Onko Jumala kuunnellut...

Anonyymi

...rukouksianne viime aikoina? Kaikki mitä fundamentalistit vastustaa on toteutunut. Mikään mitä he toivovat ei ole toteutunut.

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllästyi marinaan ja laittoi earlit korviinsa.

    • Anonyymi

      No, esim... Pari päivää sitten keräsin turhaa paperiroinaa kirjoituspöydältäni. Yksi oli kaupan lasku. Sisäinen ääni sanoi selvästi: "Älä heitä sitä pois, lue, mikä se on!" Olin jo rutannut paperin ja sisäinen ääni toisti tätä. Avasin paperin: siinä olikin äskettäin ostamani mikroaaltouunin takuulappu.

      Nämä ovat näitä pieniä, joka arkipäivään kuuluvia johdatuksia ja "rukousvastauksia".

      • Näitä pikkusattumuksia tapahtuu joskus kaikille. Joskus isompiakin. Itse kyttäsin ohituspaikkaa ja painostin roikkumalla aivan liian lähellä. Mutkainen tie, eikä sitä ohituspaikkaa tullut ja luovutin, jätin reilusti väliä ja eipä siinä mennyt kilometriäkään kun tämä edellä ajava rysäytti nokkakolarin. Vältin siihen läjään joutumisen.

        Mutta ei tuossa mitään yliluonnollista ole, tietenkin tiesin, ettei se hiillostaminen nyt kovin järkevää ole ja tein lopulta ja ajoissa kuten järki sanoi, lopetin sen painostamisen.

        Toinen sattuma. Nuorena olin työttömänä ja käveleskelin joutomiehenä kaupungilla. Entinen työnantaja ajoi ohitseni, huomasin sen kyllä. Parin minuutin päästä soikin puhelin ja kyseltiin töihin. Itse en olisi kysellyt siltä suunnalta, oli hiukan erimielisyyksiä ja lähdin niiden vuoksi nostelemaan.

        Joku ajattelee tuollaisiin tapahtumiin liittyvän jotakin yliluonnollista mutta maailmassa tapahtuu vain asioita, sellaisia harvinaisempiakin asioita. Meille kaikille.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Näitä pikkusattumuksia tapahtuu joskus kaikille. Joskus isompiakin. Itse kyttäsin ohituspaikkaa ja painostin roikkumalla aivan liian lähellä. Mutkainen tie, eikä sitä ohituspaikkaa tullut ja luovutin, jätin reilusti väliä ja eipä siinä mennyt kilometriäkään kun tämä edellä ajava rysäytti nokkakolarin. Vältin siihen läjään joutumisen.

        Mutta ei tuossa mitään yliluonnollista ole, tietenkin tiesin, ettei se hiillostaminen nyt kovin järkevää ole ja tein lopulta ja ajoissa kuten järki sanoi, lopetin sen painostamisen.

        Toinen sattuma. Nuorena olin työttömänä ja käveleskelin joutomiehenä kaupungilla. Entinen työnantaja ajoi ohitseni, huomasin sen kyllä. Parin minuutin päästä soikin puhelin ja kyseltiin töihin. Itse en olisi kysellyt siltä suunnalta, oli hiukan erimielisyyksiä ja lähdin niiden vuoksi nostelemaan.

        Joku ajattelee tuollaisiin tapahtumiin liittyvän jotakin yliluonnollista mutta maailmassa tapahtuu vain asioita, sellaisia harvinaisempiakin asioita. Meille kaikille.

        Tämä on kyllä totta.

        Jotkut asiat tulevat vain ihan alitajunnasta, kuten ehkä tuon takuukuitinkin kohdalla.

        Tai sitten Jeesus vinkkasi, etten sitten myöhemmin kadu, jos uuni yhtäkkiä hajoaa. Edellinen kesti vain vuoden: alkoi yhtäkkiä pitää outoa kolinaa ja valonvälkettä. Tietysti juuri ennen joulua. En uskaltanut ollenkaan käyttää ja joulun jälkeen ostin uuden ja vähän hinnakkaamman, jos se ehkä olisi paremman tuotteen tae.


      • Anonyymi

        Tällaisia tapahtuu normaalissa elämässä jatkuvasti, vaikka ei rukoilisikaan. Pokerissa on monesti voittanut vaistojen perusteella ja välttänyt pahoja ihmisiä.


      • Anonyymi

        "Nämä ovat näitä pieniä, joka arkipäivään kuuluvia johdatuksia ja "rukousvastauksia"."

        Olitko siis nimen omaan rukoillut että mikroaaltouunin takuulappu ei pääsisi hukkumaan?

        Vai oliko tämä tyypillinen esimerkki siitä että kaikkiin rukouksiin vastataan mutta ei välttämättä heti eikä se vastaus välttämättä ole sitä mitä rukoiltiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä ovat näitä pieniä, joka arkipäivään kuuluvia johdatuksia ja "rukousvastauksia"."

        Olitko siis nimen omaan rukoillut että mikroaaltouunin takuulappu ei pääsisi hukkumaan?

        Vai oliko tämä tyypillinen esimerkki siitä että kaikkiin rukouksiin vastataan mutta ei välttämättä heti eikä se vastaus välttämättä ole sitä mitä rukoiltiin?

        Aivan. Ihmiset rukoilevat, että asiat menisivät kuten he haluavat.

        Mutta asiat menevät miten menevät. Moni pettymystä etukäteen odottaen sanoo, että "tapahtukoon kuitenkin sinun tahtosi".


      • Tuo on tietenkin sinun rukouksesi, joka ei ole toteutunut.


      • Nyt taitaa olla sopiva hetki katsoa kuka se valehtelee ja kuka ei.

        Joudut vihdoin katsomaan totuutta silmiin.


      • Heh. Tolloko olet.

        Nyt on syytä katsoa kuka valehtelee ja kuka ei.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Tolloko olet.

        Nyt on syytä katsoa kuka valehtelee ja kuka ei.

        Myönsit jo valheesi.

        Jatkat solvausIinjallasi. Kertoo toki siitä millainen sivistymätön moukka olet. En ole yllättynyt tästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kyllä totta.

        Jotkut asiat tulevat vain ihan alitajunnasta, kuten ehkä tuon takuukuitinkin kohdalla.

        Tai sitten Jeesus vinkkasi, etten sitten myöhemmin kadu, jos uuni yhtäkkiä hajoaa. Edellinen kesti vain vuoden: alkoi yhtäkkiä pitää outoa kolinaa ja valonvälkettä. Tietysti juuri ennen joulua. En uskaltanut ollenkaan käyttää ja joulun jälkeen ostin uuden ja vähän hinnakkaamman, jos se ehkä olisi paremman tuotteen tae.

        Mikrouunit ovat noin yleisesti olleet niin kestäviä vehkeitä, että eihän niitä käyttämällä tahdo koskaan rikki saada. Alkuaikoina 1980-luvulla olivat huonompia, vaikka hintaa oli nykyrahassa useita satoja euroja.

        >Edellinen kesti vain vuoden: alkoi yhtäkkiä pitää outoa kolinaa ja valonvälkettä.

        Ainakin kaksi vuotta pitää mikrouunin kestää, joten myyjältä tai huollon kautta olisit saanut uuden takuuna ilmaiseksi. Tai sitten vanhan takaisin korjattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä ovat näitä pieniä, joka arkipäivään kuuluvia johdatuksia ja "rukousvastauksia"."

        Olitko siis nimen omaan rukoillut että mikroaaltouunin takuulappu ei pääsisi hukkumaan?

        Vai oliko tämä tyypillinen esimerkki siitä että kaikkiin rukouksiin vastataan mutta ei välttämättä heti eikä se vastaus välttämättä ole sitä mitä rukoiltiin?

        >Vai oliko tämä tyypillinen esimerkki siitä että kaikkiin rukouksiin vastataan mutta ei välttämättä heti eikä se vastaus välttämättä ole sitä mitä rukoiltiin?

        Vastaus voi myös mennä naapurille, jota uskovan rukouksen jälkeen kohtaa ihmeellinen onnenpotku tai syövästä paraneminen. Selitä siinä sitten, että johtui minun rukouksestani joten haluan heti satasen pimeesti.


      • Anonyymi

        "Pari päivää sitten keräsin turhaa paperiroinaa kirjoituspöydältäni. Yksi oli kaupan lasku. Sisäinen ääni sanoi selvästi: "Älä heitä sitä pois, lue, mikä se on!" Olin jo rutannut paperin ja sisäinen ääni toisti tätä. Avasin paperin: siinä olikin äskettäin ostamani mikroaaltouunin takuulappu."

        Tällaista se arjen elämä uskovan kohdalla on! Jumala joskus huolehtii pienistäkin asioista. Rukous kannattaa aina. Amen


    • Fundisten kannattaisi korjata asenteitaan, koska heidän epäjumalansa tahtohan tässä toteutuu.

      • Anonyymi

        Minkä "epäjumalan tahto" muka toteutuu?
        Eikös ollut niin, että sitä epäjumalaa ei ole edes olemassa?
        Kuinka sellaisen tahto toteutuisi, jota ei ole?

        Päätä jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä "epäjumalan tahto" muka toteutuu?
        Eikös ollut niin, että sitä epäjumalaa ei ole edes olemassa?
        Kuinka sellaisen tahto toteutuisi, jota ei ole?

        Päätä jo.

        Jumalan olemattomuus ei selvästikään estä uskonharhaisia pitämästä epäjumalia.

        Huolestuttavaa kuitenkin on uskonharhaisten rimpuilu epäjumalansa tahdon toteutuessa. Ikäänkuin ymmärtäisivät, että olemattoman tahtoa vastaan taistelevat, mutta silti jumalvalhetta ylläpitävät.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jumalan olemattomuus ei selvästikään estä uskonharhaisia pitämästä epäjumalia.

        Huolestuttavaa kuitenkin on uskonharhaisten rimpuilu epäjumalansa tahdon toteutuessa. Ikäänkuin ymmärtäisivät, että olemattoman tahtoa vastaan taistelevat, mutta silti jumalvalhetta ylläpitävät.

        Kun jotenkin olet jäänyt teinin asteelle noine jumalharhoinesi, mitä ajat tuolla takaa?

        Yläkoulussahan se on/oli juuri niin että jos jotain keksivät ja alkavat jonkun kiusaamisen jollain sanomisella tai tavalla ihan mistä asiasta tahansa, niin sehän toistelu ei lopu vaan se kestää vaikka kaikki kolme vuotta jotka siellä vietetään, oletko sinä yhä samanlainen, kuin sinua noin hirveesti vaivaa tuo asia että sorrut jopa tuolle levelille. :) Onko sulla suvussa uskovaisuutta tai lähipiirissä. jota et kertakaikkiaan voi sietää - että he uskovat johonkin tai
        jotain-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun jotenkin olet jäänyt teinin asteelle noine jumalharhoinesi, mitä ajat tuolla takaa?

        Yläkoulussahan se on/oli juuri niin että jos jotain keksivät ja alkavat jonkun kiusaamisen jollain sanomisella tai tavalla ihan mistä asiasta tahansa, niin sehän toistelu ei lopu vaan se kestää vaikka kaikki kolme vuotta jotka siellä vietetään, oletko sinä yhä samanlainen, kuin sinua noin hirveesti vaivaa tuo asia että sorrut jopa tuolle levelille. :) Onko sulla suvussa uskovaisuutta tai lähipiirissä. jota et kertakaikkiaan voi sietää - että he uskovat johonkin tai
        jotain-

        Uskonharhaiset saavat jostain syystä äänestämällä vaikuttaa maailmaan, joten uskonharhan katoaminen on kaikkien etu.

        Jos sinulla olisi jotain annettavaa uskonharhaa puolustaaksesi, olisit sen voinut tuoda esiin pahasti epäonnistuneen loukkausyrityksen sijaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Uskonharhaiset saavat jostain syystä äänestämällä vaikuttaa maailmaan, joten uskonharhan katoaminen on kaikkien etu.

        Jos sinulla olisi jotain annettavaa uskonharhaa puolustaaksesi, olisit sen voinut tuoda esiin pahasti epäonnistuneen loukkausyrityksen sijaan.

        Mistä tiedät mielipiteeni?

        Ps. Siis jos et puolusta jotain, niin sinun pitää hokea kuin teini tuollaista eli jos et tykkää jonkun tavasta olla, elää ja katso maailmaa tai vaikka jonkun ulkonäöstä - sinun pitää saada ilmaista antipatiasi joka kerta kun näet ko. henkilön aivan kuten yläkoululaiset toimivat ? :D Vaan siksi koska haluasit hänet muuttaa, johan sinä olet yhtä sitkeä kuin fundikseien fundis tuossa, käänteisesti. :)) mutta jatka toki vaan jos tosta jotain saanet..

        Miten ihmeessä sinä itse menet loukkaantumaan tuollaisesta toteamuksesta kun olet sanonut itse että sinä tahallasi pilkkaat ja loukkaat eli jos loukkaannut tuosta maistat vain omaa lääkettäsi :) - tarkoitua ei ollut loukata kyl vaan tuoda kummastus esiin tuosta ihmeellisestä hokemisestasi ja kysyä että mitä aikainen ihminen tuolla yrittää ja kuinka ihmeessä jaksaa, antaako tuo pontta,

        Mieti nyt ite miten ne yläkoululaiset intoutuvat loukkaamaan jos jonkun kynsiinsä saavat ja vertaa itseesi, - se jatkuu ja jatkuu..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät mielipiteeni?

        Ps. Siis jos et puolusta jotain, niin sinun pitää hokea kuin teini tuollaista eli jos et tykkää jonkun tavasta olla, elää ja katso maailmaa tai vaikka jonkun ulkonäöstä - sinun pitää saada ilmaista antipatiasi joka kerta kun näet ko. henkilön aivan kuten yläkoululaiset toimivat ? :D Vaan siksi koska haluasit hänet muuttaa, johan sinä olet yhtä sitkeä kuin fundikseien fundis tuossa, käänteisesti. :)) mutta jatka toki vaan jos tosta jotain saanet..

        Miten ihmeessä sinä itse menet loukkaantumaan tuollaisesta toteamuksesta kun olet sanonut itse että sinä tahallasi pilkkaat ja loukkaat eli jos loukkaannut tuosta maistat vain omaa lääkettäsi :) - tarkoitua ei ollut loukata kyl vaan tuoda kummastus esiin tuosta ihmeellisestä hokemisestasi ja kysyä että mitä aikainen ihminen tuolla yrittää ja kuinka ihmeessä jaksaa, antaako tuo pontta,

        Mieti nyt ite miten ne yläkoululaiset intoutuvat loukkaamaan jos jonkun kynsiinsä saavat ja vertaa itseesi, - se jatkuu ja jatkuu..

        Et tuolla tavalla mielikuvitustaivaspaikkaa kyllä lunasta.

        Ei kannata epäjumalan puolesta noin kiusaantua, koska tässäkin selvästi tapahtuu hänen tahtonsa.

        Pilkkaat siis epäjumalia paheksumalla heidän tahtonsa toteutumista.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et tuolla tavalla mielikuvitustaivaspaikkaa kyllä lunasta.

        Ei kannata epäjumalan puolesta noin kiusaantua, koska tässäkin selvästi tapahtuu hänen tahtonsa.

        Pilkkaat siis epäjumalia paheksumalla heidän tahtonsa toteutumista.

        mitäs tuo nyt tarkoitti ja miten se liittyy ihmettelemääni seikkaan sinusta?? Etkö muuten ole tajunnut että omat pilkkaamisyrityksesi taitavat kaikua kuuroille korville ts. "epäonnistuvat pahasti " Noo mutta ehkä sinä oletkin vielä nuori kapinallinen joten eiköhän tuo siitä - :)) - koska et sinä kuitenkaan näemmä tajua mitä tässä takaa ajetaan.. tulee vain mieleen miten opetat mahdolliset lapsesi suhtautumaan toiseuteen.. niin jos et ihan teini enää oo..

        Aivan samoin kuin ne eräät eivät vain tajua -mutta et sinäkään taida ihan ymmärtää nyt tätä tai aivan samoin - et vain halua ja piste. -Pitäisikö siis sinunkin kanssasi olla aina samaa mieltä..ettei joudu tulilinjalle :D,.no mut anna olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        mitäs tuo nyt tarkoitti ja miten se liittyy ihmettelemääni seikkaan sinusta?? Etkö muuten ole tajunnut että omat pilkkaamisyrityksesi taitavat kaikua kuuroille korville ts. "epäonnistuvat pahasti " Noo mutta ehkä sinä oletkin vielä nuori kapinallinen joten eiköhän tuo siitä - :)) - koska et sinä kuitenkaan näemmä tajua mitä tässä takaa ajetaan.. tulee vain mieleen miten opetat mahdolliset lapsesi suhtautumaan toiseuteen.. niin jos et ihan teini enää oo..

        Aivan samoin kuin ne eräät eivät vain tajua -mutta et sinäkään taida ihan ymmärtää nyt tätä tai aivan samoin - et vain halua ja piste. -Pitäisikö siis sinunkin kanssasi olla aina samaa mieltä..ettei joudu tulilinjalle :D,.no mut anna olla.

        En onnistu?

        Vaikuttaa siltä, että olen osoittanut uskonharhaisen epävarmuuden, epäuskon ja jumalvalheen moraalittomuuden sinussakin elävän kuin sisäloinen kaivautuneena aivolisäkkeeseen. Jumalmato siellä kuiskuttelee, kun ei itse pysty todelliseen maailmaan mitenkään vaikuttamaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        En onnistu?

        Vaikuttaa siltä, että olen osoittanut uskonharhaisen epävarmuuden, epäuskon ja jumalvalheen moraalittomuuden sinussakin elävän kuin sisäloinen kaivautuneena aivolisäkkeeseen. Jumalmato siellä kuiskuttelee, kun ei itse pysty todelliseen maailmaan mitenkään vaikuttamaan.

        Ts. olet samanlainen itsepäinen fundis kuin kaikki muutki 'totuutensa' kiveen hakanneet fundamentalistit, ts. oot tasan niiden kaltainen itse joita soimaat, Mutta et huomaa vaikka se sinulle sanotaan, - eiväthän ne huomaa? Juuri fundis toteaa "ei onnistu" jos hän kuvittelee että häntä koitetaan saada luopumaan uskostaan - olemalla eri mieltä hänen kanssaan sekä koittaen päästä perille siihen ytimeen miksi hän ajattelee niin vahvasti "juuri niin" kuin ajattele eikä mikään muu sovi - mutta siihen ei yleensä vastata mitään ymmärrettävää. Ole peilikuva tuon kaltaisesta tiukkis asenteesta - ja se hämmästyttää..

        Jankkaat vain omaa "totuuttasi" eikä sinulla näytä olevan mitään muuta asiaa - siinä yyhdessä se pyörii, olet yhtä mystisen arvoituksellinen kuin ne muutkin jotka eivät tuon kummemmin ajatuksiaan avaa toiselle kuin sinäkään. -Eihän sinun tarvitse tuosta asenteestasi "luopua" - se ainostaan herättää ihmetystä, etenkin jos sinä olet mielestäsi "vapaamielinenkin" vielä.

        Mutta tääl netis on joo -vaikka mitä ajatusmallia. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ts. olet samanlainen itsepäinen fundis kuin kaikki muutki 'totuutensa' kiveen hakanneet fundamentalistit, ts. oot tasan niiden kaltainen itse joita soimaat, Mutta et huomaa vaikka se sinulle sanotaan, - eiväthän ne huomaa? Juuri fundis toteaa "ei onnistu" jos hän kuvittelee että häntä koitetaan saada luopumaan uskostaan - olemalla eri mieltä hänen kanssaan sekä koittaen päästä perille siihen ytimeen miksi hän ajattelee niin vahvasti "juuri niin" kuin ajattele eikä mikään muu sovi - mutta siihen ei yleensä vastata mitään ymmärrettävää. Ole peilikuva tuon kaltaisesta tiukkis asenteesta - ja se hämmästyttää..

        Jankkaat vain omaa "totuuttasi" eikä sinulla näytä olevan mitään muuta asiaa - siinä yyhdessä se pyörii, olet yhtä mystisen arvoituksellinen kuin ne muutkin jotka eivät tuon kummemmin ajatuksiaan avaa toiselle kuin sinäkään. -Eihän sinun tarvitse tuosta asenteestasi "luopua" - se ainostaan herättää ihmetystä, etenkin jos sinä olet mielestäsi "vapaamielinenkin" vielä.

        Mutta tääl netis on joo -vaikka mitä ajatusmallia. :)

        Itseasiassa toivon että oikea jumala on olemassa, koska se tietäisi mahdollisesti teille helposti epäjumaliksi havaittavien epäjumalien palvojille kusisia paikkoja.

        Olen myös valmis uskomaan sellaiseen jumalaan, jonka edustajat pelkän rukouksen voimalla palauttavat amputoidun jäsenen takaisin jäsenensä menettäneelle nisäkkäälle. Olen tätä varten järjestänyt perinteikkääksi muodostuneen rukoustapahtuman jo useina peräkkäisinä vuosina.

        Älä siis lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Itseasiassa toivon että oikea jumala on olemassa, koska se tietäisi mahdollisesti teille helposti epäjumaliksi havaittavien epäjumalien palvojille kusisia paikkoja.

        Olen myös valmis uskomaan sellaiseen jumalaan, jonka edustajat pelkän rukouksen voimalla palauttavat amputoidun jäsenen takaisin jäsenensä menettäneelle nisäkkäälle. Olen tätä varten järjestänyt perinteikkääksi muodostuneen rukoustapahtuman jo useina peräkkäisinä vuosina.

        Älä siis lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Mitä ihmeen kusisia paikkoja toivot , mistä Päättelet että kannatan tuollasta josta kirjoitat.

        Kysyin jos jossain että jos et henkeen ja vereen puolusta jotaki ilmiötä tai ole sen kannalla niin pitääkö sinun silmittömästi vastustaa kaikke mikä viittaa edes sinne päin, oletko sellainen mustavalko ihminen.

        Pitääkö minun siis olla sinun kanssasi täysi samaa mieltä näistä asioista ettet toivota minulle "kusisia paikkoja"? Mistä tuo asenne, kysympä vain vielä kerran.

        "Itseasiassa toivon että oikea jumala on olemassa, koska se tietäisi mahdollisesti teille helposti epäjumaliksi havaittavien epäjumalien palvojille kusisia paikkoja."

        Minkähänlainen sen oikean mahdollisen jumalan ois sitten oltava jonka toivot itseasiassa olevan ja löytyvän koska se tietäisi sanojesi mukaan kusisia paikkoja niille jotka nyt uskovat jumaluuksiin ts, vihaatko ihmistä joka uskoo.. Entä jos sattuisit löytämään tuon unelmiesi jumalan mutta suuri osa ei kykenisikään uskomaan siihen, niin mitäs sitten - olisiko pakko uskoa löytämääsi jumalaan

        Minkä hemmetin väärän todistuksen? Nytkö jaat Raamatullisia ohjeita, millä perusteella kirjoitat mitä kirjoitat - koitatko minusta vihamiestä itellesi, miksi ja millä perusteella.

        Näytät hyvin vahvasti olevan ihminen jolle ei nyt vaan saa "sanoa vastaan" tai kaplakka heti paikalla ja lähes vihaisuus! tuon kaiken perusteella oon saanut kirjoituksistasi sen kuvan josta olen puhunut. Oletko sinä sellainen että "vastaan" sulle ei pidä sanoa?
        Jos minä olen ymmärtänyt väärin niin ole hyvä ja avaa - mitä ajat takaa! Enhän minä tunne sinua kuin muutaman rivin perusteella, mulla on vain käsitys että "jumalharhaisista" puhumistasi ei olisi saanut sohaista ja siitä kaikki karvaat vastauksesi kumpuavat.

        Muutamat fundamentalisti uskovat ovat juuri tuota mieltä että vastaväitteitä ei suvaita mutta ei liioin avata sitä omaa käytöstä, saman teet sinä et ota mitään kantaa esiin tuomiini seikkoihin - ainoastaan hyökkäät päälleni kuin yleinen syyttäjä ja toivot kusisia oloja yms. mikäli löydät haluamasi jumalan, pitäisikö minun kenties nöyrtyä jollain tavalla? Ei hyvä tämä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen kusisia paikkoja toivot , mistä Päättelet että kannatan tuollasta josta kirjoitat.

        Kysyin jos jossain että jos et henkeen ja vereen puolusta jotaki ilmiötä tai ole sen kannalla niin pitääkö sinun silmittömästi vastustaa kaikke mikä viittaa edes sinne päin, oletko sellainen mustavalko ihminen.

        Pitääkö minun siis olla sinun kanssasi täysi samaa mieltä näistä asioista ettet toivota minulle "kusisia paikkoja"? Mistä tuo asenne, kysympä vain vielä kerran.

        "Itseasiassa toivon että oikea jumala on olemassa, koska se tietäisi mahdollisesti teille helposti epäjumaliksi havaittavien epäjumalien palvojille kusisia paikkoja."

        Minkähänlainen sen oikean mahdollisen jumalan ois sitten oltava jonka toivot itseasiassa olevan ja löytyvän koska se tietäisi sanojesi mukaan kusisia paikkoja niille jotka nyt uskovat jumaluuksiin ts, vihaatko ihmistä joka uskoo.. Entä jos sattuisit löytämään tuon unelmiesi jumalan mutta suuri osa ei kykenisikään uskomaan siihen, niin mitäs sitten - olisiko pakko uskoa löytämääsi jumalaan

        Minkä hemmetin väärän todistuksen? Nytkö jaat Raamatullisia ohjeita, millä perusteella kirjoitat mitä kirjoitat - koitatko minusta vihamiestä itellesi, miksi ja millä perusteella.

        Näytät hyvin vahvasti olevan ihminen jolle ei nyt vaan saa "sanoa vastaan" tai kaplakka heti paikalla ja lähes vihaisuus! tuon kaiken perusteella oon saanut kirjoituksistasi sen kuvan josta olen puhunut. Oletko sinä sellainen että "vastaan" sulle ei pidä sanoa?
        Jos minä olen ymmärtänyt väärin niin ole hyvä ja avaa - mitä ajat takaa! Enhän minä tunne sinua kuin muutaman rivin perusteella, mulla on vain käsitys että "jumalharhaisista" puhumistasi ei olisi saanut sohaista ja siitä kaikki karvaat vastauksesi kumpuavat.

        Muutamat fundamentalisti uskovat ovat juuri tuota mieltä että vastaväitteitä ei suvaita mutta ei liioin avata sitä omaa käytöstä, saman teet sinä et ota mitään kantaa esiin tuomiini seikkoihin - ainoastaan hyökkäät päälleni kuin yleinen syyttäjä ja toivot kusisia oloja yms. mikäli löydät haluamasi jumalan, pitäisikö minun kenties nöyrtyä jollain tavalla? Ei hyvä tämä!

        On sulla hätä, vaikka anona kirjoitat.

        Kusinen paikka on minkä tahansa selkeän ihmisen luoman epäjumalan seuraajalla jos oikea jumala on olemassa. Sinä yrität puolustella surkeilla avautumisillasi omaa epäjumalaasi, muutenhan voisit ohittaa rienakseni olankohautuksella.

        Valitan, ei kelpaa tuo ruikutuksesi edes epäjumalallesi, koska muutenhan hän epäilemättä estäisi tämän kommenttini julkaisun.


    • Anonyymi

      jOS EI OLE KUULLUT, NIIN MITÄ SITTEN.

    • Anonyymi

      Kiitos jeesus kiitos kiitos pyhähähäääää anteeksi alkoi naurattaa.

      • Anonyymi

        Rukoilin läheiseni puolesta,mutta Jumala teki oman päätöksensä.


    • Anonyymi

      "Onko Jumala kuunnellut rukouksianne viime aikoina?"

      No jos näin uskovana pitää antaa täysin rehellinen ja suorasukainen vastaus, niin todella Jumala on kuullut rukouksiani aina tähän päivään saakka nyt ainakin.

      Uskoni ja kokemukseni mukaan kuulee myös jatkossa.

      Kun tarkkaan elämääni niin sehän on ollut kokonaan Jumalan suuri rakennustyömaa. Elämäntilanteiden ollessa päällä sitä vain harvoin huomaa, mutta jälkikäteen tulee vakaumus kuinka tarkkaan ja hienovaraisesti Jumala on vastannut rukouksiini, joista tärkein nuoruudessa oli että "Anna minulle ihmisarvoinen elämä!". Muistan vielä tilanteen ja paikankin missä tätä rukoilin postia ihmisille kantaessani. Ja tähän rukoukseen Jumala on vastannut korkojen kera. Amen

      • Ei taida olla ihan Raamatun mukaista.

        Ei Raamatussa Jumala mitenkään ihmisiä johdattanut. Kukin meni omia polkujaan Jumalan puuttumatta kuin lähinnä siten, että vaihtoi kuninkaita.


      • Anonyymi

        Jumala vastaa rukouksiin. Joskus se vastaus ei tule kuten me itse haluamme, mutta se tulee sillä tavalla mikä lopulta maksimoi pitkässä juoksussa elämämme parhaaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vastaa rukouksiin. Joskus se vastaus ei tule kuten me itse haluamme, mutta se tulee sillä tavalla mikä lopulta maksimoi pitkässä juoksussa elämämme parhaaksi.

        Ei ole Raamatun mukaista.

        Yleisesti ottaen Jumala ei Raamatussa vastaa rukouksiin.


    • Anonyymi

      "Kaikki mitä fundamentalistit vastustaa on toteutunut. Mikään mitä he toivovat ei ole toteutunut."

      Tähänkin vastaan vielä!

      Ei ole mikään yllätys, että kaikki mitä fundamentalistit vastustaa on toteutunut. Nimittäin tämähän vain todistaa, että profetiat toteuvat ja omalta osaltaan osoittavat että Jumala on ja että Hän on Kaikkitietävä. Amen

      Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

      Masennummeko?

      Emme vaan koska Jumalan ennustamat realiteetit toteutuu silmiemme edessä, niin entistä pontevammin teemme sen mihin Jeesus meidät lähetti, evankeliumin ja lähimmäistyöhön. Amen

      On vain osittain toteutunut. lähinnä uskovien ja meidän perheittemme kohdalla, meidän toiveemme, sillä varjelu ja suojelua on kaikissa tilanteissa, myös suurtenkin ongelmien kohdalla. Maailman suhteen toiveemme toteutuu sitten kun aika on, mutta siihen saakka täpöllä evankeliumia Jumalan tahdosta joista suurin on Rakkaus. Amen

      • Anonyymi

        "Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa. "

        Kuitenkin vastustatte esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Eikö teidän juurikin pitäisi niitä sitten kannattaa mitä suurimalla innolla?


      • Mistä sitten johtuu se, että uskovat ottavat avioeroja aika runsaasti?


      • Ja mitä järkeä on tehdä mitään "pontevasti", kun itse Jumalan ennustamat realiteetit ovat silmiemme edessä?

        "Tulee mennä kohti tuhoa ja tuomiota".

        Olet yhtä ristiriitainen ja sekava kuin Raamattu.


      • >Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa. "

        Kuitenkin vastustatte esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Eikö teidän juurikin pitäisi niitä sitten kannattaa mitä suurimalla innolla?

        ""Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa. "

        Kuitenkin vastustatte esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. "

        Paremminkin sanoen tuomme myös seksuaalivähemmistöille Jumalan Sanaa.

        Osittain olet oikeassa siinä, että emme halua tukea sitä että poliittisista syistä jonkin vähemmistön edustajia johdatellaan erilaisin vahingollisin päätöksin kohti kadotusta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja mitä järkeä on tehdä mitään "pontevasti", kun itse Jumalan ennustamat realiteetit ovat silmiemme edessä?

        "Tulee mennä kohti tuhoa ja tuomiota".

        Olet yhtä ristiriitainen ja sekava kuin Raamattu.

        "Ja mitä järkeä on tehdä mitään "pontevasti", kun itse Jumalan ennustamat realiteetit ovat silmiemme edessä?"

        Tätähän me uskovatkin joskus mietimme muttaku Jeesus käski!!

        Itse ymmärrän että näin voimme olla pikku apureina että se yksikin pelastuisi.

        Vähän sama systeemi kuin mentiin tuuleen ja sateeseen pelastamaan Estonian pelastuslautoilta ihmisiä vaikka hyvin tiedettiin että se on riskialtista touhua kun omakin henki on vaarassa eikä oikein aamulla enää toivoa ollut hengissäolijoistakaan. Ihminen on nyt vaan tällainen parhaimmillaan että jokin pakottaa edes yrittämään pelastamista.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta.

        ">Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta."

        1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta."

        1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        >1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Niin osasin. Kiihkeä valmistautuminen maailmanhistorian tuhoisimpaan hyökkäyssotaan toi kaikille töitä, vaikka palkat eivät kaksiset olleetkaan, työnantajien määräysvalta oli ehdoton, Hitlerin vastustajat teloitettiin tai pantiin keskitysleireille ja sadoille tuhansille köyhille perheille (ei juutalaisille) kerättiin Talviapua joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa. "

        Kuitenkin vastustatte esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Eikö teidän juurikin pitäisi niitä sitten kannattaa mitä suurimalla innolla?

        Jonain päivänä bi-seksuaalit ovat taas enemmistönä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Niin osasin. Kiihkeä valmistautuminen maailmanhistorian tuhoisimpaan hyökkäyssotaan toi kaikille töitä, vaikka palkat eivät kaksiset olleetkaan, työnantajien määräysvalta oli ehdoton, Hitlerin vastustajat teloitettiin tai pantiin keskitysleireille ja sadoille tuhansille köyhille perheille (ei juutalaisille) kerättiin Talviapua joka vuosi.

        ">1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Niin osasin. "

        Egoismisi oli siis ehkä ennenaikaista kun historia toistaa itseään. Nyt syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa. "

        Kuitenkin vastustatte esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Eikö teidän juurikin pitäisi niitä sitten kannattaa mitä suurimalla innolla?

        En ole huomannut että uskovat vastustaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Me vain tuomme esiin sen Jumalan tahdon mikä on myös parasta kaikille vähemmistöillekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä järkeä on tehdä mitään "pontevasti", kun itse Jumalan ennustamat realiteetit ovat silmiemme edessä?"

        Tätähän me uskovatkin joskus mietimme muttaku Jeesus käski!!

        Itse ymmärrän että näin voimme olla pikku apureina että se yksikin pelastuisi.

        Vähän sama systeemi kuin mentiin tuuleen ja sateeseen pelastamaan Estonian pelastuslautoilta ihmisiä vaikka hyvin tiedettiin että se on riskialtista touhua kun omakin henki on vaarassa eikä oikein aamulla enää toivoa ollut hengissäolijoistakaan. Ihminen on nyt vaan tällainen parhaimmillaan että jokin pakottaa edes yrittämään pelastamista.

        Jeesus taisi esittää enemmänkin niin, että sanaa hänestä levitetään Israelissa. Mutta se meni pieleen jo heti.

        Pertsa2012 sanoi, että kukaan ei voi pelastua tai tulla Jeesuksen yhteyteen, ellei Jumala vedä. Eli teette aivan turhaa työtä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta."

        1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Toinen Maailmansota muutti kaiken. Sen aika ja jälleenrakennus oli kovaa aikaa. Sellaista ei halua kokea. Nyt on taas pakolaisia Syyriasta pommitusten takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut että uskovat vastustaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Me vain tuomme esiin sen Jumalan tahdon mikä on myös parasta kaikille vähemmistöillekin.

        Kun homoille oli tulossa oikeus avioliittoon, niin nimenomaan uskovat vastustivat sitä kaikin keinoin. Lähinnä valehtelemalla.


      • Ehkä. Tosin ei sitä tiedä vaikka minä kuolisin aiemmin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ehkä. Tosin ei sitä tiedä vaikka minä kuolisin aiemmin.

        Aiemmin kuin kuka?


      • Anonyymi

        Mikä paskiainen sinä olet? Miksi nimittelet torrea hylkiöksi? Et sinä kuitenkaan kaikkia "kristittyjä" edusta.

        Vaikka kristitty ei hyväksyisikään erilaisia seksuaalivähemmistölakeja, ovat hekin ihmisiä. Samoin ateistit. Hylkiöitäkin heissä varmasti on, mutta torren en väittäisi hylkiöihin kuuluvan.

        Myös kristityn nimeä kantavissa on paljon hylkiöitä. Mikä sinä itse olet? 🐀


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta."

        1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        "1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen."

        Tuohan on kuin suoraan natsien propagandalehtisestä. Natsi-Saksan toteutetusta talouspolitiikasta on tietoa saatavana yllin kyllin. Jos vain haluaa sitä omaksua.

        Käypä omaksumassa, tule takaisin ja kerro kuinka kävi ja miksi. Ja miksi tuota talouspolitiikkaa harjoitettiin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta.

        Moni aivan mitätön sivuroolikin, joka ei edes oikeuta mainintaan Raamatun lehdillä mutta tapahtuu tuon teoksen kansien välissä voisi myös olla aika valaisevaa sen suhteen mitä on tuho, turmio ja rappio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin kuin kuka?

        Aviomieheni. Toinen jää aina yksin toisen kuollessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin kuin kuka?

        Aviomieheni. Toinen jää aina yksin toisen kuollessa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aviomieheni. Toinen jää aina yksin toisen kuollessa.

        Onhan sulla lapset heterokaudelta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aviomieheni. Toinen jää aina yksin toisen kuollessa.

        Heh. Puhuitkin siis eksästäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sulla lapset heterokaudelta.

        En ole koskaan ollut hetero. Ei tarvitse olla hetero saadakseen lapsia.

        Lapset ovat Helsingissä, minä Espanjassa. Eli ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Niin osasin. "

        Egoismisi oli siis ehkä ennenaikaista kun historia toistaa itseään. Nyt syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?

        >kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Nyt en taas muista, mikä oli lähde tälle tiedollesi. "Maailmaa johtava luokka" koostuu siis lähinnä pedofiileistä, todella kiintoisaa jos näin on. 🤔

        Tietääkseni lapsityövoiman käyttö teollisuudessa on viime vuosikymmeninä koko ajan vähentynyt ja toivottavasti loppuu joskus kokonaan. Tämä johtuu varmaankin helluntaikirkkojen aktiivisuudesta ja väsymättömästä taistelusta lasten oikeuksien puolesta.

        Vastustan tietysti eläinten rääkkäämistä pelkän turhamaisuuden takia. Vaatteita pystytään varmasti tekemään niin ettei ympäristöön leviä turhaa mikromuovia. Keinoturkiksia en käytä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut hetero. Ei tarvitse olla hetero saadakseen lapsia.

        Lapset ovat Helsingissä, minä Espanjassa. Eli ?

        Eli olet piiIohetero.

        Kuka lastesi oikea isä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet piiIohetero.

        Kuka lastesi oikea isä on?

        Et näytä mitään tajuavan, huoh. Mutta kun ei saa sanoa tolloksi.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kun homoille oli tulossa oikeus avioliittoon, niin nimenomaan uskovat vastustivat sitä kaikin keinoin. Lähinnä valehtelemalla.

        "Kun homoille oli tulossa oikeus avioliittoon, niin nimenomaan uskovat vastustivat sitä kaikin keinoin. "

        Paremminkin tuotiin esiin, että Jumala perusti liiton vain miehen ja naisen välille.

        Muut liitot kuten eläin-, esine-, lapsi-, fantasiahahmo- ja avatarliitot ovat ihmiskeksintöjä. Eikö totta? Kuten tiedät myös sen, että liittoja samaa sukupuoltaolevien kesken Jumala ei ole perustanut.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        "1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen."

        Tuohan on kuin suoraan natsien propagandalehtisestä. Natsi-Saksan toteutetusta talouspolitiikasta on tietoa saatavana yllin kyllin. Jos vain haluaa sitä omaksua.

        Käypä omaksumassa, tule takaisin ja kerro kuinka kävi ja miksi. Ja miksi tuota talouspolitiikkaa harjoitettiin.

        ""1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen."

        Tuohan on kuin suoraan natsien propagandalehtisestä. "

        Mutta kuitenkin niiiii totta :) Mitä pahaa sinä näet tosiasioiden esiintuomisessa. Ei mikään ateistinen valtiomuoto ole kestänyt valheen keinoin, kuten varmaan tiedät.

        Sama tilanne on nyt kuten Repen mielestä niin hyvin kaikki kuten Saksassa 1930-luvulla. Mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan.

        Nyt vielä hetken kulutetaan maapallon ja tulevien sukupolvien resurseja. Nyt syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Nyt en taas muista, mikä oli lähde tälle tiedollesi. "Maailmaa johtava luokka" koostuu siis lähinnä pedofiileistä, todella kiintoisaa jos näin on. 🤔

        Tietääkseni lapsityövoiman käyttö teollisuudessa on viime vuosikymmeninä koko ajan vähentynyt ja toivottavasti loppuu joskus kokonaan. Tämä johtuu varmaankin helluntaikirkkojen aktiivisuudesta ja väsymättömästä taistelusta lasten oikeuksien puolesta.

        Vastustan tietysti eläinten rääkkäämistä pelkän turhamaisuuden takia. Vaatteita pystytään varmasti tekemään niin ettei ympäristöön leviä turhaa mikromuovia. Keinoturkiksia en käytä.

        "Nyt en taas muista, mikä oli lähde tälle tiedollesi. "Maailmaa johtava luokka" koostuu siis lähinnä pedofiileistä, todella kiintoisaa jos näin on."

        No mikä porukka sitten tarvii. ja on varoja ja liikkkumiskykyä, noin 20 miljoonaa lapsiprostitoitua himojensa tyydyttämiseen?

        Mitä tulee lapsityövoimaan niin alkaako vähän omatunto kolkuttaa kun alkoi selittelyt?


        "Vastustan tietysti eläinten rääkkäämistä pelkän turhamaisuuden takia."

        Mutta eikös vastustamisesi seurauksena eläimiä kiusata vaan enemmän mikromuovilla ja sitten lopulta myös ihmisiä? Miksi siis tuet eläinten lisärääkkäämistä? Itseasiassa näin tuet epäsuoraan koko luonnon ja sen koko eliöstön rääkkäämistä ja tappamista mikromuovilla. Eikö omatunto yhtään ala kolkuttamaan lisää?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Et näytä mitään tajuavan, huoh. Mutta kun ei saa sanoa tolloksi.

        Toki voit itseäsi kutsua sillä nimellä, kuvaa sinua mainiosti.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        En ole koskaan ollut hetero. Ei tarvitse olla hetero saadakseen lapsia.

        Lapset ovat Helsingissä, minä Espanjassa. Eli ?

        Käyttikö Viagraa että sait naisen kanssa stondaamaan?

        Mikäli et vastaa, niin ilmeisesti lasten isä on joku toinen kuin sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Maailman tulee mennä kohti jumalattomuutta, tuhoa ja turmiota, mikä prosessi on nyt meneillään myös Suomessa.

        Sinun olisi ehkä pitänyt elää 1930-luku ja toinen maailmansota, niin osaisit vähän erottaa tuhoja ja turmioita rauhallisesta elämänmenosta."

        1930- luvulla Saksan kansa eli hyvinvointia ja loistokautta ja viettivät rauhallisia viikonloppuja auringon paistaessa ja vatsan ollessa täynnä erilaisia herkkuja, ja työtä ja varallisuutta oli kaikelle kansalle. Hyvin osasit valita vertauksen.

        Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen. Palkat olivat laskeneet, ne olivat melko surkeat varsinkin kun samalla elintarvikkeiden hinnat olivat nousseet. Musta pörssi kukoisti. Inflaatiokin nosti taas päätään.

        Työllisyysaste oli kuitenkin korkea ja olihan siihen ilmiselvä syy. Ihmiset kokivat asioiden olevan paremmin kuin ennen, olivathan ne olleet ennen tosi huonosti, työttömyysastekin oli 30% luokkaa. Naisia ei tosin kannustettu mitenkään työskentelemään kodin ulkopuolella. Olivatko asiat hyvin Hitlerin Saksassa riippuu siitäkin mihin sitä verrataan.

        Keskitysleirien orjatyövoima oli tietenkin merkittävä työvoimareservi. Yksityiset investoinnit romahtivat, 1930-luvun puolivälissä kaikista investoinneista 90% tuli valtiolta. Julkinen sektori oli pyöritti taloutta (luonnollisesti, sotaahan sitä oltiin rakentamassa eikä varsinaisesti mitään hyvää yhteiskuntaa) ja budjettivajeet olivat hyvin suuret.

        Ja kurjuuteenhan sota saksalaiset suistikin sitten lopulta. Hyvin lyhyeksi jäi se hyvinvointi ja loistokausi mitä hehkutat.

        Tuolloin syntyneet, luodut monopolit ovat monen tänä päivänäkin toimivan tunnetun saksalaisen suuryrityksen taustalla. Ja sehän vaati syvää Hitlerin kumartelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kun homoille oli tulossa oikeus avioliittoon, niin nimenomaan uskovat vastustivat sitä kaikin keinoin. "

        Paremminkin tuotiin esiin, että Jumala perusti liiton vain miehen ja naisen välille.

        Muut liitot kuten eläin-, esine-, lapsi-, fantasiahahmo- ja avatarliitot ovat ihmiskeksintöjä. Eikö totta? Kuten tiedät myös sen, että liittoja samaa sukupuoltaolevien kesken Jumala ei ole perustanut.

        Kaikki keinot käytettiin. Mutta turhaan.

        Eikä Jumala mitään liittoa perustanut, vaan antoi tehtäviä; piti lisääntyä ja vallita kaikkia eläimiä.

        Miten sen voi kokea muuta kuin yhteiseksi tehtäväksi?

        Kahdelle homolle ei annettu mitään tehtävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttikö Viagraa että sait naisen kanssa stondaamaan?

        Mikäli et vastaa, niin ilmeisesti lasten isä on joku toinen kuin sinä.

        Ei tosiaan tarvitse olla hetero saadakseen lapsia.

        Miten et tätä ymmärrä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt en taas muista, mikä oli lähde tälle tiedollesi. "Maailmaa johtava luokka" koostuu siis lähinnä pedofiileistä, todella kiintoisaa jos näin on."

        No mikä porukka sitten tarvii. ja on varoja ja liikkkumiskykyä, noin 20 miljoonaa lapsiprostitoitua himojensa tyydyttämiseen?

        Mitä tulee lapsityövoimaan niin alkaako vähän omatunto kolkuttaa kun alkoi selittelyt?


        "Vastustan tietysti eläinten rääkkäämistä pelkän turhamaisuuden takia."

        Mutta eikös vastustamisesi seurauksena eläimiä kiusata vaan enemmän mikromuovilla ja sitten lopulta myös ihmisiä? Miksi siis tuet eläinten lisärääkkäämistä? Itseasiassa näin tuet epäsuoraan koko luonnon ja sen koko eliöstön rääkkäämistä ja tappamista mikromuovilla. Eikö omatunto yhtään ala kolkuttamaan lisää?

        Unohtui lähde 20 miljoonalle lapsiseksiorjalle. Varmaan vahinko.

        Mikromuovin terveys- ja muista vaikutuksista ei vielä ole tutkittua tietoa. Aikanaan tietenkin saamme sitä. Sitä odotellessa voit muistella vaikka sitä, miten "maata varjelevat" kristityt pyrkivät tappamaan kaikki isot villieläimet sukupuuttoon minne ikinä menivät ja usein onnistuivatkin. Maallistuminen ja tiede sitten pelastivat monia lajeja.

        Mitä selittelyä se on, jos kertoo faktan lapsityövoiman käytön jatkuvasta vähenemisestä? Se on selittelyä, että yrittää torjua mielestään tämän(kin) tosiasian esimerkiksi lopunaikauskonnollisista syistä.

        Eikö ole hienoa, että maailman lapsilla on keskimäärin paljon paremmat oltavat nyt kuin vaikkapa 50 vuotta sitten ja nälkään kuolee vain murto-osa siitä mitä silloin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt en taas muista, mikä oli lähde tälle tiedollesi. "Maailmaa johtava luokka" koostuu siis lähinnä pedofiileistä, todella kiintoisaa jos näin on."

        No mikä porukka sitten tarvii. ja on varoja ja liikkkumiskykyä, noin 20 miljoonaa lapsiprostitoitua himojensa tyydyttämiseen?

        Mitä tulee lapsityövoimaan niin alkaako vähän omatunto kolkuttaa kun alkoi selittelyt?


        "Vastustan tietysti eläinten rääkkäämistä pelkän turhamaisuuden takia."

        Mutta eikös vastustamisesi seurauksena eläimiä kiusata vaan enemmän mikromuovilla ja sitten lopulta myös ihmisiä? Miksi siis tuet eläinten lisärääkkäämistä? Itseasiassa näin tuet epäsuoraan koko luonnon ja sen koko eliöstön rääkkäämistä ja tappamista mikromuovilla. Eikö omatunto yhtään ala kolkuttamaan lisää?

        Et Korkkiruuvi muuten ole muistanut kertoa myöskään, mikä on "saksalainen DDR:stä lähtenyt vassaripuolue, joka on julistautunut kulttuurimarksismin tuomiseksi saksalaiseen yhteiskuntaan".

        Joko nyt?


      • a-teisti kirjoitti:

        Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen. Palkat olivat laskeneet, ne olivat melko surkeat varsinkin kun samalla elintarvikkeiden hinnat olivat nousseet. Musta pörssi kukoisti. Inflaatiokin nosti taas päätään.

        Työllisyysaste oli kuitenkin korkea ja olihan siihen ilmiselvä syy. Ihmiset kokivat asioiden olevan paremmin kuin ennen, olivathan ne olleet ennen tosi huonosti, työttömyysastekin oli 30% luokkaa. Naisia ei tosin kannustettu mitenkään työskentelemään kodin ulkopuolella. Olivatko asiat hyvin Hitlerin Saksassa riippuu siitäkin mihin sitä verrataan.

        Keskitysleirien orjatyövoima oli tietenkin merkittävä työvoimareservi. Yksityiset investoinnit romahtivat, 1930-luvun puolivälissä kaikista investoinneista 90% tuli valtiolta. Julkinen sektori oli pyöritti taloutta (luonnollisesti, sotaahan sitä oltiin rakentamassa eikä varsinaisesti mitään hyvää yhteiskuntaa) ja budjettivajeet olivat hyvin suuret.

        Ja kurjuuteenhan sota saksalaiset suistikin sitten lopulta. Hyvin lyhyeksi jäi se hyvinvointi ja loistokausi mitä hehkutat.

        Tuolloin syntyneet, luodut monopolit ovat monen tänä päivänäkin toimivan tunnetun saksalaisen suuryrityksen taustalla. Ja sehän vaati syvää Hitlerin kumartelua.

        "Tuolloin syntyneet, luodut monopolit ovat monen tänä päivänäkin toimivan tunnetun saksalaisen suuryrityksen taustalla."

        Sodan ainoita voittajia, jotkin teollisuuspamput.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen. Palkat olivat laskeneet, ne olivat melko surkeat varsinkin kun samalla elintarvikkeiden hinnat olivat nousseet. Musta pörssi kukoisti. Inflaatiokin nosti taas päätään.

        Työllisyysaste oli kuitenkin korkea ja olihan siihen ilmiselvä syy. Ihmiset kokivat asioiden olevan paremmin kuin ennen, olivathan ne olleet ennen tosi huonosti, työttömyysastekin oli 30% luokkaa. Naisia ei tosin kannustettu mitenkään työskentelemään kodin ulkopuolella. Olivatko asiat hyvin Hitlerin Saksassa riippuu siitäkin mihin sitä verrataan.

        Keskitysleirien orjatyövoima oli tietenkin merkittävä työvoimareservi. Yksityiset investoinnit romahtivat, 1930-luvun puolivälissä kaikista investoinneista 90% tuli valtiolta. Julkinen sektori oli pyöritti taloutta (luonnollisesti, sotaahan sitä oltiin rakentamassa eikä varsinaisesti mitään hyvää yhteiskuntaa) ja budjettivajeet olivat hyvin suuret.

        Ja kurjuuteenhan sota saksalaiset suistikin sitten lopulta. Hyvin lyhyeksi jäi se hyvinvointi ja loistokausi mitä hehkutat.

        Tuolloin syntyneet, luodut monopolit ovat monen tänä päivänäkin toimivan tunnetun saksalaisen suuryrityksen taustalla. Ja sehän vaati syvää Hitlerin kumartelua.

        "Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen."

        Niin näin kävi. Sitten tuli noutaja natseille loistokkaan aikakauden jälkeen.

        Eli turhaa on Repen elämöidä nykyisestä hyvinvoinnista minkä laskun maksaa sitten lapsemme. Noutaja on jo matkalla ...

        Nyt vielä hetken jumalattomat hekumoiva elintasollaan ja syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Unohtui lähde 20 miljoonalle lapsiseksiorjalle. Varmaan vahinko.

        Mikromuovin terveys- ja muista vaikutuksista ei vielä ole tutkittua tietoa. Aikanaan tietenkin saamme sitä. Sitä odotellessa voit muistella vaikka sitä, miten "maata varjelevat" kristityt pyrkivät tappamaan kaikki isot villieläimet sukupuuttoon minne ikinä menivät ja usein onnistuivatkin. Maallistuminen ja tiede sitten pelastivat monia lajeja.

        Mitä selittelyä se on, jos kertoo faktan lapsityövoiman käytön jatkuvasta vähenemisestä? Se on selittelyä, että yrittää torjua mielestään tämän(kin) tosiasian esimerkiksi lopunaikauskonnollisista syistä.

        Eikö ole hienoa, että maailman lapsilla on keskimäärin paljon paremmat oltavat nyt kuin vaikkapa 50 vuotta sitten ja nälkään kuolee vain murto-osa siitä mitä silloin?

        "Unohtui lähde 20 miljoonalle lapsiseksiorjalle. "

        Ihana asia aina tuo psyykkinen torjunta. Todistaa että omantunnon rippeitä on vielä jäljellä.

        Tälläkin kymmenet tuhannet tyydyttävät aikuisten himoja ja sinä se vaan lähteitä tivailet.

        Mietis keillä ihmisillä on varaa maksaa isoja summia näistä lapsista ja kykyisyys matkustella maihin joissa tällaista katsotaan läpi sormien?


        "Mikromuovin terveys- ja muista vaikutuksista ei vielä ole tutkittua tietoa."

        Voi kun ihanaa taas tuo torjunta. Mitä muuten ajattelet mikromuovista mikä pesiytyy eläinten ja ihmisten kehoon eikä koskaan poistu. Hyvin voit ajatella asiaa vaikka asbetsin kautta .... jos nimittäin uskallat.


        "Mitä selittelyä se on, jos kertoo faktan lapsityövoiman käytön jatkuvasta vähenemisestä?"

        Selittelyä on se että torjut ajatuksen että lapsityövoimaa yhä käytetään!! Sinähän tuossa epäsuoraan jopa menit ja tunnustit tämän asiantilan. Lipsahtiko vähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen."

        Niin näin kävi. Sitten tuli noutaja natseille loistokkaan aikakauden jälkeen.

        Eli turhaa on Repen elämöidä nykyisestä hyvinvoinnista minkä laskun maksaa sitten lapsemme. Noutaja on jo matkalla ...

        Nyt vielä hetken jumalattomat hekumoiva elintasollaan ja syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?

        Sota ja valloitushalut veivät Saksan tuhoon ja Hitlerin itsemurhaan.

        Nyt Saksalla menee paremmin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et Korkkiruuvi muuten ole muistanut kertoa myöskään, mikä on "saksalainen DDR:stä lähtenyt vassaripuolue, joka on julistautunut kulttuurimarksismin tuomiseksi saksalaiseen yhteiskuntaan".

        Joko nyt?

        "Et Korkkiruuvi muuten ole muistanut kertoa myöskään, mikä on "saksalainen DDR:stä lähtenyt vassaripuolue, joka on julistautunut kulttuurimarksismin tuomiseksi saksalaiseen yhteiskuntaan"."

        Tästä luin laajaa analyysiä netistä kun käytiin pohjamutia myöten Angela Merkelin elämänhistoriikkia, missä myös tätä puoluetta Hessenin vaaleihin liittyen esiteltiin ja mistä Merkel ei ole yhtään huolissaan. Tämä vassaripuolue oli mukana vaalilistoilla, nimeä en enää muista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen."

        Niin näin kävi. Sitten tuli noutaja natseille loistokkaan aikakauden jälkeen.

        Eli turhaa on Repen elämöidä nykyisestä hyvinvoinnista minkä laskun maksaa sitten lapsemme. Noutaja on jo matkalla ...

        Nyt vielä hetken jumalattomat hekumoiva elintasollaan ja syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?

        Onko sinulla muuten talo, kännykkä, kesämökki, auto, tietokone?

        Minulla ei ole autoa eikä kesämökkiä. Olen jumalaton.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Sota ja valloitushalut veivät Saksan tuhoon ja Hitlerin itsemurhaan.

        Nyt Saksalla menee paremmin.

        Kuka Iastesi oikea isä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuitenkin jo 1930-luvun puolin jälkeen kärsittiin vakavasta elintarvikepulasta, koska resurssit olivat ohjattu natsien noustua valtaan sotaan valmistautumiseen."

        Niin näin kävi. Sitten tuli noutaja natseille loistokkaan aikakauden jälkeen.

        Eli turhaa on Repen elämöidä nykyisestä hyvinvoinnista minkä laskun maksaa sitten lapsemme. Noutaja on jo matkalla ...

        Nyt vielä hetken jumalattomat hekumoiva elintasollaan ja syödään lapsiemme rahavaroja, kulutetaan ilmasto ja maapallo kohti tuhoa lapsiamme varten ja käytetään hyväksi lasten orjatyönä tekemiä halpoja hyödykkeitä ja tuhotaan luonto mikromuovilla ja kaikenpäälle tätä maailmaa johtava luokka hyödyntää noin 20 miljoonaa lapsiseksiorjaa himojensa tyydyttämiseen.

        Mitä mieltä olet muuten turkistarhauksesta, kun nyt on huomattu että keinoturkikset syytää luontoon mikromuovia satojen vuosien ajan kun taas luonnon turkikset maatuu muutamassa vuodessa eikä syydä yhtään mikromuovia luontoon ja tätä rataa eläimiin ja ihmisiin?

        Statussymboleina turkikset ovat tarpeettomia, eläimiä jalostetaan äärimmäisyyksiin ja tarhataan vain ja ainoastaan siksi, että niiden turkki voidaan hyödyntää käytettäväksi useimmiten olosuhteissa missä turkiksille ei ole edes mitä tarvetta.

        Onhan minullakin useita nahkatakkeja. Lehmiä ei kuitenkaan kasvateta itse sen nahan vuoksi, se on vain sivutuote. Miksi minkkejä, kettuja tai supia sitten pitäisi?

        Turkistarhoilla olen käynytkin, armeijan jälkeen ajoin hetken rehua. Tavara mitä tarhoille meni oli kuin hammastahnaa paitsi, että sen pääasiallisin raaka-aine on turkkinsa luovuttaneet turkiseläimet. Eli hyödynnetään niistäkin eläimistä kaikki. Uusien turkisten kasvattamiseen.

        Keinoturkiksia ei muuten juuri kukaan luultavasti valmistaisi, ellei aidoilla turkiksilla olisi tuota statusarvoa mikä niillä on. Valmistaisiko kukaan ranta-rolexejakaan ilman Rolexin arvoa statussymbolina?


      • a-teisti kirjoitti:

        Statussymboleina turkikset ovat tarpeettomia, eläimiä jalostetaan äärimmäisyyksiin ja tarhataan vain ja ainoastaan siksi, että niiden turkki voidaan hyödyntää käytettäväksi useimmiten olosuhteissa missä turkiksille ei ole edes mitä tarvetta.

        Onhan minullakin useita nahkatakkeja. Lehmiä ei kuitenkaan kasvateta itse sen nahan vuoksi, se on vain sivutuote. Miksi minkkejä, kettuja tai supia sitten pitäisi?

        Turkistarhoilla olen käynytkin, armeijan jälkeen ajoin hetken rehua. Tavara mitä tarhoille meni oli kuin hammastahnaa paitsi, että sen pääasiallisin raaka-aine on turkkinsa luovuttaneet turkiseläimet. Eli hyödynnetään niistäkin eläimistä kaikki. Uusien turkisten kasvattamiseen.

        Keinoturkiksia ei muuten juuri kukaan luultavasti valmistaisi, ellei aidoilla turkiksilla olisi tuota statusarvoa mikä niillä on. Valmistaisiko kukaan ranta-rolexejakaan ilman Rolexin arvoa statussymbolina?

        Tietenkin vaikka lattiamattokin voi olla käytännössä keinoturkis. Mutta varsinaisten keinotekoisten turkisasusteiden kysynnän ovat pitkälti luoneet ne aidot turkikset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Iastesi oikea isä on?

        Ehkä minä. Kun Panin Facebook kuvan, jossa olin 7 v, niin entinen vaimoni sanoi meidän poikamme olleen ihan saman näköinen siinä iässä.

        Voisit jo lopettaa nuo tollot juttusi ja viisastua.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ehkä minä. Kun Panin Facebook kuvan, jossa olin 7 v, niin entinen vaimoni sanoi meidän poikamme olleen ihan saman näköinen siinä iässä.

        Voisit jo lopettaa nuo tollot juttusi ja viisastua.

        Eli kiihotut siis naisista. Hyvä että tämä tuli vihdoin selväksi.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Statussymboleina turkikset ovat tarpeettomia, eläimiä jalostetaan äärimmäisyyksiin ja tarhataan vain ja ainoastaan siksi, että niiden turkki voidaan hyödyntää käytettäväksi useimmiten olosuhteissa missä turkiksille ei ole edes mitä tarvetta.

        Onhan minullakin useita nahkatakkeja. Lehmiä ei kuitenkaan kasvateta itse sen nahan vuoksi, se on vain sivutuote. Miksi minkkejä, kettuja tai supia sitten pitäisi?

        Turkistarhoilla olen käynytkin, armeijan jälkeen ajoin hetken rehua. Tavara mitä tarhoille meni oli kuin hammastahnaa paitsi, että sen pääasiallisin raaka-aine on turkkinsa luovuttaneet turkiseläimet. Eli hyödynnetään niistäkin eläimistä kaikki. Uusien turkisten kasvattamiseen.

        Keinoturkiksia ei muuten juuri kukaan luultavasti valmistaisi, ellei aidoilla turkiksilla olisi tuota statusarvoa mikä niillä on. Valmistaisiko kukaan ranta-rolexejakaan ilman Rolexin arvoa statussymbolina?

        "Keinoturkiksia ei muuten juuri kukaan luultavasti valmistaisi, ellei aidoilla turkiksilla olisi tuota statusarvoa mikä niillä on. Valmistaisiko kukaan ranta-rolexejakaan ilman Rolexin arvoa statussymbolina?"

        Keinoturkisten kautta tuotetaan mikromuovia luontoon mistä se ajatuu eliöiden ja ihmisten elimistöihin eikä koskaan poistu kun taas luonnonturkit maatuvat ja palaavat luonnon kiertokulkuun. Turkistarhausta vastustava taistelu tuhoaa lopulta eliöitä ja ihmisiä miljoonittain. Ihmiset joka tapauksessa käyttää turkiksia takkeihin, lapasiin, kenkiin ja moniin eri paikkoihin. Vihreä liike tappaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sulla lapset heterokaudelta.

        Miten muuten torren lapsilla menee? Kuinka usein torre pääsee viettämään heidän kanssaan seesteisiä yhdessäolonhetkiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Unohtui lähde 20 miljoonalle lapsiseksiorjalle. "

        Ihana asia aina tuo psyykkinen torjunta. Todistaa että omantunnon rippeitä on vielä jäljellä.

        Tälläkin kymmenet tuhannet tyydyttävät aikuisten himoja ja sinä se vaan lähteitä tivailet.

        Mietis keillä ihmisillä on varaa maksaa isoja summia näistä lapsista ja kykyisyys matkustella maihin joissa tällaista katsotaan läpi sormien?


        "Mikromuovin terveys- ja muista vaikutuksista ei vielä ole tutkittua tietoa."

        Voi kun ihanaa taas tuo torjunta. Mitä muuten ajattelet mikromuovista mikä pesiytyy eläinten ja ihmisten kehoon eikä koskaan poistu. Hyvin voit ajatella asiaa vaikka asbetsin kautta .... jos nimittäin uskallat.


        "Mitä selittelyä se on, jos kertoo faktan lapsityövoiman käytön jatkuvasta vähenemisestä?"

        Selittelyä on se että torjut ajatuksen että lapsityövoimaa yhä käytetään!! Sinähän tuossa epäsuoraan jopa menit ja tunnustit tämän asiantilan. Lipsahtiko vähän?

        Seliselisi on perin hupaisaa. Siis 20 miljoonasta lapsiseksiorjasta ei ole mitään muuta näyttöä kuin hurja viipotus pururadallasi. 😃

        Nyt on aika muiden vilkaista ”keskusteluamme” ja tehdä päätelmänsä. 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten muuten torren lapsilla menee? Kuinka usein torre pääsee viettämään heidän kanssaan seesteisiä yhdessäolonhetkiä?

        Hyvin heillä menee. Harvoin toki nähdään, mutta nykyään on hyviä välineitä yhteydenpitoon.


    • Anonyymi

      Kelit on melko näyttävät, väestön kuohunnasta ym luonnonmullistuksista mainitsematta.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe