Taiteilijat valittavat, että rahat loppui, kun ei ole keikkaa

Anonyymi

Eikö ne osaa ollenkaan säästää ruhtinaallisista keikkapalkkioistaan ja levymyynneistään ? Esim. eräskin "tähkäpää" riitautui ohjelmatoimistonsa kanssa ja tuplasi keikkapalkkionsa 50000:een euroon. Eli normipalkkio on 25000 euroa.
Ei moni tienaa vrk:ssa sitä, vaikka siitä menisi verot ja bändillekin tonni per/lärvi.

59

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monet mainostavat tekevänsä parisataakin keikkaa vuodessa.
      Eiköhän niillä keikoilla ainakin kymmenkertaisesti tienaa tavallisiin liksoihin verrattuna,
      mutta taitaa olla vain niin, että "mikä laulaen tulee se viheltäen menee".

• Anonyymi

Niillä ei ole sitä niin sanottua pesämulukkua millä elää.

• Anonyymi

Höpö höpö;)
      Suomessa ei kukaan saa normikeikasta 50 tonnia.
      Ns, stadion keikasta ehkä Paula Koivuniemi ja Cheek. Muutama vuosi sitten myös Jari Sillanpää.
      Artisti maksaa keikkapalkasta verot, bändin, kuljetukset, ym,ym.

• Anonyymi

Onhan kaikenlaista ruikutusta ikävä kuulla ja lukea.
        Eri asia ovat vähävaraiset ihmiset yleensä.
        Minusta on suurta tyhmyyttä, jos ei maksa vaikkapa jollekin hyvälle tilitoimistolle tiettyjen asioiden hoidosta. Jo kahden tilin käyttö auttaisi monia; ns. käyttötili arkeen ja säästötili, mihin voi siirtää hyvistä kuukausista sivuun.
        Moni kitisee rahojen makuuttamisesta tilillä. Minusta se on jaksottamista tarvekuukausille tai ylimääräisiin menoihin.
        Sitten, jos rahat menevät high-life:in, ravintoloihin, ryyppäämiseen ja kamaan, niin en jaksa tuntea empatiaan.
        Moniko on Suomessa jäänyt vaikkapa 90-luvulta lähtien työttömäksi miltätahansa jakkaralta.
        Sitten. Paljon manatut ammattiliitot ja niiden jäsenmaksut ovat lähikuukausien turvaa varten.
        Julkisuudessa mariseminen = tyhmyyden esille tuomista.
        Beng

• Anonyymi

Lue iltalehdistä tänään. 50000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue iltalehdistä tänään. 50000.

Ei ole kummassakaan ip-läpyskässä sanaakaan. Helle on kieltämättä ikävä......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kummassakaan ip-läpyskässä sanaakaan. Helle on kieltämättä ikävä......

Aamulla oli. Lauri Tähkä sanoo irti sopimuksensa ohjelmatoimiston kanssa
        ja nostaa keikkapalkkionsa tuplaksi, 50000:een euroon.
        Ennen saanut "vain" 25000.
        Pienissä paikoissa keikkapalkkiot ei voi kauhean suuria olla,
        mutta eihän megatähdet pikkupaikkoihin menekään.

Juhannus on kulta-aikaa esiintyjille, nehän on paahtaneet helikopterilla paikasta toiseen,
        mutta tämä juhannus on erilainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juhannus on kulta-aikaa esiintyjille, nehän on paahtaneet helikopterilla paikasta toiseen,

Mikä lehti ?? Iltalehdissä tuorein Lauri Tähkä juttu on toissapäiväinen eikä sanaakaan keikkapalkkioista. Helteellä on hyvä huolehtia bestetasapainosta, mutta ei välttämättä alkomaholi pitoisilla.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lehti ?? Iltalehdissä tuorein Lauri Tähkä juttu on toissapäiväinen eikä sanaakaan keikkapalkkioista. Helteellä on hyvä huolehtia bestetasapainosta, mutta ei välttämättä alkomaholi pitoisilla.....

En muista kummassa Iltapäivälehdessä se aamulla oli etusivulla.
        Silmäilen nettilehdet nopeasti aamulla, onko jotakin järistyttävää tapahtunut
        maailmalla, sitten juon rauhassa kahvit ja syvennyn Hesariin.
        Ehkä juttu on jossain viihdeosastolla nyt.
        Ei tuo keikkasumma minusta järkyttävä ollut, Cheekit, Siltsut ym. on tienanneet paljon enemmän.
        Se minua "järkytti", että niillä palkkioilla taiteilijat itkevät rahojen loppumista,
        eihän voi luottaa siihen, että suosiokaan ikuisesti kestää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L.T. joutuisi maksamaan minulle tuon korkeimman verran, jotta siirtäisin ahterini hänen konserttiinsa. Surkea ääni. Levylle koneella muokattua. Joskus pihissyt omalla äänellä telkussa. Myötähäpesin. 7- - 6 1/2 astekosta 4 - 10.

Sori fanit.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L.T. joutuisi maksamaan minulle tuon korkeimman verran, jotta siirtäisin ahterini hänen konserttiinsa. Surkea ääni. Levylle koneella muokattua. Joskus pihissyt omalla äänellä telkussa. Myötähäpesin. 7- - 6 1/2 astekosta 4 - 10.

Sori fanit.

Beng

En puutu kenenkään artistin keikkapalkkioon, koska minulla ei ole siitä riittävästi tietoa.

Minua häiritsee, että väität Lauri Tähkän ääntä surkeaksi pihinäksi, jota levytyksissä on teknisesti muokattu paremmaksi.

En ole Laurinkaan fani, mutta koen epäoikeudenmukaiseksi, että artisteja mollataan aiheettomasti. Sen sinä mielestäni teit.

Olen hämmästynyt, että sorruit moiseen käytökseen.

https://www.youtube.com/watch?v=0s6LdJpNB4M

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En puutu kenenkään artistin keikkapalkkioon, koska minulla ei ole siitä riittävästi tietoa.

Minua häiritsee, että väität Lauri Tähkän ääntä surkeaksi pihinäksi, jota levytyksissä on teknisesti muokattu paremmaksi.

En ole Laurinkaan fani, mutta koen epäoikeudenmukaiseksi, että artisteja mollataan aiheettomasti. Sen sinä mielestäni teit.

kylmätotuus

Juha Tapio vasta surkea onkin ja olemattomat biisit.
        Mihin senkin suosio perustuu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori fanit.

Beng

Tonni käteen, niin menisin Jarkko Suon keikalle kahdeksi tunniksi, sillä ehdolla, että saan käyttää Silentoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Olen kuullut.
        Enhän muutoin väittäisi mitään.
        Tietänet, että ääntä voidaan teknisesti muokata ja levyä voidaan teknisesti 'ehostaa'.
        Festareillahan live esitykset voivat olla suuri pettymys kuulijalle. Livenä.
        Tällöin voisi kysyä, mihin rahat menivät.
        Voisi myös kysyä, onko äänen tekninen manipulointi huijausta. Kyse myös muista laulajista.
        Ei ole kyse minun käytöksestäni. En mollaa tahallani. Minulla on inhottavat korvat, koska kärsin jos joku laulaa epäpuhtaasti. Joku väitti aikoinaan, että minulla on absoluuttinen korva, kun viritin soittimeni kuulolta ja natsasi, jos vastaava nuotti otettiin viritetystä pianosta. Ei tästä enempää.
        Minulla on oikeus arvioida kriittisesti jonkun, tunnetunkin, henkilön laulunääntä.
        Olen aiemmin nostanut ketjuihin niitä laulajia, jotka ovat musikaallisia.
        Tänä päivänä moni kuvittelee muutaman levyn jälkeen olevansa suurikin artisti.
        Kansallinen suosiomei ole samaa kuin kansainvälinen taso.
        En sorru mielistelyyn.
        Voit verrata vaikkapa Olavi Virran tai Laila Kinnusen laulutaitoon.
        Olen KT pahoillani, jos kirjoitukseni ei miellyttänyt.
        Silti hyvää juhannusta Savoon!
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut.
        Tietänet, että ääntä voidaan teknisesti muokata ja levyä voidaan teknisesti 'ehostaa'.
        Voisi myös kysyä, onko äänen tekninen manipulointi huijausta. Kyse myös muista laulajista.
        Ei ole kyse minun käytöksestäni. En mollaa tahallani. Minulla on inhottavat korvat, koska kärsin jos joku laulaa epäpuhtaasti. Joku väitti aikoinaan, että minulla on absoluuttinen korva, kun viritin soittimeni kuulolta ja natsasi, jos vastaava nuotti otettiin viritetystä pianosta. Ei tästä enempää.
        Minulla on oikeus arvioida kriittisesti jonkun, tunnetunkin, henkilön laulunääntä.
        En sorru mielistelyyn.
        Beng

Juttelin musiikkikorvasta, eräs laulaja sanoi , että on yksi absoluuttisen korvan omaava laulaja, muita hän ei tiedä :Markku Suominen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut.
        En sorru mielistelyyn.
        Beng

Mnaah.

Aikoinaan puhuttiin taustanauhoista, silloin laulajalla saattoi olla mikki kiinni. Noh, harva osaa huulisynkaa häävisti, ainakin eturivissä se näkyikin.

Nykyisin tekniikka kehittynyt. Hupaisa esimerkki tekniikan pettämisestä oli Madonnan Oscargaala esiintyminen. Hiton kallis esitys, hirmuinen yleisö, paljon pelissäkin. Ja autotune petti, se niinkuin virittää laulun kohdilleen liki reaaliajassa.. Mimmi lauloi ihan miten sattuu, keskittyi kai enenpi tanssaamiseen. Kaikki tuli kuitenkin livenä ulos. Hirveen kuuloista, esitys oli hetken tuupissa näkymässä, mäkin kattoin.

Noh, se oli pikaisesti studiossa korjattu, nykyisin oikein hyvä veto.

Mutta se on uskomaton määrä tekniikkaa, mitä käytetään livenä. Noin priaatteessa laulajalle piisais, että on jonkinlainen rytmitaju, että osaa esiintyä. kyllä soundit saa kuntoon. Toki näin ei todellisuudessa oikein tapahdu, mutta onhan noita tekaistuja pändejä ollut Holliesista alkaen.

Jokatapauksessa, ammattimuusikko/-artisti kyllä osaa ammattinsa ja jokaisella laulajalla oma soundinsa. Lisäks laulajilla just aina omat ongelmansa äänensä kanssa, lisäksi aina ei ole hyvä päiväkään. Tekniikkaakin on, sekin voi pettää. Mutta jos mitään erityisempää ei ole, laulaja laulaa laulujaan ok.

Asia erikseen sitten promillemäärät, mutta se kai force major, tai jotain.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnaah.

Aikoinaan puhuttiin taustanauhoista, silloin laulajalla saattoi olla mikki kiinni. Noh, harva osaa huulisynkaa häävisti, ainakin eturivissä se näkyikin.

Nykyisin tekniikka kehittynyt. Hupaisa esimerkki tekniikan pettämisestä oli Madonnan Oscargaala esiintyminen. Hiton kallis esitys, hirmuinen yleisö, paljon pelissäkin. Ja autotune petti, se niinkuin virittää laulun kohdilleen liki reaaliajassa.. Mimmi lauloi ihan miten sattuu, keskittyi kai enenpi tanssaamiseen. Kaikki tuli kuitenkin livenä ulos. Hirveen kuuloista, esitys oli hetken tuupissa näkymässä, mäkin kattoin.

Mutta se on uskomaton määrä tekniikkaa, mitä käytetään livenä. Noin priaatteessa laulajalle piisais, että on jonkinlainen rytmitaju, että osaa esiintyä. kyllä soundit saa kuntoon. Toki näin ei todellisuudessa oikein tapahdu, mutta onhan noita tekaistuja pändejä ollut Holliesista alkaen.

Jokatapauksessa, ammattimuusikko/-artisti kyllä osaa ammattinsa ja jokaisella laulajalla oma soundinsa. Lisäks laulajilla just aina omat ongelmansa äänensä kanssa, lisäksi aina ei ole hyvä päiväkään. Tekniikkaakin on, sekin voi pettää. Mutta jos mitään erityisempää ei ole, laulaja laulaa laulujaan ok.

=DW=

...''tekaistuja pändejä ollut Holliesista alkaen.''
        Tarkoitit varmaankin The Monkees;) Olihan apinalaumassa yksi laulu-ja soittotaitoinen, Michael Nesmith.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttelin musiikkikorvasta, eräs laulaja sanoi , että on yksi absoluuttisen korvan omaava laulaja, muita hän ei tiedä :Markku Suominen.

No, hehheh. On muitakin. Soittajissa. Minäkin olen jutellut.....
        En ole M.S.
        Muuten hänellä oli hyvä, persoonallinen ääni.
        Laittaisin, mutta kun tuubiin tuli kirjautuminen, en laitakkaan 'katsohan on tuolla puun' tai sada sada aina vain'.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole M.S.
        Laittaisin, mutta kun tuubiin tuli kirjautuminen, en laitakkaan 'katsohan on tuolla puun' tai sada sada aina vain'.

Beng

Markku Suominen-Sade

Risto Parsala ladannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole M.S.

Beng

Musiikki veressä myös hänellä, Ronny alias Aatos Bollströn, kaveri kuoli rajussa auto-onnettomuudessa Pyhtäällä.

" Se jokin sinulla on "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnaah.

=DW=

Playbackinä ainakin telkun alkuaikoina laulettiin.
        Onko huulet ja musa synkassa. Jos ei, huomaa heti ja huomio meneekin siihen seuraamiseen.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...''tekaistuja pändejä ollut Holliesista alkaen.''
        Tarkoitit varmaankin The Monkees;) Olihan apinalaumassa yksi laulu-ja soittotaitoinen, Michael Nesmith.

Joop.

Kiireessä muistelin väärin.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut.
        En sorru mielistelyyn.
        Beng

Tietysti jokaisella on oikeus kritisoida asioita.

Olisit voinut sanoa, että Lauri Tähkä laulaa epäpuhtaasti, jos niin kerran koet.
        Kirjoitit kuitenkin, että Laurin laulaminen on surkeaa pihinää ja tuo arviointisi ei mielestäni pidä ollenkaan paikkaansa.

Minäkin voisin väittää, ettei Anssi Kela osaa soittaa kitaraa, eikä pysy edes rytmissä.
        Mitenkähän väitteeseeni suhtautuisivat ihmiset, jotka kuuntelevat seuraavan esityksen?

https://www.youtube.com/watch?v=NjZQAe9G7SI

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut.
        En sorru mielistelyyn.
        Beng

Ite olen joskus miettiny miten joku laulaja, vaikka ei niin hyvä olisikaan, omasta mielestäni, niin miten ihmeessä hän saa faneja laumoittain. No, ajatuksen tulos oli se, että, jokainen laujaja vetoaa johonkin kuuntelijaryhmään. Vaikka ei niin loistava laulaja olisikaan niin silloin, kun hän saa salin täyteen ja ansionsa kerättyä niin silloin hän on paikkansa lunastanut itselleen ja elatukseensa. Se vaan on niin, että kaikki ei miellytä kaikkia. Juuri nuo ihmiset Virta ja Kinnunen ovat myös minunkin suosikkejani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori fanit.

Beng

Mutku myötähäpeä ei kerro muista kuin sinusta. - Nm. Olet ahdasmielinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutku myötähäpeä ei kerro muista kuin sinusta. - Nm. Olet ahdasmielinen

Sinulla on jännä käsitys ahdasmielisyydestäni, mikä muuten ei pidä paikkaansa.
        Taidan tuntea itseni paremmin kuin sinä.
        Jos arvottaa musiikkia musikillisin perustein niin sekö on ahdasmielisyyttä.
        Omituinen väite. Et taida olla yhtään musikaallinen? (Mikä ei tarkoita sitä, ettetkö sinä saa pitää mistä tahansa laulusta tai soitosta maan ja taivaan välillä oli sitten musiikillisessa mielessä hyvää tai huonoa. Ja tästä sitten taas arvioimaan minua, vaikka puhutaan jonkun laulelijan taidoista. Oh my heaven!)
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan kaikenlaista ruikutusta ikävä kuulla ja lukea.
        Eri asia ovat vähävaraiset ihmiset yleensä.
        Minusta on suurta tyhmyyttä, jos ei maksa vaikkapa jollekin hyvälle tilitoimistolle tiettyjen asioiden hoidosta. Jo kahden tilin käyttö auttaisi monia; ns. käyttötili arkeen ja säästötili, mihin voi siirtää hyvistä kuukausista sivuun.
        Moni kitisee rahojen makuuttamisesta tilillä. Minusta se on jaksottamista tarvekuukausille tai ylimääräisiin menoihin.
        Sitten, jos rahat menevät high-life:in, ravintoloihin, ryyppäämiseen ja kamaan, niin en jaksa tuntea empatiaan.
        Moniko on Suomessa jäänyt vaikkapa 90-luvulta lähtien työttömäksi miltätahansa jakkaralta.
        Sitten. Paljon manatut ammattiliitot ja niiden jäsenmaksut ovat lähikuukausien turvaa varten.
        Julkisuudessa mariseminen = tyhmyyden esille tuomista.
        Beng

Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys riittää, ei tarvitse olla ammattiliiton jäsen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys riittää, ei tarvitse olla ammattiliiton jäsen!

Niinpä.
        Mutta moni on mielestään ollut varman päällä eikä ole maksanut jäsenmaksuja.
        Ammattiliitot ovat vähän kärsineet kadosta, mutta miten monen työpaikan asioita ja oloja juristeineen on voitu korjata ay:n avulla. Tämän ei tarvitse olla vastskkainasettelua; kokonaisuus hyötyy.
        Tavallaan maksu on anekauppaa kuten vakuutuskin, mutta joku sitä tarvitsee joskus, jotkut nyt. Isompi älämölö nyt on ollut. Mutta miten monta suurta tehdasta on lakkautettu eri puolilla Suomea ja mitä ne ovat aiheuttaneet pikkupaikkakuntien ihmisten elämään.
        Ehkä artistit voivat nyt ymmärtää, toivon mukaan, mitä merkitsee sellu- tai vaneri- tms. tehtaan sulkeminen. Moni minä kerrottuna sadoilla. Koronat, joilla ei paikkakunnille ole loppua.
        Beng

• Anonyymi

Mnaah.

Ei Tähkä mun käsittääkseni ole rahapulaa valitellut. Monet muut kyllä. Artistien tulot tulee nykyisin lähes kokonaan keikkapalkkioista, korona lopetti keikat. Aika harva pystyy nostamaan liksat korkealle, matalapalkka-ala, vain muutama poikkeus. Eikä niilläkään ole rahakeikkoja kuin poikkeustapauksissa. Eri asia myydä stadionkeikka, kuin soittaa jossain Lallintalolla.

Tähkän firmalla menee hyvin, just koska pystyy hinnoittelemaan. Viime vuoden liikevaihto kaks miljoonaa. Pitää muistaa, se on firman liikevaihto, sisältää kaikki kulut. Isoilla keikoilla net on isot. Helkkaristi jengiä palkkalistoilla, isot kalusto- logistiikkakulut. Ja päälle normaalit firman pyörittämisestä johtuvat kulut. Ympäri vuoden, ei siis pelkästään sillä yhdellä rahakeikalla.

Suomi pieni kielialue, ei täällä oikeeti kukaan suomeksi laulava artisti tienaa oikein mitään, verrattuna maailmantähtiin. Isot nimet vetää kolmella rekkakolonnalla monivuotisia maailmankiertueita, miltsi per keikka. Että sinällään hyvä, joku suomalainenkin tienaa leipänsä musalla.

Kateus kummmallinen asia.Kyllähän aloittajakin voi alkaa soitteleen keikkapaikoille ja alkaa myymään omia performancejaan, ihan millä summalla ite haluaa.Kandee kokeilla, jos niin kateeksi käy.

=DW=

• Anonyymi

Hyvä idis tuo persformanssi.
        Veisitkö ideaa hieman pidemmälle,,että kummosta?

Beng

• Anonyymi

Ostihan tuo Cheek'kin mm. puolen miljoonan arvoisen Rolls Roycen,
      että ei keikkapalkkioita voi huonoiksi sanoa.

• Anonyymi

Kundilla muita pisneksiä.

Huipulla voi olla vain hetken, silloin voi tienatakin. Mun käsittääkseni cheek sijoittanut rahojaan monenlaisiin pisneksiin, asunnoista ravintoloihin. Kundihan lopettanut keikkailemisen, mutta pyörittää jotain levy-yhtiötä ja manageroikin. Sinällään ökyauto kehno investointi, mutta jos pisnekset pyörii, omiapahan ovat rahansa.

Paljon suomessakin artisteja, jotka tahkonneet aikansa fyrkkaa. Harvempi vaurastunut pitemmän pälle. Paljon välistävetäjiä ja kehnoa kirjanpitoa. Ihan Ola, Irwin, kaikenlaiset tangokunikaat jne, monilla pisnekset kusseet. ja just, kun ei ole ollut muita pisneksiä, ei sijoituksia, jotka tuottaa pitemmänkin päälle.

Noista vähän vanhemmista artisteista kai iso D pärjännyt parhaiten, nuoremmat osaa jo paremmin hoidella raha-asioitaan.

Vaan, Cheek kyllä ite hommannut autonsa. Sitäpaitsi se voi olla firmalle rekisteröity, koska pisnekset pyörii edelleen, vaikka laulut laulettu.

=DW=

• Anonyymi

Pikku linkki.

Laitan yhden linkin, missä huippu suosittu suomalainen artisti selvittää muusikon tienestejä. Kyseessä siis todella tunnettu ja suosittu heebo, Anssi Kela. Kundilla toki muitakin musapisneksiä ja joskus jopa isonrahan keikkaakin. Nämät isot keikat siis jäähalleja ja joitamia festarikeikkoja, ei niitä paljoa vuodessa ole, eikä pelkästään niillä kukaan eläisi.

Kela liikkuu kevyellä kokoonpanolla, eikä kuluissa ole mainittu esim. hotellikuluja, ehkä nukkuvat bussissa. Toiselle keikalle oli merkitty laitevuokra, eli omien pa- systeemeiden, valojen jne osuutta ei sitten oltu mainittu ensimmäisessä laskelmassa. Koska kaikki pyörii kuitenkin firman ja ohjelmatoimiston kautta, treenikämppäkin tarvitaan jne, kulut ei ole mun mielestä ihan täydellisesti laskettu. Mutta kandee vilkaista.

https://www.anssikela.com/2010/08/15/lisays-liksajupakkaan/

Myös linkin kommenttiosuus hyvä lukea, siellä enenpikin artistien tienesteistä.

=DW=

• Anonyymi

Kiitos linkistä.
        Aika kuvaavaa. Oman yrityksen kautta voisi kannattaa paremmin, mikä olisi 'työnantaja', mutta silläkin olisi maksuja.

Beng

• Anonyymi

Kiteen lahja rockmusiikille Nightwish, tuottaa mutta kyllä rahaa kuluukin.
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006260428.html
        Maksumuurin takaa; ''Vaikka lipputulot lasketaan kymmenissä miljoonissa, suurin osa on ehtinyt kulua ennen kuin bändi ja managerit pääsevät rahoihin käsiksi. Paikalliset promoottorit, lipputoimistot, areenoiden vuokrat ja markkinointikulut vievät jokainen siivunsa, minkä jälkeen tuloista on jäljellä noin 40 prosenttia.
        Siitä on maksettava yhtyeen omat tuotantokulut: äänentoistolaitteiden, valojen, pyrotekniikan ja näyttötaulujen vuokrat, lähes 50-henkisen kiertuehenkilöstön palkat, kuusi rekkaa, neljä bussia ja mukana kiertävä keittiö.
        ”Rahaa on tuhlattu hirvittävä määrä ennen kuin muusikot ovat nähneet siitä yhtään mitään.”

• Anonyymi

Tienestit tienesteinä mutta sse minusta on epäoikeudenmukaista, että satojen tuhansien verorästit annetaan anteeksi kuten esimerkiksi Loirille, Uotiselle ja samassa ryppäässä jollekin kolmannelle.
      Mihin raja vedetään taiteilijoien kesken?
      Joo. Joo. Jälkiveroja. Eivät nekään tule yllättäen. Tarttis hieman suunnittelua kuten myös se, että jälkiverot saattavat tulla maksuun huonomman tulovuoden aikana.
      Älkääkä läsyttäkö mätkyistä! Kyse on jälkiveroista!

• Anonyymi

Laitapa lähde verojen anteeksiannosta.
        Vai ovatko ko. henkilöt tehneet velkasopimuksen ?
        Siihen on oikeus muillakin kuin taiteilijoilla.

• Anonyymi

Mistäköhän syystä nykyisin suomalaisten leffojen äänitykset ovat ( lähes ) kaikissa poskellaan? Kymmenisen vuotta jatkunut.

• Anonyymi

Elokuvateattereissa sen huomaa, suurullisenkuuluisan äänitystason.
        Niin helvatin kova metelli, mutta siitä huolimatta sanoista ei saa selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elokuvateattereissa sen huomaa, suurullisenkuuluisan äänitystason.
        Niin helvatin kova metelli, mutta siitä huolimatta sanoista ei saa selvää.

No. Osa näyttelijöistä sössöttää hihaansa. Eipä siinä tekniikka taida auttaa.
        Luulisi, että jos mitä, niin äänenkäyttöä harjoitutettaisiin.
        Vanhoissa kotimaisissa suuta auotaan ja kunnolla. Kyllä naama on varmasti väsynyt, kun kuvaustauko tulee.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhoissa kotimaisissa suuta auotaan ja kunnolla. Kyllä naama on varmasti väsynyt, kun kuvaustauko tulee.

Beng

Vanhoissa suomi-filmeissä lapsia myöten kaikki puhuivat huolellisesti kirjakieltä. Paitsi konnat;) Mutta on niitä silti kiva katsella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

40-luvun leffoissa oli operettiote. Esitettiin ikäänkuin lavalla jotain, äänenkäyttö oli kovaa ja esitys ylinäyttelemistä. Jotkut pätkät oli suorastaan kärsimystä katsella.

Nykyisin osa näyttelijöistä mumisee itsekseen jotain. Äänensäätökään ei selvennä.
        Sitten vastanäyttelijä puhuu kuten ihmiset ja sekasotku on valmis. En tarkoita puhuu kovaa vaan selkeästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Ääntä, jos puhutaan iskelmälaulajista löytyy ainoastaan yhdeltä: Tapani Kansalta.

• Anonyymi

Moni 70 taiteilija on lirissä, keikat alkaa vasta elokuussa, tuskin täysmääräisesti sittenkään. Mistään ei tule rahaa.

• Anonyymi

Luulisi 70 saavan eläkettä. Mainitse pari 70 keikkailevaa artistia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue otsikoita.

Eino Grön, Frederik, Markku Aro, Kutri Heluna.... Kyllä kaikilla raha kelpaa. Ei net tietenkään ole lauteilla aktiivivuosien tahtiin, mutta keikkaa pukkaa kuitenkin, ainakin jonkin verran.

Tietenkin kyse rahastakin, monilla pienet eläkkeet. Toisekseen, jos ollut vaan laulaja, ei tipu teostoja. Teostot voi olla säveltäjille, sanoittajille, tuottajille helkkarin iso tulonlähde- Omat piisit tois fyrkkaa soittojen mukaan, ite ei tarvi kuin käydä pankissa.

Mutta on ammatteja, joista ei ikinä jäädä eläkkeelle, muusikkokin usein sellainen. Oikeestaan kyse elämäntavastakin, kun tottunut keikkailemaan, haluaa keikkailla. Onhan se vähän huvittavaa, kun maailmalla eläkeläsartisti tippuilee lavalta ja milloin kenenkin kiertue joudutaan terveyssyistä perumaan. Mutta monet kuitenkin varmasi sen verran äveriäitä, ei niitten rahan takia tarvis kierrellä.

Noh, suomessa monet varmaan keikkailee lisätienestienkin takia. Pieni kielialue, ei suomenkielinen musa myy satoja miljoonia levyjä, eikä pahemmin ole streemauslistojen kärjessä maailmalla. Koska levymyynti käytännössä loppunut, eläkkeet voi olla pieniä, teostoja ei tule, paneehan se kiipeemään lauteille, jos siitä rahaa maksetaan.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue otsikoita.

Eino Grön, Frederik, Markku Aro, Kutri Heluna.... Kyllä kaikilla raha kelpaa. Ei net tietenkään ole lauteilla aktiivivuosien tahtiin, mutta keikkaa pukkaa kuitenkin, ainakin jonkin verran.

Tietenkin kyse rahastakin, monilla pienet eläkkeet. Toisekseen, jos ollut vaan laulaja, ei tipu teostoja. Teostot voi olla säveltäjille, sanoittajille, tuottajille helkkarin iso tulonlähde- Omat piisit tois fyrkkaa soittojen mukaan, ite ei tarvi kuin käydä pankissa.

Mutta on ammatteja, joista ei ikinä jäädä eläkkeelle, muusikkokin usein sellainen. Oikeestaan kyse elämäntavastakin, kun tottunut keikkailemaan, haluaa keikkailla. Onhan se vähän huvittavaa, kun maailmalla eläkeläsartisti tippuilee lavalta ja milloin kenenkin kiertue joudutaan terveyssyistä perumaan. Mutta monet kuitenkin varmasi sen verran äveriäitä, ei niitten rahan takia tarvis kierrellä.

Noh, suomessa monet varmaan keikkailee lisätienestienkin takia. Pieni kielialue, ei suomenkielinen musa myy satoja miljoonia levyjä, eikä pahemmin ole streemauslistojen kärjessä maailmalla. Koska levymyynti käytännössä loppunut, eläkkeet voi olla pieniä, teostoja ei tule, paneehan se kiipeemään lauteille, jos siitä rahaa maksetaan.

=DW=

Eino Grön ja Markku Aro, molemmilla 5 keikkaa vuoden loppuun. Reetu ja Katri Helena, ei keikkoja. Kaikki ovat jo ''pizzerian nurkassa'' sarjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eino Grön ja Markku Aro, molemmilla 5 keikkaa vuoden loppuun. Reetu ja Katri Helena, ei keikkoja. Kaikki ovat jo ''pizzerian nurkassa'' sarjaa.

Hox korona.

Kaikilta meni kevät ja kesä keturalleen, eli muutamaan kuukauteen ei ollut keikkoja ja kesän isot tilaisuudet peruttu. Eläkeläisillä sentään jotain eläketuloja, mutta vielä työikäiset muusikot olleet suunnalleen toimeentulotuen varassa. Eniten homma kusi isoilla myyvillä nimillä. Kuten ketjussakin mainittu, esim. Nighwishillä meni maailmankiertue munilleen. Siinä sivussa muusikoiden lisäksi kymmenillä muilla ihmisillä tuli niinkuin pakkoloma samantien.

Pitääpi muistaa, yksittäinenkin artisti työllistää enenpi, tai vähempi muuta jengiä, ainakin yleensä pändin. Net noit eläkeläisiskelmätähdet esiintyy ties minkälaisten tanssipändien kans, siinä jääikäänkuin kaks toimijaa työttömäksi peruuntumista tullessa, sekä itse pääesiintyjä, sekä taustapändi.

Jotenkin kummastuttanut, kun kapakoitten asioista jauhettu eduskuntatasollakin, mutta yleensäkin taidepuoli ja esiintyvät taiteilijat, unohtamatta jumalatonta urheilupisnestä, kyllä siinä enenpi on rahaongelmia pandemian takia tullut.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aro, Reetu, Rekkamies. Ja monia muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eino Grön kertoi lehdissä, että Trump lähetti hänelle tuhannen taalan shekin, koska on USA:n kansalainen. Miksi mies kuitenkin notkuu Suomessa meidän kustannuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eino Grön kertoi lehdissä, että Trump lähetti hänelle tuhannen taalan shekin, koska on USA:n kansalainen. Miksi mies kuitenkin notkuu Suomessa meidän kustannuksella.

Miten niin meidän kustannuksella ? Mitä sinä olet hänelle maksanut ?
        Sitäpaitsi jossain hän kertoi lähtevänsä
        takaisin Floridaan, koska hänen hoivakodissa olevansa alzheimer-vaimonsa
        ei oikeastaan enää tunne häntä. Vaimon takia hän ainakin käy Suomessa.

• Anonyymi

Taiteilijan on hyvä ymmärtää, että keikkojen loppumisen jälkeen on hyvä hakea toisenlainen työ. Sama homma laivanmoottorin rakentajalla. Lopputili tuli kouraan ja pitää ryhtyä esimerkiksi lähihoitajaksi. Kotona voi sitten ropata moottoreita harrastukseksi. Laulajan egolle voi olla liian korkea kynnys hakea oikeisiin töihin.

• Anonyymi

Willberg, Harma , Risto Nevala nämäkin yli 70v.

• Anonyymi

Kyllä se on 70 -vuotiaalla kova paikka kun työ menee alta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on 70 -vuotiaalla kova paikka kun työ menee alta.

Jotain eläkettähän ikääntyneet laulajat saavat. Jotkut saavat taiteilijaeläkettä, oisko hieman parempi.
        Sitten jos vielä keikkaavat, menee siitä sivutuloprosentin verran veroja.
        Beng

• Anonyymi

Taiteilijat maksavat itse eläkkeensä. Nehän on yrittäjiksi ruvenneet jo kymmeniä vuosia sitten, jos fiksuja ovat olleet.
      Taiteilijaeläkettä saa harva, niistäkin puolet liikaa.

• Useimmat ihmiset eivät osaa säästää.
      Kun rahaa tulee ollaan huumassa, eletään leveästi.
      Ei ajatella, että voi tulla toisenlainenkin päivä.
      Sitten vain valitetaan, kuinka yhteiskunta on kohdellut huonosti.

• Anonyymi

Humppalaulajathan maksavat sillä huutamisellaan uransa aikana monta omakotitaloa.

Soittajissa taas saa aika monta keikkaa tehdä jo sen yhdenkin omakotitalon ostamiseen.

• Anonyymi

Taiteilijat näyttelijät ... ovat korruptoitunein ammattikunta kaikilla on sama sukunimokin kun ne ovat keskenään sukulqisia tai naimisissa

Valtaosa istuu sossussa pääajan
      Ne on myös koulutettu maksutta teatteri- yms kouluissa veronmaksajien laskuun sossuun istumaan

Kamalimpia ovat ohjaajat koulutettu valtion laskuun ja vielä saavat verotonta tukirahaa elokuvasäätiöltä tms älyvapaisiin filmeihin jotka eivät tuota mitään

Toista on USAssa jossa Hollywood lisää roimasti maan kansantuloa ja on merkittävä tuottava teollisuushaara

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5402
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3591
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1936
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      289
      1753
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1422
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1322
    Aihe