IS 2.8.2020 kovis

Anonyymi

Jos joku tarvitsee apua, voin auttaa.

41

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä ei taas tiedä joutuuko Tapion hippaleikin kohteeksi vai ei.

      • Anonyymi

        Enhän minä täällä vinkkejä anna. Jos joku haluaa spoilata omaa ratkontaansa pyytämällä jonkun kertomaan ratkaisusanat, senkun spoilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä täällä vinkkejä anna. Jos joku haluaa spoilata omaa ratkontaansa pyytämällä jonkun kertomaan ratkaisusanat, senkun spoilaa.

        Vinkkejä, joissa jää vielä omaakin pohdintaa, on paljon vaativampi tehtävä kuin antaa ratkaisusanat.
        Kiusaus minullakin oli kysyä ratkaisusanoja, mutta voitin kiusauksen. Luulen lopulta ratkoneeni tehtävän oikein, mutta oli siinä maanantaista töhän päivää asti virheitä. 100% varma en toki nytkään voi olla, vaikka kaikki luulen ymmärtäneeni.


    • Anonyymi

      Eikös kovisristikoiden ratkonnassa ideana ole oman pään vaivaaminen. Jos tarvitsee apua, niin eikös järkevänä ideana ole se, että saa sitä mahdollisimman vähän. Tavoitteena kai on itse oppia ristikoiden ratkontaa eikä olla vapaamatkustaja, jolle joku toinen ratkoo ristikon jos ei kokonaan niin ainakin suurelta osin valmiina.

      • Anonyymi

        Kovisten ratkonta on pelkkää tekniikkaa. Kun osaat nuo tekniikat ja netin käyttö on hallussa, niin täyttö sujuu.

        Esimerkki: vihje ”Pelin niminen”. Ei haeta Alias Miettistä vaan Fats Dominoa eli mennään vähän epäsuorasti.

        Toinen esimerkki: minie -> sama eli tavujen vsihto.

        Näitä kun osaa, niin ratkonta sujuu. Jos tekniikoita ei osaa, niin on täysin turha raapia päätä ja miettiä päiväkausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovisten ratkonta on pelkkää tekniikkaa. Kun osaat nuo tekniikat ja netin käyttö on hallussa, niin täyttö sujuu.

        Esimerkki: vihje ”Pelin niminen”. Ei haeta Alias Miettistä vaan Fats Dominoa eli mennään vähän epäsuorasti.

        Toinen esimerkki: minie -> sama eli tavujen vsihto.

        Näitä kun osaa, niin ratkonta sujuu. Jos tekniikoita ei osaa, niin on täysin turha raapia päätä ja miettiä päiväkausia.

        Eikö sitä tarkoituksena ristikokeskusteluissa ole hieman opastaa muita salohin. Siinä ei auta mitenkään vain se, että täräyttää vastauksen pöytään, jos sen jälkeen ei tiedä, miten vihje muodostuu.

        Jos vinkkaa siitä, miten vihje muodostuu, ratkoja voi itse keksiä vihjeen idean - ja hän voi oikeasti oppia ratkomaan. Siinä, että osaa vinkata oikealla tavalla, vaaditaan taitoa ja kärsivällisyyttä.

        Kuten olen tuonut esille, koviksissa on aivan liikaa oppimista. Ne on suunnattu aivan liian pienelle porukalle. Mirja Pihlajamäen ristikot ovat harvinainen poikkeus. Ne eivät vaadi kovisten opiskelua.

        Kuten tiedät, joitakin kikkoja en arvosta ollenkaan ainakaan siten, miten niitä yleensä käytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovisten ratkonta on pelkkää tekniikkaa. Kun osaat nuo tekniikat ja netin käyttö on hallussa, niin täyttö sujuu.

        Esimerkki: vihje ”Pelin niminen”. Ei haeta Alias Miettistä vaan Fats Dominoa eli mennään vähän epäsuorasti.

        Toinen esimerkki: minie -> sama eli tavujen vsihto.

        Näitä kun osaa, niin ratkonta sujuu. Jos tekniikoita ei osaa, niin on täysin turha raapia päätä ja miettiä päiväkausia.

        "Näitä kun osaa, niin ratkonta sujuu. Jos tekniikoita ei osaa, niin on täysin turha raapia päätä ja miettiä päiväkausia."

        Ihan noin yksinkertaista asia ei ole. Pitää kejsiä, mikä jekku missäkin tilanteessa on käytössä. Totta yleisesti on tekniikan osaamisen tarve.


    • Anonyymi

      En väitä olevani hyvä vinkkaaja. Itselläni asia on opettelua. Joskus sivuillani vieraillut nimimerkki "silppuri" on paras vinkkaaja, jonka tunnen. Hän on auttanut minua juuri oikealla tavalla. No hänen apuaan en enää ole vähään aikaan juuri tarvinnut - joitakin pikku mokia hän olisi voinut korjata. Harmi, että menetin niin hyvän vinkkaajan.

      • Anonyymi

        Nämä anonyyminä kirjoitetut Tapion viestit ovat juuri sitä hänen arvostelemaansa toisten mielipiteiden jyräämistä, jota hän niin kovasti pääpalstalla inhosi. Aika erikoista käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä anonyyminä kirjoitetut Tapion viestit ovat juuri sitä hänen arvostelemaansa toisten mielipiteiden jyräämistä, jota hän niin kovasti pääpalstalla inhosi. Aika erikoista käytöstä.

        No se ei ole tarkoitukseni. Kerroin vain oman näkökulmani ja sen, miten itse haluan toimia.

        Toisten näkökulmien jyrääminen on kyllä minun suhteen myös minua vastaan. Jos nimittää tapaani "hippaleikiksi", eikö sen tarkoituksena ole halventaa toisen tyyli niin, että toinen lopettaa tyylinsä. Tällainen on taatusti luokiteltavissa jyräämispyrkimykseksi!

        "Esimerkki: vihje ”Pelin niminen”. Ei haeta Alias Miettistä vaan Fats Dominoa eli mennään vähän epäsuorasti."

        Tuota vihjettä pidän hyvänä. Se ei ole mikään halpamainen jekku, jota pitäisi opiskella. Kyseessä on oivallusta kysyvä vihje.

        Jekkujakin arvostan, jos niissä on hienovarainen vinkki. Näin ne eivät kuulu sisäpiirin opiskeluaineistoon. Minulla on runsaasti sisäpiirin opiskeluaineistoa - sen määrä itsessään kertoo jotain.


    • Anonyymi

      Kyllä. Kuva jossa alasimet. Hieno tauko. Sinkoutuen ja sopien.

      • Anonyymi

        Alasinpinnat, aselepo, kipunat ja klausuulit. Toisaalla kysytyt: tiitu ja rautia. Toisaalla taidetaan rajoittaa kirjoitteluani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alasinpinnat, aselepo, kipunat ja klausuulit. Toisaalla kysytyt: tiitu ja rautia. Toisaalla taidetaan rajoittaa kirjoitteluani.

        Todella isot kiitokset osaltani sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alasinpinnat, aselepo, kipunat ja klausuulit. Toisaalla kysytyt: tiitu ja rautia. Toisaalla taidetaan rajoittaa kirjoitteluani.

        En usko, että rajoittamisesta on kyse vaan sivun toimivuus vaan alkaa heiketä. Jossakin vaiheessa kyseinen paikka on pakko hylätä tpimivuusongelmien vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että rajoittamisesta on kyse vaan sivun toimivuus vaan alkaa heiketä. Jossakin vaiheessa kyseinen paikka on pakko hylätä tpimivuusongelmien vuoksi.

        Mulla on koko ajan tunnin spammisuoja päällä. Rajoittavat jostain syystä kirjoitteluani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on koko ajan tunnin spammisuoja päällä. Rajoittavat jostain syystä kirjoitteluani.

        Minulla aiheutti Chrome sen? Vaihdoin selainta niin ei herjannut tuota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla aiheutti Chrome sen? Vaihdoin selainta niin ei herjannut tuota?

        Jos spämmisuoja on jokin lusäosa, ehkä noterasi selaimen lisäosan. Estövöt ainakin kirjoittelun McAfeen VPN:llä.


    • Anonyymi

      Huippu, sumuttavaa, ahar alles. Tosi vaikee

      • Anonyymi

        Taituri, itsepetos, ilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taituri, itsepetos, ilet.

        Mikähän sen ilet idea on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sen ilet idea on?

        Samaa kysyn minäkin? . Ei ole ihan helppo ristikko, ei kyllä hyväkään vaikka oisin läpikirjoittanut.


    • Anonyymi

      Vaikka täältä nyt lähtee kommennteja tavalla, jota on vaikea ymmärtää, tämä nyt on mielestäni paras paikka, jos haluaa antaa heti ratkaisusanan.

      Se viitattu "toisaalla" parasta ennen -päivä on jo mennyt.

    • Anonyymi

      Jauhonsa likaantuneina sekä myös kuva jossa siltä. Näihin jos apua saisi.

      • Anonyymi

        Siis silta oli sana


      • Anonyymi

        Fuskaavat ja tietaso.


    • Anonyymi

      Ei etene. Pojallinen/korvessa/avaruuspuku/sekä keralla jeesaisi aivoja

      • Anonyymi

        Kissala, paatsama, kuumaasti, jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissala, paatsama, kuumaasti, jakaa.

        Kuumaasto piti sanomani.


    • Anonyymi

      Usein nähty? JA -ILA

      • Anonyymi

        Taas, ahto


    • Anonyymi

      Etsauksesta ja toinen vanheneviakin. Aamuhämäräkin sen peitossa?

      • Anonyymi

        Taisin saada nämä sanat kuitenkin. Pääkuvatekstit melkein kasassa mutta ihan järkevää kokonaisuutta ei synny. Jotain väärin.


    • Anonyymi

      Nyt apuja. Aamuhämärissä, muuntaen usko, äisiöt. Se kohta vain avoinna

      • Anonyymi

        Oisko toi viimeinen tenut.


    • Anonyymi

      Onko oikein. Vipernosturimaisema? Toinen haastaa..kerrostalo?????ksen

      • Anonyymi

        Ei viper, mutta loppu on oikein.

        Tuo kerrostalo* on kyllä tosi haastava. Sen verran annan vinkkejä, että minua harhautti lauseen eka sana. Kyse ei ole sosiaalisesta asuntotuotannosta vaan markkinahenkisestä asuntotuotannosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei viper, mutta loppu on oikein.

        Tuo kerrostalo* on kyllä tosi haastava. Sen verran annan vinkkejä, että minua harhautti lauseen eka sana. Kyse ei ole sosiaalisesta asuntotuotannosta vaan markkinahenkisestä asuntotuotannosta.

        Supernos... on oikea sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Supernos... on oikea sana.

        Kiitos kiitos paljon. Yläkertaan apuja. Muuttaa sankarin, etsauksesta, muuntaen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kiitos paljon. Yläkertaan apuja. Muuttaa sankarin, etsauksesta, muuntaen usko.

        Antisankari. Muita en enää muisra.


    • Voisin näihin loppuihin auttaa chatissa. Täällä olen hieman anonyymisti auttanut.

    • Anonyymi

      Kiitos Tapsa vinkeistä kiitos täälläkin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1696
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1196
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1183
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1076
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1007
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      874
    Aihe