Ovatko ihmiset unohtaneet että edustatte omaa työpaikkaanne myös omalla vapaa-ajallanne?

Anonyymi

Hävytöntä käytöstä, törttöilyä ja yksityisiä asioita julkaistaan someen. Sietäisi hävetä. Ettekö ymmärrä että tekonne vaikuttaa työpaikkanne imagoon ja siihen millaisena asiakkaat työpaikkanne näkee. Jos työntekijät ovat asiattamonäia ja käyttäytyvät kuin keskenkasvuiset lapset niin ei se yritys juurikaan houkuttele asiakkaita. Moni suomalainen tarvitsee ankaraa käytöskoulua jotta elämän etikettisäännöt palautuu mieleen. Te olette itse sitoutuneet omiin työpaikkoihinne joten edustakaa sitä oikein eli käyttäytykää aikuisesti ja asianmukaisesti niin kuin asian kuuluu olla.

Kommemtti: "Lomalla olet lomalla etkä töissä. Eikä ole oikein myydä koko sieluaan firmalle. Yksityisyys on tärkeää. En ole velvollinen raportoimaan mitä teen. Palkkaa maksetaan sitten siitä kun olen töissä ja teen töitä.

Älä ap itse lakkaa elämästä elämääsi vain siksi että sulla on joku duuni. Niin on meillä kaikilla."

Jos olet töissä niin se on ihan etikettisääntö että silloin lomallakin käyttäydytään asianmukaisesti ja edustavasti eikä oteta mistään mitään irtiottoja ja juhlimisia. Aikuisen tulee ottaa ote omasta elämästään ja vastuu omista teoistaan. Minä ainakin kierrän sellaisen yrityksen kaukaa jonka työntekijät vain bilettää ja kännää.

212

9135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka v-ttu se tietää missä olen töissä, otassani ei lue työpaikan logoa.

      • Anonyymi

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        Siis se, että jotkut ylimieliset linkedissä jakaa tietoa, ei meinaa, että facebookissa ja monissa muissa. Tässäkin tapauksessa näkee, että Linkedistä on hankittu toisen firman työntekijä lepiin ja kohdeltu kaltoin. Yhtä lailla kun työntekijä on vastuussa työpaikan imagosta, nii on myöskin johtoporras, joka yleensä sahaa oksansa ALAS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        Mikä hitto tuo linketin on? Ei sellaisia tarvita kun työtä haetaan. Tai mistä mä sen tiedän kun ei ole töitä tarvinnut hakea. Olen sen verran hyvä tyyppi että työt hakee mua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        Missä on tämmöinen vaatimus esitetty ja kenen toimesta? Ei ainakaan omalla työpaikalla ole tällaista vaatimusta. Tiedän, että joillakin on profiili siellä ja osalla ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on tämmöinen vaatimus esitetty ja kenen toimesta? Ei ainakaan omalla työpaikalla ole tällaista vaatimusta. Tiedän, että joillakin on profiili siellä ja osalla ei ole.

        Firma on sairas jos se vaatii linked-in tiliä... sellainen vaatimus ei ole nähdäkseni edes laillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        Valtaosa työpaikoista ei edelleenkään vaadi mitään some-tilejä työpaikan saantiin. Ei etenkään LinkedIn-tiliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hitto tuo linketin on? Ei sellaisia tarvita kun työtä haetaan. Tai mistä mä sen tiedän kun ei ole töitä tarvinnut hakea. Olen sen verran hyvä tyyppi että työt hakee mua.

        Se on narsistien oma facebook, jossa luetellaan entisiä työpaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firma on sairas jos se vaatii linked-in tiliä... sellainen vaatimus ei ole nähdäkseni edes laillista.

        Eiks se linked-in oo nii kuin fb, en ole näistä sometileistä niin perillä, ei käsittääkseni kukaan työnantaja voi vaatia sellaista. Höpöjä puhut, joku vedättää sinnuu.


      • Anonyymi

        No noin kommentoivaa ei kyllä minkään firman pitäisi palkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        En usko, että S-ryhmä vaatii LinkedIn-tiliä, ei varsinkaan normityöntekijöiltä. Eikä sitä vaadi lähes mikään muukaan työpaikka. Voin sanoa, että valtaosalla työnhakijoista ei ole LinkedIn-tiliä ja se ei yhtään haittaa työn saamista. Ei edes S-ryhmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        Voik o joku ola noin na i vi kuin aloittaja

        Ilmeisesti joku. Joka luulee omistavansa työpaikkansa vaikka lnkin vai johdon sihteeri halvalla

        Ei tiedä jihtajien pakålkkoja


      • Anonyymi

        Tarkoitatko, ettei sinun tarvitse varoa käytöstäsi, kun ei kukaan kuitenkaan tiedä missä olet töissä?
        Käyttäydytkö vastoin luontoasi töissä? Eli tiedät käytöstavat, mutta et vapaalla niitä noudata.
        Et ole ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No noin kommentoivaa ei kyllä minkään firman pitäisi palkata.

        Samaa ajattelin. Onpa vihainen kommentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tarkistaa nimi haun ja pärstän perusteella Linked Inistä. Nykyään lisäks vaafitaan että pitää olla aktiivinen tili siellä Linkissä jos aiot hakea työpaikkaa sillä osa työpaikoista kuten esim S-ryhmä ei suostu palkkaamaan töihin.

        En ole S ryhmässä töissä ja olen ollut samassa työpaikassa 17-vuotta! Enkä myöskään kuulu mihinkään LinkedInniin! eli ihme jorinoita sinulla, kun et näköjään ole edes ottanut asioista selvää! puhut vain läpiä päähäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se, että jotkut ylimieliset linkedissä jakaa tietoa, ei meinaa, että facebookissa ja monissa muissa. Tässäkin tapauksessa näkee, että Linkedistä on hankittu toisen firman työntekijä lepiin ja kohdeltu kaltoin. Yhtä lailla kun työntekijä on vastuussa työpaikan imagosta, nii on myöskin johtoporras, joka yleensä sahaa oksansa ALAS

        Morjens. Ilmiantakaa heti paskafirmat' ette joudu kuseen' vaan pääsette liemestä pois. En itse käytä palveluita' joissa epäilen' korostan epäilen väärinkäyttöä työntekijöitä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on narsistien oma facebook, jossa luetellaan entisiä työpaikkoja.

        En ole koskaan tykännyt kehua osaamisillani' tuo cv on mulle vaikee paikka' kun pitäis kehua osaamisiaan. Olen vaatimaton luonne' kehuminen omista taidoista ei vaan luonnistu mulle. Mut sen sijaan' työnantajani laittaa suosiiuksen' ok laittoi suosituksen minusta ja sain paikan' heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voik o joku ola noin na i vi kuin aloittaja

        Ilmeisesti joku. Joka luulee omistavansa työpaikkansa vaikka lnkin vai johdon sihteeri halvalla

        Ei tiedä jihtajien pakålkkoja

        Tämä on juuri se henkilö, joka toisaalla kirjoitti että ei tartte hakea töitä. On niin lahjakasta tekstiä että muut kadehtii.


      • Anonyymi

        Onneksi meitä ei ole VIELÄ tatoitu firmojen omaisuudeksi....


      • Anonyymi

        Jaa-a kun ihmiset on nykyisin aivottomia idiootteja ja hilluvat jossain turhanpäiväisissä facebookeissa, twittereissä ja instagrameissa.... sieltähän se nassun kuva tarvittaessa löytyy kun joku tunnistaa ja leviää muuten digiaikana melko nopeasti ihan joka puolelle.... Et ei kannata törttöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hitto tuo linketin on? Ei sellaisia tarvita kun työtä haetaan. Tai mistä mä sen tiedän kun ei ole töitä tarvinnut hakea. Olen sen verran hyvä tyyppi että työt hakee mua.

        Edelliseltä tai unohtuu... NImimerkki: Kortistossa koko ikäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on narsistien oma facebook, jossa luetellaan entisiä työpaikkoja.

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on narsistien oma facebook, jossa luetellaan entisiä työpaikkoja.

        kaiken pitää liittyä aiheeseen, muuten tulee bänn.
        linkedin ei liity aiheeseen.
        työ ei liity aiheeseen.
        paikka liittyy aiheeseen.
        koirankoppi liittyy aiheeseen.
        #afrobotti


    • Anonyymi

      Kyllä työntekijöillä saa ja pitää olla oma elämänsä työn ulkopuolella. Siihen kuuluu myös kännissä örveltäminen ja biletys. Ei se kuulu työnantajalle mitä duunari tekee vapaa-aikanaan. Ihminen ei ole työpaikkansa käyntikortti eikä keulakuva, joten se on yksi paskan maku mitä työntekijä someen jakaa omalla ajallaan työn ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Työntekijät ovat työpaikkansa kansilehti. Niistä näkee millainen yritys on kyseessä.


      • Anonyymi

        Kyllä ihminen nimenomaan on työpaikkansa käyntikortti. Fiksu ihminen tietää kyllä mitä siellä somessa voi jakaa ja mitä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen nimenomaan on työpaikkansa käyntikortti. Fiksu ihminen tietää kyllä mitä siellä somessa voi jakaa ja mitä ei.

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!

        Aika rajua. Olet oikeassa ja kiitos😁


      • Anonyymi

        Minun mielestä pitäisi osata käyttäytyä asiallisesti niin töissä kuin vapaa-ajallakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen nimenomaan on työpaikkansa käyntikortti. Fiksu ihminen tietää kyllä mitä siellä somessa voi jakaa ja mitä ei.

        Myös somessa saat sitä mitä tilaat. Mieti siis kahdesti. Se "kaksi mietintää" kyllä riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijät ovat työpaikkansa kansilehti. Niistä näkee millainen yritys on kyseessä.

        Ei todellakaan näe! Ei ihmiset edusta työnantajaansa, vaan itseään. Ja jos työnantaja haluaa niin, palkatkoon sellaisia ihmisiä, jotka ovat edustavia. Tyhmähän semmoinen työnantaja on joka palkka kaiken maailman kusipäitä duuniin. Eli voimme päätellä tästä, että firma on juuri niin hyvä kuin sen palkkaamat työntekijät.


      • Harriba64
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!

        Painakoon se firma käyntikortteja ja palkatkoon sellaisia ihmisiä kuin haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!

        Todella hyvä. Suomessa ei tarvii olla varsinkaan paljoa eikä henkilökohtaisista asioistaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijät ovat työpaikkansa kansilehti. Niistä näkee millainen yritys on kyseessä.

        Fiksu ei ainakaan käytä firman verkkoa mielipiteidensä jakamiseen joissakin paikoissa näkyy heti mistä firmasta mielipide on lähetetty


      • Anonyymi

        Vapaa-ajan voi viettää kukin tavallaan, mutta työnkuvansa muistaen. Useissa töissä on on työasioista vaitiolovelvollisuus, vielä useammissa hyviin tapoihin ei kuulu työasioiden kailottaminen kylillä ja toreilla. Omaa työpaikkaa ei ole fiksua julkisesti moittia ja arvostella. Osa työasioista menee liikesalaisuuden piiriinkin, kannattaa miettiä miten paljon työasioita kertoo julkisuuteen, koska kuulemassa voi olla esim. kilpailevan yrityksen työntekijöitä. Muutenkin fiksu ihminen käyttäytyy ammattinsa vaativalla tavalla myös yksityiselämässä. Suhtautuisin varauksella seurakunnan työntekijään, joka viikonloppuna vetää perseet, tai sossutätiin, jonka lapset jää hoitamatta ja täti viillettää nuoren poikaystävän kanssa baareissa yökaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!

        On niillä edustustili somessa. Muuten se ylempikin porras liikkuu ingocnito. Rällää kenties.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen nimenomaan on työpaikkansa käyntikortti. Fiksu ihminen tietää kyllä mitä siellä somessa voi jakaa ja mitä ei.

        Pfft.. Nykyään fiksut ja kriittisesti ajatteleva ihmiset on lopettanut somepalveluiden käytön kokonaan.

        Tyhmä pitää olla jos ei tajua että näille palveluille et ole muutakuin palanen mainostajille myytävää dataa. Jota ne btw käyttää mm. kuluttajakäyttäymisen manipulointiin ja mielipideohjailuun.

        Totuus on totuus ja sit on lehtien totuus.
        Tieto on valtaa eikä porukalla ole kosketusta kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen nimenomaan on työpaikkansa käyntikortti. Fiksu ihminen tietää kyllä mitä siellä somessa voi jakaa ja mitä ei.

        Kaikki väärinkäytökset tulee tuoda julki vaikka oma työpaikka menisi.... itse olen toiminut jo 30 vuotta näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut ihmiset ei ole somessa!

        Amen!!! Heillä on muutakin "oikeaa" elämää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajan voi viettää kukin tavallaan, mutta työnkuvansa muistaen. Useissa töissä on on työasioista vaitiolovelvollisuus, vielä useammissa hyviin tapoihin ei kuulu työasioiden kailottaminen kylillä ja toreilla. Omaa työpaikkaa ei ole fiksua julkisesti moittia ja arvostella. Osa työasioista menee liikesalaisuuden piiriinkin, kannattaa miettiä miten paljon työasioita kertoo julkisuuteen, koska kuulemassa voi olla esim. kilpailevan yrityksen työntekijöitä. Muutenkin fiksu ihminen käyttäytyy ammattinsa vaativalla tavalla myös yksityiselämässä. Suhtautuisin varauksella seurakunnan työntekijään, joka viikonloppuna vetää perseet, tai sossutätiin, jonka lapset jää hoitamatta ja täti viillettää nuoren poikaystävän kanssa baareissa yökaudet.

        Aivan sama.... Vittuako toisten elämä toisille kuuluu.

        Jos näen jonkun rikkovan lasipullon uimarannalla, en vaivaudu sanomaan mitään, koska ei kulu minulle. Sit ne jotka aukaisee leipäläpensä ja saavat seurauksia, niin peili on ainoa paikka josta voi syyllistä katsella. En myöskään ilmiantaisi vaikka tietäisin jonkun lähtevän kännissä rattiin... ei kuulu minulle. Ja jokainenhan meistä on elämänsä aikana ainakin yhden käden sormien verran ajellut enemmän tai vähemmän maistissa, No Big Deal...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pfft.. Nykyään fiksut ja kriittisesti ajatteleva ihmiset on lopettanut somepalveluiden käytön kokonaan.

        Tyhmä pitää olla jos ei tajua että näille palveluille et ole muutakuin palanen mainostajille myytävää dataa. Jota ne btw käyttää mm. kuluttajakäyttäymisen manipulointiin ja mielipideohjailuun.

        Totuus on totuus ja sit on lehtien totuus.
        Tieto on valtaa eikä porukalla ole kosketusta kumpaakaan.

        Juu ja kaikesta someen kirjoitetusta jää digitaalinen näpinjälki verkkoon ikuisiksi ajoiksi.... järjevät ihmiset ei usko valtamedioidenkaan juttuihin silmät sinisinä.... sillä totta helvetissä poliisi, viranomais ja valtiomyönteiset uutiset saavat aina näkyvyyttä.... Niin ja niin moni maksaa mielellään veroja sun muuta paskaa...

        Itse en ole maksanut tuloveroa aaaaa..... noin 6 vuoteen, mutten ole kortistossakaan, mutta silti joka vuosi vietän ulkomailla 3-4 kuukautta lomaillen....

        Sit on ne jotka juoksee valtion ja virkamiesten rakentamassa oravanpyörässä....


    • Fakta: Netissä kovin moni asia ei ole yksityinen jos ne pystyy linkittämään yhteen. Hyvin tunnetusti jotkin työnantajat etsivät työntekijöistään tiettyä persoonaa ja eivät rajaa hakuaan vain siihen että riittävätkö taidot. He ovat myös kiinnostuneet siitä mitä kyseiset henkilöt tekevät vapaa-ajallaan tai mitä mielipiteitä heillä on.

      Juuri siksi alkuperäinen postaaja on oikeassa. Tässä maailmankylässä on paras olla ennemminkin roolimalli kuin törttöilijä. Ainakin silloin jos omistaa tilejä somessa.

      • Anonyymi

        Siksi juuri pitäkää puhdasta profiilia. Yksikin luurangon sormi kaapissa voi tuhota koko loppuelämän.


      • Anonyymi

        Niin mutta onkos tuokaan laillista? Yritykset ottaa oman käden oikeuksia vakoillessaan työntekijöiden ajatuksia ja käytöstä vapaa-ajalla. Poliittista suosintaa tai syrjintää. Ap taipuu heti ehdoitta. Eikö esim. baarimikko saisi käydä vapaa-aikana kännäämässä? Miten ravintoloiden kävisi, musiikintuottajien jne. jos huvit tulisi paheellisiksi? Monipuoluesysteemin ja demokratian jos vapautta rajoitettaisiin? Vapaa-aikaan keskittyvä yritteliäisyys on myös iso toiminta-ala. Normaali ihminen osaa erottaa työroolit ja vapaa-ajan roolit, ellei työhön kuulu suoranainen kieltäytyminen ja huvivastaisuus. Urheiluseuroissakin kun voi tapahtua. Opimme vain teeskentelemään kuin siellä yhdessä koreassa maassa.


      • En ole samaa mieltä siitä, että työnantajat ovat edes riittävän kiinnostuneita työntekijöiden mielipiteistä.


      • Anonyymi

        Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin. Minusta työntekijät saavat vapaasti salata ja jopa valehdella yksityiselämään liittyvät asiat. Toki, jos asioita levittää julkisesti levittää mielipiteitään voi tuolla olla merkitystä, mutta muutoin mielipiteensä ja mitä tekee vapaa-ajalleen voi rauhassa salata ja jopa valehdella päin naamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta onkos tuokaan laillista? Yritykset ottaa oman käden oikeuksia vakoillessaan työntekijöiden ajatuksia ja käytöstä vapaa-ajalla. Poliittista suosintaa tai syrjintää. Ap taipuu heti ehdoitta. Eikö esim. baarimikko saisi käydä vapaa-aikana kännäämässä? Miten ravintoloiden kävisi, musiikintuottajien jne. jos huvit tulisi paheellisiksi? Monipuoluesysteemin ja demokratian jos vapautta rajoitettaisiin? Vapaa-aikaan keskittyvä yritteliäisyys on myös iso toiminta-ala. Normaali ihminen osaa erottaa työroolit ja vapaa-ajan roolit, ellei työhön kuulu suoranainen kieltäytyminen ja huvivastaisuus. Urheiluseuroissakin kun voi tapahtua. Opimme vain teeskentelemään kuin siellä yhdessä koreassa maassa.

        Postmodernissa yhteiskunnassa työn ja vapaa-ajan raja hämärtyy jollpin työ tulee osaksi vapaa-aikaa. On kansalaistaito osata pitää työ ja vapaa-aika erillään mutta ei tule antaa vapaa-ajan häiritä ja haitata työtä. Työ on näistä kahdesta se tärkeämpi. Ilman työtä ei nimittäin ole toimeentuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postmodernissa yhteiskunnassa työn ja vapaa-ajan raja hämärtyy jollpin työ tulee osaksi vapaa-aikaa. On kansalaistaito osata pitää työ ja vapaa-aika erillään mutta ei tule antaa vapaa-ajan häiritä ja haitata työtä. Työ on näistä kahdesta se tärkeämpi. Ilman työtä ei nimittäin ole toimeentuloa.

        Olen eri mieltä siitä, että työ on tärkeämpi noista kahdesta. Minusta vapaa-aika on työtä tärkeämpi, mutta toki työtä yleensä tarvitaan toimeentuloon.

        Tosin, jos on riittävän hyvät tulot, voi laittaa suuren osan tuloistaan säästöön ja jossain vaiheessa lopettaa työt ilman pelkoa toimeentulosta. Mikään ei velvoita lisäämään rahojen käyttöä, vaikka tulot kasvaisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi juuri pitäkää puhdasta profiilia. Yksikin luurangon sormi kaapissa voi tuhota koko loppuelämän.

        Profiilini on puhdas. Mitään minusta ei löydy facebookista, instagramista, twitteristä tai mistään muustakaan vastaavasta. Jos työnantaja vaatii jonkun tuollaisen, voinhan minä sinne rekisteröityä. Turha kuitenkaan kuvitella, että levittelen siellä mitään minusta. Tuijotelkoot sitä puhdasta profiilia ja vetäkööt vaikka hanskaan samalla.


      • Nyt vedän Trump kortin tähän. Tää vitun törttöilijä johtaa Amerikkaa. Valitaan todennäköisesti vielä uudestaan. Eli pitää olla röyhkeä, vittuilla kaikille ja sorsia vähemmistöjä. Näillä eväillä pääsee somessa pitkälle. Populismi on poikaa ja ihmiset idiootteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta onkos tuokaan laillista? Yritykset ottaa oman käden oikeuksia vakoillessaan työntekijöiden ajatuksia ja käytöstä vapaa-ajalla. Poliittista suosintaa tai syrjintää. Ap taipuu heti ehdoitta. Eikö esim. baarimikko saisi käydä vapaa-aikana kännäämässä? Miten ravintoloiden kävisi, musiikintuottajien jne. jos huvit tulisi paheellisiksi? Monipuoluesysteemin ja demokratian jos vapautta rajoitettaisiin? Vapaa-aikaan keskittyvä yritteliäisyys on myös iso toiminta-ala. Normaali ihminen osaa erottaa työroolit ja vapaa-ajan roolit, ellei työhön kuulu suoranainen kieltäytyminen ja huvivastaisuus. Urheiluseuroissakin kun voi tapahtua. Opimme vain teeskentelemään kuin siellä yhdessä koreassa maassa.

        Vakoilu on jotain ihan muuta. Mikään someen lähetetty ei ole salaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin. Minusta työntekijät saavat vapaasti salata ja jopa valehdella yksityiselämään liittyvät asiat. Toki, jos asioita levittää julkisesti levittää mielipiteitään voi tuolla olla merkitystä, mutta muutoin mielipiteensä ja mitä tekee vapaa-ajalleen voi rauhassa salata ja jopa valehdella päin naamaa.

        Niin some on. Voit esittää jotain muuta kuin olet. Mistä tiedät olenko nainen vai mies? Jos mä sanon, että mulla on siitin, sä et tiedä vieläkään minusta mitään. Mutta varokaa!!!
        Jos joku varastaa sinun identiteettisi somessa, niin sitten vasta olet kusessa.


      • Anonyymi
        Harriba64 kirjoitti:

        Niin some on. Voit esittää jotain muuta kuin olet. Mistä tiedät olenko nainen vai mies? Jos mä sanon, että mulla on siitin, sä et tiedä vieläkään minusta mitään. Mutta varokaa!!!
        Jos joku varastaa sinun identiteettisi somessa, niin sitten vasta olet kusessa.

        Voi sitä esittää aivan muuta mitä oikeasti on aivan normaalissa elämässäkin. Tätähän tehdään koko ajan. Voi esittää arkielämässä jotain mitä ei ole vaikka joka päivä aamusta iltaan. Ihmisillä ei ole mitään ongelmaa esittää vaikka 24/7 jotain mitä ei ole, jos näin haluaa tehdä. Somessa tuo vain on vielä helpompaa. Joskus on myös toisin päin, some-minä voi olla se oikeampi minä ja arkena teeskennellään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin. Minusta työntekijät saavat vapaasti salata ja jopa valehdella yksityiselämään liittyvät asiat. Toki, jos asioita levittää julkisesti levittää mielipiteitään voi tuolla olla merkitystä, mutta muutoin mielipiteensä ja mitä tekee vapaa-ajalleen voi rauhassa salata ja jopa valehdella päin naamaa.

        "Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin."

        Se on joko laitonta tai laillista. Ei "periaatteessa laitonta". 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin."

        Se on joko laitonta tai laillista. Ei "periaatteessa laitonta". 😆

        Ehkä sana "periaatteessa" oli turha. Työntekijöiden googlettaminen on laitonta, mutta siitä ei oikein voi jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa työnhakijoiden googlettaminen on laitonta, vaikka sitä tehdäänkin. Minusta työntekijät saavat vapaasti salata ja jopa valehdella yksityiselämään liittyvät asiat. Toki, jos asioita levittää julkisesti levittää mielipiteitään voi tuolla olla merkitystä, mutta muutoin mielipiteensä ja mitä tekee vapaa-ajalleen voi rauhassa salata ja jopa valehdella päin naamaa.

        Kyllä! Mielipiteensä saa salata. On kuitenkin otettava huomioon, että silloin ei niitä salaa jos julkisesti somessa niitä esittelee. Ei voi odottaa, ettei työnantaja saisi niistä tietoa, jos itse niistä julkisesti haluaa kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profiilini on puhdas. Mitään minusta ei löydy facebookista, instagramista, twitteristä tai mistään muustakaan vastaavasta. Jos työnantaja vaatii jonkun tuollaisen, voinhan minä sinne rekisteröityä. Turha kuitenkaan kuvitella, että levittelen siellä mitään minusta. Tuijotelkoot sitä puhdasta profiilia ja vetäkööt vaikka hanskaan samalla.

        Höhö, ystäväsi ja tuttavasi voivat vaikka vahingossa mainita sut somessa. Vihamiehistä nyt puhumattakaan. Kyllä jotain löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profiilini on puhdas. Mitään minusta ei löydy facebookista, instagramista, twitteristä tai mistään muustakaan vastaavasta. Jos työnantaja vaatii jonkun tuollaisen, voinhan minä sinne rekisteröityä. Turha kuitenkaan kuvitella, että levittelen siellä mitään minusta. Tuijotelkoot sitä puhdasta profiilia ja vetäkööt vaikka hanskaan samalla.

        ISO AAMEN!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä esittää aivan muuta mitä oikeasti on aivan normaalissa elämässäkin. Tätähän tehdään koko ajan. Voi esittää arkielämässä jotain mitä ei ole vaikka joka päivä aamusta iltaan. Ihmisillä ei ole mitään ongelmaa esittää vaikka 24/7 jotain mitä ei ole, jos näin haluaa tehdä. Somessa tuo vain on vielä helpompaa. Joskus on myös toisin päin, some-minä voi olla se oikeampi minä ja arkena teeskennellään...

        Asiaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sana "periaatteessa" oli turha. Työntekijöiden googlettaminen on laitonta, mutta siitä ei oikein voi jäädä kiinni.

        No nyt toivoisin kommenttia nimimerkiltä "Minä olen laki". Kaikki tuntuu täällä tietävän laeista ja kaikesta muustakin kaiken. Mennään itseemme ihmiset..


    • Anonyymi

      Eli kaikkien firmojen työntekijöiden pitäs olla vapaa-ajallaankin nuttura yhtä kireellä kun sulla ja seiväs perseessään selvitepäin, ihan vaan koska sä ite oot tollanen iloton kaikenpilaaja?

      Joo ok! :)

    • Anonyymi

      Vapaa-ajalla törttöily ei sinänsä vaikuta työpaikan pysymiseen, aina tapauskohtaista. Suomalainen ostaa tunnetusti sieltä mistä halvalla saa, ei vaikuta kovinkaan paljon esim kaupan kassatyöntekijän vapaa-aika ostopäätökseen, jopa virkamiestasolla tai muuten merkittävällä alalla on esimiehestä/työnjohdosta riippuvaista miten jatkossa käy, yleensä katsottu sormien läpi, vaikka jokin seikka paheksuntaa aiheuttaisikin.

    • Anonyymi

      Nyt mua rupesi kiinnostamaan, mistä AP tämä aloitus lähti? Onko sulla tökerösti käyttäytyviä alaisia?

      Toki työntekijät ovat firman kasvot, mutta en tiedä kuinka moni törttöilyä katsova välttämättä miettii heidän edustamaansa yritystä. Ellei törttöily sitten tapahdu vaikka työtapahtumassa, tai törttöilijä puhuu samalla firmastaan.

      • Anonyymi

        Cancelled-kulttuuri on ollut taas puheenaiheena nyt viime päivinä.


    • Anonyymi

      No milloin duunari on osannut edustaa,
      Tietysti silloin kun lakkoillaan.
      Kesän jatkoa.

      • Anonyymi

        Keskusta kansan riisto* jo vuodesta 2003

        Anonyymi
        Tänään 13:10
        Ilmoita
        Kokemukkåsella köyhuien kyykytystä
        Vanhanen katainen sipilä
        Jäteenmäki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta kansan riisto* jo vuodesta 2003

        Anonyymi
        Tänään 13:10
        Ilmoita
        Kokemukkåsella köyhuien kyykytystä
        Vanhanen katainen sipilä
        Jäteenmäki

        Miten tää liittyy aiheeseen?


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä! Erityisesti kiroilevat ja tappelevat henkilöt eivät edusta edes itseään vapaa-ajalla ja somessa levitetään koko elämä julkiseksi. Usein Facebookissa näillä lukee se työpaikka .

      Tiedän paljon näitä tapauksia.
      Eräs henkilö, töissä asiakaspalvelussa, jakoi somessa rasistista sisältöä ja sitä ruodittiin sitten eräässä suuressa fb-ryhmässä, että pitäisikö työpaikan tietää. Työpaikka luki henkilön profiilissa.
      Ratkaisu: Kaikkia mielipiteitä ei tarvitse tuoda aina esille. Ja vieläpä omalla nimellään ja kuvallaan. Lisäksi saatat omilla julkaisuillasi päätyä julkiseen ryöpytykseen.

      Eräs työssäkäyvä korosti pilven polttoaan vapaa-ajalla ja pian työpaikalla tehtiin huumetestit. Oli kaiketi kantautunut pomon korviin. En tiedä tuliko asiasta seuraamuksia. Mutta ainakin somessa loppui huumeisiin viittaavan sisällön jakaminen.
      Ratkaisu: Jos on tarve polttaa, älä tee siitä omaa imagoa. Kuitenkin pilven poltto luokitellaan Suomessa huumausaineeksi, joten työnantajat eivät katso hyvällä. Kuka muutoinkaan haluaa töihin ihmistä, joka toteuttaa näkyvästi laittomaksi luokiteltavia asioita.

      Eräs asiakaspalvelutyössä työskentelevä henkilö käyttäytyy muutoin asiallisesti, mutta humalassa alkaa haastamaan riitaa. Humalanhakuisuuteen viittaa vahvimmat viinat, mitä Alkosta saa. Juoda täytyy sammumiseen saakka ja sitä ennen haastetaan riitaa, vittuillaan ja käydään päälle. On ollut humalakäytöksensä vuoksi putkassa ja muutenkin poliisin kanssa tekemisissä. Kertoo myös nauraen paikoista, joista on aamulla herännyt esim. bussipysäkiltä ja leikkikentän hiekkalaatikolta.
      Uusille ihmisille hän tuo työpaikkansa esille ja kertoo työkuulumiset, joten se ei jää koskaan keneltäkään epäselväksi. Kun olen asiasta hänelle sanonut, on hänen kantansa juurikin tuo, ettei ole töissä nyt ja saa tehdä mitä haluaa. On kertonut myös menneensä krapulassa töihin.
      Ratkaisu: Jättää väkevät juomat pois jos ei osaa käyttäytyä. Ja hakea apua, jos ja kun alkoholi on ongelma. Etenkin kun satutetaan itseään ja muita. Työpaikka tuo vastuuta ja aikuistumista. Ei voi vain käyttäytyä enää kuin opiskeluaikoina ja törttöillä julkisilla paikoilla. Ennenpitkää raju vapaa-aika vaikuttaa myös työntekoon (kuten krapulassa töihin meneminen) ja ei jatkuva poliisien kanssa tekemisissä oleminen todellakaan ole hyvä juttu.

      Viimeiseksi heitän kevennyksenä yli 10 vuotta sitten tapahtuneen jäätelökioskin myyjän keissin. Myyjä pesi jäätelökauhoja viereisessä suihkulähteessä ja nappasi tilanteesta vielä kuvan someen. Lopputuloksen arvaakin: someraivo, meemejä, uutisotsikoita, potkut töistä, työnantajalle huonoa mainetta ja pahin varmasti on, että esim. minä muistan tapauksen ikuisesti. Tottakai on hyvä, että asia selvisi, mutta toimii myös hyvänä esimerkkinä se, miten yksikin julkaisu voi nostaa sinut ihmisten tietoisuuteen negatiivisessa valossa. Ja vaikka nimeä ei uutisoitu, se löytyi kyllä keskustelupalstoilta.

      Mitä jaat nettiin, se säilyy siellä pitkään.
      Tässä muutama esimerkki, jolla voi muuttaa elämään työttömyyttä, häpeää, työelämässä ja yksityisessä elämässä maineen menetystä... Kaikki ihan vain siksi, että ihmiset haluavat elää vastuuttomasti miettimättä tekojensa seurauksia.
      Omaa vapaa-aikaa ei tarvitse käyttää työpaikkaansa miettien vaan ennemmin omaa käytöstään miettien. Myös omaa imagoaan voi tuhota peruuttamattomasti ja vaikeutat sillä omaa tulevaisuutta. Mahdollisesti myös läheisten, sillä helposti likaantunut maine tahraa myös lähipiiriä.

      Eli käyttäytykää asiallisesti, kohteliaasti, somepäivityksiä harkiten ja muutoinkin kaikkia ihmisiä kunnioittaen. Turhat perseilyt on syytä jättää elämästä pois ja kasvaa aikuiseksi!

      • Viimeinkin joku joka ymmärtää asian haarat! Kyse ei todellakaan nutturan kireällä pitämisestä kellon ympäri vaan edustavuudesta ja lähestyttyvyydestä ihmisenä, oman persoonallisuuden kokonaiskuvasta.

        Totta kai tässä elämässä voi pitää hauskaa ja tuleekin, mutta joidenkin pitää vielä oppia että törttöily ei ole hauskanpitoon mikään edellytys. Itsekään en juo lähes laisinkaan, en polta enkä käytä mitään muitakaan aineita.

        Kouluvalistus meni minulla jakeluun ja olen siitä tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Tässä ajattelemisen aihetta kaikille !
        Olen itsekin joutunut puuttumaan työntekijän some käyttäytymiseen. Pienissä yrityksissä asia korostuu entisestään. Ei kenelläkään ole varaa huonoon maineeseen, ei yrityksellä eikä työntekijällä.


      • Anonyymi

        Viimevuosien kohut hellari-/lestarehtoreista sekä Laura Huhtasaaren ympärillä on käynnistänyt keskustelu myllyn siitä onko kristitty, muslimi, uuspakana tai kukaan muukaan uskovainen pätevä ja luotettava toimimaan koulussa lasten opettajana ja luokanvalvojana. Uskovaiset eivät nimittäin osaa tiedetysti pitää näitä uskonasioita ja työtä erillään minkä takoa näitä kohuja on jatkuvasti eikä se uskontojen pakkotuputus ja lasten aivopesu ole kadonnut Suomen kouluista minnekkään. Ja kyse on kuitenkin luottamustehtävästä johon ei voida valita sellaista henkilöä johon ihmiset eivät voi luottaa. Vai miten ajattelet, uskaltaisitko päästää lapsesi sellaiseen kouluun jonka opettajina toimii uskovaisia?


      • Nolime kirjoitti:

        Viimeinkin joku joka ymmärtää asian haarat! Kyse ei todellakaan nutturan kireällä pitämisestä kellon ympäri vaan edustavuudesta ja lähestyttyvyydestä ihmisenä, oman persoonallisuuden kokonaiskuvasta.

        Totta kai tässä elämässä voi pitää hauskaa ja tuleekin, mutta joidenkin pitää vielä oppia että törttöily ei ole hauskanpitoon mikään edellytys. Itsekään en juo lähes laisinkaan, en polta enkä käytä mitään muitakaan aineita.

        Kouluvalistus meni minulla jakeluun ja olen siitä tyytyväinen.

        "En juo lähes ollenkaan, en polta enkä käytä mitään aineita". Ei tämä ole mikään työhaastattelu. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin täällähän voi valehdella mitä tahansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ajattelemisen aihetta kaikille !
        Olen itsekin joutunut puuttumaan työntekijän some käyttäytymiseen. Pienissä yrityksissä asia korostuu entisestään. Ei kenelläkään ole varaa huonoon maineeseen, ei yrityksellä eikä työntekijällä.

        Anna kenkää. äläkä vikise.


      • Harriba64 kirjoitti:

        "En juo lähes ollenkaan, en polta enkä käytä mitään aineita". Ei tämä ole mikään työhaastattelu. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin täällähän voi valehdella mitä tahansa.

        Ei olekaan, mutta pointtini oli ettei törttöilyä ja aineita tarvita hauskanpitoon. Ja mitä hauskaa silloin edes pidettiin jos sitä ei edes muista?


      • Anonyymi
        Nolime kirjoitti:

        Ei olekaan, mutta pointtini oli ettei törttöilyä ja aineita tarvita hauskanpitoon. Ja mitä hauskaa silloin edes pidettiin jos sitä ei edes muista?

        Ja työntekijöiden aineiden käyttö ei kuulu pätkän vertaa työnantajalle, jos se työhön vaikuta. Kuten ei mikään muukaan asia työntekijän yksityiselämässä. Työntekijä saa vaikka valehdella kaikki yksityiselämän asiat ja se on ihan ok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja työntekijöiden aineiden käyttö ei kuulu pätkän vertaa työnantajalle, jos se työhön vaikuta. Kuten ei mikään muukaan asia työntekijän yksityiselämässä. Työntekijä saa vaikka valehdella kaikki yksityiselämän asiat ja se on ihan ok.

        "...saa vaikka valehdella kaikki yksityiselämän asiat..."

        Periaatteessa kyllä mutta eikö se olisi sinusta epäilyttävää, missä hyvänsä tilanteessa?


      • Anonyymi
        Nolime kirjoitti:

        "...saa vaikka valehdella kaikki yksityiselämän asiat..."

        Periaatteessa kyllä mutta eikö se olisi sinusta epäilyttävää, missä hyvänsä tilanteessa?

        Valtaosa salaa ainakin osan yksityiselämänsä asioista jäämättä koskaan kiinni. Enkä ymmärrä, miksi työnantajalle (tai työtovereille) ylipäätään kuuluu yksityiselämän asiat, jos ne eivät vaikuta työhön? Ja en näe mitään ongelmaa, vaikka työtoveri valehtelisi tai salaisi kaikki yksityisasiansa, jos se ei työhön vaikuta. Työpaikalla ollaan työssä, yksityiselämästä ei tarvitse sanoa sanaakaan tai udeltaessa yksityiselämästään saa rauhassa valehdella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa salaa ainakin osan yksityiselämänsä asioista jäämättä koskaan kiinni. Enkä ymmärrä, miksi työnantajalle (tai työtovereille) ylipäätään kuuluu yksityiselämän asiat, jos ne eivät vaikuta työhön? Ja en näe mitään ongelmaa, vaikka työtoveri valehtelisi tai salaisi kaikki yksityisasiansa, jos se ei työhön vaikuta. Työpaikalla ollaan työssä, yksityiselämästä ei tarvitse sanoa sanaakaan tai udeltaessa yksityiselämästään saa rauhassa valehdella.

        Ja suomalaiset ovat sitten tuota kuuluisan "rehellistä kansaa"...


      • Anonyymi
        Harriba64 kirjoitti:

        Anna kenkää. äläkä vikise.

        Voiko tuolla perusteella antaa kenkää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa salaa ainakin osan yksityiselämänsä asioista jäämättä koskaan kiinni. Enkä ymmärrä, miksi työnantajalle (tai työtovereille) ylipäätään kuuluu yksityiselämän asiat, jos ne eivät vaikuta työhön? Ja en näe mitään ongelmaa, vaikka työtoveri valehtelisi tai salaisi kaikki yksityisasiansa, jos se ei työhön vaikuta. Työpaikalla ollaan työssä, yksityiselämästä ei tarvitse sanoa sanaakaan tai udeltaessa yksityiselämästään saa rauhassa valehdella.

        Juuri niin kannattaakin tehdä, eikä levitellä niitä huonoa mainetta tuovia yksityiselämän asioita kaiken kansan nähtäväksi someen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ajattelemisen aihetta kaikille !
        Olen itsekin joutunut puuttumaan työntekijän some käyttäytymiseen. Pienissä yrityksissä asia korostuu entisestään. Ei kenelläkään ole varaa huonoon maineeseen, ei yrityksellä eikä työntekijällä.

        Tiedätkö, että on laitonta stalkata työntekijöitä.


    • Anonyymi

      AP:n tapaiset kukkahattuilijat eivät ole minkään yrityksen mieliasiakkaita. Yhtäkään yritystä ei hetkauta jos AP:n tapaiset jeesustelijat vievät roposensa muualle. AP:n tapaiset ihmiset ovat niin pieni vähemmistö ettei heidän busineksellään ole yhdellekään yritykselle konkreettisesti väliä.

      • KUKA AP!


      • Anonyymi
        Harriba64 kirjoitti:

        KUKA AP!

        AP eli Alkuperäinen Postaaja. Enkuksi OP eli Original Poster.


    • Anonyymi

      Chatissa osa ihmisistä (naisista) kertoo työpaikoistaan ja työtehtävistään hyvinkin avoimesti, jopa haukkuvat asiakkaitaan. Typerykset kuvittelevat, että he ovat anonyymejä, eikä yrityksen imagolla ole merkitystä. Kuitenkin samat tyypit ovat soitelleet monien chattailijoiden kanssa ja nimet ovat tiedossa.

      Myös hoitajat kertovat asiakkaistaan ja millaisia "kommelluksia" - joita voisi virkavirheeksikin sanoa, työssä sattuu. Ikävä piirre ihmisessä, jos hän ei ymmärrä mitä vaitiolovelvollisuus oikeasti tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Ei kiinnosta :)

    • Anonyymi

      pienyrittäjä Itse, voi myös menettää asiakkaaansa/ asiakkaita.

      SomeÖrvellyksen kynnys on matalalla, jos mukana on päätä huumaavia
      ja kontrollin menettämis räyhäaineita. Sekoilu alkaa vieläkin helpommin
      jos omistaa mielenterveysongelmia entuudestaan. Karmeita kohtaloita
      voi syntyä muutamassa tunnissa ja isoja sulkuja pelkän örvellyksen takia.
      Siksi someluukut kannattaa pitää kiinni, jos on pelkokertoimia ja korkki on auki

      • No somehan on oiva kanava kännissä örveltämiseen. Kaikkihan tajuaa, että täällä puhutaan pelkkää paskaa ja vedetään kalsari/pikkuhousukännejä näin lomakuukauden kunniaksi.


    • Anonyymi

      En ole koskaan tajunnut miksi pienen ihmisen pitää olla vielä pienempi juopotellessaan ja ollessaan silmät sikkuralla joka paikan hauskana, mikä siinä on niinkuin taustalla motivaattorina, en tajua.

      jääkö jälelle muuta kuin että elämä itsessään ei anan heille yhtään mitään, ainoa hauskuus asuu putelin pohjalla, nimenomaan siellä ei pinnalla ollenkaan.

      typeriä on ihmiset suurimmalta osin, ei sitä muuta voi sanoa.

      • Anonyymi

        Onhan se hiton rasittavaa ja stressaavaa ja väsyttävää, väkinäistä vääntämistä ja juodaan itsensä "hauskaksi". Sellaisilla tyypeillä jotka on muka koko ajan hauskoja on myös ne jutut yleensä tosi rasvaisia ja hyvin reilusti suolattuja. Totuutta niissä jutuissa on hyvin vähän, liioittelua suurin osa ja sitten oma tulkinta joka tekee siitä jutusta sellaisen, että sillään voidaan nauraa jollekin toiselle. Sellainen "hauskuus" on halpamaista hauskuutta, kun kaivellaan ja suurennellaan toisten tekemiä virheitä ja väritetään niitä entisestään vielä 20 vuoden päästäkin. Joku silti pelastaa sillä nahkansa, ettei vaikuta tylsältä tyypiltä, kun kertoo tekaistuja juttujaan, välittämättä siitä että muut saa ehkä täysin väärän käsityksen siitä henkilöstä josta hän juttujaan vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hiton rasittavaa ja stressaavaa ja väsyttävää, väkinäistä vääntämistä ja juodaan itsensä "hauskaksi". Sellaisilla tyypeillä jotka on muka koko ajan hauskoja on myös ne jutut yleensä tosi rasvaisia ja hyvin reilusti suolattuja. Totuutta niissä jutuissa on hyvin vähän, liioittelua suurin osa ja sitten oma tulkinta joka tekee siitä jutusta sellaisen, että sillään voidaan nauraa jollekin toiselle. Sellainen "hauskuus" on halpamaista hauskuutta, kun kaivellaan ja suurennellaan toisten tekemiä virheitä ja väritetään niitä entisestään vielä 20 vuoden päästäkin. Joku silti pelastaa sillä nahkansa, ettei vaikuta tylsältä tyypiltä, kun kertoo tekaistuja juttujaan, välittämättä siitä että muut saa ehkä täysin väärän käsityksen siitä henkilöstä josta hän juttujaan vääntää.

        Eräs tuttu kertoilee joskus porukassa tilanteista joissa on häntä kohtaan tehty hänen mielestään väärin, että hän saa muut puolelleen ja yleensä liittymään samaan vihan tunteeseen jota kuta kohtaan. Mutta ikävä juttu kun ko. asia voi olla tapahtunut 15 vuotta sitten ja hän voi olla sopinut asian täydellisesti sen toisen kanssa silloin 15 vuotta sitten ja on ehkä itse käsittänyt sen muutenkin väärin, niin hän silti voi kertoa sen oman väärän tulkintansa siitä tapahtumasta, kuin se olisi tapahtunut vuosi sitten ja kuin sitä ei olisi selvitetty ja niin hän pelastaa sen pienen hetken ja kokee kuuluvansa joukkoon ja saa heidät vihaisiksi sitä yhtä kohtaan joka ei ole paikalla. Huono tapa todellakin.


      • Anonyymi

        Kaikista typerintä on alistua johonkin jota ei itse ole ollut, ei ole nyt, tai ei halua tulevaisuudessakaan olla. Edelleen puolustan oikeutta oikeaan vapaa-aikaan työstä. On jo olemassa lailliset irtisanomisperusteet kuten juoppous, huumeet asiaton käytös, vaitiolovelvollisuuden rikkominen. Ne kuuluvat työnantajille, ei random-nutturapäille. Yhteiskunta sairastuu ennen pitkää jos mielipidevapautta kiristetään elannolla, varsinkin kun työmoraali näillä voi silti olla aivan kelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hiton rasittavaa ja stressaavaa ja väsyttävää, väkinäistä vääntämistä ja juodaan itsensä "hauskaksi". Sellaisilla tyypeillä jotka on muka koko ajan hauskoja on myös ne jutut yleensä tosi rasvaisia ja hyvin reilusti suolattuja. Totuutta niissä jutuissa on hyvin vähän, liioittelua suurin osa ja sitten oma tulkinta joka tekee siitä jutusta sellaisen, että sillään voidaan nauraa jollekin toiselle. Sellainen "hauskuus" on halpamaista hauskuutta, kun kaivellaan ja suurennellaan toisten tekemiä virheitä ja väritetään niitä entisestään vielä 20 vuoden päästäkin. Joku silti pelastaa sillä nahkansa, ettei vaikuta tylsältä tyypiltä, kun kertoo tekaistuja juttujaan, välittämättä siitä että muut saa ehkä täysin väärän käsityksen siitä henkilöstä josta hän juttujaan vääntää.

        Kaikki tietää ettei oikeastaan mitään juttuja netissä tai livenä tarvitse uskoa. Olet välittämättä tai otat viihteenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista typerintä on alistua johonkin jota ei itse ole ollut, ei ole nyt, tai ei halua tulevaisuudessakaan olla. Edelleen puolustan oikeutta oikeaan vapaa-aikaan työstä. On jo olemassa lailliset irtisanomisperusteet kuten juoppous, huumeet asiaton käytös, vaitiolovelvollisuuden rikkominen. Ne kuuluvat työnantajille, ei random-nutturapäille. Yhteiskunta sairastuu ennen pitkää jos mielipidevapautta kiristetään elannolla, varsinkin kun työmoraali näillä voi silti olla aivan kelvollinen.

        Peukutan tätä näkemystä. Aleksitymia eli mielikuvituksen puute on sairaus, joka syntyy irrationaalisesta moraalisesta paineesta jo kasvavan nuoren mielessä. Ei voida heittää somessa epämääräisiä moraalisia kannaottoja, jotka kohdistuisivat kaikkiin heidän toiminnastaan riippumatta. Näin hulluus vain lisääntyy.


      • Voi Hallelujaa! Mene torille saarnaamaan. Sulla varmaan suviseurat kohta, sieltä saat vertaistukea.


      • Anonyymi
        ratioNaali kirjoitti:

        Peukutan tätä näkemystä. Aleksitymia eli mielikuvituksen puute on sairaus, joka syntyy irrationaalisesta moraalisesta paineesta jo kasvavan nuoren mielessä. Ei voida heittää somessa epämääräisiä moraalisia kannaottoja, jotka kohdistuisivat kaikkiin heidän toiminnastaan riippumatta. Näin hulluus vain lisääntyy.

        Mitä olet saanut päähäsi että Aleksitymia on sama kuin mielikuvituksen puute? Kirkkaampaa vaikka Wikipediasta mitä se oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olet saanut päähäsi että Aleksitymia on sama kuin mielikuvituksen puute? Kirkkaampaa vaikka Wikipediasta mitä se oikeasti on.

        Siis kurkkaapa (p...ele tää autocorrect)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hiton rasittavaa ja stressaavaa ja väsyttävää, väkinäistä vääntämistä ja juodaan itsensä "hauskaksi". Sellaisilla tyypeillä jotka on muka koko ajan hauskoja on myös ne jutut yleensä tosi rasvaisia ja hyvin reilusti suolattuja. Totuutta niissä jutuissa on hyvin vähän, liioittelua suurin osa ja sitten oma tulkinta joka tekee siitä jutusta sellaisen, että sillään voidaan nauraa jollekin toiselle. Sellainen "hauskuus" on halpamaista hauskuutta, kun kaivellaan ja suurennellaan toisten tekemiä virheitä ja väritetään niitä entisestään vielä 20 vuoden päästäkin. Joku silti pelastaa sillä nahkansa, ettei vaikuta tylsältä tyypiltä, kun kertoo tekaistuja juttujaan, välittämättä siitä että muut saa ehkä täysin väärän käsityksen siitä henkilöstä josta hän juttujaan vääntää.

        Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat mutta harvalla on itse työ niin viihdyttävää ettei kaipaa vaihteen vaihtoa tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olet saanut päähäsi että Aleksitymia on sama kuin mielikuvituksen puute? Kirkkaampaa vaikka Wikipediasta mitä se oikeasti on.

        No joka tapauksessa tarkoittaa, ettei ole viisasta alistua pakkopaitoihin. Asia ei ole yksinomaan työpaikan ja vapaa-ajan välinen, vaan yleisemmin käsitettävä. Ei ole pakko noudattaa myöskään sen örvellysporukan kaavoja jos se tuntuu epämiellyttävältä.


    • Anonyymi

      Mainostan työnantajaani vielä eläkkeellä olessanikin.
      Aivan hyvä työnantaja oli, suorastaan sikahyvä.

    • Anonyymi

      Hyvä, että työpaikoista saa tietoa googlettamalla, voi kaikki paskatyöpaikat kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Hassua että kirjoitit noin. Minä kun kuvittelin sen olevan niinpäin että työpaikat kiertävät sinut kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua että kirjoitit noin. Minä kun kuvittelin sen olevan niinpäin että työpaikat kiertävät sinut kaukaa.

        Keskusta kansan riisto* jo vuodesta 2003
        Kokemukkåsella köyhuien kyykytystä
        Vanhanen katainen sipilä
        Jäteenmäki

        Nauttikaaa nyt ostovoimasta t y öllisyydestaä ja hyvistä palkoista jinka kepuliton teille järkänny20 viden h alituksessaollasn

        Marin vasta alle vuodenn ollut ja ei sen syytä ole tömä keskustapuoluen saama lama löyhille

        Rikaat firmat ja kepuloisevaan lihoo kansan rahoilla


      • Näin se on. Suurin osa työpaikoista kierretään huonon maineen takia. Tämä ei mitenkään liity sosiaalisäätyyn. Myös alempisäätyiset haluavat hyvän tulevan työnantajan.


      • ratioNaali kirjoitti:

        Näin se on. Suurin osa työpaikoista kierretään huonon maineen takia. Tämä ei mitenkään liity sosiaalisäätyyn. Myös alempisäätyiset haluavat hyvän tulevan työnantajan.

        Katsokaa siis tarkasti mitä google suostuu valehtelemaan yrityksestäsi, tai vaikkapa kuntayhtymästäsi.

        Totuus ei pala tulessakaan - sanotaan...

        Muistammeko vielä miten kävi hakukoneelle altavista. - Nämäkään tahot eivät ole kaikkivaltiata. Jokaisen voi lisäksi ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua että kirjoitit noin. Minä kun kuvittelin sen olevan niinpäin että työpaikat kiertävät sinut kaukaa.

        Se on aika pitkälle niin, että hyvät työpaikat osaavat kiertää huonot työntekijät ja hyvät työntekijät osaavat kiertää huonot työpaikat.

        Muistakaa myös, mitä Dilbertin sakaratukkainen pomo sanoi: "Oma elämä on yhtiöltä varastamista".


        - Ahkera, 100 h/vko


    • Anonyymi

      En todellakaan edusta vapaalla kuin itseäni. Työnantaja on viimeinen taho, joka mieleen tulee vapaa-ajalla. Jokaisen pitää ymmärtää, mitä kenenkin työ vaatii. Presidenttinä joudut hieman miettimään mitä teet, postinkantajana taas voit kusta housuun ja oksentaa rinnuksille, vaikka kesken työpäivän, niin ketään ei kiinnosta, eikä haittaa.

      • Anonyymi

        Luulisi sitä haittaavaan ja kiinnostavan, joka laskee alleen ja oksentaa rinnuksilleen. "Irtiotto" ainakin.


    • Anonyymi

      Jaa no ite jos tunnen kateutta jonkun hauskanpidostaa niin yritän kestää sen, mutta harmi kuulla että se on ongelma joillekin ihmisille.

    • Anonyymi

      En ole töissä eli aloituksen logiikan mukaan saan haukkua kaikkia firmoja miten lystään.

      • Anonyymi

        Just😄


      • Anonyymi

        Aivan 😁


      • Anonyymi

        Niin saatkin, mutta jos etsit töitä haukkumistasi firmoista, voi tuosta olla haittaa, jos työnantajalle selviää asia. Mutta jos olet eläkkeellä niin voit vapaasti haukkua kaikkia firmoja ja käyttäytyä muutenkin huonosti netissä ilman (yleensä) suurempia seurauksia.


    • Anonyymi

      Itse lokaan työnantajiani aina kun voin, niin paska on mun työnantaja.

      • Anonyymi

        Joitakin työnantajia pitää ihan hävetä. Nolaa itsensä kun on. Se edustamisesta. Onneksi ei ole ihan pakko vielä.


    • Anonyymi

      haista ny jo. taidat olla jonkun paskaa palkkaa maksavan firman pomo. luuletteko vitun nauriit että käyn töissä siksi että saisin edustaa paskalafkojanne ja työ vapauttaa meiningillä? ehei ei, ei. käyn siksi että ne roposet jotka annatte niin laitan samantien kiertoon koska muuten ei elä. sitäpäaitsi siinä kohtaa kun alkaa joku vitun edustus asia olemaan työpaikka niin laitan ison puljun polvilleen. hoitaisivat eka kaikki muut asiat inhimilliseen kuntoon ja aletaan sitten miettimään sitä edustamista.

      • Ensimmäinen asiakommentti! ISO PEUKKU.


    • Anonyymi

      En minä ainakaan ole koskaan töitä hakenut toisten työntekiöiden takia
      Kyllä palkkaus ja oma mielenkiinto työtä kohtaan on ratkaissut aika paljon.Toki firman ilmapiiri ja pomojen käyttäytyminen työntekiöitään kohtaan on ollut pettymys usein.Minusta työntekijät saavat olla ja tehdä vapaallaan mitä tahtovat.

    • Kuka vajakki tällaista paskaa suoltaa? Tämä maa on toisaalta täynnä paheksujia ja elämme luterilaisessa mikkihiirikulttuurissa, missä kauhistellaan vähänkin railakkaampaa menoa. Tämä firman edustaminen vapaa-ajalla on sitten kyllä jo trollailua pahimmillaan. Työn takiako me elämme?

      • Brutal beachin kannattaa paneutua asiaan lisää.


      • Anonyymi

        Munkin kaverit on elänyt railakkaasti, toinen lähti 2 v sairastelun, kurkkusyövän jälkeen paremmille maille, toinen sairastellut ja leikkailtu jo 8 v ajan.
        Kyllä varmaan peruuttaisivat railakkaan elämän jos se olis mahdollista. ovat 50-60 v välissä.


      • Anonyymi

        Pienikin virhe ja soomessa nousee raivo. Sellainen on nykyelmä. Jos joskus olet törppöilyt ja tehnyt virheitä niin suuttunut nettimobbi kyllä osaa kaivaa kaiken loam niskaasi vain tuhotaksesi sinun elämäsi siksi että esim eivät pitäneet jostain sinun sanastasi. Esim Rowling on netissä leimattu LGBTQ -vihaajaksi koska tämä meni ja sanoi Twitterissä että transmiehillä on kuukautiset. Tää cancelled kulttuuri on levinnyt pitkälle varsinkin tuolla Yhdysvalloissa.


    • Anonyymi

      Ehkä työpaikan logolla varustettuja paitaa tai lippistä ei kannata laittaa terassille, jos mopo karkailee käsistä tuotuosta 😀.

      • Anonyymi

        Minä pidän kilpailijan paitaa aina kun olen teranssilla örveltämässä ja haukun elsaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän kilpailijan paitaa aina kun olen teranssilla örveltämässä ja haukun elsaa

        Emme voi tietää epäedustaako joku omaansa vai kilpailijaa...


    • Anonyymi

      Voivittu

    • Anonyymi

      Yrittäjänä helppoa kun ei tarvitse moista paskaa miettiäXD

      • Kummallisin kommentti ikinä.


      • Anonyymi

        Totta. Ja kun on tänne asti lukenut, niin ymmärtää, miksi monessa paikassa haikaillaan ulkomaisen työvoiman perään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ja kun on tänne asti lukenut, niin ymmärtää, miksi monessa paikassa haikaillaan ulkomaisen työvoiman perään...

        HAH HAH HAH!!! Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihin töihin niitä ulkomaalaisia halutaan. tod. näk. ns. paskaduuneihin, paskapalkalla ja palkka halutaan maksaa paskapaperilla.


    • Anonyymi

      Työnantajalle kuuluu ainoastaan asiat, jotka kuuluvat työhön, eivät mitkään muut asiat. Työnantajan ei tarvitse tietää harrastuksistasi, siviilisäädystäsi (eli oletko naimisissa tai et), talousasioistasi, seksuaalisesta suuntautumisesta, poliittisista mielipiteistä, taloudellisesta tilanteestasi, lapsista jne. Periaatteessa työnantajan ei tarvitse tietää edes tietää asuinkuntaasi (voit ilmoittaa poste restante -osoitteen työantajalle). Ammattiliittoon kuulumisenkin voi salata maksamalla sen erikseen.

      Ja työtovereille ei tarvitse kertoa sanaakaan yksityiselämästä ja voi jopa valehdella kaikki yksityisasiansa. Eihän työtoverien kanssa tarvitse olla tekemisissä sekuntiakaan työajan ulkopuolella koko elämänsä aikana (esim. pikkujouluissa ei tarvitse käydä koskaan).

      Periaatteessa työntekijä voi lomallaan tehdä toiselle työnantajalle kertomatta siitä mitään varsinaiselle työnantajalle, jos se ei riko työsopimusta. Sillä ei ole mitään merkitystä pitääkö työnantaja siitä tai ei. Ei ole kiellettyä tekemästä työtä vaikka 10 työnantajalle samaan aikaan. Toki kilpailukieltosopimus voi toisinaan estää työntekoa toisille työnantajille, mutta ei kaikkea työtä. Eikä noista muista työpaikoistakaan tarvitse kertoa työnantajalle, jos se ei riko sopimusta.

      • Anonyymi

        Lisään... Nykyaikana on täysin normaalia tehdä töitä monelle työantajalle samaan aikaan ja vielä päälle töitä omalla toiminimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Nykyaikana on täysin normaalia tehdä töitä monelle työantajalle samaan aikaan ja vielä päälle töitä omalla toiminimellä.

        On yleistä tehdä monelle työnantajalle töitä ja keskimääräinen työmatka on lähes 20 km.

        mutta ei ole suositeltavaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yleistä tehdä monelle työnantajalle töitä ja keskimääräinen työmatka on lähes 20 km.

        mutta ei ole suositeltavaa .

        Keskimääräinen työmatka kertoo sen, että monilla työmatka on alle tuon 20 km (itsellä noin 1 km). Ja vaikka työmatka olisikin tuon 20 km, ei tuo mitenkään estä tekemästä töitä parille työnantajalle. Voihan tehdä vaikka 3 päivää viikossa yhdelle työnantajalle tai toiselle työnantajalle 2 päivää viikossa. Aivan normaalia nykyaikana ja tunnen monia tällaisia tapauksia. Ja monesti noiden päälle tehdään omiin nimiin töitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimääräinen työmatka kertoo sen, että monilla työmatka on alle tuon 20 km (itsellä noin 1 km). Ja vaikka työmatka olisikin tuon 20 km, ei tuo mitenkään estä tekemästä töitä parille työnantajalle. Voihan tehdä vaikka 3 päivää viikossa yhdelle työnantajalle tai toiselle työnantajalle 2 päivää viikossa. Aivan normaalia nykyaikana ja tunnen monia tällaisia tapauksia. Ja monesti noiden päälle tehdään omiin nimiin töitä...

        Lisään... Ja korona-aika on osoittanut, että monet työt voidaan tehdään kokonaan kotona, jolloin työmatka on 0 km. Jopa 60% työntekijöistä on tehnyt etätöitä koronan aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Nykyaikana on täysin normaalia tehdä töitä monelle työantajalle samaan aikaan ja vielä päälle töitä omalla toiminimellä.

        Itsellä ei ole ollut pienintäkään tarvetta toimia noin. Aina on rahat riittäneet, ja jäänyt sopivasti säästöönkin. Mikäli joku haluaa polttaa kynttiläänsä molemmista päistä, niin voi ihan vapaasti tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yleistä tehdä monelle työnantajalle töitä ja keskimääräinen työmatka on lähes 20 km.

        mutta ei ole suositeltavaa .

        Töissä vuodesta 1991 ja väitän, että alle puolen tunnin työmatka suuntaansa on mielenterveysriski.


    • Anonyymi

      Palkalla työnantaja saa korkeintaan työpanokseni sovittuna työaikana, eikä aina edes senkään vertaa. Vapaa-aikani on niin arvokasta, ettei maailmassa ole yhdelläkään yrittäjällä varaa siihen.

    • Anonyymi

      "Minä ainakin kierrän sellaisen yrityksen kaukaa jonka työntekijät vain bilettää ja kännää"

      kierrä vaan, mutta se ei ole järkevää. liikevaihto kohosi ensimmäisinä vuosina 100% ja nyt kun yritys on ollut 26 vuotta kohoaa liikevaihto 6 % ja liikevoitto kohonnut viimeisen 10 v aikana keskimäärin 8 %.

      työntekijöitä otetaan joka vuosi 1-2, parhaimpana 3-5 lisää. Jokaisen vuosiansio on yli 45 000 e

      • Mä haluun kanssa? Minkä alan töitö?


      • Anonyymi

        Kiinnostaa ihan vitusti


    • Anonyymi

      Ei me eletä täällä työnantajien takia. Kyllä myös Firmojen pitää osata käyttäytyä. Jos on paska firma, se pitää sanoa. Edes kännissä. Jos ei ihmiset avaudu, niin niillä saatana pää poksahtaa.

    • Anonyymi

      Koskee myös kansanedustajia!

    • Anonyymi

      Enpä onneksi koskaan mitään tärkeää itsestäni laita mihinkään someen. Jotakin maisemakuvia silloin tällöin tai jotain biisejä joita en kyllä muuten edes kuuntele mutta sattui vastaan tulemaan ja hetkeksi kiinnostuin. Harrastuksetkin on vaihtuneet, tykkäyksistä puhumattakaan ja profiilikuvakin on monta vuotta vanha. Ei kiinnosta päivittääkään, koska sähköpostiosoitteeni oli hakkeroitu, joten en halua antaa ulkomaalaisille huijareille ainakaan uusinta tarkkaa kuvaa minusta, kun niillä nimi, puhelinnumero ja sähköposti jo on.

    • Anonyymi

      Moni käyttäytyy myös töissä kuin keskenkasvuinen koulukiusaaja harrastamalla systemaattista selkäänpuukottamista sellaiselle joka ei puolustaudu koska (vielä) pelkää työpaikkansa puolesta. Turha puhua mistään aikuisista ihmisistä, tai että keskity vain töihisi. Ja näillä tyypeillä on aina joukko aivottomia seuraajia jotka ovat voidelleet puolelleen, ja johtajatkin pitävät oikein huikeana tyyppinä, jonka sanomisia ja toisten työntekijöiden haukkumista välillä kauhistellaan, että "no voi hemmetti!"
      Muut seuraavat hiljaa vierestä, että kunhan ei omalle kohdalle satu, parempi vain myötäillä Herraa, ettei ala ilkeäksi.

    • Anonyymi

      Ootko perkele ihan tosissas?? Vittuako se kenellekkään kuuluu missä oot töissä kun et mainitse työpaikkasi nimeä....todella , todella typerää...somessa on vapaus sanoa mitä huvittaa, sun ihoos jos ottaa niin painu helvettiin.

      • Anonyymi

        On vapaus sanoa mitä huvittaa, mutta seuraukset joutuu myös sietämään. Pahimmillaan se voi tietää rikostutkintaa. Joku voi saada potkut, jos vaikka vaitiolovelvollisuuden menee rikkomaan. Joku toinen joutuu someraivon kohteeksi jne. Sananvapauteen kuuluu aina myös vastuunkanto sanomisistaan.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aikuisen on käyttäydyttävä aikuisen tavoin ja myös sekin on totta että jokainen edustaa työpaikkaansa S- ryhmä vielä esimerkkinä . Aikaisemmin esim.juopottelun vuoksi ensin yrittivät saada katkasuun jos se ei onnistunut tuli lopputili ja ravintola illan jatkot tarpeeksi usein aiheutti lopputilin. Puuttuisin vielä ulkonäköön kyllä nyt vaan voi huolehtia itsensä ihmisen näköisenä kassalle.

    • Häpeä itse, saatananmoista paskanjauhamista tuli tästäkin aiheesta. Jos työnantaja on niin paska, että työntekijä kokee olevansa paskafirmassa, niin se on jokaisen velvollisuus tuoda julki. Ei tarvita paskafirmoja. Kun paskafirma menee konkkaan, niin tilalle tulee todennäköisesti jotain parempaa. Hyvä esimerkki oli Lidl(ei mennyt konkkaan). Aluksi somessa oli ruikutusta kuinka paska kauppa se on. Mutta eipä ole enää. Firma meni itseensä ja on suosituimpia kauppaketjuja suomessa.

      • Anonyymi

        Tähän löytyy vastaus ihan lakitasolta. Työntekijä ei saa paljastaa työpaikkansa asioita esimerkiksi kilpailevalle yritykselle. Työehtosopimuksissakin asiasta mainitaan, työntekijä ei saa toimia epäedullisesti työnantajaansa kohtaan. Mitkä sitten käytännössä ovat asioita joita ei saa paljastaa, on monimutkaisempi juttu. Tarvittaessa tilannetta arvioidaan oikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän löytyy vastaus ihan lakitasolta. Työntekijä ei saa paljastaa työpaikkansa asioita esimerkiksi kilpailevalle yritykselle. Työehtosopimuksissakin asiasta mainitaan, työntekijä ei saa toimia epäedullisesti työnantajaansa kohtaan. Mitkä sitten käytännössä ovat asioita joita ei saa paljastaa, on monimutkaisempi juttu. Tarvittaessa tilannetta arvioidaan oikeudessa.

        Ei ketään täysipäistä kiinnosta jauhaa jotain vitun työasioita vapaa-ajalla. Toki niitäkin lahopäitä tästä maasta löytyy, mutta niillä ei ole mitään muuta elämää kuin se vitun työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän löytyy vastaus ihan lakitasolta. Työntekijä ei saa paljastaa työpaikkansa asioita esimerkiksi kilpailevalle yritykselle. Työehtosopimuksissakin asiasta mainitaan, työntekijä ei saa toimia epäedullisesti työnantajaansa kohtaan. Mitkä sitten käytännössä ovat asioita joita ei saa paljastaa, on monimutkaisempi juttu. Tarvittaessa tilannetta arvioidaan oikeudessa.

        Jos työpaikalla rikotaan lakia, siitä saa puhua.

        Jos työantaja on transu, homo, lesbo tai kiihkoilija tai panee eläimiä, hänet pitäää äänestää seuravaan eduskuntaan.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajalla saa tehdä mitä lystää(Suomen lain asettamia rajoja noudattaen). Se mitä tekee vapaa-aikana ei kuulu työnantajalle, kunhan työn hoitaa asiallisesti ja on päihteetön työpaikalla. Työntekijä voi olla omalla-ajalla lauantai-iltana kännissä mökillä tai katsoa netistä pornoa. Minulle vapaa-ajalla viimeinen asia joka tulee mieleen on työpaikka.

    • Kuka ap?

    • Anonyymi

      Tarkoittaako aloittaja että miesoletettujen ei tule suorittaa anaaliyhdntää tai tulee salata että aikoo suorittaa?

    • Anonyymi

      Mikä urpo! Et siis koskaan soita mihinkään Call Centeriin 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Kaksinaamaisuus ei oo kivaa. joku sanoi että seksiä saa harrastaa kenen kanssa haluaa koska se on "kivaa", ja-"kunhan se ei loukkaa ketään", mutta jo ajatus pelkästä seksistä pelkän kivan takia loukkaa , juna meni jo, kerran yks nainut nainen vihjaili olevansa"vapaassa suhteessa" miehensä kanssa(ufo ilmaus) , annoin rättiä naamaan sille

      • Anonyymi

        Unohdit laittaa nimesi ja työpaikkasi , nyyminä hyveellisyytesi menee hukkaan.


    • Anonyymi

      Olen lomalla. Tienaan tätä varten. Työpaikkani ei määrää identiteettiääni 😅
      Minä ja mieheni mennään aina lomalla minne halutaan ja tehdään sitä mikä himottaa.
      Oon duunissa just sen verran, mitä tarvii. Sit olen MINÄ!

      T. PhD of Computer sciences

      • Anonyymi

        Ts. SINNÄ olet sitä porukkaa, joka tekee mielellään kivat ja hauskat jutut mutta ei vahingossakaan koske ikäviin hommiin. Ikäviä hommia on töistä noin 99,99 %.

        t. Phil. Lic. of Computer science


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ts. SINNÄ olet sitä porukkaa, joka tekee mielellään kivat ja hauskat jutut mutta ei vahingossakaan koske ikäviin hommiin. Ikäviä hommia on töistä noin 99,99 %.

        t. Phil. Lic. of Computer science

        Työssä täytyy ehkä tehdä jonkin verran ikäviä hommia, mutta ei koko ajan eikä tiettyä rajaa enempää. Ja lomalla ei työasioita tarvitse ajatella, ei yleensä edes tarvitse katsoa työsähköpostia. En itse ole vilkaissutkaan sähköpostia 2 viikkoon. Työt tehdään työaikana, vapaa-aikana ei työhön tarvitse koskea, jos sitä ei erikseen ole sovittu.

        Ja työnantajalle ei kuulu pätkän vertaa se mitä työntekijä tekee lomansa aikana eikä työntekijän tarvitse kertoa mitään lomastaan muille työntekijöille. Työnantajan pitää tietää koska työntekijä on lomalla, mutta ei mikään muu. En usko, että monikaan kertoo lomamatkoistaan työnantajalle eikä useimpia työnantajia se edes kiinnosta.


    • Anonyymi

      Onhan ne pressatkin olleet välillä kännissä ja örveltämis tilassa..onko niitä pressoja irtisanottu?mitä ihmeen lestadiolais propagandaa täällä oikein suolletaan jostain käyntikorteistä..hanki sinä lestadiolainen vain ihan paperiset käyntikorttisi ja kerrankin niillä omilla rahoillasi..Ei tarvitse alkaa täällä mitään Päivi Räsäsen sanoja ja agendoja toistelemaan meneppä vähän itseäsi!.Alkoholi ei ole kielletty huume tässä maassa..Onhan se henkilölle vähän noloa tietty että jos ei osaa aikuisena alkoholin köyttönsä rajoja mutta siihen pitäisi olla työpaikalla sitten terceydenhoitopaikkaan liittyvä ohjausjörjestelmä että se on kuitenkin eri asia mistä alussa jankkasit..

    • Anonyymi

      Kummallista, ettei presidentin korviin ole kantautunut mit''n rikkomusta Haavistosta, kun minunkin korviini on kantautunut, vaikka asun kaukana Suomesta.

    • Anonyymi

      Hahhah uusin itsesensuurin muoto - luovu sananvapaudesta työnantajan takia :)
      Kaikkea sitä lukeekin, melkoinen lestadiolais-kukkahattulesbo-oletettu tässä sössöttää

    • Anonyymi

      Just joo. Omalla ajalla voi tehdä mitä tahansa joka ei ole laitonta, Siitä ei ole tilivelvollinen kellekään. Sen verran rajaa, että ei örvellä harrastuksen eikä työnatajan logoilla varustetuissa vaatteissa. Työnantajaa ei pidä myöskään arvostella somessa. Liikesalaisuudet ovat salaisuuksia, se idioottikin tietää. Tässä speksit ihan työnantajankin puolelta; heitä ei muutoin kiinnosta miten vapaa-aikansa viettää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä ihmettä??? Onko ihmisiltä viety elämisen oikeus?? Taidat sinäkin kompata vihrrvassareita kun tommosta paskaa suollat.

    • Anonyymi

      No jos ei firman nimeä mainosta kommenteissaan, niin vapaa-aikanaan saa olla ihan mitä mieltä haluaa.

    • Anonyymi

      Onko kaikki muurit jo valmiina.

    • Anonyymi

      Vapaa-aika on vapaa-aikaa, enkä silloin mieti lainkaan työasioita tai työpaikkaani. Mutten silti mainitsisi yrityksen nimeä tmv jos puhuisin jotain työhön liittyvää.

    • Anonyymi

      Ihan osoitteetonta. Snillittäessä ei muunlaiseksi voi kasvaakaan.

    • Anonyymi

      JA VITUT minä edustan itseäni vapaa-ajallani enkä varmasti muuta käyttäytymistäni sen takia että joku pikkusielu yhdistelee vapaa-ajan tekemisiäni firmaan jossa olen töissä. Työaikana käyttäytyminen on sitten eri asia.

    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat tyhmiä ja rumia.

    • Anonyymi

      Itse aina muistan edustavani Postia eli Itellaa. Toteankin siksi, että Postilla on pallo hukassa ja Itellalla hommat fitullaan.

    • Anonyymi

      Aloittaja trollasi onnistuneesti! Olisi voinut luulla Kim Kardashianin vetäisyksi mutta suomennettuna.

    • Anonyymi

      ei muuten edusta. ihan noin tiedoksi. jokainen on vapaa-ajallaan oma herransa. paitsi sellaiset henkilöt joille maksetaan firman edustamisesta muulloinkin.

      tämä on demokraattisessa valtiossa ihan perustuslaillinen oikeus ilmaista mielipiteensä vapaasti muiden oikeuksia kunnioittaen.

      yksityisten asioiden julkaisu on valitettavasti jotakuinkin laillista, vaikka ei tarvisi olla, jokseenkin loukkaa yksityisyyden suojaa. huonoon käytökseen poliisilla ei valitettavasti ole velvollisuutta puuttua myöskään. huonossa käytöksessäkin on vähän se ongelma että se minkä joku näkee huonona ei välttämättä ole sitä muiden 99 prosentin mielestä.

    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettu T:hiihtäjä 47 härmästä

      • Anonyymi

        No johan tämä nettitouhu on hullua :D Olipa mielenkiintoinen "löytö" kun aivan muuta tietoa etsiskelin.

        Nimittäin kohta olisi tarve palkata ensimmäinen työntekijä ja nyt alkaa tuntua sille, että ainakaan sellaista en palkkaa jolla on someja joissa he elvistelevät huulillaan ja tisseillään, autoillaan ja velka rolexeilla. Sehän kertoo täysin ihmisen pinnallisuudesta ja siitä, että ei osaa arvostaa "tavallisia" asioita ja että tarvitsee jatkuvaa tukea ja muiden hyväksyntää, peukutuksia tms kehuja ? Vai onko some ihmisillä eri rooleja, useita eri persoonia eli onko se some minä kuitenkin toissijainen ? Olen itsekin alle 40v. ja ei yhtäkään somea paitsi Whatsup joka sekin taitaa olla viestintäväline paremminkin. Ja EI, pikkufirmallani EI ole somea EIKÄ tule olemaan, referenssit selviää minuutissa puhelimessa ja asiakkaat ostaa jos vain kuulevatkin että tarjoamani kaltaisia palveluita on vielä olemassa. Ehkä olenkin poikkeuksellisen hyvässä asemassa kun näkyvyyttä ei tarvitse.

        Työntekijän tulisi osata suomi ja englanti, täytyy osata itsenäisesti järkätä matkustelua suomessa ja mahd. ruotsissa jos joskus vielä voi, sosiaaliset taidot ja pieni kaupanteko tyyppinen ominaisuus plussaa. Työ on erittäin tavallinen josta maksetaan hyvin, koska joutuu matkustelemaan ja sietämään yksinäisyyttäkin.

        Sillä ei olisi merkitystä mitä työntekijä lomalla tekee, aivan se ja sama mutta onko enää normaalijärjellä varustettuja itsenäiseen elämiseen kykeneviä olemassakaan ? Mitään sometähteä ei tarvittaisi vaan reipasta ja vahvaluonteista ihmistä, joka osaa neuvotella, tehdä puolivalmiit sopimukset loppuun ja "ohjeistaa" projekti loppuun jonka asiakas on minulta ostanut. Rikosrekisteriä ei saa olla, tätä työtä valvotaan ankarasti vaikka pikkukauppaa onkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No johan tämä nettitouhu on hullua :D Olipa mielenkiintoinen "löytö" kun aivan muuta tietoa etsiskelin.

        Nimittäin kohta olisi tarve palkata ensimmäinen työntekijä ja nyt alkaa tuntua sille, että ainakaan sellaista en palkkaa jolla on someja joissa he elvistelevät huulillaan ja tisseillään, autoillaan ja velka rolexeilla. Sehän kertoo täysin ihmisen pinnallisuudesta ja siitä, että ei osaa arvostaa "tavallisia" asioita ja että tarvitsee jatkuvaa tukea ja muiden hyväksyntää, peukutuksia tms kehuja ? Vai onko some ihmisillä eri rooleja, useita eri persoonia eli onko se some minä kuitenkin toissijainen ? Olen itsekin alle 40v. ja ei yhtäkään somea paitsi Whatsup joka sekin taitaa olla viestintäväline paremminkin. Ja EI, pikkufirmallani EI ole somea EIKÄ tule olemaan, referenssit selviää minuutissa puhelimessa ja asiakkaat ostaa jos vain kuulevatkin että tarjoamani kaltaisia palveluita on vielä olemassa. Ehkä olenkin poikkeuksellisen hyvässä asemassa kun näkyvyyttä ei tarvitse.

        Työntekijän tulisi osata suomi ja englanti, täytyy osata itsenäisesti järkätä matkustelua suomessa ja mahd. ruotsissa jos joskus vielä voi, sosiaaliset taidot ja pieni kaupanteko tyyppinen ominaisuus plussaa. Työ on erittäin tavallinen josta maksetaan hyvin, koska joutuu matkustelemaan ja sietämään yksinäisyyttäkin.

        Sillä ei olisi merkitystä mitä työntekijä lomalla tekee, aivan se ja sama mutta onko enää normaalijärjellä varustettuja itsenäiseen elämiseen kykeneviä olemassakaan ? Mitään sometähteä ei tarvittaisi vaan reipasta ja vahvaluonteista ihmistä, joka osaa neuvotella, tehdä puolivalmiit sopimukset loppuun ja "ohjeistaa" projekti loppuun jonka asiakas on minulta ostanut. Rikosrekisteriä ei saa olla, tätä työtä valvotaan ankarasti vaikka pikkukauppaa onkin.

        Lyhyempiä kommentteja kiitos! Tommosta ei jaksa lukea.


      • Harriba64 kirjoitti:

        Lyhyempiä kommentteja kiitos! Tommosta ei jaksa lukea.

        Varsinkaan anonyymipelleltä


    • Anonyymi

      Hittolaki, joka tarkoittaa turvapaikan myöntämistä turvapaikanhakijoille, jotka odottavat 5 tai 6 tai 10 päivää oleskelunsa toistaiseksi, eivätkä he saa työskennellä tai tehdä erityistyötä.🖕🖕🖕

      • ??? Katso edes mitä kirjoitit. Eihän tossa ole mitään tolkkua!


    • Anonyymi

      Pyhimys on nyt eksynyt elämänalueelta liian kauas.

    • Anonyymi

      Miksi ihmiset haukkuvat somessa työpaikkaa? Jos töissä on ongelmia ni hoitakaa ne työn sisäisesti

    • Anonyymi

      Kerran liikenteessä, yhdeltä kuskilta paloi hihat, kun en heti antanut tietä, kun hän ylinopeutta iski puskuriin kiinni. Ohitti sitten peiliä hipoen oikealta ja heitti vielä röökin autoni päälle. Katson kyljestä firman nimen ja lähetin terveiset firmaan. Kiittelivät viestistä, eipä ole kuskia enää näkynyt.

    • Anonyymi

      Mielestäni olet oikean asian jäljillä. On totta että vapaa-ajalla täytyy saada ottaa rennosti ilman murheita töistä, mutta on myös ehdottomasti totta että ollessamme töissä jossakin, me edustamme kyseistä firmaa myös lomalla.

      Edustaminen tapahtuu sitten taas monella eri tapaa joista esimerkkinä mainitsen tässä pari;
      1. Jos minä olen töissä yrityksessä X, saatan kertoa siitä muutamalle ja he muutamalle jne. Jolloin voi käydä niin että ystävän tuttu puhuu jonkun muun kanssa torilla käydessään niitä näitä ja sattumalta juuri tuo minun yritys X tulee puheeksi ja hän kehaisee tuntevansa henkilön sieltä. Tätä kautta tuo ystävän tuttu levittää tietoa yrityksestä, ja sen työntekijästä eteenpäin, jolloin periaatteessa minä olen levittänyt tietousuutta yrityksestä, sitä edustaen.
      2. Jos kuitenkin vapaa-ajallani örvellän, teen kummia, ja kansa siitä kuulee, niin silloin tuo ystävän tuttu joka kertoi työnteostani yrityksessä X tutulleen torilla, saattaa ajatella että 'JAAHAS, tälläisiä työntekijöitä se X palkkailee, enpä minä tilaa heiltä palveluita /asioi heidän liikkeessään, en rahallani tue örvellystä" - Joka tarkoittaa että olen örvellykselläni satuttanut yrityksen imagoa ja haitannut kaupankäyntiä. (numero 2 on EXTREME ESIMERKKI)

      Eli näin ollen omalla käytöksellään voi vaikuttaa yritykseen myös vapaa-ajalla. Kuka tahansa joka levittää tietoa työpaikastaan EDES oman LÄHIPIIRIN kanssa, myös näin ollen levittää tietoisuutta yrityksestä ELI edustaa yritystä.
      Jos örvellät tai käyttäydyt epäasiallisesti, niin silloin edustus menee hukkaan sillä yrityksen työntekijöistä ja sen arvomaailmasta tulee huono kuva.

      -nimimerkillä äidinkielen opiskelija

    • Anonyymi

      Itse en kyllä haluaisi mennä, aloittajan yritykseen asiakkaaksi. Ei tollasta vihaisuutta, pidä hyväksyä, tuntemattomia kohtaan. Sietäisi hävetä.

      Oma esimieheni ja yrityksen Tj on mun Fb kavereina. En näe mitään ongelmaa.

      Sain nykyisen työnikin Facen kautta. Kun Tj ei tiennyt mun puhelinnumeroa, otti mesen kautta yhteyttä.

      Jos asiakkaat näkee minut vapaa-ajalla, voivat tulla vapaasti juttelemaan. Pomot myöskin.

      Tiedän nauttivani suurta arvostusta työnantajaltani, kuten itsekin arvostan työnantajaani. Työskentelen Tj:n kanssa. Hän näkee kaiken tekemäni tai tekemättä jättämiseni. Ei ongelmaa.

      Ehkä aloituksen kaltaiset *ongelmat* ovat tyypillisiä sellaisissa työpaikoissa, jossa johto ei tunne alaisiaan. Kunnioitusta ei löydy kumpaankaan suuntaan.

      Itse en esimerkiksi haluaisi missään tapauksessa työskennellä - ryhmän yrityksissä, joissa työntekijät ovat pelkkiä numeroita parametrien takaa. Joku pikku piruparka saanut koiran viran. Hieno titteli, alkanut nutturaa kiristää.

      Meillä kaikki tietää, miten työt sujuu parhaiten. Työ on hauskaa, kenenkään nuttura ei kiristä, selkeät hyväksyttävät tavoitteet. Kaikki tekee joka päivä parhaansa. Kokonaisuus lähtee hyvästä johtamisesta. Oikeat ihmiset oikeissa paikoissa.

    • Anonyymi

      Ei edusta jos ei ole työnantajan edustaja. Tekijöiden työehtosopimukset tuntevat jopa mahdollisuuden jossa tekijä joutuu vankilaan ja työsuhde säilyy. Siinä on sitten melko huonosti käyttäydytty jos näin käy.

    • Anonyymi

      Alemman tason työpaikoissa varmaan ihan sama mitä kuvia kenelläkin someissa on. Asiantuntijatehtävissä tilanne on eri. Yhä enemmän Suomessakin asiantuntijat brändäävät itseään ja silloin pitää someissa ja muualla olla edustuskelpoinen.

    • Anonyymi

      Mielestäni kylläkin sillä on merkitystä muutenkin missä on töissä. Se on ihan sama onko kyseessä johtava asema, analysoiva työntekijä vai ihan perus duunari.
      Ymmärrän muiden argumentit, mutta jos mietitään asiaa pidemmälle isommassa mittakaavassa niin kyllähän sitä ainakin muutama henkilö äkkiä tuomitsee myös yrityksen.
      Esimerkiksi jos joku saa tietää että vaikka väkivailtainen nainen / mies on töissä vaikka päiväkodissa. Ehdottomasti siinä jokainen tuomitsee silloin tuon päiväkoti yrityksen siitä millainen työntekijä heillä on. (pv-kotia alentaan mustamaalaamaan, heidän arvot ovat sekaisin, pv-kotia vältellään yms muita automaatti reaktioita joita ei välttämättä ajattele kun toimii spontaanisti tämän edustuksen perusteella)

      Tämä väite tukee vain sitä että jokainen työntekijä myös edustaa omalla tavallaan
      yritystä, oli sitten missä tahansa töissä.

      - Äidinkielen opiskelija

    • Anonyymi

      Hyvin edusti Malinenkin Postia sen johtajana ollessaan firman golfkentillä!
      Ja oikein silloisen kupparihallituksen siunauksella !!!

    • Anonyymi

      Jos työpaikkaa pitää edustaa vapaa-ajallakin niin silloin pitää jo maksaa 75% palkankorotus.

    • Anonyymi

      Me ei sometileillä mainita työpaikkojamme.
      Emme kommentoi yksityisenä ihmisenä saman alan asioita, puskaradiotasolla.
      Keskustelemme omasta alastamme vain harrastelijasivustoilla tai ammattisaiteilla.

      Mikä on ammattini ja työpaikkani.

      Kun olen kotonani, en edusta työpaikkaani. Enkä ole työpaikkani liikkuva mainos puolesta tai vastaan.

      Kotonaan kaikki saa olla niin hemmetin tyhmiä, kuin haluavat, mutta töissä pitää olla kohtelias aloittajan kaltaisen ääsholen ollessa asiakkaanakin.

      Jokka vaatii kaikkia ihmisiä olemaan itsensä kaltaisia.

      Ihminen on ihminen, eikä aloittajan kanssa viitsisi vapaa-ajallaan istua edes nisukahvipöydässäkään, Kuuntelemassa ventovieraitten ihmisten moralisointia vapaa ajallaan.

      Mut tietty, jos haluat potkut, pistä isolla firman nimi missä olet töissä joka paikkaan. Ja kirjota nettiin mitä mieli teettää. Kun feikkiprofiileja käyttää ne jokka ei potkuja halua.

    • Anonyymi

      Ei ole unohdettu kun ei ole tiedettykään. Jos sellaista vaaditaan se pitää selkeästi mainita työehdoissa. Maksaako vaivan ryhtyä vapaaehtoiseksi koekaniiniksi? Kunhan työajalla käyttäytyy. Itseasiassa nuo kertoo vain ennakkoluulojen hyväksikäytöstä . Että tietyllä tavalla esiintyvä on varmasti joka paikassa ja ajassa samanlainen eikä hallitse tehtäviään. Saa hyvän kuristusotteen näillä vaatimuksilla.

    • Anonyymi

      On ymmärrettävää että ihmiset haluavat vapaa-ajallaan pitää itse päätösvoiman siihen kuinka he rentoutuvat mutta totta on myös sekin että hauskaa voi pitää ilman örveltämistä.
      Miksi siis jotkut olettavat vapaa-ajan hauskanpidon olevan jotenkin riippuvainen päihdekäyttöstä tai muuten epäasiallisesta käyttäytymisestä?
      Mielestäni sen täytyy olla merkki jostakin suuremmasta ongelmasta, jos ihminen kokee että ainoa tapa viettää vapaa-aikaa on örveltää.
      Mitä hauskaa örveltämisessä on? Itse ainakin hävettäisi käyttäytyä niin.

    • Anonyymi

      Mielestäni on hieman hämmentävää huomata kuinka moni on sitä mieltä ettei edusta yritystä vapaa-ajallaan ja ettei heidän toiminnallaan olisi mitään merkitystä yritykseen.

      Ettekö ole ajatellut asiaa laajemmin läpi ?
      Lähestulkoon jokainen on aikuis elämässään varmasti vähintäänkin tehnyt havaintoja siitä kuinka moni on perustanut mielipiteensä yrityksestä X sen työntekijöiden perusteella.
      Monesti tämä arviointi tapahtuu juuri puskaradio tasolla, mutta yleensä näillä puskaradio kommenteilla on ollut suuri vaikutus ihmisiin, joka voi johtaa yrityksen boikottiin. Useampi sata lukee kommentteja vaikkei keskusteluun itse liittyisikään...
      Olen varma että moni tältä palstaltakin on puskaradiosta saadun informaation perusteella muodostanutkin mielipiteitään eri yrityksistä. Sitä vain harva yleensä myöntää..

      - äidinkielen opiskelija

      • Anonyymi

        Vapaa-ajalla ei edusteta työpaikkaa ja työpaikka on lähinnä tulolähde muiden joukossa ja sitä voi vaihtaa kuin paitaa. Ja itse en vapaa-ajalla yleensä kerro työnantajaani. Kerron mitä teen työkseni suunnilleen, mutta en sano työnantajaani. Myös someprofiileissani ei ole missään työnantajaani näkyvissä enkä tule koskaan sitä sinne laittamaankaan. Jos totta puhutaan, olen muutenkin valehdellut monet asiat profiilissani (esim. väärä syntymäaika ja kotipaikkakunta)...

        Itse asiassa, voi jopa valehdella mikä on työnantaja.


    • Anonyymi

      Oletko unohtanut, että viimeksi 20 vuotta sitten ollut entinen työntekijä on todellakin entinen työntekijä ja yleensä ihan syystä? Entinen on entinen eikä nykyinen eikä hän ole teillä enää töissä eikä ole ollut viimeiseen 20 vuoteen...

    • Anonyymi

      Aloittaja on väärässä. Omaa työpaikkaansa edustaa vapaa-ajalla lähinnä johtotason henkilöt, politikot,ministerit jne. ellei sitten kulje työvaatteet päällä vapaa-ajalla tai työpaikan henkilökortti/kulkuavain kaulassa kuten joillain on tyylinä.

      Vieläpä niin että,
      Politikot/ministerit on vastuussa samoin isojen yritysten johtajat on vastuussa huonoista päätöksistä joihin ovat olleet myötävaikuttamassa hautaan saakka.

    • Anonyymi

      No, lomalla ollaan todellakin lomalla ja mitään velvollisuutta kertoa mitä aikoo tehdä lomalla tai mitä teki lomalla ei ole. Työnantajan tarvitsee tietää ainoastaan koska työntekijä on lomalla eikä mitään muuta. Itse en koskaan kerro työnantajalle mitä teen lomalla enkä koskaan kerro mitä olen tehnyt lomalla. Enkä muille työtovereillekaan. Asia ei heille kuulu ollenkaan.

      Omasta mielestä yritys on työntekijälle pelkkä yksi tulolähde, ei mitään muuta. Järkevä ihminen hankkii monta tulolähdettä ja palkka on vain yksi tulolähde muiden joukossa. Voi esimerkiksi tehdä omalla toiminimellä tuloja työajan ulkopuolella kertomatta siitä varsinaiselle työnantajalle.

      Ja "sitoutuminen" on yliarvostettua. Työntekijä saa vaihtaa työpaikkaa kuin paitaa tai tehdä töitä monella työpaikalla samaan aikaan. Oikeasti työntekijän kannalta parasta on yleensä, että hän EI sitoudu yritykseen. On jo monessa tutkimuksessa todettu, että tasaisin väliajoin työpaikkaa vaihtavat (siis itse lähteneet) menestyvät työelämässä paljon paremmin kuin uskollisesti samassa työpaikassa pysyvät. Totuus on, että "sitoutuminen" työnantajaan ei merkitse mitään.

    • Anonyymi

      On parannuksenteon aika. "2.Timoteuksen kirje:
      Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.
      1. Roo 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"
      Ihan kaikesta, repenttiä.

      • EI LIITY MITENKÄÄN NÄMÄ ASIAT RAAMATTUUN! TUNGE SE ISO KIRJA NIIN SYVÄLLE VALOTTOMAAN PAIKKAAN KUIN VAIN VOIT. OTA KYNTTILÄ MUKAAN JA LUE SITÄ SIELLÄ ITSEKSESI.


    • Anonyymi

      Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos olet kiusattu ja palkkakuopassa, niin turha kuvitella, että työpaikka saa hyvää arvosanaa.

    • Anonyymi

      Eräs kommentti. Älä ota irtiottoja elämästä. Se onkin jo Jumalan asia. Moni siihen ei pääse. Epäilen ettet itse ole työssä, helppoa veivata muut syrjään, saathan maksamastasi eläkkeestä nauttia. Mutta älä kauheasti solvaa ketään, koska Jumalalla on omat säädöksensä kaltaisiasi kohtaan. Kun et kyseisen ihmisen elämästä tiedä vaan kuulet kaikkien kellojen kilkatuksen.
      Kävin ostamassa kahvin. Tuore yrittäjä( oli jo erittäin ikääntynyt) kehtasi sanoa noutaja tulee. Tämä on tämän kaltaisten paskahousujen tuho. Tuomita tietämättä yhtään mitään, joten yritä rukoilla uskon ettei se riitä.

      • Anonyymi

        Sorry. Tuo oli jo liikaa.


    • Anonyymi

      Alkoholin käyttäjät eivät ole edes niin suuri ongelma työpaikoilla, kuin naimisissa ja uusia uhreja etsivät narsistit jotka olettavat kaikkien olevan heitä viihdyttämässä. Törkeää käyttäytymistä sen myötä.

      Ja niin ei tarvitse mollata työnantajaa, se hoitaa teoistaan tiedottamisen aivan itse. Suotavaa kyllä olisi, että olisi jokin instanssi joka estäisi työnantajien älyttömimmät temput. Jokin moraalivirasto tai sinnepäin.

      • Anonyymi

        Usarin Steinerkoulun opettajalla lienee koulunsa hyväksyntä hänen sekoiluihinsa. Esa sekoilee ja vihailee urakalla Usarin palstalla ja Steiner-setä myhäilee...


    • Haista nipo p***a!

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe