eilen Arto Nybergissä. Jos papeissa olisi edes hiven tätä uskoa ja Pyhää Henkeä olisimme aivan erilaisessa Suomessa.
https://areena.yle.fi/1-50386696
Nuori hellariurheilija todisti väkevästi
94
61
Vastaukset
- Anonyymi
Joo katselin vahingossa eilen. Oli/on kyllä väkevä gimma. Puheissa ja urheiluissa.
- Anonyymi
Minulle opetettiin lapsena kun olin urheilusta kiinnostunut, että ei saisi olla urheilusta kiinnostunut koska se vie huomiota Jumalalta. Ilmeisesti minun tulevaisuuteni pilattiin väärällä opetuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle opetettiin lapsena kun olin urheilusta kiinnostunut, että ei saisi olla urheilusta kiinnostunut koska se vie huomiota Jumalalta. Ilmeisesti minun tulevaisuuteni pilattiin väärällä opetuksella.
Niin tehtiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urheilu / liikunta sinänsä ei ole pahasta, mutta taas kilpaurheilu urautaa / sairastaa ihmisen mielen. Ajattele, jos ihminen treenaa ja siihen liittyen käyttää tietoisuutaan 24/7 , niin mikään muu ymmärrys ei kehity. Erikoisesti vielä ihminen joutuu elämään vuosia korkeassa stressitilassa ja ainainen tavoite vain tulosten parantainen.
Kuten tuossakin ohjelmassa tuli esille, niin reagoimisesta hejastui mikä oli tila kun ei ihminen päässytkään kisaan. Tuossa tilanteessa ilo ja lepo oli tuntematon tekijä.
Raamatussa kilpaurheilusta on erittäin hyvin sanottu, miten mieletön on sen tie;
"Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?"
Somessa ja maailmalla on näitä raunoista - mitä on ihmisen elämä kun kilpaurheilu on takana päin. Puhumattakaan tämän päivän kilpaurhelua,jossa suoritusta nostetaan mitä ihmeellisimmin keinoin.
Todelisuudessa jos tutkimalla tutkit kilpaurheilijan reagoimisia / mielikuvia - he elävät vahvaa kaksoiselämää. Tavoiteeseen pääseminen vaatii itsensä rääkkäämistä ja erityisesti sairaaloista itsekkyyttä - lähimmäisten unohtamista - harjoituksiin liittyen.
Kaiken tämän keskellä ihminen sanoo - nauttivansa ja olevasa onnelllinen. Siis sanaton viestintä kertoo aivan muuta kuin sanalllinen.
Juuri tuohon itsepetokseen liittyy, miten ihminen - tiedostamataan - voi ohjaantua täysin umpikujaan. Masennukseen j a loppuunpalamiseen. Ihminen ei siis tiedosta edes itselleen kaikkia alueitaan - puhumattakaan muille. Reagoimisista voi seurata mitkä alueet on ns kipupisteita / peitettyjä.
Niin, ihminen on kyllä ihmeellinen otus - turmeltueisuuden tilassaan.
m.l Anonyymi kirjoitti:
Urheilu / liikunta sinänsä ei ole pahasta, mutta taas kilpaurheilu urautaa / sairastaa ihmisen mielen. Ajattele, jos ihminen treenaa ja siihen liittyen käyttää tietoisuutaan 24/7 , niin mikään muu ymmärrys ei kehity. Erikoisesti vielä ihminen joutuu elämään vuosia korkeassa stressitilassa ja ainainen tavoite vain tulosten parantainen.
Kuten tuossakin ohjelmassa tuli esille, niin reagoimisesta hejastui mikä oli tila kun ei ihminen päässytkään kisaan. Tuossa tilanteessa ilo ja lepo oli tuntematon tekijä.
Raamatussa kilpaurheilusta on erittäin hyvin sanottu, miten mieletön on sen tie;
"Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?"
Somessa ja maailmalla on näitä raunoista - mitä on ihmisen elämä kun kilpaurheilu on takana päin. Puhumattakaan tämän päivän kilpaurhelua,jossa suoritusta nostetaan mitä ihmeellisimmin keinoin.
Todelisuudessa jos tutkimalla tutkit kilpaurheilijan reagoimisia / mielikuvia - he elävät vahvaa kaksoiselämää. Tavoiteeseen pääseminen vaatii itsensä rääkkäämistä ja erityisesti sairaaloista itsekkyyttä - lähimmäisten unohtamista - harjoituksiin liittyen.
Kaiken tämän keskellä ihminen sanoo - nauttivansa ja olevasa onnelllinen. Siis sanaton viestintä kertoo aivan muuta kuin sanalllinen.
Juuri tuohon itsepetokseen liittyy, miten ihminen - tiedostamataan - voi ohjaantua täysin umpikujaan. Masennukseen j a loppuunpalamiseen. Ihminen ei siis tiedosta edes itselleen kaikkia alueitaan - puhumattakaan muille. Reagoimisista voi seurata mitkä alueet on ns kipupisteita / peitettyjä.
Niin, ihminen on kyllä ihmeellinen otus - turmeltueisuuden tilassaan.
m.l>Raamatussa kilpaurheilusta on erittäin hyvin sanottu, miten mieletön on sen tie;
Raamatun aikoihin oli koko "maailmassa" vain muutama kilpaurheilija eikä yksikään heistä juutalainen, joten enpä usko että heistä puhuttiin mitään. Nyt on mljoonia.- Anonyymi
Olen nähnyt Lauran alastomana. Hyvin vaikuttavaa.
- Anonyymi
Pitääpä tuo jossain välissä katsoa! Salopuu
- Anonyymi
Pitääpä tuo jossain välissä katsoa! Salopuu
- Anonyymi
Katsoin ohjelman. Miten ihmeessä Kristuksen mieli sopii kilpaurheiluun? Oman edun - oman maineen nostamiseen. Joskus huvuttaa kun samoissa kisoissa / samalla radalla on useampie rukoilijoita - voittaakseen - olla parempi kuin toinen.
JUMALASTA ja Jeesuksen syntien sovituksesta puhuminen oli kyllä hyvä hetki siihen asti kunnes helluntaioppi / uskonnolisuus asti kuvioihin. Hän ei maininnut - ja ei usko - ihmisen turmeltuneisuuden tilaan. Tämä kohta oli harmillista.
Nyt näki - Arto Nybergin viestityksestä miten mahdottomuuden edessä hän / ihminen on. Pelastua tulisi, mutta omin voimin tulla uskosta osallliseksi. Urheilija antoi selkeästi esille, miten ihmisen viitseliäisyydestä on koko pelastuminen kiinni. Ikäänkuin ihminen ei olisi turmeltuneessa tilassa j avihollisuudessa JUMALAA kohtaan.
Tilanne olisi ollut erittäin hieno ja varmasti katsojien kuin myös Arton mieleen jäävä, jos hän olisi puhunut kuin tiedottaen ihmisen tilanteesta - ilman vaatimuksia.
No, ei uutta auringonn alla ajatellen uskonnollisuutta.
m.l- Anonyymi
Oletko koskaan lukenut? "Te (opetuslapset, joihin et kuulu) olette maan suola".
- Anonyymi
Täytyy sanoa, että nyt "m.l":kin sai nähdä, kuinka ilo Herrassa ilmenee.
Ilo Herrassa kumpuaa esille suun todistuksena Herrasta Jeesuksesta, Pyhässä Hengessä.
37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
( Joh 7)
Lauraa siunaten.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan lukenut? "Te (opetuslapset, joihin et kuulu) olette maan suola".
Soisin Jeesukseen uskovan ihmisen todistavan elämällään uskostaan. Erikoisesti huomioivan ahtaan portin, jonka Jeesus opetti;
"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
Vai eikö enää helluntalaisuudessa edes ymmärretä mitä on lihallisuus ja mitä on Pyhässä Hengessä vaeltaminen. Tai mitä on puhdas ja tahraton JUMALAN palveus?
Suolasta on todella kysymys, mutta onko suola mautonta. Se on totta, miten uskovaksi itsseään tituleeraavia ihmisiä löytää mitä ihmeellisimmistä tilanteista. Pärssimeklareista lähtien.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soisin Jeesukseen uskovan ihmisen todistavan elämällään uskostaan. Erikoisesti huomioivan ahtaan portin, jonka Jeesus opetti;
"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
Vai eikö enää helluntalaisuudessa edes ymmärretä mitä on lihallisuus ja mitä on Pyhässä Hengessä vaeltaminen. Tai mitä on puhdas ja tahraton JUMALAN palveus?
Suolasta on todella kysymys, mutta onko suola mautonta. Se on totta, miten uskovaksi itsseään tituleeraavia ihmisiä löytää mitä ihmeellisimmistä tilanteista. Pärssimeklareista lähtien.
m.lJeesus on ovi, portti.
Laura todisti kerralla kymmenille tuhansille ihmisille Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Hänen sisimmästään virtasi elämän veden virrat.
Todella hieno todistus ahtaasta portista, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen tykönsä kääntymisestä.
Uskovanhan tunnistaa suun tunnustuksesta, todistuksesta Jeesuksen Kristuksen avukseen huutamisen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Olen tismalleen samaa mieltä. Sanoman keskeinen pointti oli järkyttävä harhaoppi ihmisen "vapaasta" tahdosta, jota Jumala "kunnioittaa" ja josta Raamatun yli 30 000 jakeessa ei mainita halaistua sanaa ja jolla mielikuvitus"oliolla" ihminen sitten säätelee kohtaloaan.
Samaa harhaa kannattavat toki ylistävät innoissaan kyseistä "todistusta".
Mutta toisaalta: sanoihan pakanoiden apostolikin, että sama se, kuinka Kristusta julistetaan, kunhan julistetaan. Siinähän se Jumalan kaikkivaltius nimenomaan tulee julki, että tällaisilla harhaisilla todistuksillakin on vaikutuksensa.
-GF- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tismalleen samaa mieltä. Sanoman keskeinen pointti oli järkyttävä harhaoppi ihmisen "vapaasta" tahdosta, jota Jumala "kunnioittaa" ja josta Raamatun yli 30 000 jakeessa ei mainita halaistua sanaa ja jolla mielikuvitus"oliolla" ihminen sitten säätelee kohtaloaan.
Mutta toisaalta: sanoihan pakanoiden apostolikin, että sama se, kuinka Kristusta julistetaan, kunhan julistetaan. Siinähän se Jumalan kaikkivaltius nimenomaan tulee julki, että tällaisilla harhaisilla todistuksillakin on vaikutuksensa.
-GF-"vapaa tahto" , aivan. Se on totta.
Luetaan, mitä on kirjoituksissa meille ylösmerkitty opiksi.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa.
Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen! Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko."
Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
[ seuraavassa nähdään se vapaa tahto- kuulla ja olla kuuliainen, tai kuulla ja lähteä pois.]
Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
(Joh 6:54-68)
Vapaa tahto ei ole harhaoppi, vaan kirjoitusten mukainen oppi siitä, että Herran omat ovat vapaasta tahdosta Herran opetuslapsia.
Mitä sitten pelastukseen tulee, niin on vain yksi tie. Jos siihen ei usko, sijaiseen, niin ei ole pelastusta muussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vapaa tahto" , aivan. Se on totta.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen! Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko."
Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
[ seuraavassa nähdään se vapaa tahto- kuulla ja olla kuuliainen, tai kuulla ja lähteä pois.]
Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
Vapaa tahto ei ole harhaoppi, vaan kirjoitusten mukainen oppi siitä, että Herran omat ovat vapaasta tahdosta Herran opetuslapsia.
Mitä sitten pelastukseen tulee, niin on vain yksi tie. Jos siihen ei usko, sijaiseen, niin ei ole pelastusta muussa.Ja missäköhän kohdassa noissa siteeraamisissasi kohdissa sanotaan, että ihmisellä on vapaa tahto? Ei missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ovi, portti.
Laura todisti kerralla kymmenille tuhansille ihmisille Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Todella hieno todistus ahtaasta portista, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen tykönsä kääntymisestä.
Uskovanhan tunnistaa suun tunnustuksesta, todistuksesta Jeesuksen Kristuksen avukseen huutamisen.
Usko ToivonenWikipedia: "Kaikkeinpyhin oli osa Jerusalemin temppelissä, jonne vain ylimmäisellä papilla oli kerran vuodessa suurena sovituspäivänä pääsy sallittu ja siellä sijaitsi Liitonarkki. Ennen Salomon temppelin rakentamista kaikkeinpyhimmäksi nimitettiin Ilmestysmajan huonetta, joka oli täysin pimeä ja jossa ei ollut lamppuja, ikkunoita tai rakoja, joista valo olisi päässyt huoneeseen."
Aapeli Saarisalo kirjoitti jotenkin että Jeesus antoi henkensä kukkulalla, jossa ei ollut mitään esirippuja vaan josta oli esteetön näkymä kaikkiin maailman ilmansuuntiin eli Hänen antamansa uhri kattoi koko maailman.
Ja joku kehtaa kutsua tällaista maailman Vapahtajaa "ahtaaksi portiksi". No, jos on ahdasta omassa mielessä niin kuin oli ahdasta Jeesuksen aikoihin uskonnollisella eliitillä, minkäs teet. Kukin tyylillään.
-GF- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten pelastukseen tulee, niin on vain yksi tie. Jos siihen ei usko, sijaiseen, niin ei ole pelastusta muussa.Ymmärrän hyvin mitä uskonnollisuus on vaikuttanut mielikiuviisi, mutta edelleen kertaan, miten turmeltunut ihminen on edelleen vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja erikoisesti painotan, miten JUMALA on sulkenut koko ihmislajin tottelemattomuuden tilaan tietyn asian tähden. Tarvittaessa tuon ilmoitukset nähtäväksi.
Eli se siitä ihmisen vapaasta tahdosta.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia: "Kaikkeinpyhin oli osa Jerusalemin temppelissä, jonne vain ylimmäisellä papilla oli kerran vuodessa suurena sovituspäivänä pääsy sallittu ja siellä sijaitsi Liitonarkki. Ennen Salomon temppelin rakentamista kaikkeinpyhimmäksi nimitettiin Ilmestysmajan huonetta, joka oli täysin pimeä ja jossa ei ollut lamppuja, ikkunoita tai rakoja, joista valo olisi päässyt huoneeseen."
Aapeli Saarisalo kirjoitti jotenkin että Jeesus antoi henkensä kukkulalla, jossa ei ollut mitään esirippuja vaan josta oli esteetön näkymä kaikkiin maailman ilmansuuntiin eli Hänen antamansa uhri kattoi koko maailman.
Ja joku kehtaa kutsua tällaista maailman Vapahtajaa "ahtaaksi portiksi". No, jos on ahdasta omassa mielessä niin kuin oli ahdasta Jeesuksen aikoihin uskonnollisella eliitillä, minkäs teet. Kukin tyylillään.
-GF-Kummallista harhaa tuollainen sleyläinen äärimmäinen sekoitus, kasteen armosta ja mitään tekemättömyydestä. Jeesus itse sanoi sen tien olevan ahdas ja portin kapean, joka iankaikkiseen elämään vie, ja vieläpä niin, että vain harvat sen löytävät. Löytäminen vaatii etsimistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten pelastukseen tulee, niin on vain yksi tie. Jos siihen ei usko, sijaiseen, niin ei ole pelastusta muussa.Huomi ja ymmärrä - jos mahdolista. Kun JUMALA tekee uskon ihmiseen - valituilleen - niin tämä ihminen mahdolistuu toimimaan ja toteuttamaan mitä apostoleihin liittyy. JUMALAN vaikuttaessa tahtomisen ja tekemisen eli johdattamisesta ja ohauksesta on kysymys.
Tuota tilaa on mieletöntä edes odottaa uskosta osattaomalta ihmiseltä.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.l>>>>> Erikoiseti huomioitavan ahtaan portin, jonka Jeesus opetti<<<<<< Ahdas porti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Nyt on kuitenkin niin että monet julistavat, että käskyt kuuluvat juutalaisille. Sapatistakin julistetaan, että ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Näin pieniä ja suuria johdetaan täysin harhaan, näillä julistuksilla.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>> Erikoiseti huomioitavan ahtaan portin, jonka Jeesus opetti<<<<<< Ahdas porti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Nyt on kuitenkin niin että monet julistavat, että käskyt kuuluvat juutalaisille. Sapatistakin julistetaan, että ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Näin pieniä ja suuria johdetaan täysin harhaan, näillä julistuksilla.
1234567---"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
Ymmärrätkö - huomioitko - ettet usko Jeesukseen - opetuksiin. Yksin tuon jakeen sisältö antaa ihmiselle ymmärryksen, mistä on kysymys. "Tämä on LAKI ja profeetat.".
Siis mielentila ihisessä, joka on päinvastainen kuin turmeltuneen ihmisen olemus / lihalisuus.
Muuten huomaatteko miten se näkyyy kaikkialla - mm viruksen levimisen estämisessäkin. Jos hengityssuojaimen käyttämisellä ihminen suojelisi vain itseään - maassamme kurkku suorana huudettaisiin suojaimien perään. Mutta, kun tilanne on pänvastoin - suojaimilla tuotetaan hyvää / suojellaan toista ihmmistä, niin tähän liittyen suojainten käyttöön on kielteinen asenne turmeltuneella ihmisellä. Monissa maissa siten suojaimen käyttö on lakisääteinen asia / rangaistuksen alainen.
Koko käsite; Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi kulminoituu juuri tuon Matt 7 luvun ilmoituksiin.
Samoin kilpaurheilu / kilpaileinen on syntiä, koska se on päinvastainen mielentila Matt 7 ilmoitukseen.
Ainoastaan, JUMALA tahtoo kilpailemista kunnioituksessa - toinen toistensa kasnssa.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missäköhän kohdassa noissa siteeraamisissasi kohdissa sanotaan, että ihmisellä on vapaa tahto? Ei missään.
Nurinkurista tuo lut. kirkon oppi, että ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa.
Tuo kirjoittajakin kirjoittaa aivan vapaasta tahdostaan tuota soopaa.
Mistähän ne vanhemmat ovat saaneet sen tahdon, että vauva pitää kastaa, koska vanhemmat haluavat niin?
Vai onko niin, että vanhemilla on vapaa tahto, mutta lapsella ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy sanoa, että nyt "m.l":kin sai nähdä, kuinka ilo Herrassa ilmenee.
Ilo Herrassa kumpuaa esille suun todistuksena Herrasta Jeesuksesta, Pyhässä Hengessä.
37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
( Joh 7)
Lauraa siunaten.
Usko ToivonenJoka uskoo, uskokoon mutta ottakoon seurauksen Kaikkivaltiaana antaman vastaan!!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ovi, portti.
Usko ToivonenKaikkiaan Lait antaneen tietojen Ja Lakien mukaan mukaan herranne on tässä, teidän ihan omasta epäpyyhyden kirjasta jossa Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Pilkkauset mahdollisetaan ja Joiden Pyhään Nimiin palvelette omia herrojanne:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
-
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
------------------------------------------
Oppikaa ymmärtämään Kaikkivaltiaan antama uskomisen kielto:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
((( Jeesus viittasi tähän ylläolevaan Barjeesukseen... Apostolien teot:13:6 )))
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Väärien profeettoja palveleville laittomuuksille TUOMIO:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallista harhaa tuollainen sleyläinen äärimmäinen sekoitus, kasteen armosta ja mitään tekemättömyydestä. Jeesus itse sanoi sen tien olevan ahdas ja portin kapean, joka iankaikkiseen elämään vie, ja vieläpä niin, että vain harvat sen löytävät. Löytäminen vaatii etsimistä.
Siinä sitä modernin ajan farisealaisuuden sekoittama ihminen suoltaa näppikseltään modernin ajan farisealaista sianoksennusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö - huomioitko - ettet usko Jeesukseen - opetuksiin. Yksin tuon jakeen sisältö antaa ihmiselle ymmärryksen, mistä on kysymys. "Tämä on LAKI ja profeetat.".
Siis mielentila ihisessä, joka on päinvastainen kuin turmeltuneen ihmisen olemus / lihalisuus.
Muuten huomaatteko miten se näkyyy kaikkialla - mm viruksen levimisen estämisessäkin. Jos hengityssuojaimen käyttämisellä ihminen suojelisi vain itseään - maassamme kurkku suorana huudettaisiin suojaimien perään. Mutta, kun tilanne on pänvastoin - suojaimilla tuotetaan hyvää / suojellaan toista ihmmistä, niin tähän liittyen suojainten käyttöön on kielteinen asenne turmeltuneella ihmisellä. Monissa maissa siten suojaimen käyttö on lakisääteinen asia / rangaistuksen alainen.
Koko käsite; Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi kulminoituu juuri tuon Matt 7 luvun ilmoituksiin.
Samoin kilpaurheilu / kilpaileinen on syntiä, koska se on päinvastainen mielentila Matt 7 ilmoitukseen.
Ainoastaan, JUMALA tahtoo kilpailemista kunnioituksessa - toinen toistensa kasnssa.
m.lJumalan kymmenenkäskyn lakiin kuuluu myöskin sapattikäsky, jonka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kivitauluun MUISTA ! Siis muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.
1234567--- - Anonyymi
Entisenä uimarina voin sanoa että aikansa voi turhemmin kuin kuluttaa kuin urheillessa ja Raamattua tutkiessa sydämessään. Antaa tytön urheilla ja olla kovassa kunnossa evankeliumin työssä.Kovakuntoisiakin tarvitaan hoitamaan hommia jos menee jakeluun.
Ihmistä taitaa Raamattukin kannustaa työntekoon. Eikä tämä tarkoita ansiotulollista työtä vaan tuloksellista työtä.
Miten Veneenrakentaja käyttää aikansa? Kyllä leipäannoksen saa työn ohessakin.Vähemmän aikaa uimarin treeniin kuluu kuin Veneenrakentajan työpäivään tunteja. Hyvin on jäänyt Lauralle aikaa tutkia Raamattua.
Commandohauis Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten pelastukseen tulee, niin on vain yksi tie. Jos siihen ei usko, sijaiseen, niin ei ole pelastusta muussa.>Vapaa tahto ei ole harhaoppi, vaan kirjoitusten mukainen oppi siitä, että Herran omat ovat vapaasta tahdosta Herran opetuslapsia.
No jos he uskovat, että opetuslapseuden vaihtoehto on ikuinen kidutus, miten näet tuossa täysin vapaan tahdonmuodostuksen?
Mika Waltarin Mikael Hakimissa muslimipäällikkö antoi Mikaelin ja Antin vapaasti valita, kääntyvätkö he muslimiksi vai menettävätkö päänsä. En näe näissä valintatilanteissa mitään olennaista eroa.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Vapaa tahto ei ole harhaoppi, vaan kirjoitusten mukainen oppi siitä, että Herran omat ovat vapaasta tahdosta Herran opetuslapsia.
No jos he uskovat, että opetuslapseuden vaihtoehto on ikuinen kidutus, miten näet tuossa täysin vapaan tahdonmuodostuksen?
Mika Waltarin Mikael Hakimissa muslimipäällikkö antoi Mikaelin ja Antin vapaasti valita, kääntyvätkö he muslimiksi vai menettävätkö päänsä. En näe näissä valintatilanteissa mitään olennaista eroa.Onkohan tuo anonyymi 10:43 (Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa) hellari? Hän puhuu koko ajan vauvoista vähän joka palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuo anonyymi 10:43 (Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa) hellari? Hän puhuu koko ajan vauvoista vähän joka palstalla.
Näin olen ymmärtänyt. Aikamoinen kiihkoilija. Näkee punaista aina kun puhutaan Lutherista tai lapsikasteesta. Jälkimmäisen se tuo raivokkaasti esille, vaikkei keskustelu sitä koskekaan, kuten tuossakin. Tuntui olevan julkkis jo tuolla luterilaisuus -osiossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-GF-Kyseistä ohjelmaa ei ole kaltaisillesi inhoille sanan saivartelijoille suunnattu, vaan niitten iloksi, jotka katsovat ja seuraavat Jeesukseen uskovan ihmisen vilpitöntä ja spontaanin iloista asennetta uskonelämänsä eri vaiheissa.
- Anonyymi
Kyllä tuo urheilu on nykyään tullut hallitsevaksi jumalaksi kaikkialla.Sille annetaan aika ja terveys ja koko elämä. Kuten ohjelmassa tuli esiin pettymys on suuri jos ei pääse osallistumaan jumalansa esityksiin.
Ja vielä pitäisi kertoa miten Jeesus antaa elämän ja yltäkylläisyyden! Varjella ettei maailma saastuta.
Uskokoon ken tahtoo..................... Tuhansilla muilla urheilijoilla ei ole mitään tarvetta todistella urheiluunsa kuulumattomia asioita.
- Anonyymi
1Ti 6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
Elämä on kilvoittelua monessa suhteessa. Kyse on siis elämästä.
Ja ketä kannustaa kilvoituksessa, myös urheilussa, sen elämänpohjan kautta, sehän on elämää.
Kyllä elämän lähde voi raikkaana vetenä olla kannustamassa toisiakin.
Milloin se lamppu pitäisi panna vakanalle, silloinhan siinä ei ole valaisevaa oloa, johon lamppu on tehty. Lamppu pannaan lampunjalkaan. Lampulla on tarkoitus.
Sitä se elämä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Ti 6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
Elämä on kilvoittelua monessa suhteessa. Kyse on siis elämästä.
Ja ketä kannustaa kilvoituksessa, myös urheilussa, sen elämänpohjan kautta, sehän on elämää.
Kyllä elämän lähde voi raikkaana vetenä olla kannustamassa toisiakin.
Milloin se lamppu pitäisi panna vakanalle, silloinhan siinä ei ole valaisevaa oloa, johon lamppu on tehty. Lamppu pannaan lampunjalkaan. Lampulla on tarkoitus.
Sitä se elämä on.Kyllä, lisäksi timoteuskirjeessä Paavali kehoittaa nuorta Timoteusta astumaan esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, saarnaten Sanaa, opettaen, kehoittaen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, lisäksi timoteuskirjeessä Paavali kehoittaa nuorta Timoteusta astumaan esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, saarnaten Sanaa, opettaen, kehoittaen..
Paavalinne oppikuntineen tuntee kyllä todellisetkin kristittyjen herrat:
-
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
-
Tuomiot on jos tässä keskustelussa laitettu esiin joten tutustukaan...
- Anonyymi
En tiedä onko edes tarpeen pohtia vakavasti täällä Jeesukseen uskomisesta - sen vaikutuksesta - ja tästä uskonnollisuudesta = uskonto maailma sekoitus.
Tutkikaapa Raamatusta mitä Jeesus todella tarkoitti antaesaan ihmiselle elämän - rauhan - levon. Rinnastakaa tämä mielikuva tähän aikaan, miten kaukana ne ovatkaan toisistaan - ajattelun ja mielikuvien alueella = mielen.
Tässä koronavirus aikana tämä alue on voimakkaasti kärjistynyt. Siis mikä on ihmisen elämälle / kehitykselle tärkeitä ja mikä taas tuo turmeltueelle ihmiselle mielihyvää ja nautintoa.
Tutkikaapa ihmisten mieliä täss ajassa, niin SUURIN huolenaiha on kun kapakat on kiinni - samoin musiikkialue ja erikoisesti koko urheilu. Juuri artistit ja urheiijat elävät kovia aikoja ja sama tilanne oli myös haastattelussa olleella ihmisellä. Ei päässyt kisaamaan ja sekös mielen masensi.
Ajatelkaa - kun virukseen liittyen puutaan yhteiskunnan pysähdyksissä olemisesta niin tämä Suomeksi tarkoittaa. Ei saa juoda kapaloissa - ei saa kilapilla tapahtumissa jne... ja juuri näiden jumalien palvonnan ympärille on maassammekin kyhätty erittäin paljon euroja ja toimintaa, joita työpaikoiksi kutsutaan. Aivan sama mielikuva, jos maassamme pontikan keitto olisi yleistä ja siten työllistävä vaikutukseltaan, niin nyt pontikan keittokin olisi karanteenissa. Viruksen tartunnan takia.
Lyhyesti. Koko yhteiskunta suurimaksi osaksi työllistyy syntiin liittyven osa-alueiden kautta. Juuri urheilu on suurin jumala jota palvotaan.
Ei uskonnolliset ihmiset - puhumattakaan jumalattomat ole huolissaan ihmisten yksinäisyydestä ja ahdistuksesta erikoisesti juuri viruksen aikana. Kyseessä ohjemassa oleva ihminen olisi antanut vahvan todistuksen juuri ihmisen mieleen / liittyvien asioihin viitaten.
Mikä vaikutus uskolla on elämään - mielentasapainoon ja koko ihmisen elinympäristöön.
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. Jaakob 1 :6
Todellisuus on, ettei urheilijan aivoijin / mieleen sovi enää puhdas ja tahraton JUMALAN palvelus, koska urheilu jumalan palveleminen vie kaiken ajan j aajatusmaailman. - jopa terveyden.
Markku Lievonen- Anonyymi
Jaa. Kaikella ystävyydellä, eikö asentajakoneistaminen yhtä lailla vie huomion puhtaasta Jumalanpalveluksesta, ja siinäkin voi menettää terveytensä. Kun kaiken lisäksi esimerkiksi minä nautin yksinolemisesta, olisi luontoni vastaista, ja nyt myös ehkä lainvastaistakin, käydä katsomassa leskiä ja orpoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Kaikella ystävyydellä, eikö asentajakoneistaminen yhtä lailla vie huomion puhtaasta Jumalanpalveluksesta, ja siinäkin voi menettää terveytensä. Kun kaiken lisäksi esimerkiksi minä nautin yksinolemisesta, olisi luontoni vastaista, ja nyt myös ehkä lainvastaistakin, käydä katsomassa leskiä ja orpoja.
Mitä on asentajakoneistaminen? Ammattina tai harrastuksena. Raamatussa on myös opetukset työnantajia kohtaan eli Jeesukseen uskova ihminen ei pääse irti koko JUMALAN tahdon toteuttamisesta. Yleensä työelämä - siihen osalistuminen - tuottaa ihmisen elinympäristöön hyvää jaettavaksi. Olipa ihminen maanviljelijä tai teolisuuden työntekijä. Siis työssä tehty tuote tuottaa hyvää sitä tarvitsevalle - olkooompa tuotevaikka vessapeperia tai ruisleipä tai kuulalaakeri.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ajatellen vakavasti verovarojen käyttöä / rahavirtoja maassamme. Jos urheiluun laitetut eurot laitettaisiin terveyden hoitoon tai vanhuksien , niin missä tilanteessa olisi ihmisen vanhuuden päivien viettäminen - puhumattakaan valtion hillitön velkaantumisen pysähtyminen.
No, sen ymmärrän erittäin hyvin miksi jumalaton maailma haluaa tuottaa mielihyvää ja upottaa varojaan ja aikaansa tämän parissa. Sitä en ymmärrä alkuunkaan miten uskonnolisuudessa ihannoidaan maailmaan mukautumista.
m.l >>> Koko yhteiskunta suurimaksi osaksi työllistyy syntiin liittyven osa-alueiden kautta. Juuri urheilu on suurin jumala jota palvotaan...
Markku, sinuahan on monesti kehotettu olla päästämättä aivopieruja ihmisten ilmoille, mutta jatkat silti? Urheilu on suurin epäjumala, kapakat ovat kiinni ja se on mielestäsi ihmisten suurin huolenaihe?! Oletko oikeasti vieraantunut noin pahasti todellisuudesta yrityksissäsi selittää maailman menoa Raamatun kirjotuksilla?
- Anonyymi
En ikinä katso Arto Nybergin ohjelmia, enkä muitakaan kotimaisia tekeleitä Tämä vain vahvistaa vakaumustani heittää tuollaiset ohjelmat romukoppaan.
- Anonyymi
On totta, miten vähän TV:stä tulee hyviä - ihmise mieltä rakentavaa ohjelmaa. Itse seuraan lähes aina Arton ohjelman ja juuri sillä simällä minkalaisien asioiden painotuksia on yleensä ihmisillä.
Toinen ohjelma; Inhimillinen tekijä, on myös avartava ohjelma minkalaisia elämän vaiheita ja kokemksia ihmisillä on ollut ja miten ovat sopeutuneet ja selvinneet. Ihmistuntemuksen laajentumisesta on kysymys.
m.l
- Anonyymi
Te, jotka tietoisesti eksytätte ihmisiä uskomaan laittomuuden lahkojen herrojanne palvelemaan, olette Kaikkivaltiaan Jeesuksen mukaan myös jo tuomittua ja siten tunnustaneet herraksenne nämä:
kristittyjen Barjeesus ei ole eikä kelpaa syntien eikä rikoksien sovittajaksi:
-
HUOM! kristityt eivät ole KRISTILLISIÄ vaan eksytettyjä uskomaan olevansa kristillisten Jeesuksen ja Hänen opetuslasten seuraajia....
-
KRISTILLISTEN, Lait antaneiden Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesuksen opin mukaan...
Kaikkivaltiaan ja Lait antaneen Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
-
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Kilpakävelijä Sari Essayah antoi aikoinaan suorituksensa jälkeen kunnian sijoituksestaan Jumalalle polvistumalla areenalla ja kiittämällä Jumalaa.
Tuollaiset teot ovat todella hienoja hetkiä arjenharmaudessa elettäessä yhdessä Jumalansa kanssa.
Moniko duunari tekee samoin työpäivänsä aloittaessa ja päättyessä..- Anonyymi
Sari Essayah on myös näitä sunnuntai ihmisiä. Aikoinaan luin eräästä lehdestä, hän ei pitänyt hyvänä sunnuntai kaupankäyntiä.
Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä jonka kuolinhaava parhaillaan on paranemassa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sari Essayah on myös näitä sunnuntai ihmisiä. Aikoinaan luin eräästä lehdestä, hän ei pitänyt hyvänä sunnuntai kaupankäyntiä.
Saa KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto, sitä jonka kuolinhaava parhaillaan on paranemassa.
1234567---Etkö tiedä hellareitten olevan tavallisia, järjellisiä ihmisiä. Hellarit eivät tarvitse kirkkokuntaa sanomaan, koska heidän pitää levätä ja mtä saa ostaa kaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiedä hellareitten olevan tavallisia, järjellisiä ihmisiä. Hellarit eivät tarvitse kirkkokuntaa sanomaan, koska heidän pitää levätä ja mtä saa ostaa kaupasta.
Jumala antoi ihmiskunnalle kymmenenkäskyn lain. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Jumala antoi myöskin sapatin pyhäpäiväksi, joka kuuluu kymmenenkäskyn lakiin.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olla KRISTITTY ja KRISTITTYNÄ kuolla, ei sille outo, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567--- - Anonyymi
Kerro miten hänen käveleminen on tuonut hyvää ihmisen elinympäristöön. Et kaiketitosissasi kilpakävelyä / urheiu rinnasta ansiotyöhön - elatuseen.
Kuten sanoin, niin koko yteisuntamme olisi terveempi,jos ei olisi urheilijoila jumalansa palvelemista ja siihen ihmisten rahojen upottamista.
Todellisesti , jos koko urheilu poistettaisiin ihmislajin keskeltä, niin ihminen olisi terveempi.
Nyt koko musiikki / urheilu maailma itkee kun ei voi palvella ja osallistua jumaansa palvelemiseen.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala antoi ihmiskunnalle kymmenenkäskyn lain. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Jumala antoi myöskin sapatin pyhäpäiväksi, joka kuuluu kymmenenkäskyn lakiin.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olla KRISTITTY ja KRISTITTYNÄ kuolla, ei sille outo, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567---Onko adaventisteilla edes Raamattua? Mooseksen laki annettiin vain israelaisille. Etkö mitenkään ymmärrä, ettei yksittäiset kristityt voi ottaa muinaiselle valtiolla tarkoitattua lakia käyttöönsä? Eikö päässäsi asu muuta kuin ellen-sapatti?
Sapattikäskyyn sisältyy käsky kivittää sapatinrikkojat, niin koska oikein meinaat viettää sapattia Mooseksen lain mukasesti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Vastaväite numerosarjalle: Ken ei tahdo olla kristitty, ei pidä myöskään sapattia.
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miten hänen käveleminen on tuonut hyvää ihmisen elinympäristöön. Et kaiketitosissasi kilpakävelyä / urheiu rinnasta ansiotyöhön - elatuseen.
Kuten sanoin, niin koko yteisuntamme olisi terveempi,jos ei olisi urheilijoila jumalansa palvelemista ja siihen ihmisten rahojen upottamista.
Todellisesti , jos koko urheilu poistettaisiin ihmislajin keskeltä, niin ihminen olisi terveempi.
Nyt koko musiikki / urheilu maailma itkee kun ei voi palvella ja osallistua jumaansa palvelemiseen.
m.lMarkku voisi hyvin tiivistää oppinsa näihin sanoihin :"olkaa kuten Minä "Markku ei usko fyysisyyteen vaan henkisyyteen,joten hän puhuu kaikkia urheilua vastaan.
Myös minä tykkään nyttenkin vain löhötä mutta tajuan kyllä että urheilu on hyväksi.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Markku voisi hyvin tiivistää oppinsa näihin sanoihin :"olkaa kuten Minä "Markku ei usko fyysisyyteen vaan henkisyyteen,joten hän puhuu kaikkia urheilua vastaan.
Myös minä tykkään nyttenkin vain löhötä mutta tajuan kyllä että urheilu on hyväksi.Ei enempää. Terve liikunta on aivan eri käsite kuin kilpaurheilu. Tämän päivän ihminen jopa sairastaa liian alhaisen lihaksiston käytön seurauksena. Todettakoon, miten itse lenkkeilen 8km lenkkejä kolmekertaa viikossa ja sunnuntaisin hitusen alle 20km lenkin. Niin, ja senjälkeen päiväunille.
Siis kävelylenkit, joihin ei ole sidottu suoritusta - edes ajan kulua.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko adaventisteilla edes Raamattua? Mooseksen laki annettiin vain israelaisille. Etkö mitenkään ymmärrä, ettei yksittäiset kristityt voi ottaa muinaiselle valtiolla tarkoitattua lakia käyttöönsä? Eikö päässäsi asu muuta kuin ellen-sapatti?
Sapattikäskyyn sisältyy käsky kivittää sapatinrikkojat, niin koska oikein meinaat viettää sapattia Mooseksen lain mukasesti?Sapatti on ainakin eräissä kulttuureissa se hetki, joilloin perheen jäsen yksin tai yhteisesti asettuu osoittamaan kunnioitusta "Korkeimmalle" jonka tietää tai uskoo tietävänsä olevansa sielunsa/mielensä hallitsijan.
Sapatilla on, etenkin lapsille pitkä aikaiset vaikutukset, yleensä elin ikäinen....
Kristityillä, noin 4000 erisuuntaisena on ilmeisesti yhteinen herra joka on jo lapsena asetettu uskoon perusten mielen/sielun herraksi. Puhtaana sielullisesesti/mielellisesti syntynyt lapsi on helpoin eksyttää, pois lahjaksi saamistaa ominasuuksistaan. Kristittyjen käyttämiä keinoja on useita, yleisimmät tunnette itse paremmin ja ne ovat joulupukkiin uskominen, rahoitetaan lahjat ja ostetaan mahdollisuus manipuloida lapsen mieleen usko joulupukki valheeseen, toinen on nykyään vähemmän käytetty mutta kuitenkin pääsiäis noidat joilla on erillainen suhde uskoon mutta edelleen 2000-luvulla noitina kristittyjen toimesta kehitysmaissa poltetaan lapsiakin... ilmeisesti todellisen herran palvontaa.
Sapatti rituaali toimii rutiinin omaisesti monissa uskovaisten perheissä, lasten iltarukouksien muodossa jne ja pääasiallisesti ilman yhteyttä sillä aivopesty usko ei ole tietoa ja Lait antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen opin mukainen rukoileminen on kodeissa harvinaista ja kirkoissa "Isä meidän" koko seurakunnan voimalla on täysin vastoin miten Jeesus opetti sen rukouksen. Jotku ovat minulle väittäneet, ettei lapsi voi saada yhteyttä koska hänellä on lapsakin laittomasti kohdelleen oppi uskoonsa ja että sielullisuus olisi kuollut ja merkitty lapsen otsaan ristillä niinkuin kaikki kuolleet. Tuon ajatuksen taustan ymmärrän siinä mielessä, että lapsia tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuksien historia todistaa kieltämättä selvästi, ettei kristittyjen "jeesus" (raamatussa paavalilaisuuden Barjeesus) oppeineen ole ihmisyyden kannalta lapsiakaan rakastava laittomuuksineen. Tosin tuossa uskossa Barjeesuksen nimi ei välttämättä ole se edes palvelun kohteensa vaan saatana joka kätketään ovelasti moniin laittomuuden rituaaleihin nimeä mainitsematta mutta lapsienkin "sieluja saalistajana" kuten Lait antaneen Kaikkivaltian Jeesuksen opit todistaa ja Suomen perustuslakikin niin sumalaisilla lapsilla on uskonvapaus, ja tuskimpa täälläkään on sylivauvana monikaan itse laittomuuden jäseneksi itsensä halunnut kastattaa. Eikä lapsi kaste ole ainoa vaikkakin helposti uskomaan eeksytetylle lapselle hänen ihmisoikeuksien vastainen laittomuus josta kirkko oppeineen ja papisto ei ota vastuuta vaan asettavat sen lasten vanhemille ilmeisesti perisynniksi, näin:
Kirkkolaki 15 §
"Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."
Monet, noin 30% lasten vanhemmista nykyisin ovat alkaneet kunnioittamaan lastensa Laillisia oikeuksia eivätkä lastat lapsia manipuloitaviksi/aivopestäviksi laittomuuden jäseniksi jonka uhreina lapsiakin on edelleen eri tavoin mm wikipetiasta "noitavainot" hakusanalla löytyy tieto nykyajan lasten kiduttamisista...
-
Näin Suomen Perustuslaki kunnioittaa kansalaistensa lapsia:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."
Ja ylienen uskonvapaus on Laillistettu:
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on ainakin eräissä kulttuureissa se hetki, joilloin perheen jäsen yksin tai yhteisesti asettuu osoittamaan kunnioitusta "Korkeimmalle" jonka tietää tai uskoo tietävänsä olevansa sielunsa/mielensä hallitsijan.
Sapatilla on, etenkin lapsille pitkä aikaiset vaikutukset, yleensä elin ikäinen....
Kristityillä, noin 4000 erisuuntaisena on ilmeisesti yhteinen herra joka on jo lapsena asetettu uskoon perusten mielen/sielun herraksi. Puhtaana sielullisesesti/mielellisesti syntynyt lapsi on helpoin eksyttää, pois lahjaksi saamistaa ominasuuksistaan. Kristittyjen käyttämiä keinoja on useita, yleisimmät tunnette itse paremmin ja ne ovat joulupukkiin uskominen, rahoitetaan lahjat ja ostetaan mahdollisuus manipuloida lapsen mieleen usko joulupukki valheeseen, toinen on nykyään vähemmän käytetty mutta kuitenkin pääsiäis noidat joilla on erillainen suhde uskoon mutta edelleen 2000-luvulla noitina kristittyjen toimesta kehitysmaissa poltetaan lapsiakin... ilmeisesti todellisen herran palvontaa.
Sapatti rituaali toimii rutiinin omaisesti monissa uskovaisten perheissä, lasten iltarukouksien muodossa jne ja pääasiallisesti ilman yhteyttä sillä aivopesty usko ei ole tietoa ja Lait antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen opin mukainen rukoileminen on kodeissa harvinaista ja kirkoissa "Isä meidän" koko seurakunnan voimalla on täysin vastoin miten Jeesus opetti sen rukouksen. Jotku ovat minulle väittäneet, ettei lapsi voi saada yhteyttä koska hänellä on lapsakin laittomasti kohdelleen oppi uskoonsa ja että sielullisuus olisi kuollut ja merkitty lapsen otsaan ristillä niinkuin kaikki kuolleet. Tuon ajatuksen taustan ymmärrän siinä mielessä, että lapsia tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuksien historia todistaa kieltämättä selvästi, ettei kristittyjen "jeesus" (raamatussa paavalilaisuuden Barjeesus) oppeineen ole ihmisyyden kannalta lapsiakaan rakastava laittomuuksineen. Tosin tuossa uskossa Barjeesuksen nimi ei välttämättä ole se edes palvelun kohteensa vaan saatana joka kätketään ovelasti moniin laittomuuden rituaaleihin nimeä mainitsematta mutta lapsienkin "sieluja saalistajana" kuten Lait antaneen Kaikkivaltian Jeesuksen opit todistaa ja Suomen perustuslakikin niin sumalaisilla lapsilla on uskonvapaus, ja tuskimpa täälläkään on sylivauvana monikaan itse laittomuuden jäseneksi itsensä halunnut kastattaa. Eikä lapsi kaste ole ainoa vaikkakin helposti uskomaan eeksytetylle lapselle hänen ihmisoikeuksien vastainen laittomuus josta kirkko oppeineen ja papisto ei ota vastuuta vaan asettavat sen lasten vanhemille ilmeisesti perisynniksi, näin:
Kirkkolaki 15 §
"Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."
Monet, noin 30% lasten vanhemmista nykyisin ovat alkaneet kunnioittamaan lastensa Laillisia oikeuksia eivätkä lastat lapsia manipuloitaviksi/aivopestäviksi laittomuuden jäseniksi jonka uhreina lapsiakin on edelleen eri tavoin mm wikipetiasta "noitavainot" hakusanalla löytyy tieto nykyajan lasten kiduttamisista...
-
Näin Suomen Perustuslaki kunnioittaa kansalaistensa lapsia:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."
Ja ylienen uskonvapaus on Laillistettu:
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."jatkoa edelliseen:
Jokainen lapsikaste rikkoo tätä Unicefin kansain välistä sivityneiden maiden, suomenkin alle kirjoittanaa sopimusta:
https://www.unicef.fi/lapsen-oikeudet/sopimus-kokonaisuudessaan/
--
Näin nk aikojen alussa ollut päivittäinen sapatti johtaa ihmisen lapsen jo mielen terveyttä heikentävälle tielle. Pahimmillaan suomessakin itsemurhiin jne. Usein syytä kristinuskon sairas raamatullinen ristiriitaisuus laittomuuden herrojen palvelemisiksi Kaikkivaltiaiden Pyhien Nimiin ja Heidän Nimeen rippikoulussa useimmat entaa uskontunnustuksen laittomuuden herroillee Kaikkivaltiaiksi Heitä uskomalla ja Lait antaneet Jeesusta pilkaten...:
Jeesuksen ulostetta:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
-
Katekismuksen herran ehtoollinen on raamatussakin ja katekismuksessa jotka saatte itse surffailla ja lukea. Muistakaa niistä, että Jeesuksen antama "veri" ja "leipä" on vertauksia eikä todellista "kristuksen" ruumista vaikka ovathan kristityt aikanaan syöneet ruumiin lihaa ja juoneet ruumiin vertakin... Tosin, kristittyjen Paavali varoittaa ehtoollisesti mutta ei sitä kieltoa ilmeisesti rippikouluissa opeteta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enempää. Terve liikunta on aivan eri käsite kuin kilpaurheilu. Tämän päivän ihminen jopa sairastaa liian alhaisen lihaksiston käytön seurauksena. Todettakoon, miten itse lenkkeilen 8km lenkkejä kolmekertaa viikossa ja sunnuntaisin hitusen alle 20km lenkin. Niin, ja senjälkeen päiväunille.
Siis kävelylenkit, joihin ei ole sidottu suoritusta - edes ajan kulua.
m.lPitää paikkansa! "Suhteelisen terveen" etenkin vanhuksen tulisi harrastaa liikuntaa. Sohvankulmaan jääneet ovat terveyden suhteen ja muutenkin oman elämän laadun suhteen menetäneet paljon. Lievän vammaisuudenkin omaaville "jokainen askel" paranataa mielen ja kehon toimintaa ja antaa mahdollisuuden elää ilman lääkkeitä tai ainakin vähentää tarvetta kaikkiin lääkkeisiin.
Jokaisen yksilän kohdalla tahtoo olla yksilöllinen taso liikunnan mielekkyydestä. Joten jotku viihtyvät joukueissa ja toisen vaikkapa yksin tai kaverin kanssa puistossa kävellen. Joilla on on koira joka juoksettaa lenkille jne mutta tärkeintä on fyysillinen liikunta terveydelle, sydämelle ja aivoille suurta iloa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa! "Suhteelisen terveen" etenkin vanhuksen tulisi harrastaa liikuntaa. Sohvankulmaan jääneet ovat terveyden suhteen ja muutenkin oman elämän laadun suhteen menetäneet paljon. Lievän vammaisuudenkin omaaville "jokainen askel" paranataa mielen ja kehon toimintaa ja antaa mahdollisuuden elää ilman lääkkeitä tai ainakin vähentää tarvetta kaikkiin lääkkeisiin.
Jokaisen yksilän kohdalla tahtoo olla yksilöllinen taso liikunnan mielekkyydestä. Joten jotku viihtyvät joukueissa ja toisen vaikkapa yksin tai kaverin kanssa puistossa kävellen. Joilla on on koira joka juoksettaa lenkille jne mutta tärkeintä on fyysillinen liikunta terveydelle, sydämelle ja aivoille suurta iloa...Juuri noin. Huomioiden nyky aika miten ihmisen ei tarvitse käyttää lihaksistoaan ja siten terveyden ylläpitäminen vaatii jo harrasteellista liikuntaa j aerikoisesti juuri ikääntyneellä ihmisellä.
Mutta, erikoisesti liikunta vähentää stressiä ja juuri tämän tekijän kautta ihminen pysyy terveempänä kuin myös parempaan verenkiertoon liittyen. TERVE liikunta vaikuttaa myös positiivisesti ihmisen mieleen.
Niin, luonnollisesti jokaisen tulee harrastaa liikutaa omalla tasollaan. Joskus on hyviä keskusteluja kun tapaan rollaattorin kanssa taivalta tekevän vanhuksen ja on hyvä kannustaa kaikkia ihmisiä liikkumiseen.
Niin, ennen esim. 60 -luvulla ei ihmisten tarvinnut erikseen lenkkeillä, vaan liikkuminen / lihaksiston käyttö tuli luontaisesti. Kävellen polkupyörää käyttäen puhumattakaan kaikki työ tapahtui ihmisten lihaksistoa käyttäen.
Siis leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo - älykännykkä kädessä - kuten tänä aikana on ihmiselle pahasta.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Ja sinäkö 1234567--- täytät Jumalan lain tuomitsemalla kanssakulkijoitasi sunnuntain vietosta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko adaventisteilla edes Raamattua? Mooseksen laki annettiin vain israelaisille. Etkö mitenkään ymmärrä, ettei yksittäiset kristityt voi ottaa muinaiselle valtiolla tarkoitattua lakia käyttöönsä? Eikö päässäsi asu muuta kuin ellen-sapatti?
Sapattikäskyyn sisältyy käsky kivittää sapatinrikkojat, niin koska oikein meinaat viettää sapattia Mooseksen lain mukasesti?Pimeänä keskiaikana jota kesti 1260 kivitettiin, rikki revittiin, ja kaikilla julmilla tavoilla tapettiin. Martyyrejä tuli. Noin 50 miljoonaa menetti henkensä.
Eikö luusisi riittävän, ei tarvita mitään kivityksiä. Antaa Jumalan hoitaa tuomionsa tavallaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö 1234567--- täytät Jumalan lain tuomitsemalla kanssakulkijoitasi sunnuntain vietosta..
Jumala on tuomioiden antaja: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. . Myöskin: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
Ilm:14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on tuomioiden antaja: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. . Myöskin: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
Ilm:14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
1234567---Jos kerran Jumala on tuomioiden antaja, niin miksi sinä 1234567--- itse asetut Jumalan asemaan jakelemaan ennakkoon tuomioita, vaikka aikojen loppu ei ole vielä edes ajankohtainen..
Kun itsekukin itse huolehtii omasta Isä Jumalan lahjoittamasta uskosta Jeesukseen ja noudattaa ymmärryksensä mukaisesti Jumalan ohjeistusta Raamatun Kirjoitusten sanoman mukaisesti, niin eipä ole kaltaisillasi 'lakimiehillä' vastaankänittämistä asiassa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran Jumala on tuomioiden antaja, niin miksi sinä 1234567--- itse asetut Jumalan asemaan jakelemaan ennakkoon tuomioita, vaikka aikojen loppu ei ole vielä edes ajankohtainen..
Kun itsekukin itse huolehtii omasta Isä Jumalan lahjoittamasta uskosta Jeesukseen ja noudattaa ymmärryksensä mukaisesti Jumalan ohjeistusta Raamatun Kirjoitusten sanoman mukaisesti, niin eipä ole kaltaisillasi 'lakimiehillä' vastaankänittämistä asiassa..En jakele mitään tuomioita. Jumala jakelee tuomioita sanassaan.
Voihan sitä tehdä parannuksen vielä kuolinvuoteellaankin, ja siirtyä totuuden puolelle.
Nuhtele varoita ja kehoita !
1234567---
- Anonyymi
Meidän tulee muistaa, ettei me ihmisinä olla enenpää kuin toiset olimmepa uskossa tai ei vaikka tiedämme, että uskossa olevilla on manipuloituna uskoon taipumuksiin joista pahimmatkaan eivät tunne tseään:
https://sti.fi/luennot/files/RM291106.pdf
Tässä viimeviikkoikoinen kokemus sellaisesta jonka olen toisessa paikkassa kohdannut usien ja usein kunnianloukkausen tasolla toisia haukkuvanan. Näin toistaisesti viimeinen tapaaminen jossa asetin Kaikkivaltiaan tekstin hänen antaman uskoa vastaan. Voitte kysyä itseltänne niinkuin minä kysyin:
Onko Kaikkivaltiaalla Jeesuksella oikeus tuomita?
Tai onko se oikeus annettu laittomuuden edustajille?
---
"kirjoittaja" ei ole osoittanut oikeuttaa tätä Kaikkivaltiaan Jeesuksen oikeutta poistamaan.
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
-
Kun en itse ole ketään tuominnut niin kyseessä on mielestäni ainakin kunnianloukkaus.
Tuo luokkaus ei ole kirjoitettu Suomi24:ssa vaan paikkassa jossa sananvapautta ja sen ehta ilmeisesti hallitsee eri isäntä ja jonka toimesta en pääse sinne enään oikomaan valheita ja uskovaisten osalta heillä opetettuja vääriä tietoja.
-
Tässä, kysymyksessä olevaan syytökseen oli Kaikkivaltiaan Lait ja opit antaneen Jeesuksen raamatussa annettu tiedot sekä kristittyjen laittomuuden Paavalin herrat josta/joista hän ei raamatun mukaan eroa saanut ja Barjeesukseen johon Kaikkivaltias Jeesus mm laittomuuden vääränä profeettana viittaa...:
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matteuksen evankeliumi:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
Paavali rukoili kolme kertaa saatanan ankeleiden seurassa ero herrastaan, raamatun mukaan eroa saamatta. Joten nämä jäi kristittyjen herroiksi ja tuleehan ne historiassa laittomuuksinakin esiin...
kristittyjen Barjeesus ei ole eikä kelpaa syntien eikä rikoksien sovittajaksi:
-
Näin helluntalainen ottaa Kaikkivaltiallta Jeesukselta pois oikeudet tuomita laittomuuden tekijät:
-Amerikassa koulutettu helluntalainen kirjoitti:
# Huomaatko lainkaan tuomitsevasi meitä?
Ei kukaan voi jatkuvasti samoja sanan varoituksia ja tuomioita tuoda tänne luettavaksi, ellei hän tarkoita niillä tuomita lukioita. Onko sinulla oikeus siihen? Koska sinä tuot nuo kirjoitukset ja olet vastuussa tuomioistasi Jumalan edessä ja Hän ei ole antanut sinulle lupaa tuomita!"#
Kysymykset ovat jo ylempänä joten saatte itse miettiä kuinka narsistisesti käyttätyneenä hän esiityi ja tekee sen usein jopa omia lahkolaisia vastaan omia oppejaa ja herranne tunnustaen; esimerkki:
"helluntalainen kijoitti" "Se laittomuuden herra meissä on se paha, se saatanan voima, josta emme pääse irti, jota vastaan taistelemme, ihan jokainen."
"jokainen" tarkoittanee helluntalaisia sillä tuskin ja "jokaista" tuntee....
-
Täällä, Suomi24:ssa on asiallisempia keksutelijoita ja vain harva alkaa puolustamaan kantaansa toisia syyllistämällä.
Useimmat meistä tekee virheitä, mutta kyseisen Kaikkivaltiaan antamat opin ja tuomion antajana EN ollut minä vaan asetin sen erään laittomuuden opin kumoamiseksi vääränä tietona raamatullista faktaa.
Olen pahoillani jos loukkasin uskovaista asenteineen mutta jotenkin oli asetettava raja sille, mikä on totuus. Minä en vihaa enkä aliarvio uskoon jo lapsina aivopestyjä ihmisiä mutta tahdon heidän oppivat tietämään totuuden jossa Laitkin ovat voimassa ja joiden rikkomisiin ei uskomiset eikä kasteet riitä.
Sain rangaistukseksi kirjoittamisen esteen, paikan omistaa eräs lehti ja on ilmeistä että lehden asiakkailla tai helluntalaisilla tai kristittyillä on erikois oikeuksia oikeuksia, moraalittomiakin, syyttäjäni sai kirjoittaa yksin useita päiviä ilman toisten reaktioida, ellei valvojat siivonneet niitä pois...- Anonyymi
mitä hän todisti ??
eiköhä n ainakin Suomessa tiedetä, ja myös uskota: "totisesti hän on ylösnoussut"
siis: kaikki EIVÄT ole helluntailaisia, vaan voiko "ihminen" määrittää kenenkään sydämen uskon, niinpä niin ??
vaan lahkoissa opettavat "mittapuun", - aivan kuten Jeesus Jeesus fariseuksille sanoi: "millä mitalla te mittaatte. . .
. mitään "todistanu" . . .vain ja ainoastaan lakonsa opin. . . (Ämerkasta tullut lahkoa. . . sillee. . .
- Anonyymi
Oli todella positiivinen yllätys. Todistus ei jättänyt arvailujen varaan pelastumiskysymystä. Rohkea, mahtava todistus. Kiitos Jumalalle.
- Anonyymi
Tätä ketjua (ja palstaa) lukiessa tulee mieleeni Jobin ystävät, jotka antoivat
Jobille "hyviä" neuvoja ja puhuivat Jumalasta omasta mielestään hyvin.
On näitä neuvoja ja Jumalasta opettajia tälläkin palstalla pilvin pimein.
Jobin kirjan lopussa Jumala antoi tunnustuksen vain yhdelle henkilölle,
että hän oli puhunut Jumalasta oikein. Se oli Job itse. Muut olivat puhuneet
väärin. Tämä Jumalan tuomio tulee kerran esille kun astutaan Kristuksen
tuomioistuimen eteen. Moni palstan "viisaista" neuvojista tulee pettymään
karvaasti kun saa kuulla, että on puhunut Jumalasta sopimattomasti ja väärin.
Tämä sietää ottaa huomioon kun kuuntelee/lukee näitä palstan "hyviä"
puheitä Jumalasta ja "hyviä" neuvoja. Aniharva puhuu Jumalasta oikein.
MUISTKAAA TÄMÄ! - Anonyymi
>> Nuori hellariurheilija todisti väkevästi >>
Aivan varmasti! Todellakin todisti Herrasta Jeesuksesta.
Ja mikä vastustus onkaan tuotu ihmisten vapaasta tahdosta käsin hänen todistustaan vastaan.
Mutta niinhän Herra Jeesus sanoikin, että vastustus on juurikin Herran Jeesuksen nimessä ja Hänen vuokseen.
Usko Toivonen- Anonyymi
kertoi, että : "oli ottanut Jeesuksen vastaan 9 vuotiaana, käynyt kasteella, jne.
ja että hänellä on usko. (hänelläkö vain ?)
sitten. kilpailut joissa jäi "paitsi", ja "todisti" seurakunnasta johon kuuluu, mitä muuta ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kertoi, että : "oli ottanut Jeesuksen vastaan 9 vuotiaana, käynyt kasteella, jne.
ja että hänellä on usko. (hänelläkö vain ?)
sitten. kilpailut joissa jäi "paitsi", ja "todisti" seurakunnasta johon kuuluu, mitä muuta ?"todistuksessa" en kuullut kylläkään ainoatakaan raamatun lausetta, vielä vähemmän omaa kokemusta, kuin maininta: helluntai uskovainen. . .
- helluntaiseurakuntaako hän todisti, vai mitä muuta ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"todistuksessa" en kuullut kylläkään ainoatakaan raamatun lausetta, vielä vähemmän omaa kokemusta, kuin maininta: helluntai uskovainen. . .
- helluntaiseurakuntaako hän todisti, vai mitä muuta ?Yleensä hyvä olisi tuoda esille miten usko Jeesukseen muutti elämän. Jos ihminen on - aikuisen oikeesti - kokenut uudestisyntymisen = mielenuudistuksen, niin tämä ei ole näkymättä ihmisessä.
No, nykyään uskoontulo lie johonkin uskonnoliseen puolueeseen liittymistä ja määrättyjen repliikkien ulkoa opettelua.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä hyvä olisi tuoda esille miten usko Jeesukseen muutti elämän. Jos ihminen on - aikuisen oikeesti - kokenut uudestisyntymisen = mielenuudistuksen, niin tämä ei ole näkymättä ihmisessä.
No, nykyään uskoontulo lie johonkin uskonnoliseen puolueeseen liittymistä ja määrättyjen repliikkien ulkoa opettelua.
m.lUudesti syntyminen ei ole sama kuin mielenuudistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudesti syntyminen ei ole sama kuin mielenuudistus.
Millä muulla alueella uskoon tuleminen vaikuttaa kuin mielen alueella?
1 Ja JUMALA on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, 2joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja
... a-j-a-t-u-s-t-e-n..... mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut —
6ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
9ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Room 12
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Ja JUMALA on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, 2joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja
... a-j-a-t-u-s-t-e-n..... mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut —
6ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja —
2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Room 12
m.lKuulehan "Markku".
Ei uskova todista itsestään , vaan Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Ei uskova julista itseään, vaan iloitsee Herrastaan, Vapahtajastaan.
Ja antaa todistuksesnsa, suun tunnustuksen, että Jeesus Kristus on hänen Herransa.
Uskovan tunnistehan juuri on, että hän huutaa avuksensa Herranasa Jeesuksen Kristuksen nimeä.
Oletko ehkä hieman kateellinen tälle rohkeasti Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta todistavalle nuorelle naiselle?
Se kirjoittamasi "ihmisen mieli" ei ole vielä tulut muutetuksi, jos se mieli kieltää Jeesuksen pyhien huutavan avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
Oli todella upean rohkea todistus Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.lOlet kaukana Jumalan valtakunnan tuntemisesta: "Millä muulla alueella uskoon tuleminen vaikuttaa kuin mielen alueella?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kaukana Jumalan valtakunnan tuntemisesta: "Millä muulla alueella uskoon tuleminen vaikuttaa kuin mielen alueella?"
No, kerro toki millä muulla alueella usko / uudestisyntyminen vaikuttaisi kuin mielen? Parannuksen tekeminen. Koko Raamattu kohdistuu ihmisen mielenalueeseen.
"sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä".
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kerro toki millä muulla alueella usko / uudestisyntyminen vaikuttaisi kuin mielen? Parannuksen tekeminen. Koko Raamattu kohdistuu ihmisen mielenalueeseen.
"sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä".
m.lJeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Tulemalla uskon kautta Jeesuksen tykö, uudesti synnytään Jumalan lapseksi.
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta".
"minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne".
Ensin tullaan Jeesuksen tykö, joka antaa uuden elämäån, vasta sitten aletaan uudistaa mieltään.
Sana todistaa: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta".
"minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne".
Ensin tullaan Jeesuksen tykö, joka antaa uuden elämäån, vasta sitten aletaan uudistaa mieltään.
Sana todistaa: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.Ei jokainen joka sano Herra Herra pelastu, vaan joka tekee Taivaallisen Isän tahdon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.No, tuota juuri tarkoitin, miten koko uudestisytyminen / JUMALAN valtakunta on ihmisen mielen alueella oleva asia. Ymmärtänet mitä on ihmisen mieli? Alue, joka juuri tulee esille mitä Jeesus opetti. Syntyä uudesti ylhäältä ja tämä syntyminen ei ole lihallista / fyysistä olemusta vaan Hengen vaikutusta mieleen. Sydämentila.
Ettei totuus unohtuisi, niin uudestisyntyminen / uskon saaminen Jeesukseen on JUMALAN teko - ei ihmisen omaa vaikutusta. Koko pelastuminen.
Kuten Ef 1 ilmoittaa, niin kaikkkivaltias JUMALA OMAN tahtonsa ja aivoituksensa mukaan valitsee ihmiset kehen tekee uskon. Tämä todellisuus on helluntalaisuudessa täysin vieras käsite / torjuttu todellisuus, vaikka se on ilmoitettu erittäin selkeästi.
Mutta, ettei tulisi väärää käsitystä, niin ymmärrän aivan luonnolisesti tämän kilpaurheilijan tilan. Hänet on opetettu / ohjattu ja siten sisäistänyt helluntaiopin ja siten hän toistaa sanomaansa kuin mantraa lukien. Tosin luterilaisuus on vielä rohkeampi kun kastaa /tekee jumalan lapseksi jo vauvoja. Helluntalaisuus pieniä lapsia kuten tässä 9v.
On erikoisesti huomioitava. Alle 12......15 vuotiian ihmisen on erittäin helppo ohjata vaikka muslimiksi, hinduksi, helluntalaiseksi, jehovan todistajaksi mormooniksi jne.....
Taas täysin koko kokonaan toinen asia on kun aikuinen =täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ohjaantuu / tulee Jeesuksen opetuksiinn uskovaksi. Siis tutkii itseään / todellisuutta j aYMMÄRTÄÄ turmeltuneisuuden ja sen vaikutuksen itsessään ja siten syntisyytensä ja mitä on syntien sovitus Jeesuksen kautta.
Lapsi ei tätä mahdolistu ymmärtämään - puhumattakaan vauva. Taas lapsen saa helposti ohjattua ja toistamaan asioita kuin mantraa.
Siis helppo liittää vesikasteen kautta puolueen jäsenyyteen. Liittäminen, johon ei edes liity Hengellä kastaminen yhdeksi ruumiiksi.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tuota juuri tarkoitin, miten koko uudestisytyminen / JUMALAN valtakunta on ihmisen mielen alueella oleva asia. Ymmärtänet mitä on ihmisen mieli? Alue, joka juuri tulee esille mitä Jeesus opetti. Syntyä uudesti ylhäältä ja tämä syntyminen ei ole lihallista / fyysistä olemusta vaan Hengen vaikutusta mieleen. Sydämentila.
Ettei totuus unohtuisi, niin uudestisyntyminen / uskon saaminen Jeesukseen on JUMALAN teko - ei ihmisen omaa vaikutusta. Koko pelastuminen.
Kuten Ef 1 ilmoittaa, niin kaikkkivaltias JUMALA OMAN tahtonsa ja aivoituksensa mukaan valitsee ihmiset kehen tekee uskon. Tämä todellisuus on helluntalaisuudessa täysin vieras käsite / torjuttu todellisuus, vaikka se on ilmoitettu erittäin selkeästi.
Mutta, ettei tulisi väärää käsitystä, niin ymmärrän aivan luonnolisesti tämän kilpaurheilijan tilan. Hänet on opetettu / ohjattu ja siten sisäistänyt helluntaiopin ja siten hän toistaa sanomaansa kuin mantraa lukien. Tosin luterilaisuus on vielä rohkeampi kun kastaa /tekee jumalan lapseksi jo vauvoja. Helluntalaisuus pieniä lapsia kuten tässä 9v.
On erikoisesti huomioitava. Alle 12......15 vuotiian ihmisen on erittäin helppo ohjata vaikka muslimiksi, hinduksi, helluntalaiseksi, jehovan todistajaksi mormooniksi jne.....
Taas täysin koko kokonaan toinen asia on kun aikuinen =täydessä ymmärryksessä oleva ihminen ohjaantuu / tulee Jeesuksen opetuksiinn uskovaksi. Siis tutkii itseään / todellisuutta j aYMMÄRTÄÄ turmeltuneisuuden ja sen vaikutuksen itsessään ja siten syntisyytensä ja mitä on syntien sovitus Jeesuksen kautta.
Lapsi ei tätä mahdolistu ymmärtämään - puhumattakaan vauva. Taas lapsen saa helposti ohjattua ja toistamaan asioita kuin mantraa.
Siis helppo liittää vesikasteen kautta puolueen jäsenyyteen. Liittäminen, johon ei edes liity Hengellä kastaminen yhdeksi ruumiiksi.
m.lSinusta, maailman ihminen ja pilkkaaja on kirjoitettu: Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta, maailman ihminen ja pilkkaaja on kirjoitettu: Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Sinulla siis ei ole mitään sanottavaa kuin jorinasi - mitä on uudestisyntyminen. JOKAINEN uudestsyntynyt ihminen ymmärtää - tietää - uskoo, miten uudestisytyminen on mielenmuutos - uudistus.
Pitääkö näinkin yksinkertaisesta ja selvästä asiasta tehdä eripuraa?
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
m.l - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla siis ei ole mitään sanottavaa kuin jorinasi - mitä on uudestisyntyminen. JOKAINEN uudestsyntynyt ihminen ymmärtää - tietää - uskoo, miten uudestisytyminen on mielenmuutos - uudistus.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
m.lVaikka kuinka kiillottaisit mieltäsi, niin sisimpäsi on kuitenkin täynnä pahuutta ja saastaa.
Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
Etkö huomaa etkö ymmärrä, kuinka selvästi näkyy sinun pahuutesi ja se ettet ole koskaan tullut tuntemaan Totuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
m.l>> Sinulla siis ei ole mitään sanottavaa kuin jorinasi - mitä on uudestisyntyminen. JOKAINEN uudestsyntynyt ihminen ymmärtää - tietää - uskoo, miten uudestisytyminen on mielenmuutos - uudistus. >>
Raamatun mukaan jokainen ylhäältä uudesti syntynyt tietää, kuka on hänen Herransa.
Jokainen ylhäältä uudesti syntynyt huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Siitä tunnistaa Jeesuksen pyhän, Häneen uskovan.
Mielen harjoitteet sun muut, nehän ovat niitä itämaisia "mind fulness" yms. hömppää.
Hengen mieli ilmenee suun tunnustuksena, kuten tämä nuori nainen ihansati tuo esille, todistaessaan Herrastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka kiillottaisit mieltäsi, niin sisimpäsi on kuitenkin täynnä pahuutta ja saastaa.
Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
Etkö huomaa etkö ymmärrä, kuinka selvästi näkyy sinun pahuutesi ja se ettet ole koskaan tullut tuntemaan Totuutta.Taidat olla ylpeä noista suoltamistasi sianoksennuksista?
-GF-
- Anonyymi
Kunnia Herralle, eikä palstahellareille.
Aloituksen viereen, mutta lähelle kuitenkin. Ajatellen turmeltuneessa tilanteessa olevaa ihmistä - jumalatonta, niin merkityksellisin todistus JUMALAN aivoituksista on todellisuus. Onko JUMALAN tahdon ymmärtäminen ja sen toteuttaminen viisautta ja ylipäätänä onko se vastaus mihinkään - vain onko juuri siinä vastaus.
Väitämpä. Miten laaja-alaisempi on ihmisen elämän ongelmallisuus tai mitä ongelmalllisempi on ihmisen elinympäristö, niin sitä selkeämmin voi todistaa JUMALAN tahodon toteutumisen kautta löytyvän vaikutus elämään - yltäkylläistä - stressitason alentumista kuin myös ahdistusta.
Esim. nyt koronaviruksen aikana - ihmisten eläessä arkeaan erilaisissa tilanteissa, niin Raamatun opetkset nousevat arvoon arvaamattomaan. Siis EI samoja entisiä opittuja fraaseja hokien kuin mantraa - vaan ymmärtää miten JUMALAN tahdon toteutuminen vaikuttaa elinympäristössä kuin myös ihmisessä. Miten poistaa ihmisestä ahdistusta - sen vaikutusta / sopeutumisen kautta ja miten rakentaa elinympäristöä - verkostoa - jonka kautta ihminen sopetuu vaikeassa tilanteessa elämiseen.
Erikoisesti tänä aikana - ja menneinä lähivuosina - ihmisen ahdistuneisuuteen liittyen - on helppo tuoda esille JUMALAN aivoitusten viisaus. Niissä on todella jotain jota ihminen eii tavallisesti oivalla / näe, joka vaikutta ihmiseen aina alitajuntaa myöten. Itse ymmärrän selkeästi, miten ihminen - koko laji - on turmeltuneessa tilassa . Rikkki, joka tuottaa väärää ajattelua ja väärää käyttäytyistä - Lihanmielisyyttä, joka tuhoaa ja sairastuttaa ihmisen.
Juuri Hengen mieli - JUMALAN tahdon toteuttaminen - vaikuttaa turmeltuneen ihmisen mieleen / tietoisuuden tilaan positiivisesti. Vaikutus, joka ei ole sidoksissa ihmisen elinympäristöön. Esim. Apostoli Paavalin elämään liittyi erittäin paljon ulkoisia haasteita - tahdosta riippumattomia tekijöitä- oli syyttömästi vankina ja paljon muuta, mutta siitä huolimatta - omasi mielen tasapainon ja erikosesti iloisuuden. Iloitsi vielä vankilaolosuhteissakin.
Lihallisen ihmisen mielikin iloitsee - hyvien saavutusten aikana, mutta kun päivä muuttuu illaksi - tunnetila on jo toinen. Turmeltuneen ihmisen mieli on selkeästi sidoksissa hänen elinympäristöönsä / kokemukseen. Kun / jos rahaa - mainetta - tulee ovista ja ikkunoista mielentasapaino on korkalla ja iloisuutta avaittavissa.Kun rahaa / mainetta ei tule ovista ja ikkunoista turmeltuneen ihmisen mieli on alakuloinen - agressiivinen.
Viestini punainen lanka on. Erikoisesti tänä koronaviruksen aikana - vaikutusesta elinympäristöömme - uudestisyntyneitten sisareten ja veljien - tulisi ajatella miten vaikuttaa ihmisiin - yksinäisyys ja ahdistus - ja toimia JUMALAN tahdon mukaisesti. Tänään ja huomenna - tulevaisuudessa. Niin, JOS Herra suo ja elämme.
27 Puhdas - ja - tahraton - jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. Jaakob 1:6
Omata mielentila.Mielentila uskovassa ihmisessä kiintynyt oikeaan suuntaan / asiaan , jossa on todistusaineisto kaikkivaltiaasta JUMALASTA- Anonyymi
Kommenttisi viereen, mutta lähelle kumminkin. Lähetyssaarnaaja E. Stanley Jones kirjoittaa kirjassaan "Kärsivien Kristus" seuraavasti:
"En tahdo heittää syntejäni Jeesuksen kannettavaksi", sanoi muuan ruotsalainen nainen, joka oli kääntynyt buddhalaisuuteen, "on alentavaa pyytää toista ottamaan meidän syntimme". "Niin kyllä", vastasin, "mutta vaikka te ette halua heittää syntejänne Jeesuksen kannettavaksi ja pyytää Häntä niitä kantamaan, ette te voi estää Hän ottamasta niitä, tahdoittepa tai ette. Koska Hän on rakkaus, on Hän velvollinen ottamaan ja teidän kysymättänne."
TÄMÄ on evankeliumia, eivät nykyfarisealaiset jorinat "vapaasta tahdosta".
- Anonyymi
Siinä meni toimittajakin vähän sanattomaksi! ;)
- Anonyymi
Tänä aikana menee moni muukin sanattomaksi uskovien ihmisten puheista kuin toimittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä aikana menee moni muukin sanattomaksi uskovien ihmisten puheista kuin toimittaja
Voi teitä saarnatautisia ja teidän kilometrin mittaisia mielipiteitänne.
Opetelkaa lyhyesti kiteyttämään OLENNAINEN siitä, mitä haluatte sanoa.
Se vaatii harjaannusta, mutta opetelkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi teitä saarnatautisia ja teidän kilometrin mittaisia mielipiteitänne.
Opetelkaa lyhyesti kiteyttämään OLENNAINEN siitä, mitä haluatte sanoa.
Se vaatii harjaannusta, mutta opetelkaa.Mutta, jos ihmiseltä on se olennainenkin kadoksissa. Uskonnollisen ihmisen on erittäin vaikea jo ymmärtää - puhumattakaan myöntää, ettei kaikkivaltias JUMALA ole kiinnostunut ihmisen lihallisesta mielestä - jota esim. kilpaurheilukin on.JUMALAHAN toimisi vääryyyden mukaisesti / kuin doping aineet, jos suosisi jotain ihmistä kilpailun saralla ja erikoisesti toimisi aivooitustensa vastaisesti. Siis ihmisen lihallinen mieli ei peri JUMALAN valtakuntaa - ole sen sisällä.
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Matt 7
Kilpaurheilija ei koskaan ajattele ja omaa tahtotilaa ja toivetta, että hänet voitettaisiin. Tekevän niin.
Mutta, toki ihmiset saavat harrastaa ja elää klpaurheilussa mukana - maailmassa - mutta tähän ei tulisi liitää ja sotkea Hengelistä mieltä. Tulisi olla rehellinen ja kertoa avoimesti miten lihallisuus on kiinnostava alue ja vie voiton - ja ajan - ja joskus terveyden- keho vammautuu.
m.l
- Anonyymi
Kun Jeesus Kristus kuoli ristillä tarjoten Jumalalle vapaaehtoisen synti- ja polttouhrin, Hän Ihmisen Poikana edusti KOKO ihmiskuntaa, ei pelkästään "uskovia" tai "valittuja". Tämä on fakta, jota kukaan ei voi kiistää.
Kysymys kuuluukin: pitääkö Jumala tätä oman Poikansa uhria niin halpana ja vähäpätöisenä, ettei katso sen tosiasiassa poistavan KAIKKIEN ihmisten syntejä?- Anonyymi
synnit saadaan anteeksi: ansiotta.
täysin ansiotta, ei voi sisältää mitään omaa, ei edes "oma ratkaisu, tms.
vaan
ansiotta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
synnit saadaan anteeksi: ansiotta.
täysin ansiotta, ei voi sisältää mitään omaa, ei edes "oma ratkaisu, tms.
vaan
ansiottasaako edes pyytää niitä syntejään anteeksi jo sillai hiljaisella äänellä hiljaa mumisee,vai meneekö jo omaan ratkaisuun sellainen kamala oma "ratkaisu"?
kerrotko meille kaikille?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3514658Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3492756- 742407
- 842013
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4541791MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311539Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2211367Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261349"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341272- 661203