Kulissi suhteet ja liitot

Anonyymi

Minua kiinnostaa mikä saa vuosia olemaan kulissiliitossa tai suhteessa? En ymmärrä miten materia tai maine voi olla omaa hyvinvointia tärkeämpää. Kuitenkin muutaman kaljan tai vinkkulasin jälkeen valitetaan kuinka joutuu kärvistelemään huonossa suhteessa. Pahinta mihin olen törmännyt on vuosia jatkunut valehtelu ja pettäminen.

Voi kunpa ihmiset voisivat olla sellaisia kuin oikeasti ovat! Mutta mikä pitää kiinni sellaisessa valheessa,jonka läpi kuitenkin kaikki näkevät? Eihän siinä ole oikeastaan mitään tolkkua.

118

3173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hahahah monet eivät ymmärrä että tämä on heidän ainoa elämä tässä ja nyt. Mä lähdin kävelee sellaisesta suhteesta. Man I'm happy vaikka ystävät ympärillä saavat lapsia jne...en kadu et valitsin itseni.

      • Anonyymi

        Oikea asenne! Meillä on vaan tää yksi elämä ja siitä pitäis nauttia.


      • Anonyymi

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.


      • Anonyymi

        Nyt on Suuren LUOPUMUKSEN ja Luopioiden aikakausi......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.

        Vain teille uskovaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.

        Lmao, mitä kuraa. Ei kaikkea tarvitse katsella, ihmisille on jumala antanut vapaan tahdon. Jos jokin ei kasvata tai tee hyvää. Kävelen pois, pienikin lapsi ymmärtää noin yksinkertaista asiaa 😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.

        Nåihän se on......Olen ollut avioliitossa 42 vuotta . Menimme nuorena naimisiin käytiin koulut tehtiin lapset...elettiin ihan ok elämää en pettänyt miestäni kertaakaan vaikka tarjouksia siihen tuli..Kuolema meidä erotti . Leskeksi jäätyäni seurustelin muutaman miehen kanssa ja totesin että on parempi elää yksin . Totesin olen oma itseni herra.
        Jos nyt olisin nuori ja tämä aika en menisi naimisiin enkä tekisi lapsia tänne ei tämä elämä täällä niin herkkua ole . Vaikka onkin klisee sanoa että elin onnellisen avioliiton parempaa en olisi voinut toivoa.....mutta nyt ovat ajat muuttuneet...en uskaltaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on Suuren LUOPUMUKSEN ja Luopioiden aikakausi......

        Kyllä uskovaisetkin eroavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain teille uskovaisille.

        Vaikkei olisikaan uskovainen niin avioliitosta kuuluu ottaa vastuu. Kun olet mennyt naimisiin niin pysyt siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei olisikaan uskovainen niin avioliitosta kuuluu ottaa vastuu. Kun olet mennyt naimisiin niin pysyt siinä.

        Jos ihmiset ovat liian erilaisia tai eivät sovi yhteen, niin on ihan hyvä erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne! Meillä on vaan tää yksi elämä ja siitä pitäis nauttia.

        Oikeasti,meillä on elämiä,niin kauan kuin sanotaan ,että nyt riittää.
        Elämä on kokemus, elä ja opi. Sitten kuin on koulu käyty riittää.
        Elämiä voi olla jopa 400,mutta niin paljon kuin oppi tulee perille.
        Kuitenkin olet kuolematon,mutta elämät elämä pitää elää viisaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto on MIEHEN ja NAISEN välinen IKUINEN LIITTO.

        Kunnes kuolema tai pahoinpitelu erottaa,,tai sit poliisi:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei olisikaan uskovainen niin avioliitosta kuuluu ottaa vastuu. Kun olet mennyt naimisiin niin pysyt siinä.

        Niin, vaikka turpaan tulee, niin ,että tukka lähtee, mun naamani ei sitä kestänyt ,otin eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne! Meillä on vaan tää yksi elämä ja siitä pitäis nauttia.

        Sanot,että meillä on vain tämä yksi elämä. Totuus on,että meillä on tämä yksi kokemus.
        Entä jos sinulle joku kertoisi,että meillä voi olla useita elämiä?
        Oletko koskaan miettinyt asiaa?
        Sinulla voi olla satoja elämiä,tietenkään et muista.
        Kuitenkin jos uskot,että sinulla on sielu..se muistaa.
        Luutteko,että primitiviinen ihminen on kerralla valmis sinne?
        Luulettoko,että elämä ja kuolema on loppu?
        Sano kuka vaan mitä, minä sanon sinä elät aina,sinä elät ruumiissa niin pitkään,kunnes olet täydellinen.
        Suhteesta paskasta kannattaa lähteä kävelemään, missä ei ole rakkautta.
        Se vain on sinun matkaasi. Kuitenkaan ei pidä olla ylimielinen,koska..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nåihän se on......Olen ollut avioliitossa 42 vuotta . Menimme nuorena naimisiin käytiin koulut tehtiin lapset...elettiin ihan ok elämää en pettänyt miestäni kertaakaan vaikka tarjouksia siihen tuli..Kuolema meidä erotti . Leskeksi jäätyäni seurustelin muutaman miehen kanssa ja totesin että on parempi elää yksin . Totesin olen oma itseni herra.
        Jos nyt olisin nuori ja tämä aika en menisi naimisiin enkä tekisi lapsia tänne ei tämä elämä täällä niin herkkua ole . Vaikka onkin klisee sanoa että elin onnellisen avioliiton parempaa en olisi voinut toivoa.....mutta nyt ovat ajat muuttuneet...en uskaltaisi.

        Hieno kommentti!
        Itsekin olen hyvin samaa mieltä yli 30v liiton, kahden lapsen ja miehen kuoleman jälkeen.
        Nyt saan vihdoin elää omaa elämääni! Yllättävää, miten hyvin irtomiehiäkin löytyy aina tarvittaessa, tosin nykyisin moni jo melko vakituinen.
        Nautin tästä elämäntilanteesta!


    • Anonyymi

      Sepäse! Jokainen elää arvojen ja arvostustensa mukaan, ainakin oletus on näin. Se viinilasivalittaminen voi olla paljon feikimpää kuin ns kulissiliitto.

      Jokuhan se pitää pariskuntia ja perheitä yhdessä. Jos se on raha, niin se on sitten se. Rahan vähyys tosin harvoin pitää yhdessä.

      Mitäpä nämä asiat ulkopuolisille kuuluvat. Joskin, tunteehan sitä itsensä aina vähän paremmaksi kun taivastelee toisten parisuhteita ja oletettuja kulissiliittoja. Ja varsinkin kun kehtaavat vielä olla tyytyväisiä, vaikkei pitäisi!!

      • Anonyymi

        Oikein. Aloittaja ei nyt oikein ymmärrä, että juuri siinä ns. kulissiliitossa ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja hyväksyvät toisensa vikoineen päivineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Aloittaja ei nyt oikein ymmärrä, että juuri siinä ns. kulissiliitossa ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja hyväksyvät toisensa vikoineen päivineen.

        Oksennus lensi. Miksi olla innefotboll kun voi olla vapaa ja onnellinen huh ?tyhmiä kylh olette.


      • Anonyymi

        Paitsi että kun eivät ole tyytyväisiä.Valittavat koko ajan ja nussivat ympäriinsä.Ympäristö nauraa partaansa ja elämän parhaat vuodet valuvat hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Aloittaja ei nyt oikein ymmärrä, että juuri siinä ns. kulissiliitossa ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja hyväksyvät toisensa vikoineen päivineen.

        Mieluummin tämä aloittaja on onnellinen kuin jumissa feikkimaailmassa hukkaamassa rajalliset elinvuotensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin tämä aloittaja on onnellinen kuin jumissa feikkimaailmassa hukkaamassa rajalliset elinvuotensa.

        Juuri näin.Nuo kulissi ihmiset ovat sellasia joita kiinnosta muiden mielipiteet ja arvostus enemmän kuin omansa.

        Totuus on kuitenkin se että jos et arvosta omaa itseäsi niin ei sua kukaan muukaan arvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että kun eivät ole tyytyväisiä.Valittavat koko ajan ja nussivat ympäriinsä.Ympäristö nauraa partaansa ja elämän parhaat vuodet valuvat hukkaan.

        Tuo ei ole kulissiliitto vaan huono parisuhde. Ei nuo valittajat ole kulisseeja pystyssä pitämässä vaan säälimässä itseään ja haukkumassa puolisoaan.

        Aito kulissiliitto kismittää kaikkitietäviä, jouta harmittaa että liitto pysyy kasassa, vaikkei pitäisi, heidän mielestään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole kulissiliitto vaan huono parisuhde. Ei nuo valittajat ole kulisseeja pystyssä pitämässä vaan säälimässä itseään ja haukkumassa puolisoaan.

        Aito kulissiliitto kismittää kaikkitietäviä, jouta harmittaa että liitto pysyy kasassa, vaikkei pitäisi, heidän mielestään

        Tiettyä naisrotua harmittaa niin kovin, että aina yrittää jallittaa itseänsä sekaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oksennus lensi. Miksi olla innefotboll kun voi olla vapaa ja onnellinen huh ?tyhmiä kylh olette.

        Mitä se sulle kuuluu miten ihmiset elää, elä itse ja anna ihmisten elää omaa elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu miten ihmiset elää, elä itse ja anna ihmisten elää omaa elämäänsä.

        Kuka sano et se mulle kuuluu 😂😂 ei oo mun elämä joka menee hukkaa so what 😂


      • Anonyymi

        Et kai yritä väittää, että kulissiavioliitossa elävät olisivat tyytyväisiä!? Jos noin olisi, eihän se sitten mitään kulissia olisikaan. Taidat itse elää kulissiliitossa, kun pidät kynsin hampain kiinni siitä miesreppanastasi, joka pettää mennen tullen. Sinä et hänestä silti luovu, koska sillä miehellä on rahaa... :D Mä säälin sua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai yritä väittää, että kulissiavioliitossa elävät olisivat tyytyväisiä!? Jos noin olisi, eihän se sitten mitään kulissia olisikaan. Taidat itse elää kulissiliitossa, kun pidät kynsin hampain kiinni siitä miesreppanastasi, joka pettää mennen tullen. Sinä et hänestä silti luovu, koska sillä miehellä on rahaa... :D Mä säälin sua!

        Kuule, sääli on sairautta ja usein kosahtaa se sääliminen omaan nilkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että kun eivät ole tyytyväisiä.Valittavat koko ajan ja nussivat ympäriinsä.Ympäristö nauraa partaansa ja elämän parhaat vuodet valuvat hukkaan.

        Sehän se! Voivoi sentään, olen kulissiavioliitossa. Annatko mulle? Oikeestaan mulla on upea talo ja ihana seksikäs vaimo. Lapsetkin ovat menestyneet. Vierasta halusin kokeilla, pitihän sitä jotain säveltää sillekin. Ei ole kehumista, kotona on parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin tämä aloittaja on onnellinen kuin jumissa feikkimaailmassa hukkaamassa rajalliset elinvuotensa.

        Juuri näin. Minä ennemmin onnellinen sinkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai yritä väittää, että kulissiavioliitossa elävät olisivat tyytyväisiä!? Jos noin olisi, eihän se sitten mitään kulissia olisikaan. Taidat itse elää kulissiliitossa, kun pidät kynsin hampain kiinni siitä miesreppanastasi, joka pettää mennen tullen. Sinä et hänestä silti luovu, koska sillä miehellä on rahaa... :D Mä säälin sua!

        Ei avioliitolle ole määrätty mitään tunnesisältöä. Saa olla jos tykkää jostain niissä kulisseissa. Molemmat. Lapset, asema, rutiinit, omaisuus, työ, mitä vain. Se mikä on vaikeampi ymmärtää on henkinen tai fyysinen väkivalta. Harvemmalla niitä " suuria rakkauksia" on otettavissa, eikä kaikki tavoittelekaan.


    • Anonyymi

      Kulissiavioliitto taitaa olla enemmän naisten käyttämä termi. Naiset kun haluavat liittoihinsa suuria tunteita ja draamaa, kun miehille riittää, että nainen vaan on. Toki miehetkin ovat kulissiavioliitossa silloin kun vonkaavat vierasta.

      Avioliitto sitäpaitsi tunnetusti pidentää miehen elinikää. Eli vaikka liitto olisikin enemmän kaverillista, niin voi olla, että vakituisessa parisuhteessa tulee syötyä terveellisemmin ja nukuttua säännöllisemmin ja joskus jopa lähdettyä kävelemään sen puolison kanssa.

      Joten jos ei ole kovin minä minä tyyppi ja kelpaa ihan tavallinen elämä, niin avioliitto voi olla hyvä vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Parisuhteisiin kuuluu olennaisena osana varmaankin kuten itselläkin huonot ja hyvät ajat. Kun oli huono vaihe menossa nainen koitti aina muistuttaa että et sitte näytä hapanta naamaa missään vaiheessa, sitten vaikka teko hymy päällä. Kun kysyttiin naiselta miten meillä menee, vastaus juu ihan hyvin asiat vaikka tilanne ihan päin vastainen ja kun oli hyvä vaihe menossa sama vastaus. Kulissi suhteet on sitä oikeeta arkea, näin se on. Rakkaushömpät on elokuvia ei todellisuutta.

      • Anonyymi

        Itselläni pitkä suhde takana joka ei ole kulissi,enkä elä elokuvassa.Eli huonoa suhdetta on turhaa väittää perussuhteeksi.Ei sellaseen tarvitse tyytyä.


    • Anonyymi

      Jos on sovittu että voidaan naiskennella siellä sun täällä, niin ei se mikään kulissisuhde ole.

      Joillekin on näköjään vaikeeta tajuta, että kaikki ei ole niin mustasukkasia puolisostaan eivätkä vahdi toisen elämää kellon kanssa.
      Mustasukkaisille kyylille tiedoksi alapää ei käyttämällä kulu, päinvastoin, pysyy kunnossa niin miehellä kuin naisellakin kun on lähes päivittäistä treeniä. Samalla kun saa niin myös antaa jollekin toiselle hyvän olon.

      Jos meitä suvaitsevaisia ihmisiä ei olisi, aloittajalle ja kylän juoruakoille tulee paha mieli. Teillä olisi ketään hampaissa jauhettavaa, eikä mitään selän takana puhuttavaa.

      • Anonyymi

        Vai akoillekin vielä.Somessa lapset harrastaa ja koti on vimpan päälle.Seinien sisällä tapahtuu ikäviä asioita tai sitten ei tapahdu yhtikäs sitten niin mitään.Onneksi on koira,farmari auto ja emännällä pienempi kauppakassiksi.On se ihanaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai akoillekin vielä.Somessa lapset harrastaa ja koti on vimpan päälle.Seinien sisällä tapahtuu ikäviä asioita tai sitten ei tapahdu yhtikäs sitten niin mitään.Onneksi on koira,farmari auto ja emännällä pienempi kauppakassiksi.On se ihanaa.....

        Kotiteollisuus biisi Helvetistä itään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai akoillekin vielä.Somessa lapset harrastaa ja koti on vimpan päälle.Seinien sisällä tapahtuu ikäviä asioita tai sitten ei tapahdu yhtikäs sitten niin mitään.Onneksi on koira,farmari auto ja emännällä pienempi kauppakassiksi.On se ihanaa.....

        Kotiteollisuus biisi Helvetistä itään...


    • Anonyymi

      Oikeastaan kukaan ei näe kulissin taakse.
      50-luvulta alkaen parhaisiin keverihini kuulunut heppu vaimoineen ylläpiti onnellisen liiton julkisivua niin hyvin, että minäkin uskoin siihen.
      Olimme perheinä tekemisissä suosittain lukuisia kertoja. Juhlimme yhdessä. Teimme alkuvuosina yhteisiä telttaretkiä yms.
      Rouva oli pankkineiti ja herra työpaikkansa ammattialan luottamusmies.

      Idylli rakoili heidän ollessaan kaksi viikkoa vierainamme Espanjan asunnollamme.
      Naiset kävivät talomme edessä iltakahveilla. Tyttöjen pöytä näkyi parvekkeellemme.
      Tullessaan sisään suoritti kaverini vastaanottorituaalin.
      "Mistäs akat tulee tuon näköisinä"? Vaimoni yritti selittää jotain mutta älysi poistua tilanteesta.
      Vaikka kuulinkin rähjäämisen ja läshtelyn niin jotenkin päättelin, ettei tilanne ole kovin tavaton enkä mennyt väliin.
      "Kun minä lyön niin se koskee kanssa". Yms.
      Pariskunta oli kuitenkin yön samassa makuuhuoneessa.
      Aamulla rouvan puoli naamaa oli turvoksissa ja mustana. Hieman vaisu tunnelma.
      Vaimolleni ko. rouva kertoi, ettei se ollut ensimmäinen kerta. Alkuun oli pyydellyt anteeksi jälkeen päin mutta se oli jäänyt pois.
      Yksi pahoinpitely oli aiheuttanut lääkärikäynnin.

      Ensin arvelin kyseessä olevan yhden sortin masikismia mutta myöhemmin päättelin kyseessö olevan julkisivun ylläpitäminen joka enää ei meidän kohdallamme onnistunut rakastamisen vakuutteluista huolimatta.
      Sama rouva tarjosi itseään kerran minulle. En sortunut mutta kerroin vaimolleni.

      Myöhemmin muutaman kaverini tarinoista ilmeni rouvan taipumus härnätä miehensä mustasukkaisuus pintaan varsin olemattomin perustein.

      Mutta AH kuinka he rakastivat toisiaan.

    • Anonyymi

      Oikeastaan kukaan ei näe kulissin taakse.
      50-luvulta alkaen parhaisiin keverihini kuulunut heppu vaimoineen ylläpiti onnellisen liiton julkisivua niin hyvin, että minäkin uskoin siihen.
      Olimme perheinä tekemisissä suosittain lukuisia kertoja. Juhlimme yhdessä. Teimme alkuvuosina yhteisiä telttaretkiä yms.
      Rouva oli pankkineiti ja herra työpaikkansa ammattialan luottamusmies.

      Idylli rakoili heidän ollessaan kaksi viikkoa vierainamme Espanjan asunnollamme.
      Naiset kävivät talomme edessä iltakahveilla. Tyttöjen pöytä näkyi parvekkeellemme.
      Tullessaan sisään suoritti kaverini vastaanottorituaalin.
      "Mistäs akat tulee tuon näköisinä"? Vaimoni yritti selittää jotain mutta älysi poistua tilanteesta.
      Vaikka kuulinkin rähjäämisen ja läshtelyn niin jotenkin päättelin, ettei tilanne ole kovin tavaton enkä mennyt väliin.
      "Kun minä lyön niin se koskee kanssa". Yms.
      Pariskunta oli kuitenkin yön samassa makuuhuoneessa.
      Aamulla rouvan puoli naamaa oli turvoksissa ja mustana. Hieman vaisu tunnelma.
      Vaimolleni ko. rouva kertoi, ettei se ollut ensimmäinen kerta. Alkuun oli pyydellyt anteeksi jälkeen päin mutta se oli jäänyt pois.
      Yksi pahoinpitely oli aiheuttanut lääkärikäynnin.

      Ensin arvelin kyseessä olevan yhden sortin masikismia mutta myöhemmin päättelin kyseessö olevan julkisivun ylläpitäminen joka enää ei meidän kohdallamme onnistunut rakastamisen vakuutteluista huolimatta.
      Sama rouva tarjosi itseään kerran minulle. En sortunut mutta kerroin vaimolleni.

      Myöhemmin muutaman kaverini tarinoista ilmeni rouvan taipumus härnätä miehensä mustasukkaisuus pintaan varsin olemattomin perustein.

      Mutta AH kuinka he rakastivat toisiaan.

    • Anonyymi

      Ei se ole kulissi että pitää sitoumuksistaan kiinni ja pitää perheen ehjänä. Loistojuttu lapsille. Kun lapsia tekee, oma onni pitää panna taka-alalle.

      • Anonyymi

        Ihmiset eivät yleensä pidä muutoksista, lisäksi ihmiset tottuvat mihin tahansa, huonoihin suhteisiinkin. Jollei merkittävästi parempaa ole näkyvissä irtiottoa ei tee. Elämäänsä yleensä muuttaa, kun aloittaa uuden suhteen, vaikka olisi voinut sen tehdä muutoinkin. Ehkä toisen odotuksiin ja myös omiinsa vastaa helpommin kun suhde on tuore?


      • Anonyymi

        Olen eri mieltä. Ei jaksa lapsistakaan huolehtia jos et ole tyytyväinen itse, koettu se jää toiselle silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Ei jaksa lapsistakaan huolehtia jos et ole tyytyväinen itse, koettu se jää toiselle silloin.

        On toiminut meillä. Lapset on jo yliopistossa, ja ihan tyytyväisiltä vaikuttavat. Lapsia kiinnostavat ihan muut haasteet kuin vanhempien sielunelämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toiminut meillä. Lapset on jo yliopistossa, ja ihan tyytyväisiltä vaikuttavat. Lapsia kiinnostavat ihan muut haasteet kuin vanhempien sielunelämä.

        Juuri näin. Ei vanhempien seksielämä edes kuulu lapsille. Riittää, kun kotona on hyvä tunnelma, vanhemmat kunnioittavat toisiaan ja huolehtivat lapsista. Sitä sanotaan aikuisuudeksi. Valitettavasti se on katoava luonnonvara, nykyään tuijotetaan vain omaa napaa sen sijaan, että keskityttäisiin lapsiin.


    • Anonyymi

      Kulissia tai ei, arki astuu jossakin vaiheesa peliin mukaan usealla parilla ei sitä voi vältellä. Huonotkin vaiheet kuuluu siihen erona vain että avomuija haluu niitä kuin vähätellä ja kaunistella asioita, minä taas olen normaali ja näytän sen ja sanon mitä tunnen.

    • Anonyymi

      Olen kulissiliitossa vain rahan takia.

      • Anonyymi

        Niin minäkin mutten saadakseni rahaa vaan elättääkseni perheeni.


      • Anonyymi

        Sama mulla, ei rakkautta, ei seksiä mutta se raha se merkkaa.


      • Anonyymi

        Ehkä kuitenkin kokonaisuus eli taloudellinen kokonaisuus, kuten velaton talous. Erohan merkitsee kaiken taloudellisen ja toimivuuden kurjistumista, kuka sellaista haluaa vain jonkin pienen parisuhteen osa-alueen haastavuuden suhteen.
        Sitä paitsi kaikissa pitkissä parisuhteissa on suvanto- ja vaikeusvaiheet, kuten myös ne huippuhetket. Aallonpohjassa sitä voi tulla mieleen vaikka se ero, mutta eihän se todellisuudessa ja rehellisesti sitä olevassa olevaa ongelmaa ratkaise. Suvantovaiheessa voisi pikemminkin oppia niin itsestään kuin toisesta uusia asioita, sillä jokainen meistä muuttuu vanhetessaan.
        Eli malja hyvin toimivalle toisten mielestä olevalle kulissisuhteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin kokonaisuus eli taloudellinen kokonaisuus, kuten velaton talous. Erohan merkitsee kaiken taloudellisen ja toimivuuden kurjistumista, kuka sellaista haluaa vain jonkin pienen parisuhteen osa-alueen haastavuuden suhteen.
        Sitä paitsi kaikissa pitkissä parisuhteissa on suvanto- ja vaikeusvaiheet, kuten myös ne huippuhetket. Aallonpohjassa sitä voi tulla mieleen vaikka se ero, mutta eihän se todellisuudessa ja rehellisesti sitä olevassa olevaa ongelmaa ratkaise. Suvantovaiheessa voisi pikemminkin oppia niin itsestään kuin toisesta uusia asioita, sillä jokainen meistä muuttuu vanhetessaan.
        Eli malja hyvin toimivalle toisten mielestä olevalle kulissisuhteelle.

        Ei kukaan voi tietää toisten suhteista, kaikki ei tiedä edes omastaan. Harva kuitenkaan ilman rakkautta pelkällä rahalla jaksaa elää. Aiemmin oli liitot kestäviä, mutta myös salasuhteita enempi. Nyt täytyy miettiä, että mikä aika sit on parempi. Rahan ja markkinavoimien aikaa tää nykyaika, samalla mielenterveysongelmat kasvaa. Narsistit porskuttaa ja heikot kuolee. Ennen ne kuoli rintamalla nyt no joo, toisenlaisella rintamalla. Me on edistytty. Jos ei muu auta niin otetaanko erä koronaa.


      • Anonyymi

        Sen lauluja laulat ,kenen leipää syöt......😄😄😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, ei rakkautta, ei seksiä mutta se raha se merkkaa.

        Säälittävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen lauluja laulat ,kenen leipää syöt......😄😄😅

        Niinhän se taitaa mennä 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, ei rakkautta, ei seksiä mutta se raha se merkkaa.

        Parempi katon alla, kun taivasalla, ja molemmat jo yli 60 vuotiaita ja meikäläinen joutui työttömäksi viime vuonna.
        Muuten menee ihan hyvin, mutta ollaan niinkö sisko ja sen veli.
        Tupakka ja kalja sekä liikkumattomuus on tehnyt tehtävänsä, ihme että ukko on vielä jonkinmoisissa kunnossa ja pääsee kohta eläkkeelle.
        Olen jo orjentoutunut omaishoitajan rooliin tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, ei rakkautta, ei seksiä mutta se raha se merkkaa.

        Parempi katon alla, kun taivasalla, ja molemmat jo yli 60 vuotiaita ja meikäläinen joutui työttömäksi viime vuonna.
        Muuten menee ihan hyvin, mutta ollaan niinkö sisko ja sen veli.
        Tupakka ja kalja sekä liikkumattomuus on tehnyt tehtävänsä, ihme että ukko on vielä jonkinmoisissa kunnossa ja pääsee kohta eläkkeelle.
        Olen jo orjentoutunut omaishoitajan rooliin tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Jos vaimo on ulkokultainen nyhverö. Eihän se nuuta vaadi.
      Mies rehvastelee vaimon kuullen vieraille syrjähypyillään. Ei kasvokkain mutta olohuoneessa ääneen vaimon ollessa nurkan takana.
      Mies sekoilee vajaan viikon tietymättömissä.
      Mies tekee "seksimatkoja" kanarialle ja pitää sitä, ja vastaavia harrastuksia varten itsellään oman pankkitilin.
      Vaimo lähtee suutuksissa äidin luokse mutta palaa parin viikon kuluttua häntä koipien välissä takaisin.
      Jne. Jne.
      Rouva oli vakituisessa työsuhteessa oleva tippaiita. Herra levoton lankkuteknikko joka joutui ihmisuhdetörttöilyjen vuoksi vaihtamaan työnantajaa ja useaan kertaan myös paikkakuntaa.
      Sattuu olemaan vanhempi veljeni.

    • Anonyymi

      Lapset on usein se syy pysyä yhdessä, vaikka romantiikka ja seksikin olisivat liitosta hävinneet. Toisaalta se suhteen muuttuminen samalla jääkaapilla käymiseksi ei tapahdu yhtäkkiä, vaan vähitellen. Siihen vain turtuu. Voi silti olla kiintymystä, vähän kuin sisaruksilla. Joskus sitten voi herätä, mahdollisesti jonkun ulkopuolisen ihmisen vaikutuksesta, ja tajuta, ettei tässä suhteessa ole enää oikein mitään, miksi siihen haluaisi jäädä.

      • Anonyymi

        Se onkin hirmu tärkeetä erotessa saada tukea läheltä olevilta ihmisiltä. Ero on hirmu pelottava prosessi, pieni kuolema, kyllä siinäkin on tosi tärkeetä saada kannustava ihminen lähelle ja toiselta sukupuolelta tuleva palaute on tuollaisessa tilanteessa hyvin meekityksellistä eli niissä ajatuksissa on heikoilla ja siinä voi huono ihminen satuttaa pahasti pitkäksi aikaa.


      • Anonyymi

        Mulla on kuvailemasi tilanne, ei läheisyyttä ei seksiä mutta se tietty kiintymys siihen tuttuun kumppaniin pitää yhdessä. Seksittömyyteenkin turtuu kun ei saa.


    • Anonyymi

      Suuri osa on kulissia, monet tänäkin päivänä menee nainmisiin taloudellisen hyödyn takia, ihan on vierestä kuultu. Yksi naisihminen kerran jo eronnut toista kertaa vihille, on se hyvä et löysi rikkaan miehen. Ja kun mies saa makkarissa toivomaansa tyydytystä niin nainen tietty voi olla naimissa taloudellisen hyödyn takia kun ei tarvitse esittää mitään onnellista vaimoa. Näitä on enemmäkin nähty.

      • Anonyymi

        Höpöpöpöpöpöpöpöpöpö..................


    • Anonyymi

      Minua hävettäisi erota.

    • Anonyymi

      Samaa olen jo pitkään ihmetellyt minäkin. Olen muutaman kerran ollut treffipalstoilla ja siellä näitä onnettomia ressukoita joiden "puoliso ei ymmärrä" ja "elää kylmässä liitossa" tyyppejä riittää. Miten ihmeessä he kuvittelevat, että joku vapaa ihminen pilaa elämänsä heidän kanssaan alkamalla suhteeseen tuollaisen ressukan kanssa? Näitä tyyppejä on varmaan niin miehissä kuin naisissakin, eivät ymmärrä että elämää on vain yksi, eikä sitä pidä huonolla elämällä pilata. Ovatko he jotain läheisriippuvaisia, jotka pystyvät irrottautumaan edellisestä suhteesta vasta sitten kun uusi suhde on näköpiirissä? Minä vapaana olevana en edes katso tuollaisten ihmisten suuntaan, pilatkoon rauhassa oman elämänsä mutta minä en siihen aio seota millään tavalla.

      • Anonyymi

        Mikä kukaan on toisa arvostelemaan täällä maailmassa.


    • Anonyymi

      Kulissi avioliitto tarkoittaa mielestäni luopumista.
      Kun ei jakseta enää kun kaikki murheetkin luetteloidaan
      johonkin mikä ei ole enään pysyvää.
      kun kaikki on mennyt ja menetetty
      kaikki tahto lakaistaan mattojen alle.
      Kun luovutetaan.
      Haetaan rakkautta jota ei koskaan ollutkaan?

      https://www.youtube.com/watch?v=f7ou-QiZ5x8

    • Anonyymi

      Kyllä meillä kulissi on ja sitä hoidetaan hyvin ulospäin. Salainen kakkonen jolle ostellaan kaikkia kivaa ja piilottelee auton peräkonttiin tai varastoon. Minä aina löydän ne ja vien toiseen piiloon. Joutunut useammin ostamaan uudet lahjat. Näkee miten vituttaa kun etsii niitä eikä löydä. Rahaa palaa aivan sikana. Minultahan se ei voi kysyä mihin laitoin. Hyvin me vedetään tätä teatteria. Tiedoksi sulle tietoinen kakkonen. Joten ymmärrät varmaan kuinka kalliiksi sille tulet.

    • Anonyymi

      Sun pitää kakkonen kysyä mitkä ne syyt on kulissiliittoomme. Eroa ei pyydä eikä kohtele sinua sen paremmin vaikka kärähtikin suhteestanne. Saa lähteä heti jos siltä tuntuu. Kysy siis syy miksi ei eroa ota. Turha minua syyttää tästä kulissista koska minun syyt ovat lapsissa. Ymmärrät varmaan etten halua nolata niiden isää. Mutta nyt ainakin tiedät kuinka kulissi on liittomme.

      • Anonyymi

        Mistä tiedt että on kakkonen? Ehkä sinä oletkin se kakkonen?


    • Anonyymi

      Mulla tulee monista ihmisistä täällä mieleen outous. Hirvittävän mustavalkoisen kuuloista. Ok, itestäkin kulissiliitto, jossa liian monia on, on huono ratkaisu. Mutta sitten se toinen porukka tuntuu olevan tuo kerran täällä vain eletään, meillä on vain yksi elämä. No, tottahan se on, mutta olisko siinä joku välimalli elää kivaa ja vastuullista elämää muiden kanssa kuin se, että antaa nyt mennä vaan täysin omien tuntemuksien mukaan kunhan on koko ajan kivaa.

    • Anonyymi

      1000e laskennalliset elatusmaksut ja elatuslaki kokonaisuudessaan, sekä omaisuuden jaottaminen kummasti hillitsee lähtemistä.

      Omalla kohdalla avioliiton sanelee puhtaasti raha 4/5 pistein säännöllinen seksi. Lapset myös ansaitsevat ehjän perheen.

      Jos olis miljoonia takataskussa, en kärvistelisi sekuntiakaan. Haluaisin myös tehdä järjestelyt niin, ettei lapset kärisi.

    • Anonyymi

      Mukavaa on olla tässä pitkässä yli 20 vuotisessa liitossa; olemme toistemme parhaita ystäviä, uskottuja ja luotettuja. (On onni, ettemme ole ensimmäisten vaikeuksien eteen tullessa heittäneet hanskoja tiskiin! )Meillä on myös samanlainen huumorintaju. Aviomiestäni kiltinpää ja oikeudenmukaisempaa ihmistä en ole eläissäni tavannut. Yhdessä eivät pidä velat ei valtava omaisuus eivätkä lapset, koska mitään niistä ei ole. Yhdessä taitaa pitää rakkaus!

      Ei-kulissiliitossa/mt

      • Anonyymi

        Joopa joo. Mä tunnen kaksi "hirveen kilttiä" aviomiestä, jotka heti tilaisuuden tullen ovat hyppimässä vieraisiin. Ikinä ei heistä varmasti kukaan tuttu moista uskoisi. Toiseen tutustuin pohjoisen hiihtokeskuksessa ja toiseen netin chatissä. Itse lopetin suhteet = tapailut ko. miehiin, mutta kovasti jaksavat vonkua perään. Instassa sitten katselen hymyillen sen toisen miehen "perheidylliä", kun aikuiset lapset halaa iskää isänpäivänä ja lapsenlapset hyörii ympärillä. Rouva vastaa olomuodoltaan kahta... Ehkäpä siksi hoikempi nainen kiinnostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Mä tunnen kaksi "hirveen kilttiä" aviomiestä, jotka heti tilaisuuden tullen ovat hyppimässä vieraisiin. Ikinä ei heistä varmasti kukaan tuttu moista uskoisi. Toiseen tutustuin pohjoisen hiihtokeskuksessa ja toiseen netin chatissä. Itse lopetin suhteet = tapailut ko. miehiin, mutta kovasti jaksavat vonkua perään. Instassa sitten katselen hymyillen sen toisen miehen "perheidylliä", kun aikuiset lapset halaa iskää isänpäivänä ja lapsenlapset hyörii ympärillä. Rouva vastaa olomuodoltaan kahta... Ehkäpä siksi hoikempi nainen kiinnostaa...

        Sellasta se, tuntuu varmaan sankaruudelta ja voittajafiilikseltä, kun on päässyt puraisemaan toisen rusinaa. Siinä mutustellessa ja tilassa, jossa on tarpeen vain tylsyyden puutoksen tukkimiseen voi olla kateellinen jopa toisen "perheidyllistä". Totuushan on, ettei kukaan toinen voi tietää, mitä toisen perheessä tapahtuu. Ulkopuoliselle kyttääjälle voidaan halutessa esittää joko nurja puoli tai idylli. Ja niistä ehkä tarkoituksella tehdyistä somepäiviyksistä, kun halutaan näyttää tuntemattomillekin se paras puoli, ei kannata ammentaa ulkopuolisena kyttääjänä yhtään mitään. Perheen ulkopuoliselle neuvonantajalle ja ymmärtäjälle voi jopa suoraan valehdella vaikka kahden kesken käydyssä puhelinkeskustelussa tai kuten taitavimmat puhua ns. väistellen, jolloin totuus ei edes tule ilmi.


    • Anonyymi

      V: Turvallisuuden tunne.

    • Ei ole omaa kokemusta mutta nähnyt tilanteita jossa on tuollasta jutskaa.. Ollaan totuttu toiseen niin hyvin ettei osata erota.... Syitä on monia varmasti ketkä tilanteessa ov at mut tuon olen kuullut joitaki kertoja

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan niin on, että varsinaisia valittajia olette te kulissisinkut "ei oo kiva olla yksin", "voi helvetti kun sinkut joutuu maksamaan veroja", " ei se kuule helppoa ole pitää yksin koko taloutta pystyssä", "v....u kun sinkkuja sorsitaan", "ei oo kiva yksin matkustaa", jne.

      Kyllä seksin voi ulkoistaa, jos se on ainoa, missä hormonit ei enää hyrrää synkronissa. Kaikki muut asiat menee sulassa sovussa, yhteiset lapset, sisko/veli-kiintymys, "ei elämä ole pelkkää juhlaa, välillä se on myös ruusuilla tanssimista".

    • Niin...siis..kulissiavioliitossa kaikilla muilla on erittäin paha olla paitsi niillä, jotka ovat kulissiavioliitossa.

      • Anonyymi

        Jepp, Kyllä se raha vain on merkittävä asia. Mieluimmin olen viileässä suhteessa varakkaana kuin ns " onnellisena " ja rahattomana .
        Joitakin sivusuhteita kokeneena olen oppinut arvostamaan tätä kulissiliittoa ja sen suomaa taloudellista hyvinvointia, kun huuma haihtuu ja alkaa arki kyllä siinä silmät aukeaa tulee ikävä mennyttä.
        Meillä on vain tämä yksi elämä, siinä ei kannata heittää hukkaan mukavaa elämää vain jonkun joutavan seksi kokemuksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepp, Kyllä se raha vain on merkittävä asia. Mieluimmin olen viileässä suhteessa varakkaana kuin ns " onnellisena " ja rahattomana .
        Joitakin sivusuhteita kokeneena olen oppinut arvostamaan tätä kulissiliittoa ja sen suomaa taloudellista hyvinvointia, kun huuma haihtuu ja alkaa arki kyllä siinä silmät aukeaa tulee ikävä mennyttä.
        Meillä on vain tämä yksi elämä, siinä ei kannata heittää hukkaan mukavaa elämää vain jonkun joutavan seksi kokemuksen takia.

        Minulle kävi niin,että olin tietämättäni 3v kulissiliitossaSilloinen mieheni petti jatkuvasti(15 eri naisen kanssa),valehteli kaiken ja haukkui minua selän takana.Myös hänen tuttavansa ja kaverinsa esittivät minulle hyvin.Kaikki selvisi kun mieheni lähti riidan päätteeksi kodistamme ns.rauhoittumaan veljellensä,selvisi että hän oli tekstannut ennen lähtöään kaverilleen jonka naisystävä oli sitten autolla hakenut mieheni tien varresta.
        Tämän kaverin pikkusisko oli sattumalta seuraavana päivänä juhlimassa synttäreitään lähikapakassa ja mieheni sen kuultuaan oli halunnut sinne kuulemma lähteä.(mieheni oli tuolloin 33v)Asia selvisi kun paikalla oli ollut ihmisiä jotka ilmoittivat minulle miten lämmin tunnelma miehelläni ja tällä teinillä oli ollut.Mieheni oli puhunut sielä tälle teinille että oli eronnut jne,vaikka päivällä oli käynyt luonani ja olimme puhuneet asioista.Meidän yhteinen poikamme(silloin 2,5v) itki yötä myöten isänsä perään kun isä sillävälin heilasteli ilman huolen häivää.
        Kun hän jäi kiinni ja asiasta ”keskusteltiin”,selvisi koko 3v kulissi.Tuntui kuin matto olisi vedetty jalkojen alta.
        Ehkä sitä vain tahtoi silloin aikoinaan rikkinäisenä uskoa tuohon lipevään mieheen ja kauniisiin sanoihin,ettei hän voisi koskaan pettää,ei hän ole sellainen,hän ei hyväksy pettämistä...varsinkin kun edellinen suhde oli ollut väkivaltaisen alkoholistin kanssa joka myös petti.
        Sellainen tarina....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kävi niin,että olin tietämättäni 3v kulissiliitossaSilloinen mieheni petti jatkuvasti(15 eri naisen kanssa),valehteli kaiken ja haukkui minua selän takana.Myös hänen tuttavansa ja kaverinsa esittivät minulle hyvin.Kaikki selvisi kun mieheni lähti riidan päätteeksi kodistamme ns.rauhoittumaan veljellensä,selvisi että hän oli tekstannut ennen lähtöään kaverilleen jonka naisystävä oli sitten autolla hakenut mieheni tien varresta.
        Tämän kaverin pikkusisko oli sattumalta seuraavana päivänä juhlimassa synttäreitään lähikapakassa ja mieheni sen kuultuaan oli halunnut sinne kuulemma lähteä.(mieheni oli tuolloin 33v)Asia selvisi kun paikalla oli ollut ihmisiä jotka ilmoittivat minulle miten lämmin tunnelma miehelläni ja tällä teinillä oli ollut.Mieheni oli puhunut sielä tälle teinille että oli eronnut jne,vaikka päivällä oli käynyt luonani ja olimme puhuneet asioista.Meidän yhteinen poikamme(silloin 2,5v) itki yötä myöten isänsä perään kun isä sillävälin heilasteli ilman huolen häivää.
        Kun hän jäi kiinni ja asiasta ”keskusteltiin”,selvisi koko 3v kulissi.Tuntui kuin matto olisi vedetty jalkojen alta.
        Ehkä sitä vain tahtoi silloin aikoinaan rikkinäisenä uskoa tuohon lipevään mieheen ja kauniisiin sanoihin,ettei hän voisi koskaan pettää,ei hän ole sellainen,hän ei hyväksy pettämistä...varsinkin kun edellinen suhde oli ollut väkivaltaisen alkoholistin kanssa joka myös petti.
        Sellainen tarina....

        Niin siis lisäys tuohon kirjoitukseeni,että tämä kaverin pikkusisko oli juhlimassa 18v synttäreitään ja mieheni oli silloin 33v.


    • Anonyymi

      Minä "kärvistelin" huonossa suhteessa.....lapsien tähden. Minkämoisen esimerkin lapseni sai äidin ja isän suhteesta.....

      • Anonyymi

        Toivoakseni hyvän esimerkin: lasten paras on elämän ykkösasia, ja itse hankittuja velvollisuuksia ei sysätä toisten niskaan. Toivottavasti lapsetkin aikanaan perheen perustettuaan noudattavat samaa periaatetta ja puurtavat perhearjen vuosikymmenet.

        Rakkauden tarkoitus ei ole onnellisuus. Päin vastoin. Rakkaus auttaa pitämään omat tarpeet taustalla ja rakkaiden tarpeet etusijalla.

        Jos siis harkitset lasten hankkimista, muista, että oma elämäsi on ohi siinä vaiheessa, kun lapset syntyvät. Muista kuitenkin myös, että monet lapsettomat tuntevat elämänsä lopulta valuneen hiekkaan. Voidaan siis sanoa, että luonto ei ole tarkoittanut meitä onnellisiksi vaan se on tarkoittanut meidät lisääntymään.


    • Anonyymi

      Minä "kärvistelin" huonossa suhteessa.....lapsien tähden. Minkämoisen esimerkin lapseni sai äidin ja isän suhteesta.....

    • Anonyymi

      Kaverini meni naimisiin kulissiavioliittoon koska halusi hienon asunnon ja jonkun asumaan kanssaan. Eivät edes viihdy yhdessä kovin hyvin. Ilmeisesti kyse on läheisriippuvuudesta. Kun oikeata rakkaussuhdetta ei löytynyt....

      • Anonyymi

        Oho, meikä seukkas aikoinaan pirun hyvän näköisen ja mukavan tuntuisen naisen kanssa oli kyl tosi upee kroppa ja seksiäkin riittii, hän kertoi kuinka olin luonteelta hyvä jne..

        No siinä aloin pikku hiljaa tunteileen ja puhuun yhteisestä tulevaisuudest.. ja mitäs tapahtuikaan? nainen alkoi vältellä,,ja yhtä äkkiä kertoi olevansa naimisissa...se oli aika kova juttu mulle,, ja sitten kertoi tai tunnusti maanneeensa kanssani ,, tullakseen raskaaksi...oli aika mahdotonta uskoa todeksi koko juttua..ja ihmetellä sopii kuinka kova pokka hänellä oli.

        Naisella on korkeakoulu tausta, olisiha pitänyt arvata, ettei sellaiset aattele ku itteensä.


    • Anonyymi

      Ei se välttämättä ole materia tai maine, joka on syynä.

      Voi olla, että suhde on ystävyyttä ja siinä ollaan tavan ja tottumuksen vuoksi tai ihan säälistä, jos vaikka toinen on sairas tms.

      Ihminen ei ole kone, joka voi nappia painamalla siirtyä suhteesta toiseen, jos tilanne ei ole sellainen, kuin haluaisi. Joidenkin ihmisten moraali voi olla niin korkea, että ei vaan pysty lähtemään liitosta, jonka on luvannut kestävän ikuisesti.

      Toista voi myös vielä rakastaa syvästi, vaikka esimerkiksi fyysinen kanssakäyminen olisi täysin loppunut. Voi rakastaa puolisoaan ja käydä yhteisestä sopimuksestakin tyydyttämässä fyysiset tarpeensa muualla.

      Elämä ja ihmissuhteet eivät ole mustavalkoisia joko-tai -juttuja ja jokainen ihmissuhde on erilainen. Toisten ihmisten tilanteita ja ratkaisuja on turha ihmetellä, kun kuitenkin aivan varmasti on päätelmissään väärässä. Keskity omaan elämääsi sinäkin, pääset helpommalla sillä tavalla

      • Anonyymi

        Niin juuri. Mutta rakkautta ei voi ostaa sillä, että antaa toisen käydä vieraissa. Js se ihminen ei ole sinulle tärkeää enää kun hän sairastuu, ei se rakkautta ollutkaan.


    • Anonyymi

      Aikaisimpina aikoina mentiin naimisiin todella siinä uskossa, että liitto kestää jautaan saakka.
      Nykyisin kumoikaan osapuoli ei yritäkään puhaltaa yhteiseen hiileen, vaan kaikki vastoinkäymiset ovat sen toiden syytä.
      Toinen on sitä mieltä että avioliitto ei saa kahlehtia häntä, ja oikeus kavereitten tappamiseen ja hauskanitoon säilyy entisellään.
      Toinen taas on sitä mieltä, että hänen palkastaan ei makseta toisen maksuja. riidellään siitä, kumpi maksaa minkäkin maksun, ja sitten jätetään ne maksamatta, kun ei sopua synny.
      Kun ollaan curling-lapsia oltu, niin vastuun herääminen on jäänyt syntymättä, ja kaksi curling-aikuista yrittää selvitä huutamalla ja toista syyttämällä. Kun tähän vielä lisätään pari muutaman vuoden ikäistä lasta, on huutomyrsky jokahetkistä,

      Kummallakaan ei kuitenkaan ole varaa lähteä liitosta. Lastenhoito on vaikeaa yhdessäkin, kumpikaan ei ota sitä yksin vastuulleen. Kummankin perheenjäsenet pelkäävät lapsena palaavan kotiin huutamaan ja vaatimaan, ja sitten on vielä lapsenlapset, joiden hoito jäisi varmasti isovanhemmille, jos pari eroasi. Tukea eroon vanhemmilta ei tule.
      Kumpikaan ei katso peiliin, vaan valittaa pubissa kavereille osansa.

      • Anonyymi

        Äläpä jauha paskaa edellinen kirjoittaja. Liian monet tosiaan nykyään elää aivan liian pitkään huonoissa suhteissa eli liian helposti ei erota. Minkä sille kuule oikein voi, että mieleltään heilahtaneita, narsisteja, alkoholisteja tai pettureita on nykysin niin paljon ja riittää kuule, että yksi suhteessa on sellainen. Ja kuule minkäköhän takia ihmiset on sellaisia. No ainakin ne vanhemmat eli näiden nykyisten vanhempien vanhemmat on varmaan osasyy, sillä vanhempia voi syyttää niin monista asioista. Niinpä, niin te pysyitte yhdessä, tottakai ihan viimeseen asti, kun ydinperhe on niin hieno juttu, vaikka hampaat irveessä, kun eöämään nyt kuuluu ylä-ja alamäkiä ja pitää olla kesämökki ja omistusasunnot ja muuta. No mitäs työpaikat, no siinä oli monilla pysyvä työpaikka eikä paljon koulutuksiakaan monesti tarvittu. No, mitä nykypäivänä sitten? Ihmiset tekee pätkätöitä, tappelee kynsin hampain työpaikoista. Tänään tarvitaan tuon alan osaajia, mutta huomenna jotain muuta, mutta äkikäkös ihmiset ittensä taas uudelleen kouluttaa. Elinikäinen oppiminen, mikä ihana termi. Töitä pitäis tehdä seisemänkymppiseksi, mutta kuuskymppistä juuri (taas) uuteen homman kouluttautunutta ei valita, kun tilalla on kakskymppinen, 12 tuntista työpäivää tekevä, lapseton ja innokas työtä pelkäämätön tekijä. Niin, että ihme kun nuoremmat sukupolvet voi jotenkin huonosti.


    • Anonyymi

      Avioliitto avasi silmät. Läksin pois. Narsistin kanssa ei passaa jäädä.

    • Anonyymi

      En nyt tiedä tarkalleen millaisesta kulissiliitosta aloittaja puhuu mutta itse en ainakaan hyväksy sellaisia kulissiliittoja missä yritetään peittää todellista seksuaalisuutta. Eli olen kuullut tapauksia joissa esimerkiksi mies on homoseksuaali ja nainen hetero. Eli mies todellisuudessa käyttää naista vain kulissihuorana peittääkseen oman homoudensa niin sellainen on ainakin todella törkeää toisen hyväksikäyttöä. Ja jos sopimus on yhteinen niin voin sanoa että nainen joka tietoisesti alentuu homon kulissihuoraksi on vajonnut kyllä todella alas. Se kertoo vain naisesta joka on niin mätä ettei saa ketään heteromiestä mutta on niin kova miehen puute että mies täytyy saada hinnalla millä hyvänsä. Joten itse ainakin voin sanoa ihan suoraan että jos olisin hetero niin en koskis pitkällä tikullakaan naiseen joka on ollut tietoisesti homon kulissihuorana. Ja jos olisin homo niin en koskis pitkällä tikulla myöskään mieheen joka on käyttänyt naista kulissihuoranaan.

      Lopuksi vielä minulla ei ole mitään homoja vastaan vaan päinvastoin olen aina puolustanut heidän oikeuksiia ihmisarvoa ja yhden vertaisuutta. Mutta epärehellisyyttä ja valheessa elämistä en voi hyväksyä keneltäkään homolta. Homoudensa toki voi pitää omana tietonaan jos siltä tuntuu, mutta se että aletaan elämään kulissielämää niin silloin mennään liian pitkälle. Nimittäin homoseksuaaleilla on tasan 3 vaihtoehtoa. Elää omanlaista elämää julkisesti, elää omanlaista elämää yksityisesti, tai pysyä sinkkuna.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti yleisin kulissi on se, että vaimo lakkaa himoitsemasta miehensä ruumista. Näin vain käy. Luonto on sen niin tarkoittanut. Se pitäisi kaikille opettaa terveystiedossa, ja papin pitäisi alttarilla kysyä sulhaselta, onko hän valmis lopettamaan seksin lopuksi elämää katkeroitumatta vaimolle.

        Tutkimusten mukaan nainen menettää himonsa kumppaniaan kohtaan keskimäärin puolentoista vuoden kuluttua suhteen alkamisesta. Yksilöllinen vaihtelu on tosin suurta. (Moni nainen haluaa seksiä vielä vuosikymmenten jälkeenkin, mutta syynä on yleensä se, että nainen haluaa tuntea olevansa vielä vetovoimainen.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti yleisin kulissi on se, että vaimo lakkaa himoitsemasta miehensä ruumista. Näin vain käy. Luonto on sen niin tarkoittanut. Se pitäisi kaikille opettaa terveystiedossa, ja papin pitäisi alttarilla kysyä sulhaselta, onko hän valmis lopettamaan seksin lopuksi elämää katkeroitumatta vaimolle.

        Tutkimusten mukaan nainen menettää himonsa kumppaniaan kohtaan keskimäärin puolentoista vuoden kuluttua suhteen alkamisesta. Yksilöllinen vaihtelu on tosin suurta. (Moni nainen haluaa seksiä vielä vuosikymmenten jälkeenkin, mutta syynä on yleensä se, että nainen haluaa tuntea olevansa vielä vetovoimainen.)

        Kukas sitä nyt vuosikymmeniin saman kanssa jyystää.


    • Anonyymi

      Onko jotenkin hienompaa, helpompaa vai mitä vaihtaa kumppania usesamminkuin sukkia? Minusta vaikuttaa, että joitakin poikkeuksia lukuunottamatta vaihtuvat parisuhteet ovat yhteydessä alkoholismiin, lasten huostaanottoon jne. Mikä lienee syy, mikä seuraus.

    • naisella on luonnon oma kello,parituiminen lapsen saaminen..sen voi ottaa vastaan tai
      kieltäytyä ,sit on vanhemmat..painostus..yms..tiedätte..rakkaus ensisilmäyksellä on
      varmaan totta..mutta ei meitä ole luotu toisillemme..huuhaa ta,itse olen valinnut
      tien kun luen maailmaa.en uskalla tehdä pieniä siihen maailmaan..eli liitoissa on paljon ihmisiä jotka ovat yhdessä tietyn asian tähden ,he tekevät onnen ja yrittävät sinnitellä
      ok voimia

    • kartoitan tätä elämää ( Voivoi tätä elämää... ( lauloi Tiisa…)
      olen kulttuurisokissa te ootte liianerilaisiasitä tuntee keillekirjottaa

      ihan muuttui aie Mitä teille voi kirjoittaa?
      suomi24 on pienten ihmisten kirjoituspalsta. ?
      se onihan kivaa olal niinpieni tai eheä
      minen Jumala sitten tahtoo minun menevän

      parrakas poika sattui bussissa istum lähettyville
      jokinsanoi hän luule eminua joksikin muuksi
      ni sanoin ett teen elokuvia
      hän oli myönteinen
      Sitten liukuportaissa sanoin vier nais hnklölle et enkestä vanhentumista ihmisten
      ja huusin hänelle nuoremmalle
      ehkä että aika menee nopeasti et kannatta a tehdä mitä tahtoo
      Sitten juttelim hetkn ja
      olimmekinnähneet aiemmin
      ja sanoin ett voisim nähd siel ett jos tule ekäymään
      elion hyvä olla joku paikka, minen voi sopi atapaamisen
      ei välttämät huvita tavata jutella
      tuntuu että tuskin ymmärtää hänkään ja toisiaan

      mitä voinyttehdä et saisin paljon rahaa et saisin energisen elämän

      voin suunnitella et mitä nyt voi tehdä

      ( en ymmäärrä et miksi krist uskonperustajalle ontöällaiennelämä tehty ???
      esim sauna voisiolla jossain tarjolla. onpaljonihmisiä asuntoja

      minuhomma oli että lähdinkeskellä yötä kuuron tytön luota (joka kuulee kuulolaitteella normaalisti )
      onnistui, että näin Voicea! tulijust siihen kun siinäolis eminun näköinen tyttö ehkä hieman
      saapui
      Tonia ja sipeä näkyi kotikutoiselta tuntui tunnelma
      ( pilaantuneelta..
      nuorempana kaik olihienoa, 10 ruusua..
      veliPuolikuu kaikki oli täydellistä
      pilaan kaiken ksoak he ei elä kanssnai
      tunteeni mukana , huomioon ottaen

      oli fiilis aamulal et menen tuonen kisokilelkahvilel
      Muistelin on kahvipassissa 5 leimaalöysinensin toisne joss aoli vain 3-4
      Mutta olis ekin kortti, kahv passi

      muistan ku näin ens kerran sen kahvipassi jutun ja mietine t käytänkö tuota
      ja söin juusto ruisleipää
      siinäki oli onnea, oli jäänyt ruisleipää en kaikkia vienyt kuivumaan..
      aamul evätät otin
      kioskilla...
      Siel luki nya favorite din
      (keksisuklaa.. aattelin että jos ihmiisä totutetaan ett jos heitä syntyy Norjaan..
      nii että s ekieli ei olis ihan vieras mikä vastassa..
      vauvalla...…
      ja harmaata oli lähiössä
      ( toinen, samassa lähiössä intuitio ajaessa bussilla illalla... näin taloja stupina.. stupan näköisenä..

      en teidä edes mikä se on..
      mutat täällä asui kaverini sari joak syntynyt budhalaiseen elämään..
      eurooppalaiseksi kyllä
      ett jos syntyy muitakin täältä on menoss a budhalaisen elämään

      ehkä Jeesus kinsyntyi
      (koska Paavi sanoi Jeesus on syntynyt köyhyyteen..
      ( tv ssä näin Jouluaattoiltana pubissa... ) joss a join cocacolaa….
      ja sains en jouluähkyn... artisokka pizzaa syödessä..

      kuljinyksin.. metsät oli tuttuja (ni en pidä siit ett eielettäisi tätä elämää.. et suuntautua jonnek muualle
      Voice.. siitäoli selvä ajatus kokemus
      että kauheaa että he puhuu noin paljon jonkun lauluesityksen takia, että ei muun elämän,. että pitäis puhua ensin muusta elämästä... välittää..
      mutta he just ei vastaa s postiin
      ei anna puh nroa
      ( keskenkasvuisia ( ja esiintyy siinä itsevarmana toni että "jännitys tule ejatkumaan
      aina jännittää.. kuuluu jännittää
      ihan tyhjiä puheita! he ei ymmärrä elämästä mitään.
      "he nostaa, kun kaadut... " sanoi vat tytölle
      pelkkää tyhjää. ( ja heistä näkee ett ei he jaksa edes sitä ett tekevät hyv musiikkia
      heidänilmeet ovat epäluuloiset ja vastentahtoiset
      se vois olal sana vastentahtoiset..
      mutta he skarppaa jotenki jokin autat heit tekem homamnsa mist saavat rahaa
      ja ovat muka kunniassa tms
      tyttö sanoi etmusiikon hänelle sitäsun tätä
      (itsevarma.. pitääoolal ja on
      tsuinatavraa seitsevarmuus

      ja muka jännitti
      sellaine ei pysty ede spuhumaan joka jännittää oikeasti
      ( mut hän sen verran ja ne oli sellasi a repliikkejä
      (kaikkion sitä tusinatavaraa
      ehkl ne on sitä m,itä kenellekin jos sattuu kuulemaan jonk laulun tms
      en ole tyytyväien osaani
      olen krist usk perustaja

    • Anonyymi

      1. Lapset
      2. Yhteinen omaisuus, omistusasuntoa ei voi jakaa kahtia, puolikkaan hinnalla ei saa kuin hyvin pienen yksiön Helsingissä tai ei mitään.
      3. Vanhanaikainen ajattelutapa, täällä ei pienestä syystä erota.

    • kirjoitusvirhete on ikäviä mutat ehkä ei pysty laittamana kääntäjään.
      ( ajattelinkin kokeilal että pystyykö kääntäjä kääntämään.

      kyllä on rasittava tämä tyyli kirjoittaa. ett' mene e väär järjesatykseen kirjaimia.

    • vaadin, että Sipe ja Toni alka a heti huolehtia minusta.
      mut ei ole oikein fiilistäs iihen.
      ( pahoja, ne pahat henget....
      siinä tarvitaan taistelua ( ne koetti tuoda mieleeni paikan joka lähellä sitä tuttavan asuntoa

      pahoja naisia

      tarvitsee rakkauden suojaa, päättäväisyytt, että tahtoo pelastaa sielunjoak tuhansia vuosia ollut tunteva
      ( just sanottiine ttä olin jolla oli se rakkaus elämä, niin "korkea" kokemus kuin tässä maailmassa
      ilmeisesti
      he tuhosi vahingoitti sellaisen sielun.
      ( niinkuins e Poets ofthe fall lauloi " you rise my spirit high " tms

      muistansitä henkeä ajan
      etsinsilloinkin vaan kristusk perustajalle arvoisaa elämää
      ja pelastusta
      parannusta (kun haavoittunut sielu )
      ( niinse marko ei tajunnut
      ( hän sanoi häivy, kun menin hänen luo

      ( sitten hän laittoi sen aasialaisen tytön mus videolle,
      siis hän kammosi minua
      ( s ejohtui niistä pahoista hengistä..
      s eoli mystillistä..
      Kun menin savonlinnaan missä he siel talossa esiintyi,
      hän oli vastassa tuli vastaan ja kaivoi taskustaan kännykän ja kuvasisillä minua siis videolle ilmeisesti ja raivosi samalla että sä et saa tulla tänne..
      ( siitä muistuu mieleen ensimmäinen tuollainen
      hylkäys torjunt
      naisen alhaisuuden pahuuden

      olin ens rakkauden mukana sitä bändiä.. joak lauloi You are so Cleve r youare os beatiful

      se joku matelija..... nimeltään.... se. Niin tuo ensrakkaus joakolis ellainen karismaatti punkkaripoika
      pääsi, sai luvan päästä sinne takahuoneeseen,
      mutta siinä ovella, oli tyttö, joka sanoi " toi ei voi tulla"
      (hän sen päätti ?? )

      Juur sellaisia ne pahat henget pahan naisen ..
      Poets laulaja oli heidän vallassa. Tuli ihanhulluna ihan ilman syytä vastaan ja karjui että soittaa jonkin hälytysajoneuvon jos yritän osta a lipun.

      se johtui varmaan koska olin mennyt parillekolmelle esiint paikalle aiem heidän keik bussia vastaan ( ja olin arka en tunkeutunut juttelemaan..
      olin herkkä ja vieno tyttö ihminen )

      Sofi sai samanlaisen kohtauksen kerran..
      Olin ollut hänen esitelmiä kuuntelemassa kirjastoissa
      ( menin häntä tervehtimään ihan ensimmäiseksikin ja kerroin hänelle kokemuksiani
      ei hän pelännyt.. s eoli Paloheinässä.. odotteli taksia ja poltti tupakkaaa..

      silloinviel oli tunteita
      he oli minusta suuria
      ja tunteet suuria
      ja olin arvossa ja olin helpottunut( ajattelen täs et minun pitäis olla joku herttuatar ett oli aina suuri
      tavatess aihmisiä ja he olisuuria
      ett arvosti itseä ja heitä

      siitä varm muodostunut tuhannet vuodet.
      Ens kerral juttelin siis Sofin kanssa.. Paloheinässä..
      sitten oli n Kauniaisiss akun olisiel kartanolla
      ja hänel oli hyv energ
      oli jossainnunnakuvass aollut
      jaksoinoll myönteinen pidins iitä et oli vahva energia,
      hän oli menoss ahaastatteluun en mennyt häiritsemään
      Sitten oli jokupaikka vielä, missä annoin sen esitelmän jälkeen hänelle lahjan
      sen Ratsukesä kirjan käärpaperissa
      ksoak minusthän kirjoitti aistillisesti ja se
      Marvi Jalonkirj a oli aistillisesti kirjoitettu
      ja hyvin ja puhtaasti
      En voilukea sitä väkivalta a Puhdistus romaanin
      ( avasin sen vaan jolayainkojhdin vilkaisine t hvinkirjoitettu ja aistikkaasti

      siihenköhän se raivokohtaus liittyi

      kun sattumalta satuin
      Raittieasemal olikirja teltta ja siel oli Sofi pöydän k takana jakamas nimikirjoituksia
      ja
      juuri siksi et tuo puhuminen raa asti jollekin nuorelle
      ihmiselle voice laulu pätkänjälkeen
      ni koetin jotain elämää yhdessä järjestää saada aikaan ja kysyin et voisiko hänet tavata jossainkahvilassa?
      Sofin
      niin hän sai sormuksia sormet täynnä sairaan raivokohtauksen ett
      häivy täältä hankin lähestymiskiellon " raivosi
      vaikkasiitä oli varmaan vuosikin kun olin kirjastoiss akäynyt esitelmiään kuuntelemassa
      ( en kyl jaksanut kuunnel mitä puhui...
      häntähäiritsis ekin? mutt ei hän sitä tiennyt.

      ( olen vahingoittunut ? kehittyessä julkkiksiinjossain yhteydessä
      itse taiteilijana myös ( väliinputoajana et en kuulu tavisten
      enk tähtienkään s euraan päässyt.
      ( sitten mene e fiilis että ei kiinnostakaan enää

      Sofi varmaan menetti kunnioitusta häntä kohtaan kun esiintyi Veitolan ohjelmassa
      näin pätkän missä jotain hameita laittoi vuoteelle

      Minä olsin ollut joka olisin pitänyt joka sanan ja lauseen
      suurena ja kunniassa
      mut minut hän torjui ja kaikelle kansalle näyttää yksityiselämäänsä
      jotka ei sitten enää häntä pidä minään ??
      ja minäkin teen niin


      kerran oli jossain tunnetta suurta.. Joel kun suuteli kaulalle.. en tiennyt et suudelmassa voiolla tunne
      ( tajusin ett ( seurustelun ideaa, henkeä että se on tuo..
      se säilyi pari tuntia se tunne ( kun kuljin ApostoliJohanneksen luo (jos hän oli se.
      ja on. ja menin matolle olohuoneen nukkumaan..


      ja sitten kerran, kun hän oli muuttanut, asematunnelissa tunsin hetken miten hirvittävää elämä on jos ei ole rakkautta.
      (mitä se on????? miten asematunnelissa? maan alla olii hetken tunne rakkauden suuruudesta
      häivä siitä

    • https://www.youtube.com/watch?v=dx03KGdCzC8


      pidin tuosta äsken enemmänku alkuperäisestä levstä joka myös tuolla on.
      v 10. saisi olla pitkät hiukset, eikö olleet pitkät hiukset. enk pidä sellaisist ukkoutumis eleist välillä
      ( heidän pitää varoa selllaista
      ne vanhat koetta a jos koettaa tuoda tuollaisia eleitä että pitele eselkäänsä

      ( pitää kanta a ristinsä jo s onjokin vaiva)
      ett pääsee sinne taivaaseen.
      ( en ole koskaan nähnyt Floydin kasvoja...
      kunoli vain se kasetti. TYupss alaulus oli henkeä yhä
      ja sanat oli juuri
      mitä jumalalttarelle
      ne kuuluu toisess a ( siin alkuper levyssä paremmin
      että mitä varmana pitäisi tuntea? kokea (mutta sielun pitääolal tärkeä
      Jos olisi kaunis, olisi han vaikka miten monta miestä eikä voisi tietääonko se rakkaus todellinen.
      on hyväe tt ei ole kaunis niin oli varma ja selvää että he ei ole se oikea.
      ( oikeasti!!!!! todella ihana kohtalo.

    • Anonyymi

      Mä en oo koskaan pohtinut kenenkään liittoja. En tiedä mitään niistä. Ei toisten kotien sisälle näe.

    • Anonyymi

      ... purjehtivat "avioliiton onnelliseen satamaan", mitä vielä - kuivatelakalle. Suurin osa, veikkaan.

    • Anonyymi

      Järkevät ihmiset eivät ota eroa pienistä erimielisyyksistä katsos kun niin myötä kuin vasta mäessä.

    • Anonyymi

      Onni karkaa onnen tavoittelijoilta kun sitä etsitään väärillä tavoilla.
      Onni tulee huomaamatta suhteeseen kun huomioi hänet jonka on rinnalleen saanut. Onnellisuus ja tasapaino ei ole itsestään selvää eikä puoliso ole sukulainen jota voi kohdella miten vain. Myös parisuhteeseen kuuluu hyvät ja huonot päivät niin kuin yksin elävilläkin. Kaikki ei välitä tietoisesta ilkeydestäkään, se voi olla perheen keskellä heille ominaista käyttäytymistä niin että siitä ei vedä joka käänteessä hernettä nenäänsä.
      Kulissia tai ei, miksi se sivullisia niin kiusaa? Jokainen elää ja vastaa itse omasta elämästään. Kulissia ulospäin elää monet sinkutkin. Ulospäin näytellään muuta mitä todella sisimmässä elämältä halutaan ja tyytymättömyys paistaa läpi vaikka sitä yritetään salata. Yksinäisyyskin voi olla kulissia jota kehuskellaan mutta kaivataankin parisuhdetta.

    • Anonyymi

      Onni karkaa onnen tavoittelijoilta kun sitä etsitään väärillä tavoilla.
      Onni tulee huomaamatta suhteeseen kun huomioi hänet jonka on rinnalleen saanut. Onnellisuus ja tasapaino ei ole itsestään selvää eikä puoliso ole sukulainen jota voi kohdella miten vain. Myös parisuhteeseen kuuluu hyvät ja huonot päivät niin kuin yksin elävilläkin. Kaikki ei välitä tietoisesta ilkeydestäkään, se voi olla perheen keskellä heille ominaista käyttäytymistä niin että siitä ei vedä joka käänteessä hernettä nenäänsä.
      Kulissia tai ei, miksi se sivullisia niin kiusaa? Jokainen elää ja vastaa itse omasta elämästään. Kulissia ulospäin elää monet sinkutkin. Ulospäin näytellään muuta mitä todella sisimmässä elämältä halutaan ja tyytymättömyys paistaa läpi vaikka sitä yritetään salata. Yksinäisyyskin voi olla kulissia jota kehuskellaan mutta kaivataankin parisuhdetta.

    • Anonyymi

      Minulla on hyvä kulissi, kirjoitan tätä mukavassa sängyssä, omassa rauhassa
      talon yläkerroksessa, mies on omassa huoneessaan ja saa olla, suon sen hänelle.
      Lapset ovat jo lähteneet maailmalle, senkin puolesta on asiat kunnossa.
      Meillä on taloudelliset asiat mallillaan, en usko että puutetta mistään tullaan kokemaan tässä elämässä.

      En kyllä osaa kaivata yhtään mitään enempää.
      Pari vuotta sitten tapasin itseäni liki parikymmentä vuotta nuoremman miehen johon ihastuin aika lailla, osasi lähetyä vanhempaa naista oikealla tavalla.
      Silloin jouduin laittamaan asioita puntariin oikein toden teolla, miettimään eroa ja elämän muutosta.

      Pitkään pohdittuani tulin siihen tulokseen että menettäisin niin paljon siihen nähden mitä hänellä olisi ollut tarjota joten lopetin koko jutun siihen paikkaan.
      Näitä ihastumisia tulee varmaan kaikille sukupuoleen katsomatta joten turha niille on liikaa painoa antaa, elämä nyt vain tuntuu menevän niin.

      Muita en halua neuvoa koska jokaisen elämä on kovin erilainen mutta itselle tämä oma kultainen kulissi sopii paremmin kuin mikään muu.

    • Anonyymi

      Jouduin kokemaan että Jumala lakkauttaa tämän planeetan ihmiskunnan olemasta.
      Kun alkoi raiskata. Eilen menin taas katsomaan Voicea. näin alku osan ohjelmaa.
      Ei se tyttö enää ollut samannäköinen mielestäni josta eilen ensi vaikutelmana koin et onko näköinen hieman. aamuyöllä vaan heräsin ja alettiin raiskata ja koin 100 prosenttisesti että Jumala lakkautta itsensä ja ihmiskunnan ( se oli tunne ).
      ja sen raiskaajan Jumala lakkauttaa mistä aioneista sielu koostuukaan.

      en vaan enää muista sitä. ( sen tapahtuessa tiesin et se olitapht niinmont kert aiemminkin 20 vuotta että muuta mahdollisuutta ei ole.
      raivosin ei voi perua ei voi muuttaa. ( tuontytön mielestä e n osa a raivota )

      olsi osannut aamuyöllä kirjottaa sen.... en näe koskaan Jumalaa kuin pahana että on rakentanut liiyton ( tajuan kun teki nimettömään kosketuksen
      ( niink sormuksen tunnon koetti tehdä ( tajusin että jso Jumala voi antaa tehdä sellaista väkivallan aikana se on ollut kaikki saastaa milloin ihmisellä ollut sormus
      (tunteena tunsin sen ) että kaikkiliitot ovat pelkkää saastaa ja pahaa.

      "Rakastan että heidä'n sielu lakkautetaan" krijotiin
      "tiedän vaan että ihmisten sielut lakkautetaan olemasta "

      sitten nukahdin ( koine ttä tämä planeetta on epäonnistunut
      siellähänon avaruudessa planeettoja
      jos ne armottomasti (niink tietokonepelit yrittävät
      ja jos epäonnisrtuvat niin käy ( jos valitsevat raiskauttaa tuhansvuosia kehittynyt tä sielua
      ja koin että (Jumala onhyvä
      ei mitään kauhua ei tuskaa ei hätää
      mietin odotella sitä olemisen lakkaamista jossaininhimillisissä oloissa
      (missä sataa , takkatulipalaa, luontoa luonnonrauhaa

    • Jouduin kokemaan että Jumala lakkauttaa tämän planeetan ihmiskunnan olemasta.
      Kun alkoi raiskata. Eilen menin taas katsomaan Voicea. näin alku osan ohjelmaa.
      Ei se tyttö enää ollut samannäköinen mielestäni josta eilen ensi vaikutelmana koin et onko näköinen hieman. aamuyöllä vaan heräsin ja alettiin raiskata ja koin 100 prosenttisesti että Jumala lakkautta itsensä ja ihmiskunnan ( se oli tunne ).
      ja sen raiskaajan Jumala lakkauttaa mistä aioneista sielu koostuukaan.

      en vaan enää muista sitä. ( sen tapahtuessa tiesin et se olitapht niinmont kert aiemminkin 20 vuotta että muuta mahdollisuutta ei ole.
      raivosin ei voi perua ei voi muuttaa. ( tuontytön mielestä e n osa a raivota )

      olsi osannut aamuyöllä kirjottaa sen.... en näe koskaan Jumalaa kuin pahana että on rakentanut liiyton ( tajuan kun teki nimettömään kosketuksen
      ( niink sormuksen tunnon koetti tehdä ( tajusin että jso Jumala voi antaa tehdä sellaista väkivallan aikana se on ollut kaikki saastaa milloin ihmisellä ollut sormus
      (tunteena tunsin sen ) että kaikkiliitot ovat pelkkää saastaa ja pahaa.

      "Rakastan että heidä'n sielu lakkautetaan" krijotiin
      "tiedän vaan että ihmisten sielut lakkautetaan olemasta "

      sitten nukahdin ( koine ttä tämä planeetta on epäonnistunut
      siellähänon avaruudessa planeettoja
      jos ne armottomasti (niink tietokonepelit yrittävät
      ja jos epäonnisrtuvat niin käy ( jos valitsevat raiskauttaa tuhansvuosia kehittynyt tä sielua
      ja koin että (Jumala onhyvä
      ei mitään kauhua ei tuskaa ei hätää
      mietin odotella sitä olemisen lakkaamista jossaininhimillisissä oloissa
      (missä sataa , takkatulipalaa, luontoa luonnonrauhaa

    • väittivät että s etyttö sai aikaan raiskauksen. ( en muista hänen nimeä.
      Se kelta te epaitainen. ) lueskelin Ella Erosen elämänkerta a yöllä
      ja pidin tuosta Myridiaanien kaipuu hänekirjoittamasta runosta
      1935
      olinko samanlainensilloin 1935 ?
      olinkohan samanlainen mitenköhän ajattelin ja koin.

      Ella Eronen ;; ( hänenkirjoittama runo)


      Ruoskanani on myriaadien kaipuu
      kaipuu Valkeuden, Kauneuden.
      Missä on väylä, missä on tie?
      Menehdyn- missä, MISSÄ ON TIE?

      Tule-ilmaisumuoto!
      Tule- ja päästä minut!
      Tule- etten menehtyisi!
      Olen tulvillani kypsyyttä
      ja minä odotan
      autuuttasi!
      Anna kätesi minulel ihmiskunta!
      Kuule minun ääntäni
      ihmiskunta!
      Minussa ovat kaikki kysymykset
      ja kaikki vastaukset
      - ja minun hetkeni on lyhyt!

      Yksi miljoonasta löytää sen.
      Yksi miljoonasta ottaa sen vastaan.
      Yksi miljoonasta ymmärtää
      että hänen on annettava
      henkensä sen edestä
      jonka nimi on RAKKAUS.

      Minun takanani ovat
      myriaadit.
      Minun piiskanani ovat myriaadien
      käskyt.
      Heidän huutonsa ja kaipuunsa
      musertaa minut
      elleivät he pysty
      antamaan minulle
      asetta.

      Kun olen poissa.
      Kun minua ei enää ole.
      Silloin tulevat ihmiset sanomaan
      - Hän oli ihmeellinen.
      -Hän oli moraaliton.
      - Hän oli puhdas.
      -Hän oli väkevä.
      J akuitenkaan he eivät tiedä mitään.
      Sillä minä olen mysteerio.
      Päätäni huimaa kun koetan tunkeutua
      menneisyyteen
      ja silmiäni häikäisee
      kun katson tulevaisuuteen-

      Olen ohikiitävä kupla!
      ja minussa asuu
      kaikkeuksien kaipuu.

    • Tuon kirjoitin;;

      Jouduin kokemaan että Jumala lakkauttaa tämän planeetan ihmiskunnan olemasta.
      Kun alkoi raiskata. Eilen menin taas katsomaan Voicea. näin alku osan ohjelmaa.
      Ei se tyttö enää ollut samannäköinen mielestäni josta eilen ensi vaikutelmana koin et onko näköinen hieman. aamuyöllä vaan heräsin ja alettiin raiskata ja koin 100 prosenttisesti että Jumala lakkautta itsensä ja ihmiskunnan ( se oli tunne ).
      ja sen raiskaajan Jumala lakkauttaa mistä aioneista sielu koostuukaan.

      en vaan enää muista sitä. ( sen tapahtuessa tiesin et se olitapht niinmont kert aiemminkin 20 vuotta että muuta mahdollisuutta ei ole.
      raivosin ei voi perua ei voi muuttaa. ( tuontytön mielestä e n osa a raivota )

      olsi osannut aamuyöllä kirjottaa sen.... en näe koskaan Jumalaa kuin pahana että on rakentanut liiyton ( tajuan kun teki nimettömään kosketuksen
      ( niink sormuksen tunnon koetti tehdä ( tajusin että jso Jumala voi antaa tehdä sellaista väkivallan aikana se on ollut kaikki saastaa milloin ihmisellä ollut sormus
      (tunteena tunsin sen ) että kaikkiliitot ovat pelkkää saastaa ja pahaa.

      "Rakastan että heidä'n sielu lakkautetaan" krijotiin
      "tiedän vaan että ihmisten sielut lakkautetaan olemasta "

      sitten nukahdin ( koine ttä tämä planeetta on epäonnistunut
      siellähänon avaruudessa planeettoja
      jos ne armottomasti (niink tietokonepelit yrittävät
      ja jos epäonnisrtuvat niin käy ( jos valitsevat raiskauttaa tuhansvuosia kehittynyt tä sielua
      ja koin että (Jumala onhyvä
      ei mitään kauhua ei tuskaa ei hätää
      mietin odotella sitä olemisen lakkaamista jossaininhimillisissä oloissa
      (missä sataa , takkatulipalaa, luontoa luonnonrauhaa

    • Ella Eronen on syntynyt Ukrainaan ilmeisesti
      sinne on syntynyt Suomesta myös ihmisiä.

      mutta ei hän varmaan ole kuuluisa.
      he on varmaan kaikki samannäköisiäs siellä tummatukkaisia.

    • no en ikinä ajattele itsemurhaa ( tuli tuossa pelko et joku luulisi niin.

      Etsin Ella Erosesta filminpätkää
      ei löydy. Elokuvistakaan joissa esiintynyt.
      Onko jossainmuualla kuin Youtubessa
      osaan vaan sieltä etsiä.

      yäk. en ikinä tekis minkään ihmisen enk minkään takia mit itsemurhaa.
      sehänon hirvittävää.
      teen vaan inhimillisiä olosuhteita
      missä voi nukkua
      syödä
      olin Warsowassa hädässä nälänhätä oli
      ja kuulema sellaista kauhua ja paha aoloa etten osa akuvitel

      tahtoisn löytääs en ed elämänkuvani 1942 missä nostan käsiä ylös päin ja näytän pyhältä
      pidän siitä kuvasta. se on Syrena teatterista v 43.

      ( ja mietin pidän siti et olen lapsne näköinen
      en tahtois olalesim elal erosen näköien en sellaist kyömynenä ja suuren näköiset kasvot. s eonnii ikäv et yriotti olla suurem näk kuinoli nuorempana
      olenonnelliennjos olen lapsen näköinen nykyään.
      inhoanniti "suuren " näköisä kasvoja
      yäk sellainennainen

    • Anonyymi

      Kulissi. Ja liitto.
      Narsismi. Ja ohikiitto. Maantiellä nääs.
      --
      Sepeteus Susi
      ja Pikku-Hukka
      oli molemmat
      kimpas vs 3 possua.

      Pikku-Hukka vaa oli
      hyvä soittaan huilu.

      No joo! Ei ollu!
      Noil kahdel on kulissia.
      Mikä saa jatkaa.
      Kysy Tisneyltä!

    • Anonyymi

      Tulee mieleen näyttelijät elokuvissa, ruudulla näyttää hyvältä mutta kulisseissa kiehuu, kait se niin parisuhteissakin, näytetään onnellista ulokuorta mutta ihan toista oikeesti kun jopa nukutaan eri huoneissa ja yhdessä vain lasten ja lainojen takia. HIP HEI, SE ON ELÄMÄÄ SE.

    • Anonyymi

      Lapset pitää suhteessa ja raha

      • Anonyymi

        Jep, ja mitä se muille kuuluu miten kukin elää, antaa ihmisten elää tavallaan.


    • Anonyymi

      Olisin ollut kulissi liitossa, mutta mies halusi erota, eroo repii sielun pirstaleiksi hyljätyltä ja lapsilta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe