Sovinismi elää ja voi hyvin. Vaikka olisi minkälainen mies, niin aina se naista parempi on.
Mietipas omaa suhtautumistasi.
Mies on mies ja nainen on heikompi astia
69
292
Vastaukset
Minä olen paljon enemmän Sovinisti kuin Feministi.
Olenhan puhdas Hetero.
H.- Anonyymi
Vielä kansakoulussa, keskikoulussa ja lukiossakin ja opiskeluaikanakin olimme tytöt ja pojat samanarvoisia. Mutta nyt kun Riemuylioppilasjuhlia vietimme, niin meidän luokan pojista oli monista kehkeytynyt ylpeä sovinisti. Olivat useat naimisissa olevat luokkatoverimiehet valmiita uskottomuuteen kouluaikaisen ihastuksen kanssa.
Niinhän sanotaan, että nuorena oli tytöt vahvoilla parisuhdemarkkinoilla mutta ikääntyneenä vaihtuu ja miehet ovat vahvoilla, Miehiä on vähän elossa ja vapailla markkinoilla. Meidän ikäisiä yksinäisiä naisia, leskiä ja eronneita tai ikäneitoja on paaaljon. - Anonyymi
Nainen on fysiologisesti huomattavasti miestä vahvempi, kestää enemmän kylmää säteilyä jne
Muutama minuutti sitten suomifilmin jälkeen televisiossa esitettiin tavanomaisia dokumenttifilmejä, nyt lasten potkulauta- lastenvaunutyöntökilpailu Tampereella 1953, jossa tyttöjen palkinnot jakoi 1952 Oslon kultamitalityttö joka eli melkein 100-vuotiaaksi, lehti tänään Kuntalaisaloite: Patsas Lydia Wideman-Lehtoselle Mänttä-Vilppulaan
Mänttäläinen Harri Mäkinen on tehnyt kuntalaisaloitteen Vilppulassa syntyneen Lydia Wideman-Lehtosen (1920–2019) muistopatsaan saamiseksi Mänttä-Vilppulaan - Anonyymi
Riippuu paljon yksilöittäin, ei kokonaisuutena.
Jos miehet olisivat joutuneet kantamaan sisällään uutta ihmisenalkua ja synnyttämään lapsia niin olisimme kuolleet sukupuuttoon miljoonia vuosia sitten.
Se siitä "vahvemmasta astiasta"- Anonyymi
Jos jos ei ois, niin lehmäkin lentäis.
- Anonyymi
Silloin miehellä olisi oltava vittu ja naisella mulokku.
- Anonyymi
Se synnyttää, jolla on siihen sopivat elimet. Synnytys on niin lyhyt hetki, kyllä sen kestää. Naiset eivät ole joutuneet sotimaan rintamalla, käymään armeijaa, tekemään raskaita töitä tukkimetsässä jne. Kyllä nainen pääsee helpommalla.
- Anonyymi
Jos naiset olisivat joutuneet sotimaan ja sen jälkeen ansaitsemaan perheen toimeentulon, niin olisimme kuolleet nälkään jo ennen Suomen itsenäisyyttä.
"""... olisivat joutuneet kantamaan sisällään uutta ihmisenalkua ja synnyttämään lapsia ..."""
Joutuneet?
Miksi sinä jouduit, jos et halunnut? Vai tosiaan, katolilaisillahan taitaa ehkäisy olla kiellettyä.
Minä en joutunut vaan sain kantaa sisälläni uutta ihmisenalkua. Elämäni parhaimpia kokemuksia kumpikin raskaus ja synnytys.Tellukka kirjoitti:
"""... olisivat joutuneet kantamaan sisällään uutta ihmisenalkua ja synnyttämään lapsia ..."""
Joutuneet?
Miksi sinä jouduit, jos et halunnut? Vai tosiaan, katolilaisillahan taitaa ehkäisy olla kiellettyä.
Minä en joutunut vaan sain kantaa sisälläni uutta ihmisenalkua. Elämäni parhaimpia kokemuksia kumpikin raskaus ja synnytys.Jos se miesten kohdalla olisi joutumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se synnyttää, jolla on siihen sopivat elimet. Synnytys on niin lyhyt hetki, kyllä sen kestää. Naiset eivät ole joutuneet sotimaan rintamalla, käymään armeijaa, tekemään raskaita töitä tukkimetsässä jne. Kyllä nainen pääsee helpommalla.
Anteeksi unohdimmeko lottien osuuden rintamalla ???
- Anonyymi
Otsikkosi sisältää itsestään selvän totuuden!
Eipä tuota tarvitse enempää edes kommentoida! - Anonyymi
Miehen jaksettava kun nainen on lahnana.
- Anonyymi
Mies on jumalan lahja ihmiskunnalle.
Nainen puolestaan on Pirun keksintö.- Anonyymi
:D
Näinhän se on ollut ja on oleva.
Nainen vietteli miehen käärmeen kanssa ja jouduttiin pois paratiisista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:D
Näinhän se on ollut ja on oleva.
Nainen vietteli miehen käärmeen kanssa ja jouduttiin pois paratiisista.Kyllä niitä vahvuuksia ja heikkouksia on molemmissa, ja nyt puhun miehestä ja naisesta enkä mistään aakkos-olennoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä vahvuuksia ja heikkouksia on molemmissa, ja nyt puhun miehestä ja naisesta enkä mistään aakkos-olennoista.
Nii-in, tarkoitat varmaan, että jos puhutaan ihmisistä, joita ei ole jaettu miehiin ja naisiin, vaan jotka ovat ensisijaisesti ihmisiä. Molemmissa sukupuoliryhmissä on sekä heikkoja että vahvoja tyyppejä, sekä fyysisesti että henkisesti joko tai. - Nm. Jos mieähet ovat
- Anonyymi
Vaimoni on käyttäytynyt otsikon mukaisesti yli 50 vuotta ja minusta se on ollut täysin luonnollista!
Olen aika vahva. Kriisitilanteessa parhaimmillani vaikka itse sanonkin.
Moni turvautuu minuun jos omat keinot loppuu.
Tämä ei ole itseni kannalta ollenkaan hyvä, en oikein osaa olla heikko.
Kai sekin vaikuttaa kun on esikoinen ja ainoa tytär, joutui hyvin nuorena ottamaan vastuuta.
Silloin tyttäriltä vaadittiin enemmän kuin pojilta, ainakin meillä.
Vahvuus ei ole kiinni sukupuolesta, on hemmoteltuja, heikkoja miehiä ja naisia.
En katso miehiä ylöspäin, vaan samalta korkeudelta.
Vielä edellinen sukupolvi piti miestä ehdottomana perheen päänä, ainakin moni tuntemani perhe.
Mies väheksyi naista, mitenhän olisi käynyt jos olisi jäänyt ilman passaajaa kun ei osannut edes kahvia keittää.Minäkin olen joutunut tai saanut, miten sen ottaa, vetämään sekä perheenpään että huolehtivaisen äidin sterotypioita suurimman osan elämääni, ja en ole katsonut sitä taakaksi, vaikka ei se aina ihan kevyttäkään ole ollut. Olen kouluttanut lapset, elättänyt perheen ja kukaan ei ole kuollut nälkään. Jos minulta olisi vaadittu sitä, olisin varmaan lähtenyt sotaankin kotiani ja perhettäni puolustamaan. Ainoa asia jossa tunnustan olevani hieman heikompi miestä on silkka lihasvoima. Ja että en juokse ihan yhtä lujaa.
Aloitushan on pelkkä provo. Ja suuri osa vastauksista myös.
(sama Paloma mutta Chromella näkyy vanha kirjaus olevan voimassa. Edgellä ei näy palstasta muuta kuin valkoinen sivu.)- Anonyymi
Minäkin olen joutunut tai saanut, miten sen ottaa, vetämään sekä perheenpään että huolehtivaisen äidin sterotypioita suurimman osan elämääni, ja en ole katsonut sitä taakaksi, vaikka ei se aina ihan kevyttäkään ole ollut. Olen kouluttanut lapset, elättänyt perheen ja kukaan ei ole kuollut nälkään. Jos minulta olisi vaadittu sitä, olisin varmaan lähtenyt sotaankin kotiani ja perhettäni puolustamaan. Ainoa asia jossa tunnustan olevani hieman heikompi miestä on silkka lihasvoima. Ja että en juokse ihan yhtä lujaa.
(sama Paloma mutta Chromella näkyy vanha kirjaus olevan voimassa. Edgellä ei näy palstasta muuta kuin valkoinen sivu.) - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin olen joutunut tai saanut, miten sen ottaa, vetämään sekä perheenpään että huolehtivaisen äidin sterotypioita suurimman osan elämääni, ja en ole katsonut sitä taakaksi, vaikka ei se aina ihan kevyttäkään ole ollut. Olen kouluttanut lapset, elättänyt perheen ja kukaan ei ole kuollut nälkään. Jos minulta olisi vaadittu sitä, olisin varmaan lähtenyt sotaankin kotiani ja perhettäni puolustamaan. Ainoa asia jossa tunnustan olevani hieman heikompi miestä on silkka lihasvoima. Ja että en juokse ihan yhtä lujaa.
(sama Paloma mutta Chromella näkyy vanha kirjaus olevan voimassa. Edgellä ei näy palstasta muuta kuin valkoinen sivu.)Jos olisit saanut valita, et varmaankaan olisi halunnut yksinhuoltajan osaa, vaikka olet korvannut sekä isän että äidin. Yhteiskunta huolehtii kyllä kahden huoltajan lastenkin koulutuksesta, miten se nyt yksin sinulle lankesi? Vai kävivätkö kalliita yksityiskouluja? Ainakin Ruotsissa yhteiskunta on kiitettävästi tukenut yksinhuoltajia.
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit saanut valita, et varmaankaan olisi halunnut yksinhuoltajan osaa, vaikka olet korvannut sekä isän että äidin. Yhteiskunta huolehtii kyllä kahden huoltajan lastenkin koulutuksesta, miten se nyt yksin sinulle lankesi? Vai kävivätkö kalliita yksityiskouluja? Ainakin Ruotsissa yhteiskunta on kiitettävästi tukenut yksinhuoltajia.
Leskeys on harvoin oma valinta ja kun lapset ovat vielä pieniä (omani olivat 6 ja 7-vuotiaita) niin ellei satu olemaan hyvätuloinen ammatti tai varakas perhe tukena niin ei ole koskaan helppoa, vaikka yhteiskuntakin tulisi vastaan, mitä ei USA:ssa tapahtunut, Vasta Ruotsiin muutettuamme olen saanut tukea leskieläkkeen ja lapsieläkkeen muodossa, mutta rahallinen puoli ei ole ollut se mikä on ollut mielestäni vaikeinta, vaan se kahden roolin veto. Olen aina sanonut että olen ollut mielestäni hyvä äiti, mutta huomattavasti vajaavaisempi isänä. Ainoa mitä voin sanoa on että olen tehnyt parhaani, kykyjeni mukaan. Mutta että olisin heikompi astia?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
(sama Paloma mutta Chromella näkyy vanha kirjaus olevan voimassa. Edgellä ei näy palstasta muuta kuin valkoinen sivu.)Kuules Paloma.se01, aloitus ei ole provo!!!!
Minä sen ihan tosissani kirjoitin.
Eikä kevyesti kirjoitetut vastaukset ole mielestäni provoja. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Leskeys on harvoin oma valinta ja kun lapset ovat vielä pieniä (omani olivat 6 ja 7-vuotiaita) niin ellei satu olemaan hyvätuloinen ammatti tai varakas perhe tukena niin ei ole koskaan helppoa, vaikka yhteiskuntakin tulisi vastaan, mitä ei USA:ssa tapahtunut, Vasta Ruotsiin muutettuamme olen saanut tukea leskieläkkeen ja lapsieläkkeen muodossa, mutta rahallinen puoli ei ole ollut se mikä on ollut mielestäni vaikeinta, vaan se kahden roolin veto. Olen aina sanonut että olen ollut mielestäni hyvä äiti, mutta huomattavasti vajaavaisempi isänä. Ainoa mitä voin sanoa on että olen tehnyt parhaani, kykyjeni mukaan. Mutta että olisin heikompi astia?
Etkö tuon vertaa ymmärrä symboliikkaa ja metaforia? Astia on ihmisissä se ulkoinen kuori, jonka juuri myönsit naisilla olevan heikompi. Lihasvoima ja nopeus esimerkiksi. Mutta kun et tajua näin yksinkertaista vertauskuvaa! Pääsitpä taas kehumaan miten lujilla olet ollut ja miten sankarillisesti ilman apua selvinnyt.
Anonyymi kirjoitti:
Kuules Paloma.se01, aloitus ei ole provo!!!!
Minä sen ihan tosissani kirjoitin.
Eikä kevyesti kirjoitetut vastaukset ole mielestäni provoja.Aivan kuin olisin tullut johonkin rinnakkaistodellisuuteen, parallel universe, jossa musta onkin valkoista ja valkoinen mustaa.
Ei kai todellisuudessa kukaan ajattele näin?
Ymmärrän kyllä atavistisen heikkouden miehissä joka laahaa aikajanaa taaksepäin, mutta että keskiaikaan saakka?Anonyymi kirjoitti:
Etkö tuon vertaa ymmärrä symboliikkaa ja metaforia? Astia on ihmisissä se ulkoinen kuori, jonka juuri myönsit naisilla olevan heikompi. Lihasvoima ja nopeus esimerkiksi. Mutta kun et tajua näin yksinkertaista vertauskuvaa! Pääsitpä taas kehumaan miten lujilla olet ollut ja miten sankarillisesti ilman apua selvinnyt.
Et itse tajua metaforia ja symboliikkaa. Naisen symboli, ei ainoastaan hänen ulkoisen olemuksensa) on aina ollut astia, ruukku, malja. Eikä se tarkoita ulkoista tai fyysistä haurautta tai särkyvyyttä.
En minä ole ollut mitenkään sankarillinen, ainoastaan osoittanut sellaista sisukkuutta, kestävyyttä, voimakkuutta mikä on tyypillistä naisissa noin yleensä.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Et itse tajua metaforia ja symboliikkaa. Naisen symboli, ei ainoastaan hänen ulkoisen olemuksensa) on aina ollut astia, ruukku, malja. Eikä se tarkoita ulkoista tai fyysistä haurautta tai särkyvyyttä.
En minä ole ollut mitenkään sankarillinen, ainoastaan osoittanut sellaista sisukkuutta, kestävyyttä, voimakkuutta mikä on tyypillistä naisissa noin yleensä.Nainen on heikompi astia, mies vahvempi...mikä? Astia tietysti. Astioita tässä vertaillaan, miestä ja naista, ei kahta naista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nainen on heikompi astia, mies vahvempi...mikä? Astia tietysti. Astioita tässä vertaillaan, miestä ja naista, ei kahta naista!
Juuri noin se on. Paloma joutuu taas myöntämään , että on väärässä.
Edesmennyt naisystäväni keitti iltoisin teeveden minulle valmiiksi. Aamulla ei tarvinnut kuin lämmittää se.
TimoPohjanmaalta kirjoitti:
Edesmennyt naisystäväni keitti iltoisin teeveden minulle valmiiksi. Aamulla ei tarvinnut kuin lämmittää se.
Hän on ollut hyvä ja huomaavainen vaimo :D
- Anonyymi
Sen verta useasti olen miehen voittanut älyä vaativassa kilpailussa/työssä, että kukaan ei saa minua uskomaan miehen olevan parempi. Ero meissä on siinä, että miehet huutelevat erinomaisuuttaan ja naiset usein vain kokevat oman hyvyytensä ilman tarvetta vahvistaa sitä muiden kautta.
Ensimmäinen lause aloituksessa on vissiin totta, muu onkin sitten täyttä huuhaata.
Minä en ainakaan ole koskaan tarvinnut miestä, kuin huvikseni. (hih)- Anonyymi
Missä on ja missä ei - parempi.
Erilaisia olemme - mutta kumpaakin erilaisuutta tarvitaan.
Ei muuta kuin toinen toistamme tukien eteenpäin. - Anonyymi
Minä olen tyytyväinen tähän luonnon mukaiseen järjestykseen tekemisistä ja vastuista.
Olen aina tukenut miestäni hänen ponnisteluissaan velvollisuuksiensa täyttämisessä.
Minun olemistani tai tekemisiäni ei ole koskaan rajoitettu ja luottamus kaikessa on ollut ehdoton.
Kumpikaan meistä ei ole koskaan sanellut mitään. Molemmilla on ollut, ja on edelleenkin mielitekoja jotka on aina soviteltu silloin kun ne eivät ole sopineet yhteen.
Viime kädessä vastuu kaikesta on ollut miehelläni.
Roolileikki miesten ja naisten töistä ei ole ollut meidän peliämme. Vuosikaudet hoidin sekä, että työt. Nyt eläkevuosina mieheni on hoitanut valtaosan "sekä, että" töistä.
Vaikka tulomme olivat erittäin eri tasoiset niin senkin alueen suhteen punnukset ovat olleet tasan.
Minusta tämä vanhanaikainen käsitys sukupuolten erilaisuudesta sopii nykypäiväänkin. - Anonyymi
Kyllä useammassa perheessä Suomessa nainen on perheen pää ja määrää. Mies tekee niinkuin nainen käskee.
- Anonyymi
Yleensä fyysisesti näin onkin, mutta nainen on vahvempi tai sitkeämpi henkisesti.
Joku sanoi että sota aikaan olisi kuolt u nälkään ilman miehiä, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Pirre- Anonyymi
Sota-aikaan naiset tekivät työtnkotirintamalla ja turvasivat ruuan koko kansalle, myös rintamalla taisteleville. Sitä ei kukaan kyseenalaista. Mutta miehet takasivat hengellään ja terveydellään itsenäisyyden. Se on suurinta vahvuutta. Miehemme eivät luikkineet karkuun, kuten monista maista tehdään. Naiset ja lapset jätetään sodan jalkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sota-aikaan naiset tekivät työtnkotirintamalla ja turvasivat ruuan koko kansalle, myös rintamalla taisteleville. Sitä ei kukaan kyseenalaista. Mutta miehet takasivat hengellään ja terveydellään itsenäisyyden. Se on suurinta vahvuutta. Miehemme eivät luikkineet karkuun, kuten monista maista tehdään. Naiset ja lapset jätetään sodan jalkoihin.
" Se on suurinta vahvuutta. " Liian monen 'vahvan' mielenterveys jäi sotatantereelle, jotta voisitko tuulettaa vanhat jargonit vintiltäsi. - Nm. Läpytkin pois ohimoilta
On se hyvä, että huumori kukkii vielä aloittajalla. Mietipäs eläinmaailmaa. Urokset lähinnä taistelevat keskenään naaraiden suosiosta. Naaraat hoitavat kaiken muun.
Näin niin kuin yleistettynä. Poikkeuksia on toki, ihan kuin ihmiskunnassakin. Tosin olen sitä mieltä, että ihminenkin kuuluu ihan eläinkuntaan. Taikauskovaiset nyt ovat mielestäni ihan vapaita kuvittelemaan mitä haluavat.
Itsekin uskon joulupukkiin ja maahisiin sekä saunatonttuihin.- Anonyymi
TimoPohjanmaalta "Mietipäs eläinmaailmaa. Urokset lähinnä taistelevat keskenään naaraiden suosiosta. Naaraat hoitavat kaiken muun."
Alfamiehet käyttäytyvät kuin eläimet.
Beetamiehet, Gammamiehet, Deltamiehet ja varsinkin Oomegamiehet omaavat isompien aivojensa ansiosta ihmismäisiä, inhimillisiä piirteitä ja tunteita kuten naisestaan ja lapsistaan huolehtimisen ja elinikäisen parisuhteen.
Saatte miehet olla hyvillänne, ettette ole syntyneet ampiaisiksi, sillä niistä uros kuolee parittelun jälkeen.
Se on sitten tehtävänsä suorittanut ja olisi enää pelkkä turhake.- Anonyymi
Kyllä moni mies on muutenkin turhake.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä moni mies on muutenkin turhake.
Monella taitaa olla tosi tarpeellinen, kun vielä yli 60-kymppisenäkin ottaa riesakseen miehen. :) (siis tarkoitan yhdessä asumista)
- Anonyymi
Naisella on yleensä herkempi vaisto ja hän lukee helpommin ihmisiä ja erilaisia ilmapiirejä ....eli nainen on herkempi usein ...enemmän kuin mies joka on suoraviivaisempi ja ajattelee myös niin....
mimmimum-..mi Minä olen sillä lailla vahvempi astia, painan enemmän kuin mies.
- Anonyymi
Minulle tasa-arvo ihmisenä on aina ollut itsestäänselvä asia.
En ole kokenut itseäni heikommaksi astiaksi, jota mitataan
täälläkin kummallisilla mittareilla.
Eiköhän tasa-arvo ilmene aivoissa eikä hauiksessa tai housuissa ? - Anonyymi
Nuorena aviomiehenä ja käytännössä vaimoni elättäjänä olin 70-luvun alkuvuosina alisteisessa asemassa koska palkkani meni vaimoni pankkitilille.
Voiko terve mies enää surkeampaan jamaanajautua?- Anonyymi
Voi. EVP.
- Anonyymi
Aikansa elänyt aihe, josta on intetty aiemminkin.
- Anonyymi
"Aikansa elänyt aihe" se on tälle vuosituhannelle mielenpuolellaankin siirtyneille, tätä päivää ja aikaa eläville, tasa-arvoa kannattaville. Heille, jotka ovat jämähtäneet menneeseen ja elävät mielen puolellaan vielä pimeää keskiaikaa mieäs on yhä se parempi. Ja vain sen takia, että housuissa on pippeli. - Nm. Mitä on korvain väliss'
Mies on mies ja nainen nainen,
mutta tuo aloituksen astiastoon liittyvä väittämä lienee Raamatusta,
ei se pidä paikkaansa.
Olen lapsuuteni kasvanut lapsilaumassa, jossa oli poikia ja minä ainoa tyttö,
tasavertaisena silloin kaikkia kohdeltiin, ei koskaan tyttöä päästetty vähemmällä kuin poikia.
En silloin ollut heikompi astia, enkä sen jälkeenkään.
Aikuisena vasta tuli eroja ja nekin johtuivat fysiikasta, en pärjännyt kaksimetrisille.
Ehkä se sovinismi kumpuaa jo kotoa, miten vanhemmat suhtautuvat toisiinsa ja miten he kohtelevat lapsiaan.
Tasa-arvoon olen elämässäni tottunut.- Anonyymi
Tasa-arvo ei ole tasapäistämistä. Kultakin voi vaatia hänen edellytystensä mukaan.
- Anonyymi
Seksin kiinnostavuus vanhemman naisen silmin:
https://www.kaleva.fi/sarjakuvat/fingerpori - Anonyymi
Tapaus toukokuulta vuosi sitten. Tästä haluaidin leidien mielipiteen, en jaksa suomentaa mutta maailman rakastetuin
https://metro.co.uk/2019/05/27/man-dies-becoming-separated-family-radio-1s-big-weekend-9699590/
hyväsydämisin, ulospäinsuuntautunut englantilainen kaveri, isä Paul (kaikki julkaistaan Englannissa) baarinomistaja Benidormissa, kiva juhlailta, tanssia, sukulaiset ympärillä, suunniteltuja matkoja edessä, sunnuntai-ilta. Hetkeksi erossa kavereista/suvussa juhlapaikalla. Itsari. 23 vuotiaan paineet. Kaikki julkaistaan eli voi analysoida. Suomessa eliitti pimittää kaiken kuin Venäjällä. Alkakaa vaatia vapautta tietoon Suomessa, muuten eliitti murskaa teidät
No leidit, Tellukka, Ploma ...miesten ja poikien tuntijat, mistä näitä tulee paineita?En minä ole asiantuntija.
Artikkelin mukaan hän oli ulospäin suuntautunut, iloinen ja tasapainoinen mies.
Sitten hän yht'äkkiä päätti lakata olemasta.
Miksi, kukaan ei tiedä vastausta.
- Anonyymi
Ilman miestä ei olisi naistakaan.
- Anonyymi
Lähinnä vihreän ja vasliiton postmodernin maailmankuvan mukaan voi. Siellä sukupuoli on sosiaalinen konstruktio jonka jokainen voi valita tai olla siltä väliltä. Myös mies voi synnytää googlaa
Otava mies synnyttää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä vihreän ja vasliiton postmodernin maailmankuvan mukaan voi. Siellä sukupuoli on sosiaalinen konstruktio jonka jokainen voi valita tai olla siltä väliltä. Myös mies voi synnytää googlaa
Otava mies synnyttäämutta eikös silti vielä tarvita siittiö ja munasolu?
Anonyymi kirjoitti:
Otava mies synnyttääEn osaa tätä edes selittää muuten kuin vertaamalla että täällä meillä monet, etenkin nuoremman polven vasemmistolaiset, katsovat että sukupuolirooli ja sukupuolinen identiteetti on sosiaalinen konstruktio, mutta biologinen sukupuoli on se mikä se on. Sitä ei voi valita. Ihmisellä voi olla biologinen sukupuoli eri kuin sosiaalinen sukupuoli.
On olemassa miehiä jotka ovat syntyneet naiseksi, naisia, jotka ovat syntyneet miehiksi, tai sitten ovat samalla kertaa molempia, tai sitten ovat ei-binäärejä, tai sitten ovat ...joka päivä luen uusista nimityksistä ja termeistä.
Elikkä vanhan sananlaskun mukaan "kaikkea mahdollista Luojamme viiniköynnöksessä".
Puutun vielä ihan ohimennen vain tuohon ilmeisen sarkastiseen aloitukseen sovinismista: aloittaja puhuu sukupuolisovinismista, mutta yhtä hyvin sovinismi voisi olla kansallissovinismia.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En osaa tätä edes selittää muuten kuin vertaamalla että täällä meillä monet, etenkin nuoremman polven vasemmistolaiset, katsovat että sukupuolirooli ja sukupuolinen identiteetti on sosiaalinen konstruktio, mutta biologinen sukupuoli on se mikä se on. Sitä ei voi valita. Ihmisellä voi olla biologinen sukupuoli eri kuin sosiaalinen sukupuoli.
On olemassa miehiä jotka ovat syntyneet naiseksi, naisia, jotka ovat syntyneet miehiksi, tai sitten ovat samalla kertaa molempia, tai sitten ovat ei-binäärejä, tai sitten ovat ...joka päivä luen uusista nimityksistä ja termeistä.
Elikkä vanhan sananlaskun mukaan "kaikkea mahdollista Luojamme viiniköynnöksessä".
Puutun vielä ihan ohimennen vain tuohon ilmeisen sarkastiseen aloitukseen sovinismista: aloittaja puhuu sukupuolisovinismista, mutta yhtä hyvin sovinismi voisi olla kansallissovinismia.Tuohon on hyvä todeta, että Räsänen puhuu asiaa Pridestä, ja mitä sen ympärillä touhutaan transuineen.
- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
En osaa tätä edes selittää muuten kuin vertaamalla että täällä meillä monet, etenkin nuoremman polven vasemmistolaiset, katsovat että sukupuolirooli ja sukupuolinen identiteetti on sosiaalinen konstruktio, mutta biologinen sukupuoli on se mikä se on. Sitä ei voi valita. Ihmisellä voi olla biologinen sukupuoli eri kuin sosiaalinen sukupuoli.
Puutun vielä ihan ohimennen vain tuohon ilmeisen sarkastiseen aloitukseen sovinismista: aloittaja puhuu sukupuolisovinismista, mutta yhtä hyvin sovinismi voisi olla kansallissovinismia.Puutu nyt ihan kunnolla, pääset suomalaisia miehiä haukkumaan!
Anonyymi kirjoitti:
Puutu nyt ihan kunnolla, pääset suomalaisia miehiä haukkumaan!
:))
Miksi minä "haukkuisin" omiani, kun ainoastaan haluan välillä heitä lempeästi arvostella. Mieheni on suomalainen, isäni ja veljeni, koko sukuni suomalaisia miehiä (ja naisia) vahvuuksineen ja heikkouksineen, mutta sovinismiin en lähde mukaan.
- Anonyymi
Selosta nyt sitten, mitä se kansallissovinismi on , miten se ilmenee ja ketkä siihen syyllistyy suomalaisten lisäksi?1
" Sovinistisesti ajatteleva taas katsoo, että hänen maansa ja valtionsa on aina oikeassa ja kaikki muut maat ovat huonompia kuin hänen omansa" (kertoo wiki, joka on selkästi parempi määrittelemään asipita kuin minä)
Kansallisuuskiihkoilu on sovinismia missä tahansa maassa harjoitettuna.- Anonyymi
Paloma01 kirjoitti:
" Sovinistisesti ajatteleva taas katsoo, että hänen maansa ja valtionsa on aina oikeassa ja kaikki muut maat ovat huonompia kuin hänen omansa" (kertoo wiki, joka on selkästi parempi määrittelemään asipita kuin minä)
Kansallisuuskiihkoilu on sovinismia missä tahansa maassa harjoitettuna.Kansalliskiihkoilu ja ylpeys on oikein hyvä asia. Mutta eiköhän sekin Euroopan maista hävinne, jahka kaikki naisemme mustiin kaapuihin pukeutuvat, jonkunlaista "tasapäistämistä" sekin.
Ja tuota edistetään suurella innolla, femiinististen hallitusten toimesta.
Vähäistä on viisaus ja kokemus, kuten myöskin tieto näköjään päättäjillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansalliskiihkoilu ja ylpeys on oikein hyvä asia. Mutta eiköhän sekin Euroopan maista hävinne, jahka kaikki naisemme mustiin kaapuihin pukeutuvat, jonkunlaista "tasapäistämistä" sekin.
Ja tuota edistetään suurella innolla, femiinististen hallitusten toimesta.
Vähäistä on viisaus ja kokemus, kuten myöskin tieto näköjään päättäjillä.Siinäpä haihtuu pukeutumishuolet. Ei tarvitse miettiä mitä viestittää vaatteillaan. Suvakkien toiveuni toteutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä haihtuu pukeutumishuolet. Ei tarvitse miettiä mitä viestittää vaatteillaan. Suvakkien toiveuni toteutuu.
Niin, ja se lopullinen "tasa-arvo" toteutuu samalla - no sitähän ovat olleet vailla hinkuessaan
musuleita Eurooppa täyteen. Muslimimieshän on todellakin tasa-arvon täydellistymä kohdellessaan aasiaan ja naistaan tasa-arvoisesti...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522253Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121429Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m641219- 851119
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912