ELLEMME OTA JUMALAN VALTAKUNTAA VASTAAN LASTEN TAVOIN, JA LUOVU KAIKESTA OMASTA VIISAUDESTAMME JÄRJE

JA ELLEMME NÖYRRY LUOVUTTAMAAN JEESUKSELLE KAIKKEA OMAAMME; S.O. OMIA TEKOJAMME JA TÖITÄMME, YRITYKSIÄMME TUODA JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME, SEN RINNALLE, JOTAIN OMAAMME, ITSESTÄMME LÄHTEVÄÄ,
ME OLEMME SILLOIN ITSEMME VARASSA, TS. HUKASSA.



13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."
( Mark. 10)

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... VIISAUDESTAMME JÄRJENPÄÄTELMINEEN..

      • Anonyymi

        HEI SAVISEUTULAINEN, TAAS SULLA LIPSAHTI VALHE, SINUN OMIA JÄRJENPÄÄTELMIÄSI TOIT PALSTALLE.

        Seuvassa ote keksimistäsi omista teksteistäsi >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        Totuus on että vanhan ja uuden liiton Pyhä Jumala teki täydellisen teon.

        Todiste.

        2Kor. 5
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        Älä tuo tänne omia oppejasi, valheita ja eksytystä---sinä oler anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI SAVISEUTULAINEN, TAAS SULLA LIPSAHTI VALHE, SINUN OMIA JÄRJENPÄÄTELMIÄSI TOIT PALSTALLE.

        Seuvassa ote keksimistäsi omista teksteistäsi >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        Totuus on että vanhan ja uuden liiton Pyhä Jumala teki täydellisen teon.

        Todiste.

        2Kor. 5
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        Älä tuo tänne omia oppejasi, valheita ja eksytystä---sinä oler anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika!

        Kukahan sinä olet, joka noin kummallisesti olet käsittänyt aloituksen tekstin. Oletko sinä se unitaristi, joka ei halua hyväksyä Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI SAVISEUTULAINEN, TAAS SULLA LIPSAHTI VALHE, SINUN OMIA JÄRJENPÄÄTELMIÄSI TOIT PALSTALLE.

        Seuvassa ote keksimistäsi omista teksteistäsi >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        Totuus on että vanhan ja uuden liiton Pyhä Jumala teki täydellisen teon.

        Todiste.

        2Kor. 5
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        Älä tuo tänne omia oppejasi, valheita ja eksytystä---sinä oler anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika!

        "Emme kelpaa Jumalalle minkään omamme varassa - emme sen, mitä teemme, emmekä sen, mitä olemme, sillä kaikki parhainkin omamme on tahrattua - vaan ainoastaan siitä syystä, että Jumala Kristuksen tähden ottaa meidät lapsikseen. Meillä ei ole rauhaa siksi, että olemuksessamme piilisi jumalallinen ydin, synniltä suojattu alue, vaan siksi, että lähellämme on hän, joka on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan. Hän on meidän rauhamme" (Eino Sormunen).



        Ihmisen omat kyvyt ja ponnistukset eivät voi tarjota lääkettä sielun parantamiseen. Parantuminen, jonka saa aikaan velvollisuuksien täyttäminen eikä Kristus, on kaikkein toivottominta sairautta. Viheliäinen luontoparka korkeinpinekaan saavutuksineen ei voi milloinkaan kutoa pukua, joka olisi riittävän puhdas sielun saastaisuutta peittämään. Siihen ei kelpaa mikään muu kuin Kristuksen täydellinen vanhurskaus.
        ( Thomas Wilcox)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI SAVISEUTULAINEN, TAAS SULLA LIPSAHTI VALHE, SINUN OMIA JÄRJENPÄÄTELMIÄSI TOIT PALSTALLE.

        Seuvassa ote keksimistäsi omista teksteistäsi >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        Totuus on että vanhan ja uuden liiton Pyhä Jumala teki täydellisen teon.

        Todiste.

        2Kor. 5
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        Älä tuo tänne omia oppejasi, valheita ja eksytystä---sinä oler anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika!

        Se on sillä lailla, sano Tarvakin aikanaan.
        Jeesus tuli tänne maan päälle toteuttamaan Isän pelastussuunnitelman kuuliaisena Isälle ja rakkaudesta meitä syntisiä ihmisiä kohtaan, vaikka hän tiesi sen merkitsevän itsensä uhraamista, kärsimystä ja lopulta kuolemaa. Kaiken tehtyään, hän huusi Golgatan ristillä "se on täytetty".
        Kiitämme suuresti Isää, että hän antoi uhriksi kalleimman aarteensa, hänestä ainutsyntyisen oman rakkaan poikansa Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovitukseksi.
        Kiitämme suuresti Jeesusta, että hän lihaan tulleena ja lain alaiseksi syntyneenä oli kaikessa kuuliainen Isälle ja teki kaikessa hänen tahtonsa ja täytti myös koko lain. Vaikka hän oli kiusattu, ei hänessä syntiä havaittu. On sankarillista elää niin kuin Jeesus eli ja säilyttää itsensä Jumalalle otollisena synnittömänä ja viattomana Jumalan uhrikaritsana ja sellaisena uhrata itsensä meidän edestämme syntiemme sovitukseksi, että me saamme elää. Hänet tuomittiin syyttömänä kärsimään rikollisten julma tuomio Golgatan keskimmäisellä ristillä kahden rikollisen välissä. Hän vuodatti viattoman verensä ja sen hinnalla osti ja lunasti omakseen jokaisen ihmisen, joka häneen uskoo.
        Ei ole eksytystä tuoda totuus esille. Isällä oli oma osuutensa pelastussuunnitelman laatijana ja poikansa uhraajana, ja Jeesuksella oli oma osuutensa Isän suunnitelman täydellisenä toteuttajana.
        Ei tule väheksyä Jeesuksen osuutta, vaan tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra ja Vapahtajamme, syntiemme sovitus.


    • Anonyymi

      Näppärästi on aloittaja tehnyt Jumalan armosta lain. Jos kerran kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomiksi käyneet, kuinka kukaan osaa luopua sen enempää synneistään kuin teoistaankaan? Ei kukaan. Ja nyt sitten pitäisi osata saavuttaa TÄYDELLINEN synnintunto ja LUOVUTTAMINEN, joilla sitten nähtävästi ostetaan Jumalalta armahdus aivan samalla tavoin toraistit ostavat sen lainnoudattamisellaan.

      • Anonyymi

        Sinä et ole selvästikään uudestisyntynyt etkä myöskään ole lukenut Raamattua huolellisesti. Sinä vääntelet omistuisesti kieroon tuota aloitusta.

        Room 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole selvästikään uudestisyntynyt etkä myöskään ole lukenut Raamattua huolellisesti. Sinä vääntelet omistuisesti kieroon tuota aloitusta.

        Room 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

        Olisi mukavaa jos joku luopuisi kaikesta Hänen tähtensä. Myös maallisesta omaisuudestaan. Onkin paljon köyhiä ja tarvitsevia. Vai onko se yhtä vaikeaa kuin rikkaalle nuorukaiselle? Olen huomannut että lupauksia annetaan mutta käytännössä se ei toimikaan. Raha ja omaisuus on mistä pidetään kiinni viimeiseen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mukavaa jos joku luopuisi kaikesta Hänen tähtensä. Myös maallisesta omaisuudestaan. Onkin paljon köyhiä ja tarvitsevia. Vai onko se yhtä vaikeaa kuin rikkaalle nuorukaiselle? Olen huomannut että lupauksia annetaan mutta käytännössä se ei toimikaan. Raha ja omaisuus on mistä pidetään kiinni viimeiseen asti.

        Katsotaan nyt sitten tarkemmin sitä kohtaa, johon sinä viittaat.

        Luuk18:18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        18:21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
        18:23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        18:24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Tässä ei puhuta uskovaisista eikä sanota, että uskovaisten pitäisi antaa kaikki pois. Tuo mies ei ollut uskossa eikä seurannut Jeesusta. Hän oli sellainen ihminen, joka omasta mielestään oli elänyt oikein. Siksi hän sanoo Jeesuksellekin "hyvä opettaja". Hänellä oli oma käsityksensä hyvyydestä ja omasta mielestään hän oli elänyt hyvin. Hän tavallaan tuntee toveruutta Jeesuksen kanssa, koska he ovat molemmat hyviä. Jeesus näkee asian toisin, Jumala, Isä, on hyvä, koska Isä on luopunut kaikesta, antanut Poikansa, jotta maailma pelastuisi. Siksi Jeesus pyytää tuota rikasta ihmistä luopumaan omaisuudestaan, jos hän haluaa olla hyvä. Silloin käy ilmi, että tuo ihminen ei olekaan niin hyvä kuin hän voisi olla. Hän on rajoittanut hyvyytensä vain tiettyihin asioihin. Hän ei lähde seuraamaan Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan nyt sitten tarkemmin sitä kohtaa, johon sinä viittaat.

        Luuk18:18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        18:21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
        18:23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        18:24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Tässä ei puhuta uskovaisista eikä sanota, että uskovaisten pitäisi antaa kaikki pois. Tuo mies ei ollut uskossa eikä seurannut Jeesusta. Hän oli sellainen ihminen, joka omasta mielestään oli elänyt oikein. Siksi hän sanoo Jeesuksellekin "hyvä opettaja". Hänellä oli oma käsityksensä hyvyydestä ja omasta mielestään hän oli elänyt hyvin. Hän tavallaan tuntee toveruutta Jeesuksen kanssa, koska he ovat molemmat hyviä. Jeesus näkee asian toisin, Jumala, Isä, on hyvä, koska Isä on luopunut kaikesta, antanut Poikansa, jotta maailma pelastuisi. Siksi Jeesus pyytää tuota rikasta ihmistä luopumaan omaisuudestaan, jos hän haluaa olla hyvä. Silloin käy ilmi, että tuo ihminen ei olekaan niin hyvä kuin hän voisi olla. Hän on rajoittanut hyvyytensä vain tiettyihin asioihin. Hän ei lähde seuraamaan Jeesusta.

        Tuohon sisältyy se opetus, että rikkaan on vaikea päästä taivaan valtakuntaan.

        Kuitenkin on rikkaita uskovaisia olemassa. Rikkaudesta ei ole tullut heille estettä pelastua.
        Raamatun opetus on sellainen, että kymmenykset pitäisi antaa Jumalalle. Sen pitäisi riittää mutta saahan sitä tietysti tehdä hyvää omaisuudellaan, jos haluaa.Ei ole pakko antaa kaikkea köyhille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan nyt sitten tarkemmin sitä kohtaa, johon sinä viittaat.

        Luuk18:18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        18:21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
        18:23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        18:24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Tässä ei puhuta uskovaisista eikä sanota, että uskovaisten pitäisi antaa kaikki pois. Tuo mies ei ollut uskossa eikä seurannut Jeesusta. Hän oli sellainen ihminen, joka omasta mielestään oli elänyt oikein. Siksi hän sanoo Jeesuksellekin "hyvä opettaja". Hänellä oli oma käsityksensä hyvyydestä ja omasta mielestään hän oli elänyt hyvin. Hän tavallaan tuntee toveruutta Jeesuksen kanssa, koska he ovat molemmat hyviä. Jeesus näkee asian toisin, Jumala, Isä, on hyvä, koska Isä on luopunut kaikesta, antanut Poikansa, jotta maailma pelastuisi. Siksi Jeesus pyytää tuota rikasta ihmistä luopumaan omaisuudestaan, jos hän haluaa olla hyvä. Silloin käy ilmi, että tuo ihminen ei olekaan niin hyvä kuin hän voisi olla. Hän on rajoittanut hyvyytensä vain tiettyihin asioihin. Hän ei lähde seuraamaan Jeesusta.

        Paavo Ruotsalainen oli kyllä jo uskossa, kun hän nuorena miehenä vaelsi jalkaisin Nilsiästä Jyväskylän seudulle seppä Högmanin luokse.
        Ahdistunut Paavo oli myös, Mark. 10:n rikkaan nuorukaisen tavoin, "noita kaikkia noudattanut nuoruudestaan asti".
        Vaan tuo kaikki ankara "noudattaminen" ei Paavolle rauhaa tuonut- päin vastoin.
        "Yhtä sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki".
        Ja tällä seppä tarkoitti sitä, ettei Paavo ollut koskaan myynyt kaikkea omaansa - luopunut omasta vanhurskaudestaan.
        Omista teoistaan ja yrityksistään vanhurskautumisensa eteen.
        Paavolta puuttui Kristuksen sisällinen tuntemus. Kristus ei ollut vielä voinut "täyttää" häntä, tulla häneen asumaan, koska Paavo luotti vielä omiin tekoihinsa ja töihinsä lainnoudattamisineen ( surkeine lain täyttämisyrityksineen).

        Meillä ei voi olla Jeesukselle Kristukselle ojentaa muuta kuin tyhjät kätemme.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavo Ruotsalainen oli kyllä jo uskossa, kun hän nuorena miehenä vaelsi jalkaisin Nilsiästä Jyväskylän seudulle seppä Högmanin luokse.
        Ahdistunut Paavo oli myös, Mark. 10:n rikkaan nuorukaisen tavoin, "noita kaikkia noudattanut nuoruudestaan asti".
        Vaan tuo kaikki ankara "noudattaminen" ei Paavolle rauhaa tuonut- päin vastoin.
        "Yhtä sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki".
        Ja tällä seppä tarkoitti sitä, ettei Paavo ollut koskaan myynyt kaikkea omaansa - luopunut omasta vanhurskaudestaan.
        Omista teoistaan ja yrityksistään vanhurskautumisensa eteen.
        Paavolta puuttui Kristuksen sisällinen tuntemus. Kristus ei ollut vielä voinut "täyttää" häntä, tulla häneen asumaan, koska Paavo luotti vielä omiin tekoihinsa ja töihinsä lainnoudattamisineen ( surkeine lain täyttämisyrityksineen).

        Meillä ei voi olla Jeesukselle Kristukselle ojentaa muuta kuin tyhjät kätemme.

        s-seutulainen

        savisutulainen, mitä sinä oikein höpiset... tyhjät kädet.

        tosi harhaoppinen kommentoija!

        me annamme itsemme kokonaan...! lue roomalaiskirjettä.

        olet aika aloittelija näissä hengellisissä asioissa, koska Sinulle ei ole Jumalan henkeä.

        vai on näin tapahtuntu että >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        olet tosi eksyttäjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        savisutulainen, mitä sinä oikein höpiset... tyhjät kädet.

        tosi harhaoppinen kommentoija!

        me annamme itsemme kokonaan...! lue roomalaiskirjettä.

        olet aika aloittelija näissä hengellisissä asioissa, koska Sinulle ei ole Jumalan henkeä.

        vai on näin tapahtuntu että >>JEESUKSEN KRISTUKSEN TÄYDELLISEEN TYÖHÖN MEIDÄN EDESTÄMME>>

        olet tosi eksyttäjä!

        Mikä sinä olet sanomaan, että saviseutulaisessa ei ole Jumalan Henkeä.
        Minä koen hänessä olevan paljon Pyhää Henkeä, toisin kuin sinussa, joka vain tuomitset.


    • Anonyymi

      Melkoinen kerjuukirje.
      Mutta olet jo todella pitkällä hankkeessa. Järjestä olet tosiaan ainakin luopunut.

      • 1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        ( Jesaja 55)


        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
        ( Joh. 7)


        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        ( Ilm. 21)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
        4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
        5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
        6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        ( Jesaja 55)


        37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
        ( Joh. 7)


        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        ( Ilm. 21)

        Hei saviseutulainen.

        Älä tuo tänne palstalle anti-Jumalan ja Antikristuksen eksytystä.

        Joh. 7 ja Ilm. 21 ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppeja.

        Ja vain ja ainostaan Jes. 55 on Pyhän Jumalan oppeja.

        Sinä tuot tänne palstalle sekaannusta ja eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei saviseutulainen.

        Älä tuo tänne palstalle anti-Jumalan ja Antikristuksen eksytystä.

        Joh. 7 ja Ilm. 21 ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppeja.

        Ja vain ja ainostaan Jes. 55 on Pyhän Jumalan oppeja.

        Sinä tuot tänne palstalle sekaannusta ja eksytystä.

        Mene sinä sinne unitaristien osastolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei saviseutulainen.

        Älä tuo tänne palstalle anti-Jumalan ja Antikristuksen eksytystä.

        Joh. 7 ja Ilm. 21 ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppeja.

        Ja vain ja ainostaan Jes. 55 on Pyhän Jumalan oppeja.

        Sinä tuot tänne palstalle sekaannusta ja eksytystä.

        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        ( Hebr. 10)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        ( Hebr. 10)

        s-seutulainen

        Pyhän Jumalan oppi on seuraavassa:

        ( tuo seuraavassa kirjoitettu oppi Ei siis ole Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppi)

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        2 Kor. 5

        Pyhän Jumalan opin mukaan Jeesukselle jäi tosiaan uhrin osa!

        Myöskään Pyhä Jumala ei ole nimittänyt Jeesusta Jumalan Karitsaksi.
        Tuon Jumalan Karitsan arvominen on antaneet ihmiset ja nuo ihmiset ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kehitelleet ja suunnitelleet! Samoin nuo ihmiset ovat rakentaneet maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon, jossa Jeesus on Ylipappi niinkuin Hebrealaisjkirjeessä on kerrottu. Tuon Kristuksen Kirkon alaisuudessa ovat mm. kaikki suomalaiset Kirkot ja kirkkoväki. Pyhän Jumalan kanssa ei tuolla Kristuksen Kirkolla ja kirkkoväellä ole yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Jumalan oppi on seuraavassa:

        ( tuo seuraavassa kirjoitettu oppi Ei siis ole Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppi)

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        2 Kor. 5

        Pyhän Jumalan opin mukaan Jeesukselle jäi tosiaan uhrin osa!

        Myöskään Pyhä Jumala ei ole nimittänyt Jeesusta Jumalan Karitsaksi.
        Tuon Jumalan Karitsan arvominen on antaneet ihmiset ja nuo ihmiset ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kehitelleet ja suunnitelleet! Samoin nuo ihmiset ovat rakentaneet maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon, jossa Jeesus on Ylipappi niinkuin Hebrealaisjkirjeessä on kerrottu. Tuon Kristuksen Kirkon alaisuudessa ovat mm. kaikki suomalaiset Kirkot ja kirkkoväki. Pyhän Jumalan kanssa ei tuolla Kristuksen Kirkolla ja kirkkoväellä ole yhteyttä.

        Jatkan vielä.

        Tässä seuraavassa kirjoituksessa on noiden edm. ihmisten valheita kerätty yhteen uskontunnustukseen. Ja nuo ihmiset kehtaavat lopuksi kirjoittaa aamenen, että kaikki on totta tuossa Uskontunnustuksessa.
        Tuossa on oikeen makeimmillaan Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valheet yhdessä Uskontunnustuksessa.
        Tuossa Uskontunnustuksessa on myös Kristuksen Kirkko, huomaatkos sen?

        Lukekaapa miten ihmeellinen on Jeesus tuossa kirjoituksessa. Täysin valhetta koko juttu!

        Nikaian-Konstantinopolin uskontunnustus
        Uskon yhteen Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyvien ja näkymättömien Luojaan.
        Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt,
        Jumala Jumalasta, valkeus valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on tehty.
        Meidän ihmisten tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas taivaista,
        tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja Neitsyt Mariasta ja tuli ihmiseksi;
        meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi ja haudattiin,
        nousi kuolleista kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan, astui ylös taivaisiin,
        istuu Isän oikealla puolella ja on kunniassa tuleva takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja hänen valtakunnallaan ei ole loppua.
        Ja Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka Isästä ja Pojasta lähtee, jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa palvotaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta.
        Ja yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen kirkkoon.
        Tunnustan yhden kasteen syntien anteeksi antamiseksi, odotan kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.
        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä.

        Tässä seuraavassa kirjoituksessa on noiden edm. ihmisten valheita kerätty yhteen uskontunnustukseen. Ja nuo ihmiset kehtaavat lopuksi kirjoittaa aamenen, että kaikki on totta tuossa Uskontunnustuksessa.
        Tuossa on oikeen makeimmillaan Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valheet yhdessä Uskontunnustuksessa.
        Tuossa Uskontunnustuksessa on myös Kristuksen Kirkko, huomaatkos sen?

        Lukekaapa miten ihmeellinen on Jeesus tuossa kirjoituksessa. Täysin valhetta koko juttu!

        Nikaian-Konstantinopolin uskontunnustus
        Uskon yhteen Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyvien ja näkymättömien Luojaan.
        Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt,
        Jumala Jumalasta, valkeus valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on tehty.
        Meidän ihmisten tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas taivaista,
        tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja Neitsyt Mariasta ja tuli ihmiseksi;
        meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi ja haudattiin,
        nousi kuolleista kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan, astui ylös taivaisiin,
        istuu Isän oikealla puolella ja on kunniassa tuleva takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja hänen valtakunnallaan ei ole loppua.
        Ja Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka Isästä ja Pojasta lähtee, jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa palvotaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta.
        Ja yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen kirkkoon.
        Tunnustan yhden kasteen syntien anteeksi antamiseksi, odotan kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.
        Aamen.

        vielä senverran että verratkaa tuota valheellista Uskontunnustuksessa Jeesuksen osuutta Pyhän Jumalan oppiin

        2 Kor. 5:
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        1 Tim 2:
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        Apt. 2:
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.

        Apt. 10:
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,

        Apt 17:
        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Tuolviisii Jeesuksesta identiteetti Pyhän Jumalan mukaan ja apostolien Uskon mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Jumalan oppi on seuraavassa:

        ( tuo seuraavassa kirjoitettu oppi Ei siis ole Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppi)

        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        2 Kor. 5

        Pyhän Jumalan opin mukaan Jeesukselle jäi tosiaan uhrin osa!

        Myöskään Pyhä Jumala ei ole nimittänyt Jeesusta Jumalan Karitsaksi.
        Tuon Jumalan Karitsan arvominen on antaneet ihmiset ja nuo ihmiset ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kehitelleet ja suunnitelleet! Samoin nuo ihmiset ovat rakentaneet maailmanlaajuisen Kristuksen Kirkon, jossa Jeesus on Ylipappi niinkuin Hebrealaisjkirjeessä on kerrottu. Tuon Kristuksen Kirkon alaisuudessa ovat mm. kaikki suomalaiset Kirkot ja kirkkoväki. Pyhän Jumalan kanssa ei tuolla Kristuksen Kirkolla ja kirkkoväellä ole yhteyttä.

        Johanneksen evankeliumi:
        1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Lue ilmestyskirjan viides luku. Siitä selviää, että Jeesus Karitsana on käsite, joka tunnetaan Taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        Lue ilmestyskirjan viides luku. Siitä selviää, että Jeesus Karitsana on käsite, joka tunnetaan Taivaassa.

        hei..

        tuon kommenttisi perusteella on selvää että olet vailla ymmärrystä..ja olet kuten saviseutulainenkin epäpyhien jaaritusten ja ämmäin turinointien levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei..

        tuon kommenttisi perusteella on selvää että olet vailla ymmärrystä..ja olet kuten saviseutulainenkin epäpyhien jaaritusten ja ämmäin turinointien levittäjä.

        1 Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
        2 Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
        3 Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
        4 Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
        5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."
        6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."
        11 Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
        12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."
        13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        14 Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen pää kumartaen rukoilivat.
        ( Ilm. 5)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Juuri noin. Täytyy olla todella lapsellinen uskoakseen raamatun muinaistarustoa todeksi.
      Jo vanha koijari Jeesus ymmärsi tuon markkinakikan .

    • Anonyymi

      Onko tuo kaikki kopioitu Vastaamon sivuilta?

    • Anonyymi

      Jokaisessa on astian makua. Lueppa UT käännökset, niin jokainen apostoli puhui omalla tavallaan asioista. Sama kuin onnettomuuden silminnäköjät kertovat oman elämänkokemuksen kautta havaintonsa.

      • Anonyymi

        Tuo sekavuus johtuu pääosin...99,99 % siitä että UTssä on sekä Pyhän Jumalan että Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppia. Vain Pyhän Jumalan hengessä hengellinen ihminen saa löytää, erottaa apostolien kirjoituksista totuuden ja valheen.

        Tuolla pohjalla kun lukee apostolien kirjoitukset niin huomaa että heillä kaikilla apostoleilla on sama Usko Jumalaan ja ihmiseen Jeesukseen Kristukseen. Tuosta seuraa havainnot että Johanneksen kirjoitukset on täysin manipuloitu noiden ihmisten opeilla toiseksi mitä apostolit kirjoittavat. Samoin Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja on vastoin apostolien Uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sekavuus johtuu pääosin...99,99 % siitä että UTssä on sekä Pyhän Jumalan että Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan oppia. Vain Pyhän Jumalan hengessä hengellinen ihminen saa löytää, erottaa apostolien kirjoituksista totuuden ja valheen.

        Tuolla pohjalla kun lukee apostolien kirjoitukset niin huomaa että heillä kaikilla apostoleilla on sama Usko Jumalaan ja ihmiseen Jeesukseen Kristukseen. Tuosta seuraa havainnot että Johanneksen kirjoitukset on täysin manipuloitu noiden ihmisten opeilla toiseksi mitä apostolit kirjoittavat. Samoin Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja on vastoin apostolien Uskoa.

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen

        savoseutulainen.

        Huomaan vastauksestasi, että Jumala ei ole kutsunut Sinua pelastukseen. Joten älä köytä enää aikaasi noihin jaaritteluihin joita sinä täällä palstalla teet. turhaan turhaan kulutat aikaasi vuodesta toiseen, pelastusta ei näytä tulevan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        savoseutulainen.

        Huomaan vastauksestasi, että Jumala ei ole kutsunut Sinua pelastukseen. Joten älä köytä enää aikaasi noihin jaaritteluihin joita sinä täällä palstalla teet. turhaan turhaan kulutat aikaasi vuodesta toiseen, pelastusta ei näytä tulevan!

        saviseutulainen.

        tässä on Sinun oppisi jaarituksista ja ämmäin tarinoista.

        Job 11:3

        Saattaisivatko jaarituksesi miehet vaikenemaan, niin että saisit pilkata, kenenkään sinua häpeään häätämättä?
        Ps. 69:12

        (69:13) Porteissa-istujat minusta jaarittelevat, ja väkijuomain juojat minusta laulavat.
        1. Tim. 1:6

        Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        tässä on Sinun oppisi jaarituksista ja ämmäin tarinoista.

        Job 11:3

        Saattaisivatko jaarituksesi miehet vaikenemaan, niin että saisit pilkata, kenenkään sinua häpeään häätämättä?
        Ps. 69:12

        (69:13) Porteissa-istujat minusta jaarittelevat, ja väkijuomain juojat minusta laulavat.
        1. Tim. 1:6

        Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,

        lissää Sulle. parannuksen oppia

        1. Tim. 4:7

        Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen

        Saviseutulainen.
        Raamatun sana on Pyhä ja totuus, mutta sen siteeraaminen ilman minkäänlaista kommentointia sinulta alkaa ärsyttämään. Samoin muut lainaukset muilta kirjoittajilta.
        Nämä palstat on tarkoitettu keskustelualustoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulainen.
        Raamatun sana on Pyhä ja totuus, mutta sen siteeraaminen ilman minkäänlaista kommentointia sinulta alkaa ärsyttämään. Samoin muut lainaukset muilta kirjoittajilta.
        Nämä palstat on tarkoitettu keskustelualustoiksi.

        Tässä linkissä opetusta miksi ei ole herätystä. https://www.youtube.com/watch?v=sdBsUhKGHSM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulainen.
        Raamatun sana on Pyhä ja totuus, mutta sen siteeraaminen ilman minkäänlaista kommentointia sinulta alkaa ärsyttämään. Samoin muut lainaukset muilta kirjoittajilta.
        Nämä palstat on tarkoitettu keskustelualustoiksi.

        hei..

        raamatun sana ei ole Jumalan Sanaa.


    • Anonyymi

      Tosi raamatullista tulla lasten kaltaiseksi siten, että kitisee ja väittelee jokaisesta merkityksettömästä ja jopa olemattomasta asiasta. Silloin on täydellinen taivasten valtakuntaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe