Emme sittenkään ole yksin, vaikka niin on kuviteltu.
Eikä tuo Venus-planeetta varmasti ole ainoa paikka, missä on tai on ollut elämää.
Tieteen kuvalehdessä oli kiinnostava tieto:
Jos jokainen tähti olisi hiekanjyvänen, niin poimimalla yhden jyvän sekunnissa yötä päivää, viimeinen jyvänen osuisi käteen vasta 10000 vuoden kuluttua.
Sopii laskeskella elämän mahdollisuuksia koko avaruuden kannalta.
Venuksesta on löydetty elämän merkkejä
49
51
Vastaukset
- Anonyymi
Esko Valtaoja mieltä elämää mahdollisesti joka puolella.
Ei pidä ihmetellä jos seinän takaa joku kaipaa hiljaisuutta.
Pertikki- Anonyymi
👍👍👍🤣🤣🤣
- Anonyymi
Valtaoja on tähtitieilijä ei tiedä elämän edellytyksistä eikä paljon tähdistäkään koska ei töissä Nasassa
- Anonyymi
Pätevimmät tähtieteilijät löytyy muualta kuin Nasasta, esimerkiksi yliopistoista joissa todella tutkitaan tähtitiedettä ja tieteellisesti universumia, Kosmologia on tieteen ala joka tutkii myös maailmankaikkeutta.
Esko Valtaoja avaruustähtitieteen professori.
Kirjoittanut useita alan kirjoja ja tietokirjallisuuden Finlandia palkinto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pätevimmät tähtieteilijät löytyy muualta kuin Nasasta, esimerkiksi yliopistoista joissa todella tutkitaan tähtitiedettä ja tieteellisesti universumia, Kosmologia on tieteen ala joka tutkii myös maailmankaikkeutta.
Esko Valtaoja avaruustähtitieteen professori.
Kirjoittanut useita alan kirjoja ja tietokirjallisuuden Finlandia palkinto.Palomahan palstan tosikirjailija on
Valtaoja sekundahöpöttäjä virkakin lopetettiin ei oppilaita tyhjät luentosalit ei tutkimuksia mutta kirjoitti kirjan taviksille iloksi jota edes taviksetkaan eivät lue ei ollut mitään tekemistä
Esko Seppänen kirjoitti 20 kirjaa meppinä EUssa kun ei ollut ... meillekin lähetteli ne työpaikalle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palomahan palstan tosikirjailija on
Valtaoja sekundahöpöttäjä virkakin lopetettiin ei oppilaita tyhjät luentosalit ei tutkimuksia mutta kirjoitti kirjan taviksille iloksi jota edes taviksetkaan eivät lue ei ollut mitään tekemistä
Esko Seppänen kirjoitti 20 kirjaa meppinä EUssa kun ei ollut ... meillekin lähetteli ne työpaikalle''...virkakin lopetettiin ei oppilaita tyhjät luentosalit...''
Turun yliopiston fysiikan ja tähtitieteen laitos kaikuu tyhjyyttään. Ihan kuin sinun pää.
Esko Seppänen oli ''meppi'' 1996-2009
- Anonyymi
Valtaoja on erittäin suosittu positiivisesta ajattelu tavastaan, jos vielä 18 % kansasta saataisiin yhtä positiivisekseksi niin elämä jota on joka paikassa olisi onnellisempaa.
Elämä itsessään on mysteeri edelleen, niin mysteeri en ettei sitä ole keinotekoisesti saatu syntymään.
Pertikki- Anonyymi
Eihän elämän syntyminen ole mitenkään harvinaista ja ainutlaatuista.
Maapallollahan sitä tapahtuu koko ajan.
Samalla tavalla kuin täälläkin on varmasti elämä alkanut muillakin planeetoilla.
Ei ihminen ole ainoa älyllinen olento valtavassa maailmankaikkeudessa.
Välimatkat vain ovat niin suunnattomat, että ihmisen elinikä on mitättömän lyhyt aika matkalla kaukaisiin kohteisiin etsimään toisia sivilisaatioita.
Maapallon 2000 vuotta on pelkkä ohikiitävä hetki Universumin ikään verrattuna.
Ei siellä eletä ja toimita meidän aikakäsityksemme mukaan.
Ja ensimmäinen todiste Maan ulkopuolisesta, älyllisestä elämästä kumoaa Raamatun opin ja
pudottaa pohjan pois kristinuskolta.
