Häipyiköhän se Iisebel aloitukseni tai eikö tullut vain läpi.
No teen kysymykseni uudestaan.
Täällä on kirjoitettu iisebeleistä. Miten se näkyy uskovaisissa naisissa tuo iisebel, jos antaisitte ihan konkreettisen esimerkin siittä, mistä tunnistaa isebelin naisissa.
En ole törmännyt uskovien keskuudessa kyseiseen termiin että joku ihminen olisi iisebel.
Samaatietä
Mitä käytännössä
17
87
Vastaukset
Haureellinen (voi hitto mikä sana)ihminen joka sotkee ihmissuhteita. On isebel...jotenkin tuosta tulee mieleen vain kaunis isabella nimi.
- Anonyymi
Eli se voi olla nainen tai mies siis kumpi tahansa.
- Anonyymi
Tarkoittaako tuo haureus tuossa että on haureellinen Jumalan sanalle vai haureellinen omassa parisuhteessaantai varmaan se tarkoittaa molempia 🤔
Eli iisebel on sellainen ihminen, joka ei ole Jumalalle kuuliainen niinkö? Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako tuo haureus tuossa että on haureellinen Jumalan sanalle vai haureellinen omassa parisuhteessaantai varmaan se tarkoittaa molempia 🤔
Eli iisebel on sellainen ihminen, joka ei ole Jumalalle kuuliainen niinkö?Ei voi olla miespuolinen.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ei voi olla miespuolinen.
Eikö, miksei? Eikö mies voi olla ihmisenä haureellinen siinä missä nainenkin?
Samaatietä - Anonyymi
Lukekaa nyt ensin mitä kuningatar Iisebel teki ja mitä ei tehnyt. Samalla voi myös miettiä oliko hänen aviomiehensä, kuningas Ahab, täysin viaton tekoihin. Pariskunta teki yhdessä kaikenlaista, mutta vain Iisebel on nostettu tikun nokkaan.
Iisebel oli foininkialainen prinsessa, ennen kuin hänestä tuli kuningas Ahabin puoliso. Iisebel oli taustansa vuoksi epäjumala Baalin palvoja. Ahab kuitenkin nai tietoisesti toisuskoisen Iisebelin ja kääntyi itsekin Baalin palvojaksi. Siitäkin on syytetty Iisebeliä, ihan kuin Ahab olisi ollut täysin syytön.
Iisebeliä ja Ahabia syytetään vallankumouksen yrittämisestä, eli kuninkaan yksinvaltiuden vahvistamisesta. Häntä syytetään myös profeettojen tappamisesta ja muista hirmuteoista. Missä Ahab oli, kun nämä tapahtuivat?
Iisebel on joka tapauksessa esitetty pahan naisen ruumiillistumana. Ja hänen nimeään on käytetty kautta aikain aseena naisten ruotuun panemiseen. Tilanteissa, jotka eivät ole millään tasolla vertailukelpoisia raamatun Iisebelin tekoihin.
Tämän päivän omituisuus on, että uskovaiset keksivät Iisebelille ja "iisebelin hengelle" ominaisuuksia, joista ei raamatussa puhuta mitään. Toki iisebelittäminen helpottuu siten entisestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli iisebel on sellainen ihminen, joka ei ole Jumalalle kuuliainen niinkö?Iisebel oli foininkialaisen epäjumalan, Baalin, palvoja. Hän ei koskaan edes teeskennellyt palvovansa Israelin Jumalaa. Ahab tiesi tämän Iisebelin naidessaan. On sekopäistä verrata Iisebeliä Israelin Jumalan palvojiin ja vielä sekopäisempää on verrata häntä kristittyihin. Eihän ateistiltakaan odoteta kuuliaisuutta Jumalalle. Eikä ateistin ominaisuuksia etsitä kristityistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iisebel oli foininkialaisen epäjumalan, Baalin, palvoja. Hän ei koskaan edes teeskennellyt palvovansa Israelin Jumalaa. Ahab tiesi tämän Iisebelin naidessaan. On sekopäistä verrata Iisebeliä Israelin Jumalan palvojiin ja vielä sekopäisempää on verrata häntä kristittyihin. Eihän ateistiltakaan odoteta kuuliaisuutta Jumalalle. Eikä ateistin ominaisuuksia etsitä kristityistä.
Kun Kuningas Aahab otti Iisebelin vaimokseen, Iisebelistä tuli Israelin kansalainen !
Siten hän Aahabin kutta kuului Jumalan omaisuuskansaan !
Älä yritä siis sekoittaa !
29 Ahab, Omrin poika, tuli Israelin kuninkaaksi Aasan, Juudan kuninkaan, kolmantenakymmenentenä kahdeksantena hallitusvuotena; sitten Ahab, Omrin poika, hallitsi Israelia Samariassa kaksikymmentä kaksi vuotta.
30 Mutta Ahab, Omrin poika, teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, enemmän kuin kaikki hänen edeltäjänsä.
31 Ei ollut siinä kylliksi, että hän vaelsi Jerobeamin, Nebatin pojan, synneissä, vaan hän otti myös vaimokseen Iisebelin, siidonilaisten kuninkaan Etbaalin tyttären, ja rupesi palvelemaan Baalia ja kumartamaan sitä.
32 Ja hän pystytti alttarin Baalille Baalin temppeliin, jonka hän oli rakentanut Samariaan.
33 Ahab teki myös aseran. Ja Ahab teki vielä paljon muuta ja vihoitti Herraa, Israelin Jumalaa, enemmän kuin kukaan niistä Israelin kuninkaista, jotka olivat olleet ennen häntä.
Eli Aahab toimi monin tavoin Herran tahtoa vastaan, se on Totuus, mutta silti hän oli Israelin kuningas !
Ja moni nyky uskovakin toimii paljon väärin Jumalan tahtoa vastaan, kuten esim. nämä nykyajan "Iisebelit", jotka siis sotivat avoimesti Jumalan tahtoa vastaan ja itse pitävät itseään uskovina ja varmasti moni heistä sitä onkin !
Joten ei ole eroa Iisebelin ja Iisebelien välillä, moni on tullut Jumalan lapseksi ja kansaan kuuluvaksi, mutta silti ei elä kaikessa Jumalan tahdossa, vaan yhä kapinoi sitä vstaan !
Ja todellekin siis avioitumisessa Iisebelistä tuli Israelin kansaan eli Jumalan omaisuus kansaan kuuluva !
Joten voisitko sinä lopettaa omat kieroilusi, KIITOS !
- Anonyymi
Isebelin henki voi siis olla miehessäkin eikä vain naisessa, olenko käsittänyt oikein?
Haureellinen mies on siis iisebel tai haureellinen nainen eli iisebel on haureellinen ihminen.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ei kyl sillä aina tarkoitetaan naispuolisia ihmisiä.
Vainnii,..minä luulin että isebelin henki on sama kuin epäusko eikä sillä ole siis noin ollen merkitystä onko kyseessä mies tai nainen.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vainnii,..minä luulin että isebelin henki on sama kuin epäusko eikä sillä ole siis noin ollen merkitystä onko kyseessä mies tai nainen.
STOliko Iisebel ainoa epäuskoinen raamatussa? Monet raamatun miehet naivat "vääräuskoisia naisia" ja kääntyivät heidän uskoonsa. Kuningas Salomo oli yksi sellainen, mutta kukaan ei puhu "salomon hengestä"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STHengillä ei ole sukupuolta, eikä se valikoi asuinsijaansa sukupuolen mukaan. Jos "iisebelin henki" käyttäytyy nimikaimansa mukaan, niin se pitäisi olla epäjumalan palvonnan, vallanhimon ja murhan henki. Montako tällaista uskovaa oikeasti tunnette?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Iisebel ainoa epäuskoinen raamatussa? Monet raamatun miehet naivat "vääräuskoisia naisia" ja kääntyivät heidän uskoonsa. Kuningas Salomo oli yksi sellainen, mutta kukaan ei puhu "salomon hengestä"
Aivan. Tämä vaatii nyt paneutumista asiaan ja terkempaa raamatun lukua.
Ei muuten osaa luoda kuvaa käsitteestä tarkemmin.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STNyt moni sekoittaa asioita pahasti tässä kohtaa !
On kaksi eri asiaa kokonaan !
1) Että jollakin on joku henki !
2) Että joku toimiin jossain hengessä, eli esim. kun sanotaan "lain hengessä", niin se taroittaa sen lain mukaan/tavalla.
Olen huono selittämään .
Mutta Raamatussa on ainakin tämä kohta, joka voi selventää:
Luuk. 1:17 Ja hän(Johannes Kastaja) käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Siis ei Johannes Kastajalla ollut Eliaan henkeä, vaan Johannes toimi samankaltaisesti kuin oli Elia toiminut.
Eli jos luemme ja tutkimme Iisebeliä, ja hänen toimintaansa syvemmin, niin näiden nyky "Iisebelien" toiminta on samanhenkistä/ samankaltaista, vaikka heillä ei ole siis mitään henkeä !
- Anonyymi
Luetaanko Sanaa ?
Johanneksen ilmestys 2
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
1. Kun. 21:25 Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä.
Mikä siis oli ja on Iisebel ja miten toimii ja mikä mahdollistaa näiden Iisebelien toiminnan ?
Iisebelin mies oli Israelin kuningas Ahab, joka oli nahjus ja jonka todellista valtaa käytti siis Iisebel, joka toimi Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan, jopa tapattamalla Herran profeettoja.
Tääs kuvaus siitä toiminnasta:
1. Kuninkaiden kirja 21
1 Näiden tapausten jälkeen tapahtui tämä. Jisreeliläisellä Naabotilla oli viinitarha, joka oli Jisreelissä Samarian kuninkaan Ahabin palatsin vieressä.
2 Ja Ahab puhui Naabotille sanoen: "Anna minulle viinitarhasi vihannestarhaksi, koska se on niin likellä minun linnaani; minä annan sinulle sen sijaan paremman viinitarhan, tahi, jos niin tahdot, minä annan sinulle sen hinnan rahana".
3 Mutta Naabot vastasi Ahabille: "Pois se, Herra varjelkoon minua antamasta sinulle isieni perintöosaa".
4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa". Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.
5 Niin hänen vaimonsa Iisebel tuli hänen luokseen ja puhui hänelle: "Miksi olet niin pahoilla mielin ja miksi et syö mitään?"
6 Ahab vastasi hänelle: "Siksi, että puhuttelin jisreeliläistä Naabotia ja sanoin hänelle: 'Anna minulle viinitarhasi rahasta, tahi jos haluat, annan minä sinulle toisen viinitarhan sen sijaan', mutta hän vastasi: 'En minä anna sinulle viinitarhaani'".
7 Niin hänen vaimonsa Iisebel sanoi hänelle: "Sinäkö olet käyttävinäsi kuninkaanvaltaa Israelissa? Nouse ja syö, ja olkoon sydämesi iloinen; minä kyllä toimitan sinulle jisreeliläisen Naabotin viinitarhan."
8 Ja hän kirjoitti kirjeen Ahabin nimessä, sinetöi sen hänen sinetillään ja lähetti kirjeen vanhimmille ja ylimyksille, jotka olivat Naabotin kaupungissa ja asuivat siellä hänen kanssaan.
9 Ja kirjeessä hän kirjoitti näin: "Kuuluttakaa paasto ja asettakaa Naabot istumaan etumaiseksi kansan joukkoon.
10 Ja asettakaa kaksi kelvotonta miestä istumaan häntä vastapäätä, että he todistaisivat hänestä näin: 'Sinä olet kironnut Jumalaa ja kuningasta'. Viekää hänet sitten ulos ja kivittäkää hänet kuoliaaksi."
11 Ja kaupungin miehet, vanhimmat ja ylimykset, jotka asuivat hänen kaupungissansa, tekivät, niinkuin Iisebel oli käskenyt heitä ja niinkuin oli kirjoitettu kirjeessä, jonka hän oli heille lähettänyt.
12 He kuuluttivat paaston ja asettivat Naabotin istumaan etumaiseksi kansan joukkoon.
13 Ja kaksi kelvotonta miestä tuli ja istui häntä vastapäätä. Ja ne kelvottomat miehet todistivat Naabotista kansan edessä sanoen: "Naabot on kironnut Jumalaa ja kuningasta". Silloin he veivät hänet kaupungin ulkopuolelle ja kivittivät hänet kuoliaaksi.
14 Sitten he lähettivät Iisebelille tämän sanan: "Naabot on kivitetty kuoliaaksi".
Eli nyt nyky ajan "Iisebelit" käyttävät välillistä valtaa nahjusmaisten seurakuntien vanhempien eli miestensä kautta.
He huseeravat vastoin Jumalan tahtoa ja eksyttävät siten kokonaisia seurakuntia.
Joten nämä nykyajan "Aahabit" siis mahdollistavat noiden Iisebelien toiminnan, eli nykyään seurakuntien vanhimpina ei toimi Hengelliseen aikuisuuteen kasvaneet miehet, vaan Hengellisesti keskenkasvuiset "poikaset" ja siksi naiset hallitsevat ja vallitsevat oikeasti monia seurakuntia.
Tässä kerrotaan siitä:
Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat.
Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun
polkujesi suunnan.
Iisebelit siis pyrkivät valtaan joko suoraan tai välilliseen, ja siis hallitsemaan ja vallitsemaan seurakuntia.
Niin ja siksi siis nyt on naispppeja, vaikka Raamattu selvästi opettaa, että Seurakunnan palvelutehtävät ovat miesten tehtäviä.
Edes diakonin tehtävään ei valittu kuin miehiä !- Anonyymi
Niin ja siitä haureudesta vielä, josta joku mainitsi !
Hengellinen haureus eli uskottomuus Jumalalle näkyy ulospäin myös luonnollisena haureutena, eli ne kulkevat käsi kädessä, siksi näissä tietyissa piireissä jopa johtohenkilöt eroavat ja himoissaan avioituvat uudelleen ja jopa yhä uudeleen ja uudeleen .
Ikäänkuin siinä ei olisikaan mitään väärää ja lisäksi he väittävät sitä jopa Jumalan tahdoksi ja johdatukseksi !
Mutta tässä se alkuperäisen Iisebelin hengellinen haureus näkyy luonnollisella puolella
hyvin:
2. Kuninkaiden kirja 9
30 Sitten Jeehu tuli Jisreeliin. Kun Iisebel kuuli sen, maalasi hän ihomaalilla silmäluomensa, koristeli päänsä ja katseli ulos akkunasta.
Olen tavannut ohimennen esim. Torontolaisuuteen eksyneitä, ja heistä huokuu selvästi se luonnollinen haureus, joka on seuraamusta Hengellisestä haureudesta.
Siksi on näitä Koivistoja ja Patrik Tiaisiakin, eli käsi kädessä menee Hengellinen haureus luonnollisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3013855BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62485Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2742375- 692180
- 761814
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3961549MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/321341Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2001208Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku211156"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341152