taksiyrittäjyys tiensä päässä. tämä ala loppuu

Anonyymi

bärnerin taksilaki ja korona tekee selvää jälkeä koko alasta. jäljelle jää ehkä 10% maan takseista. ei alaa pelasta edes se että polttoaine on nyt hävyttömän halpaa. sekin nousee pian jos ei muuten niin verotuksen kautta. voi kuulostaa pessimismille mutta tosiasia se on ettei taksiautoilu enää kannata. suurin osa ajaa tappuolla tai saa 1200 euroa nettona palkkaa joka ei elätä oikein.

210

7207

    Vastaukset

    • Sipilä tuotatti tämän täystuhon, Bernerin viimeistelemään omaa maantuhoamistaan.

      • Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.


      • Sipilä kuunteli herkällä korvalla kavereitaan kauppakamarinulikoita, joiden märkiin uniin uusi laki oli vastaus.

        Ja perseelleen meni, kuten taksialasta jotakin ymmärtävät turhaan varoittelivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Berneri ajoi alas kaiken


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berneri ajoi alas kaiken

        Niin ja Berner eikä Sipilä joutunut mitenkään vastuuseen🥶


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berneri ajoi alas kaiken

        Bärneri se kiipesi puuhun ja sieltä väänsi kunnon tortut
        taksiyrittäjien suuhun ja koko naamalle
        lesta-Sipilän mokeltaessa ja hihitellessä taustalla.
        Sitten Bärneri palkittiin huippuviralla.
        Näin se homma Suomessa etenee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Berner eikä Sipilä joutunut mitenkään vastuuseen🥶

        No äläs ny. Sipilälle tuli ainakin paha mieli. Ei halunnut enää ministeriksi, koska on joutunut aiempien tekojensa takia "kansakunnan kusitolpaksi".
        Sipilä reppana parka... Uskovainen mies lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No äläs ny. Sipilälle tuli ainakin paha mieli. Ei halunnut enää ministeriksi, koska on joutunut aiempien tekojensa takia "kansakunnan kusitolpaksi".
        Sipilä reppana parka... Uskovainen mies lisäksi.

        Ja mitähän tuo ”uskovainen” tarkoittaa....??????
        Selittäppä se!

        Teatteria vain....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Onneksi ei ole ollut enään Sipilän jälkeen varaa ajaa taksilla, ei vituta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Avainsana oli "alustatalous". Kuulosti hienolta kauppakamarin poikien korvissa.

        Eivät tulleet ajatelleeksi että ne alustat kuuluvat kansainvälisille suuryrityksille, jotka eivät maksa veroja Suomeen, ja teettävät alipalkattua työtä väittämällä duunareita yrittäjiksi, jolloin ei tarvitse maksaa mitään lisiä tai työterveyshuoltoa ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Kaverit 38500 2015 ajaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berneri ajoi alas kaiken

        Berneri ajoi alas kaiken

        Todella paha ihminen Suomalaisille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän tuo ”uskovainen” tarkoittaa....??????
        Selittäppä se!

        Teatteria vain....

        Uskovaiset on niin hauskaa sakkia, mukamas laupiaita tms. Kuitenkin pahimmat kusetusfirmat juurikin äärikristittyjen firmoja, mitkä toimivat hämärän rajamailla.
        Esimerkkeinä vesivek ja kamux, pohjanmaalla ja lapissa lisää...
        Siplästä en edes jaksa aloittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä kuunteli herkällä korvalla kavereitaan kauppakamarinulikoita, joiden märkiin uniin uusi laki oli vastaus.

        Ja perseelleen meni, kuten taksialasta jotakin ymmärtävät turhaan varoittelivat.

        Miten mielestnne asiaan vaikuttaa kansaisten huono ostovoima.

        Siis ei rahaa ylimääräiseen.
        Bimeisen kadenkymmenvuoden ajan ollut oikeisto porvari halikukse ja vieneet kaikki rahat rkiale.

        E ne rikkaat kerkii ajella aina taksilla.
        Kyhälä ei varaa


      • Aivan oikein🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪 Vallilan tuotteita en osta vaikka olisi varaakin. Kaikki nyhdetään mitä vain voidaan. Totta myös.... Lessuilla kaikki tarpeelliset isommat firmat... Rempattu, putkityöt ym. Heiltä et voi välttyä😲
        Yksi hyväkäs vielä.... Suvi Linden 😲veronmaksajien rahoilla elävä, myös veljensä samanlainen. 😮🤪😲🖕


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole ollut enään Sipilän jälkeen varaa ajaa taksilla, ei vituta.

        Sipilä teki työpaikkoja Suomeen ja ihmisillä oli enemmän rahaa käytettävissä😁 eikä hän nostanut veroja. Jos rahaa ei riitä taksiajoon, niin se on henkilökohtainen ongelma, ei Sipilän syy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä teki työpaikkoja Suomeen ja ihmisillä oli enemmän rahaa käytettävissä😁 eikä hän nostanut veroja. Jos rahaa ei riitä taksiajoon, niin se on henkilökohtainen ongelma, ei Sipilän syy.

        Nousukausi ne työpaikat toi, SippiJuha ei tehnyt tälle maalle muuta kuin hallaa !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Saanut huonoa kohtelua taksissa, ja huonoa kohtelua sairaalaassa, kun kyykytti hoitsujakin KiKy:lla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä teki työpaikkoja Suomeen ja ihmisillä oli enemmän rahaa käytettävissä😁 eikä hän nostanut veroja. Jos rahaa ei riitä taksiajoon, niin se on henkilökohtainen ongelma, ei Sipilän syy.

        10 vuotta piti ajaa ennen taksia renkinä ja ajomiehenä , yöt ja päivät, että sai taksiluvan. Nykyään netin kautta saa viikossa taksiluvan. ilman, että on päivääkään ajanut taksia. Mitä mieltä siellä Euroopassa ollaan asiasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Piti vaihtaa kaikki yritykset ajaa pitkään alalla olevat pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole ollut enään Sipilän jälkeen varaa ajaa taksilla, ei vituta.

        Toivottavasti käytät Kelan taksia


      • Anonyymi kirjoitti:

        No äläs ny. Sipilälle tuli ainakin paha mieli. Ei halunnut enää ministeriksi, koska on joutunut aiempien tekojensa takia "kansakunnan kusitolpaksi".
        Sipilä reppana parka... Uskovainen mies lisäksi.

        Saa synnit anteeksi mutta painaa osin vieläkin mieltä tuhosi koko Alan palvelut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Sipilä ja Berner olivat markkinaliberalismiuskossa. Heidän mantransa on, että mitä vähemmän säätelyä ja sääntöjä sitä enemmän kilpailua ja sitä paremmin kaikki toimii. Ihan sama vaikka Ruotsissa oli jo nähtävissä mihin ongelmiin uudistus ajaa.

        Kun minä olin nuori (kuulostan vanhalta papalta) vasemmisto asetti ideologian käytännöllisyyden edelle. Nyt roolit ovat vaihtuneet ja markkinaliberaalit haluavat markkinauskossa yksityistä ja vapauttaa säätelystä kaiken mahdollisen (paitsi apteekkeja, koska siitä hyötyisivät kuluttajat) ihan riippumatta siitä mitä riskejä siihen sisältyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        10 vuotta piti ajaa ennen taksia renkinä ja ajomiehenä , yöt ja päivät, että sai taksiluvan. Nykyään netin kautta saa viikossa taksiluvan. ilman, että on päivääkään ajanut taksia. Mitä mieltä siellä Euroopassa ollaan asiasta?

        Ja eivät tiedä määränpäätä muuta kuin harhailemalla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän tuo ”uskovainen” tarkoittaa....??????
        Selittäppä se!

        Teatteria vain....

        Ehkä joku saatananpalvontaa? Sipilän teot ovat sensuuntaisia, että antaa aihetta epäillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset on niin hauskaa sakkia, mukamas laupiaita tms. Kuitenkin pahimmat kusetusfirmat juurikin äärikristittyjen firmoja, mitkä toimivat hämärän rajamailla.
        Esimerkkeinä vesivek ja kamux, pohjanmaalla ja lapissa lisää...
        Siplästä en edes jaksa aloittaa.

        Älä kuitenkaan sekoita keistinuskoa ja saatananpalvontaa. Teot ratkaisevat - eivät tyhjät puheet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuitenkaan sekoita keistinuskoa ja saatananpalvontaa. Teot ratkaisevat - eivät tyhjät puheet.

        Kännykkätypo. Piti kirjoittaa *kristinuskoa*.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joku saatananpalvontaa? Sipilän teot ovat sensuuntaisia, että antaa aihetta epäillä.

        Enpä paljoa tiedä uskonnoista.
        Sen verran kumminkin, notta on outoa, kun sanotaan, että aikoinaan Jeesus ratsasti aasilla, niin nykyään aasit ratsastaa Jeesuksella.

        Toinen tärkeä pykälä on, missä sanotaan, notta Kirottu olkoon mies, joka ei kiimaista naista auta. Siihen kannattaa uskoa. Ja toteuttaa käytännössä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sillä Sipulilla oli syy, miksi ajoi alan tuhoon.? Nyt varmaan on hyvä mieli.

        Taksialan tuho aloitettiin jo silloin kun siirrettiin kelat keskuksille eikä voinut ajaa niitä kuulumatta keskuksiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berneri ajoi alas kaiken

        Todella paha ihminen Suomalaisille!

        Berner teki sen mitä Suomalaiset halusi. Vapaa taxikilpailu.Kun siellä Espanjassakin saa taxin koko ajan ja halavallla!!! Vittuako te nyt valitatte!! Saitte mitä halusitte,nyt on perkele Helsingin kännikaloille taxeja rivissä.ei tarvii odotella tolpalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taksialan tuho aloitettiin jo silloin kun siirrettiin kelat keskuksille eikä voinut ajaa niitä kuulumatta keskuksiin

        Samaa mieltä! Taksiliitto tämän on aiheuttanut keksimällä kelakyydeille keskuksen , keskuksen joka ei tuo mitään muuta kuin kuluja autoilijalle mutta ehkä aina täytyy löytyä joku muu syyllinen.


    • Onhan toi ihan kohtuullinen päiväliksa.

      • Ei liksa, vaan liikevaihto.


      • 20€ päivä työstään joo ei


    • Moni oikeaa ja raskaampaa työtä tekevä Suomalainen ei välttämättä saa edes bruttona 1200 kuussa, joten lopeta ulina ja työskentele ahkerammin.

      • Lopeta perättömyyksiesi suoltaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta perättömyyksiesi suoltaminen.

        Todellisuus on karua, eikö vain? Sinun kannattaisi mitä pikimmiten tulla ulos sieltä kuplastasi ettet munaa itseäsi enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuus on karua, eikö vain? Sinun kannattaisi mitä pikimmiten tulla ulos sieltä kuplastasi ettet munaa itseäsi enempää.

        Sinun ei munaamista tarvitse enää pelätä. Olet tehnyt sen aikoja sitten...


      • Etkö voisi kerrankin tehdä jotakin hyödyllistä ja siirtyä palveluksena tämän palstan lukijoille teille mielenterveyskuntoutujille paremmin sopiville sivustoille?


      • No, aivan varmasti saa, Urpo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, aivan varmasti saa, Urpo.

        Olet väärässä, ylipainoinen ja vartaloltasi päärynänmuotoinen taksikuski.


      • Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Juuri yksikään väittämistäsi ei tälläkään kertaa pidä paikkaansa. Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan taksityö sijoittuu stressaavimpien ammattien listauksessa sijalle 9:

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/201701272200054842

        Vanha suomalainen sanonta ”tyhjät tynnyrit kolisevat eniten” kuvannee perättömiä väittämiä sisältävää kommentointiasi parhaiten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri yksikään väittämistäsi ei tälläkään kertaa pidä paikkaansa. Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan taksityö sijoittuu stressaavimpien ammattien listauksessa sijalle 9:

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/201701272200054842

        Vanha suomalainen sanonta ”tyhjät tynnyrit kolisevat eniten” kuvannee perättömiä väittämiä sisältävää kommentointiasi parhaiten.

        Tietänet kai, että me asumme Suomessa, emme Yhdysvalloissa. On todella typerää kuvitellakaan, että Suomea ja Yhdysvaltoja voisi noin yksinkertaisesti verrata keskenään. Jos et pysty esittämään uskottavampia todisteita väitteidesi tueksi niin kehotan sinua luovuttamaan suosiolla ennen kuin alat itsekin uskomaan jorinoitasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietänet kai, että me asumme Suomessa, emme Yhdysvalloissa. On todella typerää kuvitellakaan, että Suomea ja Yhdysvaltoja voisi noin yksinkertaisesti verrata keskenään. Jos et pysty esittämään uskottavampia todisteita väitteidesi tueksi niin kehotan sinua luovuttamaan suosiolla ennen kuin alat itsekin uskomaan jorinoitasi.

        On täysin uskottavaa, että taksityö on stressaavuudessa niin USA:ssa kuin Suomessa samalla tasolla ilman epäilyksen häivää.

        Kun kuvitelmasi eivät vastaa tosiasioita, sen pahempi tosiasioille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On täysin uskottavaa, että taksityö on stressaavuudessa niin USA:ssa kuin Suomessa samalla tasolla ilman epäilyksen häivää.

        Kun kuvitelmasi eivät vastaa tosiasioita, sen pahempi tosiasioille.

        Yritä päästä noista suuruudenhulluista ajatuksistasi eroon. USA ja Suomi eroavat monella tapaa toisistaan, myös taksialan osalta. Paina se mieleesi, pollea poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä päästä noista suuruudenhulluista ajatuksistasi eroon. USA ja Suomi eroavat monella tapaa toisistaan, myös taksialan osalta. Paina se mieleesi, pollea poika.

        Kuulut sarjaan toivottomat tapaukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulut sarjaan toivottomat tapaukset.

        Heh heh! Sinä et erota edes Yhdysvaltoja ja Suomea toisistaan mutta kutsut kuitenkin minua toivottamaksi tapaukseksi. Sinun olisi nyt parasta lukkiutua pariksi viikoksi asuntoosi häpeämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh! Sinä et erota edes Yhdysvaltoja ja Suomea toisistaan mutta kutsut kuitenkin minua toivottamaksi tapaukseksi. Sinun olisi nyt parasta lukkiutua pariksi viikoksi asuntoosi häpeämään.

        Heh, heh. Sinä puolestasi et kykene esittämään ensimmäistäkään perustelua sille, miksi taksityön stressaavuudessa USAn ja Suomen välillä olisi merkittävää poikkeavuutta. Viet hädissäsi asiaa sivuraiteelle kirjoittamalla USAn ja Suomen eroavuuksista yleensä, jotka toki ovat tiedossani, mutta eivät liity asiaan.

        Eli kun tosiasiat eivät tue kuvitelmiasi, sen pahempi tosiasioille. Paroni v. Münchhausen enempää kuin H. C. Andersen eivät yhteensäkään pärjää sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh. Sinä puolestasi et kykene esittämään ensimmäistäkään perustelua sille, miksi taksityön stressaavuudessa USAn ja Suomen välillä olisi merkittävää poikkeavuutta. Viet hädissäsi asiaa sivuraiteelle kirjoittamalla USAn ja Suomen eroavuuksista yleensä, jotka toki ovat tiedossani, mutta eivät liity asiaan.

        Eli kun tosiasiat eivät tue kuvitelmiasi, sen pahempi tosiasioille. Paroni v. Münchhausen enempää kuin H. C. Andersen eivät yhteensäkään pärjää sinulle.

        Sinä suuruudenhulluine ajatuksinesi et edelleenkään kykene tekemään eroa Suomen ja Yhdysvaltojen välillä. Todella huolestuttavaa. Siitä vain, lähdepä kokeilemaan onneasi johonkin USA:n suurkaupunkiin. Tulet nopeasti maitojunalla takaisin äitisi luo kun tajuat miten paljon rankempaa taksiala siellä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä suuruudenhulluine ajatuksinesi et edelleenkään kykene tekemään eroa Suomen ja Yhdysvaltojen välillä. Todella huolestuttavaa. Siitä vain, lähdepä kokeilemaan onneasi johonkin USA:n suurkaupunkiin. Tulet nopeasti maitojunalla takaisin äitisi luo kun tajuat miten paljon rankempaa taksiala siellä on.

        A oot sie sälli! Yhtä hedelmällistä keskustelua, kuin radion kanssa keskustelisi. Perusteluillesi nauraa Viron sudetkin. Ei maksa vaivaa jatkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä suuruudenhulluine ajatuksinesi et edelleenkään kykene tekemään eroa Suomen ja Yhdysvaltojen välillä. Todella huolestuttavaa. Siitä vain, lähdepä kokeilemaan onneasi johonkin USA:n suurkaupunkiin. Tulet nopeasti maitojunalla takaisin äitisi luo kun tajuat miten paljon rankempaa taksiala siellä on.

        Lapsellinen perustelu. USAn ammattien stressaavuutta koskevassa tutkimuksessa oli mukana kaikenkokoiset paikkakunnat. Ei pelkästään suurkaupungit. Ellet sitä tiennyt, USAssa on myös niin pikkukaupunkia, kyliä kuin maaseutua.

        Epätoivoasi kuvastaa vastaväitteesi heikkous. Onko taksialan mustamaalaamista palvelevissa harhakäsityksissäsi roikkuminen sinulle noin tärkeää? On näköjään, kun ne romuttavat ilmeiset tosiasiat eivät edelleenkään kelpaa.

        Onko taksikuski joskus mieltäsi pahoittanut ja aiheuttanut sinulle n.s. narsistisen loukkauksen, jota asiaan mitenkään liittymättömille asiattomuuksinesi olet tälle sivustolle vuosiksi jumittunut kostamaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellinen perustelu. USAn ammattien stressaavuutta koskevassa tutkimuksessa oli mukana kaikenkokoiset paikkakunnat. Ei pelkästään suurkaupungit. Ellet sitä tiennyt, USAssa on myös niin pikkukaupunkia, kyliä kuin maaseutua.

        Epätoivoasi kuvastaa vastaväitteesi heikkous. Onko taksialan mustamaalaamista palvelevissa harhakäsityksissäsi roikkuminen sinulle noin tärkeää? On näköjään, kun ne romuttavat ilmeiset tosiasiat eivät edelleenkään kelpaa.

        Onko taksikuski joskus mieltäsi pahoittanut ja aiheuttanut sinulle n.s. narsistisen loukkauksen, jota asiaan mitenkään liittymättömille asiattomuuksinesi olet tälle sivustolle vuosiksi jumittunut kostamaan?

        Muuta Yhdysvaltoihin kun kerta niin paljon sinne päin kumartelet. Suomessa ei kaltaisiasi suuruudenhulluja tunareita kaivata joka ei millään pysty käsittämään, että me emme elä Yhdysvalloissa vaan Suomessa. Veikkaanpa, että tälläkin hetkellä vuokraläävässäsi soi USAn kansallishymni.

        Sinä et ole missään vaiheessa kyennyt esittämään minkäänlaista todistetta sille, että Suomessa taksinkuljettajilla muka olisi raskas ja vaikea työ. Fakta on, että Suomessa taksikuskin työ on helppoa ja ylipalkattua. Oletko muuten edes taksikuski itse? Jos olet niin hämmästyttävän vähän tiedät alasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Yhdysvaltoihin kun kerta niin paljon sinne päin kumartelet. Suomessa ei kaltaisiasi suuruudenhulluja tunareita kaivata joka ei millään pysty käsittämään, että me emme elä Yhdysvalloissa vaan Suomessa. Veikkaanpa, että tälläkin hetkellä vuokraläävässäsi soi USAn kansallishymni.

        Sinä et ole missään vaiheessa kyennyt esittämään minkäänlaista todistetta sille, että Suomessa taksinkuljettajilla muka olisi raskas ja vaikea työ. Fakta on, että Suomessa taksikuskin työ on helppoa ja ylipalkattua. Oletko muuten edes taksikuski itse? Jos olet niin hämmästyttävän vähän tiedät alasta.

        Alla muutamia linkkejä artikkeleihin, joissa tarjotaan tietoa taksityöstä sen terveys-ja turvallisuusnäkökohtien kannalta:

        Urasivusto listasi: Nämä ovat 10 vaarallisinta ammattia - taksikuski sijalla 8

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/2016070921554981

        https://www.iltalehti.fi/diabetes/a/2579ca0b-7293-4108-bdf2-4f21039da7a5

        Alla mainitun linkin artikkelissa mainittu Kajon meni keväällä konkurssiin. Sitä ei voitane pitää takeena artikkelissa kuvatun, kuljettajien epäasiallisen kohtelun päättymisestä alalla:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seura-kymmenen-kuljettajan-kertomukset-karua-luettavaa-koulukyyteja-hoitavan-kajonin-kuskit-paiskivat-kohtuuttoman-ylipitkia-tyoputkia/7306156#gs.9muba8

        Mitä tulee kuljettajien tilastokeskuksen rekistereissä mainittuun runsaan 2300 €:n kk-ansioon ennen korona-aikaa tulee huomioida, että se edellytti yli 200 h/kk työtuntimääriä. Edellisen kommentaattorin puhe ”riistäjäkapitalisteista” asettuu outoon valoon, kun Suomessa keskipalkka on selvästi yli 3000 €/kk.

        Edellisen kirjoittajan kommentointi liittyykin enemmän psykiatrian kuin tilastotieteen piiriin, enkä uskokaan, että tosiasioilla on tällaiseen, lähtökohtaisesti taksiammatissa toimiviin periaattellisen vihamielisesti suhtautuvaan henkilöön mitään vaikutusta, vaan tällaisen henkilön kohdalla harhakäsitykset asetetaan jatkossakin tosiasioiden edelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alla muutamia linkkejä artikkeleihin, joissa tarjotaan tietoa taksityöstä sen terveys-ja turvallisuusnäkökohtien kannalta:

        Urasivusto listasi: Nämä ovat 10 vaarallisinta ammattia - taksikuski sijalla 8

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/2016070921554981

        https://www.iltalehti.fi/diabetes/a/2579ca0b-7293-4108-bdf2-4f21039da7a5

        Alla mainitun linkin artikkelissa mainittu Kajon meni keväällä konkurssiin. Sitä ei voitane pitää takeena artikkelissa kuvatun, kuljettajien epäasiallisen kohtelun päättymisestä alalla:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seura-kymmenen-kuljettajan-kertomukset-karua-luettavaa-koulukyyteja-hoitavan-kajonin-kuskit-paiskivat-kohtuuttoman-ylipitkia-tyoputkia/7306156#gs.9muba8

        Mitä tulee kuljettajien tilastokeskuksen rekistereissä mainittuun runsaan 2300 €:n kk-ansioon ennen korona-aikaa tulee huomioida, että se edellytti yli 200 h/kk työtuntimääriä. Edellisen kommentaattorin puhe ”riistäjäkapitalisteista” asettuu outoon valoon, kun Suomessa keskipalkka on selvästi yli 3000 €/kk.

        Edellisen kirjoittajan kommentointi liittyykin enemmän psykiatrian kuin tilastotieteen piiriin, enkä uskokaan, että tosiasioilla on tällaiseen, lähtökohtaisesti taksiammatissa toimiviin periaattellisen vihamielisesti suhtautuvaan henkilöön mitään vaikutusta, vaan tällaisen henkilön kohdalla harhakäsitykset asetetaan jatkossakin tosiasioiden edelle.

        Jopa sinun luulisi tietävän ja ymmärtävän, että suurin osa suomalaisista tienaa ALLE tuon keskipalkan. Tilastoa vääristää ne jotka tienaavat kuukausittain aivan järjettömiä summia. Palkka pitäisi saada työn kuormittavuuden ja haastavuuden mukaan. Siksi taksikuskin helposta ja yksinkertaisesta työstä pitäisikin saada maksimissaan 1500 euroa bruttona kuussa.

        Tuntuu siltä, että vuosia kestänyt taksifanatismisi on lamaannuttanut aivotoimintasi lähes täysin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellinen perustelu. USAn ammattien stressaavuutta koskevassa tutkimuksessa oli mukana kaikenkokoiset paikkakunnat. Ei pelkästään suurkaupungit. Ellet sitä tiennyt, USAssa on myös niin pikkukaupunkia, kyliä kuin maaseutua.

        Epätoivoasi kuvastaa vastaväitteesi heikkous. Onko taksialan mustamaalaamista palvelevissa harhakäsityksissäsi roikkuminen sinulle noin tärkeää? On näköjään, kun ne romuttavat ilmeiset tosiasiat eivät edelleenkään kelpaa.

        Onko taksikuski joskus mieltäsi pahoittanut ja aiheuttanut sinulle n.s. narsistisen loukkauksen, jota asiaan mitenkään liittymättömille asiattomuuksinesi olet tälle sivustolle vuosiksi jumittunut kostamaan?

        Köyhälle on kaikki kallista. Kommareiden jorinoita.


      • Suomessa ei kukaan tee töitä 1200,eurolla kuussa joten sekunda provo, taksia ajetaan se12h päivä. Tuosta 1200, on maksettava kulut: verot, polttoaineet ja auton lyhennykset. Mielenkiintoista että moisella liksalla teet töitä, ala taksi yrittäjäksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi kerrankin tehdä jotakin hyödyllistä ja siirtyä palveluksena tämän palstan lukijoille teille mielenterveyskuntoutujille paremmin sopiville sivustoille?

        1200 ei jää elämiseen mitään polttoaine auton vakuutukset 10 kertaiset yksityiseen puoleen verrattuna auton osamaksut omat eläkkeet Alv ja ennakko verot ja auton huollot.36 vuotta alalla ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan tee töitä 1200,eurolla kuussa joten sekunda provo, taksia ajetaan se12h päivä. Tuosta 1200, on maksettava kulut: verot, polttoaineet ja auton lyhennykset. Mielenkiintoista että moisella liksalla teet töitä, ala taksi yrittäjäksi

        Jospa ylipainoinen ja -palkattu taksirenki ottaisi ystävällisesti päänsä anuksestaan pois ja katselisi ympärilleen. Suomessa todellakin on raskaitakin, ja oikeita, töitä joista maksetaan jopa alle 1200 euroa bruttona kuussa. Tästä syystä taksialan maksimipalkka pitäisi edelleenkin olla korkeintaan 1500 euroa kuussa sen helppouden ja yksinkertaisuuden vuoksi. Yksinkertaiset ihmisethän taksialalle hakeutuvatkin ;)


      • et ilmeisesti tiedä asiasta mitään,joten vedä tumppuun !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        1200 ei jää elämiseen mitään polttoaine auton vakuutukset 10 kertaiset yksityiseen puoleen verrattuna auton osamaksut omat eläkkeet Alv ja ennakko verot ja auton huollot.36 vuotta alalla ollut.

        Ihmeen kauan olet jaksanut vaikkei elämiseen jää mitään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        olin isossa K-alkavalla kirjaimella olevassa firmassa töissä (Ei tuo juuri konkurssiin mennyt Kajon)),etupäässä Limokuskina, ajaen MB pitkää S mallia tai Audi 8 Langia. Olin ahkera, opettelin "Dobri Utro", Konishi Wa, Guten Morgen ja Good Morning,Sir... Sitten ehdotin, kun HKi vantaan VIP tiloista hain Kämpin jne vieraita ja sanoin: Annan teille pienen näytteen sight seeing ajosta. jos haluatte muutaman tunnin perusteellisen kierroksen, tilatkaa se respasta ja minä kuskina... Yleensä se oli2-3 tunnin kierros joka päätyi suosittelemaani ravintoklaan, jostab tuli tunti lisää, mittari päällä, ja tyytyväiset asiakkaat maksoivat minunkin safkat.
        Juuri koskaan ei tililleni tullut summa alittanut €3000,- Mielestäni taksihomma oli erittäin mielenkiintoista ja palkitsevaa. sillä eläkeikää lähestyessä en olisi voinut parempaa duunia keksiä, parin kuukauden oppi ja harjoitteluajalla. Tuli käytyä samalla poliisin kouluttamana liukkaan kelin ja saattueajon kurssit y.m. ihan suru tuli kun 70 vuotiaana en enää uudistanut ammattiajolupaani...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Puhut täyttä roskaa.


      • Missä työssä saa vähemmän kuin 1200 kk. Stadissa menee asumiseen puhelimeen sähköön jo vähintään 700 kk. Niin vaikeaa on kuvitella täällä pärjäävän 1200e kk .


      • Missä täyspäiväisessä työssä bruttopalkka jää alle 1200 euron. Hei, pientä rajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Kulut pois kuppaa tehokkaasti yhteiskunta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä työssä saa vähemmän kuin 1200 kk. Stadissa menee asumiseen puhelimeen sähköön jo vähintään 700 kk. Niin vaikeaa on kuvitella täällä pärjäävän 1200e kk .

        Niinpä, kun asuu siellä Helsinki-kuplassa niin eihän sitä tiedä mitään muun maailman menosta ettekä te muutenkaan siellä eteläsuomessa tajua mistään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä täyspäiväisessä työssä bruttopalkka jää alle 1200 euron. Hei, pientä rajaa.

        Taas huomaa miten jotkut ovat täysin kujalla Suomen todellisesta tilanteesta. Olet kyllä huvittava tapaus ja sinulal taitaa valitettavasti olla vielä äänioikeuskin. Hui, pelottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietänet kai, että me asumme Suomessa, emme Yhdysvalloissa. On todella typerää kuvitellakaan, että Suomea ja Yhdysvaltoja voisi noin yksinkertaisesti verrata keskenään. Jos et pysty esittämään uskottavampia todisteita väitteidesi tueksi niin kehotan sinua luovuttamaan suosiolla ennen kuin alat itsekin uskomaan jorinoitasi.

        Yötyö on stressaavaa ja epäterveellistä, asia on tutkittu. Itse en haluaisi kuskata kännikaloja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, ylipainoinen ja vartaloltasi päärynänmuotoinen taksikuski.

        Avohoitopotilas, LÄÄKKEET!!


      • Otapa urpo huomioon myös pv työtunnit ! Ihme pelle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Olet niin väärässä alan vaativuudesta

        T- 11v alalla ollut


      • Anonyymi kirjoitti:

        et ilmeisesti tiedä asiasta mitään,joten vedä tumppuun !!!

        Olen samaa mieltä. Täällä huutelevat alan yksinkertaisuudesta sellaiset jotka eivät edes tiedä minne pölynimurin pussi laitetaan :)
        Hahhaa

        T. 11v alalla työskennellyt


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Takkutukka purkaa tyhjää mieltään,kun ei osaa laskea!
        On se huomattu,että kuski eoi tartte älyä, näkyyhän noita tummia notkuvat tolpilla ja sitten ei osata Suomen kieltä tai edes navigaattoria..
        Ihan Mogadishua..


      • Anonyymi kirjoitti:

        On täysin uskottavaa, että taksityö on stressaavuudessa niin USA:ssa kuin Suomessa samalla tasolla ilman epäilyksen häivää.

        Kun kuvitelmasi eivät vastaa tosiasioita, sen pahempi tosiasioille.

        On täysin uskottavaa, että taksityö on stressaavuudessa..
        Jos se Husu ajaa..en perkele lähtis kyytiin,jättää moottoritien varteen.
        En kyllä,edes usko että Husu osaa kaikki taksi asiat..
        Jumankekka,jos jättää moottorientien varteen asikkaat,se on heitteille jättö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan tee töitä 1200,eurolla kuussa joten sekunda provo, taksia ajetaan se12h päivä. Tuosta 1200, on maksettava kulut: verot, polttoaineet ja auton lyhennykset. Mielenkiintoista että moisella liksalla teet töitä, ala taksi yrittäjäksi

        Suomessa ei kukaan tee töitä 1200,eurolla kuussa joten sekunda provo, taksia ajetaan se12h päivä. Tuosta 1200, on maksettava kulut: verot, polttoaineet ja auton lyhennykset. Mielenkiintoista että moisella liksalla teet töitä, ala taksi yrittäjäksi

        KORJAAN,EI AJETA 12 h. Päivystystä,mistä kukaan ei saa rahaa.
        Ajetaan osa ajasta,mutta ei 12h.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ylipainoinen ja -palkattu taksirenki ottaisi ystävällisesti päänsä anuksestaan pois ja katselisi ympärilleen. Suomessa todellakin on raskaitakin, ja oikeita, töitä joista maksetaan jopa alle 1200 euroa bruttona kuussa. Tästä syystä taksialan maksimipalkka pitäisi edelleenkin olla korkeintaan 1500 euroa kuussa sen helppouden ja yksinkertaisuuden vuoksi. Yksinkertaiset ihmisethän taksialalle hakeutuvatkin ;)

        Jospa ylipainoinen ja -palkattu taksirenki ottaisi ystävällisesti päänsä anuksestaan pois ja katselisi ympärilleen.

        Heh,tule Itä-Suomeen näet olenko ylipainoinen.
        23v painnon-nostoa takana sekä muutakin:)
        Ukko lentää,kuin keppi autosta jos ei osaa käyttäytyä tai EI OLE RAHAA ja sit poliisit köyhälle !
        Pillistä kiinni jos ei ole rahaa..:)


      • Johan työtön saa saman/enemmän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan tee töitä 1200,eurolla kuussa joten sekunda provo, taksia ajetaan se12h päivä. Tuosta 1200, on maksettava kulut: verot, polttoaineet ja auton lyhennykset. Mielenkiintoista että moisella liksalla teet töitä, ala taksi yrittäjäksi

        Kyllä tekee. Pitäisikö avata silmät.
        Varsinkin naisvaltaisilla aloilla..
        Ja usein työ on vielä todella raskasta ja kiireistä. Esim: keittiö, siivous ja hoitoalat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhälle on kaikki kallista. Kommareiden jorinoita.

        Eikös suomessa ole olllut jo mekålkeen kaksikyt vuotta viåuodesta 2003 oikeisto oorvari hallitus
        Järemäki
        Banhanen ,vanhanen , kiviniemi, stub ;katainen , sipulä.

        Porvari politiikka l n saanut kansan ostovo k man nolaan ja ytitykset lihabaik yrtystuilaan .

        Vai köyjåkö au y okauppa muulaal kuin maatalousliikkeissä.

        Porvarit haalineen kasikyt vuotta ukomaalista elätettävää ja vale medissa bäitää sitä sosojen hommaksi baikka oleet johdossa sumessa kasikytvutta erityisesti vanhanen ollut pm. Jo 7 vuotta

        Tä j än on tultu kansa köyhää yritykset vaan saa tukia ja ovat käytännössä verottomis kuin maalisöoistk i n..

        Tavallinen duunarati samaksaa kainken kn eisaa beeo helpotuksii.

        Suomi nousuun porvaripoli y iikalla

        Kansa kykkyyn

        Marin olut korjailemassa vasta vuoden . Ei hän ainakaan ole pakolais yuvaa kaalinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tekee. Pitäisikö avata silmät.
        Varsinkin naisvaltaisilla aloilla..
        Ja usein työ on vielä todella raskasta ja kiireistä. Esim: keittiö, siivous ja hoitoalat.

        No annappa nyt sitten esimerkkejä tässä niistä kokopäivätöistä joissa bruttotulo jää alle 1200 euroon? Hoitoala se ei ole, sillä työskentelen itse hoitoalalla ja brutto on yli 2000. Siivouskaan se ei ole, tein sitä opiskelujen ohessa ja minulla oli firman pienin palkka, n. 10 euroa tunti. Keittiöhommissa olin yhtenä kesänä, en tehnyt täysimääräistä viikkoa ja kuukausiansio bruttona oli reilu 1400 e. Kaikki edellämainituista töistä olen tehnyt ilman kokemuslisiä eli aloituspalkkani on ollut pienin mahdollinen. Joten kerro ihmeessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki taksialalla olevat ovat sikamaisia riistäjäkapitalisteja. Taksikuskin homma ei vaadi lainkaan älyä ja on muutenkin todella rentoa ja yksinkertaista "työtä" joten 1200 euroa nettona kuussa sellaisesta hommasta on aivan liikaa. 1000 euroa bruttona/kk olisi asiallisempi korvaus. Se myös opettaisi häikäilemättömille riistokapitalisteille nöyryyttä.

        Voi jumatsuka ookko pimer vai vähä älynen m erillä a jetaan yötä päivää prosenttipalkalla siihen vakuutukset on joka kuukau sdi polttoaineet omastapussista kaikki korjaukset et vissiin tiedä alasta mitää..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös suomessa ole olllut jo mekålkeen kaksikyt vuotta viåuodesta 2003 oikeisto oorvari hallitus
        Järemäki
        Banhanen ,vanhanen , kiviniemi, stub ;katainen , sipulä.

        Porvari politiikka l n saanut kansan ostovo k man nolaan ja ytitykset lihabaik yrtystuilaan .

        Vai köyjåkö au y okauppa muulaal kuin maatalousliikkeissä.

        Porvarit haalineen kasikyt vuotta ukomaalista elätettävää ja vale medissa bäitää sitä sosojen hommaksi baikka oleet johdossa sumessa kasikytvutta erityisesti vanhanen ollut pm. Jo 7 vuotta

        Tä j än on tultu kansa köyhää yritykset vaan saa tukia ja ovat käytännössä verottomis kuin maalisöoistk i n..

        Tavallinen duunarati samaksaa kainken kn eisaa beeo helpotuksii.

        Suomi nousuun porvaripoli y iikalla

        Kansa kykkyyn

        Marin olut korjailemassa vasta vuoden . Ei hän ainakaan ole pakolais yuvaa kaalinut.

        Pitäisit nyt vähän taukoa viinasta, maksasi huutaa jo armoa eikä kirjoituskaan enää suju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ylipainoinen ja -palkattu taksirenki ottaisi ystävällisesti päänsä anuksestaan pois ja katselisi ympärilleen. Suomessa todellakin on raskaitakin, ja oikeita, töitä joista maksetaan jopa alle 1200 euroa bruttona kuussa. Tästä syystä taksialan maksimipalkka pitäisi edelleenkin olla korkeintaan 1500 euroa kuussa sen helppouden ja yksinkertaisuuden vuoksi. Yksinkertaiset ihmisethän taksialalle hakeutuvatkin ;)

        Olet sinä jakomäen hörhö harvinaisen katkera tapaus. Miten syvässä taloudellisessa ja henkisessä suossa sinä makaat, kun joudut kadehtimaan jopa niin huonoa työtä tekevää kuin TAKSIKUSKIA???????

        Taidat olla ammatiltasi vessanpesijä!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tekee. Pitäisikö avata silmät.
        Varsinkin naisvaltaisilla aloilla..
        Ja usein työ on vielä todella raskasta ja kiireistä. Esim: keittiö, siivous ja hoitoalat.

        N ei tee tai on todella idiootti,alle 2500 on turha tehdä mitään duunia Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, ylipainoinen ja vartaloltasi päärynänmuotoinen taksikuski.

        Onko sinulla ei niin salainen fetissi ylipainoisia, päärynänmuotoisia taksikuskuja kohtaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Yhdysvaltoihin kun kerta niin paljon sinne päin kumartelet. Suomessa ei kaltaisiasi suuruudenhulluja tunareita kaivata joka ei millään pysty käsittämään, että me emme elä Yhdysvalloissa vaan Suomessa. Veikkaanpa, että tälläkin hetkellä vuokraläävässäsi soi USAn kansallishymni.

        Sinä et ole missään vaiheessa kyennyt esittämään minkäänlaista todistetta sille, että Suomessa taksinkuljettajilla muka olisi raskas ja vaikea työ. Fakta on, että Suomessa taksikuskin työ on helppoa ja ylipalkattua. Oletko muuten edes taksikuski itse? Jos olet niin hämmästyttävän vähän tiedät alasta.

        Mene itse taksikuskiksi normivuoroilla 4x12h klo 6-18 ja 2 päivää vapaata. Seuraavaksi 4x12h klo 18-6 ja 2 päivää vapaata. Testaa kauanko terveytesi kestää. Kerro myös kuntotestisi tulos vuoden jälkeen.

        Koita myös ehtiä nukkumaan ja kuntoilemaan. Työmatkat vievät lisäksi aikansa. Ns. Hienommissa firmoissa täytyy myös pitää puku siistinä, joka vie myös aikaa. Olisiko 600€/kk sopiva bruttopalkka tuosta löysäilystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        N ei tee tai on todella idiootti,alle 2500 on turha tehdä mitään duunia Suomessa.

        Sinulla on liian korkeat kuvitelmat omasta osaamisestasi. Näkemättä sinua voin väittää, että osaamistasosi vastaa noin 1500 euron bruttopalkkaa kuukaudessa. Sitä paitsi kieltäytyminen tarjotusta työstä johtas todennäköisesti karenssiin. Ymmärrätkö, lihava päärynäpoika?


    • Minun mielestä taksisuhailu on enemmänkin osa-aikaduunia jota tehdään esim. opiskelun tueksi tai eläkepäivien ratoksi, sen ei pitäisi olla varsinaista leipätyötä kenellekään. Siihen suuntaan tässä on koko ajan mentykin, moni kuski joutuu hakemaan soviteltua päivärahaa kun pienillä tienesteillä ei elä mitenkään ja isoissa kaupungeissa maahanmuuttajien halpataksit vie suuren osan keikoista.

      • Juuri näin. Kuinka motivoitunut tällainen "ei penniäkään kiinni" tyylinen osa-aikainen yrittäjä mahtaa olla? Veikkaan että taksiala ei tule kuolemaan, mutta laadukkaan palvelun hinta nousee edelleen.


      • Tosin kukaan täysijärkinen ei edes koske taksiauton hallintalaitteisiin.


      • Miten niin ei pidä olla leipätyö kenellekään? Tsissus kuinka paljon tyhmiä ihmisiä riittää maassamme???tätä en tiennyt.

        Mikä helvetti olet sanomaan mikä on kenenkin mieleinen kutsumusammatti? Sinäkö sen päätät? Toivottavasti sinä et tee mitään hommaa jos sun asenne on noin alhainen ja sairas


    • Fakta on se, että viisi vuotta mennään etiäpäin, niin liikkuminen muuttuu radikaalisti.
      Nauratti oikein viime viikonloppuna, kun pariskunnat paineli ykköset hulmuten skooteilla pitkin Kaivaria. Ensin mennään lautalla syömään ja juomaan muutamalla satasella, sit kymppi taksilla Kaivopuistosta keskustaan on liikaa.

    • Aika paljon avoimissa taksinkuljettajan työpaikoissa puhutaan kilpailukykyisestä tai hyvästä palkasta. Mikä mahtaa olla totuus? Myös mainitaan yrittäjähenkinen työ. Meinaako se sitä, että kannat yrittäjäriskin kuljettajana?

    • Ei tämä ala lopu vaan isot kahmii sopimusajot ja ottavat alihankkijoita. Mehän tiedämme mihin tämä johtaa. Ajetaan vuosi kaksi ja loppuelämän nuoren yrittäjän nimi tahriintunut. Katsokaa miten tiet hoidetaan ja mitä aliurakoitsijat saa! . Turha enää korjata kun kakat on housuissa. Mutta eipä valtiokaan kerää alvivoittoja sun muuta. Rehellinen pienyrittäjä on historiaa Suomessa, Tätähän me halusimme ja nyt tämäkin ala saatiin tuhottua. Lukekaa Kauppalehteä.

      • Tämä olikin varmaan tarkoitus, tuhota suomalainen pienyrittäjä ja tuoda tilalle isot, kansainväliset firmat. Samalla poistettiin säätely, jotta isot firmat voivat laskuttaa vapaasti.

        Tällöin päästään vapaasta kilpailusta oligopoliin, eli parin suuren firman markkinoihin.
        Oligopoli voi nostaa hintoja, kunhan pitää ne sen verran matalina ettei alalle tulo kannata.

        Oligopoli voi muuttua monopoliksi, jos joku pystyy ostamaan kilpailijat pois. Monopolin hinnoittelu taas ei riipu kilpailusta, vaan yksinomaan yhteiskunnan sietokyvystä.

        Tämä kehitys on nähty terveysalalla. Ensin oli paljon pieniä hoivalaitoksia ja lääkäriasemia. Sitten kansainväliset jätit ostivat ne pois. Nyt on jäljellä pari ulkomaalaisten sijoittajien omistamaa "pörriäistä" kuppaamassa sairaiden ja yhteiskunnan rahoja. Jostain käsittämättömästä syystä oikeistopuolueet pitävät tätä kehitystä hyvänä.

        Itse kannatan suomalaisten pienyrittäjien tuottamia palveluja. Oma tupa, oma lupa.
        Mutta juuri se ilmeisesti halutaan pois, ja tehdä ihmisistä suuryritysten pienipalkkaisia orjia. Kenet on ostettu tähän, kenet huijattu? Mitä Sipilä ja Berner tästä saivat?


    • Mikset mene mäkkäriin flippaamaan burgereita vuoron jälkeen? Miksi taksikuskin – joka ei tarvi MITÄÄN KOULUTUSTA – pitäisi selvitä pelkästään tekemällä yhtä työtä? Minusta ei tarvitse.

      • Väärin. Taksinkuljettaja on suorittanut vähintään oppivelvollisuuden määräämään, yhdeksänvuotisen peruskoulun sekä autokoulun AB- luokan ajokorttia varten.

        Laki kieltää auton kuljettamisen väsyneenä. Laissa on säädetty rangaistus sille, joka syyllistyy väsyneenä moottoriajoneuvon kuljettamiseen. Siksi kuljettajalle on varattava riittävä aika vuorokaudesta virkistykseen ja lepoon.

        Suomen laissa on siksi syystä säädökset palkatun kuljettajan työtuntimäärille.
        On aiheellista, että valvovat viranomaiset tehostaisivat huomattavasti nykyisestä ajoaikojen valvontaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Taksinkuljettaja on suorittanut vähintään oppivelvollisuuden määräämään, yhdeksänvuotisen peruskoulun sekä autokoulun AB- luokan ajokorttia varten.

        Laki kieltää auton kuljettamisen väsyneenä. Laissa on säädetty rangaistus sille, joka syyllistyy väsyneenä moottoriajoneuvon kuljettamiseen. Siksi kuljettajalle on varattava riittävä aika vuorokaudesta virkistykseen ja lepoon.

        Suomen laissa on siksi syystä säädökset palkatun kuljettajan työtuntimäärille.
        On aiheellista, että valvovat viranomaiset tehostaisivat huomattavasti nykyisestä ajoaikojen valvontaa.

        Siis mitä 😂

        KAIKILLA ON PERUSKOULUN PÄÄTTÖTODISTUS JA AJOKORTTI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä 😂

        KAIKILLA ON PERUSKOULUN PÄÄTTÖTODISTUS JA AJOKORTTI

        Ei pidä paikkaansa. Tälläkin hetkellä Suomessa tuhansia nuoria, jotka ovat n.s. koulupudokkaita eli useimmat heistä eivät suorita peruskoulua loppuun.

        Ajokortittomia Suomessa varovasti arvioiden kymmeniä tuhansia.

        Miksi suollat roskaa???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Tälläkin hetkellä Suomessa tuhansia nuoria, jotka ovat n.s. koulupudokkaita eli useimmat heistä eivät suorita peruskoulua loppuun.

        Ajokortittomia Suomessa varovasti arvioiden kymmeniä tuhansia.

        Miksi suollat roskaa???

        Pk-seudulla yhä useampi nuori ei hanki ajokorttia, kun on hyvä julkinen liikenne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä 😂

        KAIKILLA ON PERUSKOULUN PÄÄTTÖTODISTUS JA AJOKORTTI

        Kyllä muutakin siihen tarvii kuten ammattiajolupa, laitekurssi, laatu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä 😂

        KAIKILLA ON PERUSKOULUN PÄÄTTÖTODISTUS JA AJOKORTTI

        Tämä kommentoija ollut varmaan 15-kesänen. Oon ite reilu 30 stadista, mun kaveripiirissä enemmän kortittomia ku kortillisia. Myös yksi ystävä joka ei sairastumisen vuoksi käynyt koskaan peruskoulua loppuun. Joten ei ihan pidä paikkaansa tuo oletus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kommentoija ollut varmaan 15-kesänen. Oon ite reilu 30 stadista, mun kaveripiirissä enemmän kortittomia ku kortillisia. Myös yksi ystävä joka ei sairastumisen vuoksi käynyt koskaan peruskoulua loppuun. Joten ei ihan pidä paikkaansa tuo oletus.

        Kaikilla suomalaisilla on oikeus hankkia peruskoulun päättötodistus ja ajokortti jos siihen terveys riittää ja miksi ei riittäisi.

        Joten ei noita nyt minään vtun saavutuksina voi pitää 😂


    • Itse nyr 6 vuotta taksia ajaneena olen tullut siihen pisteeseen että joudun lopettamaan ajot. Ennen lakimuutosta tässä vielä tienasi käteen noin 1800-2300 riippuen kuukaudesta. Ahkera tienasi enemmänkin. Nyt kuukauden palkka pyörii siellä 600-800€ korvilla, käteen jäävä siis. Monen asian summa on ikävä kyllä nyt tehnyt lopun taksialasta. Pidän työstäni, teen tätä puoliksi rahan takia ja puoliksi intohimosta. Nyt kuitenkin leipä alkaa olemaan niin tiukilla että alan vaihto on väistämätön välttääkseni henk.koht. konkurssin. Olen kuitenkin ylpeä siitä, että olen vielä niitä kuskeja jotka joutui käymään paikallistuntemuskokeet ja osaamisella osoittaa olevani pätevä kaveri taksin rattiin.

      • Ikävä kyllä koko suomea ajetaan kohti konkurssia tällä menolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä koko suomea ajetaan kohti konkurssia tällä menolla.

        Kannattaa miettiä oliko ihan hyvä juttu hilata hinnat saman tien pilviin. Kuka hullu niitä maksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa miettiä oliko ihan hyvä juttu hilata hinnat saman tien pilviin. Kuka hullu niitä maksaa.

        Ei tietenkään. Ajetaan tappiolla niin sinullakin rassukalla on varaa ajaa taksilla.

        Jos niin halvalla pystyy ajamaan ja vielä tekemään voittoakin, mikset näytä mallia, nykylaillahan se on mahdollista.


      • Kurjaa. Juuri kaltaistesi takia menin ennen mielelläni taksiin. Nyt pelkään tulevani huijatuksi, tai jotain vielä pahempaa.


      • Älä hosu! Villit putoilee kun pakollinen yrittäjäkoulutus tulee juuri ja ne joita se ei koske niin makaavat itse kortin hyllylle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa miettiä oliko ihan hyvä juttu hilata hinnat saman tien pilviin. Kuka hullu niitä maksaa.

        Jakomäen rakki hankkii ajokortin ja perustaa oman taksifirman. Näytä esimerkkiä miten halvalla taksilla tehdään voittoa.


    • 1200 siitä että istuu ja siirtelee oikeaa jalkaa. Onpa rankkaa. Voimia sinne! Myötätuntoa löytyy näin rankan duunin tekijöille. Kyllä teidän pitäis saada ainakin 20000€ kuukaudessa noin rankasta ja älykkyyttä vaativasta hommasta.

      • Lopeta tuollainen hölmö kirjoittelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tuollainen hölmö kirjoittelu.

        Mitähän tuo itse mahtaa elääkseen tehdä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo itse mahtaa elääkseen tehdä....

        Kelalla ”töissä”. ;-))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo itse mahtaa elääkseen tehdä....

        Tuskin mitään.


    • Kannatan vahvaa valtiota ja kuntaa. Yksityiset pois parkkipirkoista, ulosotosta, pikavipeistä, sosiaali ja terveysalalta jne jne......aina sama juttu....palvelu huononee ja iskee ahneus....aivan törkeää.....wc paperin vaihto 20e kpl......kun se kunnan hommissa menisi 15e/h

    • Onhan kumma, jos ei 1200€ elätä hmmm...eläke nettona on saman verran. Eipä sillä elä ei, kun tälläkin saa kitkuttaa. 🤔😬🙄😂

    • On suorastaan ihme, että Suomessa sai noinkin kauan olla vapaata kilpailua rajottava taksijärjestelmä. Nyt tilanne kelluu ja markkinat määrää hinnat ja voi olla, että ekaryntäyksen jälkeen taksit tulevat todellakin vähenemään nykyisestä määrästä. Mutta markkinatalous toimii näin.

      • Kyllä renkinä vaasassa tienaa brutto ton 2000€ hienosti kun katsoo datasta ennakot tolpille.mutta paskapuhetta on se ettei tarvi kun oikeaa jalkaa käyttää.itse kävin taxi- kurssin 2009.silloin oli katu- kuulustelusta päästävä läpi muuten ei ajolupaa irronnut.myös pukeutuminen ja perseensä nosto penkistä kun asiakas tulee kyytiin kassiensa kanssa on huomioitava.asiakas autetaan tarvittaessa nousemaan autoon ja ulos.omalla käytöksellä huomioidaan asiakasta ja hänen tarpeitaan.on huolestuttavaa jos tätä ei käpykylä helsingissä noudateta.jari 59vee vaasa.


      • Vapaa kilpailu on kohta muisto vain. Isot firmat ostaa pienet. Pystyvät tekemään vuosikausia tappiolla, näin kävi pk-seudun bussiliikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä renkinä vaasassa tienaa brutto ton 2000€ hienosti kun katsoo datasta ennakot tolpille.mutta paskapuhetta on se ettei tarvi kun oikeaa jalkaa käyttää.itse kävin taxi- kurssin 2009.silloin oli katu- kuulustelusta päästävä läpi muuten ei ajolupaa irronnut.myös pukeutuminen ja perseensä nosto penkistä kun asiakas tulee kyytiin kassiensa kanssa on huomioitava.asiakas autetaan tarvittaessa nousemaan autoon ja ulos.omalla käytöksellä huomioidaan asiakasta ja hänen tarpeitaan.on huolestuttavaa jos tätä ei käpykylä helsingissä noudateta.jari 59vee vaasa.

        "mutta paskapuhetta on se ettei tarvi kun oikeaa jalkaa käyttää."
        Totta, Hämeenlinnassa vuonna 2003 näin taksin, joka käytti vilkkua.


    • Aloittajalle: Ei yhtään harmita taksialan puolesta kun muistelee, kuinka päällikköä monet taksisuharit olivat ennen palautusta maanpinnalle.

      Vieläkin löytyy niitä kuskeja jotka kuvittelevat olevansa muita tielläliikkuia parempia kuskeja, lisäksi monella on asenteena että heitä ei koske samat säännöt kuin muita tienkäyttäjiä, itsekeksittyjä erivapauksia ja ylimielisyyttä.

      Minun puolesta saavat olla työmarkkituella sekä perustoimeentulotuella,
      oppisivat nöyrää asennetta kuten tervepäisellä ihmisellä tuleekin olla.

      • Apukoulun ala-asteen suorittaneet yleensä ajavat taksia kun pää ei riitä ammattityöhön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apukoulun ala-asteen suorittaneet yleensä ajavat taksia kun pää ei riitä ammattityöhön.

        On ABeC-kortti ja ammattipätevyys voimassa.kun tein anomuksia kuorma-auto hommiin sanottiinn suoraan oot liian vanha(58v).siksi aloin ajaan taksia.palvelu ammatti, ja sinä sanot ei muuhun pysty.no sinusta ei taksi hommiin olisi.se vaatii pitkää pinnaa ja joustamista.jari 59v taxikuski vaasa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apukoulun ala-asteen suorittaneet yleensä ajavat taksia kun pää ei riitä ammattityöhön.

        Tohtoritutkintoko heillä sitten pitäisi olla?
        Koeta nyt päättää. Vaikka mitäpä päätöksilläsi väliä. Ei vaikuta mihinkään mitenkään.


      • Tyypillinen kateellisen panettelijan kirjoitus.
        Ei sinänsä ihme, kun muistetaan, että eletään maassa, jossa kateus on suurempi kuin kiima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ABeC-kortti ja ammattipätevyys voimassa.kun tein anomuksia kuorma-auto hommiin sanottiinn suoraan oot liian vanha(58v).siksi aloin ajaan taksia.palvelu ammatti, ja sinä sanot ei muuhun pysty.no sinusta ei taksi hommiin olisi.se vaatii pitkää pinnaa ja joustamista.jari 59v taxikuski vaasa.

        Kiitos kaikille luotettaville vanhan ajan taksinkuljettajille, ennen vanhaan oli turvallinen olo kun piti mennä taksilla esimerkiksi sairaalaan, t. naisasiakas.


    • Kaltaiseni pers'aukiset EI KOSKAAN käytä taksia! Se on vain rikkaille..

      • Et ole tainnut kuulla Kelan maksamista kyydeistä.


      • Taksilla kulkeminen esim.minulle jolle tulee vain vähän auton tarvetta on paljon halvempaa kuin oman auton omistaminen.


    • No mun auto parhaillaan liikenteessä pääkaupunkiseudulla. kuski naputtamassa heinäkuulle palkkaa tasaista 2200 bruttovauhtia.
      Ei ole edes mikään kassakuski, toki pitkää päivää tekee nyt, mutta kaveri haluaa palkan jolla maksaa laskut.

      Kesäkuulta tiedän useita palkallisia kuskeja väliltä 2500-3600 brutto.
      Tuohon yläpäähän vaaditaan jo tunteja ja kaveriltakin huippukykyä.
      Kykenevät kaivaa edelleen tiliä, pelikenttä on aina tälläinen. Tulokset ovat kovin erilaisia, siinä missä toinen ei pärjää toinen vetää tilin mitä huonon tilin tekijä ei usko, eikä ole väliäkään.

      Olen tästä aiemminkin kirjoittanut tänne, että todella iso merkitys kuka siinä ratin ja penkin välissä istuu.

      • Todellisia kykyjä salaisia kyytejä. Salaista piilo kysyntää. nykyään koneelta näkyy kaikki kyydit ettei tarvii valehdella tollaista. ei ainakaan taksi helsigillä ajella tollaisia rahoja eikä lähitaksilla.
        Siis joku voi ajella omilla asiakkailla . mutta tolppa ajolla 300e on maksimi 12 h vuorolla eikä onnistu joka päivä.
        kyllä se palkka jää 300 tunnin laittomassa kuukaudessa alle 2 tonnin.
        ps. voitte jauhaa mitä tahansa mutta tämä on totuus.
        pps. ennen itse sain 30000 e vuosi taksia ajamalla nyt valtion hommissa sama puolta lyhyemmällä työpäivällä ja tupla kesälomalla.


    • Kokomuksen Orpo totesi eduskunnassa suorassa TV- lähetyksessä taksilakia käsiteltäessä:

      "Suomi ei pärjää ilman maahankuutoa, taksia ei muuten saada vaan pitää
      työlistää maahanmuutajat"

      Tästä tein johtopäätöksen ja lopein taksin ja bussinkäytön kokonaan taksilain tultua voimaan.
      Käykää katsomassa millaista on meno nyt esim. Helsingin rautatieasemalla.

      kiitos ei kiinosta enää, ajokultuuri on jostain muualta eikä löydetä osoitetta,
      Annetaan navikaattori käteen ja pyydetään opastamaan,

      Terveveisin maalle muuttanut pyöräilijä, maalla on mukavaa

      • Kyllä, maalla on paremmin, ei pyöri pösilöt nurkissa.


      • Pyörälläkö käväisit stadissa?


    • Totta...!

    • Kyllä on taas taksisuhari heittänyt pitkän shitin. Uskokoon ken tahtoo. Kuitenkin suhari vaihtaa Mersun tai Volvon tai Bemun parin vuoden välein uuteen ettei tartte edes huoltaa autoa. Kyllä saa taksisuhari pikkurahalla uuden auton. Vois suhari jo lopettaa ton shitin kertomisen.

      • Joo, suharit vaan sittiä haastaa täällä, ja volovoja ostelloo.


      • Se 300000km tulee noin kolmessa vuodessa mittariin. Se tekee vähän autosta riippuen 3-4 huoltoa vuodessa, korjaukset siihen päälle. Vähän palloniveltä, tuplakytkimen vauhtipyörää ja kiveniskemän saanutta tuulilasia sun muuta. Ehkä noilla ajokilometreillä on jotain osuutta autonvaihtojen tiheyteen.

        Niitä halpamerkkejä saa muuten korjauttaa enemmän kuin kalliimpia, jokainen korjaamokäynti on tuottamaton päivä.

        Tuskin sinä sitä kuitenkaan ymmärrät alle kymppitonnin vuosikilometreillä.


    • Eilen oli huutokauppa.com myytynynä skoda suber b täsän 2vuotias hintaan 14620e joutuu muyyjä palautaan 1 vuoden taksivero 1200e on 3 vuodelta 3600 lasketaan pitokuukausien mukaa ei kyllä kannata taksinpito oli ajettu 201000km 24kk vanha 1344e sai veron jälkeen.että laskekaa siitä.

    • ja makso noin 34000e ja 2vuodenpäästä 13400e niin 10000evuosi ei ole pikkuraha.

    • Nämä orjatyönkannattajat ovat hallituspuolueitten ja kokoomuksen äänestäjiä, että silleen

    • Onko pakko ajaa velkaisella hienolla mersulla jos ei jää autoilijalle kunnon palkkaa.Itse tuurarina eri autoilijoilla 15 vuotta ja oli mese aina ajokkina. Tosin autoilija omisti ison maatilan ja metsää joka oli tullut perintönä . Kahden vuoden välein Vehosta taas uutta mesee alle. Kyllä se on koiran hommaa totesin viime vuoden lopulla ja annoin ammattiajolupani mennä vanhaksi,enkä sitä enään uusia halunnut.

    • Sipilä on kääntynyt islamin uskoon. Varma tieto.

    • Tulee matuli kuskit tilalle villiä menoa alalla suomalaiset kaatuu pois ei kuittia mielummin käteisellä

      • Taksamittarista tulossa taas pakollinen.


    • Taksiautoilija tiukalla tänään tuleeko kyytiä jokainen päivä

    • Juu, lopetin taksilla ajon Bernerin taksiuudistuksen vuoksi. Idioottimainen uudistus!

    • Ei koskaan tiedä,millä matkaamme huomenna,ken mua vanhusta vie,,Hoitoihin,Sipilä teki Paljon tuhoa HuH,HUu,,

    • Saa kyllä hyvän kuvan Suomen taksikuskeista kun lukee teidän kirjotuksia. Jatkakaa samaan tahtiin.

    • Kävitkö äänestämässä?? Ettei vaan osunut omaan nilkkaan??

    • ETTEKÖ JO NÄÄ MITÄ KEPUN TUKI PUMMIT HUSEERAA ESM SIPILÄ TERRAFAME, BERNERI LIIKENNE ASIAT AJOKORTTI ASIAT, VR VETURIT WEITSISTÄ, TIETÄ PEKKARISELLE LAUKAA, KULMUNIN KIELI - KÄYTÖS KURSSI KAIKKI MENI PÄIN PERSETTÄ. ETTÄ TUKI PUMMIT OSAA JA PUMPPUVIKANEN PUMMI VANHANEN JATKAA SAMAA RATAA.

    • Taksien omistajat on laitettu kyykkyyn ennen esittivät niin elvistä ja herraa että..mites nyt?? Hä hää

      • Juu luulivat että kultakaivos.


    • Siitä, että kirjoitat Bernerin nimen väärin ja ettet syystä tai toisesta osaa käyttää isoja alkukirjaimia, näkee heti, ettet todennäköisesti tiedä oikein mitään aiheesta josta kirjoitat. Luin nyt kuitenkin tekstisi ja havaitsin olevani oikeassa.

      • Juuri näin. Asioista ymmärtämättömät paljastavat itsensä yleensä jo kirjoitustyylillään.


    • oisitte pösilöt äänestäny perussuomalaisia ei ois kaikki laittomat kavereiden korteilla ajamassa ei oo montaa alaa mitä nää insinöörit osaa joten kuten

      • Lähes kaikki persut äänestivät taksiuudistuksen puolesta. Etkö tiennyt? Oletko nyt shokissa?


    • Jaa a se osta se o n aina ontaxsi. Kyyti ollut muutenkin kallista hinnat alas ni kannattaa

      • ihan hyvä se lopuksi on että tulee mittarit ja yrittäjäluvat takasin poistuu pimeet taksit saahan kaikki ne jotka on vaan pitkällä pätkällä ostellu autoja ja ruvennu ajaa starttirahalla jatkaa myös...mutta tuskin.. tämä nyt oli sitä kepun pakko korjata työllisyyslukuja. samaa ne höpöttää nytkin..vaikka väkisin kuluista viis. kepu ei välitä seurauksista


    • Taksit eivät ole vihrvas. ympäristö ilmastopolitiikaan kuuluvia tuettuja elinkeinon harjoittamismuotoja. Lentoliikennne on ympäristö ja ilmastopolitiikkaan kuuluvia tuettuja kuljetusmuotoja vihervaseniston hallitukselle..
      Yksityisliikkuminen on punainenvaate nykyhallituspolitiikalle ja se sitä rajoitetaan mahdollisten verokiristyksin.

    • Vaikuttiko se jotenkin kaupunkien takseihin, täälä periferiassa se tarkoitti sitä että kun kelan ajot meni suurile taksiyrittäjille, yhdenmiehen taksiyrittäjät otti eläkepäivät...

      Se vanha systeemi olikin liian helppo, soitto haluamalleen taksarille, kun lääkäriin oli asiaa, ja lääkäriltä taksilappu kuskille ja se oli siinä. Valinnanvapautta, sai sopia kyytistä haluamansa taksarin kanssa, ei ollu kelaa/taksikeskusta sekaamassa.

    • Akkoja ei koskaan pitäisi päästää mihinkään vaativaan hommaan eikä esimiehiksi ainakaan. Niillähän on pienemmät aivotkin kuin miehillä. Akkojen paikka on kotona lapsia hoitamassa ja ruokaa laittamassa. Helpottaisi työttömyystilastotkin työmarkkinoilla täydellisesti! Ja syntyisi yhteiskuntakelpoisia kansalasia kun nuoriso saisi kunnollisen kotikasvatuksen!

      • Tässä taas malliesimerkki persujen naiskuvasta- tasa-arvon puolue totta tosiaan kun näkemykset on kuin suoraan muslimimaista.


    • No kyllä 1200€ riittää ettei kuole nälkään mutta muuta et sitten saakkaan

      • Jotenkin haiskahtaa että, tässä 1 ihminen olisi kirjoittanut koko viesti ketjun, kiistelisi itsensä kanssa. Niin tylsän oloista ja samaan tyyliin kirjoitettua. En kommentoi tai vastaa enään.
        Terveisin. Jay


    • Ja ne 10% edustavat kattavaa läpileikkausta monikulttuurisuudesta.

    • Olisi hienoa saada kansanliike aikaiseksi ja tuhota kaikki Bernerin bisnekset, ihan vaan solidaarisuuden vuoksi....

    • Taksiala on ollutkin niin keinotekoisesti ylläpidetty ja pumpattu että sen hyvä antaa huveta järkevämpiin mittoihin. En sano että puhdas Bernerin malli olisi ollut mikään hyvä (en juuri tiedä sen yksityiskohdista) mutta oikeaan suuntaan menee kun säännöstelytalouden tarpeeton taksitoiminta loppuu.

      Pitäsi lopettaa tämä alakohtainen ajattelu ("voi itku ku tää ala näivettyy") ja ymmärtää että alat ja siten työpaikat muuttuvat kun maailma ympärillä (teknologia, elämäntavat jne) muuttuu

    • Kyllähän se on villiä menoa on arabia yms ulkomaan tulijaa eikä mitään mittaria kaikki käteinen kelpaa

      • Eilen viimeksi ajoin taksilla ja kas kummaa, tosiaan maksoin ihan rahalla ja se kelpasi. Hienoa kun on vielä joku toimija jolle voi rahallakin maksaa!


    • Yleensä Katson että kuski on suomalainen silloin voin käyttää taksia

    • En ymmärrä tätä valittamista. Taxilusit itse halusi että ala vapautetaan, ja nyt ovat hätää kärsimässä. Kannattiko äänestää kokoomusta ja keskustaa ? Ja nykyinen hallitus nostaa vielä polttoaineveroa että voidaan pelastaa korruptuneet eu maat.

      • Aika paljon ehdin taksia käyttää jo ennen tätä uudistusta, ainoatakaan kuljettajaa, sen paremmin isäntää kuin renkiäkään, en muista sellaista joka olisi ilmaissut lakiuudistusta kaavailtaessa sitä haluavansa.
        Niin nykyinen kuin tulevatkin hallitukset nostavat veroja...


    • Taksissa saa aina siksi ajan ,en muuten ajaisi

    • Kommentteja kun lukee, niin aina vaan ihmettelee enemmän miten jotkut kestää tällä pallolla hengissä. Hölmö voi olla, sen voi korjata. Tyhmyyttä valitettavasti ei, se on synnynnäistä. Ei auta vaikka kuinka imis siitintä, haistelis paskaa yms. Toisaalta ,kuten sanottu, jotkut ei vaan pysty parempaan.

    • Kyllähän se totta on että sipilä ja berner pilasivat suomalaisen taksin totaalisesti.
      Paljon maailmaa kulkeneena aikaisemmin suomalaiseen taksiin pystyi luottamaan joka suhteessa.

      Mutta nyt tilanne on kaoottinen, kaikenlaisia yrittäjiä ja kuljettajia, ammattitaitoa ei löydy enää juuri keneltäkään, kielitaito ( se kotomainenkin) hakusessa, puhumattakaan paikallistuntemuksesta, hintojen vapautus toi välittömästi huijarit markkinoille.
      En ymmärrä kuka ihme tälläistä sekasotkua kaipaa?

      Asiakkaan näkökulmastä tämä on ihan helvetti, varmaan myös autoilijan, sen joka yrittää pärjätä ja maksaa kaikki lakisääteiset maksunsa.
      Mutta maailmaahan pedataan kaikenlaisille huijareille kautta linjan, oli sitten ala mikä tahansa ja vielä valtiovallan tuella.

      Tilanne on aika kestämätön ja tulee päättymään isoon kaaokseen, tämähän on nähtävissä joka puolella maailmaa, mellakoita ja anarkiaa.

      Jälkepolvia tulee sääli, ei ole häävi se perintö minkä heille jätämme.

      • Dinosaurusten on taas aika kuolla sukupuutton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dinosaurusten on taas aika kuolla sukupuutton.

        Hyvää matkaa, kuole pois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dinosaurusten on taas aika kuolla sukupuutton.

        Kastematoja tilalle.


    • Siis persujen ja ei alkiolaisten kepulaisten, Siis!

      • Siis persujen ja ei alkiolaisten kepulaisten, Siis!

        Hoi 38500 Sipilää tuli 2015 ,vitun Keskustalainen alkiolainen hörhö!
        Keskusta saa painua multiin,he pettävät kaiken jopa Isänmaan !
        Lehmikit yrittää johtaa viherkommunistista keskustaa.
        Nyt yrittävät uudella pj.llä,josko nyt onnistuisi..
        Mutta näyttää,että Saarikko on kokoajan raskaana..
        Alkiolaiset on peräpukamia kokosakki!


    • Berner teki alasta heimoukkojen taistelupaikan,Keskuta niin rakastaa tulijoita 2015..Sipilä ihan kuolaa,vitun lesti!

    • Keskusta on lestien hönönöttämis paikka,kuin savimaja heimopäälliköiden.
      Samaa ideologiaa on leti Sipilä ja Berner sekä koko rotta keskusta!
      Me muistamme 2015!

    • Harmittaa oikei tavanomaisen verokortilla maksavan kivaliksaseksi koulututun suojatyöloisen puolueessa nää paska ynnä muut taksalait jotka on jo tavallisen maallikonkin järken mukaan tuomittu epäonnistuneiksi jo lähtökohtasesti täysin tavanomaisesta tosielämästä vieraantuneitten taholta ja muitten rahoilla?
      Noin niiku tavis verommaksajien kannalta
      Hyvää ku meinataan pahaa ja rahaa saahaan vaa väärille tahoille tuhlatuksi täyteen typeryyteen ,,ehkäpä joka tahallaan kukin tahollaan..
      Takseja alettiin aikoinaan valvoa todella tarkasti ja digitaalisesti justsen takii ku nii sisännät kurenkit alko tehäsuunnitelmallista veropetosta ja alkovat ajaa pimeetä
      kyytii..
      Okei taksi ja taksiosake oli mani monopeli nii isännille muttei renkeille aina ketkä ajaa provikalla ,,,
      Mut et nii pienes maas mis o väkee näin paljon veroojaksamas aletaan tehtailla oikei poliitikkojen päättämillä heikennyksillä olemattomalla valvonnalla täysin ammattitaidottamalla voimalla veropimeyttä muitte veronjaksajien rahoilla kun omilla "yhteisillä" nii on? Paikka
      Tavis maksaja tiesteski mukamas aina vaa hyötyy kun hinnasta puuttuu vero joka peritään kummiski kunniski lopulta arvatkaas vaa keneltä ilmaseksi ilmankuittii?
      Jote montas uutta taksilupaa anottiin annettiin ja jäi yhä käyttämättä uudistukses mikä tais mennäkki perseelleen siinä mieles et ne suunnittelu rahatmeni jonku kukarosta ikäänkui melkei täysin hukkaan kun ei ollu valmiiks hyvin suunniteltua vaa kauhee kiire taas kerran nuijia läpi yks liki rikollinen Suomen peruslainkin vastainen lakii uudistus,
      jatkavat samaa touhua samalla lailla lissää nii ees -7% kansantaloudellinen tappio ei riitä korvaamaan aiheutunutta vahinkoa ja hukkaan mennyttä verovarallisuutta velanmaksmises repikääs siitä nii kauan ku joku muu maksaa ennen ku se loppuu ?

    • Paljon on tekemistä.

    • Nykyisin ei uskalla tilata taksia kun ei tiedä saapuuko se koskaan lupauksista huolimatta, ja hintakin usein karmea yllätys.

      Pankaa nyt vetäen laki takaisin. Pakko pyydellä naapureita ja tuttavia kuljettamaan kun usko loppunut.

      • No teet niin kuin muunkin palvelun suhteen, katsot hinnan ja soitat haluamaasi keskukseen. Jos taas meinaat sitä, että pitäisi olla yksi keskus, joka välittää autot, se aika on mennyt.


    • Berner on konna, joka oli ministerinä vain ryöstämässä Suomen varallisuuksia itselleen ja takanaan olevalle juutalaispankille ja tekee sitä koko ajan äärimmäisen kammottavalla tavalla.

    • Nythän on tarkoitus ajaa yksityisyrittäjä pois eli pienyrittäjät toiminimellä. Kevytyrittäjäksi kannustetaan, no tähän ansaan joku menee. Nuorena eläkkeelle päässet perustavat toiminimen ja Oy yrittäjät perustavat sivubisneksen, kun ovat nähneet kiiltävät mersut. Näillä mennään. Entäpä toiminimiyrittäjät tulevaisuudessa, kenellä on varaa alkaa päätoimiseksi pienyrittäjäksi? Kaikkihan tiedämme, että vitosen pitsayrittäjä ei voi elää. Mikä puolue ajaa pienen yrittäjän etua? Suurin osa on ollut yksinyrittäjiä ja Suomea äidinkieleksi puhuvia. Pikkuhiljaa Suomi näivettyy ja ihmetellään.Ennen maaseutu oli kaupunkien työvoima reservi, mutta nyt ne tulee kolmen kiven ruokataloudesta jostain sotaisesta telttakylästä. Eli taksialaa ajettiin tarkoituksella alas, kiitos alan mestari Sipilä ja hänen työläinen Berner.

    • Hyvä, että palataan takaisin päin. Viime taksikyyti oli kamala, kuljettaja ei osannut suomea, ei ymmärtänyt mihin piti ajaa ja ajotaito ei ollut turvallinen.
      Pitää vaatia kielitaito, ajotaito ja olla mittarit ja tunnisteet. Pimeät taitaa pitää saada pois.

    • Taksia tarvitsee vain humalaiset!

      • Liikuntarajoitteiset ja autottomat eivät tarvitse. Ei.


    • Sipilä arvosti taksialaa ja hänkin halusi historiaan kädenjäljen! Kusitolppana kertoo olevan,miksi jos hyvä mies on?

    • Ajoin taxia ennen. Lopetin hommat kun alkoi olee tukalaa, ei ole sääntöjä enää ja kaikki tekee mitä huvittaa.

    • Haluaisin nähdä sipilä, bernerin ja muut tekijät vielä oikeudessa maan tuhoamisesta.

      Siellä on nyt kuskeja jotka ei tunne teitä, eikä paikkoja.

      Berneri ja sipilä mokas tän jutun oikein olan takaa.
      Niinkuin kaiken mihin koskivat.

      • Aika vakuuttavaa jälkeä sipilältä yli 60000 työpaikkaa eli ei kovin huono. Mitä tulee taksialaan niin ehkä suurin syy sen ongelmiin löytyy taksiliitosta ja siitä miten kelakyytien sosialisointiin keskuksille jouduttiin , kysykää pentikäiseltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika vakuuttavaa jälkeä sipilältä yli 60000 työpaikkaa eli ei kovin huono. Mitä tulee taksialaan niin ehkä suurin syy sen ongelmiin löytyy taksiliitosta ja siitä miten kelakyytien sosialisointiin keskuksille jouduttiin , kysykää pentikäiseltä.

        Jos me nyt vaan kysyttäisiin sinulta sitä, kun ilmeisesti olet perillä asiasta.
        Itse luulen että Kela alennusvaatimuksineen oli tämän "sosialisoinnin" syynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos me nyt vaan kysyttäisiin sinulta sitä, kun ilmeisesti olet perillä asiasta.
        Itse luulen että Kela alennusvaatimuksineen oli tämän "sosialisoinnin" syynä.

        Kela halusi ainoastaan sähköisen laskutuksen , kaikki muu on nuija-instituutin keksintöjä. Pentikäinen,mutanen,jäynäjoki,heikkonen joitakin mainitakseni , nämä henkilöt saivat myytyä keskukset kelan gissille. Lopputulos on autoilijoiden kannattavuuden kannalta murheellinen.


    • Ei kannata ajaa ja maksaa kalliisti perinteisille taksitoimijoille ja tulla mamun kuskaamaksi kun ihan yhtä hyvin mamu kuskaa sut puoleen hintaan Uberin kautta.

      • Joo miten se Taksi Helsingin tai Lähitaksin mamu on jotenkin parempi kun Uberin mamu 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo miten se Taksi Helsingin tai Lähitaksin mamu on jotenkin parempi kun Uberin mamu 😂

        No ihan vaikka siksi että TH ja LT mamu on käynyt kurssit ja maksaa verot, joten jonkinlainen integroituminen yhteiskuntaan on tapahtunut.
        Uber tai muu vastaava, et voi tietää edes,onko se itse käynyt kuljettajakokeen, vai onko kylän heimopäällikkö ainoana luku ja kirjoitustaitoisena käynyt sen kaikkien puolesta. Verojen ja muitten maksujen kanssa on myös vähän niin ja näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ihan vaikka siksi että TH ja LT mamu on käynyt kurssit ja maksaa verot, joten jonkinlainen integroituminen yhteiskuntaan on tapahtunut.
        Uber tai muu vastaava, et voi tietää edes,onko se itse käynyt kuljettajakokeen, vai onko kylän heimopäällikkö ainoana luku ja kirjoitustaitoisena käynyt sen kaikkien puolesta. Verojen ja muitten maksujen kanssa on myös vähän niin ja näin.

        Miten se TH ja LT muka erottelee ettei heimopäällikön lakeijat aja autoa?


    • Kaikilta aloilta ylimääräiset ammattitaidottomat ja soveltumattomat pistetään pihalle, miksei niin saisi tapahtua taksialalla. Samoin kaljakuppiloiden pitää mennä konkurssiin, jos ei ole asiakkaita. Uudet terveet toimijat kyllä aloittavat, jos kysyntä lisääntyy, se on ihsn varmaa. Eikä taksitolppa ole mikään viidakko tai eläintarha.

      • Jostain kumman syystä vaan suurin osa maista sääntelee ja säännöstelee juuri taksialaa kovalla kädellä. Johtuisikohan siitä että muussa tapauksessa kilpailu menee epäterveeksi toisten harjoittaessa toimintaa pimeänä. Huomattavaa on myöskin, et useassa tapauksessa asiakas on aika huonossa asemassa kilpailuttamaan takseja.
        Uudet, terveet toimijat ovat tulevaisuudessa aika vähissä.


    • Mihin ne FixuTaksiTojot ovat hävinneet?

      • Nettisivuston sanoin: Eläköön – pöljät ajat ovat ohi!


    • saako Simcalla ajaa uberia?

      • Saa, jos löydät alle kymmenen vuotta vanhan.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poker Run kolari

      Ei mennyt aivan putkeen! Joku loukkaantui vakavasti ja taphtuma keskeytetty. Videolta näkyy ensin yksi vene ajaa melko hiljaa kovalla melulla ja vesis
      Yleistä veneilystä
      170
      3236