Muuten tietysti hyvä, että nyt kuka tahansa ja mistä tahansa taustoista voi mennä tapaamiseen. Tietysti, jos on jostain tietystä uskonnosta, josta on oma ryhmänsä, kannattaa käyttää sitä.

    • Anonyymi

      Ei tässä vapaa-ajattelijoiden touhussa ole kyllä kaikki kohdallaan.
      Noihin mainittuihin tapaamisiin kannattaa mennä katsomaan ja kuuntelemaan mitä siellä on tapahtunut. Varsinkin niiden jotka aikovat liittyä vapareihin, ottaa ETn oppiaineekseen tai mennä Protu-leirille.

    • Anonyymi

      Sundströmin tempusta huolimatta aloitus osoittaa ikävästi vaparien asenteen henkiseen väkivaltaan. Sitä tapahtuu, jos vaparit niin myöntävät, muuten ei ja tässä nimenomaisessa asiassa ei missään tapauksrssa. Hyvä asenne?

      • Anonyymi

        Eli sinusta on henkistä väkivaltaa se että sanoo että tapahtuma on täyttä pelleilyä ja oikeiden uskontojen uhrien hyväksi käyttöä? Et pääse ohitse sitä tosiasiaa että tämä on typerä temppu. Luulin Kimmoa edes vähän järkeväksi hemmoksi ja täällä kerrotuja juttuja väritetyksi, mutta hän meni itse todistmaan olevansa aika raukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinusta on henkistä väkivaltaa se että sanoo että tapahtuma on täyttä pelleilyä ja oikeiden uskontojen uhrien hyväksi käyttöä? Et pääse ohitse sitä tosiasiaa että tämä on typerä temppu. Luulin Kimmoa edes vähän järkeväksi hemmoksi ja täällä kerrotuja juttuja väritetyksi, mutta hän meni itse todistmaan olevansa aika raukka.

        Jos nyt et kuvittelisi tietäväsi mitä minä ajattelen. Kiitos.
        Tällä palstalla on paljon henkistä väkivaltaa, kuten hyvin tiedät, käytät sitä itsekin. Palsta kuvastaa ne ikävimmät puolet ihmisistä ja kertoo myös siitä miten reaalimaailmassa toimitaan. Jos joku sanoo, että vapareilla on kehitettävää tällä saralla, en epäile sitä hetkeäkään. Sundströmin käytös on ihan oma juttunsa. Voisi sanoa, että hän harhauttaa ihmisiä, ihan suoraan. On hyvä, että toit asian esiin, ihan siltä varaltakin, että joku olisi ottanut Sundströmin jutun tosissaan ja mennyt paikalle. Olisi siinä tuo henkilö tuntenut itsensä varmsti petetyksi. Kyllä tuolle Kimmon jutulle pitäisi tehdä jotain.

        Mutta minulla on hämärä muistikuva siitä, että UUT olisi joskus maininnut sivuillaan, että heidän tukeaan olisi tarvinnut jokunen entinen vapari. Muistatko sinä tällaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt et kuvittelisi tietäväsi mitä minä ajattelen. Kiitos.
        Tällä palstalla on paljon henkistä väkivaltaa, kuten hyvin tiedät, käytät sitä itsekin. Palsta kuvastaa ne ikävimmät puolet ihmisistä ja kertoo myös siitä miten reaalimaailmassa toimitaan. Jos joku sanoo, että vapareilla on kehitettävää tällä saralla, en epäile sitä hetkeäkään. Sundströmin käytös on ihan oma juttunsa. Voisi sanoa, että hän harhauttaa ihmisiä, ihan suoraan. On hyvä, että toit asian esiin, ihan siltä varaltakin, että joku olisi ottanut Sundströmin jutun tosissaan ja mennyt paikalle. Olisi siinä tuo henkilö tuntenut itsensä varmsti petetyksi. Kyllä tuolle Kimmon jutulle pitäisi tehdä jotain.

        Mutta minulla on hämärä muistikuva siitä, että UUT olisi joskus maininnut sivuillaan, että heidän tukeaan olisi tarvinnut jokunen entinen vapari. Muistatko sinä tällaista?

        Enhän minä mitään väitettä tehnyt vaan kysymyksen johon taas jätit vastaamatta.

        Ja minkälaista henkistä väkivaltaa muka olen tehnyt? Jos ei kestä sitä että typeriä väitteitä arvostellaan ja kun kyselee todisteita, saa vastaukseksi vain herjaamista ja valehtelua, ei ehkä kannattaisi kirjoitella yleisille kesksutelufoorumeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä mitään väitettä tehnyt vaan kysymyksen johon taas jätit vastaamatta.

        Ja minkälaista henkistä väkivaltaa muka olen tehnyt? Jos ei kestä sitä että typeriä väitteitä arvostellaan ja kun kyselee todisteita, saa vastaukseksi vain herjaamista ja valehtelua, ei ehkä kannattaisi kirjoitella yleisille kesksutelufoorumeille.

        Juuri noin kuin nytkin teet. Voi voi, kun lähdet tuolle linjalle, niin on turha hukata aikaa sinuun. Niin surullista, niin paljon energiaa, joka valuu hukkaan. Ajatteles mitä kaikkea voisit olla, jos et olisi käyttänyt kaikkea aikaasi tällä palstalla ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin kuin nytkin teet. Voi voi, kun lähdet tuolle linjalle, niin on turha hukata aikaa sinuun. Niin surullista, niin paljon energiaa, joka valuu hukkaan. Ajatteles mitä kaikkea voisit olla, jos et olisi käyttänyt kaikkea aikaasi tällä palstalla ;))

        Eli et pystynyt osoittamaan missä ole tehnyt henkistä väkivaltaa. Eipä ollut mikään yllätys. Olet tunnettu siitä että et kykene vastaamaan mihinkään sinulle esitettyihin kysymyksiin. Etkä pysty edes mihinkään järkevään keskusteluun.

        Valehtelet kaupan päälle. Ja taidat vielä taputella itseäsi selkään. Tuleeko kenellekkään muulle mieleen pulu ja shakkilauta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et pystynyt osoittamaan missä ole tehnyt henkistä väkivaltaa. Eipä ollut mikään yllätys. Olet tunnettu siitä että et kykene vastaamaan mihinkään sinulle esitettyihin kysymyksiin. Etkä pysty edes mihinkään järkevään keskusteluun.

        Valehtelet kaupan päälle. Ja taidat vielä taputella itseäsi selkään. Tuleeko kenellekkään muulle mieleen pulu ja shakkilauta?

        Please, lopettakaa jo tuo jahnaus - ja virheellisen otsikon nostelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Please, lopettakaa jo tuo jahnaus - ja virheellisen otsikon nostelu.

        Miksi haluat rajoittaa muiden sananvapautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Please, lopettakaa jo tuo jahnaus - ja virheellisen otsikon nostelu.

        Nope. Kyllä tä ssä kuule näytetään kaikille selväksi se että Sundström on tehnyt ihan oman tilaisuutensa UUT:n kaikista taustoista tuleville. Toivottavasti kukaan harhaudu väärien tietojen johdosta.


    • Tästä aloituksesta sopii kyllä haukkuakin minua, mutta eri syystä kuin tässä näkee.

      Kimmo tuskin on itse onnellinen. Olipa millainen järjestö tai työpaikka tahansa, eikö jotain ole pielessä jos elämä pyörii yli viisitoista vuotta(!!) potkujen jälkeenkin sen ympärillä? Joku minua kiltimpi varmaankin toteaisi jotain siihen suuntaan, että kyllä hän jotain apua tarvitsee, vaikka ei varmaankaan UUT:n apua.

      • Anonyymi

        Niin, 15 vuoden kostoretki "vajareita" eli "vajaa-ajattelijoita" vastaan aika arrogantein ajatuksin.


    • Anonyymi

      Nyt on muuten päivittynyt teksti. "JK. Kyseessä on UUT:n yleisen vertaistukiryhmän tapaamiset, johon voivat tulla henkilöt monenlaisista uskonnollisista taustoista. Omaa erityisryhmää vapaa-ajattelun uhreilla ei ole."

      Näköjään Kimmo lukee tätä palstaa, tai ainakaan missään muualla en ole nähnyt tästä kommentteja joissa olisi valheesta huomautettu.

      Otsikko on edelleen entisellään.

      Jäämme odottamaan raporttia 24. päivän jälkeen.

      • Anonyymi

        Niin, tai sitten UUT:sta on huomautettu. Kyselin heiltä tuosta, mutta eivät vastanneet sähköpostiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sitten UUT:sta on huomautettu. Kyselin heiltä tuosta, mutta eivät vastanneet sähköpostiini.

        Ainiin, tuo on todennäköisempi selittäjä. Varmaan UUT:a vähän nyppii tuollainen nimen väärinkäyttö.


    • Vaikka olen huomattavasti tätä palstaa piinaavaa antivaparitrollia vastaan, mielestäni ei myöskään ole kovinkaan järkevää trollata tätä henkilöä takaisin tai esitellä häntä oikealta nimeltä.

      Suomi 24 on anonyymi keskustelupalsta ja jos henkilö on syystä tai toisesta valinnut olla esiintymättä omalla nimellään, tulisi ihmisillä olla tämä oikeus

      • En minä usko että Kimmo palstalla kirjoittaa. Ehkä lukee, mutta kuten yllä huomattiin, todennäköisempikin selitys löytyi.


      • Anonyymi

        Oudoksuva taitaa nyt tarkoituksella osoittaa suuntaan, jota ei ole tarkoitettu. Tuota voi pitää myös panetteluna.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        En minä usko että Kimmo palstalla kirjoittaa. Ehkä lukee, mutta kuten yllä huomattiin, todennäköisempikin selitys löytyi.

        Sitten pahoitteluni :)
        Mutta joka tapauksessa mielenkiintoista että joku on viitsinyt järjestää tai yrittää järjestää vastaavaa.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        En minä usko että Kimmo palstalla kirjoittaa. Ehkä lukee, mutta kuten yllä huomattiin, todennäköisempikin selitys löytyi.

        Sain tänään vastaukseni anonyymiin sähköpostiini UUT:sta ja siinä todetaan, että mainoksen laatijan kanssa on keskusteltu ja hän on lisännyt mainokseen jälkikirjoituksen siitä, että kyseessä on UUT:n yleinen vertaistukiryhmä. Kerrotaan myös ettei UUT:lla ole erikseen ryhmää vapaa-ajattelijoden uhreille, mutta vapaa-ajattelijoiden ja muiden ideologien uhrit ovat tervetulleita UUT:n yleisiin vertaistukitapaamisiin Helsingissä.
        Lisäksi kerrotaan, että mainoksen laatijaa on vielä pyydetty selkiyttämään mainontaansa, koska "vapaa-ajattelijoiden uhrit ovat eri organisaatio kuin UUT".

        Tuota jälkimmäistä en itse ymmärrä.

        Kiitämme UUT:ta vastauksesta ja toivomme Sundströmille tarkempaa otetta kirjoituksiinsa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe