Palkkani on 1500ekk

Anonyymi

Palkkani on 1800e josta jää verojen jälkeen käteen 1500e.
Onko näin pienelle palkalla järkevää teistä käydä töissä?

356

19691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tottakai. olen samalla palkkatasolla, ja onhan tuo palkka melkoisesti korkeampi kuin työttömyyskorvaus

      • Anonyymi

        Riippuu siitä mitä kuluja työssäkäynti lisää.
        Lisäksi aika on rahaa ainakin jos asuu miellyttävästi haja-asutusalueella jossa on riittävästi mahdollisuuksia oman ajan käyttöön .
        Työttömyyskorvaus yhdessä omavaraiseen elämään pyrkimisen kanssa voittaa loppupelissä jopa tulollisesti keskipalkkalaisen elintason. Omalla ajallahan voi tehdä monia asioita joita muuten joutuu rahalla ostamaan. Mitä etevämpi olet hyödyntämään taloudellisesti työttömyyden suomaa aikaasi omia taitojasi käytellen sitä mielekkäämpi on elämänlaatusi.
        Urbaanizombit ovat sitten erikseen.


      • Anonyymi

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        Kuka sitä on kysynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        En jäisi kyllä töistä pois noin vähällä. Ei tuolla rahalla kyllä hurjastella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jäisi kyllä töistä pois noin vähällä. Ei tuolla rahalla kyllä hurjastella.

        Elämä on.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä on kysynyt

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        Sitten kun se loppuu, 500e/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        toivottavasti pääset sitten aikanaan töihin, koska työssä olevan on vaikea saada kaikki lailliset tuet muutamaan vuoteen.


      • Anonyymi

        Ja sen lisäksi kerääntyy eläkettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Samoin voisi poistaayritstuet ja maataloustuet
        Yskn verovaroista sosiaalietuutta rikkaille


        Enkä töihin Kokoomus pummit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen lisäksi kerääntyy eläkettä!

        Niinpä, on ajateltava myös kasvavaa eläkettä, vaikka se karkaa kauemmas. Vaikka tulevaakaan ei tiedä mikä virus vie mennessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, on ajateltava myös kasvavaa eläkettä, vaikka se karkaa kauemmas. Vaikka tulevaakaan ei tiedä mikä virus vie mennessään.

        ei kai noin pienestä palkasta saa enempää kuin takuueläkkeen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Ei sun sitä ansiosidonnaista tarvi hakea jos mielestäsi se on turha... älä kateellisena murehdi toisten asioita. keskity vain omaan elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Minäkään en juo alkoholia, enkä polta tupakkaa. Mielestäni voisi kieltää lailla moiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        Kuinka kaun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä kuluja työssäkäynti lisää.
        Lisäksi aika on rahaa ainakin jos asuu miellyttävästi haja-asutusalueella jossa on riittävästi mahdollisuuksia oman ajan käyttöön .
        Työttömyyskorvaus yhdessä omavaraiseen elämään pyrkimisen kanssa voittaa loppupelissä jopa tulollisesti keskipalkkalaisen elintason. Omalla ajallahan voi tehdä monia asioita joita muuten joutuu rahalla ostamaan. Mitä etevämpi olet hyödyntämään taloudellisesti työttömyyden suomaa aikaasi omia taitojasi käytellen sitä mielekkäämpi on elämänlaatusi.
        Urbaanizombit ovat sitten erikseen.

        Ei. Jos käytät omistusautoa työmatkoissa etkä asu omistusannossa, niin työnteko ei ole taloudellisesti kannattavaa mainitsemillasi tuloilla, eli jos sinulla olisi osakeyhtiö, joutuisit lakkauttamaan sen toiminnan kannattamattomana liian pienen liikevaihdon takia. Lisää liksaa heti, mutta mieluummin osinkotuloja joiden verotus on optimaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen lisäksi kerääntyy eläkettä!

        Hyvä huomio. Moni jättää eläkkeen huomioimatta kun vertailee työssä käynnin kannattavuutta. Minulla on nettopalkka 1460 ja olen laskenut että todellakin kannattaa käydä töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä kuluja työssäkäynti lisää.
        Lisäksi aika on rahaa ainakin jos asuu miellyttävästi haja-asutusalueella jossa on riittävästi mahdollisuuksia oman ajan käyttöön .
        Työttömyyskorvaus yhdessä omavaraiseen elämään pyrkimisen kanssa voittaa loppupelissä jopa tulollisesti keskipalkkalaisen elintason. Omalla ajallahan voi tehdä monia asioita joita muuten joutuu rahalla ostamaan. Mitä etevämpi olet hyödyntämään taloudellisesti työttömyyden suomaa aikaasi omia taitojasi käytellen sitä mielekkäämpi on elämänlaatusi.
        Urbaanizombit ovat sitten erikseen.

        Hyvin kiteytetty, olen rakentanut useamman talon ja joukon muita rakennuksia ansiosidonnaisella päivärahalla joukon muita rakennuksia. Teetettynä ulkopuolisella töiden arvo satojatuhansia euroja. Joku "kädetön" lähiössä asuva ei vastaavasti pysty hyödyntämään taloudellisesti työttömyysaikaansa.

        Jos lasketaan mitä 1500 palkasta käteen jäävälle jää nettopalkaksi tuntiakohden, niin jollakin yksinhuoltajalla se on 0€, huomioiden sosiaalietuudet. Eikä siitä muutkaan hyödy kuin euron verran tunnilta, jos joutuu oman auton hankkimaan työn takia, niin menee jo miinuksen puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ansiosinonnainen työttömyyspäiväraha on 107,68pvä

        Oma palkka 5100e kuussa muut sijoitukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        On kuitenkin haastavaa saada töitä kun työt loppuu 61 vuotiaana. Olen nyt elämäni 1. kerran työttömänä ja tuo ansiosidonnainen on iso apu ainakin meille työhaluisille ammattilaisille jotka eivät kelpaa töihin. Oikein naurattaa nämä hallitsijoidemme puheet työurien pidentämisistä! Olenko nyt iloinen työurani pidentämisestä kun joudun roikkumaan lisävuoden kortistossa ennen eläkkeelle pääsyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Jos käytät omistusautoa työmatkoissa etkä asu omistusannossa, niin työnteko ei ole taloudellisesti kannattavaa mainitsemillasi tuloilla, eli jos sinulla olisi osakeyhtiö, joutuisit lakkauttamaan sen toiminnan kannattamattomana liian pienen liikevaihdon takia. Lisää liksaa heti, mutta mieluummin osinkotuloja joiden verotus on optimaalista.

        Oman yritykseni laskutus nollautui. Kaikille kenkää ja verottajalle ilmoitus sekä poisto työnantajarekisteristä sekä ALV ennakkomaksuista. Ei tarvitse lopettaa osakeyhtiötä sen voi siirtää kuluitta pöytälaatikkoon.


      • Anonyymi

        Sillä eläkkeellä kustannan kaupunkiasumiseni, kesämökin sähköt ja muut menot, elätän työttömän poikani, jonka työttömyyskorvaus ei riitä koko kuukaudeksi.
        Minulla ei ole valittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Eli et oo ollut sairas! Suomessa ei saa sairastua nuorena. Varsinkin kun on nuorena hölmöillyt. Lääkkeet on jo 2-300ekk vuokra 700


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun se loppuu, 500e/kk.

        vuokrat laskut ja kaikki muu. Tutulla toimeentulotuki n.1400€/kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä on kysynyt

        on sitä joku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä on kysynyt

        Hyvä kun tuo esiin. Tuo kai saa ilmasta rahaa reilu 2000 siitä että ei tee mitään. Todella hyvä kun tuodaan esille. Tässä maassamme on asiat todella kuralla. Aivan päälaellaan.
        Töissä käydessä saa vähemmän palkkaa kun makaamalla sohvalla. Järjetöntä sdp:tä.
        Odotan vaan että sdp politikot joutuvat vastuuseen maamme tuhoamisesta.
        Töitä ei kannata tehdä. Työttömistä ja sohvaperunoista tulee mielisairaita viiveellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin voisi poistaayritstuet ja maataloustuet
        Yskn verovaroista sosiaalietuutta rikkaille


        Enkä töihin Kokoomus pummit

        Maataloustiet???Taas tietämättömyys
        paistaa.Miksiköhän EU:n myötä keskikokoisetkin tilat lopetti mastalouden...Oiskohan ollut kannattamattomuuden takia??Tuki on oda liikevaihtoa että maatalous edes pyörisi ei mitään autonostorahaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et oo ollut sairas! Suomessa ei saa sairastua nuorena. Varsinkin kun on nuorena hölmöillyt. Lääkkeet on jo 2-300ekk vuokra 700

        Lääke omavastuu noin 600 €/vuosi, eli oikeasti maks. n 50€ / kuukausi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuitenkin haastavaa saada töitä kun työt loppuu 61 vuotiaana. Olen nyt elämäni 1. kerran työttömänä ja tuo ansiosidonnainen on iso apu ainakin meille työhaluisille ammattilaisille jotka eivät kelpaa töihin. Oikein naurattaa nämä hallitsijoidemme puheet työurien pidentämisistä! Olenko nyt iloinen työurani pidentämisestä kun joudun roikkumaan lisävuoden kortistossa ennen eläkkeelle pääsyä?

        Sehän se koko idea on, saada eläkkeet laskemaan kun ne tärkeimmät viimeiset vuodet laskee sitä ihan prkl:sti jos olet kortistossa.


      • Anonyymi
        marcelos kirjoitti:

        Ei sun sitä ansiosidonnaista tarvi hakea jos mielestäsi se on turha... älä kateellisena murehdi toisten asioita. keskity vain omaan elämääsi.

        Ei mun tarvi sitä hakea,eikä muitakaan etuuksia, 4670€ eläke tulee joka kuukausi kuin manulle illallinen. Töitä kannattaa aina ennemmin tehdä kuin olla toisten elätettävänä, eli tukirahoilla ja ansiosidonnaisella rahalla, jonka muut teille maksavat veroina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Voi ei. Kun sairastuu, saattaa alkaa työttömyys, kuntoutus. Näin koronan aikaan tarvitaan apua. Oletkohan ollut itse pulassa koskaan, mietin. Eläkkeelle ei pääse, jos kykenee tekemään edes jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Jos käytät omistusautoa työmatkoissa etkä asu omistusannossa, niin työnteko ei ole taloudellisesti kannattavaa mainitsemillasi tuloilla, eli jos sinulla olisi osakeyhtiö, joutuisit lakkauttamaan sen toiminnan kannattamattomana liian pienen liikevaihdon takia. Lisää liksaa heti, mutta mieluummin osinkotuloja joiden verotus on optimaalista.

        osinkotulon verotus on ainakin 30%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä on kysynyt

        Kuinkakohan paljon 26.5.2020 tänne kirjoittanut Anonyymi saa ansiosidonnaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen lisäksi kerääntyy eläkettä!

        1800 € bruttopalkasta kertyy niin huono eläke, että sillä ei ole oikein mitään virkaa. Lähes saman saa takuueläkkeenä. Joillain aloilla ei haluta pitää töissä enää edes 50-vuotiaita.
        Milloin alemman ansion duunipaikoille leviää tämä sama tauti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Olet kyllä sokeutunut, avoimia työpaikkoja on olevinaan mutta ei kuitenkaan ole. Niitä on todella vähän verrattuna todelliseen työttömien lukumäärään.
        Tänä päivänä et voi mennä suoraan työnantajan puheille kyselemään töitä.
        Esim. huonopalkkaisia tavaratalohenkilökunnan töitä ei enää saa noin vain, vaan kaikki nuo työpaikat menee työvoimanvuokrausfirmojen kautta.

        Itsekin olen nähnyt paremmat ajat, olen 64-vuotias. Olin melkein 4 vuotta työttömänä, siitä lähtien kun täytin 60 vuotta. Yhteenkään työpaikkaan omalta alaltani / läheltä liippaaviin aloihin, ei ollut mitään asiaa. En päässyt kertaakaan edes työhaastatteluun asti. Olen atk-alan ammattilainen, ns. vanhentuneet tiedot. Työantaja olisi joutunut järjestämään muutamalle minun ikäiselleni yli vuoden koulutusputken, jolloin se olisi tullut tälle pörssiyritykselle kovin kalliiksi. Aktiivista työuraa olisi minulla ollut liian vähän jäljellä. Liian vanha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin voisi poistaayritstuet ja maataloustuet
        Yskn verovaroista sosiaalietuutta rikkaille


        Enkä töihin Kokoomus pummit

        Luotatko siihen, että olisimme pelkän ulkomaisen tuonnin varassa?
        Siitä ei kyllä hyvää seuraisi. Oletko kuullut sanan huoltovarmuus?

        Jos maataloustuet lopetettaisiin kokonaan, ei maataloudesta jäisi juuri mitään jäljelle. En tiedä, menestyisikö edes omenien ja marjojen tuotanto Suomessa. Kovasti kalliita ne ovat.
        Jos perunatilat saisivat vaikka 20-30c lisää tuottajahintoihin, ne voisivat menestyä ilman tukia. Täällä on paljon välikäsiä, jotka vetävät rahaa välistä ja ruoan hinta nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio. Moni jättää eläkkeen huomioimatta kun vertailee työssä käynnin kannattavuutta. Minulla on nettopalkka 1460 ja olen laskenut että todellakin kannattaa käydä töissä.

        Laske myös työeläkkeesi määrä. Monet valittavat, että työeläke on niin pieni, että siinä ei ole juuri lainkaan eroa täyteen kansaneläkkeeseen tai takuueläkkeeseen. En tiedä, ketkä saavat takuueläkettä, mutta se on kai n. 200€/kk enemmän kuin kansaneläke.

        Kansaneläkettä ei enää saa yhtään, jos työeläke ylittää tietyn rajan. Nykyään on näin.

        https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-taydentavat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma palkka 5100e kuussa muut sijoitukset

        Miulla sit 10200e kuussa miun sijotukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se koko idea on, saada eläkkeet laskemaan kun ne tärkeimmät viimeiset vuodet laskee sitä ihan prkl:sti jos olet kortistossa.

        Aina otetaan niiltä jotka eivät voi vaikutttaa politkkojen hölmöilyyn minua on uhattu jopa poliisilla kun laitoin totuuden mukaisen tiedon nettiin kun laitoin faktat eduskuntaan laki muuttui hetkessä. näin tyhmiä ovat politikot kun pitää jäsenkirjan mukaan toimia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuitenkin haastavaa saada töitä kun työt loppuu 61 vuotiaana. Olen nyt elämäni 1. kerran työttömänä ja tuo ansiosidonnainen on iso apu ainakin meille työhaluisille ammattilaisille jotka eivät kelpaa töihin. Oikein naurattaa nämä hallitsijoidemme puheet työurien pidentämisistä! Olenko nyt iloinen työurani pidentämisestä kun joudun roikkumaan lisävuoden kortistossa ennen eläkkeelle pääsyä?

        Korona vei työt ja ikäni 60 eli tiedän, mistä puhut. Olen rakennusalalla. Olen "piiskannut" itseäni aina kuntoiluun ja fysiikkani alle kolmekymppisiin nähden tuntuu olevan "valovuoden" edellä. Mutta vanha mikä vanha. En ymmärrä mihin tämä Suomen ikärasismi perustuu?? Jos tosiaan vasta nyt 61 vuotiaana ekan kerran olet työttömänä niin en luule vaan TIEDÄN, että työmoraalissa olet tätä "somepolvea" vähintään sen valovuoden edellä. Ja vaikka sinuun onkin ehkä tullut jo hieman "vanhaa jäärää", niin olisit monelle työnantajalle tuottavampi sijoitus, kuin nuoret somelit. Minut pelasti Norjankielen taito ja aloitin juuri täällä Finmarkissa työt. Täällä ei sitä ikärasismia ole yhtä paljon.
        Tietäisipä suomen yhteiskunta, kuinka paljon sinulla olisi vielä sille antaa jo veronmaksajanakin. Myötätuntoni on puolellasi. Ole ylpeä urastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1800 € bruttopalkasta kertyy niin huono eläke, että sillä ei ole oikein mitään virkaa. Lähes saman saa takuueläkkeenä. Joillain aloilla ei haluta pitää töissä enää edes 50-vuotiaita.
        Milloin alemman ansion duunipaikoille leviää tämä sama tauti?

        Ei työssä olla eläkettä varten, vaan sitä omaa elettävää elämää varten ja eläkekertymä tulee sivutuotteena.
        Kaikki työ kerryttää kuitenkin jotain ja vuosikymmenissä se on heikoimmillaankin useissa satasissa lisänä.

        Omatili on jo psyykkisestikkin paremmassa asememessa kuin yhteiskunna almuilla elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio. Moni jättää eläkkeen huomioimatta kun vertailee työssä käynnin kannattavuutta. Minulla on nettopalkka 1460 ja olen laskenut että todellakin kannattaa käydä töissä.

        Sama täällä, kotona makaaminen ei tulisi kyseeseen missään tapauksessa. Hirveää on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvi sitä hakea,eikä muitakaan etuuksia, 4670€ eläke tulee joka kuukausi kuin manulle illallinen. Töitä kannattaa aina ennemmin tehdä kuin olla toisten elätettävänä, eli tukirahoilla ja ansiosidonnaisella rahalla, jonka muut teille maksavat veroina.

        Jumaliste mikä eläke. voisit hyvin työllistää köyhiä. Onks sul jotain hommaa tarjolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä kuluja työssäkäynti lisää.
        Lisäksi aika on rahaa ainakin jos asuu miellyttävästi haja-asutusalueella jossa on riittävästi mahdollisuuksia oman ajan käyttöön .
        Työttömyyskorvaus yhdessä omavaraiseen elämään pyrkimisen kanssa voittaa loppupelissä jopa tulollisesti keskipalkkalaisen elintason. Omalla ajallahan voi tehdä monia asioita joita muuten joutuu rahalla ostamaan. Mitä etevämpi olet hyödyntämään taloudellisesti työttömyyden suomaa aikaasi omia taitojasi käytellen sitä mielekkäämpi on elämänlaatusi.
        Urbaanizombit ovat sitten erikseen.

        Tuo on kyllä totta, varsinkin jos tarvit auton työssäkäyntiä varten! Sen huoltaminen, vakuuttaminen, verojen maksu ja polttoaineet vaatii monen kuukauden palkan siihen nähden että selviät ilman autoa. Omat eväät ja ruuat vielä jos joudut viedä töihin niin palkan pitää olla kyllä lähelle 2000e kuussa että kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et oo ollut sairas! Suomessa ei saa sairastua nuorena. Varsinkin kun on nuorena hölmöillyt. Lääkkeet on jo 2-300ekk vuokra 700

        Lääkkeet 600 euroa vuosi ja sen jälkeen ilmaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se koko idea on, saada eläkkeet laskemaan kun ne tärkeimmät viimeiset vuodet laskee sitä ihan prkl:sti jos olet kortistossa.

        Ei tule eläkettäkään, mutta kun ei makseta vakuutusmaksua, ei tule eläkettäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio. Moni jättää eläkkeen huomioimatta kun vertailee työssä käynnin kannattavuutta. Minulla on nettopalkka 1460 ja olen laskenut että todellakin kannattaa käydä töissä.

        Oikein! Erilaisilla matemaattisilla kaavoilla ja ideologioilla saa helposti työnteon kannattamattomaksi, työpäivän kuusituntiseksi, työpäivän viisituntiseksi, työpäivän neljätuntiseksi.....
        Onnellisten yhteiskunta, jossa kukaan ei tekisi töitä?? Liukkaassa ja salakavalassa alamäessä ollaan. Outoja yhtälöitä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuitenkin haastavaa saada töitä kun työt loppuu 61 vuotiaana. Olen nyt elämäni 1. kerran työttömänä ja tuo ansiosidonnainen on iso apu ainakin meille työhaluisille ammattilaisille jotka eivät kelpaa töihin. Oikein naurattaa nämä hallitsijoidemme puheet työurien pidentämisistä! Olenko nyt iloinen työurani pidentämisestä kun joudun roikkumaan lisävuoden kortistossa ennen eläkkeelle pääsyä?

        Ymmärrän! Olet ikäluokkaa joka sairastaa parantumatonta työmoraalia ja ammattiylpeyttä. Vankka ammattitaitosi heitettäköön romukoppaan, sillä laadun sijaan tarvitaan tulosta ja "nöyryyttä" tehdä osaamattoman työnjohdon alla hommat "perse edellä".
        Oman tilanteeni varmaan arvaatkin. Vm -60, rakennusala. NORJA PELASTIja vielä eläkkeet karttuu. Tsemppiä. (Jos lämmittää).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansiosidonnaisen vois nykyaikana jo poistaa,on niin paljon työtä tarjolla.60-luvulla oli huonommin kun liityin liittoon.
        Myös asumistuki on turha ja lapsilisät köyhille

        Ilmeisesti olet katkera työllinen kun tuollaista ehdotat???? Voi sua.

        Huomaat sitten kun jäät työttömäksi kun et saa sitä ansioturvaa etkä asumitukea etkä lapsilisiä... hih, se olisi hauska sun kokea!!!

        Ansioturvaan me maksamme työstämme työttömyysvakuutusmaksuja, silloinhan sekin olisi poistettava. Myös lapsia ei saisi enää kukaan tehdä, eikä asua missään. Sekö on sun haaveisi suomi???? Aika katkera tosiaan tule, sun työpaikkasi on sitten tosi kurja, kun tuommosia mietit.


    • Anonyymi

      Minä teen töitä huomattavasti pienemällä ansiotulolla. Pärjään Hyvin! Kyllä tämä silti kannattaa, koska jos olisin työttömänä, olisi yhteisön arvostus ihan eri luokkaa. Lisäksi töiden tekeminen antaa säännöllisyyttä elämään ja elämä on muutenkin sosiaalisempaa.

      • Anonyymi

        Yhteisön arvostus ei käy maksuvälineeksi marketin kasssalla joten sen eteen ei kannata tehdä mitään. Pienen palkan ja työttömyyskorvauksen tuloeron kattaa helposti sallituilla itselle tehdyillä palveluksilla kuten omavaraistaloutta harrasten. Jos asuu omakotitalossa remontoiden saa hyödynnettyä aikaansa paljon tuottavammin kuin kitupalkkaisessa työssä käyden. Ja jos on mökkitontti siellä voi rakentaen lisätä tonttinsa arvoa verovapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteisön arvostus ei käy maksuvälineeksi marketin kasssalla joten sen eteen ei kannata tehdä mitään. Pienen palkan ja työttömyyskorvauksen tuloeron kattaa helposti sallituilla itselle tehdyillä palveluksilla kuten omavaraistaloutta harrasten. Jos asuu omakotitalossa remontoiden saa hyödynnettyä aikaansa paljon tuottavammin kuin kitupalkkaisessa työssä käyden. Ja jos on mökkitontti siellä voi rakentaen lisätä tonttinsa arvoa verovapaasti.

        Mistä saa ne ilmaiset rakennustarvikkeet ja työvälineet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa ne ilmaiset rakennustarvikkeet ja työvälineet ?

        Mökkitontti on tarkasti määrätty, jos siellä mökki on 30 neliöö, niin sitä et voi kasvattaa 120 neliöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteisön arvostus ei käy maksuvälineeksi marketin kasssalla joten sen eteen ei kannata tehdä mitään. Pienen palkan ja työttömyyskorvauksen tuloeron kattaa helposti sallituilla itselle tehdyillä palveluksilla kuten omavaraistaloutta harrasten. Jos asuu omakotitalossa remontoiden saa hyödynnettyä aikaansa paljon tuottavammin kuin kitupalkkaisessa työssä käyden. Ja jos on mökkitontti siellä voi rakentaen lisätä tonttinsa arvoa verovapaasti.

        Tosin sinulle ei ole rahaa ostaa mitään tarvikkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteisön arvostus ei käy maksuvälineeksi marketin kasssalla joten sen eteen ei kannata tehdä mitään. Pienen palkan ja työttömyyskorvauksen tuloeron kattaa helposti sallituilla itselle tehdyillä palveluksilla kuten omavaraistaloutta harrasten. Jos asuu omakotitalossa remontoiden saa hyödynnettyä aikaansa paljon tuottavammin kuin kitupalkkaisessa työssä käyden. Ja jos on mökkitontti siellä voi rakentaen lisätä tonttinsa arvoa verovapaasti.

        Ok ja laventaen ja leventäen ja siipensä levittäen voi liidellä kohti auringonnousua ihastellen maisemia, eikös juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin sinulle ei ole rahaa ostaa mitään tarvikkeita.

        Aikaa on oikoa ruosteisia nauloja ja nyppiä jätelaudoista niitä lisää? Tai sitten puoliso käy töissä, kun kampaamoa ei ole viety Kauko-itään halpatyön perässä?

        Rahat on kullakin kulujensa mukaan ja vähemmällä pärjää tiettyyn pisteeseen saakka.


      • Anonyymi

        ARVOSTAN!!!!!


    • Anonyymi

      Työssä oleva työpaikan vaihtaja on aina paremmassa asemassa kuin pitkään työttömänä ollut.
      Aina voi, ja usein on syytäkin etsiä parempaa.

      • Anonyymi

        Tämä tosi, että pitkään työttömänä ollutta kyllä kartetaan. Kannattaa siis olla vaikka minkälaisessa "koiranvirassa" vähän aikaa, mistä sitten voi ponnistaa parempiin hommiin.
        Ja pitää muistaa, että jos on hoitanut kunnolla nämä hanttihommat, niin aina paremin työnantajat arvostaa. Kaveri oli kaksi vuotta kiertävänä pölyimurikauppiaana ja elätti sillä itsensä, sekä perheen, meni siitä heittämällä tosi hyväpalkkaiseen myyntityöhön 30 vuodeksi! Nyt hyvällä eläkkeellä, joten kannatti kaksi vuotta olla pölyimurikauppiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tosi, että pitkään työttömänä ollutta kyllä kartetaan. Kannattaa siis olla vaikka minkälaisessa "koiranvirassa" vähän aikaa, mistä sitten voi ponnistaa parempiin hommiin.
        Ja pitää muistaa, että jos on hoitanut kunnolla nämä hanttihommat, niin aina paremin työnantajat arvostaa. Kaveri oli kaksi vuotta kiertävänä pölyimurikauppiaana ja elätti sillä itsensä, sekä perheen, meni siitä heittämällä tosi hyväpalkkaiseen myyntityöhön 30 vuodeksi! Nyt hyvällä eläkkeellä, joten kannatti kaksi vuotta olla pölyimurikauppiaana.

        Mulle kunta tarjos määräaikaisia talkoohommia kunnan IT tuessa käytännössä työttömyysturvan suuruisella korvauksella. Rätnäsin ettei siinä ole mitään järkeä kun kunnan hommissa ei tutustu yhteenkään työnantajaan eikä kukaan ota minut töihin IT tukeen puolen vuoden harjoittelukokemuksella, ilman alan koulutusta, suurtyöttömyyden suomessa kun on paljon päteviäkin työnhakijoita. Niistä hommista ei ois jääny kuin känsät käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tosi, että pitkään työttömänä ollutta kyllä kartetaan. Kannattaa siis olla vaikka minkälaisessa "koiranvirassa" vähän aikaa, mistä sitten voi ponnistaa parempiin hommiin.
        Ja pitää muistaa, että jos on hoitanut kunnolla nämä hanttihommat, niin aina paremin työnantajat arvostaa. Kaveri oli kaksi vuotta kiertävänä pölyimurikauppiaana ja elätti sillä itsensä, sekä perheen, meni siitä heittämällä tosi hyväpalkkaiseen myyntityöhön 30 vuodeksi! Nyt hyvällä eläkkeellä, joten kannatti kaksi vuotta olla pölyimurikauppiaana.

        Itollooooooo


      • Anonyymi

        Kannattaa myös opiskella työn ohessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tosi, että pitkään työttömänä ollutta kyllä kartetaan. Kannattaa siis olla vaikka minkälaisessa "koiranvirassa" vähän aikaa, mistä sitten voi ponnistaa parempiin hommiin.
        Ja pitää muistaa, että jos on hoitanut kunnolla nämä hanttihommat, niin aina paremin työnantajat arvostaa. Kaveri oli kaksi vuotta kiertävänä pölyimurikauppiaana ja elätti sillä itsensä, sekä perheen, meni siitä heittämällä tosi hyväpalkkaiseen myyntityöhön 30 vuodeksi! Nyt hyvällä eläkkeellä, joten kannatti kaksi vuotta olla pölyimurikauppiaana.

        HANTTIHOMMAT ?????
        Ilkeätkö sinä nimitellä hanttihommiksi joitain töitä?
        Kaikki työ on arvokasta - AINA !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kunta tarjos määräaikaisia talkoohommia kunnan IT tuessa käytännössä työttömyysturvan suuruisella korvauksella. Rätnäsin ettei siinä ole mitään järkeä kun kunnan hommissa ei tutustu yhteenkään työnantajaan eikä kukaan ota minut töihin IT tukeen puolen vuoden harjoittelukokemuksella, ilman alan koulutusta, suurtyöttömyyden suomessa kun on paljon päteviäkin työnhakijoita. Niistä hommista ei ois jääny kuin känsät käteen.

        Minä olisin ottanut homman vastaan ja tahallaan tehnyt kaikki päin vittua ja sanonut etten pysty parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HANTTIHOMMAT ?????
        Ilkeätkö sinä nimitellä hanttihommiksi joitain töitä?
        Kaikki työ on arvokasta - AINA !!!!

        Valitettavasti moni haukkuu töissä omia töitään ja tulee samalla haukkuneeksi työkaverin töitäkin. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kunta tarjos määräaikaisia talkoohommia kunnan IT tuessa käytännössä työttömyysturvan suuruisella korvauksella. Rätnäsin ettei siinä ole mitään järkeä kun kunnan hommissa ei tutustu yhteenkään työnantajaan eikä kukaan ota minut töihin IT tukeen puolen vuoden harjoittelukokemuksella, ilman alan koulutusta, suurtyöttömyyden suomessa kun on paljon päteviäkin työnhakijoita. Niistä hommista ei ois jääny kuin känsät käteen.

        Lyhytnäköistä filosofointia. Kuntien it- tuki tehdään yritysten kautta nykyisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhytnäköistä filosofointia. Kuntien it- tuki tehdään yritysten kautta nykyisin

        Eikä tehdä.


      • Anonyymi

        Joo ..
        Töissa oppii uusia taitoja ja saattaa paremmin löytää uusia keinoja kohentaa elintasoaan.
        Tekijän tunnistaa heti ensimmäisestä puheenvuorosta. Kuten myös sen, joka jättää mahdollisuutensa käyttämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tosi, että pitkään työttömänä ollutta kyllä kartetaan. Kannattaa siis olla vaikka minkälaisessa "koiranvirassa" vähän aikaa, mistä sitten voi ponnistaa parempiin hommiin.
        Ja pitää muistaa, että jos on hoitanut kunnolla nämä hanttihommat, niin aina paremin työnantajat arvostaa. Kaveri oli kaksi vuotta kiertävänä pölyimurikauppiaana ja elätti sillä itsensä, sekä perheen, meni siitä heittämällä tosi hyväpalkkaiseen myyntityöhön 30 vuodeksi! Nyt hyvällä eläkkeellä, joten kannatti kaksi vuotta olla pölyimurikauppiaana.

        Hienoa kuulla tällaisia tapauksia! Työ, vaikka vähäpätöisenä pidetty, voi johtaa hyvään lopputulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olisin ottanut homman vastaan ja tahallaan tehnyt kaikki päin vittua ja sanonut etten pysty parempaan.

        Siinäpä varsinaisen valopään ohje. Mistä näitä idiootteja sikiää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä varsinaisen valopään ohje. Mistä näitä idiootteja sikiää..

        Vilkaise peiliin niin selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ..
        Töissa oppii uusia taitoja ja saattaa paremmin löytää uusia keinoja kohentaa elintasoaan.
        Tekijän tunnistaa heti ensimmäisestä puheenvuorosta. Kuten myös sen, joka jättää mahdollisuutensa käyttämättä.

        Hyvin todettu.


    • Anonyymi

      No, kannattaako elvistellä, jos ei ole kumpaakaan mieltä sitten.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Eläkkeelle kannattaa hankkiutua.
      Minäkin duunasin n. 46 vuotta putkeen, ja eläke on ihan kelvollinen.

      • kun on tarpeeksi hyvä siinä mitä tekee niin saa korvaukseksi hyvää mieltä ja kunnon eläkkeen. minäkin saan 4.päivä kansaneläkkeen 10 päivä yrittäjäeläkkeen ja 20 päivä valtion taiteilijaeläkkeen, lisäksi jatkan 76 vuotiaana vielä noita kuvahommia. mun isäni sanoi aikanaan: Poikani, valitse sellainen duuni josta saat tyydytyksen tai sitten sellaisen josta saat senverran liksaa että voit vapaa-aikana tehdä mitä haluat. olen oleskellut talvet portugalin algarvessa mutta mulkut sossut poisti tuon verovapauden " kun pitä maksaa verot siihen maahan missä on saanut koulutuksen" voihan vitalis, itte olen itteni kouluttanut enkä ole suostunut minimipalkalla myymään "vapaa aikaani" nyt ei siellä eikä täällä enää tipu eläkettä kuin joku kolme tonnia, lasten kulutus ja mamujen telkkarit ja kämpät vievät senverran että veroja täytyy maksaa.. siinä sossut teki virheen, ei siellä portugalissa edelleenkään makseta veroja suomeen vaan sihen eu valtioon missä asutaan...


      • Anonyymi
        raddaddy kirjoitti:

        kun on tarpeeksi hyvä siinä mitä tekee niin saa korvaukseksi hyvää mieltä ja kunnon eläkkeen. minäkin saan 4.päivä kansaneläkkeen 10 päivä yrittäjäeläkkeen ja 20 päivä valtion taiteilijaeläkkeen, lisäksi jatkan 76 vuotiaana vielä noita kuvahommia. mun isäni sanoi aikanaan: Poikani, valitse sellainen duuni josta saat tyydytyksen tai sitten sellaisen josta saat senverran liksaa että voit vapaa-aikana tehdä mitä haluat. olen oleskellut talvet portugalin algarvessa mutta mulkut sossut poisti tuon verovapauden " kun pitä maksaa verot siihen maahan missä on saanut koulutuksen" voihan vitalis, itte olen itteni kouluttanut enkä ole suostunut minimipalkalla myymään "vapaa aikaani" nyt ei siellä eikä täällä enää tipu eläkettä kuin joku kolme tonnia, lasten kulutus ja mamujen telkkarit ja kämpät vievät senverran että veroja täytyy maksaa.. siinä sossut teki virheen, ei siellä portugalissa edelleenkään makseta veroja suomeen vaan sihen eu valtioon missä asutaan...

        sinä olet mamu Portugalissa


      • Anonyymi
        raddaddy kirjoitti:

        kun on tarpeeksi hyvä siinä mitä tekee niin saa korvaukseksi hyvää mieltä ja kunnon eläkkeen. minäkin saan 4.päivä kansaneläkkeen 10 päivä yrittäjäeläkkeen ja 20 päivä valtion taiteilijaeläkkeen, lisäksi jatkan 76 vuotiaana vielä noita kuvahommia. mun isäni sanoi aikanaan: Poikani, valitse sellainen duuni josta saat tyydytyksen tai sitten sellaisen josta saat senverran liksaa että voit vapaa-aikana tehdä mitä haluat. olen oleskellut talvet portugalin algarvessa mutta mulkut sossut poisti tuon verovapauden " kun pitä maksaa verot siihen maahan missä on saanut koulutuksen" voihan vitalis, itte olen itteni kouluttanut enkä ole suostunut minimipalkalla myymään "vapaa aikaani" nyt ei siellä eikä täällä enää tipu eläkettä kuin joku kolme tonnia, lasten kulutus ja mamujen telkkarit ja kämpät vievät senverran että veroja täytyy maksaa.. siinä sossut teki virheen, ei siellä portugalissa edelleenkään makseta veroja suomeen vaan sihen eu valtioon missä asutaan...

        Tuotanoin. Miten pieniä yrittäjäeläkkeesi ja taiteilijaeläkkeesi oikein ovat, kun saat vielä kansaneläkettäkin, vähäeläkkeisen tukiaista. Tuliko vähän brassailtua, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä olet mamu Portugalissa

        Mä saan pientä eläkettä, silti säästöön jää tonni kuukaudessa.
        Palkka oli aina pieni, nollasta aloitin aikoinaan 14 v ikäisenä. Nälässä kituuttelin, tilipvnä ostin perunan, munan, pätkän lenkkiä, ruisleipää, herkkukurkun ja maitoa. Kypsensin safkan kahvipannussa kun ei ollut muuta välinettä, ja SÖIN . Muistan vieläkin kuinka herkulliselta se ateria maistui. Olin usein nälässä, ei ollut päiväkausiin ruokaa. Työtoverini kutsui minut aamupuurolle kun näki mun kärsivän nälkää. Kiitos hänelle.


      • Anonyymi
        raddaddy kirjoitti:

        kun on tarpeeksi hyvä siinä mitä tekee niin saa korvaukseksi hyvää mieltä ja kunnon eläkkeen. minäkin saan 4.päivä kansaneläkkeen 10 päivä yrittäjäeläkkeen ja 20 päivä valtion taiteilijaeläkkeen, lisäksi jatkan 76 vuotiaana vielä noita kuvahommia. mun isäni sanoi aikanaan: Poikani, valitse sellainen duuni josta saat tyydytyksen tai sitten sellaisen josta saat senverran liksaa että voit vapaa-aikana tehdä mitä haluat. olen oleskellut talvet portugalin algarvessa mutta mulkut sossut poisti tuon verovapauden " kun pitä maksaa verot siihen maahan missä on saanut koulutuksen" voihan vitalis, itte olen itteni kouluttanut enkä ole suostunut minimipalkalla myymään "vapaa aikaani" nyt ei siellä eikä täällä enää tipu eläkettä kuin joku kolme tonnia, lasten kulutus ja mamujen telkkarit ja kämpät vievät senverran että veroja täytyy maksaa.. siinä sossut teki virheen, ei siellä portugalissa edelleenkään makseta veroja suomeen vaan sihen eu valtioon missä asutaan...

        Sulla on kyllä tosi pieni oma eläke, kansaneläkettä ei saa, jos omat eläkkeet ovat sen noin 800 €. Mitä iloa on saada kymppi sieltä sun täältä, kun niistä ei kerry tuon enempää. Eipä ole paljon kehumista sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä saan pientä eläkettä, silti säästöön jää tonni kuukaudessa.
        Palkka oli aina pieni, nollasta aloitin aikoinaan 14 v ikäisenä. Nälässä kituuttelin, tilipvnä ostin perunan, munan, pätkän lenkkiä, ruisleipää, herkkukurkun ja maitoa. Kypsensin safkan kahvipannussa kun ei ollut muuta välinettä, ja SÖIN . Muistan vieläkin kuinka herkulliselta se ateria maistui. Olin usein nälässä, ei ollut päiväkausiin ruokaa. Työtoverini kutsui minut aamupuurolle kun näki mun kärsivän nälkää. Kiitos hänelle.

        Heh, säälisin jos totta ois. Söit siis vain tilipäivänä, tuolla menulla jaksoit koko kuukauden? Mihin tuhlasit palkkasi, ei ollut kattilaa ei paistinpannua ostaa, ei omia kauraryynejä edes.
        Työkaverisi samalla palkalla kuitenkin ruokki sinua. Älä viitsi satuilla.


    • Anonyymi

      Tottakai kannattaa. Ole ylpeä työstäsi ja ,jos mahdollista, jatkokoulutus.

      • Anonyymi

        Totta kait kannattaa käydä töissä tää teki erilaisia töitä samaan hintaan.Jää käteen vähän ,elää säästeliäästi.Työ antaa kuitenkin ,työkaverit yms.paljon


      • Anonyymi

        Jatkokoulutus aloille joiden takia nyt olemme kusessa?
        Mietippä mitä me eniten tarvitsemme kriisitilanteissa ja auttaako se tuotanto johon työsi uhraat selviytymistä jokapäiväisissä asioissa?
        Yhteiskunta on rakentunut rikkaiden ehdoilla eikä se suinkaan toimi niin että se auttaisi meitä hädän päivinä. Nyt näemme, että kaupunki on viheliäisin asuinpaikka kun kaikki toiminta yhyteiskunnassa pysähtyy. Se on tarkoitettu palvelemaan vain kukoistavia aikoja, ei huonoihin aikoihin varautumista.
        Pehmeämmillä tavoilla yhteiskunnan kehitys olisi paljon parempi paikka ottaa vastaan niin hyvät kuin huonotkin tilanteet. Kaupunkilaisille pitää nytkin tuoda ruoka suuhun jos pysähdys jatkuu vielä eteenpäin. Ja se ruoka on tällöin jonkun muun tuottamaa kuin urbaanizombien.
        Täällä maaseudulla voimme tehdä jotain itsemme hyväksi myöskin seisokin aikana.


      • Anonyymi

        Kyllä! Tosi yleinen palkka, ainakin kaupan alalla, ja myös Alkossa, ei aina edes näin hyvin, vaihtelee sesongin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Tosi yleinen palkka, ainakin kaupan alalla, ja myös Alkossa, ei aina edes näin hyvin, vaihtelee sesongin mukaan.

        Alkon myyjät tienaa bruttona keskimäärin 2900 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkon myyjät tienaa bruttona keskimäärin 2900 euroa kuukaudessa.

        Hahhahh, tuo on ehkä päälliköiden palkka!! Mistä olet tuon keksinyt, pahh!! Joskus 1990-,luvulla myyjät olivat vielä valtion virkamiehiä ja palkka suunnilleen tuota luokkaa. Sanonpahan suoraan oman kokemuksen, olen ollut nyt 20 vuotta Alkossa myyjänä, ja bruttopalkka n. 28.000 vuodessa, siitä verot ja muut maksut pois, laske siitä. Noin 2/3 jää käteen. Turha olla kateellinen. Myyjät ovat osa-aikaisia eli tuntipalkalla, ja tuntimäärä viikossa voi vaihdella 10-30 tuntiin, ja jos on päässyt kk-palkkaiseksi, ei tuntipalkka ole silti paljoa yli 10 euron. Tilit ovat hyvin eri suuruisia eri kuukausina, joskus jopa vaivaiset 300 euroa/2vkoa. Ikälisät loppuvat kun olet ollut 8 vuotta talossa. Luontaisetuja ei ole. Keskiraskas fyysinen työ. Siihen erityisalan osaaminen ja vaativat asiakkaat. Lomia vähän.
        Alalla on vaan tapana olla hissukseen kaikista asioista, mutta Enpähän nyt voi olla avaamatta suutani. Niin että pidähän turpasi kiinni ennenkuin otat selvää asioista!!!😤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkokoulutus aloille joiden takia nyt olemme kusessa?
        Mietippä mitä me eniten tarvitsemme kriisitilanteissa ja auttaako se tuotanto johon työsi uhraat selviytymistä jokapäiväisissä asioissa?
        Yhteiskunta on rakentunut rikkaiden ehdoilla eikä se suinkaan toimi niin että se auttaisi meitä hädän päivinä. Nyt näemme, että kaupunki on viheliäisin asuinpaikka kun kaikki toiminta yhyteiskunnassa pysähtyy. Se on tarkoitettu palvelemaan vain kukoistavia aikoja, ei huonoihin aikoihin varautumista.
        Pehmeämmillä tavoilla yhteiskunnan kehitys olisi paljon parempi paikka ottaa vastaan niin hyvät kuin huonotkin tilanteet. Kaupunkilaisille pitää nytkin tuoda ruoka suuhun jos pysähdys jatkuu vielä eteenpäin. Ja se ruoka on tällöin jonkun muun tuottamaa kuin urbaanizombien.
        Täällä maaseudulla voimme tehdä jotain itsemme hyväksi myöskin seisokin aikana.

        Tee työt ja maksa versi niillä elätetään ilmaiseksi maataloustuki Loiset ja yrtstukiloiset.
        Lopulla palkka raolasi ostat kaupoiallta yli kallista ruokaa ja elättä loput tuki yittäjät

        Ei kn loisimaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkon myyjät tienaa bruttona keskimäärin 2900 euroa kuukaudessa.

        En ole kuunaan saanu noin isoa palkkaa. Kerran ruuhka-aikana töissä ollessani pomo nosti palkkaani 500 mk/kk eikä tulorajani hiponut lakikorkeuksia sittenkään. Mä olen nuuka, rahani riittää, en pihtaile mut syön itsetehtyä, syön vähän, riittävästi kylläkin. ERRITTÄIN terveellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkokoulutus aloille joiden takia nyt olemme kusessa?
        Mietippä mitä me eniten tarvitsemme kriisitilanteissa ja auttaako se tuotanto johon työsi uhraat selviytymistä jokapäiväisissä asioissa?
        Yhteiskunta on rakentunut rikkaiden ehdoilla eikä se suinkaan toimi niin että se auttaisi meitä hädän päivinä. Nyt näemme, että kaupunki on viheliäisin asuinpaikka kun kaikki toiminta yhyteiskunnassa pysähtyy. Se on tarkoitettu palvelemaan vain kukoistavia aikoja, ei huonoihin aikoihin varautumista.
        Pehmeämmillä tavoilla yhteiskunnan kehitys olisi paljon parempi paikka ottaa vastaan niin hyvät kuin huonotkin tilanteet. Kaupunkilaisille pitää nytkin tuoda ruoka suuhun jos pysähdys jatkuu vielä eteenpäin. Ja se ruoka on tällöin jonkun muun tuottamaa kuin urbaanizombien.
        Täällä maaseudulla voimme tehdä jotain itsemme hyväksi myöskin seisokin aikana.

        Se on seisakki. Seisokki on se mitä miehesi ei enää koskaan tule saamaan. Valas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee työt ja maksa versi niillä elätetään ilmaiseksi maataloustuki Loiset ja yrtstukiloiset.
        Lopulla palkka raolasi ostat kaupoiallta yli kallista ruokaa ja elättä loput tuki yittäjät

        Ei kn loisimaan

        Eipä tarvitsisi maataloustukia maksaa jos tuottajat saisi kunnollisen korvauksen tuotteistaan. Onhan se kummaa että masnviljeliät tekee raskaimman työn mutta tukkuporras ja kaupat kerää rahat välistä. Sitten valtio joutuu maksamaan tuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkokoulutus aloille joiden takia nyt olemme kusessa?
        Mietippä mitä me eniten tarvitsemme kriisitilanteissa ja auttaako se tuotanto johon työsi uhraat selviytymistä jokapäiväisissä asioissa?
        Yhteiskunta on rakentunut rikkaiden ehdoilla eikä se suinkaan toimi niin että se auttaisi meitä hädän päivinä. Nyt näemme, että kaupunki on viheliäisin asuinpaikka kun kaikki toiminta yhyteiskunnassa pysähtyy. Se on tarkoitettu palvelemaan vain kukoistavia aikoja, ei huonoihin aikoihin varautumista.
        Pehmeämmillä tavoilla yhteiskunnan kehitys olisi paljon parempi paikka ottaa vastaan niin hyvät kuin huonotkin tilanteet. Kaupunkilaisille pitää nytkin tuoda ruoka suuhun jos pysähdys jatkuu vielä eteenpäin. Ja se ruoka on tällöin jonkun muun tuottamaa kuin urbaanizombien.
        Täällä maaseudulla voimme tehdä jotain itsemme hyväksi myöskin seisokin aikana.

        Maaseudun päästöt per pärstä on moninkertainen kaupunkiin verrattuna joten luomunatsihimmailut voi unohtaa saman tien. Maalla on tilaa vaikka valoa puuttuu senkin edestä pitkinä talvikuukausina. Moottorikelkasta saa toki valoa mutta se syö bensaa kahden V8 auton edestä satasella. Maalla on mukavinta silti kun on tilaa ajella luonnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee työt ja maksa versi niillä elätetään ilmaiseksi maataloustuki Loiset ja yrtstukiloiset.
        Lopulla palkka raolasi ostat kaupoiallta yli kallista ruokaa ja elättä loput tuki yittäjät

        Ei kn loisimaan

        Siispä loisimaan siitä... sinne maatalouteen ... älä kuole nälkään ... tule kertomaan viimeistään 10 vuoden kuluttua miten pyyhkii .. heh-heh...


    • Anonyymi

      No sehän on se saimaan norpan ja kalatuksen kiellon valvojan palkka, jonka vihreät maksaavat.

      • Anonyymi

        Matruusi 2180 e.kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matruusi 2180 e.kk

        Matruusi homopornoelokuvassa 8950 e.kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matruusi homopornoelokuvassa 8950 e.kk

        Mistä tätä työtä voi hakea?


    • Anonyymi

      Pärjää mainiosti kun/jos ei

      ryyppää kaljaa, viinaa
      vedä tupakkia
      autoile
      uhkapelaa
      ...
      nuo kun jättää niin olokin muuttuu paremmaksi liikunnan lisäännyttyä ja mielen normalisoitua, pitkät syvät unet ilman kituuttamista.

    • Anonyymi

      Sain Ketipinor reseptin ja psyyke-eläkkeen.
      Eläke/asumistuki 1172€/kk netto.

      • Anonyymi

        Tulinkin tästä työstäni nyt lomautetuksi 3kk.
        1500e palkka nyt tippuu alle tonniin kuussa.
        Laitoin jo eilen hakemukset vetämään mutta nyt käsittely kestää pitkään.
        Enkä ole saanut viimeistä palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulinkin tästä työstäni nyt lomautetuksi 3kk.
        1500e palkka nyt tippuu alle tonniin kuussa.
        Laitoin jo eilen hakemukset vetämään mutta nyt käsittely kestää pitkään.
        Enkä ole saanut viimeistä palkkaa.

        Sinä olet melko vaarallisessa tilanteessa, tietenkin. Kai sää käyt nyt sitten edes Kelassa eli sosulla?! Ja jos ei ole säästöjä, niin joutunet käymään jossakin "seurakunann "järjestelässä ruokailussa tms.?!?! Vai onko hyviä kaveita edes kuitenkin, joilta voi hieman vipata?!


      • Anonyymi

        On mulla ollut ketiapiinilääkitys 15 v ja silti teen töitä. Ei lääkkeen käyttö ole mikään edellytys eläkkeelle pääsemiseksi.


      • Anonyymi

        Sinä olet tämän maan toivo! Olet onnistunut tekeytymään ja kusexxamaan järjestelmää. Rahaa tulee kuin rännistä ja olet jo parantunut ja kohta valmis lähtemään lomalle taikkuihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mulla ollut ketiapiinilääkitys 15 v ja silti teen töitä. Ei lääkkeen käyttö ole mikään edellytys eläkkeelle pääsemiseksi.

        Ketipinoria on useita vahvuuksia. Monet käyttää sitä mietona annoksena esim. Unettomuuteen. Mulla ollu kans 8 vuotta kyseinen lääke ahdistuksen hoitoon


    • Anonyymi

      Palkkani on 3000 euroa kuussa, käteen saan kaksi tonnia. Kannattaako?

      • Anonyymi

        Sehän kannattaa hyvin ja tarkka ihminen tulee toimeen. Valtiolla työryhmän johtajana ollut saa eläkettä juuri saman eli 3000 € ja siitä jää käteen sievoiset 2100 €, millä velaton ihminen pärjää loistavasti tässä yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän kannattaa hyvin ja tarkka ihminen tulee toimeen. Valtiolla työryhmän johtajana ollut saa eläkettä juuri saman eli 3000 € ja siitä jää käteen sievoiset 2100 €, millä velaton ihminen pärjää loistavasti tässä yhteiskunnassa.

        Business Finlandille vaan töihin, keskipalkka 6000,- euroa kuukaudessa epäpätevillekin!
        Siellä ei taida tarvita edes peruskoulun vaatimuksia kun pääsee rahoja jakamaan ja ottamaan kunnon liksan. Täytyy varmaan olla hyväveli jonka kautta pääsee.
        Rahaa voi pyytää toki myös Ely-keskukselta, heillä konsultti vain ensin rokottaa alkurahat vaikkei mitään myöntäisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Business Finlandille vaan töihin, keskipalkka 6000,- euroa kuukaudessa epäpätevillekin!
        Siellä ei taida tarvita edes peruskoulun vaatimuksia kun pääsee rahoja jakamaan ja ottamaan kunnon liksan. Täytyy varmaan olla hyväveli jonka kautta pääsee.
        Rahaa voi pyytää toki myös Ely-keskukselta, heillä konsultti vain ensin rokottaa alkurahat vaikkei mitään myöntäisikään.

        Joo, kuitenkin PETOS on petosta, ei kannata mennä mihinkään petosfirmaan töihin, tai joutuu osarikolliseksi itsekin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuitenkin PETOS on petosta, ei kannata mennä mihinkään petosfirmaan töihin, tai joutuu osarikolliseksi itsekin...

        BF on tehnyt tarkalleen mitä Sanna Marin on halunnut. Se on tutkittu ja oikein tehty. Jos jollakulla on BF:n rahojen jakoa vastaan pitää syyllinen etsiä Sanna Marinista. BF ei ole tehnyt petosta. BF on jäykkä virkamieskoneisto joka rullaa tarkasti ohjeiden mukaan.


    • Anonyymi

      Noin pienellä palkalla saa ainakin asumistukea muutaman satasen kuussa, ja luultavasti soviteltua päivärahaakin kelasta muutaman satasen. Oma palkkani on verojen jälkeen 1300€/kk, päälle asumistuki 210€/kk sekä kelan sovitelty päiväraha 150€/kk.

      Joten työssäkäynti on aina kannattavaa myös matalapalkka aloilla, siitä pitävät metuudet huolen, ne ei poistu töihin mennessä niinkuin jotkut luulee, vaan ne sovitellaan palkan mukaan niin että rahaa jää aina missä tahansa työssä vähintään 300€/kk enemmän kuin työttömänä ollessa käteen, sen jälkeen palkkaa ja etuuksia tarkastellaan taulukkojen mukaisesti.

      Pääsääntöisesti alle 2000€/kk palkalla yksinkin elävä on lähes varmasti oikeutettu johonkin kelan etuuteen, ainakin asumistukeen jos ei muuhun.

      • Anonyymi

        Just näin ja ei sitä tiedä, vaikka jonain päivänä pääsisi paremmin palkattuun työhön mikä pikäaikaistyöttömältä tai sairaalta ei ihan helposti onnistu. Pysyy nuppikin paremmassa kunnossa kun on elämässä rytmiä ja rahaakin enemmän kuin työttömänä. Ymmärrän kyllä aloittajan ajatuksen, sillä voihan se joskus tympäistä tehdä työtä, jos suunnilleen saman saisi tukina.

        Itse olen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva moniongelmainen vatipää hattivatti mikäli ihmisten kommentteihin ja tulkintoihin on luottaminen. Noh, ei se ihan näinkään mene, sillä minulla olisi kyllä valmiudet toimia vaativassa asiantuntijatyössä ja osaan kyllä puhua nätisti ja ilman yksitoikkoista paasaamista, enkä myöskään ole tunteeton tms. Ihmiset vetää liikaa johtopäätöksiä, jopa yksittäisistä sanoista ja hetkistä eikä sitä sovi unohtaa, että osa nyt vaan tykkää mollata sairaita. Ei kaikkea kannata aina ottaa turhan vakavasti, eikä minulla myöskään ole tarvetta puhumalla esittää jotain, kuten niin monella on. Sitten sairaudet sekä eletty elämä ja elämäntilanne vaikuttaa kukin omalla tavallaan. Jotain 700-800 saisin tienata, mutta ei minulla ole mahiksia semmosiin osapäivä- tai pätkätöihin, sillä niitä ei juuri ole niissä tehtävissä mihin pystyisin.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Miksi järjestelmistä on rakennettu näin monimutkaisia? Minä en osaa laskea paljonko töistä tienaisi kaikkien verojen/tukien jälkeen. Ymmärtääkö niitä kaikki edes hakeakkaan?


      • Anonyymi

        Miten saat asumistukea ja soviteltua molempia??? Tulonahan lasketaan kuitenkin bruttopalkka. Itse en saanut soviteltua kun käteen jäi 1380/kk.


      • Anonyymi

        Ei välttämättä saa asumistukea, riippuu ihan siitä millä paikkakunnalla asuu ja kuinka paljon vuokra on. Asumistukea ei saa, jos maksaa lainalla omaa asuntoa, koska siinä huomioidaan vain korot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi järjestelmistä on rakennettu näin monimutkaisia? Minä en osaa laskea paljonko töistä tienaisi kaikkien verojen/tukien jälkeen. Ymmärtääkö niitä kaikki edes hakeakkaan?

        Lisäksi on veroporkkana, jos on palkkatuloja niin etuuksien veroprosentti laskee työttömän 20% verosta työssä käyvän 5% verokantaan, joten etuudet saa työssäkäyvä lähes verottomana, kuten soviteltu päiväraha esim.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat asumistukea ja soviteltua molempia??? Tulonahan lasketaan kuitenkin bruttopalkka. Itse en saanut soviteltua kun käteen jäi 1380/kk.

        kuten todettua, sovitellun päiväran laskemisessa ei oteta huomioon palkasta ensimmäistä 300€/kk. siitä ylimenevästä osasta huomioidaan 50% eli yksi tienattu euro pudottaa päivärahaa 50 senttiä.
        Työttömän päiväraha on 740€/kk miinus verot. 33,66€/ päivä, ja työssäkäyville se maksetaan kerran kuussa eli 33,66x22= 740€/kk.

        Sinun palkalla pitäisi saada muutama satanen soviteltua päivärahaa.
        Mutta koska palkkaa tarkastellaan verottomana, niin palkan veroprosentti kannattaa laskettaa lähelle nollaa, ja päivärahaa jos saa niin sen veroprosentin laskettaa niin suureki ettei tule mätkyjä.

        Suomen tukiviidakossa puikkelehtiminen on välillä haastavaa, ja kaikki etuudet sekä verokikkailukeinot kannattaa käyttää hyödyksi jotta palkkaa ja etuuksia saisi mahdollisimman paljon.


      • Anonyymi

        Valitettavasti ei saa. Asun pienessä talossa keskellä ei mitään.....maksan 550€ asunto\remonttilainaa kuukaudessa. Jouduin jäämään viime vuonna osa-aika sairauseläkkeelle. Palkkani nettona 830€ ja osa-aikaeläke 450€. Työmatkaa päivittäin 60km omalla autolla. Teen töitä 4h\pv. Yksin asun eli kaikki asumiskustannukset maksan yksin. Olen hakenut asumistukea ja toimeentulotukea mutta en saanut, jos asuisin vuokralla saisin luultavasti vähän tukea. Luin juuri artikkelin siitä, että nykyään kun Kela hoitaa asumistukien ja toimeentulotukien käsittelyn on jäänyt harkinnanvaraiset tuet pois joita oli mahdollisuus saada kun sosiaalitoimistot hoiti em.tuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ei saa. Asun pienessä talossa keskellä ei mitään.....maksan 550€ asunto\remonttilainaa kuukaudessa. Jouduin jäämään viime vuonna osa-aika sairauseläkkeelle. Palkkani nettona 830€ ja osa-aikaeläke 450€. Työmatkaa päivittäin 60km omalla autolla. Teen töitä 4h\pv. Yksin asun eli kaikki asumiskustannukset maksan yksin. Olen hakenut asumistukea ja toimeentulotukea mutta en saanut, jos asuisin vuokralla saisin luultavasti vähän tukea. Luin juuri artikkelin siitä, että nykyään kun Kela hoitaa asumistukien ja toimeentulotukien käsittelyn on jäänyt harkinnanvaraiset tuet pois joita oli mahdollisuus saada kun sosiaalitoimistot hoiti em.tuet.

        Harkinnanvaraisia toimeentulotukia voi ilmeisesti yhä hakea kuitenkin asuinpaikkakunnan sosiaalitoimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harkinnanvaraisia toimeentulotukia voi ilmeisesti yhä hakea kuitenkin asuinpaikkakunnan sosiaalitoimesta.

        Keskeltä ei mitään jatkaa....minut ohjattiin sosiaalitoimistoon...Siellä suositeltiin hankkimaan edunvalvoja :) :) :)Tunsin itseni nöyryytetyksi, että näin meillä täällä. Olenhan jo toki vanha 62v, mutta kuitenkin vielä täysillä päänuppi pelaa. Osaaikasairauseläkkeellä olen lihasheikkouden vuoksi.......mutta elämä on :D


      • Anonyymi

        Saako asumistukea alle 2k€/kk palkalla, jos asuu avoliitossa omassa omakotitalossa?


      • Anonyymi

        No ei oikeutettu välttämättä asumistukeen jos ei törsää aina kaikkia rahojaan eli säästeliäät kustantavat myös ulkomailla huidelleiden tuoman koronan ja muidenkin sieltä hankittujen tautien kustannuksia monia muita enemmän.


    • Anonyymi

      Työstä kertyy myös työeläke. Mitä se sitten onkin, kun olet eläkeiässä. Kuulut myös työterveyshuollon piiriin, lääkkeet toki pitää maksaa itse. Ja jos kuulut ammattitiittoon, työttömyysturva on parempi kuin peruspäiväraha. Kannattaa tarkistaa, oletko oikeutettu asumistukeen.
      Itsellä työt tehty 43 vuotta, eläke on vain 1700 brutto. Mutta hyvin elää, kun on työaikana maksettu asunto.
      Jos olet nuori, opiskele työn ohella.

      • Anonyymi

        Tuolla 1800 euron bruttopalkalla kun painat menemään 18-vuotiaasta 70-vuotiaaksi, eläke on bruttona noin 1200 euroa sen hetkisessä rahanarvossa. Jos ei tekisi päivääkään töitä, saisi sen minimi takuueläkkeen 835 euroa bruttona ja päälle asumistuki. Eli rahallisesti voittaa noin 200 euroa kuussa, kun painaa ahkerasti hommia tuolla 1800 euron bruttopalkalla. Tässä ei vielä ole vähennetty työmatkakuluja, mutta jos fillarilla vetää läpi vuoden, kulut jää pieneksi. Jos omalla autolla kulkee niin tekee koko ajan rajusti persnettoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla 1800 euron bruttopalkalla kun painat menemään 18-vuotiaasta 70-vuotiaaksi, eläke on bruttona noin 1200 euroa sen hetkisessä rahanarvossa. Jos ei tekisi päivääkään töitä, saisi sen minimi takuueläkkeen 835 euroa bruttona ja päälle asumistuki. Eli rahallisesti voittaa noin 200 euroa kuussa, kun painaa ahkerasti hommia tuolla 1800 euron bruttopalkalla. Tässä ei vielä ole vähennetty työmatkakuluja, mutta jos fillarilla vetää läpi vuoden, kulut jää pieneksi. Jos omalla autolla kulkee niin tekee koko ajan rajusti persnettoa.

        Töissä rukailuklut e pärjää ja voi ostaa hpis kamaa
        Pyöräkin kaipaa huoltoa ainakin kumit kuluu vaikkei öljyykköön pyrä ketjukin kuluu rattaat satula ilkivalta.
        Jos pyöräilee läpi vuoden pitää olla aika kalliit varusteet ettei aina ole vilttiketjussa.

        Ansiodidonainen on nykyään vain 400 pv

        Jos on yötön on aikaa harrastaa vakka nitä muta millä maksaa harrastus ja natkustelut
        Kokemustaon


    • Anonyymi

      Mitäs helvettiä? Itse maksan enemmän veroja kuukausipalkastani kuin mitä tienaat bruttona. Käyhän töissä vaan kun menee noin vähän veroon.

      • Anonyymi

        Hölmöä valittaa veroista yhtään, jos kuitenkin nettoa jää käteen enemmänkin kuin oli tarpeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöä valittaa veroista yhtään, jos kuitenkin nettoa jää käteen enemmänkin kuin oli tarpeen...

        Tasavero kaikille ois jees. Moni maksaa 10000 euroa kuussa veroja. Sekään ei ole oikein. Huomioi myös, että moni näistä on yrittäjiä, eli täysin omalla työllä tehtyä rahaa, josta pahimmat laiskottelijat sitten varastaa osansa valtion verokassasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasavero kaikille ois jees. Moni maksaa 10000 euroa kuussa veroja. Sekään ei ole oikein. Huomioi myös, että moni näistä on yrittäjiä, eli täysin omalla työllä tehtyä rahaa, josta pahimmat laiskottelijat sitten varastaa osansa valtion verokassasta.

        Tasapalkka ois kans jees. Sama palkka joka duunista, ihmiset hakeutuisi niihin töihin joista tykkäävät, eivätkä niihin joista maksetaan eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasavero kaikille ois jees. Moni maksaa 10000 euroa kuussa veroja. Sekään ei ole oikein. Huomioi myös, että moni näistä on yrittäjiä, eli täysin omalla työllä tehtyä rahaa, josta pahimmat laiskottelijat sitten varastaa osansa valtion verokassasta.

        Tasaverosta on pakko tykätä😍😍😍
        Se on tasa-arvoista😁


    • Anonyymi

      Jos omasta elämästä kommentoin. 1500€ nettona olisi ihan ok. Jos saisi 1500 ja puolet nykyisestä n. 290e asumistuesta, niin olisin onnellinen.

      Nyt saan työmarkkinatuki ja kuntouttavan yhdeksän euroa. Jos saisin 1500€ ja 170€ asumistukea niin olisin onnellinen. Tottakai asumistuesta pitää luopua vaikka vuoden päästä

    • Anonyymi

      Onhan tuo paljon parempi kuin eläke useimmille, vaikka keskieläke nouseekin ökyeläkkeitten saajien myötä.
      Pienyrittäjiähän todella halveksutaan taas antamalla 2000,- jos sitäkään?
      Pieniltä työt loppuu ja niille joilla töitä on muutenkin, annetaan rahaa!
      Esimerkkejä on vaikka kuinka. Suuriakin summia huijareille, jotka ovat jo tyhjentämässä tilejä, leasing laitteethan voi jättää vaikka maksamatta, näin on kuultu eilen viimeksi.

    • Anonyymi

      Aina kannattaa käydä töissä, eläke karttuu, CV täyttyy, mahdollisuudet parempaan duuniin kasvaa joka päivä
      sieltä työkkäristä ei kukaan ole ikinä työllistyny.

    • Anonyymi

      Työkaverin perheessä on 2 todella hyväpalkkaista, ollut jo 35 vuotta.
      Usein valittaa rahapulaansa, saan nettona saman kuin sinä.
      Opetus: oli asiat kuinka hyvin vaan, iltikin voi valittaa.

    • Anonyymi

      No, itse saan tukia n. 1300e/kk, kun siinä on työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki joka siis sisältää kaikki asumisen kulut, lääkkeet, vakuutukset ja jotain muuta pientä.

      Käyttövaraa siis jää n. 600e/kk. Autoa ei ole, ja kauppa on lähellä niin ei tule matkakuluja. Vältän puhelimella soittamista ja pidän yhteyttä whatsapp -sovelluksella jotta saan pidettyä puhelinlaskut pienenä, n. 10e/kk.

      Riippuu tietysti että missä asut, ja paljonko on vuokra yms.

      Jos asut yksin, ja vuokra on vaikka 600e, niin käyttövaraa jää 900e, josta pitää vähentää sähkö ja vesimaksu (ja ehkä saunamaksu) ja vakuutukset, kaikki ehkä n. 100e/kk, niin jäljellä on 800e/kk käyttövaraa.

      Sitten riippuu että onko autoa vai ei, ja jos ei niin paljonko on julkisen liikenteen kulut?

      Yksi yllättävä, mutta merkittävä tekijä on myös ruokailu. Jos työpaikalla on ruokala, ja jos se maksaa mormaalin 10e/työpäivä, niin silloin se keventää kukkaroa n. 200e/kk lisää, jolloin käyttövaraa jäisikin siis 600e/kk.

      Tämän mukaan oltaisiin ihan tasoissa mitä jää käyttövaraa /kk, kun vielä ei ole vähennetty tuosta noita työmatkakuluja.

      Ja jos sairastut, niin kuinka kauan joudut olemaan ilman palkkaa kun saat vain tukia, jos nykyään enään niitäkään? Jos siis on vaikka viikon sairas eikä saa tältä ajalta palkkaa ja tukia niin se vähentää heti 25% palkasta, eli tällöin tuosta 1.500e netosta jääkin vain 1.125e käyttövaraa.

      Itse olen laskenut että esim. minun kannattaisi olla töissä n, 600e - 900e bruttopalkalla, eli lähes puolet pienemmällä mitä sinulla, koska tällöin saisin edelleen kaikki mahdolliset tuet, ja mahdollinen sairastuminen ei haittaisi koska tuet kattaisivat menetetyn palkanosan automaattisesti.

      Se, että kannattaako, on jokaisen henkilökohtainen asia,

      Minun henkilökohtaisesti kannattaisi kuitenkin työskennellä n. 600e - 900e /kk bruttopalkalla, kuten jo totesin.

      Tietysti voisit selvittää että saisitko muutettua työsi puolipäiväiseksi, eli n. 4h/työpäivä, jolloin palkkasi putoaisi 900e/kk brutto, niin voisit hakea kaikki tuet.

      Ja vapaa-aikaa jäisi enemmän, ja työpaikkaruokailun voisit jättää samalla pois ja syödä kotona säästäen näin enemmän rahaa.

      • Anonyymi

        Hyvä viesti, mutta miten tai missä saa noin paljon jäämään käteen tukien jälkeen 600e? En ole ikinä kuullut että yksineläjälle jäisi noin paljon vuokran jälkeen. Maksetaanko hki:ssa enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä viesti, mutta miten tai missä saa noin paljon jäämään käteen tukien jälkeen 600e? En ole ikinä kuullut että yksineläjälle jäisi noin paljon vuokran jälkeen. Maksetaanko hki:ssa enemmän?

        Varmaan siellä kuule maksetaan asumistukea enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siellä kuule maksetaan asumistukea enemmän

        Siis tietysti maksetaan. Muotoilin tuon kysymyksen vähän heikosti. Tarkoitin siis että maksetaanko nettoa enemmän. Olin luullut että sama netto on kaikkialla ja hki -kerroin on vain suurempi korkeampien vuokrien takia, mutta ilmeisesti siellä maksetaan enemmän nettoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä viesti, mutta miten tai missä saa noin paljon jäämään käteen tukien jälkeen 600e? En ole ikinä kuullut että yksineläjälle jäisi noin paljon vuokran jälkeen. Maksetaanko hki:ssa enemmän?

        sanoin n. 600e, eli noin 600e, siinä on lapsikorotukset mukana, siitä se määrä tulee, ja ne maksetaan vaikka ex vei lapset mennessään muualle, ja elareita ei tarvitse maksaa kun on vuoroasuminen lasten kanssa.


    • Anonyymi

      On, kunhan liityt heti ytk:n jäseneksi. Itse ottaisin lopputilin heti kun 26 viikkoa eli työssäoloehto täynnä, tai jos työ ei kiinnosta tippaakaan niin järjestäisin itselleni potkut, jolloin karenssi olisi nykysäännösten mukaan 2kk, itse lopputilin ottamalla 3kk. Sitten karenssin jälkeen nostelee ansiosidonnaista, joka ei tuossa tapauksessa olisi paljoa palkkaa huonompi, ja siihen vielä Kelan asumistuki päälle. Sitten kun ansiosidonnainen loppuu, taas sama 26 viikkoa jotain paskahommaa ja jne... Jos palkka on paska eikä työkään mitään herkkua, ei se hirveästi motivoi laittamaan herätyskelloa aamuisin soimaan ja sitten lähteä esittämään jotain motivoitunutta jonkun mulkun työnantajan mieliksi.

      • Anonyymi

        Ja tämä johtaa siihen, että duunarit tekee 2 vuoden sisällä vain 26 vko töitä. Joka johtaa siihen että pitää kerätä isosti veroja rikkaammilta. Joka johtaa siihen että rikkaammat itkevät kun verot on korkeita, ja duunareiden palkkoja ei voida nostaa kun verot on niin korkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä johtaa siihen, että duunarit tekee 2 vuoden sisällä vain 26 vko töitä. Joka johtaa siihen että pitää kerätä isosti veroja rikkaammilta. Joka johtaa siihen että rikkaammat itkevät kun verot on korkeita, ja duunareiden palkkoja ei voida nostaa kun verot on niin korkeita.

        Tätäkään ongelmaa ei olisi jos kaikki alle 2500€/kk palkkoja nostettaisiin 200-300€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkään ongelmaa ei olisi jos kaikki alle 2500€/kk palkkoja nostettaisiin 200-300€/kk.

        Kyllähän niitä nostetaan kun vain menet pomolle narisemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä johtaa siihen, että duunarit tekee 2 vuoden sisällä vain 26 vko töitä. Joka johtaa siihen että pitää kerätä isosti veroja rikkaammilta. Joka johtaa siihen että rikkaammat itkevät kun verot on korkeita, ja duunareiden palkkoja ei voida nostaa kun verot on niin korkeita.

        Kortistossa on työttömiä riittävästi. Jos jokainen työtön olisi vuorollaan 26 viikkoa töissä kahden vuoden aikana, jokainen saisi olla töissä vuorollaan. Näin ei kuitenkaan tapahdu, koska osa työttömistä ei ole käynyt muuta kuin peruskoulun ja sen jälkeen on tulleet erilaiset päihteet arkeen, ja oman elämän hallinta mennyt, eikä sellaista työnhakijaa kukaan ota edes palkattomaan työharjoitteluun. Jos olisit yrittäjä, minkälaiseen työhön palkkaisit 30-vuotiaan pitkäaikaistyöttömän, jolla ei mitään ammattia, työkokemusta 0 päivää, luottotiedot menneet, suurin osa hampaista puuttuu, puhe katkonaista, välillä saa käsittämättömiä naurukohtauksia, vaikka ei puhu kuin yksinään jossain nurkassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän niitä nostetaan kun vain menet pomolle narisemaan...

        Vuokrafirman kautta jos olet töissä ja menet narisemaan palkasta pomolle, sinulla loppuu työsuhde siihen eikä uusia töitä tarjota siitä firmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkään ongelmaa ei olisi jos kaikki alle 2500€/kk palkkoja nostettaisiin 200-300€/kk.

        Kyllä ne nouseekin, muttei se mitään auta. Ymmärrättekö kuinka paljon keskuspankit painaa rahaa juuri nyt? Kohta maitolitra maksaa vitosen ja auton voit ostaa sataan tonniin. Tulee markka-ajan hinnat takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne nouseekin, muttei se mitään auta. Ymmärrättekö kuinka paljon keskuspankit painaa rahaa juuri nyt? Kohta maitolitra maksaa vitosen ja auton voit ostaa sataan tonniin. Tulee markka-ajan hinnat takaisin.

        "markkina-ajan hinnat takaisin"
        Tosiaan ei se vastikkeettoman virtuaalirahan ylenmääräinen syytäminen loputtomiin ilman vaikutuksia jää.....


    • Anonyymi

      Kyllä kelpaa Oln itse Autokolarissa20 vuotta siten ja kolarin aiheutti Vastapuoli olin 4kukautta Ouk mulla oli mennyt vasemmalta puolelta kolmoshermo Meljäläkäriä oli kirjoittanut kolarissa tullut Mutta Vastapuolen Vakutuslääkäri kirjoitti Minua näkemättä että vanha vika en ole saanut penniäkään kuntoutusta en saa en kuulu Kelan enkä Vakutusyhtön kuntoutukseen Eli olen Välistäputoja yhenkerran minut laitettiin Helsinkiin Sotavamma Sairaalan tutkimuksia Yksi yö Siellä silmät aukeni kun näki ystytystSovassa oleita Miehijä ja Naisia Tein kyllä valituksen Helsinkiin mutta en ole saanut mitään olen ollut pienellä eläkellä kasvattanut kolmelasta mutta ei olla varaa kouluta lapsia jos Minäkin oisin saanut kuin ison palkan oisit rikas

      • Anonyymi

        Kyllä sinun kelpaa kun olet eläkkeellä. Ei tarvitse ottaa mistään stressiä kun rahaa tulee tilille automaattisesti.

        Ja vakuutuslääkärit eivät koskaan tapaa potilaita (ihmisiä). Sinun tulee (tai olisi tullut) saada lausunto omalta hoitavalta lääkäriltä, ja hankkia kaikki paperit jotka osoittavat että kyseessä ei ole vanha vamma - ellei sitten kyseessä todellakin ole vanha vamma.

        Mutta pääsit sentään eläkkeelle. Nykyään kukaan ei pääse vaikka vammautuisi.


      • Anonyymi

        Tosiaan
        vakuutuslääkärin ja valelääkärin ero —
        vakuutuslääkäri ei näe potilasta


    • Anonyymi

      1200-1300e/kk täälläkin tukien kanssa nettona joka kuukausi. Asumistuki, pv-raha, toimeentulotuki. Lisäksi saa kotivakuutuksen ja sähkölaskut kelaan. Netti on talonyhtiön puolesta ilmainen. Hammaslääkäri, normaali lekuri käynnitkin saa laitettua kelalle. Ei paljon järkeä tehdä ns. paskahommia pienellä palkalla jos työmatkakulut suuret ja syö ruokalassa/ulkona. Työttömänä pärjää jos ei ole lainoja mitä maksella/auto kuluja. Miinuksena tosin se että pää hajoaa kun ei ole juuri tekemistä. Eikä ole varaa ostella mitään spesiaalia. Vaatteita en ole ostanut 4vuoteen. Paskasilla kengillä pitäisi käydä työhaastatteluissa. Kuolemaa odotellessa kotona.. Ainoa mukava puoli on kun saa nukkua pitkään jos yläkerran pennut ei aloita juoksukilpailua / hakkaa leluilla lattiaa.

      • Anonyymi

        Älä höpsi. Esim.tori.fi löydät jopa merkkikenkiä parilla kympillä jotka vuosia kestää. Samoin muita vaatteita halvalla.


      • Anonyymi

        Anot vaan sosiaalista lainaa niin pääset ostelemaan kaikkea kivaa...


    • Anonyymi

      Kovia palkkoja saatte ja vähän maksatte veroja. Terveisin eläkeläinen.
      Ruokaan ja hygieniaan riittää 200 eur/kk hyvin. Vanhan polkupyörän käyttö ilmaista.

      • Anonyymi

        Ei vanha uyrä kauatoimi renka atetjut kuluu ilman korjausta öljyä
        OS paljon ajaa renkaat kestää vuoden.
        Riippuu ajajan painostakin.


      • Anonyymi

        Polkupyörän uudet kumit kestää noin 100 0 nesta kahteen tuhanteen ja se jälkeen menee ketjukin vaja rattaat vaihtoon ele ljyy kerranviikos


    • Anonyymi

      Saan eläkettä 1500 tekemättä mitään eikä velkoja omistusasunto.

    • Anonyymi

      Mukavuuslaitoksia on erilaisia, joista valita. Ikaalisten kylpylässä tarjolla olisi kylpyjä, joissa rentoutua käyttämään aivoja.

    • Anonyymi

      No, on se hieman kannattavempaa kai kuin vaihtoisesti psyykepuolen kuntoutus ja eläke. Mulla on eläkettä jotakin alle 1300 egee, ja siis ilman veroja...Veroahan ei siis mene ollenkaan mun palkastani.... Kerran pistivät tosin 50 egee, jotakin veroa, mutta eivät kuitenkaan perineet sitä.... Asumistuki on hieman alle 500 euroa, josta omavastuuta on 153 euroa, eli siis käteen jää mulla vuokran jälkeen 650....

      Ei ole järkeä käydä palkkatöissä, yrityshän tekisi vain konkan kohta, palkkojensa takia, parempi vetää rahat Kelalta... Työtä tietenkin silti teen, mitä tahansa, mutta ei siitä mitään palkkaa voi ottaa...

    • Anonyymi

      Ei ole järkee eikä todellakaa kannata. Sossusta / kassasta saa paremmat liksat kätösee, voi rauhassa ryypätä ja rällätä tai suorastaan remuta.

      • Anonyymi

        Sanna Marinin jälkeen tulonsiirtoihin ei ole enää varaa☹️


    • Anonyymi

      Kannattaa,. Kasvattaa eläkettä ja työkokemusta, aina voi päästä parempipalkkaiseen työhön myös. Ja se helpompaa kun on töissä.

      Lisäksi huomiotava että Suomen yhteiskunta toimii vain jos suurin osa töissä. Jos iso määrä jää kotiin makaamaan niin hyvinvointiyhteiskunnan palveluja karsittava rankalla kädellä koska niille ei maksajia. Ja se johtaa pahimmillaan jenkkien malliin missä työtön asuu kadulla ja syö soppajonossa.

    • Anonyymi

      En tee työtä.En maksa veroja.
      1166€/kk tulot.

      • Anonyymi

        Mä teen töitä ja joka vuosi maksan yli 100 000€ veroja. Mä maksan sunkin kaljas ja tupakkis. En muuten halua, mutta väkivaltakoneisto...


    • Anonyymi

      Eniten ihmetyttää että monilapsinen perhe asuu omakotitalossa? Töissä ei käydä. Näyttää leipää ja lämpöä riittävän. Hyvät näyttää tuet olevan. Suomessa on tuhansia ja tuhansia talouksia jotka elätetään ilman mitään velvoittavaa.

      Suomi on oikeasti mennyt hurjasti alaspäin. Elätettäviä piisaa...

      • Anonyymi

        Naapurit taitaa juuri ihmetellä sitä. Tosin en juuri puhu naapureille, mitä kotona olevalla 4 tietokonemonitorin setillä tehdään silloin kun he ovat tekemässä omaa uraansa "oikeilla" työpaikoilla. Naapurin lapset ovat ilmeisesti ainakin kertoneet vanhemmilleen, että naapurin isällä on tosi hieno tietsikka, mutta siihen ei saanut koskea.
        Varmaan kuvittelevat että sossu maksaa tietokoneen lisäksi kolmen kersan harrastuksiin kuljettamiseen 3 vuoden välein vaihtuvan autonkin ja kakkosauton emännälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurit taitaa juuri ihmetellä sitä. Tosin en juuri puhu naapureille, mitä kotona olevalla 4 tietokonemonitorin setillä tehdään silloin kun he ovat tekemässä omaa uraansa "oikeilla" työpaikoilla. Naapurin lapset ovat ilmeisesti ainakin kertoneet vanhemmilleen, että naapurin isällä on tosi hieno tietsikka, mutta siihen ei saanut koskea.
        Varmaan kuvittelevat että sossu maksaa tietokoneen lisäksi kolmen kersan harrastuksiin kuljettamiseen 3 vuoden välein vaihtuvan autonkin ja kakkosauton emännälle.

        Pokeriako pelaat?


    • Anonyymi

      En ole ikinä saanut aloittajan mainitsemaa palkkaa mistään työstä, eli olin hetken palkkatyössä j aloppelämä omana yrittäjänä.

      pärjään hyvin, ei velkaa ja säästöjä on melko paljon, lapset on koulutettu ja hyvissä viroissa kaikki, se on niin miehestä kiinni tämä elämän kulku.

      • Anonyymi

        jäi sanomatta että olen koko eloni aikana saanut yhteinnan tukia kymmenen päivää umpparileikkausesta ja siinä se sitten olikin.

        se on niin miehestä kiinni eikö olekkin.


      • Anonyymi

        Eipä kuule mene ihan noinkaan. Työnantajat eivät ota vajaakuntoisia töihin vaikka olisi kuinka hyvä koulutus. Kaikilla ei ole myöskään rohkeutta/soveltuvuutta ryhtyä yrittäjiksi. Elämä ei Todellakaan ole ihmisen omista valinnoista kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kuule mene ihan noinkaan. Työnantajat eivät ota vajaakuntoisia töihin vaikka olisi kuinka hyvä koulutus. Kaikilla ei ole myöskään rohkeutta/soveltuvuutta ryhtyä yrittäjiksi. Elämä ei Todellakaan ole ihmisen omista valinnoista kiinni!

        Se on kuule juuri omista valinnoista kiinni. Sen kun myönnät ensin niin sitten voit pikkuhiljaa alkaa ottamaan vastuuta omasta elämästäsi. Se kuule kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule juuri omista valinnoista kiinni. Sen kun myönnät ensin niin sitten voit pikkuhiljaa alkaa ottamaan vastuuta omasta elämästäsi. Se kuule kannattaa.

        "Omista valinnoista kiinni"
        Toiset ovat tosiaan jo ennen kuin heidät on edes siitetty niin he ovat itse ohjelmoineet itsellensä riittävän menestyksen geenit.
        Lisäksi he aina ovat ohjelmoineet elämänkulkunsa niin ettei esim. kukaan rattijuoppo yllättäen aja heidän päällensä eikä myöskään itsemurha-autoilija ym.vast. ..... No oikeasti .. jotkut ovat vain jääneet ajattelussaan ja elämänymmärryksessään joidenkin teini-ikäisten kuolemattomuusharhan valtaan...


    • Anonyymi

      Kyllä tuo 1500 €kk kelpais käteen jääväks osaks mut toive ajatteluu niija ku sais ees ton palkan kk

    • Anonyymi

      Sinähän saa asumistuet jamuutkin tuet vaikka käyt töissä tuolla palkalla. Mutta järki on kaukana yleensäkin kuka viitsii tehrä aivotonta työtä johon toi palkka viittaa.

    • Anonyymi

      En oo ikinä saanu nuin paljon palkkaa..!!

    • Anonyymi

      Totta kai.

    • Anonyymi

      Mun palkasta jää käteen vähän reilu 1200€ kuussa eli sulla on vielä hyvä tilanne. Itse kituuttelen kaikesta, mutta silti pystyn ulkomaanreissuihin vähintään kerta vuoteen. Paljon on kiinni siitä, miten on muita kuluja ja miten hyvin osaa jakaa sen rahan käytössä.

    • Anonyymi

      Elä 800e ja mieti vasta sitten

    • Anonyymi

      Varhaiskasvatuksen parissa siellä kuuluisalla kriittisellä alalla ja samoissa mennään.

    • Anonyymi

      Pakko on ollut käydä 30 vuotta pienellä palkalla. Ja vielä muutama vuosi käytävä.

    • Anonyymi

      Onko vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Tottakai.taksissa normaali.

    • Anonyymi

      Taidat maksaa liikaa veroja jos 300€ maksat kuussa tosta palkasta

    • Anonyymi

      Jos ei kannata, on maan sosiaalijärjestelmä täysin metsässä. Ja niinhän se onkin, eihän vaihtoehdon pitäisi olla edes laillista.

    • Anonyymi

      Kannattaa. Työelämässä kehittyy ja palkka nousee. Työkokemus myös tärkeää, jos etsit parempaa paikkaa. Kotona makaamalla ei ole tulevaisuutta..

    • Anonyymi

      AY - pomojen palkat liikkuvat 300000-450000 euron välillä. Ovat ajamassa sinun etujasi, kiitä heitä.

    • Anonyymi

      Riippuu elämäntolanteestasi. Itselläni ei kannattanut. Lopetin itseni rääkkäämisen, turha pikkupalkalla uuvuttaa itseään. Nyt ihana kun on aikaa tehdä osa-aikatyön ohella muutakin kun olla jatkuvasti väsynyt ja kärttyinen.

    • Anonyymi

      Ei saisi olla niin, että onko järkeä. Jokaisen on itse hankittava elantonsa eli on järkeä. Vastikkeetoman rahan jakamisen on loputtava.

    • Anonyymi

      Eihän tuo ole edes kovin huono.Hoitoalalla ei saa aina edes tuollaista palkkaa käteen.
      Tyttö siivoilee ja saa käteen jotain 1300 e,sillä on tultava toimeen.
      Mutta suosittelen opiskelua johonkin paremmin palkattuun ammattiin,koska eläke jää tosi pieneksi noilla tuloilla.

    • Anonyymi

      Mulle riittää 10000/kk elämiseen.

    • Anonyymi

      Jos ei ole ylivoimaista, terveydellistä estettä niin tärkeintä on elättää itsensä työtä tekemällä moraalittoman loisimisen asemesta.
      Vaihdoin usein työstä työhön mutta aina otin vastaan saatavissa olevan.
      Kun eräs määräaikainen loppui vaihdoin vauhdissa toiseen jossa palkkani oli noin 50% edellisestä. Aikansa sitä ja sitten taas vihreämmälle oksalle.
      Olen aina tehnyt mitä tahansa teettäjä on uskaltanut antaa tehtäväkseni.
      Kaikki työni olen tehnyt niin hyvin kuin olen pystynyt.
      Muutaman kerran palkaani on korotettu pyytämättä.
      Enkä ole koskaan pyytänyt lisää liksaa. Jos panostani ei ole arvostettu niin olen vaihtanut parempaan.

    • Anonyymi

      Aina kannattaa käydä töissä niin kauan kuin vain pystyy terveyden ja iän puolesta.
      Kaikkea elämää ei voi ostaa rahalla, eikä kaikkea maailman tavarapaljoutta tarvitse pystyäkään ostamaan, onni löytyy aivan muista asioista elämässä kuin materiasta.
      Joutilaisuus on tappavaa, niin kauan kuin kykenee, on hyvä tehdä töitä, vaikka se välillä rasittaisikin - sen huomaa viimeistään vanhana pappana, kun aikaa on liikaa ja turhaantuminen iskee.

    • Anonyymi

      Kyllä aina työ kannattaa kuin jäädä lusmuilemaan.

    • Anonyymi

      Tienaan 5000e/kk josta veroja ja maksuja menee 43% EI OLE JÄRKEVÄÄ KÄYDÄ TÖISSÄ!!!!!

      • Anonyymi

        Älä hölmöjä puhu. Lapsellani on vähän yli 5000 € palkaa ja veroja vähintään saman verran kuin sinulla. Hän on ostanut oman kalliin asunnon ja sijoittanut rahaa osakkeisiin. On erittäin järkevää käydä töissä aina.


      • Anonyymi

        Veroprosentti tiippuu siitä että onko mitään vähennyksiä, joita saa esim. asuntolainalla.

        Silloin kun itse otin ensimmäisen asuntolainani, ja tulot oli tuolloin melkein tuplasti mitä kavereilla, niin veroprosenttini putosi pienemmäksi kuin kavereilla, jotka siis tienasivat minua vähemmän.

        Mutta olen muuten samaa mieltä, että ei kannata käydä töissä.


      • Anonyymi

        Asut verohelvetissä! Muuta jos voit. Ihan sama mikä suunta, kaikki ovat veroparatiiseja kun verohelvitistä katsoo.


    • Anonyymi

      Koskaan ei ole ollut noin suurta palkkaa ja töissä on lusittu

    • Anonyymi

      On. Hyvänä sinulle, eläkkeellesi, lapsillesi, mahd lainan saannille, oma vapaus, statuksellesi, jne 💪

    • Anonyymi

      Parempihan tuo on kuin joku kelan työttömyys korvaus.

      Ja käyt sentään töissä.

      Eli kannattaa.
      Elätät sentään itse itsesi.
      Ja maksat samalla 300 e veroja.

      Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Tuolla palkalla olen tehnyt töitä 43 vuotta. Sillä olen oman asuntoni maksanut ja lapset kouluttanut hyviin ammatteihin. Koskaan en ole yhteiskunnalta mitään apua pyytänyt. En ymmärrä teitä nykyajan nuoria, jotka odottavat koko ajan yhteiskunnan tukea sinne sun tänne. Hävetkää! Ja älkää varsinkaan tulko valittamaan huonoa eläkettänne tulevaisuudessa. Sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, avuttomia ja kiittämättömiä.


      • Anonyymi

        Nykyään ei saa edes asuntolainaa, jos bruttotulot 1800 euroa, joten pitää asua vuokralla ja kerryttää vuokraisännän omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ei saa edes asuntolainaa, jos bruttotulot 1800 euroa, joten pitää asua vuokralla ja kerryttää vuokraisännän omaisuutta.

        Vuokraisäntä kiittää😋 nam.


    • Anonyymi

      Jos mä saisin 1800€ tulisi siitä mulle noin 700€. Joten elvistele siinä sitten minimaalisen veroprosenttisi kanssa.

    • Anonyymi

      Kaikki tuet pois niin kyllä työt alkaa kiinnostamaan. Eikä tarvitse olla aloittajan kehumaa huippupalkkaakaan. Tuista on haittaa kaikille, siis muös tuen saajalle, joka passivoituu turhaan. Kaikki tuet pois!

      • Anonyymi

        Miten tukien poisto vaikuttaisi siihen että henkilö työllistyisi automaattisesti palkkatyöhön? Entä jos joutuisit tekemään työtä aluksi ilmaiseksi tai työharjoitteluna työnantajallesi, niin millä eläisit tuon ajan josta et saisi mitään korvausta, millä kävisit työssä? Vanhempiesi rahoilla? Onko jokaisella sellainen tukiverkko joka maksaa tarvittaessa?


      • Anonyymi

        Suomeen samat aselait kuin amerikassa niin toi onnistuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tukien poisto vaikuttaisi siihen että henkilö työllistyisi automaattisesti palkkatyöhön? Entä jos joutuisit tekemään työtä aluksi ilmaiseksi tai työharjoitteluna työnantajallesi, niin millä eläisit tuon ajan josta et saisi mitään korvausta, millä kävisit työssä? Vanhempiesi rahoilla? Onko jokaisella sellainen tukiverkko joka maksaa tarvittaessa?

        Olet oikeassa, eli ei mitenkään vaikuttaisi, paitsi korkeintaan siten että yhteiskunnalle tulisi yhtäkkiä melkoinen rasite kun joutuisi yhtäkkiä taikomaan päivähoitopaikkoja taapereille kun tukien poiston jälkeen kaikki äitiyspäivärahalaiset joutuisivat menemään töihin ja työntämään lapset päivähoitoon.

        Tuilla on toki tarkoitus, ja osa näistä tuista nimenomaisesti keventää muuta yhteiskunnan taakkaa.


    • Anonyymi

      En ole ikänä saanut suurenpasa palkaa ja l(kaupan työntekiä )koskaan ei ole käynyt mieles etten kävisi töis 😡

      • Anonyymi

        Älä välitä näistä työnvieroksujista tällä palstalla. Suurin osa suomalaisista arvostaa jokaista, joka käy töissä ja hallitsee itse omaa elämäänsä. Rahan määrä ei ole ihmisarvon mittari. Näitä Kelan tukipummeja taas ei arvosta kukaan. Pidä pää pystyssä ja ole ylpeä itsestäsi.


    • Ihminen ei elä suurilla tuloilla, vaan pienillä menoilla.

      • Anonyymi

        Se on kyllä totta. Toisaalta elääkö kissakaan pelkällä kiitoksella.
        Työnantajan on maksettava sellaista palkkaa, jolla tulee tässä yhteiskunnassa toimeen ja jää vähän pahan päivän varallekin.
        Ei voi olla yhteiskunnan tehtävä osallistua yksityisen puolen palkkojen maksuun. Kehno palkka voi myös kertoa kuinka paljon työsi teettäjä/ostaja sinun työtäsi arvostaa. Ei saa ymmärtää väärin, työsi hedelmän maksaja, eli asiakas saattaa arvostaa korkealle, mutta se ei ehkä välity sinulle asti. Mutta ah, ehkä se suomalaisen duunarin perusluonteeseen liitetty ominaisuus eli vaatimattomuus palkitaan sitten taivaassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä totta. Toisaalta elääkö kissakaan pelkällä kiitoksella.
        Työnantajan on maksettava sellaista palkkaa, jolla tulee tässä yhteiskunnassa toimeen ja jää vähän pahan päivän varallekin.
        Ei voi olla yhteiskunnan tehtävä osallistua yksityisen puolen palkkojen maksuun. Kehno palkka voi myös kertoa kuinka paljon työsi teettäjä/ostaja sinun työtäsi arvostaa. Ei saa ymmärtää väärin, työsi hedelmän maksaja, eli asiakas saattaa arvostaa korkealle, mutta se ei ehkä välity sinulle asti. Mutta ah, ehkä se suomalaisen duunarin perusluonteeseen liitetty ominaisuus eli vaatimattomuus palkitaan sitten taivaassa?

        Työnantajan ei ei tarvitse maksaa enempää kuin työstä maksetaan. Työntekijän harteilla on paljonko haluaa ansaita ja missä työssä. Ja se, jos haluaa ansaita enemmän vaatii hieman työntekijältä itseltään viitseliäisyyttä. Enemmän kuin luukulta luukulle juoksua.
        Kenenkään velvollisuus ei ole elättää toista aikuista tervettä ja työkykyistä ihmistä.


      • Anonyymi
        Täystyö11istetty kirjoitti:

        Työnantajan ei ei tarvitse maksaa enempää kuin työstä maksetaan. Työntekijän harteilla on paljonko haluaa ansaita ja missä työssä. Ja se, jos haluaa ansaita enemmän vaatii hieman työntekijältä itseltään viitseliäisyyttä. Enemmän kuin luukulta luukulle juoksua.
        Kenenkään velvollisuus ei ole elättää toista aikuista tervettä ja työkykyistä ihmistä.

        Korona on viimeistään paljastanut että työnantajilla on väärä käsitys itsestään kun heidänkin toimintaansa tuetaan niin valtavasti. Työntekijät ne sen arvon yrityksille tuovat ja työnantajat yrittävät vain hyötyä heidän työstään mahdollisimman paljon. Yrittäjille on muodostunut käsitys että yrittäjä tekee automaattisesti jotain merkittävää josta kuuluisi ansaita erityisen paljon vaikka koko toiminta perustuisi vain kestämättömästi tukien ja työvoimalainsäädännön hyödyntämiseen. Jos yrittäjä hakee vain pikavoittoja lyhyellä aikavälillä niin se kaatuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korona on viimeistään paljastanut että työnantajilla on väärä käsitys itsestään kun heidänkin toimintaansa tuetaan niin valtavasti. Työntekijät ne sen arvon yrityksille tuovat ja työnantajat yrittävät vain hyötyä heidän työstään mahdollisimman paljon. Yrittäjille on muodostunut käsitys että yrittäjä tekee automaattisesti jotain merkittävää josta kuuluisi ansaita erityisen paljon vaikka koko toiminta perustuisi vain kestämättömästi tukien ja työvoimalainsäädännön hyödyntämiseen. Jos yrittäjä hakee vain pikavoittoja lyhyellä aikavälillä niin se kaatuu.

        Onneksi en ole enää työnantaja, niin ei tarvitse almuilla elää.
        Onneksi olen ajat sitten lopettanut "yrittämisen". Kun tekee kaiken työn itse, niin ei tarvitse kuin nauttia työnsä tuloksista ilman minkäänlaisia hermopaineita. Ja tappeluita annattiyhdistys mafiosojen kanssa.


    • Anonyymi

      On kyllä väärin puhua ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta,sillä jos tienaat bruttona 4000€ urakkatöissä,silloin ansiosidonnainen on tuosta summasta bruttona 1200€ siitä verot niin jokainen voi laskea siitä mitä käteen jää.
      Elikkä monikaan joka maksaa liittojen jäsenmaksuja ei tiedä todellisuudessa ansiosidonnaista saa jos jää työttömäksi. Suosittelen laskemaan,niin ymmärrätte mistä kirjoitan.

      • Anonyymi

        Minä tienasin raksalla 2900 bruttona, nyt saan 1150 nettona ansiosidonnaista.


    • Yhteiskunnanko se joutenolo pitäisi kustantaa? Mä en voi käsittää tuommoista ajattelumaailmaa. Turvaverkon hyväksikäyttäjiä on niin paljon, että iso osa joutas töihin.

      Sosiaaliturva pitää olla mutta vain niille ketkä sitä oikeasti tarvii. Kaikki tukikikkailijat töihin ja mars.

      Sitä paitsi työ on paljon muutakin kuin pelkkä palkka. Pysyt yhteiskunnan menossa mukana, sosiaalisetsuhteet ja paljon muuta.

      • Anonyymi

        Kyllä pysyn yhteiskunnan menossa ja aion elää kauan, kun työ ei rasita. En käytä alkoo tms. syön terveellisesti , osa tulee omasta maasta kun olen vuokralla 2 ha tontilla ja prisma on mettän takana alle 1 km päässä.


      • Anonyymi

        Kuinka paljon näitä "hyväksikäyttäjiä" todellisuudessa on?
        Kuinka merkittävästä asiasta/menoerästä on kyse?
        Ketkä oikeasti sosiaaliturvaa tarvitsevat ja mistä siinä on kyse?
        Yhteiskuntarauhasta, työvoimareservistä, ihmisten polkemisesta, syrjäyttämisestä, tulonsiirrosta omistajille?
        Kuka nykyisestä asiantilasta hyötyy? Jos nyt ajatellaan vaikkapa asumistukea. 15 % Suomen väestöstä sai vuoden 2018 lopussa asumistukea! Mikähän luku mahtaa olla nyt. Summana se kuitenkin ylittää 2,1 miljardia euroa. Eli yli 2100 miljoonan euron tulonsiirto omistaviin taskuihin. Suomessa rikkain 10 % omistaa yli puolet Suomen kaikesta yksityisestä varallisuudesta. Onko siis huono-osaisuus kokonaan yksilön omaa syytä?


    • Anonyymi

      Mulla käteen 1300€.Brutto 3200.Ulosotto vie kolmanneksen.Ei tässäkään mitään järkeä ole tehdä raskasta työtä mistä jää käteen tollanen summa.Saa maksaa loppuelämän ulosottoa.Kun pääasiassa maksaa vain korkoja. Eikä pääoma lyhene yhtään.Kyllä tässä pää on hajoamassa.

      • Anonyymi

        Miten iso raha siellä ulosotossa on jos yli tonni menee kuussa pelkkiin korkoihin? neljännesmiljoona? jopa enemmän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten iso raha siellä ulosotossa on jos yli tonni menee kuussa pelkkiin korkoihin? neljännesmiljoona? jopa enemmän?

        Siksipä juuri suu säkkiä myöden, niin ei tarvitse kaveerata ulosottomiesten kanssa.
        Ellei ihminen elä omalla palkallaan, niin miten se voi paremmin pärjätä, kun alkaa maksamaan kaikesta enemmän (korot)?


    • Anonyymi

      Pakko

    • Anonyymi

      Tottakai on, eläkettä kertyy kuiteskin.

    • Anonyymi

      Työeläkettä kannattaa kerryttää vähintään 40€/kk koska sitä ei oteta huomioon kansaneläkkeen suuruutta laskiessa.
      Sitä enempää eläkettä ei matalapalkka aloilla ole välttämätöntä kerryttää koska yli neljän kympin menevä osa työeläkkeestä vähennetään suoraan kansaneläkkeen määrästä.

      • Anonyymi

        Siitä yli menevä osa kerryttää työeläkettä.


    • Anonyymi

      Onhan se parempi kun työttömyyskorvaus. Veroprosentti on mikä on. Kaikki kerryttää eläkettä ja kun tulee kokemusta ja lisää koulutusta vaikka tutkintona pääset etenemään ja paremmille tienisteille.

    • Anonyymi

      Ihan ok palkka,älä valita. Monet mikro yrittäjät ei edes saa tuota.
      Äänestä Vihreitä ja Sdp/Vas. niin kohta on taikaseinä palkka isompi.

      • Anonyymi

        joo satasia ja viiskymppisiä lupaavat, varmaan siksi että saavat siitä hommasta taas työllistettyä jonkun kaverin. JA KAVERILLE HYVÄ TILI.


    • Anonyymi

      1500e käteen Työstä. Asumisen ja parin laskun jälkeen käteen jää minulle ja lapselle 436e kk. Silti mieluummin käyn töissä.

    • Anonyymi

      Ihan mitä tienaat,pian leikavat euroja jolloin viimeinenkin järkevä työssäkävijä
      häviää.Markka-aikana työ tulot,menivät euroihin.Samallainen köyhyys jatkuu,
      paketit vain ovat erit.

    • Anonyymi

      Ei kannata tehdä mitään tuolla tuolla siitä vielä kulut pois

    • Anonyymi

      Voi voi , pitäiskö ostaa sillä lopputilipalkalla vaikka elämä!

    • Anonyymi

      Siis mitä tarkoitat, sitäkö että onko viisaampaa jäädä elelemään töissäkäyvien siivelle vai ansaita elantonsa itse.
      Juuri niiden takia, joilla ei omatunto kolkuta vaikka elävät pummilla siitä huolimatta vaikka voisivat tienata itse elantonsa tai ainakin osan siitä, haluaisin kaikkien tukien ja avustusten loppuvan.

      Mieti pienemmässä mittakaavassa tämä yhteiskunta.

      Mieti vaikka niin, että asuisit kolmen muun kaverisi kanssa saaressa, joka on teidän valtakunta.

      Olisiko mielestäsi oikeudenmukaisempaa, että kaikki tekee työtä mitä osaavat, ja saavat rahaa siinä suhteessa mikä on kenenkin taitotaso, vai pitäisikö sen pienimmän ansion saavan heittää homma läskiksi ja ajatella että tehköön nuo muut minunkin osuus ja elättäköön minut siinä siivellä.

      Mieti tilanne myös niin, että et ole se pienituloisin, vaan sinun kaveri.
      Haluaisitko tehdä hänenkin osuutensa ja elättää häntä.

    • Anonyymi

      Tottakai kannattaa mennä töihin.

      • Anonyymi

        Paitsi ei Helsinkiin.


    • Anonyymi

      En voisi kuvitella eläväni Suomessa jos ei viikkobudjetti olisi 1650€...

    • Anonyymi

      Etkö sä nyt tuolla elä.

    • Anonyymi

      Töihin kannattaa mennä vain ja ainoastaan isoihin yrityksiin.

    • Anonyymi

      ei suomessa ole pulaa töistä minäkin hain 2 kuormaautonkuljettajaa ja yhtä b-kortin omaavaa perämiestä laitoin työkkäriin hakuun ja tänne nettiin ni ei ainuttakaan soittoa kuukauteen ja palkkakin oli yli 3000e niin pysyköön sitten sossun elättinä ku ei huvita työt

    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa. Siitä kertyy eläkettä. Kun olet työssä, vaikka pienipalkkaisessa, sinun on helpompi saada parempi työpaikka. Työnantajat arvostavat työkokemusta ja sitä ettei työhistoriassa ole aukkoja. Työmahdollisuudet huononevat muutaman työttömyyskuukauden jälkeen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi minun pitäisi maksaa veroja, jotta sinä voisit olla kotona?

      • Anonyymi

        Joudut maksamaan veroja vaikka työttömyyttä ei olisi olemassa.


      • Anonyymi

        Meinaatko, että verot ovat vain työttömyyden hoitoon tarkoitettuja? Toivoisin kyllä, että rahaa riittäisi tarpeellisiinkiin menoihin, myös niille, jotka todellakaan eivät saa työtä. Työttömyysturva on hätäapua, ei työtä vieroksuvan ylläpitämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudut maksamaan veroja vaikka työttömyyttä ei olisi olemassa.

        Nope. Ei yhtään niin paljoa. Verorahoista maksettavat tulonsiirrot sinne tänne ovat menneet liiallisuuksiin. YLE (yritys) saa koko liikevaihtonsa veroista. Koirien agilityynkin meni verorahoja??? Työttömyysturva, no okei max 2-3kk on ok. Asumistuki vuokranantajille. Miksi tällainen on? No päättäjät SDP omistavat SAK-Kojamo kautta verovapaana kaikki määräämänsä tuet. Se on yhteisten rahojen laillista ryöstöä.


    • Anonyymi

      Vaihtoehto on minimieläke tulevaisuudessa. Minimieläke on nykyisin alle 800 €. Tuolla palkalla saat paremman eläkkeen. Voit saada myös paremmin palkatun työn koska sinulla on työkokemusta.

    • Anonyymi

      Me saadaan vaimon kanssa kummatkin 1900 nettona kuukaudessa eli 3800 € ,moni on sanonut että mitä järkeä raataa kun fattasta saa saman rahan melkein,no vähän jää plussalle eli mielestämme uhraus kannattaa.

    • Anonyymi

      Valtava palkkahan tuo on. En muista että muut kuin herrat olisivat saaneet yli 10000 markkaa kuukausipalkkaa.

    • Anonyymi

      On huono palkka. Jos kotona olemalla tienaa vain muutaman satasen vähemmän, niin mieti, rehkit sen takia noin 160 tuntia töitä kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Minä kerään tölkkejä tulin juuri kotiin ja laskin että tullut 670 euroa 7 päivään ihan hyvin.

      • Anonyymi

        No aika paljon olet tölkkejä muka löytänyt. Jos olet tehnyt joka päivänä yhtäjaksoisesti töitä olet löytänyt tölkin joka ainoa minuutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aika paljon olet tölkkejä muka löytänyt. Jos olet tehnyt joka päivänä yhtäjaksoisesti töitä olet löytänyt tölkin joka ainoa minuutti.

        siis 12 tuntia joka päivä


    • Anonyymi

      Kyllä paljon parempi kun kelan raha,tai joku
      Muu olen hyvin tyytyväinen
      ,että saan sen

    • Anonyymi

      On. Itelläni ei koskaan tuon yli palkka vaikka tein vaativia töitä. Ainut mitä en halua tehdä on teurasjätteiden siivous. Muuten kaikkee oon tehny alhaisemmasta päästä, olen tehnyt myös vaativampaa työtä till ex pääkäyttäjänä toistakymmentä vuotta. Palkka on aina ollut huono, alakantissa, silti pärjänny, olen nuuka, säästäväinen.

    • Anonyymi

      1500kk elää varsin mukavaa elämää.

      Mielestäni tärkeämpää on miettiä mitä se työ antaa?

      Vaikka töissä on kiirettäkin, se on hauskaa, kavereita, sosialinen tapahtuma, nostaa itsetuntoa.

      Itselleni riittää,

    • Anonyymi

      Ei sillä kyllä mihinkään kuuhun mennä. Itse saan osaeläkettä 1100 ja asumistuki 100 siihen päälle. Tosin säästän, kun ei ole työmatkakuluja, sekä on aikaa kierrellä etsimässä tarjouksia, kalastaa, poimia luonnon antimia...

      Elintasomme on varmaankin samaa luokkaa. Minulla se vain on mukavampaa.

    • Tietysti on, jonkun muun...

    • Anonyymi

      Sinun velvollisuus on käydä töissä, ei tukien varassa kuulu elää kuin pakon sanelemana ,Nuo tuet on heikko-osaisille ja kuten huomattu ei rahat mamujen hyysäyksen ja vetelien suomalaisten loisten takia enää riitä edes vanhuksille ja sairaaloille kunnolla!

      • Anonyymi

        Se on myös arvokysymys mihin hallitus rahaa syytää, ei ainakaan vanhuksiin, eikä suomalaisiin..


    • Anonyymi

      Eräs mies kerran sanoi että koska en ole tehnyt muistaakseni mitään syntymiseni eteen, niin elossa oleminenkin on bonus.

    • Anonyymi

      Itselle jää myös noin 1500€/kk käteen verojen jälkeen. Näillä palkoilla ei tulla eläkettä kartuttamaan, vaan eläke on mikä nyt sattuu takuueläke olemaan kun joskus 80-vuotiaana saa jäädä eläkkeelle.
      Pakollisten menojen jälkeen loppuosa (300-500e/kk) tuleekin sijoitettua osakkeisiin joiden turvilla elellään sitten eläkkeellä, jos hyvin käy niin elellään jo ennen eläkeikää.
      Ja jos menee vituiksi osakeisjoitukset niin so what, valtio pitää huolen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä saan asunnon kokonaan asumisrukena ja toimeentuloturvan muodossa.yht900e. Vuokra on 390e. Loppu raha jää elämiseen eli 510e. Lisäksi laskut maksaa kela.

      En kävisi tolla summalla.

    • Anonyymi

      Älä ole niin laiska ,pystytkö CV vaan yhden ryhmän hölmö

      • Anonyymi

        Laitatko saman Suomeksi?


    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa eläke kertyy ja saa lomarahaa.

    • Anonyymi

      Tuolla ALLE 2000€ palkalla tuli käytyä töissä kauvan........ ja nyt eläkeläinen 2v ja arvatkaapas mitä NYT jää käteen kuukaudessa kun makselee vuokran ym ym kulut..... hulppeet noin 700 EUROOO !!!!!! SUOMI rankaisee sitä kuka käy TÖISSÄ ja maksaa laskunsa mukisematta.... VIELÄ eläkeläiselle tulee MÄTKYJÄ !!! Voi SAATAVANA JUNAN PERÄLAUTOJA ???????... Täällä ei kannata duunarin omistaa MITÄÄN kun kaikesta rangaistaan...... VEROTTAJA !!!!!

    • Anonyymi

      Ei sun kyllä kannata tolla palkalla töitä tehdä. Jää työttömäksi vaan.

    • Anonyymi

      Perusta Haarakonttori tienaat helposti 5000€/kk?.

    • Anonyymi

      Ei kanata,lasten kasvattaminen tuolla palkalla takaa varman köyhyyden.
      Lapsille vieläpä velkavankeuden.
      Lasten kannalta Koti-Äidin/Isän palkka pitäisi olla vähintää aloittajan ilmoittama
      ja vieläpä 18 vuoden ikään saakka.Suomessa on 4 lapsisia perheitä jotka elävät aloittajan mainitsemalla /kk palkalla ja Kelan tuilla,silti köyhyys on joka päiväinen vieras!Jotkut tässä yhteiskunnassa yrittää vedättää,itselleen eläkemaksajia ja ilmaistyö-voimaa.

      • Anonyymi

        Marin 6 h 8pv työviikko ei käy riistäjillemme


    • Anonyymi

      Tarvitaan vain kansalaispalkka, pieni kuten 700-800€/kk jonka saa vastikkeettomana kaikki alle 2000€/kk tienaavat. Kansalaispalkka poistuu porrastetusti ansioiden noustessa lähelle 3000€/kk.

      Tai voidaan vaan jatkaa tällä samalla rataa ja kuvitella että noita matalapalkkatöitä löytyy ihmisiä tekemään, kun kotona oleilemalla saat samat rahat tukien muodossa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti Eläkeläiset poistetaan työmarkkinoilta niin matalapalkkatyövoimat
        liisäävät työpaikkoja.Niin kauan kuin eläkeläiset toimivat koti äiteinä ja iseinä auttamassa jälkipolvien kasvatuksessa ei tulla saamaan Suomeen kansalaispalkkoja.


      • Anonyymi

        Kansalaispalkan kuuluisi olla 2000€/kk vastikkeettomana jos on erehtynyt syntymään Suomeen!.


    • Anonyymi

      Nii, minul brutto n.3200 ja tilille tulee n.2000e...

    • Anonyymi

      On tuo kohtuullinen palkka. Varsinkin, kun sossun etuja voidaan leikata, työssä käyvät ovat paremmassa asemassa.

    • Anonyymi

      Suurin osa maailman ihmisistä tienaa vain noin 2 euroa päivässä. Globalisaation myötä etenkin heikkotuloisten tuloerot pyrkivöt tasoittumaan, joten tuo 1800 euroa kuukaudessa on palkka, joka tulee globalisaation myötä laskemaan rajusti Suomen saatua luotua halpatyömarkkinat Suomeen. Vaaemmistoliiton Anna Kontula ja kokoomuksen Juhana Vartiainen jättivätkin eduskunnalle lakiehdotuksen työvoiman saatavuusharkinnasta luopumiseksi, mikä käytännössä tarkoittaa halpatyömarkkinoiden luomista Suomeen ja sitä että heikoimman tulotason ihmisten palkat lähtevät entistä kovempaan laskuun.

      • Anonyymi

        9€/pv Arbeit Macht Frei!.


    • Anonyymi

      Tietääkö jotkut paljonko Suomella on "palkatonta piilotyövoimaa"jätemarkkinoilla.
      Joutuvat koton jo kertaalleen maksetuista arvonlisäveroina jätteistä lajittelemaan
      ilman palkaa maksamansa jättensä.Jopa niin että jätefirmat saavat 100% hyödyn.
      2 euron/h palkka on iso euro,tähän verrattuna.

      • Anonyymi

        Just noi laivalla tulleet polkee palkkoja ja nuolevat esim.siivousliikkeiden omistajia ja rikkovat työsuojelulakia minkä ennättävät.työ koordinaattorina virolainen,Misi sina ei tee 10h me tehään jätin työn ei enää ole intoa repiä terveyttään


    • Anonyymi

      Vastaus aloitukseen riippuu siitä, miten yhteiskunnan tuet hänelle tulisivat.

      Tukimuotojen vuoksi "marginaalivero" on sellainen, että työttömän toimeentulotukeen, työmarkkinatukeen ja asumistukeen verrattaessa työtunnille tulee aika pieni korvaus varsinkin siinä tapauksessa, että työssäkäynnistä aiheutuu merkittäviä matkakustannuksia.

      Jos aiemmin on ollut parempi palkka niin pitää tarkistaa miten paljon tuo pudottaa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta.

      Järkevyyteen vaikuttaa tietenkin myös se, miten pitkäaikaistyöttömyys heikentäisi mahdollisuutta saada paremmin palkattua duunia. Jo työssä oleva työllistyy helpommin kuin työtön joka työllistyy helpommin kuin pitkäaikaistyötön joka työllistyy helpommin kuin yli 50 vuotias pitkäaikaistyötön.

      Omien kokemusten perusteella en suosittele tuen varassa elämistä yhtään pidempään kuin on ihan pakko. Se rajoittaa elämää ja ajattelumalleja.

    • Anonyymi

      Ei! Vuokra 700€kk puh. Lasku 100. Eli 600 elämiseen siitä bussi lippu 60. Ei se kyllä kannata koska omat lääkkeet on jo 2-300ekk. Jäis n. 300 elämiseen!

      • Anonyymi

        Älä höpise, Suomessa lääkekulukatto on suunilleen 650 uroa, sen lisäksi joudut maksamaan vain 25 euroa per apteekissa käynti. Lääkkeet saa kolmeksi kuukaudeksi kerralla eli lääkäri määräämistä korvattavistä maksat max 750 euroa vuodessa.


    • Anonyymi

      Itse olin työllistettynä 7h päivä. 1100€ netto. Sain asumistukea.

    • Anonyymi

      Asumistuki ei ole turha. Eikä soviteltu päiväraha.

      • Anonyymi

        Ei ole turhia mutta tuet tekevät tuloloukun. Eli kun on tukien varassa niin työllistyminen pienellä palkalla ei paranna elintasoa mutta vie kaiken vapaa-ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole turhia mutta tuet tekevät tuloloukun. Eli kun on tukien varassa niin työllistyminen pienellä palkalla ei paranna elintasoa mutta vie kaiken vapaa-ajan.

        Nuo kannustinloukut eivät kuitenkaan ole työttömien vika.


    • Anonyymi

      Sen tajuaa ehkä vasta sitten kun eläkeikä häämöttää, että kannatti olla töissä, tai olis kannattanut. Nyt nuo pitkäaikaistyöttömätkin joille ei kaikki työ kelvannut itkee miten pieni eläke on kertynyt ja sehän on tietysti yhteiskunnan syy.

      • Anonyymi

        Riippuu vähän saiko työstään mitään arvostusta ja kiitosta edes juuri rahallisesti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos vuokrasi on 500 euroa, niin kannattaa.

    • Anonyymi

      Tässä viestiketjussa ei ole taidettu käsitellä sitä asiaa, että "hanttihommatkin" voivat olla väylä eteenpäin. Tosi moni fiksu työnantaja arvostaa sitä, että on tehnyt ylipäätään jotain eikä vain kaivellut napaansa sohvalla. Olen ollut tosi monessa rekrytointiprosessissa mukana ja täytyy sanoa, että jos CV:ssä näkyy kuukausien/vuosien aukkoja, joita ei ole selitetty millään, niin sellaiset hakijat karsiutuvat jo heti ekalla kierroksella.

      Minä valmistuin aikoinaan keskelle lamaa 90-luvun alussa. Työttömänä en silti ole ollut koko työurani aikana juurikaan, koska olen ollut valmis ottamaan myös huonommin palkattuja hommia ja semmoisia, jotka tuntuu olevan vähän askel taaksepäin. Aina on kuitenkin joka hommasta jotain oppinut ja aina on voinut osoittaa omaa aktiivisuutta, jotta pääsisi opettelemaan sellaisia hommia, mihin on taipumusta tai mikä kiinnostaa. Tällä taktiikalla olen saanut esim. jatkettua määräaikaisuuksia.

      Vaikka palkka olisi nyt juuri huono, niin palkalla on taipumus nousta väkisinkin. Jo pelkästään nyt käynnissä oleva TES-kierros nostaa monella palkkaa esim. 3 % ja moni työnantaja tarkistaa palkkaa esim. koeajan jälkeen.

      Työssä voi päästä myös koulutukseen ja silloin tällöin on esim. pikkujoulua, kevätliikuntapäivää yms joissa on ilmaiset ruoat. Jos työssä on työterveyshuolto, niin sekin on iso plussa, jos pääsee pois terveyskeskuksen jonoista. Moni saa myös työn kautta kavereita ja sosiaalisia kontakteja, joista on iloa moneen kertaan. Itse ainakin nauran töissä oikein kunnolla vähintään kerran päivässä.

      Ilman muuta töihin vain reippaalla otteella, niin puolen vuoden päästä on varmasti jo parempi tilanne.

    • Anonyymi

      1500 € on ihan hyvä palkka käteen saatuna, jos perinyt tai jo maksanut asuntosi.
      Työnantajalle työsi maksaa noin 3000 €.
      Pystyäkseen maksamaan tuon summan, työnantajasi pitää voida veloittaa omilta asiakkailtaan noin 10000 €, muuten tulee konkurssi.
      Mieti, onko tekemäsi työ sen arvoista, että loppuasiakkaat haluavat maksaa siitä näin paljon

      • Anonyymi

        Ihmisillä on vain se ikävä taipumus, että omien kustannusten pienentäminen ei tunnu kiinnostavalta. Vanhempien kotoa muutetaan vuokra-asuntoon, kun asp-tiliä ei viitsinyt avata. Uusi vuokra-asunto pitää kalustaa uusilla huonekaluilla, vaikka käytettyjä saisi aivan ilmaiseksi tai ainakin halvalla. Auto pitää hankkia, eikä mikä tahansa auto vaan sellainen johon omat säästöt eivät riitä. 1500€ käteen saatuna on todella hyvä palkka sellaiselle, jolla on nyt omistamassaan yksiössä vastike 120€ tai kaksiossa 200€, sisältäen sähkön, osamaksusopimuksia nolla ja tapa laittaa säännöllisesti säästöön 500€ kuukaudessa, joka tuosta 1500€ nettopalkasta jää melkein väkisinkin säästöön, mikäli se asunto on aikoinaan ostettu ja maksettu. Vuokra-asujalla 1500€ palkasta maksetaan vain vuokraisännän säästöt. Ne jotka eivät aikoinaan päättäneet elää "köyhästi" sitä aikaa, mikä menee oman asunnon velattomaksi tekemiseen, elävät usein loppu elämänsä naristen pienestä palkasta, joka ei riitä mihinkään.
        Työnantajalle tuollainen 1500€ nettona saava työntekijä ei tosiaan ole mitään halpatyövoimaa, Suomessa ei ole halpatyövoimaa, piste.
        Suomessa ei asumistuesta ja korkeasta minimipalkkatasosta johtuen ole myöskään halpaa vuokra-asumista, piste.
        Kaavoitus monopolin omistat ovat myös syyllisiä korkeisiin hintoihin, pitämällä niukkuutta yllä. Myös rakentamisen jatkuvasti tiukkenevat määräykset nostavat uusien talojen hintoja roimasti, vanhoissa jatkuvasti lisääntyvillä määräyksillä on remonttien hintoja korottava vaikutus.


    • Anonyymi

      Koulun jälkeen 2 minunkin pojista oli 3 kuukautta töissä kokonaan ilman palkkaa.
      Nyt molempien palkat on reilusti ylittänyt minun oman, hyvänä pitämäni, palkan.

    • Anonyymi

      Älkää käykö töissä mutta älkää sitten eläkkeellä ulisko niistä minimieläkkeistänne. Työssäolo kartuttaa eläkettä. Eläkefirmalta saa pyydettäessä laskelman sen suuruudesta

      • Anonyymi

        Taisit unohtaa että pienellä palkalla saat vain takuueläkkeen, jonka siis saat myös ilman sitä pienipalkkaista duunia.


    • Anonyymi

      Tottakai,pitää tehdä halvalla ja paljon jotta saadaan kustannettua etelänmaiden sosiaaliturva ja terveydenhuolto vatikkeettomina tukipaketteina , meidän omasta sosiaalituesta voidaan leikata reilusti pois vaikka eu:ssa väittävät ettei ole riittävan suuruiset tuet , koita totutella itsesi nälkään ja toivo että pysyt terveenä.

    • Anonyymi

      Tietenkin on järkeä. Jos kukaan ei suostuisi 1800 euron palkalla töihin, työnantajat joutuisivat korottamaan palkkatarjoustaan ja se on aina työnantajan uudesta mersusta pois. Ethän halua, että työnantajasi joutuu ajamaan jollakin 3 vuotta vanhalla louskulla?

    • Anonyymi

      Aika monella on tämä samansuuruinen palkka ja ei mitään tukiakaan asumisessakaan.

    • Anonyymi

      Työssä käymällä lunastaa paikkansa yhteiskunnassa. Jos on suomalainen ja mielummin loisii muiden rahoilla kuin tienaa elantonsa, ei silmissäni ansaitse ihmisarvoa. Ja turha sotkea esim. pakolaisia tai muita vähemmistöryhmiä tähän, heidän työ on monikulttuurin julistaminen.

      • Anonyymi

        "Paikka yhteiskunnassa" menee samaan schaisse-kastiin kuin "Se on kutsumusammatti" :D


    • Anonyymi

      Pomosi urheiluauto on upea ja nopea.

      • Anonyymi

        Pomo on urheiluautonsa ansainnut käymällä koulunsa hyvin.


    • Anonyymi

      Tottakai on, kyllä sillä toimeen tulee, varsinkin jos ei asu pk-seudulla. toinen syy on eläkkeen kertyminen. Itse eläkeläisenä tiedän, että eläkettä kertyy parhaiten saamalla palkkaa, se saattaa olla sinulla vielä kaukana, mutta tulee eteen ennemmin kuin huomaatkaan.

    • Anonyymi

      Mieluummin töissä vähän pienemmällä palkalla kuin loisimassa muiden rahoilla.
      Ei ole häpeä käydä töissä mutta loisiminen on.

      • Anonyymi

        Sano Yritystukiloiset ja Maataloustukiloiset jotka elätät

        Elöttrjä on tuki yrittäkät


      • Anonyymi

        Kirkas kruunu odottaa sinua jossain tulevaisuudessa. t Porvaristo


    • Anonyymi

      Minä saan 1200e käteen kk ja ihan hyvin sillä toimeen tulen,ja noilla tuloilla on oma asunto,auto ja kesämökki.Idea on pienet menot.

      • Anonyymi

        Kai auto on kumminkin kallis?


    • Anonyymi

      1800€ on hurja palkka suomalaiselle duunarille joka on laiska ja jatkuvasti vaatimassa lisää. Aina istumassa tauolla ja huutamassa että TESissä sanotaan näin ja näin. Ruokatunnit venyy ja kahvitunnit ruokatuntien mittaiset. Taitavat varastaakin heti kun silmä välttää. Kalliiksi tulee. Ulkomaalaiset tekee paljon halvemmalla, eivät narise työajoista ja ylityökorvauksista, ovat ahkeria ja eivät joka asiassa vaadi lisää sitä ja tätä. Oikeastaan liikaahan tuo 1800 on!

      • Anonyymi

        En voi sietää ahneutta ja siinähän duunari on mestari.


      • Anonyymi

        Onhan se väärin että työnantaja allekirjoittaa että noudattaa TESiä, ja kun duunari vaatii että noudatetaan TESiä niin se ei enää käykään työnantajalle...Ahne duunari perkele :D ROFLMAO


    • Anonyymi

      Kuule. Minulla jää verojen ym. jälkeen käteen rapiat 1400 e ja teen ihan kokopäivätyötä ! Iso laina niskassa, yksin olen, elän ja maksan kaiken. Vuokran, laskujen ja lainan jälkeen elämiseen jää pari sataa/kk. Enää 4 vuotta tätä paskaa niin sitten laina on maksettu ja käteen saattaa jäädä huomattavasti enemmän : )
      Jos nyt luovutan, laina ja muut laskut jäävät maksamatta, luottotiedot menevät enkä saa aikoihin yhtään mitään, lopulta ei kannata käydä enää töissä koska ulosotto viel kolmasosan tuloista ja velkojen korot vaan kasvaa...Joten. Jos sulla jää enemmän kuukaudessa käteen kuin se pari sataa mikä minulla niin mene vaan sinne töihin aamulla :) Tsemppiä, kaikille pienituloisille <3

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      UUSI PALKATYÖN VERO 5-39 % POISTOINEEN YKSI ILMOITUS Paluu entiseen

      Suomi Veroparatiisi Makksi Luomme uuden Järjestellmä Työ kannattavaksi
      Kotitaloden Alvi alas n 14 % Huviverot 7-10% Tansipaikat Takaisin

      Eläke On ansaittu eläke 5-39%Aito Moraale Jorma Hautabacka

    • Anonyymi

      Kela Ja Sos ei Toimi §

    • Anonyymi

      Ei oo mitään järkee kun laskee tuet. Otan itseni esimerkiksi.

      Vuokra 560€
      Toimeentulotuen perusosa 502,21€
      Sähkö 20€/kk
      Lääkkeet 50€/kk

      = 1132,21€. 1500€ - 1132,21€ = 367,79€

      Tähän ynnäät että sulla menee töissäkäydessä enemmän ruokaan ja polttoaineeseen. Neton netto on ehkä 200€/kk. Riippuu paljonko arvostat extra 200€?

    • Anonyymi

      Jos olet 1500€ nettona kk saava mies ei paljoa naurata. Kukaan nainen ei halua miestä joka elää lähestulkoon kädestä suuhun. Naiset tuntuvat yleensä uskovan minun saavan nettona edes jotain 1800-2000€ luokkaa. Yksi valitti kerran paskaa palkkaansa ja en kehdannut edes sanoa saavani 100€ kk vähemmän. Enkä nyt tarkoita juovani rahojani mutta kun pakolliset menot on maksettu ei säästöön tahdo jäädä oikein mitään No jos joku nainen huolisikin tyhjätaskumiehen niin eihän mulla yksinkertaisesti olisi varaa elättää perhettä. Jos nainen on yhtä pienituloinen oltaisiin rutiköyhä sossuperhe huolimatta kokopäivä työstä. Kyllä se vituttaa kun sulla ei ole varaa koskaan matkustella Tallinnaa pidemmälle tms. Pahinta on kuitenkin toi ettei sulla olisi varaa edes yhteen lapseen.

      • Anonyymi

        "ei varaa elättää perhettä" Ja tässä hyvät naiset ja herrat, on syy lapsikatoon Suomessa. Olkaa hyvät ja tehkää tällä tiedolla jotain.


    • Anonyymi

      Tuet pitäisi kohdistaa pienipalkkaisen työn tekijälle, nyt muutaman satasen nosto työttömästä-->töihin, rasittaa taloutta kohtuuttomasti. Verotus, matkakulut ym syö nopeasti sen, että on "hienoa kun pääsi töihin" osalla talous menee jopa miinukselle

    • Anonyymi

      ..ikävää, että asuminen maksaa liikaa ja elintarvikkeista myös rahastetaan miljardi voittoja. Vuokraamisesta saa miljardi voittoja, sosiaaliset asuntorakennuttajat rahastavat törkeästi ja samalla nousevat omistusasuntojen hinnat.
      Ilman muuta pitää olla työssä ja pyrkiä tekemään vaikka toista työtä, jos muu ei auta. Mikä muu voisi olla vaihtoehtona? Palkka on ihan hyvä, mutta Suomessa se ei riitä elämiseen. Se on ongelma...

      • Anonyymi

        ...'Mikä muu voisi olla vaihtoehtona?'...

        Hakea tukia!


    • Anonyymi

      Miettikää eläkettä. Nyt esimerkiksi mukava 2 tonttua. SDPn leikattu indeksi pienentää suhteellista summa kun inflaatio käynnistyy. Ja keskuspankit painavat nyt niin paljon rahaa, että takuuvarmana käynnistyy. Kohta eläkettä on (suhteessa) vaan 1000 €.

      • Anonyymi

        1000 euron eläke on ihan hyvä eläke!


    • Anonyymi

      Mulla on palkka n.3000€ ja käteen jää
      n.2000€, verottaja nappaa mukavasti.
      <tuo 1800€:n palkka ja käteen 1500€ ei ole ollenkaan huonosti>

    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä töitä! Ole iloinen jos voit tehdä töitä ja olet terve! Tuo on todellakin hyvä palkka, jos käteen jää 1500 euroa. Itselläni nettopalkka täysillä tunneilla ollut paljon pienempi kuin 1500 euroa, noin 1100 euroa. Tällä hetkellä en tosin voi tehdä töitä, joten netto on paljonkin 1500 alle, juurikin nipinnapin sen 1000 euroa. Hyvä muistaa, että palkka on niin alakohtainen, ja elämässä on niin paljon muutakin kuin työ ja palkka. Ihminen voi elää onnellista elämää pienelläkin palkalla! Suurin palkkani ikinä on ollut 1800 nettona ja se oli vain yhtenä kuukautena kun tein töitä noin 40 tuntia per vko. Muutoin aina 1100-1300 euroa nettona kuukaudessa. Olen jo lähemmäs 40v.

      • Anonyymi

        Voi ihminen elää onnellista elämää isommallakin palkalla, joillekin se voisi olla jopa helpompaa jos rahaa olisi 2x enemmän.


    • Anonyymi

      Olen alle tuonkin mennyt töihin. Nälkä meinasi tulla sillä liksalla. Työniloa!

    • Anonyymi

      Tärkeintä on oman elämän mielekkyys, mistä se sitten kullakin muodostuu.

    • Anonyymi

      Olen kaupan alalla vajailla tunneilla ja palkkani on juurikin tuota luokkaa. (Jos sitäkään, riippuen tunneista)
      Välillä tuntuu, että tuttavani, jotka "elävät kelan rahoilla" pärjäävät taloudellisesti paremmin kuin minä. He saavat esimerkiksi reseptilääkkeitä toimeentuki-päätöksellä kun taas itse joudun miettimään raskinko hakea lääkkeitä lainkaan.
      Aion kyllä etsiä tulevaisuudessa koko ajan työtä, jossa olisi täydet tunnit ja sitä myöten enemmän palkkaa.
      Pidän työstäni ja varmaan mielenterveys rakoilisi ilman töitä, mutta välillä turhauttaa.

      • Anonyymi

        ...'kun taas itse joudun miettimään raskinko hakea lääkkeitä lainkaan.'...

        Hae tukia ja toimeentulotukea aivan samaan tapaan kuin tuttavasi!

        Jos et osta ja käytä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä, ja tapahtuu jokin vahinko työaikana, niin siinä voi käydä niin että mikään vakuutus ei korvaa koska vakuutuslääkäri kirjoittaa paperin jossa todetaan että olet itse omalla laiminlyönnilläsi aiheuttanut vahingon, ja siihen ei ole vastaan sanomista.

        Aivan samalla tavalla jos ajat autoa kännissä, ja jotain tapahtuu, niin syyllinen on sinä koska olit alkoholin vaikutuksen alainen, ja asiaa ei tutkita sen enmpää lainkaan. Oikeudellekin riittää että selitys että oli alkoholin vaikutuksen alainen.


    • Anonyymi

      Minun kk ansioni kk on 674.30€/repikää siitä . 1500£/kk minä eläisin tuolla ku prinsessa.

    • Anonyymi

      Riippuu kai elintasosta, mitä tekee jäjelle jääneille rahoilla. Laskut pitää maksaa ja ruokaa ostaa, muu on vapaaehtoista kuten ravintolareissut, auto, harastukset jne. Sit jos vielä löytää sen kumppanin alkaa tarkempi talous.

    • Anonyymi

      En kyl tekis 1500 töitä, alin palkkani ollut 1600, varastomiehenä.

    • Anonyymi

      Aina kannattaa tehdä töitä. Jotenkin kummastuttaa tämä keskustelu, ettei kannattaisi tehdä töitä. Sosiaalituet on tarkoitettu viimeiseksi oljenkorreksi ja meidän kaikkien kynnelle kykenevien on otettava vastuu itsensä elättämisestä.

      Menin vuonna 2005 6,69 € tuntipalkalla töihin (40 h/vk sopimus). Siitä ei kovin hääppöisesti saatu kuukaudessa, mutta ansaitsin itse elantoni ja nyt palkkani on 2750 €/kk. En ole rikas, mutta tulen toimeen omillani.

    • Anonyymi

      ei.

    • Anonyymi

      Hyvä palkka saattaa olla tyytymättömyyden aihe.
      70-luvun alkupuolella vitutti hillittömästi koska maksoin palkkatulostani veroennakkoa 47,5%!
      Tuo jakso käynnisti lopunikäisen asenteeni välttää veroa jos mahdollista.
      Työpalkoista kulukorvauksina niin suuri osa kuin mahdollista.
      Ok:n rakennustöistä auton ruostesuojaukseen pimeänä. Ja paljon muuta.
      Noiden vuosien jälkeen olen myös minimoinut ALKOssa asioinnin.
      Ulkomaan automatkoilta takapenkin alusta täynnä viskiä ja konjakkia. Pirtua 2 x litra mattavalkoisissa muovipulloissa takakontin kamojen joukossa.
      Pontikan keittelyä parikymmentä vuotta.
      Tekohampaat yms. ilman kuittia.
      Ylipäätään kaikki palvelut pimeänä jos mahdollista.
      Nykyisen eläketulon kanssa ei pysty kikkailemaan.

      70-luvun "hyvä" palkka on siis ollut lopunikäisen tyytymättömyyden lähde.

    • Anonyymi

      Sinähän varsinainen loiseläjä oot kun et veroja kierrät. Kyllä kuitenkin terkkaan mennään palveluja vinkumaan ja muita palveluja käytetään sen kuin keretään!

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat 47,5%:a niin olen nyt ollut "eläkkeellä" yli 20 vuotta ja tuosta ajasta oikealla eläkkeellä 11 vuotta. Vajaakertyneestä eläkkeestäni maksan veroa 28% ilman taivasosuutta. Reaaliarvo on laskenut inhottavan paljon.
        Missään vaiheessa en ole päässyt nauttimaan tukiaisista.
        Vaimoni eläke on 1027,95€/kk joten eihän tässä ole hätäpäivää!

        Emme mene pieneläkeläisen vaimoni kanssa terkkaan vinkumaan vaan tarvitessamme todellista terveydenhuoltoa käytämme yksityisiä.
        Minun ja vaimoni kaihileikkaukset, minun olkapääni ja polveni, silmäleikkaukset, suolistosyövän korjausleikkaus, vuosittaiset labrakokeet. Joitakin kokeita vuosittain useamminkin.
        Vaimoni vinkujien tunaroivien allergiahoitojen korjaus yksityisellä. Yms. Yms.

        Esimerkkinä viimeisestä vinkumisesta. Ikivanha nastahammas irtosi. Sain Hammasvelholta ajan parin päivän päähän. Kuvaus, puudutus ja juuren pois repiminen kappaleina.
        Vinkuva KELA osallistui laskuun 16,40€:n panoksella. Itselleni jäi maksettavaa 164€. Jos tuo 16,40€ aiheuttaa suuruudellaan jollekin vatsanväänteitä niin voin lahjoittaa sen johonkin yleishyödylliseen.


    • Anonyymi

      No kuule,kyllä sillä jää henkiin. Hoitajan palkka on "uran huipulla" tuo jos sinulla ei ole pyhä,ilta ja yövuoroja. Ja nuo lisätkin on norm. N.200e /kk lisänä. Näillä mennee moni moni hoitaja kunnallisessa työssä..

    • Anonyymi

      Jos et käy töissä niin tuskin eläkettäkään saat isosti

      • Anonyymi

        Ja eläkkeellä joudut sitten turvautumaan toimeentulotukeen joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Kannattaa olla vaikka pienemmälläkin palkalla. Työnkuva ja palkka voivat muuttua vaikka parempaan suuntaan tulevaisuudessa. Puhumattakaan sosiaalisista kontakteista työpaikalla ja vapaapäivistä nauttii ihan eri tavalla kuin jos ei olisi töissä. Itse lähdin pienemmällä palkalla töihin, mitä työttömyyskorvaus olisi ollut. Ja lisäksi tulivat lasten päivähoitomaksut. En kadu.

    • Anonyymi

      Onhan tuo parempi, kun 1-2 euroa tunti tai 15-35e/pvä 8-16

    • Anonyymi

      Kyllä aikamoni terveyden takia vajaakuntoinen käy töissä työttömyystuella 9€ kulukorvaus. Monella pienipalkkaisella alalla tuo bruttokaan ei ole tuota 1500€/kk.

      • Anonyymi

        Vajaakuntoiselta ei edes KYSYTÄ että HALUAAKO tämä mennä töihin työttömyystuella 9€ kulukorvaus.

        Se on joko että MENET, tai TUET POIS.

        Ja orjuuden että orjuuttamisen tuli olla kiellettyä ja kiristyksen rikos...


    • Anonyymi

      Itse tienattu raha tuo itsemääräämisoikeuden tehdä valintoja paljon vapaammin kuin työttömänä. Käteen jäävä raha on merkittävästi enemmän kuin työttömän päiväraha.

      Työtön on jatkuvassa löysässä hirressä ja vaatimusten paineessa sekä uhkana pitkät karenssit joe et tee niinkuin vaaditaan.

      Jos raha tuntuu pieneltä on oikeasti arvioitava mistä ne suuret kulut tulevat! muutoksia suuriin kuluihin ratkaisee merkittävästi asioiden tasapainoa.
      Työtön ei ole koskaan tasapainossa vaan elää almujen ja anelujen armoilla ja lannistavine vaatimuksineen ja velvoitteineen ilmoitusvelvollinen kaikesta.

      Työstä kertyy myös erinäisiä lomapäiviä joista maksetaan palkka vaikka et ole töissä!!! itselläni työvuosi on työnosalta n.10kk ja n.2kk palkallista vapaata/vuosi.
      4vko kesällä 1vko talvella sekä pekkaset 12.5 päivää itse valiten! Merkittävä etu!

      Työpaikka on myös velvoitettu työterveydenhoitopalvelun järjestämiseen eikä terveyspalvelun lääkärikäynnit maksa työntekijälle!!! Työvaatetus ja niiden pesu ja huolto kuuluu myös työnantajan maksettaviin, samoin työkengät ja ne kengät on pro-tasoa eli ei marketin halppikset!!!

      Tärkein asia on se, että se oma ansaittu raha tuntuu omalle, se pitää itsetuntoa selkeästi ryhdissä paremmin kuin almun varassa eläessä! Et ole myöskää ympäristön ihmisten armoilla kun on itse tienattua rahaa.

      Yksi elämä meillä vain on elettävänä, joten mitä suurempi osuus on itse määrittää suuntaa, sitä parempi on se ainoa elämä! "Pienikin" palkka on pitkässä juoksussa varsin hyvä ja tuo 1500€/käteen on oikeasti varsin ok jos ei asu ylikalliisti. Asumiseen saa työssä käydessäkin tukea jos ehdot täyttyvät.

      -puuseppä-

      • Anonyymi

        Työterveydenhuolto oli asia jota pidin itsestään selvänä ja opin arvostamaan vasta kun menetin sen.
        Kun yrityksen oma terveysasema lopetettiin niin piikki yksityisklinikoille lääkäri- ja laboratoriopalveluineen aukesi.
        Ilman tuota etuutta on kaksi vaihtoehtoa.
        Kerjätä ja odottaa aikaa julkiselta sektorilta tai mennä melko nopeasti yksityisella ja maksaa pirukseen. Pelkät, yksinkertaiset labrakokeet suuruusluokkaa 60€/kpl.
        Lekurin pikakäynti 120€.
        Jne.
        KELAn kompensatiot pelkkää kosmetiikkaa!


      • Anonyymi

        Sinulla on ollut tuuria kun olet löytänyt työpaikan jossa pekkaset ja erinäiset palkalliset vapaat maksetaan ja työvaatteet hommataan ja vielä pestäänkin. Ilman muuta vielä noin hyvällä palkalla kannattaa olla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ollut tuuria kun olet löytänyt työpaikan jossa pekkaset ja erinäiset palkalliset vapaat maksetaan ja työvaatteet hommataan ja vielä pestäänkin. Ilman muuta vielä noin hyvällä palkalla kannattaa olla töissä.

        Mikäli työn antaja vaatii käytettävän tiettyä työasua, on lain mukaan työnantajan velvollisuus kustantaa tällainen että valvoa sen käyttöä. Työnantaja voi harkintansa mukaa antaa ns. vaaterahaa työvaattaan ostamiseksi, kuten yleensä esim. tarjoilijoille.


    • Anonyymi

      En tee työtä.En maksa veroa.1166€ nettotulot/kk.

    • Anonyymi

      EI! Ei pidä suostua pieniin palkkoihin muuten tämä tallominen ei lopu koskaan. Työnantajahan ei halusi palkkaa maksaa ollenkaan, j ja käyttää noita palkkatukia sen vuoksi ettei itse tarvi mitään maksaa, hänelle maksetaan siitä 2000 e kun työllistää, mutta työntekijä ei saa siitä siivuakaan, firmalle olet ilmainen työntekijä, ja sehän on ilo uutinen firmoille! Työt tulee tehtyä eikä maksa mitään.

      Itse en ota koskaan alipalkattuja vastaan olen haatatteluissa ärsyttävä ihminen etteivät ota jos palkka on huono.
      Minulle kelpaa vaan 3000 palkka ja siitä ylöspäin.
      Korvauksilla elän nykysin, vaikkei se yllä palkkatasooni, niin eipä tarvi tehdä mitään, rahaa vaan tulee.

    • Anonyymi

      Tuo palkkahan on iso. Mistä saa noin hyvää palkkaa? Tietty jos esimerkiksi helsingin keskustassa on pakko asua ja autokin olla niin varmasti kulujakin löytyy, mutta sinulla onkin varaa noista asioista päättää.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe