Kyllä painekyllästetty lauta on rumaa.

Anonyymi

Se ei ole kunnon puuta!
Se onn puutavaran irvikuva!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan muita madollisuuksia jos laittaa kaluston tai kukkapenkkireunuksia. Vävyn tekmä terassi on jotain muuta ainetta kuin painekyllästetty kovapuu, mutta samanväristä se kuitenkin on, ehkä vähän enemmän kellanruskeaa. Tarkoitan värjäämättömällä kyllästysaineella käsitelyä, värejähän kyllästysaineisiin saa sekoitetuksi vaikka minkälaisia. Se on jumalattoman kuuma auringossa, ei pysty kävelemään paljain jaloin.
      Itsellä on 20 vuotta vanha teackinen parvekekalusto, kyllästetty värittömällä suoja-aineella. Oli se pitkään kaunis, vaati aika kovan työn, nyt on surkean näköinen raakku, osin harmaantunut huollosta huolimatta, ehkä viimeistä kesää.

      • Anonyymi

        Itse tekisin lämpökäsitellystä puusta, siinä ei ole kyllästysaineita ja kestää hyvin ja säilyy hyvän näköisenä kun silloin tällöin hoitaa ohjeitten mukaan.

        vn


    • Anonyymi

      Mulla 80-luvun alusta, jämäkästä painekyllästetystä puusta tehdyt puutarhakalusteet, olivat omakotitalon pihassa, muutin kerrostaloon jäätyäni leskeksi.
      Nyt ovat parvekkella, maalasin valkoiseksi, ovat siistit tein muuten itse ja kestävät varmaan 100 vuotta jos käyttäjiä riittää. Oikeella maalilla kun maalaa ohuelti kerroksittain niin ei tarvitse maalata kerran pari kymmeneen vuoteen.

    • Anonyymi

      Tuppeen sahattu lauta se vasta hirveää onkin kun mieleen tulee Vanhasen kuva 😄

    • Anonyymi

      Parvekkeelle maalattu sopii hyvin. Maalaaminen tekee kalusteet näteiksi, mutta jos joutuu pitää ulkoilmassa sateessa, niin joutuu uusia maalia. Meillä maalataan aita viiden vuoden välein ja hyvänä pysyy. Pitääköhän vaakapintoja uusia useammin. Olen hankkimassa uutta terassille ja nyt kun tämä ketju kerran on niin samalla voin perehtyä.

    • Ruskeasta painekyllästetystä laudasta tehty ruskealla terassiöljyllä käsitelty terassi on ihan kivan näköinen, hyvin tehtynä suorastaa kaunis;)
      Puu on aina puuta, jossain paikallaan ja jossain ei. Tavallinen suomalainen puu pintakäsittelemättömänä paikallaan ainoastaan saunassa.

      • Puulaituri painekyllästetty ainakin meillä. Tuskinpa muu kestäisi kauaakaan.
        Noita terasseja tuolla puuöljyllä on täällä mökkimaisemissa sivelty, pitänee taas uusia ehkä kolmen vuoden kuluttua.
        Minä henkilökohtaisesti pidän materiaalina juuri puusta.


    • Anonyymi

      Mitähän puutavaraa sitten aloittaja ehdottaisi painekyllästetyn tilalle?
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Joo, vähän vaikea ymmärtää mitä hän tarkoittaa, lautaahan voi myös vaan pintakäsitellä niin että siitä tulee sitten haluttaessa sen painekyllästetyn näköinen, mitä niillä silloin on eroa ulkonäössä. Mutta pintakäsittelyllä ei puuhun saada samaa paljon kosteissa olosuhteissa saati maakosketuksessa olevan puun kestävyyttä kuin painekyllästyksellä. Tosin kovimmat ja ympäristölle haitallisemmat joskus viime vuosituhannen puolella käytetyt kyllästysaineet on jo jätetty pois ja nykyiset antavat hieman huonomman suojan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe