Armeija tekee miehen? Ja paskat mitää tee.

Anonyymi

Nyt höpötetään joka paikassa että suuri osa asevelvollisista jätetään armeijan käymättä, kävästään siellä ja lähdetään pois. No jos ei siellä viihdy niin sitten pois, sehän on jokaisen oma asia. Ja ihan hömppä paskaa se suurimmalta osalta siellä onkin, ja miehiä ei siellä tehdä, se on kanssa paska puhetta, miehet tehdään muualla. Minusta tuntuu että ne jotka jättää sen armeijan käymättä ovatkin niitä miehiä, ja sitten ne mamman pojat jäävät sinne miehistymään muka, kun äiti käski, ja vielä kun eivät uskalla lähteä pois kun äiti voi suuttua.. Tuolla on muuten hyvä armeija tarina 70-luvulta, no jos ei hyvä, niin ainakin erilainen. Käykää lukasemassa. Basisti. https://basisti.webnode.fi siis miten armeija käydään

25

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös kaikista pitänyt tulla aivan mahtavia johtajia jotka isot firmat suorastaan repivät käsistä?

    • Anonyymi

      Armeija tekee miehestä piccolopojan. Pääsee kantamanaa juhlapaikanhakijoiden laukkuja.

    • Anonyymi

      Vätysteleviä paskoja sieltä tulee.

      • Anonyymi

        Vätysteleviä paskoja sieltä tulee.

        Ja kommentoijan omat meriitit ovat...?

        Itse sain johtajakoulutuksen, perustin intin jälkeen yrityksen 22- vuotiaana.
        Työllistän nykyään yli 200henkilöä joiden perheiden hyvinvointi on minulle tärkeää siinä missä omanikin.
        Ilman inttiäkin olisin voinut päästä samaan mutta omalta osalta katson että tuo palvelus antoi hyviä valmiuksia nykyiseen elämään.
        Eikä vähiten ihmissuhde asioiden hoitamisessa.
        Kannatan siis maanpuolustusta eri muodoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vätysteleviä paskoja sieltä tulee.

        Ja kommentoijan omat meriitit ovat...?

        Itse sain johtajakoulutuksen, perustin intin jälkeen yrityksen 22- vuotiaana.
        Työllistän nykyään yli 200henkilöä joiden perheiden hyvinvointi on minulle tärkeää siinä missä omanikin.
        Ilman inttiäkin olisin voinut päästä samaan mutta omalta osalta katson että tuo palvelus antoi hyviä valmiuksia nykyiseen elämään.
        Eikä vähiten ihmissuhde asioiden hoitamisessa.
        Kannatan siis maanpuolustusta eri muodoissaan.

        Jää sä kannattamaan Suomea kun me muut jo lähdetään ja sammutetaan valot. Jää ihan rauhassa elvistelemään ja leikkimään pomoa matujen kanssa, meitä muita ei huvita, me nuoret haetaan parempaa vapaasta maasta missä ei valvota jokaista paskallakäyntiäkin .


    • Armeija ei ole miesten koulu sen enempää kuin se on johtajakoulukaan. Armeija on yksinkertaisesti tapa ottaa osaa ja täyttää maanpuolustusvelvollisuutensa. Kyseessä on tarkemmin sanottuna kansalaisvelvollisuus, joka jo käsitteenä on täysin vieras useimmille vellihousuille, joiden mielestä kansalaisilla on vain oikeuksia, joita erityisesti armeija rikkoo. Kyseisiä oikeuksia ovat esimerkiksi oikeus nukkua pitkään aamulla jos nukuttaa, olla hyväksymättä minkäänlaista auktoriteettia yhteiskunnan tai kenenkään kohdalta ja oikeus tehdä mitä huvittaa silloin kuin sattuu huvittamaan.

      On selvää, ettei armeija tee varusmiehistä miehiä vaatiessaan heitä heräämään tietyyn aikaan aamuisin ja teettämällä heillä fyysisesti raskaita ja henkisesti haastavia tehtäviä. Se ei myöskään tee johtajia opettamalla varusmiehiä johtamaan toisiaan taikka antamalla heille vastuullisia tehtäviä. Tehdessään näin opettaa armeija varusmiehille säännöllisiä elämäntapoja ja kykyä totella esimiehen määräyksiä osana suurempaa koneistoa, mikä on tietysti edellytys organisoidun koneiston toimimiselle ylipäätään.

      Armeijan koulutuksesta voi kieltäytyä omatunnollisista taikka aatteellisista syistä, tai ainakin ennen piti tällainen peruste esittää ase- (ja aseettomasta) palveluksesta kieltäytymiseen ja siviilipalvelukseen menemistä varten.

      Sanoisin, että useimmassa tapauksessa heistä, joilla on vaikeuksia armeijan käymisessä, on vaikeuksia vastata armeijan vaatimiin henkisiin ja fyysisiin ominaisuuksiin. Joillakin henkinen este tulee vastaan jo ajatuksessa, että joutuisi nukkumaan 10 ihmisen kanssa samassa huoneessa. Monella henkinen kantti ylittyy vasta huomatessa, että kasarmin toilettitilat ovat avoimet.

      Kaikista ei yksinkertaisesti ole joukkuepelaajiksi. Ei ainakaan niistä, jotka pelkäsivät jo koulun suihkutiloja jumppatuntien jälkeen.

      Jokainen voi esittää täällä mielipiteitään ja puolustella lähinnä itselleen syitä, miksi muka ei mennyt armeijaan. Kaikenlaiset selitykset armeijan toiminnan typeryydestä, aivojen jättämisestä narikkaan ym. ovat lähinnä keinoja selittää asiaa itselleen. Pääasiallinen syy on todellisuudessa kuitenkin ollut, ettei kyseisestä yksilöstä ollut siihen joko fyysisen taikka henkisen kehittymättömyyden vuoksi.

      Hyväksyn siviilipalveluksen maanpuolustusvelvollisuuden täyttämiseksi, mutta en lähtökohtaisesti pidä sitä samanveroisena kuin asepalvelusta. Mikäli sivari osoittaa, että on oikeasti omatunnollisista, eettisistä taikka moraalisista syistä hakeutunut siviilipalvelukseen, katson hänen suorittaneen velvollisuutensa asepalvelukseen verrattavalla tavalla. Useimmat sivarit, saati sitten palveluksesta kokonaan luistaneet, ovat kuitenkin lähtökohtaisesti herkkähipiäisiä laiskureita, joiden oma mukavuudenhalu ajaa ensisijaisen kansalaisvelvoitteen edelle. Annan heille juuri sen arvon kuin he ansaitsevatkin.

      • Anonyymi

        "Annan heille juuri sen arvon kuin he ansaitsevatkin."

        Kannattaa muistaa että arvo antaminen on molemminpuolinen. Et ole missään erityisessä asemassa tai immuuni arvostelulle itsekään. Eli ei kannata sitten pillastua jos joku arvostelee takaisin.


    • Anonyymi

      Kaiken lisäksi koko touhu on melko turhanpäiväistä. Yli 3-kymppisten reserviläisten taisteluarvo on nolla.

    • Anonyymi

      Itse asiassa koko elämä on avian yliarvostettua ja turhaa.
      Vastustan ehdottomasti sitä että minulle annetaan jotain velvollisuuksia ja m

      • Anonyymi

        Itse asiassa koko elämä on aivan yliarvostettua ja turhaa.
        Vastustan ehdottomasti sitä että minulle annetaan jotain velvollisuuksia ja määräyksiä joita en itse ole pyytänyt.
        Minulla on oikeus tehdä ihan mitä haluan riippumatta siitä mitä muut asiasta ajattelvat.
        kenelläkään ei ole oikeutta puuttua siihen mitä teen tai jätän tekemättä.
        Itse noudatan lakia siinä missä muutkin.
        Sovella kuhunkin tilanteeseen siihen sopivaa jotain lakia mitkä katsotaan yleisesti hyväksytyksi.
        Voin myös olla noudattamatta maallista lakia jos se sotii minun maailmankatsomustani vastaan.
        Tiedän itse kuitenkin parhaimmin mikä on minulle hyväksi.
        Ja muulla ei ole niin väliä.
        Voidaan tulkita vaikka kansalaistottelemattomuudeksi tai oikeudeksi ilmaista itseäni.
        Voin vapaasti vastustaa laillista yhteiskuntajärjestystä jos se on minun oman etuni kannalta edullista.
        Kenelläkään ei ole oikutta tulla määräämään nimun tekemisiäni missään asioissa.
        Minulle kuuluu kuitenkin kaikki yhteiskunnan edut ja tuet, riippumatta siitä mitä itse haluan tehdä tai jättää tekemättä.
        On paskapuhetta että on osallistuttava joihinkin ”yhteisiin” asioihin ja niiden parissa toimimiseen.
        Töitä ei ole pakko tehdä jos ei itse halua. Rahaa on tultava riippumatta siitä käynkö töissä vai en.
        Minulla on oikeus valita asuinpakka siinä missä muillakin.
        Jos valitse Eiran, eikä itsellä ole varoja asuntoon, on minulla oikeus saada asumistukea sen verran että saan asunnon mistä käsin voin viettää tasa-arvoista elämää muiden kaltaisteni kanssa.
        Ja meitä kaltaisiani on paljon. Keitä eivät velvollisuudet koske.
        Varusmiespalvelus on yksi sellainen asia mistä olen päässyt kun kerroin olevani päästäni vialla. Samalla tekosyyllä lähipiirikin on päässyt luistamaan hommasta. Onhan siellä muita torveloita tekemässä minun puolestani sen maanpuolustuksen. Samaan aikaan saa fattasta fyrkkaa kun toiset ryynää skutsissa.

        Paskapuhetta sanon minä, ministeriä lainatakseni, on myös se että suomessa on ”pakko” tehdä töitä.
        Suuri osa suomessa asuvista ei tee mitään työtä. Ja pärjää hyvin. Usein pärjää paremmin kuin sellaiset ketkä käyvät töissä ja saavat surkeaa palkkaa.
        Meillä on päivät pitkät aikaa kehitellä koko ajan uusia keinoja miten voi vältellä kaikkia uusia ahdisteluja joita esimerkiksi fattasta lähettelevät.
        Kun käy lekurissa ja kertoo olevansa koko ajan masentunut, ei tarvi ottaa mitää koulutuksia ja paskaduuneja vastaan.
        Porukassamme on paljon maahanmuuttajia joilta saa hyvää tietoa siitä miten pumpataan fyrkkaa eri tavoin. Nuo työllistämisjutut ei koske heitä kun kertoo ettei ymmärrä. Ei suomen kieltä, ei kulttuurin rajoituksia, ei sitä että miksi pitäisi tehdä jotain kun on kerran maahan päässyt tukien pariin. Maahanmuuttajan vinkkelistä on idioottimaista että 25 vuotiaalle tyrkytetään jotain paskaduunia mistä ei ymmärrä mitään ja oma koulutuskin rajoittuu sotilaskoulutukseen ja sotakokemuksiin.
        Sitä paitsi suomen laki ei koske oikeaa muslimia. Vain sharia laki on se mitä noudatetaan. Se menee kaiken edelle.
        Että ihan turha mulle tulla esittämään jotain vaatimuksia mistään intistä tai yhtään mistään muustakaan.


    • Anonyymi

      Ei armeija ehkä tee miestä mutta vain miehet tekevät sen armeijan. Pelkurit, luuserit ja muut sateenkaaret eivät sitä tee.

    • Anonyymi

      Jossain oli ilmoitus että joka kolmas ”mies” jättää intin käymättä.
      Tarkoitetaan varmaan neitejä.
      Naisista taas useampi kuin joka kolmas on valmis tekemään maanpuolustustyötä.

      Eikös se riitä tasapainottamaan puolustusvoimia.
      Kaikki intin käymättömät aikuiset miehet voidaan kriisin tullessa käyttää ihmiskilpinä ja miinanraivausjoukkoina kun ei niillä oiken muuta käyttöä ole siinä tilanteessa.
      Olisivat kuitenkin hyödyksi että tiedettäisiin missä päin maastossa on räjähteitä tai vihollisia.

      Jos joku näistä ei vapaaehtoisesti juokse etulinjaan ensimmäisenä, voisi osaa näistä käyttä lähitaistelukoulutuksessa harjoitusmaaleina.
      Jos eivät itse jaksa pitää itseään pystyssä voisi jonkilainen teline mikä pitää ruhon maalina, olla paikallaan.

      • Anonyymi

        Tilastot ikäryhmien koosta ja armeijan käyneistä viettävät alaspäin vuosi vuodelta. Joten nämä sinun ihmiskilvet ovat jatkuvasti kasvava joukko joka on noin kymmenessä vuodessa jo enemmistönä.
        Nämä ovat vain kuolevan laitoksen viimeisiä kouristuksia kunnes koko puolustus on järjestettävä kokonaan uusiksi palkka pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot ikäryhmien koosta ja armeijan käyneistä viettävät alaspäin vuosi vuodelta. Joten nämä sinun ihmiskilvet ovat jatkuvasti kasvava joukko joka on noin kymmenessä vuodessa jo enemmistönä.
        Nämä ovat vain kuolevan laitoksen viimeisiä kouristuksia kunnes koko puolustus on järjestettävä kokonaan uusiksi palkka pohjalta.

        Juuri näin, todellisuudesssa enää alle 60% nykyisistä ikäluokista käy täytettynä 30v. Nyt tuonne armeijaan menee lähinnä yksinkertaiset jotka eivät osaa kyseenalaistaa mitään.


    • Anonyymi

      Kaikille armeijaa käymättömille pitäisi järjestää niinsanottu miehisyys koulutus jonka suoritettuaan he pääsisivät oikeiden miesten kanssa armeijaan. Jos ei pysty käymään kakalla miesten kanssa ei pysty tappamaan vihollista.

      • Anonyymi

        Oletko kokeillut sitä tappamista?


      • Anonyymi

        Oletko elänyt viimeisen 5 vuotta maakellarissa? Ei armeijan tehtävä ole enää tuhota vihollisia vaan kantaa kunniavieraiden laukkuja. Siinä on se "miehisyyskoulu".


    • Anonyymi

      Minusta armeija teki mäkkäripojan...nyt painoa vasta 189kg...kun 3 vuotta sitten intissä oli 95kg....että näin hyvää se tekee miehelle...

    • Anonyymi

      Ne fossiilit täällä jotka kehuvat kuinka armeija tekee miehen niin teille tiedoksi että jokainen varmasti osaa kantaa laukun ilman koulutustakin. Siinä on se nykyajan armeijan tehtävä piccoloida.

      • Anonyymi

        Viholaisen ei tarvi muuta kuin laittaa siviilit päälle ja sanoa rajavartijalle asylum niin talutetaan peremmälle ja tavaroiden kantamisessakin jeesataan. Suomi ei uskaltaisi poikkipuolista sanaa sanoa vaikka tulisi väkeä divisioonakaupalla. Johan muutama vuosi sitten tuli kolmen divisioonan verran miehiä että heilahti. Nykypäivänä aivan turha laitos koko armeija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viholaisen ei tarvi muuta kuin laittaa siviilit päälle ja sanoa rajavartijalle asylum niin talutetaan peremmälle ja tavaroiden kantamisessakin jeesataan. Suomi ei uskaltaisi poikkipuolista sanaa sanoa vaikka tulisi väkeä divisioonakaupalla. Johan muutama vuosi sitten tuli kolmen divisioonan verran miehiä että heilahti. Nykypäivänä aivan turha laitos koko armeija.

        Tämäpä juuri. Ovatko nämä vanhukset elänneet keskellä metsää kun eivät huomanneet 5 vuotta sitten tätä vyöryä mikä tuli Tornion rajalta? :D aina vaan se sama levy näillä päällä että armeija tekee "miehen".


    • Anonyymi

      Miesten miehen tekee.

    • Anonyymi

      Armeija teki minusta velkaisen,sitä se mulle teki. Täysin turha laitos.

    • Anonyymi

      Näyttää ilmavoimien puolella tekevän miehestä mummojen pihoissa perseenpäristimellään häiriköivän prideilijän.

    • Anonyymi

      Naurettavaa porukkaa nämä "isänmaalliset" öyhöttäjät jotka hokevat tuota että armeija tekee miehen. Jos piccolointi ja orjatyöhön alistuminen on miehistä niin sitten olkoot.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe