Kysyn kun en tarkkaan

Anonyymi

tiedä, millaiset rajoitukset ovat nyt 70 ikäisillä. Oletteko antaneet lastenlastenne ja heidän lapsensa käydä teillä kylässä? Entä onko teillä käynyt tuttavia kylässä?
Itse olen melko arka tässä tilanteessa varsinkin nyt, kun koronatilanne on hieman sairastuneiden kohdalla lisääntynyt.
Voiko alakouluikäise tartuttaa tietämättään ko virustautia, vaikka heillä ei ole oireita?
Entä päästättekö sellaisia lähisukulaisianne kylään, jotka ovat aktiivisesti työelämässä päivittäin työpaikoillaan?

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pihalla olen tavannut, ja en ole halaillut tai kätellyt ketään.

Hyvä on pitää hajurakoa kanssaihmisiin.

• Anonyymi

Tapaan lasten perheitä kotonani ja heidän kotonaan. Käsidesi on käytössä eikä halita. Tartuntoja on enää tosi vähän. Kaupoissa turvavälit ja desit. En ole yleisötilaisuuksissa käynyt enkä käy ennenkuin rokote saadaan. Hamnaslääkäriin tuli kutsu ja olen menossa.

• Anonyymi

Koohotus on kauhea
      Poliitikot pilasivat

Terveysviranomaiset on tervehdytettävä
      Joka toiselle potkut HETI
      Söhellettiin naamasuojusten kanssa ei tiedetty tarvitaanko ja milloisia ... eikä niitä ollut VARASTOSSA eikäntuotantoketjuja oltu valmisteltu

Joka toiselle potkut terveysvirkailijoista johfossa

Korona ei ole paljon kummallisempi kuin kausiflunssa mutta hysteria valtaisa

• Anonyymi

Tuli kuin Trumpin twiittailuna, ihmekkös kun maa kuin viruslinko pölvästin jäleltä.

• Anonyymi

Lapsi ja lapsenlapsi olivat meillä kolme viikkoa lomailemassa, halailtiin oikein kunnolla.
      Jos tauti riehaantuu, niin laitan maskin naamalle, muuten jatkan elämää samoin kuin keväästä saakka olen tehnyt, varon mutta en ole hysteerinen.

• En ole kuunnellut muita, olen elänyt kuin ennenkin, julkisilla paikoilla katsonut ympärilleni vähän enemmän ja ruokapuodissa käydessäni käytän hanskoja

Perhettäni olen tavannut myös melko normaalisti, räkäneliä kierrellyt ja muutenkin on ollut hiljaista koko kesä, ei ole pahemmin vierailla missään. Ei ole kutsuttu, enkä ole kutsunut ketään. pitoset jääneet pieniin piireihin.
      Mukavaa minulle sopivaa hiljaista elämää.
      Ehkä se jatkuu näin, tullee sitten uusia aaltoja tai ei.

• Anonyymi

Huushollissani on ravannut porukkaa kuin vilkkilässä kilkkejä, ei tässä mitään rajoituksia ole ollutkaan. Tyhmää panikoida jonkun viruksen vuoksi joka on kaukana maailmalla ja Suomessakin vain muutama tapaus. Kauppaan lähtiessä ja kaupoilta tultuani huuhtaisen kädet ja se on siinä. Mitään paskanlemuisia desinfiointi myrkkyjä en tunge iholleni. Nuo litkut terveydelle vaarallisempia kuin korona.

• Anonyymi

Trumppi kehoitti käyttämään käsidesiä sisäisesti, valohoitoa niin voimakasta että se tunkeutuu kehon sisään.

• Anonyymi

Ilmoita sitten palstalaisille, kun olet sairaalassa koronan takia ja lääkäri suunnittelee sinun laittamistasi hengityskoneeseen. Sen verran vaarallisesta virussairaudesta on kuitenkin kysymys. Moni vähättelee uutta koronavirusta.
        Oikeastaan ne vähättelijät saisivat sairastua niin tietäisivät mille se tauti tuntuu.

• Ei me tässä sisällä olla tapailtu kovin montaa kertaa.
      Ulkona on viihtyisät penkit ja pöydät. Siellä istuskeltu rupattelemassa, kun niin kauniit ilmatkin ollut.

Eilen tässä tosin kävi kylässä kaksi kai jotain puolen tunnin ajan. Tai voi olla kauemminkin, kun tuo aika menee niin nopeasti. Sehän nyt ei vaarallista, jos omat lapseni vain, sillä ei kai Suomen kansalainen voi tartuttaa ketään. Vai miten se meni?
      Mutta nyt on jännät paikat seuraavat kaksi viikkoa, että onko tauti tarttunut, kun toinen kävijöistä oli riikinruotsalainen.

• Anonyymi

Kyllä Suomen kansalainen voi tartuttaa samalla tavalla kuin kuka muu tahansa mistä maasta tahansa tänne tullut. Suomessa porukat liikkuu kaupungillakin niin tuhkatiheään ja toisiaan hipoen, että kyllä täällä on suuremmissa kaupungeissa suuri mahdollisuus sairastua. Joten siksi käytän myöskin ulkona kaupungilla liikkuessani kasvomaskia, vaikka hallitus ja Thl on niistä kasvosuojaimista puhunytkin ihan jotain muuta.
        Saattaapa kadulla tulla vastaan koronapotilas, joka on sairautensa kanssa siinä vaiheessa vielä, että tartuttaa. Pitäisi olla karanteenissa, mutta on paljon sellaisiakin sinkkuja, joilla ei sitten ole ketään , joka kävisi kaupassa jne. on pakko koronasairaana itse mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Suomen kansalainen voi tartuttaa samalla tavalla kuin kuka muu tahansa mistä maasta tahansa tänne tullut. Suomessa porukat liikkuu kaupungillakin niin tuhkatiheään ja toisiaan hipoen, että kyllä täällä on suuremmissa kaupungeissa suuri mahdollisuus sairastua. Joten siksi käytän myöskin ulkona kaupungilla liikkuessani kasvomaskia, vaikka hallitus ja Thl on niistä kasvosuojaimista puhunytkin ihan jotain muuta.
        Saattaapa kadulla tulla vastaan koronapotilas, joka on sairautensa kanssa siinä vaiheessa vielä, että tartuttaa. Pitäisi olla karanteenissa, mutta on paljon sellaisiakin sinkkuja, joilla ei sitten ole ketään , joka kävisi kaupassa jne. on pakko koronasairaana itse mennä.

Tyttärellä ja vävyllä oli ollut korona lievänä, ja kaipa on tai olisi tarttunut lapsenlapsiinkin.
        Ei ole paljoa tavattu, mutta lapsenlapsia oon halannut, en muita.

Ulkona ollaan tavattu.

Luulen että itellänikin on ollut korona lievänä.

Sellainen niksi minulla on, että kun oon kaupassa käynyt ja joutunut tapaamaan ihmisiä, vaikka turvavälin päästäkin, niin kotiin tultua olen kurklannut kurkkua omenaviini-vesi etikalla. Se kuulemma tappaa basillit. Olen juonut myös.

Muoviset kertakäyttöhanskat on ollut kaupassa.

• Anonyymi

Minä haluaisin Lappiin ja ryhmämatkalle, siis bussilla. Onko se kiellettyä nyt 70 ikäisenä, ainakin lähikuukausina 70? Kaupunki otti yhteyttä keväällä kuin olisin riskiläinen.
      Haluaisin lähteä.

• Anonyymi

Listan vanhushöperöt eivät osaa lukea netistä EUn tuottamia tilastoja vain jotain Ylen hesarin juttuja

Kun eri maat julkaisevat eri tavalla puutteellisia koronatilastoja

ainoa tarkka tapa verrsta koronan lopullisia vaikutuksia on verrata ylikuolleisuuslukuja
      Eli
      paljonko ihmisiä kuolee ja missä ikäluokissa enemmän kuin tavallisina vuosina

Eu julkaisee ne mutta osaamattomat vanhukset eivätvtiedä mitään vaan lässyttävöt Trumpista

• Anonyymi

Koronassa ei ole ollenkaan niin pahaa kuolleisuutta kuin isorokossa tai ebolassa

Korona ei tartu ollenkaan niin helposti kuin tukarokko

Korona tappaa heikkoja vanhuksia joilla on jokin paha tauti pohjana

Internet aikana koohotus meni överiksi ja monet piirit käyttivät tilanneeta hyväksi

Poliitikot suttasivat talouden ja lisäsivät tulonjakounionia yksityiset yrittävät saada itselleen jotakin firmat rokotteella miljardeja

Nyt on syytä miettiä yksityissijoittajana onko tulossa ennen joukua pudotus ja sen jälkeen tukirahojen metsästys

Tämä ei tarkoita ettei pidä suojella itseään ei mene hisseihin käyttää suojia ei tunge tarpeettomiin tilaisuuksiin yskijöiden kanssa ei pyri matkustelemaan

• Ei mitään rajoituksia ole ollutkaan, vaan vahvoja suosituksia.
      On eri asia, mitä oma pää sanoo viisaaksi toimintatavaksi.

• Anonyymi

Kyllä sieltä kohta tulee ohjeita,kun edelliset on sössitty.

• Anonyymi

En ole vastaanottanut muita kotiini, enkä vieraillut muiden kodeissa. Jo aikuisia lapsiani ja lapsenlapsiani, sekä lapsenlapsenlasta olen tavannut ulkosalla, meillä on ollut tuolla pihalla muutamat kakkukekkerit. Näköpuheluita puhutaan lähes päivittäin nuorison kanssa.

• Anonyymi

Lapsi perheineen ollut käymässä useamman päivän , lapsenlasta halailtu , eihän sitä tiijä milloin lähtö tulloo !
      Gubbe 71

• Anonyymi

Ottaa päähän keväinen ministereiden korona vööhötys, vieläkin vanhuksia ja mielen-terveys ongelmaisia eivät uskalla kaupassa käydä. Istuvat sisällä neljän seinän sisällä.
      Normaalia elämää pitäisi meidän kaikkien elää, käsiä joskus pestä.
      Koronasta on tehty aivan liian iso mörkö, jotkut vielä uskovat kaikkia herrojen määräyksiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5469
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1856
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1501
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1353
    Aihe