Johannes Kastajan sanoma oli:
"Tehkää parannus"
Johannes ei kastanut niitä,
jotka eivät olleet tulleet mielenmuutokseen.
Huippu-uskonnollisille hän sanoi:
"Te kyykäärmeitten sikiöt,
kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä"
Sanoma oli sama kaikille.
Jopa haureudessa elävälle kuninkaalle Johannes Kastaja sanoi:
"Sinun ei ole lupa"
Johannes Kastajan sanoma
92
877
Vastaukset
Varo ettei omassa silmässäsi ole malka sillä se joka itsensä ylentää se alennetaan ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa.
Kyllä.
Minunkin täytyy
eikä minunkaan ole lupa.
Mutta kuullaanpa
Juhannuksen lunniaksi,
mitäkä oli Johannes Kastajan sanoma
hänen kohdattuaan Jeesuksen Jordanilla:
"Katso, Jumalan Karitsa,
joka ottaa pois maailman synnin!"
Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Kyllä.
Minunkin täytyy
eikä minunkaan ole lupa.
Mutta kuullaanpa
Juhannuksen lunniaksi,
"Katso, Jumalan Karitsa,
Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma."Johannes Kastajan sanoma oli: "Tehkää parannus"
Kyllä nimenomaan, sitä , jos mitä tarvitaan juuri nyt! Jaetaan tunteisiin vetoavaa hömppää, mutta ei asiaa tarpeeksi. Elämme lopun aikaa.. - Anonyymi
Joo, eiks pidä ottaakin perskännit, ettei tule lakihenkiseksi. Muutama huumepiippu ja wiski.
Silloin hyvin menee uskonnollisuus päähän terveellä tavalla, eikä lakihenkisyys saarnaa. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Kyllä.
Minunkin täytyy
eikä minunkaan ole lupa.
Mutta kuullaanpa
Juhannuksen lunniaksi,
"Katso, Jumalan Karitsa,
Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma.>>>Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma.<<<
Yksikään helluntaisuutta noudattava ei ole pelastunut eikä pelastu, koska he eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta. Koko helluntailaisuus perustuu opettamiseen korvasyyhyyn, laittomuuteen, vieraaseen tuleen, vääriin profetioihin ja amerikkalaiseen menestysteologiaan. Helluntailaisuus tulee hylätä ja tehdä todellinen parannus, jotta pelastus olisi mahdollista Jeesuksessa Kristuksessa.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
----
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Johannes Kastajan perussanomaan kuului olennaisesti se, että synnin tekeminen tulee lopettaa.
Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan niitä, jotka eivät suostuneet lopettamaan synnin tekemistä. Syntien antaaksisaamisen ehtona on parannuksen teko, mikä tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei lopeta synnin tekemistä, hän ei lopulta saa armoa Jeesukselta, mutta voi saada jopa eksyttävän hengen, että ihminen patuisi väärien profetoiden ja väärien ihmeiden kautta ja joutuisi siten kadotukseen. Vain harva kristityistä pelastuu.
Mark 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Matt 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
---
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma.<<<
Yksikään helluntaisuutta noudattava ei ole pelastunut eikä pelastu, koska he eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta. Koko helluntailaisuus perustuu opettamiseen korvasyyhyyn, laittomuuteen, vieraaseen tuleen, vääriin profetioihin ja amerikkalaiseen menestysteologiaan. Helluntailaisuus tulee hylätä ja tehdä todellinen parannus, jotta pelastus olisi mahdollista Jeesuksessa Kristuksessa.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
----
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Johannes Kastajan perussanomaan kuului olennaisesti se, että synnin tekeminen tulee lopettaa.
Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan niitä, jotka eivät suostuneet lopettamaan synnin tekemistä. Syntien antaaksisaamisen ehtona on parannuksen teko, mikä tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei lopeta synnin tekemistä, hän ei lopulta saa armoa Jeesukselta, mutta voi saada jopa eksyttävän hengen, että ihminen patuisi väärien profetoiden ja väärien ihmeiden kautta ja joutuisi siten kadotukseen. Vain harva kristityistä pelastuu.
Mark 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Matt 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
---
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Älkää nyt . Hellareissa on uudesti syntyneitä mooseksia , juudaksia, nehemioita ja danieleita HUR mongå . On uusia jeesuksia barjesuksia ELYMAS ja monia taikureita . Eihän tiedä mikä lapsesta tulee isona kun sille antaa nimen Mooses tai Aaron tai Mirjam ehkä Job tai Mohammed tai Jeremia yahve . Jehovat myös ihmeissään kun sielläkin vilisee mooseksia aaroneita ja jeremioita että onko se nyt se Jehova vai Jahve bar Jeesus vai Herodes vai Daniel . Sitten taas enkeli oppiset mormonit lataa lapsilleen Jeremias ja Mooses nimiä davidia ja aaronia . Ei se mitään mutta vielä vapaakirkossakin Moosesta Jeremias Nehemiaa samuelia ...lestoilla ja vain he pelastuu . Kyllä on montaa Moosesta Jeesusta ja davidia maan päällä uudelleen syntynyttä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Minä ja Sinä kuulumme kumpikin tuohon joukkoon maailma.<<<
----
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Abraham piti orjaa nimeltä hagar . Egyptin orjat . Orja synnytti Ismail nimisen pojan joka lähti esaun kanssa itään . Hagar jumala on Egyptin yksi silmä Wikipedia Egyptin jumalat . Jumala näkee jumala . Sieltä on myös aurinkojumala RAM Egyptin orjilla . Ra.
Johannes Kastajan sanoma
on päätä huimaava.
Ensinnäkin
meillä on valtava etuoikeus
tehdä parannus eli kääntyä.
Tämä yksistään on valtava ilon aihe.
Toiseksi
kun me käännymme,
meidän syntimme otetaan pois.
Meidät luetaan vanhurskaiksi,
koska Jeesus tehtiin synniksi.
Parempaa vaihtokauppaa
ei enää kukaan voi tehdä.
Kolmanneksi
me saamme lahjaksi Hengen.
Siis syntimme pyyhitään pois
ja me saamme Pyhän Hengen lahjan.
"Tehkää parannus
ja ottakoon kukin teistä kasteen
Jeesuksen Kristuksen nimeen
syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Johanneksen kolmas sanoma
oli siis se,
että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.
"hän,
joka lähetti minut vedellä kastamaan,
sanoi minulle:
'Se,
jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan
ja jäävän,
hän on se,
joka kastaa Pyhällä Hengellä.'"- Anonyymi
Kalamos, sinä kirjoitit: "Mutta kuullaanpa
Juhannuksen lunniaksi,"
lunniaksi? tarkoitatko siis "kunniaksi"? Jos tarkoitat sitä niin Jumalan lasten ei kuulu juhlia juhannusta. Jos sitä juhlitaan, silloin on uskonnollinenkin koska se on hapatuksesta joka hapattaa koko taikinaa ja teettää uskonnolliseksi, se on ulkokultaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhannuksen lunniaksi,"
lunniaksi? tarkoitatko siis "kunniaksi"? Jos tarkoitat sitä niin Jumalan lasten ei kuulu juhlia juhannusta. Jos sitä juhlitaan, silloin on uskonnollinenkin koska se on hapatuksesta joka hapattaa koko taikinaa ja teettää uskonnolliseksi, se on ulkokultaista.Adventistit täällä kirjoittelee, että lauantai on sapatti. Ei kai silloin Jussinpäivää vietä ainakaan adventistit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juhannuksen lunniaksi,"
lunniaksi? tarkoitatko siis "kunniaksi"? Jos tarkoitat sitä niin Jumalan lasten ei kuulu juhlia juhannusta. Jos sitä juhlitaan, silloin on uskonnollinenkin koska se on hapatuksesta joka hapattaa koko taikinaa ja teettää uskonnolliseksi, se on ulkokultaista.Siis Johannes profeetta Kastajan muisto päivä ja Suomessa ilmaston mukaan yötön yö valoisaa yö ei kukaan nuku . Nyt grillataan . Herodeksen et saa pitää toisen vaimoa vaimo murhautti ( vai sen tytär ) Johanneksen kunnon orjan tapaan . Egyptiläiset orjat ja ihmiskauppiaat . Ismail sukujuuret Egyptissä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistit täällä kirjoittelee, että lauantai on sapatti. Ei kai silloin Jussinpäivää vietä ainakaan adventistit.
Johannes kasvoi samaan aikaan kuin Jeesus aikuiseksi . Niiden ruokaa oli muuten hunaja . Lammas ja kalat .
Anonyymi kirjoitti:
Siis Johannes profeetta Kastajan muisto päivä ja Suomessa ilmaston mukaan yötön yö valoisaa yö ei kukaan nuku . Nyt grillataan . Herodeksen et saa pitää toisen vaimoa vaimo murhautti ( vai sen tytär ) Johanneksen kunnon orjan tapaan . Egyptiläiset orjat ja ihmiskauppiaat . Ismail sukujuuret Egyptissä .
Johanneksen murha on lainattua tavaraa.
- Anonyymi
>>>Mutta kuullaanpa Juhannuksen lunniaksi, mitäkä oli Johannes Kastajan sanoma<<<
Juhannuksena on Johanneksen nimipäivä, joka perustuu katolisen kirkon pyhimyskalenteriin. Johannes syntyi noin 6 kk ennen Jeesusta, mutta Jeesus ei syntynyt jouluna vaan syksyllä. Sen takia Johanneksen syntympäpäivä ei ole juhannuksena, eikä Raamatussa ole käskyä viettää Johannes Kastajan syntymäjuhlaa ollenkaan.
Johannes Kastaja vaati kansaa noudattamaan lakia. Jos laissa ei ole Herran käskyä viettää juhannusta, niin juhannus ei ole mikään juhla eikä veittämisen arvoinen mitenkään.
Johannes Kastaja vaatisi nykyäänkin lain noudattamista, pyhimyskalentereista ja nimipäivistä luopuomista ja juhannusjuhlan lopettamista, pyhittymistä, sillä Herra tulee. Näin sanoisi Johannes Kastaja.
"Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:22-24)
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1)- Anonyymi
Niin. Jos juhannusta vietetään, on silloin uskollinen ja penseä koska luopuu Jumalan laista (raamatusta).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Jos juhannusta vietetään, on silloin uskollinen ja penseä koska luopuu Jumalan laista (raamatusta).
korj. ei uskollinen, uskonnollinen. kännykkä teki sen sanan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
korj. ei uskollinen, uskonnollinen. kännykkä teki sen sanan itse.
Niin Jumala ei ole käskenyt viettämään juhannusjuhlaa. Juhannus on Suomessa ollut vapaapäivä ja liputuspäivä, koska luterialinen kirkko on sitä juhlistanut pakanauskontojen perinteistä vaikutteita saaneena, mikä on syntiä.
Johannes Kastaja ei olisi halunnut, että seurakunta viettää juhannusta vaan pikemminkin antanut moitteet sellaisesta laittomuudesta. Johannes Kastaja syntyi pääsiäisen aikoihin,
joten kyllä siinä juhlan tuntuakin oli.
Mutta minä herätin keskustelun
Johannes Kastajan sanomasta.
Johannes Kastaja menetti sen tähden päänsä.
Harvassa taitaa olla tänä päivänä ne ihmiset,
jotka uskaltavat tehdä niinkuin Johannes Kastaja.
Mutta tosiasiassa jopa Herodes
kuunteli mielellään Johannes Kastajaa.
Ja Herodes tuli murheelliseksi,
kun meni syntinsä tähden lankaan,
ja joutui mestauttamaan Johannes Kastajan.
Vieläkö löytyy miehiä,
jotka uskaltavat huutaa vaikka kirkon katolta sen,
mitä jo Johannes Kastaja sanoi Jeesuksesta:
"Hänellä on viskimensä kädessään,
ja hän puhdistaa puimatanterensa
ja kokoaa nisunsa aittaan,
mutta ruumenet hän polttaa
sammumattomassa tulessa."
Nuo ruumenet ovat nisunjyvään liittyviä
akanoita ja roskia,
joista jyvä irrotetaan puimalla.
Näitä akanoita ja roskia on siis meissä nisunjyvissäkin.
Siksi tarvitsemme puimista ...
ja kastetta tulessa,
joka polttaa kuonan pois.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja syntyi pääsiäisen aikoihin,
Vieläkö löytyy miehiä,
akanoita ja roskia,
ja kastetta tulessa,
joka polttaa kuonan pois.>>>Johannes Kastaja syntyi pääsiäisen aikoihin, joten kyllä siinä juhlan tuntuakin oli.<<<
Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta, mutta Jeesus ei syntynyt jouluna, vaan syksyllä. Sen takia Johannes Kastaja ei syntynyt myöskään juhannuksensa vaan keväällä. Jeesuksen oikeasta syntymäajasta on käyty paljonkin keskustelua eri foorumeilla ja monet teologit ovat sen tunnustaneet, että Raamatun ilmotuksen mukaan Jeesus syntyi syksyllä eikä keskitalvella.
Olennaista on huomioida, ettei Raamatussa ole mitään käskyä viettää Johannes Kastajan syntymäpäivää. Juhannus on luterilaisen kirkon jatke suomalaiselle keskikesän pakanajuhlalle. Johannes Kastaja ei olisi hyväksynyt sellaista laittomuutta, että alettaisiin viettämään vapaapäivänä juhannusta.
Johannes Kastaja kyllä kehotti tekemään parannuksen laittomuudesta. Tämä on välttämätönsä, koska Kristus oli tulossa ja Herran eteen tuleminen edellyttää pyhitystä.
"Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:22-24)
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7) - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Vieläkö löytyy miehiä,
akanoita ja roskia,
ja kastetta tulessa,
joka polttaa kuonan pois.>>>Vieläkö löytyy miehiä, jotka uskaltavat huutaa vaikka kirkon katolta sen, mitä jo Johannes Kastaja sanoi Jeesuksesta<<<
Kyllä!
"Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:22-24) Anonyymi kirjoitti:
>>>Johannes Kastaja syntyi pääsiäisen aikoihin, joten kyllä siinä juhlan tuntuakin oli.<<<
Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta, mutta Jeesus ei syntynyt jouluna, vaan syksyllä. Sen takia Johannes Kastaja ei syntynyt myöskään juhannuksensa vaan keväällä. Jeesuksen oikeasta syntymäajasta on käyty paljonkin keskustelua eri foorumeilla ja monet teologit ovat sen tunnustaneet, että Raamatun ilmotuksen mukaan Jeesus syntyi syksyllä eikä keskitalvella.
Olennaista on huomioida, ettei Raamatussa ole mitään käskyä viettää Johannes Kastajan syntymäpäivää. Juhannus on luterilaisen kirkon jatke suomalaiselle keskikesän pakanajuhlalle. Johannes Kastaja ei olisi hyväksynyt sellaista laittomuutta, että alettaisiin viettämään vapaapäivänä juhannusta.
Johannes Kastaja kyllä kehotti tekemään parannuksen laittomuudesta. Tämä on välttämätönsä, koska Kristus oli tulossa ja Herran eteen tuleminen edellyttää pyhitystä.
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)Kyllä kyllä kyllä Rakas Ystävä.
Johannes Kastaja syntyi keväällä
ja Jeesus syntyi syksyllä.
Ja kun tarkkaan lasketaan,
niin tultaneen siihen lopputulemaan,
että Johannes Kastaja
syntyi Pääsiäisen aikoihin
ja Jeesus Lehtimajanjuhlan aikoihin.
Eli tässä Juhannuksen aikoihin
Johannes Kastaja sikisi
ja
Joulun aikoihin
neitsyen kohtuun tuli ihmisen alku,
kun Jumala valmisti sinne ruumiin Pojalleen.
Mutta tästä nyt en herättänyt keskustelua.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jussi jussi vain kuuluu ja kaikuu. Ei sanaakaan sapatista, vaikka nyt on Jumalan antama sapatti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toi sitten Jeesukselle .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jumala ei ole käskenyt viettämään juhannusjuhlaa. Juhannus on Suomessa ollut vapaapäivä ja liputuspäivä, koska luterialinen kirkko on sitä juhlistanut pakanauskontojen perinteistä vaikutteita saaneena, mikä on syntiä.
Johannes Kastaja ei olisi halunnut, että seurakunta viettää juhannusta vaan pikemminkin antanut moitteet sellaisesta laittomuudesta.Juhannus on YÖTÖN YÖ . EI OLE YÖTÄ OLLENKAAN . SOKEITAKO OLETTE ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja ei olisi halunnut, että seurakunta viettää juhannusta vaan pikemminkin antanut moitteet sellaisesta laittomuudesta.Ai ettei Johannes olisi halunnut että häntä muistetaan ???? Mistä kohtaa Johanneksen päivä on pakanoitten . ??? Johannes oli juutalainen profeetta hebreankielinen.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Vieläkö löytyy miehiä,
akanoita ja roskia,
ja kastetta tulessa,
joka polttaa kuonan pois.Katkaisi pään juutalaisen hebrealaiset profeetan pään .... Luuletteko että herod on taivaassa ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Vieläkö löytyy miehiä, jotka uskaltavat huutaa vaikka kirkon katolta sen, mitä jo Johannes Kastaja sanoi Jeesuksesta<<<
Kyllä!
"Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:22-24)Herran päivä oli jo 2000 vuotta sitten Golgatalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jussi jussi vain kuuluu ja kaikuu. Ei sanaakaan sapatista, vaikka nyt on Jumalan antama sapatti.
1234567---Eikun nyt on Johanneksen muistopäivä ja yötön yö . Menkää yöksi ulos . Ei tarvi nukkua .
- Anonyymi
Johannes ei ollut lakihenkinen, koska juuri armottomia sapatinviettäjiä ja laista kiivalijoita hän sanoi kyykäärmeen sikiöiksi. Jos me tulkitsemme Johanneksen sanoman laista kiivailuksia, niin olemme harhaoppisia siinä suhteessa.
Hän kastoi niitä, jotka janosivat muutakin kuin lakia ja käskyä käskyn päälle. He eivät sitä vielä kasteessa saaneet eikä heistä tullut Jumalan lapsia, mutta heillä oli halu päästä oikeasti lähelle Jumalaa eikä selittää siitä vain muka viisaita ja oikeaoppisia.
Johannes vain raivasi tietä Jeesuksen lahjoittamalle Pyhälle Hengelle ja sen voimalle ihmisessä.- Anonyymi
Johannes Kastaja vaati Mooseksen lain noudattamista. Hän ei sanonut kyykäärmeen sikiöiksi sapatin viettäjiä ja lain noudattajia vaan niitä kirjanoppineita, jotka eivät lakia noudattaneet.
Malakian profetia kertoo Johannes Kastajaksi syntyneesta Eliasta, joka tulee tekemään uskonpuhdistuksen, jossa hän palauttaa tottelemattomat kuulaisiseksi, jotta Herra voi tulla. eikä Herran tarvitse vihkiä koko maailmaa tuhon omaksi.
Kun Herra Jeesus palaa takaisin, niin Elia julistaa oikean evankeliumin ja vaatii edelleen lain noudattamista, jotta Kristus saa itselleen puhdistetun seurakunnan.
"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja vaati Mooseksen lain noudattamista. Hän ei sanonut kyykäärmeen sikiöiksi sapatin viettäjiä ja lain noudattajia vaan niitä kirjanoppineita, jotka eivät lakia noudattaneet.
Malakian profetia kertoo Johannes Kastajaksi syntyneesta Eliasta, joka tulee tekemään uskonpuhdistuksen, jossa hän palauttaa tottelemattomat kuulaisiseksi, jotta Herra voi tulla. eikä Herran tarvitse vihkiä koko maailmaa tuhon omaksi.
Kun Herra Jeesus palaa takaisin, niin Elia julistaa oikean evankeliumin ja vaatii edelleen lain noudattamista, jotta Kristus saa itselleen puhdistetun seurakunnan.
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1)Herran Jeesuksen päivä oli ristillä Golgatalla .
- Anonyymi
Johannes Kastaja oli väkevä parannussaarnaaja, joka vaati Mooseksen lain noudattamista ja julisti evankeliumi tulevasta Messiaasta. Lain noudattaminen on pyhittymistä, mitä ilman kukaan ei ole näkevä Herraa. Johannes Kastaja raivasi tietä Herran tulolle vaatimalla kansaa tekemään parannuksen lain rikkomisesta ja ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi.
Mark 1:2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Heb 14:14 ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
3 Moos 19:2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
---
37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."
Luuk 3:7 Kun ihmisiä tuli joukoittain kastettavaksi, Johannes sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?
8 Tehkää hedelmiä, joissa kääntymyksenne näkyy! Älkää ruvetko ajattelemaan: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia.' Minä sanon teille: Jumala pystyy herättämään Abrahamille lapsia vaikka näistä kivistä.
9 Nyt on jo kirves pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen."
10 Ihmiset kysyivät häneltä: "Mitä meidän sitten tulee tehdä?"
11 Hän vastasi heille: "Jolla on kaksi paitaa, antakoon toisen sille, jolla ei ole yhtään. Jolla on ruokaa, tehköön samoin."
12 Myös publikaaneja* tuli kastettavaksi, ja he kysyivät Johannekselta: "Opettaja, mitä meidän tulee tehdä?"
13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää kuin on säädetty."
14 Sotilaatkin kysyivät häneltä: "Entä me, mitä meidän tulee tehdä?" Hän sanoi heille: "Älkää ryöstäkö älkääkä kiristäkö keneltäkään, vaan tyytykää palkkaanne."
15 Kansa oli odotuksen vallassa. Kaikki pohdiskelivat, oliko Johannes ehkä Messias*.
16 He saivat Johannekselta vastauksen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
17 Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu."
18 Monilla muillakin tavoin Johannes vetosi ihmisiin julistaessaan heille evankeliumia.
19 Mutta kun hän nuhteli neljännesruhtinas Herodesta tämän veljen vaimon Herodiaan tähden ja moitti häntä myös muista pahoista teoista,
20 Herodes teki vielä senkin, että telkesi Johanneksen vankilaan.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat laki- Anonyymi
Heb 14:14 => Heb 12:14 ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
- Anonyymi
Nimenomaan fariseukset tulivat Johannes Kastajan luo kastamaan itsensä ja he viettivät sapatin juuri siten kuten Tooraa käskee. Kuten, että se pitää tappaa, joka ei vietä sitä. Ja juuri he alkoivat tavoitella jeesusta tappaakseen kun Jeesus ei välittänyt sapatista, vaan sanoi olevansa sen Herra.
Kun Jeesus sanoi fariseuksia, sapatin viettäjiä kyykäärmeen sikiöiksi, Hän vaatii heiltä parannuksen sopivia hedelmiä. Sapatti ei kuulunut siihen. Eikä voinut kuulua, kun he viettivät sen niin täydellisesti kuin voi viettää kirjoitusten mukaan. Ainahan siinä on pakko olla mukana ihmiskäskyjä silloin ja nyt mitä voi tehdä ja mitä ei. Juuri siksi se on farisealaisuutta.
Kun Johannes oli kastanut Jeesuksen, perkele kiusasi häntä, eikä taaskaan ollut mitään puhetta sapatista, että älä nyt vietä sitä. Se ei kuulunut uskon koetuksiin, vaan Jumalan edelle asettuminen ja saatanan palveleminen. Mitä on jos teemme itsellemme epäjumalan sapatista ja palvomme Jumalan sijaan sitä.
Vuorisaarnassa Jeesus sitten tähtendää uskoa. Harhaoppiset ottavat siitä vain sanan, että laista ei katoa pieninkään kirjain perustellen sitä harhaoppiaan. Jeesus tarkentaa sitten ettei kirjain riitä, ei riitä lain noudattaminen, vaan pitää antaa lyödä itseään poskelle, antaa sille, joka käy oikeutta tai joka pyytää ja rakastaa, niitä jotka vihaavat. Siinä laki on aivan toisessa valossa kuin lainkiivailuna, jossa halveksitaan muiden uskoa eikä tehdä mitään hyvää.- Anonyymi
>>>Jeesus ei välittänyt sapatista, vaan sanoi olevansa sen Herra.<<<
Mikä valhe. Jeesus ei rikkonut koskaan sapattikäskyä. Hän itsekin vietti sapattia säädösten mukaisesti, ei tehnyt puusepän työtä vaan meni synagogaan opettamaan Tooraa:
Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.
Fariseuksilla oli omat Tooran vastaiset perinnäissäännöt, joiden perusteella he tuomitsivat väärin Jeesuksen. Jeesus ei rikkonut Toorassa olevia sapattikäskyjä.
Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra, koska sapattikäskyn pitäminen on ikuinen liiton merkki. Jos joku ei noudata sapattikäskyä, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa. Yksikään joka ei halua noudattaa sapattia, eikä pääse Herran pyhälle vuorelle.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Luuk 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
>>>Vuorisaarnassa Jeesus sitten tähtendää uskoa. Harhaoppiset ottavat siitä vain sanan, että laista ei katoa pieninkään kirjain perustellen sitä harhaoppiaan.<<<
Vääristelet harhaoppisilla selityksilläsi Vuorisaarnaa omaksi kadotukseksi. Jeesus ei tullut kumoamaan sapattikäskyä eikä mitään muutakaan lain käskyä, vaan noudattamaan niitä. Jeesus käski kaikkia noudattamaan lakia ja jos joku lähtee purkamaan lain käskyjä, hänet alennetaan pohjalle helvetiin tuleen. Sapattikäskyn purkajat eivät pelastu. Jeesuksen valtakunnassa ovat suuria ne opettat, jotka noudattavat lakia ja sen noudattamista seurakunnalle myös opettavat. Siinä on selävä käsky, noudata lakia ja opeta lakia seurakunnalle.
Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - Anonyymi
Jos joku ei noudata sapattikäskyä, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa. Yksikään joka ei halua noudattaa sapattia, ei pääse Herran pyhälle vuorelle.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Luuk 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi. - Anonyymi
"Jeesus tarkentaa sitten ettei kirjain riitä, ei riitä lain noudattaminen, vaan pitää antaa lyödä itseään poskelle, antaa sille, joka käy oikeutta tai joka pyytää ja rakastaa, niitä jotka vihaavat. Siinä laki on aivan toisessa valossa kuin lainkiivailuna, jossa halveksitaan muiden uskoa eikä tehdä mitään hyvää."
Selität Jeesuksen Vuorisaarnaa täysin väärin. Jeesus opetti täsmälleen sitä, mitä VT:n kirjoituksissa lukee. Käännä toinen poski on ohje, joka lukee Valitusvirsissä. Vuorisaarna on kokonaisuus, joka opettaa sekä viisautta että lain oikeaa soveltamista. Jeesus ei kumonnut laista mitään, vaan vaati sen noudattamista. On tilanteita, jolloin toisen posken kääntäminen on parempi, kuin lähteä tekemään vastarintaa. Sekin viisaus lukee laissa.
"Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski... Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk 6:27-29, 35)
"Hyvä on miehelle, että hän kantaa iestä nuoruudessaan. Istukoon hän yksin ja vaietkoon, kun Herra on pannut taakan hänen päälleen, painakoon suunsa tomuun -- ehkä on toivoa vielä. Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan. Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi. Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa." (Valit 3:27-32) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ei noudata sapattikäskyä, hän ei ole uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa. Yksikään joka ei halua noudattaa sapattia, ei pääse Herran pyhälle vuorelle.
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.TSASOUNAT EI KUULU SUOMEEN. viette ne Israeliin arabiaan siellä moskeijat SIIONISSA . Moskeijat .
- Anonyymi
Johannes Kastaja oli "huutavaksi ääneksi" erämaassa.
Joh. 1:19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus."
21 Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole." "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En."
22 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
Johannes oli lähetetty avaamaan tiensä suoraksi ja tasaiseksi Jumalan luokse. Jumalan Sana on suora ja tasainen joka vie Jumalan luokse.
Mutta järkiuskovaiset tekevät sen monimutkaiseksi.
Jumalan vanhurskas ja oikeudenmukainen tuomio kohtaa heitä sen takia että tekevät sen monimutkaiseksi.
Raamatussa ei ole Herran asetettu ohje että pitää juhlia juhannusta. Juhannus on hapatukseksi joka hapattaa koko taikinan. Jeesus kehottaa välttämään sitä hapatusta.
Kalamos, ei anneta kunniaa järkelle. Se ei tule Herralta, vaan lihasta.
Juhannukselle ei voi lainata pääsiäisen tai lehtimajan juhlaa puolustettavaksi koska pääsiäinen ja lehtimajan juhla on Herran asettamia.
Ei kunniaa järjelle! Ei järkiä koroteta eikä kirkasteta! Se ei ole Herralta viisautta koska se korottaa ja kirkastaa itsensä ja hakee itselle kunniaa ja luulee että järki on viisaudeksi Herralta.
Kunnia kuuluu yksin Herralle. Herraa korotetaan ja kirkastetaan. Amen! Johannes nimenä
julistaa sanomaa:
"Herra on armollinen"
Jos ei näin olisi,
kuka uskaltaisi kääntyä
Hänen puoleensa.
Mutta Hän on sitä.
Ja siksi on valtavan suuri
ilo ja etuoikeus
saada tehdä parannus.
Ja Herra, joka on armollinen,
antaa synnit anteeksi,
ja täyttää Pyhällä Hengellä.
Siinä on Johannes Kastajan
perussanoma.
Ja hänen viestinsä oli,
että tämä Herra oli jo
heidän keskellänsä.
Siis Israelin kansan keskellä.- Anonyymi
Johannes Kastaja kehotti tekemään parannuksen laittomuudesta. Tämä on välttämätöntä, koska Kristus oli tulossa ja Herran eteen tuleminen edellyttää pyhitystä. Tässä on ilmoitettu Johannes Kastajan perussanoma:
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja kehotti tekemään parannuksen laittomuudesta. Tämä on välttämätöntä, koska Kristus oli tulossa ja Herran eteen tuleminen edellyttää pyhitystä. Tässä on ilmoitettu Johannes Kastajan perussanoma:
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1)Viimeinen vuosiviikko on vielä edessä päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeinen vuosiviikko on vielä edessä päin.
Niin on. Silloin Elia tulee uudelleen, kuten Jeesus aikanaan sanoi. Elia tulee vielä ja laittaa kaiken kohdalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Silloin Elia tulee uudelleen, kuten Jeesus aikanaan sanoi. Elia tulee vielä ja laittaa kaiken kohdalleen.
Mitä kaikkea laittaa kohdalleen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot." (Mal 3:1)Malakian aikaan Jeesus ollut vielä tullut ja Johannes nuhteli juutalaisia ja ismaileja synneistä mitä ne oli tehnyt .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan juutalaispeite . Tunnusta syntisi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kaikkea laittaa kohdalleen ?
Juutalaispeite on pystyttänyt ryöstörahoilla Eliaksen kirkon ja tsasounan Ilomantsiin venäjän rosvot . Eihän niillä Jeesusta ole . Peite.
- Anonyymi
Vielä uskonnollisuudesta. Raamatun mukaan se on jumalaton. Johannes kehotti tekemään parannuksen, se koskee uskonnollisia jotka ovat jumalattomia.
- Anonyymi
Kastaja nuhteli lain rikkojia ja vaati heiltä hedelmää, mistä näkyy parannuksen tekeminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastaja nuhteli lain rikkojia ja vaati heiltä hedelmää, mistä näkyy parannuksen tekeminen.
Ja uskonnollisuus on syntiä, se on laittomuudeksi. Koska se ei kirkasta Jeesusta. Siksi Jeesus kehotti opetuslapsia välttämään hapatusta joka hapattaa koko taikinaa. Uskonnollisuus on hapatuksesta.
- Anonyymi
Pahat teot synnit epäjumalat Egyptistä oli jumalattomuutta eikä teillä ole pelastusta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset varastaa . Mooses älä varasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uskonnollisuus on syntiä, se on laittomuudeksi. Koska se ei kirkasta Jeesusta. Siksi Jeesus kehotti opetuslapsia välttämään hapatusta joka hapattaa koko taikinaa. Uskonnollisuus on hapatuksesta.
Vanha liitto vanheni . Teillä ei ole pelastajaa.
Johannes Kastajan sanoma oli:
"Tehkää parannus"
Meillä on valtava etuoikeus
Kun me käännymme,
meidän syntimme otetaan pois
ja me saamme
Pyhän Hengen lahjan.
Herra, joka on armollinen,
antaa synnit anteeksi
perussanoma.- Anonyymi
Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan niitä, jotka eivät suostuneet lopettamaan synnin tekemistä. Syntien antaaksisaamisen ehtona on parannuksen teko, mikä tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei lopeta synnin tekemistä, hän ei loputa saa armoa Jeesukselta, mutta voi saada jopa eksyttävän hengen, että ihminen patuisi väärien profetoiden ja väärien ihmeiden kautta ja joutuisi siten kadotukseen. Vain harva kristityistä pelastuu.
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan niitä, jotka eivät suostuneet lopettamaan synnin tekemistä. Syntien antaaksisaamisen ehtona on parannuksen teko, mikä tarkoittaa synnin tekemisen lopettamista uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei lopeta synnin tekemistä, hän ei loputa saa armoa Jeesukselta, mutta voi saada jopa eksyttävän hengen, että ihminen patuisi väärien profetoiden ja väärien ihmeiden kautta ja joutuisi siten kadotukseen. Vain harva kristityistä pelastuu.
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Jos Johannes Kastaja eläisi tänä päivänä, niin hänet pantaisiin vankilaan liian jyrkästä saarnastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Johannes Kastaja eläisi tänä päivänä, niin hänet pantaisiin vankilaan liian jyrkästä saarnastaan.
Hänet mestattiin aikanaa. Jeesuksen toisessa tulemuksessa Johannes Kastaja (Elia) tulee uudelleen ennen Jeesuksen tuloa. Voi olla, että häntä silloinkin yritetään vaentaa sellaisella tavalla, mutta tuskin onnistuu, koska Jeesuksen paluu tapahtuu voimalla.
Ensimmäisessä tulemuksessa näimme nöyrän aasilla ratsastavan Messiaan, joten Johannes Kastajakin (Elia) oli vaatimaton kamelinkarvaan pukeutunut profeetta. Kummatkin kuolivat marttyyreinä: Jeesus heräsi kuolleista ja Johannes Kastaja (Elia) näyttyityi kirkastusvuorella Mooseksen kanssa kuolemansa jälkeen. Toisessa tulemuksessa Jeesus tulee voimalla ja täydessä loistossa, joten Johanes Kastaja (Elia) saattaa esiintyä silloin samalla tyylillä. Anonyymi kirjoitti:
Hänet mestattiin aikanaa. Jeesuksen toisessa tulemuksessa Johannes Kastaja (Elia) tulee uudelleen ennen Jeesuksen tuloa. Voi olla, että häntä silloinkin yritetään vaentaa sellaisella tavalla, mutta tuskin onnistuu, koska Jeesuksen paluu tapahtuu voimalla.
Ensimmäisessä tulemuksessa näimme nöyrän aasilla ratsastavan Messiaan, joten Johannes Kastajakin (Elia) oli vaatimaton kamelinkarvaan pukeutunut profeetta. Kummatkin kuolivat marttyyreinä: Jeesus heräsi kuolleista ja Johannes Kastaja (Elia) näyttyityi kirkastusvuorella Mooseksen kanssa kuolemansa jälkeen. Toisessa tulemuksessa Jeesus tulee voimalla ja täydessä loistossa, joten Johanes Kastaja (Elia) saattaa esiintyä silloin samalla tyylillä.Johannes Kastaja ei ollut Elia.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja ei ollut Elia.
Onpas sinulla huono Raamatun tuntemus.
Johannes Kastaja ei itse tiennyt sitä, että hän oli Elia, vaikka siteerasi VT:stä jakeita itseään koskien, jotka viittasivat Eliaan. Hänen kuolemansa jälkeen Jeesus kertoi salaisuuden, että Johannes Kastaja oli se Elia, mistä Malakian kirja profetoi.
Kuten Raamattu ilmoittaa, niin Johannes Kastaja oli Elia.
Mal 3:23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
24 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Matt 17:12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.
Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla. Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja ei itse tiennyt sitä, että hän oli Elia, vaikka siteerasi VT:stä jakeita itseään koskien, jotka viittasivat Eliaan. Hänen kuolemansa jälkeen Jeesus kertoi salaisuuden, että Johannes Kastaja oli se Elia, mistä Malakian kirja profetoi.
Mal 3:23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
24 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Matt 17:12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.
14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.Johannes Kastaja
ei puhunut omiaan,
kun hän sanoi,
ettei ole Elia.
Hänhän oli täytetty
Pyhällä Hengellä
hamasta äitinsä kohdusta.
Johannes Kastaja ei siis ollut
jälleensyntynyt Elia.
Johannes Kastaja ei myöskään
ollut kirkastusvuorella,
jossa Mooses ja Elia olivat.
Johannes Kastaja oli Elia,
joka oli tuleva.
Ja hän oli sitä sillä ehdolla,
että Israel ottaa
hänen sanomansa vastaan.
Näin ei tapahtunut.
Jeesus sanoi:
"Sillä kaikki profeetat ja laki
ovat ennustaneet Johannekseen asti;
ja jos tahdotte ottaa vastaan:
hän on Elias, joka oli tuleva."
Mutta Israel ei ottanut
hänen sanomaansa vastaan,
ja niin Jumalan Valtakunta
ei tullut vielä tuolloin.
Ja Viikunapuu hakattiin irti
ja heitettiin tuleen.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja
ei puhunut omiaan,
kun hän sanoi,
ettei ole Elia.
Hänhän oli täytetty
Pyhällä Hengellä
jälleensyntynyt Elia.
ollut kirkastusvuorella,
joka oli tuleva.
että Israel ottaa
hänen sanomansa vastaan.
Näin ei tapahtunut.
Jeesus sanoi:
Mutta Israel ei ottanut
ja heitettiin tuleen.>>>Johannes Kastaja ei puhunut omiaan, kun hän sanoi, ettei ole Elia.<<<
Jeesuksen Kristuksen mukaan Johannes Kastaja oli Elia. Selitys tälle näennäiselle ristiriidalle on se, ettei Johannes Kastaja tiennyt olevansa Elia, vaikka hän siteerasi sellaisia jakeista VT:stä itseään koskien, jotka tarkoittivat Eliaa. Olen aika ihmeissäni, että olet jäänyt tuohon poteroosi siitä huolimatta, että siteerasin näitä Jeesuksen sanoja, joiden mukaa Johannes Kastaja ON ELIA.
14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.
>>>Johannes Kastaja ei myöskään ollut kirkastusvuorella, jossa Mooses ja Elia olivat.<<<
Uskomatonta, miten sinä vääristelet Raamattua. Kun Jeesus oli kirkastusvuorella tavannut apostolien kanssa Elian ja Mooseksen, sen jälkeen Jeesus totesi, että tuo Elia kirkastusvuorella oli Johannes Kastaja. Koita lukea tämä ajatuksella ja tee parannus.
Matt 17:3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"
6 Kun opetuslapset kuulivat äänen, he heittäytyivät maahan kasvoilleen suuren pelon vallassa.
7 Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö."
8 Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin.
9 Kun he laskeutuivat vuorenrinnettä, Jeesus sanoi heille: "Älkää kertoko tätä näkyä kenellekään ennen kuin Ihmisen Poika on herätetty kuolleista."
10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?"
11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta. Anonyymi kirjoitti:
>>>Johannes Kastaja ei puhunut omiaan, kun hän sanoi, ettei ole Elia.<<<
Jeesuksen Kristuksen mukaan Johannes Kastaja oli Elia. Selitys tälle näennäiselle ristiriidalle on se, ettei Johannes Kastaja tiennyt olevansa Elia, vaikka hän siteerasi sellaisia jakeista VT:stä itseään koskien, jotka tarkoittivat Eliaa. Olen aika ihmeissäni, että olet jäänyt tuohon poteroosi siitä huolimatta, että siteerasin näitä Jeesuksen sanoja, joiden mukaa Johannes Kastaja ON ELIA.
>>>Johannes Kastaja ei myöskään ollut kirkastusvuorella, jossa Mooses ja Elia olivat.<<<
Uskomatonta, miten sinä vääristelet Raamattua. Kun Jeesus oli kirkastusvuorella tavannut apostolien kanssa Elian ja Mooseksen, sen jälkeen Jeesus totesi, että tuo Elia kirkastusvuorella oli Johannes Kastaja. Koita lukea tämä ajatuksella ja tee parannus.
Matt 17:3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"
6 Kun opetuslapset kuulivat äänen, he heittäytyivät maahan kasvoilleen suuren pelon vallassa.
7 Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö."
8 Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin.
9 Kun he laskeutuivat vuorenrinnettä, Jeesus sanoi heille: "Älkää kertoko tätä näkyä kenellekään ennen kuin Ihmisen Poika on herätetty kuolleista."
10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?"
12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.Johannes Kastaja ei siis ollut
jälleensyntynyt Tisbeläinen Elia.
Hän oli Elia, joka oli tuleva.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Hän oli Elia, joka oli tuleva.Sinulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Johannes Kastaja on sama Elia, mistä VT:n kirjoitukset kertovat.
Johannes Kastaja oli jälleensyntynyt tisbeläinen Elia. Hän nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa ja tuli takaisin Johannes Kastajana. Kun Malakian kirja puhuu Eliasta, se tarkoittaa tietenkin tätä samaa Eliaa. Kyseessä on poikkeustapaus siihen, miten muuten ihmiset elävät vain kerran.
Luuk 1:17 Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten."
Raamattu myös ennustaa, että Elia siis Johannes Kastaja tulee vielä kerraan uudelleen ennen kun Herra Jeesus tekee paluun. Malakian profetia toteutuu siis kaksi kertaa. Raamatun profetiat toteutuvat usein kaksi tai jopa kolme kertaa.
Matt 17:11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
Mal 3:1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.
2 Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä.
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan.
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Hän oli Elia, joka oli tuleva.Johannes Kastaja oli Elia.
Raamatussa säädetään, että jokainen kuolee kerran. Elia ei kuollut, koska hänet haettiin taivaaseen tulisilla vaunuilla, minkä vuoksi Elia saattoi syntyä uudelleen Johannes Kastajana, joka viimein kuoli.
Johannes Kastaja tulee lopun ajoilla vielä kerran, minkä voi laskea Elian ensimmäiseksi ylösnousemukseksi. Silloin hänestä tulee myös 1000-vuotiskauden ruhtinas, koska Jeesuksen sanojen mukaan Johannes Kastaja oli suurin äidistä syntyneistä.
"Mitä te sitten odotitte näkevänne? Profeetanko? Aivan oikein, ja minä sanon teille, että hän on enemmänkin kuin profeetta. Hän on se, josta on kirjoitettu: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien. "Minä sanon teille: yksikään naisesta syntynyt ei ole Johannesta suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on Jumalan valtakunnassa, on suurempi kuin hän." (Luuk 7:26-28) Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja oli Elia.
Raamatussa säädetään, että jokainen kuolee kerran. Elia ei kuollut, koska hänet haettiin taivaaseen tulisilla vaunuilla, minkä vuoksi Elia saattoi syntyä uudelleen Johannes Kastajana, joka viimein kuoli.
Johannes Kastaja tulee lopun ajoilla vielä kerran, minkä voi laskea Elian ensimmäiseksi ylösnousemukseksi. Silloin hänestä tulee myös 1000-vuotiskauden ruhtinas, koska Jeesuksen sanojen mukaan Johannes Kastaja oli suurin äidistä syntyneistä.
"Mitä te sitten odotitte näkevänne? Profeetanko? Aivan oikein, ja minä sanon teille, että hän on enemmänkin kuin profeetta. Hän on se, josta on kirjoitettu: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien. "Minä sanon teille: yksikään naisesta syntynyt ei ole Johannesta suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on Jumalan valtakunnassa, on suurempi kuin hän." (Luuk 7:26-28)Johannes Kastaja
ei ollut jälleensyntynyt
Tisbeläinen Elia.
Mutta hän sai saman
Hengen voitelun ja voiman
joka Elialla oli
ja sittemmin Elisalla ...
Elisalla vieläpä kaksinkertaisena.
"Ja hän käy Hänen edellään
Eliaan hengessä ja voimassa"- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja
ei ollut jälleensyntynyt
Tisbeläinen Elia.
Mutta hän sai saman
joka Elialla oli
Eliaan hengessä ja voimassa""Johannes Kastaja ei ollut jälleensyntynyt Tisbeläinen Elia."
Tuo on sinun mielivaltainen tukintasi, joka ei pidä paikkansa. Johannes Kastaja oli Elia, josta Vanhan testamentin kirjat kertoivat.
"Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta, ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla." (Matt 11:13,14) - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja
ei ollut jälleensyntynyt
Tisbeläinen Elia.
Mutta hän sai saman
joka Elialla oli
Eliaan hengessä ja voimassa""Mutta hän sai saman Hengen voitelun ja voiman joka Elialla oli ja sittemmin Elisalla ... Elisalla vieläpä kaksinkertaisena."
Tuosta huomaan, ettet ole perillä Raamatun kirjoituksista, minkä takia selität Raamattua koko ajan väärin.
Elisalle ei ollut kaksinkertaista voitelua Eliaan nähden. Elisa pyysi kaksikertaista osuutta, mikä tarkoitti pyyntöä periä Elialta hänen hengellinen profeetan työnsä, koska lain mukaan esikoispoika perii kaksikertaisen osuuden nuorempiin veljiinsä nähden. Elisa siis tarkoitti Elian hengellisen työn perimistä.
"Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa"." (2 Kun 2:9; 33/38)
"Kun he olivat ylittämässä jokea, Elia sanoi Elisalle: "Mitä haluaisit minun tekevän hyväksesi ennen kuin minut otetaan pois luotasi?" Elisa vastasi: "Kunpa saisin henkesi voimasta esikoisen osuuden!" (2 Kun 2:9; 1992)
"Hänen on tunnustettava ensin syntynyt poika esikoisekseen ja annettava hänelle kaksinkertainen osuus omaisuudestaan, sillä poika on hänen miehuutensa ensimmäinen hedelmä ja esikoisoikeus kuuluu hänelle." (5 Moos 21:17) Anonyymi kirjoitti:
"Mutta hän sai saman Hengen voitelun ja voiman joka Elialla oli ja sittemmin Elisalla ... Elisalla vieläpä kaksinkertaisena."
Tuosta huomaan, ettet ole perillä Raamatun kirjoituksista, minkä takia selität Raamattua koko ajan väärin.
Elisalle ei ollut kaksinkertaista voitelua Eliaan nähden. Elisa pyysi kaksikertaista osuutta, mikä tarkoitti pyyntöä periä Elialta hänen hengellinen profeetan työnsä, koska lain mukaan esikoispoika perii kaksikertaisen osuuden nuorempiin veljiinsä nähden. Elisa siis tarkoitti Elian hengellisen työn perimistä.
"Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa"." (2 Kun 2:9; 33/38)
"Kun he olivat ylittämässä jokea, Elia sanoi Elisalle: "Mitä haluaisit minun tekevän hyväksesi ennen kuin minut otetaan pois luotasi?" Elisa vastasi: "Kunpa saisin henkesi voimasta esikoisen osuuden!" (2 Kun 2:9; 1992)
"Hänen on tunnustettava ensin syntynyt poika esikoisekseen ja annettava hänelle kaksinkertainen osuus omaisuudestaan, sillä poika on hänen miehuutensa ensimmäinen hedelmä ja esikoisoikeus kuuluu hänelle." (5 Moos 21:17)Jeesus ei koskaan sanonut,
että Johannes Kastaja oli
tisbeläinen Elia.
Jeesus sanoi,
Elia, joka oli tuleva.
Mutta Johannes Kastaja
ei ollut jälleensyntynyt Elia,
vaan Sakariaan ja Elisabetin poika,
joka oli täytetty Pyhällä Hengellä
äitinsä kohdusta asti,
tullen osalliseksi samasta
Hengen voitelusta ja voimasta
kuin Elia
ja vieläkin suuremmasta kuin Elisa.
Hän ei siis ole eikä ollut
tisbeläinen Elia vaan
"hän käy Hänen edellään
Eliaan hengessä ja voimassa".
PS
Koska Israel
ei tahtonut ottaa vastaan
Johannes Kastajan sanomaa,
niin hän ei myöskään ollut
heille ennustusten lopputäyttymys.
Siis Israel olisi voinut
ottaa Johannes Kastajan
sanoman vastaan.
Silloin Viikunapuuta ei olisi
hakattu poikki ja heitetty tuleen.
VT:n ennustukset olisivat
saaneet lopputäyttymyksen
ja Jumalan Valtakunta
olisi perustettu maan päälle.
Ja Israelista käsin olisi
saarnattu Valtakunnan evankeliumi
todistuksesi kaikille kansoille.
Mutta nyt kun kävi niin,
että Israel ei tahtonut ottaa vastaan
niin meille annettiin
Ilmestyskirjassa tieto siitä,
miten asiat nyt menevät.
Ja siitä löydämme
kaksi säkkipukuista todistajaa,
jotka toimivat Elian tapaan.
Ja mitä ilmeisimmin ovat
Elia ja Eenok,
jotka eivät vielä ole kokeneet
ruumiillista kuolemaa
vaan otettiin ylös
kuolemaa näkemättä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja oli Elia.
"Mitä te sitten odotitte näkevänne? Profeetanko? Aivan oikein, ja minä sanon teille, että hän on enemmänkin kuin profeetta. Hän on se, josta on kirjoitettu: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien. "Minä sanon teille: yksikään naisesta syntynyt ei ole Johannesta suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on Jumalan valtakunnassa, on suurempi kuin hän." (Luuk 7:26-28)1000 vuotta pelastuneet adventistit ovat kuitenkin Sapatin Herran Jeesuksen kanssa taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä. Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme. Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
1234567--- - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Jeesus ei koskaan sanonut,
tisbeläinen Elia.
Jeesus sanoi,
Elia, joka oli tuleva.
Mutta Johannes Kastaja
äitinsä kohdusta asti,
kuin Elia
tisbeläinen Elia vaan
"hän käy Hänen edellään
PS
Koska Israel
Siis Israel olisi voinut
ottaa Johannes Kastajan
sanoman vastaan.
ja Jumalan Valtakunta
Mutta nyt kun kävi niin,
niin meille annettiin
miten asiat nyt menevät.
Ja siitä löydämme
Ja mitä ilmeisimmin ovat
Elia ja Eenok,
ruumiillista kuolemaa
vaan otettiin ylös
kuolemaa näkemättä.Kaksi säkkipukuista todistajaa Vanha ja Uusi Testamentti.
1234567--- - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
tisbeläinen Elia.
Jeesus sanoi,
Elia, joka oli tuleva.
Mutta Johannes Kastaja
äitinsä kohdusta asti,
kuin Elia
tisbeläinen Elia vaan
"hän käy Hänen edellään
PS
Koska Israel
Siis Israel olisi voinut
ottaa Johannes Kastajan
sanoman vastaan.
ja Jumalan Valtakunta
Mutta nyt kun kävi niin,
niin meille annettiin
miten asiat nyt menevät.
Ja siitä löydämme
Ja mitä ilmeisimmin ovat
Elia ja Eenok,
ruumiillista kuolemaa
vaan otettiin ylös
kuolemaa näkemättä.>>>Jeesus ei koskaan sanonut, että Johannes Kastaja oli tisbeläinen Elia.<<<
Puhut valhetta.
Jeesus tarkoitti nimenomaan tisbetiläistä Eliaa, joka nousi taivaaseen tulisilla vaunuilla. On täysin selvä asia, että Malakian kirja tarkoitta nimenomaan tisbeläistä Eliaa. Johannes Kastaja oli sen profetian täyttymys. Raamatussa ei ole kahta eri Eliaa, joista kummastakin olisi profetoitu Herran edelläkävijänä. Raamattu puhuu yhdestä Eliasta ja Johannes Kastaja oli Jeesuksen sanojen mukaan Elia.
>>>Jeesus sanoi, että Johannes Kastaja oli Elia, joka oli tuleva.<<<
Tämä nimenomaan tarkoittaa Malakian kirjan profetoimaa tisbeläistä Eliaa.
>>>Mutta Johannes Kastaja ei ollut jälleensyntynyt Elia,<<<
Raamatun mukaan Johannes Kastaja oli jälleensyntyt Elia, joka ei aluksi kuollut vaan nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa ja vasta uudelleen tultuaan maaimaan Johannes Kastajana kuoli marttyyrinä.
>>>Koska Israel ei tahtonut ottaa vastaan Johannes Kastajan sanomaa, niin hän ei myöskään ollut heille ennustusten lopputäyttymys.
Sinun jaarituksesi siitä, etteikö muka maailma ottanut Johanneksen sanomaa vastaan, ei liity tähän asiaa mitenkään. Tee johtopäätöksiä, jotka eivät ole Raamatun ilmoituksen mukaisia. Mitä tulee Johannes Kastajaan, niin oli myös niitä, jotka pitivät Johannesta profeettaja ja ottivat vastaan hänen julistuksensa, mutta osa ei ottanut. Sinun selityksesi ovat puutteelliset, yksipuoliset ja tarkoitushakuiset. Sitä paitsi Jeesuksen sanojen mukaan Elia tulee vielä uudelleen, jolloin Malakian profetia Eliasta täyttyy kokonaan. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
tisbeläinen Elia.
Jeesus sanoi,
Elia, joka oli tuleva.
Mutta Johannes Kastaja
äitinsä kohdusta asti,
kuin Elia
tisbeläinen Elia vaan
"hän käy Hänen edellään
PS
Koska Israel
Siis Israel olisi voinut
ottaa Johannes Kastajan
sanoman vastaan.
ja Jumalan Valtakunta
Mutta nyt kun kävi niin,
niin meille annettiin
miten asiat nyt menevät.
Ja siitä löydämme
Ja mitä ilmeisimmin ovat
Elia ja Eenok,
ruumiillista kuolemaa
vaan otettiin ylös
kuolemaa näkemättä.>>>>Ja siitä löydämme kaksi säkkipukuista todistajaa, jotka toimivat Elian tapaan. Ja mitä ilmeisimmin ovat Elia ja Eenok, jotka eivät vielä ole kokeneet ruumiillista kuolemaa vaan otettiin ylös kuolemaa näkemättä.<<<
Taas puhut ihan omiasi. Raamatussa ei ole missään ilmoitettu, että säkkipukuiset profeetat olisivat Elia ja Eenok. Sitä paitsi Elia on jo kerran kuollut, kun hän tuli maailmaan Johannes Kastajana, joten hän ei voi toista kertaa kuolla ja siten on mahdotonta, että säkkipukuisista toinen olisi Elia.
Ilmestyskirja viittaa kahteen öljypuuhun, jotka ovat Herran edessä, mikä viittaa Sakarjan kirjaan, joka kertoo ylipappi Joosuasta ja maaherra Serubbabelista ko. lukujen yhteydessä, mutta ei myöskään ilmoita yksiselitteisesti, että he ne olisivat.
Ilm 11:3 "Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää."
4 Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Sak 4:3 Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."
4 Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
5 Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra".
6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
7 Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"
8 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
9 "Serubbaabelin kädet ovat tämän temppelin perustaneet, ja hänen kätensä sen valmiiksi saattavat. Ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne.
10 Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?"
11 Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"
12 Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
13 Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra".
14 Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä". - Anonyymi
Onko tsasounalla Eliaan kanssa nyt Johannes asuuko ne täällä . Eikö ne ollut Israelissa tuolla Jordan kuolleella merellä . Ei kai ne täällä ole koskaan ollut eikä ole eikä tule . Vai meinaatko että Johannes uudesti syntyy Johannes kastajaksi Suomessa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Juutalaiset murhasi Jeesuksen ristille ihan itse .
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja ei ollut Elia.
Johannes oli Elian hengessä . Herodes tappoi sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.Samoin he tekivät Jeesukselle . Teidät pahat tekonne loistaa taivaaseen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on nyt puurot ja vellit sekaisin. Johannes Kastaja on sama Elia, mistä VT:n kirjoitukset kertovat.
Johannes Kastaja oli jälleensyntynyt tisbeläinen Elia. Hän nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa ja tuli takaisin Johannes Kastajana. Kun Malakian kirja puhuu Eliasta, se tarkoittaa tietenkin tätä samaa Eliaa. Kyseessä on poikkeustapaus siihen, miten muuten ihmiset elävät vain kerran.
Luuk 1:17 Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten."
Raamattu myös ennustaa, että Elia siis Johannes Kastaja tulee vielä kerraan uudelleen ennen kun Herra Jeesus tekee paluun. Malakian profetia toteutuu siis kaksi kertaa. Raamatun profetiat toteutuvat usein kaksi tai jopa kolme kertaa.
Matt 17:11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen.
Mal 3:1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.
2 Kuka voi kestää sen päivän, jolloin hän tulee, kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin ahjon hehku, hän puhdistaa kuin vahvin lipeä.
3 Silloin Herra toimii kuin metallinsulattaja ja hopeankiillottaja. Hän puhdistaa leeviläiset, ja he tulevat puhtaiksi kuin kulta ja hopea, joista kuona on poltettu pois. He uhraavat jälleen Herralle virheettömät uhrit, säädösten mukaan.
4 Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat ovat Herralle mieleen, niin kuin ne olivat entisinä aikoina, jo kauan sitten.Te jäitte ulos . Peite. Ei voi mitään. Menkää arabiaan nyt . Pyörimään vaikka jerikoa ympäri 7 kertaa Talmud mukana.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
tisbeläinen Elia.
Jeesus sanoi,
Elia, joka oli tuleva.
Mutta Johannes Kastaja
äitinsä kohdusta asti,
kuin Elia
tisbeläinen Elia vaan
"hän käy Hänen edellään
PS
Koska Israel
Siis Israel olisi voinut
ottaa Johannes Kastajan
sanoman vastaan.
ja Jumalan Valtakunta
Mutta nyt kun kävi niin,
niin meille annettiin
miten asiat nyt menevät.
Ja siitä löydämme
Ja mitä ilmeisimmin ovat
Elia ja Eenok,
ruumiillista kuolemaa
vaan otettiin ylös
kuolemaa näkemättä.Juutalaiset on pystyttänyt Elian kirkon Ilomantsiin kieltää Jeesuksen ja elää aikaa ennen Jeesusta .
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset murhasi Jeesuksen ristille ihan itse .
Jeesus☀️ murhataan tänä vuonnakin.
Eikö olisi jo aika lopettaa juutalaisten mollaaminen yhden tarun takia?
Tuo on aivan päätöntä.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Johannes Kastaja
ei puhunut omiaan,
kun hän sanoi,
ettei ole Elia.
Hänhän oli täytetty
Pyhällä Hengellä
jälleensyntynyt Elia.
ollut kirkastusvuorella,
joka oli tuleva.
että Israel ottaa
hänen sanomansa vastaan.
Näin ei tapahtunut.
Jeesus sanoi:
Mutta Israel ei ottanut
ja heitettiin tuleen.Siitä huolimatta, että Johannes Kastaja kielsi olevansa Elia, hän oli Elia. Johannes ei vain ymmärtänyt olleensa Elia eikä muutenkaan halunnut itseään korottaa, mutta kuitenkin tiesi sen, että hän on Herran edelläkävijä. Johannes Kastaja ei jostain syystä ymmärtänyt, että VT tarkoittaa Herran edelläkävijällä nimenomaan Eliaa, minkä Jeesus ymmärsi ja sen myös opetuslapsille kertoi.
https://wearefaith.org/blog/was-john-the-baptist-elijah/
- Anonyymi
Fariseukset tänään samaa porukkaa . Ne ei edes tunnusta omaa pahuuttaan . Ilkeyttä kateutta . Herodeksen ei ollut lupa pitää veljensä vaimoa !!! Katsokaas onko teillä näitä syntejä viheliäiset . Pitää sukulaisensa puolisoa omanaan !!! Ahneuden huippu .
- Anonyymi
Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smild piti samanaikaisesti kahva naista ja kahta seurakunnan nuorta miestä. Tuomittiin 6 kk vankeuteen "homoseksuaalisen hurjastelun" vuoksi.
Perusti suomeen 40 helluntaiseurakuntaa ja kirjoitti helluntailaisten nykyisinkin käyttämän laulukirjan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smild piti samanaikaisesti kahva naista ja kahta seurakunnan nuorta miestä. Tuomittiin 6 kk vankeuteen "homoseksuaalisen hurjastelun" vuoksi.
Perusti suomeen 40 helluntaiseurakuntaa ja kirjoitti helluntailaisten nykyisinkin käyttämän laulukirjan.Ahkera ja aikaansaapa mies oli tuo Gerhard!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahkera ja aikaansaapa mies oli tuo Gerhard!
Mitta ei pärjää tuolle gerhardia rakastavaa trollia, joka postaa päivästä toiseen noita samoja turinoitaan "kahva naisesta"!
Kerrataanpa. Aiheena oli siis
Johannes Kastajan sanoma:
"Tehkää parannus"
Johannes ei kastanut niitä,
joissa ei ollut tapahtunut mielenmuutosta.
Huippu-uskonnollisille hän sanoi:
"Te kyykäärmeitten sikiöt,
kuka on neuvonut teitä
pakenemaan tulevaista vihaa?
Tehkää sentähden
parannuksen soveliaita hedelmiä"
Sanoma oli sama kaikille.
Jopa haureudessa elävälle kuninkaalle
Johannes Kastaja sanoi:
"Sinun ei ole lupa"
Mutta mikä olikaan
Johannes Kastajan sanoma
"Katso, Jumalan Karitsa,
Johannes Kastajan sanoma
on kaiken kaikkiaan huimaava.
Ensinnäkin
meillä on valtava etuoikeus
Tämä yksistään on valtava ilon aihe.
Toiseksi
kun me käännymme,
meidän syntimme otetaan pois.
Meidät luetaan vanhurskaiksi,
koska Jeesus tehtiin synniksi.
Parempaa vaihtokauppaa
ei enää kukaan voi tehdä.
Kolmanneksi
me saamme lahjaksi Hengen.
Siis syntimme pyyhitään pois
ja me saamme Pyhän Hengen lahjan.
Pietari todistaa ja julistaa
Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen
Helluntaipäivänä
täytyttyään Pyhällä Hengellä:
"Tehkää parannus
ja ottakoon kukin teistä kasteen
Jeesuksen Kristuksen nimeen
syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Johannes Kastajan kolmas sanoma
oli siis se,
että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.
"hän,
joka lähetti minut vedellä kastamaan,
sanoi minulle:
'Se,
jonka päälle sinä näet
Hengen laskeutuvan
ja jäävän,
hän on se,
joka kastaa Pyhällä Hengellä.'"
Mutta toisille Johannes Kastajan
sanoma oli polttava tuli.
Johannes Kastaja menetti
sanomansa tähden päänsä.
Harvassa taitaa olla
tänä päivänä ne ihmiset,
jotka uskaltavat tehdä
niinkuin Johannes Kastaja.
ja joutui mestauttamaan
Johannes Kastajan.
Vieläkö löytyy miehiä,
jotka uskaltavat huutaa
vaikka kirkon katolta sen,
mitä jo Johannes Kastaja sanoi
Jeesuksesta:
akanoita ja roskia,
Näitä akanoita ja roskia
on siis meissä nisunjyvissäkin.
ja kastetta tulessa,
joka polttaa kuonan pois.
Johannes nimenä
julistaa kuitenkin armon sanomaa.
Nimi Johannes käännettynä on:
'Herra on armollinen'
Jos ei näin olisi,
kuka uskaltaisi kääntyä
Herran puoleen.
Mutta Hän on sitä.
Ja siksi on valtavan suuri
ilo ja etuoikeus
saada tehdä parannus.
Ja Herra, joka on armollinen,
antaa synnit anteeksi,
perussanoma.- Anonyymi
Johannes Kastaja oli Malakian ja Jesajan kirjan profetoima tibeläinen profeetta Elia, joka tuli valmistamaan tietä Herran tulolle ja valmistamaan Herralle seurakunnan.
Matt 11:10 Hän on se, josta on kirjoitettu: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
11 "Totisesti: yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa, on suurempi kuin hän.
12 Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen.
13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
Luuk 1:13 Mutta enkeli puhui hänelle: "Älä pelkää, Sakarias. Rukouksesi on kuultu, vaimosi Elisabet synnyttää sinulle pojan ja sinä annat hänelle nimeksi Johannes.
14 Ilo ja riemu täyttävät sinut, ja monet iloitsevat hänen syntymästään.
15 Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
16 Hän kääntää Israelin kansasta monet jälleen Herran, heidän Jumalansa, puoleen.
17 Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten."
Mal 3:1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
---
23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Mark 1:2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
3 Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Jes 40:3 Ääni huutaa: -- Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!
4 Täyttykööt notkot, alentukoot huiput, mäet madaltukoot, vuorten louhikot tasoittukoot!
5 Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä. - Anonyymi
Johannes Kastaja oli Malakian ja Jesajan kirjan profetoima tisbeläinen profeetta Elia, joka tuli valmistamaan tietä Herran tulolle ja valmistamaan Herralle seurakunnan.
Matt 11:10 Hän on se, josta on kirjoitettu: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
11 "Totisesti: yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa, on suurempi kuin hän.
12 Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen.
Luuk 1:13 Mutta enkeli puhui hänelle: "Älä pelkää, Sakarias. Rukouksesi on kuultu, vaimosi Elisabet synnyttää sinulle pojan ja sinä annat hänelle nimeksi Johannes.
15 Hän on oleva suuri Jumalan mies. Viiniä ja väkijuomaa hän ei juo. Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.
16 Hän kääntää Israelin kansasta monet jälleen Herran, heidän Jumalansa, puoleen.
17 Hän kulkee Herran edelläkävijänä Elian hengessä ja voimassa, hän kääntää isien sydämet lasten puoleen ja ohjaa tottelemattomat ajattelemaan hurskaiden tavoin, näin valmistaakseen kansan Herran tuloa varten."
Mal 3:1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.
---
23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Mark 1:2 Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan: -- Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi, hän raivaa sinulle tien.
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Jes 40:3 Ääni huutaa: -- Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!
4 Täyttykööt notkot, alentukoot huiput, mäet madaltukoot, vuorten louhikot tasoittukoot!
5 Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä. Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja oli Malakian ja Jesajan kirjan profetoima tisbeläinen profeetta Elia, joka tuli valmistamaan tietä Herran tulolle ja valmistamaan Herralle seurakunnan.
---
5 Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä."Ja tämä on Johanneksen todistus,
kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa
Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä
kysymään häneltä:
'Kuka sinä olet?'
Ja hän tunnusti eikä kieltänyt;
ja hän tunnusti:
'Minä en ole Kristus.'
Ja he kysyivät häneltä:
'Mikä sitten?
Oletko sinä Elias?'
Hän sanoi:
'En ole.'
'Se profeettako olet?'
Hän vastasi:
'En.'
Niin he sanoivat hänelle:
'Kuka olet,
että voisimme
antaa vastauksen niille,
jotka meidät lähettivät?
Mitä sanot itsestäsi?'
Hän sanoi:
'Minä olen huutavan ääni
erämaassa:
- Tehkää tie tasaiseksi
Herralle -
niinkuin profeetta Esaias
on sanonut.'
Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
ja he kysyivät häneltä
ja sanoivat hänelle:
'Miksi sitten kastat,
jos et ole Kristus
etkä Elias
etkä se profeetta?'
Johannes vastasi heille
sanoen:
'Minä kastan vedellä;
mutta teidän keskellänne
seisoo hän,
jota te ette tunne.
Hän on se,
joka tulee minun jälkeeni
ja jonka kengänpaulaa
minä en ole arvollinen
päästämään.'
Tämä tapahtui Betaniassa,
Jordanin tuolla puolella,
jossa Johannes oli kastamassa."- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Ja tämä on Johanneksen todistus,
kysymään häneltä:
'Kuka sinä olet?'
ja hän tunnusti:
'Minä en ole Kristus.'
Ja he kysyivät häneltä:
'Mikä sitten?
Oletko sinä Elias?'
Hän sanoi:
'En ole.'
'Se profeettako olet?'
Hän vastasi:
'En.'
'Kuka olet,
että voisimme
antaa vastauksen niille,
jotka meidät lähettivät?
Mitä sanot itsestäsi?'
Hän sanoi:
'Minä olen huutavan ääni
erämaassa:
- Tehkää tie tasaiseksi
Herralle -
on sanonut.'
ja he kysyivät häneltä
ja sanoivat hänelle:
'Miksi sitten kastat,
jos et ole Kristus
etkä Elias
etkä se profeetta?'
Johannes vastasi heille
sanoen:
'Minä kastan vedellä;
mutta teidän keskellänne
seisoo hän,
jota te ette tunne.
Hän on se,
ja jonka kengänpaulaa
minä en ole arvollinen
päästämään.'
jossa Johannes oli kastamassa."Sinä et tehnyt parannusta, vaikka sinua ojennettiin. Et antanut mitään painoarvoa Jeesuksen todistukselle siitä, että Johannes Kastaja oli Elia.
Johannes Kastaja ei kuitenkaan tiennyt olevansa Elia, vaikka hän siteerasi sellaisia jakeista VT:stä itseään koskien, jotka tarkoittivat Eliaa. Sen takia hän kielsi olevansa Elia, mutta se ei pitänyt paikkansa, koska Jeesuksen sanojen mukaan Johannes Kastaja oli Elia. Olen aika ihmeissäni, että olet jäänyt tuohon poteroosi siitä huolimatta, että siteerasin näitä Jeesuksen sanoja, joiden mukaa Johannes Kastaja ON ELIA.
---
5 Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä.
Kun Jeesus oli kirkastusvuorella tavannut apostolien kanssa Elian ja Mooseksen, sen jälkeen Jeesus totesi, että tuo Elia kirkastusvuorella oli Johannes Kastaja. Koita lukea tämä ajatuksella ja tee parannus.
13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
"Ja tämä on Johanneksen todistus,
kysymään häneltä:
'Kuka sinä olet?'
ja hän tunnusti:
'Minä en ole Kristus.'
Ja he kysyivät häneltä:
'Mikä sitten?
Oletko sinä Elias?'
Hän sanoi:
'En ole.'
'Se profeettako olet?'
Hän vastasi:
'En.'
'Kuka olet,
että voisimme
antaa vastauksen niille,
jotka meidät lähettivät?
Mitä sanot itsestäsi?'
Hän sanoi:
'Minä olen huutavan ääni
erämaassa:
- Tehkää tie tasaiseksi
Herralle -
on sanonut.'
ja he kysyivät häneltä
ja sanoivat hänelle:
'Miksi sitten kastat,
jos et ole Kristus
etkä Elias
etkä se profeetta?'
Johannes vastasi heille
sanoen:
'Minä kastan vedellä;
mutta teidän keskellänne
seisoo hän,
jota te ette tunne.
Hän on se,
ja jonka kengänpaulaa
minä en ole arvollinen
päästämään.'
jossa Johannes oli kastamassa."Siitä huolimatta, että Johannes Kastaja kielsi olevansa Elia, hän oli Elia. Johannes ei vain ymmärtänyt olleensa Elia eikä muutenkaan halunnut itseään korottaa, mutta kuitenkin tiesi sen, että hän on Herran edelläkävijä. Johannes Kastaja ei jostain syystä ymmärtänyt, että VT tarkoittaa Herran edelläkävijällä nimenomaan Eliaa, minkä Jeesus ymmärsi ja sen myös opetuslapsille kertoi.
https://wearefaith.org/blog/was-john-the-baptist-elijah/
Johannes kastoi kääntymyksen kasteella,kääntykää ja tehkää parannus.
Minä olen kastanut teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3274347Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3312656- 702301
- 821939
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4351720MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311479Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2141324Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261299"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341232- 661173