Siksi se ei tule koskaan pääsemään julkiseen tietoon. Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla kuin täälläkin on varmasti elämä alkanut muillakin planeetoilla.
Välimatkat vain ovat niin suunnattomat, että ihmisen elinikä on mitättömän lyhyt aika matkalla kaukaisiin kohteisiin etsimään toisia sivilisaatioita.
Ja ensimmäinen todiste Maan ulkopuolisesta, älyllisestä elämästä kumoaa Raamatun opin ja
Siksi se ei tule koskaan pääsemään julkiseen tietoon.En ole samaa mieltä kanssasi tuosta viimeisestä kappaleestasi.
Mikäs, jos ei juuri Raamattu opeta maapallon ulkopuolisesta ja ihmistä älykkäämmästä elämästä. Ja senhän pitäisi olla kaikille aivan julkista tietoa, sillä ei Raamattu ole mitään salatiedettä.
https://www.youtube.com/watch?v=FKoz7mMxIic- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
En ole samaa mieltä kanssasi tuosta viimeisestä kappaleestasi.
Mikäs, jos ei juuri Raamattu opeta maapallon ulkopuolisesta ja ihmistä älykkäämmästä elämästä. Ja senhän pitäisi olla kaikille aivan julkista tietoa, sillä ei Raamattu ole mitään salatiedettä.
https://www.youtube.com/watch?v=FKoz7mMxIicJa se maapallon ulkopuolinen älyllinen elämä on sinun mielestäsi sitten Jumala ja taivasten valtakunta?
Anonyymi kirjoitti:
Ja se maapallon ulkopuolinen älyllinen elämä on sinun mielestäsi sitten Jumala ja taivasten valtakunta?
Ei Raamattu sulje pois sitä, etteikö maailmankaikkeudessa olisi ihmistä älykkäämpää elämää vaikka tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita.
Koko maailmankaikkeus seuraa mielenkiinnolla näitä maapallon tapahtumia ja mitä Paholainen tällä omalla reviirillään saa aikaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ei Raamattu sulje pois sitä, etteikö maailmankaikkeudessa olisi ihmistä älykkäämpää elämää vaikka tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita.
Koko maailmankaikkeus seuraa mielenkiinnolla näitä maapallon tapahtumia ja mitä Paholainen tällä omalla reviirillään saa aikaan.Uskontoja on ollut miljoonia vuosia ennen kristinuskon syntymistä. Se on vain yksi uskonto monien joukossa ja siihenkin uskotaan.
Mikä on totuus, kukaan ei tiedä. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Koko maailmankaikkeus seuraa mielenkiinnolla näitä maapallon tapahtumia ja mitä Paholainen tällä omalla reviirillään saa aikaan.''...tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita.''
Ei ole kukaan nähnyt tai kokenut todisteita maapallon ulkopuolisesta elämästä.
OK, on paljon ihmisiä jotka luulevat, jopa uskovat nähneensä;) Anonyymi kirjoitti:
''...tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita.''
OK, on paljon ihmisiä jotka luulevat, jopa uskovat nähneensä;)"Anonyymi"
Maa-pallolla eläminen en suurelta-osin :) uskomista.
Erittäin loogisena ihmisenä minusta usein sanotaan on se vaan toi H. äijä.
Looginen päättely tulee aina johto-päätökseen mitä Universum tarkoittaa.
Tarkoittaa siten kuten me sen tunnemme.
Universumissa kaikki on mahdollista.
Moni-puolinen, toistan, moni-puolinen elämäkin.
Ei siis ainoastaan tältä-osin :).tämän-puolinen.
H.Anonyymi kirjoitti:
Siksi se ei tule koskaan pääsemään julkiseen tietoon."""Ja ensimmäinen todiste Maan ulkopuolisesta, älyllisestä elämästä kumoaa Raamatun opin ja pudottaa pohjan pois kristinuskolta."""
Kerrotko nyt sitten millä tavalla se pudottaisi pohjan Raamatulta ja kristinopilta, mistä puhutaan jo kautta koko Raamatun ja mihin tiedemiehet eivät vain pysty uskomaan näkemättä ensin ja saamatta konkreettisia todisteita tuhlaten fossiilista polttoainetta valtavan tankillisen toisensa jälkeen samaan aikaan kun mulkoillaan mummoa, joka ajaa muutaman kilometrin päähän bensa-autollaan ostamaan viikottaisia ruokiaan.
Tuhlaustahan se olisi ollut Jumalalta luoda elämää pelkästään maapallolle.
Mutta mihin asti ihminen pääsee rakkineillaan tutkimaan, niin sehän on vain pikkuinen kirpunhyppy koko maailmankaikkeudessa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''...tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita.''
OK, on paljon ihmisiä jotka luulevat, jopa uskovat nähneensä;)Kun naapurille tuli eilen vieras, ajattelin että tuo ei ole tältä planeetalta.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Koko maailmankaikkeus seuraa mielenkiinnolla näitä maapallon tapahtumia ja mitä Paholainen tällä omalla reviirillään saa aikaan."Ei Raamattu sulje pois sitä, etteikö maailmankaikkeudessa olisi ihmistä älykkäämpää elämää vaikka tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita."
No ei se Raamattu sitä kyllä vahvistakaan. Ellen nyt aivan väärin muista, niin alussa Jumala loi (vain yhden) taivaan ja (vain yhden) maan ja niinpäinpois. Laittoi vedet ja kuivan maan omille paikoilleen jne. Lisäsi valkeuden ja rupesi sitten sen kanssa säätämään. Laittoi taivaalle kaksi isoa valoa ja tähdet. Isoista valoista isompi valaisi päivää ja pienempi yötä.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
"Ei Raamattu sulje pois sitä, etteikö maailmankaikkeudessa olisi ihmistä älykkäämpää elämää vaikka tiedemiehet jostain kumman syystä pitävät itseään maailman älykkäimpinä eivätkä usko, kun eivät ole itse nähneet ja saaneet konkreettisia todisteita."
No ei se Raamattu sitä kyllä vahvistakaan. Ellen nyt aivan väärin muista, niin alussa Jumala loi (vain yhden) taivaan ja (vain yhden) maan ja niinpäinpois. Laittoi vedet ja kuivan maan omille paikoilleen jne. Lisäsi valkeuden ja rupesi sitten sen kanssa säätämään. Laittoi taivaalle kaksi isoa valoa ja tähdet. Isoista valoista isompi valaisi päivää ja pienempi yötä.
BessieKas noin.
Olet jo päässyt mukavasti Raamatun lukemisessa alkuun.
Jatka siitä ahkerasti eteenpäin, niin tulet huomaamaan kuinka paljon siellä kerrotaan maapallon ulkopuolisesta ihmistä älykkäämmästä elämästä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kas noin.
Olet jo päässyt mukavasti Raamatun lukemisessa alkuun.
Jatka siitä ahkerasti eteenpäin, niin tulet huomaamaan kuinka paljon siellä kerrotaan maapallon ulkopuolisesta ihmistä älykkäämmästä elämästä.Ai alkuun vai. Voi kuule, minä olen lukenut sen alusta loppuun ensimmäisen kerran jo vuosikymmeniä sitten.
En sanatarkasti enkä 'tutkiskelemalla' sitä (saati sitten sisintäni siinä samalla), vaan ihan normaaliin tapaani (paitsi että Raamattua on vähän hankala lukea minulle normaaliin tapaan), eli kuin mitä tahansa kirjaa ja tosiaan luin sen kokonaan. Tai no, ei nyt sentään ihan kuin mitä tahansa kirjaa, sillä en lukenut sitä lukemisen ilosta vaan lähinnä koska katsoin sen kuuluvan yleissivistykseen. Jossain vaiheessa, reilusti aikuisempana, luin sen vielä uudelleen, samasta syystä. Taitaa riittää minulle.
Eikös se ole ihmisten kirjoittama kirja? Monien eri ihmisten? Älykkäämpien ja vähemmän älykkäiden?
Bessie Anonyymi kirjoitti:
Ai alkuun vai. Voi kuule, minä olen lukenut sen alusta loppuun ensimmäisen kerran jo vuosikymmeniä sitten.
En sanatarkasti enkä 'tutkiskelemalla' sitä (saati sitten sisintäni siinä samalla), vaan ihan normaaliin tapaani (paitsi että Raamattua on vähän hankala lukea minulle normaaliin tapaan), eli kuin mitä tahansa kirjaa ja tosiaan luin sen kokonaan. Tai no, ei nyt sentään ihan kuin mitä tahansa kirjaa, sillä en lukenut sitä lukemisen ilosta vaan lähinnä koska katsoin sen kuuluvan yleissivistykseen. Jossain vaiheessa, reilusti aikuisempana, luin sen vielä uudelleen, samasta syystä. Taitaa riittää minulle.
Eikös se ole ihmisten kirjoittama kirja? Monien eri ihmisten? Älykkäämpien ja vähemmän älykkäiden?
BessieEtkä nähnyt mitään, mikä olisi viitannut maapallon ulkopuolella olevaan ihmistä älykkäämpään elämään?
- Anonyymi
Tieteessä ei tunneta käsitettä saatanasta, ei myöskään jumalopista.
- Anonyymi
Sukkula venukseen.
Ehkä sitten tiedämme enemmän, kun se palaa. Olen ollut siinä uskossa että Venuksen lämpötila on liian korkea elämälle.
- Anonyymi
Ei. Venus on Maan kopio
Sisarplaneetta
Se joutui väärään kohtaan ja siellä räjähti hallisematon kasvihuoneilmiö ja siihen liittyvä syövyttävä kemia - Anonyymi
Venuksen lämpötila vaihtelee 45 - 500 pakkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venuksen lämpötila vaihtelee 45 - 500 pakkasta.
Väärin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Venus on Maan kopio
Sisarplaneetta
Se joutui väärään kohtaan ja siellä räjähti hallisematon kasvihuoneilmiö ja siihen liittyvä syövyttävä kemiaJa sama on maapallon kohtalo, jos tämä meno jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin
Hyvin osasit perustella.
Minkälaiselle elämälle?
Miksiköhän ihminen lähtee siitä, että elämää pystyy olemaan vain niissä olosuhteissa, joita ihminen tarvitsee elääkseen.
Toisia ihmisiäkö ne etsivät? Eikö meitä vielä ole tarpeeksi?
Venuksessa on vuorokausi niinkuin meillä vuosi.
Mistä sitä voi tietää, vaikka kuinka ylevää elämää olisi ollut muilla lähenpänä
kin olevilla planeetoilla aiemmin.
On vaan käynyt niin kuin maapallollekin tulee käymään. Kuumenee.
Tuota Uljas universumisarjaa olen katsellut. Siinä puhutaan niin, että tällainen taviskin jotain tajuaa.
Kauan sitten luin sellaisen noin 2000 sivua käsittävän teoksen.
Siitä jäi sellainen yleiskuva, ettei tiede ja usko (siis siinä muodossa, jossa se olisi ilman ihmisen keksimiä väännelmiä) sulje pois toisiaan.
Kaikki fyysinenhän on samaa tähtipölyä.
Ehkäpä kaikki ei-fyysinenkin on jotain samaa alkulähdettä.- Anonyymi
Jos tellukkaa uskoo asia on yksikertainen ilman Trumppiakin.
Pyhähenki ratkaisee ongelman, sen tiesi jo inkkaritkin, Manitou Suuri Henki Intiaanien jumalolento, intiaaneilla oli myös paha henki.
Ettäs tiedä se Tellu, ilman elämää ei olisi suomi24 ikäryhmä plus70.
Pertkki - Anonyymi
Nooakin piti oluesta .
Miten niin.
Se otti arkkiinsa kaksi mäyräkoiraa.Joo kaksi mäyräkoiraa, mäyräkoiria kasvatetaan kaapin alla ja myydään metrittäin.
Vedenpaisumuksesta vain reilu 4000 vuotta, montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus rakennettiin Pyramideja ni mihin rakentajat meni vedenpaisuksen ajaksi kun kuivaa maata ei ollut, veden laskettua tulivat jatkamaan rakentamista Pyramideja...mihin vesi hävisi veden laskettua ..tätä ei raamattu kerro, joku mainihti raamattu antaa vastauksen kaikkeen.Pertikki kirjoitti:
Joo kaksi mäyräkoiraa, mäyräkoiria kasvatetaan kaapin alla ja myydään metrittäin.
Vedenpaisumuksesta vain reilu 4000 vuotta, montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus rakennettiin Pyramideja ni mihin rakentajat meni vedenpaisuksen ajaksi kun kuivaa maata ei ollut, veden laskettua tulivat jatkamaan rakentamista Pyramideja...mihin vesi hävisi veden laskettua ..tätä ei raamattu kerro, joku mainihti raamattu antaa vastauksen kaikkeen.Tänä-päivänäkään emme tiedä mistä Saharan kuivuneet Puun-rungot ovat sinne joutuneet.
Aikanaan sinne oli ehkä valuneet liiat vedet.
Mehän tiedämme Lintujen kakkivan Siemeniä kaikkialle tänäkin päivänä.
Uusin tekniikka näyttää mitä merissä on.
Kun niistä poistetaan vesi.
Outoa että siellä on taloja, katuja ja torejakin.
Jossain varmaan vesi tulvi, toisaalla taas jakautui.
H.Pertikki kirjoitti:
Joo kaksi mäyräkoiraa, mäyräkoiria kasvatetaan kaapin alla ja myydään metrittäin.
Vedenpaisumuksesta vain reilu 4000 vuotta, montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus rakennettiin Pyramideja ni mihin rakentajat meni vedenpaisuksen ajaksi kun kuivaa maata ei ollut, veden laskettua tulivat jatkamaan rakentamista Pyramideja...mihin vesi hävisi veden laskettua ..tätä ei raamattu kerro, joku mainihti raamattu antaa vastauksen kaikkeen."""... montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus..."""
Montako kertaa sinä, Pertikki, olet lukenut Raamatun ja ihmetellyt. Eiköhän tuo ole jostain muualta tuo ihmettelysi kuin Raamatusta.
Siinäpä sinulla onkin ihmettelemistä, että minne vedet joutuvat. On vähän minullakin, kun katselen tämän paikkakunnan karttaa vielä viime vuosisadalta.
Olen kyllä tiennyt tämän kylän olleen paljolti veden peitossa, joskus kauan sitten, niin olen kuvitellut. Hämmästykseni oli suuri, kun luin ikäisteni juttuja, kuinka he vielä 50-luvulla ovat soudelleet tuolla monta sataa metriä nykyisestä meren rannasta, missä oli jo tänne muuttaessani vuonna -71 suuri tavaratalo ja suuri parkkipaikka.
Nopeasti on vesi vetäytynyt parissakymmenessä vuodessa, saatikka sitten 4000 vuodessa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""... montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus..."""
Montako kertaa sinä, Pertikki, olet lukenut Raamatun ja ihmetellyt. Eiköhän tuo ole jostain muualta tuo ihmettelysi kuin Raamatusta.
Siinäpä sinulla onkin ihmettelemistä, että minne vedet joutuvat. On vähän minullakin, kun katselen tämän paikkakunnan karttaa vielä viime vuosisadalta.
Olen kyllä tiennyt tämän kylän olleen paljolti veden peitossa, joskus kauan sitten, niin olen kuvitellut. Hämmästykseni oli suuri, kun luin ikäisteni juttuja, kuinka he vielä 50-luvulla ovat soudelleet tuolla monta sataa metriä nykyisestä meren rannasta, missä oli jo tänne muuttaessani vuonna -71 suuri tavaratalo ja suuri parkkipaikka.
Nopeasti on vesi vetäytynyt parissakymmenessä vuodessa, saatikka sitten 4000 vuodessa.Ei se vedenpaisumus koko maapalloa koskenut.
Vai luuletko, että Nooan arkin jäännökset voivat joskus löytyä vaikka Kolera-altaan pohjalta.
Sinun saivartelusi on tyypillistä kiihkouskovaisille, jotka eivät anna arvoa kenenkään toisen tulkinnoille. Tellukka kirjoitti:
"""... montakertaa ihmetelly raamattua samaan aikaan kun oli vedenpaisumus..."""
Nopeasti on vesi vetäytynyt parissakymmenessä vuodessa, saatikka sitten 4000 vuodessa.Joo sitä vaan kun vedenmäärä on maapallolla vakio, mantereet voi muuttaa muotoaan, jääkaudet painaa maata lyttyyn, jään vetäytyssä maa kohoaa mutta vesi pysyy vakiona.
Eihän raamatun kirjoittajilla ollut käsitystä vedenmäärästä, sen ymmärrän että raamatussa esitetään kuvainnollisesti. Ei vaan mene perille kaikille uskovaisille esim. Helluntalainen Lääkäri Pekka Reinikainen kerran telkkarissa selosti vedenpaisumuksen tapahtumaa, ällistyin onko mies karannut mielisairaalasta. Raamattuun uskotaan kirjainmellisesti, hurahtaneet on omat lukunsa, kun uskoo tieteelliseen maailmankuvaan on vaikea ymmärtää uskovaisten ajatusmaailmaa.
Ei se minua häiritse sen paremmin vaikka joskus kummastuttaa.Anonyymi kirjoitti:
Ei se vedenpaisumus koko maapalloa koskenut.
Vai luuletko, että Nooan arkin jäännökset voivat joskus löytyä vaikka Kolera-altaan pohjalta.
Sinun saivartelusi on tyypillistä kiihkouskovaisille, jotka eivät anna arvoa kenenkään toisen tulkinnoille.Missä on Kolera-allas?
No eihän kun riennät etsimään sitä sieltä missä uskot sen olevan, koska tiedät tarkalleen kuinka rajoitetulla alueella se on ollut.
Toiset teikäläisistä muuten väittävät, ettei mitään vedenpaisumusta ole koskaan ollutkaan, kun ne pyramiidit ... ja plaplapla ...
Mistäs luinkaan ihan lähiaikoina, että merestä oli löytynyt ikivanhoja sarkofageja jostain Egyptin lähettyviltä. Mitenhän ne sinne olivat joutuneet?Pertikki kirjoitti:
Joo sitä vaan kun vedenmäärä on maapallolla vakio, mantereet voi muuttaa muotoaan, jääkaudet painaa maata lyttyyn, jään vetäytyssä maa kohoaa mutta vesi pysyy vakiona.
Eihän raamatun kirjoittajilla ollut käsitystä vedenmäärästä, sen ymmärrän että raamatussa esitetään kuvainnollisesti. Ei vaan mene perille kaikille uskovaisille esim. Helluntalainen Lääkäri Pekka Reinikainen kerran telkkarissa selosti vedenpaisumuksen tapahtumaa, ällistyin onko mies karannut mielisairaalasta. Raamattuun uskotaan kirjainmellisesti, hurahtaneet on omat lukunsa, kun uskoo tieteelliseen maailmankuvaan on vaikea ymmärtää uskovaisten ajatusmaailmaa.
Ei se minua häiritse sen paremmin vaikka joskus kummastuttaa.Sitähän minäkin, että ethän sinä itse ole edes Raamattua lukenut.
Kirjoittelet vain toisten höpöttämiä asioita.Tellukka kirjoitti:
Sitähän minäkin, että ethän sinä itse ole edes Raamattua lukenut.
Kirjoittelet vain toisten höpöttämiä asioita.Mistä sen tiedät olenko lukenut, raamattua, kirjahyllyssa ollut ehkä viisikymmentä vuotta.
Pertikki kirjoitti:
Mistä sen tiedät olenko lukenut, raamattua, kirjahyllyssa ollut ehkä viisikymmentä vuotta.
Niinhän se on vanha vihkiraamattu varmasti monillakin pölyyntymässä kirjahyllyssään.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Joo sitä vaan kun vedenmäärä on maapallolla vakio, mantereet voi muuttaa muotoaan, jääkaudet painaa maata lyttyyn, jään vetäytyssä maa kohoaa mutta vesi pysyy vakiona.
Ei se minua häiritse sen paremmin vaikka joskus kummastuttaa.Pekka Reinikainen on entinen (rappio)alkoholisti, jolla on taruakin ihmeellisempiä
juttuja. Tellukka kirjoitti:
Niinhän se on vanha vihkiraamattu varmasti monillakin pölyyntymässä kirjahyllyssään.
Tuosta vihkiraamatusta vielä nousi mieleen, että antakohan lut.pappi homopareille samanlaisen Raamatun kuin heteropareille.
Vai liekö homoille präntätty joku kokonaan oma versio Raamatusta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Sitähän minäkin, että ethän sinä itse ole edes Raamattua lukenut.
Kirjoittelet vain toisten höpöttämiä asioita.Raamattu on kokoelma toisten höpinöitä.
Tellukka kirjoitti:
Tuosta vihkiraamatusta vielä nousi mieleen, että antakohan lut.pappi homopareille samanlaisen Raamatun kuin heteropareille.
Vai liekö homoille präntätty joku kokonaan oma versio Raamatusta.Tellu onko synti jos oon aikoinaa repinyt raamatusta sivuja sätkäpaperiksi, olisiko pitänyt kiittää herraa kun repäisi sivun.
Pertikki kirjoitti:
Tellu onko synti jos oon aikoinaa repinyt raamatusta sivuja sätkäpaperiksi, olisiko pitänyt kiittää herraa kun repäisi sivun.
Jos omaasi olet repinyt köyhyydessäsi, niin mitäpä siihen kenelläkään on sanomista.
Jatkuvastihan niitä painetaan uusia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522253Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121429Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m641219- 851119
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55925- 47912